Ja tuurlijk. Je kunt er altijd van leren. En zeker voor beginners altijd handig als je vragen hebt etc. Altijd wel mensen die willen helpen.Verwijderd schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 20:02:
Kan ik als noob ook 1 of 2 races meedoen?
De frequentie van het uitbrengen van DLC's lijkt ook wat minder te worden bij Kunos. Al was volgens mij wel de belofte dat in 2017 nog Laguna Seca in een DLC zou komen.CoronelHimself schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 16:35:
[...]
En weer geen nieuwe banen..... Hopelijk is die "improved downshift protection" wat minder irritant dan de huidige.
Ergens in het begin menu in het hoofdscherm bij view daar staat dat appje en die moet je uit zetten dan is het weg....MEN-O schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 20:08:
[...]
Hoe doe je dat dan ? De melding kan ik idd wel uitzetten, maar de functie niet imho.
Wat een tegenvaller online. vandeweek G29 gekocht, veel uurtjes singeplayer zitten oefenen en vanavond mijn 1ste online race GT3. Server geeft aan "clean racing"
Kan beter naar de kermis rijden om in de botsauto te zitten, na 1 lap was ik er ook meteen klaar mee.
Kan beter naar de kermis rijden om in de botsauto te zitten, na 1 lap was ik er ook meteen klaar mee.
Uiteindelijk zit onze manager er alleen voor spek en bonus.. - Loesje
Daarom race ik ook nooit in open online servers..ikbengoofy schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 21:31:
Wat een tegenvaller online. vandeweek G29 gekocht, veel uurtjes singeplayer zitten oefenen en vanavond mijn 1ste online race GT3. Server geeft aan "clean racing"
Nee ga ik ook zeer zeker niet meer doen.bsty schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 21:37:
[...]
Daarom race ik ook nooit in open online servers..
Ga mij maar bij tweakers aanmelden. al schat ik mezelf nog niet goed genoeg
Ga eens een paar rondjes rijden op de Tweakers server op Brands Hatch. Dan kan je jezelf ook gelijk meten aan anderen.ikbengoofy schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 21:38:
[...]
Nee ga ik ook zeer zeker niet meer doen.
Ga mij maar bij tweakers aanmelden. al schat ik mezelf nog niet goed genoeg
http://www.assetto-corsa.nl/live-stats/
Dat was ook mijn intentie maar kan helaas die server niet vinden in AC.bsty schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 21:41:
[...]
Ga eens een paar rondjes rijden op de Tweakers server op Brands Hatch. Dan kan je jezelf ook gelijk meten aan anderen.
http://www.assetto-corsa.nl/live-stats/
ff a.nl in tikken bij zoeken....ikbengoofy schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 21:50:
[...]
Dat was ook mijn intentie maar kan helaas die server niet vinden in AC.
ja inmiddels gevonden, had lege servers aanstaan.
inmiddels alle dreampacks en de redpack gekocht maar heb nog steeds niet alle content. en geen idee of ik alles nodig heb of maar een paar.
Porsche packs gekocht?ikbengoofy schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 22:24:
[...]
ja inmiddels gevonden, had lege servers aanstaan.
inmiddels alle dreampacks en de redpack gekocht maar heb nog steeds niet alle content. en geen idee of ik alles nodig heb of maar een paar.
yes, zie nu dat hij de season pass niet wil installeren, dat verklaart een hoop

http://www.racedepartment...al-raceway-rtb-wip.13374/
Hadden we deze al gezien? Hij lijkt wel heel veel op de oude rFactor/GTR2 mod, maar als deze een beetje goed werkt dan is Sebring wel een hele gave baan om GT op te rijden.
Hadden we deze al gezien? Hij lijkt wel heel veel op de oude rFactor/GTR2 mod, maar als deze een beetje goed werkt dan is Sebring wel een hele gave baan om GT op te rijden.
Ging idd om de melding.. Het wel of niet hebben van de bescherming is autospecifiek.MEN-O schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 20:08:
[...]
Hoe doe je dat dan ? De melding kan ik idd wel uitzetten, maar de functie niet imho.
Een tijdje geleden ook op een mod van Sebring gereden met @johnnyverhoeff, maar die mod staat niet op RD. Goede mod, maar enige puntje is dat je niet te dicht langs de pitwall moet rijden anders denkt AC dat je de pits in rijdt. Persoonlijk vind ik het wel echt een hele toffe baan.lezut schreef op zaterdag 13 mei 2017 @ 11:11:
YouTube: Sebring mod for Assetto Corsa
http://www.mediafire.com/file/smidlr6dzg8oj2d/sebring.rar
[ Voor 11% gewijzigd door bsty op 13-05-2017 13:55 ]
Weet iemand toevallig waar ik de Ford Focus RS mk3 kan downloaden ?
Gevonden : http://assetto-db.com/car/rtm_ford_focus_rs2017
Gevonden : http://assetto-db.com/car/rtm_ford_focus_rs2017
[ Voor 31% gewijzigd door calsonic op 14-05-2017 10:57 ]
Zelfde als deze?
Even een vraagje: ik gebruik de RSR Livetiming app en die werkt in-game gewoon goed, maar nu worden mijn tijden niet meer geconfigureerd met de website. Heeft iemand van jullie een idee hoe dit kan?
Zelfde probleem hier uit eindelijk deed heel dat appje het niet meer... heb 3x gemaild naar de makers van die appje maar krijg geen reactie...bsty schreef op zondag 14 mei 2017 @ 14:44:
Even een vraagje: ik gebruik de RSR Livetiming app en die werkt in-game gewoon goed, maar nu worden mijn tijden niet meer geconfigureerd met de website. Heeft iemand van jullie een idee hoe dit kan?
Dus eraf gegooid en mis het totaal niet... 😊
Nog meer liefhebbers om nog ff te oefenen na een teleurgestelde F1 race?
Idd teleurstellend.... maar goed thats racing.-Sander- schreef op zondag 14 mei 2017 @ 15:42:
Nog meer liefhebbers om nog ff te oefenen na een teleurgestelde F1 race?
Kleine tip.. neem de steam app op je telefoon dan kun je zo zien wie online is en ff aanschuiven..
Ik ben er niet bij want ben lekker bbqen....
Morgen hoop ik er wel bij te zijn mits er plaatst is....
welke baan? Heel veel (mod) banen registreert ie wel, maar komen niet op de site. Als de app ingame gewoon keurig jouw tijd en ranking aangeeft, werkt ie gewoon goed.bsty schreef op zondag 14 mei 2017 @ 14:44:
Wel heel jammer dat dus niet alle tijden op de site komen, maar éénmaal ingame wil je toch weten welke tijden er zoal gereden werden met die betreffende auto om enig idee te hebben hoe goed of je rijdt, dus vind hem nog steeds zinvol.
En Brands Hatch is gewoon een Kunos baan, dus die tijden staan keurig online. Super handig
[ Voor 33% gewijzigd door Alfa Novanta op 14-05-2017 18:19 ]
My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
Zo maar eens ff rondje Sebring proberen en kijken of Le Mans ook een beetje lekker werkt.
En @promise2die4 , ik heb je toegevoegd op Steam hoor
Zag de invite net binnenrollen
En @promise2die4 , ik heb je toegevoegd op Steam hoor
[ Voor 3% gewijzigd door Lampuhkap op 14-05-2017 18:27 ]
Brands Hatch en m'n Imola tijden staan ook niet op de site. In-game werkt het namelijk wel gewoon goed. Volgens de website zou ik een WR gereden op Brands Hatch met de Merc en in-game geeft ie dat ook gewoon aan, maar is dus niet terug te vinden op de site..Alfa90_Buttje schreef op zondag 14 mei 2017 @ 18:16:
[...]
welke baan? Heel veel (mod) banen registreert ie wel, maar komen niet op de site. Als de app ingame gewoon keurig jouw tijd en ranking aangeeft, werkt ie gewoon goed.
Wel heel jammer dat dus niet alle tijden op de site komen, maar éénmaal ingame wil je toch weten welke tijden er zoal gereden werden met die betreffende auto om enig idee te hebben hoe goed of je rijdt, dus vind hem nog steeds zinvol.
En Brands Hatch is gewoon een Kunos baan, dus die tijden staan keurig online. Super handig
http://www.radiators-cham...community=all&friends=allbsty schreef op zondag 14 mei 2017 @ 19:43:
[...]
Brands Hatch en m'n Imola tijden staan ook niet op de site. In-game werkt het namelijk wel gewoon goed. Volgens de website zou ik een WR gereden op Brands Hatch met de Merc en in-game geeft ie dat ook gewoon aan, maar is dus niet terug te vinden op de site..
Aiiii, ik snap hem al. Ik zat steeds bij "RankHistory" te kijken..
je wou gewoon er nog even inwrijven dat je bijna een 1:23-rond gereden hebt pauper!!
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
Gentlemen!
De server is herstart. Zowel Mike als ik zijn morgen niet aanwezig.
De server zal automatisch om 19.30 uur herstarten. Ik kan er bij van afstand dus zal controleren indien deze om 19.35 niet herstart is om het alsnog te doen. Maar het zou goed moeten gaan!
Veel plezier morgen!
Er zijn 20 inschrijvingen dus 20 auto's klaar gezet voor de volgende personen:
Ivo de Groot
Alfa90_Buttje aka Klaas Wester
DutchDevil79
gertje
Ray DeWinter
HAT
Sander
Alexander de Loor
Jan-wille van wijngen
Ricardo Smits
JohnnyV
Tha Real Slim Shady
Hanziater
Bas Berkhout
Jur Verlouw
Bart Jansen
PTR83
Jos_theboss
Jeroen Jongen
Benny Ramaekers
De server is herstart. Zowel Mike als ik zijn morgen niet aanwezig.
De server zal automatisch om 19.30 uur herstarten. Ik kan er bij van afstand dus zal controleren indien deze om 19.35 niet herstart is om het alsnog te doen. Maar het zou goed moeten gaan!
Veel plezier morgen!
Er zijn 20 inschrijvingen dus 20 auto's klaar gezet voor de volgende personen:
Ivo de Groot
Alfa90_Buttje aka Klaas Wester
DutchDevil79
gertje
Ray DeWinter
HAT
Sander
Alexander de Loor
Jan-wille van wijngen
Ricardo Smits
JohnnyV
Tha Real Slim Shady
Hanziater
Bas Berkhout
Jur Verlouw
Bart Jansen
PTR83
Jos_theboss
Jeroen Jongen
Benny Ramaekers
Ryzen 9 5900x / Asus X570-PRO / G.Skill 3600 32GB / AMD 7900XTX / Samsung G9 49" / Fanatec Podium DD1 / Heusinkveld Sprint / McLaren GT3 Simracing-SetupGuide.com
Goed, net eens even Tsukuba, Daytona Road Course, Le Mans en Sebring gereden.
Sebring heeft als enige van die tracks een beetje 'textuur' in de baan zitten, waardoor je nog enigzins t idee hebt dat je ergens overheen rijd wat niet op een biljartlaken lijkt.
Tsukuba is echt super smooth, daar voel je erg weinig op.
Daytona voel je wel wat van op de oval.
Le Mans lijkt wat gladjes, zeker op het rechte stuk zou je wel wat bumps verwachten, vind m veel te glad voor mijn gevoel.
Jullie meningen?
Sebring heeft als enige van die tracks een beetje 'textuur' in de baan zitten, waardoor je nog enigzins t idee hebt dat je ergens overheen rijd wat niet op een biljartlaken lijkt.
Tsukuba is echt super smooth, daar voel je erg weinig op.
Daytona voel je wel wat van op de oval.
Le Mans lijkt wat gladjes, zeker op het rechte stuk zou je wel wat bumps verwachten, vind m veel te glad voor mijn gevoel.
Jullie meningen?
Le Mans is juist zeker niet glad, door die baan heb ik zelfs de settings voor FFB aangepast.
Met de F40 op volle vaart voel je dr echt helemaal niets van
Ik moet mij jammer genoeg afmelden voor vanavond. Vrijdag te horen gekregen dat vanavond al de zomer competitie van Suash begint. Volgende week zou ik waarschijnlijk wel mee kunnen doen omdat deze competitei om de week loopt.
Tja Robbert, een inschrijving is helaas niet meer terug te draaien. Ik neem aan dat je schrikt van de practicetijden ?DutchDevil79 schreef op maandag 15 mei 2017 @ 12:13:
Ik moet mij jammer genoeg afmelden voor vanavond. Vrijdag te horen gekregen dat vanavond al de zomer competitie van Suash begint. Volgende week zou ik waarschijnlijkw el mee kunnen doen omdat deze competitei om de week loopt.
Ik draai normaal rondjes om jou heen dus dat moet het probleem niet zijn.HAT_W schreef op maandag 15 mei 2017 @ 13:23:
[...]
Tja Robbert, een inschrijving is helaas niet meer terug te draaien. Ik neem aan dat je schrikt van de practicetijden ?
Probleem is zeker dat je je gaspedaal kwijt ben 😂😂DutchDevil79 schreef op maandag 15 mei 2017 @ 14:37:
[...]
Ik draai normaal rondjes om jou heen dus dat moet het probleem niet zijn.![]()
DutchDevil79 schreef op maandag 15 mei 2017 @ 14:37:
[...]
Ik draai normaal rondjes om jou heen dus dat moet het probleem niet zijn.![]()
Welke banen verwachten jullie dat we gaan rijden met het open wheel kampioenschap? Dan kan ik vast oefenen
en weer voor de thuisblijvers de achterhoede cam: https://www.twitch.tv/underctrlnl
Beter dan die van de nummer 1, daar valt niets op te zien. Alleen maar lege ruimte.bazzard schreef op maandag 15 mei 2017 @ 19:40:
en weer voor de thuisblijvers de achterhoede cam: https://www.twitch.tv/underctrlnl

Steam - PTR83
@phoentje Ik wil volgende race graag weer in de Lambo rijden, krijg het niet voor elkaar om normale tijden te rijden met die nissan...
Voor de mensen die ik in de races geraakt heb of eraf geduwd heb, sorry hiervoor!
Voor de mensen die ik in de races geraakt heb of eraf geduwd heb, sorry hiervoor!
My iRacing
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the back of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
@phoentje staat MR aan op jouw server?
u vraagt wij draaien: https://we.tl/3paZPVRZfQ
Zo wat een races zeg. De eerste race ging niet slecht en 12e geworden, maar tijdens de 2e race was het geluk eens een keer aan mijn zijde.
Ik had een matige start, maar wist doordat iedereen voor mij alternatieve routes aan het zoeken waren ineens op te klimmen naar een 5e plek vanaf 17. In de 1 na laatste bocht maakt ik een foutje waardoor het groepje achter mij, mij probeerde in te halen, ik was van plan om de 1e auto (een porsche) voorbij te laten, maar voordat ik dit kon doen werd ik bij de laatste bocht aan alle kanten aangetikt en kwam ik op miraculeuze wijze toch als eerste van het groepje door de bocht.
Als iemand een replay heeft dan graag. Daarna werd ik in de 2e bocht nog aangetikt door iemand, maar kon de weg snel hervatten. Ik denk dat diegene ook even wachtte.
Daarna was het natuurlijk alleen maar verdedigen tegen alle snelle jongens achter mij. Maar ik heb mezelf niet te hard verdedigd om te voorkomen dat ik (we) eraf zouden vliegen. Uiteindelijk weer 12e geworden. Volgende keer weer een lange race?
Ik had een matige start, maar wist doordat iedereen voor mij alternatieve routes aan het zoeken waren ineens op te klimmen naar een 5e plek vanaf 17. In de 1 na laatste bocht maakt ik een foutje waardoor het groepje achter mij, mij probeerde in te halen, ik was van plan om de 1e auto (een porsche) voorbij te laten, maar voordat ik dit kon doen werd ik bij de laatste bocht aan alle kanten aangetikt en kwam ik op miraculeuze wijze toch als eerste van het groepje door de bocht.
Daarna was het natuurlijk alleen maar verdedigen tegen alle snelle jongens achter mij. Maar ik heb mezelf niet te hard verdedigd om te voorkomen dat ik (we) eraf zouden vliegen. Uiteindelijk weer 12e geworden. Volgende keer weer een lange race?
Steam - PTR83
Heren het was weer gezellig,... mooie nette start in de eerste race vol houden dit 
Tweede race was ook gezellig heb lange tijd achter slim gezeten, maar door dat ik me rempunt miste en door schoot en daarna nog keer vol in de ankers moest door een foutje van me voorligger waren mijn bandjes rood en moest ik helaas kappen...
maar goed shit happends en tot de volgende race dan maar....
@CoronelHimself kijk even iets boven je post,... john heeft hem al geupload
Tweede race was ook gezellig heb lange tijd achter slim gezeten, maar door dat ik me rempunt miste en door schoot en daarna nog keer vol in de ankers moest door een foutje van me voorligger waren mijn bandjes rood en moest ik helaas kappen...
maar goed shit happends en tot de volgende race dan maar....
@CoronelHimself kijk even iets boven je post,... john heeft hem al geupload
[ Voor 10% gewijzigd door PRM2D4 op 15-05-2017 21:43 ]
Wat een race,.. pff meer woorden wil ik er eigenlijk niet aan vuil maken.
Heads-up en op naar de volgende, Rene/Mike die anders mini endurance maken ?
Bedankt weer mannen. Eerste race redelijk eenzaam na de eerste paar ronden. Ik liep uit op degene achter me en kon niet inlopen op degene voor me. Door disconnects van enkele mannen vooraan 9e geëindigd.
De tweede race na enkele bochten zij aan zij eerste plek kunnen pakken en zo de kans gekregen om een beetje uit te lopen terwijl achter mij werd gevochten voor positie. Nadat gertje voorbij het verkeer was haalde hij mij snel bij. Nog een halfslachtige poging gedaan te verdedigen, maar dat was kansloos en em maar laten gaan om zelf niet te veel tijd te verliezen. Dankzij moedig verdedigwerk van Slim Shady nog een beetje uit kunnen lopen, maar nadat Ivo en Johnny hem voorbij waren werd ik snel bijgehaald. Paar kleine foutjes in de laatste ronde en ik moest zwaar verdedigen en dankzij de acceleratie van de GT-R met 2 tiende voorsprong 2e geworden
.
De tweede race na enkele bochten zij aan zij eerste plek kunnen pakken en zo de kans gekregen om een beetje uit te lopen terwijl achter mij werd gevochten voor positie. Nadat gertje voorbij het verkeer was haalde hij mij snel bij. Nog een halfslachtige poging gedaan te verdedigen, maar dat was kansloos en em maar laten gaan om zelf niet te veel tijd te verliezen. Dankzij moedig verdedigwerk van Slim Shady nog een beetje uit kunnen lopen, maar nadat Ivo en Johnny hem voorbij waren werd ik snel bijgehaald. Paar kleine foutjes in de laatste ronde en ik moest zwaar verdedigen en dankzij de acceleratie van de GT-R met 2 tiende voorsprong 2e geworden

[ Voor 17% gewijzigd door FightingAce op 15-05-2017 22:06 ]
Ja aub volgende endurance, de laatste kan ik niet meedoen-Sander- schreef op maandag 15 mei 2017 @ 21:42:
Wat een race,.. pff meer woorden wil ik er eigenlijk niet aan vuil maken.
@negnojneorej
Heb nog even de replay gekeken, maar je stuurde toch echt in terwijl dat ik er nog naast zat
. Ik remde iets later, vandaar dat ik iets doorschoot. Verder mijn excuses aan Jos en HAT voor de tikken!
Heb nog even de replay gekeken, maar je stuurde toch echt in terwijl dat ik er nog naast zat
Hanzi heb nog even de replay teruggekeken en nogmaals mijn excuses voor mijn tikkie in race 1 bocht 2, dat was dom, had niet door dat ik al zo dicht op je zat
Nope.!
Enne tussenstanden zijn bijgewerkt!!!
Ryzen 9 5900x / Asus X570-PRO / G.Skill 3600 32GB / AMD 7900XTX / Samsung G9 49" / Fanatec Podium DD1 / Heusinkveld Sprint / McLaren GT3 Simracing-SetupGuide.com
een ongeluk zit in een klein hoekje op brands hatch, of zal ik zeggen een snel bochtje 
maar heb me wel vermaakt, zeker race 2 met reversed grid. wel weer zweten met de oculus rift
maar heb me wel vermaakt, zeker race 2 met reversed grid. wel weer zweten met de oculus rift

Ik zag idd in helicorsa dat je neus net iets voor mijn achterbumper bleef rijden, en toen ik dat zag was ik al redelijk normaal naar de apex aan het sturen.paidur schreef op maandag 15 mei 2017 @ 21:54:
Hanzi heb nog even de replay teruggekeken en nogmaals mijn excuses voor mijn tikkie in race 1 bocht 2, dat was dom, had niet door dat ik al zo dicht op je zat
En toen stonden we beide dwars

Excuses aan Jos voor die verwarrende start van race 2.
Er viel op bureau iets op mijn toetsenbord waardoor de camera tijdens start op TV/external stond.
Vervolgens probeerde ik haastig naar links te gaan de baan af te sturen, maar dat ging niet heel erg fraai.
Verder was het zo te zien een enorme chaos in race 2. Langzaam wel iets opgeklommen, met hier en daar wel leuk gevecht, maar op den duur fout in bocht 1 en had ik wel weer genoeg gezien van Brands Hatch.
IMO echt geen toffe baan voor sprints.
Afentoe een sprint race is ook leuk toch...johnnyverhoeff schreef op maandag 15 mei 2017 @ 21:48:
[...]
Ja aub volgende endurance, de laatste kan ik niet meedoen
@phoentje is er trouwens al wat bekend wat er na dit kampioenschap gebeurd...
Wordt het een mixed cars endurance met ook zo nu en dan een sprint race of??....... wordt hierover nog een poll gemaakt???
Please tell us more 😆
Eerste race ging super, net voor Jeroen als 4e over de finish. Tweede race was een drama, ik vloog van de baan, alvorens eerst nog de R8 tot 3x toe op te vangen. Hierna was ik alsnog passagier. Toen was ik 24ste en zag ook niemand voor me op het rechte stuk, hierna er voor gaan zitten en kwam ik als 11e net achter Jos over de finish.
PTR83 verdedigde trouwens goed en fair, leuke battle totdat ik er toch naast zat.
Mooie races mannen !
PTR83 verdedigde trouwens goed en fair, leuke battle totdat ik er toch naast zat.
Mooie races mannen !
ik ben voorstander van MR met name bij sprintraces!
Check het aantal botsingen in race 2 eens .. dit gaat nergens over! Ook race 1 veel teveel contact!
Zo hoeft het voor mij niet.
Pfoee viel effe tegen deze baan.
Had juist het idee dat de baan me zou liggen met de Z4 maar viel vies tegen.
Bleef maar onderstuur houden. Kreeg het er niet uit, ben zowiezo niet erg goed in afstellen.
Dacht wel even in Top5 te kwalificeren maar dat ging hem niet worden.
Qually viel me dan ook tegen want kreeg de sectoren niet bij elkaar. P8 was mijn deel
Maar goed top10 kun je alle kanten op zeker als er wat voor je gebeurd.
Race1
Start was normaal en ik had niet echt een gevecht daarna.
Hanziater, Gertje en nog n paar maakte n foutje voor me waardoor ik ineens van P8 op P5 lag achter Hat.
Ik probeerde bij Hat de druk op te voeren nadat hij wat foutjes maakte maar hij was gewoon sneller.
Maakte zelf ook foutjes dus kon niet profiteren.
Moest teveel op inzet rijden ipv opbouwen.
P5 vond ik dan ook prima met snellere auto's achter me.
Race2
Had n goede start vanaf P6, voor me ging iemand meteen dwars met wheelspin.
Pakte in de eerste bocht buitenom Hat en bij de hairpin gertje en vervolgens op P3 wilde ik aanvallen op Slim Shady
Dat lukte bij de eerste snelle rechter maar bij de tweede kwam gertje langszij
Ik wilde aan de buitenkant blijven maar kwam met linksachter op het gras en viel een plek of 10 terug, balen, wilde teveel.
Had hier voor de overwinning kunnen vechten met gertje na ons mooie duel op Imola.
Had na mijn spin meteen weer de kanonen in mijn nek, Johnny, Jos en ook Bart.
Haalde een Merc in en Johnny kwam me langs.
Kon Jos en Bart wat langer achter me houden tot ik op een gegeven moment Jos zag spinnen achter me met nog wat mensen.
Dit gaf weer even lucht totdat Bart me bijhaalde en die was me de eerste keer zo voorbij.
Lag toen rond p8 ofzo.
Paar rondjes later gebeurde er wat in een groepje voor me en zat Bart ineens weer achter me en was ik dus 2 plekken weer opgeschoven.
Bart was weer op mij in aan het lopen.
En toen kwam het moment dat Bart er heel lullig af ging doordat we contact maakte in de eerste bocht.
Hij was duidelijk sneller maar ik geef geen kadootjes weg.
Heb de replay nagekeken en het is mijn inziens een race incident.
Ik laat hem ruimte maar je ziet met name als je slowmotion aanzet dat hij net iets te ver doorschiet om de apex te halen.
Ik stuur in op het moment dat ik denk dat er aan de binnenkant genoeg ruimte is.
Ik houd geen rekening met doorschieten van iemand anders, dat is voor degene die de inhaal actie waagt.
Die ruimte is er ook. Kijk maar naar alle deur en deur gevechten van mij na en je ziet dat ik overal genoeg ruimte laat.
Maar ook niet meer dan dat
Maar het was nog niet gedaan want Jos zat eerste rang met mijn gevecht met Bart (wellicht kan hij er nog wat over kan roepen
De inhaal poging van Jos bij de laatste bocht liet ik zelfs wat meer ruimte dan bij Bart. Zag Jos wijd gaan in de binnen spiegel.
Toen was de druk van de ketel en was wederom P5 mijn deel.
Toch mooie puntjes voor mijn positie in het klassement.
Congrats Gertje met je eerste overwinning!
Had juist het idee dat de baan me zou liggen met de Z4 maar viel vies tegen.
Bleef maar onderstuur houden. Kreeg het er niet uit, ben zowiezo niet erg goed in afstellen.
Dacht wel even in Top5 te kwalificeren maar dat ging hem niet worden.
Qually viel me dan ook tegen want kreeg de sectoren niet bij elkaar. P8 was mijn deel
Maar goed top10 kun je alle kanten op zeker als er wat voor je gebeurd.
Race1
Start was normaal en ik had niet echt een gevecht daarna.
Hanziater, Gertje en nog n paar maakte n foutje voor me waardoor ik ineens van P8 op P5 lag achter Hat.
Ik probeerde bij Hat de druk op te voeren nadat hij wat foutjes maakte maar hij was gewoon sneller.
Maakte zelf ook foutjes dus kon niet profiteren.
Moest teveel op inzet rijden ipv opbouwen.
P5 vond ik dan ook prima met snellere auto's achter me.
Race2
Had n goede start vanaf P6, voor me ging iemand meteen dwars met wheelspin.
Pakte in de eerste bocht buitenom Hat en bij de hairpin gertje en vervolgens op P3 wilde ik aanvallen op Slim Shady
Dat lukte bij de eerste snelle rechter maar bij de tweede kwam gertje langszij
Ik wilde aan de buitenkant blijven maar kwam met linksachter op het gras en viel een plek of 10 terug, balen, wilde teveel.
Had hier voor de overwinning kunnen vechten met gertje na ons mooie duel op Imola.
Had na mijn spin meteen weer de kanonen in mijn nek, Johnny, Jos en ook Bart.
Haalde een Merc in en Johnny kwam me langs.
Kon Jos en Bart wat langer achter me houden tot ik op een gegeven moment Jos zag spinnen achter me met nog wat mensen.
Dit gaf weer even lucht totdat Bart me bijhaalde en die was me de eerste keer zo voorbij.
Lag toen rond p8 ofzo.
Paar rondjes later gebeurde er wat in een groepje voor me en zat Bart ineens weer achter me en was ik dus 2 plekken weer opgeschoven.
Bart was weer op mij in aan het lopen.
En toen kwam het moment dat Bart er heel lullig af ging doordat we contact maakte in de eerste bocht.
Hij was duidelijk sneller maar ik geef geen kadootjes weg.
Heb de replay nagekeken en het is mijn inziens een race incident.
Ik laat hem ruimte maar je ziet met name als je slowmotion aanzet dat hij net iets te ver doorschiet om de apex te halen.
Ik stuur in op het moment dat ik denk dat er aan de binnenkant genoeg ruimte is.
Ik houd geen rekening met doorschieten van iemand anders, dat is voor degene die de inhaal actie waagt.
Die ruimte is er ook. Kijk maar naar alle deur en deur gevechten van mij na en je ziet dat ik overal genoeg ruimte laat.
Maar ook niet meer dan dat
Maar het was nog niet gedaan want Jos zat eerste rang met mijn gevecht met Bart (wellicht kan hij er nog wat over kan roepen
De inhaal poging van Jos bij de laatste bocht liet ik zelfs wat meer ruimte dan bij Bart. Zag Jos wijd gaan in de binnen spiegel.
Toen was de druk van de ketel en was wederom P5 mijn deel.
Toch mooie puntjes voor mijn positie in het klassement.
Congrats Gertje met je eerste overwinning!
Eerste race ging redelijk goed,de start was goed en pakte meteen een paar plaatsen. Redelijk achteraan begonnen en op de 10 de plek geëindigd.
Dat was dus pole in de tweede race ,dat ging hopeloos,eerste bocht min 10 plekken.
Toch nog een paar plekken goed kunnen maken maar in rond 5/6 Jos achter me en ik hing slecht op de spanning en begon foutjes te maken. Op dat moment hadden we een Trulli train verremde me en kon achter aan verder, sorry Jos voor het aantikken.
Dat was dus pole in de tweede race ,dat ging hopeloos,eerste bocht min 10 plekken.
Toch nog een paar plekken goed kunnen maken maar in rond 5/6 Jos achter me en ik hing slecht op de spanning en begon foutjes te maken. Op dat moment hadden we een Trulli train verremde me en kon achter aan verder, sorry Jos voor het aantikken.
Ik heb me weer goed vermaakt mannen.
Kreeg tijdens de quali door hoe ik een aantal bochten nog wat beter kon nemen, beetje gespiekt bij de snelle jongens. Kon met een PB naar P6.
Race 1 matige start maar uiteindelijk de schade beperkt tot 1 positie verlies. Na een positie winst en een domme fout + spin belande ik achter hanzi op P8. Na nog wat leuke battles op P6 gefinished.
Race 2 begon goed, ging van P6 naar P4 in de eerste bochten. Ik zag jeroen en slim toem zij aan zij de snelle rechtse na het rechte stuk in rijden, met wat contact waardoor ze beide veel snelheid verloren. Kon mn auto toen naast jeroen zetten en zag die een bocht later het gras in glijden. Over een aantal rondes daarna het gat naar de leider Alex weten te dichten. Hij nam een erg verdedigende lijn aan de binnenkant van bocht 1 waardoor ik er met een switchback in bocht 2 langs kon. Heb toen in 10 ronden het gat langzaam groter kunnen maken. Was nog wel gestresst of ik geen fout zou maken en mn eerste racewinst weg zou geven, maar kon mn concentratie gelukkig vast houden
@negnojneorej thanks! En idd jammer van je glijer
Kreeg tijdens de quali door hoe ik een aantal bochten nog wat beter kon nemen, beetje gespiekt bij de snelle jongens. Kon met een PB naar P6.
Race 1 matige start maar uiteindelijk de schade beperkt tot 1 positie verlies. Na een positie winst en een domme fout + spin belande ik achter hanzi op P8. Na nog wat leuke battles op P6 gefinished.
Race 2 begon goed, ging van P6 naar P4 in de eerste bochten. Ik zag jeroen en slim toem zij aan zij de snelle rechtse na het rechte stuk in rijden, met wat contact waardoor ze beide veel snelheid verloren. Kon mn auto toen naast jeroen zetten en zag die een bocht later het gras in glijden. Over een aantal rondes daarna het gat naar de leider Alex weten te dichten. Hij nam een erg verdedigende lijn aan de binnenkant van bocht 1 waardoor ik er met een switchback in bocht 2 langs kon. Heb toen in 10 ronden het gat langzaam groter kunnen maken. Was nog wel gestresst of ik geen fout zou maken en mn eerste racewinst weg zou geven, maar kon mn concentratie gelukkig vast houden
@negnojneorej thanks! En idd jammer van je glijer
Hier weer de videos van de twee sprint races.
Het opnemen ging alleen jammer genoeg niet zo soepel als vorige keren.
Beetje last van stotteren had OBS deze keer, hopelijk volgende keer weer beter
[YouTube: https://youtu.be/ykguVq9RXLc]
[YouTube: https://youtu.be/WPgqMQY8vtM]
Het opnemen ging alleen jammer genoeg niet zo soepel als vorige keren.
Beetje last van stotteren had OBS deze keer, hopelijk volgende keer weer beter
[YouTube: https://youtu.be/ykguVq9RXLc]
[YouTube: https://youtu.be/WPgqMQY8vtM]
Jammer! Het is nu juist zo spannend met de puntjes..johnnyverhoeff schreef op maandag 15 mei 2017 @ 21:48:
[...]
Ja aub volgende endurance, de laatste kan ik niet meedoen
Niet zo mopperen kerel... iedereen probeert zijn beste te doen... en vorige keer was het een false start met vele toen weer crashes in de eerste bocht, zo is het elke keer wel iets maar we worden steeds beter...Alfa90_Buttje schreef op maandag 15 mei 2017 @ 22:44:
[...]
ik ben voorstander van MR met name bij sprintraces!
Check het aantal botsingen in race 2 eens .. dit gaat nergens over! Ook race 1 veel teveel contact!
Zo hoeft het voor mij niet.
En vergeet niet in deze groep daar zitten er een hoop bij die niet heel veel trainen en dus ook niet echt weten hoe de andere anticipeert op bepaalde moves en de baan niet 100% kent.
Maar nu ik zelf heb mee gereden en van wat ik bij de vorige races heb gezien viel het dit keer heus mee....
Gewoon volgende race mee doen en deze vergeten...

Wat ik zo uit de compilatie filmpjes kan zien wat wel kwalijk is, is dat er bijna elke keer na een crash meteen weer gereden word. Dat is echt vragen om nog een crash. Blijf na een crash rustig staan waar je staat en wacht tot er geen auto's meer achter je komen. Ga dan weer rustig de weg op. Nu knalt iemand door en zie je de achterop komende auto's daar weer op botsen.
Ik snap dat men graag weer snel verder wil maar neem even de tijd. Je bent toch al tijd kwijt dat beetje extra kan er dan ook wel bij. Zo verpest je anders namelijk de race van een ander.
Ik snap dat men graag weer snel verder wil maar neem even de tijd. Je bent toch al tijd kwijt dat beetje extra kan er dan ook wel bij. Zo verpest je anders namelijk de race van een ander.
eens,....DutchDevil79 schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 09:02:
Wat ik zo uit de compilatie filmpjes kan zien wat wel kwalijk is, is dat er bijna elke keer na een crash meteen weer gereden word. Dat is echt vragen om nog een crash. Blijf na een crash rustig staan waar je staat en wacht tot er geen auto's meer achter je komen. Ga dan weer rustig de weg op. Nu knalt iemand door en zie je de achterop komende auto's daar weer op botsen.
Maar soms kan je niet anders.. als ik half op de weg sta wil ik er weg. Ik geef meestal dan een partij gas naar voren of achteren en ga het gras op.
En vaak is inderdaad al je race voorbij na een crash in een sprint race.. daarom zette ik in de 2 race me auto maar in de pits hahaha....
Maar goed.. vond deze race echt niet slecht hoe er gereden werd... kwam dat misschien door dat rene en mike niet mee deden hahaha.. 😜😜
Net echt heerlijk 10 rondjes gereden met de AI op Sebring.
Vind het erg lekker gaan zolang t maar wat cloudy is en ik dus via de achterlichten een beetje wat kan volgen.
Met de 458 echt keurig 2e geworden, was echt superfijn rijden
Erg fijne track, zeker wel aan te raden.
Enige ding is dat sommige afstandsbordjes wel heul klein zijn en voorbij schieten
Je ziet ze snel over het hoofd
Vind het erg lekker gaan zolang t maar wat cloudy is en ik dus via de achterlichten een beetje wat kan volgen.
Met de 458 echt keurig 2e geworden, was echt superfijn rijden
Enige ding is dat sommige afstandsbordjes wel heul klein zijn en voorbij schieten
hier een mooi filmpje (met uitleg) over inhalen en verdedigen
[ Voor 25% gewijzigd door Riqy op 16-05-2017 13:29 ]
My iRacing
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the back of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
Dat moet je dus zeker niet doen. Als iemand je zo ziet staan gaan ze er echt wel omheen sturen. Probleem als jij weg rijd naar voren of achter dan rijden ze dus tegen je aan omdat je dat niet verwacht. Blijven staan en hopen dat ze allemaal opletten en om je heen sturen. In race 1 kan je dat ook zien hoe het dus fout gaat. Er spint er een opkomen rechte stuk. Staat dwars op de baan rijd aan terwijl er net iemand om hem heen stuurt en bam die word zo de boarding in geramd. Dus gewoon blijven staan ook al blokeer je de baan. Mensen die achterop komen zien ook een gele vlag dus moeten gewoon rekening houden dat ze niet hard door kunnen.promise2die4 schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 10:25:
[...]
eens,....
Maar soms kan je niet anders.. als ik half op de weg sta wil ik er weg. Ik geef meestal dan een partij gas naar voren of achteren en ga het gras op.
daarom zei ik ook SOMSDutchDevil79 schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 15:37:
[...]
Dat moet je dus zeker niet doen. Als iemand je zo ziet staan gaan ze er echt wel omheen sturen. Probleem als jij weg rijd naar voren of achter dan rijden ze dus tegen je aan omdat je dat niet verwacht. Blijven staan en hopen dat ze allemaal opletten en om je heen sturen. In race 1 kan je dat ook zien hoe het dus fout gaat. Er spint er een opkomen rechte stuk. Staat dwars op de baan rijd aan terwijl er net iemand om hem heen stuurt en bam die word zo de boarding in geramd. Dus gewoon blijven staan ook al blokeer je de baan. Mensen die achterop komen zien ook een gele vlag dus moeten gewoon rekening houden dat ze niet hard door kunnen.
Ik zou toch nog even terug willen komen op een incident in de eerste race van gisteren. Gisteren werd door iemand gezegd dat hij crashte omdat " Slim opeens naar links stuurde".
Nou ben ik zelf ook zeker geen perfecte coureur, maar probeer wel altijd mijn fouten toe te geven, alsjeblieft, als je weet dat je fout zit, probeer niet iemand anders de schuld te geven, dan houden we het voor iedereen zo gezellig mogelijk
Nou ben ik zelf ook zeker geen perfecte coureur, maar probeer wel altijd mijn fouten toe te geven, alsjeblieft, als je weet dat je fout zit, probeer niet iemand anders de schuld te geven, dan houden we het voor iedereen zo gezellig mogelijk
Als ik het zo zie dan maakt degene die spint meerdere fouten. In de bocht had hij die andere voor moeten laten gaan hij zat er immers nog niet langs. Maar erger nog en dat zie ik vaker in dit topic voorbij komen hij wil zo snel mogelijk zijn race weer vervolgen zonder te kijken wat er aan komt waardoor die er Alfa net aantikt dat die er ook af vliegt. Anders was die er net langs gereden.
Wil niet vervelend doen, maar dan heb je niet goed geluisterd... ik was de gene die daar wat over zei en ik zei letterlijk... sorry heren,.. slim ging iets eerder naar links dan gedacht mijn excuus... dit is ook te zien in de replay... en waarop hij gewoon normaal reageerde verder was er niks aan de hand... baalde er alleen van dat ik spinde en de mensen achter me moesten uitwijken.. ook was er geen schuldige aangewezen...gooien101 schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 18:32:
Ik zou toch nog even terug willen komen op een incident in de eerste race van gisteren. Gisteren werd door iemand gezegd dat hij crashte omdat " Slim opeens naar links stuurde".
[video]
Want als je de replay ziet dan zie je dat wij beide vol ons rem in trapte alleen is zijn rem misschien strakker afgesteld dan de mijne ook heeft elke auto en correur een ander remweg of rempunt en zo zie je dus ook dat ik hem net aantikte en spinde en hij kon door rijden.... shit happends... and no problems 😆
Edit:
@_A3 jammer dat je dit zo ziet.. want zoals ik net zei ik zat al vol in me ankers en kon niet meer uitwijken... en verder maakt iedereen wel eens een foutje nogmaals shit happends.. zeker in the heat of the moment...
Verder wel jammer dat er altijd zo op door gegaan wordt terwijl het al op teamspeak is geregeld met de betrokkenne en er verder geen problemen waren..
Dus mijn tip... blijf op teamspeak als er wat aan de hand is of je zit ergens mee en ga niet zonder wat te zeggen van ts en dan later op het fora hier op verder... (bedoel dit niet verkeerd hoor en in het algemeen) 😉
[ Voor 17% gewijzigd door PRM2D4 op 16-05-2017 19:13 ]
Ik wilde niet oordelen zonder de replay gezien te hebben. Voor de rest lijkt het me duidelijk en bij deze uitgesproken
Mannen, server draait!!
GTHQ.nl Community Racing [MR-AB]
Dinsdag 16 mei 2017
19.00 uur - practice server open (inloop en final setup)
20.00 uur - kwalificatie
20.15 uur - Race 01 - 20 minuten
20.45 uur - Race 02 - 20 minuten - omgekeerde start volgorde
Auto: Lotus 72D (DLC - Dream Pack #3)
Circuit: Zandvoort (DLC - Free Bonus Pack)
Setup: Free
Dinsdag 16 mei 2017
20.00 uur - kwalificatie
[ Voor 5% gewijzigd door Jiltjes op 16-05-2017 19:35 ]
i5 4590 | 16GB | GTX960 | Win10 | T300RS Alcantara edition | T3PA | TH8A | GTOmega EVO
Ow maar ik zie het niet als een negatief iets hoor.. je mag zeggen wat je wil.. en door replays te bekijken leer je alleen maar wat fout en goed gaat... en kun je meenemen in je race carrière 😂😂
Mijn leer momentje is als ik volgende keer achter slim zit iets eerder remmen 😆
Mijn leer momentje is als ik volgende keer achter slim zit iets eerder remmen 😆
race staat op 1200 laps, beetje veelJiltjes schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 19:34:
Mannen, server draait!!
Dinsdag 16 mei 2017
20.00 uur - kwalificatie
De planning voor Bathurst klopt nog steeds? Heb even op YouTube de baan bekeken, maar dat gaat een hoop gevloek opleveren, want je kan eigenlijk nergens ontwijken. Laat staan inhalen.
Ik voorzie een Trulli train
Wanneer gaat de inschrijflijst eigenlijk open?
Ik voorzie een Trulli train
Wanneer gaat de inschrijflijst eigenlijk open?
Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.
Ben nu de post aan het opmaken. Zojuist de server herstart. !
Bathurst is juist perfect in te halen. Bij het beklimmen van de berg moet je een beetje geduld hebben misschien maar verder zijn er plekken zat.
Assetto-Corsa.nl - GT3 Kampioenschap

Maandag 22-05-2017 - Bathurst Endurance!!!
Event & Time schedule
19.30 | Practice
20.00 | Qualify
20.30 | Race (30LAPS)
Inschrijven t/m Zondag 20 mei - 12.00uur
Host Settings
- Server name: Assetto-Corsa.nl | Tweakers Racing Community
- Server password: tweakers
- Race settings
Teamspeak
- Address: teamspeak.assetto-corsa.nl
- Password: tweakers
Extra info:
- Let op! Indien je al in een andere race binnen het kampioenschap hebt meegedaan is de auto keuze dus niet meer mogelijk!
- Personen die zich nieuw inschrijven en dus nog niet meegedaan hebben binnen het kampioenschap komen uiteraard automatisch op de reserve lijst indien iemand zich aanmeld die al eerder heeft meegedaan
- http://steamcommunity.com/groups/acSimRacing Wordt lid van de Steam Community!
- (SIM) RACING RULES http://www.minorating.com/Rules
Een crash binnen de muren zal idd een hoop gevloek en frustratie opleveren... verder zat plekken om in te halen en zorgen dat je de laatste bocht voor het rechte stuk goed neemt dan heb je de meeste vaart en dan slipstreamen en er langs... moet lukken 😊
Zit ik net vallelunga te oefenenphoentje schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 20:36:
Event & Time schedule
19.30 | Practice
20.00 | Qualify
20.30 | Race (30LAPS)
Host Settings
- Race settings
Teamspeak
Extra info:
- Let op! Indien je al in een andere race binnen het kampioenschap hebt meegedaan is de auto keuze dus niet meer mogelijk!
- Personen die zich nieuw inschrijven en dus nog niet meegedaan hebben binnen het kampioenschap komen uiteraard automatisch op de reserve lijst indien iemand zich aanmeld die al eerder heeft meegedaan
- http://steamcommunity.com/groups/acSimRacing Wordt lid van de Steam Community!
@promise2die4 Dat is het dan ook wel. Op de rechte stukken in de slipstream. Tussen de muren lijkt mij persoonlijk aardig onmogelijk? Tenzij je bereid bent om botsautootje te spelen.
Voor de Q lijkt mij ook dat een foutje tussen de muren van iemand fataal kan zijn voor veel ronde tijden.
Ik denk ook dat je wat meer tijd moet nemen om deze baan te oefenen.
Voor de Q lijkt mij ook dat een foutje tussen de muren van iemand fataal kan zijn voor veel ronde tijden.
Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.
Foutje tussen de muren hoort nu eenmaal bij het racen. Deze 6 plekken moet het lukken en de sterke slipstream natuurlijk.Hupske schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 20:41:
@promise2die4 Dat is het dan ook wel. Op de rechte stukken in de slipstream. Tussen de muren lijkt mij persoonlijk aardig onmogelijk? Tenzij je bereid bent om botsautootje te spelen.

Zeker jur.... maar ben wel van mening wat hupske zegt dat er goed getraind moet worden en de baan kennis goed moet zijn...
En als je niet zeker ben doe dan een stapje terug tussen de muren. Maar goed dat is vaak makkelijker gezegd dan gedaan haha..
En als je niet zeker ben doe dan een stapje terug tussen de muren. Maar goed dat is vaak makkelijker gezegd dan gedaan haha..
De race voor mij vananvond op de GTHQ server was snel over. Ronde twee een incident waarmee ik naast de baan kwam met een kapotte wielophanging.
Voor volgende week, als de DLC in goede orde is ontvangen een Audi TT Cup!
Tracks en data:
Barcelona GP (ES) - 23 mei 2017
24h Nürburgring (D) - 30 mei 2017
Brands Hatch GP (GB) - 6 juni 2017
Zandvoort (NL) - 13 juni 2017
Nürburgring (D) - 20 juni 2017
Red Bull Ring Spielberg (A) - 27 juni 2017
Spa Franchorchamps (BE) - 4 juli 2017
Ingredienten:
- qualy: 15 minuten
- race 2 x 25 min
- stock setup
- 2de race omgekeerde startopstelling
Tussentijds een endurance proberen te plannen op Le Mans met LMP1 auto's only (Toyo, Audi en Pork).
Wie doet mee?! Zal met @phoentje wel ff een goede afstemming maken voor de endurance, eventueel samen organiseren?!
Tracks en data:
Ingredienten:
- race 2 x 25 min
- stock setup
Tussentijds een endurance proberen te plannen op Le Mans met LMP1 auto's only (Toyo, Audi en Pork).
Wie doet mee?! Zal met @phoentje wel ff een goede afstemming maken voor de endurance, eventueel samen organiseren?!
i5 4590 | 16GB | GTX960 | Win10 | T300RS Alcantara edition | T3PA | TH8A | GTOmega EVO
eens kijken ...
race 1:
Jan Willem raakt de kont kwijt (kan gebeuren, geen opzet), drukt mijn kont opzij, ik vlieg in de vangrail, kets terug de baan op waarna Alexander, ar33 en PTR83 weer tegen mij aan tetsen ..

De stemming zat er na 2 bochten al wel weer in zegmaar
Ik zie verderop JW wel een aantal keren buiten de baan komen, dus, ja, misschien wat meer oefenen.
Echter ga ik zelf ook 2x door mijn eigen doen eraf, dus look who's talking
Verderop krijgt verslikt Ray de Winter zich in Slim Shady .. kan gebeuren, staat dwars op de baan. Tja, dan moet je een VR bril hebben, of opzij kijken geprogrammeerd hebben, maar iig niet Real Head Motion gebruiken, want die gebruik ik, maar kan daardoor ook niet meer opzij kijken. Dus dan zou het ook een kwestie van -goed luisteren en op goed geluk proberen weg te rijden- zijn. Helaas was ik hier nipt het slachtoffer van, dacht dat ik niet goed gemikt had, maar Ray rolde net vooruit .. jammerrr .. spin en achterstevoren

Vervolgens de hele race alleen gereden achteraan, zag nog dat Riqy ook zijn dag niet had met alle donuts .. en werd door mijn andere 2 foutjes op den duur ingehaald door Bas, die ik toch nog redelijk goed bijhouden kon! Tot ik nét in het gras kwam en zonder brokken JohhnyV voorbij laten kon.
Dus,
pluspunt: IK heb er wederom niemand af gerost
minpunt: IK was wel weer 2x grandioos de klos
ik weet niet .. als ik hier kijk, en alle car/car crashes optel kom ik op 66 en er vanuitgaande dat bij een crash 2 auto's betrokken zijn, op 33 unike crashes, waarbij ik bij 10 betrokken was (4 auto's 3e bocht) waren er iig nog 23 andere crashes op de baan. Dat is wel genoeg zegmaar.iedereen probeert zijn beste te doen... en vorige keer was het een false start met vele toen weer crashes in de eerste bocht, zo is het elke keer wel iets maar we worden steeds beter...
race 2:
bocht 1 door Riqy opzij getetst omdat hij naast de baan kwam. Verder geen gevolgen.
Paar bochten verder een prachtige synchrone tripple-spin door Bart Jansen, JohhnyV en HAT
Opkomen start/finish zit ik tussen PTR83 en het gras, raak ik PTR83 heel ietsjes, waarna hij door schrikken? de bocht niet lijkt te gaan halen en laat het stuur komen, waarbij hij mij er naast knikkert .. misschien als gevolg door mijn kusje, race incident, jammerrrr ..

Vervolgens kom ik kort op Benny te zitten, die remt wat onverwacht, waardoor ik naar binnen uitwijk en rem, opstuiter door een kerb en in het gras kom. weer wat plekken kwijt

Verderop raakt JW links naast de baan op start/finish, komt de baan op en probeert meteen van links naar rechts te gaan om de race lijn (links) vrij te maken, dat had ik niet verwacht dus ging aanvankelijk ook naar rechts, maar besluit net op tijd naar links uit te wijken. Erg vriendelijk van JW, maar wel wat onverwacht
Verderop ben ik getuige van een zeldzaam foutje dat Jos naast de baan komt en hem achter mij aan krijg. Leuk "gevechtje" volgt, maar uiteraard trek ik aan het kortste eind, maar wel leuk
EN weer even verder verslikt Bas Berkenhout zich in een binnenbocht en tetst bijna Jostheboss eraf, maar gaat net goed. Staat wel zelf achterstevoren. Ondertussen zit ik Jostheboss nog steeds op zijn staart eigenlijk, dus dat gaat best goed. Ben al wel veel plekken verloren. En in ronde 10 maak ik helaas een fout en spin en zie net de laatste 4 auto's aankomen dus die plekken ben ik ook kwijt en besluit dat het niet langer zin heeft/ik geen zin meer heb om nog langer van achteren naar voren te proberen te komen en schij er mee uit.
Race 2 kent maarliefst 127 car/car crashes, dus 2 partijen, dus 127/2 = 63,5 botsingen met andere auto's .. waar ik nu bij slechts 8 betrokken bent. Dus 55,5 botsingen elders.
Dat vond ik wel genoeg zeg maar ..
Ik heb me onder voorbehoud ingeschreven maar weet nog niet 100% zeker of ik genoeg kan oefenen.. Indien dat niet het geval is zal ik mezelf tijdig uitschrijvenphoentje schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 20:36:
Event & Time schedule
19.30 | Practice
20.00 | Qualify
20.30 | Race (30LAPS)
Host Settings
- Race settings
Teamspeak
Extra info:
Liever helemaal niet racen dan inconsistent met een eventuele fout richting iemand anders toe tot gevolg...
[ Voor 3% gewijzigd door gooien101 op 16-05-2017 21:36 ]
Mijn race dag maandag :
Sessie 4: YouTube: Groep A CRT Holland Assen 15 mei
Sessie 5: YouTube: Groep A CRT Holland Assen 15 mei
met nog een klein foutje in de allerlaatste ronde van de dag
in sessie 5
Sessie 4: YouTube: Groep A CRT Holland Assen 15 mei
Sessie 5: YouTube: Groep A CRT Holland Assen 15 mei
met nog een klein foutje in de allerlaatste ronde van de dag
Goedenavond medecoureurs,
Deze avond was ik op Zandvoort online aan het spelen met een BMW M235i. Prima server met 23ms. Helaas had ik last van erge framedrops. Ook bleef de game meerdere keren vasthangen, wel 5 tot 10 seconden lang?!
Ik heb vervolgens wat settings omlaag gegooid, onder andere smoke, shadows en MSAA.
Dit verhoogde mijn minimale FPS wel in de benchmark (van 13FPS naar 27FPS)
Iemand enig idee hoe ik dit kan fixen?
Edit: Ik heb crewchief op de achtergrond draaien
Benchmark results:
AC VERSION: 1.13.2 (x64)
FPS: AVG=52 MIN=27 MAX=78 VARIANCE=0 CPU=38%
LOADING TIME: 33s
GPU: NVIDIA GeForce GTX 850M (1920x1080)
OS-Version: 6.2.9200 () 0x300-0x1
CPU CORES: 8
FULLSCREEN: ON
AA:2X AF:2X SHDW:512 BLUR:0
WORLD DETAIL: 4 SMOKE:1
PP: QLT:3 HDR:1 FXAA:1 GLR:3 DOF:3 RAYS:1 HEAT:1
Deze avond was ik op Zandvoort online aan het spelen met een BMW M235i. Prima server met 23ms. Helaas had ik last van erge framedrops. Ook bleef de game meerdere keren vasthangen, wel 5 tot 10 seconden lang?!
Ik heb vervolgens wat settings omlaag gegooid, onder andere smoke, shadows en MSAA.
Dit verhoogde mijn minimale FPS wel in de benchmark (van 13FPS naar 27FPS)
Iemand enig idee hoe ik dit kan fixen?
Edit: Ik heb crewchief op de achtergrond draaien
Benchmark results:
AC VERSION: 1.13.2 (x64)
FPS: AVG=52 MIN=27 MAX=78 VARIANCE=0 CPU=38%
LOADING TIME: 33s
GPU: NVIDIA GeForce GTX 850M (1920x1080)
OS-Version: 6.2.9200 () 0x300-0x1
CPU CORES: 8
FULLSCREEN: ON
AA:2X AF:2X SHDW:512 BLUR:0
WORLD DETAIL: 4 SMOKE:1
PP: QLT:3 HDR:1 FXAA:1 GLR:3 DOF:3 RAYS:1 HEAT:1
[ Voor 3% gewijzigd door NickvB op 16-05-2017 22:29 . Reden: Added info ]
Heeft iemand advies of een link hoe ik de FFB voor mijn G29 kan instellen?
vind de feedback bij overstuur en onderstuur erg tegenvallen, soort deadzone waardoor ik bij overstuur eigenlijk altijd te laat ben om in te grijpen.
vind de feedback bij overstuur en onderstuur erg tegenvallen, soort deadzone waardoor ik bij overstuur eigenlijk altijd te laat ben om in te grijpen.
Goeie. Wellicht na de laatste race van t GT3 Kampioenschap. Wij starten vrij snel daarna met een nieuw kampioenschap namelijk (maandags)Jiltjes schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 21:04:
De race voor mij vananvond op de GTHQ server was snel over. Ronde twee een incident waarmee ik naast de baan kwam met een kapotte wielophanging.
Tracks en data:
Ingredienten:
- race 2 x 25 min
- stock setup
Hij registreert ook de kleine tikjes van contact, wat je eingenlijk geen botsing kan noemen.Alfa90_Buttje schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 21:29:
[...]
Race 2 kent maarliefst 127 car/car crashes, dus 2 partijen, dus 127/2 = 63,5 botsingen met andere auto's .. waar ik nu bij slechts 8 betrokken bent. Dus 55,5 botsingen elders.
Klopt, weet ik ook wel, maar ik reed in de achterhoede en heb genoeg ellende gezien/voorbij zien komen waar je voorin geen erg in hebt, dat ik al het gevoel had dat er ruig gereden werd. Was vorige keer niet anders. Duwen trekken butsen om in de top 10 te komen .. rood voor de ogen en gaaaan.
ook eentje om naar uit te kijken, rfactor memories 
http://www.racedepartment...y-race-sim-studio.135533/
http://www.racedepartment...y-race-sim-studio.135533/
Hebben er hier mensen ervaring met een Oculus Rift? Ik zit erover na te denken om er een aan te schaffen, maar ik ben benieuwd naar jullie eventuele ervaringen. Laat het mij weten!
Ik snap je volkomen kerel.. ik heb het ook wel eens dan heb je lekker getraind en dan gebeurd er zoiets. Maar nogmaals niemand doet het express en doet zij best hoe vervelend het ook soms is...Alfa90_Buttje schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 21:29:
[...]
eens kijken ...
race 1:
Jan Willem raakt de kont kwijt (kan gebeuren, geen opzet), drukt mijn kont opzij, ik vlieg in de vangrail, kets terug de baan op waarna Alexander, ar33 en PTR83 weer tegen mij aan tetsen ..![]()
De stemming zat er na 2 bochten al wel weer in zegmaar![]()
Ik zie verderop JW wel een aantal keren buiten de baan komen, dus, ja, misschien wat meer oefenen.
Echter ga ik zelf ook 2x door mijn eigen doen eraf, dus look who's talking
Verderop krijgt verslikt Ray de Winter zich in Slim Shady .. kan gebeuren, staat dwars op de baan. Tja, dan moet je een VR bril hebben, of opzij kijken geprogrammeerd hebben, maar iig niet Real Head Motion gebruiken, want die gebruik ik, maar kan daardoor ook niet meer opzij kijken. Dus dan zou het ook een kwestie van -goed luisteren en op goed geluk proberen weg te rijden- zijn. Helaas was ik hier nipt het slachtoffer van, dacht dat ik niet goed gemikt had, maar Ray rolde net vooruit .. jammerrr .. spin en achterstevoren![]()
Vervolgens de hele race alleen gereden achteraan, zag nog dat Riqy ook zijn dag niet had met alle donuts .. en werd door mijn andere 2 foutjes op den duur ingehaald door Bas, die ik toch nog redelijk goed bijhouden kon! Tot ik nét in het gras kwam en zonder brokken JohhnyV voorbij laten kon.
Dus,
pluspunt: IK heb er wederom niemand af gerost
minpunt: IK was wel weer 2x grandioos de klos
[...]
ik weet niet .. als ik hier kijk, en alle car/car crashes optel kom ik op 66 en er vanuitgaande dat bij een crash 2 auto's betrokken zijn, op 33 unike crashes, waarbij ik bij 10 betrokken was (4 auto's 3e bocht) waren er iig nog 23 andere crashes op de baan. Dat is wel genoeg zegmaar.
race 2:
bocht 1 door Riqy opzij getetst omdat hij naast de baan kwam. Verder geen gevolgen.
Paar bochten verder een prachtige synchrone tripple-spin door Bart Jansen, JohhnyV en HAT![]()
Opkomen start/finish zit ik tussen PTR83 en het gras, raak ik PTR83 heel ietsjes, waarna hij door schrikken? de bocht niet lijkt te gaan halen en laat het stuur komen, waarbij hij mij er naast knikkert .. misschien als gevolg door mijn kusje, race incident, jammerrrr .... verlies wel 4 plekken.
![]()
Vervolgens kom ik kort op Benny te zitten, die remt wat onverwacht, waardoor ik naar binnen uitwijk en rem, opstuiter door een kerb en in het gras kom. weer wat plekken kwijt![]()
Verderop raakt JW links naast de baan op start/finish, komt de baan op en probeert meteen van links naar rechts te gaan om de race lijn (links) vrij te maken, dat had ik niet verwacht dus ging aanvankelijk ook naar rechts, maar besluit net op tijd naar links uit te wijken. Erg vriendelijk van JW, maar wel wat onverwacht![]()
Verderop ben ik getuige van een zeldzaam foutje dat Jos naast de baan komt en hem achter mij aan krijg. Leuk "gevechtje" volgt, maar uiteraard trek ik aan het kortste eind, maar wel leuk
EN weer even verder verslikt Bas Berkenhout zich in een binnenbocht en tetst bijna Jostheboss eraf, maar gaat net goed. Staat wel zelf achterstevoren. Ondertussen zit ik Jostheboss nog steeds op zijn staart eigenlijk, dus dat gaat best goed. Ben al wel veel plekken verloren. En in ronde 10 maak ik helaas een fout en spin en zie net de laatste 4 auto's aankomen dus die plekken ben ik ook kwijt en besluit dat het niet langer zin heeft/ik geen zin meer heb om nog langer van achteren naar voren te proberen te komen en schij er mee uit.![]()
Het is en blijft een spelletje voor onspanning alloewel het soms best een inspanning is haha.. dus kom op.. snel vergeten deze race en tot de volgende....

@NickvB
Probeer eens andere ppfilters.. je kan op racedepartment die natural downloaden dat scheelt ook 10 a 15 fps 😊