Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roelofz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-09 13:58
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j5059-VVgM4EPio7BJWof--j5_Q=/800x/filters:strip_exif()/f/image/58SqgVUrGwYuTE19kgRgJXLQ.png?f=fotoalbum_large

Hoi Allemaal,

Na eerder het BTCC kampioenschap te hebben aangekondigd, volgt nu het DUCK Kampioenschap!
De Duck (ja, een Eend) staat vanaf nu warm te draaien, om as maandag van start te gaan in het zonnige Rio de Janeiro (prachtige baan)

En die moet je geprobeerd hebben, want dit kampioenschap wordt de tegenhanger van de BTCC, meer op de lol gericht. De Duck is wat makkelijker in de omgang, als ook de banen Alle informatie kan je op onze discord vinden in het Announcements kanaal: https://discord.gg/HYKWHfKTus

Dus race naar onze Discord om je aan te kunnen melden, als ook eens rond te kijken op onze snelgroeiende community!

Ook wat later kan je zo instappen, het is meer om de lol per race, tuurlijk kan je ook voor de serie gaan, maar het is geen must!

We hebben trouwens niet alleen deze series, er komt nog een server met continu races, we hebben time attacks continu draaien en er is natuurlijk genoeg uit te wisselen onderling, als van elkaar te leren, op en buiten de baan!

Kortom, echt voor iedereen wat te vinden bij DUS, DUS happy racing!
PS, nog geen Assetto Corsa? Voor onder de 10,- kan je het aanschaffen Vraag het even op onze discord: https://discord.gg/HYKWHfKTus

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KX7kG7CssZENbM3UelRfHhC__Xo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/J0oYvIXauIH3LM8KQxmkoUiy.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17:49
Iemand hier ervaring met de Rift S?
Ben al 3u bezig om dat ding werkend te krijgen maar niets...

Headset sensors worden niet herkend, dan wordt het hele apparaat niet meer herkend. Moet eerlijk toegeven dat me dit wel ERG tegen staat anno 2023.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BNX
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:44

BNX

Card Nox schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 00:56:

Headset sensors worden niet herkend, dan wordt het hele apparaat niet meer herkend. Moet eerlijk toegeven dat me dit wel ERG tegen staat anno 2023.
Mijn (ex) Rift S vond het niet fijn om op een standaard interne USB poort te zitten.
Met een USB 3.0 Powered Hub werkte deze daarna goed. Bekend probleem op internet.
Ik denk dat het vermogen niet voldoende is op een interne poort.

[ Voor 5% gewijzigd door BNX op 15-02-2023 06:45 ]

| i5-12600k @ 5ghz | RTX 3070TI FE | LG 55” OLED | Thrustmaster TS-PC | T-CLM pedals |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-09 23:45
USB 3.0 is inderdaad wel een vereiste. Power zou ook een issue kunnen zijn.

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:21
Card Nox schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 00:56:

Heel incidenteel na een update gebeurt me dat wel eens. Andere USB3-poort gebruiken en het werkt weer netjes. Wel zijn er zoals hierboven genoemd wel vaker problemen met USB3 bij onboard controllers. Misschien dat je daar nu tegenaan loopt.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17:32
Ik ben wel benieuwd wat de overname van RaceDepartment door Overtake.GG gaat betekenen voor de mods die via RD worden aangeboden. Achter Overtake.GG zit namelijk Porsche en de meeste van deze mods zijn natuurlijk zonder licentie. Gaat Porsche dat goed vinden?

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jfeelders
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06:50

jfeelders

Kwaliteit voor kwantiteit...

Juist andersom: RD heeft een best streng beleid over het aanbieden van bestanden en plaatsen van links. Op Overtake worden videos gepost waarin shady mods worden aangeprezen. Ik ken een paar skinners die juist daarover al vragen hebben gesteld: https://www.racedepartmen...tos-in-the-future.255544/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:39
Iemand enig idee of je bepaalde HUD elementen kunt verplaatsen? Zoals bijvoorbeeld de Replay controls die onderaan je scherm staan? Ik heb namelijk een Vocore 5" DDU op m'n wheelbase, en die zit precies vóór dat HUD element zodat ik een groot deel niet kan zien. En dat maakt het een beetje lastig.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Een nieuw F1 seizoen betekent natuurlijk ook een nieuwe Formula Hybrid 2023 van Race Sim Studio. _/-\o_

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Rivanov schreef op zaterdag 25 maart 2023 @ 11:18:
Iemand enig idee of je bepaalde HUD elementen kunt verplaatsen? Zoals bijvoorbeeld de Replay controls die onderaan je scherm staan? Ik heb namelijk een Vocore 5" DDU op m'n wheelbase, en die zit precies vóór dat HUD element zodat ik een groot deel niet kan zien. En dat maakt het een beetje lastig.
In AC kun je gewoon alle HUD elementen met de muis verplaatsen en locken op een bepaalde plaats. Dat kan op het moment dat je gewoon aan het rijden bent, dus eerst de sessie starten. Als je dan ook de muis naar de rechter rand van je scherm beweegt, komt er een soort sidebar waar je HUD elementen kunt aan -en uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
PatrickC schreef op zaterdag 6 mei 2023 @ 07:47:
[...]

In AC kun je gewoon alle HUD elementen met de muis verplaatsen en locken op een bepaalde plaats. Dat kan op het moment dat je gewoon aan het rijden bent, dus eerst de sessie starten. Als je dan ook de muis naar de rechter rand van je scherm beweegt, komt er een soort sidebar waar je HUD elementen kunt aan -en uitzetten.
I know. Maar niet de replay controls onderin je scherm.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rivanov
De RSS Hybrid 2023 ziet er overigens goed uit! :)
Even uitgelaten in Miami.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ouNNhDwHkPOGnOCKMFlIh3__M74=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fKdW8iguL1CDVXDobaSRWNo0.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i60PRQ7kcwFNXguRoELB6dD-RRk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/H9v0CNmbUhxou30B5CUynXPY.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D28YrTUVFolrJuGo_gYWaxL85rA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UOflmedVZ2eIQ9YqB9vEp0rI.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d66DWWSabvi9B3IYElTYQYiSrOc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/p7l1qI8O4d3cOf3zQv1lxHc2.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I5MxndHs7N6h6flx98sKRfuJ100=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bI0KvOdUz3EE8FWdGRuW1w2D.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jJg5jPuGISZn6S_d6dth6BnHhnU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oJXyWuyx7KpzrxtefS6L3WWs.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jfeelders

jfeelders

Maar om nou ook al te gaan betalen voor skins gaat me wat ver...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Rivanov schreef op zaterdag 6 mei 2023 @ 16:02:
[...]

I know. Maar niet de replay controls onderin je scherm.
Ik heb nog nooit replay controls gezien in het scherm wanneer ik aan het racen ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
jfeelders schreef op zaterdag 6 mei 2023 @ 18:09:
Maar om nou ook al te gaan betalen voor skins gaat me wat ver...
Dus de 2023 Hybrid is volgens jou gelijk aan de 2022 versie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jfeelders

jfeelders

Nope, dat zijn duidelijk 2 verschillende wagens. Ik doelde op de skins die Marco17 nu op Patreon aanbiedt. Dat lijkt nu de trend te gaan worden ipv aanbieden op RD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
jfeelders schreef op zaterdag 6 mei 2023 @ 19:39:
Nope, dat zijn duidelijk 2 verschillende wagens. Ik doelde op de skins die Marco17 nu op Patreon aanbiedt. Dat lijkt nu de trend te gaan worden ipv aanbieden op RD.
Dat kon ik natuurlijk niet raden! ;) Er zullen vast gratis skins op RD gaan verschijnen. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
PatrickC schreef op zaterdag 6 mei 2023 @ 19:23:
[...]

Ik heb nog nooit replay controls gezien in het scherm wanneer ik aan het racen ben.
Ik ook niet. Wel in de replay mode. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Rivanov schreef op zaterdag 6 mei 2023 @ 21:49:
[...]

Ik ook niet. Wel in de replay mode. :O
Dat zei je er niet bij. Is schijnbaar normaal vandaag dat we bepaalde dingen moeten raden? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
PatrickC schreef op zaterdag 6 mei 2023 @ 22:46:
[...]

Dat zei je er niet bij. Is schijnbaar normaal vandaag dat we bepaalde dingen moeten raden? :+
Ik heb het over replay controls. Dan lijkt het mij toch zeer waarschijnlijk en logisch dat ik het dan over de replay mode heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelofz
Ik heb nog niet eerder gehoord van verplaatsen van de replay controls en denk dat dat scherm (nog?!?) niet aan te passen is. En ik vond Content manager al te vol, moet er nog een sectie bij :-)
Ik denk wel dat er mogelijkheid is tot keymappen, of keys gebruiken.

Ik zou daar naar zoeken (helaas zelf geen ervaring mee).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Rivanov schreef op zondag 7 mei 2023 @ 06:06:
[...]

Ik heb het over replay controls. Dan lijkt het mij toch zeer waarschijnlijk en logisch dat ik het dan over de replay mode heb?
Komt waarschijnlijk omdat ik nooit replay controls gebruik en dus ook replays kijk. :) Ik dacht zal wel een soort app zijn die je ook kunt aanzetten waarbij je een sessie kunt pauzeren en dan meteen de replay te bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronster
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 15:56
Na updaten naar de laatste CSP en toevoegen van car packs kan ik mijn spiegels niet meer configureren.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Lw_2OekMkiO_N22yj6TQYUMEdmA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FpXITlO0m8xQiBSnG1H9rUpT.jpg?f=fotoalbum_large

Iemand een idee hoe dit op te lossen?
Ik heb vanalles geprobeerd in de aangegeven folder, maar nog geen succes.
Zou iemand de inhoud van zo’n file in de real_mirrors folder kunnen posten? Dan kan ik dat er eens in kopiëren.

XBox: Ronsterrrrr || Meta Quest: Ronsterrr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roelofz
Ik zou even rond CSP een post doen, dat dit niet meer werkt, er is waarschijnlijk iets geblokkeerd.
Ik dacht dat er een discord van is, zou daar even contact zoeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jfeelders

jfeelders

Welke CSP? Public 0.1.79 of laatste Patreon 0.1.80preview218?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jfeelders

jfeelders

ks_mazda_mx5_nd.ini:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
[REAL_MIRROR_0]
FOV=13
IS_MONITOR=0
ROTATION=0.08,0

[REAL_MIRROR_1]
ASPECT_MULT=1.000000
FLIP=0
FOV=9.000000
IS_MONITOR=0
MONITOR_SHADER_TYPE=2.000000
ROTATION=0.000000,0.000000

[REAL_MIRROR_2]
FOV=13
ROTATION=-0.07,0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronster
Thanks!
Straks eens proberen d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronster
jfeelders schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 19:20:
Welke CSP? Public 0.1.79 of laatste Patreon 0.1.80preview218?
0.1.80 inderdaad.
Denk dat ik zelf iets heb kapodtgesloopt, want het werkt dus wel met de ini file hierboven.
Er stonden bij mij een aantal andere parameters in.
Voor de rest werkt alles helemaal OK. Ik heb enkel dit issue.
Zou je misschien de folder met deze ini files kunnen zippen voor me? Dan zou ik helemaal geholpen zijn :)
Ben bang dat ik als ik zelf weer ga sleutelen ik van de regen in de drup ga raken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jfeelders

jfeelders

Deze configbestanden worden automatisch gemaakt als je een instelling voor de spiegels in de de Mirror app hebt gemaakt. Standaard zijn er dus geen configuratiefiles aanwezig en ze zijn op persoonlijke basis ingesteld. Als je de bestanden verwijderd en in de Mirror app een nieuwe instelling maakt dan wordt die automatsch opnieuw opgeslagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronster
jfeelders schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 08:36:
Deze configbestanden worden automatisch gemaakt als je een instelling voor de spiegels in de de Mirror app hebt gemaakt. Standaard zijn er dus geen configuratiefiles aanwezig en ze zijn op persoonlijke basis ingesteld. Als je de bestanden verwijderd en in de Mirror app een nieuwe instelling maakt dan wordt die automatsch opnieuw opgeslagen.
Klopt idd, maar ik had geen mirror tabs dus kon de spiegels niet instellen. Daarom kon ik dus ook geen config bestand aanmaken. Maar ik kan de jouwe als template gebruiken voor andere auto’s, dus het lukt zo ook wel. Thanks.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Recrush
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18:12
Via Tweakers heb ik met een aantal anderen een tijd de GoT F1 2019/2020/21/22 PC League georganiseerd. Nu F1 22 een flop is en de serieuzere coureurs onder ons ook graag (onder andere) Assetto Corsa rijden zijn we onze horizon aan het verbreden en starten we als proef met een vriendschappelijk kampioenschap in Assetto Corsa op de zondagavond.

We rijden nu met drie base content GT3 wagens (BMW Z4, McLaren MP4-12C, Mercedes SLS AMG) en gaan de komende weken races houden op Monza, Silverstone, Mugello en de Nürburgring GP-GT. We hebben hiervoor een Emperor server gehuurd met looping practice, gezamenlijk leaderboard en dergelijke. Bij succes gaan we later natuurlijk uitbreiden met meer auto's en circuits afhankelijk van wat iedereen heeft.

Op het moment zijn we met 8-9 man, waarvan voornamelijk Tweakers. Mochten er meer mensen zijn die zich aan willen sluiten bij deze vriendschappelijke, Nederlandstalige groep en mee willen doen met ons vier races durende kampioenschap op de zondagavond (en daarna misschien nog meer), stuur me gerust een DM voor een link naar onze Discord d:)b

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tummie555
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 25-08 22:34
Wellicht interresant, ik heb mbv een tutorial video serie (van MNBA) voor het eerst in mijn leven een mod gemaakt. Een nederlandse auto, de Donkervoort D8 GTO uit 2013. Helemaal compleet met release trailer. Van te voren had ik nooit verwacht dat mijn eerste mod er zo uit zou komen te zien, het geheel is in mijn ogen veel beter gelukt dan ik had verwacht. Ik hoop dan ook dat het in ieder geval iemand hier een plezier doet, de link staat in de video beschrijving:

:o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
Tummie555 schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 19:25:
Wellicht interresant, ik heb mbv een tutorial video serie (van MNBA) voor het eerst in mijn leven een mod gemaakt. Een nederlandse auto, de Donkervoort D8 GTO uit 2013. Helemaal compleet met release trailer. Van te voren had ik nooit verwacht dat mijn eerste mod er zo uit zou komen te zien, het geheel is in mijn ogen veel beter gelukt dan ik had verwacht. Ik hoop dan ook dat het in ieder geval iemand hier een plezier doet, de link staat in de video beschrijving:
[YouTube: Release: Donkervoort D8 GTO (Assetto Corsa) (DOWNLOAD)]
Dat ziet er echt geweldig uit! Die ga ik zeker uitproberen dit weekend. Mooi ook om een Nederlandse sportauto in AC te zien. Dankjewel!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jfeelders

jfeelders

Mooi om te zien. Heb je hulp gehad vanuit Donkervoort? Als deze aanslaat op RaceDepartment dan kan het hard gaan met de bekendheid en is Donkervoort misschien gewillig om mee te helpen met verdere ontwikkeling van physics enzo. Deze deze auto ondersteuning voor CSP Experimental Physics?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Tummie555 schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 19:25:
[YouTube: Release: Donkervoort D8 GTO (Assetto Corsa) (DOWNLOAD)]
Waar kun je die tutorial serie vinden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tummie555
Rivanov schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 08:08:
[...]

Waar kun je die tutorial serie vinden?
Hoi Rivanov, de serie staat op hun patreon website. (zit dus achter een paywall) maar in principe kun je downloaden en de links opslaan naar de filmpjes, dus binnen een dag kun je de patreon ook weer opzeggen. Dit zijn ze: https://www.patreon.com/mnba/posts

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tummie555
jfeelders schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 06:52:
Mooi om te zien. Heb je hulp gehad vanuit Donkervoort? Als deze aanslaat op RaceDepartment dan kan het hard gaan met de bekendheid en is Donkervoort misschien gewillig om mee te helpen met verdere ontwikkeling van physics enzo. Deze deze auto ondersteuning voor CSP Experimental Physics?
Haha! Helaas, geen hulp vanuit Donkervoort, ik moet eerlijk bekennen dat ik wel getwijfeld heb om ze te contacteren. Maar ik wist niet of dat mij meer problemen zou geven, dan het zou opleveren. We hebben wel feedback gekregen van mensen met rij-ervaring in een Donkervoort.
De tutorial leerde mij alleen het 3d modeleer werk. Niet de physics, dus daarvoor heb ik een bekende AC-modder gevraagd. Ik was uiteraard wel betrokken, en alle "echte wereld donkervoort" data die we konden vinden is geimplementeerd (Gewicht, Power curve, torque curve, stuuruitslag, draaicirkel, banden, remmen, geen abs, geen esp, wel 5 standen tractiecontrole, topsnelheid, drag-coefficient, versnellingsbak ratio's, bandenspanning, enz)
Daarnaast hebben we de schaars beschikbare rondetijden gebruikt als richtlijn voor het finetunen, zodat die bijna exact overeenkomen. Ik denk niet dat we extended-physics hebben toegevoegd, maar ik vind hem zelf erg geloofwaardig rijden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• roelofz
Wat een gave actie, altijd leuk om dit soort initiatieven te zien.
Ik ga hem zeker uitproberen en in onze community (DUS, schaamteloos reclame maken: https://discord.gg/U3YzYdcRtu) zou dit wel eens een race of een serie races op kunnen leveren bij goed bevallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
@Tummie555 Ik heb de Donkervoort D8 GTO even uitgetest op Zandvoort... is dit echt je eerste mod? Indrukwekkend! Waarom zet je 'm niet op RaceDepartment?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tummie555
PatrickC schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 23:07:
@Tummie555 Ik heb de Donkervoort D8 GTO even uitgetest op Zandvoort... is dit echt je eerste mod? Indrukwekkend! Waarom zet je 'm niet op RaceDepartment?
Dank je wel voor de vriendelijke woorden! Ja, echt eerste mod. Sterker nog, iets minder dan een maand geleden wist ik helemaal niks van "modden", 3ds max, ryzomUV, of zelfs kseditor. Ik had wel vrij, dus heb 2 weken lang 12 uur per dag de video's gevolgd en geleerd, dus zeg maar 150 uur. Oorspronkelijk betreft het een Forza Horizon 4 model. Wat ik vervolgens heb geconverteerd, dus ik weet niet of dat mag op Racedepartment. Ik heb de regels gelezen, en ik begrijp ze niet helemaal omdat het modden nog zo nieuw is, maar ik denk dat de manier waarop ik het heb geleerd, verboden is om te posten op Racedepartment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tummie555
Ik probeerde alleen te leren hoe een mod auto opgebouwd is. Zodat ik foutjes of gebreken kon verbeteren van andere mods. Enigszins mijn doel voorbij gestreefd. Nu wil ik misschien nog een Spyker maken. Zodat Nederland een beetje vertegenwoordigd is in Assetto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
@Tummie555 Ok, dan is het inderdaad beter om ‘m niet op RD te zetten denk ik. :+ En een Spyker C8 zou mooi zijn… daar is wel al een mod van, maar die is lastig (niet) te vinden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• roelofz
Hoi AC rijders,

Nu we het eerste kampioenschap dit jaar achter de rug hebben (en een funserie met de Eend nog hebben lopen), is er gelegenheid om naar de broer van AC te kijken.
We reden eerst alleen in AC en blijven dat ook doen, maar sinds een week hebben we ACC ook weer geactiveerd. ACC reden we in het verleden al maar was even stil komen te liggen.
Nu we een aardige groep leden al hebben gevonden die mee willen rijden, willen we een serie van 3 races starten, waar altijd meer zielen welkom zijn op onze server.

Daarom starten we op onderstaande data de GT3 Mini Summer Series:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gIWcE30C72q3X4q0CPNMeouO2fI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/HL5ZL4sS9zOaMiUp5Bf9JPLD.png?f=fotoalbum_large

Oefenen kan in de weken voor de race, na de race komt de volgende track op de server.

Mocht je mee willen rijden, aarzel dan niet om je te melden op onze discord: https://discord.gg/U3YzYdcRtu

Happy racing!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 11:47
Tummie555 schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 23:16:
[...]

Dank je wel voor de vriendelijke woorden! Ja, echt eerste mod. Sterker nog, iets minder dan een maand geleden wist ik helemaal niks van "modden", 3ds max, ryzomUV, of zelfs kseditor. Ik had wel vrij, dus heb 2 weken lang 12 uur per dag de video's gevolgd en geleerd, dus zeg maar 150 uur. Oorspronkelijk betreft het een Forza Horizon 4 model. Wat ik vervolgens heb geconverteerd, dus ik weet niet of dat mag op Racedepartment. Ik heb de regels gelezen, en ik begrijp ze niet helemaal omdat het modden nog zo nieuw is, maar ik denk dat de manier waarop ik het heb geleerd, verboden is om te posten op Racedepartment.
Ahja, dus niet helemaal van scratch gemodelleerd? Ik dacht al, ik werk al jaren met 3ds max (niet full time), maar een auto heb ik me al tijden niet meer aan gewaagd na wat mislukte pogingen :D

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tummie555
Menesis schreef op maandag 12 juni 2023 @ 09:21:
[...]
Ahja, dus niet helemaal van scratch gemodelleerd? Ik dacht al, ik werk al jaren met 3ds max (niet full time), maar een auto heb ik me al tijden niet meer aan gewaagd na wat mislukte pogingen :D
Nee klopt, ik vraag me altijd af wat mensen bedoelen met vanaf "scratch" gemaakt. Met mijn boerenverstand denk ik dat ze bedoelen, beginnen met een leeg canvas. Maar van wat ik heb gezien in 3dsmax, is dat 1 miljoen keer meer werk dan wat ik heb gedaan. Als het al lukt. Dat lijkt zo onmogelijk moeilijk, dat ik begin te twijfelen aan mijn eerdere conclusie (beginnen met leeg canvas). Beginnen developers van Forza en Gran Turismo niet ook gewoon met een cad-tekening of 3d model van de betreffende autofabrikant? Sorry voor de off topic, maar als iemand dat antwoord weet, ben ik wel benieuwd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 11:47
Tummie555 schreef op maandag 12 juni 2023 @ 10:00:
[...]

Nee klopt, ik vraag me altijd af wat mensen bedoelen met vanaf "scratch" gemaakt. Met mijn boerenverstand denk ik dat ze bedoelen, beginnen met een leeg canvas. Maar van wat ik heb gezien in 3dsmax, is dat 1 miljoen keer meer werk dan wat ik heb gedaan. Als het al lukt. Dat lijkt zo onmogelijk moeilijk, dat ik begin te twijfelen aan mijn eerdere conclusie (beginnen met leeg canvas). Beginnen developers van Forza en Gran Turismo niet ook gewoon met een cad-tekening of 3d model van de betreffende autofabrikant? Sorry voor de off topic, maar als iemand dat antwoord weet, ben ik wel benieuwd.
nee die CAD modellen zijn niet geschikt voor games. Veel te zwaar. Dus vooralsnog maken game developers hun eigen modellen al zou het tegenwoordig wel mogelijk zijn om die CAD modellen goed te converteren.
Ik zou verder eens hier kijken want sommigen hier maken wel modellen van scratch:

[3D] Post je 3d-stuff maar weer - part 44

Mixed Reality dev

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jfeelders

jfeelders

De meeste mod-groepen halen hun 3d-models bij Turbosquid vandaan. Als ze een beetje goede mod maken dan passen ze die goed aan voor LOD A-D maar ScamDream bijvoorbeeld liet vaak het originele 3d-model met 20 quadriljoen triangles ongewijzigd. Dat is niet zo lekker racen met een veld AI's.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
Nice!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rivanov

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tummie555
Spyker familie. Ik kan ze helaas niet delen want 2 van drie zijn "paid mods". En die derde zit een raar verhaal achter, dat is waarom die zo moeilijk te vinden is op internet. Ik heb ze wel zelf flink moeten updaten, want sommige waren niet bepaald hoge kwaliteit. Of het dak kon niet open. etc.

Maar ik ben heel blij dat ik ze alledrie nu in mijn bibliotheek heb. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hIbPvjAD2dDKd3PB7Cv4f2PnBz0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1j9vFZEzCxtNzSeCFqv9YLlc.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EJGw6TZOvLmWKyOucvs4ecGqXXs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NxO0E7hjWEcLAqYFJ7RWSyVN.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TKtmGFkU-JU_K4sIsp5KLHDxoJU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/f23kdSFMpFXa97O3MR8TyQey.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HkGp7VlnCAWyBJ1_4G-qLSgKXYk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/W7ipu8pJ0MLkppWhwuOjVq5Q.jpg?f=fotoalbum_large
De Laviolette is van Katyusha
De Aileron is van Geroda74HQ
De Preliator is EX_MODS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roelofz
Hoi Simracer,

Dutch Understeer Squad is een snel groeiende community waar de lol in simracen centraal staat.
Of je nu net begint met racen, of al de nodige ervaring hebt, of al de grootste snelheidsduivel bent, we hebben een plek in een serie op de grid voor je.
Wij rijden in AC en ACC en hebben de volgende series in voorbereiding:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vdvrwbrvRQLWtQCLxDyWZwQrhOA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6BsdFCRbqOESfsszO7mgnztH.jpg?f=fotoalbum_large

In het kort:
• racen in een Toyota S-FR op bijzondere banen en onder bijzondere omstandigheden, categorie Fun (AC, open)
• racen in een oude Porsche op oude circuits, ook hier een Fun gehalte (AC, open)
• racen met open wheelers de wereld rond (AC, meedoen kan na deelname aan een eerdere serie, vergelijkbaar met bovenstaande series)

Daarnaast hebben we in ACC de volgende serie:
• Na een bescheiden start en enthousiaste ontvangst een vervolg in ACC de klok rond (enige ervaring is vereist in ACC) Hier gaan we met schuivende tijden de klok rond op een mooie serie banen

Vanaf 28 Augustus starten we met racen op de maandag, de woensdag en de donderdag.
Spreekt dit je aan, aarzel dan niet even langs te komen op onze discord om je aan te melden!
https://discord.gg/U3YzYdcRtu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Nice! 8)

• Rivanov
Ziet er erg goed uit. Ben benieuwd hoe hij rijdt en klinkt.

• Rivanov

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
Rijdt erg lekker! :)
Nu nog wachten op mooie skins via RaceDepartment.
Staat al wel de Michelin tyre skin op.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C58pHz3r2BUus6CwoJHuWS7JOmg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ZAsK64sCwZec1hx4KqDg3Idr.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-Gco-MZNaduWd1KGc4HKWuA7zTc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/WVKO9Z2LW2fKNzC4ANXOVcPg.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aQxvxGposyh8h326MuTbJO2bbhc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nKKFrUYRKieghI6ZnDsQAGXk.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TDYEnm9n6c_rD1c9BgIw52OR53U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DMK5pHvFbpIWMUnI6xMYy5hy.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0ZJWFwmxb3_lV1OD2GQ0_SH2t_8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jaRMzKtZOCbpkwTCspyZeDM3.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 20% gewijzigd door Rivanov op 25-08-2023 07:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Hij is er! De VRC Alpha 2023.

Heb 'm even naast de RSS Formula 2023 gezet. ;)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/GXOSJC1.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
Echt bizar hoe geavanceerd deze auto is. Kudos voor VRC!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tummie555
Mijn 2de mod is klaar, gratis en zonder encryptie te downloaden:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Water_824
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 12-09 02:06
Hebben meer mensen dit dat je gewoon die oude Assetto Corsa nog speelt?

Idd ik heb beide 2 games Assetto Corsa en Assetto Corsa Competetiozone.

Ik heb het idee dat die Competizione niet echt een volwaardige nieuwe game is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
Water_824 schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 13:36:

Dat is het ook niet echt. Het is gewoon de officiële GT Challenge game.
Ik speel het beide. AC voor met name de onuitputbare mods. En 99% gewoon hotlappen op de Nordschleife. :+

[ Voor 4% gewijzigd door Rivanov op 09-09-2023 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Water_824 schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 13:36:

Ik speel ACC bijna nooit. Zeker nu ik bijna alles in VR speel in AC, AMS2 en RF2. ACC in VR… dat trekt mijn systeem ook niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roelofz
AC blijft een wereldgame, door alle auto/trackmods en updates uit de gebruikerscommunity wat betreft functie en uiterlijk.

Met 3 kampioenschappen in onze community die we net zijn gestart , zou ik zeker niet zeggen dat AC het al heeft gehad (wat een adrenaline en ook nog voor een groot publiek te gebruiken (geen zware pc nodig en AC zelf koop je voor een appel en een ei).

2 kampioenschappen zijn voor iedereen nog toegankelijk, mooie banen, als ook mooie ervaringen staan hier centraal!

ACC rijden we trouwens ook leuke kampioenschappen in (inschrijving helaas al gesloten).

Interesse? https://discord.gg/U3YzYdcRtu

• Pierre
  • Nu online

Pierre

Van nature lui!

Goedemorgen, gisteren ook AC gekocht en vanmorgen de Content Manager gedownload (omdat het misschien handig is voor mods) maar ik krijg deze error als ik CM start, als ik via Steam AC start dan werkt de game gewoon normaal, iemand een tip om dit op te lossen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dOPvoyjobZ12UlFPxMtDWIi9w7o=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/VDlqRqtEOFn8y33u2Gk4oBak.png?f=user_large

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
Gisteren heeft RSS weer een nieuwe GT3 (zij noemen het GT-M) uitgebracht, de GT-M Lux (dit een de Lexus GT3 in het echt).
https://racesimstudio.com/gt-m-lux-v8-now-available

[ Voor 19% gewijzigd door PatrickC op 02-10-2023 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Pierre schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 09:00:
Goedemorgen, gisteren ook AC gekocht en vanmorgen de Content Manager gedownload (omdat het misschien handig is voor mods) maar ik krijg deze error als ik CM start, als ik via Steam AC start dan werkt de game gewoon normaal, iemand een tip om dit op te lossen.

[Afbeelding]
Waarschijnlijk een probleem met je Visual C++ Redistributables. Installeer deze eens opnieuw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Nu online

Pierre

Van nature lui!

Dat is wel een leuke maar ik heb er nog al een aantal staan, dit is op een verse Windows 11 installatie. En AC geïnstalleerd via Steam.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SB3GWVTAL1Btxoamnt0qcXNe3iU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/bGOCPq4pi85VyoO4GKxoAUho.png?f=fotoalbum_large

Als ik Content Manager installeer dan krijg ik deze error, die kan ik installeren.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EHBOIsAvb7M8GfngcRVlk52jrpE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/1TvUBgguwvubv3bSJjCkl0DX.jpg?f=user_large

Dan zie ik deze boodschap
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V4EWLBK-ClqVPhF30YMo2rX-ZXc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Z0bWFooG6v14UV9BalB1oYcJ.jpg?f=user_large

Dan start de CM normaal op, dan moet ik wat dingen installeren (wat ik doe) dan herstart ik CM en dan is het klaar, dan krijg ik weer die error die ik zaterdag ook poste.

Ik snap er niks van

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roelofz
Dit is wel heel vreemd. Windows voorzien van alle updates, voldoende reboots gedaan?
AC install is ook volledig?
Paden correct opgegeven in CM?
Dit zijn wel de belangrijkste tips uit onze howto, ook hier te vinden https://discord.gg/U3YzYdcRtu
We hebben een grote userbase op AC, wordt anders even lid en leg de vraag daar anders ook even neer (kan je direct ook meeracen online)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Nu online

Pierre

Van nature lui!

Ik heb een kale windows 11 gedaan, daarna alle updates er op gezet, diverse malen herstart, en toen Steam en daarna AC. En die installeert alle Visual dingen, verder staat er niks op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelofz
Laatste versie van CM erop gezet?
Assetto corsa wel al gespeeld via de klassieke interface?

Ik heb deze nog niet vaak gezien, ook reden dat ik adviseerde om het even in onze discord los te gooien (maak je aanmelding daar even af).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre
  • Nu online

Pierre

Van nature lui!

roelofz schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 18:59:
Laatste versie van CM erop gezet?
Assetto corsa wel al gespeeld via de klassieke interface?

Ik heb deze nog niet vaak gezien, ook reden dat ik adviseerde om het even in onze discord los te gooien (maak je aanmelding daar even af).
Ik ga morgen kijken of ik AC kan spelen met de normale interface, en ik zal morgen even tijd maken om het te posten op Discord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14:09
Rivanov schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 14:25:
[...]

Dat is het ook niet echt. Het is gewoon de officiële GT Challenge game.
Ik speel het beide. AC voor met name de onuitputbare mods. En 99% gewoon hotlappen op de Nordschleife. :+
ACC ook gekocht, maar eigenlijk alleen maar AC aan het spelen en hotlappen op de Nordschleife de met de 911´s of op sommige servers met wat er beschikbaar is. Black Cat County is ook fijn 8)

Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kroegtijger
Pierre schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 18:43:
Ik heb een kale windows 11 gedaan, daarna alle updates er op gezet, diverse malen herstart, en toen Steam en daarna AC. En die installeert alle Visual dingen, verder staat er niks op.
Kan je CM eens als administrator starten? Mogelijk dat je niet de juiste rechten anders hebt om alles weg te mogen schrijven.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre
  • Nu online

Pierre

Van nature lui!

kroegtijger schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 14:41:
[...]

Kan je CM eens als administrator starten? Mogelijk dat je niet de juiste rechten anders hebt om alles weg te mogen schrijven.
Ik ben local admin, zou dat iets uitmaken? verder ben ik er nog niet aan toe gekomen, veel te druk op kantoor, ik probeer het weekend iets te doen. Toch allemaal al dank voor de tips. Ik hou jullie op de hoogte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kroegtijger
Pierre schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 07:05:
[...]

Ik ben local admin, zou dat iets uitmaken? verder ben ik er nog niet aan toe gekomen, veel te druk op kantoor, ik probeer het weekend iets te doen. Toch allemaal al dank voor de tips. Ik hou jullie op de hoogte.
Ja, dat kan nog altijd verschil maken

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre
  • Nu online

Pierre

Van nature lui!

Nou ik ben er een beetje klaar mee, niet met AC maar met die CM, zojuist weer eens geprobeerd om te gebruiken (als Administrator) en het start op, dan installeer ik een aantal kleine dingen (zoals CM aangeeft) herstart CM en bam gelijk crashen

Toch even na een kop koffie eens beter zoeken op internet en ik kwam dit tegen op Reddit
Daar stond deze download link in https://github.com/abbodi1406/vcredist/releases
En hop het werkt, probleem opgelost dus :9 nu nog eens uitzoeken wat ik precies nodig heb om F1 te rijden.

[ Voor 59% gewijzigd door Pierre op 07-10-2023 08:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelofz
We hebben een F1 server draaien in AC (time attack), dus je kan zo aanhaken

[ Voor 10% gewijzigd door roelofz op 07-10-2023 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jin
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16-05 16:14

jin

roelofz schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 10:07:
We hebben een F1 server draaien in AC (time attack), dus je kan zo aanhaken
Kan je de naam van de server delen ?

thnx

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelofz
Hier is de server te vinden, even aanmelden en je kan nog veel meer leuks doen in AC:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
URD blijft maar GT3’s uitbrengen… prachtige mods, maar hebben we niet al genoeg GT3’s?
https://unitedracingdesig...ac-ferrucci-296-gt3-2023/
Verder… Ferrucci? Ik snap dat ze de naam Ferrari niet kunnen gebruiken, maar RSS gebruikt al Ferruccio voor hun ‘Ferrari’s’. Ze hebben geen rechten op die naam, maar dit lijkt er wel erg veel op.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rivanov
En wéér een nieuwe GT3. Nu weer vanuit RSS. De GT-M Lanzo V10 Evo 2.
Maar hij rijdt wel héérlijk. Samen met de Mercer hebben ze wel top GT3's uitgebracht.

Heb 'm even uitgelaten op de Nordschleife. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Rivanov schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 14:09:
En wéér een nieuwe GT3. Nu weer vanuit RSS. De GT-M Lanzo V10 Evo 2.
Maar hij rijdt wel héérlijk. Samen met de Mercer hebben ze wel top GT3's uitgebracht.

Heb 'm even uitgelaten op de Nordschleife. :)

[YouTube: [Assetto Corsa] RSS GT-M Lanzo V10 Evo 2 @ Nordschleife]
Is het verschil groot met de eerdere RSS Lanzo GT-M? Ik ga deze sowieso wel een keertje aanschaffen (ik koop altijd alles van RSS), want ik vind ze fijner rijden dan GT3’s in ACC, zeker nu ik in VR rijd in AC. In ACC in VR rijden is echt verschrikkelijk op mijn system namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
PatrickC schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 14:54:
[...]

Is het verschil groot met de eerdere RSS Lanzo GT-M? Ik ga deze sowieso wel een keertje aanschaffen (ik koop altijd alles van RSS), want ik vind ze fijner rijden dan GT3’s in ACC, zeker nu ik in VR rijd in AC. In ACC in VR rijden is echt verschrikkelijk op mijn system namelijk.
Heb de vorige niet zo heel veel gereden. Maar deze is in ieder geval qua bodywork weer up-to-date. ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PatrickC
Prachtig! _/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• roelofz
Hele gave video, krijg er nu al zin in! Ik rij al wat meer met oudere wagens, ze zijn wel lastiger om in de hand te houden en dat geldt voor deze serie zeker als ik die Maserati slippend zijn weg zie vinden.

Maar heel gaaf spul, onderzoekje waard om bij ons in een race te gebruiken...

We bereiden weer nieuwe series voor.
Vanaf medio januari plannen we weer meerdere series in (met nadruk op een kampioenschap en losse races, voor ieder wat om bij mee te doen).

Meer info: https://discord.gg/U3YzYdcRtu

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rivanov

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Fb4hwuQSJFjL0g9wsWU1emE6t0o=/800x/filters:strip_exif()/f/image/lqflrFpKqhC8Kd7LlbQV1klg.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TiezZ_BE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15:43
Nice Toca revival. Toevallig een league met deze pack waar jij racet?

https://www.techpowerup.com/review/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edwinlzv
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 15-09 19:37
Even deze een schopje geven.
Gisteren dit spel op de pc gezet samen met content manager, custom shader patch geactiveerd, SOL en real penalty. Zijn er nog andere (essentiele) mods die erbij moeten? Er zijn er zoveel dat ik door de bomen het bos niet meer ziet.
Welke auto's/banen zijn de moeite waard/leuk om erbij te zetten? Mag van een lelijk eendje tot de meest geavanceerde auto zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Edwinlzv schreef op dinsdag 26 december 2023 @ 11:46:
Even deze een schopje geven.
Gisteren dit spel op de pc gezet samen met content manager, custom shader patch geactiveerd, SOL en real penalty. Zijn er nog andere (essentiele) mods die erbij moeten? Er zijn er zoveel dat ik door de bomen het bos niet meer ziet.
Welke auto's/banen zijn de moeite waard/leuk om erbij te zetten? Mag van een lelijk eendje tot de meest geavanceerde auto zijn.
Op RaceDepartment komen regelmatig artikelen voorbij over de beste mods. Op Youtube channels zoals die van Mike (SimRacing604) komt AC ook vaker voorbij.

Qua auto’s is eigenlijk alles van RSS en VRC van uitmuntende kwaliteit, maar op een enkele na zijn het allemaal pay mods. Maar deze mods zijn vaak nog beter dan de officiële auto’s van Kunoz zelf.

RSS heeft net 2 nieuwe GT-M’s uitgebracht, wat eigenlijk GT3’s zijn. Ze hebben ze ook in een pack gestopt met hun andere GT-M’s en deze is nu in de aanbieding.
https://racesimstudio.sellfy.store/p/rss-gt-m/

Ook het Endurance Icons pack is nu in de aanbieding:
https://racesimstudio.sellfy.store/p/rss-enduro-icons/

[ Voor 11% gewijzigd door PatrickC op 26-12-2023 13:46 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jfeelders

jfeelders

Edwinlzv schreef op dinsdag 26 december 2023 @ 11:46:
Gisteren dit spel op de pc gezet samen met content manager, custom shader patch geactiveerd, SOL en real penalty. Zijn er nog andere (essentiele) mods die erbij moeten?
Als je er wat Patreon-pecunia voor over hebt dan kan ik Pure aanraden ipv Sol. Sol is end of life en Pure is het nieuwe weerscript van Peter Boese. Veel meer lichtgewicht en betere nauwkeurigheid. Pure is nog in ontwikkeling maar de laatste maanden zijn er grote stappen gemaakt. Ik help Peter bij alpha-testen en kan je Pure zeer aanraden. Mijn weerplannen voor Pure kan je op RaceDepartment vinden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• roelofz
Ik hoorde een eendje vallen, hahaha, zo gek kan het met AC, heerlijk spel!

Dat lelijke eendje hebben we dit jaar nog gebruikt in een kampioenschap, was echt een kick!

AC is eindeloos met wat er op kan, circuits en wagens.

Leukste is om het te ervaren in online races.
Dat kan in LFM bijvoorbeeld (lowfuelmotorsports.com) maar natuurlijk ga ik onze community ook aanraden: Dutch Understeer Squad.

De naam is niet zonder ironie en dat zijn we zelf ook niet. Elkaar scherp maken in rijden, als ook de snelste (in je niveau) willen zijn.
Serieuze races en meer of minder gekkigheid om elkaar in een wat lossere sfeer uit te dagen.

Eind Januari begin Februari starten we in AC weer 3 series op, voor ieder wat wils!

PS: we hebben op onze discord een lijstje met meest gebruikte in game apps staan, daarmee nut je het spel maximaal uit!

[ Voor 7% gewijzigd door roelofz op 28-12-2023 10:24 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PatrickC
Sergio Loro’s 60s Prinzen Park for Assetto Corsa. Videos van GPLaps zijn altijd zeer onderhoudend.
https://f3classictracks.s...n-park-for-assetto-corsa/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeTjuk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-09 20:33
Het spel en met name de mod community blijft maar geven. Met de komst van https://lowfuelmotorsport.com/ is online ook heerlijk om te doen.

Hopelijk kan AC2 hier aan gaan tippen. Grote uitdaging voor Kunos. Hopelijk gaat AC2 beetje fatsoenlijk werken en niet zo'n uitdaging als met ACC.

[PSN: DeTjuK] Follow your instinct, no one beats you with character and balls.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
Ik ben echt benieuwd wat AC2 gaat brengen/toevoegen. AC is met Content manager, CSP en SOL/PURE en zijn enorme hoeveelheid mods een grote concurrent. Het zou helpen als AC mods ook in AC2 zouden gaan werken of op een eenvoudige wijze kunnen worden geconverteerd naar AC2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTjuk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-09 20:33
Ja, daar ben ik ook erg benieuwd naar hoe ze dat gaan aanvliegen.

En ik hoop op een multiplayer ervaring die vergelijkbaar is met iRacing, dus mogelijkheid tot reporten, Safety Rating en iRating... Dat eerste zal hem wel niet worden aangezien er dan mensen echt naar moeten kijken om het beoordelen en dat kost geld.

[PSN: DeTjuK] Follow your instinct, no one beats you with character and balls.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toine1
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-09 10:37
PatrickC schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 12:01:
. Het zou helpen als AC mods ook in AC2 zouden gaan werken of op een eenvoudige wijze kunnen worden geconverteerd naar AC2.
Hou er rekening mee dat er ook heel wat slechte mods bijzitten bv all die vanuit GTL en rFc1 geconverteerde tracks, hier is 90% van slechte kwaliteit. Althans in VR mode 8) . Als je deze weer vanuit AC gaat omzetten naar AC2 dan zal dit niet bevordelijk zijn voor de kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Toine1 schreef op maandag 1 januari 2024 @ 11:20:
[...]

Hou er rekening mee dat er ook heel wat slechte mods bijzitten bv all die vanuit GTL en rFc1 geconverteerde tracks, hier is 90% van slechte kwaliteit. Althans in VR mode 8) . Als je deze weer vanuit AC gaat omzetten naar AC2 dan zal dit niet bevordelijk zijn voor de kwaliteit.
Ja klopt, maar het gaat mij vooral om de pay mods van RSS (heb ze bijna allemaal) en VRC en de top free mods. Met name de car mods die CSP vereisen vind ik vaak nog beter dan de officiële auto’s van Kunoz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BNX
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:44

BNX

Bij het gebruik van simhub ziet deze alleen in AC geen andere auto’s.
Niet in de trackmap, leaderboard en car radar. Kent iemand dit issue?

Alles werkt perfect in ACC, RF2 en RRE

Opgelost: ik had de apps folder met de Phyton mappen correct in AssettoCorsa geplaatst, maar deze moesten blijkbaar nog geactiveerd worden in de Content Manager van AC

[ Voor 108% gewijzigd door BNX op 02-01-2024 22:01 ]

| i5-12600k @ 5ghz | RTX 3070TI FE | LG 55” OLED | Thrustmaster TS-PC | T-CLM pedals |

Pagina: 1 ... 127 ... 129 Laatste