Leuke auto, ga straks zeker even proberen aan te schuiven!PRM2D4 schreef op maandag 7 december 2020 @ 21:25:
Heren,... de combi Seat TCR 2019 op Barcelona-City zit er weer op en was weer een mooi succes,.. leuke battles en ook spectaculaire crashes op deze baan,.. was weer genieten! ondanks ik zelf ook 1 van de crashes had en me stuur een kwart stond gedraaid en ik amper nog naar rechts kon sturen.
Maar goed gewoon doorgaan en niet zeuren het gaat immers ook om de fun en die was er zeker weer.
Dus vandaar dat we gewoon ook weer door gaan naar de volgende race. En zoals altijd heb je zin om mee te doen? kom gezellig langs iedereen en ieder niveau is welkom bij FastLane en vind je het niks ook goed je bent vrij te gaan en staan waar je wilt
Dus wie weet tot snel!!
Date: 12-12-2020 en 14-12-2020
Car: Race Car 2019
Track: Road America
Pits: 32
Practice Server Open: 24/7
Practice: 19.00 [70min]
Quali: 20.10 [20min]
Race Start: 20.30 Reverse grid [2x30min]
Lapstats: http://138.201.249.29:17589/lapstat
Discord: https://discord.gg/qbTFMdPXH5
Damn wat een super combi die 1st race car op road america... en mooie opkomst ook weer,.. top.
Heel gaaf ook dat er gepit moest worden dit keer in de 2x30min want dit ding lust wel een slokje,.. alleen jammer dat mijn strategie niet goed verliep,.. als 4e gestart en lag na 2 bohten al op 3, maar na de pit lag ik op 8,.. gelukkig moest de rest nog en kwam ik op plaatst 3 terug met edwwin echt op me bumper.. Dat leek een leuk gevecht te worden tot ik heel even de muur schampte niet eens heel hard maar wel voldoende schade waardoor ik niet meer verder kon dus auto naar de pit en de laatste 3 rondjes als spectator meekijken was enige optie,.. race 2 was ik er niet bij maar aan de comments te horen was die ook super... dus heren dank voor de gezellige avond weer en wie weet tot maandag en anders tot volgende week...
Cheers.
Heel gaaf ook dat er gepit moest worden dit keer in de 2x30min want dit ding lust wel een slokje,.. alleen jammer dat mijn strategie niet goed verliep,.. als 4e gestart en lag na 2 bohten al op 3, maar na de pit lag ik op 8,.. gelukkig moest de rest nog en kwam ik op plaatst 3 terug met edwwin echt op me bumper.. Dat leek een leuk gevecht te worden tot ik heel even de muur schampte niet eens heel hard maar wel voldoende schade waardoor ik niet meer verder kon dus auto naar de pit en de laatste 3 rondjes als spectator meekijken was enige optie,.. race 2 was ik er niet bij maar aan de comments te horen was die ook super... dus heren dank voor de gezellige avond weer en wie weet tot maandag en anders tot volgende week...
Cheers.
Zeker een toffe combi.
Dat ding lustte zeker de sap wel. Ik had netjes uitgerekend hoeveel extra peut ik nodig had, maar ik had geen rekening gehouden met de extra ronde nadat de tijd was afgelopen. Ik had denk ik 2/3 liter te weinig en ben een heel stuk doorgerold. Tim heeft me uiteindelijk mooi over de finish geduwd
Dat ding lustte zeker de sap wel. Ik had netjes uitgerekend hoeveel extra peut ik nodig had, maar ik had geen rekening gehouden met de extra ronde nadat de tijd was afgelopen. Ik had denk ik 2/3 liter te weinig en ben een heel stuk doorgerold. Tim heeft me uiteindelijk mooi over de finish geduwd
Hi allen,
Zijn er actieve leagues voor PS4 gamers hier op Tweakers of ergens anders? De websites voor PS4 gamers in de sticky zijn namelijk offline.
Als iemand me naar een actieve league kan doorverwijzen zo dat erg fijn zijn!
Zijn er actieve leagues voor PS4 gamers hier op Tweakers of ergens anders? De websites voor PS4 gamers in de sticky zijn namelijk offline.
Als iemand me naar een actieve league kan doorverwijzen zo dat erg fijn zijn!
Heren ik vergeet helemaal onze wekelijkse funrace te promoten voor Fastlane 😁🤣
Dus bij deze,...
Date: 19-12-2020 en 21-12-2020
Car: Opel vs Alfa TCR
Track: Lost Heaven
DOWNLOADS:
Auto: Opel Astra vs Alfa Romeo Giulietta TCR Modpack v2.0 https://sharemods.com/qak...TCR_Modpack_v2.0.rar.html
Baan: Lost Heaven (mafia II) https://sharemods.com/8te20eaomzqx/actk_lostheaven.7z.html
Discord
https://discord.gg/ktMYgeydZv
Dus bij deze,...
DOWNLOADS:
Auto: Opel Astra vs Alfa Romeo Giulietta TCR Modpack v2.0 https://sharemods.com/qak...TCR_Modpack_v2.0.rar.html
Baan: Lost Heaven (mafia II) https://sharemods.com/8te20eaomzqx/actk_lostheaven.7z.html
Discord
[ Voor 3% gewijzigd door PRM2D4 op 19-12-2020 08:56 ]
Ik wil dit ook weleens proberen omdat ik weer regelmatig AC speel maar snap die discord niet zo goed. Heb me aangemeld maar weet niet of dat gelukt is. Ik gebruik de naam MrMarcie in discord en zie in de regels dat je geen nickname mag maar wel een alias. Wat wordt daarmee bedoeld?PRM2D4 schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 08:55:
Heren ik vergeet helemaal onze wekelijkse funrace te promoten voor Fastlane 😁🤣
Dus bij deze,...
DOWNLOADS:
Discord
For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi
Voor wie Assetto Corsa op de Xbox wil en nog niet heeft is het nu misschien het moment om toe te slaan: de Ultimate Edition kost momenteel € 7,99
https://www.microsoft.com...mate-edition/bnqd9twq10pc
Heb hem vanmorgen zelf ook gekocht.
https://www.microsoft.com...mate-edition/bnqd9twq10pc
Heb hem vanmorgen zelf ook gekocht.
La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima
Je bent altijd welkom om mee te racen. Discord is in het begin even wennen. Ik zie je er nog niet tussen staan. Als het goed is moet je even de regels doorlezen en antwoorden met 'begrepen' of iets in die richting, dan krijg je toegang tot de rest van de discordMrMarcie schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 12:53:
[...]
Ik wil dit ook weleens proberen omdat ik weer regelmatig AC speel maar snap die discord niet zo goed. Heb me aangemeld maar weet niet of dat gelukt is. Ik gebruik de naam MrMarcie in discord en zie in de regels dat je geen nickname mag maar wel een alias. Wat wordt daarmee bedoeld?
Ik heb ?agree getypt, naam is nu MrMarcieArfalas schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 15:25:
[...]
Je bent altijd welkom om mee te racen. Discord is in het begin even wennen. Ik zie je er nog niet tussen staan. Als het goed is moet je even de regels doorlezen en antwoorden met 'begrepen' of iets in die richting, dan krijg je toegang tot de rest van de discord
For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi
Gewoon in het Discord kanaal je echte naam gebruiken.
als het goed is zie je dan, als je links in discord het icoontje van fastlane aanklikt, verschillende chatboxen; general, AC, ACC, enz.
Anders moet 1 van de admins daar misschien even kijken
Anders moet 1 van de admins daar misschien even kijken
Ik heb trouwens die Heaven track gedownload maar ziet er niet uit. Alles blauw en ik zie weinig. Dus dat gaat even nu niet lukken.
Dan heb je Customs Shader Patches (CSP) niet ge-installeerd. Dit circuit moet je via Content Manager opstarten waarbij je ook CSP geiinstalleerd moet hebben.
[ Voor 19% gewijzigd door JRacer op 19-12-2020 17:32 ]
Ok, die heb ik nog niet geinstalleerd. Ga ik later proberen. Dank je.JRacer schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 17:31:
Dan heb je Customs Shader Patches (CSP) niet ge-installeerd. Dit circuit moet je via Content Manager en CSP opstarten.
@MrMarcie
Zie dat alles gelukt is qua inschrijving..
Top,... dan zien we je snel op de baan.
En voor vragen,... gewoon stellen we helpen je graag verder.
En qua nicknames,.. ja dat doen we idd niet want sommige hebben zulke rare namen of gebruiken leestekens, maar een alias dus valse naam is toegestaan we zullen heus geen ID vragen haha..
Cheers.
Zie dat alles gelukt is qua inschrijving..
Top,... dan zien we je snel op de baan.
En voor vragen,... gewoon stellen we helpen je graag verder.
En qua nicknames,.. ja dat doen we idd niet want sommige hebben zulke rare namen of gebruiken leestekens, maar een alias dus valse naam is toegestaan we zullen heus geen ID vragen haha..
Cheers.
[ Voor 35% gewijzigd door PRM2D4 op 20-12-2020 09:33 ]
Nou de battle op lost heaven zit er weer op en dat waren weer 2 mooie race dagen.
Zelf was ik er niet bij, maar het commentaar en de samenvattingen waren weer een genot om te lezen dan wel terug te zien,..
Dus we gaan weer verder naar volgende week,.. dit zal wel wat anders verlopen ivm de feestdagen dus doen we wat anders dan anders plaatsen. We gaan namelijk dit keer met een 250cc kart de baan op. Dus heb je zin om een potje mee te racen twijfel niet en sluit je aan bij Fastlane.
Date: 26-12-2020 en 28-12-2020
Car: Superkart 250 cc
Track: Knutstorp
Pits: 24
Cheers.
Zelf was ik er niet bij, maar het commentaar en de samenvattingen waren weer een genot om te lezen dan wel terug te zien,..
Dus we gaan weer verder naar volgende week,.. dit zal wel wat anders verlopen ivm de feestdagen dus doen we wat anders dan anders plaatsen. We gaan namelijk dit keer met een 250cc kart de baan op. Dus heb je zin om een potje mee te racen twijfel niet en sluit je aan bij Fastlane.
Date: 26-12-2020 en 28-12-2020
Car: Superkart 250 cc
Track: Knutstorp
Cheers.
Nou vandaag ContentManager en die CSP geinstalleerd. Is allemaal even zoeken maar werkt prima. Kwam ook nog SOL ergens op een server tegen maar vraag me af of al die toevoegingen wel door mijn GPU getrokken worden.
Ben nu eens online gaan racen en was o.a. op Spa mooi gezicht zo in een besneeuwde omgeving. Maar mijn achtergrond wil nogal eens helemaal zwart worden in plaats van lucht/wolken. Hoe komt dat en kan ik daar wat aan doen?
Dat online racen op openbare servers is trouwens wel een ellende zeg. Qua tijden zit ik aardig vooraan. Top 6 ongeveer maar de eerste ronde is het vooral hopen dat je van achteren niet eruit geramd wordt. Als je die eerste rond eoverleeft dan komt het goed. Alhoewel je al die brokkenpiloten ook nog wel regelmatig tijdens de race tegenkomt en die houden nergens rekening mee. Dus probeer hier snel mee te doen, neem aan dat het daar iets 'rustiger' is.
Ben nu eens online gaan racen en was o.a. op Spa mooi gezicht zo in een besneeuwde omgeving. Maar mijn achtergrond wil nogal eens helemaal zwart worden in plaats van lucht/wolken. Hoe komt dat en kan ik daar wat aan doen?
Dat online racen op openbare servers is trouwens wel een ellende zeg. Qua tijden zit ik aardig vooraan. Top 6 ongeveer maar de eerste ronde is het vooral hopen dat je van achteren niet eruit geramd wordt. Als je die eerste rond eoverleeft dan komt het goed. Alhoewel je al die brokkenpiloten ook nog wel regelmatig tijdens de race tegenkomt en die houden nergens rekening mee. Dus probeer hier snel mee te doen, neem aan dat het daar iets 'rustiger' is.
@MrMarcie Welke versie van Sol heb je geinstalleerd en heb je de installatie handleiding precies opgevolgd? Ik download Sol altijd van RaceDepartment (2.0.1 is net uit) en daar zit ook een uitgebreide installatie handleiding bij.
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Ik heb SOL nog niet geinstalleerd, kwam het alleen ergens tegen op een server dat ze wilde dat je dat had. Toen even gaan zoeken en zie dat er net een nieuwe uit is. Maar die zwarte achtergronden heb ik als ik op een server speel.PatrickC schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 20:09:
@MrMarcie Welke versie van Sol heb je geinstalleerd en heb je de installatie handleiding precies opgevolgd? Ik download Sol altijd van RaceDepartment (2.0.1 is net uit) en daar zit ook een uitgebreide installatie handleiding bij.
In de nieuwe Sol 2.0/2.0.1 zijn 3D wolken geïntroduceerd maar je kan in de Sol Config app ook terugschakelen naar de oude 2D-wolken welke minder zwaar voor je systeem zijn.
De zwarte achtergrond komt door een niet werkende combinatie van CSP en weerscript. Met de nieuwste CSP en Sol zit je goed.
De zwarte achtergrond komt door een niet werkende combinatie van CSP en weerscript. Met de nieuwste CSP en Sol zit je goed.
[ Voor 26% gewijzigd door jfeelders op 26-12-2020 09:31 ]
@MrMarcie de online servers zijn altijd al een drama geweest...
En vwb die sneeuw is dat via content manager door seasanol adjustments.. sol is meer voor de regen en onweer en wolken.. het is een weather plan mod zeg maar.. qua grafisch is het contwnt manager die dat veranderd dan wel de skins die bij enkele banen zitten..
En die 3d wolken zou je uit de sol folder kunnen knippen en in ac zelf plakken dat scheelt weer wat performance op je gpu en gpu... want sol is echt een cpu en gpu vreter..
En in onze discord waar je inmiddels al in zit 👍🏻 vind je de laatste updates van sol en csp..
Verder als je vragen heb stel ze daar gerust we helpen je graag verder..
En hopelijk tot vanavond op kutstorp 😜
En vwb die sneeuw is dat via content manager door seasanol adjustments.. sol is meer voor de regen en onweer en wolken.. het is een weather plan mod zeg maar.. qua grafisch is het contwnt manager die dat veranderd dan wel de skins die bij enkele banen zitten..
En die 3d wolken zou je uit de sol folder kunnen knippen en in ac zelf plakken dat scheelt weer wat performance op je gpu en gpu... want sol is echt een cpu en gpu vreter..
En in onze discord waar je inmiddels al in zit 👍🏻 vind je de laatste updates van sol en csp..
Dank je ga ik zo bekijken maar volgens mij heb ik de laatste versies.PRM2D4 schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 10:33:
@MrMarcie de online servers zijn altijd al een drama geweest...
Wat betreft vanavond, gisteren was ik vrij

Ok jammer, hier is het net anders om haha..MrMarcie schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 11:19:
[...]
Dank je ga ik zo bekijken maar volgens mij heb ik de laatste versies.
Wat betreft vanavond, gisteren was ik vrijmaar vanmiddag/vanavond moet ik een verplicht nummertje met de familie opvoeren.
En de nieuwste die wij hebben is csp 1.69 preview 1. Dus laat maar weten of je die hebt..
Cheers.
1.6, omdat de recommended version is. Toch die 1.68 doen?PRM2D4 schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 12:59:
[...]
Ok jammer, hier is het net anders om haha..
En de nieuwste die wij hebben is csp 1.69 preview 1. Dus laat maar weten of je die hebt..
Cheers.
@MrMarcie ja wat voor jou beste lijkt dan wel werkt...
Zelf draai ik al die 1.69 zoals gezegd draait prima hier.. draai het wel zonder sol, daar doe ik niet meer aan.
Cheers.
Zelf draai ik al die 1.69 zoals gezegd draait prima hier.. draai het wel zonder sol, daar doe ik niet meer aan.
Cheers.
Ok, ga ik dat proberen. Die SOL heb ik nog niet geinstalleerd en zie ik ook niet zo zitten. Ik ga voor het racen en niet voor zo mooi mogelijke wolken e.d.PRM2D4 schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 16:33:
@MrMarcie ja wat voor jou beste lijkt dan wel werkt...
Cheers.
Ja precies zo zie ik het ook hoor.. is leuk allemaal maar tijdens racen ga ik niet naar de wolken kijken of hoe mooi die boom is haha..MrMarcie schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 21:18:
[...]
Ok, ga ik dat proberen. Die SOL heb ik nog niet geinstalleerd en zie ik ook niet zo zitten. Ik ga voor het racen en niet voor zo mooi mogelijke wolken e.d.
Maar met cm is wel aan te raden even de vao files van de banen te instaleren. 👍🏻
Als niet lukt vraag maar ff op discord daar zitten we vaker dan hier.
Cheers.
vao files. Weer wat nieuws, nooit van gehoord.PRM2D4 schreef op zondag 27 december 2020 @ 08:28:
[...]
Ja precies zo zie ik het ook hoor.. is leuk allemaal maar tijdens racen ga ik niet naar de wolken kijken of hoe mooi die boom is haha..
Maar met cm is wel aan te raden even de vao files van de banen te instaleren. 👍🏻
Als niet lukt vraag maar ff op discord daar zitten we vaker dan hier.
Cheers.
Voor de (nog niet) PS4 spelers:
De Ultimate Edition is momenteel €9,99 in de Store, aanbieding geldig tot 20-1.
De Ultimate Edition is momenteel €9,99 in de Store, aanbieding geldig tot 20-1.
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Met die 1.69 zien de wolken er weer normaal uit, geen zwarte vlakken.PRM2D4 schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 12:59:
[...]
Ok jammer, hier is het net anders om haha..
Cheers.
Beetje online proberen te racen vandaag maar die open servers is een ramp. Je wordt gewoon van de baan gekegeld. Net een race met 7 herstarts vanwege de vele crashes bij de start. Toen maar weggegaan.
In die races/qualies hou ik de snelle jongens in de bochten wel redelijk bij maar hun topspeed is veel hoger. Ze rijden me gewoon op de rechte stukken naar huis. Zit dan in setup? Ik rij gewoon stock want van setup nog geen kaas gegeten.
Minder vleugel, minder benzine.MrMarcie schreef op zondag 27 december 2020 @ 20:54:
[...]
Met die 1.69 zien de wolken er weer normaal uit, geen zwarte vlakken.![]()
Beetje online proberen te racen vandaag maar die open servers is een ramp. Je wordt gewoon van de baan gekegeld. Net een race met 7 herstarts vanwege de vele crashes bij de start. Toen maar weggegaan.
In die races/qualies hou ik de snelle jongens in de bochten wel redelijk bij maar hun topspeed is veel hoger. Ze rijden me gewoon op de rechte stukken naar huis. Zit dan in setup? Ik rij gewoon stock want van setup nog geen kaas gegeten.
Basement Bios ---- Exo-S
De juiste bandenspanning en wat aanpassingen zorgen inderdaad voor een hogere topsnelheid.MrMarcie schreef op zondag 27 december 2020 @ 20:54:
[...]
Met die 1.69 zien de wolken er weer normaal uit, geen zwarte vlakken.![]()
Ik rij ook vrijwel altijd stock (soms wat aanpassingen aan de bandenspanning als ik in de chat iets handigs hoor) en ik wordt op het rechte stuk ook voorbij gereden.
Ik vermoed dat het aanpassen van de auto voor een sneller recht stuk ook invloed heeft op het gemak waarmee je hem door de bocht kan krijgen dus ik laat het aanpassen nog even zitten terwijl ik aan mijn bochten werk :-)
Benzine let ik wel op als ik het niet vergeet
Ga ik eens proberen met vleugels, en ik probeer wat setups te zoeken op internet als basis.
Vind steeds leuker, zeker met dat online. En nu veel tijd voor. Vandaag 6 uur en 2 dagen geleden ook al. Krijg nu zelfs een F1 redelijk rond op Spa. Ging me eerst allemaal te snel als 50+er

@MrMarcie
Zoals aangegeven,.. vergeet die open servers heb je echt weinig aan..
En voor info en iof setups weet je ons te vinden,. Meeste van hier zitten ook bij fastlane.
Dus vanaf daar kunnen we je verder helpen om jou ook sneller te maken 😁👍🏻
Cheers.
Zoals aangegeven,.. vergeet die open servers heb je echt weinig aan..
En voor info en iof setups weet je ons te vinden,. Meeste van hier zitten ook bij fastlane.
Dus vanaf daar kunnen we je verder helpen om jou ook sneller te maken 😁👍🏻
Cheers.
Iemand een idee hoe je verschillende circuits kan toevoegen aan de AC server?
zeg maar een soort van kampioenschap maken online
Heb 1 pc waarop de server manager draai en dan kan ik volgens mij maar 1 circuit tegelijk laden?
Op mijn 2 race simulatoren loggen we dan in en dat werkt allemaal perfect tot ik weer naar de server moet om een ander circuit te laden
Heb 1 pc waarop de server manager draai en dan kan ik volgens mij maar 1 circuit tegelijk laden?
Op mijn 2 race simulatoren loggen we dan in en dat werkt allemaal perfect tot ik weer naar de server moet om een ander circuit te laden
Je kan als het goed is de circuits scheiden met ; spatie net zoals je rijderwissel doet in ac..petervandamned schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 17:42:
Iemand een idee hoe je verschillende circuits kan toevoegen aan de AC server?
En anders heb je er nog een app voor weet even niet hoe doe heet maar heb hem keer voorbij zien komen..
Cheers.
Edit: https://www.elitegameserv...kcycle-configuration.html
[ Voor 6% gewijzigd door PRM2D4 op 29-12-2020 19:07 ]
Nou de feestdagen zitten er weer op en we hebben even wat rondjes op zandvoort gereden met de yaris.. was leuk maar nu gaan we weer echt van start met het betere werk.
En wel met de BMW op Laguna seca.
Date: 09-01-2021 en 11-01-2021
Car: BMW 320 E46 WTCC
Track: Laguna Seca
Dus heb je zin, meld je aan bij onze discord en dan zien we je graag aan de start..
Cheers.
Discord: https://discord.gg/ktMYgeydZv
En wel met de BMW op Laguna seca.
Date: 09-01-2021 en 11-01-2021
Car: BMW 320 E46 WTCC
Track: Laguna Seca
Dus heb je zin, meld je aan bij onze discord en dan zien we je graag aan de start..
Cheers.
Discord: https://discord.gg/ktMYgeydZv
Morgen weer racen! Met de LMP3 op Road America!
Mijn stream:
My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
Niet vergeten heren,.. vanavond bij fastlane de bmw 320 e46 wtcc op laguna..
Was zaterdag een groot succes dus als je zin hebt wees welkom en race met ons mee..
Discord; https://discord.gg/q54f4ZXB
Was zaterdag een groot succes dus als je zin hebt wees welkom en race met ons mee..
Discord; https://discord.gg/q54f4ZXB
Misschien dat jullie een idee hebben. Ik kreeg VR niet echt lekker soepel draaiend, dus ik ben in de instellingen gaan roeren. Het heeft het een maand of 2 geleden wel aardig gedaan, misschien is er ondertussen wat veranderd in AC
vandaag wat getest op een gewoon scherm:
Het viel me op vandaag dat de fps wat schommelde als ik het menu rechts tevoorschijn haalde. Sterker, als ik een extra widget aanzette dropte de fps, en aanzienlijk ook. Ik had niet veel open staan: banden, timetable, pedals en de essentials. Resultaat: 60fps. Als ik die widgets uitzet: 105 FPS. Schiet mij maar lek
Ik heb bewust content manager niet gebruikt, dus geen issues met CSP of SOL of iets dergelijks, het lijkt puur in AC te zitten.
Ik heb altijd met een aantal widgets aan gereden, maar nu lijkt het dus een enorme impact te hebben
Alle ideeën zijn welkom, of is het gewoon zoals het is?...
Het viel me op vandaag dat de fps wat schommelde als ik het menu rechts tevoorschijn haalde. Sterker, als ik een extra widget aanzette dropte de fps, en aanzienlijk ook. Ik had niet veel open staan: banden, timetable, pedals en de essentials. Resultaat: 60fps. Als ik die widgets uitzet: 105 FPS. Schiet mij maar lek
Ik heb bewust content manager niet gebruikt, dus geen issues met CSP of SOL of iets dergelijks, het lijkt puur in AC te zitten.
Ik heb altijd met een aantal widgets aan gereden, maar nu lijkt het dus een enorme impact te hebben
die widgets moet je inderdaad niet onderschatten. Er gaat intern heel wat I/O mee gepaard alle data uit te wisselen en waarschijnlijk zijn niet alle widgets even netjes geschreven. Per stuk aan/uit zetten en kijken wat de impact is en minder is beter. Maar dat gezegd hebbende, ik gebruik alle widgets die ik op mijn scherm heb en dat zijn er best wel een paar. Ik kan de info eigenlijk niet missen.Arfalas schreef op maandag 11 januari 2021 @ 22:40:
Misschien dat jullie een idee hebben. Ik kreeg VR niet echt lekker soepel draaiend, dus ik ben in de instellingen gaan roeren. Het heeft het een maand of 2 geleden wel aardig gedaan, misschien is er ondertussen wat veranderd in AC
/f/image/Y9pKoUg8C3PhoMKCMwi8yh7v.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/2pZdM0khoixzwnDblyNAosDK.png?f=fotoalbum_large)
p.s. nr7 zijn 2 apps trouwens, rondetijd en delta zit erboven
:fill(white):strip_exif()/f/image/L5Y0eoViy61X9lJ0wEWnGr0m.png?f=user_large)
zoals je ziet gaat het best hard ..10 stuks!
Je kunt trouwens 4 verschillende views aanleggen, 1 voor practice/qualy/hotlap en 1 voor race bijvoorbeeld. Tijdens de race zul je zelden een nieuw record rijden dus RSRliveTiming zou dan uit kunnen. Ook zul je misschien niet naar je pedalen kijken. FPS kan natuurlijk uit als je FPS in orde zijn.. etc.
Ik gebruik dit vooral voor de positionering per auto. Je zult je PB rijden en RSR uit hebben staan..
Ik denk dat vooral hier de single core performance boven komt drijven.
[ Voor 6% gewijzigd door Alfa Novanta op 12-01-2021 09:48 ]
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
na de bmw op laguna seca rond geslingerd te hebben, hadden we weer 2 fantastische avonden.
Dus dit gaan we dan ook weer voortzetten op SPA met de nieuwe Chevrolet Corvette C8R GTE 2020..
Mocht je zin hebben om mee te doen, aarzel dan niet en voeg je toe bij Fastlane en doe gezellig mee.
Let wel zoals de meeste gewend zijn doen we dit keer NIET 2x30, maar 1x60 met verplichte pitstop!!
En wanneer gaan we dit doen zie hier:
Date: 16-01-2021 en 18-01-2021
Car: 2020 Chevrolet Corvette C8R GTE
Track: Spa revised
Race Start: 20.30 [1x60]
Mandatory Pitstop: YES [Fuel/Tyre]
Cheers!
Discord: https://discord.gg/h89hqFJ6A2
Dus dit gaan we dan ook weer voortzetten op SPA met de nieuwe Chevrolet Corvette C8R GTE 2020..
Mocht je zin hebben om mee te doen, aarzel dan niet en voeg je toe bij Fastlane en doe gezellig mee.
Let wel zoals de meeste gewend zijn doen we dit keer NIET 2x30, maar 1x60 met verplichte pitstop!!
En wanneer gaan we dit doen zie hier:
Date: 16-01-2021 en 18-01-2021
Car: 2020 Chevrolet Corvette C8R GTE
Track: Spa revised
Race Start: 20.30 [1x60]
Mandatory Pitstop: YES [Fuel/Tyre]
Cheers!
Discord: https://discord.gg/h89hqFJ6A2
Da's de Chevrolet met mid-engine! Nice
Ik haak binnenkort zeker ffies aan, even kijken wat de framerate doet
[ Voor 30% gewijzigd door Alfa Novanta op 12-01-2021 10:18 ]
Zijn er hier ook Tweakers die ACC op PS4/PS5 spelen?
Ik tracht door de career mode heen te komen maar heb constant last van vastlopers na de 2de race - vervolgens ben je al je progressie kwijt en kun je alle sessions van dat weekend weer opnieuw doen.
Na wat verschillende sites te hebben bezocht zou de truc zijn om je internetkabel eruit te halen - maar zelfs dan loopt het spel ook vast.
Ik tracht door de career mode heen te komen maar heb constant last van vastlopers na de 2de race - vervolgens ben je al je progressie kwijt en kun je alle sessions van dat weekend weer opnieuw doen.
Na wat verschillende sites te hebben bezocht zou de truc zijn om je internetkabel eruit te halen - maar zelfs dan loopt het spel ook vast.
| Voron V2 | Fanatec Podium DD1 | Porsche Podium Wheel | APM | PDME | CSP V3 |
Ik heb geen oplossing voor je probleem, maar ben wel benieuwd of je het met een wheel of controller speelt?BiLo schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 13:59:
Zijn er hier ook Tweakers die ACC op PS4/PS5 spelen?
Ben van plan ACC aan te schaffen voor de PS4, maar na de illusie gehad te hebben AC wel met een controller te kunnen spelen twijfel ik of ik me wel moet wagen aan ACC met controller?
Ik speel zelf op een PS5 met een wheel (Fanatec Podium DD1).schumi2004 schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 15:53:
[...]
Ik heb geen oplossing voor je probleem, maar ben wel benieuwd of je het met een wheel of controller speelt?
Ben van plan ACC aan te schaffen voor de PS4, maar na de illusie gehad te hebben AC wel met een controller te kunnen spelen twijfel ik of ik me wel moet wagen aan ACC met controller?
Ik heb het spel nog nooit met een controller geprobeerd
Wellicht heb je hier wat aan: YouTube: What is it Like Playing Assetto Corsa Competizione on Controller vs ...
@BiLo @schumi2004
Dit is het ac gedeelte voor acc check:
[PC] Assetto Corsa Competizione
En 98% hier spelen met de pc die hebben andere problemen. Maar misschien kunnen ze je daar wel helpen..
Succes verder.
En 98% hier spelen met de pc die hebben andere problemen. Maar misschien kunnen ze je daar wel helpen..
Succes verder.
[ Voor 10% gewijzigd door PRM2D4 op 13-01-2021 10:37 ]
Ik snap wat je probeert te zeggen, maar het blijft een [MULTI] topic en bovendien is ACC ook gekoppeld als bespreekbaar onderwerpPRM2D4 schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 10:36:
@BiLo @schumi2004
Succes verder.
Zoals je zelf ook al aangeeft is de kans op een nuttige reactie klein - maar toch 2%

Zoals gezegd succes...BiLo schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 13:51:
[...]
Ik snap wat je probeert te zeggen, maar het blijft een [MULTI] topic en bovendien is ACC ook gekoppeld als bespreekbaar onderwerp![]()
Zoals je zelf ook al aangeeft is de kans op een nuttige reactie klein - maar toch 2%
Hi allen,
Nieuw in dit topic en na jaren ook weer een beetje terug in (pc) gamen. Ik ken mezelf en wil nogal vaak van game/hobby switchen maar op dit moment word ik helemaal enthousiast van het idee om in het simracen te duiken. Inmiddels het nodige onderzoek gedaan en het lijkt toch dat er een ~ 500 EUR opzij gezet moet worden voor wat starter gear en dan is er natuurlijk nog het kiezen van een game. Alles overwegende zou ik met AC willen gaan starten dus wie weet zien jullie me snel met wat rondetijden en inhoudelijke(re) vragen in dit topic.
De eerste vraag die ik echter heb en ik met search in dit topic niet zo heel veel op kan vinden. Zijn er veel mensen die zich eigenlijk met name focussen op het hotlappen en tegen hun eigen tijd/ghost racen? Om eerlijk te zijn weet ik niet of het tegen elkaar racen, inhalen, botsen, frustraties en al die zaken echt iets voor mij is. Ik denk dat mijn voorkeur uitgaat naar gewoon rondjes rijden, youtube flimpjes kijken en dingen analyseren om beter te worden, nog meer rondjes rijden etc en dat bijv in een soort 2-wekelijks competitieverband dat ik bijvoorbeeld voor GT Sports op de PS4 wel eens gevonden heb. Is zoiets populair voor AC? Doen veel mensen dit? Of is dit typisch hoe mensen beginnen en dan als je wat beter wordt blijkt toch vooral het racen de overhand te krijgen?
Nieuw in dit topic en na jaren ook weer een beetje terug in (pc) gamen. Ik ken mezelf en wil nogal vaak van game/hobby switchen maar op dit moment word ik helemaal enthousiast van het idee om in het simracen te duiken. Inmiddels het nodige onderzoek gedaan en het lijkt toch dat er een ~ 500 EUR opzij gezet moet worden voor wat starter gear en dan is er natuurlijk nog het kiezen van een game. Alles overwegende zou ik met AC willen gaan starten dus wie weet zien jullie me snel met wat rondetijden en inhoudelijke(re) vragen in dit topic.
De eerste vraag die ik echter heb en ik met search in dit topic niet zo heel veel op kan vinden. Zijn er veel mensen die zich eigenlijk met name focussen op het hotlappen en tegen hun eigen tijd/ghost racen? Om eerlijk te zijn weet ik niet of het tegen elkaar racen, inhalen, botsen, frustraties en al die zaken echt iets voor mij is. Ik denk dat mijn voorkeur uitgaat naar gewoon rondjes rijden, youtube flimpjes kijken en dingen analyseren om beter te worden, nog meer rondjes rijden etc en dat bijv in een soort 2-wekelijks competitieverband dat ik bijvoorbeeld voor GT Sports op de PS4 wel eens gevonden heb. Is zoiets populair voor AC? Doen veel mensen dit? Of is dit typisch hoe mensen beginnen en dan als je wat beter wordt blijkt toch vooral het racen de overhand te krijgen?
gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo. Sic homo fit doctus, non vi, sed saepe legendo
Zo deed ik het tot nu toe. Veel hotlaps en verbeteren. Wil nu gaan beginnen met wat online competities. En leren afstellen van die auto's want dat is ook nog wel ingewikkeld. Maar tot nu toe heb ik me goed vermaakt met de game zelf, hotlaps en de races tegen de AI.twit schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 19:21:
Hi allen,
In AC kan een hoop, veel verschillende banen/auto's, ook omdat er heel veel mods zijn.
Je kan altijd bij Fastlane komen, daar worden 2 x per week races georganiseerd, waar de focus ligt op lol hebben. Ook als beginner (vind ik mezelf ook) kan je het daar uitstekend naar je zin hebben
Tegen AI races is even leuk, maar online voegt toch een extra dimensie toe
Je kan altijd bij Fastlane komen, daar worden 2 x per week races georganiseerd, waar de focus ligt op lol hebben. Ook als beginner (vind ik mezelf ook) kan je het daar uitstekend naar je zin hebben
Tegen AI races is even leuk, maar online voegt toch een extra dimensie toe
[ Voor 11% gewijzigd door Arfalas op 14-01-2021 21:45 ]
wacht maar tot je keertje inderdaad online gaat is echt veel leuker en gezelliger en dat botsen heb jei in veel open servers inderdaad maar bij gesloten communities en prive servers is dat veel minder omdat je vaak dan ook op discord of teamspeak ect zit...twit schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 19:21:
Hi allen,
Om eerlijk te zijn weet ik niet of het tegen elkaar racen, inhalen, botsen, frustraties en al die zaken echt iets voor mij is. Ik denk dat mijn voorkeur uitgaat naar gewoon rondjes rijden, youtube flimpjes kijken en dingen analyseren om beter te worden, nog meer rondjes rijden etc en dat bijv in een soort 2-wekelijks competitieverband dat ik bijvoorbeeld voor GT Sports op de PS4 wel eens gevonden heb. Is zoiets populair voor AC? Doen veel mensen dit? Of is dit typisch hoe mensen beginnen en dan als je wat beter wordt blijkt toch vooral het racen de overhand te krijgen?
en zoals al in de reply hierboven van @Arfalas join Fastlane,.. leuke community en zeer zeker bereid je te helpen waar nodig..
Oja en na een tijdje ai rijden wil je toch zeker wel keer tegen een echte iemand rijden dus ja,.. dat haha.
succes verder.
Oja en @MrMarcie wanneer kom je nou keertje online kerel,.... ff babbelen dan wel racen,.. je weet we helpen je graag verder en met doen leer je meer dan alleen lezen he
en we hebben aliens erbij zitten die je echt wat kunnen bij brengen dus win win situatie lijkt mij in deze..
cheers.
Hehe het ging mij niet zozeer om AI vs echte mensen racen hoor. Dan denk ik dat ik inderdaad ook snel voor tegen mensen racen ga
.
Ik weet alleen nog niet of ik het race-element leuk ga vinden. Tot nu toe door de jaren heen als ik met race games bezig was ging ik eigenlijk altijd time trials doen en eventueel in een 2-wekelijkse hotlap competitie online meedoen etc. Maar ik moet bekennen dat ik dat ook nooit meer dan een maand achter elkaar heb volgehouden, misschien wel juist omdat je soms wat afwisseling nodig hebt en niet alleen jezelf wil blijven pushen om sneller te gaan.
Ik moet nog wat hardware binnen krijgen voor ik aan de slag kan. Tot die tijd (hoop dat dat geen vloeken in de kerk is hier) maar even GT Sport in de PS4 gestoken en met de controller weer een klein beetje het gevoel voor racen krijgen. Kan niet wachten om met een nog wat meer sim game en op mijn vertrouwde pc met een stuurtje aan de slag te kunnen
Dank voor alle reacties!
Ik weet alleen nog niet of ik het race-element leuk ga vinden. Tot nu toe door de jaren heen als ik met race games bezig was ging ik eigenlijk altijd time trials doen en eventueel in een 2-wekelijkse hotlap competitie online meedoen etc. Maar ik moet bekennen dat ik dat ook nooit meer dan een maand achter elkaar heb volgehouden, misschien wel juist omdat je soms wat afwisseling nodig hebt en niet alleen jezelf wil blijven pushen om sneller te gaan.
Ik moet nog wat hardware binnen krijgen voor ik aan de slag kan. Tot die tijd (hoop dat dat geen vloeken in de kerk is hier) maar even GT Sport in de PS4 gestoken en met de controller weer een klein beetje het gevoel voor racen krijgen. Kan niet wachten om met een nog wat meer sim game en op mijn vertrouwde pc met een stuurtje aan de slag te kunnen
Dank voor alle reacties!
gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo. Sic homo fit doctus, non vi, sed saepe legendo
Ja wil binnenkort proberen maar moet nog wennen aan dat DiscordPRM2D4 schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 13:08:
[...]
Oja en @MrMarcie wanneer kom je nou keertje online kerel,.... ff babbelen dan wel racen,.. je weet we helpen je graag verder en met doen leer je meer dan alleen lezen he
en we hebben aliens erbij zitten die je echt wat kunnen bij brengen dus win win situatie lijkt mij in deze..
cheers.
Ga vanmiddag kijken of ik op die oefenserver kan komen om te testen. Circuit en die Chevvy al gedownload.
En we gaan weer LIVE !! 

Precies wat je zegt ai is saai of hotlappen dat ben je snel beu.. met echte mensen is heel anders zeker als je in een groep zit. Dus lekker joinen bij fastlane mee chatten over simracen hoort er ook bij en kun je mooi wachten op je hardware en als het er is lekker instaleren en mee rijden haha.twit schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 13:15:
Hehe het ging mij niet zozeer om AI vs echte mensen racen hoor. Dan denk ik dat ik inderdaad ook snel voor tegen mensen racen ga.
Dank voor alle reacties!
Cheers.
Nou net mijn eerste officiele race gedaan. Was zeker leuk maar als je in de eerste ronde met 240 op iemand knalt die voor je crashed is je race wel voorbij, alles kunnen laten repareren maar 2 ronden kwijt. Maar veel geleerd. Kwam paar liter te kort op einde en nog meer van die zaken. Maandag ga ik weer mijn best doen. Zal een lange weg worden maar wel errug leuk. Afstellen van die auto's heb ik geen kaas van gegeten en dat moet toch wel wil je wat sneller worden. Dus als iemand nog tips heeft daarvoor, YT, leesvoer, sites. Ik hou me aanbevolen.PRM2D4 schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 21:18:
[...]
Precies wat je zegt ai is saai of hotlappen dat ben je snel beu.. met echte mensen is heel anders zeker als je in een groep zit. Dus lekker joinen bij fastlane mee chatten over simracen hoort er ook bij en kun je mooi wachten op je hardware en als het er is lekker instaleren en mee rijden haha.
Cheers.
Je kan mijn setup (al heb ik die ook gekregen) wel gebruiken. Verder gewoon lekker ervaring opdoen
Graag. Kan ik die eens proberen kijken wat die doet.Arfalas schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 22:37:
Je kan mijn setup (al heb ik die ook gekregen) wel gebruiken. Verder gewoon lekker ervaring opdoen
vandaag komt mijn t300 rs gt binnen
welke game raden jullie aan ? Iracing vind ik te duur en zat daarom te kijken naar assetto corsa , maar welke is handig voor streamen en welk word het meeste gespeeld ?
mijn specs ,
Ryzen 5 2600x
16gb ram
gpu 2060
daarnaast moet ik natuurlijk leren rijden maar wil wel de competitie in
mijn specs ,
Ryzen 5 2600x
16gb ram
gpu 2060
psn: taker-mart
Wij van WCeend adviseren WCeendtaker1987 schreef op zondag 17 januari 2021 @ 10:18:
vandaag komt mijn t300 rs gt binnenwelke game raden jullie aan ? Iracing vind ik te duur en zat daarom te kijken naar assetto corsa , maar welke is handig voor streamen en welk word het meeste gespeeld ?
mijn specs ,
Ryzen 5 2600x
16gb ram
gpu 2060
Tja voor een onafhankelijk advies moet je hier niet komen denkik want AC is gewoon de beste. Punt.taker1987 schreef op zondag 17 januari 2021 @ 10:18:
vandaag komt mijn t300 rs gt binnenwelke game raden jullie aan ? Iracing vind ik te duur en zat daarom te kijken naar assetto corsa , maar welke is handig voor streamen en welk word het meeste gespeeld ?
mijn specs ,
Ryzen 5 2600x
16gb ram
gpu 2060
Serieus, met AC kun je alle kanten uit, super allround met alle meestal gratis mods en tracks, er is geen nee te koop. Qua graphics kun je er met SOL nog een heel eigentijdse game van maken als je dat wil. De AI is vrij onnozel, maar als je ze een kleine voorsprong geeft door de eerste 2 bochten dan kun je daarna best leuke gevechten met ze hebben. Online zou je het beste een vaste league zoeken en daar bij blijven. Public lobby is vrij magertjes denkik maar ik kom er ook nooit. Je kunt vrij snel aanhaken hier bij Fastlane en via Discord https://discord.gg/bCM6bbU6 meepraten en alle race info krijgen.
Voor AC kun je altijd kijken naar SRS voor online races
https://www.simracingsystem.com/
https://www.simracingsystem.com/
to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets
Idd ac die heeft zoveel te bieden...taker1987 schreef op zondag 17 januari 2021 @ 10:18:
mijn specs ,
Ryzen 5 2600x
16gb ram
gpu 2060
En join fastlane dan helpen we je daar wel verder door de molen heen, want. er is zoveel wat je als je net begint kan overspoelen en je straks de weg kwijt ben hahaha.
En we hebben heel veel mods zowel tracks als cars dus zit zeker wat voor je tussen..
In reply van alfa staat een uitnodiging dus wie weet tot snel.
Cheers.
@Alfa Novanta die ai is idd minder maar daar zijn al zoveel updates voor zodat ze wel goed zijn.. 👍🏻
[ Voor 6% gewijzigd door PRM2D4 op 17-01-2021 18:31 ]
Top dat je het naar je zin hebt gehad en jammer van je crash,... maar die dingen gebeuren wel eens.. maar goed dat je gewoon door gaat.. 👍🏻MrMarcie schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 22:22:
[...]
Nou net mijn eerste officiele race gedaan. Was zeker leuk maar als je in de eerste ronde met 240 op iemand knalt die voor je crashed is je race wel voorbij, alles kunnen laten repareren maar 2 ronden kwijt. Maar veel geleerd. Kwam paar liter te kort op einde en nog meer van die zaken. Maandag ga ik weer mijn best doen. Zal een lange weg worden maar wel errug leuk. Afstellen van die auto's heb ik geen kaas van gegeten en dat moet toch wel wil je wat sneller worden. Dus als iemand nog tips heeft daarvoor, YT, leesvoer, sites. Ik hou me aanbevolen.
En qua tips heb ik die zeker ik stuur ze je wel via discord..
Cheers.
Was weer leuke race vanavond. Dank voor de organisatie.
Kon eerste rondes aanhaken, .2 langzamer denk ik op diegene voor me. Toen een stomme fout gemaakt en vanaf dat moment reed ik weer alleen. Na 15 minuten waren mijn banden versleten maar pitten kost meer dus maar voorzichtig afgemaakt denk 3s langzamer per ronde. En nog paar keer bijna gecrashed maar kon 'm heel houden.
Voor diegene die nog niet meedoen, gewoon doen. Erg leuk en leerzaam. En hoe meer zielen hoe meer vreugde. Dan is er ook wat meer actie want er is ruimte genoeg voor nieuwe deelnemers.
Kon eerste rondes aanhaken, .2 langzamer denk ik op diegene voor me. Toen een stomme fout gemaakt en vanaf dat moment reed ik weer alleen. Na 15 minuten waren mijn banden versleten maar pitten kost meer dus maar voorzichtig afgemaakt denk 3s langzamer per ronde. En nog paar keer bijna gecrashed maar kon 'm heel houden.
Voor diegene die nog niet meedoen, gewoon doen. Erg leuk en leerzaam. En hoe meer zielen hoe meer vreugde. Dan is er ook wat meer actie want er is ruimte genoeg voor nieuwe deelnemers.
[ Voor 7% gewijzigd door MrMarcie op 18-01-2021 22:39 ]
@MrMarcie leuk dat je het zo hebt ervaren en idd gewoon mee doen is het beste ook al rijd je achterin je leert elke race wel wat..
Maar goed,... de corvette op spa is weer voorbij dus nu gaan we door met een oldtimer op sentul..
Date: 23-01-2021 en 25-01-2021
Car: Lola T70 MKII Spyder
Track: Sentul International
Pits: 30
Race Start: 20.30 [2x30 Reverse grid]
Wie zin heeft join en wie weet tot snel.
Cheers.
Maar goed,... de corvette op spa is weer voorbij dus nu gaan we door met een oldtimer op sentul..
Date: 23-01-2021 en 25-01-2021
Car: Lola T70 MKII Spyder
Track: Sentul International
Pits: 30
Wie zin heeft join en wie weet tot snel.
Cheers.
Heren, vraagje. Ik krijg sinds vandaag de onderstaande error als ik een game wil starten. Content manager of ingame maakt geen verschil. Krijg "unexpected error" melding en moet Ctrl+Alt+Del om weer toegang tot windows te krijgen.. Conten Manager geeft me de volgende foutmelding, iemand enig idee? Cq waar moet ik op gaan google'n?
:strip_exif()/f/image/UrYyp4a1Wow73EutceLlmiiz.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik zie fireworks voorbij komen, dat is een setting in de custom shader patch (ik weet nu even niet waar precies). Je zou deze even uit kunnen zetten om te kijken of dat verschil maakt
En waar in de honderdmiljoenmiljard settings vind ik die terug?Arfalas schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 18:52:
Ik zie fireworks voorbij komen, dat is een setting in de custom shader patch (ik weet nu even niet waar precies). Je zou deze even uit kunnen zetten om te kijken of dat verschil maakt
content manager-->settings(bovenin)--> custom shaders patch(bovenin)-->Particles FX (links)--> fireworks
Thanks, helaas heeft het niet geholpen.. Als ik een wist waar ik op kon google'n...Arfalas schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 19:49:
content manager-->settings(bovenin)--> custom shaders patch(bovenin)-->Particles FX (links)--> fireworks
misschien de hele custom shader patch even uitzetten?
Gedaan, nu werkt het wel indd. Dus de fout zit het ergens in CSP. Maar waar...
Edit: na een update naar laatste beta driver werkt ie wel weer. Vreemd, maar iig voor nu opgelost. Thanks voor het meedenken!
Edit: na een update naar laatste beta driver werkt ie wel weer. Vreemd, maar iig voor nu opgelost. Thanks voor het meedenken!
[ Voor 45% gewijzigd door Pyr0_ op 19-01-2021 22:07 ]
Goeie tip, thanks! Mocht het probleem zich blijven voordoen zal ik er aan denken! Fireworks had ik al eens uitgezet maar dat mocht niet baten helaas. Op een of andere manier deed de update naar de laatste beta versie het wel oplossen.PRM2D4 schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 08:29:
@Pyr0_ of je wordt even lid van de custom shader patch discord (even googlen) en leg daar je probleem neer die weten het vaak wel..
Maar inderdaad wat @Arfalas zegt lijkt het in de fireworks te zitten zet anders eens heel die fx uit of pak een andere csp. Of reset al je settings in cm
Succes.
Straks maar eens gaan genieten van de Nurburgring op m'n gloednieuwe VR headset
Mocht iemand nog wat tips voor me hebben om AC grafisch nog beter uit te laten zien, hoor ik het graag. Ik heb best een goed systeem (3700x + 3070), dus ik denk dat zeker in AC de instellingen in VR flink omhoog geschroefd kunnen worden. Ik heb al de Natural Filter (+Oculus) en Ben Lee + WagnerPI Clouds. En dan uiteraard CSP. Op het gewone scherm (1440p) loopt het als een tiet. Alle videosettings die ik kon vinden op max gezet en nog steeds 300 fps... Vraag me af of ik niet wat settings mis ergens dan.
De errors die je beschrijft, heb ik ook regelmatig. Bij mij is de kortetermijnoplossing altijd om CSP uit te zetten (delete patch). Dan werkt het weer prima. Als ik een dag later (waarschijnlijk dus door herstart) weer ga racen, installeer ik CSP weer en werkt het ook nog gewoon prima. Maar na een aantal rondjes gedaan te hebben met verschillende auto's, kom ik uiteindelijk toch vaak die crash weer tegen. Dan dus CSP weer uit etc.Pyr0_ schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 09:31:
[...]
Goeie tip, thanks! Mocht het probleem zich blijven voordoen zal ik er aan denken! Fireworks had ik al eens uitgezet maar dat mocht niet baten helaas. Op een of andere manier deed de update naar de laatste beta versie het wel oplossen.
Straks maar eens gaan genieten van de Nurburgring op m'n gloednieuwe VR headset![]()
Mocht iemand nog wat tips voor me hebben om AC grafisch nog beter uit te laten zien, hoor ik het graag. Ik heb best een goed systeem (3700x + 3070), dus ik denk dat zeker in AC de instellingen in VR flink omhoog geschroefd kunnen worden. Ik heb al de Natural Filter (+Oculus) en Ben Lee + WagnerPI Clouds. En dan uiteraard CSP. Op het gewone scherm (1440p) loopt het als een tiet. Alle videosettings die ik kon vinden op max gezet en nog steeds 300 fps... Vraag me af of ik niet wat settings mis ergens dan.
Bij mij staat er ook iets in over Fireworks, maar uitschakelen van die ParticlesFX heeft geen effect...
Goeie tip om dit even te delen in de Discord van CSP, want op Google weinig hits hierover.
Voor wat betreft je eyecandy, ik heb bijzonder veel gehad aan de VR-settings op deze pagina: http://www.zimtok5.com/ac/default.html. Bij mij zat het grote verschil (denk ik) in de rendering mode, die ik eerst op SteamVR had staan en nu op Oculus Rift (ik rij met een Quest 2). Wat ik begrepen heb, is dat SteamVR de instellingen van je Oculus overrulet (maar qua encoding of iets niet echt handig is met Oculus en dus niet per se verbetert maar dus eerder verslechtert), terwijl de Oculus Rift mode jouw Oculus instellingen daadwerkelijk toepast (dus die moet je dan wel naar wens hebben ingesteld).
Voorheen kon ik met mijn rx580 4gb geen post processing aanzetten, dan kwam de fps tussen de 15 en 40 uit. Nu rijd ik met eyecandy strak op 45fps, door ASW naar 90 geüpgraded, ook online... En dat bevalt me erg goed. Die ondergaande zon op de Nordschleife is fantastisch in vr!
EDIT: zoals @Pyr0_ verderop ook noemt: van de instellingen van bovengenoemde site moest ik wel de Pixels per Display terugschroeven (van 2.5 naar 1) om die stabiele fps te halen...
[ Voor 3% gewijzigd door Stelsol op 20-01-2021 14:30 ]
ik speel ook met quest2.....lukt niet goed, maar hoop dat dit werkt.Stelsol schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 10:04:
[...]
Voor wat betreft je eyecandy, ik heb bijzonder veel gehad aan de VR-settings op deze pagina: http://www.zimtok5.com/ac/default.html. Bij mij zat het grote verschil (denk ik) in de rendering mode, die ik eerst op SteamVR had staan en nu op Oculus Rift (ik rij met een Quest 2). Wat ik begrepen heb, is dat SteamVR de instellingen van je Oculus overrulet (maar qua encoding of iets niet echt handig is met Oculus en dus niet per se verbetert maar dus eerder verslechtert), terwijl de Oculus Rift mode jouw Oculus instellingen daadwerkelijk toepast (dus die moet je dan wel naar wens hebben ingesteld).
Voorheen kon ik met mijn rx580 4gb geen post processing aanzetten, dan kwam de fps tussen de 15 en 40 uit. Nu rijd ik met eyecandy strak op 45fps, door ASW naar 90 geüpgraded, ook online... En dat bevalt me erg goed. Die ondergaande zon op de Nordschleife is fantastisch in vr!
Thanks voor de tips!Stelsol schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 10:04:
[...]
De errors die je beschrijft, heb ik ook regelmatig. Bij mij is de kortetermijnoplossing altijd om CSP uit te zetten (delete patch). Dan werkt het weer prima. Als ik een dag later (waarschijnlijk dus door herstart) weer ga racen, installeer ik CSP weer en werkt het ook nog gewoon prima. Maar na een aantal rondjes gedaan te hebben met verschillende auto's, kom ik uiteindelijk toch vaak die crash weer tegen. Dan dus CSP weer uit etc.
Bij mij staat er ook iets in over Fireworks, maar uitschakelen van die ParticlesFX heeft geen effect...
Goeie tip om dit even te delen in de Discord van CSP, want op Google weinig hits hierover.
Heb de settings van die site geprobeerd maar dat zorgde ervoor dat ik een bizarre 10-40fps haalde, onspeelbaar natuurlijk. Kwam denk ik voornamelijk door de Pixels per Display op 2.5. Gelukkig had ik mijn oude settings nog opgeslagen! Toen maar eens wat gaan testen en viel me op dat ik de 90 fps niet haalde met alles op max. Dus maar eens wat gaan spelen met de settings en haal nu 89.3 avg na een rondje nordschleife. Denk dat het komt omdat ik 'm capped op 90 heb. Ik vind het alleen niet zo mooi uitzien als bv Automobilista of ACC. Wat me vooral stoort is de scherpte op afstand, eigenlijk is niets scherp behalve dingen binnen 10meter ofzo. Is daar iets aan te doen of is dat echt een beperking van VR?
Vanavond weer rijden! 
Ik gebruik nu OBS Streamlabs en een losse koptelefoon/headset dus hopelijk is het geluid en het volume goed, maar gil even als het niet zo is ajb.

Ik gebruik nu OBS Streamlabs en een losse koptelefoon/headset dus hopelijk is het geluid en het volume goed, maar gil even als het niet zo is ajb.
Oke nu ga ik waarschijnlijk wat voor de hand liggende dingen vragen. Ik ben bezig met het installeren van me set-up. Ik speel VR met de Quest 2 op een 3070.
Ik ben al aardig onderweg. Ik heb de contentmanager geïnstalleerd en eigenlijk de link gevolgd van http://www.zimtok5.com/ac/default.html
Nu werkt op de Assetto Corsa Competizione VR met het stuur gelijk uit de box goed. Maar de NON Competizione versie krijg ik mijn beeld alleen te zien op me monitor en niet op de quest 2. Ook als ik via steam VR de game opstart. Ik speel trouwens gewoon met een usb-kabel.
Hebben jullie een idee wat ik mis? Of is de NON-Competizione niet te spelen met VR?
Ik ben al aardig onderweg. Ik heb de contentmanager geïnstalleerd en eigenlijk de link gevolgd van http://www.zimtok5.com/ac/default.html
Nu werkt op de Assetto Corsa Competizione VR met het stuur gelijk uit de box goed. Maar de NON Competizione versie krijg ik mijn beeld alleen te zien op me monitor en niet op de quest 2. Ook als ik via steam VR de game opstart. Ik speel trouwens gewoon met een usb-kabel.
Hebben jullie een idee wat ik mis? Of is de NON-Competizione niet te spelen met VR?
waarschijnlijk moet je 'oculus rift' (of 'open vr') aanklikken in CM, in plaats van 'single screen' bij rendering mode (content manager --> settings --> assetto corsa --> video)
[ Voor 7% gewijzigd door Arfalas op 20-01-2021 21:56 ]
@Arfalas Bedankt voor je antwoord. Dit heeft geholpen.
Nu nog een goede button layout instellen voor me Thrustmaster TMX Pro. Dan kan ik eindelijk starten met de game zelf ontdekken. Al met al denk ik soms wel is... waar ben ik aan begonnen. ProjectCars 2 lijkt soms zo veel makkelijker. Maargoed doorzetten wordt beloond.
Nu nog een goede button layout instellen voor me Thrustmaster TMX Pro. Dan kan ik eindelijk starten met de game zelf ontdekken. Al met al denk ik soms wel is... waar ben ik aan begonnen. ProjectCars 2 lijkt soms zo veel makkelijker. Maargoed doorzetten wordt beloond.
Dat wordt zeker beloond in ac is zoveel te verkrijgen qua mods en weet ik het wat allemaal niet haha en dat wordt nog dagelijks geupdate dan wel aangevuld.Tomahawk_nr1 schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 20:49:
@Arfalas Bedankt voor je antwoord. Dit heeft geholpen.
Dus lekker je ding doe en ontdekken want ac blijft nog wel even bestaan...
En als je zin heb join fastlane we zijn nog vol op bezig met ac races en acc doen we ook,.. dus je bent van harte.
Cheers.
Ja lijkt me leuk fastlane te joinen! Gisteren heel de avond beetje geraced en settings uitgeprobeerd. Met de contentmanager gaat dat gelukkig wel erg makkelijk.
Zojuist weer onwijs leuk gereden met Fastlane met de 1966 Lola Spider, wat een ding
Hey guys, ik zit al een 'poosje' te rijden (half jaar) en speel voornamelijk ACC en AC (meestal vs. ai, zo nu en dan online), maar de classic cars (90's dtm etc.) en daarmee vs. ai racen bevalt ook erg goed.
Twee vraagjes;
1. Wat is een leuke nl league/groep om online mee te racen? Ik lees hierboven bv. Fastlane.
2. Zodra ik (via CM) in de CSP (v1.71) WeatherFX activeer, is iedere sessie te allen tijde een donkere lucht met besneeuwde omgeving. Ik heb verder Sol 2.0.2 geinstalleerd. Als ik weatherFX deactiveer, heb ik weer de lucht die ik selecteer. Echter ook hierin werken de Sol presets niet (bv. partly cloudy, dat je de wolken in de lucht ziet). Ik heb zowel Sol als CSP al eens opnieuw geinstalleerd.Hoe kan ik dit werkend krijgen? Op zicht vind ik Sol/CSP niet mega-belangrijk, de sim/rij-ervaring an-sich is sowieso al erg leuk, maar het zou fijn als alles zou werken zoals het heurt.
Alvast super bedankt!
Twee vraagjes;
1. Wat is een leuke nl league/groep om online mee te racen? Ik lees hierboven bv. Fastlane.
2. Zodra ik (via CM) in de CSP (v1.71) WeatherFX activeer, is iedere sessie te allen tijde een donkere lucht met besneeuwde omgeving. Ik heb verder Sol 2.0.2 geinstalleerd. Als ik weatherFX deactiveer, heb ik weer de lucht die ik selecteer. Echter ook hierin werken de Sol presets niet (bv. partly cloudy, dat je de wolken in de lucht ziet). Ik heb zowel Sol als CSP al eens opnieuw geinstalleerd.Hoe kan ik dit werkend krijgen? Op zicht vind ik Sol/CSP niet mega-belangrijk, de sim/rij-ervaring an-sich is sowieso al erg leuk, maar het zou fijn als alles zou werken zoals het heurt.
Alvast super bedankt!
Fastlane is altijd gezellig, en lekker laagdrempelig. Er worden een aantal funraces gepland per week, dus er is altijd wat te racen. Ook heel divers van classics tot LMP1
https://discord.gg/sxBcNRenfT
https://discord.gg/sxBcNRenfT
[ Voor 10% gewijzigd door Arfalas op 24-01-2021 22:55 ]
Fastlane is sowieso leuk, met name voor de fun en het clean racen!WickedRR83 schreef op zondag 24 januari 2021 @ 22:51:
Hey guys, ik zit al een 'poosje' te rijden (half jaar) en speel voornamelijk ACC en AC (meestal vs. ai, zo nu en dan online), maar de classic cars (90's dtm etc.) en daarmee vs. ai racen bevalt ook erg goed.
Twee vraagjes;
Alvast super bedankt!
Betreft WeatherFX, de besneeuwde landschappen kan komen door een optie in CM die Seasonal Adjustments heet. Zit denk ik bij WeatherFX. V.w.b. de donkere luchten, misschien heb je Real Conditions aanstaan? Als je bij WeatherFX -> Weather Script -> Sol hebt gekozen, zou je de Sol Presets moeten kunnen kiezen bij het Drive scherm. En anders (mits je de app activeert) ingame tussen de weerstypen kunnen schakelen.
"Life is only as good, as the memories we make" So Long Astoria - The Ataris
Dank voor je reactie en info!Undeclinable schreef op maandag 25 januari 2021 @ 17:13:
[...]
Fastlane is sowieso leuk, met name voor de fun en het clean racen!
Betreft WeatherFX, de besneeuwde landschappen kan komen door een optie in CM die Seasonal Adjustments heet. Zit denk ik bij WeatherFX. V.w.b. de donkere luchten, misschien heb je Real Conditions aanstaan? Als je bij WeatherFX -> Weather Script -> Sol hebt gekozen, zou je de Sol Presets moeten kunnen kiezen bij het Drive scherm. En anders (mits je de app activeert) ingame tussen de weerstypen kunnen schakelen.
@Fastlane; en hoe ik me daarbij aanmelden? Discord oid? [Edit; ik zie nu Arfalas' reply, thanks! :-) ]
@SOL/CSP issue; ik heb de soluninstall nog eens gedraaid en zowel SOL als CSP opnieuw geinstalleerd; et voila, it works like a charm nu!
En vanavond nog eens in de herkansing !!
die sol is alleen voor het weer idd dus beetje regen en wat mooiere wolken, maar het is echt niet nodig,.. csp is wel handig en maakt het spel wel degelijk mooier,.. te samen met content manager is dat een gouden combi,..WickedRR83 schreef op zondag 24 januari 2021 @ 22:51:
Twee vraagjes;
Alvast super bedankt!
maar join the fastlane communitie maar daar zullen ze je vast verder helpen met nog meer opties waar van je het bestaan niet eens wist binnen ac en cm
cheers.
[ Voor 11% gewijzigd door PRM2D4 op 25-01-2021 23:51 ]
Een iets wat late melding maar vanavond en aankomende maandag rijden we bij fastlane;
Date: 30-01-2021 en 01-02-2021
Car: BMW Mini F56 JCW V2.0
Track: Meadowdale Raceways
Dus als je zin heb om rondje mee te doen,.. join us at discord..
Cheers.
Date: 30-01-2021 en 01-02-2021
Car: BMW Mini F56 JCW V2.0
Track: Meadowdale Raceways
Dus als je zin heb om rondje mee te doen,.. join us at discord..
Cheers.
De mini was leuk en we hadden een leuke opkomst vooral de 2e avond,... maar ook deze race is weer voorbij en gaan we verder met de volgende race avonden;
Date: 06-02-2021 en 08-02-2021
Car: Lotus Evora GTC (Standaard/DLC assetto corsa)
Track: Autodrome Lago Maggiore - East II
Meer info en eventuele downloads zie fastlane discord..
Cheers.
Date: 06-02-2021 en 08-02-2021
Car: Lotus Evora GTC (Standaard/DLC assetto corsa)
Track: Autodrome Lago Maggiore - East II
Meer info en eventuele downloads zie fastlane discord..
Cheers.
Straks de finale !!
@PRM2D4 begrijp ik het goed, zijn alle kaarten in AC nu in sneeuwsfeer omdat we februari zijn door content manager?
De Nordschleife is prachtig nu in het wit
net even een banker gezet in de LMP3
http://138.201.249.29:17584/lapstat
De Nordschleife is prachtig nu in het wit
http://138.201.249.29:17584/lapstat
[ Voor 79% gewijzigd door Alfa Novanta op 06-02-2021 23:16 ]