Kan je bij release pas kopen.Skimovic schreef op donderdag 03 november 2016 @ 21:59:
Heb hem net opgepikt bij de media markt, die hadden hem al in het schap l;iggen.
Iemand een idee hoe je de editor moet installeren?
Ondertussen is het de 4e
Abit nf7-s, Amd xp 2800+ Barton, 1024mb DDR400 Dualchannel (2*512), 200gb 7200rpm 8 mb cache + 2* 120gb 7200rpm 8 mb cache
En hij is released. Steam haalde hem bij mij rond 03:30 binnen 
Moet zo naar mijn werk, maar vanavond weer ff lekker spelen met de final dus
Moet zo naar mijn werk, maar vanavond weer ff lekker spelen met de final dus
Virussen? Scan ze hier!
Toch ook maar even gekocht, kon niet achterblijven 

Vanavond uit werk maar weer even mijn standaard eerste game starten met Arsenal.

Vanavond uit werk maar weer even mijn standaard eerste game starten met Arsenal.
Tesla M3LR '21
Is er eigenlijk een releasepatch of zoiets gekomen of gaat de beta gewoon over in de release?
is er veel verandering tegen over 16 ?
psn: taker-mart
Laagste prijs momenteel € 32,29:
http://www.allkeyshop.com/blog/buy-football-manager-2017-cd-key-compare-prices/
http://www.allkeyshop.com/blog/buy-football-manager-2017-cd-key-compare-prices/
[ Voor 29% gewijzigd door Vads op 04-11-2016 13:05 ]
http://www.fmscout.com/a-...er-2017-new-features.htmltaker1987 schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 12:55:
is er veel verandering tegen over 16 ?
YouTube: FM17 Features | Football Manager 2017
[ Voor 19% gewijzigd door Extigo op 04-11-2016 13:14 ]
Vanavond lekker fm'en met een lower division club uit Engeland. Ga me wel weer de in-game-editor aanschaffen. Als is het maar om eens wat extra budget te hebben, of om eens gek te doen ;-).
Wat ik me afvraag. Als je FM Touch op Steam hebt. Is deze dan ook meteen op de iPad te spelen?
Heb een pre-order gevonden voor FM2017, waar je FM Touch Steam cadeau krijgt. Dat lijkt me wel tof om op de iPad te spelen.
Edit: Hmm, volgens mij niet. Jammer!
Heb een pre-order gevonden voor FM2017, waar je FM Touch Steam cadeau krijgt. Dat lijkt me wel tof om op de iPad te spelen.
Edit: Hmm, volgens mij niet. Jammer!
[ Voor 8% gewijzigd door Peter_Aragorn op 04-11-2016 14:17 ]
https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection
Weet iemand welke facepack ik het beste kan installeren?
The only mystery in life is why the kamikaze pilots wore helmets
Ik maak gebruik van het DF11 Facepack: http://www.fmscout.com/a-df11-facepacks-2017.htmlDistortion schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 15:19:
Weet iemand welke facepack ik het beste kan installeren?
Thanksdemo31051987 schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 15:25:
[...]
Ik maak gebruik van het DF11 Facepack: http://www.fmscout.com/a-df11-facepacks-2017.html
Zijn er wijzigingen ten opzichte van de 2 weken early acces? Dus een patch of zoiets?
Een 160 mb patch. Geen idee wat er veranderd is.jaydenjarno schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 20:33:
Zijn er wijzigingen ten opzichte van de 2 weken early acces? Dus een patch of zoiets?
Weer ouderwets genieten dit 

En dan 1-0 winnen

En dan 1-0 winnen

Tesla M3LR '21
De bug van het op vakantie gaan en de assistent moet je taktiek + spelers gebruiken , maar gebruikt de fucking reserves van het tweede zit er nog steeds in.
Baal ik wel van, heb soms gewoon geen zin om een pot te doen
Ter land, ter zee en in de kroeg
Dat zuigt wel inderdaad. Ik coach meestal maar 50% van de matches maar ik heb FM17 ook nog niet gekochtChristiano007 schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 20:56:
De bug van het op vakantie gaan en de assistent moet je taktiek + spelers gebruiken , maar gebruikt de fucking reserves van het tweede zit er nog steeds in.
Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.
Waarom gebruik je de instant result dan niet als je de match niet wilt uitzitten?
Wait ... what ... huuuhhh?lremcol schreef op zondag 06 november 2016 @ 11:27:
Waarom gebruik je de instant result dan niet als je de match niet wilt uitzitten?
Waar zit dat ?
Nou in de touch versie zit dat net voordat je naar de wedstrijd gaat, je kunt dan kiezen tussen "naar de wedstrijd" of instant result.
Dit hebben ze via een mod ook beschikbaar gemaakt voor de volledige versie.
http://www.fmscout.com/a-...ant-result-fm17-skin.html
Thnx! Tot nu toe geen problemen ermee.lremcol schreef op zondag 06 november 2016 @ 11:42:
Nou in de touch versie zit dat net voordat je naar de wedstrijd gaat, je kunt dan kiezen tussen "naar de wedstrijd" of instant result.
Het gaat me tot nu toe nog niet heel goed af. Mijn eerste LLM save belande ik in de 2e divisie in Noord Ireland waarbij ik het team eigenlijk nog echt aan het voetballen kreeg. Uiteindelijk ontslagen en maar besloten om eens te kijken of ik Leeds weer een beetje naar een goede PL club kon bouwen.
Begin van het seizoen ging best goed en ik stond na een wedstrijd of 15 rond plek 4 maar daarna begon het weer minder te worden. Daarna iets van 8 punten uit 10 wedstrijden gehaald en maar besloten om even iets anders te gaan doen. Vanavond weer verder, kijken of ik het weer wat aan het draaien krijg. Scoren is het probleem niet maar krijg behoorlijk wat doelpunten tegen.
Begin van het seizoen ging best goed en ik stond na een wedstrijd of 15 rond plek 4 maar daarna begon het weer minder te worden. Daarna iets van 8 punten uit 10 wedstrijden gehaald en maar besloten om even iets anders te gaan doen. Vanavond weer verder, kijken of ik het weer wat aan het draaien krijg. Scoren is het probleem niet maar krijg behoorlijk wat doelpunten tegen.
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Ik kan er ook nog niet heel goed door komen sinds de officiële release. Afgelopen weekend opnieuw begonnen in de Conference South, dit keer met St. Albans, maar net als met Stockport in de Beta komt na een voortvarend begin, na een wedstrijd of 8 de klad er in en loopt niets meer, helaas. Herken het grote aantal tegendoelpunten ook, maar kan nog niet echt een oplossing vinden.Phydomir schreef op maandag 07 november 2016 @ 14:02:
Het gaat me tot nu toe nog niet heel goed af. Mijn eerste LLM save belande ik in de 2e divisie in Noord Ireland waarbij ik het team eigenlijk nog echt aan het voetballen kreeg. Uiteindelijk ontslagen en maar besloten om eens te kijken of ik Leeds weer een beetje naar een goede PL club kon bouwen.
Helaas wordt daarmee wel weer pijnlijk duidelijk dat ik weinig tot geen kaas gegeten heb van het zelf tactieken maken (ondanks dat ik het wel steeds opnieuw probeer). Misschien moet ik er toch een keer meer tijd voor nemen, wil ik daarmee succesvol zijn. Of simpelweg accepteren dat dat vlak niet voor mij is en 'gewoon weer' een goede downloaden..
Vanavond in ieder geval weer verder puzzelen.
zijn er mensen met FMT17 ervaring voor ios / android? Lees nogal wat berichten dat het mega slechte performance heeft op de nieuwere ipads (air 2 etc) veel lag en random crashes.
Hoe kan SI zon product uitgeven ? ik wil er best 20 euro voor neertellen als het vermakelijk is, maar ik ga niet iets kopen dat random kan crashen om de haverklap of dat mega lagged in de 3d matches.
Heeft iemand ervaring met dit spel ?
Hoe kan SI zon product uitgeven ? ik wil er best 20 euro voor neertellen als het vermakelijk is, maar ik ga niet iets kopen dat random kan crashen om de haverklap of dat mega lagged in de 3d matches.
Ik heb FMT 2017 op een iPad Air, maar het draait inderdaad niet soepel. Op 17 november komt FM Mobile 2017 uit, die is mijns inziens geschikter om op een tablet te spelen. Iets minder compleet, maar speelt veel soepelder.Baelrog schreef op maandag 07 november 2016 @ 16:30:
zijn er mensen met FMT17 ervaring voor ios / android? Lees nogal wat berichten dat het mega slechte performance heeft op de nieuwere ipads (air 2 etc) veel lag en random crashes.
Hebben meer mensen er last van dat je wel erg veel kaarten pakt?
Ben net gestart met mijn LLM-save, maar ik heb niet het idee dat ik meer kaarten pak als normaal. Gemiddeld 1 a 2 per wedstrijd. Soms wat meer, soms helemaal geen.Peter_Aragorn schreef op maandag 07 november 2016 @ 18:52:
Hebben meer mensen er last van dat je wel erg veel kaarten pakt?
heb de demo gedownload. echter kan ik alleen met Engeland spelen. Geen probleem om een goed beeld te krijgen van het spel. Ga ik bij Ajax kijken zitten er maar een paar spelers in. Ik wilde bijvoorbeeld naar Dolberg kijken. Niet aanwezig in de demo. Helaas dus nog geen goed beeld gekregen. Eerder een slecht beeld. Afwachten maar totdat de demo uitgebreid kan worden
Dan ligt het aan mijdemo31051987 schreef op maandag 07 november 2016 @ 22:25:
[...]
Ben net gestart met mijn LLM-save, maar ik heb niet het idee dat ik meer kaarten pak als normaal. Gemiddeld 1 a 2 per wedstrijd. Soms wat meer, soms helemaal geen.
Kaarten vallen bij mij ook wel mee. Ik heb er wel uitschieters tussen zitten: wedstrijden waarin we er 5 of 6 pakken, maar ook veel waarin we er geen een pakken. Gemiddeld genomen heb ik niet het idee dat ik er buitensporig veel krijg..Peter_Aragorn schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 09:07:
[...]
Dan ligt het aan mijKan ook de speler zijn natuurlijk. Mokotjo pakt iedere wedstrijd een kaart.
Tegendoelpunten daarentegen, tjonge jonge. Die vallen met bosjes

Ik weet niet of de demo uitgebreid wordt, maar mocht je daar niet op willen wachten wil ik best een aantal screens voor je nemen? Ik zit ergens medio maart / april seizoen 1, dus je zou zelfs al een kleine ontwikkeling kunnen zien. Indien gewenst: laat maar weten van welke spelers je wat wil zien.jaydenjarno schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 08:32:
heb de demo gedownload. echter kan ik alleen met Engeland spelen. Geen probleem om een goed beeld te krijgen van het spel. Ga ik bij Ajax kijken zitten er maar een paar spelers in. Ik wilde bijvoorbeeld naar Dolberg kijken. Niet aanwezig in de demo. Helaas dus nog geen goed beeld gekregen. Eerder een slecht beeld. Afwachten maar totdat de demo uitgebreid kan worden
Dat had ik in de eerste 8 wedstrijden inderdaad ook, maar toen stond Marsman nog op doel. Dus dat is alleen maar realistisch te noemen. Nu Warner Hahn gelukkig van Feyenoord kunnen huren.JapieTalent schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 10:20:
[...]
Kaarten vallen bij mij ook wel mee. Ik heb er wel uitschieters tussen zitten: wedstrijden waarin we er 5 of 6 pakken, maar ook veel waarin we er geen een pakken. Gemiddeld genomen heb ik niet het idee dat ik er buitensporig veel krijg..
Tegendoelpunten daarentegen, tjonge jonge. Die vallen met bosjes. Gelukkig vinden we zelf het net ook zeer regelmatig.
[...]
Ik weet niet of de demo uitgebreid wordt, maar mocht je daar niet op willen wachten wil ik best een aantal screens voor je nemen? Ik zit ergens medio maart / april seizoen 1, dus je zou zelfs al een kleine ontwikkeling kunnen zien. Indien gewenst: laat maar weten van welke spelers je wat wil zien.
Hier mensen al hidden talents gevonden toevallig? Ik heb Sow kunnen huren van BMG, die doet het best prima bij Twente moet ik zeggen! Daarnaast kun je Bram Nuytinck goedkoop krijgen in het begin. Voor de Eredivisie is hij behoorlijk goed! En Unal scoort als een malle. Heb daarnaast wel een paar talenten kunnen kopen, door verkoop van een paar spelers, maar nog geen potentiële wereldtoppers helaas.
dank je wel voor het aanbod van het maken van screen. Maar in de demo is het ook niet leuk scouten en zoeken. Er zijn zo weinig spelers beschikbaar. Als Ajax al heel veel spelers mist hoe zal het dan verder zijn. Alleen engeland is volledig gevuld. Was zelf wel erg benieuwd hoe ze Dolberg in het spel hebben gezet. Mocht je daar toevallig een screen van hebben dan hou ik me aanbevolen :-)
Het complete spel is wel gewoon gevuld hoorjaydenjarno schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 10:32:
dank je wel voor het aanbod van het maken van screen. Maar in de demo is het ook niet leuk scouten en zoeken. Er zijn zo weinig spelers beschikbaar. Als Ajax al heel veel spelers mist hoe zal het dan verder zijn. Alleen engeland is volledig gevuld. Was zelf wel erg benieuwd hoe ze Dolberg in het spel hebben gezet. Mocht je daar toevallig een screen van hebben dan hou ik me aanbevolen :-)
Bij mij hield het niet op na de eerste acht wedstrijden, helaas. De exacte cijfers heb ik zo niet voor me, maar ik gok dat ik gemiddeld genomen dichter bij de tegengoals per wedstrijd zit dan bij 1. Zoals gezegd maken mijn spitsen een boel goed door (vaak) nog meer te scoren dan de tegenpartij.Peter_Aragorn schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 10:30:
[...]
Dat had ik in de eerste 8 wedstrijden inderdaad ook, maar toen stond Marsman nog op doel. Dus dat is alleen maar realistisch te noemen. Nu Warner Hahn gelukkig van Feyenoord kunnen huren.
Hier mensen al hidden talents gevonden toevallig? Ik heb Sow kunnen huren van BMG, die doet het best prima bij Twente moet ik zeggen! Daarnaast kun je Bram Nuytinck goedkoop krijgen in het begin. Voor de Eredivisie is hij behoorlijk goed! En Unal scoort als een malle. Heb daarnaast wel een paar talenten kunnen kopen, door verkoop van een paar spelers, maar nog geen potentiële wereldtoppers helaas.
In de beta heb ik een een korte game met Stockport (ontslagen met de kerst) en met Ajax (3/4 seizoen gespeeld tot de officiële release en zeer succesvol zonder transfers) en dan nu bijna het eerste seizoen bij St. Albans achter de rug, dus al met al ik heb nog vrij weinig echt goede spelers kunnen scouten.
Ligt dat dan niet aan de competities die je hebt geladen bij het starten van je spel?jaydenjarno schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 10:32:
Vanavond zal ik even een screen van Dolberg voor je maken. In mijn korte Ajax game vorige week in de beta scoorde hij in ieder geval aan de lopende band.
ik heb zitten zoeken, maar kon nergens competities laden. Alleen een quickstart is er aanwezig met engeland. Had al op internet gelezen dat dat bij iedereen zo was. Maar het lijkt alsof ze de database grootte echt op minimaal hebben staan in de demo
Enerzijds logisch: dan loopt het spel het soepelst op de meeste computers.jaydenjarno schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 10:45:
ik heb zitten zoeken, maar kon nergens competities laden. Alleen een quickstart is er aanwezig met engeland. Had al op internet gelezen dat dat bij iedereen zo was. Maar het lijkt alsof ze de database grootte echt op minimaal hebben staan in de demo
Als ik jou was en je bent een beetje bekend met de voorgaande edities zou ik de volledige versie kopen. Het is net als voorgaande jaren weer een prachtige game die, als je een beetje goed zoekt, voor een tientje of drie beschikbaar is.
Irritante bug gevonden (tenminste ik denk dat het een bug is of ik doe iets fout), maar als ik bij mijn selectie kijk en de kolommen aanpas aan wat ik wil zien slaat die dat niet op ook al save ik hem onder een andere naam. Tijdens het spel is die er gewoon maar als ik opnieuw opgestart ben is het weg 
Daarnaast hier en daar nog wat vertaalfouten, dat ze opeens een zin in het Engels zeggen. Op zich geen probleem.
Daarnaast hier en daar nog wat vertaalfouten, dat ze opeens een zin in het Engels zeggen. Op zich geen probleem.
Dat is bij mij niet het geval: hij onthoudt mijn custom setup netjes. Zeker dat je het goed hebt opgeslagen?lremcol schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 16:47:
Irritante bug gevonden (tenminste ik denk dat het een bug is of ik doe iets fout), maar als ik bij mijn selectie kijk en de kolommen aanpas aan wat ik wil zien slaat die dat niet op ook al save ik hem onder een andere naam. Tijdens het spel is die er gewoon maar als ik opnieuw opgestart ben is het weg
jaydenjarno schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 10:32:

Best een aardige speler zo te zien. Zeker voor in Nederland
Niet onaardig, en hij is nog maar 19 dus er zit nog wel rek in.jaydenjarno schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 18:00:
Best een aardige speler zo te zien. Zeker voor in Nederland
edit:
Ik heb m'n seizoen afgesloten als 8e, waar eindigen in het linkerrijtje de doelstelling was.

Op zich niet gek als je bedenkt dat rond de kerst om mijn hoofd werd gevraagd en we rond de 18e plaats bivakkeerden. Echter moet er volgend seizoen met name in verdedigend opzicht een boel beter. Gelukkig heb ik al enkele versterkingen kunnen contracteren en een voordeel is ook dat men al vanaf het begin bekend is met de tactiek. Hopelijk kunnen we dan de stap richting promotie zetten.
[ Voor 53% gewijzigd door Jaap. op 08-11-2016 18:40 ]
Hier nogal moeite om te voorkomen dat we zelfs door ploegen als Roda JC flink onder druk worden gezet. Eens kijken wat er mis is met m'n systeem...
Edit: Daar hebben we V&A voor
Veel succes.
Veel succes.
[ Voor 80% gewijzigd door Grotman op 09-11-2016 09:49 ]
Wat een drama zeg. Wat ik ook probeer met Leeds, het loopt echt voor geen meter. Heb denk ik van de laatste 15 wedstrijden er 3 gewonnen. Zelfde speler en ongeveer dezelfde tactiek als in het begin van het seizoen toen we wel wonnen. Zal me niets verbazen als ik op deze manier alsnog ontslagen wordt voor het einde van het seizoen.
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Helaas sinds zaterdag nog niet kunnen spelen. De usb ingang van mijn laptop is kapot, en zonder muis werkt het niet fijn vind ik.
Hopelijk is die snel gemaakt, en ik maar lezen hier
Hopelijk is die snel gemaakt, en ik maar lezen hier
Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen
Spelers klagen dat ze te weinig aandacht krijgen tijdens bepaalde trainingen. Hoe kan ik dit oplossen? Gaat nu bijvoorbeeld om de techniektraining... Kan helaas niet meer trainers in dienst nemen...
Mijn tweede poging in het LLM is ook vroegtijdig gestrand, ditmaal op 17 december 2017.
Zoals eerder gepost hebben we het eerste seizoen redelijk goed gepresteerd met een 8e plek, maar in het tweede seizoen lukte er niets meer en werd de een na de andere wedstrijd verloren. Zelfs als we 2-0 voor stonden wisten we het nog uit handen te geven. Medio december was voor het bestuur de maat vol en kon ik vertrekken.
Nu maar eens kijken wat we gaan doen.
Zoals eerder gepost hebben we het eerste seizoen redelijk goed gepresteerd met een 8e plek, maar in het tweede seizoen lukte er niets meer en werd de een na de andere wedstrijd verloren. Zelfs als we 2-0 voor stonden wisten we het nog uit handen te geven. Medio december was voor het bestuur de maat vol en kon ik vertrekken.
Nu maar eens kijken wat we gaan doen.
Review staat online van Tweakers: reviews: Football Manager 2017: kleine verbeteringen hebben effect
Ik heb het eerste seizoen met Leeds overleefd, maar wel op het nippertje. 3 wedstrijden voor het einde kreeg ik een ultimatum van het bestuur. De volgende wedstrijd moest gewonnen worden. Ik heb gelukkig met 1-0 gewonnen en speelde de laatste twee wedstrijden van het seizoen het beste voetbal wat ik mijn ploeg heb zien spelen. Wel een beetje laat. Uiteindelijk 14e geworden.
In de zomer een aantal spelers laten gaan en een stuk of 6.7 nieuwe spelers gehaald. Zowel voor in de basis als in de breedte. In de voorbereiding nu een aantal oefen wedstrijden gespeeld, vooral tegen wat minder clubs en die allemaal overtuigend gewonnen. Niet extreem grote uitslagen maar wel dominant. Hopelijk kan ik nu met dit team dit jaar de play-offs halen.
In de zomer een aantal spelers laten gaan en een stuk of 6.7 nieuwe spelers gehaald. Zowel voor in de basis als in de breedte. In de voorbereiding nu een aantal oefen wedstrijden gespeeld, vooral tegen wat minder clubs en die allemaal overtuigend gewonnen. Niet extreem grote uitslagen maar wel dominant. Hopelijk kan ik nu met dit team dit jaar de play-offs halen.
Ik zie best wat reacties over groot aantal tegendoelpunten.
Volgens mij ligt het vooral aan de tactiek... Ik heb enorm veel tegengoals gehad in het begin als ik in 4-4-2 speelde. Spitsen werden zelden gebruikt en vleugels niet effectief. Een goede tactiek met 2 spitsen krijg ik sowieso maar moeilijk van de grond (wat ik eigenlijk wel wil, want 3 van mijn beste spelers zijn spitsen en krijgen nu dus wat weinig speeltijd..).
Tot nu toe werkt voor een 4-1-2-3 of 4-2-1-3 met brede vleugelspelers en een enkele spits goed bij mij.
Ben nu wel bezig een 3-1-2-3-1 (3 centrale verdedigers, BVM ervoor, 2 centrale middenvelders waarvan 1 Dynamisch, daarvoor een VSM met vleugelspelers op de flanken en een diepe spits) van de grond te krijgen om tegen mindere tegenstanders wat aanvallender te staan. Werkte voor mij in FM2016 best goed en lijkt tot nu toe redelijk goed te gaan..
Volgens mij ligt het vooral aan de tactiek... Ik heb enorm veel tegengoals gehad in het begin als ik in 4-4-2 speelde. Spitsen werden zelden gebruikt en vleugels niet effectief. Een goede tactiek met 2 spitsen krijg ik sowieso maar moeilijk van de grond (wat ik eigenlijk wel wil, want 3 van mijn beste spelers zijn spitsen en krijgen nu dus wat weinig speeltijd..).
Tot nu toe werkt voor een 4-1-2-3 of 4-2-1-3 met brede vleugelspelers en een enkele spits goed bij mij.
Ben nu wel bezig een 3-1-2-3-1 (3 centrale verdedigers, BVM ervoor, 2 centrale middenvelders waarvan 1 Dynamisch, daarvoor een VSM met vleugelspelers op de flanken en een diepe spits) van de grond te krijgen om tegen mindere tegenstanders wat aanvallender te staan. Werkte voor mij in FM2016 best goed en lijkt tot nu toe redelijk goed te gaan..
Zoals ik al eerder heb aangegeven in dit, maar ook voorgaande topics, wil het ontwikkelen van strategieën mij niet erg lukken. Dat zal wellicht ook ten grondslag liggen aan mijn wisselende ervaringen. Mocht je jou tactieken willen delen houd ik me aanbevolen om ze te testen!maartenvvliet schreef op donderdag 10 november 2016 @ 11:50:
Ik zie best wat reacties over groot aantal tegendoelpunten.
Ik zal vanavond eens wat opsturen!JapieTalent schreef op donderdag 10 november 2016 @ 12:00:
[...]
Zoals ik al eerder heb aangegeven in dit, maar ook voorgaande topics, wil het ontwikkelen van strategieën mij niet erg lukken. Dat zal wellicht ook ten grondslag liggen aan mijn wisselende ervaringen. Mocht je jou tactieken willen delen houd ik me aanbevolen om ze te testen!
Verwijderd
Formatie die werkelijk altijd top werkt (zij het na 4 weken wisselende resultaten omdat de spelers het nog moeten oppikken: 4-2-3-1. Hierbij moet je zorgen voor 1 complete aanvallende vleugelverdediger, waarbij snelheid en voorzet belangrijk zijn. Gebruik deze altijd in combinatie met een hangende vleugelspits die continu naar binnentrekt.
De andere vleugel van het veld moet je bezetten met een sobere rechtsback die de middenlijn niet oversteekt en een buitenspeler die tegen de zijlijn aanplakt, uiteraard met een goede voorzet in de benen.
Op het middenveld gebruik je een spelverdeler voor de defensie, een balveroverende middenvelder en op 10 een vsm, uiteraard met bijbehorende benodigde vaardigheden.
Ik meen het als ik dit zeg: sinds 2014 gebruik ik deze tactiek en je kunt met elk team, mits je de juiste spelers hebt aangetrokken, bijzondere resultaten bereiken!
De andere vleugel van het veld moet je bezetten met een sobere rechtsback die de middenlijn niet oversteekt en een buitenspeler die tegen de zijlijn aanplakt, uiteraard met een goede voorzet in de benen.
Op het middenveld gebruik je een spelverdeler voor de defensie, een balveroverende middenvelder en op 10 een vsm, uiteraard met bijbehorende benodigde vaardigheden.
Ik meen het als ik dit zeg: sinds 2014 gebruik ik deze tactiek en je kunt met elk team, mits je de juiste spelers hebt aangetrokken, bijzondere resultaten bereiken!
Twee formaties waar ik in bijna elke FM-versie wel succes mee heb zijn 4-3-1-2 (of 4-3-2-1 als je minder spitsen hebt) en 4-4-1-1.
Virussen? Scan ze hier!
Eens. Een tactiek als deze, met net wat andere rollen in mijn geval meestal, werkte altijd erg goed. Tot dusverre gaat het hiermee redelijk. Krijg wel vaak goals tegen, maar dat kan ook aan het materiaal liggenVerwijderd schreef op donderdag 10 november 2016 @ 17:15:
Formatie die werkelijk altijd top werkt (zij het na 4 weken wisselende resultaten omdat de spelers het nog moeten oppikken: 4-2-3-1. Hierbij moet je zorgen voor 1 complete aanvallende vleugelverdediger, waarbij snelheid en voorzet belangrijk zijn. Gebruik deze altijd in combinatie met een hangende vleugelspits die continu naar binnentrekt.
Ik ben mijn LLM-save gestart met Stockport welke uitkomt in de Vanarama North.
Tot op heden sta ik 2e in de competitie met de onderstaande tactiek. Misschien hebben jullie er wat aan.

Tot op heden sta ik 2e in de competitie met de onderstaande tactiek. Misschien hebben jullie er wat aan.

Succes! Hopelijk gaat het je beter af dan mijn poging!demo31051987 schreef op donderdag 10 november 2016 @ 19:41:
Ik ben mijn LLM-save gestart met Stockport welke uitkomt in de Vanarama North.
Heb je mail ontvangen en zal er dit weekend eens mee aan de slag gaan, thanks!maartenvvliet schreef op donderdag 10 november 2016 @ 12:50:
[...]
Ik zal vanavond eens wat opsturen!
Zodra je wat sterker bent en je een soort van end-game bereikt stap ik altijd over op een 4-2-0-3-1 systeem. Hierbij draait alles om de 3 aanvallende middenvelders (geen vleugelspelers). Dit omdat het spel altijd grote hoeveelheden bijzonder goede AMC's genereerd.
- Redelijk aanvallend dus ik laat de 4 verdedigers voornamelijk verdedigen, ook de backs niet te aanvallend, hoogstens om het veld breed te houden.
- De 2 verdedigende middenvelders zet ik meestal op als een balafpakker en een box-to-box speler.
- De Amc's zijn het belangrijkst hier, meestal laat ik de beste passer als een soort spelverdeler fungeren (midden), daarnaast 1 die gewoon alles schiet (er is er altijd wel 1 bij met 19-20 bij schieten) en nog AMC/FC die mag dribbelen en als halve spits mag spelen. Dit alles natuurlijk wel afhankelijk van de beschikbare spelers. Meestal heb ik na een seizoen of 10 wel 5 of 6 wereldklasse AMC's en wat toptalenten.
- De spits zet ik meestal als pure afmaker, op randje buitenspel of als targetman, hangt erg af van de 3 Amc's.
Ik speel meestal op balbezit en zeer snelle passing. Eigenlijk pas ik dan nooit meer de tactiek aan en geniet ik 2-3 seizoenen van waar ik naar toe heb gewerkt.
- Redelijk aanvallend dus ik laat de 4 verdedigers voornamelijk verdedigen, ook de backs niet te aanvallend, hoogstens om het veld breed te houden.
- De 2 verdedigende middenvelders zet ik meestal op als een balafpakker en een box-to-box speler.
- De Amc's zijn het belangrijkst hier, meestal laat ik de beste passer als een soort spelverdeler fungeren (midden), daarnaast 1 die gewoon alles schiet (er is er altijd wel 1 bij met 19-20 bij schieten) en nog AMC/FC die mag dribbelen en als halve spits mag spelen. Dit alles natuurlijk wel afhankelijk van de beschikbare spelers. Meestal heb ik na een seizoen of 10 wel 5 of 6 wereldklasse AMC's en wat toptalenten.
- De spits zet ik meestal als pure afmaker, op randje buitenspel of als targetman, hangt erg af van de 3 Amc's.
Ik speel meestal op balbezit en zeer snelle passing. Eigenlijk pas ik dan nooit meer de tactiek aan en geniet ik 2-3 seizoenen van waar ik naar toe heb gewerkt.
Heb voor de grap eens een top team genomen en alle grote talenten gekocht om te zien of ik een elftal kan maken dat niet te verslaan is, het resultaat:

Nu maar weer terug naar mijn SC Heerenveen waar het toch veel moeilijker is om potten te breken.

Nu maar weer terug naar mijn SC Heerenveen waar het toch veel moeilijker is om potten te breken.
In 1 van mijn saves is hij zo goed geworden als Suarez was toen hij bij Ajax aan zijn top was een paar edities geleden:jaydenjarno schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 10:32:

Ik sluit niet uit dat hij nog beter kan worden als hij een transfer maakt naar een topploeg op het juiste moment in zijn carriere. Voor dit soort spelers is blijven plakken in de Eredivisie meestal niet goed voor de groei.
das best goed ja. maar 355k per maand is ook wel een aardig contract dat hij heeft haha
Zo,dat zijn beste resultaten. Netjes hoor. Heb je een screen van je team toevallig? Ben wel benieuwd wie je gekocht hebt.q-enf0rcer.1 schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 12:31:
Heb voor de grap eens een top team genomen en alle grote talenten gekocht om te zien of ik een elftal kan maken dat niet te verslaan is, het resultaat:
[afbeelding]
Bij deze, van A tot Z:JapieTalent schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 13:00:
[...]
Zo,dat zijn beste resultaten. Netjes hoor. Heb je een screen van je team toevallig? Ben wel benieuwd wie je gekocht hebt.
Andre Horta(MC): https://cl.ly/0B0w3N311b2b
Bernardo Silva(AMC): https://cl.ly/1C0A2x1V2p35
Christian Fruchtl(GK): https://cl.ly/3O1A0P3W3H2m
Daniel Rugani(DC): https://cl.ly/1w270e2S202N
Fabinho(RB): https://cl.ly/002D1z012H1o
Gabriel Barbosa(AMR): https://cl.ly/3i3E0k1y103e
Gianluigi Donnarumma(GK): https://cl.ly/282c2T3w0O3D
Goncalo Guedes(AMR): https://cl.ly/243O1m0J0p3Y
Jairo Riedewald(DC,DL): https://cl.ly/1i2y1x1F0w0Q
Kelechi Iheanacho(SC): https://cl.ly/3g3d1l242f0r
Kylian Mbappe(AML): https://cl.ly/1V3z2D0k0g2y
Luke Shaw(DR): https://cl.ly/030W0T1W1V2J
Mauricio Lemos(DC): https://cl.ly/0s1D3y0U170h
Paul Pogba(MC): https://cl.ly/1t0O0u1t0Y0u
Pol Lirola(DL): https://cl.ly/0x262K3N1x2K
Riechedly Bazoer(MC): https://cl.ly/0P0T1z0x460Y
Sergio Rico(GK): https://cl.ly/3V2P1b0c4442 (voor de breedte)
Thomas Lemar(AML/AMC): https://cl.ly/2w0q2n2G0b0D
Viktor Kovalenko(AMC): https://cl.ly/46052i211f0g
Ze Gomes(SC): https://cl.ly/10442P1y1y3l (2e spits)
[ Voor 3% gewijzigd door q-enf0rcer.1 op 11-11-2016 14:15 ]
Ik heb het nog nooit in het Nederlands geprobeerd, ben zo into de Engelse termen dat ik het al lastig vind om iets te vinden als het op NL staat.
Op zolder nog CM2 en CM2 incl. update versie gevonden
Op zolder nog CM2 en CM2 incl. update versie gevonden
Veelal bekende namen inderdaad. Ook knap dat je die allemaal hebt kunnen bemachtigen, hoelang over gedaan? Of gespeeld met de editor (als die uberhaupt al beschikbaar is??)q-enf0rcer.1 schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 13:27:
[...]
Bij deze, van A tot Z:
Andre Horta(MC): https://cl.ly/0B0w3N311b2b
Bernardo Silva(AMC): https://cl.ly/1C0A2x1V2p35
Christian Fruchtl(GK): https://cl.ly/3O1A0P3W3H2m
Daniel Rugani(DC): https://cl.ly/1w270e2S202N
Fabinho(RB): https://cl.ly/002D1z012H1o
Gabriel Barbosa(AMR): https://cl.ly/3i3E0k1y103e
Gianluigi Donnarumma(GK): https://cl.ly/282c2T3w0O3D
Goncalo Guedes(AMR): https://cl.ly/243O1m0J0p3Y
Jairo Riedewald(DC,DL): https://cl.ly/1i2y1x1F0w0Q
Kelechi Iheanacho(SC): https://cl.ly/3g3d1l242f0rde topschutter
Kylian Mbappe(AML): https://cl.ly/1V3z2D0k0g2y
Luke Shaw(DR): https://cl.ly/030W0T1W1V2J
Mauricio Lemos(DC): https://cl.ly/0s1D3y0U170h
Paul Pogba(MC): https://cl.ly/1t0O0u1t0Y0u
Pol Lirola(DL): https://cl.ly/0x262K3N1x2K
Riechedly Bazoer(MC): https://cl.ly/0P0T1z0x460Y
Sergio Rico(GK): https://cl.ly/3V2P1b0c4442 (voor de breedte)
Thomas Lemar(AML/AMC): https://cl.ly/2w0q2n2G0b0D
Viktor Kovalenko(AMC): https://cl.ly/46052i211f0g
Ze Gomes(SC): https://cl.ly/10442P1y1y3l (2e spits)
Ik heb geen editor gebruikt, AS Monaco beschikt iedere transferwindow over meer dan 100 miljoen. Omdat ik nu al een paar seizoenen niets heb hoeven kopen is het transferbudget inmiddels zelfs rond de 1 miljardJapieTalent schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 15:11:
[...]
Veelal bekende namen inderdaad. Ook knap dat je die allemaal hebt kunnen bemachtigen, hoelang over gedaan? Of gespeeld met de editor (als die uberhaupt al beschikbaar is??)

[ Voor 9% gewijzigd door q-enf0rcer.1 op 11-11-2016 15:48 ]
Damn, wat een geld. Lekker hoor, al kan ik me voorstellen dat de lol er dan wel snel af is haha.q-enf0rcer.1 schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 15:47:
[...]
Ik heb geen editor gebruikt, AS Monaco beschikt iedere transferwindow over meer dan 100 miljoen. Omdat ik nu al een paar seizoenen niets heb hoeven kopen is het transferbudget inmiddels zelfs rond de 1 miljardMaar er zijn eigenlijk geen spelers te koop die echt iets toevoegen, of deze zijn onhaalbaar.
Ik heb besloten van het weekend nog een poging tot LLM in de Conference North of South te wagen. Hopelijk lukt het nu beter
Vraag over de interface : 2015/2016/2017
Hoe huur ik een speler, zelfs wanneer een speler van een andere club op de verhuurlijst staat, waar klik ik dan om hem daadwerkelijk op huurbasis over te laten komen ?
Dit is me nog nooit gelukt, een speler die op huurbasis wordt aangeboden, heeft in zijn contract de huur optie niet beschikbaar.
Al regelmatig het internet op doorgespit maar nooit het antwoord gevonden.
Als je een nieuwe club begint te managen, dan zijn er vaak al een aantal huurspelers actief binnen je club, maar een nieuwe huurspeler toevoegen aan mijn selectie is iets wat mij nog altijd niet duidelijk is.
ps/edit : Eigen spelers verhuren aan andere teams is geen probleem.
Hoe huur ik een speler, zelfs wanneer een speler van een andere club op de verhuurlijst staat, waar klik ik dan om hem daadwerkelijk op huurbasis over te laten komen ?
Dit is me nog nooit gelukt, een speler die op huurbasis wordt aangeboden, heeft in zijn contract de huur optie niet beschikbaar.
Als je een nieuwe club begint te managen, dan zijn er vaak al een aantal huurspelers actief binnen je club, maar een nieuwe huurspeler toevoegen aan mijn selectie is iets wat mij nog altijd niet duidelijk is.
[ Voor 5% gewijzigd door Spinner op 11-11-2016 17:19 ]
Als je een bod doet op een speler, daar kun je ook de optie van transfer naar huren zetten .Spinner schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 17:15:
Vraag over de interface : 2015/2016/2017
Zal eens kijken, ik speel met het belgische Deinze in de 2e Klasse 'linker rijtje' in FM 2015 
Bedankt voor je antwoord, ik zit me nu te bedenken of ik al 5 jaar iets heb gemist
Bedankt voor je antwoord, ik zit me nu te bedenken of ik al 5 jaar iets heb gemist
http://images.akamai.stea...F9EAFAD218F60B983AB39206/
Speler : Iver Fossum
Beschikbaar voor verhuur
http://images.akamai.stea...3F884F6A02800B61E46A12AF/
Zie het pulldown menu waar je het type transfer bepaalt.
Alleen Transfer beschikbaar, geen 'Huur'.
Enig verder inzicht van uw kant is zeer gewenst.
Beschikbaar voor verhuur
Ik ga even voor je kijken moment, ik edit daarna deze post.Spinner schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 17:45:
http://images.akamai.stea...F9EAFAD218F60B983AB39206/
Beschikbaar voor verhuur

[ Voor 4% gewijzigd door Christiano007 op 11-11-2016 17:52 ]
Kun je die optie ook selecteren dan, het lijkt 'uitgegrijst'
[ Voor 5% gewijzigd door Spinner op 11-11-2016 17:54 ]
Op dit moment niet, want je kunt (Engeland is weer anders volgens mij) alleen bepaalde periodes huren (tijdens de normale transferperiode)Spinner schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 17:54:
Kun je die optie ook selecteren dan, het lijkt 'uitgegrijst'
Dat zou ook het probleem kunnen zijn bij mij. Zal vanavond de competitie verder spelen naar een transfer window en dan nog eens bekijken hoe het met de huur optie staat.
Bedankt.
Edit : Inderdaad, binnen de transfer window kan 't wel naar huur.
Bedankt.
Edit : Inderdaad, binnen de transfer window kan 't wel naar huur.
[ Voor 16% gewijzigd door Spinner op 12-11-2016 02:57 ]
Nou, de plannen om Darlington 1883 naar de Champions League te brengen kunnen onder Antarctica begraven worden 

Ontslag was overigens wel terecht, het liep echt voor geen ene meter...
Gelukkig binnen 3 weken alweer aan de slag bij een ander club, namelijk Arbroath, in de Schotse League 2. Staan halverwege de competitie 2 punten boven de degradatiezone....

Gelukkig binnen 3 weken alweer aan de slag bij een ander club, namelijk Arbroath, in de Schotse League 2. Staan halverwege de competitie 2 punten boven de degradatiezone....
Virussen? Scan ze hier!
Wat jammer zeg, waar is het misgegaan? Ik ga me binnenkort ook wagen aan een club uit de onderste regionen van een landwildhagen schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 11:31:
Nou, de plannen om Darlington 1883 naar de Champions League te brengen kunnen onder Antarctica begraven worden
[afbeelding]
Deze wil ik jullie overigens niet onthouden, het fenomenale seizoen van Kelechi Iheanacho in statistieken:

Jammer genoeg er alleen niet in geslaagd het record aantal doelpunten in de competitie van Messi(50) te verbreken. Hij bleef helaas steken op 47 doordat hij 7 wedstrijden moest missen.

[ Voor 24% gewijzigd door q-enf0rcer.1 op 12-11-2016 12:17 ]
Combinatie van zaken. Vooral veel blessures, maar ook een smalle selectie (zowel qua diepte als qua kwaliteit), en geen budget om nieuwe mensen te halen. Ook op loan-basis wilde niemand komen.
Daarnaast kreeg ik het team ook totaal niet aan het voetballen, niks wilde werken qua tactiek.
Ach jammer, kan gebeuren. Hopelijk gaat het met Arbroath wel een stuk beter. Selectie is iig stukken beter, met name qua kwaliteit, heb nog wel wat meer diepte nodig, vooral op de vleugels. Ook meer wage-budget en transfer-budget hier.
Daarnaast kreeg ik het team ook totaal niet aan het voetballen, niks wilde werken qua tactiek.
Ach jammer, kan gebeuren. Hopelijk gaat het met Arbroath wel een stuk beter. Selectie is iig stukken beter, met name qua kwaliteit, heb nog wel wat meer diepte nodig, vooral op de vleugels. Ook meer wage-budget en transfer-budget hier.
Virussen? Scan ze hier!
Heb het spel nog niet gekocht maar vroeg mij af of de tweede divisie er ook is in verwerkt nu we sinds dit jaar de zo geheten voetbalpiramide hebben...
Misschien domme vraag, maar hoe haal ik een verhuurde speler terug? Cerny krijgt bijna geen speeltijd en de club die ik heb uitgekozen voor hem was niet de juiste keuze. Hij heeft een terug haal clausule in zijn huur overeenkomst. Kan alleen niet vinden, waar die te activeren!
Lukt enkel tijdens een transferperiode dacht ik
Volgens mij moet er in het huur contract ook zijn opgenomen dat je hem vroegtijdig terug kunt halen.
Voor Nederland zijn alleen de Eredivisie en de Jupiler League meegenomen in de standaard versie van het spel. Voor België hebben ze de Pro League A en B en de Eerste Divisie opgenomen.RemkoDJ schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 18:42:
Heb het spel nog niet gekocht maar vroeg mij af of de tweede divisie er ook is in verwerkt nu we sinds dit jaar de zo geheten voetbalpiramide hebben...
Voor FM 2016 hadden ze een uitbreiding waarin de volledige Nederlandse competitie tot aan de Derde Divisie (http://www.fmscout.com/a-dutch-leagues-2016-17-level-4.html) maar tot op heden is deze nog niet beschikbaar voor FM 2017. Ik zie net op het forum van Manutd.nl dat er wel een download beschikbaar is: http://forum.manutd.nl/fo...derlandse-voetbalpyramide
[ Voor 14% gewijzigd door Extigo op 13-11-2016 12:34 ]
Werkloos begonnen nu. Ben benieuwd
Ben nu verder gegaan met mijn carrière met Boston United, wat een drama tot nu toe zeg. Het lukte me aardig snel om aan de Vanarama South en National te ontsnappen. Maar ik moet al twee seizoenen voor degradatie vechten in de League 2. Nu heb ik een bod gekregen van Leeds United om daar aan de slag te gaan, wellicht dat ik het ga doen want voor mijn gevoel zit Boston United simpelweg aan het plafond. Als het salarisbudget boven een ton stijgt raakt de club in de financiële problemen, en er lijkt geen manier te zijn om met zo'n beperkt budget een team te smeden dat in staat is om door te stoten door de League 1.
Nou ja, als zelfs jij moeite hebt om succes te boeken dan is er nog hoop voor mijwildhagen schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 11:31:
[afbeelding]
Jammer man! Op zich is naar Leeds verkassen ook een mooie uitdaging, toch? Anderzijds is het wel zo dat de aanhouder wint. Wellicht kan je je veilig spelen dit seizoen en volgend seizoen wel een stap maken.q-enf0rcer.1 schreef op zondag 13 november 2016 @ 21:26:
Ben nu verder gegaan met mijn carrière met Boston United, wat een drama tot nu toe zeg. Het lukte me aardig snel om aan de Vanarama South en National te ontsnappen. Maar ik moet al twee seizoenen voor degradatie vechten in de League 2. Nu heb ik een bod gekregen van Leeds United om daar aan de slag te gaan, wellicht dat ik het ga doen want voor mijn gevoel zit Boston United simpelweg aan het plafond. Als het salarisbudget boven een ton stijgt raakt de club in de financiële problemen, en er lijkt geen manier te zijn om met zo'n beperkt budget een team te smeden dat in staat is om door te stoten door de League 1.
Ik kan nog niet echt kiezen wat ik nu wil doen. Het liefst wil ik weer met een club uit de Conference gaan proberen de Champions League te bestormen, alleen de voorgaande ervaringen met Stockport en St. Albans motiveren niet echt. Misschien toch in de League 2 beginnen, of juist wat meer competities bijladen en werkloos beginnen? Of gewoon eerst Ajax weer eens Champions League winnaar maken? Zoveel keuzes en (veel) te weinig vrije tijd
Ik wil zo graag FM 17 spelen, maar mijn lopende FM 16 carriere is nog te mooi om over te stappen
Voel je vrij om je prestaties hier te delen ondanks dat het de vorige editie is. Er valt nog weinig te lezen mbt leuke verhalen over carrières, dus go your gang!Terranova schreef op maandag 14 november 2016 @ 11:00:
Ik wil zo graag FM 17 spelen, maar mijn lopende FM 16 carriere is nog te mooi om over te stappen
Tweede seizoen met Leeds gaat zo zo. We hebben een aantal hele goede wedstrijden gespeeld maar ook een aantal nutteloze nederlagen tegen teams die onderaan staan. Hebben nu 34 van de 46 wedstrijden gespeeld en staan 7e met 53 punten. Vanaf p6 is goed voor een play-off plaats en de eerste twee promoveren direct. We staan nu 8 punten achter Norwich die 2e staan en 3 punten achter Brighton & Hove Albion. Met andere woorden,we zijn nog steeds in de race maar we moeten nu echt wel een wedstrijd of 8 van de laatste 12 winnen willen we promoveren.
Edit: En zoals vorig seizoen zakt alles al een kaarten huis in elkaar. Het lukt gewoon totaal niet meer. Probleem is ene beetje dat ik geen idee heb hoe ik het wel weer aan het voetballen krijg. Ben overgestapt naar een 4-4-2 zonder al te veel poespas maar zelfs daarmee lijkt het wel alsof mijn spelers geen idee hebben hoe het spelletje werkt. Uit de laatste 8 wedstrijden hebben we 2 punten gehaald en zijn afgezakt naar de 15 plaats. Heb nog 3 wedstrijden om 8 punten te halen anders is het sowieso exit door een ultimatum van het bestuur.
Edit: En zoals vorig seizoen zakt alles al een kaarten huis in elkaar. Het lukt gewoon totaal niet meer. Probleem is ene beetje dat ik geen idee heb hoe ik het wel weer aan het voetballen krijg. Ben overgestapt naar een 4-4-2 zonder al te veel poespas maar zelfs daarmee lijkt het wel alsof mijn spelers geen idee hebben hoe het spelletje werkt. Uit de laatste 8 wedstrijden hebben we 2 punten gehaald en zijn afgezakt naar de 15 plaats. Heb nog 3 wedstrijden om 8 punten te halen anders is het sowieso exit door een ultimatum van het bestuur.
[ Voor 33% gewijzigd door Phydomir op 14-11-2016 21:36 ]
Na mijn succesvolle beta-save met Feyenoord nu eindelijk gestart met mijn LLM-save in de volledige versie van de game. Ik heb gekozen voor Stockport welke uitkomt in de Vanarama North. Aan het begin van het seizoen werd Stockport geschat rond de 10e plek te eindigen. Dat was voor mij ook de reden om met deze club te starten. Een goede middenmoter om de nieuwe functies van de game te leren en niet te veel eisen te krijgen vanuit mijn bestuur.
Wedstrijden
Inmiddels zijn we het eerste half jaar verder. Het is 1 januari 2017 en na het spelen van 22 wedstrijden staan we op de 1e! plek!

Het seizoen verloopt prima met helaas wel hier en daar een slecht resultaat, maar over het algemeen heb ik niets te klagen.

Transfers
Op de transfermarkt ben ik druk bezig geweest. Het team miste wat goede spelers op het middenveld en in de voorhoede, dus heb ik wat gratis op te halen spelers gehaald.

Nu ben ik benieuwd naar de rest van dit seizoen en of we het op kunnen brengen om dit jaar te promoveren.
Wedstrijden
Inmiddels zijn we het eerste half jaar verder. Het is 1 januari 2017 en na het spelen van 22 wedstrijden staan we op de 1e! plek!

Het seizoen verloopt prima met helaas wel hier en daar een slecht resultaat, maar over het algemeen heb ik niets te klagen.

Transfers
Op de transfermarkt ben ik druk bezig geweest. Het team miste wat goede spelers op het middenveld en in de voorhoede, dus heb ik wat gratis op te halen spelers gehaald.

Nu ben ik benieuwd naar de rest van dit seizoen en of we het op kunnen brengen om dit jaar te promoveren.
Gisteren de game ook maar aangeschaft. en zoals altijd weer even een game beginnen met Ajax om even aan de nieuwe lay out te wennen en even te kijken hoe het weer allemaal gaat. Afgelopen jaar een LLM game gestart, zonder succes en nooit afgemaakt. Wel 1 game met Roda gedaan, waar ik in het eerste seizoen kampioen werd, en toen net voor het einde over gestapt ben naar Everton...
Binnekort toch weer van plan om een LLM game te gaan doen, maar het is heel moeilijk voor mij altijd om de financien en het team draaiende te krijgen. misschien dat ik het dit jaar beter kan doen.
Binnekort toch weer van plan om een LLM game te gaan doen, maar het is heel moeilijk voor mij altijd om de financien en het team draaiende te krijgen. misschien dat ik het dit jaar beter kan doen.
Succes, ben benieuwd hoe het jou vergaatSwaxie schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 09:16:
Gisteren de game ook maar aangeschaft. en zoals altijd weer even een game beginnen met Ajax om even aan de nieuwe lay out te wennen en even te kijken hoe het weer allemaal gaat. Afgelopen jaar een LLM game gestart, zonder succes en nooit afgemaakt. Wel 1 game met Roda gedaan, waar ik in het eerste seizoen kampioen werd, en toen net voor het einde over gestapt ben naar Everton...
Ik heb gister uit armoe maar VI gekeken aangezien ik niet kon kiezen waar te beginnen

Eerst mijn ajax game een beetje fatsoenlijk starten en wennen aan een paar nieuwe dingetjes.JapieTalent schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 09:29:
[...]
Succes, ben benieuwd hoe het jou vergaat
Ik heb gister uit armoe maar VI gekeken aangezien ik niet kon kiezen waar te beginnen
Waar ik wel al achter ben, is dat Ajax kl*te is om mee te beginnen aangezien heel europa achter al je spelers aanjaagt...
Dat is inderdaad een punt wat de laatste FM’s erg aanwezig is. Als je talenten het goed doen, is het logisch dat er belangstelling is. Maar bij elk bod dat je afwijst, op welke manier dan ook (bot of speler vragen langer te blijven), wordt de speler boos en wil die echt weg. Ik vind dat vaak erg overdreven en niet realistisch.Swaxie schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 09:58:
[...]
Eerst mijn ajax game een beetje fatsoenlijk starten en wennen aan een paar nieuwe dingetjes.
Waar ik wel al achter ben, is dat Ajax kl*te is om mee te beginnen aangezien heel europa achter al je spelers aanjaagt...
PSN: Curvaa_
Ik kreeg gisteren op dag 1 van de transfermarkt een bod voor de volgende spelers.Curva schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 10:33:
[...]
Dat is inderdaad een punt wat de laatste FM’s erg aanwezig is. Als je talenten het goed doen, is het logisch dat er belangstelling is. Maar bij elk bod dat je afwijst, op welke manier dan ook (bot of speler vragen langer te blijven), wordt de speler boos en wil die echt weg. Ik vind dat vaak erg overdreven en niet realistisch.
Van de Beek
Klaassen
Tete
El Ghazi
Bazoer
Viergever
Veltman
Edit: op dag 2 kwam erbij:
Nouri

[ Voor 3% gewijzigd door Swaxie op 15-11-2016 10:49 ]
Eens, maar wat ik vaak doe is voordat je het bod afwijst een nieuw contract aanbieden. Als ze dat accepteren worden ze (zo lijkt het) minder snel boos en als het nieuwe contract getekend is is het ook af met de interesse.Curva schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 10:33:
[...]
Dat is inderdaad een punt wat de laatste FM’s erg aanwezig is. Als je talenten het goed doen, is het logisch dat er belangstelling is. Maar bij elk bod dat je afwijst, op welke manier dan ook (bot of speler vragen langer te blijven), wordt de speler boos en wil die echt weg. Ik vind dat vaak erg overdreven en niet realistisch.
Lees bovenstaande, wellicht helpt het jou ook. In mijn testgame met Ajax kon ik alleen El Ghazi niet overtuigen om te blijven. Uiteraard geen grote ramp aangezien Traore en Schone beiden die rol ook kunnen vervullen.Swaxie schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 10:48:
[...]
Ik kreeg gisteren op dag 1 van de transfermarkt een bod voor de volgende spelers.
Van de Beek
Klaassen
Tete
El Ghazi
Bazoer
Viergever
Veltman
Edit: op dag 2 kwam erbij:
Nouri
![]()
Thanks,JapieTalent schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 11:11:
Lees bovenstaande, wellicht helpt het jou ook. In mijn testgame met Ajax kon ik alleen El Ghazi niet overtuigen om te blijven. Uiteraard geen grote ramp aangezien Traore en Schone beiden die rol ook kunnen vervullen.
misschien werkt het idd.
Heb Tete weten te overtuigen, of er moet een bod van 23 miljoen komen, dan moet ik hem laten gaan.
Tis toch alleen maar even opstarten nu
Damn, dat is een knappe prestatie. Je hebt het snel op de rails gekregen. Ik zit nu in het seizoen 2021-2022 met Boston United in de League 1. Een aantal tips die je wellicht nog kunnen helpen:demo31051987 schreef op maandag 14 november 2016 @ 21:33:
Na mijn succesvolle beta-save met Feyenoord nu eindelijk gestart met mijn LLM-save in de volledige versie van de game. Ik heb gekozen voor Stockport welke uitkomt in de Vanarama North. Aan het begin van het seizoen werd Stockport geschat rond de 10e plek te eindigen. Dat was voor mij ook de reden om met deze club te starten. Een goede middenmoter om de nieuwe functies van de game te leren en niet te veel eisen te krijgen vanuit mijn bestuur.
Wedstrijden
[afbeelding]
[afbeelding]
Transfers
[afbeelding]
- Van de Vanorama South/North tot de League 1 zijn de kwaliteitsverschillen eigenlijk helemaal niet zo groot. Zo heb ik nog steeds spelers uit mijn periode van de Vanorama leagues in mijn selectie die 2,5* tot 3* rating hebben.
- Verleng je contracten net voordat deze aflopen zodat je zeker weet dat je de spelers die echt een meerwaarde zijn meeneemt naar het volgende seizoen. Let ook op het aantal gespeelde duels. En bij de onderhandelingen moet je altijd de promotie salarisverhoging op 0% of 5% zetten. Want de spelers proberen vaak 35% verhoging te krijgen wat een ongelofelijke tik is op het salarisbudget.
- Als je zeker weet dat je gaat promoveren, begin dan met scouten van spelers uit de divisie boven je eigen divisie. Bijvoorbeeld spelers met aflopende contracten of spelers van degradatie kandidaten. Hier zitten vaak wel wat parels tussen die je in het begin van het seizoen voor nop kunt binnenhalen.
Dank je wel. Ik neem deze tips zeker mee.q-enf0rcer.1 schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 11:29:
[...]
Damn, dat is een knappe prestatie. Je hebt het snel op de rails gekregen. Ik zit nu in het seizoen 2021-2022 met Boston United in de League 1. Een aantal tips die je wellicht nog kunnen helpen:
- Van de Vanorama South/North tot de League 1 zijn de kwaliteitsverschillen eigenlijk helemaal niet zo groot. Zo heb ik nog steeds spelers uit mijn periode van de Vanorama leagues in mijn selectie die 2,5* tot 3* rating hebben.
- Verleng je contracten net voordat deze aflopen zodat je zeker weet dat je de spelers die echt een meerwaarde zijn meeneemt naar het volgende seizoen. Let ook op het aantal gespeelde duels. En bij de onderhandelingen moet je altijd de promotie salarisverhoging op 0% of 5% zetten. Want de spelers proberen vaak 35% verhoging te krijgen wat een ongelofelijke tik is op het salarisbudget.
- Als je zeker weet dat je gaat promoveren, begin dan met scouten van spelers uit de divisie boven je eigen divisie. Bijvoorbeeld spelers met aflopende contracten of spelers van degradatie kandidaten. Hier zitten vaak wel wat parels tussen die je in het begin van het seizoen voor nop kunt binnenhalen.