Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12:05
JapieTalent schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 15:34:
[...]

Hahaha, heel herkenbaar. Overigens ook nog steeds de snelste manier om snel geld te genereren.

Grootste uitdaging die ik elk jaar probeer te behalen is om eens langer dan een jaar of 5 bij een club te blijven. Er is altijd wel iets waardoor ik graag weer iets nieuws wil en echt lange (LLM) games zijn aan mij over het algemeen ook niet besteed, terwijl ik dat eigenlijk wel graag wil.
Dat is voor mij dan weer heel herkenbaar. Maar vaak ook omdat ik na een jaar of 5 toch wel vak het maximale uit een club weet te halen. Een LLM club naar boven krijgen is leuk, maar als je dan door een gebrek aan reputatie alsnog geen goede spelers kan krijgen is er ook niet zoveel meer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultra
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Grappig. Als ik met LLM eenmaal in de Premier league zit en een beetje meedraai in de Champions league, dan krijg ik last van keuzestress. De directe promotie naar L1 is wat dat betreft wel een tegenpool nu, ik heb bijna geen betere spelers kunnen halen, behalve een (A)MC die nog even door moet groeien en een ervaren DC. Die zijn trouwens alleen maar beter dan de speler die ze vervangen, niet beter dan de besten van de club.

[ Voor 14% gewijzigd door Ultra op 10-01-2017 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
Ultra schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 16:15:
Grappig. Als ik met LLM eenmaal in de Premier league zit en een beetje meedraai in de Champions league, dan krijg ik last van keuzestress. De directe promotie naar L1 is wat dat betreft wel een tegenpool nu, ik heb bijna geen betere spelers kunnen halen, behalve een (A)MC die nog even door moet groeien en een ervaren DC. Die zijn trouwens alleen maar beter dan de speler die ze vervangen, niet beter dan de besten van de club.
Ieder z'n eigen ervaringen natuurlijk :p

Maar het speelt bij mij alleen echt mee als ik vrij snel promoveer, als het iets geleidelijker gaat dan valt het ook wel mee.

Wat ik eigenlijk ooit nog eens wil doen in FM, maar dat gaat echt super veel tijd kosten, is een land zoals Albanië oid een topland te maken.

Dus zorgen dat ik met de topclub steeds verder ga komen in de CL, zo de reputatie van het land omhoog trek in de hoop dat uiteindelijk andere clubs uit het land door de reputatie verhoging ook steeds beter worden.

Alleen weet ik niet of het mechanisme in FM zo werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• q-enf0rcer.1
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:41
Terranova schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 20:03:
[...]

Ieder z'n eigen ervaringen natuurlijk :p

Maar het speelt bij mij alleen echt mee als ik vrij snel promoveer, als het iets geleidelijker gaat dan valt het ook wel mee.

Wat ik eigenlijk ooit nog eens wil doen in FM, maar dat gaat echt super veel tijd kosten, is een land zoals Albanië oid een topland te maken.

Dus zorgen dat ik met de topclub steeds verder ga komen in de CL, zo de reputatie van het land omhoog trek in de hoop dat uiteindelijk andere clubs uit het land door de reputatie verhoging ook steeds beter worden.

Alleen weet ik niet of het mechanisme in FM zo werkt.
De jeugdfaciliteiten zijn bij dat soort clubs meestal matig, evenals alles rond de scouting. Als je die twee zaken aanpakt bij een topclub binnen het land kun je stappen gaan zetten voor de lange termijn. Hierbij moet je echt wel denken aan een 20-30 jarig plan :P Daarnaast helpt het natuurlijk ook als je de club en de competitie naar een hoger plan tilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
q-enf0rcer.1 schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 16:49:
[...]

De jeugdfaciliteiten zijn bij dat soort clubs meestal matig, evenals alles rond de scouting. Als je die twee zaken aanpakt bij een topclub binnen het land kun je stappen gaan zetten voor de lange termijn. Hierbij moet je echt wel denken aan een 20-30 jarig plan :P Daarnaast helpt het natuurlijk ook als je de club en de competitie naar een hoger plan tilt.
Een 20-30 jarig plan is het zeker ja :9

Eerst maar eens mijn huidige game overleven, het ging zo goed, met 12 punten verschil de winterstop in. Maar dan wil ongeveer elke topclub elke fucking speler van Ajax. Alleen Klaassen, Dijks en Younes maar verloren voor totaal 30 miljoen(20 voor Klaassen) en leuke percentages op volgende transfersommen. Maar ik zit nu met flink wat teleurgestelde spelers :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• q-enf0rcer.1
Terranova schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 17:04:
[...]

Een 20-30 jarig plan is het zeker ja :9

Eerst maar eens mijn huidige game overleven, het ging zo goed, met 12 punten verschil de winterstop in. Maar dan wil ongeveer elke topclub elke fucking speler van Ajax. Alleen Klaassen, Dijks en Younes maar verloren voor totaal 30 miljoen(20 voor Klaassen) en leuke percentages op volgende transfersommen. Maar ik zit nu met flink wat teleurgestelde spelers :(
Jammer dat je Klaassen hebt verkocht, hij is normaal gesproken toch makkelijk te behouden als je op een juiste manier het gesprek met hem aangaat. Hij is één van de meest loyale voetballers :D Niet voor niets dat hij al zo'n lange tijd bij Ajax speelt. Bovendien is hij een uitstekende captain en voor Ajax begrippen een topspeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
q-enf0rcer.1 schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 19:58:
[...]

Jammer dat je Klaassen hebt verkocht, hij is normaal gesproken toch makkelijk te behouden als je op een juiste manier het gesprek met hem aangaat. Hij is één van de meest loyale voetballers :D Niet voor niets dat hij al zo'n lange tijd bij Ajax speelt. Bovendien is hij een uitstekende captain en voor Ajax begrippen een topspeler.
Heel jammer ja, ik had al meerdere boden gehad maar hij bleef bitchen.Dus ik zei voor 20 mil mag je weg, vond hij te hoog maar ik bleef er bij. En toen kwam City met een bod van 20 mil + 30% van de volgende transfer(niet van de winst dus).

Edit: Wow dit is belachelijk.

El Ghazi eist een nieuw contract en verdiend dat ook, maar z'n agent wil een min release van 12 miljoen. Dat is gewoon te weinig, dus ik geef hem toch geen nieuw contract. En gelijk hele squad pissig terwijl ik niet kan zeggen dat de contract eisen te gortig zijn...

[ Voor 17% gewijzigd door Terranova op 11-01-2017 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• q-enf0rcer.1
Terranova schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 21:45:
[...]

Heel jammer ja, ik had al meerdere boden gehad maar hij bleef bitchen.Dus ik zei voor 20 mil mag je weg, vond hij te hoog maar ik bleef er bij. En toen kwam City met een bod van 20 mil + 30% van de volgende transfer(niet van de winst dus).

Edit: Wow dit is belachelijk.

El Ghazi eist een nieuw contract en verdiend dat ook, maar z'n agent wil een min release van 12 miljoen. Dat is gewoon te weinig, dus ik geef hem toch geen nieuw contract. En gelijk hele squad pissig terwijl ik niet kan zeggen dat de contract eisen te gortig zijn...
Het probleem met Klaassen had je misschien kunnen oplossen door bij het eerste bod van een topclub gelijktijdig(voor het weigeren van het bod) een nieuw contract aan te bieden. Meestal lukt het dan om een speler over te halen om bij de club te blijven. Werkt niet altijd maar als de speler verder niet ontevreden is lukt het mij bijna altijd. En als er eenmaal een nieuw contract is getekend blijft de speler altijd wel minimaal een seizoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
q-enf0rcer.1 schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 00:14:
[...]

Het probleem met Klaassen had je misschien kunnen oplossen door bij het eerste bod van een topclub gelijktijdig(voor het weigeren van het bod) een nieuw contract aan te bieden. Meestal lukt het dan om een speler over te halen om bij de club te blijven. Werkt niet altijd maar als de speler verder niet ontevreden is lukt het mij bijna altijd. En als er eenmaal een nieuw contract is getekend blijft de speler altijd wel minimaal een seizoen.
Mwah zo erg vond ik het ook weer niet. Ben uiteindelijk kampioen geworden met 14 punten verschil.

Maar toen begon de zomer transfer periode

Afbeeldingslocatie: https://puu.sh/tjKT7/8397115868.jpg

Volgens mij heb ik wat geld uit te geven :P

Voor de verdediging en aanval heb ik al een aantal redelijk gelijkwaardige zuid Amerikanen gehaald, met ook potentie.

Op het middenveld Lodeiro terug gehaald. Nu alleen nog een Middenvelder en Verdediger :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• q-enf0rcer.1
22 miljoen voor Gudelj. Waar gaat het heen met de wereld! Verder wel mooie bedragen. Voor Veltman echt de hoofdprijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshnub
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09-06 19:23
Zitten de Chinese clubs in dit deel, zo ja heeft iemand ze al getest? Ik ben wel benieuwd wat je daarmee kan met zulke hoge salarissen/budgetten in een relatief zwakke competitie. Volgens mij voel je je dan Man City in het kwadraat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21:42
In FM kan hij het wel opbrengen dus... :)

'Makkelijkste' is inderdaad om ze voor veel te verkopen en dan vervangers te zoeken, probeer ze eens vast te houden met bijomende probleematiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
Nouja ik had amper budget over om mijn normale stijl van FM te doen.

Dus veel investering in trainers, jeugd spelers etc. Bovendien zijn door mij aangekocht spelers vaak wat loyaler, dus dan heb ik dat gezeik amper.

Overigens vergeten te melden. Ik heb op de transfers van Riedewald, Gudelj, Bazoer en Veltman 30% van de volgende transfersom bedongen.

25% op El Ghazi en nog eens 20% op Klaassen(die voor 20 naar Bayern ging).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap.
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20:31
Terranova; Bazoer heb je niet echt het onderste uit de kan gehaald naar mijn idee. Weet het zo niet exact, maar volgens mij ging hij in mijn game voor 40+.. Verder wel erg nette bedragen gehaald hoor, damn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
JapieTalent schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 16:51:
Terranova; Bazoer heb je niet echt het onderste uit de kan gehaald naar mijn idee. Weet het zo niet exact, maar volgens mij ging hij in mijn game voor 40+.. Verder wel erg nette bedragen gehaald hoor, damn!
Dat zou best kunnen, maar hij was al gigantisch aan het zeiken, dus ik was hier opzich al blij mee.

De CL loting alleen wat minder :(

Real Madrid, Machester City en Monaco ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap.
Terranova schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 17:31:
[...]

Dat zou best kunnen, maar hij was al gigantisch aan het zeiken, dus ik was hier opzich al blij mee.

De CL loting alleen wat minder :(

Real Madrid, Machester City en Monaco ;w
Begrijpelijk. Die loting ziet er inderdaad pittig uit, maar wie weet kan je stunten. Zowel City als Monaco willen nog wel eens wisselvallig presteren.

Ik heb net even gauw gekeken in mijn historie. Onderstaand de meest bekende namen (transfers van verschillende seizoenen):

Gudelj -> 4,8 miljoen naar City
Riedewald -> 24 miljoen naar PSG
Bazoer -> 38 miljoen naar Real Madrid
Younes -> 8,5 miljoen naar Gijon
Veltman -> 17 miljoen naar Lazio
Dijks -> 12,5 miljoen naar Schalke
El Ghazi -> 27 miljoen naar Burnley
Dolberg -> 27 miljoen naar Newcastle
Tete -> 27,5 milojen naar Leverkusen
Ziyech -> 44,5 miljoen naar Leverkusen
Nunnely -> 24 miljoen naar West Bromwich
Zivkovic -> 38,5 miljoen naar West Ham

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• q-enf0rcer.1
Freshnub schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 15:14:
Zitten de Chinese clubs in dit deel, zo ja heeft iemand ze al getest? Ik ben wel benieuwd wat je daarmee kan met zulke hoge salarissen/budgetten in een relatief zwakke competitie. Volgens mij voel je je dan Man City in het kwadraat.
De Chinese clubs spelen al een grote rol deze editie. Bieden gerust salarissen van 15-20 miljoen voor niet eens echte topspelers.

Ik heb de Chinese League geprobeerd maar ik vind het maar weinig aan. Er zijn een heleboel flauwe regels. Zo moet de keeper Chinees zijn, en mag je maar 4 spelers van buiten Azie hebben waarvan je er drie mag opstellen. Daarnaast mag je nog 1 Aziatische speler van buiten China opstellen. Deze regels zijn uiteraard bedoeld om het Chinese voetbal naar een hoger plan te tillen, maar dit betekent dat er heel weinig balans is in de teams. Wereldspelers moeten samen spelen met spelers van het niveau "De Treffers".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Terranova
Bizar einde van mijn 2e seizoen.

Kampioen geworden in De Kuip, de beker gewonnen in de Kuip.

En dan dit in de Kuip

Afbeeldingslocatie: https://puu.sh/tlklx/9878bf00e9.jpg

Jefferson is een fucking held, dit seizoen al 5 penalties gehouden en in de finale weer! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• q-enf0rcer.1
Terranova schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 22:45:
Bizar einde van mijn 2e seizoen.

Kampioen geworden in De Kuip, de beker gewonnen in de Kuip.

En dan dit in de Kuip

[afbeelding]

Jefferson is een fucking held, dit seizoen al 5 penalties gehouden en in de finale weer! :D
En dan maak je ook nog eens je twee doelpunten met 10 man :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
q-enf0rcer.1 schreef op zondag 15 januari 2017 @ 18:00:
[...]

En dan maak je ook nog eens je twee doelpunten met 10 man :+
Vertekend beeld hoor, die penalty kwam uit het niets en de 2-0 was een counter omdat Chelsea alles op alles zette

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taker1987
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01-07-2024
voor de mensen die 16 hebben , raden jullie deel 17 aan ? ik twijfel enorm of ik 17 moet kopen ja of nee .

ik zelf heb ook deel 16 intensief gespeeld .

psn: taker-mart

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Terranova
taker1987 schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 14:16:
voor de mensen die 16 hebben , raden jullie deel 17 aan ? ik twijfel enorm of ik 17 moet kopen ja of nee .

ik zelf heb ook deel 16 intensief gespeeld .
FM games blijven sowieso geweldig, dus persé over naar een nieuwe versie is niet altijd nodig. Ik heb ook vrij lang gewacht(oa. door een geweldige 16 game). Maar ik heb uiteindelijk de game voor 25 euro alsnog gehaald en hij is zoals gewoonlijk weer geweldig.

IMO een betere interface en vooral ook het belofte systeem werkt zeer goed(dat je spelers betere beloftes kan doen over positie e.d.).

Het is voor mij wel de 25 euro waard, maar oudere versies blijven ook gewoon leuk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ik raad FM17 zeker wel aan. De wijzigingen zijn niet gigantisch, maar toch wel leuk genoeg imho.

En sowieso voor de veel betere snelheid zou ik FM17 al aanraden, eindelijk gebruikt het een beetje fatsoenlijke multi-core processing (oudere versies deden dit ook al wel enigszins, maar niet zo geoptimaliseerd). Dat merk je in het begin nog niet eens zo extreem, maar hoe verder je in je savegame komt, hoe meer je het gaat merken. Dan is er immers meer history om door te rekenen elke keer.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mef
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 19:10

Mef

Ik blijf toch ook twijfelen. Veel grote nieuwigheden zijn er niet, maar ze maken het toch weer (als het nog kan) nog wat realistischer en leuker. En als ik screens bekijk met die nieuwigheden enzo kriebelt het toch om hem te kopen.
Langs de andere kant, ben ik nog altijd vrij intensief met een leuke game op FM 16 bezig waar ik nog niet alles bereikt heb wat ik wil bereiken dus ga ik daar eerst nog wat verder spelen. En zit mijn favoriete team er dit jaar niet in dus dat is al een game minder om te spelen... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
De board confidence/fan confidence dingen zijn toch soms wel wat vreemd.

Ik heb een echte topspits verkocht voor rond de 40 miljoen want hij wilde weg. Dus ik heb geen nieuwe spits gekocht en een regen toptalent uit de opleiding laten spelen met het volgende als resultaat.

Afbeeldingslocatie: https://puu.sh/tumx0/ffd8f306f3.jpg

Hij doet het nu al veeeeel beter dan mijn "topspits" en bovendien is nr 2 uit de topscorers lijst alleen op huurbasis bij heerenveen. Eigenlijk dus geen enkele reden om te zeiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taker1987
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01-07-2024
ik ben gister begonnen met fm 2017 en wou eigenlijk meteen in de jupiler league starten , hebben jullie nog tips hoe ik t beste mijn manager nivo kan instellen ? zodat ik toch succes boek met een club in de jupiler en hebben jullie eventueel nog een goede tacktiek ?

ik vind het ook zwak om meteen mijn diploma op t maximale te zetten , dus zal hem dan eerder op nationaal b of A zetten .

psn: taker-mart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Je kunt volgens mij daarbij het vinkje aanzetten om het op basis van de club te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoteW
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 14:47
Gaat lekker tot nu toe in de voorbereiding. Verleden heeft wel uitgewezen dat een top voorbereiding garant staat voor een slechte seizoensstart, maar dat maken we vanzelf allemaal mee :P

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/oNBe886.png

Twente komt eraan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swaxie
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17-06 13:02
Op Juventus na heb je natuurlijk ook geen tegenstand gehad haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoteW
Swaxie schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 08:21:
Op Juventus na heb je natuurlijk ook geen tegenstand gehad haha
Klopt, maar ook die wedstrijden moeten (ruim) gewonnen worden met ook volle overtuiging. Als je met 10-1 wint en alsnog 26 schoten op goal hebt doe je het natuurlijk niet slecht :P Op de afronding na dan :P

[ Voor 3% gewijzigd door JoteW op 24-01-2017 08:53 ]

Twente komt eraan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
Spelen jullie eigenlijk zelf de friendlies? Ik laat mijn assistent dat gewoon doen met mijn tactiek. No time for that :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoteW
Terranova schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 09:25:
Spelen jullie eigenlijk zelf de friendlies? Ik laat mijn assistent dat gewoon doen met mijn tactiek. No time for that :p
Speel ze zelf idd

Twente komt eraan!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ultra
  • Niet online
Terranova schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 09:25:
Zelf, maar dan zonder highlights en op z'n snelst.

Mijn eerste seizoen in L1 ben ik derde geworden, op drie punten van de kampioen. Voorspelde plek was 24e (laatste). De nummers één en twee van L1 promoveren automatisch, en dan nog één team via play-offs. In de eerste ronde van de play-offs helaas direct uitgeschakeld. Aan de andere kant, even een pas op de plaats voor het verhogen van de reputatie van de club is niet verkeerd. Het stadion wordt ook weer uitgebreid.

Mijn spits die vorig seizoen speler van het jaar van L2 werd is het dit jaar weer geworden, en nu ook het meeste doelpunten, meer assists en 13x PoM. De laatste tien(?) wedstrijden heeft hij gemist door een blessure, en ik had geen goede vervanger. Dat zou me best een paar punten gekost kunnen hebben :(.

Voor het nieuwe seizoen heb ik een tweede spits gecontracteerd, als key player. Nou speelde ik altijd met 1 spits, dus hij zal af en toe als wide targetman moeten spelen, en ik ga daarnaast 4-2-4 proberen met wingers en targetman/poacher-combi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
Ik ben toch maar een 2e game gestart en dit keer met AFC Wimbledon ondanks dat mijn Ajax(en nu ook Nederland) carrière nog lang niet is afgelopen, maar dit is wel leuk voor de afwisseling.

De keuze voor AFC Wimbledon is vooral vanwege de geweldige geschiedenis van de club. Alleen was ik het niet zo gewend om zo intens veel wedstrijd te spelen met een te kleine squad zonder geld voor vervangers :P

Maar gelukkig na een half seizoen heb ik het team terug op de rails en gaat het nu prima voor een club die zekere degradatie verwachtte.

Afbeeldingslocatie: https://puu.sh/tCuPx/800a31bdae.jpg

Alleen het is wel verdomd lastig om overbodige spelers te verkopen, niemand zit op je spelers te wachten :P

Het grafiekje bovenin geeft ook goed weer dat het vrij lastig was om te beginnen en na een goede periode(zelfs even 4e) kreeg ik daarna een onverwachte slechte periode, maar daar kom ik nu weer van terug.

[ Voor 11% gewijzigd door Terranova op 27-01-2017 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Terranova schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 15:24:
Ik ben toch maar een 2e game gestart en dit keer met AFC Wimbledon ondanks dat mijn Ajax(en nu ook Nederland) carrière nog lang niet is afgelopen, maar dit is wel leuk voor de afwisseling.

De keuze voor AFC Wimbledon is vooral vanwege de geweldige geschiedenis van de club. Alleen was ik het niet zo gewend om zo intens veel wedstrijd te spelen met een te kleine squad zonder geld voor vervangers :P

Maar gelukkig na een half seizoen heb ik het team terug op de rails en gaat het nu prima voor een club die zekere degradatie verwachtte.

[afbeelding]

Alleen het is wel verdomd lastig om overbodige spelers te verkopen, niemand zit op je spelers te wachten :P

Het grafiekje bovenin geeft ook goed weer dat het vrij lastig was om te beginnen en na een goede periode(zelfs even 4e) kreeg ik daarna een onverwachte slechte periode, maar daar kom ik nu weer van terug.
Alleen vervelend dat je dan de verkeerde club hebt gekozen >:)
MK Dons is het oude Wimbledon. Die zijn alleen verhuisd en van naam veranderd. Het huidige AFC Wimbledon is volgens mij opgestart door fans van het oude Wimbledon

Zie ook https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Milton_Keynes_Dons_FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
toolkist schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 15:57:
[...]

Alleen vervelend dat je dan de verkeerde club hebt gekozen >:)
MK Dons is het oude Wimbledon. Die zijn alleen verhuisd en van naam veranderd. Het huidige AFC Wimbledon is volgens mij opgestart door fans van het oude Wimbledon

Zie ook https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Milton_Keynes_Dons_FC
Daarom heb ik AFC Wimbledon ook bewust gekozen, de geschiedenis van de club(hoe kort ook) is juist zo mooi. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Volgens mij is het via de redenering ook juist logischer om juist voor AFC te kiezen en niet voor MK Dons. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBTM
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 09-06 07:16
Zit er aan te twijfelen om hem te halen na drie jaar op rij te hebben gekocht.
Wat ik vooral deed was wedstrijden simuleren en dan ook de "Classic" versie (correct me if I am wrong) te spelen zonder al die toeters en bellen.

Welke modus spelen jullie zoal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
Ik had het niet moeten jinxen door hier te posten, nu opeens 10 wedstrijden op rij zonder overwinning :(

Overigens speel ik met alle toeters en bellen, maar wel op de "oude" manier van spelen, puur commentaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemkoDJ
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15-01 13:59
Vraagje, hoe stellen jullie allemaal je training in aan het begin van het seizoen? Ik krijg altijd te maken met een blessure golf en krijg de wedstrijdtactiek er nooit helemaal goed in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Swaxie
Voor de geinteresseerde van het Nederlandse Amateurvoetbal.
Iemand heeft op het forum van Managers United een Database gemaakt voor de hele Nederlandse voetbalcompetitie vanaf de 5e klasse.

Meer info hier:
http://forum.manutd.nl/fo...ederlands-voetbalpiramide

Credits uiteraard naar de maker!

Edit, downloadlink staat op pagina 4;)

[ Voor 4% gewijzigd door Swaxie op 08-02-2017 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
Swaxie schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 12:28:
Iemand heeft op het forum van Managers United een Database gemaakt voor de hele Nederlandse voetbalcompetitie vanaf de 5e klasse.

Meer info hier:

Oeh, die ga ik zeker proberen!

Dan kan ik mijzelf op een iets realistischere manier in het spel verwerken, gewoon in't reserve elftal van mijn amateurclubje :9

[ Voor 9% gewijzigd door Terranova op 08-02-2017 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swaxie
Terranova schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 12:59:
[...]

Oeh, die ga ik zeker proberen!

Dan kan ik mijzelf op een iets realistischere manier in het spel verwerken, gewoon in't reserve elftal van mijn amateurclubje :9
Ik heb hem zelf nog niet geprobeerd vanwege tijdgebrek, maar ik vermoed wel dat hij heel wat vermogen van je PC gaat slurpen, want hij is aardig groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijmennabuurs
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21-08-2022
Swaxie schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 12:28:

Meer info hier:

Ik zou deze niet downloaden! Heb deze gebruikt maar zodra ik gepromoveerd was met achilles naar de eredivisie werdt er geen speelprogramma meer gebruikt en was ik 100 uur save kwijt. Dit is een bekend probleem helaas van die database. :(

Twitch.tv iRacing Profiel Website

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swaxie
thijmennabuurs schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 13:55:
[...]

Ik zou deze niet downloaden! Heb deze gebruikt maar zodra ik gepromoveerd was met achilles naar de eredivisie werdt er geen speelprogramma meer gebruikt en was ik 100 uur save kwijt. Dit is een bekend probleem helaas van die database. :(
Dus je hebt sinds afgelopen weekend 100 uur gespeeld?
Knap hoor.

Daarbij heeft de persoon die deze gemaakt heeft al een aantal jaren gesimuleerd en zijn er verder nog geen klachten genoteerd.

Maargoed, het staat ieder vrij om wel of niet te downloaden uiteraard.

[ Voor 20% gewijzigd door Swaxie op 08-02-2017 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijmennabuurs
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21-08-2022
Swaxie schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 14:27:
[...]

Dus je hebt sinds afgelopen weekend 100 uur gespeeld?
Knap hoor.

Daarbij heeft de persoon die deze gemaakt heeft al een aantal jaren gesimuleerd en zijn er verder nog geen klachten genoteerd.

Maargoed, het staat ieder vrij om wel of niet te downloaden uiteraard.
mijn excuses ik heb deze verwisseld met een andere...
Had dat probleem met een andere die helaas niet werkt maar deze is het dus wel waard.

Twitch.tv iRacing Profiel Website

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KW25
  • Registratie: Juni 2013
  • Nu online
Heerlijk altijd om de verhalen hier te lezen. Vind dit ook echt een topspel. Helaas moet ik nu thesis schrijven, dus verstandiger om even geen FM te spelen. Maar deze verhalen hier zorgen er wel voor dat ik weer zin erin begin te krijgen.

MacBook Pro 13" 2017 512GB  iPhone 13 Pro 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap.
KW25 schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 21:09:
Heerlijk altijd om de verhalen hier te lezen. Vind dit ook echt een topspel. Helaas moet ik nu thesis schrijven, dus verstandiger om even geen FM te spelen. Maar deze verhalen hier zorgen er wel voor dat ik weer zin erin begin te krijgen.
Het blijft zeker een topgame :) Vind het lezen van verhalen ook erg leuk, alleen lijkt het wel steeds minder te worden.

Succes met je thesis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
JapieTalent schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 10:45:
[...]

Het blijft zeker een topgame :) Vind het lezen van verhalen ook erg leuk, alleen lijkt het wel steeds minder te worden.

Succes met je thesis!
Het is inderdaad een stuk minder druk hier dan vroeger.

Maar mijn speeltijd is er niet minder om geworden :P

Momenteel ben ik in strijd om promotie naar de Premier League met AFC Wimbledon is seizoen 3(promotie naar de championship kwam in seizoen 2).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirDarkAngel
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09:32
Ik ben werkloos begonnen in een spel met verschillende competities waar onder een zooitje uit Engeland, Nederland, Frankrijk, Spanje en Italie. Na een half seizoen vakantie mijn eerste baan aangeboden gekregen bij F.C. Dover Athletic in de Engelse National League. Tijdens mijn sollicitatie aangegeven dat ik de middenmoot wel even zou bereiken en met deze voorwaarde kreeg ik een half jaar contract.

De eerste wedstrijden waren een hel. Ik kreeg het team niet aan het voetballen, maar het laatste stuk van het seizoen ging het een stuk beter en degradatie werd ontweken. Het was nog even spannend of er een contractverlenging zou komen, omdat de resultaten niet zo goed waren als afgesproken, maar ik kreeg een contract voor 2 jaar.

Voor het eerste hele seizoen was de middenmoot weer het doel, maar er werd zelfs promotie behaald door de playoff succesvol door te komen. Hierdoor mocht ik uitkomen in Sky bet League Two. Hier zou het knokken worden tegen degradatie, maar na +/- 10 wedstrijden stond ik eerste en deze plaats werd niet meer afgegeven. Ik kreeg het seizoen 40k aan sponsorinkomsten. Andere teams in deze competitie zitten op 1,4 miljoen. Een klein wonder, gezien ik dit spel al vele edities speel, maar verre van een talent ben.

Nu zit ik met een team houthakkers in Sky bet League One. Ik heb amper budget en heb niet heel veel motivatie hier te gaan voetballen. Weet niet zo goed wat te doen. Of gewoon doorgaan en hopen op het beste. (vorig seizoen had ik ook niet zo'n goed resultaat verwacht). Of een ander team zoeken. Dan wordt het waarschijnlijk weer een lagere competitie, maar misschien dan wel een team met wat hogere sponsorinkomsten.

Ik vraag me af hoe snel mijn clubs reputatie/mijn eigen reputatie beter wordt om of leukere sponsorinkomsten te krijgen (en meer spelers welke bij mij willen spelen) of de mogelijkheid om bij grotere clubs aan de slag te gaan. Voor spek en bonen mee doen zie ik ook niet zitten.

Wilde altijd al iets over computers weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap.
Terranova schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 13:03:
[...]

Het is inderdaad een stuk minder druk hier dan vroeger.

Maar mijn speeltijd is er niet minder om geworden :P

Momenteel ben ik in strijd om promotie naar de Premier League met AFC Wimbledon is seizoen 3(promotie naar de championship kwam in seizoen 2).
Mijn speeltijd ook niet ;) maar heb er niet zoveel trek in om voor jan lul de verhalen te blijven typen ;)

Ben zelf ivm een crash en pc update opnieuw begonnen, maar ben nog een beetje zoekende wat ik eigenlijk wil doen. Wellicht de bovengenoemde voetbalpiramide maar eens downloaden. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Terranova
SirDarkAngel schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 13:47:
Ik ben werkloos begonnen in een spel met verschillende competities waar onder een zooitje uit Engeland, Nederland, Frankrijk, Spanje en Italie. Na een half seizoen vakantie mijn eerste baan aangeboden gekregen bij F.C. Dover Athletic in de Engelse National League. Tijdens mijn sollicitatie aangegeven dat ik de middenmoot wel even zou bereiken en met deze voorwaarde kreeg ik een half jaar contract.

De eerste wedstrijden waren een hel. Ik kreeg het team niet aan het voetballen, maar het laatste stuk van het seizoen ging het een stuk beter en degradatie werd ontweken. Het was nog even spannend of er een contractverlenging zou komen, omdat de resultaten niet zo goed waren als afgesproken, maar ik kreeg een contract voor 2 jaar.

Voor het eerste hele seizoen was de middenmoot weer het doel, maar er werd zelfs promotie behaald door de playoff succesvol door te komen. Hierdoor mocht ik uitkomen in Sky bet League Two. Hier zou het knokken worden tegen degradatie, maar na +/- 10 wedstrijden stond ik eerste en deze plaats werd niet meer afgegeven. Ik kreeg het seizoen 40k aan sponsorinkomsten. Andere teams in deze competitie zitten op 1,4 miljoen. Een klein wonder, gezien ik dit spel al vele edities speel, maar verre van een talent ben.

Nu zit ik met een team houthakkers in Sky bet League One. Ik heb amper budget en heb niet heel veel motivatie hier te gaan voetballen. Weet niet zo goed wat te doen. Of gewoon doorgaan en hopen op het beste. (vorig seizoen had ik ook niet zo'n goed resultaat verwacht). Of een ander team zoeken. Dan wordt het waarschijnlijk weer een lagere competitie, maar misschien dan wel een team met wat hogere sponsorinkomsten.

Ik vraag me af hoe snel mijn clubs reputatie/mijn eigen reputatie beter wordt om of leukere sponsorinkomsten te krijgen (en meer spelers welke bij mij willen spelen) of de mogelijkheid om bij grotere clubs aan de slag te gaan. Voor spek en bonen mee doen zie ik ook niet zitten.
Aangezien ik in de League One ben begonnen met een degradatie kandidaat(net gepromoveerd en geen geld) kan ik misschien wel wat relevante tips geven.

Ik ben als eerst op zoek gegaan naar een affiliate club en ik kreeg Arsenal. Hierdoor heb ik overbodige/slechte spelers kunnen lozen(velen verkocht voor 0 euro, maar wel een flinke salaris besparing) en kunnen vervangen door huur spelers. Mijn eigen salaris heb ik ook op het minimale gezet.

Uiteindelijk was het eerste seizoen vooral overleven. Tijdens dat seizoen heb ik constant gekeken of er scouts geinteresseerd waren met 15/15(potential en current ability). Zodra ik die had gevonden heb ik heeeel veel spelers met een aflopend contract gescout. Om vervolgens met het bespaarde geld transfervrije spelers aan te trekken die eigenlijk te goed waren voor het team.

Dat riedeltje kan je blijven herhalen tot je hoger komt. Ik ga nu zeer waarschijnlijk naar de Premier League met een team met amper budget, maar wel 2 fantastische spelers en een hele hoop redelijke spelers voor de Premier League.
JapieTalent schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 13:49:
[...]

Mijn speeltijd ook niet ;) maar heb er niet zoveel trek in om voor jan lul de verhalen te blijven typen ;)

Ben zelf ivm een crash en pc update opnieuw begonnen, maar ben nog een beetje zoekende wat ik eigenlijk wil doen. Wellicht de bovengenoemde voetbalpiramide maar eens downloaden. :)
Ik ben het wel met je eens hoor, zeker in een topic met amper reacties, dan krijg ik meer het gevoel iemand te zijn prestaties post puur om z'n eigen ego te boosten, want niemand lijkt geïnteresseerd :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirDarkAngel
Terranova schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 14:43:
[...]

Ik ben als eerst op zoek gegaan naar een affiliate club en ik kreeg Arsenal. Hierdoor heb ik overbodige/slechte spelers kunnen lozen(velen verkocht voor 0 euro, maar wel een flinke salaris besparing) en kunnen vervangen door huur spelers. Mijn eigen salaris heb ik ook op het minimale gezet.
Net een moederclub aangevraagd, het bestuur staat ervoor open, maar ze kunnen geen geschikte kandidaten vinden. Als ik spelers wil huren dan vinden de clubs dat heel soms goed (vaak ook niet), maar willen de spelers zelf niet. Heb ook een grote lijst met gescoute spelers waarop er veel staan met 3,5 ster of meer. Zo snel ik alleen realistische transfer/huur spelers laat zien dan mag ik blij zijn als ik een speler van 2,5 ster krijg zonder veel potentie. Zelfs transfervrije spelers met meer hebben er geen zin in.

Lijkt wel of ik het moet gaan doen met de mensen die ik nu heb. Vrees ik het ergste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
SirDarkAngel schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 15:27:
[...]

Net een moederclub aangevraagd, het bestuur staat ervoor open, maar ze kunnen geen geschikte kandidaten vinden. Als ik spelers wil huren dan vinden de clubs dat heel soms goed (vaak ook niet), maar willen de spelers zelf niet. Heb ook een grote lijst met gescoute spelers waarop er veel staan met 3,5 ster of meer. Zo snel ik alleen realistische transfer/huur spelers laat zien dan mag ik blij zijn als ik een speler van 2,5 ster krijg zonder veel potentie. Zelfs transfervrije spelers met meer hebben er geen zin in.

Lijkt wel of ik het moet gaan doen met de mensen die ik nu heb. Vrees ik het ergste.
Ah dat is wel heel zonde, ik heb denk ik geluk gehad dat ik bij een Londense club zat, dus dat zag Arsenal ook wel zitten denk ik.

Wat vaak ook wel werkt is nog transfervrije spelers oppikken na de transfer deadline. Zo heb in mijn huidige seizoen Andreas Pereira alsnog kunnen oppikken. Die jongen is eigenlijk veel te goed, maarja geen club en het seizoen is al bezig. Dus zulke spelers hebben vaak mindere eisen dan in de transfer periode.

Dankzij hem sta ik nu dan ook 2e op 2 punten van de nr 1 met nog 6 wedstrijden te gaan, ipv ergens onderin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap.
Terranova schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 14:43:
[...]

Ik ben het wel met je eens hoor, zeker in een topic met amper reacties, dan krijg ik meer het gevoel iemand te zijn prestaties post puur om z'n eigen ego te boosten, want niemand lijkt geïnteresseerd :p
Ja precies, en daar doe ik het juist net niet voor ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zyron
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16-06 04:13

Zyron

BWRAAAAP

Door het transfergeweld van januari begon het hier ook weer eens te kriebelen. Enkele dagen geleden een potje gestart met het grootse FC Emmen, de club waar ik als kind nog wel eens op de tribune zat.

Evenals elk potje met deze club zijn financiën een lastige zaak. Je begint met nagenoeg nul transferbudget en je zit al aan het salarisplafond. Vaak promoveerde ik snel, maar werd het niet gemakkelijk in de Eredivisie en degradeerde ik weer, waarna ik vaak ver boven mijn stand leefde (lees: salarisbudget veel te hoog).

Nu een pot waarin ik in seizoen 1 geen spelers heb gehaald en de hand op de knip heb gehouden. Werd 9e, maar wel het hele seizoen onder het salarisbudget gezeten en niet eens in de negatieve cijfers beland. In de zomer wat spelers de deur uitgedaan en voornamelijk gratis spelers aangetrokken die, naar het zich er nu uit laat zien, wel een redelijk potje kunnen voetballen. We gaan het zien!

Overzicht transfers in de zomerstop:
https://i.imgur.com/EQYFUPN.png

Xbox Series X: Forza / Ori \\\/// PlayStation 5: Persona, Horizon, Gran Turismo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bighugmug
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18-06 16:23
Zyron schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 19:35:
Door het transfergeweld van januari begon het hier ook weer eens te kriebelen. Enkele dagen geleden een potje gestart met het grootse FC Emmen, de club waar ik als kind nog wel eens op de tribune zat.

Evenals elk potje met deze club zijn financiën een lastige zaak. Je begint met nagenoeg nul transferbudget en je zit al aan het salarisplafond. Vaak promoveerde ik snel, maar werd het niet gemakkelijk in de Eredivisie en degradeerde ik weer, waarna ik vaak ver boven mijn stand leefde (lees: salarisbudget veel te hoog).

Nu een pot waarin ik in seizoen 1 geen spelers heb gehaald en de hand op de knip heb gehouden. Werd 9e, maar wel het hele seizoen onder het salarisbudget gezeten en niet eens in de negatieve cijfers beland. In de zomer wat spelers de deur uitgedaan en voornamelijk gratis spelers aangetrokken die, naar het zich er nu uit laat zien, wel een redelijk potje kunnen voetballen. We gaan het zien!

Overzicht transfers in de zomerstop:
https://i.imgur.com/EQYFUPN.png
haha klinkt als realisme ten top ;) . Zelf organiseer ik in het voorseizoen een 3-4tal vriendschappelijke bekertoernooitjes tegen grote clubs. Voordeel is dat door die inkomsten het geld in de kas stijgt en je langzaam aan financieel gezond kan opereren.

Ook leuk dat je bij NL. spelers houdt, probeer dat zelf ook altijd te handhaven a.d.h.v. welke competitie ik speel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiekstra
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 04-03 22:15
Ik speel zelf niet (meer), te weinig tijd voor. Maar ik kom toch regelmatig even op dit forum neuzen om de verhalen van anderen te lezen. Dus ik zou zeggen, post die verhalen. Altijd leuk om te lezen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imo62
  • Laatst online: 13-06 22:09
Hier is er nog zo een die momenteel niet speelt maar in het verleden wel ontzettend veel lol heeft gehad met FM. Ik lees de verhalen met veel plezier, dus ga vooral zo door met posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultra
  • Niet online
Ultra schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 10:11:
[...]
Voor het nieuwe seizoen heb ik een tweede spits gecontracteerd, als key player. Nou speelde ik altijd met 1 spits, dus hij zal af en toe als wide targetman moeten spelen, en ik ga daarnaast 4-2-4 proberen met wingers en targetman/poacher-combi.
Die spits is net na de wintertransferperiode al weggekocht :+. Hij kon dus het seizoen afmaken. Speelde wel goed trouwens (7,34 in L1).

Het tweede jaar in L1 kampioen geworden. Zo'n acht wedstrijden voor het einde zakte het team naar de derde plaats, waardoor het nog even billen knijpen was. Dat de voorzitter aan het begin van het seizoen een laag bod op de aanvoerder - een van de beste spelers bovendien - accepteerde was een teleurstelling, maar maakte uiteindelijk niet uit.

Het eerste seizoen in de Championship is tot nu toe echt overleven. Het lukt goed om buiten de degradatiezone te blijven, maar elke wedstrijd is hopen op wat pech bij de tegenstander en geluk aan mijn zijde.
De keeper wilde echt naar een grotere club. Hij heeft me aan drie promoties geholpen, dus ik kon het niet meer weigeren. Er waren wel geïnteresseerden, maar meer dan zijn waarde wilden ze helaas niet betalen. Voor veel meer geld heb ik een vervanger opgepikt bij een degradant uit de Championship, maar die is al vrij snel met een blessure twee maanden aan de kant. Zo goed speelde hij niet eens, dus maakt weinig uit qua punten.

De kwaliteit van mijn spelers is voor de Championship echt te laag. Ze worden stuk voor stuk weggezet door de tegenstander, hobbelen er meestal wat achteraan en scoren is toch wel erg moeilijk geworden. Mijn enige overgebleven goede spits dribbelt af en toe nog wel als Messi door de verdediging, maar daarna de bal in het net prikken is te veel gevraagd. Finishing lijkt met 12 te laag voor zijn rol op dit niveau.
Veel beters heb ik dit seizoen niet aan kunnen trekken. Qua reputatie valt de club halverwege het seizoen zo'n beetje in het midden van de L1 clubs, wat het aantrekken van spelers niet makkelijker maakt. De vier nieuw aangetrokken basisspelers trekken het team niet naar een hoger niveau.

edit:

Hmm, ben nu al een legende van de club blijkbaar. Beetje voorbarig als je het mij vraagt ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Laatst online: 10:07
Denken jullie dat FM 17 een beetje kan draaien op deze laptop?
http://www.mediamarkt.nl/...r-80r900fkmh-1471124.html

Van mijn huidige laptop zijn de usb poorten kapot en speelt niet fijn

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Het zou wel moeten kunnen denk ik, maar het is wel heel minimaal qua specs en de vereisten.
Ik zou het toch in een iets hoger segment zoeken, anders draait het misschien wel maar is de spelervaring niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
dutchgio schreef op maandag 13 februari 2017 @ 11:19:
Het zou wel moeten kunnen denk ik, maar het is wel heel minimaal qua specs en de vereisten.
Ik zou het toch in een iets hoger segment zoeken, anders draait het misschien wel maar is de spelervaring niet goed.
Ja, ik zal hem trouwens 2d spelen, geen 3d

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
Mars18 schreef op maandag 13 februari 2017 @ 11:21:
[...]

Ja, ik zal hem trouwens 2d spelen, geen 3d
Dan zal je vooral mogelijk wat langzame "beurten" krijgen wat later in je carriere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
Bedankt voor de snelle reacties, nu zonder muis spelen is ook niet fijn

En kan ik uberhaupt via steam mijn football manager downloaden? Aangezien er in die laptop geen cd-rom zit?

[ Voor 43% gewijzigd door Mars18 op 13-02-2017 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazyman2008
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13-06 07:36
alle games uit je steam library zijn te downloaden via steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
Ik heb de laptop gekocht en al gespeeld, werkt prima.
Nieuw seizoen begonnen met Feyenoord via de MU Data Update Februari.

Kan eindelijk echt beginnen met spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
Mars18 schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 09:24:
Ik heb de laptop gekocht en al gespeeld, werkt prima.
Nieuw seizoen begonnen met Feyenoord via de MU Data Update Februari.

Kan eindelijk echt beginnen met spelen.
Have fun zou ik zeggen, alleen je hebt wel een fout gemaakt met je clubkeuze >:)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Mijn FM17-carriere verloopt niet al te soepel tot nu toe, hoewel er nu wel verbetering in zit:

Om te beginnen mijn carriere-history:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/cOykit6nNwIC0M9IGvTeaYp9/full.jpg

Bij NAC begonnen. Al snel de laan uitgestuurd, men verwachtte zo ongeveer te promoveren, maar ik had een budget waarvan ik de éénbenige schoonmaakster nog niet eens van kon betalen, laat staan spelers. Liep voor geen meter.

Daarna aan de slag gegaan bij Numancia. De eerste paar seizoenen liep het best lekker, maar in mijn laatste seizoen ben ik zelf opgestapt. Zat met hoop aflopende contracten die niet meer te verlengen waren, kon nauwelijks nieuwe spelers aantrekken, en ook hier werden de budgetten zodanig geknepen dat ik geen kant meer op kon, ook al waren de financien gezond.

Daarna aan de slag gegaan bij FC Metz. Het eerste seizoen eindigde ik als 17e, net boven de degradatiezone. Maar in het tweede seizoen ging ik dan toch onderuit. Met name te wijten aan het feit dat ik geen tactiek werkend kreeg daar, wat ik ook probeerde. In het derde seizoen begon het nog slechter. Ik kreeg een ultimatum van 9 punten uit 5 wedstrijden, ik haalde er helaas maar 6, dus exit was het...

Aan de slag gegaan bij Carlisle in de Engelse Championship. Ze moesten nog 3 wedstrijden, maar waren al gedegradeerd naar League One. In mijn eerste volle seizoen begon het rampzalig, ook hier wilde geen tactiek werken. Gelukkig begon ik halverwege het seizoen op te krabbelen, en haalde ik zelfde promotie play-offs, waar Portsmouth te sterk voor me was (3-1 verloren tuis, 1-1 uit). Maar de verwachtingen vooraf waren een safe midtable positie, dus dat was wel in orde.

Ben nu bezig met mijn 2e volle seizoen, waar de board een positie in het linkerrijtje verwacht. Ik heb pas 15 wedstrijden gespeeld, maar dat lijkt wel te gaan lukken:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/jH0Nt7jlKOLtPnl9HE7W9VQw/full.jpg

Mijn absolute ster-speler, die ze er links, rechts, eroverheen en dwars erdoorheen inknalt:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/BmqCOU9Ra1a9q6Zt0aSwikjT/full.jpg

Zijn history:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/QOkIJvr4SE40oiMYCAFRyBgr/full.jpg

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Curva
  • Laatst online: 05-06 14:14
Je bent al flink ver wildhagen. Jammer dat je tactieken niet goed werken. Maak je ze altijd zelf of download je ze?
Succes bij Carlisle, hopelijk kun je promoveren! Zien de financien er wel goed uit?

PSN: Curvaa_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bighugmug
wildhagen schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 10:32:
Mijn FM17-carriere verloopt niet al te soepel tot nu toe, hoewel er nu wel verbetering in zit:

Om te beginnen mijn carriere-history:

[afbeelding]

Bij NAC begonnen. Al snel de laan uitgestuurd, men verwachtte zo ongeveer te promoveren, maar ik had een budget waarvan ik de éénbenige schoonmaakster nog niet eens van kon betalen, laat staan spelers. Liep voor geen meter.

Daarna aan de slag gegaan bij Numancia. De eerste paar seizoenen liep het best lekker, maar in mijn laatste seizoen ben ik zelf opgestapt. Zat met hoop aflopende contracten die niet meer te verlengen waren, kon nauwelijks nieuwe spelers aantrekken, en ook hier werden de budgetten zodanig geknepen dat ik geen kant meer op kon, ook al waren de financien gezond.

Daarna aan de slag gegaan bij FC Metz. Het eerste seizoen eindigde ik als 17e, net boven de degradatiezone. Maar in het tweede seizoen ging ik dan toch onderuit. Met name te wijten aan het feit dat ik geen tactiek werkend kreeg daar, wat ik ook probeerde. In het derde seizoen begon het nog slechter. Ik kreeg een ultimatum van 9 punten uit 5 wedstrijden, ik haalde er helaas maar 6, dus exit was het...

Aan de slag gegaan bij Carlisle in de Engelse Championship. Ze moesten nog 3 wedstrijden, maar waren al gedegradeerd naar League One. In mijn eerste volle seizoen begon het rampzalig, ook hier wilde geen tactiek werken. Gelukkig begon ik halverwege het seizoen op te krabbelen, en haalde ik zelfde promotie play-offs, waar Portsmouth te sterk voor me was (3-1 verloren tuis, 1-1 uit). Maar de verwachtingen vooraf waren een safe midtable positie, dus dat was wel in orde.

Ben nu bezig met mijn 2e volle seizoen, waar de board een positie in het linkerrijtje verwacht. Ik heb pas 15 wedstrijden gespeeld, maar dat lijkt wel te gaan lukken:

[afbeelding]

Mijn absolute ster-speler, die ze er links, rechts, eroverheen en dwars erdoorheen inknalt:

[afbeelding]

Zijn history:

[afbeelding]
Leest lekker, kan me zo inleven in de hoogte en diepte punten. Dat maakt football manager toch zo leuk, lekker je eigen doelen stellen en aanklommelen :) keep it going

Nette spits - gevalletje - composure/ finishing / balance ingesteld als rol; afmaker neem ik aan?

Ben benieuwd wat voor tacktiek je gebruikt in de lage divisies? Zelf opper ik meestal voor een 4-5-1 - 4-4-1-1 variant ligt er net aan of ik een AMC in het team heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
Flinke carrière inderdaad, niet alles kan helaas succesvol zijn. Maar wel eentje waar je wat lol mee kan beleven neem ik aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Curva schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 11:52:
Je bent al flink ver wildhagen. Jammer dat je tactieken niet goed werken. Maak je ze altijd zelf of download je ze?
Succes bij Carlisle, hopelijk kun je promoveren! Zien de financien er wel goed uit?
Ik maak mijn tactieken altijd zelf, downloaden vind ik niks aan, te makkelijk :)

De financien zijn redelijk. Licht in de min, maar niet zorgwekkend. Het had wel beter kunnen zijn, maar ik klaag niet, het is manageable.
Bighugmug schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 11:53:
[...]

Leest lekker, kan me zo inleven in de hoogte en diepte punten. Dat maakt football manager toch zo leuk, lekker je eigen doelen stellen en aanklommelen :) keep it going

Nette spits - gevalletje - composure/ finishing / balance ingesteld als rol; afmaker neem ik aan?
Klopt, dat is zijn primaire rol inderdaad :)

Maar ook op andere wijzen pakt hij de nodige goals mee :)
Ben benieuwd wat voor tacktiek je gebruikt in de lage divisies? Zelf opper ik meestal voor een 4-5-1 - 4-4-1-1 variant ligt er net aan of ik een AMC in het team heb.
Normaal gesproken gebruik ik een 4-4-1-1 of een 4-2-3-1, maar op de een of andere manier werken die niet bij deze save, vooral 4-4-1-1 wil echt niet, de 4-2-3-1 loopt iets beter.

Ik ben nu overgeschakeld op een klassieke 4-4-2 Diamond (met een meespelende DM en een uiterst agressieve/aanvallende AMC), met wat tweaks, en dat loopt nu heel aardig eigenlijk :)
Terranova schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 12:02:
Flinke carrière inderdaad, niet alles kan helaas succesvol zijn. Maar wel eentje waar je wat lol mee kan beleven neem ik aan :)
Oh, absoluut, ik vind dit soort zaken leuker dan met een echte topclub spelen. Dat vind ik te makkelijk, dan koop je gewoon alle goede spelers en je walst bijna overal overheen. Geen uitdaging imho.

In FM16 heb ik 20+ seizoen bij Wrexham FC gezeten, en hun van de Vanorama Natiomal naar de Champions League gebracht. Hoop dat ik dat met Carlisle ook voor elkaar ga krijgen :)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
wildhagen schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 12:10:

Oh, absoluut, ik vind dit soort zaken leuker dan met een echte topclub spelen. Dat vind ik te makkelijk, dan koop je gewoon alle goede spelers en je walst bijna overal overheen. Geen uitdaging imho.

In FM16 heb ik 20+ seizoen bij Wrexham FC gezeten, en hun van de Vanorama Natiomal naar de Champions League gebracht. Hoop dat ik dat met Carlisle ook voor elkaar ga krijgen :)
Ik heb hetzelfde hoor. Vandaar mijn huidige game met AFC Wimbledon, maar nu ik mijn 1e Premier League seizoen heb afgesloten als 11e, in het 4e seizoen van mijn game. Krijg ik toch weer een beetje het gevoel dat ik maar weer een nieuwe game moet starten, want het ging weer iets te makkelijk.

Sowieso bizar dat ik van een bescheiden budget van een miljoentje of 4, met 1 promotie naar de PL het jaar afsloot met een banksaldo van 80 miljoen 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SirDarkAngel
Mijn seizoen in de Sky bet League One zit erop. Ik had besloten toch maar bij Dover te blijven, omdat er weinig andere plekken beschikbaar waren waar ik enthousiast van werd. Waar de verwachting was dat ik tegen degradatie moest vechten ben ik 7de (1 plek achter de play-offs) geëindigd. In de beker een mooie wedstrijd tegen de Spurs mogen spelen.

Vooral het eerste gedeelte van het seizoen ging goed. Het tweede deel had ik last van blessures en schorsingen. Toen het minder ging in de tweede helft een sollicitatie bij Twente gehad. Die spelen in de Jupiler League in mijn spel. Ik mocht op gesprek komen, maar dit ging helaas niet door.

Volgend seizoen waarschijnlijk nog een seizoen Dover, al heb ik nog geen contract, omdat ik dit afgehouden heb. 5 Spelers gaan vertrekken, waarvan de meeste ondertussen wisselspelers zijn. Ik hoop mijn elftal te kunnen versterken met enkele transfervrije spelers. Ik ben nog steeds weinig aantrekkelijk voor spelers die kunnen voetballen. Alleen mijn middenveld is op orde. Ik wil een ervaren spits/verdediger en doelman, maar ben blij als ik 1 van deze linies op orde ga krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:05

Phydomir

Dennis

Speel de laatste tijd nog maar sporadisch af en toe wat wedstrijden. Heb recentelijk nog wel (weer) een nieuwe journeyman save gestart. Ben daarbij terecht gekomen bij Fana IL in Norwegen. Nu bijna aan het einde van het eerste seizoen en meegekregen dat het doel was niet te degraderen, wat wel lijkt te gaan lukken. Eens kijken of ik hier nog wat tijd in kan steken.

Blijft voor mijn FM fix wel "trouw" wat YouTubers volgen. Volg Loki Doki en Lollujo. Leuk om te zien hoe andere het aanpakken.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
Mijn nieuwe transferbudget gehad voor mijn 2e seizoen in de premier league, 89 miljoen 8)7 _O-

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Bighugmug
Na het lezen van de forumpost hier kon ik niet achterblijven mijn huidige game te posten:

Club: VFB Stuttgart
Start- Divisie: 2de Bundesliga
Bekende spelers start selectie: Mitchell Langerak (ex Dortmund),Kevin GroBkreutz (ex Dortmund), Daniel Gincze (ex Dortmund) <- al decennia's lang Dortmund supporter kan ik dat natuurlijk waarderen O-)
Beweegredenen: Grote Club als VFB Stuttgart terug te herstellen in eer, waar grote namen als Philipp Lahm, Jens Lehmann, Jürgen Klinsmann, Sami Khedira, Aljaksander Hleb, Thomas Hitzlsperger & Mario Gomez nog gevoetbald hebben.
Speelvisie: Traditieclub die bouwt op jeugd en aanvallend voetbal, wat je terugziet met een hoog spelend 2de elftal (3rde regional) en een gedegen aanwezige U19 selectie
Eis bestuur: Promotie naar de Bundesliga

Zoals altijd in mijn Footballmanager potjes start ik met 3 eigen bekertoernooitjes tegen Clubs van grote statuur zodat de cash binnenstroomt (ca. 750k-1.5m. per cup) en eindig met een enkele wedstrijd vriendschappelijk wedstrijd tegen Bayern Munchen (1mil.). (om te testen waar mijn team staat, en herhaal dit jaarlijks als eigen meetlat)

Vervolgens vrij vlot gestart met spelen en wat laat aan de renovatie begonnen van het team. Het aanwezige spelersmateriaal is eigenlijk voldoende tot ruim voldoende instaat om promotie af te dwingen.

Maar toch een beetje opgeruimd en getransferd:
FM Stuttgart Seizoen1

Gebleken goede nieuwkomers seizoen 2016/2017:
Danny Williams - Sterke Verdedigend middenvelder met goede fysieke attributen en inzet
-27 wedstrijden 19 gele kaarten 1 rode kaart :o gifkikker pur sang héérlijk toch
Kacper Przbylko - Sterke Spits met inzet idem als hierboven lef/inzet/felheid/teamgeest >15 >:)
-26 wedstrijden 21 doelpunten 7 assists _/-\o_ 7.45 gemiddeld! _/-\o_
Neven Subotic (jeeh nog een Dortmunder 8) ) - Sobere verdediger op zijn top 17 mandekking 18 tackling en bijbehorende fhysiek 16 kracht 18 sprongkracht. Alleen uiterst traag 8 snelheid
-15 wedstrijden (Ja ook hier blessure gevoelig 8)7) 7.11 gemiddeld
Kristoffer Ajer - wonderkind - mentaal en fhysiek topper scoort een gedegen 7.15 gemiddeld en groeit uit tot een waardevolle speler die voor vele miljoenen verkocht kan worden
Kim Jin-Su - voor 750k een gedegen linksback met goede fysiek hier ook een inzet/lef/felheid/teamgeest hoog scoort de komende seizoen steevast een gemiddelde rond 7.00

Uitgaand vnl. de grootverdiener Kevin GroBkreutz die me gewoon teveel salaris ruimt inneemt.
Toptalent(en): Grgic en Özcan voor ervaring op te doen

Uiteindelijke competitiestand 2016/2017
Seizoen 1 stand
Met 65 doelpunten kon ik tevreden terug kijken, mijn 4-4-2 met hoge lijn en constante druk en korte dekking joeg ik wel in de kaarten maar symboliseert voor mij toch het spel dat ik graag terugzie ("passie & strijd"), leverde helaas ook de nodige puntverliezen op als de goal niet viel.
Toch was het tot lang spannend in de top wat dan weer typisch Duits voelt (iedereen wint gewoon van iedereen "ja Bayern uitgezonderd :X )

Seizoen 2:
Wat hierop volgde was de grote schoonmaak voor het niveau verschil met de Bundesliga te dichten.
Wat natuurlijk aan het eind van seizoen 1 in het teamgesprek aangegeven had "ooh dat moraal ;w "
Seizoen 2 transfers
Met 24.5 miljoen aan gekochte spelers en 33.5 miljoen verkocht hield ik me vervolgens netjes aan de Duitse normen.

Gebleken goede nieuwkomers seizoen 2017/2018:
Fabian Giefer - 17 reflexen, 16 hoge ballen en bijbehorend fhysiek uitstekende 1ste keeper
Kenneth Omeruo - superallround verdediger (fysiek >15 attributen) en met een zeldzame 15 concentratie en 14 positie kiezen
25 wedstrijden - 7.10 gemiddeld
David Pavelka - verving Danny Williams vnl. omdat met 17 kalmte en 18 concentratie hij uitermate geschikt is om een mannetje uit te schakelen en had onderhand een half speeldek aan gele kaarten binnen :+
27 wedstrijden - 7.06 gemiddeld en 4.11 Tackling in de competitie!!! _/-\o_
Mubarak Wakaso - Zeer fysieke snelle linkervleugelaanvaller met 14 voorzetten en >16lef/inzet/vastberadenheid/
29 wedstijden - 7.35 gemiddeld, 4 doelpunten, 9 assists
Stefan Aigner - Ietsje lager fysiek als Wakaso alleen een snelle rechtvleugelaanvaller met afwerken/kopen en balaanname
30 wedstrijden - 7.43 gemiddeld! _/-\o_ 7 doelpunten 12 assists

Gianluca Lapadula - Complete spits met een neusje voor de zalm "screenshot start seizoen 3"

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/0fEki3mlFAhgPsGmsUmhDKFk/full.png
22 wedstrijden - 21 doelpunten 7 assists en gemiddelde van 7.52 O+

Uitgaand eigenlijk alles wat over de >30 jaar gaat/of is, en te verkopen viel (of onhoudbaar was met contract vernieuwing (Grgic))
Verkoop topspits Przybylko omdat niet overtuigd was van zijn stats voor de 1ste Bundesliga en met Gianluca Lapadula en met toptalent Ribamar en huurling Osana (uiteindelijk overgenomen seizoen 3) nog twee spitsen had die 1 doelpunt per 2 wedstrijden liepen en speeltijd gunde.

Met de gehele vernieuwde startelf eindigde het seizoen op de slotdag met een KAMPIOENSCHAP :9~
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/1Z3avbZKcH3mNAq2EBnRJYpb/full.png

Omdat het toch een erg lange post begint te worden, entschuldigung O-) sluit ik het hier bij af met een teaser van volgend tranfseroverzicht ;) (ik krijg daar echt een kick van als ik weer mag shoppen :9~ )

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Rl4adY1Ziu7Mot8VU9om5QgU/full.png

p.s. kept it short (staff wissels, spelers moraal, omgang persmuskieten en u19 niet meegenomen }:O )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mars18
Bighugmug schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 23:39:
Na het lezen van de forumpost hier kon ik niet achterblijven mijn huidige game te posten:

Club: VFB Stuttgart
Start- Divisie: 2de Bundesliga
Bekende spelers start selectie: Mitchell Langerak (ex Dortmund),Kevin GroBkreutz (ex Dortmund), Daniel Gincze (ex Dortmund) <- al decennia's lang Dortmund supporter kan ik dat natuurlijk waarderen O-)
Beweegredenen: Grote Club als VFB Stuttgart terug te herstellen in eer, waar grote namen als Philipp Lahm, Jens Lehmann, Jürgen Klinsmann, Sami Khedira, Aljaksander Hleb, Thomas Jitzlsperger & Mario Gomez nog gevoetbald hebben.
Speelvisie: Traditieclub die bouwt op jeugd en aanvallend voetbal, wat je terugziet met een hoog spelend 2de elftal (3rde regional) en een gedegen aanwezige U19 selectie
Eis bestuur: Promotie naar de Bundesliga

Zoals altijd in mijn Footballmanager potjes start ik met 3 eigen bekertoernooitjes tegen Clubs van grote statuur zodat de cash binnenstroomt (ca. 750k-1.5m. per cup) en eindig met een enkele wedstrijd vriendschappelijk wedstrijd tegen Bayern Munchen (1mil.). (om te testen waar mijn team staat, en herhaal dit jaarlijks als eigen meetlat)

Vervolgens ben ik vrij vlot gestart met spelen en wat laat aan de renovatie begonnen van het team. Het aanwezige spelersmateriaal is eigenlijk voldoende tot ruim voldoende instaat om promotie af te dwingen.

Maar toch een beetje opgeruimd en getransferd:
[afbeelding]

Gebleken goede nieuwkomers seizoen 2016/2017:
Danny Williams - Sterke Verdedigend middenvelder met goede fysieke attributen en inzet
-27 wedstrijden 19 gele kaarten 1 rode kaart :o gifkikker pur sang héérlijk toch
Kacper Przbylko - Sterke Spits met inzet idem als hierboven lef/inzet/felheid/teamgeest >15 >:)
-26 wedstrijden 21 doelpunten 7 assists _/-\o_ 7.45 gemiddeld! _/-\o_
Neven Subotic (jeeh nog een Dortmunder 8) ) - Sobere verdediger op zijn top 17 mandekking 18 tackling en bijbehorende fhysiek 16 kracht 18 sprongkracht. Alleen uiterst traag 8 snelheid
-15 wedstrijden (Ja ook hier blessure gevoelig 8)7) 7.11 gemiddeld
Kristoffer Ajer - wonderkind - mentaal en fhysiek topper scoort een gedegen 7.15 gemiddeld en groeit uit tot een waardevolle speler die voor vele miljoenen verkocht kan worden
Kim Jin-Su - voor 750k een gedegen linksback met goede fysiek hier ook een inzet/lef/felheid/teamgeest hoog scoort de komende seizoen steevast een gemiddelde rond 7.00

Uitgaand vnl. de grootverdiener Kevin GroBkreutz die me gewoon teveel salaris ruimt inneemt.
Toptalent(en): Grgic en Özcan voor ervaring op te doen

Uiteindelijke competitiestand 2016/2017
[afbeelding]
Met 65 doelpunten kon ik tevreden terug kijken, mijn 4-4-2 met hoge lijn en constante druk en korte dekking joeg ik wel in de kaarten maar symboliseert voor mij toch het spel dat ik graag terugzie ("passie & strijd"), leverde helaas ook de nodige puntverliezen op als de goal niet viel.
Toch was het tot lang spannend in de top was dan weer typisch Duits voelt (iedereen wint gewoon van iedereen "ja Bayern uitgezonderd :X )

Seizoen 2:
Wat hierop volgde was de grote schoonmaak voor het niveau verschil met de Bundesliga te dichten.
Wat natuurlijk aan het eind van seizoen 1 in het teamgesprek aangegeven had "ooh dat moraal ;w "
[afbeelding]
Met 24.5 miljoen aan gekochte spelers en 33.5 miljoen verkocht hield ik me vervolgens netjes aan de Duitse normen.

Gebleken goede nieuwkomers seizoen 2017/2018:
Fabian Giefer - 17 reflexen, 16 hoge ballen en bijbehorend fhysiek uitstekende 1ste keeper
Kenneth Omeruo - superallround verdediger (fysiek >15 attributen) en met een zeldzame 15 concentratie en 14 positie kiezen
25 wedstrijden - 7.10 gemiddeld
David Pavelka - verving Danny Williams vnl. omdat met 17 kalmte en 18 concentratie hij uitermate geschikt is om een mannetje uit te schakelen en had onderhand een half speeldek aan gele kaarten binnen :+
27 wedstrijden - 7.06 gemiddeld en 4.11 Tackling in de competitie!!! _/-\o_
Mubarak Wakaso - Zeer fysieke snelle linkervleugelaanvaller met 14 voorzetten en >16lef/inzet/vastberadenheid/
29 wedstijden - 7.35 gemiddeld, 4 doelpunten, 9 assists
Stefan Aigner - Ietsje lager fysiek als Wakaso alleen een snelle rechtvleugelaanvaller met afwerken/kopen en balaanname
30 wedstrijden - 7.43 gemiddeld! _/-\o_ 7 doelpunten 12 assists

Gianluca Lapadula - Complete spits met een neusje voor de zalm "screenshot start seizoen 3"

[afbeelding]
22 wedstrijden - 21 doelpunten 7 assists en gemiddelde van 7.52 O+

Uitgaand eigenlijk alles wat over de >30 jaar gaat of is en te verkopen viel en onhoudbaar was met contract vernieuwing (Grgic)
Verkoop topspits Przybylko omdat niet overtuigd was van zijn stats voor de 1ste Bundesliga en met Gianluca Lapadula en met toptalent Ribamar en huurling Osana (uiteindelijk overgenomen seizoen 3) nog twee spitsen had die 1 doelpunt per 2 wedstrijden liepen en speeltijd gunde.

Met de gehele vernieuwde startelf eindigde het seizoen op de slotdag met een KAMPIOENSCHAP :9~
[afbeelding]

Omdat het toch een erg lange post begint te worden, entschuldigung O-) sluit ik het hier bij af met een teaser van volgend tranfseroverzicht ;) (ik krijg daar echt een kick van als ik weer mag shoppen :9~ )

[afbeelding]

p.s. kept it short (staff wissels, spelers moraal, omgang persmuskieten en u19 niet meegenomen }:O )
Wat een mooi verhaal, en knap ook _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bighugmug
Mars18 schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 06:56:
[...]

Wat een mooi verhaal, en knap ook _/-\o_
Bedankt vond het ook leuk om te schrijven :)
En maakt een leuk reflectie moment "mini sabbatical"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Terranova
Kijk eens aan, leven in het topic :D Maakt het wel heel leuk om te lezen. Mooie carrière ook weer @Bighugmug

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SirDarkAngel
Ik heb er weer een seizoen met Dover erop zitten. Na vorig seizoen 7de te zijn geworden, hoopte ik daar dit seizoen weer in de buurt te komen van deze plek. Het vorige seizoen bestond naar mijn mening uit veel geluk. Als ik de gegevens van de spelers van de andere clubs in de competitie zag dan kreeg ik koude rillingen over mijn lijf en moest ik mij inhouden mijn spelers niet voor de wedstrijd al te zeggen dat ze hun best gedaan hadden, maar er niet meer inzat.

Twee van mijn middenvelders zijn volgens mijn assistenten degelijke spelers voor de Sky Bet League 1. Alle overige spelers zijn spelers voor de Sky Bet League 2 en lager. Hieronder 1 van deze 2 ‘sterspelers’. Een Griekse middenvelder welke sinds dit seizoen international is waardoor hij de nodige wedstrijden afwezig was.

Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/nJccRF/1.png

Ik ben doorgegaan met de formatie waar ik de laatste seizoenen ook in gespeeld heb. Was ik in het verleden ervan overtuigd dat je de formatie regelmatig moest wijzigen, omdat hij anders ‘plotseling’ niet meer werkte, daar speel ik nu sinds het begin van deze club in ongeveer dezelfde formatie. Hierbij worden alleen de rollen van de spelers bijgeschaafd door de tijd heen. Doordat ik de underdog ben tijdens de meeste wedstrijden heb ik een vrij defensieve opstelling waarbij onderstaande 11 spelers het meeste gespeeld hebben:

Afbeeldingslocatie: https://image.ibb.co/cxK2tv/2.png

Keeper: Poolse keeper welke ik 2 seizoenen geleden van Sunderland gehuurd heb en daarna transfervrij heb kunnen overnemen. Speelt goed en haalt steeds vaker 7éns in plaats van hoge 6én.
Sobere linker vleugel verdediger: Voor deze positie koop ik elk seizoen een andere speler en elk seizoen, inclusief de laatste, ben ik niet tevreden over de speler welke hier speelt. Volgend jaar weer een nieuwe kandidaat en mag Debayo op de bank plaats nemen.
Linker centrale verdediger: Mijn held Howlett-Mundle. Ik heb een zwak voor de pixels op mijn scherm welke deze speler symboliseren. Deze speler heb ik transfervrij overgenomen toen ik speelde in de Vanarama National en na hem 1 seizoen te hebben uitgeleend aan een Vanarama South ploeg is hij t/m dit seizoen basis speler geweest voor Dover en worden zijn cijfers elk seizoen beter.
Sobere rechter centrale verdediger: Deze speler heb ik transvervrij overgenomen als talent aan het begin van dit seizoen. De speler welke eigenlijk op deze positie zou gaan spelen was geblesseerd aan het begin van de competitie en Cabango was de enige andere verdediger met kopkracht. Zijn kans heeft hij gepakt en hij is niet meer uit de basis geweest. Ondanks dat zijn stats helemaal niet zo goed zijn is dit de speler welke het hoogste gemiddelde cijfer heeft van de competitie. (Mede omhoog gehaald doordat hij uit corners nog weleens wist te scoren)
Sobere rechter vleugel verdediger: Young heeft een Veltmannetje gedaan. Vorig jaar nog centraal verdediger, maar sinds dit seizoen een vaste waarde aan de rechterkant van het veld waar hij de aanvoerder eruit heeft gespeeld. Zijn cijfers zijn niet geweldig, maar de aanvoerder had een grote vormcrisis en heeft de langste tijd bij de club gehad. Young zat in de jeugd toen ik bij Dover kwam en is ook 1 van de spelers welke van de Vanarama National mee is gegroeid naar de Sky Bet League 1.
Linker middenvelder: Gamblen is naast Mourgos mijn tweede sterspeler. Ook hij zit al vanaf de Vanarama National in mijn team toen hij transfervrij naar Dover kwam. Toen al een super talent welke zich ontwikkeld heeft ondanks de brakke faciliteiten welke hij hiervoor tot zijn beschikking had. Vanaf volgend seizoen mag hij het op gaan nemen tegen Nottingham Forest waar hij oorspronkelijk vandaan komt.
Balveroverende centrale middenvelder: Dolan speelt ook alweer drie seizoenen bij de club en is de gele kaarten pakker van het elftal. Regelmatig zit hij aan de kant omdat hij 5/10/15 gele kaarten gepakt heeft. Dit hoort bij zijn rol en wordt gedoogd. Hij wil met zijn vrije trappen skills van “13” ook nog wel eens een bal erin schoppen.
Zwervende spelmaker: Hier speelt onze Griek uit de eerdere screenshot. In de eerst helft van het seizoen speelde hij als centrale middenvelder. Ondanks dat de verdediging dit seizoen solide was creëerde we heel weinig kansen. Vanaf December heeft Mourgos de rol zwervende spelmaker gekregen, Dolan naast hem is van verdedigend naar ondersteunend gegaan terwijl de rest van het team de instructies heeft gehad meer op positie te blijven staan en gedisciplineerder te spelen. Sinds dat moment speelde Mourgos fantastische wedstrijden en heeft gezorgd voor een topseizoen.
Vooruitgeschoven spelmaker: Fabbrini speelt sinds de laatste transferperiode bij ons, omdat de vorige speler niet constant genoeg presteerde en regelmatig door de ondergrens ging zonder dat ik een goede vervanger had. Deze speler is een stuk beter dan de vorige en ondanks dat het talent wat hier eerder speelde een stuk minder speeltijd krijgt heeft deze verandering ook meegeholpen aan de betere resultaten van de tweede seizoenshelft.
Vroeg storende aanvaller: Bowery speelt sinds het begin van dit seizoen bij Dover nadat hij transfervrij van een andere Sky Bet League 1 club is overgekomen. Hij speelt redelijk en lost top wedstrijden af met droevige wedstrijden. Hij heeft niet echt goede concurrentie voor zijn positie waardoor hij redelijk zeker is van zijn plek.
Diepe spits: German is de eerste speler welke ik voor geld heb aangetrokken en welke niet transfervrij is overgekomen. Voor 73k is hij in de laatste transferwindow overgekomen van Port Vale uit de Sky Bet League 1. Hij maakte in zijn eerste wedstrijd een Hattrick, maar ook hij speelt regelmatig droevige wedstrijden. Matig positief dat dit nog gaat verbeteren omdat hij pas net 24 is. Mijn ervaring is dat spitsen als ze wat ouder zijn constanter gaan presteren.

Op de bank heb ik nog 2 grotere talenten voor het middenveld en zit mijn aanvoerder voor de rechtsachter positie. Verder heb ik een vrij brede selectie nadat ik vorig jaar in de problemen kwam door te weinig spelers, maar dit seizoen gelukkig minder uitval gehad en het tweede garnituur heel weinig hoeven te gebruiken.

Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/kDgFDv/3.png

Bovenstaande screenshot vat het seizoen redelijk samen. Het begon matig en daarna constant rond plaats 10 gezeten. Na de laatste transfer windows zijn er de nodige aanpassingen gemaakt. Wat nieuwe spelers in de voorhoede, wat instructies veranderd en na een sprint naar de 2 plaats uiteindelijk weer afgezakt naar de 6de. (4 punten verschil op het einde). Deze plaats heb ik kunnen vasthouden en dit betekende Playoffs. In de halve finale won ik over 2 wedstrijden met 4-1 en in de finale werd er met 0-2 gewonnen. Het voordeel van mijn formatie is dat ploegen die komen worden verslagen. Mijn defensie is solide en fouten bij de tegenstander worden met grote regelmaat afgestraft. Wanneer ik het spel moet maken is het lastiger. Met deze formatie/spelers krijg ik de defensie van andere clubs niet open en heb ik veel balbezit net buiten de 16 zonder echt gevaarlijk te worden. In dit geval is mijn lage reputatie denk ik een voordeel, omdat ik bij de meeste wedstrijden de underdog ben en ploegen dus komen waardoor mijn formatie perfect werkt. Het nadeel van deze reputatie is dat spelers nog steeds niet graag oversteppen.

Voor volgend seizoen krijg ik 1,65 miljoen aan transferbudget. Dit is meer 27 keer meer dan laatste seizoen. Ook wordt er eindelijk geïnvesteerd in het trainingscentrum waardoor speler hopelijk beter kunnen worden. Of ik volgend seizoen deze club nog manage weet ik niet. Als ik de kans heb op een leuke eredivisie ploeg wil ik daar eigenlijk graag heen om dan later weer in Engeland terug te keren. Ik zeg nu alleen al 2 seizoenen dat ik iets anders wil en speel nog steeds bij Dover, dus wie weet win ik hier ooit nog eens de CL ;-)

Aardig lulverhaal zo, zoals Bighugmug ’t zo mooi zij is het een leuk reflectiemoment. Nog een keer door alle spelers heen gaan, zien hoelang ze er al zijn en wat ze gepresteerd hebben. Voor het eerst dat ik getwijfeld heb een editie van FM over te slaan. Zelden zoveel plezier mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bighugmug
SirDarkAngel schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 11:04:
Ik heb er weer een seizoen met Dover erop zitten. Na vorig seizoen 7de te zijn geworden, hoopte ik daar dit seizoen weer in de buurt te komen van deze plek. Het vorige seizoen bestond naar mijn mening uit veel geluk. Als ik de gegevens van de spelers van de andere clubs in de competitie zag dan kreeg ik koude rillingen over mijn lijf en moest ik mij inhouden mijn spelers niet voor de wedstrijd al te zeggen dat ze hun best gedaan hadden, maar er niet meer inzat.

Twee van mijn middenvelders zijn volgens mijn assistenten degelijke spelers voor de Sky Bet League 1. Alle overige spelers zijn spelers voor de Sky Bet League 2 en lager. Hieronder 1 van deze 2 ‘sterspelers’. Een Griekse middenvelder welke sinds dit seizoen international is waardoor hij de nodige wedstrijden afwezig was.

[afbeelding]

Ik ben doorgegaan met de formatie waar ik de laatste seizoenen ook in gespeeld heb. Was ik in het verleden ervan overtuigd dat je de formatie regelmatig moest wijzigen, omdat hij anders ‘plotseling’ niet meer werkte, daar speel ik nu sinds het begin van deze club in ongeveer dezelfde formatie. Hierbij worden alleen de rollen van de spelers bijgeschaafd door de tijd heen. Doordat ik de underdog ben tijdens de meeste wedstrijden heb ik een vrij defensieve opstelling waarbij onderstaande 11 spelers het meeste gespeeld hebben:

[afbeelding]

Keeper: Poolse keeper welke ik 2 seizoenen geleden van Sunderland gehuurd heb en daarna transfervrij heb kunnen overnemen. Speelt goed en haalt steeds vaker 7éns in plaats van hoge 6én.
Sobere linker vleugel verdediger: Voor deze positie koop ik elk seizoen een andere speler en elk seizoen, inclusief de laatste, ben ik niet tevreden over de speler welke hier speelt. Volgend jaar weer een nieuwe kandidaat en mag Debayo op de bank plaats nemen.
Linker centrale verdediger: Mijn held Howlett-Mundle. Ik heb een zwak voor de pixels op mijn scherm welke deze speler symboliseren. Deze speler heb ik transfervrij overgenomen toen ik speelde in de Vanarama National en na hem 1 seizoen te hebben uitgeleend aan een Vanarama South ploeg is hij t/m dit seizoen basis speler geweest voor Dover en worden zijn cijfers elk seizoen beter.
Sobere rechter centrale verdediger: Deze speler heb ik transvervrij overgenomen als talent aan het begin van dit seizoen. De speler welke eigenlijk op deze positie zou gaan spelen was geblesseerd aan het begin van de competitie en Cabango was de enige andere verdediger met kopkracht. Zijn kans heeft hij gepakt en hij is niet meer uit de basis geweest. Ondanks dat zijn stats helemaal niet zo goed zijn is dit de speler welke het hoogste gemiddelde cijfer heeft van de competitie. (Mede omhoog gehaald doordat hij uit corners nog weleens wist te scoren)
Sobere rechter vleugel verdediger: Young heeft een Veltmannetje gedaan. Vorig jaar nog centraal verdediger, maar sinds dit seizoen een vaste waarde aan de rechterkant van het veld waar hij de aanvoerder eruit heeft gespeeld. Zijn cijfers zijn niet geweldig, maar de aanvoerder had een grote vormcrisis en heeft de langste tijd bij de club gehad. Young zat in de jeugd toen ik bij Dover kwam en is ook 1 van de spelers welke van de Vanarama National mee is gegroeid naar de Sky Bet League 1.
Linker middenvelder: Gamblen is naast Mourgos mijn tweede sterspeler. Ook hij zit al vanaf de Vanarama National in mijn team toen hij transfervrij naar Dover kwam. Toen al een super talent welke zich ontwikkeld heeft ondanks de brakke faciliteiten welke hij hiervoor tot zijn beschikking had. Vanaf volgend seizoen mag hij het op gaan nemen tegen Nottingham Forest waar hij oorspronkelijk vandaan komt.
Balveroverende centrale middenvelder: Dolan speelt ook alweer drie seizoenen bij de club en is de gele kaarten pakker van het elftal. Regelmatig zit hij aan de kant omdat hij 5/10/15 gele kaarten gepakt heeft. Dit hoort bij zijn rol en wordt gedoogd. Hij wil met zijn vrije trappen skills van “13” ook nog wel eens een bal erin schoppen.
Zwervende spelmaker: Hier speelt onze Griek uit de eerdere screenshot. In de eerst helft van het seizoen speelde hij als centrale middenvelder. Ondanks dat de verdediging dit seizoen solide was creëerde we heel weinig kansen. Vanaf December heeft Mourgos de rol zwervende spelmaker gekregen, Dolan naast hem is van verdedigend naar ondersteunend gegaan terwijl de rest van het team de instructies heeft gehad meer op positie te blijven staan en gedisciplineerder te spelen. Sinds dat moment speelde Mourgos fantastische wedstrijden en heeft gezorgd voor een topseizoen.
Vooruitgeschoven spelmaker: Fabbrini speelt sinds de laatste transferperiode bij ons, omdat de vorige speler niet constant genoeg presteerde en regelmatig door de ondergrens ging zonder dat ik een goede vervanger had. Deze speler is een stuk beter dan de vorige en ondanks dat het talent wat hier eerder speelde een stuk minder speeltijd krijgt heeft deze verandering ook meegeholpen aan de betere resultaten van de tweede seizoenshelft.
Vroeg storende aanvaller: Bowery speelt sinds het begin van dit seizoen bij Dover nadat hij transfervrij van een andere Sky Bet League 1 club is overgekomen. Hij speelt redelijk en lost top wedstrijden af met droevige wedstrijden. Hij heeft niet echt goede concurrentie voor zijn positie waardoor hij redelijk zeker is van zijn plek.
Diepe spits: German is de eerste speler welke ik voor geld heb aangetrokken en welke niet transfervrij is overgekomen. Voor 73k is hij in de laatste transferwindow overgekomen van Port Vale uit de Sky Bet League 1. Hij maakte in zijn eerste wedstrijd een Hattrick, maar ook hij speelt regelmatig droevige wedstrijden. Matig positief dat dit nog gaat verbeteren omdat hij pas net 24 is. Mijn ervaring is dat spitsen als ze wat ouder zijn constanter gaan presteren.

Op de bank heb ik nog 2 grotere talenten voor het middenveld en zit mijn aanvoerder voor de rechtsachter positie. Verder heb ik een vrij brede selectie nadat ik vorig jaar in de problemen kwam door te weinig spelers, maar dit seizoen gelukkig minder uitval gehad en het tweede garnituur heel weinig hoeven te gebruiken.

[afbeelding]

Bovenstaande screenshot vat het seizoen redelijk samen. Het begon matig en daarna constant rond plaats 10 gezeten. Na de laatste transfer windows zijn er de nodige aanpassingen gemaakt. Wat nieuwe spelers in de voorhoede, wat instructies veranderd en na een sprint naar de 2 plaats uiteindelijk weer afgezakt naar de 6de. (4 punten verschil op het einde). Deze plaats heb ik kunnen vasthouden en dit betekende Playoffs. In de halve finale won ik over 2 wedstrijden met 4-1 en in de finale werd er met 0-2 gewonnen. Het voordeel van mijn formatie is dat ploegen die komen worden verslagen. Mijn defensie is solide en fouten bij de tegenstander worden met grote regelmaat afgestraft. Wanneer ik het spel moet maken is het lastiger. Met deze formatie/spelers krijg ik de defensie van andere clubs niet open en heb ik veel balbezit net buiten de 16 zonder echt gevaarlijk te worden. In dit geval is mijn lage reputatie denk ik een voordeel, omdat ik bij de meeste wedstrijden de underdog ben en ploegen dus komen waardoor mijn formatie perfect werkt. Het nadeel van deze reputatie is dat spelers nog steeds niet graag oversteppen.

Voor volgend seizoen krijg ik 1,65 miljoen aan transferbudget. Dit is meer 27 keer meer dan laatste seizoen. Ook wordt er eindelijk geïnvesteerd in het trainingscentrum waardoor speler hopelijk beter kunnen worden. Of ik volgend seizoen deze club nog manage weet ik niet. Als ik de kans heb op een leuke eredivisie ploeg wil ik daar eigenlijk graag heen om dan later weer in Engeland terug te keren. Ik zeg nu alleen al 2 seizoenen dat ik iets anders wil en speel nog steeds bij Dover, dus wie weet win ik hier ooit nog eens de CL ;-)

Aardig lulverhaal zo, zoals Bighugmug ’t zo mooi zijn is het een leuk reflectiemoment. Nog een keer door alle spelers heen gaan, zien hoelang ze er al zijn en wat ze gepresteerd hebben. Voor het eerst dat ik getwijfeld heb een editie van FM over te slaan. Zelden zoveel plezier mee gehad.
Leest lekker weg :*) compliments. _/-\o_

Wat me opvalt is dat je spelers zo'n hoge rugnummers hebben volgens mij is de automatisch rugnummers toewijzen het niet eens met je selectiebeleid :+ (geeft meestal toch een keeper rugnr. 1 , rechtsback 2, AMC 10 , etc..)

Nu gaat het me benieuwen wat je met de cash gaat doen :) (kun je met vriendschappelijke bekers geen extra inkomsten genereren?) Of salarisbudget omhoog brengen en tweede garnituur lenen van divisie hoger?

Hou 't in ieder geval in de gaten 8)

(en wat betreft spits Germann leert mijn ervaring dat moraal veel invloed heeft op prestaties, lieg dat je tandplak eraf valt tijdens wedstrijdcommentaar (individueel commentaar -> ben zeer tevreden :+ ) en vaak zie je dan het moraal groeien en gaan ze presteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirDarkAngel
Bighugmug schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 11:55:
[...]

Leest lekker weg :*) compliments. _/-\o_

Wat me opvalt is dat je spelers zo'n hoge rugnummers hebben volgens mij is de automatisch rugnummers toewijzen het niet eens met je selectiebeleid :+ (geeft meestal toch een keeper rugnr. 1 , rechtsback 2, AMC 10 , etc..)

Nu gaat het me benieuwen wat je met de cash gaat doen :) (kun je met vriendschappelijke bekers geen extra inkomsten genereren?) Of salarisbudget omhoog brengen en tweede garnituur lenen van divisie hoger?

Hou 't in ieder geval in de gaten 8)

(en wat betreft spits Germann leert mijn ervaring dat moraal veel invloed heeft op prestaties, lieg dat je tandplak eraf valt tijdens wedstrijdcommentaar (individueel commentaar -> ben zeer tevreden :+ ) en vaak zie je dan het moraal groeien en gaan ze presteren.
Dank u. Rugnummers is een vreemde gewoonte. Ik vind het leuk snel te kunnen zien welke spelers er al waren en welke er aangeschaft zijn. Daarom geef ik alle spelers welke onder mijn hoede komen een hoog rugnummer. (Dit werkte tot het laatste seizoen, waarin er een paar opeens een favoriet rugnummer hadden. Dus die maar uitgedeeld).

Moraal is inderdaad belangrijk. Zo snel er een paar wedstrijden niet lekker lopen, teambespreking en de boel weer opvrolijken.

Met het geld ga ik niets doen.Ik ben overgestapt naar Zwolle. Ze zijn net gedegradeerd uit de Eredivisie en ik wil ze weer terug brengen. Bij Dover zat ik echt vast in hun slechte reputatie. Ik zit nu 2 dagen bij Zwolle en ben mij kapot geschrokken van het aantal spelers wat weg wil door de degradatie. Het transferbudget/loon zijn wel zeer coulant en ik mag goed investeren. Dit jaar promotie naar de eredivisie en dan op voor een Europese plek. Dat is het doel te minste, nu kijken of ik in de buurt kom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hotymoty
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 13:06
Ik hoorde overal dat het spel niet lekker liep, is dit nog steeds of is het gefixed?

Vroeger speelde ik dit spel heel erg veel, maar laatste tijd is het erg ingewikkeld geworden. Is er een modus waar het meer basic is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
hotymoty schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 00:04:
Ik hoorde overal dat het spel niet lekker liep, is dit nog steeds of is het gefixed?

Vroeger speelde ik dit spel heel erg veel, maar laatste tijd is het erg ingewikkeld geworden. Is er een modus waar het meer basic is?
Ik heb in iig in zo'n 100 uur geen issues gehad met de performance.

En ja er is een basic mode van FM, volgens mij heet dat nu FM Touch of nog Classic oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlippervanTheB
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 13-06 12:26
Ik heb een ietwat vreemde vraag. Ik heb nu een laptop die belachelijk snel is, maar zonder disc drive. Hoe kan ik hier FM 17 voor kopen en offline op zien te spelen? Dus zonder dat ik online hoef te gaan... Is dit mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07:18

odan

The dark side is within all!

SlippervanTheB schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 22:19:
Ik heb een ietwat vreemde vraag. Ik heb nu een laptop die belachelijk snel is, maar zonder disc drive. Hoe kan ik hier FM 17 voor kopen en offline op zien te spelen? Dus zonder dat ik online hoef te gaan... Is dit mogelijk?
Je kunt het gewoon digitaal via steam kopen/downloaden/installeren, hierna kun je steam instellen voor offline gebruik en het spel zonder internet toegang gebruiken.

Pulse mee voor GoT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• q-enf0rcer.1
Als de laptop helemaal geen toegang tot het internet heeft kun je eventueel een image maken van de officiele disc en die gebruiken om via PowerISO oid het spel alsnog te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlippervanTheB
odan schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 22:26:
[...]

Je kunt het gewoon digitaal via steam kopen/downloaden/installeren, hierna kun je steam instellen voor offline gebruik en het spel zonder internet toegang gebruiken.
Thanks...

Nog één vraagje dan omdat ik nul komma nul ervaring met Steam heb. Ik zie allerlei websites (o.a. iets met cd en keys in de naam) die de game bijna twintig euro goedkoper aanbieden... maar wel via Steam (als ik ze goed begrijp). Hoe zit dat precies? Is dat te vertrouwen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wippien
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-03 17:16
SlippervanTheB schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 23:09:
[...]

Thanks...

Nog één vraagje dan omdat ik nul komma nul ervaring met Steam heb. Ik zie allerlei websites (o.a. iets met cd en keys in de naam) die de game bijna twintig euro goedkoper aanbieden... maar wel via Steam (als ik ze goed begrijp). Hoe zit dat precies? Is dat te vertrouwen?
Ja, dat ligt er dan weer aan waarvandaan. Maar er zijn er best wel veel , G2play.net, kinguin.net, allkeyshop.com zijn wel de meest bekendste denk ik. Daar kun je probleemloos een sleutel kopen, die je in kunt voeren in steam. Die kun je dan als het ware activeren in het menu, keuze; Spellen en dan naar -> Product activeren op Steam. Succes!

Enjoy the joy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wippien
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-03 17:16
Ik speel alleen nog FM 2017 Touch , de volledige versie al jaren niet meer. Voorheen dus classic, nog mensen die net als mij Touch versie spelen?, ik zoek namelijk nog downloadbare content. probleem is dat de meeste content zoals save games wel beschikbaar zijn voor de volledige versie maar deze hebben een ander bestandsformaat, die kan ik dus niet gebruiken.

Enjoy the joy

• SlippervanTheB
Wippien schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 23:49:
[...]

Ja, dat ligt er dan weer aan waarvandaan. Maar er zijn er best wel veel , G2play.net, kinguin.net, allkeyshop.com zijn wel de meest bekendste denk ik. Daar kun je probleemloos een sleutel kopen, die je in kunt voeren in steam. Die kun je dan als het ware activeren in het menu, keuze; Spellen en dan naar -> Product activeren op Steam. Succes!
Helemaal helder, maar ik begrijp nog steeds niet waarom Steam toestaat dat anderen hun product goedkoper aanbieden. Enig idee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchgio
SlippervanTheB schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 00:00:
[...]

Helemaal helder, maar ik begrijp nog steeds niet waarom Steam toestaat dat anderen hun product goedkoper aanbieden. Enig idee?
Het is een beetje grijs gebied, de keys worden ingekocht als er een aanbieding is, komen bijvoorbeeld uit Humble Bundles, worden gekocht in landen waar dat qua valuta veel voordeliger is etc.

Steam is wel hét platform dus die hebben er indirect ook wel baat bij natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomski1986
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-05 18:51
Waarom wordt er zo weinig FM Draft gespeeld in het algemeen?
Zijn er mensen die geïnteresseerd zouden zijn in een knockout-toernooitje FM Draft 2017?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FIFAspeler
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 11-06-2020
Ik heb afgelopen week mijn game met PSV weer eens opgepakt, met toegevoegde jeugdspelers. Jeugdspelers inpassen vind ik toch het leukste aan het spel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:09

Gundogan

Rip and tear, until it is done

Handbal manager 2017 :*)
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/fpQoCyw.png

Gaat wel aardig met mijn 5-2-1-2 Ajax. Eerste seizoen vrij makkelijk kampioen en de beker gewonnen. De Champions League ook gehaald, maar kon slechts derde worden in een moeilijke poule met PSG, Arsenal en BMG. Daarna in de Europa League knap voorbij Villarreal en net niet voorbij Inter (waar F De Boer het goed doet) omdat Ziyech een penalty miste. :(

De verwachte grote leegloop kon daarna beginnen met 25 mil voor Riedewald, 18 mil voor Veltman en Tete, 30 mil voor Ziyech en Bazoer en 27 mil voor Klaassen. Probeer het zoveel mogelijk op te vangen met eigen jeugd (Nouri, Van de Beek, Owusu ect) en een slimme aankoop hier en daar (Caceres bijvoorbeeld gratis gehaald voor de ervaring achterin). Alleen Krul voor een redelijk bedrag definitief overgenomen en mijn eigen 'David Neres' genaamd Felipe Vizeu gehaald. Die werd ook gelijk topscorer in z'n eerste seizoen. Marc Netto kan tevreden zijn. :D

Nu in het tweede seizoen gaat het vooralsnog weer lekker. Menig (scoorde de winnende tegen Feyenoord in de Kuip) en Walian mogen zich bewijzen achter Caseirra en Vizeu terwijl Dolberg en Zivkovic uitgeleend worden.

Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 6600 8GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap.
SlippervanTheB schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 00:00:
[...]

Omdat het niet daadwerkelijk hun producten zijn, kunnen ze ook niet verbieden aan andere sites om het ook te verkopen. Een Mediamarkt kan een BCC ook niet verbieden om Samsung te verkopen, omdat ze alleen de verkoop faciliteren en niet eigenaar van het merk/product zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAtech
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 18-06 13:48
Welke licentiefix gebruiken jullie?
Ik gebruik er nu een van fmscout, maar die werkt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:05

Phydomir

Dennis

http://www.fmscout.com/a-fm17-real-names-license-fix.html

Sinds twee patches geleden moet je hier echter wel een nieuwe save game voor starten. Dat kon daar voor nog wel.

Het blijft toch wel een naar spel hoor. Ik kan het maar niet wegleggen. Na een aantal mislukte journeyman saves en de daarbij behorende race uninstall toch weer begonnen. Dit keer met Bolton Wanderers. Kijken of ik die weer naar de premiership kan krijgen. Tot nu toe gaat het redelijk. Na een wedstrijd of 18 goed in de race voor promotie naar de championship. Wel een beetje wisselvallig. Veel goede overwinningen afgewisseld met kansloze nederlagen.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste