Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Curva
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09:57
JapieTalent schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 11:11:
[...]

Eens, maar wat ik vaak doe is voordat je het bod afwijst een nieuw contract aanbieden. Als ze dat accepteren worden ze (zo lijkt het) minder snel boos en als het nieuwe contract getekend is is het ook af met de interesse.
Dat probeerde ik in FM16 en edities ervoor ook; de eerste keer gaat het vaak goed. Nieuw contract, speler blij en interesse weg. Alleen een jaar later gebeurt hetzelfde weer.. Vaak willen ze dan geen nieuw contract of willen ze echt bizarre bedragen waar ik niet mee akkoord ga.

PSN: Curvaa_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap.
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14-09 19:27
Curva schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 11:39:
[...]

Dat probeerde ik in FM16 en edities ervoor ook; de eerste keer gaat het vaak goed. Nieuw contract, speler blij en interesse weg. Alleen een jaar later gebeurt hetzelfde weer.. Vaak willen ze dan geen nieuw contract of willen ze echt bizarre bedragen waar ik niet mee akkoord ga.
Klopt, maar dan ben je wel een jaar verder en heb je in ieder geval genoeg tijd gehad om er rekening mee te houden en er op in te spelen. Echter kies ik er ook nog wel eens voor om een speler maar even boos te laten zijn. Vaak is het een specifieke club die interesse toont en wanneer die interesse er niet meer is trekt de speler wel weer bij. (moet wel zeggen dat dit in situaties was waarin het qua resultaten lekker liep, als het wat dat betreft ook moeizaam gaat slaat die ontevredenheid natuurlijk sneller over).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• q-enf0rcer.1
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
JapieTalent schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 11:49:
[...]

Klopt, maar dan ben je wel een jaar verder en heb je in ieder geval genoeg tijd gehad om er rekening mee te houden en er op in te spelen. Echter kies ik er ook nog wel eens voor om een speler maar even boos te laten zijn. Vaak is het een specifieke club die interesse toont en wanneer die interesse er niet meer is trekt de speler wel weer bij. (moet wel zeggen dat dit in situaties was waarin het qua resultaten lekker liep, als het wat dat betreft ook moeizaam gaat slaat die ontevredenheid natuurlijk sneller over).
Er zijn nog een aantal dingen die je kunt doen om dit te voorkomen:
- Contractduur zo lang mogelijk, spelers met een 4 jarig contract krijgen meestal weinig interesse
- Clausules toevoegen voor contractverlenging(optie 3 jaar, automatische verlenging laatste jaar)
- De vraagprijs onrealistisch hoog maken
- De speler belangrijk maken(aanvoerdersband, bepalende speler)

Natuurlijk hebben deze extra maatregelen wel een keerzijde, hierdoor vraagt de speler meestal meer geld. Maar dit hoort helaas bij het spelletje :P Het is zo realistisch mogelijk gemaakt. In de voetbalwereld is er tegenwoordig gewoon weinig loyaliteit.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:49

Phydomir

Dennis

Nou, het avondtuur bij Leeds zit er op. Van promotie kandidaat naar ontslag in 10 wedstrijden. Na het ultimatum van het bestuur maar 6 punten gehaald in plaats van de vereiste 8. Één van die verloren wedstrijden werd 3-2 nadat we bij rust met 2-0 voorstonden. Wellicht terecht dat ik ben ontslagen aangezien ik meer verloren had dan gewonnen dit seizoen.

Maar we gaan niet bij de pakken neer zitten. Na een maandje werkeloos een baan aangeboden gekregen bij Granada CF in de 2e Spaanse competitie. Korte broek in de tas en op naar de zon. Was gisteravond laat dus ik heb nog niet kunnen kijken naar de selectie maar volgens mij is de competitie net afgelopen en kan ik dus mooi de zomer gebruiken om nog wat versterking aan te trekken indien nodig.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dan0r
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19-04-2022
Is het mogelijk om "Create a Club" online met vrienden te spelen of is dit niet mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Heb me iets vergist in de hoeveelheid wedstrijden die ze in Spanje spelen. Bij aankomst bij Granada moesten we nog 4 wedstrijden spelen en stonden we op een 6e plek wat genoeg was voor de play-offs. Beide thuiswedstrijden gewonnen en beide uitwedstrijden gelijk gespeeld wat voldoende was voor de 6e plek.

In de play-off moesten we tegen Rayo Vallecano. Eerst thuis waarbij we al vroeg 1-0 achter kwammen maar toch nog op de valreep een 1-1 wisten te maken. Helaas in de uitwedstrijd op 0-0 blijven steken waardoor het al over was.

Het team zag er best goed uit. Enige wat me een beetje zorgen baard is dat de beste spelen gehuurd waren en ik dus nu wel wat spelers moet gaan halen om het team te versterken. Hier hebben we een dikke 5mil voor dus daar is wel wat te doen. Daarnaast een shoppen bij de 2e elftallen van Barca en Real om zo weer wat talenten te huren.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• q-enf0rcer.1
  • Nu online
Als Spaanse club is het ook interessant een kijkje te nemen in Argentinie en andere Zuid-Amerikaanse landen waar de spelers de taal al spreken die nodig is en bovendien zijn de spelers uit Zuid-Amerika vaak vrij goedkoop. Alleen in de Braziliaanse en Mexicaanse competitie worden soms nog wel eens torenhoge bedragen gevraagd.

Nog een kleine update van mijn Boston, ik heb inmiddels de ploeg goed op de rails in de League 1. Ik sta op een wonderbaarlijke 1e plaats terwijl de notering de 24e plek is 8)7 Uit de statistieken blijkt dat mijn elftal met een vrij grote marge beter presteert dan de rivalen. Zo heeft de ploeg een gemiddeld balbezet van 58% en succesvolle passing van 81%.

Afbeeldingslocatie: https://d17oy1vhnax1f7.cloudfront.net/items/282I1V3g0v2d2Y2q1f17/Schermafbeelding%202016-11-17%20om%2000.42.58.png?v=9af2f5fc

Hoe heb ik dit voor elkaar gekregen? Ik heb de rollen van mijn spelers op de schop genomen. Deze sluiten nu beter aan bij mijn defensieve tactiek maar ook beter bij de kwaliteiten van mijn verdedigers. De meeste verdedigers in de lagere divisies voelen zich thuis in een rol als sobere vleugel- of centrumverdediger.

https://cl.ly/2X331n453E3i
https://cl.ly/1q1h0t1c270R

[ Voor 59% gewijzigd door q-enf0rcer.1 op 17-11-2016 00:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vecodo
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-09 06:36
Hierbij mijn eerste volledige seizoen. Ik heb gekozen voor Ajax, omdat ik de selectie al aardig ken en zo het spel beter kan ontdekken. Het eerste seizoen is voltooid. Ik heb een goed seizoen achter de rug, halve finale bereikt in de Europa Cup. Deze heb ik jammer genoeg verloren van United, wat natuurlijk niet heel slecht is. Beker heb ik gewonnen en de competitie heb ik gewonnen.

Wel erg moeilijk om goede spelers te halen, voor de juiste prijs. Paar miskopen gedaan. Het transfer budget van Ajax vind ik niet bijzonder hoog. Omdat er vele grote clubs achter vele spelers aanzitten kan je wel een leuk transfer budget ontwikkelen. Verkoop van Tete bijvoorbeeld voor 22 miljoen en Bazoer voor iets van 18 miljoen.

Daardoor de achterhoede flink kunnen versterken, inclusief keeper. In de voorhoede eigenlijk niemand gehaald en voor het middenveld ook niet. Dolberg is topscoorder geworden, el ghazi talent van het jaar.

Ik had eigenlijk verwacht dat door een andere club benaderd zou gaan worden voor een baan. Ik heb telkens de contractonderhandelingen met het bestuurd geweigerd. Er is geen enkele club gekomen.

Denk dat ik nu zelf maar ontsloeg ga nemen om te kijken wat er op mijn pad gaat komen.

• rsca777
  • Registratie: Februari 2015
  • Niet online
Zitten de landen- en clubcoëfficiënten ook in deze editie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vuurtjih
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 09:24
Druk bezig met het kampioen maken van de 'meest gehate club' uit Duitsland.

Seizoen 1:
Afbeeldingslocatie: https://gyazo.com/c1c45a650414cd16b94cc3269bec14fd.png

Straatlengte achter Bayern geëindigd.

Seizoen 2:
Afbeeldingslocatie: https://gyazo.com/70da17f05835fe8b49e435a0e39122ad.png

Ondanks de vele verliespartijen toch nog 2e én een dikke 5-1 overwinning op Bayern op zak. Stiekem proberen om ze van de troon te stoten en anders vind ik 2e meer dan prima. De CL verliep dramatisch:
Afbeeldingslocatie: https://gyazo.com/05202ac125effb29790a61e66529018c.png

Volgend jaar weer een kans, als het goed is. Tussendoor de selectie maar verder versterken. Momenteel ziet het er zo uit:
Afbeeldingslocatie: https://gyazo.com/9966da12c8de5ae74a050e7fa94804ad.png

Werner helaas een blessure van 9 maanden |:( begin seizoen 3 kan ik weer over hem beschikken hoop ik.

1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5

• IAmNice
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 10-09 17:35
Ik heb zelf amper tijd gehad en daardoor niet echt FM kunnen spelen, maar wat vinden jullie van deze issue? https://community.sigames...ioning-discussion/?page=2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Curva
rsca777 schreef op donderdag 17 november 2016 @ 16:20:
Zitten de landen- en clubcoëfficiënten ook in deze editie?
Yes, op basis hiervan worden ook de Europese plekken verdeeld in de competities.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-09 11:14
Eindelijk mijn laptop terug van reparatie.
MU Data Update er opgezet, en gaan nu beginnen met een career met Feyenoord.

1e seizoen niks veranderen aan de selectie, en doorgaan net zoals in het echt :)

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap.
Mars18 schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 13:21:
Eindelijk mijn laptop terug van reparatie.
MU Data Update er opgezet, en gaan nu beginnen met een career met Feyenoord.

1e seizoen niks veranderen aan de selectie, en doorgaan net zoals in het echt :)
Good luck, maar als ik mij goed herinner heb jij daar dit weekend helemaal geen tijd voor ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bean77
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-09 16:38
Hier inmiddels de beta game vaarwel gezegd en start gemaakt mijn eerste serieuze club in fm17, het mooie Preston North End.
Ben benieuwd of ik het geweld in de championship ga overleven de eerste poging :P

Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm | Aune S17 pro | Topping D70 pro octo | Audeze LCD-XC & MM-500 | Sennheiser HD650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrosser
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 14-09 23:15

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

Zo, dit jaar wil ik ook eens echt gaan beginnen aan football manager. Vorige jaren steeds de intentie gehad maar door zoveel andere vette games er niet echt aan toegekomen. Door de komst van de eerste kleine hier in huis heb ik minder tijd om in gamen te steken. De shooters en Moba's gaan dus voorlopig even in de kast omdat die gewoon te veel tijd vergen om een beetje mee te blijven komen.

Ik heb dit draadje even doorgenomen om wat tips te krijgen hoe ik moet beginnen. Wat ik al opgemerkt heb, is dat het verstandig is om te beginnen met een topclub in de competitie. Omdat de opstart in verhouding makkelijker is. Kunnen jullie me verder nog tips geven waar ik op moet letten? Van mijzelf vind ik dat ik een redelijke kijk op het spelletje heb. Alleen kan ik me nog niet echt voorstellen hoe mijn eigen visie matcht met bijv de beschikbare spelers van de club?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Halverwege mijn eerste seizoen bij Granada (na twee seizoenen Leeds) loopt het eigenlijk best wel goed. We domineren een hoop wedstrijden (oo kal resulteert dit bij lange na niet altijd op overtuigende uitslagen) en spelen best goed. We staan 1e met 44 punten uit 21 wedstrijden en hebben de laatste 7 wedstrijden op rij gewonnen.

Het bestuur verwacht dat we dit jaar promoveren en staan nu 5 punten los van P3, waarbij P1 en P2 automatisch promoveren. Heb ook ruim €15mil aan transfer budget. Nu nog de spelers vinden om het aan uit te geven die überhaupt in de Spaanse 2e divisie willen spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Swaxie
  • Laatst online: 01-09 08:48
Chrosser schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 16:21:
Zo, dit jaar wil ik ook eens echt gaan beginnen aan football manager. Vorige jaren steeds de intentie gehad maar door zoveel andere vette games er niet echt aan toegekomen. Door de komst van de eerste kleine hier in huis heb ik minder tijd om in gamen te steken. De shooters en Moba's gaan dus voorlopig even in de kast omdat die gewoon te veel tijd vergen om een beetje mee te blijven komen.

Ik heb dit draadje even doorgenomen om wat tips te krijgen hoe ik moet beginnen. Wat ik al opgemerkt heb, is dat het verstandig is om te beginnen met een topclub in de competitie. Omdat de opstart in verhouding makkelijker is. Kunnen jullie me verder nog tips geven waar ik op moet letten? Van mijzelf vind ik dat ik een redelijke kijk op het spelletje heb. Alleen kan ik me nog niet echt voorstellen hoe mijn eigen visie matcht met bijv de beschikbare spelers van de club?
Ik weet niet welke visie je hebt. Maar ga vooral niet aanvallend spelen met een team dat meedoet om degradatie want ik vermoed dat je het dan moeilijk gaat krijgen. Bekijk je eigen spelersmateriaal en maak daar een goede tactiek omheen. Als je niet bekend bent met sommige features in de game, laat ze dan door de assistent regelen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jaap.
Ik ben eindelijk onderweg met een leuke game. Na mijn vorige mislukte pogingen ben vorig weekend oid begonnen met De Graafschap.

Het eerste seizoen verliep vrij wisselvallig: we begonnen erg slecht, maar herstelden ons knap, waarna we in december zelfs nog even korte tijd bovenaan hebben gestaan. Na de jaarwisseling kwam er helaas de klad in en werd resultaten boeken moeilijk. Uiteindelijk als 4e geëindigd wat betekende dat we playoffs hadden gehaald! Den Bosch was over 2 wedstrijden geen enkel probleem: 4-2. In de tweede ronde was Emmen dit wel: 2-1 en 0-1 en dus uitgeschakeld op uitdoelpunten. Jammer maar helaas. In de beker werden we in de 4e ronde uitgeschakeld door AZ.

Het tweede seizoen begon erg druk, aangezien ik na het vorige seizoen grondig heb doorgeselecteerd. Ondanks de drukte boekten we vanaf het begin succes en we hebben eigenlijk het hele jaar bij de eerste 3 mee kunnen doen. Dit resulteerde in een enorm spannende titelstrijd tussen ons, Volendam en RKC. Uiteindelijk wisten we de strijd in ons voordeel te beslechten, 1 wedstrijd voor het einde van de competitie: KAMPIOENEN! De beker kende wederom dezelfde eindhalte: vierde ronde, ditmaal tegen Groningen.

Het derde seizoen stond in het teken van Eredivisie voetbal en na wederom de nodige versterkingen hebben we tot en met februari iedereen verbaasd door bij de bovenste 4 mee te doen! Ontzettend knap. Echter kwam ook nu weer het verval en wisten we geen resultaten meer te halen. Uiteindelijk 9e geëindigd, een positie waar ik vooraf voor getekend had. Alleen gezien het verloop had er echt meer in gezeten. Helaas wilde 70% van mijn team een stap hogerop en had ik met de beschikbare vrije spelers en het geboden transferbudget niet het idee dat ik me überhaupt zou kunnen handhaven het komende seizoen waardoor ik op zoek ben gegaan naar een nieuwe uitdaging.

Vele gesprekken, maar even zovele afwijzingen. Totdat Cocu naar Wolfsburg ging en PSV me benaderde. Aangezien ik een Ajacied in hart en nieren ben was het erg moeilijk, maar het idee om een nog langere periode werkloos toe te kijken trok me nog minder: PSV dus.

Het vierde seizoen bij PSV begon zoals het derde: fantastisch. Competitie ging het heel goed, echter zijn we na een lange strijd achter Ajax en (jawel) Heracles Almelo als derde geëindigd. In de Beker was de finale het eindstation tegen wederom Ajax en in de Euro cup werd de kwartfinale gehaald, waarin op uitdoelpunten (3-3) werd verloren van Udinese. Na dit jaar benaderde Palermo die vechten tegen degradatie, mij voor een contract en na bestudering van de selectie en beschikbare middelen ben ik de uitdaging aangegaan en ben ik dus manager van Palermo :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Curva
Chrosser schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 16:21:

Je kunt de tutorial/help aanzetten. Wanneer je naar een ‘nieuw’ scherm gaat, krijg je uitleg wat je in dit scherm kan doen.
Zoals je zelf zegt is het makkelijker om te starten met een topclub ipv een degradatiekandidaat. Bekijk de selectie en bepaal op basis hiervan je tactiek. Het is aan te raden om een tactiek te downloaden ipv dat je er zelf een maakt. Zeker gezien je nog niet veel ervaring met FM hebt. Het vergt enige kunde om jouw visie te uitten in een werkende tactiek in FM. Mij lukt het ook niet altijd helaas en grijp ook weleens naar een internet tactiek.
Waar je aan het begin van het seizoen eens naar moet kijken:
- Doelstellingen: altijd handig om te weten ;)
- Trainingen: kun je ook downloaden. Begin van het seizoen een focus op fysiek (kun je eventueel een (assistent-)trainer laten uitvoeren)
- Personeel: Er lopen soms echt prutstrainers bij, dump ze en pik een paar nieuwe op. Probeer voor elke soort training een 4, 4,5 of 5 ster trainer te vinden (5 ster is geen must, meer een nice to have
- Scouting: Check de kwaliteiten van je scouts en stuur ze erop uit, laat altijd een scout (of assistent-trainer) de volgende tegenstander scouten. Je kunt ook kiezen dat de hoofdscouting de scoutopdrachten verzocht voor je scouts, dan hoef je dit niet zelf te doen.
- Medisch personeel checken: prutser weg, capabele binnenhalen
- Tweede team: ligt erg aan de competitie/club waar je start. Maar bij sommige tweede teams zitten erg dure spelers die niks kunnen. Zet ze voor een prikkie te koop, want het kost je anders klauwen vol met geld.

Check af en toe de jeugdteams van de landen, daar zitten soms echt pareltjes bij die je voor een prikkie kan oppikken.

Voor elke zoekopdracht, spelers/staf, is online wel een filter te vinden die je kan downloaden. Altijd handig, dan hoef je namelijk niet elke keer zelf de filters in te stellen. Of je stelt ze een keer in en slaat ze daarna op.

En het allerbelangrijkste is plezier natuurlijk!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Leuk verhaal Japie.

Bij Granada heb ik mijn eerste FM17 succes behaald. Promotie naar La Liga door als 2e te eindigen. We stonden in de winterstop nog 1e maar het leek er heel even op dat we promotie compleet aan het vergooien waren. We stonden met 5 wedstrijden te gaan ineens 3e maar toen de tactiek aangepast op advies van de assistent naar een 4-4-1-1 en de laatste 5 wedstrijden geen doelpunt tegen en 13 punten. Hierdoor ruim 2e geworden en nog bijna kampioen.

Nu al een goed stuk op weg in mijn 4e seizoen als coach (waarvan nu het 2e bij Granada) en we staan 6 punten boven de streep maar het gaat wel echt moeizaam. Hoop wedstrijden toch wel dik verloren maar dan ineens een pareltje van een wedstrijd. Zoals de laatste. 3-0 winnen van Betis waarin zij zelfs geen enkel shot op doel hadden.

Het team is best ok. Kan in winter nog wel wat versterking gebruiken maar ik zou met dit team wel moeten kunnen handhaven. Krijg inmiddels ook al aanbiedingen van andere teams maar wil toch echt dit seizoen afmaken. Daarna zien we wel weer verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijmennabuurs
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21-08-2022
Ben sinds FM17 begonnen met het fanatiek spelen.

Begonnen bij Achilles 29 en na 2 seizoenen beide keren degradatie ontlopen.
nu wil ik graag wat stappen gaan maken om eventueel hoger te eindigen.
Ik heb het alleen erg lastig met het verkrijgen van talenten of spelers en hoe je deze het beste kan ontwikkelen.
Want ik kan bij scouting maar een selectief aantal vinden die vaak niet geweldig zijn.

Iemand tips?

Twitch.tv iRacing Profiel Website

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrosser
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 14-09 23:15

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

Bedankt voor de tips. Morgen komt mijn salaris binnen en ga ik aan de slag.

Wellicht een hele domme vraag: Jullie hebben het over trainingen en tactieken downloaden. Is dit ingame? Of waar moet ik dat vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Steam workshop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jaap.
Chrosser schreef op maandag 21 november 2016 @ 15:52:

Wellicht een hele domme vraag: Jullie hebben het over trainingen en tactieken downloaden. Is dit ingame? Of waar moet ik dat vinden?
Ik kijk eigenlijk altijd op http://forum.manutd.nl/fo...7/strategie%C3%ABnboek-ah of www.fm-base.co.uk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extigo
  • Laatst online: 10:01
Chrosser schreef op maandag 21 november 2016 @ 15:52:

Ik kijk altijd bij FM Scout en het forum van ManUtd.

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-11-2023
Edit: Verkeerde topic :+

[ Voor 75% gewijzigd door Peter_Aragorn op 21-11-2016 22:08 ]

https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

We zijn weer wat verder in het seizoen met Granada en de laatste tijd gaat het boven verwachting goed. We beginnen steeds meer te winnen met als klapper de laatste wedstrijd die we hebben gespeeld. Thuis 6-1 Valencia van de mat gespeeld. Met wederom een hattrick van Stipe Perica die ik van (feederclub) Udinese heb gehuurd voor het 2e seizoen op rij. Vorig jaar was hij al bijzonder goed voor ons en dit jaar heeft hij er ook al weer 23 (incl frienlies en cup) in liggen.
Na 27 gespeelde wedstrijden staan we op een 11e plaats in La Liga met (uit mijn hoofd) 33 punten en staan we 9 punten vrij van degradatie. Als we deze lijn door kunnen zetten de rest van het seizoen dan moet handhaving echt geen probleem zijn. Heel stiekem heb ik zelfs al een beetje omhoog zitten kijken. P6 staat namelijk maar 7 punten boven ons en dat zou al goed zijn voor Europees voetbal. Maar dat is misschien wel heel erg optimistisch.

Ik begin nu trouwens ook zeker 2 aanbiedingen per maand te krijgen. Heb er over twee even getwijfeld. Lazio en Aston Villa wilde me wel interviewen maar wil nog even de boot afhouden en sowieso dit seizoen afmaken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Normaal zou ik mijn laatste post editen maar dit verdient gewoon een losse post. Het sprookje is compleet. Granada gaat volgend seizoen Europa in. Dankzij een ongelooflijke 7e plaats in La Liga hebben we ons gekwalificeerd voor de 3e voorronde van de Europa League. Halverwege het seizoen leek het nog een echt gevecht te gaan worden tegen degradatie maar de 2e helft van het seizoen was heel bijzonder. Veel mooie overwinningen en heel steady naar die 7e plek geklommen.
Nu eens kijken hoe en waarmee ik mijn team ga versterken om volgend jaar weer voor europees voetbal mee te kunnen doen. Ik heb in ieder geval Perica voor 3.1M kunnen aanschaffen. Met 30 competitie doelpunten en een gemiddelde van 7.45 echt verreweg mijn beste speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Curva
Goed gedaan Phydomir! Leuk om te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swaxie
  • Laatst online: 01-09 08:48
Phydomir schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 22:48:
Normaal zou ik mijn laatste post editen maar dit verdient gewoon een losse post. Het sprookje is compleet. Granada gaat volgend seizoen Europa in. Dankzij een ongelooflijke 7e plaats in La Liga hebben we ons gekwalificeerd voor de 3e voorronde van de Europa League. Halverwege het seizoen leek het nog een echt gevecht te gaan worden tegen degradatie maar de 2e helft van het seizoen was heel bijzonder. Veel mooie overwinningen en heel steady naar die 7e plek geklommen.
Nu eens kijken hoe en waarmee ik mijn team ga versterken om volgend jaar weer voor europees voetbal mee te kunnen doen. Ik heb in ieder geval Perica voor 3.1M kunnen aanschaffen. Met 30 competitie doelpunten en een gemiddelde van 7.45 echt verreweg mijn beste speler.
Benieuwd wat het bestuur je aan budget geeft.
In FM16 werd ik kampioen met Roda, ging dus de CL in. En het bestuur? achja ik mocht het toch doen met een transferbudget van 800k 8)7 8)7 8)7 . Meteen besloten om te vertrekken toendertijd haha.

Desalnietemin. Prima prestatie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap.
Fantastisch Phydomir, mooi gedaan! Ben benieuwd of je door kan groeien en wat je in Europa klaar kan spelen.

Bij Palermo loop het redelijk. Resultaten zijn wisselend, het spel weinig bijzonder en stiekem heb ik eigenlijk een beetje spijt van mij keuze voor Palermo. Anderzijds is er natuurlijk wel een enorme uitdaging gezien het domineren van Juventus. Vanavond maar eens zien wat ik ga doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Ik heb wel een redelijk budget gekregen. 15mil wat er ook al weer redelijk door heen is gegaan. Vooral de verdediging versterkt. Had een vrij goede rechter wing back maar die wilde graag Champions league wilde spelen en daarom nu naar Aston Villa is, juist, heel logisch.
Ondanks dat die 15mil niet heel bijzonder is heb ik nu wel veel meer ruimte qua contracten. Waar ik vorig seizoen niet hoger kon dan 85k mag ik nu dik over de 200k per maand gaan. Dat bied wel mogelijkheden.

Heb wel de manager of the year award gewonnen. Dat is wel een mooie erkenning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specialist89
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 31-08 16:29
Toch besloten om vanavond footballmanager 2017 te gaan halen na 2016 te hebben overgeslagen. Hoe zit het tegenwoordig met de reserve teams die in de top/hoofdklasse spelen? Spelen deze teams wel competitiewedstrijden zodat de reservespelers ervaring kunnen opdoen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Distortion
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-09 17:32

Distortion

Bottle to Throttle

Specialist89 schreef op woensdag 23 november 2016 @ 16:53:
Toch besloten om vanavond footballmanager 2017 te gaan halen na 2016 te hebben overgeslagen. Hoe zit het tegenwoordig met de reserve teams die in de top/hoofdklasse spelen? Spelen deze teams wel competitiewedstrijden zodat de reservespelers ervaring kunnen opdoen?
Haal hier de laatste MU Data update, daarna hebben de reserves en jeugd hun eigen competitie

The only mystery in life is why the kamikaze pilots wore helmets

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Granada 2020/2021 mid-season update.

We zijn inmiddels al weer halverwege mijn 3e seizoen als Granada coach en het seizoen begon voortvarend in de voorbereiding. Alle friendlies werden gewonnen waaronder mooie overwinningen tegen A.E.K. (3-1) en Hamburger SV (5-3) maar in de laatste friendly sloeg het noodlot toch wel een beetje toe. Stipe Perica viel geblesseerd uit. Vorig jaar nog goed voor 30 doelpunten in La Liga. Helaas viel de blessure ook niet mee. Maar liefst 7-8 maanden langs de kant. We zitten nu in januari en hij is nog zo'n twee manden niet beschikbaar. Naast Perica is zo'n beetje mijn hele voorhoede geblesseerd of geblesseerd geweest.

In La Liga begon het allemaal niet zo heel goed. We moesten uit beginnen tegen Barcelona en werden met 6-1 van de mat gespeeld. Pas in de 6e wedstrijd haalde we onze eerste overwinning en het leek erop dat het een moeilijk jaar zou worden. Na die wedstrijd hebben we ons echter vrij goed herpakt en van onze laatste 11 wedstrijden hebben we er 8 gewonnen. Waarvan de mooiste wel een 3-0 overwinning tegen Malaga was die op dat moment verrassend eerste stonden. Verloren werd er van Atletico en Real Madrid. Niet echt wonderbaarlijk want daarvan heb ik nog geen enkele keer weten te winnen. Na 19 wedstrijden hebben we 30 punten verzameld en staan we op een keurige 7e plaats. 3 punten achter Villareal die 5e staan en 8 punten van Champions League voetbal. Nu moet er voor dat laatste wel een wonder gebeuren want Atletico, Real en Barca steken er kwalitatief toch wel echt bovenuit. Ondanks dat Malaga nog steeds verrassend bovenaan staat.

In Europa moesten we onze kwalificatie ronden tegen Fimleikafélag Hafnarfjarðar. De kampioen van Ijsland. Geen grote naam maar je weet maar nooit. Echter na de 8-0 thuis overwinning, wist ik dat het wel goed zat.Uit ook nog eens met 5-0 gewonnen dus makkelijk door naar de groepsfase. Hierin in zo'n beetje de zwaarste groep terecht gekomen met Olympique de Marseille, AC Milan en Dinamo Minsk.
We begonnen thuis tegen Olympique en verraste vriend en vijand met een 3-1 overwinning. Ik had zowaar hoop op overwinteren. Helaas werd er twee keer van Milan verloren en verloren we uit van Olympique.
De resultaten tegen Dinamo Minsk zorgde voor de doorslag. Thuis werd er nog met 1-0 gewonnen maar uit kwamen we niet verder dan 0-0. Hadden we uit gewonnen dan waren we door geweest op onderling resultaat met Olympique.

In de Copa del Rey werd in de 4e ronde Real Jean op uitdoelpunten verslagen. Niet zo best aangezien die in de 3e divisie spelen maar goed, we waren door. In de 5e ronde moesten we tegen Sevilla en werd er over twee wedstrijden met maar liefst 6-2 gewonnen waaronder een 4-1 uit overwinning. In de kwart finale moeten we nu tegen Real Madrid. Geef ons niet heel veel kans op een halve finale plek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veldkampj
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 29-04-2022
Afgelopen vrijdag ziek thuis en FM2017 voor 25 euro op de kop kunnen tikken, dus ik kon het niet weerstaan :)

Ben begonnen in de Engelse Vanarama bij Torquay United :D
Met Premier Manager 98 begon ik daar altijd mee en heb ik grootse dingen bereikt dus ik wil kijken of ik dat trucje kan herhalen :)
Van de 24 ploegen die meedoen worden wij ingeschat om als 19e te eindigen.
Er is 0 budget voor spelers (56k salaris maandelijks, totaal) en ze hebben geen jeugdopleiding, dus dat is nogal uitdagend.

Oefencampagne 1 wedstrijd gelijk gespeeld en de overige wedstrijden zelfs gewonnen dus het begin mocht er zeer zeker zijn.
Ook de eerste competitiewedstrijden werden gewonnen met een enkel gelijkspelletje tussendoor.
Mijn beste notering was 2e (en tijdens een wedstrijd een keer 1e :P)
Helaas kwam daarna de klad er een beetje in en begonnen we toch wel wat meer te verliezen, deels ook door blessures en domme rode kaarten.

Ik begon het seizoen met een 4-3-1-2 opstelling, wat zoals gezegd dus best wat succes opleverde maar vanaf het moment dat we wat minder presteren ben ik hier wat aan gaan sleutelen.
Op het moment een 5-3-2 waarbij we op de counter spelen. Eerste wedstrijd 0-0 en de wedstrijd erna 1-0 gewonnen. Aangezien we toch zelden het overwicht zullen hebben denk ik dat ik hier de komende tijd verder mee ga.
Na 14 wedstrijden staan we op een nette 7e plaats met 24 punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Netjes.

Even in vogelvlucht een update.

De tweede helft van het bovenbeschreven seizoen ging erg matig. Speelde slordig en zijn uiteindelijk afgezakt naar een 13 plaatst. In de zomer een hoop nieuwe spelers gekocht en van tactiek veranderd en dat wierp zijn vruchten af. In maart stonden we op een 7e plek met goede kans op 5e. Echter had ik het idee dat ik toch wel een beetje aan het plafon zat en ik kreeg steeds betere interviews aangeboden. Uiteindelijk een succesvol gesprek met Hoffenheim en die aangenomen.

Seizoen is bijna afgelopen en het zo'n 8 wedstrijden gespeeld met Hoffenheim en heb een goed beeld gekregen van de spelers die ik wil houden en wat mij betreft weg mogen. Zien wat het seizoen volgend jaar brengt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veldkampj
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 29-04-2022
Succes bij Hoffenheim!

Mijn switch naar 5-3-2 heb ik toch maar ongedaan gemaakt. Creeerde amper kansen en toen we in de rust tegen de nummer 2 met 1-0 achter stonden hadden we voor mn gevoel toch al niks meer te verliezen.
Teruggeschakeld naar de 4-3-1-2 met wat aangepaste instructies en we wisten het zowaar om te buigen naar een 3-2 overwinning!
Volgende wedstrijd tegen de nummer 1 gewoon die formatie aangehouden met de juiste instructies en die zelfs 4-2 gewonnen. Toch zonde van de 2 tegengoals want we stonden 20 minuten voor tijd met 4-0 voor.
Eerste ronde van de FA Cup ook bereikt dus ook dat is positief :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb me sinds jaren van onthouding dit jaar ook weer aan FM gewaagd.

Begonnen als werkloze coach en na een maand mocht ik aan de slag bij het Ierse Dundela wat uitkomt in de NIFL Premier Intermediate League.

Het gaat zoals je bij een amateurclub mag verwachten, in de eerste oefenwedstrijd raakte de keeper vrij snel geblesseerd en de reservekeeper was natuurlijk ook al geblesseerd bij aanvang. De eerste competitiewedstrijd moest dus gespeeld worden met een 17 jarige keeper zonder ervaring en werd dan ook vrij kansloos verloren met 4 - 1 ondanks dat wij toch dubbel zoveel schoten op doel hadden.

Kortom, de verdediging is een gatenkaas en de aanvallers kunnen niet afronden. Na een grondige blik door de beschikbare spelers werd het duidelijk dat mijn team veel spelers heeft die de 30 al gepasseerd zijn en een behoorlijk aantal gelimiteerd zijn gezien ze maar op 1 positie inzetbaar zijn.

Lichtpuntje is dat tussen de reserves een 22 jarige aanvaller zat wiens afrondende vaardigheden een stuk beter zijn dan de spitsen in het 1e team dus die is inmiddels toegevoegd aan het 1e team.

Na het aanstellen van een scout is het toch gelukt om een redelijke keeper binnen te kunnen halen voor de 2e wedstrijd. Dit was een spannende pot die eindigde in 1-1, met alle macht geprobeerd de overwinning te behalen in de verlenging maar het afronden was behoorlijk ongelukkig met 2 schoten op de lat en een kopbal op de paal en uiteindelijk moesten penalties de doorslag geven.

De penalty serie eindigde in 3 - 5, Dundela ligt dus uit de beker wat gezien de gelimiteerde selectie stiekem best goed uitkomt gezien er weinig geroteerd kan worden.

Daarna nog een competitiewedstrijd gedaan die eindigde in 3 - 3.

Kortom het zit nog niet echt mee maar het kon een slechtere start zijn en mijn coach opleiding voor het volgende niveau wordt volledig door het bestuur vergoed.

Ik vermaak me in ieder geval weer kostelijk met FM 2017 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Niet online
Klein vraagje,

Heb de editor gebruikt om van FC Eindhoven Red Bull Eindhoven te maken, alles wat ik heb veranderd zit in m'n game behalve de clubnaam zelf. Die is nog steeds FC Eindhoven, ook al heb ik alles goed gewijzigd. Hoe kan dit?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Nog geen update gedaan sinds ik naar Hoffenheim ben verhuisd maar wel veel gespeeld. Hierbij dus even in vogelvlucht door mijn eerste twee seizoenen.

Seizoen 2022/2023

Eerste seizoen als coach van Hoffenheim en eindelijk bij een club die wat te besteden hebben en waar spelers ook naar toe willen omdat hij iets meer status heeft dan Granada. Aantal spelers gekocht waaronder Marko Grujic en Kevin Wimmer van Juventus die beide nu nog steeds in de basis staan. Voor Grujic 4M betaald en is nu ruim 32M waard. Goede deal dus. Ook nog de Rus Miranchuk van Lokomotiv Moskou aan het einde van zijn contact overgenomen en inmiddels voor 13M twee seizoenen later verkocht. Iets wat ik nu met meer spelers aan het doen ben waardoor we er financieel zeer goed voor staan. Hoop spelers die niet goed genoeg waren laten gaan en Thilo Kehrer en Nadiem Amiri voor bij elkaar 40M verkocht dus goede zaken gedaan.

In de beker ging het niet zo lekker. In de 3e ronde thuis van Mainz verloren na 1-0 voor te staan dan tegen 10 man alsnog met 2-1 verliezen in het laatste half uur. Bijzonder was de finale. Tussen Stuttgart en Dusseldorf. Beide uitkomend in de 2e Bundesliga.

In de competitie ging het vrij goed met 20W-4D-10L en de laatste speeldag was een zeer bijzondere. We begonnen als 5e aan deze ronde en tot de 72e minuut Kevin Wimmer de winnende maakte en we 3e eindigde. Goed genoeg voor voorronde Champions League (schijnbaar waren ze in Duitsland ene plek kwijt geraakt.

Seizoen 2023/2024

Weer twee spelers weg gekaapt uit de Serie A die ana het einde van hun contract zaten. Maroni en Gaviolo voor niets. Bij elkaar nu meer dan 50M waard en Alan David (een regen) bij Santos FC vandaan gekaapt voor 14M. Heeft in een seizoen 14 doelpunten en 8 assists gemaakt en is toen voor 50M door gegaan naar Real Madrid. Erg goede deal.

In de beker dit keer de halve finale gehaald. Hierin verloren van Frankfurt. Nogal een teleurstelling aangezien die in de 2e Bundesliga uitkwamen.

In de competitie ging het de eerste helft niet zo heel goed. Halverwege het seizoen stonden we net buiten de Europese plaatsen. Mijn eigen tactiek die vorig seizoen goed werkte leek gekraakt en ben ik toch maar weer terug gevallen op internet tactieken. Dit werkte goed aangezien we sinds die wissel in de competitie van de 12 wedstrijden er 10 wonnen, 1 gelijk en 1 verloren waaronder een 5-1 overwinning tegen Bayern.
Wederom bleek de laatste speelronde een bijzondere wat voor de tweede keer op rij haalde we voorronde Champions League met een 4e plek (nu weer vier teams).

In Europa gebeurde het echter. Nadat we de voorronde CL niet overleefde door van Benfica te verliezen kwamen we in de Europa League in een groep met Sampdora, Dynamo Kyiv en Istanbul Basaksehir. 4 gewonnen 2 gelijk en makkelijk door.
Eerste knockout ronde had een moeilijk loting tegen Olympique Lyon. Maar met 2-0 en 2-1 overwinning uiteindelijk makkelijk door. Volgende stop. Watford. Geen slechte loting maar we hadden het moeilijker dan tegen Lyon. Uit een moeizaam 1-1 gelijk spel maar thuis 1-0 gewonnen.
Kwartfinale leek het eindstation te worden nadat we tegen Juventus moesten. Echter na een 5-1! uit overwinning was het thuis gewoon rustig afmaken.
In de halve finale moesten we het opnemen tegen Sporting CP uit Portugal. Thuis een 3-1 overwinning en uit een 3-2 overwinning nadat we al naar 4 minuten met 2-0 voor stonden.
In de finale moesten we tegen Tottenham. Samen met Juventus toch de grootste club waar we tegen hebben gespeeld. Al na 6 minuten kwamen we op 1-0 maar in de 54e minuut maakte ze gelijk. In de verlenging gebeurde niets dus penalties. Een loterij maar we hadden het winnende lot! Hoffenheim voor het eerst in de geschiedenis een Europese beker en mijn eerste echte prijs als Manager.

Seizoen 2024/2025

Het seizoen is pas net begonnen maar de eerste prijs is al binnen. In de Euopese supercup moesten we tegen CL winnaar Manchester City. Al na 1 minuut stonden we 1-0 voor. Echter na 4 minuten was het al weer gelijk. In de 51e minuut kwam City op 2-1 maar in de 69e en 73 minuut wisten we dit om te buigen naar 3-2 winst.

In de Champions League kwamen we direct in de groepsfase. Waarom precies weet ik niet war 4e is normaal gesproken 3e voorronde. Wellicht da het iets te maken heeft met de Euopa League winst. De drie teams die boven ons eindigde spelen ook direct groepsronde dus geen FFP straffen of iets dergelijks. We zijn ingedeeld bij Liverpool, CSKA Moskou en Legia Warsaw. Moet denk ik te doen zijn. Inmiddels één wedstrijd gespeeld, uit tegen Moskou en die werd 1-1.

In de competitie zijn we goed begonnen met 4 overwinningen. 20-3 qua doelsaldo en ik hoop toch dit jaar wel mee te kunnen doen voor de titel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap.
Phydomir schreef op zondag 4 december 2016 @ 08:47:
In de Champions League kwamen we direct in de groepsfase. Waarom precies weet ik niet war 4e is normaal gesproken 3e voorronde.
Omdat je de EL hebt gewonnen kwalificeer je je volgens mij automatisch voor de Champions League volgend seizoen.
Mooi verhaal en ook mooie resultaten. Klinkt met name door je transfers dat of je aan het bouwen bent aan wat moois. Eens zien of je ook Bundesliga kan veroveren!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jaap.
Ik ben zelf weer een nieuwe game gestart omdat ik eigenlijk vrij snel na mijn overstap naar Palermo al weer spijt hiervan had. Omdat ik niet kon kiezen, maar toch wilde spelen ben ik (voor de verandering) maar weer een game gestart met Ajax. Eigenlijk wil ik ook wel graag de eerste Champions League met FM 2017 winnen met Ajax. En gaandeweg komt er dan vanzelf een leuke uitdaging voorbij. Zo gezegd, zo gedaan en dus gestart met Ajax.

Seizoen 1 - 2016/2017
De competitie bleek een fantastisch gelijk opgaande strijd tussen ons en PSV, maar na de 2-1 overwinning 3 wedstrijden voor het einde van de competitie was het gat geslagen en in deze laatste wedstrijden hebben we dit niet meer weggegeven. Uiteindelijk 80 punten behaald door 24x te winnen, 8x gelijk te spelen en 2x te verliezen met een doelsaldo van 65 voor en 31 tegen.

De Beker bleek een avontuur om gauw te vergeten, hoewel er in de 2e ronde overtuigend met 5-0 werd gewonnen van Oranje Nassau bleek in de 3e ronde Fortuna Sittard na penalties te sterk.

Om mee te mogen doen aan de Champions League moesten voorrondes gespeeld worden, maar Young Boys Bern (4-1) en Borussia Monchengladbach (6-3) bleken geen probleem. We kwamen in een poule met Juventus, Atletico en Kopenhagen. De 9 behaalde punten bleken genoeg voor een 3e plaats dus door in de Europa League. Hierin troffen we Besiktas (4-2), Krasnodar (4-3) & Roma (5-3) waarna Monaco in de halve finale helaas te sterk was: (1-2).

Seizoen 2 - 2017/2018
Dit seizoen begon met een uittocht van gevestigde namen: Riedewald (PSG 24 miljoen), Bazoer (Real Madrid 46 miljoen), Younes (Gijon 8,5 miljoen), Casierra (3,5 miljoen), Veltman (Lazio 20,5 miljoen), Dijks (Schalke 13,5 miljoen) en El Ghazi (Burnley 27 miljoen). Daartegenover stond de terugkeer van Zivkovic, de doorstroom van enkele talenten uit de jeugd en de aankoop van Lucas Silva, die vanaf de Koninklijke overkwam als vervanger van Bazoer.

De strijd om de titel was dit seizoen wat minder spannend dan vorig seizoen aangezien we vroeg de koppositie grepen en deze ook niet meer weggaven. Uiteindelijk 83 punten behaald door 27x te winnen, 2x gelijk te spelen en 5x te verliezen met een doelsaldo van 74 voor en 27 tegen. De spanning ging dit jaar om de tweede plaats, die uiteindelijk voor Feyenoord (75) was, net voor PSV (73) en Groningen (72).

In de Beker kwamen we weliswaar een ronde verder dan vorig seizoen, maar het was wederom een teleurstellende exercitie. In de 2e ronde wonnen we van Den Bosch (3-0), daarna van Papendrecht (8-0) waarna we eruit vlogen tegen PEC (0-2).

In de Champions League werden we met 13 punten groepswinnaar in een groep met Man Utd dat 2e werd met 12 punten, Real Madrid dat 3e werd met 10 punten en Dinamo Zagreb dat laatste werd zonder punten. In de knockoutfase troffen we Roma, waar we vorig seizoen van wonnen in de Europa League. Helaas verloren we nu, weliswaar op uitgoals: 2-2 maar waren we dus uitgeschakeld.

Inmiddels begonnen aan seizoen 3, waarin ik inmiddels een dubbelfunctie bekleed. Na het EK was Nederland Blind zat en werd ik benaderd. Wordt vervolgd!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lookslikeyou
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14-09 21:39
Sinds afgelopen maandag het spel in bezit, en nu pas een beetje gewend aan de nieuwe interface. Vorige versie was FM2014. Sta nu na 5 wedstrijden 1e in de Eredivisie met Feyenoord. In de verdediging het team versterkt aangezien Kongolo werd verkocht door het bestuur (10.5miljoen wat kan oplopen tot 19.25miljoen) Gelukkig hiervoor een huurspeler kunnen terug halen met vergelijkbare stats. Hopen dat dat ik mee kan blijven doen om de titel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mark.2904
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 16-06 11:26
Na FM15 nu ook het spel weer aangeschaft en begonnen met me favoriete club Ajax, in het begin gelijk de contracten van een aantal talenten verlengd(Klaassen, El Ghazi, Nouri, Bazoer, Veltman, van de Beek en Cerny) en tegen de Nederlandse principes in gebruik gemaakt van transferclausules. Slechts 2 spelers niet kunnen behouden voor de club Tete (20 miljoen wat kan oplopen tot 24 naar Liverpool) en de Ligt(1,8 miljoen, geaccepteerd door het bestuur naar Man United). Van het geld heb ik kunnen halen Bailey (14 miljoen van Genk) en Peruzzi (3,8 miljoen vanuit Argentinië) als opvolger voor Tete, verder heb ik Holding(gehuurd van Arsenal) toegevoegd aan de selectie.

Basiself voor het eerste seizoen:
Krul
Peruzzi Veltman Riedewald Dijks
Bazoer
Ziyech Klaassen
El Ghazi Bailey
Dolberg.

In een formatie van 4-3-3 met de punt naar achter op het middenveld. Op de bank zaten Onana, Viergever, Nouri, van de Beek, Younnes, Gudelj en Traore. (uiteraard wisselde er wel eens een positie maar dit was overwegend het team waarmee we gespeeld hebben). Debutanten: Kluivert, Clement(competitie en beker) El Idrissi en Doekhi(alleen in de beker).

Het eerste seizoen liep goed, beetje zoeken naar de juiste formatie in het begin maar uiteindelijk begon het goed te lopen. We werden kampioen met 81 punten en met 5 punten voorsprong op PSV, overwinterde in de CL na in de voorronde ons te plaatsen ten koste van Rostov en 2de te worden in de poule met Chelsea, Dortmund en Legia Warsaw, helaas daarna vrij kansloos 2-0 en 1-2 uitgeschakeld door Arsenal. In de beker was het de meest makkelijke reeks ooit, via Spakenburg, NEC, Oranje Nassau, PEC, PEC Zwolle, Willem 2 en in de finale tegen Sparta wonnen we de beker en dus ook de dubbel.

Na dit seizoen begon Riedewald te klagen dat die graag een transfer wilde maken aangezien manCity en Liverpool interesse toonde. Uiteindelijk (waarom snap ik totaal niet) maar verkocht aan Middelsbrough voor maar liefst 30 miljoen dat kan oplopen tot 36 miljoen. Daarnaast was Gudelj 1 van de grootverdieners die slechts een bankzitter is(verkocht voor 12 miljoen aan Liverpool) Verder deze zomer nog wat overbodige spelers verkocht Viergever(1.6 miljoen aan AZ), Younnes(2.3 miljoen aan Bochum), Westermann(1 miljoen aan Kobenhaven) als laatste vertrokken huurlingen Traore, Holding en Krul weer naar hun clubs.

Om het team te versterken haalde ik Kameni op bij Malaga voor 4,8 miljoen. Voor de verdediging kwamen Orban van Leipzig voor 3,4 miljoen, voor het middenveld was mijn selectie nog breed genoeg. Aanvallend moest er wat bijkomen en dit was een oude bekende van de club, voor slecht 6ton haalde ik Huntelaar op bij Schalke; grootverdiener maar tevreden met invalbeurten, blijkt erg nuttig in de CL wedstrijden en ben van plan hem hooguit 1 a 2 jaar bij het team te houden tot Romero er klaar voor is, Romero kwam voor 3.7 miljoen over uit Argentinië en wordt langzaam gebracht het komende seizoen, ten slotte in de laatste week een buitenkansje die ik niet kon laten lopen, voor 9 miljoen kon in Lingard van United overnemen.
Basiself voor het tweede seizoen:

Kameni
Peruzzi Veltman Orban Dijks
Bazoer
Ziyech Klaassen
El Ghazi Lingard
Dolberg

De formatie staat nog hetzelfde, al kan ik door mijn bredere selectie wat meer switchen naar o.a. 3-4-3 of 5-1-2-2. Op de bank ziten Onana, Sanchez, Nouri, van de Beek, Bailey, Romero en Huntelaar. (uiteraard wisselde er nog steeds wel eens een positie maar dit was overwegend het team waarmee we gespeeld hebben). Talenten als Cerny, Kluivert, Casseira, Antonucci en Zivkovic zijn dit jaar verhuurd zodat ze ervaring op kunnen doen. Tot nu toe gedebuteerd bij Ajax in dit seizoen: El Azzouzi, Dankerlui, M. de Wit(allen in de beker)

De competitie is wederom goed begonnen, in de winter staan we na 17 wedstrijden op 41 punten bovenaan (13 keer gewonnen, 2 keer gelijk en 2 keer verloren), PSV is de nummer 2 met 38 punten en AZ staat derde met 35 punten(daarna wordt het spannend, Feyenoord staat 8ste met 32 punten) in de beker zitten we nog dankzij makkelijke overwinningen op 2 amateur clubs(5-0Spakenburg en 10-0Sneek) en een 3-1 tegen MVV. Echt gestunt hebben we in de CL, we zaten in de poule met Real, Bayern en Spartak Praag. Hierin begonnen we geweldig (uit spartak 1-3 en daarna thuis tegen Real 2-0, thuis tegen bayern 1-0 overwinningen, vervolgens uit bij bayern 3-0 en uit bij real 2-1 verloren. Laatste wedstrijd moest dus gewonnen worden thuis tegen spartak, dit lukte met een 2-0 en zo gingen we door in de CL samen met Real)

Helaas heb ik met Ziyech tot het akkoord moeten komen dat als Real meer dan 28 miljoen bied ik hem zal laten gaan, verder staat het team goed en iedereen is gemotiveerd. Ik wil enkel opzoek naar een vervanger voor Ziyech, wanneer dit niet lukt zal Nouri/van de Beek een basisplaats krijgen en zal ik een speler voor de breedte halen. Verder is Sinkgraven nog mijn 2de linksback waar ik graag een betere speler zou zien. Laten we verder hopen op een rustige winter qua belangstelling, ik vrees met name voor interesse in Klaassen, Bazoer, Peruzzi en Veltman.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jaap.
Mooi verslag en dito resultaten! Keep it up!
Mark.2904 schreef op maandag 12 december 2016 @ 15:55:
Verder is Sinkgraven nog mijn 2de linksback waar ik graag een betere speler zou zien. Laten we verder hopen op een rustige winter qua belangstelling, ik vrees met name voor interesse in Klaassen, Bazoer, Peruzzi en Veltman.
Ik zit zelf inmiddels in maart 2021 en wat ik heb gedaan na het vertrek van Ziyech in seizoen 2 is Nouri doorschuiven als eerste keus, en Sinkgraven backup maken. Sinkgraven is een heel capabele backup en meer dan goed genoeg voor de Eredivisie, zeurt nooit en presteert altijd een voldoende. Tevens is hij voor linksback minder (lees: niet) geschikt naar mijn idee.

Overigens speelt Klaassen in mijn game nog 'gewoon' op het middenveld naast Nouri.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark.2904
JapieTalent schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 09:03:
[...]

Ik zit zelf inmiddels in maart 2021 en wat ik heb gedaan na het vertrek van Ziyech in seizoen 2 is Nouri doorschuiven als eerste keus, en Sinkgraven backup maken. Sinkgraven is een heel capabele backup en meer dan goed genoeg voor de Eredivisie, zeurt nooit en presteert altijd een voldoende. Tevens is hij voor linksback minder (lees: niet) geschikt naar mijn idee.

Overigens speelt Klaassen in mijn game nog 'gewoon' op het middenveld naast Nouri.
Hoe gaat het inmiddels Europees met jou Ajax game? Mooi om te horen dat Klaassen nog altijd een rol heeft in je team! Uiteraard hoop ik mijn middenveld met Bazoer-Klaassen-Ziyech en back ups Nouri en van de Beek zo lang mogelijk compleet te houden!!

Kleine update vanuit mij:
De winterstop is inmiddels voorbij en geheel tegen mijn verwachting in kwam het verwachte bod niet vanuit Madrid, dus Ziyech is nog altijd speler van ons. Wel zijn enkele spelers uit de breedte verhuurd omdat de 2de seizoenshelft vaak minder druk is(minder Europese wedstrijden en meer rustmomenten). Leverkussen kwam tot 3 keer terug voor Dijks en uiteindelijk ook tot een akkoord(14 miljoen wat kan oplopen naar 17 en transfer en de speler maakt het seizoen af bij mij), Daarnaast is in de winter Schone(9ton naar Heerenveen) vertrokken, nadat er een bod binnen kwam vroeg de speler of die mocht gaan, vanwege zijn hoge salaris heb ik hiermee ingestemd. Zelf ook een goede winter gehad. Gibbs(Transfervrij van Arsenal) die de positie van Dijks dan mooi kan overnemen in de zomer en van Ginkel(Transfervrij van Chelsea) hebben beide het voorcontract getekend en zullen aankomende zomer aansluiten. Voor de CL hebben we Gelsenkirchen(Schalke 04) geloot waar ik ons zeker niet kansloos tegen acht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap.
Mark.2904 schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 10:04:
[...]
Hoe gaat het inmiddels Europees met jou Ajax game?
Eigenlijk best goed, alleen was de uitschakeling in sommige jaren nogal teleurstellend waardoor toch een niet geheel goed gevoel overblijft.

1e jaar: CL gehaald, 3e in poule met Juventus, Atletico en Kopenhagen. Europa League halve finale verloren van Monaco 1-2.
2e jaar: Kampioen dus CL: 1e in poule met Man Utd, Real Madrid en Dinamo Zagreb. 1e ronde knockout tegen Roma 2-2 op uitgoals.
3e jaar: Kampioen dus CL: 2e in poule met Bayern, Arsenal en Pilzen. Kwartfinale verloren van Real Madrid, het werd 1-3.
4e jaar: Kampioen dus CL: 3e in poule met Barcelona, Man City en Sparta Praag. Europa League gewonnen tegen PSG 4-3.
5e jaar: CL gehaald, 2e in poule met Barcelona, Olympiacos en Anderlecht. Nu in 1e ronde knockout tegen Tottenham Hotspur.

Al met al 1 prijs en best veel goede resultaten, maar ik kan toch altijd balen van uitschakelingen die onnodig zijn.
[...]

Mooi om te horen dat Klaassen nog altijd een rol heeft in je team! Uiteraard hoop ik mijn middenveld met Bazoer-Klaassen-Ziyech en back ups Nouri en van de Beek zo lang mogelijk compleet te houden!!
Ik heb altijd een zwak voor spelers die gewoon doen wat ze gevraagd wordt zonder dat ze na elke goede wedstrijd direct een transfer willen maken. Daardoor ben ik ook best snel geneigd om spelers te laten gaan als ze weg willen (mits het bod goed is uiteraard). Ik vind die repetitieve gesprekken met spelers die ontevreden zijn echt het meest vervelende aan FM, dus hoe minder hoe beter. Daardoor ben ik in mijn game Bazoer (40 miljoen naar Real Madrid) en Ziyech (34 miljoen naar Leverkusen) redelijk vlot kwijt geraakt, maar spelen Nouri/Klaassen/De Ligt/Zeefuik/Cerny nog steeds regelmatig.

Kleine update vanuit mij:
De winterstop is inmiddels voorbij en geheel tegen mijn verwachting in kwam het verwachte bod niet vanuit Madrid, dus Ziyech is nog altijd speler van ons. Wel zijn enkele spelers uit de breedte verhuurd omdat de 2de seizoenshelft vaak minder druk is(minder Europese wedstrijden en meer rustmomenten). Leverkussen kwam tot 3 keer terug voor Dijks en uiteindelijk ook tot een akkoord(14 miljoen wat kan oplopen naar 17 en transfer en de speler maakt het seizoen af bij mij), Daarnaast is in de winter Schone(9ton naar Heerenveen) vertrokken, nadat er een bod binnen kwam vroeg de speler of die mocht gaan, vanwege zijn hoge salaris heb ik hiermee ingestemd. Zelf ook een goede winter gehad. Gibbs(Transfervrij van Arsenal) die de positie van Dijks dan mooi kan overnemen in de zomer en van Ginkel(Transfervrij van Chelsea) hebben beide het voorcontract getekend en zullen aankomende zomer aansluiten. Voor de CL hebben we Gelsenkirchen(Schalke 04) geloot waar ik ons zeker niet kansloos tegen acht.
Deze constructie gebruik ik ook veelvuldig: toch een manier om goede spelers goedkoop binnen te hengelen (en eventueel voor veel geld weer door te verkopen). Ben benieuwd of je van Schalke kan winnen, succes!

Overigens, als Schalke in jou game nog steeds Gelsenkirchen heet, is het wellicht een idee om hier even in te duiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark.2904
JapieTalent schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 10:41:
[...]

Eigenlijk best goed, alleen was de uitschakeling in sommige jaren nogal teleurstellend waardoor toch een niet geheel goed gevoel overblijft.

1e jaar: CL gehaald, 3e in poule met Juventus, Atletico en Kopenhagen. Europa League halve finale verloren van Monaco 1-2.
2e jaar: Kampioen dus CL: 1e in poule met Man Utd, Real Madrid en Dinamo Zagreb. 1e ronde knockout tegen Roma 2-2 op uitgoals.
3e jaar: Kampioen dus CL: 2e in poule met Bayern, Arsenal en Pilzen. Kwartfinale verloren van Real Madrid, het werd 1-3.
4e jaar: Kampioen dus CL: 3e in poule met Barcelona, Man City en Sparta Praag. Europa League gewonnen tegen PSG 4-3.
5e jaar: CL gehaald, 2e in poule met Barcelona, Olympiacos en Anderlecht. Nu in 1e ronde knockout tegen Tottenham Hotspur.

Al met al 1 prijs en best veel goede resultaten, maar ik kan toch altijd balen van uitschakelingen die onnodig zijn.
Echt mooie resultaten die je hebt in europa, vooral het winnen van de EL(stiekem dromen van de CL) is iets waar ik nog echt naar streef!

Deze constructie gebruik ik ook veelvuldig: toch een manier om goede spelers goedkoop binnen te hengelen (en eventueel voor veel geld weer door te verkopen). Ben benieuwd of je van Schalke kan winnen, succes!
Als je geen absolute topclub neemt maar een Europese subtop waar ik met Ajax ook weer naartoe wil zijn transfervrije spelers de manier in mijn ogen(Gibbs waarde van 12miljoen en van Ginkel waarde van 6.5 miljoen), en inderdaad van Ginkel is puur gehaald voor 1 seizoen(vrij duur qua salaris) maar levert zijn geld ruim op als ik hem verkoop na een jaar. Daarnaast zou van Ginkel prima het eventuele vertrek van Ziyech kunnen opvangen binnen de selectie.(spreekt de taal, juiste mentaliteit en kwalitatief een prima speler voor Ajax

Overigens, als Schalke in jou game nog steeds Gelsenkirchen heet, is het wellicht een idee om hier even in te duiken.
Oh top, duik ik van het weekend even in, mijn avond uurtjes gebruik ik deze week om dit seizoen af te maken!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sirkeith
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 12-09 09:27
Let er wel even op dat je in een bestaande game dit niet meer gefixt krijgt, dus je zou dan wel een nieuwe game moeten gaan starten.

Ik gok trouwens dat je ook de namen van de Braziliaanse clubs niet hebt, maar enkel de 3 letters zoals GRE enzo..?

Dus als je dit belangrijk vind (ik erger mij er altijd aan), kan je dus beter zo snel mogelijk een nieuwe game starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap.
Mark.2904 schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 10:52:
[...]

Echt mooie resultaten die je hebt in europa, vooral het winnen van de EL(stiekem dromen van de CL) is iets waar ik nog echt naar streef!
Het maffe aan het hele verhaal is dat in de jaren dat ik uitgeschakeld werd er eigenlijk best goede kansen waren om door te gaan, maar uiteindelijk lukt het niet. Terwijl in het jaar dat we de Europa League wonnen de laatste 4 clubs PSG, Chelsea Dortmund waren 8)7 terwijl een ronde eerder ook Real Madrid, Man Utd, Sevilla nog mee deden. Tottenham Hotspur won dat jaar de Champions League ten koste van City.
Mark.2904 schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 10:52:
[...]
Als je geen absolute topclub neemt maar een Europese subtop waar ik met Ajax ook weer naartoe wil zijn transfervrije spelers de manier in mijn ogen(Gibbs waarde van 12miljoen en van Ginkel waarde van 6.5 miljoen), en inderdaad van Ginkel is puur gehaald voor 1 seizoen(vrij duur qua salaris) maar levert zijn geld ruim op als ik hem verkoop na een jaar. Daarnaast zou van Ginkel prima het eventuele vertrek van Ziyech kunnen opvangen binnen de selectie.(spreekt de taal, juiste mentaliteit en kwalitatief een prima speler voor Ajax
Klinkt inderdaad zoals ik het ook zou doen. Heb in mijn huidige game eigenlijk alleen Kagawa op dergelijke wijze binnengehaald en snel weer verkocht. De rest is toch wel langer blijven hangen, maar de noodzaak was in deze game ook niet zo hoog omdat ik in de eerste twee seizoenen echt een aantal parels van regens heb gevonden welke nu wedstrijden beginnen te dragen.
sirkeith schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 10:58:
Let er wel even op dat je in een bestaande game dit niet meer gefixt krijgt, dus je zou dan wel een nieuwe game moeten gaan starten.

Ik gok trouwens dat je ook de namen van de Braziliaanse clubs niet hebt, maar enkel de 3 letters zoals GRE enzo..?

Dus als je dit belangrijk vind (ik erger mij er altijd aan), kan je dus beter zo snel mogelijk een nieuwe game starten.
Oh klopt, scherp! Ik heb dat inderdaad tussen twee games in gefixt, maar totaal niet weer aan gedacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijmennabuurs
Ben nu bezig om Achilles 29 de eredivisie in te loodsen.
Na een redelijk eerste seizoen 13e geindigt.
In de zomer de selectie compleet omgegooid met veel vrije transfers en huurlingen van mijn moederclub SC Heereveen.

In seizoen 2 veel beter van start gegaan. Na een aantal monsterscores op dit moment op de 5e plek met 1 wedstrijd minder gespeeld. Ik hoop de play offs te halen om zo de stap richting de eredivisie te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SWworld
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 18-02-2024
Hoi FM liefhebbers,

Weet je wat ik zo jammer vind? Stel je speelt met een club als Eindhoven voor een transfer en met dat geld wil je op gegeven moment iets verbouwen. Dan krijg je steeds de melding (ook in de vorige games) dat het niet financieel haalbaar is. Als ze dat nou eens gingen aanpakken. Ook al heb je voldoende financiële middelen om het wel te kunnen en je hebt je paar seizoenen prima bewezen.
Dan kan je dus met je club groeien en stap voor stap dingen opbouwen wat nu niet mogelijk is?
De ai mogen ze wel wat meer aan gaan doen.
Misschien dat jullie wel mogelijkheden zien die ik over het hoofd heb gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark.2904
onzinallemaal schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 14:15:
Hoi FM liefhebbers,

Weet je wat ik zo jammer vind? Stel je speelt met een club als Eindhoven voor een transfer en met dat geld wil je op gegeven moment iets verbouwen. Dan krijg je steeds de melding (ook in de vorige games) dat het niet financieel haalbaar is. Als ze dat nou eens gingen aanpakken. Ook al heb je voldoende financiële middelen om het wel te kunnen en je hebt je paar seizoenen prima bewezen.
Dan kan je dus met je club groeien en stap voor stap dingen opbouwen wat nu niet mogelijk is?
De ai mogen ze wel wat meer aan gaan doen.
Misschien dat jullie wel mogelijkheden zien die ik over het hoofd heb gezien?
Begrijp niet helemaal wat je bedoeld. Wil je het geld dat je hebt verdiend met uitgaande transfers gebruiken om je stadion/jeugdcomplex te verbeteren?

Mijn ervaring is dat je het beste kan investeren, en echt die stap zetten naar top van de competitie/promotie. Meer tv gelden/sponsorinkomsten komen hieruit voort welke wel door het bestuur gebruikt kunnen worden om te verbeteren(zeker bij promotie). Hoe zijn je afgelopen seizoenen gegaan met Eindhoven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Mijn save met Leeds/Granada/Hoffenheim zit er op. Na mijn laatste update 3e in de competitie geworden en in de CL de knock-out fase gehaald maar daar door Sporting uitgeschakeld op uit doelpunten. Het seizoen erop ging het helemaal de mist in. We konden niet meer winnen. In de CL nog wel de knock-out fase gehaald maar in de winter vond het bestuur het genoeg. Hierna via een kort Engels avontuur bij Wimbledon AFC bij 1.FC Nurnberg terug gekomen maar ook daar kreeg ik het niet aan het voetballen.

Ondertussen nog twee nieuwe saves begonnen maar ook dat liep voor geen meter. Even gestop en hierna vol frisse moed een nieuwe save begonnen bij Paris FC in de Franse 3e divisie. Gaat tot nu toe wel aardig. Staan 3e ongeveer halverwege het seizoen. Echt heel sterk voetballen we nog niet. Maar eens kijken hoever ik daar mee kan komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Patch 17.2.0 is zojuist uitgekomen. De release notes: https://community.sigames...2017-update-1720-out-now/

Virussen? Scan ze hier!

• SWworld
Hoi FM fans,

Ik heb kits voor de Braziliaanse Serie 1,2 en 3 gedownload en de juiste map geplaatst.
(Documents\Sports Interactive\Football Manager 2017\graphics\Kits)
Echter als ik het spel opstart kan ik ze nog zien. Weten jullie waar aan dat kan liggen?
Overigens de andere kits kan ik wel zien alleen bij de Braziliaanse Serie's niet.
Wellicht kunnen jullie mij helpen bij de volgende vraag hoe ik de namen kan aanpassen van de voetbalteams? Nu staan er afkortingen en die wil ik wijzigen naar de originele namen.

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Groet,
Onzin

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lookslikeyou
onzinallemaal schreef op donderdag 15 december 2016 @ 20:08:
Hoi FM fans,

Ik heb kits voor de Braziliaanse Serie 1,2 en 3 gedownload en de juiste map geplaatst.
(Documents\Sports Interactive\Football Manager 2017\graphics\Kits)
Echter als ik het spel opstart kan ik ze nog zien. Weten jullie waar aan dat kan liggen?
Overigens de andere kits kan ik wel zien alleen bij de Braziliaanse Serie's niet.
Wellicht kunnen jullie mij helpen bij de volgende vraag hoe ik de namen kan aanpassen van de voetbalteams? Nu staan er afkortingen en die wil ik wijzigen naar de originele namen.

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Groet,
Onzin
Voor de logos: Bij instellingen/voorkeur heb je onder het kopje skins iets met herlaad cache bij bevestigen. Wat betreft de namen moet je een name fix downloaden en een nieuwe game opstarten. Kom je vanzelf tegen als je name Fix football manager 2017 googled.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SWworld
Sinds ik de gameediter heb gedownload kan ik in de instellingen/voorkeuren niet meer op skins herladen drukken die staat er niet meer bij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lookslikeyou
Eindelijk mijn eerste seizoen met Feyenoord afgerond en gelukkig kampioen geworden. Opnieuw een belangrijke verdediger kwijt geraakt omdat het bestuur een bod accepteerde. Dit keer was het Sven van Beek voor 11.5 miljoen (kan oplopen tot 15 miljoen) Dit was op de laatste dag van de winter transfer periode dus moest snel op zoek naar een nieuwe . Uiteindelijk voor 5 miljoen Vlaar terug kunnen halen. Deze heeft het helemaal niet slecht gedaan. Gemiddelde genomen haalde hij een 7.34 per wedstrijd. Einde van het seizoen merkte ik dat mijn posities voorin dun bezet waren, daardoor uitgeschakeld in de halve finale tegen Athletic Club met 0-1 en 1-0, mogelijk had er meer in gezeten. Ook de beker gewonnen na Ajax en PSV uitgeschakeld te hebben en in de finale van Heracles te winnen met 2-0. Nu op naar volgend seizoen de Champions League in en met name het team op het middenveld te versterken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Netjes. Benieuwd hoe ver je kan komen.

In mijn Paris FC save gaat het best wel lekker. Het eerste seizoen zijn we kampioen geworden in de 3e divisie maar het spel was niet echt heel denderend. Had het iedee dat het vooral kwam doordat de rest zo matig was. Tegen het einde van het seizoen had ik ook een berg spelers die begonnen te zeuren omdat ze niet genoeg speeltijd kregen. Weet niet wie bij de club voor mij het aankoop beleid had gedaan maar iedereen beloven dat ze in het eerste zullen spelen is niet handig. Gelukkig voor mij hadden de meeste een één jarig contract en zijn die nu allemaal weg.

Op het SI forum ene mooie tactiek gevonden die voor gebaseerd is op hard werken en snel de bal af pakken. Een 4-4-2 met in het midden twee DM's. In de zomer vooral daarop ingekocht en tot nu toe werpt het zijn vruchten af in Ligue 2. Na 6 wedstrijden staan we gedeeld 1e met 15 punten en in de "Coupe de la Ligue" hebben we de 3e ronde behaald terwijl het bestuur al bij was met de 2e ronde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijmennabuurs
Phydomir schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 11:19:
Op het SI forum ene mooie tactiek gevonden die voor gebaseerd is op hard werken en snel de bal af pakken. Een 4-4-2 met in het midden twee DM's.
Kan je misschien een link sturen van die tactiek? ben erg benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

thijmennabuurs schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 14:09:
[...]

Kan je misschien een link sturen van die tactiek? ben erg benieuwd.
https://community.sigames.../?page=2#comment-10588514

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Dit is toch so frustrerend en het lijkt wel iedere save terug te komen. De eerste helft van het seizoen gaat alles prima. Je verliest één keer en het lijkt wel alsof mijn spelers voor het eerst op een voetbal veld staan.

Afbeeldingslocatie: http://i.cubeupload.com/PBLtGg.png

Heb de laatste paar wedstrijden wel wat geëxperimenteerd met andere formaties maar om nou te zeggen dat dat beter ging. Ik snap ook niet zo goed hoe het ineens kan dat je van haast onverslaanbaar gaat naar geen bal kunnen raken. Ik snap heel goed dat AI jouw tactiek gaan counteren maar dit lijkt me gewoon zo overdreven.

Voorlopig maar even in de koelkast dit spel wat ik wordt er alleen maar sacherijnig van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultra
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Phydomir schreef op zondag 18 december 2016 @ 15:53:
Dit is toch so frustrerend en het lijkt wel iedere save terug te komen. De eerste helft van het seizoen gaat alles prima. Je verliest één keer en het lijkt wel alsof mijn spelers voor het eerst op een voetbal veld staan.

[afbeelding]

Heb de laatste paar wedstrijden wel wat geëxperimenteerd met andere formaties maar om nou te zeggen dat dat beter ging. Ik snap ook niet zo goed hoe het ineens kan dat je van haast onverslaanbaar gaat naar geen bal kunnen raken. Ik snap heel goed dat AI jouw tactiek gaan counteren maar dit lijkt me gewoon zo overdreven.

Voorlopig maar even in de koelkast dit spel wat ik wordt er alleen maar sacherijnig van.
Tja, gisteravond begon ik na het wisselen van tactiek (4132 DM narrow naar 4123 DM wide) vanwege dreigend ontslag opeens veel meer te winnen, en in het nieuwe seizoen vanaf de 4e wedstrijd 7 keer achter elkaar gewonnen. Ik win vooral omdat de tegenstander mist ipv dat elke kans erin vliegt zoals vorig seizoen. Dan blijf je opeens spelen, in plaats van een rage quit te doen (dat laatste heb ik afgeleerd ;)). Die onvoorspelbaarheid (vormpieken en -dips) maakt het zo verslavend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijmennabuurs
Ik heb de laatste tijd enorme last van blessures tijdens de training.
Ik heb de training op gemiddeld staan dus dit zal het probleem niet zijn.
Is dit toeval of kan dit liggen aan het redelijk slechte trainingspark?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IAmNice
thijmennabuurs schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 18:58:
Ik heb de laatste tijd enorme last van blessures tijdens de training.
Ik heb de training op gemiddeld staan dus dit zal het probleem niet zijn.
Is dit toeval of kan dit liggen aan het redelijk slechte trainingspark?
Hoeveel heb je op dit moment? Kan aan van alles liggen eigenlijk. Heb er zelf 6 nu waaronder de twee keepers. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijmennabuurs
IAmNice schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 23:58:
[...]

Hoeveel heb je op dit moment? Kan aan van alles liggen eigenlijk. Heb er zelf 6 nu waaronder de twee keepers. :(
Op dit moment zijn er bij mij ook 6 geblesseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IAmNice
thijmennabuurs schreef op woensdag 21 december 2016 @ 10:26:
[...]

Op dit moment zijn er bij mij ook 6 geblesseerd.
Ik zal zeggen, kijk of ze blessure gevoelig zijn, hoe hard ze kunnen trainen en kijk misschien naar je tactiek zelf. Als je een beetje counter speelt en niet veel doet maakt dat natuurlijk een groot verschil met een pressing tactic waarbij je veel op en neer rent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sacaji
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10:44
Heren, nou mag ik fM2017 als kado ontvangen met kerst wil ik zeker zijn dat ik de complete versie aanschaf. Is dat deze: https://www.gamesync.com/...kopen-download-steam.html

Ik zag dat er ook touch is, maar ik wil de complete versie. Is dat deze die ik heb gelinkt?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London_Wyverns
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14-09 22:09
Ja dit is de complete versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14-09 10:37
FYI: hier is ie voor 22,- (!) te verkrijgen:

http://www.yourgamezone.nl/PC-Football-Manager-2017

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsca777
  • Registratie: Februari 2015
  • Niet online
Betrouwbaar? Heb geen ervaringen met deze firma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14-09 10:37
Gisteravond besteld. Je kunt kiezen voor de fysieke versie of een key. Die laatste heb ik vanochtend ontvangen.

Op de site pronken ze ook met een goede beoordeling op Budgetgaming. Niks mis mee dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sacaji
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10:44
dutchgio schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 13:16:
Gisteravond besteld. Je kunt kiezen voor de fysieke versie of een key. Die laatste heb ik vanochtend ontvangen.

Op de site pronken ze ook met een goede beoordeling op Budgetgaming. Niks mis mee dus.
Helaas kan ik het product niet bestellen. Als ik druk op in winkel wagen krijg ik de fout dat ik het niet kan kopen. Even de klantenservice gemailt.

Anders maar voor 32E.

Thanks anyway!

[ Voor 85% gewijzigd door sacaji op 24-12-2016 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijmennabuurs
Om een of andere reden zijn er bij mijn nieuwe seizoen geen speelschema's gegenereerd?
Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Volgens mij is dat een bug waar je niet heel veel aan kan doen. Heb je nog een eerdere save? Kijken of je die kan laden en of hij het dan daarna wel doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijmennabuurs
helaas maakt die dan alsnog geen speelschema aan...
daar gaat mijn 70 uur speeltijd in 1 save :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mark.2904
Het is even geleden maar hierbij een nieuwe update over mijn save met Ajax(ga toch nog even verder met verkeerde teamnamen etc in deze save). Het seizoen is inmiddels afgelopen en wederom een mooi seizoen geweest. Kampioen geworden met 84 punten, maar iets wat nog veel schokkender is om hier te noemen, tot mijn grote verdriet is Feyenoord gedegradeerd, geen klassieker meer aankomend jaar. Daarnaast werd wederom de beker gepakt na een heel makkelijk speelschema(net als vorig seizoen), Roermond (0-10), Be Quick (1-8), Excelsior(4-2), FC Twente(1-0) en in de Finale: NEC(4-0). In de CL nog wel gewonnen van Schalke (0-0 uit en 2-1 thuis) maar daarna strijdend ten onder tegen Barcelona(2-1 uit verloren en thuis 3-2 gewonnen).

In de zomer een prima, maar wel drukke transferzomer achter de rug. In de pers sta ik al bekend als de kopende trainer(always change the winning team). Dijks was al verkocht maar heeft het seizoen bij mij afgemaakt en is nu vertrokken naar Leverkusen. El Ghazi vertrok naar Monaco voor 20 miljoen(kan oplopen tot 26,5), Barboza verkocht ik voor zijn aankoopwaarde van 2,5 miljoen naar Granada. Verder zijn er stuk of 20 spelers verhuurd waaronder Cerny(volgend jaar in 1), Nunnely, Kluivert. Hierdoor had ik ruimte om mijn team te versterken, zoals genoemd zijn Gibbs en van Ginkel transfervrij overgekomen. Is van de Sar doorgestroomd als derde keeper, kocht ik Murello(0,5 miljoen) als een talent voor reserve rechtsback. Aké kon ik voor 5.5 miljoen overnemen van Chelsea en zal afwisselen met Gibbs(bied me de ruimte om na een jaar Gibbs te verkopen en met Aké te spelen. Halilovic kon ik voor 8.5 miljoen oppikken als vervanger van El Ghazi(Bailey is net niet goed genoeg nog), Bellini huur ik van Dortmund, Fosu-Mensah huur ik van ManU en Ojo & Kant huur ik van Liverpool.(zet liever huurspelers op de bank, kunnen mijn spelers op huurbasis elders minuten maken en zich ontwikkelen).
Zelf kreeg ik nog een aanbieding van Leverkusen, maar heb besloten niet op gesprek te gaan.

Mijn team voor het komende seizoen, waarbij elke positie mooi dubbel is bezet:

DM: Kameni – Onana – van de Sar
RA: Peruzzi - Murello
CVR: Veltman – Fosu-Mensah
CVL: Orban – Sanchez
LA: Gibbs – Aké
C(V)M: Bazoer – van de Beek
CM: Ziyech – van Ginkel
C(A)M: Klaassen – Nouri
RB: Halilovic – Bailey
LB: Lingard – Ojo
SP: Dolberg – Romero - Huntelaar

Mijn seizoen is prima begonnen, JC schaal ging met 1-0 verloren tegen PSV. Maar daarna ging de competitie voortvarend van start met 5 overwinningen en een doelsaldo van 18 voor en 0 tegen. Moet gezegd worden dat ik vooral gespeeld heb tegen teams uit het rechter rijtje, enkel AZ was een moeilijkere wedstrijd. In de CL uit bij Arsenal knap 0-0 gespeeld. En in de beker tegen Kampen met het B-elftal een keurige 8-1 overwinning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09:28

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Mark.2904 schreef op maandag 2 januari 2017 @ 14:00:
Het is even geleden maar hierbij een nieuwe update over mijn save met Ajax(ga toch nog even verder met verkeerde teamnamen etc in deze save).

[...]
Bedoel je Gelsenkirchen ipv Schalke en Champions Cup in plaats van Champions League?
Dat is prima op te lossen en savegame compatible. Zie daarvoor:

Sort It Out SI - Licence and Name Fix
Sort It Out SI - Workaround for already started savegames

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jaap.
Ik wil toch nog eens even jullie meningen peilen. Persoonlijk vind ik het erg leuk om de verhalen/avonturen van andere spelers te lezen, maar helaas wordt dit nog steeds weinig gedaan. Vinden jullie dit gewoon niet zo boeiend als ik of kost het te veel tijd of? Ben wel benieuwd naar jullie mening hierover.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ultra
  • Niet online
Spelen is leuker dan schrijven ;). Ik kan nu niet spelen, dus alsjeblieft:

Ik ben al een aantal jaar manager van Salford. In de Conference North ging het direct best aardig, twee keer tweede maar niet gepromoveerd, en het derde jaar eindelijk eerste. Daarna heb ik er weer drie jaar over gedaan om naar League Two te promoveren. Ditmaal via playoffs, en ik had het niet verwacht: het team zat weer(!) in een dip namelijk.

Nadat promotie bereikt was heb ik direct gevraagd om van semi- naar professional te gaan, maar dat werd geweigerd. Een maand later gebeurde het alsnog gelukkig, dus nu kunnen de jonge basisspelers (meer dan de helft) enigszins hun potentie gaan bereiken. Volgende stap is de trainingsfaciliteiten langzaamaan verbeteren, maar daar is nog geen geld voor :(.

In L2 sta ik nu na een derde van het seizoen verrassend eerste met een punt of vier voorsprong. Het is vooral onverwacht omdat er inmiddels 5 tot 7 nieuwe spelers in de basis staan. Alleen de keeper (met nog steeds de hoogste current ability volgens mijn assistent van het eerste uur, Edward Linskens :D) en centrale verdedigers zijn nog zeker van hun plaats. Afgelopen transferperiode blijkbaar relatief goede (en gratis!) spelers kunnen vinden. Dat wisselt ook per seizoen.

Nu mijn nieuwe, jonge striker beter laten spelen. Hij is vanwege een korte blessureperiode nog niet helemaal aan de tactieken gewend, en hij moet ook aan het team wennen uiteraard. Omdat de loonkosten zoals gebruikelijk boven budget waren heb ik die striker zowat alle mogelijke bonussen moeten geven om hem binnen te hengelen. Hij kreeg geen contractverlenging afgelopen seizoen van Man City als ik het me goed herinner, maar voor L2 nu en L1 over een paar jaar zou hij prima moeten zijn.

Vanwege de eerste gratis binnengehaalde speler in de aanloop van dit seizoen, een AMC, ben ik naast 4123 DM wide (standard, flexible) ook 4231 wide (counter, fluid) gaan gebruiken. Die laatste is erg effectief: in een paar cup-wedstrijden teams uit de Championship en L1 verslagen.

Ik speel overigens met "eigen" tactieken, meestal vrij standaard vanwege lower league. In mijn lange LLM-carrière in een vorige versie (FM15?) speelde ik met 4132 DM, maar dat krijg ik nu niet op de rails. LLM in FM16 is nooit een succes geworden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• q-enf0rcer.1
  • Nu online
In de lage divisies is er ook geen goed materiaal beschikbaar om heel geavanceerde tactieken te gebruiken. Meestal zijn de rollen waarin spelers kunnen spelen hiervoor veel te beperkt is me opgevallen. Opzich wel realistisch natuurlijk.

Bizar nieuws in mijn Ajax carriere: https://cl.ly/0m323d2x0R1r

Tevens is er een begin gemaakt aan een nieuw stadion, vernoemd naar mijn naam en er zullen maar liefst 86000 man plaats kunnen nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:40
Zo eindelijk mijn geweldige FM 16 Carrière beëindigd en nu beginnen met FM 17 :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ultra
  • Niet online
Zo, direct in het eerst seizoen gepromoveerd naar League One! 8 punten voor op nummer 2 en 24 op nummer 3. Media prediction was 22ste van de 24.
quote: The Sunday People
All of Salford's dreams came true this season as they defied expectations suggesting that they would be relegation certainties and instead mounted an almost unbelievable title-winning campaign.
quote: Job security
To summarise, the board feel you are doing an unbelievable job and clearly are putting a smile on the face of every single supporter. Long may it last.
En daarmee ben ik (terecht! ;)) een icoon van de club geworden. Op naar de legendestatus!

De spits waar ik het eerder over had is zo goed gaan spelen dat hij speler van het seizoen is geworden. Vanwege twee blessures heeft hij een stuk of 10 wedstrijden minder gespeeld, dus is hij geen absolute topscorer geworden.
In januari heb ik toch nog een oud-speler van Man City aangetrokken, het voormalig "wonderkid" Ian Carlo Poveda heeft in FM17 zijn talent in elk geval niet waargemaakt. In L2 draaide hij prima mee (7,12).
Voor het komende seizoen in L1 ga ik op zoek naar een goede DC en MC voor in de basis, en daar moet ik het bij proberen te houden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• q-enf0rcer.1
  • Nu online
Zojuist is mijn spits Facundo Colidio met pensioen gegaan, dit na 1027 goals in zijn carrière te hebben gemaakt. Kijk hier naar de ongelofelijke statistieken van deze Ajax legende uit mijn game:

Afbeeldingslocatie: https://d17oy1vhnax1f7.cloudfront.net/items/2x1U3x2z1F2F1U120g2W/Schermafbeelding%202017-01-09%20om%2001.06.40.png

Afbeeldingslocatie: https://d17oy1vhnax1f7.cloudfront.net/items/462J2q0H3l3n332r423X/Schermafbeelding%202017-01-09%20om%2001.02.57.png?v=15828d30

Ik ben wel benieuwd of er ooit iemand een spits in zijn game heeft gehad die nog meer doelpunten heeft gemaakt? Of heeft jouw spits het volgende lijstje gehaald?

Wikipedia: List of men's association football players with 500 or more g...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultra
  • Niet online
Haha, hij probeert op zijn 38e nog steeds ballen voorbij de tegenstander te spelen.

Gisteren is mijn FM17 twee keer gecrasht (op verschillende punten). Als dat aan mijn savegame blijkt te liggen, dan wordt ik heel verdrietig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• q-enf0rcer.1
  • Nu online
Ultra schreef op maandag 9 januari 2017 @ 08:42:
Haha, hij probeert op zijn 38e nog steeds ballen voorbij de tegenstander te spelen.

Gisteren is mijn FM17 twee keer gecrasht (op verschillende punten). Als dat aan mijn savegame blijkt te liggen, dan wordt ik heel verdrietig.
Haha, dat komt denk ik doordat ik hem expres een belachelijk salaris heb gegeven in de hoop dat hij langer door zou gaan :D Of dat werkt weet ik echter niet. Hij is alsnog vroegtijdig gestopt waardoor hij zo'n 100miljoen misloopt 8)7

Als je savegame corrupt is kun je meestal nog 1 van de andere savegames laden(het spel maakt er altijd automatisch 3).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultra
  • Niet online
q-enf0rcer.1 schreef op maandag 9 januari 2017 @ 14:48:
[...]
Als je savegame corrupt is kun je meestal nog 1 van de andere savegames laden(het spel maakt er altijd automatisch 3).
Nee, ik kon na opnieuw starten een paar weken(?) verder spelen, pas daarna ging het weer fout. Ik heb wat caches leeggegooid en moet het even aanzien nu. Ik las wel dat ik niet de enige ben die crashes heeft met deze versie (17.2.0f914093), maar dat hoeft niet zoveel te zeggen nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• q-enf0rcer.1
  • Nu online
Ultra schreef op maandag 9 januari 2017 @ 15:06:
[...]

Nee, ik kon na opnieuw starten een paar weken(?) verder spelen, pas daarna ging het weer fout. Ik heb wat caches leeggegooid en moet het even aanzien nu. Ik las wel dat ik niet de enige ben die crashes heeft met deze versie (17.2.0f914093), maar dat hoeft niet zoveel te zeggen nog.
Klinkt wel herkenbaar, maar bij mij werkt het dan na een aantal keren proberen toch weer. Deze versie is inderdaad kut, soms hangt het spel ook heel lang bij mij. Terwijl ik nog net geen NASA-pc heb 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
q-enf0rcer.1 schreef op maandag 9 januari 2017 @ 01:13:
Zojuist is mijn spits Facundo Colidio met pensioen gegaan, dit na 1027 goals in zijn carrière te hebben gemaakt. Kijk hier naar de ongelofelijke statistieken van deze Ajax legende uit mijn game:

[afbeelding]

[afbeelding]

Ik ben wel benieuwd of er ooit iemand een spits in zijn game heeft gehad die nog meer doelpunten heeft gemaakt? Of heeft jouw spits het volgende lijstje gehaald?

Daaaamn da's een speler die lang bij de club zit. Ik ben meestal na een paar jaar wel toe aan een nieuwe spits, er is altijd wel een betere te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online

[afbeelding]

[afbeelding]

Bah, door dit soort posts krijg ik altijd weer zin om FM aan te zwengelen. ;)
Heb de aankoop van FM2017 tot nu toe netjes uit kunnen stellen, maar nu begint het toch wel weer te kriebelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap.

[afbeelding]

[afbeelding]

Wat een briljantje. Heerlijk om die zolang aan Ajax te kunnen binden, zeker met die productie. Al lees ik dat het je ook een flinke cent heeft gekost. Toch mooi om te zien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• q-enf0rcer.1
  • Nu online
Hij kost op het begin overigens maar 4-5 miljoen. Probleem is dat hij lang niet altijd zijn potentieel haalt. Soms wordt het een goede spits voor Eredivisie niveau, en soms wordt het een spits die meervoudig Ballon d'Or winnaar kan worden. Een andere leuke vergelijkbare spits is Maximilian Romero. Iets ouder en kan ongeveer even goed worden.

Hebben jullie al records uit het echte voetbal verbroken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Terranova
Dit blijft toch een heerlijk spel, ik ben nu kort bezig met mijn traditionele eerste game met Ajax.
Maar ik heb wel het idee dat het eigenlijk amper een uitdaging is met Ajax. Een lastige beginnetje gehad door het wennen van de speler aan de nieuwe opstelling. Maar daarna 15 potjes op rij gewonnen, al door in de EL en 7 punten voor op PSV op 1 December.

Wat ik wel heel raar vind is dat de kolom Positions is verdwenen in het teamselection scherm. Natuurlijk kan je die er weer bij zetten, maar toch een vreemde keuze.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jaap.
Terranova schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 12:01:
Dit blijft toch een heerlijk spel, ik ben nu kort bezig met mijn traditionele eerste game met Ajax.
Maar ik heb wel het idee dat het eigenlijk amper een uitdaging is met Ajax. Een lastige beginnetje gehad door het wennen van de speler aan de nieuwe opstelling. Maar daarna 15 potjes op rij gewonnen, al door in de EL en 7 punten voor op PSV op 1 December.

Wat ik wel heel raar vind is dat de kolom Positions is verdwenen in het teamselection scherm. Natuurlijk kan je die er weer bij zetten, maar toch een vreemde keuze.
De enige uitdaging bij Ajax is eigenlijk de Champions League. Kampioen/Beker mag geen hele groot probleem zijn. Zelf heb ik er 5 jaar gezeten: 4x kampioen, 1x 2e op doelsaldo, 2x de beker en 4x de Johan Cruijfschaal. Europees heb ik de Europa League kunnen winnen en 2x de halve finale kunnen halen van de Champions League.

Korte samenvatting van hoe mijn game daarna verliep: ik ben naar Crystal Palace gegaan en hen via playoffs terug gebracht naar de PL. Het seizoen er op zou overleven worden, maar na een moeizaam begin besloot het bestuur rond de kerst dat ik wellicht toch niet de juiste persoon was en werd ik ontslagen. Direct daarna benaderde Sunderland me welke in dezelfde situatie in de Championship zat als Crystal Palace een jaar eerder. Uiteindelijk 3e geworden en via playoffs voor de tweede keer in twee jaar gepromoveerd naar de PL. Terwijl Crystal Palace mijn opvolger in mei al weer de laan uit had gestuurd en uiteindelijk zou degraderen. Sweet sweet revenge. Omdat de financiën bij Sunderland aanzienlijk slechter waren en er van versterken geen sprake zou zijn wilde ik een scenario zoals bij Crystal Palace voorkomen en ben ik na de promotie zelf al opgestapt. Ben aan de slag gegaan bij Fiorentina dat in Italie was afgegleden en vocht tegen degradatie. Team kunnen versterken en in het eerste seizoen direct 4e (qua punten gedeeld 3e, maar op doelsaldo 4e) kunnen eindigen. Het huidige seizoen sta ik na ongeveer de helft fier aan kop, maar gaat het in de Champions League (poule met Anderlecht, Shakthar en Ludogorets) helaas nog niet zo goed.

Aangezien mijn contract aan het einde van dit seizoen afloopt ben ik aan het overdenken wat te doen. Zit sterk te twijfelen om, indien de positie beschikbaar komt, terug te gaan naar Ajax (of anders te wachten op het moment dat deze beschikbaar wordt) en dan voor die Champions League te gaan. Wellicht dat ik mezelf dan nog een extra uitdaging op leg door dit enkel met Nederlanders te willen bereiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
JapieTalent schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 12:59:
[...]

De enige uitdaging bij Ajax is eigenlijk de Champions League. Kampioen/Beker mag geen hele groot probleem zijn. Zelf heb ik er 5 jaar gezeten: 4x kampioen, 1x 2e op doelsaldo, 2x de beker en 4x de Johan Cruijfschaal. Europees heb ik de Europa League kunnen winnen en 2x de halve finale kunnen halen van de Champions League.

Korte samenvatting van hoe mijn game daarna verliep: ik ben naar Crystal Palace gegaan en hen via playoffs terug gebracht naar de PL. Het seizoen er op zou overleven worden, maar na een moeizaam begin besloot het bestuur rond de kerst dat ik wellicht toch niet de juiste persoon was en werd ik ontslagen. Direct daarna benaderde Sunderland me welke in dezelfde situatie in de Championship zat als Crystal Palace een jaar eerder. Uiteindelijk 3e geworden en via playoffs voor de tweede keer in twee jaar gepromoveerd naar de PL. Terwijl Crystal Palace mijn opvolger in mei al weer de laan uit had gestuurd en uiteindelijk zou degraderen. Sweet sweet revenge. Omdat de financiën bij Sunderland aanzienlijk slechter waren en er van versterken geen sprake zou zijn wilde ik een scenario zoals bij Crystal Palace voorkomen en ben ik na de promotie zelf al opgestapt. Ben aan de slag gegaan bij Fiorentina dat in Italie was afgegleden en vocht tegen degradatie. Team kunnen versterken en in het eerste seizoen direct 4e (qua punten gedeeld 3e, maar op doelsaldo 4e) kunnen eindigen. Het huidige seizoen sta ik na ongeveer de helft fier aan kop, maar gaat het in de Champions League (poule met Anderlecht, Shakthar en Ludogorets) helaas nog niet zo goed.

Aangezien mijn contract aan het einde van dit seizoen afloopt ben ik aan het overdenken wat te doen. Zit sterk te twijfelen om, indien de positie beschikbaar komt, terug te gaan naar Ajax (of anders te wachten op het moment dat deze beschikbaar wordt) en dan voor die Champions League te gaan. Wellicht dat ik mezelf dan nog een extra uitdaging op leg door dit enkel met Nederlanders te willen bereiken.
De CL is inderdaad wel de enige uitdaging(die ik niet haalde overigens door een vervelende loting in de voorronde). Maar mijn eerste game duurt meestal niet zo lang. Mijn eerste "echte" game zal denk ik met AFC Wimbledon worden of een game zonder reputatie en zonder baan, dus dat je echt 5 jaar aan het rondzwerven bent in de lagere divisies van de wereld.

Mooie carrière overigens d:)b
Een club proberen te redden is altijd een leuke uitdaging. Helaas heb ik het zelf zoveel gedaan dat ik zelfs als ik veel geld heb om uit te geven toch altijd eerst kijk welke spelers een aflopend contract hebben om gratis op te pikken :( :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap.
Terranova schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 13:59:
[...]

De CL is inderdaad wel de enige uitdaging(die ik niet haalde overigens door een vervelende loting in de voorronde). Maar mijn eerste game duurt meestal niet zo lang. Mijn eerste "echte" game zal denk ik met AFC Wimbledon worden of een game zonder reputatie en zonder baan, dus dat je echt 5 jaar aan het rondzwerven bent in de lagere divisies van de wereld.

Mooie carrière overigens d:)b
Een club proberen te redden is altijd een leuke uitdaging. Helaas heb ik het zelf zoveel gedaan dat ik zelfs als ik veel geld heb om uit te geven toch altijd eerst kijk welke spelers een aflopend contract hebben om gratis op te pikken :( :+
Hahaha, heel herkenbaar. Overigens ook nog steeds de snelste manier om snel geld te genereren.

Grootste uitdaging die ik elk jaar probeer te behalen is om eens langer dan een jaar of 5 bij een club te blijven. Er is altijd wel iets waardoor ik graag weer iets nieuws wil en echt lange (LLM) games zijn aan mij over het algemeen ook niet besteed, terwijl ik dat eigenlijk wel graag wil.
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste