Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rido
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 24-10 11:19
Ik ben aan het twijfelen om de OLED65B6V te gaan kopen alleen de 4300 euro is toch net iets boven mijn budget of in ieder geval meer dan ik zou willen uitgeven.

Ben benieuwd of iemand de OLED65B6V ergens voor minder heeft kunnen kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JSTPS
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23-10 22:14
Rido schreef op woensdag 02 november 2016 @ 13:12:
Ik ben aan het twijfelen om de OLED65B6V te gaan kopen alleen de 4300 euro is toch net iets boven mijn budget of in ieder geval meer dan ik zou willen uitgeven.

In de VS is de adviesprijs sinds gisteren 3000 dollar voor de 65b6v en 65c6v. De prijzen staan zelfs op LG.com/us, dus ik denk dat deze prijs hier binnenkort ook gaat komen.

http://www.lg.com/us/tvs/lg-OLED65B6P-oled-4k-tv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rido
JSTPS schreef op woensdag 02 november 2016 @ 13:21:
[...]

In de VS is de adviesprijs sinds gisteren 3000 dollar voor de 65b6v en 65c6v. De prijzen staan zelfs op LG.com/us, dus ik denk dat deze prijs hier binnenkort ook gaat komen.

Ooh kijk eens aan, dat zou mooi zijn. Als de prijs dan rond of onder de 3500 euro uitkomt is dat mooi binnen mijn budget.

Wat was de prijs eerst eigenlijk in de VS?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JSTPS
Rido schreef op woensdag 02 november 2016 @ 13:25:
[...]

Ooh kijk eens aan, dat zou mooi zijn. Als de prijs dan rond of onder de 3500 euro uitkomt is dat mooi binnen mijn budget.

Wat was de prijs eerst eigenlijk in de VS?
Ik dacht 5000 dollar, zelfde als hier.

Edit: Blijkbaar 6000, in Nederland begon ie ook op 6000.

http://camelcamelcamel.co...-Ultra/product/B01CDF9UTQ

[ Voor 18% gewijzigd door JSTPS op 02-11-2016 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rido
JSTPS schreef op woensdag 02 november 2016 @ 14:39:
[...]

Ik dacht 5000 dollar, zelfde als hier.

Edit: Blijkbaar 6000, in Nederland begon ie ook op 6000.

http://camelcamelcamel.co...-Ultra/product/B01CDF9UTQ
Dat is een flinke prijsdaling zeg! Bedankt voor de informatie. Dan wacht ik nog even tot januari, hopelijk is het dan hier ook gezakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddy_BE
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-07 23:15
JSTPS schreef op woensdag 02 november 2016 @ 13:21:
[...]

In de US zijn het prijzen zonder taxes. (Omdat die per staat verschillen) Dus voor hier 21% btw erbij rekenen. (en misschien nog wat import tax)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magik_mole
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-04 14:18
Rido schreef op woensdag 02 november 2016 @ 13:12:

Ik had paar winkels in Rotterdam afgebeld en er kon gemakkelijk €1000 van die prijs af maar uiteindelijk hem toch bij een lokale winkel hier in belgië besteld voor €875 minder, bespaart me wat kilometers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSTPS
Eddy_BE schreef op woensdag 02 november 2016 @ 15:51:
[...]

In de US zijn het prijzen zonder taxes. (Omdat die per staat verschillen) Dus voor hier 21% btw erbij rekenen. (en misschien nog wat import tax)
Ja, heel leuk, maar de 65b6v gaat daar voor 2700 dollar weg, en ik heb zelfs 2500 gezien. Dit bij officiele dealers. Dus 3000 euro is een prijs waarvoor de tv in Nederland ook zou moeten worden verkocht.

Edit: zie hierboven. Magik_mole krijgt de tv voor de prijsverlaging al voor 3300 mee, als hij in Rotterdam koopt.

[ Voor 10% gewijzigd door JSTPS op 02-11-2016 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

JSTPS schreef op woensdag 02 november 2016 @ 15:58:
[...]

Ja, heel leuk, maar de 65b6v gaat daar voor 2700 dollar weg, en ik heb zelfs 2500 gezien. Dit bij officiele dealers. Dus 3000 euro is een prijs waarvoor de tv in Nederland ook zou moeten worden verkocht.
Reken ook even transport en andere garantievoorwaarden dan in Nederland. De afzetmarkt is ook anders.
Amerika != Nederland

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSTPS
Kecin schreef op woensdag 02 november 2016 @ 16:00:
[...]

Reken ook even transport en andere garantievoorwaarden dan in Nederland. De afzetmarkt is ook anders.
Amerika != Nederland
Transport? Denk je soms dat de tv's uit de VS komen? Dit is niet zo. Voor allebei de landen gelden transportkosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

JSTPS schreef op woensdag 02 november 2016 @ 16:02:
[...]

Transport? Denk je soms dat de tv's uit de VS komen? Dit is niet zo. Voor allebei de landen gelden transportkosten.
Nee :'). Tuurlijk niet.
Transportkosten zijn echt anders. Sommige landen hebben handelsverdragen, sommige niet. Per land is kunnen er dus verschillende inklaringskosten zijn.

Daarnaast is de bruto prijs van een TV ook niet genoeg om te zeggen wat deze in de winkel moet omzetten. Daar komt namelijk ook een administratief proces en een verkoper/webshop aan te pas. Dus verwacht geen wereld van verschil op een wereld van verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSTPS
Kecin schreef op woensdag 02 november 2016 @ 16:14:
[...]

Nee :'). Tuurlijk niet.
Transportkosten zijn echt anders. Sommige landen hebben handelsverdragen, sommige niet. Per land is kunnen er dus verschillende inklaringskosten zijn.

Daarnaast is de bruto prijs van een TV ook niet genoeg om te zeggen wat deze in de winkel moet omzetten. Daar komt namelijk ook een administratief proces en een verkoper/webshop aan te pas. Dus verwacht geen wereld van verschil op een wereld van verschil.
Ik zie dat je voor de Nederlandse importeurs hele goede redenen aan het bedenken bent om de prijs kunstmatig hoog te houden. Die afspraken zorgen niet voor een prijsverschil van honderden euros. Ik heb zelf vaak met eigenaren van winkels gesproken over de prijzen van vooral televisies. De importeurs in Nederland zijn dieven, dat is waar we achter zijn gekomen.

En als je dit topic vaker leest, zie je dat veel winkels ook goed meedoen. De concurrentie is in Nederland niet hoog genoeg. Als meerdere winkels vasthouden aan 4000 euro voor een tv en zegt dat ze bijna aan de inkoopprijs zitten, en een andere winkel 1 stad verder doet het voor 3300, dan is er iets aan de hand. Voor jou om uit te zoeken hoe dit kan. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

JSTPS schreef op woensdag 02 november 2016 @ 16:23:
[...]

Ik zie dat je voor de Nederlandse importeurs hele goede redenen aan het bedenken bent om de prijs kunstmatig hoog te houden. Die afspraken zorgen niet voor een prijsverschil van honderden euros. Ik heb zelf vaak met eigenaren van winkels gesproken over de prijzen van vooral televisies. De importeurs in Nederland zijn dieven, dat is waar we achter zijn gekomen.

En als je dit topic vaker leest, zie je dat veel winkels ook goed meedoen. De concurrentie is in Nederland niet hoog genoeg. Als meerdere winkels vasthouden aan 4000 euro voor een tv en zegt dat ze bijna aan de inkoopprijs zitten, en een andere winkel 1 stad verder doet het voor 3300, dan is er iets aan de hand. Voor jou om uit te zoeken hoe dit kan. ;)
Niet per definitie, ik bedoel maar te zeggen dat je niet de dollarprijs kan pakken en daar simpelweg 20% bij op kan tellen. Daarvoor tellen er gewoon teveel voorwaarden mee (like it or not). Ik zie overigens dat je echt heel veel slechte ervaringen hebt met importeurs. Dus als je met de gouden tip kan komen, ik zoek de 77" variant onder de 10k (deze pricewatch: LG OLED77G6V Zwart)

[ Voor 4% gewijzigd door Kecin op 02-11-2016 16:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• prijk
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
JSTPS schreef op woensdag 02 november 2016 @ 15:58:
[...]

Edit: zie hierboven. Magik_mole krijgt de tv voor de prijsverlaging al voor 3300 mee, als hij in Rotterdam koopt.
Je begrijpt weinig van economie en prijsvorming. Een product kan in de ene markt een heel andere positie innemen dan in een andere markt en dientengevolge heel anders geprijsd zijn, met navenant hogere of lagere marges. Ik zou dat geen diefstal willen noemen (zoals jij importeurs betitelt), maar slim ondernemerschap. Ook de belastingen en garantievoorwaarden, bijvoorbeeld het vereiste van conformiteit in Nederland, kunnen grote invloed op de prijs hebben. Vandaar dat je claim dat de tv in Nederland "voor die prijs zou moeten worden verkocht" onmogelijk stand kan houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSTPS
prijk schreef op woensdag 02 november 2016 @ 16:53:
[...]

Je begrijpt weinig van economie en prijsvorming. Een product kan in de ene markt een heel andere positie innemen dan in een andere markt en dientengevolge heel anders geprijsd zijn, met navenant hogere of lagere marges. Ik zou dat geen diefstal willen noemen (zoals jij importeurs betitelt), maar slim ondernemerschap. Ook de belastingen en garantievoorwaarden, bijvoorbeeld het vereiste van conformiteit in Nederland, kunnen grote invloed op de prijs hebben. Vandaar dat je claim dat de tv in Nederland "voor die prijs zou moeten worden verkocht" onmogelijk stand kan houden.
Dat heeft niets te maken met het snappen van economie en prijsvorming. Tuurlijk is het nooit 1 op 1 te vergelijken. Auto's zijn in Nederland ook duurder om te kopen EN te rijden dan in de VS. Dit zijn vooral belastingen. Mercedes vraagt niet 30 procent meer voor hun auto in Nederland.

Het bedrag dat de Nederlandse importeur moet betalen voor de tv's ligt heus niet 20 procent boven dat wat de importeur uit de VS moet betalen.

Kecin:

Ik heb niet een heleboel negatieve ervaring met importeurs, ik wil alleen goed duidelijk maken dat de importeurs in Nederland te vaak een te hoge prijs rekenen. Ik sprak vorige maand bijvoorbeeld met een winkel over de Chord Mojo. Deze wordt in de UK voor minder aan de man gebracht dan hier. De winkel heeft contact gezocht met de Nederlandse importeur, met de vraag hoe dit kan, en nu heeft de Chord Mojo niet een adviesprijs van 600 euro, maar van 500 in de Nederlandse winkels.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:09
JSTPS schreef op woensdag 02 november 2016 @ 17:33:
[...]

Dat heeft niets te maken met het snappen van economie en prijsvorming. Tuurlijk is het nooit 1 op 1 te vergelijken. Auto's zijn in Nederland ook duurder om te kopen EN te rijden dan in de VS. Dit zijn vooral belastingen. Mercedes vraagt niet 30 procent meer voor hun auto in Nederland.

Het bedrag dat de Nederlandse importeur moet betalen voor de tv's ligt heus niet 20 procent boven dat wat de importeur uit de VS moet betalen.

Kecin:

Ik heb niet een heleboel negatieve ervaring met importeurs, ik wil alleen goed duidelijk maken dat de importeurs in Nederland te vaak een te hoge prijs rekenen. Ik sprak vorige maand bijvoorbeeld met een winkel over de Chord Mojo. Deze wordt in de UK voor minder aan de man gebracht dan hier. De winkel heeft contact gezocht met de Nederlandse importeur, met de vraag hoe dit kan, en nu heeft de Chord Mojo niet een adviesprijs van 600 euro, maar van 500 in de Nederlandse winkels.
Je generaliseert veel te veel, een bedrijf als LG nederland is niet hetzelfde als een willekeurige kabel importeur.
Zij krijgen gewoon een inkooppprijs van LG europa waar ze hun kosten bovenop gooien en marge voor winkelier etc. Zon importeur draait gewoon op nulmarge en de winst maakt de fabrikant ergens bij de fabriek op een belastingtechnisch slimme manier.
Je kan EU niet vergelijken met de vs omdat je hier voor elk pieplandje een hoofdkantoor moet neerzetten met tig man personeel en een boel verschillende talen culturen en inkomens. Dat heeft geen bal met consumenten bedrog te maken, en je punt betreft geen concurrentie. Heb je dit topic al eens doorgelezen? De een na de andere onderbieding, en de een na de andere winkel gaat failliet. Hoezo geen concurrentie??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSTPS
Bever! schreef op woensdag 02 november 2016 @ 18:45:
[...]

Je generaliseert veel te veel, een bedrijf als LG nederland is niet hetzelfde als een willekeurige kabel importeur.
Zij krijgen gewoon een inkooppprijs van LG europa waar ze hun kosten bovenop gooien en marge voor winkelier etc. Zon importeur draait gewoon op nulmarge en de winst maakt de fabrikant ergens bij de fabriek op een belastingtechnisch slimme manier.
Je kan EU niet vergelijken met de vs omdat je hier voor elk pieplandje een hoofdkantoor moet neerzetten met tig man personeel en een boel verschillende talen culturen en inkomens. Dat heeft geen bal met consumenten bedrog te maken, en je punt betreft geen concurrentie. Heb je dit topic al eens doorgelezen? De een na de andere onderbieding, en de een na de andere winkel gaat failliet. Hoezo geen concurrentie??
EU is niet hetzelfde als de VS nee.

Wat ik bedoel met geen concurrentie, is tussen de grote winkels. Winkels zoals de mediamarkt rekenen op onwetende consumenten die binnenlopen en een tv met een adviesprijs van 4000 euro, ook voor 4000 euro meenemen. Je leest in dit topic altijd over de wat kleinere winkels die met de beste prijzen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
JSTPS schreef op woensdag 02 november 2016 @ 18:53:
[...]

EU is niet hetzelfde als de VS nee.

Wat ik bedoel met geen concurrentie, is tussen de grote winkels. Winkels zoals de mediamarkt rekenen op onwetende consumenten die binnenlopen en een tv met een adviesprijs van 4000 euro, ook voor 4000 euro meenemen. Je leest in dit topic altijd over de wat kleinere winkels die met de beste prijzen komen.
Dat is dan toch geheel de eigen schuld van die onwetende consumenten die niet even wat meer moeite doen om naar een lagere prijs te zoeken en niet van de Media Markt of welke andere winkel dan ook?

Je doet alsof het vreselijk is dat winkels verdienen aan hoge prijzen die consumenten vrijwillig betalen. Alsof de Media Markt verplicht moet worden tot het verlagen van de prijs zodat iedereen hetzelfde betaalt bij iedere winkel en vooral niet teveel zodat de winkelier er niets aan verdient.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSTPS
Dimens schreef op woensdag 02 november 2016 @ 20:54:
[...]

Dat is dan toch geheel de eigen schuld van die onwetende consumenten die niet even wat meer moeite doen om naar een lagere prijs te zoeken en niet van de Media Markt of welke andere winkel dan ook?

Je doet alsof het vreselijk is dat winkels verdienen aan hoge prijzen die consumenten vrijwillig betalen. Alsof de Media Markt verplicht moet worden tot het verlagen van de prijs zodat iedereen hetzelfde betaalt bij iedere winkel en vooral niet teveel zodat de winkelier er niets aan verdient.
De winkels moeten zeker genoeg verdienen, anders bestaan ze straks niet meer. Ik bedoel meer dat winkels soms niet helemaal eerlijk zijn. Nog een voorbeeld is dat bijvoorbeeld de mediamarkt met tv's adverteert die van vorig jaar zijn. De meeste mensen die een nieuwe tv willen, gaan er van uit dat de tv uit het krantje de nieuwe tv is. Dit ligt natuurlijk ook aan de consument die geen onderzoek doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:09
JSTPS schreef op woensdag 02 november 2016 @ 21:47:
[...]

De winkels moeten zeker genoeg verdienen, anders bestaan ze straks niet meer. Ik bedoel meer dat winkels soms niet helemaal eerlijk zijn. Nog een voorbeeld is dat bijvoorbeeld de mediamarkt met tv's adverteert die van vorig jaar zijn. De meeste mensen die een nieuwe tv willen, gaan er van uit dat de tv uit het krantje de nieuwe tv is. Dit ligt natuurlijk ook aan de consument die geen onderzoek doet.
Al eens de mogelijkheid bedacht dat de reden dat ze in krantjes staan is omdat de fabrikant er van af wil en er daarom een korting op geeft? En staan genoeg recente modellen in actie tussen tegenwoordig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06:16

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Deze is wel heel goedkoop nu. Ik zat eigenlijk te wachten op de btw actie van de media markt maar dit is wel een hele mooie deal:

http://www.hofma.nl/55EF950V-4K-OLED

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
JSTPS schreef op woensdag 02 november 2016 @ 21:47:
[...]

Jij vindt het niet eerlijk, ik zie het als een logische actie om een ouder model aan te prijzen en zo van de voorraad af te komen. Het is dan ook gewoon eerlijke handel, zolang ze maar niet adverteren met "nieuw model" of "2016 model" als dit niet waar is. In zo'n geval is er wel spraken van oneerlijke handel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Iemand die wat meer info heeft over de levertijd van de LG 55E6V? Ik geloof dat die op het moment wel heel populair is.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit al ruim 2 weken op de 55E6v te wachten😔😔😔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Verwijderd schreef op donderdag 03 november 2016 @ 10:52:
Welkom bij de club :+ Ik hoop nog op levering deze week en dus vandaar mijn vraag inderdaad. Gisteren was ie heel kort weer even bij FOKA op voorraad, maar dat zal een retour of annulering zijn geweest want dat was ook heel snel weer verdwenen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aramiss
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08:01
FirePuma142 schreef op donderdag 03 november 2016 @ 11:22:
[...]

Welkom bij de club :+ Ik hoop nog op levering deze week en dus vandaar mijn vraag inderdaad. Gisteren was ie heel kort weer even bij FOKA op voorraad, maar dat zal een retour of annulering zijn geweest want dat was ook heel snel weer verdwenen.
Ik was benieuwd hoeveel zo een tv nou ging kosten bij Hofma (geen ervaringen mee) vanwege de stuntprijzen die je in dit topic voorbij ziet komen. En nu zag ik de volgende aanbieding betreft de tv die jij zoekt:

http://www.hofma.nl/11541384/lg-oled55e6v volgens mij leverbaar binnen 1 dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichielK71
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-08 22:40
Aramiss schreef op donderdag 03 november 2016 @ 12:16:
[...]

Ik was benieuwd hoeveel zo een tv nou ging kosten bij Hofma (geen ervaringen mee) vanwege de stuntprijzen die je in dit topic voorbij ziet komen. En nu zag ik de volgende aanbieding betreft de tv die jij zoekt:

http://www.hofma.nl/11541384/lg-oled55e6v volgens mij leverbaar binnen 1 dag.
Gaat daar die LG korting die er nu is nog vanaf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

meakerkhofs schreef op donderdag 03 november 2016 @ 13:07:
[...]

Gaat daar die LG korting die er nu is nog vanaf?
Nee, maar in de winkel kan je vaak nog wel kijken of er iets af kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is een wachtlijst bij foka,ik sta derde😜

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Tylen schreef op donderdag 03 november 2016 @ 08:35:
Deze is wel heel goedkoop nu. Ik zat eigenlijk te wachten op de btw actie van de media markt maar dit is wel een hele mooie deal:

http://www.hofma.nl/55EF950V-4K-OLED
Na even research gedaan te hebben laat ik hem lopen en ga ik voor de 55B6V. Deze is van dit jaar met smartos 3 en wat meet verbeteringen.

Nu even denken of ik wacht tot de media mark btw actie ;) of dat ik hem gewoon ga halen met de 200 euro korting van lg.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• anjaniki
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 04-10 16:11
Verwijderd schreef op donderdag 03 november 2016 @ 14:01:
Er is een wachtlijst bij foka,ik sta derde😜
Ik sta op dezelfde wachtlijst gok ik. 21 oktober de 55E6V bij Foka besteld. Als ik 'm maar binnen heb voor het sinterklaasjournaal begint... die deep blacks zijn perfect voor zwarte Piet <+:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Practics
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 24-10 20:33
Tylen schreef op donderdag 03 november 2016 @ 15:29:
[...]

Na even research gedaan te hebben laat ik hem lopen en ga ik voor de 55B6V. Deze is van dit jaar met smartos 3 en wat meet verbeteringen.

Nu even denken of ik wacht tot de media mark btw actie ;) of dat ik hem gewoon ga halen met de 200 euro korting van lg.
Belletje naar hofma en je krijgt waarschijnlijk ook een betere prijs op de 55b6v. Of langs gaan als je in de buurt woont.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Practics schreef op donderdag 03 november 2016 @ 20:22:
[...]

Belletje naar hofma en je krijgt waarschijnlijk ook een betere prijs op de 55b6v. Of langs gaan als je in de buurt woont.
Ervaring mee? En bedoel je dat ik dan moet zeggen of ze een een betere prijs kunnen geven waardoor ik hem bij hun haal en niet wacht op de media markt actie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PK
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-10 10:04

PK

anjaniki schreef op donderdag 03 november 2016 @ 20:18:
[...]

Ik sta op dezelfde wachtlijst gok ik. 21 oktober de 55E6V bij Foka besteld. Als ik 'm maar binnen heb voor het sinterklaasjournaal begint... die deep blacks zijn perfect voor zwarte Piet <+:)
Voor 2300 euro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raabie
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 29-11-2024
Verwijderd schreef op donderdag 03 november 2016 @ 10:52:
De btw actie van de mediamarkt, die actie is afgelopen jaren toch al vaker in het nieuws geweest. Afgezien van het feit dat er best wel wat producten zijn uitgesloten van die actie. Zijn er ook nog eens producten vooraf duurder gemaakt en uiteindelijk met de btw actie voor hetzelfde bedrag of zelfs meer verkocht. Google maar eens op btw actie mediamarkt nep of iets dergelijks, genoeg over te lezen.

Ik heb de 55b6v voor €2000 meegenomen, gewoon een paar keer telefonisch contact opnemen of langs gaan in de winkel en ouderwets onderhandelen. Leuk om te doen en snel verdient!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tylen schreef op donderdag 03 november 2016 @ 15:29:
[...]

Ik heb gisteren de 55B6 bij Foka Rotterdam gekocht voor 2049 euro. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Thanks mannen. Even langs een winkel gaan loont dus. Tussen 2000-2100 vind ik mooi voor de 55B6V

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oochiewallie
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19-08 10:32
Vandaag het volgende voorstel mogen ontvangen van Foka:

55B6V: 1999 Euro
55E6V: 2299 Euro

Apollo in Almere wil daar eenmalig in mee gaan.

PlatteTV.nl wil niet zover zakken en hanteert de standaard bangmakerij dat Foka en Apollo geen officiële LG-dealer zijn en dat er een kans bestaat dat je een buitenlands model zonder NL-garantievoorwaarden geleverd krijgt.

Navraag leert echter dat dat allemaal onzin is; zowel Foka als Apollo leveren uitsluitend NL-modellen van beide tv's die ook onder de NL-service-/garantievoorwaarden vallen. Heb dit zwart op wit staan in de mail ;)

Apollo geeft aan dat als je de 3D en "soundbar" van de E6V buiten beschouwing laat, de meerprijs van 300 Euro meer dan gerechtvaardigd is. De E6V heeft nl. een snellere processor waardoor de beelden veel vloeiender zijn. Bij actiefilms en voetbalwedstrijden b.v. zou dit goed zichtbaar zijn. Nu heb ik de tv's weliswaar niet bekeken in de winkel, maar dat is voor mij toch de doorslag om voor het duurdere model te gaan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de 55E6V op 14/10 gekocht bij foka voor 2300 euro.
Ik moet hem alleen nog binnen krijgen😔😔
Ik heb net weer gebeld en ik sta nu als 1e op de lijst van 15 !!!
Wordt dus als het goed is volgende week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

oochiewallie schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 11:42:
Apollo geeft aan dat als je de 3D en "soundbar" van de E6V buiten beschouwing laat, de meerprijs van 300 Euro meer dan gerechtvaardigd is. De E6V heeft nl. een snellere processor waardoor de beelden veel vloeiender zijn. Bij actiefilms en voetbalwedstrijden b.v. zou dit goed zichtbaar zijn. Nu heb ik de tv's weliswaar niet bekeken in de winkel, maar dat is voor mij toch de doorslag om voor het duurdere model te gaan. :)
De processoren zijn voor zover ik heb kunnen achterhalen inderdaad verschillend. De B6 heeft een RealTek-processor gelijk aan de 2015 modellen. De E6 heeft een eigen LG-chip. Hoe dan ook, de weergave is aan elkaar gelijk maar de calibratiemethode en -gevoeligheid is wel anders.

Het prijsverschil in soundbar, 3D, Picture-on-glass, en een betere afstandsbediening. Als dat je 300 euro waard is (mij wel, vooral Picture-on-glass vind ik schitterend) dan moet je vooral voor de E6 gaan.

[ Voor 13% gewijzigd door FirePuma142 op 04-11-2016 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

oochiewallie schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 11:42:
Vandaag het volgende voorstel mogen ontvangen van Foka:

55B6V: 1999 Euro
55E6V: 2299 Euro

Apollo in Almere wil daar eenmalig in mee gaan.

PlatteTV.nl wil niet zover zakken en hanteert de standaard bangmakerij dat Foka en Apollo geen officiële LG-dealer zijn en dat er een kans bestaat dat je een buitenlands model zonder NL-garantievoorwaarden geleverd krijgt.

Navraag leert echter dat dat allemaal onzin is; zowel Foka als Apollo leveren uitsluitend NL-modellen van beide tv's die ook onder de NL-service-/garantievoorwaarden vallen. Heb dit zwart op wit staan in de mail ;)

Wow dat zijn hele nette prijzen. Ik woon in Zeewolde dus apollo Almere moet ik maar eens langs gaan. Of had je alles telefonisch of via de mail geregeld?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oochiewallie
Tylen schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 15:37:
[...]

Wow dat zijn hele nette prijzen. Ik woon in Zeewolde dus apollo Almere moet ik maar eens langs gaan. Of had je alles telefonisch of via de mail geregeld?
Ja, heb het via de mail gedaan. Suc6 en doe er je voordeel mee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oochiewallie
FirePuma142 schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 13:32:
[...]

De processoren zijn voor zover ik heb kunnen achterhalen inderdaad verschillend. De B6 heeft een RealTek-processor gelijk aan de 2015 modellen. De E6 heeft een eigen LG-chip. Hoe dan ook, de weergave is aan elkaar gelijk maar de calibratiemethode en -gevoeligheid is wel anders.

Het prijsverschil in soundbar, 3D, Picture-on-glass, en een betere afstandsbediening. Als dat je 300 euro waard is (mij wel, vooral Picture-on-glass vind ik schitterend) dan moet je vooral voor de E6 gaan.
De helderheid zou ook anders zijn (die van de E6 zou beter zijn dan de B6).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jurriendijkstra
  • Laatst online: 23:37
Ik volg dit topic al een tijdje en het is mooi dat men elkaar hier op de hoogte houdt van de prijsontwikkelingen. Het heeft er vandaag toe geleidt dat we tegen onze eigen verwachtingen in opeens een 55E6V hebben kunnen aanschaffen!

De superscherpe prijs van Foka heeft te maken met de wachtlijst van +-3 tot 4 weken die er op dit moment is. Blijkbaar hebben ze een coulanceregeling met LG waardoor dit uit kan.

Bedankt voor de tips!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1978
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 24-10 09:49
aliberto schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 14:30:
Ik heb bij Smits in Arnhem ook mijn 65EF950V vandaan voor €2699. Was helemaal nieuw. Wordt nu daar voor €2799 aangeboden op Tweakers €3599. Andere tweakers hebben dezelfde tv gekocht daar gekocht en ik heb tot op heden geen problemen gehoord. Aangezien het bedrijf wel op Ebay Duitsland verkoopt wil nog niet zeggen dat je de televisie niet in Nederland voor Duitse prijs kan krijgen. Gewoon bellen naar Smits en alles is geregeld. Je hoeft niet altijd wantrouwend te zijn. Ik wantrouwde het eerst ook. Maar toen kennis die in Arnhem werkt vertelde me dat Smits een betrouwbaar bedrijf is en begrip, kon ik het prijsverschil niet negeren. Tevens heb ik gewoon 2 jaar garantie.
https://www.smitsarnhem.nl/televisies/oled/65ef950v

Is weer aardig in prijs gestegen of niet ? (of moet je bellen) Of gaat dit om een ander model ? Waar is de 65ef950v nu het goedkoopst ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-10 21:03

DarkSide

theres no place like ::1

Volgens mij is de ervaring gewoon bellen. Naar alle winkels.
Dan is er meestal wel wat mogelijk. Voor de luie mensen is de website en als zij die prijzen ok vinden bestellen ze. Voor de rest loont het vaak om te bellen/mailen om te kijken of er wat af kan.
Smits ook. Vriend kon daar ook "korting" krijgen op een marantz en sony tv. Door gewoon even te bellen heb je zo wat centjes verdient

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• aliberto
  • Laatst online: 28-06 23:00
k1978 schreef op zondag 06 november 2016 @ 10:31:
[...]

https://www.smitsarnhem.nl/televisies/oled/65ef950v

Is weer aardig in prijs gestegen of niet ? (of moet je bellen) Of gaat dit om een ander model ? Waar is de 65ef950v nu het goedkoopst ?
Actueel overzicht ebay Duitsland Radio Smits : http://stores.ebay.de/fot...it=Finden&_sid=1060106644

De aanbiedingen zijn meestal voor een paar dagen op Ebay. Daarna worden deze opnieuw geplaatst en met mogelijk andere prijzen. Je kan proberen hun te bellen en vragen of je de 65EF950V voor €2699 mee kan nemen naar aanleiding van vorig ebay aanbieding.

Anders moet je genoegen nemen met de nu aangeboden prijs van €2799. Ik heb toen gebeld en gezegd dat ik het raar vond dat de Nederlandse website van Radio Smits veel duurder was dan op Ebay. Tenslotte gaat het hetzelfde product. Ik vroeg specifiek naar een Nederlands model telefonisch. Deze hadden ze dan ook apart gezet voor me.
De tv voor Duitse ebay prijs aanschaffen in Nederland werd verder niet moeilijk gedaan en kon hem dus voor €2699 krijgen, dit was dus €800 euro goedkoper in vergelijking met concurrentie. Tv is opgehaald dus heb geen verzendkosten gehad.

Als ik je nog 2 tips mag geven:

Ik ben 3 dagen bezig geweest om zenders naar eigen volgorde te sorteren en kreeg maar geen optie hiervoor ondanks dat ik mijn smartcard en regiocodes en land had geselecteerd. Tip: zet de tv als regio/land op België. Vul dan je codes van provider in en dan kan je wel je zenders sorteren naar eigen smaak. Tevens zit België in dezelfde tijdzone als Nederland. Heb geen problemen ondervonden. Controleer alleen wel de taal instellingen voor je ingebouwde microfoon in afstandbediening voor spraak besturing.
Het is een mooie tv maar ik vind het niet erg snelle tv in het menu. Soms wil de ingebouwde browser wel eens crashen. Te veel activiteiten tegelijkertijd denk ik. Maar Chromecast lost dat probleem ook op en dat voor maar 39 euro.

Andere tip die ik heb. Ik heb de tv in mijn eentje opgehangen. Had allemaal vetplekken op scherm en kreeg het voor geen mogelijkheid schoon, wreef het alleen maar uit. Niet met Glassex, pure alcohol (beiden kunnen bijtend zijn) of keuken papier. Ik had geen schermreiniger, handdoek of zachte microvezeldoekjes in huis. Door de Glassex werd alles alleen maar erger. Is ook een vettig spul. Later las ik dat ik alles met de tv heb gedaan dat door god/LG verboden is. Mogelijk was de coating al beschadigd door verkeerde materialen. Heb uiteindelijk schuim ( naam weet ik nu even niet uit mijn hoofd) gehaald en 2x de tv behandeld ermee en uitgewreven met microvezeldoekje. Na 1e behandeling deze op 95 graden uitgewassen zonder wasmiddel. Na 2e keer hetzelfde gedaan met het doekje. Gelukkig was er niets (zwaar) beschadigd. Je kan beter de tv met rubberen handschoenen ophangen.

Succes met je besluit.

Kennis begint met informatie vergaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

jurriendijkstra schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 18:58:

De superscherpe prijs van Foka heeft te maken met de wachtlijst van +-3 tot 4 weken die er op dit moment is. Blijkbaar hebben ze een coulanceregeling met LG waardoor dit uit kan.
Gefeliciteerd met een schitterende aankoop, maar dit is echte verkoperspraat. Niks geen coulance, ze zijn gewoon simpelweg met minder marge tevreden dan hun evenknieën. Wat ze wel bereiken is dat je bereid bent tot aankoop over te gaan en de levertijd op de koop toeneemt (mede) vanwege de hele lage prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurriendijkstra
Ja, natuurlijk is dat verkoperspraat, maar dat maakt de prijs niet minder scherp. ;) Wellicht dat 'coulance' de lading niet helemaal dekt. In elk geval hebben ze afspraken met LG gemaakt en krijgen ze de éxtra korting vergoed door LG.

In mijn beleving is € 2300 voor een TV nog steeds een enorme smak geld. Maar als je ziet hoe ver de huidige oled serie van LG boven het maaiveld uitsteekt is het wel een bedrag dat te verantwoorden valt. Dat ik even moet wachten neem ik op de koop toe; het alternatief was dat ie überhaupt niet binnen het budget viel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

jurriendijkstra schreef op maandag 07 november 2016 @ 10:16:
Ja, natuurlijk is dat verkoperspraat, maar dat maakt de prijs niet minder scherp. ;) Wellicht dat 'coulance' de lading niet helemaal dekt. In elk geval hebben ze afspraken met LG gemaakt en krijgen ze de éxtra korting vergoed door LG.

In mijn beleving is € 2300 voor een TV nog steeds een enorme smak geld. Maar als je ziet hoe ver de huidige oled serie van LG boven het maaiveld uitsteekt is het wel een bedrag dat te verantwoorden valt. Dat ik even moet wachten neem ik op de koop toe; het alternatief was dat ie überhaupt niet binnen het budget viel.
Absoluut is €2300 heel veel geld voor een TV, het blijft ook een fantastisch scherpe prijs! Ik hoop hem zelf deze week in ontvangst te nemen, heb er hetzelfde voor betaald bij een andere winkel.

Extra afspraken met LG aangaande extra korting door schaarste zijn wel echt een heel raar verhaal, zeker uit de koker van een relatief kleine speler als FOKA. De TV is schaars geworden door €1000 kassakorting van LG, dat ze dan nog weer extra korting verlenen door het succes van deze actie lijkt me, vanuit LG bekeken, van de zotte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
FirePuma142 schreef op maandag 07 november 2016 @ 10:56:
Extra afspraken met LG aangaande extra korting door schaarste zijn wel echt een heel raar verhaal, zeker uit de koker van een relatief kleine speler als FOKA. De TV is schaars geworden door €1000 kassakorting van LG, dat ze dan nog weer extra korting verlenen door het succes van deze actie lijkt me, vanuit LG bekeken, van de zotte.
Ondertussen zou ik toch wel argwaan krijgen bij een winkel als FOKA. Ik kan niet spreken over een goede reputatie van dit bedrijf.

http://www.ad.nl/rotterda...n-blijven-apart~aae6c5b6/
http://www.ad.nl/rotterda...-klein-gesloten~a4ef357d/
http://www.emerce.nl/nieuws/kamera-express-koopt-foka

Het gaat niet om een klein bedrag, terwijl de levertijd toch vrij lang is. Naast dat, is er ook nog eens een overeenkomst voor een relatief lange tijd met het bedrijf voor garantie - langer en vollediger dan de beperkte fabrieksgarantie van LG. Bij faillissement komt de overeenkomst te vervallen.

Uiteraard moet ieder voor zich bepalen. Maar dit risico is mij te groot voor een dergelijke korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Heb zelf goede ervaringen met Foka qua service.
Zijn bereidwillig om te luisteren. Was een foutje op de website. Had gebeld en e.e.a uitgelegd.
"Ja ik zie het inderdaad, ik praat even met de webbeheerder. Probeer over een uur nog eens"
En 45 min later drukte ik op F5 en was het keurig aangepast.
Ook met het terugsturen van een artikel geen probleem. En snel mijn geld weer terug.

Of dit ook betekend dat ze er over 3 jaar nog zijn? Of dat er misschien wat veranderd? Geen idee.
Maar qua gevoel geven ze mij wel iets positiefs.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Doe al jaren zaken bij FOKA en volg ook de veranderingen in het management daar. Laatste verandering is dat ze gefuseerd zijn met Kamera-Express wat het bedrijf alleen maar solider maakt!

No worries dus. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soulshaker
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 06:46
Dimens schreef op maandag 07 november 2016 @ 11:37:
[...]

Ondertussen zou ik toch wel argwaan krijgen bij een winkel als FOKA. Ik kan niet spreken over een goede reputatie van dit bedrijf.

http://www.ad.nl/rotterda...n-blijven-apart~aae6c5b6/
http://www.ad.nl/rotterda...-klein-gesloten~a4ef357d/
http://www.emerce.nl/nieuws/kamera-express-koopt-foka

Het gaat niet om een klein bedrag, terwijl de levertijd toch vrij lang is. Naast dat, is er ook nog eens een overeenkomst voor een relatief lange tijd met het bedrijf voor garantie - langer en vollediger dan de beperkte fabrieksgarantie van LG. Bij faillissement komt de overeenkomst te vervallen.

Uiteraard moet ieder voor zich bepalen. Maar dit risico is mij te groot voor een dergelijke korting.
Zolang men niet het hele bedrag opeist als voorschot is er niets aan de hand.
Als men pas bij levering/ophaling betaald , of 100 euro voorschot is het risico nog te overzien.
Garantie is natuurlijk een andere kwestie .

Wel jammer dat die prijzen weer omhoog gegaan zijn , ik was aan het open op een b6 aan 2000 euro. Liefst een winkel in Belgie.

Hopelijk bij black friday weer een kans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeyke87
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07:43
Zojuist offerte ontvangen plattetv voor een LG OLED55B6V:

Prijs: € 2699,-
LG: € 200.-
inruil: € 800,-

Netto dus € 1699,- na inruil van mijn Philips PFS8109. Het lijkt dus alsof ze € 800,- bieden voor mijn oude tv. Opzich een nette prijs maar wat ik hier lees wordt de LG hier en daar scherper aangeboden dan de € 2600,- bruto prijs.

Wellicht maar eens kijken of marktplaats interessanter is, of weet iemand nog een goede zaak waar ze ook oude tv's inruilen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dentim
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 18-09-2024
Hoi allen,

Net gechat met Plattetv.nl. En toch iets opgeschoven :).

Ik weet niet of ik als Belg genoeg vertrouwen heb ik Foka.

55B6V: 2099 Euro

55E6V: 2500 Euro

IvoWat een prachtig toestel! Met deze nieuwste OLED TV van LG haalt u echt de beste beeldkwaliteit in huis en de soundbar zorgt ook nog eens voor een goed geluid. Heeft u wellicht nog vragen waarmee ik u mag helpen?
Bezoeker PlatteTV.nlEen concurrent (Foka) deed me een fors goedkoper aanbod van 2299 Euro voor hetzelfde product.
Zit er nog ruimte op de aangegeven prijs?
IvoGoedemiddag
Dit is een onofficiële dealer,dit houdt in dat u een erg grote kans heeft een importmodel te ontvangen die niet vallen onder de NL garantievoorwaarden en ook nog eens bij defecten naar het buitenland gestuurd worden ter reparatie.
wij kunnen er een keertje 2499.- van maken voor u dan zit er wel een kleine levertijd van 5-7 werkdagen op
Bezoeker PlatteTV.nlDat heb ik reeds nagevragen
IvoWij gaan helaas niet mee in die prijs
Het is geen erkend dealer
Bezoeker PlatteTV.nl2500 is ook een scherpe korting
Voor de OLED55B6V, heb ik ook een aanbod van 1999 ontvangen van Foka. Kan u ook daar een stap in die richting maken?Afgeleverd
Ivo3:17 pmDie kan ik u een keertje aanbieden voor 2099.- als we tot een akkoord kunnen komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheaperisbetter
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 05-03-2018
dentim schreef op maandag 07 november 2016 @ 15:26:
Hoi allen,

Net gechat met Plattetv.nl. En toch iets opgeschoven :).

Ik weet niet of ik als Belg genoeg vertrouwen heb ik Foka.

55B6V: 2099 Euro

55E6V: 2500 Euro

IvoWat een prachtig toestel! Met deze nieuwste OLED TV van LG haalt u echt de beste beeldkwaliteit in huis en de soundbar zorgt ook nog eens voor een goed geluid. Heeft u wellicht nog vragen waarmee ik u mag helpen?
Bezoeker PlatteTV.nlEen concurrent (Foka) deed me een fors goedkoper aanbod van 2299 Euro voor hetzelfde product.
Zit er nog ruimte op de aangegeven prijs?
IvoGoedemiddag
Dit is een onofficiële dealer,dit houdt in dat u een erg grote kans heeft een importmodel te ontvangen die niet vallen onder de NL garantievoorwaarden en ook nog eens bij defecten naar het buitenland gestuurd worden ter reparatie.
wij kunnen er een keertje 2499.- van maken voor u dan zit er wel een kleine levertijd van 5-7 werkdagen op
Bezoeker PlatteTV.nlDat heb ik reeds nagevragen
IvoWij gaan helaas niet mee in die prijs
Het is geen erkend dealer
Bezoeker PlatteTV.nl2500 is ook een scherpe korting
Voor de OLED55B6V, heb ik ook een aanbod van 1999 ontvangen van Foka. Kan u ook daar een stap in die richting maken?Afgeleverd
Ivo3:17 pmDie kan ik u een keertje aanbieden voor 2099.- als we tot een akkoord kunnen komen
Ik vind 100 of 200 euro toch wel veel geld. Ik had eerder gelezen in deze topic dat ze bij Foka ook gratis versturen naar België.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Cheaperisbetter schreef op maandag 07 november 2016 @ 16:19:
[...]

Ik vind 100 of 200 euro toch wel veel geld. Ik had eerder gelezen in deze topic dat ze bij Foka ook gratis versturen naar België.

Succes!
FOKA verzendt alleen naar Belgie wanneer het bestelde artikel via de normale pakketdienst (lees: PostNL) verzonden kan worden. Dan is het voor bestellingen boven de €100 inderdaad gratis. Jammer genoeg zijn 55" televisies te groot om met de pakketdienst te leveren en aangezien FOKA geen cargobezorgingen buiten Nederland doet kun je levering door hen gevoeglijk vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soulshaker
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 06:46
Cheaperisbetter schreef op maandag 07 november 2016 @ 16:19:
[...]

Succes!
Voor 100-200 euro rij ik er wel zelf naartoe. Maar de tv past waarschijnlijk niet in mijn auto :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Vorige maand de B6V bij Art&Craft voor 1900 euro gekocht (promotieprijs + 10% kortingscode)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• castle87
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-06 20:43

castle87

PSN: drke87

Naar aanleiding van eerdere berichten met scherpe prijzen bij Foka, heb ik ook even contact met ze opgenomen. Heb hier na wat onderhandelen een bod gehad van 2000 euro voor de 55B6v! Meteen de volgende dag opgehaald bij de winkel en wat top beeld!

Bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambition88
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 02:01
castle87 schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 19:23:
Naar aanleiding van eerdere berichten met scherpe prijzen bij Foka, heb ik ook even contact met ze opgenomen. Heb hier na wat onderhandelen een bod gehad van 2000 euro voor de 55B6v! Meteen de volgende dag opgehaald bij de winkel en wat top beeld!

Bedankt voor de tip!
Hey, ik volg dit topic al een tijdje, ik ga begin volgend jaar ook een nieuwe tv halen, het liefst een OLED natuurlijk maar die zijn nogal duur en ook niet super voor gamen(?) Nou zat ik te kijken voor een 4k/hdr tv zoals bijv een samsung KS8000 model, maar die gaat eigenlijk voor precies hetzelfde bedrag als de 55B6 waar jij hem voor hebt gekocht dan. Mis ik iets? waarom zouden mensen dan voor een 4k lcd tv gaan als je voor dezelfde prijs of ietsie meer een OLED kan kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• castle87
  • Laatst online: 24-06 20:43

castle87

PSN: drke87

Heb me niet geheel verdiept in de ks8000, maar geloof dat deze vanwege lagere input lag beter geschikt is voor gaming.

Ook heeft de B6V geen 3D mode wat voor sommige een dealbraker kan zijn.

Zelf was ik direct verkocht toen ik de Oled zag staan in de winkel vanwege het super mooie beeld. De eventuele minpunten waren voor mij dan ook niet zwaar genoeg om de oled te laten liggen. Helemaal niet voor de genoemde prijs :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PK
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-10 10:04

PK

Ambition88 schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 21:33:
[...]

Hey, ik volg dit topic al een tijdje, ik ga begin volgend jaar ook een nieuwe tv halen, het liefst een OLED natuurlijk maar die zijn nogal duur en ook niet super voor gamen(?) Nou zat ik te kijken voor een 4k/hdr tv zoals bijv een samsung KS8000 model, maar die gaat eigenlijk voor precies hetzelfde bedrag als de 55B6 waar jij hem voor hebt gekocht dan. Mis ik iets? waarom zouden mensen dan voor een 4k lcd tv gaan als je voor dezelfde prijs of ietsie meer een OLED kan kopen?
Adviesprijs is nog altijd een stuk hoger van de oled (niet iedereen leest tweakers)en Samsung heeft bij veel mensen een beter imago dan Lg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Zojuist de 55B6V besteld voor 1999 euro. Thanks iedereen hier voor de info :)

Nu maar hopen dat hij snelt komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueman85
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 25-10 09:24
Tylen schreef op woensdag 09 november 2016 @ 11:16:
Zojuist de 55B6V besteld voor 1999 euro. Thanks iedereen hier voor de info :)

Nu maar hopen dat hij snelt komt.
Bij de FOKA besteld?

Just an ordinary guy with interest in smarthome products, phones, cars, people, and living life to the fullest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redinox
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23-10 11:43
Via het nieuwsbericht over de EG910V op de frontpage in dit topic beland, en ondanks dat ik me voorgenomen had om nog even de kat uit te boom te kijken, ben ik nu aan het denken om toch maar gewoon overstag te gaan en een LG OLED aan te schaffen. Het is en blijft een smak geld, maar ik lees zoveel positieve verhalen dat het moeilijk is om weerstand te bieden. En ach, wie houd ik nu voor de gek, ik wil het gewoon hebben! ;-)

Door een combinatie van de (standaard LG) kortingsactie en additionele inruilkorting bij plattetv.nl heb ik voor mezelf nu de volgende twee mogelijkheden.

De 55B6V voor 1999 en de 55E6V voor 2399 euro. Wat is wijsheid? Hoe goed is de ingebouwde sounbar in de E6? 3D is een leuke gimmick, maar absoluut geen dealbreaker, dus lijkt me dat het geen 400 verschil waard is en ik beter voor de B6 kan gaan aangezien het voor de rest ogenschijnlijk niet veel uitmaakt. Normaal twijfel ik nooit zo lang, maar vind dit toch een lastige....

D3 Profile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Uiteindelijk bij Apollo in Almere. Dus dat scheelt een flinke rit. En dan ondersteun ik de lokale ondernemer ook gelijk.

[ Voor 11% gewijzigd door Tylen op 09-11-2016 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweegroenethee
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 25-10 14:02
Redinox schreef op woensdag 09 november 2016 @ 11:51:
De 55B6V voor 1999 en de 55E6V voor 2399 euro. Wat is wijsheid? Hoe goed is de ingebouwde sounbar in de E6?
Goed is relatief. In vergelijking met een ingebouwde speaker zijn ze goed, maar minder in vergelijking met een 'echt' stereo of zelfs surround systeem. Het ligt er dus maar net aan wat jouw interpretatie van goed in de geluidswereld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanPhilips
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10-11-2024
Hoi allen,

Ik ben al een tijdje aan het kijken voor de E6 65 inch . Vroeg me af welke winkel het scherpste aanbod heeft? Zou iemand mij kunnen helpen?

Bij voorbaat dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginosius
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 28-11-2021
Hallo allemaal,

Ook ik heb (mijn vrouw weten te overtuigen) gekozen om voor de oled 65 E6V te gaan.
In de pricewatch zie ik hem: pricewatch: LG OLED65E6V bij Plasma Visie kost hij momenteel 4700 euro.
Alle overige toko's hebben de actuele prijzen nog niet doorberekend (ik geloof dat er een cashback actie was van LG?).

Nou ben ik vanmiddag even langs de Media Markt gegaan en die hadden hem nog niet voorradig.
Omdat hun "actuele prijzen-systeem" niet werkte konden ze mij alleen vertellen dat ie 5999 euro zou kosten.
Toen ik de beste medewerker vertelde dat Plasma Visie dan 1300 euro goedkoper zou zijn schoot hij meteen in de verdediging over dat Plasma Visie zou importeren uit het buitenland wat dan weer problemen zou overleveren met Nederlandse certificering (Ziggo CI+/smartTV apps etc...) en dat garantieverzoeken erg lang zouden duren omdat de TV dan terug naar het buitenland verstuurd moest worden.

Nou had ik net even naar Plasma Visie gebeld en de beste verkoper vertelde mij dat het gewoon een model voor de Nederlandse markt is met 2 jaar garantie van LG Nederland.

Mijn twee vragen zijn dus.
1. Iemand ervaring met Plasma Visie?
2. Kent iemand nog mooiere acties voor de 65" E6?
Het 65" model voor de VS (E6P geloof ik) is namelijk 4200 dollar, das wel een groot verschl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redinox
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23-10 11:43
Daan87423 schreef op woensdag 09 november 2016 @ 13:20:
[...]

Goed is relatief. In vergelijking met een ingebouwde speaker zijn ze goed, maar minder in vergelijking met een 'echt' stereo of zelfs surround systeem. Het ligt er dus maar net aan wat jouw interpretatie van goed in de geluidswereld.
Heb zelf een redelijke soundbar van LG staan. Geen top of the line, maar komt voor mijn doel prima geluid uit. Begin steeds meer naar de B versie te neigen. Voor dat prijsverschil kan ik eventueel later nog een nette blu-ray speler kopen oid.

D3 Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheaperisbetter
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 05-03-2018
Ginosius schreef op woensdag 09 november 2016 @ 14:43:
Hallo allemaal,

Ook ik heb (mijn vrouw weten te overtuigen) gekozen om voor de oled 65 E6V te gaan.
In de pricewatch zie ik hem: pricewatch: LG OLED65E6V bij Plasma Visie kost hij momenteel 4700 euro.
Alle overige toko's hebben de actuele prijzen nog niet doorberekend (ik geloof dat er een cashback actie was van LG?).

Nou ben ik vanmiddag even langs de Media Markt gegaan en die hadden hem nog niet voorradig.
Omdat hun "actuele prijzen-systeem" niet werkte konden ze mij alleen vertellen dat ie 5999 euro zou kosten.
Toen ik de beste medewerker vertelde dat Plasma Visie dan 1300 euro goedkoper zou zijn schoot hij meteen in de verdediging over dat Plasma Visie zou importeren uit het buitenland wat dan weer problemen zou overleveren met Nederlandse certificering (Ziggo CI+/smartTV apps etc...) en dat garantieverzoeken erg lang zouden duren omdat de TV dan terug naar het buitenland verstuurd moest worden.

Nou had ik net even naar Plasma Visie gebeld en de beste verkoper vertelde mij dat het gewoon een model voor de Nederlandse markt is met 2 jaar garantie van LG Nederland.

Het 65" model voor de VS (E6P geloof ik) is namelijk 4200 dollar, das wel een groot verschl.
Een offerte aanvragen bij diverse winkels. Daar kun je hem waarschijnlijk nog wel voor 4000 krijgen.

Weer gaan spammen voor je winkel is niet de bedoeling.

[ Voor 3% gewijzigd door S1NN3D op 09-11-2016 16:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
JanPhilips schreef op woensdag 09 november 2016 @ 14:31:
Ik ben al een tijdje aan het kijken voor de E6 65 inch . Vroeg me af welke winkel het scherpste aanbod heeft? Zou iemand mij kunnen helpen?
Dat is nogal een luie vraag. Lees dit topic door en je weet genoeg.
Ginosius schreef op woensdag 09 november 2016 @ 14:43:
Eenvoudig, check https://tweakers.net/shopreview/6811/plasmavisie/overzicht/
Ook hier geldt, lees het topic door en houdt de ontwikkelingen in de gaten.

• DannyBevers
  • Laatst online: 08:20
Heb de laatste pagina's een beetje doorgekeken en zie toch dat de Lg 55B6V wel een favoriet is. Echter allemaal prijzen van 2.000 euro. Als ik ga zoeken kom ik ze niet voor die prijs tegen, wat voor methodes gebruikt men hier om tot die prijs te komen?

Ben namelijk op zoek naar iets nieuws. Heb op dit moment een oud model van Lg die nog op de 1080 blijft met 3D (nooit gebruikt) en 47" met oude interface (lg lw650s). Is de 55B6V daar dan echt een wonder in als vervanger voor de prijs van 2.000?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

DannyBevers schreef op donderdag 10 november 2016 @ 02:05:
Heb de laatste pagina's een beetje doorgekeken en zie toch dat de Lg 55B6V wel een favoriet is. Echter allemaal prijzen van 2.000 euro. Als ik ga zoeken kom ik ze niet voor die prijs tegen, wat voor methodes gebruikt men hier om tot die prijs te komen?

Ben namelijk op zoek naar iets nieuws. Heb op dit moment een oud model van Lg die nog op de 1080 blijft met 3D (nooit gebruikt) en 47" met oude interface (lg lw650s). Is de 55B6V daar dan echt een wonder in als vervanger voor de prijs van 2.000?
een woord: bellen.

• blueman85
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 25-10 09:24
Tylen schreef op woensdag 09 november 2016 @ 12:51:
[...]

Uiteindelijk bij Apollo in Almere. Dus dat scheelt een flinke rit. En dan ondersteun ik de lokale ondernemer ook gelijk.
Nice! Ik woon ook in Almere, dus voor mij ook erg interessant. Hoe heb je dit voor elkaar gekregen? Lullen als brugman of ergens dus een andere deal gezien en daar over begonnen? Ik hoor het graag! _/-\o_

Just an ordinary guy with interest in smarthome products, phones, cars, people, and living life to the fullest

Verwijderd

Probeer gewoon diverse winkels.

Ook voor jou geld dat het niet de bedoeling is om voor je eigen toko hier te spammen.

[ Voor 29% gewijzigd door S1NN3D op 11-11-2016 08:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Zo de tv staat. Wat issie mooi 😍😍

@blieman85: Gewoon gezegd dat een foka hem kan leveren voor €2000 en of ze daar in mee konden gaan. Via de mail gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alki
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:55
Duitse MM 1799 lg oled 55"

http://www.mediamarkt.de/..._lg-55ef9509-1967421.html

[ Voor 50% gewijzigd door alki op 13-11-2016 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddy_BE
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-07 23:15
Dat was snel "Ausverkauft".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat was vast een foutje en nu zogenaamd uitverkocht..

Bedoel, een Oled 4k tv van 55 inch onder de 2000..
Ik moet ze nog tegenkomen.

Ben zelf ook opzoek naar een nieuwe Oled 4k TV maar vind alles boven de 2000 toch nog te veel, vind 2000 eigenlijk al net te veel voor een tv..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-10 13:12
Hmmm, dat is snel gegaan.

Ik wil ook graag op OLED 4K overstappen voor een mooie prijs. Tot nog toe tevreden met mijn Sony, maar OLED schijnt toch wel een echte verbetering te zijn.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Verwijderd schreef op zondag 13 november 2016 @ 18:56:
[...]

Ben zelf ook opzoek naar een nieuwe Oled 4k TV maar vind alles boven de 2000 toch nog te veel, vind 2000 eigenlijk al net te veel voor een tv..
Heb mijn 55B6V voor €1999,- dus bij deze ben je hem tegengekomen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-10 16:46
Verwijderd schreef op zondag 13 november 2016 @ 18:56:
[...]

Oud model he

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt, ze hebben ook nog geen HDR?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien hebben jullie al wel gelezen over de hoge input lag in game modus met HDR aan. Ik hoor net dat er volgende maand een software update gaat komen die deze problemen moeten verhelpen. Momenteel is het iets van 70ms, maar waar het naartoe gaat weet ik nog niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 14 november 2016 @ 15:25:
Misschien hebben jullie al wel gelezen over de hoge input lag in game modus met HDR aan. Ik hoor net dat er volgende maand een software update gaat komen die deze problemen moeten verhelpen. Momenteel is het iets van 70ms, maar waar het naartoe gaat weet ik nog niet...
Ik hoor ook steeds meer van dat soort verhalen. Ik wacht daarom ook nog even af tot de kinderziektes er uit zijn. Ik wil me 4k OLED tv voornamelijk gebruiken voor mijn ps4 pro.

En aangezien ik de prijzen ook nog net iets te hoog vindt komt wachten wel goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNOK16Bit
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 25-10 16:12
Verwijderd schreef op maandag 14 november 2016 @ 09:42:
Klopt, ze hebben ook nog geen HDR?
Dat model heeft wel HDR

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S2K
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-10 10:04

S2K

Ook de Lg 55B6V besteld voor 1999,- bij Apollo. Moet wel 2 weken wachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peak
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23-10 08:37
Hier de e6 besteld bij Foka voor €2349. Ongeveer 3 weken wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trumasta
  • Laatst online: 21-10 09:06
peak schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 16:57:
Hier de e6 besteld bij Foka voor €2349. Ongeveer 3 weken wachten.
Bedoel je niet de B6, anders is het wel erg goedkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJT
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-10 14:16

DJT

De B6 is vvor <€2k te krijgen dus denk het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trumasta
  • Laatst online: 21-10 09:06
Heeft er iemand een offerte opgevraagd voor de B6 65"? Ben benieuwd voor hoeveel het te krijgen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

trumasta schreef op woensdag 16 november 2016 @ 13:18:
[...]

Bedoel je niet de B6, anders is het wel erg goedkoop.
Ongetwijfeld de E6. FOKA heeft deze ook voor €50 minder verkocht, ik zelf bij PlatteTV voor 2299 een 4,5 week geleden. Dat was wel in tijdens een bestelhausse waarin de bestellingen met de laagste prijs gekocht werden. De levertijd is een week of 3 a 4, was het toen ook al.
trumasta schreef op woensdag 16 november 2016 @ 13:47:
Heeft er iemand een offerte opgevraagd voor de B6 65"? Ben benieuwd voor hoeveel het te krijgen is.
Heel makkelijk te vinden met de search: Laagst aangeboden prijs €3300.

[ Voor 24% gewijzigd door FirePuma142 op 16-11-2016 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teknoviking
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12-10 18:56
FirePuma142 schreef op woensdag 16 november 2016 @ 13:56:
[...]

Ongetwijfeld de E6. FOKA heeft deze ook voor €50 minder verkocht, ik zelf bij PlatteTV voor 2299 een 4,5 week geleden. Dat was wel in tijdens een bestelhausse waarin de bestellingen met de laagste prijs gekocht werden. De levertijd is een week of 3 a 4, was het toen ook al.
Bij platteTV kwam ik niet tot de 2299, met inruil van oude tv (1 jaar oude 4k tv) wilden ze wel tot 2199 gaan maar ik denk dat ik meer kan krijgen voor mijn TV via V&A. PlatteTV was er wel van overtuigd dat ze binnen 5 tot 7 werkdagen konden leveren overigens. Bij FOKA werd aangegeven dat er niet telefonisch onderhandeld werd (apart uitgangspunt). Uiteindelijk bij Apollo de 55E6V wel voor 2299 kunnen krijgen (telefonisch).

Levertijd was inderdaad ergens achterin december met een wel erg apart verhaal over slechte leverbaarheid en dat LG nu ook duitste modellen (55E6B) aan het omflashen was naar E6V modellen.

Heeft iemand hier toevallig al bij Apollo de E6 gehaald en was het een V of B model?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 02:19
Net de 55B6 gekocht voor 1989 euro... damn wat een beeld , kom van een 65 inch full HD af dus formaat is een stapje terug helaas , in de toekomst mooi upgraden naar 65 inch en deze naar de slaapkamer 😁

• peak
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23-10 08:37
Teknoviking schreef op woensdag 16 november 2016 @ 14:06:
[...]

Bij platteTV kwam ik niet tot de 2299, met inruil van oude tv (1 jaar oude 4k tv) wilden ze wel tot 2199 gaan maar ik denk dat ik meer kan krijgen voor mijn TV via V&A. PlatteTV was er wel van overtuigd dat ze binnen 5 tot 7 werkdagen konden leveren overigens. Bij FOKA werd aangegeven dat er niet telefonisch onderhandeld werd (apart uitgangspunt). Uiteindelijk bij Apollo de 55E6V wel voor 2299 kunnen krijgen (telefonisch).

Levertijd was inderdaad ergens achterin december met een wel erg apart verhaal over slechte leverbaarheid en dat LG nu ook duitste modellen (55E6B) aan het omflashen was naar E6V modellen.

Heeft iemand hier toevallig al bij Apollo de E6 gehaald en was het een V of B model?
Ik heb wel telefonisch onderhandeld. Gewoon gezegd dat een collega hem voor 2300 heeft gekocht bij ze. Ik ging akkoord met 2350 voor de tv en een korting op een muurbeugel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jurriendijkstra
Voor de Foka kopers heb ik goed nieuws; de wachtlijst is waarschijnlijk wat minder lang dan verwacht. Wij hebben op 5 november de 55E6V gekocht en vandaag wordt deze geleverd. Bij aanschaf verwachtten ze nog 3 tot 4 weken nodig te hebben.

Ik moet zeggen dat het allemaal erg soepel is gelopen bij Foka, dat is toch altijd even afwachten.

• Teknoviking
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12-10 18:56
peak schreef op donderdag 17 november 2016 @ 08:54:
[...]

Ik heb wel telefonisch onderhandeld. Gewoon gezegd dat een collega hem voor 2300 heeft gekocht bij ze. Ik ging akkoord met 2350 voor de tv en een korting op een muurbeugel.
Dan heb ik waarschijnlijk de verkeerde persoon gesproken helaas. Vooral jammer aangezien FOKA nu blijkbaar al aan het uitleveren is (staat ook op voorraad op de website).
Pagina: 1 ... 8 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is om te discussiëren over prijsontwikkelingen van OLED televisies, goede aanbiedingen die je gezien hebt voor dergelijke toestellen of goede deals die je ergens hebt kunnen sluiten.

Het is niet de bedoeling om in het topic:
  • Samenkoop- / inkoopacties acties op te zetten of hiernaar te hinten. GoT is daar niet het platform voor!
  • Lui te zijn door te vragen naar de laatst bekend prijzen. Lees een aantal recente pagina's van het topic door of doe zelf een bel/mail-rondje en deel hier je resultaten. Check in ieder geval even Resinman in "\[Prijs-discussie] OLED Televisies". Daarnaast kun je de belangrijkste verschillen tussen de modellen teruglezen in |sWORDs| in "\[Prijs-discussie] OLED Televisies".
  • Te gaan bespreken hoe garantie werkt; hiervoor kunnen jullie discussiëren in Shopping Forum.
  • Uitgebreid te discussiëren over de de techniek, beeldkwaliteit, voor- en nadelen, etc. Hiervoor kunnen jullie terecht in OLED televisies.
  • Off-topic te posten over kijkafstanden, beelddiagonalen, kalibratie, ophangmethodes, of andere overbodige bijdragen. Dat iedereen gaat posten dat de tv geleverd of onderweg is, is ook ongewenst.
  • Schermen met een "geheime" deal is natuurlijk erg storend. Post concrete informatie en als dat niet "mag", post dan niets. Gebruik eventueel deze functionaliteit zodat alleen ingelogde Tweakers deze kunnen lezen.
    Members only:
    "geheime prijs"