FirePuma142 schreef op maandag 13 februari 2017 @ 13:08:
[...]
Probleem is, en dat lijkt bijna iedereen te vergeten hier, dat het compleet onduidelijk is welke partij in de supply chain in welk land water bij de wijn doet om verkopen te stimuleren. Dat kunnen naast de winkel zo nog maar een partij of vijf zijn. Dan zijn er ook nog tal van andere factoren van invloed op de prijs; landelijke verkoopcijfers, landelijke voorraad, toekomstige leveringen, etc. etc.
Kortom, het heeft totaal geen zin om bodemprijzen uit andere Europese landen met elkaar te vergelijken. Het geeft een indicatie, maar of en wanneer dezelfde prijs haalbaar is in een ander land hangt van veel meer factoren af dan de welwillendheid van de winkelier.
En dat is het deel dat ik met je eens ben.
Tegelijkertijd: ik kan me niet voorstellen dat LG aan zijn distributeurs in Denemarken veel lagere prijzen in rekening brengt als aan die in Nederland of België. Het feit dat Foka en Smits duidelijk lagere prijzen hanteren als de concurrenten, toont mijns inziens aan dat er gewoon een fors stuk misbruik gemaakt wordt door de rest van de leveranciers: als mensen OLED willen betalen ze toch wel, dat idee.
En de prijzen van Smits en Foka lopen niet ver af van de prijzen van Audiovision, wat mij doet vermoeden dat over de hele supply chain er niet zo heel veel schakels zijn.
Als ik dan vefvolgens een fors lagere prijs uit Denemarken zie, zijn er in mijn boekje toch echt maar een paar mogelijkheden: die Deen is een oplichter en zien we binnenkort niet meer terug, die Deen heeft een opheffingsuitverkoop en moet gewoon van zijn laatste toestellen af, of er zit gewoon nog rek in de prijzen.
Persoonlijk denk (hoop) ik dat het vooral het tweede en het derde is: opgelicht worden gun ik niemand, en het zou mooi zijn als er nog rek in de prijzen zit
Neemt niet weg: ik gun Audiovision hun omzet. Ik heb zelf (nog?) geen ervaring met ze, maar de verhalen en reacties hier op hun communicatie en manier van zaken doen zijn alleen maar positief (Phusebox uitgezonderd), dus ik ben er niet op uit om ze brodeloos te maken hoor