Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Wegkwijt
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 31-12-2020
Even wat positiviteit tussen al die discussies door.

Normaal gesproken ben ik niet iemand die post bij tweakers, maar Ik wil iedereen op het forum bedanken voor alle goede tips en prijsacties.

Afgelopen zondag heb ik dankzij jullie een 55B6V gekocht bij Audiovision voor 1.788 euro.

Een vriendelijk mailtje op zaterdag om 17:55 uur was overigens voldoende om midden in de nacht 2:00 uur een mail terug te krijgen van Stefaan. Overigens nog met excuses voor de vertraging in het reageren :)

Ik kan alleen maar zeggen: wat een vriendelijkheid en service!

Ik heb echt geen seconde spijt van mijn aankoop en ik heb inmiddels begrepen dat mijn TV onderweg is. Over 5 jaar garantie heb ik nog het niet gehad. Maar mocht ik daar meer over horen dan laat ik het weten.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Light21M
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18:52
Voor al de non believers:

---Oorspronkelijk bericht-----
Van: Audiovision Info [mailto:info@audiovision.be]
Verzonden: woensdag 8 februari 2017 2:22
Aan:
Onderwerp: RE: LG OLED55B6V

Beste,

Eerst en vooral mijn excuses voor het wachten.

De nieuwe zendingen staan weer klaar om opgehaald te worden door de transportfirma.
En de afhalingen wachten in het magazijn om opgehaald te worden door hun nieuwe trotse eigenaar.

De LG OLED55B6V is nog beschikbaar, de voorraad wordt aangesproken in volgorde van de bestellingen die we verwerken natuurlijk.

Wij hebben een transparante manier van werken en prijzenpolitiek. Tijdens de afgelopen actieperiode heeft iedereen dezelfde prijs gekregen, er is niemand die 1 eurocent meer of minder heeft betaald voor hetzelfde toestel.

Het betreft uiteraard een Benelux model met internationale garantie.

Veilige verzending: 47 euro

Voor de verzending kiezen we voor en sterke logistieke partner. Een partner met een sterk klantgerichte aanpak.
De verzending gebeurt door dezelfde firma die de toestellen van LG bij ons levert. Elke verzending met GLS gebeurt vlot en veilig.
Alle personen die met uw zending in aanraking komen doen dit dagelijks en zijn dit gewoon, dit garandeert een vlotte, praktische en vooral veilige verzending.

De LG OLED55B6V OLED Ultra-HD televisie aan € 1788 inclusief btw.

De prijs is deze die van toepassing is om het moment van uw aanvraag.
Om nog snel een Oled te scoren aan een super prijs met persoonlijke service is het best te bellen +32 15 71 71, dat is de snelste manier om een toestel aan uw naam te linken.
Reservatie voor verzending of afhaling op een datum naar uw keuze is eveneens mogelijk

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• ago
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20-01 18:58

ago

Light21M schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 06:20:
---Oorspronkelijk bericht-----
Van: Audiovision Info
Wij hebben een transparante manier van werken en prijzenpolitiek. Tijdens de afgelopen actieperiode heeft iedereen dezelfde prijs gekregen, er is niemand die 1 eurocent meer of minder heeft betaald voor hetzelfde toestel.
De LG OLED55B6V OLED Ultra-HD televisie aan € 1788 inclusief btw.
PS: Phusebox krijgt 'm niet mee voor minder dan €1988. De groeten uit Mechelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Light21M
ago schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 06:30:
[...]

PS: Phusebox krijgt 'm niet mee voor minder dan €1988. De groeten uit Mechelen.
Allemachtig!!! :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozzel1987
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 12-08-2024
Ik heb hem voor 1899 besteld bij Smits in Arnhem vorige week en daar ook afgehaald (versturen was iets van 45 euro en ik heb een leaseauto). Ik was ook heel tevreden over de service die ze daar verleend hebben. De hoofdreden waarom ik de tv bij Smits besteld hebt en niet bij Audiovision heeft niets te maken met de service oid, maar de NL-wetgeving mbt garantie (er is een verschil tussen fabrieksgarantie (2 jaar) en wettelijke garantie). In de EU is een wettelijke minimale garantietermijn van 2 jaar, maar in Nederland is die (mogelijk) hoger: zo lang als redelijkerwijs verwacht mag worden van een specifiek product. Voor zo ver ik weet is dat voor een tv ergens tussen de 5 en 10 jaar afhankelijk van een aantal zaken (waaronder PRIJS). Zijn er dan gebreken dan is het een ondeuglijk product. Dit wil zeggen dat: "Als u een ondeugdelijk product is geleverd dan heeft u op grond van de wet in beginsel recht op kosteloos herstel of vervanging en daaruit mag u kiezen." Dit wil overigens zeggen dat de "extra" garantie die je vaak er bij koopt een wassen neus kan zijn en niets of weinig extra bied ten opzichte van de wet (verdiep je in de voorwaarden). Deze extra garantie binnen de Nederlandse wet is de reden waarom ik de tv in Nederland gekocht hebt.

Dit wil overigens NIET zeggen dat dit in Belgie niet geld, want daar ken ik de wet niet op dit gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:18
Bozzel1987 schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 08:15:
Ik heb hem voor 1899 besteld bij Smits in Arnhem vorige week en daar ook afgehaald (versturen was iets van 45 euro en ik heb een leaseauto). Ik was ook heel tevreden over de service die ze daar verleend hebben. De hoofdreden waarom ik de tv bij Smits besteld hebt en niet bij Audiovision heeft niets te maken met de service oid, maar de NL-wetgeving mbt garantie (er is een verschil tussen fabrieksgarantie (2 jaar) en wettelijke garantie). In de EU is een wettelijke minimale garantietermijn van 2 jaar, maar in Nederland is die (mogelijk) hoger: zo lang als redelijkerwijs verwacht mag worden van een specifiek product. Voor zo ver ik weet is dat voor een tv ergens tussen de 5 en 10 jaar afhankelijk van een aantal zaken (waaronder PRIJS). Zijn er dan gebreken dan is het een ondeuglijk product. Dit wil zeggen dat: "Als u een ondeugdelijk product is geleverd dan heeft u op grond van de wet in beginsel recht op kosteloos herstel of vervanging en daaruit mag u kiezen." Dit wil overigens zeggen dat de "extra" garantie die je vaak er bij koopt een wassen neus kan zijn en niets of weinig extra bied ten opzichte van de wet (verdiep je in de voorwaarden). Deze extra garantie binnen de Nederlandse wet is de reden waarom ik de tv in Nederland gekocht hebt.

Dit wil overigens NIET zeggen dat dit in Belgie niet geld, want daar ken ik de wet niet op dit gebied.
Volgens mij is het júist zo dat door EU wetgeving en harmonisatie Europese regels rechtstreeks van toepassing kunnen worden verklaard in alle landen van de EU. En is niet één van die regels dat je van een product mag verwachten dat deze een zekere levensduur heeft, mede de prijs in acht genomen te hebben, die langer dan de twee jaar fabrieksgarantie kan zijn? Of is dat alleen Nederlands recht? IANAL hoor.

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozzel1987
LuPo schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 08:25:
[...]

Volgens mij is het júist zo dat door EU wetgeving en harmonisatie Europese regels rechtstreeks van toepassing kunnen worden verklaard in alle landen van de EU. En is niet één van die regels dat je van een product mag verwachten dat deze een zekere levensduur heeft, mede de prijs in acht genomen te hebben, die langer dan de twee jaar fabrieksgarantie kan zijn? Of is dat alleen Nederlands recht? IANAL hoor.
De EU kan minima vast stellen qua wet, maar individuele landen mogen een strengere wetgeving hanteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LuPo
Bozzel1987 schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 08:28:
[...]

De EU kan minima vast stellen qua wet, maar individuele landen mogen een strengere wetgeving hanteren.
Je hebt gelijk inderdaad. d:)b https://www.consuwijzer.n...garantieperiode-in-europa

Minimum is twee jaar (EU). Nederland heeft alleen de term 'deugdelijk' in de wet en biedt dus onder omstandigheden meer bescherming voor de consument.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bozzel1987
LuPo schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 08:35:
[...]

Je hebt gelijk inderdaad. d:)b https://www.consuwijzer.n...garantieperiode-in-europa

Minimum is twee jaar (EU). Nederland heeft alleen de term 'deugdelijk' in de wet en biedt dus onder omstandigheden meer bescherming voor de consument.
Het kan overigens zijn dat dit in Belgie ook zo geregeld is of misschien zelfs nog beter, maar dat weet ik zelf niet als Nederlander en had geen zin om me daar uitgebreid in te verdiepen. Om die reden heb ik eigenlijk nu doordat ik in Nederland gekocht heb voor 100 euro extra mogelijk meer garantie (denk ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ago

ago

Bozzel1987 schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 08:38:
[...]

Het kan overigens zijn dat dit in Belgie ook zo geregeld is of misschien zelfs nog beter, maar dat weet ik zelf niet als Nederlander en had geen zin om me daar uitgebreid in te verdiepen. Om die reden heb ik eigenlijk nu doordat ik in Nederland gekocht heb voor 100 euro extra mogelijk meer garantie (denk ik)
En al die anderen hier die drie jaar extra garantie bijkopen bij Foka betalen voor gebakken lucht?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15:42
Garantie bijkopen is bijna per definitie gebakken lucht. Ik dacht dat mensen dat wel doorhadden? Ken niemand die daar ooit gebruik van gemaakt heeft.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Baas41
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 01-06 19:16
ago schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 09:19:
[...]

En al die anderen hier die drie jaar extra garantie bijkopen bij Foka betalen voor gebakken lucht?
Dat hoeft niet perse, volgens mij is het na 2 jaar namelijk zo dat de verkoper een deel van het herstel betaalt en dat de consument ook een deel moet betalen. Weet dat niet heel zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23:49
Señor Sjon schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 09:22:
Garantie bijkopen is bijna per definitie gebakken lucht. Ik dacht dat mensen dat wel doorhadden? Ken niemand die daar ooit gebruik van gemaakt heeft.
PlatteTV hanteert wel een uitgebreide garantie met een A-Z pakket. Dat is zeker geen onzin. Vooral de pixelgarantie. Maar goed ook al is het voor de eigen gemoedsrust. 80 euro extra op 3k, wie doet je wat haha.

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
En met WKOA heb je die pixelgarantie ook niet nodig. Alleen is het vervoeren van die enorme schermen wat onhandig.

Maar het is heel Nederlands om je scheel te verzekeren. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

Dat is niet waar. Nu heb je zekerheid dat je garantie krijgt. Het afdwingen van garantie na 3-4 jaar is best ingewikkeld.

Mijn ouders samsung tv van 1700 euro die 3 jaar oud is, kregen ze geen garantie meer op. Ook al had ik aangehaald dat in de wet staat "dat ik recht heb op een deugdelijk". Het boeide de verkoper geen ene reet. Hij zei als ik dat bij iedereeen doe ben ik zo failliet. De Nederlandse wet moet dit specifieker maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
Dat klopt, maar helaas treden dode pixels ook later dan die 14 dagen op. :) En nu ben ik 3 jaar verzekerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ago

ago

ionn schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 10:36:
Mijn ouders samsung tv van 1700 euro die 3 jaar oud is, kregen ze geen garantie meer op. Ook al had ik aangehaald dat in de wet staat "dat ik recht heb op een deugdelijk". Het boeide de verkoper geen ene reet. Hij zei als ik dat bij iedereen doe ben ik zo failliet. De Nederlandse wet moet dit specifieker maken.
Welke flutwinkel is dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozzel1987
Daarvoor heb je je rechtsbijstandverzekering, maar ik denk dat we nu te veel off-topic zijn aan t gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Niet online

ion

ago schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 10:54:
[...]

Welke flutwinkel is dat?
Electroplace rotterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
zwembroek schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 09:45:
[...]

PlatteTV hanteert wel een uitgebreide garantie met een A-Z pakket. Dat is zeker geen onzin. Vooral de pixelgarantie. Maar goed ook al is het voor de eigen gemoedsrust. 80 euro extra op 3k, wie doet je wat haha.
Ik vraag mij af of het service pakket wel zo uitgebreid is als je stelt, aangezien er nauwelijks informatie over te vinden is. Er wordt immers niets gezegd over de bewijslasten en het gelijk krijgen kan dus net zo veel moeite kosten zonder pakket. Al zou je het misschien kunnen leggen op een verzekering, aangezien je dit ook op zo'n manier kunt interpreteren.

Maar het gebrek aan informatie zou ik daar niet teveel op hopen. Ik zou het geld alsnog terugvragen, want vermoedelijk ga je het nooit gebruiken en als het dan toch gebruikt moet worden, dan zijn is de consumentengarantie voldoende.
ionn schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 10:36:
[...]

Dat is niet waar. Nu heb je zekerheid dat je garantie krijgt. Het afdwingen van garantie na 3-4 jaar is best ingewikkeld.

Mijn ouders samsung tv van 1700 euro die 3 jaar oud is, kregen ze geen garantie meer op. Ook al had ik aangehaald dat in de wet staat "dat ik recht heb op een deugdelijk". Het boeide de verkoper geen ene reet. Hij zei als ik dat bij iedereeen doe ben ik zo failliet. De Nederlandse wet moet dit specifieker maken.
Kortom: de verkoper geeft toe dat hij volgens de wet een deugdelijk product dient te leveren maar weigert dit omdat hij anders zo failliet is? Dan moet de verkoper de producten niet zo goedkoop aanbieden, als de kosten voor aftersale niet dekkend zijn.

Met zo'n antwoord kun je natuurlijk ook dreigen met een civiele procedure en indien nodig ook uitvoeren. Relatief lage kosten, als consument geen advocaat nodig en met zo'n antwoord van de verkoper, zou ik zeggen dat het een hoge slagingskans heeft.

Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat het dreigen met een civiele procedure eenmaal al voldoende effectief was om recht af te dwingen en een andermaal na het versturen van een concept dagvaarding. Een beetje ondernemer laat het niet tot een procedure komen bij lage kansen. En zelfs bij winst komt vaak voor dat het door de rechter toegeschreven salaris te laag is om de kosten te dekken, wat dus alsnog resulteert in verlies.
zwembroek schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 10:37:
Dat klopt, maar helaas treden dode pixels ook later dan die 14 dagen op. :) En nu ben ik 3 jaar verzekerd.
Om mijzelf even te quoten uit een ander topic:
Dimens schreef op dinsdag 4 oktober 2016 @ 00:09:
[...]

Bij pixeldefecten is er spraken van een grijs-gebied. Dit zei de Geschillencommissie Computers op 10 september 2001:

Wil de ondernemer uitsluiten dat de consument zich met succes beroept op non-conformiteit van het gekochte (artikel 7:17, lid 2 BW), dan is het aan de ondernemer om de geïnteresseerde koper vóór aankoop op de hoogte te stellen van het bestaan van de kans op pixelfouten in dergelijke schermen en van de daarmee samenhangende beperking van de aansprakelijkheid voor herstel van een dergelijk gebrek. Om een beroep op non-conformiteit met succes te weerleggen, zal de ondernemer moeten aanvoeren dat zij deze inlichtingen heeft verstrekt en zal zij dat, indien de consument dat betwist, ook aannemelijk hebben te maken. Blijkens mededeling van de ondernemer is in de onderhavige zaak geen van deze feiten vóór aankoop van de laptop aan de consument medegedeeld.

Bron

Voor zover ik kan zien, geeft Azerty wel aan dat een pixelgarantie aan te schaffen is, echter is onduidelijk wat die pixelgarantie inhoudt en vooral wat voor garantie op pixels is buiten de pixelgarantie. Zo staat in de Algemene Voorwaarden het volgende:

Artikel 7. Conformiteit
Wij staan er voor in dat onze producten en diensten voldoen aan de (koop)overeenkomst, de in ons aanbod vermelde specificaties, aan de redelijke eisen van deugdelijkheid en bruikbaarheid en de op de datum van de totstandkoming van de (koop)overeenkomst bestaande wettelijke bepalingen en overheidsvoorschriften.

In de specificaties die Azerty geeft, wordt gesproken over een resolutie van 3440 x 1440 pixels; oftewel 4.953.600 pixels. In mijn interpretatie betekent dit dus ook dat ik 4.953.600 pixels krijg en niet 4.953.599 pixels. Dan voldoet het product niet aan de specificaties, is er spraken van een non-conformiteit en heb je recht op reparatie of vervanging.

Nu zit er natuurlijk een verschil tussen recht hebben en recht krijgen. Vermoedelijk zal Azerty zich alsnog achter de pixelgarantie verschuilen, ondanks dat deze geheel onduidelijk is. Duidelijk is ook niet hoe lang deze pixelgarantie geldig is. De productomschrijving stelt "Geldig tot 30 dagen na aankoop", wat geïnterpreteerd kan worden als een pixelgarantie van 30 dagen. Ook onduidelijk is of bij vervanging, eenzelfde type monitor wordt geleverd en indien deze niet meer beschikbaar is een type monitor met dezelfde specificaties, of dat er een willekeurige monitor geleverd wordt.

Die pixelgarantie zou ik dus niet aanschaffen. Al kun je misschien beter per definitie geen producten met pixels aanschaffen bij winkels waar een pixelgarantie aangeboden wordt. Dan weet je bij voorbaat al dat de kans zeer groot is dat ze alleen service verlenen mits de pixelgarantie is aangeschaft.
Sterker nog; ik durf met vrij veel zekerheid te stellen dat veel winkeliers die dit soort pixelgarantie aanbieden, retour gekomen monitoren met pixeldefecten gewoon weer in de verkoop doen naar klanten die geen pixelgarantie hebben aangeschaft, om ze er vervolgens op te wijzen dat deze niet om te ruilen valt of dat ze een pixelgarantie dienen aan te schaffen alvorens de monitor omgeruild wordt. Zo kan makkelijk extra geld bijverdiend worden.

[...]

Daarbij zou ik ook even duidelijk maken dat dit het slechtste scenario is voor beide partijen. Zij zitten met en een defect artikel dat niet als nieuw verkocht mag worden en zij verliezen een klant die ze al hadden. Jij moet het artikel retourneren, wachten totdat jij het geld terugkrijgt en een nieuwe monitor kopen bij een winkel die niet jouw eerste keus is, dat was immers Azerty. Vooral ook duidelijk maken dat dit een keus is die zij hebben gemaakt, ondanks dat jij zeer redelijk bent geweest door met een zeer redelijke oplossing voor beide partijen te komen, terwijl dit niet jouw plicht is.

Geen idee of Azerty met een ticketsysteem werkt, maar handig is om dit in een nieuwe mail te vermelden en niet in een antwoord. In een ticketsysteem komt een antwoord meestal automatisch terecht bij de werknemer waarmee je al eerder gesproken hebt. Grote kans dat die er niets meer mee doet, terwijl een andere werknemer het mogelijk nog zal voordragen aan een leidinggevende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Gelijk hebben is niet hetzelfde als gelijk krijgen. Dus die mensen zonder moeten daar een stuk meer moeite voor doen waarschijnlijk. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb verleden week contact gehad met Foka, voor een prijs van de 55B6V. Ik heb meteen een vraag gesteld over de garantie, hoe zit dat met 5 jaar garantie, krijg je een garantiebewijs. Nee je krijgt geen garantiebewijs was het antwoord. Dus wat is het dan waard. Misschien staat het op de bon, maar wat houdt de garantie dan in? Ook gevraagd wat als er na pak hem beet 4 jaar een defect is hoe wordt er dan gehandeld. Antwoord dan moet de koper een evenredig deel bijbetalen.
Dat is dus het zelfde als je geen 5 jaar garantie hebt, dan is dat wettelijk ook zo geregeld. >:) >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Verwijderd schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 13:33:
Ik heb verleden week contact gehad met Foka, voor een prijs van de 55B6V. Ik heb meteen een vraag gesteld over de garantie, hoe zit dat met 5 jaar garantie, krijg je een garantiebewijs. Nee je krijgt geen garantiebewijs was het antwoord. Dus wat is het dan waard. Misschien staat het op de bon, maar wat houdt de garantie dan in? Ook gevraagd wat als er na pak hem beet 4 jaar een defect is hoe wordt er dan gehandeld. Antwoord dan moet de koper een evenredig deel bijbetalen.
Dat is dus het zelfde als je geen 5 jaar garantie hebt, dan is dat wettelijk ook zo geregeld. >:) >:)
Als dit zo is, dan is de aangeboden 5 jaar garantie wel een wassen neus inderdaad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dimens
LuPo schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 12:45:
[...]

Gelijk hebben is niet hetzelfde als gelijk krijgen. Dus die mensen zonder moeten daar een stuk meer moeite voor doen waarschijnlijk. ;)
Zoals je zelf al stelt: waarschijnlijk.

Wettelijk gezien heb je bij dit soort pakketten niet ineens meer recht op een conform product dan wanneer je dit pakket niet afneemt. PlatteTV.nl kan de garantie na afname van het pakket dus net zo goed afwijzen terwijl je wel recht hebt op reparatie of vervang. Dan moet je alsnog je gelijk gaan halen.

Tevens gaat het maar om 1 jaar extra garantie bovenop de 2 jaar garantie die zij stellen dat je al van ze krijgt. Voor die korte periode leg je een hoop geld neer. Meer dan een derde van de proceskosten bij een civiele procedure - die je bij winst mogelijk (deels) weer terugkrijgt.

En wat doen ze na dit derde jaar? Alsnog geen conform product leveren waardoor je toch weer recht moet afdwingen?

Ik zou zeker niet zo'n pakket afnemen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• k1978
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18:21
Is dit het grote garantie topic ?? Pff

Phusebox al gebeld ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Garantie heeft ook met prijs te maken, als een winkel aangeeft je krijgt er 5 jaar garantie bij, dan ben je geneigd daar je tv te kopen, of je moet er garantie bij kopen. Heeft toch allemaal indirect met de prijs te maken.
Heeft het zin om om die rede daar wel of niet te kopen, als dezelfde tv elders zonder die garantie voor dezelfde prijs te koop is of zelfs iets goedkoper is. >:)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2017 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
Dimens schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 13:44:
[...]

Tevens gaat het maar om 1 jaar extra garantie bovenop de 2 jaar garantie die zij stellen dat je al van ze krijgt. Voor die korte periode leg je een hoop geld neer. Meer dan een derde van de proceskosten bij een civiele procedure - die je bij winst mogelijk (deels) weer terugkrijgt.
Het is heel simpel. Ik heb zwart op wit staan dat mocht er 1 defecte pixel ontstaan binnen 3 jaar er een vervangend scherm komt. Dat is voor mij voldoende om 80 euro te betalen bovenop 3000 euro. En de verhalen van niemand weet wat zo'n pakket inhoud slaat ook nergens op. Ik heb van te voren alle vragen omtrent dit pakket per mail naar hun toegestuurd en er is mij toegezegd per mail dit na te zullen komen.
Als ze hier dus toch moeilijk over gaan doen dan is dit natuurlijk ontzettend slechte reclame.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMTN
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
Even een kort vraagje tussendoor en offtopic maar hier krijgen meer mensen mee te maken.

Bij het voor de eerste maal instellen vraagt de Lg 55e6v om het instellen van de magic remote voor de o.a. de Horizon box.

Van welke fabrikant is deze Horizonbox?

Edit.

Voor de geïnteresseerden.
Samsung en dan typenummer 14 of 15 schijnen het best te werken.

[ Voor 16% gewijzigd door BMTN op 08-02-2017 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Dimens schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 13:44:
[...]

Zoals je zelf al stelt: waarschijnlijk.

Wettelijk gezien heb je bij dit soort pakketten niet ineens meer recht op een conform product dan wanneer je dit pakket niet afneemt. PlatteTV.nl kan de garantie na afname van het pakket dus net zo goed afwijzen terwijl je wel recht hebt op reparatie of vervang. Dan moet je alsnog je gelijk gaan halen.

En wat doen ze na dit derde jaar? Alsnog geen conform product leveren waardoor je toch weer recht moet afdwingen?

Ik zou zeker niet zo'n pakket afnemen.
Ik ook niet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
BMTN schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 15:46:
Even een kort vraagje tussendoor en offtopic maar hier krijgen meer mensen mee te maken.

Bij het voor de eerste maal instellen vraagt de Lg 55e6v om het instellen van de magic remote voor de o.a. de Horizon box.

Ziggo Oops

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• uida1282
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 14-09-2024
BMTN schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 15:46:

Samsung

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dimens
zwembroek schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 15:17:
[...]

Het is heel simpel. Ik heb zwart op wit staan dat mocht er 1 defecte pixel ontstaan binnen 3 jaar er een vervangend scherm komt. Dat is voor mij voldoende om 80 euro te betalen bovenop 3000 euro. En de verhalen van niemand weet wat zo'n pakket inhoud slaat ook nergens op.
Dat je per e-mail hebt moeten vragen wat het pakket inhoudt, bevestigd natuurlijk dat het niet duidelijk is wat het pakket nu daadwerkelijk inhoudt. Het is mij dan ook nog steeds onduidelijk of deze pixelgarantie eigenlijk een verzekering is. Wordt het toestel ook omgeruild als het defect is ontstaan door eigen schuld?

Logischerwijs zou ik denken van wel. Er wordt immers niet gesproken van een defect buiten eigen schuld om, enkel van een defect. Tevens is een garantie op pixels al gedekt onder het consumentenkooprecht waardoor een pixelgarantie onnodig is.

En wat verstaat PlatteTV.nl nu eigenlijk onder een defecte pixel? Is een pixel die wel rood en groen kan weergeven maar geen blauw ook een defecte pixel? Fabrikanten maken hier immers ook onderscheid tussen, waarom zou PlatteTV.nl dat niet ook doen?

Vragen en geen antwoorden.
Ik heb van te voren alle vragen omtrent dit pakket per mail naar hun toegestuurd en er is mij toegezegd per mail dit na te zullen komen.
Als ze hier dus toch moeilijk over gaan doen dan is dit natuurlijk ontzettend slechte reclame.
Het is natuurlijk al ontzettend slechte reclame wanneer je als bedrijf al voor de een aankoop stelt dat je geen garantie of service gaat verlenen waartoe je wettelijk wel verplicht bent, tenzij je een of ander vaag servicepakket afneemt. Een servicepakket waarbij ook nog eens allerlei voorwaarden en overeenkomsten aan ontbreken waardoor je wettelijk gezien echt heel weinig hebt om recht bij te halen.

Uiteindelijk moet je het zelf weten en is het jouw geld. Maar zoals ik het zie, heb je PlatteTV.nl gewoon geld gegeven zonder daarvoor echt iets tastbaars of zekerheid terug te krijgen. Waarbij ik mij overigens ook nog afvraag waarom je € 80,- hebt uitgegeven, terwijl PlatteTV.nl ook exact hetzelfde A-Z service totaalpakket aanbiedt voor € 29,99.

Dat is natuurlijk ook vreemd, hetzelfde aanbieden tegen een lagere prijs. Al is het eigenlijk meteen ook helemaal niet vreemd. Immers is het niet veel anders dan puur extra geld verdienen en dan maakt het bedrag natuurlijk vrij weinig uit - de winst is 100%.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edwin3
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
idd pff...lijkt wel een garantie topic.. dadelijk de discussie over hoe het wordt geleverd met alle mitsen en maren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
Voor OLED toestellen hanteren ze een andere prijs. Je kijkt niet goed op hun site.
Als je belt met LG en vraag naar hun pixel beleid dan geven ze aan dat 1 t/m 7 dode pixels buiten de garantie valt. Daar wordt dan ook netjes naar verwezen als je bij de winkel aanklopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsca777
  • Registratie: Februari 2015
  • Niet online
Oppassen met plattetv.nl !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cowboy_Henk
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-09 01:03
Ik heb vandaag mijn 500 euro coupon van mediamarkt Duitsland gekregen! Ik ben de LG b6 gaan halen in Mediamarkt Aachen en had vooraf online besteld. Dus de coupon kwam via email en niet vroeger dan 8 februari.

Nu kan ik eindelijk de PS4 pro ermee kopen!
Wel terug een ritje naar Aachen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dimens
zwembroek schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 16:48:
Voor OLED toestellen hanteren ze een andere prijs. Je kijkt niet goed op hun site.
Dat staat anders nergens. En bij een testaankoop inclusief willekeurige OLED-televisie is gewoon te kiezen voor het servicepakket van € 29,99, dus volgens mij wordt er gewoon goed gekeken.
Als je belt met LG en vraag naar hun pixel beleid dan geven ze aan dat 1 t/m 7 dode pixels buiten de garantie valt. Daar wordt dan ook netjes naar verwezen als je bij de winkel aanklopt.
Echter heb je eerstens niets met de fabrieksgarantie van LG te maken maar met het consumentenkooprecht bij de verkoper. Het is dan ook zeker niet netjes dat PlatteTV.nl je doorverwijst naar de fabrikant en blijkbaar niet zelf de verantwoordelijkheid neemt.

Het is allemaal maar dubieus bij die winkel. Maar ik moet toegeven dat ze blijkbaar goed geld van klanten afhandig weten te maken zonder deze klanten dit gevoel te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuwor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:49
De 55C6V staat in de Pricewatch voor €1649,- bij BuyBestShop! Geen ervaring met de winkel maar wel een goede prijs als je op zoek bent naar een Curved.

pricewatch: LG OLED55C6V Zwart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PK
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-10 10:25

PK

Fuwor schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 19:32:
De 55C6V staat in de Pricewatch voor €1649,- bij BuyBestShop! Geen ervaring met de winkel maar wel een goede prijs als je op zoek bent naar een Curved.

Mooie prijs! Site ziet er vaag uit maar heeft wel goede reviews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ago

ago

Jeetje dat is goedkoop! De curve is maar heel lichtjes, mocht je op zoek zijn naar een goede oled met 3D? Sla toe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De jong2
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22-10-2021
Wat voor een voet heeft die C6 nou eigenlijk? op sommige afbeeldingen en video's heeft die dezelfde als die de eg920v had maar dan in het zwart en op andere afbeeldingen en video's heeft die weer dezelfde als de eg960v maar dan in het zwart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ago

ago

De jong2 schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 19:44:
Wat voor een voet heeft die C6 nou eigenlijk? op sommige afbeeldingen en video's heeft die dezelfde als die de eg920v had maar dan in het zwart en op andere afbeeldingen en video's heeft die weer dezelfde als de eg960v maar dan in het zwart
Afbeeldingslocatie: http://www.hdfever.fr/wp-content/uploads/2016/02/medium05.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kladblokje
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 00:06
PK schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 19:42:
[...]

Mooie prijs! Site ziet er vaag uit maar heeft wel goede reviews.
Even het profiel bekeken van de bovenste 5 shopreviewers: 4 van de 5 zijn nieuw op tweakers en hebben zo te zien niets anders gedaan dan een shopreview geplaatst - voorzichtig zijn dus. De shopreview van de enige accounthouder die al wat langer actief is op tweakers is een stuk minder positief en praat over een buitenlands model dat is geleverd (hoeft op zich geen probleem te zijn, maar dat mogen ze ook wel op de site vermelden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Niet online

ion

Ik heb me vraagtekens bij hun. Reviews van hun op tweakers zijn exact hetzelfe als die van trustpilot..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De jong2
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22-10-2021
Ik kan zelf geen afbeeldingen plaatsen maar als je de lg c6 op google afbeeldingen intikt zie je hem ook met een ander model voet.

https://playtech.ro/2016/...-oled-daca-vrei-un-tv-4k/
scroll bij deze pagina even naar beneden dan begrijp je welke ik bedoel.

1650,- is wel een hele mooie prijs maar ook ik heb nog nooit van de site gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ago

ago

De jong2 schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 19:59:
Ik kan zelf geen afbeeldingen plaatsen maar als je de lg c6 op google afbeeldingen intikt zie je hem ook met een ander model voet.

https://playtech.ro/2016/...-oled-daca-vrei-un-tv-4k/
scroll bij deze pagina even naar beneden dan begrijp je welke ik bedoel.

1650,- is wel een hele mooie prijs maar ook ik heb nog nooit van de site gehoord.
We hadden ook nooit van Audiovision gehoord.
Ze hebben een Q Shops Keurmerk, geen idee wat dat is. Ze staan al meer dan 5 jaar op Tweakers zie ik. Je kunt helaas niet afhalen, maar ze hebben wel een KVK-nr en adres op hun website geplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23:25
ago schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 20:07:
[...]

Ze hebben een Q Shops Keurmerk, geen idee wat dat is.
Dat moet al genoeg zeggen .... maar het is een keurmerk waar geen bekende shops bij zitten als ik het zo kan zien :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turbojan
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 20:28
Wel ik heb evn gekeken via google maps maar dit is een vreemd bedrijf.Correspondenties via postbus in Epe terwijl ze volgens kvk in Zwolle zitten
Ze zitten in of naast machineverhuur.
Heeft volgens eigen gegevens 1 werknemer.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Knap weer hoe snel dit topic verzand in off-topic posten. Dit is niet de plek om te leuteren over garantie en/of winkels te uitgebreid te gaan bespreken. Daarvoor hebben we andere topics. Probeer het weer eens op alleen prijsdiscussie te houden... ;(

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-10 00:24
Bij prijsdiscussies lijkt mij dat de discussies over de winkels en winkelsites (ervaringen, betrouwbaar of juist vaag) toch heel relevant zijn. Hier alleen prijzen neerplempen zou dit topic wel heel erg droog maken. :)

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D_V
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12:54

D_V

turbojan schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 20:58:
Wel ik heb evn gekeken via google maps maar dit is een vreemd bedrijf.Correspondenties via postbus in Epe terwijl ze volgens kvk in Zwolle zitten
Ze zitten in of naast machineverhuur.
Heeft volgens eigen gegevens 1 werknemer.
Volgens hun site is het adres:

distributriecentrum & vestiging.
adres: Schoenerweg 1b
8042PJ te Zwolle

Volgens google is op dit adres een bedrijf waar je een opslagbox kunt huren, n.l.: www.loods038.nl.

Beetje dubieus dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Vulcan750 schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 23:19:
Bij prijsdiscussies lijkt mij dat de discussies over de winkels en winkelsites (ervaringen, betrouwbaar of juist vaag) toch heel relevant zijn. Hier alleen prijzen neerplempen zou dit topic wel heel erg droog maken. :)
Deels mee eens maar liever wat gematigder hier mee om gaan. Dit topic heeft een historie van compleet off-topic raken dus het zou prettig zijn als we niet pagina's lang over alles gaan praten behalve prijs-discussie. Als mensen meer willen weten over de prestaties van een winkel, kunnen jullie namelijk prima terecht bij onze shopreviews. Discussieren over garantie doen we in het Shopping Forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empo
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-07 13:55
Ik ga hem bestellen die 55c6v... het is een langer gevestigde webshop op tweakers. ik verwacht geen oplichting. De curve is inerdaad ook heel licht dus daar kan ik wel mee leven. Maar dan zit er ook nog eens 3d op. 1650 is gewoon een koopje...

EDIT: Toch twijfel ik heel klein beetje...Ik wil eigenlijk toch een flat model hebben :) Ennn de prijs is weer 2099....

[ Voor 19% gewijzigd door Empo op 09-02-2017 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchsaint
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17-09 12:01
And it's gone... misschien foutje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Niet online

ion

S1NN3D schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 07:19:
[...]

Deels mee eens maar liever wat gematigder hier mee om gaan. Dit topic heeft een historie van compleet off-topic raken dus het zou prettig zijn als we niet pagina's lang over alles gaan praten behalve prijs-discussie. Als mensen meer willen weten over de prestaties van een winkel, kunnen jullie namelijk prima terecht bij onze shopreviews. Discussieren over garantie doen we in het Shopping Forum.
Die shopreviews zijn dus niet te vertrouwen 8)7 Bij heel veel winkels zijn ze fake. En dan worden ze niet verwijderd, omdat men niet zeker weet dat ze nep zijn.

Maar iedereen met een gezond verstand ziet gelijk dat ze nep zijn aangezien het allemaal reviews zijn door accounts die op de dag van de review zijn aangemaakt.

En dan heb ik het over bestbuyshop en maxict.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Genoeg bedrijven die cadeaucheques of wat dan ook verloten en je spammen om een review te schrijven. Zo heb ik alleen al van Kruidvat en Travelbags reviewspam in de mailbox staan omdat ik recent besteld had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quentin
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-05 13:33
* knip *
Compleet off-topic.

[ Voor 92% gewijzigd door S1NN3D op 09-02-2017 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audiojunk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:51
http://www.1dayfly.com/nl/nl/extreme/

Niet zo extreme als bij de duitse MM.

[ Voor 35% gewijzigd door audiojunk op 09-02-2017 12:14 ]

Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:12

charrel

Cortisol4life..

Dat klopt, maar wel een Nederlands aanbieder en voor mij is Duitsland dik 2u rijden dus dan kost het al 50€ brandstof en de nodige uurtjes. Dan is dit zeker met kortingscode een redelijke deal. Bij de mm in Heerhugowaard stonden deze voor 1555€ laatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empo
Heb liever 4k voor 1788 euro...waar blijftt die aanbieding! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 02-10 09:33
model 2015.. terwijl de b6 van 2016 was ;) dus dat scheelt ook al.. en hij is niet 4K

Samsung Galaxy Z Fold6 1TB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Montaner
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01-09 08:19
rohit schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 13:54:
[...]

model 2015.. terwijl de b6 van 2016 was ;) dus dat scheelt ook al.. en hij is niet 4K
En wat wil je daarmee zeggen in relatie tot de TV en de prijs die hij nu heeft?

Blijft toch een goede deal die €999 bij MM Duitsland :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
Montaner schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 13:57:
[...]

En wat wil je daarmee zeggen in relatie tot de TV en de prijs die hij nu heeft?

Blijft toch een goede deal die €999 bij MM Duitsland :9
Oh was er ook een aanbieding bij MM voor dit model? Ik dacht dat hij de b6 van paar weken bedoelde 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empo
De b6 was 2000 euro + 500 waardebon bij MM Duitsland. Ook geen verkeerde deal...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rohit
Empo schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 14:22:
De b6 was 2000 euro + 500 waardebon bij MM Duitsland. Ook geen verkeerde deal...
i know :) Die staat thuis nu :) + bonnen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ago

ago

rohit schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 16:05:
i know :) Die staat thuis nu :) + bonnen ;)
Zet die bonnen op Marktplaats voor €300, dan ben je daar ook weer vanaf _o-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radjesh
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-09 22:44

Radjesh

hoi

Vandaag de OLED55B6V gekocht bij Foka voor 1900 met 5 jaar garantie :)

Niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacDokie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-09 19:23
Radjesh schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 18:12:
Vandaag de OLED55B6V gekocht bij Foka voor 1900 met 5 jaar garantie :)
Hij staat hier voor 2499: https://www.foka.nl/product/122069513/LG-OLED55B6V

Hoe heb je dat dan voor elkaar gekregen?

"Have you ever noticed that their stuff is shit and your shit is stuff?" - George Carlin -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuwor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:49
Domus schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 18:30:
[...]

Hij staat hier voor 2499: https://www.foka.nl/product/122069513/LG-OLED55B6V

Hoe heb je dat dan voor elkaar gekregen?
Lees even het topic door... Bellen of mailen levert een lagere prijs op bij een aantal winkels. :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• superjona
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 16:00
Een aantal dagen geleden nog een LG 65B6V kunnen aanschaffen bij Audiovision voor 3000,- inclusief verzending. Hele mooie prijs in ieder geval, dus misschien daar eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radjesh
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-09 22:44

Radjesh

hoi

Fuwor schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 18:32:
[...]

Lees even het topic door... Bellen of mailen levert een lagere prijs op bij een aantal winkels. :+
Ja bellen werkt goed! Smits gaf een prijs van 1940 en Plattetv.nl een prijs van 1950. :)

Niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:43
superjona schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 19:22:
Een aantal dagen geleden nog een LG 65B6V kunnen aanschaffen bij Audiovision voor 3000,- inclusief verzending. Hele mooie prijs in ieder geval, dus misschien daar eens proberen.
Wat voor levertijden zitten daar op bij Audiovision? Ik neem aan dat ze uit dezelfde voorraad vissen als Foka (levertijd daar: 2-3 weken).

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superjona
  • Laatst online: 16:00
RichieB schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 19:51:
[...]

Wat voor levertijden zitten daar op bij Audiovision? Ik neem aan dat ze uit dezelfde voorraad vissen als Foka (levertijd daar: 2-3 weken).
Ik had zelf de leverdatum aangevraagd voor de laatste week van februari omdat ik middenin een verhuis zit. Dit was geen enkel probleem, maar weet verder niet of ze uit voorraad kunnen leveren.

[ Voor 6% gewijzigd door superjona op 09-02-2017 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cangri
  • Laatst online: 25-06-2023
Smits had hem voor euro1820 de b

[ Voor 8% gewijzigd door cangri op 09-02-2017 20:44 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• quelake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 02-10 09:38

quelake

PSN Quelake

Ik heb vandaag even gebeld met Foka, en audiovision. Wat een contrast. Bij Foka ontzettend agressieve onderhandelstrategieen, enorm onder druk gezet om gelijk de aankoop te doen ('maar dan moet je nu wel beslissen, anders kan ik die prijs niet meer geven'). Daarna audiovision. Volledig transparant, goede info, relaxte vent die moest lachen toen ik de zoveelste tweaker was die aan de lijn hing. Mijn keuze is in ieder geval gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
ago schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 17:16:
[...]

Zet die bonnen op Marktplaats voor €300, dan ben je daar ook weer vanaf _o-
Haha mooi niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
Toch wel raar dat deze "tijdelijke" aanbiedingen maar door blijven lopen. Zou LG van hun voorraad afwillen zonder aan het algemene publiek te laten weten wat de prijzen zijn? Omdat anders de prijzen voor de 8-serie straks veel te hoog lijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hb1981
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 24-07-2023
RichieB schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 22:27:
Toch wel raar dat deze "tijdelijke" aanbiedingen maar door blijven lopen. Zou LG van hun voorraad afwillen zonder aan het algemene publiek te laten weten wat de prijzen zijn? Omdat anders de prijzen voor de 8-serie straks veel te hoog lijken?
lijkt me vrij logisch. in april komen de nieuwe modellen uit. februari / maart wordt altijd de oude voorraad gedumpt voor lage prijzen. is ieder jaar zo dus ik verwacht nog wel dat de prijzen dalen de komende weken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMTN
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
Ik zit me af te vragen of LG zichzelf niet in de vingers snijdt. Alle liefhebbers van oled kopen nu een goedkoper model uit 2016 (alhoewel mijn TV die gisteren geleverd is, is in januari 2017 gemaakt).

Voor mij was de keuze duidelijk, ik wilde persé 3D. Voor mij dus de laatste kans.

Wie koopt er straks nog een model 7 (2017) model?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MillanO
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 24-07-2022
BMTN schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 23:53:
Ik zit me af te vragen of LG zichzelf niet in de vingers snijdt. Alle liefhebbers van oled kopen nu een goedkoper model uit 2016 (alhoewel mijn TV die gisteren geleverd is, is in januari 2017 gemaakt).

Voor mij was de keuze duidelijk, ik wilde persé 3D. Voor mij dus de laatste kans.

Voor mij geld hetzelfde. Ik wilde eerst wachten op de 2017 modellen omdat ik toch pas over een paar maanden de tv kon halen. Wanneer de prijzen niet veel hoger hadden gelegen dan had ik er waarschijnlijk ook 1 gekocht. Tot dat ik zag dat de 2017 modellen geen curved versie hebben. Ik hoop nu dat de 65C6 niet al te veel word verkocht zo dat ik er ook nog 1 kan halen haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamaka
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15-09 11:46
MillanO schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 00:01:
[...] Tot dat ik zag dat de 2017 modellen geen curved versie hebben. Ik hoop nu dat de 65C6 niet al te veel word verkocht zo dat ik er ook nog 1 kan halen haha.
Hier ga je geen spijt van krijgen, geniet elke dag van mijn 65C6. De curve is minimaal maar de tv is hierdoor een plaatje om te zien! Ik heb em bij Foka Rotterdam gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:57

Ik, want ik heb geen behoefte aan 3D en al helemaal geen curved scherm. Ik hoop dat een hoop van de kleine issues weer opgelost zijn en de input lag consistent laag is over alle modi en niet alleen een paar.

Ook is alleen al het niet hebben van de logo bult onder het scherm mij wel minimaal honderd tot tweehonderd euro waard. Ik hoop ook dat ze die paarse anti glare coating hebben vervangen door iets neutralers want ook daar zou ik me aan gaan storen.

Voor de 55 inch C7 serie ben ik wel bereid 2500 te betalen als deze prijs voor juli bereikt wordt

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:47
Al zal je dan waarschijnlijk wel iets nieuws vinden waarom je waarschijnlijk liever wacht op het B8 model ;)

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ago

ago

Phusebox schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 05:48:
Voor de 55 inch C7 serie ben ik wel bereid 2500 te betalen als deze prijs voor juli bereikt wordt
Want vanaf juli heb je er maar 2000 euro voor over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
offtopic:
Ondertussen kijkt ie TV op een 37cm campingtv door het consequent uitstellen. ;) _O-

Zonder dollen, als de B6 al voor 1800 euro rondgaat, dan lijkt me 700 euro meerprijs voor een nieuwer jaargang wel erg overdreven. We zitten al vaak in het domein van kleine veranderingen. Velen hebben het beeldbuis tijdperk meegemaakt. Loodzwaar, enorm veel ruimte en je was de man met 32". Vervolgens was je helemaal blij met je iets minder onscherpe beeld. ;) Ik zou wel erg benieuwd zijn naar alle testjes die we nu op flatscreens toepassen eens te zien op een reguliere beeldbuis-tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gait
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:45
Phusebox schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 05:48:
[...]

*knip*

Volgens mij waren de B6 en C6 in NL pas leverbaar vanaf september. Is dat dit jaar anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anie
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01-10 20:59
Gait schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 09:25:
[...]

Volgens mij waren de B6 en C6 in NL pas leverbaar vanaf september. Is dat dit jaar anders?
Volgens mij wel rond die periode idd. Mss augustus. Ik heb mijn b6 half september gekocht voor 2300 bij hofma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Señor Sjon schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 09:20:
offtopic:
Ondertussen kijkt ie TV op een 37cm campingtv door het consequent uitstellen. ;) _O-

Zonder dollen, als de B6 al voor 1800 euro rondgaat, dan lijkt me 700 euro meerprijs voor een nieuwer jaargang wel erg overdreven. We zitten al vaak in het domein van kleine veranderingen. Velen hebben het beeldbuis tijdperk meegemaakt. Loodzwaar, enorm veel ruimte en je was de man met 32". Vervolgens was je helemaal blij met je iets minder onscherpe beeld. ;) Ik zou wel erg benieuwd zijn naar alle testjes die we nu op flatscreens toepassen eens te zien op een reguliere beeldbuis-tv.
Zoals ik al reeds eerder heb gezegd, mijn vijf jaar oude 47 inch LG deed niet veel onder qua beeldkwaliteit op normale kijkafstand met 1080i/1080p content ten op zichte van de KS8000 die ik ruim drie weken heb getest. Ja ik zag verschillen, maar alleen als ik specifiek daar op ging letten. Het enige dat constant opviel was het contrast, maar qua volheid van de kleur zag ik geen tekortkomingen en qua scherpte ook niet bij deze content.

Dus waarom zou ik nu veel geld uitgeven aan een upgrade naar een B6 die punten heeft waarvan ik nu al weet dat ik me er aan ga storen?
ago schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 09:18:
[...]

Want vanaf juli heb je er maar 2000 euro voor over?
Als hij in april op de markt komt, dan zal het in juli voor mij op 2300 euro liggen en september 2100 en december 1900 ongeveer. Aangezien je dan alweer richting de 8 serie gaat.
Gait schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 09:25:
[...]

Daar lijkt het wel op, de B6 was toen vooral laat vanwege de afwijkende SOC meen ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacDokie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-09 19:23
Fuwor schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 18:32:
[...]

Zo zie je maar weer. Ik kom gewoon te weinig op GoT de laatste tijd snorry 8)7

"Have you ever noticed that their stuff is shit and your shit is stuff?" - George Carlin -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek

Voor mij precies dezelfde reden! Ook mijn scherm is van januari 2017. (Toch wel geinig hetzelfde bouwjaar aIs de nieuwe modellen) Ik had hem ook absoluut nog niet nodig. Maar voor 3140,- wilde ik niet meer wachten. Vind het wel jammer van de Nits. Die had ik graag wat hoger gehad. Maar 3D vind ik belangrijker. De Inputlag van de C en E is nu ook prima. Mijn Samsung die nu aan de muur hangt zit ook rond de 33 en ik speel toch alleen voor de fun. Mijn scherm wordt zaterdag geleverd. Hoop dat er geen dode pixels zijn, en dat ie een mooi uniform scherm heeft en geen tinting. (Misschien helpt het dat het een recent productie model is, wishful thinking i know.) Ik had ook niks met curves maar bij de C is het zo minimaal dat het gewoon chique is. Nog wel lang getwijfeld over de E omdat deze een iets hogere piek brightness heeft, maar ik kan niet wennen aan de soundbar. Picture on glas is wel prachtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ago

ago

Phusebox schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 09:55:
Dus waarom zou ik nu veel geld uitgeven aan een upgrade naar een B6 die punten heeft waarvan ik nu al weet dat ik me er aan ga storen?
Waarom klaagde je laatst dat MM Aken en Audiovision geen mooie prijs voor je wilden maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
ago schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 10:29:
[...]

Waarom klaagde je laatst dat MM Aken en Audiovision geen mooie prijs voor je wilden maken?
Omdat ik nog steeds twijfel en prijzen onder de 1800 interessanter zijn dan die rond de 2000 voor een oud model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Light21M
ago schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 10:29:
[...]

* knip *

Niets toevoegende reactie. Laat dit achterwege. Het zou toch wel algemeen bekend moeten zijn dat dit topic in een fractie van een seconde weer naar bedenkelijk niveau afzakt.

[ Voor 29% gewijzigd door S1NN3D op 10-02-2017 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
Phusebox schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 10:34:
[...]

Omdat ik nog steeds twijfel en prijzen onder de 1800 interessanter zijn dan die rond de 2000 voor een oud model.
Voor een oud model..lekker denigrerend...

En 1700 of 1900. Fucking twee honderd verschil! Dat kan toch niet het verschil maken tussen kopen en niet kopen? En wel twee honderd euro meer uitgeven omdat er geen mini LG logo onder zit? 8)7

Weet je wat ik denk? Dat het wel tot januari 2018 duurt voordat de C7 binnen jou aangegeven prijs komt. En dan denk je, ow fuck antiek model! Ik wacht totdat de C8 betaalbaar wordt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silverdax
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 16-07 23:25
Waarschijnlijk ik.
Reden is simpel: geen haast. En aangezien ik de TV louter gebruik voor gamen en de B7 zeer waarschijnlijk nog lagere inputlag zal hebben is het voor mij ook de beste keuze.

Uiterlijk van de TV boeit me niet zo heel veel. Moet er natuurlijk niet ontzettendcheap uitzien, maar ik vind dat geen enkel topmodel van LG er cheap uit ziet.

Gevoelsmatig voelt het ook gewoon beter het laatste model te hebben, maar ja dat blijft iets tussen de oren hoor. Ik weet dat je wat dat betreft net zo goed nu voor een B6 zou kunnen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
hb1981 schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 23:09:
[...]

lijkt me vrij logisch. in april komen de nieuwe modellen uit. februari / maart wordt altijd de oude voorraad gedumpt voor lage prijzen. is ieder jaar zo dus ik verwacht nog wel dat de prijzen dalen de komende weken
De prijsdaling vind ik ook niet verrassend, wel dat het zo "stiekem" gaat. Alleen een paar winkels met speciale prijzen waarmee niet geadverteerd mag worden. Ik vraag me af wat daar achter zit.

[ Voor 3% gewijzigd door RichieB op 10-02-2017 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
zwembroek schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 10:45:
[...]

Voor een oud model..lekker denigrerend...

En 1700 of 1900. Fucking twee honderd verschil! Dat kan toch niet het verschil maken tussen kopen en niet kopen? En wel twee honderd euro meer uitgeven omdat er geen mini LG logo onder zit? 8)7

Weet je wat ik denk? Dat het wel tot januari 2018 duurt voordat de C7 binnen jou aangegeven prijs komt. En dan denk je, ow fuck antiek model! Ik wacht totdat de C8 betaalbaar wordt....
200 euro vind ik een aanzienlijk verschil als ik er niks voor terugkrijg. Als ik ervoor terugkrijg dat er dan geen bult onderaan mijn tv zit heb ik dat er wel voor over.

En januari 2018 voordat de 55C7 rond de 2500 euro kost? Tja dan is LG gewoon de prijs aan het opdrijven en ga ik inderdaad geen serie 7 OLED kopen. Aangezien de geruchten zijn dat de introductieprijs 2500 dollar is verwacht/hoop ik het echter niet.

Oud model is uiteraard relatief, maar zodra de 7 op de markt is wordt de 6 per definitie voor mij een oud model. En voelt eigenlijk nu al zo aan, ook al was ie hier pas in september te koop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zwembroek
Als ik jou was zou ik gewoon gaan genieten van een OLED, i.p.v. zo te twijfelen. Je moet het proberen los te laten en niet zo veel na te denken. Want zo ga je nooit genieten van welke TV dan ook. Zoals zo vaak gezegd, de perfecte tv bestaat niet. Ik weet nu al dat er in de 7 serie ook weer gevallen van tinting of wat dan ook zullen zijn. Koop een TV op afstand, bestudeer de tv daarna goed, heb je een goed exemplaar dan kan je genieten en anders stuur je hem terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ago

ago

Phusebox schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 10:34:
Phusebox schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 09:55:
Voor €1750 accepteer je de "tekortkomingen", omdat je een "lekkere" prijs hebt betaald?
Pagina: 1 ... 27 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is om te discussiëren over prijsontwikkelingen van OLED televisies, goede aanbiedingen die je gezien hebt voor dergelijke toestellen of goede deals die je ergens hebt kunnen sluiten.

Het is niet de bedoeling om in het topic:
  • Samenkoop- / inkoopacties acties op te zetten of hiernaar te hinten. GoT is daar niet het platform voor!
  • Lui te zijn door te vragen naar de laatst bekend prijzen. Lees een aantal recente pagina's van het topic door of doe zelf een bel/mail-rondje en deel hier je resultaten. Check in ieder geval even Resinman in "\[Prijs-discussie] OLED Televisies". Daarnaast kun je de belangrijkste verschillen tussen de modellen teruglezen in |sWORDs| in "\[Prijs-discussie] OLED Televisies".
  • Te gaan bespreken hoe garantie werkt; hiervoor kunnen jullie discussiëren in Shopping Forum.
  • Uitgebreid te discussiëren over de de techniek, beeldkwaliteit, voor- en nadelen, etc. Hiervoor kunnen jullie terecht in OLED televisies.
  • Off-topic te posten over kijkafstanden, beelddiagonalen, kalibratie, ophangmethodes, of andere overbodige bijdragen. Dat iedereen gaat posten dat de tv geleverd of onderweg is, is ook ongewenst.
  • Schermen met een "geheime" deal is natuurlijk erg storend. Post concrete informatie en als dat niet "mag", post dan niets. Gebruik eventueel deze functionaliteit zodat alleen ingelogde Tweakers deze kunnen lezen.
    Members only:
    "geheime prijs"