Vissers op GoT - Deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 5 ... 7 Laatste
Acties:

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Mr. Detonator
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-06 19:59
JB schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 13:28:

Wat wordt er overigens bedoeld met “vissen op commercials”? Is dat gewoonweg een visvijver? Gekke termen tegenwoordig :+
daar word denk ik mee bedoeld een betaalwater.....

x bedrag per dag/week en dan mag je er nachtvissen.... bestand is vaak volledig bekend qua dikke vissen wat er zitten....

hier zie ik totaal geen uitdaging in... dat is vissen in een dierentuin

afgelopen week weer een leuke sessie gehad op de maas..... totaal 16 runs, en 11 karpers gevangen waaronder deze perfecte rijenkarper van 14.5 kilo

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eKregmSaJ7jNXcnAhpf5VVQuJXE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cX5yG6sIRgO3QhDtTNaxuaNB.jpg?f=fotoalbum_large

de laatste dag vong ik een oude maas-schub van 23 kilo

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DkShNINamEmnZiyvBBBC6Q_sHbc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/j4G9N1D1BR1cwwX7HfmjAg4N.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 50% gewijzigd door Mr. Detonator op 07-08-2021 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:53

JB

Cédric roelt!

Deruxian schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 13:38:
[...]

Leuke vangsten! Hoe heb je hem gevangen, met een dobber?

En toevallig hengelsportzaak binnengelopen en snel netje gekocht?😉 ik snap dat je zoontje er moeite mee had. Ik zelf namelijk ook! Dat scharnier gaat super snel slijten en dan is het een crime om open te krijgen haha

Met die term bedoelt men volgens mij water dat in particulier beheer is en louter gebruikt wordt om tegen betaling te mogen vissen, meestal op karper.

Hier zwemmen meestal al die karpers die gevangen worden door die popi-jopies op YouTube maar dat wordt er dan vaak niet bijverteld.
Heb er niks op tegen, zie het als een stukje natuur dat mooi beheerd wordt. Daarnaast voorkomt het dat er weer kilo’s onnodig wordt voer gepleurd wordt in vrij natuurwater en daar veel rotzooi achtergelaten wordt.
Nee met een feeder? van Guru. Na 20 jaar is er veel veranderd. "Vroegah" als jongen, viste ik ook op karper met een korfje, maaien aan de haak etc. Nu allemaal hippe termen als feeders, wafters, pallets :z

Dat netje had ik een tijdje terug inderdaad gehaald, omdat mijn oude ook wel klaar was na zoveel jaren. Ik leg deze altijd uitgeklapt klaar evenals de onthaakmat. Het was meer dat hij een schrok van het spartelen icm de spanning :) 2e keer was ie al "geoefend" :P

Oké, dus gewoon de visvijvers van visverenigingen :D Ook weer zoiets met die termen "commercials" :+

@Mr. Detonator ik snap jou heel goed, maar ik ben maar een beetje aan het "piele", wat jij doet is different koek...

[ Voor 3% gewijzigd door JB op 07-08-2021 17:54 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Detonator
er zijn genoeg viswateren van verenigen die geen ''commercials'' zijn.... waar je dus gewoon gratis mag vissen, tenzij je lid bent van de vereniging natuurlijk...

Zo liggen er hier in Weert ook enkele.... ijzeren man...noorderlaanvijver...graswinkelvijver..enz...

dit zijn gewoon openbare wateren..... er ligt maar een handvol betaalwaters in Nederland, de meeste liggen in Frankrijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Mr. Detonator schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 19:31:
er zijn genoeg viswateren van verenigen die geen ''commercials'' zijn.... waar je dus gewoon gratis mag vissen, tenzij je lid bent van de vereniging natuurlijk...

Zo liggen er hier in Weert ook enkele.... ijzeren man...noorderlaanvijver...graswinkelvijver..enz...

dit zijn gewoon openbare wateren..... er ligt maar een handvol betaalwaters in Nederland, de meeste liggen in Frankrijk
Ah ja dacht dat je dat bedoelde haha! Hier zitten zo ook veel visvijvers. Lid van de vereniging worden en je kunt een jaar vooruit. Ze hebben zelfs samenwerkingen zodat je met een losse extra jaarvergunning op alle vijvers mag vissen.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bouke-p
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 13:36
Mr. Detonator schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 19:31:

Ik ben nog wel eens door de ijzeren man gelopen/gezwommen toen ik op de KMS zat 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Hoe doen jullie dat met alle spullen? Als je maar 10m hoeft te lopen allemaal niet zo erg maar het is inmiddels best veel cq. onhandig;

- foedraal
- koffer
- stoel(en)
- brolly/shelter
- ...

Zie vaker van die karretjes, maar is dat echt zo handig? Lijken me ook erg prijzig.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mr. Detonator
JB schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 21:03:
Hoe doen jullie dat met alle spullen? Als je maar 10m hoeft te lopen allemaal niet zo erg maar het is inmiddels best veel cq. onhandig;

- foedraal
- koffer
- stoel(en)
- brolly/shelter
- ...

Zie vaker van die karretjes, maar is dat echt zo handig? Lijken me ook erg prijzig.
karretjes zijn wel handig soms... maar ik ga meestal met de boot vissen, óf op een plek waar het maar hooguit 50-100 meter lopen is met spullen... dan loop ik maar enkele keren op en neer

laatste keer was ik met een kameraad gaan vissen...dit moet dan allemaal mee in de wagen + dakkoffer :>

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/diWfx95abJa7xg1lwvzK5ieQTHA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jsF6Lx0zn629L5zwjUaBjYGg.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racer89
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Gisteren eerste keer vis wedstrijd mee gedaan ( koppel wedstrijd ) van de 13 koppels zijn we 3de geworden. In laatste half uur nog een karper van 9 kg binnen gehaald. Wat een bakbeest, hadden hier ook geen goed schepnet voor normaal vang je hier nooit zulke vissen in de vijver. Wel fijn om eens mee te maken. Wellicht in September nog een wedstrjid.

Toevallig ook Tweakers die met een pellet waggler vissen?

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Ysili
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 21-12-2023
Leuk een vis topic!

Een kleine 4 jaar geleden ben ik met vissen begonnen. Vroeger weleens gevist met de vaste stok en de method feeder, maar het wachten en stilzitten was niet mijn ding. Tot het moment dat ik het roofvissen ontdekte, voor mij een uitkomst! Lekker lopen en zoeken, in de polder op snoek met grote shads en pluggen, in de stad met de UL op baarsjes en vanuit de bellyboat op snoekbaars.

Echter mis ik een belangrijk aspect en dat is iemand om mee te vissen. Af en toe gaan er eens vrienden mee maar deze zijn niet zo fanatiek als mij. Wellicht is er iemand in de omgeving Zwolle die wellicht net zo fanatiek is als mij, en het wat lijkt om samen te vissen?

Daarbij vind ik dat er teveel foto's zijn van karpers 😉

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yMTc0eRwbaWm2ZNgLFJZE3FGsvs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1Ky1ucqSpMapZ6HJlAoQdOYx.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/43RfQKu0-IKTlw_ogFQE0j2eGGA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VmDTfnFlxmoswgERR1bGuCRq.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WgtDN7YU7OcF2QvOUZTj09ZTv64=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hTbENxyAkoPvwoexrJjo8RHx.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rjn1AATxLEO6lDZbUg-gnr-ZHE4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WIrdlUHukEuMtGqGmFNddlFm.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qdD_b8yY_rw7ev_PxgYx-aF_ulk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dRTHmSBVRilvLAD4w5xUcpCV.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VLDY0X2Xl1Z0yjv7enZPhXDb8Yo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vrM2vIqfdgNDg9zQsDksQ889.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meller
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:28

Meller

Much to learn, you still have

Ysili schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 10:50:
Leuk een vis topic!

Een kleine 4 jaar geleden ben ik met vissen begonnen. Vroeger weleens gevist met de vaste stok en de method feeder, maar het wachten en stilzitten was niet mijn ding. Tot het moment dat ik het roofvissen ontdekte, voor mij een uitkomst! Lekker lopen en zoeken, in de polder op snoek met grote shads en pluggen, in de stad met de UL op baarsjes en vanuit de bellyboat op snoekbaars.

Echter mis ik een belangrijk aspect en dat is iemand om mee te vissen. Af en toe gaan er eens vrienden mee maar deze zijn niet zo fanatiek als mij. Wellicht is er iemand in de omgeving Zwolle die wellicht net zo fanatiek is als mij, en het wat lijkt om samen te vissen?

Daarbij vind ik dat er teveel foto's zijn van karpers 😉

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Gave foto's hoor. Ik kom niet uit de regio, maar zou graag een keer op snoekbaars willen jagen op de IJssel.

Core i5-4570, 8GB, 250 GB SSD, GT730 2GB, S20, Fossil Gen4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Detonator
Bouke-p schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 20:17:
[...]

Ik ben nog wel eens door de ijzeren man gelopen/gezwommen toen ik op de KMS zat 😂
samen met Desi Bouterse zeker :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bouke-p
Mr. Detonator schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 23:12:
[...]

samen met Desi Bouterse zeker :o
Zo oud ben ik nog niet ;) maar ja, die zal er ook wel eens doorheen gesjokt zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GaHard
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 05-06 20:12
Vandaag ook voor het eerst met de method feeder gevist.

Jaren geleden een keer een mooi karper setje gekocht. 2 keer serieus mee gevist en toen een leuke spiegel en een mooie zeelt mee gevangen maar sindsdien nog maar sporadisch gebruikt eigenlijk. En die keren dat ik ze nog gebruikt heb bleef het steeds akelig stil. Deed eigenlijk ook nooit een voerplek aanleggen o.i.d.

Maar laatst zag ik een maatje vissen met zo'n method feeder en dat systeem vond ik er wel interessant uit zien. Binnen een uurtje had hij ook een paar aanbeten een enkele vissen op de kant. Waren dan wel brasems maar hij kreeg iig wat actie, ik kon zonder ook maar een piepje gehoord te hebben me spullen weer opruimen.

Dus vanmiddag even langs de hengelsport zaak gereden en een paar van die Guru method feeders gehaald inclusief onderlijntjes. Natuurlijk ook wat grondvoer en wat mini pellets erbij gehaald voor op de feeders.

Heb het net even anderhalf uur geprobeerd op het Noord-Hollands kanaal en binnen anderhalf uur 5 aanbeten gehad. 2 gemist maar verder toch 3 flinke brasems op de kant.

Dus de eerste ervaring met dit systeem is in ieder geval goed. De brasems weten mijn aas nu in ieder geval goed te vinden dus met wat meer uurtjes langs de kant lijkt het me een kwestie van tijd voor er een keer een karper langs komt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Deruxian
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

GaHard schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 23:46:
Vandaag ook voor het eerst met de method feeder gevist.

Jaren geleden een keer een mooi karper setje gekocht. 2 keer serieus mee gevist en toen een leuke spiegel en een mooie zeelt mee gevangen maar sindsdien nog maar sporadisch gebruikt eigenlijk. En die keren dat ik ze nog gebruikt heb bleef het steeds akelig stil. Deed eigenlijk ook nooit een voerplek aanleggen o.i.d.

Maar laatst zag ik een maatje vissen met zo'n method feeder en dat systeem vond ik er wel interessant uit zien. Binnen een uurtje had hij ook een paar aanbeten een enkele vissen op de kant. Waren dan wel brasems maar hij kreeg iig wat actie, ik kon zonder ook maar een piepje gehoord te hebben me spullen weer opruimen.

Dus vanmiddag even langs de hengelsport zaak gereden en een paar van die Guru method feeders gehaald inclusief onderlijntjes. Natuurlijk ook wat grondvoer en wat mini pellets erbij gehaald voor op de feeders.

Heb het net even anderhalf uur geprobeerd op het Noord-Hollands kanaal en binnen anderhalf uur 5 aanbeten gehad. 2 gemist maar verder toch 3 flinke brasems op de kant.

Dus de eerste ervaring met dit systeem is in ieder geval goed. De brasems weten mijn aas nu in ieder geval goed te vinden dus met wat meer uurtjes langs de kant lijkt het me een kwestie van tijd voor er een keer een karper langs komt.
Heb precies dezelfde ervaring. Ook met de method feeder van Guru. Erg simpel maar doeltreffend. Heb er nu twee karpers mee gevangen. Hoewel ik brasem ook erg leuk vind om te vangen ben ik benieuwd of je ook gericht op karper kan vissen. Volgens mij azen beide vissen op de bodem op vrijwel hetzelfde voedsel en in de zelfde omstandigheden? Gebruik altijd van die mini boilies:

https://www.hengelsportfa...aits-band-um-wafters.html

Maar vang er dus net zoveel brasems mee. Zeelt heeft er ook al op gebeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaHard
Deruxian schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 00:01:
[...]

Heb precies dezelfde ervaring. Ook met de method feeder van Guru. Erg simpel maar doeltreffend. Heb er nu twee karpers mee gevangen. Hoewel ik brasem ook erg leuk vind om te vangen ben ik benieuwd of je ook gericht op karper kan vissen. Volgens mij azen beide vissen op de bodem op vrijwel hetzelfde voedsel en in de zelfde omstandigheden? Gebruik altijd van die mini boilies:

Ik heb nu ook met van die mini boilies gevist idd. 10mm boilies en onderlijnen met haakmaat 10 heb ik gebruikt.

Ik ben natuurlijk alles behalve een expert maar dan zou ik misschien denken om het eens te proberen met grotere boilies en eventueel grotere haken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racer89
  • Niet online
Grotere haak wilt niet altijd werken, wanttrouwen bij de vis kan hierdoor ook groter worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Deruxian schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 00:01:
[...]

Hoe goed krijg jij die Sonubaits erop? Ik moet "dat pinnetje" onder de haak bijna door mijn duim duwen, wil ik deze erop krijgen... Heb ik een uitgedroogd doosje?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-d0MbTuN2x7U1Tp5EYbpLiMxebk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ZzK78sD244n22o1xncJkIapz.png?f=user_large

Een sample van Carp Zoom (Duo dumbells) druk ik er veel makkelijker op en daar had ik "meteen" beet mee. Was wel een andere vijver maar iets zegt me dat dat andere doosje gewoon niet goed is.

Het is sowieso dra-ma om dit spul te verkrijgen op dit moment, volgens mij is goud nog minder schaars :/

[ Voor 25% gewijzigd door JB op 11-08-2021 08:36 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deruxian
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

JB schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 08:34:
[...]

Hoe goed krijg jij die Sonubaits erop? Ik moet "dat pinnetje" onder de haak bijna door mijn duim duwen, wil ik deze erop krijgen... Heb ik een uitgedroogd doosje?

[Afbeelding]

Een sample van Carp Zoom (Duo dumbells) druk ik er veel makkelijker op en daar had ik "meteen" beet mee. Was wel een andere vijver maar iets zegt me dat dat andere doosje gewoon niet goed is.

Het is sowieso dra-ma om dit spul te verkrijgen op dit moment, volgens mij is goud nog minder schaars :/
Ik boor er een gaatje in en druk vervolgens met zo’n boiliesteker het pinnetje er door. Volgens mij zijn ze eigenlijk bedoeld om vast te maken met een elastiekje (“band um”).

Volgens mij heeft elke viswinkel die boortjes en stekers wel liggen. Voor paar euro heb je ze.

Of je kan zo’n onderlijn nemen met ipv een pinnetje een bandje/elastiekje..

Of grotere bolies gerichter op karper zijn geen idee eigenlijk!
Maar ik hoor van iedereen dat je met de methodfeeder het best met een mini boilie (tot 10mm) kan vissen, of een korreltje mais.

[ Voor 3% gewijzigd door Deruxian op 11-08-2021 08:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Deruxian schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 08:42:
[...]

Ik boor er een gaatje in en druk vervolgens met zo’n boiliesteker het pinnetje er door. Volgens mij zijn ze eigenlijk bedoeld om vast te maken met een elastiekje (“band um”).

Volgens mij heeft elke viswinkel die boortjes en stekers wel liggen. Voor paar euro heb je ze.

Of je kan zo’n onderlijn nemen met ipv een pinnetje een bandje/elastiekje..

Of grotere bolies gerichter op karper zijn geen idee eigenlijk!
Maar ik hoor van iedereen dat je met de methodfeeder het best met een mini boilie (tot 10mm) kan vissen, of een korreltje mais.
Dus die dingen zijn ook zo hard bij jou? De Carp Zooms zijn een heel stuk zachter en druk je er zo in...

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deruxian
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

JB schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 08:48:
[...]
Dus die dingen zijn ook zo hard bij jou? De Carp Zooms zijn een heel stuk zachter en druk je er zo in...
Ja klopt! Net steentjes:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ysili
Meller schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 13:23:
[...]

Gave foto's hoor. Ik kom niet uit de regio, maar zou graag een keer op snoekbaars willen jagen op de IJssel.
Dat kan wat mij betreft altijd. Verkijk je niet op de mooie foto's, ik vang ze lang niet altijd van deze formaten.

Ik ga ervan uit dat jij vriend snoekbaars uit het Amsterdam rijnkanaal haalt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GaHard
Een lading shadjes binnen gekregen van AliExpress.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DMFChlDPExNiEHCaqYfL8p-9e7M=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VeoG3UvnziOvsJ0B6Hks0dBl.jpg?f=fotoalbum_large

Niets bijzonders maar er zal vast wel een visje mee te vangen zijn. Met een kortings coupon die ik nog had maar €1.85 hoeven betalen voor 50 shadjes. :)F

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
GaHard schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 16:40:

[Afbeelding]

Niets bijzonders maar er zal vast wel een visje mee te vangen zijn. Met een kortings coupon die ik nog had maar €1.85 hoeven betalen voor 50 shadjes. :)F
Ik heb het niet zo op dat soort spulletjes van Ali, geen idee wat voor rotzooi ze verwerken in dat rubber/plastic, met die PE richtlijnen in EU zit het wel redelijk snor, daar is er geen :P

Maar niet duur :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meller

Meller

GaHard schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 16:40:

[Afbeelding]

Is idd niet duur. Vandaag voor het tienvoudige ook een lading gehad. Zijn wel fox rage en super zacht met bewezen top actie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaHard
Vorkie schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 16:42:
[...]

Ik heb het niet zo op dat soort spulletjes van Ali, geen idee wat voor rotzooi ze verwerken in dat rubber/plastic, met die PE richtlijnen in EU zit het wel redelijk snor, daar is er geen :P

Maar niet duur :)
Bang voor je eigen gezondheid ? Of voor het mileu ? Want in dat laatste geval kan je maar beter helemaal niet met kunstaas vissen denk ik dan.

De verkoper geeft wel aan dat er geen milieu schadelijke stoffen in zitten. Maar hoeveel dat waard is ? Tja geen idee. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:23

Barrycade

Through the...

GaHard schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 18:43:
[...]

Bang voor je eigen gezondheid ? Of voor het mileu ? Want in dat laatste geval kan je maar beter helemaal niet met kunstaas vissen denk ik dan.

De verkoper geeft wel aan dat er geen milieu schadelijke stoffen in zitten. Maar hoeveel dat waard is ? Tja geen idee. :P
Tja in shadjes zitten vaak weekmakers en die zijn vaak niet gezond. Met Alispul is de kans op vervelende weekmakers wat groter. Maar zeker ook lood(kopjes) zijn niet gezond. Lood is ook giftig.

Dus ik zorg er wel voor dat ik regelmatig even mijn handen was, vooral voordat ik ga eten.

(Ook omdat ik allergisch ben voor vis, ja echt 8)7 dus als ik dan vishanden heb krijg ik last }:| )

• robkrekel
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12:18
Barrycade schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 20:30:

(Ook omdat ik allergisch ben voor vis, ja echt 8)7 dus als ik dan vishanden heb krijg ik last }:| )
Bij mij vinden ze het altijd al gek als ik als doorgewinterde visser zeg dat ik geen vis eet, maar het kan dus nog erger 8)7

11 september ga ik een dagje zeevissen op een kleinschalige (max 20) boot, kijken of ik nog wat mooie visjes mee naar huis kan nemen voor op de q. Maak ik vriendin weer gelukkig mee. Daarna wel even de q op standje cremeer om de luchtjes weer te verdrijven :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GaHard
Vandaag even gezeten op het Noord-Hollands kanaal.

Stuk of 20 brasems gevangen. Op een gegeven moment zelfs 3 tegelijk.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ytoNy1CTNtfP77L6DHpz5VAQcpc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IG1CdenIfXOAV2eVtdlgkiik.jpg?f=fotoalbum_large

Helaas geen karper gezien. :(

Aan het eind van de avond nog een klein snoekbaarsje gevangen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Mx20kO6y1uwJ6v_DzWdZ4v4lJCs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kiB8V6TfsiFzkyq1dvCKgNcl.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:25

Bob Popcorn

Plop!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ICtd9d-sNWepvzVxDOscGChuEG4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vaOyeczfrf8s7soDW0ErICwa.jpg?f=fotoalbum_large

Gisteravond nog ff een goeie doodaas sessie gehad, maatje takelde nog een mooie 75cm snoekbaars naar boven!

Kan niet stoppen met ontploffen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GaHard
De snoeken lijken aardig los vandaag. Net vrij gauw achter elkaar 1 losser en 1 op de kant. Zo mischien nog ff proberen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sNzLOFbM2ZIeP7grAcejMp4rj6g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xIkEjS0MgwYpFoCKvSPulvus.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ysili
GaHard schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 18:04:
De snoeken lijken aardig los vandaag. Net vrij gauw achter elkaar 1 losser en 1 op de kant. Zo mischien nog ff proberen.

[Afbeelding]
Netjes hoor, het is wel iets meer snoek weer, bewolkt en wat wind is vaak positief.

PS: Vervelend he vissen zonder een fotobuddy 😘

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaHard
Ysili schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 18:22:
[...]

Netjes hoor, het is wel iets meer snoek weer, bewolkt en wat wind is vaak positief.

PS: Vervelend he vissen zonder een fotobuddy 😘
Haha ja een paar extra handen is wel fijn dan. Maar was alleen op pad dus dan maar ff zo :P

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:35
Hier ook weer lekker wezen vissen vanaf land deze keer. Vangst was helemaal prima en ook voor de kids was het lekker genieten 👍

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kdM56ZubPGY7BiocdUrkK7xznlw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/msL3i06p85Qc6ZTpACiGWcyj.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Nl5vz_fVJgKeezEsxjJ6mcmCU98=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ni4BJp3qpKdV3L9C264CX6B8.jpg?f=fotoalbum_large

Ik had zelfs bezigheidstherapie voor de vrouw gevonden. Welke een hekel aan vissen heeft :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9xVfqX0pAVtI6SU4eo1wRouaHUU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sWtyqvkpEB9dxu0wR2g3Orgj.jpg?f=fotoalbum_large

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ysili
Het was even geleden dat ik iets leuks ving. Maar deze snoek van 50/60cm op de UL met blinker 1 en 0.20 fluor onderlijn is dan toch weer leuk.

Snel teruggezet ivm de warmte dus niet gemeten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/octpwWnjeXaZz1JqYQ8rg4WZyw8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Tnlr6ktFcnrQTqE82WxKZHh2.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 63% gewijzigd door Ysili op 08-09-2021 19:33 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Ysili
Vanmiddag 2,5 uur in de polder gelopen. Alleen de UL mee op jacht naar baarsjes. Vaak doe ik dezelfde spots aan, vandaag maar eens gezocht naar nieuwe plekken.

En met redelijk succes ongeveer 15 baarsjes.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dBw6nKr2G9I-_D1qV_t-7oC8taw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ei4HlxCNuJ3KSnx8p6Sfujop.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Ysili
Gisteravond mijn PR baars verbeterd met 13,5cm. Na een stevige dril (waardoor ik dacht een snoekbaars te hebben gehaakt) kwam er een baars van 46cm boven. Keurig in de hoek van de bek gehaakt op een Savage Gear VIB blade.

Ik heb staan springen van enthousiasme. Voor mij is dit echt een droom vis. Het vizier staat nu wel op de magische 50cm baars.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4l3Rth9REdc584ADzAUBYVc5Cg8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hQqeiGGG87NdEhOkWJuhMLep.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GaHard
Ysili schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 11:52:
Gisteravond mijn PR baars verbeterd met 13,5cm. Na een stevige dril (waardoor ik dacht een snoekbaars te hebben gehaakt) kwam er een baars van 46cm boven. Keurig in de hoek van de bek gehaakt op een Savage Gear VIB blade.

Ik heb staan springen van enthousiasme. Voor mij is dit echt een droom vis. Het vizier staat nu wel op de magische 50cm baars.

[Afbeelding]
Wat een dikzak ! :D

Zo'n 40 plusser hoop ik ook nog eens te vangen, nou vis ik meestal niet gericht op baars maar als ik ze tijdens het snoeken zie zwemmen wil ik het weleens proberen met wat kleiner aas en dan komt er weleens wat uit maar veel groter dan 30cm ben ik ze nog niet tegengekomen. wat voor soort water ving je deze als ik vragen mag ?

Van de week heb ik een mooi spin setje voor op zee gekocht op visdeal.nl. Ben nu twee keer gaan werpen in IJmuiden, 1 keer op de pier en 1 keer in het sluizengebied daar. Hoewel ik wel een aantal keer vis heb zien jagen heb ik er nog niks gevangen. In het sluizen gebied wel een volger gehad van een zeebaars die mijn vib blade tot aan de kant achterna kwam maar helaas niet beet. Maar we blijven proberen en dan hoop ik binnenkort wat foto's van zeevis te kunnen posten hier :P

Onlangs nog wel een leuke snoek gevangen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oV3xG4Sgu0ykDFgDHI9BsNU900Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/T891jJMPQfdDi0ZdL4BtSBsu.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ysili
GaHard schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 16:53:
[...]

Wat een dikzak ! :D

Zo'n 40 plusser hoop ik ook nog eens te vangen, nou vis ik meestal niet gericht op baars maar als ik ze tijdens het snoeken zie zwemmen wil ik het weleens proberen met wat kleiner aas en dan komt er weleens wat uit maar veel groter dan 30cm ben ik ze nog niet tegengekomen. wat voor soort water ving je deze als ik vragen mag ?

Onlangs nog wel een leuke snoek gevangen.

[Afbeelding]
Die baars komt uit de IJssel. Ben er inmiddels wel achter dat ze niet overal zitten. Zeker niet van dit formaat. Nette snoek ook hoor, voor mij een tijd geleden dat ik 80+ heb gevangen.

Ik kan je adviseren eens de YouTube filmpjes van de heren van de vistd te bekijken. Daar leggen ze vrij goed uit waar je dergelijke vissen kan vinden.

• Mr. Detonator
mijn laatste sessie was niet echt een succes... en heb de laatste tijd ook niet zo veel gevist..

zomer-periode vind ik meestal niet zo goed om te vissen

vanaf volgende week ga ik weer enkele sessies in Vlaanderen en Wallonie vissen :9

[ Voor 13% gewijzigd door Mr. Detonator op 25-09-2021 01:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GaHard
Kwam net dit tegen onderweg naar de supermarkt...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xlgs5AC2xz1hcRpY6V2SU-asILE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yPvVRoP7FcJqaoOZICGfw1ZI.jpg?f=fotoalbum_large

Wanneer je ogen groter zijn dan je bek :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade

Barrycade

Through the...

Moest even kijken hoe het zat, maar de kleinere heeft de grotere gepakt en is achter de kieuwbogen blijven hangen :o 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaHard
Barrycade schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 16:37:
Moest even kijken hoe het zat, maar de kleinere heeft de grotere gepakt en is achter de kieuwbogen blijven hangen :o 8)7
Inderdaad ja die kleine heeft geprobeerd die grote op te eten maar in plaats van zijn strot in, wat natuurlijk niet past, komt de kop van die grote er bij de kieuw van die kleine weer uit :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eitje84
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 17:01
Goedemiddag!

Het lot wil dat ik mid november een aantal dagen op Bonarie door mag brengen.
Naast het kijken naar visjes tijdens het duiken mag ik zo ook graag vangen, als dat lukt...

Heeft iemand tips voor het vissen vanaf de kant aldaar? Een boot trip lijkt me ook wel leuk maar dat is erg duur als je dat niet met een paar andere lui organiseert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn

Bob Popcorn

Plop!

GaHard schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 14:37:

[Afbeelding]

Wow! Toevallig zag ik dit van de week ook op het roofvisforum. Zelfde fotograaf of gebeurt dit vaker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaHard
Bob Popcorn schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 15:13:
[...]

Wow! Toevallig zag ik dit van de week ook op het roofvisforum. Zelfde fotograaf of gebeurt dit vaker?
Zal een ander geweest zijn dan want op het roofvisforum kom ik niet.

Was het zelf nog niet eerder tegen gekomen maar het gebeurt wel vaker ja.

Zie bijvoorbeeld;

[YouTube: snoek gestikt in gibel]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bob Popcorn

Bob Popcorn

Plop!

GaHard schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 14:37:

[Afbeelding]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m9G2d0bq6h9xhEbV8xi5P8VZNnQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pQc7jEeLxUou1HivdewY9h8a.jpg?f=fotoalbum_large

Volgens mij zijn 't dezelfde vissen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaHard
100% dezelfde inderdaad zie dat iemand ze eruit geschept heeft na mij :P

Zonde wel waren beide van een mooi formaat zo te zien.

[ Voor 5% gewijzigd door GaHard op 14-10-2021 15:46 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bob Popcorn

Bob Popcorn

Plop!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CC1aYaN75UaO5K0OTgJyHljpA9M=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/M0wpk6LdfiWddn9ZUzbLbaZz.jpg?f=fotoalbum_large

Eindelijk weer eens eentje op kunstaas! En wat een heerlijke hengel is die Spro SP1!

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Ysili
Gisterenmiddag even een hengeltje uitgegooid. Had weinig hoop op vis, want een strak blauwe lucht met een zonnetje is nou niet bepaald ideaal visweer. Begonnen in de polder gericht op snoek en afwisselend naar baars, zoals verwacht gebeurde er niks.

Daarna naar een andere spot gereden waar ik vorig jaar een mooie snoekbaars had gevangen. Puur om te kijken of ik daar ook makkelijk kon bellyboaten. Aangekomen valt me op dat er aardige wat verwende (ik ben niet jaloers 😘)roofvissers vanuit de boot aan het verticalen zijn. Dus een goede spot om te bellyboaten.

Omdat ik er toch ben gooi ik nog even een hengeltje uit. Jigkop 21 gram met een Westin 10cm shad. Na een kleine 30 minuten gooien krijg ik een enorme dreun op mijn 20grams stokje. In eerste instantie voelt het als een snoekbaars, de vis gaat meteen de diepte in, echter na enige tijd zwemt de vis meerdere malen van mij af, snoek en dit moest een grote zijn.

Toen ze boven kwam was ik er vrij zeker van, deze gaat over de meter. Mijn PR was 95cm na landen en meten is mijn nieuwe PR 105cm. De foto's zijn. gemaakt door een paar aanwezige bootvissers. Die ook nog eens hebben geholpen met het landen van de vis.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KHbh_a6rN8wxI7fT8eur7nZ06Vk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ze9dQpDAXWFFwBUjTzF3YIqb.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xGaC69hDN4sjMfyjRwfrfMTKUiM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/juuqQoLvcwXjPOEG5GDaMhuZ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:39
Das geen snoek, das een kalf :)

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Bob Popcorn

Bob Popcorn

Plop!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0JOs96UDTXAvMJYT-LwhKkAxmPA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KfMU6exaXUt27DpXuq1kphE3.jpg?f=fotoalbum_large

Hier ook m'n PR mogen bijstellen van 94 naar 103cm! Ze was zo moddervet al, nauwelijks te hanteren maar wat een beauty!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ysili
Hier ook m'n PR mogen bijstellen van 94 naar 103cm! Ze was zo moddervet al, nauwelijks te hanteren maar wat een beauty!
Lekker bezig hoor! Het gaf mij wel een goed gevoel dat ik eindelijk over de magische meter ben gegaan 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn

Bob Popcorn

Plop!

Ysili schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 11:46:
[...]

Lekker bezig hoor! Het gaf mij wel een goed gevoel dat ik eindelijk over de magische meter ben gegaan 😁
Ja, same here! In m'n eerste week als roofvisser haakte ik een monster die op het oog zeker 3x m'n onderlijn van 30cm lang was, maar die heb ik niet geland. 3 jaar later toch nog van gekomen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:56

ST10©DE

Dus.............

Altijd mooi om te zien wat voor (grote) vissen in de grachten en zwemwaters zitten!

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bob Popcorn

Bob Popcorn

Plop!

ST10©DE schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 19:10:
Altijd mooi om te zien wat voor (grote) vissen in de grachten en zwemwaters zitten!
Dan moet je deze eens kijken: YouTube: TWEE REUZEN MEERVALLEN MIDDEN IN DE STAD! (VIS GROTER DAN IK) :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deruxian
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

@Bob Popcorn wat een bak! Met plug of doodaas? En midden in de stadsgracht lijkt het?

Die meerval is volgens mij wel in een afgesloten vijvertje gegooid en zal tig keer gevangen zijn denk ik?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bob Popcorn

Bob Popcorn

Plop!

Deruxian schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 21:26:
@Bob Popcorn wat een bak! Met plug of doodaas? En midden in de stadsgracht lijkt het?

Die meerval is volgens mij wel in een afgesloten vijvertje gegooid en zal tig keer gevangen zijn denk ik?
Doodaas, Utrechtse singel :) 15cm voorn onder een dobber, strak tegen de bodem aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deruxian
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Bob Popcorn schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 21:40:
[...]

Doodaas, Utrechtse singel :) 15cm voorn onder een dobber, strak tegen de bodem aan.
Ik dacht het al te herkennen..!
Binnenkort wil ik het eens op de Biltsche Grift / Kromme Rijn proberen met doodaas, benieuwd hoe groot ze daar zijn. Maar goed, het water waar jij dat bakbeest hebt gevangen gaat daar in over dus op de foto staat het antwoord :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn

Bob Popcorn

Plop!

Deruxian schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 16:23:
[...]

Ik dacht het al te herkennen..!
Binnenkort wil ik het eens op de Biltsche Grift / Kromme Rijn proberen met doodaas, benieuwd hoe groot ze daar zijn. Maar goed, het water waar jij dat bakbeest hebt gevangen gaat daar in over dus op de foto staat het antwoord :P
Kromme rijn is erg goed, Biltse grift is sinds een tijdje veel minder door wat verbouwingen in Utrecht oost.

Het beste bestand zit toch gewoon in de singels! Hoewel de vangsten dit jaar maar magertjes zijn in vergelijking met voorgaande jaren (en dan met name baars en snoekbaars)

• SaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-05 20:52

SaN

Ik twijfel er een beetje over om over te stappen naar een hengel met een baitcaster in plaats van een spinmolen. Ik vis al 30 jaar, maar sinds kort met iets groter/zwaarder kunstaas en ik merk dat het precieze werpen dan wel erg lastig wordt.

Hoe is de overstap anderen vergaan? Is het gemakkelijk aan te leren na zoveel jaren muscle memory?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• robkrekel
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12:18
Ik ben 5 jaar terug gaan jerkbaiten, na altijd met een molen gewerkt te hebben. Het is even wennen, maar je hebt het zo door.
Aandachtspunten:
  • Koop een knappe reel, daar heb je meer aan als een goedkope variant. Het verschil is groter dan bij molens.
  • reel niet te licht afstellen. Al ie open staat met je aas bij de top moet je kunstaas net aan lijn van de reel aftrekken
  • In het begin niet tegen (harde) wind ingooien, dat is lastiger en kan voor pruiken zorgen
  • Lijn afremmen voor je aas het water raakt, voorkomt pruiken
  • Relatief zware lijn, als je een keer een pruik gooit wil je niet dat je lijn knapt en je aasje met dito onderlijn naar de horizon verdwijnt.
Dat zijn de punten (been there, done that) die ik zo in een paar minuten weet van mijn beginnersfase met een reel 8)

• Tanooki
  • Registratie: Augustus 2009
  • Niet online
SaN schreef op donderdag 11 november 2021 @ 22:33:
Ik twijfel er een beetje over om over te stappen naar een hengel met een baitcaster in plaats van een spinmolen. Ik vis al 30 jaar, maar sinds kort met iets groter/zwaarder kunstaas en ik merk dat het precieze werpen dan wel erg lastig wordt.

Hoe is de overstap anderen vergaan? Is het gemakkelijk aan te leren na zoveel jaren muscle memory?
Ik heb vorig jaar een baitcaster en reel aangeschaft, maar pak vaker mijn spinhengel, dus ben nog aan het leren. Maar het is erg leuk om weer eens een nieuwe techniek onder de knie te krijgen. Vooral als je wat zwaarder kunstaas gooit werkt het wel erg fijn.

Heb je al iets aangeschaft?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Meller

Meller

Gister in mijn pauze even naar Amsterdams Rijnkanaal en ja hoor in een half uurtje weer 1 in het net. Kleintje die toch zomaar een 11cm shad opslurpt. ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dGoJw10vq3BruY5PlE268DL1laM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HhYSv5xbOeCeiOec9y1g7mWf.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Racer89
  • Niet online
Inmiddels wel al de nieuwe vispas binnen, hopelijk snel weer tijd om te vissen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pizzacabonara
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 13-12-2024

pizzacabonara

It's a put on..

Yes, visser meldt zich. Voornamelijk roofvis, snoek, baars en snoekbaars. Moet snel weer eens naar de waterkant.

Poah dikke Massey.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Bob Popcorn

Bob Popcorn

Plop!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_grC8a_GKJ_ly-RaoHjTlolt68o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uCHLXH8yToH9oHrA3fTGz9m3.jpg?f=fotoalbum_large

Eindelijk weer eens een dikke snoekbaars!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meller

Meller

Wow dat is een mooie d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deruxian
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Er mooi! Met doodaas?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn

Bob Popcorn

Plop!

Nee, gewoon op een shadje :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bouke-p
Nette vis!

Ik ben vorige week met 3 collega's wezen vissen bij een grote sluis bij Wijk bij duurste. Het zag er prima uit, maar alle 4 nog geen tikje gehad.

Ik vis weinig de laatste maanden, maar kwam roofvis staat mijn teller nog op 0. Ik ben t verleerd ofzo ..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Racer89
  • Niet online
Bouke-p schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 23:50:
Nette vis!

Ik ben vorige week met 3 collega's wezen vissen bij een grote sluis bij Wijk bij duurste. Het zag er prima uit, maar alle 4 nog geen tikje gehad.

Ik vis weinig de laatste maanden, maar kwam roofvis staat mijn teller nog op 0. Ik ben t verleerd ofzo ..
Je hebt wel een haakje aan de lijn gezet ? :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17:24
Racer89 schreef op zondag 16 januari 2022 @ 08:24:
[...]

Dank je wel, mijn koffie over mijn toetsenbord :( :D :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bouke-p
Racer89 schreef op zondag 16 januari 2022 @ 08:24:
[...]

Ik wist dat ik wat vergeten was... :+

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Bouke-p
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bBvyBHD6APCmf7OtOFt-WEZ-U_U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/B34GPrqEr8AcPrZWU8f4Y3G0.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kdkpsIjcqqeJGCgyaDJzrYZjI0U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XTCgKb5yq7u628nsNNSLXbW9.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CCNHNPcZQNo9hvwouXEFyMsKGY4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RmD4Al5PQOY9dOo0i45Mam01.jpg?f=fotoalbum_large

Even 1,5uur gevist, vlakbij huis.(rond t Abe lenstra stadion) Ondiepe polderslootjes. Het eerste uur niks en toen 3x raak binnen 10 meter van elkaar.

Niet groot, maar ik vis met een licht hengeltje dus dat maakt t weer leuk.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Bob Popcorn

Bob Popcorn

Plop!

Bouke-p schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 18:06:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Even 1,5uur gevist, vlakbij huis.(rond t Abe lenstra stadion) Ondiepe polderslootjes. Het eerste uur niks en toen 3x raak binnen 10 meter van elkaar.

Niet groot, maar ik vis met een licht hengeltje dus dat maakt t weer leuk.
Mooie snoekjes! Ik ben er gisteren ook weer even op uit gegaan. Kinderen naar bed, spullen in de auto en 30 min rijden naar een stekje. Ik lijk wel gek! Maar dit is de manier waarop de dikke bakken worden gevangen, die vind je niet overal:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0l3vwZ-3q1emi-AJ1XEFOw3xOWc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/jBHaZbNTFapBiI2q2b36lNFJ.jpg?f=user_large

69cm, 2cm van m'n pr af.

5 minuten daar voor had m'n maatje al een 62cm snoekbaars, en 2 minuten daarna een moddervette snoek die verbazingwekkend genoeg nauwelijks in m'n net paste, maar toch maar 86cm was!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XdFVGdCWFzM_-NYjTTJaAcKZwRk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/mSCvSlEsJwkmR5x8d5Ch9UuM.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:56

ST10©DE

Dus.............

Bob Popcorn schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 19:31:
[...]

Mooie snoekjes! Ik ben er gisteren ook weer even op uit gegaan. Kinderen naar bed, spullen in de auto en 30 min rijden naar een stekje. Ik lijk wel gek! Maar dit is de manier waarop de dikke bakken worden gevangen, die vind je niet overal:

[Afbeelding]

69cm, 2cm van m'n pr af.

5 minuten daar voor had m'n maatje al een 62cm snoekbaars, en 2 minuten daarna een moddervette snoek die verbazingwekkend genoeg nauwelijks in m'n net paste, maar toch maar 86cm was!

[Afbeelding]
Goed bezig! Lekker stukje ontspanning na een energieke dag met werk, kinderen en partner!

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bouke-p
Bob Popcorn schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 19:31:
[...]

[Afbeelding]

69cm, 2cm van m'n pr af.

[Afbeelding]
Netjes ! Snoekbaars vangen lukt mij al tijden niet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn

Bob Popcorn

Plop!

Bouke-p schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 21:27:
[...]

Netjes ! Snoekbaars vangen lukt mij al tijden niet....
Same here :) Ben er dan ook echt specifiek naar op zoek gegaan en gevonden. Lange meters gemaakt, ijskoude uren niks gevangen en uiteindelijk een hotspot gevonden waar ik ze zo van de bodem kan rapen :)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Meller

Meller

Vanmiddag naar Hengelsport Fauna geweest met een vismaat. Wat een walhalla daar, echt een klein kind in een snoepwinkel. Behoorlijk wat nieuwe shads ingeslagen en later ook even de Bergsche Maas bevist. Pff wat was dat lastig. Erg hoog water en heel veel wind. Na 2 uur blanken maar besloten dat we naar huis gingen.

Vlakbij huis nog een kwartiertje een snoekstekje afwerpen en hoppa, mijn PR baars gevangen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fdAEMmMKzmjTAYz6FWh3HcXNfsI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/7gE7YbcnMMWEMrLzLsVxFzYi.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bob Popcorn

Bob Popcorn

Plop!

Meller schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 22:27:
Vanmiddag naar Hengelsport Fauna geweest met een vismaat. Wat een walhalla daar, echt een klein kind in een snoepwinkel. Behoorlijk wat nieuwe shads ingeslagen en later ook even de Bergsche Maas bevist. Pff wat was dat lastig. Erg hoog water en heel veel wind. Na 2 uur blanken maar besloten dat we naar huis gingen.

Vlakbij huis nog een kwartiertje een snoekstekje afwerpen en hoppa, mijn PR baars gevangen.

[Afbeelding]
Mooie baars! Ik ben ook onlangs ff bij Fauna geweest met m'n vader. Wat een winkel zeg! Je wordt er duizelig van 8)7

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Racer89
  • Niet online
Vandaag voor eerste keer dit jaar gaan vissen, helaas niks gevangen maar wel mooi weer gehad :)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/5NE9JyG.jpg?1

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/t4NTY0u.jpg?1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meller

Meller

Racer89 schreef op zondag 10 april 2022 @ 15:49:
Vandaag voor eerste keer dit jaar gaan vissen, helaas niks gevangen maar wel mooi weer gehad :)

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Wel genoten van een prachtige stek zo te zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Racer89
  • Niet online
@Meller zeker weten:) met een beetje geluk volgend week een nieuwe kans om wat te vangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nederlandhc
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:36
Hier ook voor de derde keer dit jaar, weer niks. Beetje jammer maar verder prima weer.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Barrycade

Barrycade

Through the...

Ik heb juist 2 maanden pauze, wellicht in Mei savonds weer eens op karper, maar roofvis is toch wel mijn target vis.

Laatste maandag voor gesloten seizoen nog paar mooie snoekbaarzen en snoeken gevangen vanuit de boot. Imposante bek van de grootste van die dag: 95 cm.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pnkcb3uW3PbRLCLwM1KCyvs8hMk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IENHgozpnYveTwgOYVv2YhWB.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bouke-p
Ik ben vlak voor de gesloten periode nog ff op snoekjacht geweest met m'n zoontje met als resultaat 2 snoekjes. Ik vis erg licht, dus zelfs een snoekje van 50 tot 60cm is erg leuk. Deze middag bleef t bij 2 vissen, waarvan 1 flink (recent) te pakken was genomen door een aalscholver:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w_WQgftJkljL5PMwbcO33M9ppzE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DG6bhA08FTbN5qOSF7f4Elg6.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qSTD8EtbEfKSJEELST2sAggylvE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BJ0GN9JIOoG0BYJVjrKrVn38.jpg?f=fotoalbum_large

De spro triple pike fighter blijft m'n favoriete aasje(zowel de kleine als grote variant). Ik ben de afgelopen weken maar een paar keer op pad geweest, maar elke keer vis in m'n net gehad.

Het valt alleen wel op dat er gewoon geen enkele baars bij zat.lijkt wel alsof ze verdwenen zijn.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• GaHard
Met het gesloten seizoen de karper hengels er maar weer eens bijgepakt. Gister avond even met de method feeder gezeten en binnen een paar uurtjes 6 schub karpertjes weten te vangen. Geen hele grote maar toch een geslaagd avondje wat mij betreft.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YIBFtxk38VC5CheTeA2X5A4IaSo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/WwTMB2KqPsLeCiFCL25wtvZ1.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zjKG2fuwB0aaYv19hILGSy61vYc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/t7UrljfxIXkf0Zvj0P1WOUUh.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4RIpyvxzht6cUTdVusq6pMLTYKc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hiTmgveQIbXYKpPf0JnK3JwG.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qaprNwUojrzkcwbFSdqdeZ8B3L8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7IqxANXgwHvfylPGtgGZ1NyL.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-sMD75bEiDASE2VNpjOPG8PHZF0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kgkSFkzDlt6useoZvTZj8gy4.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ia_z2FbPPOg4uGnK7OY6ij1cK0s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GCQK497zMPYkKbIF0LLzX2fB.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Meller

Meller

GaHard schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 16:21:
Met het gesloten seizoen de karper hengels er maar weer eens bijgepakt. Gister avond even met de method feeder gezeten en binnen een paar uurtjes 6 schub karpertjes weten te vangen. Geen hele grote maar toch een geslaagd avondje wat mij betreft.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Meer dan geslaagd als ik het zo zie. Gaaf hoor, moet ik ook weer eens doen met de method.

Zelf gisteravond op de Kromme Rijn met de korst bezig geweest. 1 mooie winde op de kant gekregen en nog 2 mis geslagen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PhnHVU-S3eWVq-Z5I3TBUDAtOVA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2nOr1OZJWPLEl4E0xQ23K9J4.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Mr. Detonator
heb een paar dagen op de franse grensmaas gevist bij Givet...met heel goed resultaat

7 karpers eraan gehad...2 verspeeld, waarvan eentje ook meerval kan zijn, want die heb ik ook 3 stuks gevangen van 80-120cm, en 2 barbelen en verschillende brasems en windes

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s4sWHHy_1LVzsF6IrjDI3sCRVgQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DKnytsZyAaSC6Uqc1qlNodS4.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ih031sd4jrLEXMSNQA1wZjygUss=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bi9IthgKGlKqTInGlR0blqaW.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2dsovbiCAhHY_IPBV7MQzM4s_vA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/FREGQJAiNFFrDRSiGDPOkitJ.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 8% gewijzigd door Mr. Detonator op 05-05-2022 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01-06 16:34
Ik heb jaren gevist maar gewoon de tijd er niet meer voor. Ik doe in ieder geval mijn nachtvis uitrusting weg. Mocht iemand interesse hebben in een tent (x2 2mendome) of een goedkope Stetcher stuur even een pb.

Ik denk dat meer mensen met dit “probleem” hebben gezeten.
Hoe kan je met beperkte tijd toch nog een beetje vissen zonder halve volksverhuizing 🙈

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bouke-p
wd200 schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 14:29:
Ik heb jaren gevist maar gewoon de tijd er niet meer voor. Ik doe in ieder geval mijn nachtvis uitrusting weg. Mocht iemand interesse hebben in een tent (x2 2mendome) of een goedkope Stetcher stuur even een pb.

Hoe kan je met beperkte tijd toch nog een beetje vissen zonder halve volksverhuizing 🙈
Ga roofvissen, werphengel+tasje met kunstaas en je bent klaar om te gaan.
Of penvissen op karper, dan heb je aan 1 hengel ook genoeg.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GaHard
wd200 schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 14:29:

Wat @Bouke-p zegt idd. Spinhengel, bakje kunstaas, een lange onthaak- en kniptang en misschien nog een netje. Meer heb je niet nodig om achter de roofvissen aan te gaan. En dan gewoon 2-3 uurtjes struinen ipv 2-3 nachten camperen :P

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Mr. Detonator
ben weer een paar nachten terug gagaan naar de franse maas, want ik had het idee dat ik behoorlijk op de vis zat daar..

en mijn 8e zintuig laat me niet vaak in de steek >:)

in totaal heb ik 12 runs gehad en 11 stuks gevangen, en nog 4 meervallen en een deel kopvoorns en brasems en een barbeel

als eerste haakte ik enkele schubkarpers van ca20-25 pond

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uMFzRvhx8u_h9hGBv8eDuKsHkjs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6trTQIcGYeYAjMRj06rbCzi6.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qtA-fxHIqIDyf5AKvk8YFQeOu9Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/suEOY6SsTXAQ82j9uJY2yU8J.jpg?f=fotoalbum_large

toen kwamen wat mooier vissen, als eerste deze spiegel van 16,8 kilo

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hNPrvASIPGDshXR2CMedg23XAjc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Tv7AyHjgyCOZk2JrKp6y93Yz.jpg?f=fotoalbum_large

en vlak daarna deze van 16 kilo

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r-qr2M2isjeU3AFqv-NNDKRqCtI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iywVA8heHkxyM2ovwFpE3m2b.jpg?f=fotoalbum_large

en daarna weer deze van 15,5 kilo

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FhqaH-g5rSStTVZ4Qy1bIkKAog0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/UuoDx8ZubxDpmLRk9jVS5RdY.png?f=fotoalbum_large

de laatste nacht vong ik mijn eerste karper snachts op die stek....de rest was allemaal met daglicht

deze mooie schubkarper van 20,5 kilo

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Txg4rB9la6QGnScoQMr8vfuSfYA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/VuCNrfa8dH0pDLSpCzYRxcZN.png?f=fotoalbum_large

word vervolgt :z .... heb eerst nog een sessie hier gepland op de maasplassen bij mij om de hoek, misschien over een maand nog maar eens naar de franse ardennen rijden >:)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Uok2JlI4VxH2yMjOZRNGCfQ-6-Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/R9ckQdAC4HbomVnAVC8bQRbY.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EfdcyX8zxzIcG1Ho566vP_2WpR0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dWch539SaOfEx8asd1fjHpdM.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Cr0DMmSBp_a4J0Gq3X_D3AVxSEQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bbZYno9mfmgp7ZOp2SsWg8P4.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AF6NBLrBn4FxzdsPB7cIILjTKXY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VAp3lvMlttSMRfUQbjl7zVKJ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LUVwt6XyPwWaqxzUgRVhjPMDBVw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dCy4xaOHXlBXu6xs9lG14z9A.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 26% gewijzigd door Mr. Detonator op 19-05-2022 00:16 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bouke-p
Het seizoen is weer open 🥳 ik ben eeuwen bezig geweest met t opknappen van m'n bootje (open motorbootje, 4,65m) en 2weken geleden een "nieuwe" BBM motor gekocht. Een wat oudere 9,9pk 4takt Honda, lekker stil en ideaal om te trollen.

Vanochtend gelijk ff een paar uurtjes geprobeerd en ondanks de harde wind 2 snoekjes (+/- 40 en +/-70 cm) gevangen.

Nu nog zsm een comfortabele stoel en hengelsteunen kopen en monteren.

Komende winter ga ik wel verder met klussen(electra, fishfinders, verlichting)Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s5TrAI31QM5iSEOYkQ7ZW-D4AUU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jfS6zcX0a3CCMnTIKhMepVua.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OTH31oLcy6l8Gdn4PLsTtJyRKVU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FBkP4QbQYVqdYf4I3dOeqWQh.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wErudite
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 13:59
En een onthaakmat ziet er ook wat fraaier uit :)

@Mr. Detonator Wat een mooie schub van 20 kilo, dikke bak zeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bouke-p
wErudite schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 16:22:

Gaat dat hier ook al beginnen? :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deruxian
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

wErudite schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 16:22:

Zeg het normaal en laat die valse :) weg aub

:)

@Bouke-p mooie vis hoor. Wat bevaar je voor water?

[ Voor 11% gewijzigd door Deruxian op 28-05-2022 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bouke-p
Deruxian schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 18:10:
[...]

Zeg het normaal en laat die valse :) weg aub

:)

@Bouke-p mooie vis hoor. Wat bevaar je voor water?
Een (veen)rivier in Friesland. Gemiddeld zo'n 1,5m diep en voor mij erg bekend. Ik ben daar opgegroeid en vis er al m'n hele leven.

M'n zoontje van 6 was mee, dus wou t mezelf makkelijk maken en zeker vis in de boot krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Meller

Meller

Eindelijk weer achter de snoekbaars aan. Even 2 uurtjes bezig geweest en mooie vangsten als start van het seizoen. In alle haast geen onthaakmat mee, on the fly onthaken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZxSE5ILMDdPowCPE61GsEmMg2vs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xAXVX7hJy27a5RuPKGkMWANW.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P88MUv1jI1MF2_x464e2chHuo6A=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/C0h8JDotDuzOJnV2qIxhZtEj.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ysili
Gisteravond zelf ook weer gevist. Twee roofbleien van 65 en 75cm, en als afsluiter een baars van 40cm die vocht als gladiator. Mooi begin van het seizoen.

Bij deze wens ik jullie een goed visseizoen toe met mooie vangsten 😁
Pagina: 1 ... 5 ... 7 Laatste