Wellicht, maar de prijs van de Trek is mij al hoog genoegtimaerts schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 11:20:
[...]
Ik denk dat Stromer betere actieradius heeft, dus is misschien wél een alternatief.
Idee was ook om een oplader op het werk te gaan leggen, maar ik heb nu vakantie en het bedrijf is gesloten. Ik wist dus van tevoren dat ik niet terug zou kunnen komen op de accu.Hark_k schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 11:31:
[...]
Als je de oplader had meegenomen en op je werk had opgeladen, had je geen probleem met de range? En op de Turbo stand ook minder zweet?
11 km range over is naar mijn mening te weinig. Als het kouder wordt, neemt de range snel af (wij hebben ook een elektrisch auto, ik heb enige ervaring...) en met het ouder worden van de accu neemt de range ook af (10% per jaar is de stelregel)
Klopt, maar na begrenzer verwijderen is de garantie verdwenen en als je een ongeluk krijgt zou de verzekering nog wel eens moeilijk kunnen gaan doen. Ik vind dit dus geen goed idee, maar dat is een persoonlijke keuze.doek55 schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 11:32:
[...]
Om 40km/u gemiddeld te fietsen heb je waarschijnlijk een kruissnelheid van 45-50km/u (GPS) nodig en dus zo min mogelijk stedelijk gebied op je route. Daarvoor kun je een speed-pedelec gebruiken waar de begrenzer vanaf is of gebruik maken van een ombouwset zoals de BBS02 / BBSHD. De accu zal meer dan 500Wh moeten zijn om een enkele reis te overbruggen.
De FM heeft de banden op 4 bar gezet, dit zou dus inderdaad lager kunnen voor meer comfort. Ik weeg ongeveer 76kg, dus dat zal niet direct heel veel impact hebben op de range verwacht ik.Torched schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 12:24:
[...]
Waar heb je de luchtdruk van de banden op? Ik neem aan dat het 50mm of 2'' banden zijn.
Ik rijd zelf rond op 2.3bar en 2.5 achter met even brede banden.
Afhankelijk van lichaamsgewicht kan je lager
En volgens de website zitten er zelfs 2.4inch banden onder, dus je druk kan verder omlaag voor meer comfort
Nibe S2125-12, VVMS320 / Home Assistant (MinisForum U700; CONBEE II; RF-LINK)