Xamsix schreef op maandag 12 september 2016 @ 11:32:
Kort ook mijn verhaal dan. Het was een zondag met leermomenten. Doordat de eerste bocht van Bahrein erg scherp ik, was ik voornemens uit het gedrang te blijven.
Dat lukte aardig, en al snel schoof ik op van een 14e plek naar volgens mij plek 7. Maar helaas, Thory riep om een restart omdat er problemen met benzine waren. Nu terugkijkend was dat onterecht; immers stel je zelf in aan het begin van de race hoeveel benzine je meeneemt. Heb je te weinig genomen? Dan ga je lean nemen.
Later werd er nog aangekaart dat door de ongelukken in de eerste bocht ook een herstart terecht was. Ook dat was niet echt waar naar mijn mening. Natuurlijk werden er rare fratsen uitgehaald, maar daarvoor hebben we het straffensysteem. Om dit na de race te regelen. Er was geen divebomb, er was maar 1 auto DNF (zelf schuld overigens) en verder kon iedereen volgens mij door.
Afijn, daarna kwam er dus nog een herstart omdat Codemasters opgefokt heeft met herstarts. We hadden andere banden en verschillende slijtagepercentages. Natuurlijk was dat na die herstart niet opgelost, maar gelukkig konden we dan eindelijk van start. Niels vloog al snel van de baan en ik kon zijn frustratie begrijpen, aangezien hij de eerste 2x wel gewoon netjes van start was gegaan.
Al met al duurde het erg lang voordat we eindelijk aan het racen waren, was er heel veel gezeik en vergaten een aantal mensen dat het ook maar gewoon voor de lol is allemaal. We kunnen hier genoeg van leren, en dat dit in het begin van het seizoen zo gaat is alleen maar goed. Persoonlijk zou ik zeggen dat we geen restarts doen, alleen als het spel iets opfokt, maar goed, ik laat dat verder over aan race control.
Dan eindelijk de race. Mijn kwalificatie had ik slecht gedaan, dus startte als 14e. Helaas was de derde herstart voor mij ook de slechtste. Zo remde ik te laat in bocht 4 of 5, waardoor ik mezelf van de baan stuurde om mijn voorganger niet te raken. Iets wat mensen volgens mij niet vaak genoeg doen, maar wel in de regels staat. Later had ik nog een incident met Yannick waardoor ik vroeg de pits inging voor een nieuwe voorvleugel. Hier deed ik mijn strategie op aanpassen, om te kijken of ik met hoge bandenslijtage door kon rijden en zo toch maar 2 stops zou kunnen doen. Dat lukte en door stops van anderen schoof ik steeds wat op.
Uiteindelijk de laatste paar ronden nog moeten pushen. Nor had namelijk geragequit (goed woord) en daardoor reed een AI in zijn plaats. Die lapte ik steeds, met grote moeite, maar besloot mn voorvleugel eraf te tikken bij een van de overtakes. Uiteindelijk de race uitgereden, 8e geeindigd. Redelijk tevreden na de slechte kwalificatie, maar ook een beetje teleurgesteld omdat het beter had kunnen zijn.
Op naar volgend weekend, waarbij we allemaal wat minder moeten zeiken, nog iets meer rekening houden met elkaar. En vergeet vooral niet dat het draait om de lol, er worden geen prijzen of geld uitgekeerd als je punten haalt in de race.