Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soskes
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 13-09 09:53
Gisteravond weer eens online geweest op de xbone. Nu weet ik weer waarom ik dat niet leuk vind. Ik race naar mijn idee behoorlijk netjes met soms een stuurfout. Als je dan eindelijk door de eerste bochten bent gekomen wordt je alsnog aan de kant gebeukt.

Heb je eindelijk wat vaart blijk ik gewoon ruk te rijden met de Sauber. Meestal zo rond de laatste 4 plaatsen. Vind ik niet erg maar wel als iedereen dan stopt. Rijd je daar moederziel alleen....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rabomil
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 29-08 20:44
Ik heb de poll-vragen beantwoord. Hoewel er duidelijk staat dat je zelf ervoor kunt kiezen om een toegestaan hulpmiddel NIET te gebruiken, ben ik toch bang dat de poll wordt ingevuld adhv de eigen voorkeur voor hulpmiddelen ipv of men vindt dat hulpmiddelen MOGEN worden gebruikt. Zelf ben ik van mening dat de hulpmiddelen mogen worden gebruikt, omdat het de races niet oneerlijk maakt en tevens de drempel om mee te doen ermee verlaagd wordt.

[ Voor 0% gewijzigd door Rabomil op 26-08-2016 21:42 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjakie1945
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 04-04 12:59
Rabomil schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 20:43:
Ik heb de poll-vragen beantwoord. Hoewel er duidelijk staat dat je zelf ervoor kunt kiezen om een toegestaan hulpmiddel NIET te gebruiken, ben ik toch bang dat de poll wordt ingevuld adhv de eigen voorkeur voor hulpmiddelen ipv of men vindt dat hulpmiddelen MOGEN worden gebruikt. Zelf ben ik van mening dat de hulpmiddelen mogen worden gebruikt, omdat het de races niet oneerlijk maakt en tevens de drempel om mee te doen ermee verlaagd wordt.
Maak even een planning Rabo! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wotuu
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 04-09 20:52
Er was gisteren nog een beste discussie/onenigheid over de assists. Misschien is het handig om op de Discord server te komen zodat het wat directer besproken kan worden, meningen lopen nogal uiteen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakwondo
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 08-09 08:35
Iemand zin om een leuke seizoen te racen op de PC? Stuur me een p.m berichtje met je steam naam :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skreppiedoe
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18:52
Als ik op de Discort link uit de startpost klik, krijg ik de melding dat deze uitnodiging ongeldig of verlopen is.

PSN ID= SkreppiedoeNL , XBL=Skreppiedoe NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorkick
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-09 17:46
Het is logisch dat niet iedereen hetzelfde niveau heeft en/of foutloos zonder assists kan rijden. Dit wel niet zeggen dat er opeens mensen afhaken als je bepaalde assists niet toelaat. Dit lijkt me alleen maar negatief voor het racebeeld > meer incidenten/foutjes.

kimi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12-09 23:29
Rabomil schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 20:43:
Tja jij vind de drempel verlagen blijkbaar een pluspunt terwijl ik het een minpunt vind. Het gaat me helemaal niet om skills ofzo, maar als je van te voren de moeite neemt om een x of 10 de track te rijden dan kom je beter voorbereid in de race en dan heb je geen hulplijnen meer nodig.

De kans dat mensen zonder oefenen de baan op komen is nu veel groter en door het ontbreken van kennis zal het anticiperen op bochten lastig zijn (zelfs met lijnen) en de kans op ongelukken groter.Verder geeft TC en ABS behoorlijk voordelen aangezien het dan makkelijker wordt? :+ Zou TC wel op medium houden, want zonder is het voor veel mensen niet te doen en dan verziek je de ervaring.

Als je met een league mee doet dan investeer je tijd en als dit zo'n "hou mijn handje vast" league wordt dan vind ik het zonde van mijn tijd. Dus ik kijk wel even aan wat er uit komt, maar het ziet er niet hoopvol uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:37
Waar je misschien voor moet waken is dat je er niet teveel met een simracing bril naar kijkt. Dit blijft niet zo'n soort titel en als ik alle posts in de topics lees zijn het ook wel de gamers ipv simracers die ik zie reageren. Als je dan de league opzet voor simracers, gaan 9 van de 10 gamers afhaken.

Je kunt 2 verschillende klasses doen misschien, maar dan heb je kleinere startvelden. Je moet je afvragen of het je dat waard is. Het is aan de andere kant zo, als sommigen aids nodig hebben om rond te komen, rijd je er waarschijnlijk rondjes omheen ;)
Beakzz schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 14:20:
[...]
Zou TC wel op medium houden, want zonder is het voor veel mensen niet te doen en dan verziek je de ervaring.
Dit zullen andere mensen van alle andere aids zeggen ;)

[ Voor 20% gewijzigd door Schuey op 27-08-2016 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
Schuey schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 14:25:
Waar je misschien voor moet waken is dat je er niet teveel met een simracing bril naar kijkt. Dit blijft niet zo'n soort titel en als ik alle posts in de topics lees zijn het ook wel de gamers ipv simracers die ik zie reageren. Als je dan de league opzet voor simracers, gaan 9 van de 10 gamers afhaken.

Je kunt 2 verschillende klasses doen misschien, maar dan heb je kleinere startvelden. Je moet je afvragen of het je dat waard is. Het is aan de andere kant zo, als sommigen aids nodig hebben om rond te komen, rijd je er waarschijnlijk rondjes omheen ;)

[...]

Dit zullen andere mensen van alle andere aids zeggen ;)
Zonder TC maakt dit spel echt veel moeilijker dan zonder de andere hulpmiddelen dus daarom zie ik dat als uitzondering. Dan staan er een paar elke bocht andersom. Verder zie ik dit spel absoluut niet als een simrace game, maar met heel wat uren in sims kan ik wel zeggen dat dit spel behoorlijk uitdagend is. Dat een F1 bolide in het echt racen lastig is daar zijn we het denk ik wel over eens, maar ze rijden wel in een veld met allemaal goede coureurs dus dat hier concessies gedaan moeten worden is logisch. Beperkte schade is wel handig als je races van 50 % doet met een half veld onkunde bijvoorbeeld.

Als laatste zeg ik nergens dat iets moet, maar ik laat mijn keuze om er tijd aan te spenderen wel van afhangen. Het kan ook zijn dat deze league gewoon niet voor mij is en dat vind ik verder totaal geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jammer dat er geen PS4 league is nog, maar iig veel plezier op de pc ;) !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Beakzz schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 15:12:
[...]
Dat een F1 bolide in het echt racen lastig is daar zijn we het denk ik wel over eens, maar ze rijden wel in een veld met allemaal goede coureurs dus dat hier concessies gedaan moeten worden is logisch. Beperkte schade is wel handig als je races van 50 % doet met een half veld onkunde bijvoorbeeld.
Meh ik zou zeggen je rijd al in een compris voor de console klanten rond, om er dan ook nog allemaal aids aan toe te voegen, gewoon rijden en niet janken, en anders maar eerst eens wat oefenen voor je er mensen in de race gaat afkegelen. Maar ik rijd dan ook niet mee ;)
Als laatste zeg ik nergens dat iets moet, maar ik laat mijn keuze om er tijd aan te spenderen wel van afhangen. Het kan ook zijn dat deze league gewoon niet voor mij is en dat vind ik verder totaal geen probleem.
Ik denk vooral dat laatste ;)
Als ik zelf een league zou opzetten zou ik de enigste zijn die erin rondreed waarschijnlijk, of je moet andere zeiksnorren vinden, maar als dat er een handje vol zijn, dan zijn het er al veel helaasch..

[ Voor 9% gewijzigd door Schuey op 27-08-2016 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rabomil
De gebruikte hulpmiddelen vind ik NIET belangrijk omdat er uiteindelijk geen duidelijk voor- of nadeel is door het gebruik ervan. Wat ik WEL belangrijk vind, is dat iedereen vooraf aantoont geen gevaar op de baan te zijn omdat men erg langzaam is. Ik denk dan bv aan een 107% regel, waarbij gekeken wordt naar de time trial tijden gedurende de periode tussen races. Dit heeft tevens als voordeel dat iedereen dan kan zien wat de pace is van anderen en daardoor kan besluiten om meer/minder te oefenen.

Ik denk dat het het beste is om het verloop van de testrace te bekijken en aan de hand daarvan eventuele veranderingen toe te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online

F1 2016 (PC) Intro Event Vanavond - 20:00

Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/2yphhrn.png
  • Melbourne - Australian GP
  • 30 min training, 20 min kwalificatie, 50% race.
  • Braking Assist: Uit
  • Anti-Lock Brakes: Uit
  • Traction Control: Medium of uit
  • Dynamic Racing Line: Corners only of uit
  • Gearbox: Manual
  • Pit Assist: Toegestaan
  • Parc Fermé: Aan
  • Vehicle Damage: Simulation
  • Saftey Car: Aan
  • Corner Cutting: Strict
  • Race Starts: Manual
De kwalificatie van dit event is tevens de volgorde waarin je het team mag kiezen waar je het aankomende seizoen mee wilt gaan rijden. Dus als je je als eerste kwalificeert mag je als eerste een team/auto kiezen voor het komende seizoen enzovoort enzovoort.

Ook willen we de intro race kijken of we nog wat willen veranderen aan de regels.

Het zal altijd gaan om een private sessie zodat alleen wij erin kunnen. Het bovenstaande is onder voorbehoud en kan in overleg met andere deelnemers later nog worden gewijzigd. Suggesties mogen altijd worden vermeldt in dit topic

- LET OP! We restarten alleen een race als er 3 of meer spelers in de eerste ronde problemen hebben.
- De aankomende events worden ook ALTIJD in post #2 gezet van dit topic.
- Je hoeft niet persee aanwezig te zijn bij dit event om mee te doen met de league maar het is wel fijn om te weten hoe snel iedereen is.
- De regels zijn niet bindend en kunnen ten alle tijden worden veranderd door de organisatie van deze league (dit wordt wel altijd gemeld)

Handige links

Aanmelden voor de F1 2016 (PC) League.
Discord voor chatten/praten met elkaar.
Steam group.
Setups
Algemeen F1 2016 topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yannick97
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 00:35
Jackson6 schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 09:56:

F1 2016 (PC) Intro Event Vanavond - 20:00

...
Algemeen F1 2016 topic.
Waar ik wel benieuwd naar ben, hoe doen we het vanavond met team kiezen? Ik heb er zin in, nu eerst de race kijken, hopen dat Max 1 wordt en dan vanavond racen :D

Tot vanavond!

Gaming Rig | Race Rig [P1-X, Simucube 2 Pro, HE Sprint pedals, CSS SQ V1.5, HE HB, Seat: Sparco Pro 2000 II] | iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Niet online
Yannick97 schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 13:37:
[...]

Waar ik wel benieuwd naar ben, hoe doen we het vanavond met team kiezen? Ik heb er zin in, nu eerst de race kijken, hopen dat Max 1 wordt en dan vanavond racen :D

Tot vanavond!
Ik zal een lobby openen omstreeks 20.00 en dan kan iedereen de lobby joinen die in mijn steam friendlist staat, iedereen kiest vanavond gewoon een auto die vrij is op dat moment. Ik raad iederen ook even aan om mij toe te voegen op steam, mijn steamid staat in de startpost op de deelnemerslijst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jackson6
  • Niet online
De intro race is vanavond gereden, iedereen bedankt die op is komen dagen!

De kwalificatieuitslag:

Afbeeldingslocatie: https://cdn.discordapp.com/attachments/211034536971206658/219553001595994123/unknown.png

De gekozen raceteams n.a.v. de kwalificatie:
Mercedes V12 Legendary
Mercedes taker1987
RedBull DennisScholing
RedBull ealserda
McLaren Forced
McLaren Wotuu
Renault Furidos
Renault Thory
Force India Yannick97
Haas Skyaero
Toro Rosso Jejskov
Sauber Nibbors
Manor Shinigami

De overige 9 wagens kunnen worden gekozen door (bovenste mag als eerste kiezen):laat dit a.u.b. zo snel mogelijk weten!):
Badass
MRCL
jrmy
Przewalskipaard
n0r
kovdeb
Bambeakz (Toro Rosso)
EliTheCraziest

N.a.v. het intro event hebben we de volgende dingen afgesproken (deze wijzigingen zijn nu definitief en valt niet meer over te discussiëren).

Definitieve assist regelement:
  • Volledige kwalificatie, 50% race.
  • Braking Assist: Niet toegestaan
  • Anti-Lock Brakes: Niet toegestaan
  • Traction Control: Medium toegestaan
  • Dynamic Racing Line: Toegestaan
  • Gearbox: Manual of Automatic
  • Corner Cutting: Stroct
  • Race Starts: Auto of manual
Gedragsregels:
  • Blijf vriendelijk tegen elkaar
  • Geen ragequit
  • Let op wie er voor en achter je zit
  • Let op blauwe vlaggen
  • Aanvechten van incidenten kan alleen met beeldmateriaal (recorden kan dus handig zijn)
  • Wees voorzichtig aan het begin van de race (eerste bocht), je moet tenslotte nog +/- 30 laps rijden.

[ Voor 19% gewijzigd door Jackson6 op 29-08-2016 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
Jackson6 schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 23:45:

De kwalificatieuitslag:

[afbeelding]

Mercedes V12 Legendary
Mercedes taker1987
RedBull DennisScholing
RedBull ealserda
McLaren Forced
McLaren Wotuu
Renault Furidos
Renault Thory
Force India Yannick97
Haas Skyaero
Toro Rosso Jejskov
Sauber Nibbors
Manor Shinigami

De overige 9 wagens kunnen worden gekozen op volgorde van (laat dit a.u.b. zo snel mogelijk weten!):
Badass
MRCL
jrmy
Przewalskipaard
n0r
kovdeb
Bambeakz
EliTheCraziest

N.a.v. het intro event hebben we de volgende dingen afgesproken (deze wijzigingen zijn nu definitief en valt niet meer over te discussiëren).

Gedragsregels:
  • Geen ragequit
  • Let op blauwe vlaggen
  • Aanvechten van incidenten kan alleen met beeldmateriaal (recorden kan dus handig zijn)
  • Wees voorzichtig aan het begin van de race (eerste bocht), je moet tenslotte nog +/- 30 laps rijden.
Doe mij maar Toro Rosso dan ;) Echt een f*cked up dag op Spa gehad dus had liever meegedaan,Maarja achteraf is het rustig wonen. Verder wordt voor mij de eerste race een testrace hoe deze regels gaan uitwerken en wat het niveau op de track is. Heb mijn twijfels bij een paar beslissingen, maar ik zal het een kans geven.

[ Voor 4% gewijzigd door Beakzz op 29-08-2016 00:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Niet online
Beakzz schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 00:01:
[...]

Doe mij maar Toro Rosso dan ;) Echt een f*cked up dag op Spa gehad dus had liever meegedaan,Maarja achteraf is het rustig wonen. Verder wordt voor mij de eerste race een testrace hoe deze regels gaan uitwerken en wat het niveau op de track is. Heb mijn twijfels bij een paar beslissingen, maar ik zal het een kans geven.
Je hebt nog een week om te oefenen dus dat moet goed komen :) Je keuze staat genoteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TorbenTK
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 28-09-2017
Ik ga nog even sparren met de overgebleven mensen voor een team. Voorkeur gaat uiteraard uit naar de Manor maar ik heb er geen probleem mee elders te rijden voor de Zondag league.

Valt me nu ook op dat bepaalde dingen al definitief zijn? (Qua regelgeving)

[ Voor 17% gewijzigd door TorbenTK op 29-08-2016 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xamsix
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-08 18:02
Jackson6 schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 00:22:
[...]

Je hebt nog een week om te oefenen dus dat moet goed komen :) Je keuze staat genoteerd.
Hmm toch vreemd dat ik mij aangemeld had via het formulier, maar nu nergens mijn naam zie terugkomen. Aangemeld op vrijdag 19 augustus. Was dat te laat?

Wellicht is het dan mogelijk als er niet genoeg man zijn tijdens een race dat ik iemand zijn plekje overneem in die race?

PSN/Steam: Xamsix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Niet online
Xamsix schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 10:45:
[...]

Hmm toch vreemd dat ik mij aangemeld had via het formulier, maar nu nergens mijn naam zie terugkomen. Aangemeld op vrijdag 19 augustus. Was dat te laat?

Wellicht is het dan mogelijk als er niet genoeg man zijn tijdens een race dat ik iemand zijn plekje overneem in die race?
Ik zal het even checken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorkick
Niemand wil Ferrari rijden? :+
Doe mij maar 1tje dan.

Leuke race gehad gister verder?

kimi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Niet online
yorkick schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 12:28:
Niemand wil Ferrari rijden? :+
Doe mij maar 1tje dan.

Leuke race gehad gister verder?
Genoteerd ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jackson6
  • Niet online

F1 2016 (PC) Race 01: Melbourne, Australia Zondag 04 september - 20:00

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/cl1co.png

Nog even een reminder voor vanavond!

Afbeeldingslocatie: https://cdn.discordapp.com/attachments/211034536971206658/221954758804504576/F1_TEAMS_2.png

• Safety Car: Aan
Gedragsregels:
  • Zorg dat je op tijd aanwezig bent (19.45), we starten om 20.00, te laat is pech (tenzij je bijtijds laat weten een paar minuten later te komen)
  • Geen ragequit
  • Let op blauwe vlaggen
Om dit bovenstaande in goede banen te lijden zetten we een racecontrol op met 5 mensen die een incident onafhankelijk kunnen beoordelen bestaande uit:
V12 Legendary
Thory
Furidos
Nibbors
MRCL

Als iemand uit de racecontrol bij een incident betrokken is wordt diegene automatisch uit de racecontrol gezet voor dat betreffende incident.

Het uitgebreide regelement staat hier.

Handige links

Steam group.
Setups
Algemeen F1 2016 topic.

[ Voor 34% gewijzigd door Jackson6 op 04-09-2016 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xamsix
Dan ga ik wel bij Yorkick in het team; dus ook Ferrari :D Thanks voor het toevoegen trouwens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen-BE
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Jackson6 schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 23:45:

De kwalificatieuitslag:

[afbeelding]

Mercedes V12 Legendary
Mercedes taker1987
RedBull DennisScholing
RedBull ealserda
McLaren Forced
McLaren Wotuu
Renault Furidos
Renault Thory
Force India Yannick97
Haas Skyaero
Toro Rosso Jejskov
Sauber Nibbors
Manor Shinigami

De overige 9 wagens kunnen worden gekozen door (bovenste mag als eerste kiezen):laat dit a.u.b. zo snel mogelijk weten!):
Badass
MRCL
jrmy
Przewalskipaard
n0r
kovdeb
Bambeakz (Toro Rosso)
EliTheCraziest

Gedragsregels:
  • Geen ragequit
  • Let op blauwe vlaggen
Ik ben 7e kiezer zie ik, maar ik weet niet of de mensen voor mij al gekozen hebben.
Desondanks hier alvast mijn voorkeur: Torro Rosso, Ferrari, Williams.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rabomil
Voor mij de Williams svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zilvus
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 05-09 10:25
Helaas moeten missen gisteren. Hoe zit het overigens met de woensdag?

Ik zie hier niet direct iets van terug in de eerste post.

Was de keuze puur voor het polsen wanneer de races het beste zouden kunnen plaatsvinden?

[ Voor 34% gewijzigd door Zilvus op 29-08-2016 15:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jackson6
  • Niet online
Heren,

Ik wil jullie er even op wijzen dat we een uitgebereid regelement hebben (met dank aan Nibbors). Het uitgebreide regelement staat hier.

Lees dit goed door!

[ Voor 4% gewijzigd door Jackson6 op 29-08-2016 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen-BE
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Jackson6 schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 15:39:
Heren,

Ik wil jullie er even op wijzen dat we een uitgebereid regelement hebben (met dank aan Nibbors). Het uitgebreide regelement staat hier.

Lees dit goed door!
Kleine typo in artikel 2.9. Ik denk dat je daar "Regel 2.7 en 2.8" i.p.v. "Regel 2.9 en 2.10" bedoelt.
Verder goed dat er regels zijn, hoewel ik wel hoop dat we niet iedere keer de regels erbij moeten pakken, maar gewoon relaxt kunnen racen.
Overigens weet ik nu al dat ik binnenkort 3 weken op vakantie ga en dus 3 races 'met kennisgeving' ga missen.. Zet mij dus al maar vast op de reservelijst voor daarna als mijn plek vergeven wordt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elidos
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 06-09 18:42
Ondanks dat ik als 12e nu keus heb kies ik voor Force India.
Tevens is mijn Tweakers naam niet Elithecraziest zoals je kan zien Elidos:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jackson6
  • Niet online
Elidos schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 17:52:
Ondanks dat ik als 12e nu keus heb kies ik voor Force India.
Tevens is mijn Tweakers naam niet Elithecraziest zoals je kan zien Elidos:)
Genoteerd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yannick97
Ik herinner me dat we voor Project Cars een read-only kalender hadden die we konden toevoegen in onze eigen (Google) agenda's en die live bijgewerkt kon worden met nieuwe races en evenementen. Zo kan er ook RUIM vooruit gepland worden en kunnen echte fanatiekelingen daar romheen plannen. Misschien een idee?
(Ik wil hier best mee helpen, maar niet de eigenaar zijn)

Gaming Rig | Race Rig [P1-X, Simucube 2 Pro, HE Sprint pedals, CSS SQ V1.5, HE HB, Seat: Sparco Pro 2000 II] | iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Niet online
Yannick97 schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 03:22:
Ik herinner me dat we voor Project Cars een read-only kalender hadden die we konden toevoegen in onze eigen (Google) agenda's en die live bijgewerkt kon worden met nieuwe races en evenementen. Zo kan er ook RUIM vooruit gepland worden en kunnen echte fanatiekelingen daar romheen plannen. Misschien een idee?
(Ik wil hier best mee helpen, maar niet de eigenaar zijn)
Mag van mij maar in principe gaan we vanaf nu elke zondag racen tot we alles banen hebben gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Niet online
Heren,

De definitieve autokeuzen op basis van volgorde van aanmelding en kwalificatie:

Afbeeldingslocatie: https://cdn.discordapp.com/attachments/211034536971206658/220541100199378944/F1_TEAMS_2.png

Wie bij de eerste race niet komt opdagen zonder dit te melden voor zondag 19.00 raakt zijn auto kwijt.

Tot zondag!

[ Voor 28% gewijzigd door Jackson6 op 01-09-2016 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRCL
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Ik heb alvast een Ferrari te leen voor de eerste race. 8)

[ Voor 8% gewijzigd door MRCL op 31-08-2016 12:25 . Reden: Zat mij net te bedenken dat de races op zondag zijn, dus in ieder geval ben ik de er de eerste race niet, tweede laat ik nog wel even weten. Ben de zaterdag ervoor terug dus misschien nog genoeg tijd om te oefenen. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
Beetje raar dat Sauber kampioen wordt dit jaar, maar vooruit ik doe het er wel mee. Alleen al met het aantal blikjes Redbull dat ik drink had ik recht om een Toro Rosso te krijgen, maar ja 10e keuze he :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Niet online
MRCL schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 11:45:
Ik heb alvast een Ferrari te leen voor de komende twee races. 8)
Bedankt voor het melden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Niet online
Beakzz schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 11:48:
Beetje raar dat Sauber kampioen wordt dit jaar, maar vooruit ik doe het er wel mee. Alleen al met het aantal blikjes Redbull dat ik drink had ik recht om een Toro Rosso te krijgen, maar ja 10e keuze he :?
10e keuze a.d.v. inschrijving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xamsix
Jackson6 schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 11:08:
Heren,

De definitieve autokeuzen op basis van volgorde van aanmelding en kwalificatie:

[afbeelding]

Wie bij de eerste race niet komt opdagen zonder dit te melden voor zondag 19.00 raakt zijn auto kwijt.

Tot zondag!
Thanks, heb er zin in! Ga snel maar een carriere starten met Haas om te oefenen! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yannick97
Op welk circuit is de race komende zondag?

Dan ga ik alvast oefenen 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jackson6
  • Niet online
Yannick97 schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 12:10:
Op welk circuit is de race komende zondag?

Dan ga ik alvast oefenen 8)
Check de vorige pagina even ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yannick97
Jackson6 schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 12:10:
[...]

Check de vorige pagina even ;)
Gemist 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Niet online
Heren,

Even ter verduidelijking: als je op een zondagrace niet aanwezig kan zijn laat dit dan uiterlijk die dag voor 12.00 weten zodat we reserves op tijd kunnen inlichten.

Tevens als je een auto toegewezen hebt gekregen verwachten we dat je a.s. zondag aanwezig bent. Als je er niet bent zonder dit tijdig te melden is je aanspraak op die auto voor de rest van het seizoen vervallen.

[ Voor 37% gewijzigd door Jackson6 op 31-08-2016 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barns
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-09 16:21
Ik was te laat voor de zondag club, dus heb me aangemeld voor de woensdag. Is er ook nog een race vanavond? Ik werk elke dag 8-18 dus kan zelf niet veel voorbereiden helaas.

[ Voor 18% gewijzigd door Barns op 31-08-2016 15:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jackson6
  • Niet online
Barns schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 15:00:
Ik was te laat voor de zondag club, dus heb me aangemeld voor de woensdag. Is er ook nog een race vanavond? Ik werk elke dag 8-18 dus kan zelf niet veel voorbereiden helaas.
De woensdag race komt altijd pas na de zondag race ;) Dus die is pas over een week.

[ Voor 4% gewijzigd door Jackson6 op 31-08-2016 15:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sup4rdurt
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-09 09:27
Al aantal keer voorbij horen komen dat er PS4 spelers zijn die ook met een league mee willen spelen. Opzich kunnen we deze wel opzetten maar ik ben wel echt een rookie en weet niet of ik het zo leuk vindt om met dezelfde regels als de PC Pro league te racen.

Maar een league met bijv. onderstaande setting zou mij wel leuk lijken:

Volledige kwalificatie, 50% race.
Braking Assist: Low
Anti-Lock Brakes: On
Traction Control: Medium toegestaan
Dynamic Racing Line: Toegestaan
Gearbox: Manual of Automatic
Pit Assist: Toegestaan
Parc Fermé: Aan
Vehicle Damage: Simulation
Safety Car: Aan
Corner Cutting: Strict
Race Starts: Manual

Als er voldoende mensen (die zelf mee willen spelen) dit bericht liken, kunnen we wel kijken of we wat kunnen opzetten?

Why waste time say lot word when few word do trick? | Tweakblog: durt.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 17:16
Jammer van de TC :) Zag liever dat deze niet aan mocht staan.

[ Voor 52% gewijzigd door RedHat op 31-08-2016 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sup4rdurt
RedHat schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 16:14:
Zonder TC is het meer kunstschaatsen 2016 in mijn geval. Zoals ik al zei, ik ben redelijk n00b :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
En die houding is een beetje het probleem. Meteen naar hulpmiddelen grijpen resulteert er vaak in dat je over 2 jaar nog redelijk n00b bent... Zie regelmatig voorbeelden voorbij komen van mensen waarbij de hand altijd boven hun hoofd is gehouden, beetje auto zonder aids en het is gelijk niet meer rondkomen en in de weg rijden :P

[ Voor 39% gewijzigd door Schuey op 31-08-2016 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xamsix
Schuey schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 16:47:
En die houding is een beetje het probleem. Meteen naar hulpmiddelen grijpen resulteert er vaak in dat je over 2 jaar nog redelijk n00b bent... Zie regelmatig voorbeelden voorbij komen van mensen waarbij de hand altijd boven hun hoofd is gehouden, beetje auto zonder aids en het is gelijk niet meer rondkomen en in de weg rijden :P
In principe zijn de regels nu vooraf duidelijk, dus kan iedereen makkelijk met deze settings gaan oefenen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sup4rdurt
Schuey schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 16:47:
Dat snap ik ook wel maar als je met een groepje mensen gaat rijden en de helft is meer bezig met de auto op de weg houden dan met het racen, is de lol er voor hun ook wel een beetje af. Lijkt me.

Ik heb bijvoorbeeld niet de hele week tijd (en zin) om tot in den treure een baan te oefenen zodat ik met alles op manual in het weekend een 3 kwartier tegen anderen kan racen. In dat geval is de lol er voor mij persoonlijk wel snel af. Vooral op de console moet je mijn inziens ook rekening houden met de 'casual' gamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorkick
RedHat schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 16:14:
Je kan hem zelf gewoon uitzetten hoor. En zoals al eerder vermeld, het verbaast me wel hoe iedereen hier denkt over regels etc. Het is sowieso geen simracer, daarvoor zijn er al genoeg andere racing leagues hier op tweakers.

@xam, schuey
Het is al best lastig om een vol veld te krijgen, dus hou gewoon rekening met elkaar, niet alleen tijdens het racen, maar ook met elkaar verschillende voorkeuren wat betreft assists etc.
Niet iedereen heeft tijd om veel te oefenen / is een 100% race gamer.

kimi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jackson6
  • Niet online
Heren kan dat gezever over die assist nu een keer klaar zijn. Ik ben nu al een week bezig het iedereen naar zijn zin te maken, hou erover op en wees gewoon blij dat het is gelukt 22+ mensen in een leaugue te krijgen hier.

Hou erover op a.u.b.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 17:16
Jackson6 schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 18:12:
Heren kan dat gezever over die assist nu een keer klaar zijn. Ik ben nu al een week bezig het iedereen naar zijn zin te maken, hou erover op en wees gewoon blij dat het is gelukt 22+ mensen in een leaugue te krijgen hier.

Hou erover op a.u.b.
Is gewoon een discussie die bij zo'n soort topic hoort. Het is ook niet persoonlijk bedoeld denk ik dus trek het je niet aan. Discussie om het voor iedereen zo leuk mogelijk te maken is altijd goed.

Ik snap heel goed dat iedereen een eigen keuze heeft maar voor de mensen die het wat serieuzer nemen is het niet leuk om voorbijgeknalt te worden door iemand met een controller met alle assists aan. Het maakt her vullen van een grid zeker op de console wel erg lastig als er normale assist regels zijn.

Maar een houding van iedereen bekken dicht want ik wil geen discussie doet het niet heel erg vaak goed op GoT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TorbenTK
Laten we eerst maar even kijken hoe alles gaat. Als over 3 races nou bepaalde zaken niet helemaal snor zitten, dan kunnen we dat toch wijzigen. We hoeven niet 100% voor de rest van het seizoen alles aan te houden als iets niet werkt.

Sowieso is discussiëren over het gegeven iets wat we moeten blijven doen, zoals RedHat al aan gaf. Niet om vervelend te doen, maar om het leuk te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Niet online
RedHat schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 18:18:
[...]

Is gewoon een discussie die bij zo'n soort topic hoort. Het is ook niet persoonlijk bedoeld denk ik dus trek het je niet aan. Discussie om het voor iedereen zo leuk mogelijk te maken is altijd goed.

Ik snap heel goed dat iedereen een eigen keuze heeft maar voor de mensen die het wat serieuzer nemen is het niet leuk om voorbijgeknalt te worden door iemand met een controller met alle assists aan. Het maakt her vullen van een grid zeker op de console wel erg lastig als er normale assist regels zijn.

Maar een houding van iedereen bekken dicht want ik wil geen discussie doet het niet heel erg vaak goed op GoT.
Niet meer relevant, heb verkeerd gelezen dacht dat het over de pc league ging.

[ Voor 13% gewijzigd door Jackson6 op 31-08-2016 20:07 ]

• Kungfukip
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-09 10:05
Chckdsk! schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 15:59:
Al aantal keer voorbij horen komen dat er PS4 spelers zijn die ook met een league mee willen spelen. Opzich kunnen we deze wel opzetten maar ik ben wel echt een rookie en weet niet of ik het zo leuk vindt om met dezelfde regels als de PC Pro league te racen.

Maar een league met bijv. onderstaande setting zou mij wel leuk lijken:

Volledige kwalificatie, 50% race.
Braking Assist: Low
Anti-Lock Brakes: On
Traction Control: Medium toegestaan
Dynamic Racing Line: Toegestaan
Gearbox: Manual of Automatic
Pit Assist: Toegestaan
Parc Fermé: Aan
Vehicle Damage: Simulation
Safety Car: Aan
Corner Cutting: Strict
Race Starts: Manual

Als er voldoende mensen (die zelf mee willen spelen) dit bericht liken, kunnen we wel kijken of we wat kunnen opzetten?
Ik heb hier interesse in! Als er nog meer geïnteresseerde zijn kunnen we wellicht binnenkort al een PS4 league starten.

• 19Joost85
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 02-08-2022
Kungfukip schreef op donderdag 01 september 2016 @ 14:12:
[...]

Ik heb hier interesse in! Als er nog meer geïnteresseerde zijn kunnen we wellicht binnenkort al een PS4 league starten.
Op www.psnracing.nl wordt er een kampioenschap opgezet, deze start 11 september. Echter wel zonder traction control.

• ricjuh
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-09 14:11

ricjuh

Make each day your masterpiece

Kungfukip schreef op donderdag 01 september 2016 @ 14:12:
[...]

Ik heb ook wel interesse in een competitie op de ps4. Echter speel ik persoonlijk bijna nooit in het weekend. Dus ik kan alleen mee doen als er doordeweeks wordt gereden.

https://steamcommunity.com/id/r1cjuh/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jackson6
  • Niet online
Ondanks dat het topic multi is lijkt mij het handiger dat er een apart PS4 F1 2016 league topic komt, dan komen er niet allerlei discussies door elkaar over de PC en PS4 league.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rabomil
Weet iemand welke auto gebruikt wordt tijdens multiplayer, als 'equal' wordt gebruikt? Of is het misschien wel geen kopie, maar een speciaal hiervoor gemaakte auto? Ik wil dit weten ivm het oefenen voor multiplayer door races in single player en time trial te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Niet online
Rabomil schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 09:57:
Weet iemand welke auto gebruikt wordt tijdens multiplayer, als 'equal' wordt gebruikt? Of is het misschien wel geen kopie, maar een speciaal hiervoor gemaakte auto? Ik wil dit weten ivm het oefenen voor multiplayer door races in single player en time trial te doen.
Lijkt mij Mercedes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRCL
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Ik had het idee dat de equal auto slechter was dan de Mercedes, maar dat kan ook gewoon tussen de oren zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Niet online
MRCL schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 12:23:
Ik had het idee dat de equal auto slechter was dan de Mercedes, maar dat kan ook gewoon tussen de oren zitten.
Ik kan beamen dat ik qua rondetijden niks merk tussen de auto's, dat de auto's toch wel iets anders aanvoelen daarintegen merk ik weer wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• taker1987
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12-09 11:49
morgen nog even oefenen en dan om 20:00 de eerste race :D

psn: taker-mart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
Bij deze geef ik de Sauber weer vrij voor een andere liefhebber. De manier waarop en welke beslissingen zijn genomen wijken behoorlijk af van wat ik leuk vind (no offence).

Heb dan ook besloten deze game offline te blijven spelen en me meer te focussen op de leagues van AC en Iracing. Veel plezier allemaal en misschien doe ik nog wel een keer mee als er plekken vrij zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Niet online
Beakzz schreef op zondag 04 september 2016 @ 11:54:
Bij deze geef ik de Sauber weer vrij voor een andere liefhebber. De manier waarop en welke beslissingen zijn genomen wijken behoorlijk af van wat ik leuk vind (no offence).

Heb dan ook besloten deze game offline te blijven spelen en me meer te focussen op de leagues van AC en Iracing. Veel plezier allemaal en misschien doe ik nog wel een keer mee als er plekken vrij zijn.
Prima, bedankt voor het melden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Niet online
De uitslag en stand na de eerste race staat hier:

https://docs.google.com/s...OQrnE/edit#gid=1218992281

Iedereen bedankt voor de moeite en het was gezellig :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skyaero
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Leuke race!

Jammer van de muur die in mijn weg stond :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xamsix
Was erg gezellig jongens. Volgende keer zal ik em op het einde niet in de muur zetten. Zucht. Op naar Bahrein!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kaasdipje
  • Laatst online: 15:58
Gisteren op de 8e plek, 20 seconden voorsprong op nummer 9 en ik zei al hardop dat ik hem rustig uit ging rijden. Toch nog een beetje aan willen zetten en hem volkomen onnodig tegen de muur aan zetten. Ik was bijzonder salty eventjes. Een onnodige DNF.

Wel was ik erg blij met de race tot dan toe. Startte op de 11e plek en na de eerste bocht al 7e. Hierna rustig door gereden en met weinig moeite mee kunnen blijven rijden. Ik doe absoluut niet mee om het podium, maar een top 10 was ik al tevreden mee geweest. Helaas heb ik dit zelf verpest.

Ik heb nu wel zin om de volgende race beter te doen. Die baan ligt me ook vrij goed dus ik ga wederom voor een top-10. Hopelijk dat er dan minder DNF's zijn. Ik heb nu ook wel weer wat meer zin om het weer te spelen tussendoor dus zal hopelijk weer wat meer oefening in de vingers krijgen. Een van mijn mindere punten was consistency. Bij een langere race moet ik een soort routine krijgen om de aandacht er bij te houden en snel te blijven zonder te veel risico's te nemen. Ik zal dus deze week wat meer 50% races gaan doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xamsix
Kaasdipje schreef op maandag 05 september 2016 @ 09:09:
Gisteren op de 8e plek, 20 seconden voorsprong op nummer 9 en ik zei al hardop dat ik hem rustig uit ging rijden. Toch nog een beetje aan willen zetten en hem volkomen onnodig tegen de muur aan zetten. Ik was bijzonder salty eventjes. Een onnodige DNF.

Wel was ik erg blij met de race tot dan toe. Startte op de 11e plek en na de eerste bocht al 7e. Hierna rustig door gereden en met weinig moeite mee kunnen blijven rijden. Ik doe absoluut niet mee om het podium, maar een top 10 was ik al tevreden mee geweest. Helaas heb ik dit zelf verpest.

Ik heb nu wel zin om de volgende race beter te doen. Die baan ligt me ook vrij goed dus ik ga wederom voor een top-10. Hopelijk dat er dan minder DNF's zijn. Ik heb nu ook wel weer wat meer zin om het weer te spelen tussendoor dus zal hopelijk weer wat meer oefening in de vingers krijgen. Een van mijn mindere punten was consistency. Bij een langere race moet ik een soort routine krijgen om de aandacht er bij te houden en snel te blijven zonder te veel risico's te nemen. Ik zal dus deze week wat meer 50% races gaan doen.
Ik merkte ook dat het wennen was om een 50% race te doen. De concentratie gaat af en toe toch weg, en dan hang je al snel tegen een muur aan. Er waren veel DNF's, maar ik denk dat dit een kwestie van wennen is. Wij crashten beiden dus laat (ik 2 ronden voor het einde), dat zal een volgende keer niet snel gebeuren.

Compliment naar iedereen hoor voor de algehele rijstijl. Er werd goed ruimte gelaten, geen massive crash in de eerste bocht. Het beviel me echt heel goed. Op naar Bahrein!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wotuu
Xamsix schreef op maandag 05 september 2016 @ 09:56:
[...]

Ik merkte ook dat het wennen was om een 50% race te doen. De concentratie gaat af en toe toch weg, en dan hang je al snel tegen een muur aan. Er waren veel DNF's, maar ik denk dat dit een kwestie van wennen is. Wij crashten beiden dus laat (ik 2 ronden voor het einde), dat zal een volgende keer niet snel gebeuren.

Compliment naar iedereen hoor voor de algehele rijstijl. Er werd goed ruimte gelaten, geen massive crash in de eerste bocht. Het beviel me echt heel goed. Op naar Bahrein!
Had ik ook wel last van, niet makkelijk om 100% goed je rondjes te blijven rijden. En dan helemaal niet met een Paard achter in je nek voor groot gedeelte van de race haha. Ik heb het echter wel expres rustig aan gedaan juist om een DNF te voorkomen, ik had waarschijnlijk .5s+ per rondje sneller kunnen rijden als ik iets meer risico nam, maar dat was het voor mij niet waard. Ik wilde op positie 5-6 finishen dus uiteindelijk 3 was een mooie meevaller. Wilde die plek ook niet riskeren, kon ook nog een aantal posities terugvallen en was ik alsnog blij geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorkick
Was zeker een leuke race, prima opkomst, jammer dat er een paar uitvielen.
Korte analyse van mijn kant;
Prima start, althans, dat dacht ik. Bleek later een valse start te zijn volgens beelden van anderen, ik heb echter geen ingame penalty of iets gekregen, en naar mijn idee heb ik op mijn beeld netjes gestart. Zou dus best kunnen zijn dat dit een bug is, en misschien dat er nog wel meer waren met een afwijking qua startprocedure.

Op de softs had ik een goede pace, kon V12 niet bijbenen maar liep de eerste ronden wel uit op het rest van het veld. Na mijn pitstop iets uitgerekt te hebben wist ik wel vrij zeker dat ik voor een 1-stopper kon gaan, pace was alleen matig op de mediums. Hierdoor had Forced, die dezelfde strategie aanhield, me al vrij snel te pakken.

kimi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TorbenTK
Wotuu schreef op maandag 05 september 2016 @ 10:35:
[...]

Had ik ook wel last van, niet makkelijk om 100% goed je rondjes te blijven rijden. En dan helemaal niet met een Paard achter in je nek voor groot gedeelte van de race haha. Ik heb het echter wel expres rustig aan gedaan juist om een DNF te voorkomen, ik had waarschijnlijk .5s+ per rondje sneller kunnen rijden als ik iets meer risico nam, maar dat was het voor mij niet waard. Ik wilde op positie 5-6 finishen dus uiteindelijk 3 was een mooie meevaller. Wilde die plek ook niet riskeren, kon ook nog een aantal posities terugvallen en was ik alsnog blij geweest.
50% is inderdaad taai als je die afstand weinig doet. Je groeit er wel makkelijk in als je dat vaker hebt gedaan.

En om eerlijk te zijn had ik ook graag nog harder gewild, maar ja...er zat 85% van de race iemand voor mij in een McLaren ;)

Het was in ieder geval erg lollig om te doen. Volgende race zijn er iets minder muren dicht langs de baan, dus ik verwacht dan ook minder uitvallers. Of in ieder geval geen 7 finishers van de 18 mensen die waren gestart (19 als Furidos niet was gedisconnect voorafgaand aan de start).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SensLike
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12-09 20:57
Ik ga zeker proberen er elke keer bij te zijn, spijtig genoeg de eerste gemist.

Ik heb vorige week een playseat + fanatec set aangeschaft en ben nog hard aan het oefenen om de auto's en banen te leren kennen.

Ik heb me ingeschreven bij de Steam-groep en aangemeld via de google-sheet.

Platform: PC

edit: oww zit de league al vol? 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door SensLike op 06-09-2016 01:16 ]

PSN: SensLike_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geertdv
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-11-2024
Is er nog een plekje vrij, of misschien als reserve driver? Zou graag eens een raceje meepikken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasdipje
SensLike schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 00:54:

Ik heb vorige week een playseat + fanatec set aangeschaft en ben nog hard aan het oefenen om de auto's en banen te leren kennen.

Geertdv schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 07:21:
Is er nog een plekje vrij, of misschien als reserve driver? Zou graag eens een raceje meepikken!
Ik zou zeggen: Zorg dat je ingeschreven bent en kom op de Discord. Daar kun je alle vragen stellen en bij evt. uitvallers kun je zeker meedoen. Vaak zijn er 's avonds ook gewoon races om te joinen zodat je de competitie een beetje leert kennen. Volgens mij is er op dit moment een Sauber (mijn team) vrij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geertdv
Kaasdipje schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 08:44:
[...]

[...]

Ik zou zeggen: Zorg dat je ingeschreven bent en kom op de Discord. Daar kun je alle vragen stellen en bij evt. uitvallers kun je zeker meedoen. Vaak zijn er 's avonds ook gewoon races om te joinen zodat je de competitie een beetje leert kennen. Volgens mij is er op dit moment een Sauber (mijn team) vrij.
Er staat dat de uitnodiging van discord is verlopen of ongeldig. Sauber is geen probleem (is het equal cars)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasdipje
Geertdv schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 08:52:
[...]

Er staat dat de uitnodiging van discord is verlopen of ongeldig. Sauber is geen probleem (is het equal cars)?
https://discord.gg/vcv9FNy

Het is inderdaad equal cars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geertdv
Thanks, zal thuis even het programma downloaden, ben wel benieuwd. Jullie doen dus ook gewoon non-league races? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsjuhz
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12-09 19:51
Geertdv schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 09:02:
Thanks, zal thuis even het programma downloaden, ben wel benieuwd. Jullie doen dus ook gewoon non-league races? :D
Meestal on the spot in de Discord app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Niet online
SensLike schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 00:54:

Er is nog 1 plek vrij als vaste rijder, als je geinteresseerd bent kan je die plek krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SensLike
Jackson6 schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 11:24:
[...]

Er is nog 1 plek vrij als vaste rijder, als je geinteresseerd bent kan je die plek krijgen.
Ja klinkt goed, ik denk dat we dan even zondag afwachtten ivm mijn skills tov de rest.
Zou het wel leuk vinden als ik iets mee kan komen.. >:)

En dan moeten we het er maar even over gaan hebben. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wotuu
SensLike schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 11:39:
[...]

Ja klinkt goed, ik denk dat we dan even zondag afwachtten ivm mijn skills tov de rest.

Als je een uurtje of 2 kan oefenen in de week zelf dan kan je zeker in de middenmoot terecht komen. De top is best snel. Er rijden ook een aantal mensen mee die wat minder snel zijn waar je relatief makkelijk mee bij kan aanhaken. Voor ieder wat wils dus! We zijn niet allemaal zo snel als Jackson6 maar dat is ook echt niet nodig om leuk mee te kunnen racen. Belangrijkste is natuurlijk dat er netjes en clean geraced wordt; daarom doen we deze league dus ook! Bij twijfel lees de regels even door (welke je sowieso moet doen zodra je mee doet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyaero
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
[...]
Dan gaan wij vechten om de laatste plaats. Die ga ik natuurlijk niet zomaar uit handen geven oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SensLike
Skyaero schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 16:49:
[...]

Dan gaan wij vechten om de laatste plaats. Die ga ik natuurlijk niet zomaar uit handen geven oOo
Challenge accepted! oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsjuhz
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12-09 19:51
Jullie weten dat stil staan op de baan leidt tot DQ he? xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barns
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-09 16:21
Ik heb me aangemeld voor de woensdag groep. Nog niet veel over gehoord, maar als er vanavond een race is kan ik er niet bij zijn i.v.m. een meeting tot laat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Niet online
De woensdag competitie is bij gebrek aan animo geschrapt, mensen kunnen natuurlijk wel gewoon zelf iets organiseren.

• Elidos
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 06-09 18:42
[...]

Mijn skills zijn zo goed dat ik in de 2e ronde van afgelopen zondag al in de muur zat :D
Dus maak je geen zorgen hahaha!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejskov
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 10-02 00:17
Zoals ik al tegen Jackson6 zei, deze week kan ik niet meedoen en de week erachter wrs ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Niet online
Jejskov schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 03:16:
Zoals ik al tegen Jackson6 zei, deze week kan ik niet meedoen en de week erachter wrs ook niet.
Is genoteerd :>

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jackson6
  • Niet online

F1 2016 (PC) Race 02: Sakhir, Bahrain Zondag 11 september - 20:00

Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/2i8dagy.png

Afbeeldingslocatie: https://cdn.discordapp.com/attachments/215966517232271360/223791568547479553/F1_TEAMS_2.png

Tussenstand

Als je niet aanwezig kunt zijn laat dit dan uiterlijk die dag voor 12.00 weten zodat we de reserves op tijd kunnen inlichten.

Assist regelement:
  • Safety Car: Aan
Gedragsregels:
  • Zorg dat je op tijd aanwezig bent (19.45), we starten om 20.00, te laat is pech! (Tenzij je bijtijds laat weten een paar minuten later te komen)
  • Geen ragequit
  • Let op blauwe vlaggen
Om dit bovenstaande in goede banen te lijden zetten we een racecontrol op met 5 mensen die een incident onafhankelijk kunnen beoordelen bestaande uit:
V12 Legendary
Thory
Furidos
Nibbors
MRCL

Als iemand uit de racecontrol bij een incident betrokken is wordt diegene automatisch uit de racecontrol gezet voor dat betreffende incident.

Het uitgebreide regelement staat hier.

Handige links

Steam group.
Setups
Algemeen F1 2016 topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SensLike
Elidos schreef op donderdag 08 september 2016 @ 12:53:
[...]
Mijn skills zijn zo goed dat ik in de 2e ronde van afgelopen zondag al in de muur zat :D
Dus maak je geen zorgen hahaha!
Nog steeds maak ik me lichtte zorgen, maar bedankt voor de opmerking.. :*)

50% van een race focusen word nog wel een dingetje, en aangezien ik de tijden van anderen de laatste week heb gezien denk ik dat ik toch een mooie 22ste plek kan halen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 14:48
Komt er ook iemand online met een streampje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SensLike
Hoyden schreef op zondag 11 september 2016 @ 20:06:
Komt er ook iemand online met een streampje?
Sorry niet gemeld, maar ik had het gestreamed.. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasdipje
Hectisch begin, maar persoonlijk ben ik erg blij met het resultaat. Had al wel het gevoel dat deze baan me beter lag dan Australie, maar het feit dat ik (simpel) in Q3 kwam was ik al in m'n nopjes mee. Toen ik ook nog eens de 6e plek pakte was ik klaar om te beginnen.

Na 2 restarts, waarbij ik beide keren geen rol heb gespeeld, kon de race beginnen. Ik ben van SS>S>M gegaan met de banden en ben daar uiteindelijk vrij tevreden mee. Op het eind werd het met de M nog spannend en moest ik de snellere Wotuu en Thory voorbij laten gaan. Toch bracht me dit alsnog de 6e plek en daar ben ik meer dan blij mee. Heb wel gemerkt dat ik een stuk beter rij als ik in het AFK channel zit. Tijdens de Quali vroeg ik of mensen stil konden zijn maar ik dit gebeurde niet dus dan zit ik liever alleen. Het helpt voor mij gewoon enorm als ik me in rust kan focussen. Andere mensen zullen daar wat minder last van hebben, want het kan wel toegevoegde waarde hebben, maar ik denk dat ik in de Pitlane geen top 10 finish gehad zou hebben.

Allemaal bedankt voor de race!
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste