[OS2016] Olympische spelen 2016

Pagina: 1 ... 9 ... 25 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• prOnorama2
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-09 23:35
Zo kan de de Procter & Gamble K Promo ook weer van de buis :P

Nu het echte werk: Schippers *O*

Spannend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Hopen op nu wel een medaille, anders is dit wel een teleurstellend nachtje opblijven zo -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bal130
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:03
WTF die verspring finale van de mannen...

Zo spannend en in laatste poging springt Lawson over gouden streep maar er wordt 7.78m gemeten terwijl sprong tegen 8.40m aan zat. Hij ziet resultaat wat niet kan kloppen maar jury is al bezig met harken dus z'n afdruk is al gewist, was misschien genoeg voor goud maar door een faal van de jury/meetapparatuur glipt sowieso een medaille door z'n handen en misschien zelfs goud...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Artjuh schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 03:21:
Zwemmen lag zeker dicht bij elkaar. Bij de BBC dachten ze dat de Britse won en staan versteld staat ze als 4e eindigde. Zelfde als de NOS en Kromo.
Hier in Polen dachten de comentators dat Kromo ook voor lag even hoor :+

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GertjanO
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:49
bal130 schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 03:24:
WTF die verspring finale van de mannen...

Zo spannend en in laatste poging springt Lawson over gouden streep maar er wordt 7.78m gemeten terwijl sprong tegen 8.40m aan zat. Hij ziet resultaat wat niet kan kloppen maar jury is al bezig met harken dus z'n afdruk is al gewist, was misschien genoeg voor goud maar door een faal van de jury/meetapparatuur glipt sowieso een medaille door z'n handen en misschien zelfs goud...
Op de herhaling was duidelijk te zien dat de hand al eerder het zand in ging. De 7.78m was dus wel terecht.

Neemt niet weg dat ik zowel de atleet fout vind door eerst weg te lopen en pas na het resultaat terug te komen (ik zou er altijd bij blijven om er zeker van te zijn dat de goede afdruk gemeten wordt), en de jury eveneens door meteen te gaan harken zodat er achteraf niets meer gecontroleerd kan worden (behalve de videobeelden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:33

TheVMaster

Moderator WOS
RoD schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 03:22:
Hopen op nu wel een medaille, anders is dit wel een teleurstellend nachtje opblijven zo -O-
Ja..het is zo wel een beetje een deceptie zeg :( pff...daar blijf ik niet de halve nacht voor op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bal130
GertjanO schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 03:27:
[...]

Op de herhaling was duidelijk te zien dat de hand al eerder het zand in ging. De 7.78m was dus wel terecht.

Neemt niet weg dat ik zowel de atleet fout vind door eerst weg te lopen en pas na het resultaat terug te komen (ik zou er altijd bij blijven om er zeker van te zijn dat de goede afdruk gemeten wordt), en de jury eveneens door meteen te gaan harken zodat er achteraf niets meer gecontroleerd kan worden (behalve de videobeelden).
Dat had ik even gemist met switchen tussen livestreams en volgen van forums :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

TheVMaster schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 03:30:
[...]

Ja..het is zo wel een beetje een deceptie zeg :( pff...daar blijf ik niet de halve nacht voor op!
Jullie mogen altijd nog Polen steunen :P :+

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pinobigbird
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-09 20:53

Pinobigbird

doesn't share food!

Kom op Dafne :)F

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bal130
Bensimpel schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 03:34:
[...]

Jullie mogen altijd nog Polen steunen :P :+
Of Thiam! :)B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Poolse tv zender hier zegt, hup Dafne!

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:45

Fiber

Beaches are for storming.

Ik ook! Kom op Dafne! Matige buitenbaan helaas. Maar daar zal het niet aan liggen. Ze moet het kunnen.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Fiber schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 03:38:
Ik ook! Kom op Dafne! Matige buitenbaan helaas. Maar daar zal het niet aan liggen. Ze moet het kunnen.
Ze kan het ook...baan zou niet uit moeten maken....al oogt ze wel wat nerveus..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
WTF....geen medaille :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Helaas!

Gauw naar bed...

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Huilend naar bed -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird

Pinobigbird

doesn't share food!

Thomson goud, Dafne vijfde. Precies wat ik zei dus

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Jankend naar bed dus.... :'( :'( :'( :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Geen echte verrassing, wel jammer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird

Pinobigbird

doesn't share food!

Dafne heeft fysieke problemen?!
Voor de 200 moet ze wel fit zijn hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

damn jammer,

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 19:53
Jammer, niet geheel onverwachts gezien de tijden van de anderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prOnorama2
:'(

Gelukkig had ik al het laatste bodempje whisky uit de fles ingeschonken tegen de spanning, heb ik toch nog een leuk slaapmutsje.

De doorslapers winnen vandaag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bal130
Haar start was ook een stuk minder
prOnorama2 schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 03:55:

Gelukkig had ik al het laatste bodempje whisky uit de fles ingeschonken tegen de spanning, heb ik toch nog een leuk slaapmutsje.

Ach als atletiekfanaat ben ik niet alleen voor Schippers en Kromo wakker gebleven maar wou ik de andere onderdelen ook wel zien dus maakt mij niet zoveel uit

[ Voor 86% gewijzigd door bal130 op 14-08-2016 03:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

ScrooLoose

A muddle of nervous words...

Na die halve finales had ik ook niet verwacht dat ze en medaille zou halen, 10.90 is gewoon goed maar die anderen waren beter.

Beetje raar dat ze zegt fysieke problemen te hebben, zoiets zou ik stil houden tot na de spelen... volgens mij floepte dat er gewoon uit door de frustratie.

Smiling as the shit comes down...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Was ook een erg zure reactie. Logisch, maar of het slim is met het oog op de 200.

Had nog een belletjestrekker net voor de finale, hoogst irritant maar zat al op scherp.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bal130
JAAAAAAAA Goud voor Thiam! 6810 punten :)B *O* :)B *O* :)B

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-09 20:45

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Ja, mooi man :)B

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Artjuh
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
bal130 schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 04:25:
JAAAAAAAA Goud voor Thiam! 6810 punten :)B *O* :)B *O* :)B
Gefeliciteerd ;).
Mooie spannende laatste 800m! :)
Ook echt 5 persoonlijke records voor Thiam, wauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:58

vhal

ಠ_ಠ

Jammer van Schippers maar bij het huidige. zwemmen krijg ik echt zo'n "NL elftal en teren op oude successen" gevoel.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 03:50

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Poeh, zeker jammer zeg! Maar belangrijker, die blessure :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23:03
MikeyMan schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 09:20:
Poeh, zeker jammer zeg! Maar belangrijker, die blessure :|
Welke blessure, daar is toch niets over bekend? Ze zegt ergens last van te hebben, maar dat is het dan ook. Ook vreemd dat ze er niets over willen zeggen..

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17-09 16:14
Misschien ongesteld ofzo. :p

Voelt allemaal wel erg als excuus zoeken. Ze loopt 10.90 wat niet ver van haar PR zit. Op wat uitzonderingen na zie ik niemand pieken van de Nederlanders.

De zwemmers.... ben benieuwd wat Alberda te vertellen heeft, die zou na de Spelen toch de reden van zijn vertrek toelichten?

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PjotrStroganov
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:07
Ze heeft onder de 11 gelopen op een afstand waar ze niet favoriet was. Prachtige prestatie. De 200 meter zal nog meer gehyped worden, omdat ze hat daar echt moet doen.

En gefeli België! Snoer die Engelsen de mond.

PSN/XBL/Steam ID: PjotrStroganov

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasmibalsingh
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 01:17
Ja goede prestaties van België en Nederland. Vooral als je het vergelijkt met een groot land als India dat tot nu toe 0 medailles heeft behaald, in Londen 2012 waren dat er zelfs maar 3 in totaal.

PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Zeer fraaie prestatie van Thiam op de zevenkamp. Jammer van Schippers maar had daar eerlijk gezegd ook max. brons verwacht. De 200m is meer haar nummer dus hopelijk gaat ze daar vlammen!

Maar toch ook weer genoeg andere sporten waar wel fraaie medailles worden binnengesleept. _/-\o_

En de zwemmers/zwemsters/bond mogen zich wel eens achter de oren gaan krabben. Zal vast ook wel gebeuren maar dit had op basis van hun eerdere prestaties toch echt wel beter gekund volgens mij.

Als je het zelfs voor elkaar krijgt koning en koningin zo op de foto te krijgen... :P

Afbeeldingslocatie: https://nos.nl/data/image/2016/08/14/308079/xxl.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door Bastien op 14-08-2016 12:18 ]

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-09 21:30
Ook in de atletiek is het toch wel beneden maats....Dafne is misschien nog wel redelijk, maar de rest? Martina in de eerste ronde eruit???? Meerkampster ver van PB's af. Nee we moeten het helaas van de overwachtte successen (v. Breggen, roeien vrouwen-2, Ligtlee) en wrs het zeilen hebben. Ik ben bang dat Epke ook niet gaat brengen wat we hadden verwacht, en voor die 19 jarige BMX-er is het denk ik iets te indrukwekkend allemaal. en dan is het toernooi voorbij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

wat ik me afvraag is waarom Schippers eerst achter ligt en dan iedereen gaat inhalen. Waarom is ze niet meteen snel....................????????????//

http://nos.nl/rio2016/art...-podium-op-100-meter.html

[ Voor 21% gewijzigd door Salvatron op 14-08-2016 13:04 ]

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-09 10:04

Martinspire

Awesomeness

bvbal79 schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 12:44:
Ook in de atletiek is het toch wel beneden maats....Dafne is misschien nog wel redelijk, maar de rest? Martina in de eerste ronde eruit???? Meerkampster ver van PB's af. Nee we moeten het helaas van de overwachtte successen (v. Breggen, roeien vrouwen-2, Ligtlee) en wrs het zeilen hebben. Ik ben bang dat Epke ook niet gaat brengen wat we hadden verwacht, en voor die 19 jarige BMX-er is het denk ik iets te indrukwekkend allemaal. en dan is het toernooi voorbij
Mja het is nog niet fantastisch. Aan de andere kant doen we dit jaar wel mee in veel meer onderdelen dan voorheen en de ervaring die men daar op doet is ook weer belangrijk voor de toekomst. Ik vind niet dat NL het slecht doet, maar de successen worden nu elders gehaald dan waar men ze verwacht had. Het damesturnen heeft bv geen medaille opgeleverd, maar is voor Nederlandse begrippen echt wel een goed resultaat. En er zijn zo her en der nog genoeg Nederlanders in de race om een medaille.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Martina heb ik nooit als medaillekandidaat gezien. Best een goede sprinter, maar niet op wereldniveau. Idem met de meerkampsters. Vetter had het in dit veld nooit kunnen redden voor een medaille als je naar haar kunnen kijkt in vergelijking met de andere deelneemsters, Visser en Broersen hebben gewoon niet hun jaar om verschillende redenen.

Maar Hassan is wel serieus een kandidaat in ieder geval, ben erg benieuwd. De rest van het NL team heeft keurig de kwalificatie eis gehaald maar ik denk niet dat daar iemand serieus voor de medailles is gekomen. Althans niet op basis van hun prestaties tegenover die van de wereldtop. Maar je weet het maar nooit, ook Thiam zou op basis van de gegevens vooraf niet snel als potentiële winnaar worden aangemerkt. Maar ze doet het toch 'maar even'.

Maar dat is ook het 'zieke' aan het vooraf al gaan invullen van medailles. Het bederft eigenlijk de sfeer als er eens iets tegenvalt omdat teveel mensen denken dat het allemaal maar zekerheidjes zijn of moeten zijn. Als er in de sport er iets niet is... Daarom is het ook zo fantastisch dat ineens uit (voor mij als buitenstaander bij veel sporten) onverwachte hoek er medailles opduiken. :)
Salvatron schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 13:04:
wat ik me afvraag is waarom Schippers eerst achter ligt en dan iedereen gaat inhalen. Waarom is ze niet meteen snel....................????????????//

Zij heeft een minder explosieve start. Daar is hard op getraind maar je kunt dat niet zomaar ombuigen zonder concessies te doen op de rest van de 100m. Dus het is uiteindelijk een balans in start en de rest van de afstand. Daarom is ze ook veel sterker op de 200m dan op de 100m. Ze moet het hebben van de kracht die na ± 30 meter aangesproken wordt en dat kan ze best even volhouden. Echter op de 100m is de afstand dan net te kort, bij de 200m gaat het meestal wel goed.

[ Voor 27% gewijzigd door Bastien op 14-08-2016 13:08 ]

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
sambalbaj schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 04:00:

Had nog een belletjestrekker net voor de finale, hoogst irritant maar zat al op scherp.
Wtf, op dat tijdstip? Ik zou zenuwachtig worden.
prOnorama2 schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 03:55:

Een bodempje, nadat je tot dat tijdstip al de halve fles had opgezopen? ;)

Doorslaper winnen ja, maar ik werd doodtoevallig wakker voor die finale, en zette radio naast het bed aan, met 1 minuut kon die weer uit.

@foto hierboven: wauw wat een foto, haha, ik neem aan dat dat bij zwemmen was...

Over Schippers: zeker dit zat er in met die andere tijden, maar toch had ik het willen zien als zij gewoon een baan in het midden had gehad. Verder staat nos voor lul, met hun hypen van Schippers, iets wat ze mij verleden jaar ook al teveel deden op het Sporter vh Jaar Gala.
Tenslotte: opvallend hoeveel gejuich er was in het stadion voor Schippers, heet zij al Usain Bolt-status bereikt ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 00:41
Sjah schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 13:08:

Over Schippers: zeker dit zat er in met die andere tijden, maar toch had ik het willen zien als zij gewoon een baan in het midden had gehad. Verder staat nos voor lul, met hun hypen van Schippers, iets wat ze mij verleden jaar ook al teveel deden op het Sporter vh Jaar Gala.
Tenslotte: opvallend hoeveel gejuich er was in het stadion voor Schippers, heet zij al Usain Bolt-status bereikt ofzo?
Zo heel erg gehyped werd ze toch niet? Ik vond juist dat er opvallend vaak gemeld werd dat ze op de 100m echt een outsider was voor de medailles, juist om de verwachtingen enigzins te temperen.

Gejuich geen idee, misschien omdat er sinds volgens mij redelijk lange tijd voor het eerst een Europeaan in de finale stond?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Nu online
Ok, dan heb jij meer naar die uitz. dan ik zitten kijken, vond en vind nog steeds dat er flink op haar ingezet werd, bijv. door vannacht als de koninginnennacht te adverteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Niet online

ScrooLoose

Zelfs op CNN (site) was er een tijdje terug een heel item over haar dat ze wel eens de koningin van de spelen zou kunnen worden door de 100m en 200m te winnen.
Dus het is niet alleen de Nederlanders die zo een hype rond Schippers maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
Sjah schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 13:29:
Ok, dan heb jij meer naar die uitz. dan ik zitten kijken, vond en vind nog steeds dat er flink op haar ingezet werd, bijv. door vannacht als de koninginnennacht te adverteren.
Dat wordt er natuurlijk ook wel, maar ik heb wel het idee dat dit met het idee gebeurde dat ze kanshebber was op 100m, maar dat de grootste verwachtingen (terecht) voor de 200m zijn, als ze daar geen medaille pakt is het gewoon een teleurstelling. Dat vind ik bij de 100m eigenlijk niet, daar liep een ijzersterk veld waar Daphne voor goud haar PR dik had moeten aanscherpen, en voor zilver moeten evenaren en waar de bronzen tijd nipt onder haar PR zat uit mijn hoofd. Dit in een race waar volgens mij niemand een PR liep (werd iig niet genoemd) en volgens mij de seizoens beste tijd er niet eens aanging, en dat dus door de omstandigheden er mogelijk niet eens in zou zitten. Dat ze een kans had was zeker, maar dat had ze wel de 100m van haar leven moeten lopen.
ScrooLoose schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 13:33:
Zelfs op CNN (site) was er een tijdje terug een heel item over haar dat ze wel eens de koningin van de spelen zou kunnen worden door de 100m en 200m te winnen.
Als alles op zijn plek was gevallen had dat natuurlijk ook kunnen gebeuren. Voor de 200 is ze natuurlijk topfavoriet, en bij de 100 was ze een outsider. Als alles dan goed gaat kan je gewoon beide winnen, en als dat gebeurt ben je natuurlijk wel de (atletiek) koningin van de spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04:49
ScrooLoose schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 13:33:

Grappig vind ik dat in Nederland. Als klein kikkerlandje doen we grote dingen en nemen die als vanzelfsprekend en bij andere dingen maken we er een enorme hype van, zoals bij sport. Vooral bij voetbal erger ik me er groen en geel aan. Iemand hoeft in Nederland twee keer een scheet te laten en hij moet gelijk naar Barcelona of Manchester United. Nu ook weer met die Schippers en Kromowidjojo. Geweldig hoor dat we zulke talenten hebben, maar idd die hype en blijheid en aandacht eromheen. Ik gun die mensen hun vreugde, maar het is bloedje irritant.

Overigens vind ik het al snel irritant als dingen overhyped worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Het heet het grootste kleinelandsyndroom. ;)

Verwachtingen zijn hooggespannen, omdat er ook streng geselecteerd wordt. En 1 bronzen judoka en geen medailles bij het zwemmen is gewoon onverdedigbaar.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GertjanO
Wat ik zo jammer vind is de scorebord journalistiek wat overal plaats vind. Er wordt alleen maar gekeken naar de eindstand en niet naar het resultaat. Wij (Nederlanders) lopen alleen maar te miepen dat er geen medailles/overwinningen behaald worden, i.p.v. trots te zijn op de behaalde prestaties.

Kromowidjojo is daar een prachtig voorbeeld van. Er zitten daar 6 meiden binnen 0,12 seconden en zij zit maar 0,06 seconden van een medaille af. Vervolgens lees ik overal hoe slecht ze wel niet was...

Schippers idem dito. Zij haalde vorig jaar de wereldtitel op de 200m door 0,03 seconde voor de concurrentie te finishen. Nu lees ik bijna overal dat er verwacht wordt dat zij de titel even gaat binnenhalen, minder dan de titel is gewoon slecht.

Vergeet niet, dit zijn de Olympische Spelen: op elke discipline doen de beste sporters van de gehele wereld mee. De verschillen zijn klein. Schippers moet kunnen winnen, maar voor hetzelfde geld wordt ze weer 5e, terwijl ze wel een (zeer) goede tijd neerzet. Dan heeft ze het gewoon goed gedaan, ook al behaald ze geen medaille.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Nu online
Wat was de medialle-oogst in London, en waar dreigt het nu op uit te komen?

Edit: owww 6,6,8.....nou we zitten al op 4 Goud, kortom komt goed (als Goud echt het enige is dat telt).

[ Voor 43% gewijzigd door Sjah op 14-08-2016 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 19:53
Sjah schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 16:41:

Edit: owww 6,6,8.....nou we zitten al op 4 Goud, kortom komt goed (als Goud echt het enige is dat telt).
6 goud, 6 zilver en 8 brons. Qua gouden medailles hoeft dit helemaal geen slecht jaar te worden, we zitten inmiddels op 4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
Sjah schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 16:41:
Londen 6 goud, 6 zilver, 8 brons.

Nu 3 goud, 2 zilver, 3 brons, waar nog een gouden bij komt voor Dorian tenzij hij de medal race op een of andere manier niet finished. Voor goud zie ik nog zeker kansen om London te evenaren, en misschien zelfs wel te verbeteren, of we ook nog op koers liggen voor de doelstelling van 20+1 medailles durf ik zo niet te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Niet online

ScrooLoose

GertjanO schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 16:31:
Wat ik zo jammer vind is de scorebord journalistiek wat overal plaats vind. Er wordt alleen maar gekeken naar de eindstand en niet naar het resultaat. Wij (Nederlanders) lopen alleen maar te miepen dat er geen medailles/overwinningen behaald worden, i.p.v. trots te zijn op de behaalde prestaties.

Kromowidjojo is daar een prachtig voorbeeld van. Er zitten daar 6 meiden binnen 0,12 seconden en zij zit maar 0,06 seconden van een medaille af. Vervolgens lees ik overal hoe slecht ze wel niet was...

Schippers idem dito. Zij haalde vorig jaar de wereldtitel op de 200m door 0,03 seconde voor de concurrentie te finishen. Nu lees ik bijna overal dat er verwacht wordt dat zij de titel even gaat binnenhalen, minder dan de titel is gewoon slecht.

Vergeet niet, dit zijn de Olympische Spelen: op elke discipline doen de beste sporters van de gehele wereld mee. De verschillen zijn klein. Schippers moet kunnen winnen, maar voor hetzelfde geld wordt ze weer 5e, terwijl ze wel een (zeer) goede tijd neerzet. Dan heeft ze het gewoon goed gedaan, ook al behaald ze geen medaille.
Ik ben het met je eens hoor maar in het verleden behaalde resultaten bieden misschien geen garantie voor de toekomst ze scheppen wel verwachtingen.

En het is niet zo dat die verwachtingen te hoog waren, iig niet bij het zwemmen.
En als je kijkt naar de doelstellingen bij het zwemtoernooi kan je alleen maar de conclusie trekken dat ze gefaald hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Salvatron schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 13:04:

Andere vraag: waarom blijft de rest niet snel? :)

De een is goed met starten, de ander in het vasthouden van de topsnelheid (noot: niemand versnelt meer na 40m, het is een kwestie van minder snel afremmen dan de rest), Elaine Thompson is in beide goed :P

En zoals gezegd, het vasthouden van topsnelheid is wat Schippers dus favoriet maakt op de 200m. Net als Martina en Bolt relatief langzame starters maar kunnen hun topsnelheid 10-20m langer volhouden dan de meeste anderen.

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
GertjanO schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 16:31:

Trots op 6e worden van 8 deelnemers in de finale? :? Het deelnemen is belangrijker dan winnen credo is al even de deur uit door professionalisering van sporten. Vooralsnog gaat onze vloot (zeilen en roeien) wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-09 10:04

Martinspire

Awesomeness

Señor Sjon schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 17:29:
[...]

Trots op 6e worden van 8 deelnemers in de finale? :? Het deelnemen is belangrijker dan winnen credo is al even de deur uit door professionalisering van sporten. Vooralsnog gaat onze vloot (zeilen en roeien) wel goed.
Het behalen van de finale op zichzelf is al best knap natuurlijk, maar ook dat lijkt niet meer mee te tellen nee

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GertjanO
Señor Sjon schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 17:29:
[...]

En dit is dus precies wat ik bedoel met scorebord journalistiek. Ze was slecht omdat de slechts 6e van de 8 werd.

Ze zat maar 0,06 seconden achter een medaille, en 0,12 seconde achter goud. Dat is echt heel weinig. M.a.w. ze was net niet goed genoeg voor goud. We mogen best trots zijn op haar prestatie, ondanks dat ze "slechts" 6e werd in de finale.

Zelfde met Dafne straks. Als zij straks 5e of 6e wordt op (bijvoorbeeld) 0,3 seconde achter de winnares maar wel de tweede tijd uit haar leven loopt, heeft ze het gewoon steengoed gedaan. Dit ondanks dat iedereen zal gaan roepen hoe slecht het wel niet was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
De enige europese in de finale zegt ook wel wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Martinspire schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 17:47:
[...]

Het behalen van de finale op zichzelf is al best knap natuurlijk, maar ook dat lijkt niet meer mee te tellen nee
Nee, als ze geen medaille konden winnen, waren ze al niet geselecteerd, althans dat is in de regel xe norm.
GertjanO schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 18:04:
[...]

En dit is dus precies wat ik bedoel met scorebord journalistiek. Ze was slecht omdat de slechts 6e van de 8 werd.

Ze zat maar 0,06 seconden achter een medaille, en 0,12 seconde achter goud. Dat is echt heel weinig. M.a.w. ze was net niet goed genoeg voor goud. We mogen best trots zijn op haar prestatie, ondanks dat ze "slechts" 6e werd in de finale.

Zelfde met Dafne straks. Als zij straks 5e of 6e wordt op (bijvoorbeeld) 0,3 seconde achter de winnares maar wel de tweede tijd uit haar leven loopt, heeft ze het gewoon steengoed gedaan. Dit ondanks dat iedereen zal gaan roepen hoe slecht het wel niet was.
De verschillen zijn klein door de korte afstand. Theo Bos ging er op de baan ook af op een paar tienden. Dat is gewoon de norm van die sport. Op 100m rennen of 50m zwemmen zal er nooit veel tijd inzitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16-09 15:52
Señor Sjon schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 18:24:
[...]

Nee, als ze geen medaille konden winnen, waren ze al niet geselecteerd, althans dat is in de regel xe norm.

[...]

De verschillen zijn klein door de korte afstand. Theo Bos ging er op de baan ook af op een paar tienden. Dat is gewoon de norm van die sport. Op 100m rennen of 50m zwemmen zal er nooit veel tijd inzitten.
Niet helemaal. De nummer 1 was langzamer dan Naomi in Londen en de nummer 6 was beter dan het zilver in Londen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Hadden we onze Belgische vrienden al gefeliciteerd met Nafissatou Thiam...? Bij deze dan. Wat een geweldige atlete! _/-\o_ :)B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
Señor Sjon schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 18:24:
[...]

Hoewel de criteria natuurlijk per sport verschillen is volgens mij bij het NOC een criterium dat je zicht moet hebben op een top 8 klassering en er zijn natuurlijk genoeg sporten waar iemand die top 8 kan halen normaliter niet in de buurt van de medailles komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird

Pinobigbird

doesn't share food!

Wat een overmacht van Dorian zeg. De rest is niet eens in de buurt, het scheelt echt minuten _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Nu online
Die Herman vd Zandt vind ik dus wel een anchorman....in wording, hij heeft de pokerkop ervoor (zeker, uiterlijk speelt een rol bij zoiets).

Dat surfen en zeilen, ik vind het TOTAAL geen tv-sporten, beetje heen en weer zien varen, ok dat Dorian wint mooi, maar dat is meer omdat je het al dagen hoorde, dan dat je (ik) genoot van mooie beelden. Maar goed, tv geschikt of niet, dat zou geen argument moeten zijn, alhoewel het dat natuurlijk wel is (geld....anyone?).

V Ligtlee, leuk, maar nog een keer Goud zie ik niet gebeuren.

En dan nog iets, die hockey-Goud medailles, ik krijg er geen kick van, doet me echt niks. Ik stel voor om eens 30 jaar niks te winnen op dat gebied, in ruil voor 1 Wk-titel voetbal. :9~ _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Laatst online: 00:05
30 jaar geen hockeymedailles?

Ik ruil 30 jaar aan Olympische medailles in als ik eens in mijn leven mag meemaken dat Oranje het WK wint.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennism
Sjah schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 22:00:
Die Herman vd Zandt vind ik dus wel een anchorman....in wording, hij heeft de pokerkop ervoor (zeker, uiterlijk speelt een rol bij zoiets).
Dat vind ik ook wel, als is ie soms wel irritant, bijv. vandaag. Heel de dag (en gister ook al) dat ze de Medal race van Dorian live zouden uitzenden, komt puntje bij paaltje loopt ie te ouwehoeren met Tom Egbers over hoe mooi de lamp wel niet is waar ie wel even onderdoor gaat lopen en dat het tafeltje op de verkeerde plek staat om zijn voet op te zetten, om daarna ook nog eens reclame in te starten waardoor er amper iets te zien is van de medal race ( dat laatste zal niet zijn keuze zijn, maar het komt wel even irritant over).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023

Dat surfen en zeilen, ik vind het TOTAAL geen tv-sporten, beetje heen en weer zien varen, ok dat Dorian wint mooi, maar dat is meer omdat je het al dagen hoorde, dan dat je (ik) genoot van mooie beelden. Maar goed, tv geschikt of niet, dat zou geen argument moeten zijn, alhoewel het dat natuurlijk wel is (geld....anyone?).
Als zeiler kan ik je hierin bijna alleen maar gelijk geven.

Zeilen is een hele mooie en complexe sport, maar het is voor publiek heel moeilijk te volgen. Op tv proberen ze wat actie aan boord te filmen. Leuk maar daar wordt de wedstrijd niet mee beslist. (op olympisch niveau kan iedereen de boot technisch goed varen)
Hoe een boot getrimd wordt (vooral in de meer technische klassen zoals bijvoorbeeld de finnjol) is niet te zien en al helemaal niet te begrijpen. Wedstrijden worden vooral gewonnen door tactische keuzes in het maken van de slagen. Met de gps trackers zijn ze tegenwoordig in staat die in beeld te brengen, maar de reden waarom de zeilers keuzes maken is meestal niet te volgen zonder de wind ter plekke te zien en te voelen. Enkel wat basale verdedigende slagen zijn te herkennen.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Ligtlee is door naar 8ste finale op de sprint, :)

Van Riessen niet ;(

[ Voor 22% gewijzigd door Bensimpel op 14-08-2016 22:40 ]

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
Bensimpel schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 22:34:
Ligtlee is door naar kwart finale op de sprint, :)

Van Riessen niet ;(
Van Riessen nog herkansing zo toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Dennism schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 22:36:
[...]

Van Riessen nog herkansing zo toch?
Klopt ja, hopen dat ze die haalt :)

[ Voor 7% gewijzigd door Bensimpel op 14-08-2016 22:41 ]

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 00:31

Quad

Doof

Ik probeer het te volgen via de NOS app, maar stream valt elke keer vast. Op website hele week geen last gehad, maar nu via de app is het wel ruk.

Naja, ik zie het morgen wel weer wat het geworden is met de NL'ers in Rio.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Nu online
Dr. Strangelove schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 22:12:
30 jaar geen hockeymedailles?

Ik ruil 30 jaar aan Olympische medailles in als ik eens in mijn leven mag meemaken dat Oranje het WK wint.
Helaas vriend, ik zie dat jij 38 bent, en ik ben 46, het zit erin dat we de kist ingaan, zonder dat mee te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon

V Ligtlee, leuk, maar nog een keer Goud zie ik niet gebeuren.

En dan nog iets, die hockey-Goud medailles, ik krijg er geen kick van, doet me echt niks. Ik stel voor om eens 30 jaar niks te winnen op dat gebied, in ruil voor 1 Wk-titel voetbal. :9~ _/-\o_
De hockeyheren zijn anders al aardig op weg... Laatste jaren winnen ze erg weinig. Maar zij zijn wel een paar keer wereldkampioen geworden. ;)

Maar anders wat, wellicht denkt iedereen aan medailles omdat je nauwelijks een sport helemaal meekrijgt, behalve als een Nederlander op dat moment actief is? Van de sprint wielrennen zie je niks behalve de Nederlanders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Ze beginnen in ieder geval goed met snelle voorsprong tegen australie.

En 2-0 voor bij rust d:)b
Als ze deze winnen hebben ze een mooie uitgangspositie voor een medaille.

[ Voor 43% gewijzigd door M a r c o op 14-08-2016 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Del Potro staat een break voor maar een set achter tegen Murray... Zeer spannend, maar ik moet echt naar bed helaas. Deze best of five kan nog wel een paar uur duren... 5-7, 3-1.....

Hockey mannen nu al op 3-0. Die gaan het zonder mij ook wel redden.

En de wekker zetten voor atletiek ga ik ook niet doen. Er moet ook nog gewerkt worden morgen...

[ Voor 31% gewijzigd door Fiber op 14-08-2016 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
En 3-0!!! _/-\o_
Dit mag toch niet meer mis gaan nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Erg knap die 3-0, ik had niet gedacht dat ze dit zouden kunnen winnen. Goed, het is nog wel even, maar de stand is veelbelovend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-09 21:30
Ik zit gewoon het baanwielrennen te kijken...mooi onderdeel dat omnium, en wat de fuck rijdt die Deen hard op de achtervolging!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
Zo schakelen ze alle aussies 1 voor 1 uit ;)

En 4-0, nu is het wel afgelopen.
:)F

[ Voor 32% gewijzigd door M a r c o op 15-08-2016 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippocampus

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Haha, ja het duurde even, maar daar is de 4e goal :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
En dan na te gaan (zoals al 6 keer vernoemd in commentaar ;) ) dat ze 2 jaar geleden in wk finale 6-1 verloren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
De assistent (16 jaar lang) is de hoofdtrainer geworden na die finale. Schijnen ook veel toernooien en wedstrijden gespeeld te hebben de laatste maanden. Ze zijn een stuk minder scherp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02:05

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Zet ik afgelopen nacht de wekker voor Dafne Schippers en Ranomi Kromowidjojo; zie ik dus Dafne in de halve finale en Ranomi in de finale en hoef ik nog maar 1 x wakker te worden. De laptop staat nog aan, de stream loopt nog en de wekker gaat... zet ik de wekker weer uit en word ik toch verdorie niet wakker. Ja, pas als Dafne wordt geïnterviewd... :S Dus net maar even de herhaling op de website van de NOS gezien. Als die baan langer was geweest had ze meer kans gehad. Dat biedt wat mij betreft dus wel voldoende perspectief voor de 200m. Hoop dat ze daar een medaille wint.

Maar eens kijken of ik vannacht er bij de mannen wel voor wakker wordt.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bal130
Jorgen schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 00:24:
Maar eens kijken of ik vannacht er bij de mannen wel voor wakker wordt.
Half uurtje eerder zetten kan je ook finale 400m mannen zien wat toch wel een open strijd is met Kirani James, Wayde van Niekerk en Leshawn Merrit...

Zelf van plan weer alles te kijken om hopelijk Sifan Hassan door te zien gaan naar finale 1500m.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02:05

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Wel jammer dat als je dit mooie en handige overzicht op Google.nl te voorschijn krijgt, dat dan de zoekbalk niet meer werkt en je niet even eenvoudig de wedstrijdafstand kunt wijzigen. (Chrome, Win10)

https://www.google.nl/web...null%2Cnull%2Cnull%2C0%5D

Bedankt voor de tip. Die 400 m ga ik met m'n moeie hoofd ook maar vanuit bed bekijken dan.

Van het programma op de NOS website:

atletiek
01:10 - 03:33
Atletiek avondsessies met onder meer
om 02.00 uur 100 meter halve finale (m);
om 02.30 uur halve finale 1500 (v) met Sifan Hassan;
om 03.00 uur finale 400 meter (m)
en 03.25 uur finale 100 meter (m)

Wat een rotstream op nos.nl zeg. Je zou denken dat midden in de nacht er minder mensen naar kijken, maar ik heb continu vastlopers of blokkerig beeld. Op NPO.nl loopt-ie zo mogelijk nog sneller vast. Dan gaat het daarna weer eventjes goed en dan begint het feest weer opnieuw.

[ Voor 33% gewijzigd door Jorgen op 15-08-2016 02:25 ]

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippocampus

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Heerlijk nuchtere muppet die Sifan Hassan :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bal130
Wat een WR van van Niekerk

EDIT
Jorgen, ik hoop dat ik je niet teleurgesteld heb :9

[ Voor 54% gewijzigd door bal130 op 15-08-2016 03:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippocampus

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Zo, die ging hard idd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Naar Michael Johnson standaarden loopt ie nog slordig ook (armen die alle kanten op wapperen ipv strak van voren naar achter, etc. >:) ). Laatste van wie ik gedacht had die het record kon breken was Wariner dus het commentaar van Sedoc eerder vanavond dat ze steeds dichterbij kwamen sloeg eigenlijk nergens* op want die tijden van Wariner haalde bijna niemand meer, op van Niekerk bij de WK ... en dan is daar ineens een 43.02/3! 8)7 8)

* ~43.5 tijden, wel aardig veel sub 44 de laatste jaren toch van meerdere atleten

[ Voor 17% gewijzigd door apis29 op 15-08-2016 03:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hippocampus

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Tjeees, Duitsers met hun winst in de allerlaatste secondes van de wedstrijd (hockey). Bloedstollend. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 22:31
Van Niekerk kreeg vleugels toen hij merkte dat er aan het eind van de bocht nog niemand naast hem liep, en zich dus realiseerde dat hij goud kon halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippocampus

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

zetje01 schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 03:27:
Van Niekerk kreeg vleugels toen hij merkte dat er aan het eind van de bocht nog niemand naast hem liep, en zich dus realiseerde dat hij goud kon halen.
Hij ging ook erg rap van start, maar wist het vol te houden en zelfs uit te lopen naar de finish.

Bolt ondertussen weer goud :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
En toen bleek het Armstrong deel II te zijn :P :D met nu de IAAF die de hand boven het hoofd houdt van de talisman van de sport ...

[ Voor 44% gewijzigd door apis29 op 15-08-2016 03:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippocampus

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Is er een onderdeel wat zo gehyped is als de 100mt? (het is amper 10 sec. presteren maar we kijken er al een half uur naar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prOnorama2
Mwah Bolt beetje saai wordt het wel: Ik weet niet of de sportschoenverkopers hier écht blij mee zijn: die hebben marketing-technisch liever een Amerikaanse of Britse winnaar denk ik zo. ;)

Wel een top sportieve prestatie uiteraard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Nou ik denk niet dat die op Gatlin als winnaar zitten te wachten ;). De Britse markt is al helemaal niet groot (maar wel internationaal media bereik); denk dat ze liever op een (nieuwe) Chinese winnaar zitten te wachten :Y

Bolt is sowieso al een wereldmerk en Jamaica heeft internationaal al een gunfactor vanwege reggae, Bob Marley, etc. Maar idd een (andere) Amerikaanse winnaar zou Puma vast wat meer helpen op de Amerikaanse markt ... (maar je kan maar zover komen met Puma, mooi spul is het allemaal niet :+ )

[ Voor 25% gewijzigd door apis29 op 15-08-2016 04:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippocampus

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Zeker een top prestatie, dat staat buiten kijf. Ik vraag me wel af waarom dit onderdeel zoveel meer glamour of aanzien heeft dan alle andere atletiek onderdelen.
Eerder in dit topic ging het nog over het zwemmen met het hebben van zoveel onderdelen en het schrappen ervan. Maar waarom doen er zoveel atleten mee aan de 100 meter (8 heats met 8 deelnemers)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wickedm3n
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 04-08 14:55

wickedm3n

Always having fun!

apis29 schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 03:10:
Naar Michael Johnson standaarden loopt ie nog slordig ook (armen die alle kanten op wapperen ipv strak van voren naar achter, etc. >:) ). Laatste van wie ik gedacht had die het record kon breken was Wariner dus het commentaar van Sedoc eerder vanavond dat ze steeds dichterbij kwamen sloeg eigenlijk nergens* op want die tijden van Wariner haalde bijna niemand meer, op van Niekerk bij de WK ... en dan is daar ineens een 43.02/3! 8)7 8)

* ~43.5 tijden, wel aardig veel sub 44 de laatste jaren toch van meerdere atleten
Ik zie nu net de race.. had ik totaal niet verwacht..
Net wat je zegt Wariner had het kunnen doen denk ik.
Uiteindelijk merrit misschien ook wel maar dat van niekerk het zou doen..
Ik begin nu echt te twijfelen aan de baan lengte :X

In progress: VW kever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Hippocampus schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 03:29:
[...]

Hij ging ook erg rap van start, maar wist het vol te houden en zelfs uit te lopen naar de finish.
Dat is niet uitlopen, dat is zulke harde verzuring dat de hersenen de spieren niet meer kunnen aansturen :)

Ongelofelijk wereldrecord zeg, en zo onverwacht! Ik dacht na Londen dat Kirani James het wereldrecord wel snel zou breken.

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:58

vhal

ಠ_ಠ

kenneth schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 08:38:
[...]
Dat is niet uitlopen, dat is zulke harde verzuring dat de hersenen de spieren niet meer kunnen aansturen :)

Ongelofelijk wereldrecord zeg, en zo onverwacht! Ik dacht na Londen dat Kirani James het wereldrecord wel snel zou breken.
Je zou bijna denken dat de baan te kort is wat iemand anders ook al zei :P Ik kan mij niet voorstellen dat de ondergrond - waarvan ik iets had gelezen dat deze sneller zou zijn - zo'n tijdwinst met zich mee kan brengen.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 05:41
Voor iedereen die de prestaties tegen vindt vallen, lees deze column maar eens: http://www.ad.nl/dossier-...en-uitschieters~a4db9698/
Pagina: 1 ... 9 ... 25 Laatste