[OS2016] Olympische spelen 2016

Pagina: 1 ... 21 ... 25 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-07 11:23
volgens mij gingen ze in de halve finale kansloos ten onder tegen supergemotiveerde Belgen.
Mijn punt is dat de halve finale helaas vaak het eindstation is, en Nederlanders blijkbaar niet in staat zijn om een teamprestatie neer te zetten op dat moment dat het écht moet, ondanks dat de intrinsieke kwaliteit er wel is. Dat zag je bijvoorbeeld ook in de finale van het beachvolleybal in Den Haag.

[ Voor 18% gewijzigd door Witte op 19-08-2016 12:30 ]

Houdoe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PickleRick
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 14-08 12:45
Witte schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 12:27:
volgens mij gingen ze in de halve finale kansloos ten onder tegen supergemotiveerde Belgen.
Mijn punt is dat de halve finale helaas vaak het eindstation is, en Nederlanders blijkbaar niet in staat zijn om een teamprestatie neer te zetten op dat moment dat het écht moet, ondanks dat de intrinsieke kwaliteit er wel is. Dat zag je bijvoorbeeld ook in de finale van het beachvolleybal in Den Haag.
In het geval van de hockeyheren ben ik het wel met je eens. Handbal en (beach)volleybal hebben naar mijn mening wel gewoon naar vermogen gepresteerd en het net niet gered helaas. Gaan voor brons dan maar! Al lijkt me dat voor beide teams vrij lastig, gezien de tegenstanders. Om het in het geval van de volleybal/handbal geen teamprestatie te noemen, gaat me net wat te ver :P

Steam: Pickle Rick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juke!
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 24-02-2021
Volledig mee eens Witte.

Is ook grote verschil tussen bijvoorbeeld de Duitsers en de Nederlanders. Om een of andere reden laten de Nederlanders het kopje snel hangen bij tegenslag of denken al gewonnen te hebben bij een kleine voorsprong.

Dat gezegd hebbende, heb tot op heden zeer genoten van de diverse sporten maar begrijp tot op heden niet waarom die Spelen daar gehouden worden:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• walletje-w
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-09 22:39
Witte schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 12:27:
Beetje generaliserend eigenlijk. Het is toevallig nu zo het geval maar als je gaat kijken naar alle andere overwinningen/medailles die er gewonnen zijn zie je daar toch een aantal zeer standvastige resultaten van mensen die niet van opgeven wisten. Ik ben het dus niet met je eens en zou het eerder toeschrijven aan het falen van de mannen hockey en de normale pech die ieder team ter wereld heeft, wat heet verliezen.

Het is ook wel mooi hoe goed mensen zijn in het herkennen van patronen maar ongelofelijk falen in het herkennen van randomness. Aldus Daniël Lakens YouTube: If not me, then someone else; But if not us, then no one | Daniël La...- En dat zie je dan weer terug in de analyses om te willen begrijpen hoe iets heeft kunnen gebeuren.

[ Voor 22% gewijzigd door walletje-w op 19-08-2016 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Lochte en zijn 3 medezwemmers waren nog wel slim genoeg om hun idiote acties na hun sportwerk te hebben gedaan. Maar wat een dombo's, zeker Lochte heeft zijn "brand" flink schade aangedaan.

http://www.bbc.co.uk/news/world-latin-america-37127499

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
gambieter schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 14:02:
Lochte en zijn 3 medezwemmers waren nog wel slim genoeg om hun idiote acties na hun sportwerk te hebben gedaan. Maar wat een dombo's, zeker Lochte heeft zijn "brand" flink schade aangedaan.

http://www.bbc.co.uk/news/world-latin-america-37127499
Dit gedrag staat toch juist haaks op de Olympische gedachte.
Gewoon rijkelui kinders die uit de hoogte doen, mensen kleineren, geen respect voor het land welke de hosting doet.
Ik had ze lekker gediskwalificeerd.
De Olympische Spelen hadden tot doel de volkeren te verbroederen. Als ze elkaar nu maar zouden ontmoeten bij een gezellig evenement als een sportwedstrijd, dan zouden ze elkaar vanzelf in de armen vallen. Het waren wedstrijden, dus er moest ook wel een winnaar zijn, maar eigenlijk ging het daar niet om: meedoen was belangrijker dan winnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Viper® schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 14:22:
Dit gedrag staat toch juist haaks op de Olympische gedachte.
Gewoon rijkelui kinders die uit de hoogte doen, mensen kleineren, geen respect voor het land welke de hosting doet.
Ik had ze lekker gediskwalificeerd.
[rant]
Heeft niets met respect voor Brazilie te maken, meer met de manier waarop sporters op de Amerikaanse campus worden behandeld. Als je een goede sporter bent, kun je vaak zat zelfs met verkrachting weg komen.

Recent is een student met een tik op de vingers weggekomen nadat hij een bewusteloos meisje had verkracht. Zijn vader vond dat hij niet zwaar gestraft moest worden, want dat zou wel erg hard zijn voor 20 minuten van "action", en de student zelf vond dat hij slachtoffer was van het gemakkelijk aan alcohol komen was 8)7 . En een rechter die daarin meegaat, dat de publiciteit al straf genoeg was.

Beetje vergelijkbaar met de "Affluenza" argumentatie: door een rijk kind te zijn, kan je het verschil tussen goed en kwaad niet goed meer zien... Je zou toch elke rechter, advocaat en idioot <censuur> die met dergelijke argumentaties aankomt :(
[/rant]

Helaas kan je ze niet diskwalificeren voor dit. Het had een mooi gevolg geweest. Opnemen in de regels: "elk wangedrag/crimineel gedrag gedurende de gehele OS resulteer in diskwalificatie, ook na de sport zelf".

[ Voor 8% gewijzigd door gambieter op 19-08-2016 17:07 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raznov
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-09 10:08
Dat snelwandelen is toch wel een pareltje zeg. NOS heeft er een fijne uitleg bij geschreven:
http://nos.nl/rio2016/art...wandelen-gaat-kijken.html
Maar moet toch eerlijk zeggen dat dit jury lid beter een ambu-team kan bellen dan dingen opschrijven als je het mij vraagt:Afbeeldingslocatie: https://nos.nl/data/image/2016/08/19/310115/864x486.jpg 8)7

Strava & Untappd - Do not combine!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:40
Zit net nog even dat korte interviewtje te kijken van de NOS interviewer met Tess Wester, maar het verbaast me wel dat ze toch bijzonder domme vragen stellen. Niet alleen bij de handbal meiden, maar over het algemeen.

Stagiair ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Niet online

ScrooLoose

A muddle of nervous words...

De_Bastaard schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 15:00:
Zit net nog even dat korte interviewtje te kijken van de NOS interviewer met Tess Wester, maar het verbaast me wel dat ze toch bijzonder domme vragen stellen. Niet alleen bij de handbal meiden, maar over het algemeen.

Stagiair ofzo?
We hebben het over de NOS, die hebben nog nooit intelligente vragen kunnen stellen.

Smiling as the shit comes down...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-09 18:20
gambieter schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 14:30:
[...]

[rant]
Heeft niets met respect voor Brazilie te maken, meer met de manier waarop sporters op de Amerikaanse campus worden behandeld. Als je een goede sporter bent, kun je vaak zat zelfs met verkrachting weg komen.

Recent is een student met een tik op de vingers weggekomen nadat hij een bewusteloos meisje had verkracht. Zijn vader vond dat hij niet zwaar gestraft moest worden, want dat zou wel erg hard zijn voor 20 minuten van "action", en de student zelf vond dat hij slachtoffer was van het gemakkelijk aan alcohol komen was 8)7 . En een rechter die daarin meegaat, dat de publiciteit al straf genoeg was.

Beetje vergelijkbaar met de "Affluenza" argumentatie: door een rijk kind te zijn, kan je het verschil tussen goed en kwaad niet goed meer zien... Je zou toch elke rechter, advocaat en idioot af oeten schieten die met dergelijke argumentaties aankomt :(
[/rant]

Helaas kan je ze niet diskwalificeren voor dit. Het had een mooi gevolg geweest. Opnemen in de regels: "elk wangedrag/crimineel gedrag gedurende de gehele OS resulteer in diskwalificatie, ook na de sport zelf".
Dat was ook de eerste reactie van USOS gisteren. Die jongens staan onder enorme druk. Dus moeten ze zich kunnen ontladen. Ik kan dat nu echter nergens meer terug vinden. Een weekje in een Braziliaanse cel had wel geholpen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Is me al meerdere malen opgevallen maar Brazilie is toch echt het meest onsportieve publiek dat ik ook gezien heb.

Supporteren voor je eigen land is een ding, maar de tegenstand uitjouwen is toch alles behalve de olympische gedachte.

Erger me er blauw aan -_-

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:34

Martinspire

Awesomeness

Snelwandelen is weer bezig :')

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

azz_kikr schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 16:20:
Is me al meerdere malen opgevallen maar Brazilie is toch echt het meest onsportieve publiek dat ik ook gezien heb.

Supporteren voor je eigen land is een ding, maar de tegenstand uitjouwen is toch alles behalve de olympische gedachte.

Dat heb ik ook al diverse keren gehad. Stelletje idioten bij elkaar daar, nooit meer een groot internationaal toernooi wat mij betreft (en niet alleen daarom trouwens).
Tinuz___ schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 10:03:
[...]

Je lijkt nog gelijk te hebben ook:
http://nos.nl/rio2016/art...ijd-in-olympisch-bad.html
Zoals het artikel terecht opmerkt kan je er natuurlijk niet zomaar uit concluderen dat Ranomi daardoor een medaille misliep, maar als je de data bekijkt lijkt het er toch wel zeer sterk op dat er stroming is in het bad.
Zijn we nog op tijd om protest in te dienen? 8)7
* Bastien koestert zijn glazen bol. Die gaat nog flink wat opleveren zo. :+ :D

Maar het zou toch wel erg slecht zijn als dit echt waar is en zeker in dusdanige mate dat er echt hinder is op basis van welke baan je zwemt. Denk dat het een gevalletje doofpot gaat worden, of het zwembad wordt volgende week alvast weer afgebroken of zo zodat het niet getest kan worden. :P

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Bastien schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 16:27:
[...]
Dat heb ik ook al diverse keren gehad. Stelletje idioten bij elkaar daar, nooit meer een groot internationaal toernooi wat mij betreft (en niet alleen daarom trouwens).
Gezien de huidige financiële situatie, denk ik dat ze voorlopig ook niks kunnen organiseren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

azz_kikr schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 06:28:
Zo erg zal ze trouwens niet gehinderd worden als ze niet onmiddelijk gaat klagen. En de ghanese is paar tinten donkerder. Als je dat niet herkent :D

Akkoord, ze loopt wel buiten haar baan een beetje, dus maybe diskwalificatie. Maar dat help nl niet aangezien ze zesde waren en tijd toch ruk,was.

"y alleen een protest toekent als er sprake is geweest van fysiek contact of als een atlete het stokje uit de hand van een ander slaat. Dat was hier niet het geval." Zegt jury
Ze werd flink gehinderd doordat ze eerder vertrok dan moest doordat ze die Ghanese vrouw op haar baan zag, en doordat haar medespeelster moest uitwijken voordat ze de stok over gaf. Dus echt zware hinder die de hele estafette heeft verpest lijkt me.

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

azz_kikr schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 16:20:

Volledig mee eens.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:53

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Vraag me serieus af waarom ze van die kleine verzetjes op die bmxjes zetten. Valt niet bij te trappen zo :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Netjes van Smulders. 2e in run 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:01
Toch een mooie sport om te kijken dat BMX, hoe lang duurt het nu voor de volgende heats zijn?

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:10

Dido

heforshe

MikeyMan schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 18:33:
Vraag me serieus af waarom ze van die kleine verzetjes op die bmxjes zetten. Valt niet bij te trappen zo :?
Zitten daar dan versnellingen op? Dacht dat het fixies waren.

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
v. Benthem is wel klaar nu.
Smulders al redelijk safe denk ik nu.

[ Voor 41% gewijzigd door M a r c o op 19-08-2016 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:53

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Dido schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 18:58:
[...]

Ja? Dan kun je er toch nog wel een zwaardere versnelling op zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Helemaal niks bij de paardensport dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Exocet schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 19:13:
Helemaal niks bij de paardensport dus...
?
geen goud is toch niet hetzelfde als helemaal niks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
P.O. Box schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 19:14:
[...]

?
geen goud is toch niet hetzelfde als helemaal niks?
Nog 1 rijder en 3e plek!
Brons kan nog in feite

en moeten er nog 7 hoor ik. kan is nihil dan.

[ Voor 10% gewijzigd door M a r c o op 19-08-2016 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Slechte tweede run van de BMX´ers helaas..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22:32
Smulders heel goed, goede startpositie straks in de finale. Dat wordt spannend straks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
Smulders zeer overtuigend naar de finale.
Belgische zit er ook bij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
En kennelijk de topfavoriete eruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15:15
[...]

Kan je toch een andere tandwiel verhouding zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:09

vhal

ಠ_ಠ

Net de finale gemist voor van Benthum :(

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Ai, wat zonde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

"Alles voor een medaille!!"

En ze valt... :/

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Favorietenrol blijft moeilijk voor de Nederlanders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raznov
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-09 10:08
Krijg zo'n karma gevoel bij de meeste "favorieten rollen" ja.
Wel erg jammer, want de voorgaande 2 races waren wél erg goed :(.

Jeey, toch nog een zilver plakje! :D

[ Voor 13% gewijzigd door Raznov op 19-08-2016 20:22 ]

Strava & Untappd - Do not combine!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009

Quad

Doof

Zilver!! Voor van Gorkom!

Bizar, op de fotofinish finisht de Colombiaan voor de Amerikaan.
Maar beiden dezelfde tijd en beiden brons. :?

[ Voor 74% gewijzigd door Quad op 19-08-2016 20:25 ]

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:32
Is dat duidelijke verschil in de fotofinish tussen de nummer 3 en 4 minder dan een duizendste? Dus daarom beide derde plaats? Apart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Hoezo 2 keer brons?
De fotofinish was duidelijk, Colombiaan voor Amerikaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Hier doen ze het op electronische tijden, niet met foto finish.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milambur
  • Laatst online: 03-06 20:29
Lijkt er toch op dat alleen de Colombiaan brons krijgt.
Nicholas Long leek even goed te zijn voor brons maar werd na bestudering van de finishfoto teruggezet naar een vierde stek. De Colombiaan Carlos Alberto Ramirez Yepes bleef Long met slechts 0,005 van een seconde voor.
Bron: http://nos.nl/rio2016/art...rovert-zilveren-plak.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
De Amerikaanse medaille alsnog ingetrokken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
Raznov schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 20:15:
Krijg zo'n karma gevoel bij de meeste "favorieten rollen" ja.
Wel erg jammer, want de voorgaande 2 races waren wél erg goed :(.
Ja echt hè. Er is niet één individu / team dat absoluut tot de favorieten behoorde en ook daadwerkelijk goud heeft gepakt / kan pakken volgens mij. Misschien de hockey vrouwen, maar die waren vooraf geen topfavoriet toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:31

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Dorian.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
True (al was dit wel een ander soort klasse dan 4 jaar terug en was het maar de vraag hoe dat zou gaan toch?), en Marit wellicht. Maar verder hebben ze het denk ik allemaal niet gered?

[ Voor 20% gewijzigd door Joster op 19-08-2016 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
De roeisters waren ook wel soortvan topfavoriet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Hoeveel favorieten waren er dan daadwerkelijk? Want er liepen ook wel wat zelfbenoemde favorieten rond.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Lol, de koning bij het boksen. _O-

In elk geval verzekerd van het zilver bij het boksen!

[ Voor 45% gewijzigd door Quad op 19-08-2016 21:13 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Sjurm schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 20:45:
De Amerikaanse medaille alsnog ingetrokken
Van wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Quad schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 21:12:
Lol, de koning bij het boksen. _O-
Je moet wat als de favorieten het af laten weten :P
BMX

[ Voor 26% gewijzigd door vhal op 19-08-2016 21:16 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
Gonadan schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 21:11:
Hoeveel favorieten waren er dan daadwerkelijk? Want er liepen ook wel wat zelfbenoemde favorieten rond.
En in hoeverre stelden ze teleur? Dumoulin en Schipper behoorden tot de favorieten bijvoorbeeld, maar er zijn altijd meerdere gegadigden en met zilver maak je het toch prima waar. Plus dat er in bepaalde sporten moeilijk is om het als favoriet waar te maken omdat het vaak alle kanten op kan. Kijk maar naar het BMX van vanavond of 50m waar iedereen super dicht bij elkaar ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:26

SuBBaSS

-has Ryzen

VS tegen Spanje, halve finale basketbal. Scheidsrechters drukken hun stempel aardig op de wedstrijd (ongelooflijk veel én overdreven technische fouten gegeven) en het is mooi om opa Mart daarover los te horen gaan in het commentaar bij de stream.
Ruststand 45-39. Wederom zeker geen walk-over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
BMX, die bronze medaille die werd alsnog via fotofinish ingetrokken. Eerst stonden zowel Colombiaan als Amerikaan op brons met zelfde tijd. Colombiaan bleek echter eerder te zikn gefinisht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Sjurm schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 21:16:
En in hoeverre stelden ze teleur? Dumoulin en Schipper behoorden tot de favorieten bijvoorbeeld, maar er zijn altijd meerdere gegadigden en met zilver maak je het toch prima waar. Plus dat er in bepaalde sporten moeilijk is om het als favoriet waar te maken omdat het vaak alle kanten op kan. Kijk maar naar het BMX van vanavond of 50m waar iedereen super dicht bij elkaar ligt.
Precies. We kunnen wel met z'n allen roepen dat Schippers twee keer goud gaat ophalen maar dat is natuurlijk totaal niet realistisch.

Alleen bij een niveau Bolt kan je dergelijke statements serieus nemen. Neemt niet weg dat je er natuurlijk voor kunt gaan, maar zilver is ook gewoon mooi.

Wat mij wel opvalt is dat weinig Nederlandse sporters boven zichzelf uitstijgen. Geen nieuwe records of dergelijken. Gewoon goed zeggen ze dan, tja, met gewoon goed haal je geen goud.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

[...]

Geen Fixies. Met dat verzet kan je nooit fixie rijden volgens mij. Zijn denk ik gewoon enkele tandwielen met vrijloop. Heb wat zitten rondlezen en blijkbaar mag je de gear-ratio zelf kiezen. Had me ook al zitten afvragen. Met een zwaarder verzet ben je toch zo weg op die 8m hoge helling? Veel/lange bergje-op zitten er niet tussen

Of zouden de ratio's gekozen worden zodat men de snelheden niet te hoog gaan liggen en je van de baan gaat of de heuvels optimale

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18:37

Vos

AFCA

Mag er vanuit gaan dat ze zelf wel weten wat het meest optimale is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Scheisse, 1-0 voor Engeland. Komaan dames.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Vos schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 22:10:
Mag er vanuit gaan dat ze zelf wel weten wat het meest optimale is ;)
Maar toch, het is knap arrogant als ze niets met ons internet advies doen.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
Beetje onverwachte goal, Nederland leek beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Nederland beter in het missen van kansen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS

SuBBaSS

-has Ryzen

Kom op hockeymeisjes, druk een paar puntjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Ze kunnen het dan toch, bal in het bakkie. :)

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Mooie! :D

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Mooie counter!

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS

SuBBaSS

-has Ryzen

Hello Kitty! Zo moet dat! *O*
En nu meteen eroverheen aub!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Komaan meiden. Mooie counter. Erop en erover.

Die donkerharige Nederlandse wil ik ook wel es overgaan trouwens :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grindtegel
  • Laatst online: 16:16
Ligt dat nou aan mij als ik zeg dat er tegenwoordig geen een strafcorner meer ingaat. Vroegah was een strafcorner zowat gegarandeerd een goal maar ik kan me niet heugen wanneer Nl er eentje in heeft geprikt (zowel vrouw als man)

iets later: ok ligt aan mij

[ Voor 6% gewijzigd door Grindtegel op 19-08-2016 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wognummer
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 00:03
Grindtegel schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 22:30:
Ligt dat nou aan mij als ik zeg dat er tegenwoordig geen een strafcorner meer ingaat. Vroegah was een strafcorner zowat gegarandeerd een goal maar ik kan me niet heugen wanneer Nl er eentje in heeft geprikt (zowel vrouw als man)
U zei 😝

Nice 2-1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS

SuBBaSS

-has Ryzen

Hoppaaaaaaaaaaa!! 2-1!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Niet online

ScrooLoose

Lekker hoor :)
Ze gaan er wil minder makkelijk in dan in het verleden lijkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
Die Britten zijn wel efficiënt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Pfff, dat was slecht verdedigd, zeg. Zo vecht je naar 2-1 voor en laat je ze 2-2 maken :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Tja, twee kansen twee goals ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grindtegel
Nederlandse verdedigers taan twee keer te slapen, wat een oelewappers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Aaaargh. Die twee stonden ook lekker vrij daar, omg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Een beetje verdedigen zou wel helpen. :X :N

Ze geven veel te veel weg... gemiste strafcorners, matig verdedigen. Hopelijk gaat het ooit nog beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Helder, ze willen het spannend laten lijken. Eerst die strafbal recht op de keeper, dan twee keer de tegenstander naar je doel laten komen en niets verdedigen.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS

SuBBaSS

-has Ryzen

Snotver, die komt even uit de lucht vallen.
Ff slikken en draad weer oppakken. Zijn best goed bezig, alleen dat afmaken (en verdedigen ook ja)...

[ Voor 8% gewijzigd door SuBBaSS op 19-08-2016 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Ik krijg een déjà vu gevoel. Vorige keer konden die Britten er ook niets van maar mazzelden toch naar het kampioenschap

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Wat een knullige verdediging daar... Lijkt me zelfde als de finale bij de mannen. Best spelende ploeg maakt geen goals en de andere zijn belachelijk efficiënt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Volgens mij een bekende ongeschreven voetbalwet wat vanavond aan de orde is.. Zoveel kansen maar niet afmaken. Tegenstander krijgt er 1 en scoort direct. Is zuur.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grindtegel
Britten mazzelen niet, Nederland staat te slapen in de verdediging en mist scherpte. Dat is een recept voor verlies.

Weer een gevalletje van " ach zo dichtbij en dan nèt niet" wat de leus van deze Olympics is wat Nl betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Niet online

ScrooLoose

Wat doen al die hockey coaches met die headsets, met wie praten die ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
ScrooLoose schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 22:40:
Met een assistent die hoger in het stadion zit en dus beter overzicht heeft van wat er gebeurt / hoe er gespeeld wordt / etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 17:15
Bijvoorbeeld met assistenten die de wedstrijd van boven bekijken, (voor een beter overzicht) dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Support staff, mensen die de stats in de gaten houden, wie momenteel het beste speelt etc,

Er zit ook een speler wat hoger, die geeft alle formaties door, bird eye view zegmaar.

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Niet online

ScrooLoose

Duidelijk d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grindtegel
Volgens mij zitten ze gewoon stiekem naar een muziekje te luisteren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Grindtegel schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 22:40:
Britten mazzelen niet, Nederland staat te slapen in de verdediging en mist scherpte. Dat is een recept voor verlies.
Er is geen uitgespeelde kans geweest, systeempje chaos wat toevallig voor het doel komt. En ja, dat is Nederland niet scherp genoeg maar de manier waarop de Britten scoren is meer geluk dan wijsheid.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grindtegel
Ja dat is ook zo maar die Britten scoren omdat Nederland verzaakt. Een mazzelgoal is een bal die er ongelukkig in ketst ofzo. Daar is hier geen sprake van.

De Britten mazzelen wel dat Nl staat te slapen, dat dan wel

[ Voor 0% gewijzigd door Grindtegel op 19-08-2016 22:48 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
Wat dat betreft wordt hockey veel professioneler aangepakt dan profvoetbal.
(anyways, dat bleek een paar jaar geleden wel, toen tijdens een voetbaltoernooi de meeste Nederlandse spelers niet alle spelers van de komende tegenstander kenden. Dat is bij het hockey uitgesloten, ze hebben mappen vol info over iedere mogelijke tegenspeler. Én huiswerk!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Denk dat er ook wel een demografisch verschil is. Hockey is een elite sport met veel hoger opgeleiden, veel voetballers hebben amper de lagere school afgerond.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS

SuBBaSS

-has Ryzen

Wel meh ja, dat ge-"jie-bie", ook van die pokerstar. Die verbetert zichzelf zelfs als ze eerst Engeland wil zeggen en maakt er alsnog dat domme jie-bie van. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

De manier van strafballen mogen ze ook invoeren in de voetballerij. :Y
Niks geen rebound mogelijkheid e.d.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Niet online

ScrooLoose

SuBBaSS schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 22:52:
Wel meh ja, dat ge-"jie-bie", ook van die pokerstar. Die verbetert zichzelf zelfs als ze eerst Engeland wil zeggen en maakt er alsnog dat domme jie-bie van. :|
GB is ook wat anders dan Engeland.
Weinig verschil met NL zeggen.

[ Voor 4% gewijzigd door ScrooLoose op 19-08-2016 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Grindtegel schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 22:47:
Ja dat is ook zo maar die Britten scoren omdat Nederland verzaakt. Een mazzelgoal is een bal die er ongelukkig in ketst ofzo. Daar is hier geen sprake van.

De Britten mazzelen wel dat Nl staat te slapen, dat dan wel
Nou, zag je hoe ze die tweede raakte? Het was mazzel dat hij überhaupt op doel ging. :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
Gonadan schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 22:53:
[...]

Nou, zag je hoe ze die tweede raakte? Het was mazzel dat hij überhaupt op doel ging. :D
Yep, het was een blundergoal. Als het geen finale was geweest, hadden ze er met z'n allen om moeten lachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
Ja! mooie variant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
Nu niet meer weggeven