Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiakNL
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 05-06 08:37
Hallo tweakers,

Omdat mijn oude Samsung Galaxy s4 de geest heeft gegeven ben ik opzoek naar een nieuwe smartphone.

Mijn oog is gevallen op de volgende 2 modellen:

1: Huawei P9 Lite
voordelen (vergeleken met LG g4):
• Lagere prijs
• Iets sneller volgends deze speed test
• Heeft wel een vingerafdruk scanner (klein voordeel)
2: LG G4
voordelen (vergeleken met P9 lite):
• Betere camera (geen referentie kunnen vinden)
• Hogere resolutie (Maakt alles iets scherper weet niet of dit mij opvalt)
• Iets groter scherm

Nu nijg ik een klein beetje richting de LG G4 omdat ik waarschijnlijk meer heb aan de betere camera van de LG G4 ten opzichte van de extra snelheid van de P9 lite.

Er rust nu wel het volgende probleem:

Ik zie hier en daar wat probleem topics rondom de LG G4, ik weet alleen niet of ik hier ook last van ga krijgen omdat ik een nieuwe wil gaan aanschaffen zonder een abonnement (prepaid)

Probleem topics met de LG G4:

Bootloop
Telefoon doet helemaal niks meer

Wat adviseren jullie?

Is de LG G4 een betere telefoon of is de P9 Lite de betere keuze?

Wat zijn jullie ervaringen? Is er misschien nog een ander model die er nog boven uitsteekt? (onder de 350 euro)

Overigens heb ik ook de OnePlus 2 tegen de LG G4 aangehouden.

Op papier zou de OnePlus 2 beter moeten zijn maar dat zie ik in het volgende filmpje niet terug

Kan iemand mij dit uitleggen? Of zijn er al verbeteringen aan de OnePlus2 aangebracht die deze performance problemen oplost die ik niet zo snel kan terug vingen?

Alvast bedankt voor jullie tijd en moeite!

Met vriendelijke groet,

ManiakNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-06 23:20
Ik heb je topic verplaatst van AND naar MAA (mobiel aankoop advies)

Als je naar de OP2 kijkt, zou ik toch ook even kijken of je je budget met 50 euro kan oprekken voor de OP3.
OnePlus heeft aangegeven te gaan focussen op 1 model en dat zie je al in de rom updates, de op3 krijgt er nu vrij veel terwijl alle andere modellen achterblijven.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiakNL
@Prulleman
Als ik kijk wanneer de OP, OP2 en OP3 zijn uitgekomen. Is de kans dan niet aanzienlijk groot dat de OP3 na een jaar ook geen updates meer krijgt? Ik hoop wel 2 tot 3 jaar met de telefoon te kunnen doen. vooral als deze 50 EUR over het budget gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:49
Als je het kan missen zou ik voor de OP3 gaan (zelf naar overgestapt vanaf de G4).
Mijn verhalen over de G4 heb je misschien al wel gelezen in het G4 topic. 3 reparaties, 4 keer kapot door bootloop. Nieuwe series zouden het niet meer moeten hebben normaal gesproken, maar wat mij betreft hebben ze hun kruit verschoten.
De P9 lite is goedkoper en echt wel een goed toestel, dus die zou mijn voorkeur hebben tussen deze 2.

De OP2 valt wat mij betreft af, al is het maar door het ontbreken van NFC bijvoorbeeld, iets dat ik toch altijd gebruik als ik mijn boodschappen afreken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiakNL
@yannickie111

Hoe bevalt de OP3?

Zit een beetje rond te neuzen en als ik wat video's bekijk vergelijken ze hem al snel met de SGS 7 wat ik positief vindt om dat de SGS 7 echt een hele smak duurder is.

Hoe bevalt de camera? Hij schijnt best aardig te zijn als je geen foto's in het donker wilt maken.

Ik merk ook dat er geen extra SD slot op zit. Mis je deze? Persoonlijk heb ik bij mijn SGS 4 een extra SD kaart van 64 GB erin gestopt omdat ik echt te weinig foto's en video's kon maken (SGS 4 had ook maar 16GB intern).

De OnePlus3 heeft een hogere resolutie camera dus ik ben benieuw of de 64GB intern geheugen nog steeds genoeg zal zijn om een dag door te komen als je bijvoorbeeld foto's maakt en wat filmpjes als je een dagje uitgaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yannickie111
ManiakNL schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 11:23:
@yannickie111

Hoe bevalt de OP3?

Zit een beetje rond te neuzen en als ik wat video's bekijk vergelijken ze hem al snel met de SGS 7 wat ik positief vindt om dat de SGS 7 echt een hele smak duurder is.

Hoe bevalt de camera? Hij schijnt best aardig te zijn als je geen foto's in het donker wilt maken.

Ik merk ook dat er geen extra SD slot op zit. Mis je deze? Persoonlijk heb ik bij mijn SGS 4 een extra SD kaart van 64 GB erin gestopt omdat ik echt te weinig foto's en video's kon maken (SGS 4 had ook maar 16GB intern).

De OnePlus3 heeft een hogere resolutie camera dus ik ben benieuw of de 64GB intern geheugen nog steeds genoeg zal zijn om een dag door te komen als je bijvoorbeeld foto's maakt en wat filmpjes als je een dagje uitgaat.
Helemaal prima. Kleine bugs in het begin, maar dit is opgelost in de update paar dagen terug.
Camera is voor mij meer dan goed genoeg. Opslag van 64GB is ook genoeg voor mij. ongeveer 3-4 MB per foto. Als je de hele dag gaat filmen in 4K zul je die 64GB in een dag wel vol krijgen, maar dat doe ik niet zo vaak :+ (Plus de stabilisatie van de OnePlus 3 is niet helemaal super.)

Dat is het nadeel van aankoopadvies vragen op tweakers, je stelt een budget voor jezelf en tweakers komen met veel beter spul dat buiten je budget ligt :*) Of het je 400 euro waard is moet je natuurlijk zelf bepalen. Voor 400 euro is de OP3 een supertelefoon (inderdaad vergelijkbaar met de S7), maar de P9 is ook prima voor ruim 100 euro minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiakNL
yannickie111 schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 11:46:
[...]

Helemaal prima. Kleine bugs in het begin, maar dit is opgelost in de update paar dagen terug.
Camera is voor mij meer dan goed genoeg. Opslag van 64GB is ook genoeg voor mij. ongeveer 3-4 MB per foto. Als je de hele dag gaat filmen in 4K zul je die 64GB in een dag wel vol krijgen, maar dat doe ik niet zo vaak :+ (Plus de stabilisatie van de OnePlus 3 is niet helemaal super.)

Dat is het nadeel van aankoopadvies vragen op tweakers, je stelt een budget voor jezelf en tweakers komen met veel beter spul dat buiten je budget ligt :*) Of het je 400 euro waard is moet je natuurlijk zelf bepalen. Voor 400 euro is de OP3 een supertelefoon (inderdaad vergelijkbaar met de S7), maar de P9 is ook prima voor ruim 100 euro minder.
Dat is inderdaad een groot gevaar dat je over je budget gaat.

Ik bekijk het daarom ook vanuit een andere hoek.

Als ik de OP3 zou nemen zou ik hiermee 2,5-3 jaar moeten doen ten opzichte van de P9 lite die ik van mijzelf na 2 jaar mag vervangen.

De vraag is alleen of de OP3 het zolang zou kunnen volhouden.

Als ik kijk naar de verschillen tussen de P9 lite en de OP3 lijkt de OP3 echt wel een heel stuk beter. Vooral de 6GB aan ram geeft mij wel de vertrouwen dat ik in ieder geval RAM technisch gezien de komende jaren niet tekort zal komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yannickie111
ManiakNL schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 11:57:
[...]

Dat is inderdaad een groot gevaar dat je over je budget gaat.

Ik bekijk het daarom ook vanuit een andere hoek.

Als ik de OP3 zou nemen zou ik hiermee 2,5-3 jaar moeten doen ten opzichte van de P9 lite die ik van mijzelf na 2 jaar mag vervangen.

De vraag is alleen of de OP3 het zolang zou kunnen volhouden.

Als ik kijk naar de verschillen tussen de P9 lite en de OP3 lijkt de OP3 echt wel een heel stuk beter. Vooral de 6GB aan ram geeft mij wel de vertrouwen dat ik in ieder geval RAM technisch gezien de komende jaren niet tekort zal komen.
De P9 zal het "net zo lang volhouden" als de OP3 naar mijn idee. Het probleem zit bij mij altijd in de accu, kapot scherm, gedeukte behuizing of weet ik wat. Technische specificaties zijn na 2 jaar tegenwoordig eigenlijk nog best wel OK.
6GB RAM van de OP3 is leuk, maar met de G4 (3GB RAM even uit mijj hoofd) nooit problemen op dat vlak gehad. De 6GB is vooral een marketing gebeuren om te kunnen laten zien wie de grootste ballen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiakNL
yannickie111 schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 12:05:
[...]

De P9 zal het "net zo lang volhouden" als de OP3 naar mijn idee. Het probleem zit bij mij altijd in de accu, kapot scherm, gedeukte behuizing of weet ik wat. Technische specificaties zijn na 2 jaar tegenwoordig eigenlijk nog best wel OK.
6GB RAM van de OP3 is leuk, maar met de G4 (3GB RAM even uit mijj hoofd) nooit problemen op dat vlak gehad. De 6GB is vooral een marketing gebeuren om te kunnen laten zien wie de grootste ballen heeft.
Nog 2 3 vragen :)

1: Updates

Wat @Prulleman zegt dat de updates van de OP1 en OP2 achterblijven ten opzichte van de OP3, houdt dit in dat de OP3 nooit android 7 gaat hebben als deze uitkomt?

Zou ik hem dan moeten rooten en een andere ROM overheen moeten gooien?

2: USB-C

Ik heb eigenlijk nog nooit met USB-C iets gedaan. Betekend dit dat ik al mijn oude micro-usb kabels niet kan gebruiken om de OP3 op te laden?

*EDIT*
Kan ik deze kabels ook gewoon uit China bestellen of brengt dat een gevaar met zich mee

*EDIT 2*
3: Bescherming

Als ik op de OnePlus 3 website kijk, zie ik verschillende keuzes met betrekking tot een bescherming hoesje:

https://oneplus.net/be_nl/oneplus-3-protective-case

Zit er nog verschil in hoe goed een hoesje de telefoon beschermt?

Bijvoorbeeld de OnePlus 3 Sandstone Case VS OnePlus 3 Karbon Case

Of is er misschien een betere die ik ergens anders kan bestellen? (geen flip covers)

[ Voor 20% gewijzigd door ManiakNL op 29-07-2016 13:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
ManiakNL schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 12:36:
[...]

Nog 2 vragen :)

Wat @Prulleman zegt dat de updates van de OP1 en OP2 achterblijven ten opzichte van de OP3, houdt dit in dat de OP3 nooit android 7 gaat hebben als deze uitkomt?

Ik heb eigenlijk nog nooit met USB-C iets gedaan. Betekend dit dat ik al mijn oude micro-usb kabels niet kan gebruiken om de OP3 op te laden?

*EDIT*
Kan ik deze kabels ook gewoon uit China bestellen of brengt dat een gevaar met zich mee
ik bedoelde met name dat de OP1/2/X niet goed meer ondersteund worden omdat ze nu focussen op de 3. Ik vermoed dat die focus zal verschuiven als de 4 uitkomt, maar 7 zal zeker op de op3 uitkomen.
Een voordeel voor alle OP modellen is dat de community vrij groot is en de meeste zaken open source, zodat je altijd wel custom roms kan vinden die goed werken.

micro kabels werken inderdaad niet meer, tenzij je een adaptertje koopt (zie accesoires topic.
Ik heb zelf 2 anker C kabels op amazon.de gekocht.)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiakNL
Prulleman schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 12:55:
[...]

ik bedoelde met name dat de OP1/2/X niet goed meer ondersteund worden omdat ze nu focussen op de 3. Ik vermoed dat die focus zal verschuiven als de 4 uitkomt, maar 7 zal zeker op de op3 uitkomen.
Een voordeel voor alle OP modellen is dat de community vrij groot is en de meeste zaken open source, zodat je altijd wel custom roms kan vinden die goed werken.

micro kabels werken inderdaad niet meer, tenzij je een adaptertje koopt (zie accesoires topic.
Ik heb zelf 2 anker C kabels op amazon.de gekocht.)
Zou ik de links eens mogen hebben naar dit product?

Zit nu zelf naar het volgende te kijken

Kabel
http://www.banggood.com/B...ype-C-Male-p-1015832.html
http://www.banggood.com/1...for-Tablet-p-1026350.html

Adapter
http://www.ebay.com/itm/M...cef6b1:g:QUUAAOSw5VFWMeK9

Weet opzich niet of het uitmaakt of je een wat goedkopere kabel/adapter koopt of een duurdere

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
ManiakNL schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 13:20:
[...]

Zou ik de links eens mogen hebben naar dit product?

Zit nu zelf naar het volgende te kijken

Kabel
http://www.banggood.com/1...for-Tablet-p-1026350.html

Adapter
http://www.ebay.com/itm/M...cef6b1:g:QUUAAOSw5VFWMeK9

Weet opzich niet of het uitmaakt of je een wat goedkopere kabel/adapter koopt of een duurdere
check ook deze topics:
[OnePlus 3] Ervaringen & Discussie - Deel 2
[OnePlus 3] Het grote Accessoires topic

heb zelf deze 2 besteld:
https://www.amazon.de/Ank...eywords=anker+usb+c+kabel
https://www.amazon.de/Ank...ChromeBook/dp/B01AHKYIRS/

maar de adapters heb ik eigenlijk nog niet gebruikt, zit er wel 1 in de portomonee
verder dash in de werk tas, anker kabel bij mijn bed en anker kabel in de auto.

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yannickie111
ManiakNL schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 12:36:
[...]

Nog 2 3 vragen :)

Voorlopig gaat de OP3 echt nog wel updates krijgen, zeker doordat er een superactieve community bij zit.
Als OP zelf geen updates meer maakt is een custom rom een hele goede optie (wat een groot voordeel is van android/OP). Ik vind updates vooral in het begin erg belangrijk, om zsm kinderziektes en irritante bugs eruit te halen. Uit de laatste update blijkt dat OP erg goed luistert naar de community en met goede en nuttige fixes komen.

Klopt. Maar dat is simpel op te lossen met een adaptertje zoals je zelf aangeeft: http://www.ebay.com/itm/M...cef6b1:g:QUUAAOSw5VFWMeK9
Hij laadt dan minder snel dan met dash (dat is echt bizar snel), maar het werkt.
Een extra dash (car) charger zit ik zelf nog wel aan te denken, maar nu nog even niet gedaan.
*EDIT*
Dit was met micro usb ook al zo. Cheap-ass china meuk was daar ook rotzooi. Kabels die niet/nauwelijks werken, na een maand kapot gaan, of zelfs het stopcontact volledig (onherstelbaar) zwart blakeren (ervaring). Ik ga in ieder geval geen 10 euro meer besparen door goedkope rommel te kopen. Wel kunnen iets duurdere, maar geen originele, kabels wel, zoals van anker.
*EDIT 2*
3: Bescherming

Als ik op de OnePlus 3 website kijk, zie ik verschillende keuzes met betrekking tot een bescherming hoesje:

https://oneplus.net/be_nl/oneplus-3-protective-case

Zit er nog verschil in hoe goed een hoesje de telefoon beschermt?

Bijvoorbeeld de OnePlus 3 Sandstone Case VS OnePlus 3 Karbon Case

Of is er misschien een betere die ik ergens anders kan bestellen? (geen flip covers)
Ik ben om mijn eerste echte smartphone, jaartje of 7 terug, begonnen met een (plastic) screenprotector en hoesje. Deze snel er vanaf gehaald. Fabrikanten doen hun uiterste best om een prachtige telefoon te maken (zeker de OP3) en dan gooi je er een hoesje van 3 euro om. Ik snap dat persoonlijk niet. Ik ben gewoon zuinig op mijn spullen, en mocht er een krasje op komen, tsja, dan is dat maar zo. Het is een gebruiksobject. Daar heb ik liever gewoon plezier van dat hij mooi is dan zo'n lelijk hoesje :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiakNL
yannickie111 schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 14:38:
[...]

Voorlopig gaat de OP3 echt nog wel updates krijgen, zeker doordat er een superactieve community bij zit.
Als OP zelf geen updates meer maakt is een custom rom een hele goede optie (wat een groot voordeel is van android/OP). Ik vind updates vooral in het begin erg belangrijk, om zsm kinderziektes en irritante bugs eruit te halen. Uit de laatste update blijkt dat OP erg goed luistert naar de community en met goede en nuttige fixes komen.

[...]

Klopt. Maar dat is simpel op te lossen met een adaptertje zoals je zelf aangeeft: http://www.ebay.com/itm/M...cef6b1:g:QUUAAOSw5VFWMeK9
Hij laadt dan minder snel dan met dash (dat is echt bizar snel), maar het werkt.
Een extra dash (car) charger zit ik zelf nog wel aan te denken, maar nu nog even niet gedaan.

[...]

Dit was met micro usb ook al zo. Cheap-ass china meuk was daar ook rotzooi. Kabels die niet/nauwelijks werken, na een maand kapot gaan, of zelfs het stopcontact volledig (onherstelbaar) zwart blakeren (ervaring). Ik ga in ieder geval geen 10 euro meer besparen door goedkope rommel te kopen. Wel kunnen iets duurdere, maar geen originele, kabels wel, zoals van anker.

[...]

Ik ben om mijn eerste echte smartphone, jaartje of 7 terug, begonnen met een (plastic) screenprotector en hoesje. Deze snel er vanaf gehaald. Fabrikanten doen hun uiterste best om een prachtige telefoon te maken (zeker de OP3) en dan gooi je er een hoesje van 3 euro om. Ik snap dat persoonlijk niet. Ik ben gewoon zuinig op mijn spullen, en mocht er een krasje op komen, tsja, dan is dat maar zo. Het is een gebruiksobject. Daar heb ik liever gewoon plezier van dat hij mooi is dan zo'n lelijk hoesje :9
Daar heb je op zich ook wel weer gelijk in, ik heb mijn telefoon altijd in mijn broekzak maar niet met bijvoorbeeld mijn sleutels erbij.

Ik merk dat met mijn vorige telefoon wat zand tussen het hoesje in de achterkant van mijn telefoon is gekomen waardoor de gehele achterkant is beschadigd.

Bij de OnePlus3 steekt te camera wel een stukje je uit. Beschadigt hij dan niet erg snel als je de telefoon op een tafel legt? Of valt dat allemaal nog wel mee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yannickie111
ManiakNL schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 16:43:
[...]
Bij de OnePlus3 steekt te camera wel een stukje je uit. Beschadigt hij dan niet erg snel als je de telefoon op een tafel legt? Of valt dat allemaal nog wel mee?
Tot nu toe geen enkel krasje. Natuurlijk krast iets dat uitsteekt eerder, maar zoals ik zei: voorzichtig doen, dan komt het mijns inziens goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiakNL
Bij deze heb ik hem besteld! Spannend :) 5 aug wordt deze verzonden.

Ik denk dat bij deze dit topic gesloten mag worden.

Bedankt voor jullie reacties :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
Sorry voor de extra 100+ euro die ik je uit heb laten geven }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiakNL
yannickie111 schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 19:33:
Sorry voor de extra 100+ euro die ik je uit heb laten geven }:O
Ik denk wel dat het het waard zal zijn om gewoon weer lekker een snelle smartphone te hebben dan er een die een segment lager ligt (heb altijd wel genoten van mijn SGS 4)

Ook is het fijn dat deze telefoon ondersteunt wordt door de community door middel van nieuwe ROMS dus mocht de fabrikant geen nieuwe android versie ondersteunen is de kant aanwezig dat de community de nieuwe android versie wel zal poorten.

Nu maar hopen dat hij het 3 jaar vol mag houden :)

Alleen wel een beetje jammer dat ze hem niet binnen 24 uur opsturen en dat ik 1 of 2 weken moet wachten tot ik hem binnen krijg.

Wat ook fijn is dat ik 150 euro minder kwijt ben dan wat ik destijds voor mijn SGS 4 heb betaald, dus ik ga zo wel langzaam minder betalen voor mijn smartphones :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
ManiakNL schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 19:39:
[...]

Alleen wel een beetje jammer dat ze hem niet binnen 24 uur opsturen en dat ik 1 of 2 weken moet wachten tot ik hem binnen krijg.
De 'verwachte' leverdatum mag je met een korreltje zout nemen. Waarschijnlijk gaat het wel (veel) sneller dan dat.
Pagina: 1