Toevallig zat ik dit ook te lezen. https://www.droidapp.nl/n...pdate-android-7-0-nougat/MetalManic schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 13:54:
Ik lees net op Android world dat de G4 waarschijnlijk geen 7.0 krijgt. Dat beïnvloedt wel mijn keuze om wel of niet een G6 te nemen.
als goed is krijgen ze gewoon android nougat.Anoniem: 378762 schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 09:53:
[...]
Toevallig zat ik dit ook te lezen. https://www.droidapp.nl/n...pdate-android-7-0-nougat/
https://www.droidapp.nl/n...roid-nougat-lang-wachten/ dit is de antwoord van lg
Anoniem: 378762
Nou dat wordt dan lang wachten want dan heb ik al een ander toestel. Maar geen LG meer. Zelfs mijn collega met een Sony Xperia Z5 kreeg net de update naar Android 7. Allebei toestellen van 2015.androidfreaker schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 10:07:
[...]
als goed is krijgen ze gewoon android nougat.
https://www.droidapp.nl/n...roid-nougat-lang-wachten/ dit is de antwoord van lg
Uitrol van de Nougat update
Een specifieke datum krijgen we niet door van de Koreaanse fabrikant. Wel is duidelijk dat LG nu pas lijkt te gaan beginnen aan het ontwikkelen van de update. Voor de LG V10 zou de update in het tweede kwartaal van 2017 moeten verschijnen. De LG G4 bezitters moeten nog langer wachten; de update voor de G4 staat gepland voor het derde kwartaal van 2017. Deze data geldt overigens voor het thuisland Korea en dus kan de daadwerkelijke uitrol in Nederland en België langer op zich laten wachten.
Voor mij wordt het absoluut de Samsung Galaxy S8. 29 maart de introductie en eind april in de winkels. Hopen dat T-Mobile weer aantrekkelijke acties heeft zoals toen met de LG G4.
https://www.t-mobile.nl/samsung/galaxy-s8
[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 378762 op 07-03-2017 11:49 ]
netjes? met marshmallow waren ze nog een van de eersten, nu komen ze pas na een jaar na introductie van nougat en druk van koreaanse consumentenorganisaties met een update. ik vind het teleurstellend.418O2 schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 10:42:
Die komt dus rond de release van android 8. Netjes, netjes.
Heeft iemand ervaring met lineageOS op de G4? Als lg niet update dan ga ik zelf maar weer eens een andere Rom proberen.
Snoep verstandig, verslind een Apple!
Bij elke AOSP rom(waaronder lineageOS) is de camera kwaliteit echt brak in vergelijking met stock firmware. Je kunt 4k filmen dan ook wel vergeten.MetalManic schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 16:00:
Heeft iemand ervaring met lineageOS op de G4? Als lg niet update dan ga ik zelf maar weer eens een andere Rom proberen.
Voorderest werken die ROM's best prima. Meestal werkt de FM-radio niet tho.
[ Voor 4% gewijzigd door Raymond7 op 07-03-2017 18:26 ]
Mijn G4 begint de laatste tijd wel kuren te vertonen.
Scherm gaat soms niet aan (ook niet met double tap), na een aantal minuten gaat hij dan wel weer aan. Of ik moet de accu eruit halen als ik hem meteen nodig heb.
Bepaalde apps doen erg raar en lopen vast. Spotify krijg ik dus alleen maar een zwarte scherm.
Weet het niet zeker maar zou met de SD kaart te maken kunnen hebben, als ik deze eruit haal reageert hij wel opeens. Heb een goeie kwaliteit SD kaart die ik al sinds het begin voor deze G4 gebruik.
Heb al een reset gedaan, wel met een backup. Denk dat ik maar een clean start moet gaan doen.
Iemand hier die hetzelfde heeft gehad?
Edit:
Heb hiervoor eigenlijk nooit problemen gehad op 1x een bootloop na.
Scherm gaat soms niet aan (ook niet met double tap), na een aantal minuten gaat hij dan wel weer aan. Of ik moet de accu eruit halen als ik hem meteen nodig heb.
Bepaalde apps doen erg raar en lopen vast. Spotify krijg ik dus alleen maar een zwarte scherm.
Weet het niet zeker maar zou met de SD kaart te maken kunnen hebben, als ik deze eruit haal reageert hij wel opeens. Heb een goeie kwaliteit SD kaart die ik al sinds het begin voor deze G4 gebruik.
Heb al een reset gedaan, wel met een backup. Denk dat ik maar een clean start moet gaan doen.
Edit:
Heb hiervoor eigenlijk nooit problemen gehad op 1x een bootloop na.
[ Voor 5% gewijzigd door H-S op 09-03-2017 15:06 ]
Dit heb ik wel eens, dat hij opeens heel langzaam reageert als ik hem probeer te wekken. Vanaf het begin al wel. Gelukkig werkt hij weer snel als ik het toestel opnieuw opstart. Dus kan net zo goed een app probleem zijn in mijn gevalH-S schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 15:04:
Mijn G4 begint de laatste tijd wel kuren te vertonen.
...
canon 5d mark ii ▫ canon 1200D [infrarood] ▫ sony a7 ▫ lensbaby circular 5.8mm f/3.5 ▫ meyer-optik gorlitz primotar 135mm f/3.5 ▫ canon 24-105mm f/4 ▫ 35mm f/1.4 ▫ 50mm f/1.8 ii ▫ 100mm f/2.8 is
Na iets meer dan een jaar hier ook het welbekende bootloop defec (serienr 511).
Ik heb hem zelf weer aan de praat weten te krijgen door de NAND chip te reflowen om mijn gegevens te kunnen backuppen. Zodra het toestel weer het probleem geeft gaat ie terug naar LG.
Ik heb hem zelf weer aan de praat weten te krijgen door de NAND chip te reflowen om mijn gegevens te kunnen backuppen. Zodra het toestel weer het probleem geeft gaat ie terug naar LG.
En toen deed mijn 511xxxx G4 ineens helemaal niets meer. Zat aan de oplader, ik had nog net op GoT gekeken en ineens was het afgelopen. Gaat niet meer aan; niets nakkes nada.
Heel soms wil de telefoon nog aan om even het LG logo te laten zien en gaat daarna weer op zwart.
Maandag even LG zelf bellen om mijn reparatie aan te dienen. Telefoon is via Belsimpel gekocht en die geven aan dat ik LG zelf moet bellen om een afspraak te regelen. Ik kan het ook via hun zelf regelen, maar ik probeer het maandag eerst zelf wel bij LG (meer vertrouwen in dan Dynafix, hoewel ze de telefoon van mijn vrouw (G3) van de week wel prima gerepareerd hebben.
Zit nog meer dan een 3/4 jaar in de garantie (december 2015)
Heel soms wil de telefoon nog aan om even het LG logo te laten zien en gaat daarna weer op zwart.
Maandag even LG zelf bellen om mijn reparatie aan te dienen. Telefoon is via Belsimpel gekocht en die geven aan dat ik LG zelf moet bellen om een afspraak te regelen. Ik kan het ook via hun zelf regelen, maar ik probeer het maandag eerst zelf wel bij LG (meer vertrouwen in dan Dynafix, hoewel ze de telefoon van mijn vrouw (G3) van de week wel prima gerepareerd hebben.
Als je het via LG wilt regelen: je moet dan je telefoon opsturen naar Dr.Mobile (Dynafix dus), zij versturen m dan door naar het reparatiecentrum van LG in Polen.Notna schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 14:22:
En toen deed mijn 511xxxx G4 ineens helemaal niets meer. Zat aan de oplader, ik had nog net op GoT gekeken en ineens was het afgelopen. Gaat niet meer aan; niets nakkes nada.
Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan
Lekker efficient ook weerarjanpvt schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 20:30:
[...]
Als je het via LG wilt regelen: je moet dan je telefoon opsturen naar Dr.Mobile (Dynafix dus), zij versturen m dan door naar het reparatiecentrum van LG in Polen.
Dynafix doet helemaal geen reparaties aan LG toestellen, net als dat ze dat ook niet aan nog een aantal merken doen. Ze fungeren als doorgeefluik naar LG omdat Dynafix/LG geen contracten met elkaar hebben qua reparatie. Jr LG G3 is dus ook uit logeren geweest naar PolenNotna schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 14:22:
Mijn telefoon is gisteren weer thuisgekomen, goed en wel. Nieuw moederbord er in met een recente firmware (20g). Vandaag even 20L installeren
Kan nu alleen niet zien welke reeks ik heb. Ik gebruik de LG From app, maar daar zie ik bij Serial Number 1 alleen 'XXABCXXX'
Maakt niet heel veel uit overigens, maar toch. Verder wel weer super tevreden; telefoon is amper 1.5 week weggeweest en in prima staat weer terug gekomen (lees; geen beschadigingen)
Kan nu alleen niet zien welke reeks ik heb. Ik gebruik de LG From app, maar daar zie ik bij Serial Number 1 alleen 'XXABCXXX'
Maakt niet heel veel uit overigens, maar toch. Verder wel weer super tevreden; telefoon is amper 1.5 week weggeweest en in prima staat weer terug gekomen (lees; geen beschadigingen)
[ Voor 4% gewijzigd door Notna op 23-03-2017 10:05 ]
Hoe kom je aan 20L zonder te rooten?Notna schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 10:00:
Mijn telefoon is gisteren weer thuisgekomen, goed en wel. Nieuw moederbord er in met een recente firmware (20g). Vandaag even 20L installeren
Met die link kom ik niet bij een h815 firmware. En als ik ga zoeken kom ik wil kdz tegen voor de h815 maar dan voor andere landen. Maakt de regio uit of voldoet die van bv duitsland ?Notna schreef op zondag 26 maart 2017 @ 13:32:
[...]
De kdz downloaden en met LG Up een upgrade doen? Werkt prima zonder root te verkijgen hoor
En ik gebruik trouwens bridge. Dat is toch nieuwe dan up??
[ Voor 6% gewijzigd door MetalManic op 26-03-2017 14:23 ]
Dan kijk je toch echt me je neusMetalManic schreef op zondag 26 maart 2017 @ 14:07:
[...]
Met die link kom ik niet bij een h815 firmware. En als ik ga zoeken kom ik wil kdz tegen voor de h815 maar dan voor andere landen. Maakt de regio uit of voldoet die van bv duitsland ?
En ik gebruik trouwens bridge. Dat is toch nieuwe dan up??
http://downloadmirror.co/Upw/H81520l_00_0928.kdz
En geen idee; ik krijg deze niet met bridge...
Dat deze update voor EUROPE/ES/SPAIN is maakt niet uit begrijp ik??Notna schreef op zondag 26 maart 2017 @ 16:34:
[...]
Dan kijk je toch echt me je neus
http://downloadmirror.co/Upw/H81520l_00_0928.kdz
En geen idee; ik krijg deze niet met bridge...
Al opgezocht en maakt dus niet uit. hij is aan het flashen :-) Misschien als ik mn nieuwe dagelijkse foon heb ga ik deze toch eens rooten. Ik vond dit toestel met al zn rebootproblemen te risky om dat te doen.
Alle voorgangers vanaf de htc magic waren binnen een paar weken geroot.
[ Voor 30% gewijzigd door MetalManic op 01-04-2017 21:41 ]
Ik was vandaag helaas ook aan de beurt voor het bootloop probleem met mijn LG G4. 
Gisteren mijn toestel werkend aan de lader gelegd en vanochtend wordt ik begroet met het SIM pincode scherm. Na het invoeren van de PIN herstart de telefoon spontaan om na het LG logo weer op zwart te gaan, dan weer het LG logo te tonen, enz. Een bootloop dus.
Op de uit knop wordt niet gereageerd dus kon alleen de batterij eruit halen om het te stoppen.
Natuurlijk daarna weer geprobeerd maar helaas blijft hij in de bootloop hangen (hij komt dus niet eens tot het SIM pin scherm).
Is het nog mogelijk data van de telefoon te krijgen?
De foto's werden weggeschreven naar de SDkaart dus die heb ik nog (lang leven het SDkaart slot
)
De telefoon is aangemeld voor reparatie bij Belsimpel en ik moet 'm naar Teleplan opsturen.
Hebben jullie ervaring met deze toko?
En wordt mijn telefoon dan voorzien van een nieuwe printplaat of krijg je een refurbished telefoon terug?
Gisteren mijn toestel werkend aan de lader gelegd en vanochtend wordt ik begroet met het SIM pincode scherm. Na het invoeren van de PIN herstart de telefoon spontaan om na het LG logo weer op zwart te gaan, dan weer het LG logo te tonen, enz. Een bootloop dus.
Op de uit knop wordt niet gereageerd dus kon alleen de batterij eruit halen om het te stoppen.
Natuurlijk daarna weer geprobeerd maar helaas blijft hij in de bootloop hangen (hij komt dus niet eens tot het SIM pin scherm).
De foto's werden weggeschreven naar de SDkaart dus die heb ik nog (lang leven het SDkaart slot
De telefoon is aangemeld voor reparatie bij Belsimpel en ik moet 'm naar Teleplan opsturen.
En wordt mijn telefoon dan voorzien van een nieuwe printplaat of krijg je een refurbished telefoon terug?
Teleplan zijn net zulke boeven als Dynafix, maar beide hebben, als het goed is, geen onderhoudscontract bij LG. Dus gaat de telefoon naar LG Polen, waar het een nieuw logicboard zal krijgen. Ik had mijn telefoon via de provider aangemeld (Tele 2) welke met Dynafix werken. Maar daarvan weet ik tenminste zeker dat ze het rap doorsturen; geen echte ervaring met Teleplan, maar als je zoekt op het internet wordt je er niet echt blij van.Vliegvlug schreef op woensdag 5 april 2017 @ 00:57:
Ik was vandaag helaas ook aan de beurt voor het bootloop probleem met mijn LG G4.
Natuurlijk daarna weer geprobeerd maar helaas blijft hij in de bootloop hangen (hij komt dus niet eens tot het SIM pin scherm).![]()
De foto's werden weggeschreven naar de SDkaart dus die heb ik nog (lang leven het SDkaart slot)
Ik was de telefoon vanaf het moment van droppen bij PostNL, 10 dagen kwijt voordat hij weer werd afgeleverd door DHL.
Hmm, niet zo fijn dat Teleplan zo slecht bekend staat maar mooi dat ze de telefoon alleen hoeven door te sturen, daar is toch weinig aan te verprutsen zou je zeggen.
Hopelijk gaat het repareren inderdaad een beetje snel en heb ik 'm ook binnen 10 dagen terug.
Is zo'n nieuw logic board dan wel helemaal zonder dezelfde productiefout of zit je dan na 1,5 weer met hetzelfde probleem maar dan buiten de garantie?
Is data van de telefoon krijgen trouwens nog mogelijk of moet ik dat maar vergeten?
Hopelijk gaat het repareren inderdaad een beetje snel en heb ik 'm ook binnen 10 dagen terug.
Is zo'n nieuw logic board dan wel helemaal zonder dezelfde productiefout of zit je dan na 1,5 weer met hetzelfde probleem maar dan buiten de garantie?
Is data van de telefoon krijgen trouwens nog mogelijk of moet ik dat maar vergeten?
Nou ja, het idee is erachter dat je een board krijgt uit de nieuwe productieronde. Ik kon dat niet controleren omdat ik het serienummer niet meer kon achterhalen met de app die je hiervoor kan gebruiken. Maar er zijn in het verleden mensen geweest in dit topic dat ze een nieuwe logicboard gekregen hebben en een maand of wat later weer dezelfde problemen kregen.Vliegvlug schreef op woensdag 5 april 2017 @ 07:52:
Hmm, niet zo fijn dat Teleplan zo slecht bekend staat maar mooi dat ze de telefoon alleen hoeven door te sturen, daar is toch weinig aan te verprutsen zou je zeggen.
Om data van je telefoon te krijgen zou je kunnen proberen het board te 'reflowen' (lees: in de oven doen voor 10 minuten zodat de soldeerpuntjes weer connecten) maar je loopt natuurlijk wel de kans dat je daarmee garantie verspeelt (zeker als je het slordig doet)
Als hij eenmaal in die bootloop zit, is data eraf halen niet meer te doen, tenzij je mazzel hebt
Wat is dat voor appje en waar vinden we dat?Notna schreef op woensdag 5 april 2017 @ 07:57:
[...]
Nou ja, het idee is erachter dat je een board krijgt uit de nieuwe productieronde. Ik kon dat niet controleren omdat ik het serienummer niet meer kon achterhalen met de app die je hiervoor kan gebruiken.
Als het goed is, moet het deze zijn:CaptJackSparrow schreef op woensdag 5 april 2017 @ 12:55:
[...]
Wat is dat voor appje en waar vinden we dat?
Google Play: LG Phone From
Maar bij mij komt er nu in deze app xxxABCxxx te staan ip van een nummer.
Hmmm, niet echt hoopvol allemaal dit, en in de oven doen klinkt al helemaal niet als een goed idee dus vandaag maar as-is de telefoon opgestuurd ter reparatie.Notna schreef op woensdag 5 april 2017 @ 07:57:
[...]
Nou ja, het idee is erachter dat je een board krijgt uit de nieuwe productieronde. Ik kon dat niet controleren omdat ik het serienummer niet meer kon achterhalen met de app die je hiervoor kan gebruiken. Maar er zijn in het verleden mensen geweest in dit topic dat ze een nieuwe logicboard gekregen hebben en een maand of wat later weer dezelfde problemen kregen.
Om data van je telefoon te krijgen zou je kunnen proberen het board te 'reflowen' (lees: in de oven doen voor 10 minuten zodat de soldeerpuntjes weer connecten) maar je loopt natuurlijk wel de kans dat je daarmee garantie verspeelt (zeker als je het slordig doet)
Als hij eenmaal in die bootloop zit, is data eraf halen niet meer te doen, tenzij je mazzel hebt
Hopelijk is ie binnen 2weken terug.
Valt me wel vies tegen van dit LG model trouwens, nog nooit een telefoon gehad die zo snel de geest gaf.
Ben nu weer tijdelijk terug op mijn vorige telefoon, samsung galaxy S2, uit 2011 ofzo, die het hardwarematig nog prima doet.
Helaas is het softwarematig niet meer te doen maar tikt altijd nog iets makkelijker dan de dumbphone met zijn t9 input die ik als enig ander alternatief heb.
Gisteren mijn telefoon gerepareerd en wel weer terug gekregen vanuit Teleplan, precies 10 dagen nadat ik 'm had opgestuurd, best netjes met de paasdagen er nog tussen.
Ze hebben inderdaad het mainboard vervangen.
Wat me wel opviel is dat het instellingen ikoon op mijn home screen nu "Zarzadzanie" heet, wat Pools voor "Beheer" blijkt te zijn.
Erg vreemd want toen ik de telefoon voor het eerst opstartte was de eerste vraag in welke taal ik 'm wilde hebben, en daar heb ik geen Pools gekozen
Ben verder nog geen andere dingen in het Pools tegengekomen
Waar ik niet blij mee ben is dat ik een andere batterij terug heb gekregen.
Had voordat ik alles opstuurde overal foto's van gemaakt en degene die ik nu terug heb heeft een ander PN nummer en uit de datumstempel blijkt dat ie 2 maanden ouder is
Heb dit aan belsimpel gemeld, even wachten op hun reactie...
Production date is 18-8-2015 en release date 20-8-2015 wat eerder is dan het moment dat ik mijn telefoon destijds heb gekocht, dus hopelijk betekend dit niet dat ik weer een mainboard heb uit de eerdere batches die over 1,5 jaar ook weer stuk is.
Ze hebben inderdaad het mainboard vervangen.
Wat me wel opviel is dat het instellingen ikoon op mijn home screen nu "Zarzadzanie" heet, wat Pools voor "Beheer" blijkt te zijn.
Erg vreemd want toen ik de telefoon voor het eerst opstartte was de eerste vraag in welke taal ik 'm wilde hebben, en daar heb ik geen Pools gekozen
Ben verder nog geen andere dingen in het Pools tegengekomen
Waar ik niet blij mee ben is dat ik een andere batterij terug heb gekregen.
Had voordat ik alles opstuurde overal foto's van gemaakt en degene die ik nu terug heb heeft een ander PN nummer en uit de datumstempel blijkt dat ie 2 maanden ouder is
Heb dit aan belsimpel gemeld, even wachten op hun reactie...
Heb die app net ook even geïnstalleerd en bij mij geeft hij voor Serial number 1: XABCXX, dus wat minder X-en dan bij jou.Notna schreef op woensdag 5 april 2017 @ 13:07:
[...]
Als het goed is, moet het deze zijn:
Google Play: LG Phone From
Maar bij mij komt er nu in deze app xxxABCxxx te staan ip van een nummer.
Production date is 18-8-2015 en release date 20-8-2015 wat eerder is dan het moment dat ik mijn telefoon destijds heb gekocht, dus hopelijk betekend dit niet dat ik weer een mainboard heb uit de eerdere batches die over 1,5 jaar ook weer stuk is.
[ Voor 29% gewijzigd door Vliegvlug op 21-04-2017 23:14 ]
Mijn accu gaat niet meer zo lang mee. Weet iemand een betrouwbare leverancier voor een nieuwe accu?
GoT, You have to love it!
Bij AliExpress vind je er hopen. Als je op prijs sorteert begint het al vanaf zo'n 5,5 euro met verzenden. Staan dan geen reviews bij dus kwaliteit is onzeker maar voor die prijs kun je het zonder groot risico proberen. Gesorteerd op 'Best Match' krijg je duurdere te zien met meer reviews en dan kun je een beter beeld krijgen van wat je mag verwachten.Lisadr schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 10:01:
Mijn accu gaat niet meer zo lang mee. Weet iemand een betrouwbare leverancier voor een nieuwe accu?
Als je zo'n wat duurdere bestelt zou je er voor de lol ook zo'n goedkope bij kunnen bestellen om te kunnen vergelijken en wellicht zijn twee accu's ook wel handig in het gebruik.
Via Aliexpress heb ik zelf slechte ervaringen met batterijen. Zo is het best gewaarde qua aantal bestellingen een accu die 4.500 mAh belooft (wat niet kan) voor 11 euro en ondanks een aantal reviews met bewijs dat het 3.000 mAh is, blijven mensen het kopen en 5 ster geven.CaptJackSparrow schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 11:21:
[...]
Bij AliExpress vind je er hopen. Als je op prijs sorteert begint het al vanaf zo'n 5,5 euro met verzenden. Staan dan geen reviews bij dus kwaliteit is onzeker maar voor die prijs kun je het zonder groot risico proberen. Gesorteerd op 'Best Match' krijg je duurdere te zien met meer reviews en dan kun je een beter beeld krijgen van wat je mag verwachten.
Als je zo'n wat duurdere bestelt zou je er voor de lol ook zo'n goedkope bij kunnen bestellen om te kunnen vergelijken en wellicht zijn twee accu's ook wel handig in het gebruik.
[video]
Andere probleem van Chinese baterijen is dat ze veel sneller leeg gaan. Voor mijn camera heb ik in het verleden 2 verschillende besteld va 5 en 9 euro (origineel in Nederland was toen 20 euro), beide beloofden origineel te zijn, maar gaan echt 10% tot 30% minder lang mee dan die van Sony. Na 1,5 jaar gaan ze 50% a 60% minder lang mee en beginnen bol te worden, ofwel gevaarlijk te worden. Ik heb ze ook weggedaan.
Bij Nederlandse online shops weet ik ook niet wie wel en wie geen originele batterijen verkoopt. Collega had vorige jaar een originele batterij bij bol.com voor zijn S5 besteld en die bleek niet origineel te zijn.
Vandaar dat ik het hier ben gaan vragen. Wellicht dat er mensen zijn die een positieve ervaring hebben. Ben nog steeds blij met mijn G4 en zie geen reden voor een upgrade. Maar moet het 2x en soms 3x per dag opladen.
GoT, You have to love it!
Onrealistische claims van capaciteit is dan ook meteen een reden om die niet te kopen. Koop alleen accu's met normale capaciteitvermelding. Als ze dan ook nog reviews hebben die positief zijn (niet-fake lijkt me meestal wel te herkennen) dan vind ik het wel safe om te kopen. Sommige mensen vermelden ook door hun gemeten capaciteiten. Bij die Nohon bijv. meldt iemand een iets lagere capaciteit dan opgegeven wat je denk ik ook bij originele zult kunnen meten. Kan na enkele laadcycli evt. nog wat toenemen.
Ik heb zelf ook twee accu's in China gekocht. De een vond ik prima en de ander ietsje minder qua capaciteit. Ik heb ze alleen maar kort gebruikt want toen kreeg ik bij een garantieclaim van Huawei een heel ander (en beter) nieuw toestel retour omdat het onderdeeltje voor reparatie niet meer leverbaar was. Maar ik zou het zeker wel opnieuw doen.
Ik heb zelf ook twee accu's in China gekocht. De een vond ik prima en de ander ietsje minder qua capaciteit. Ik heb ze alleen maar kort gebruikt want toen kreeg ik bij een garantieclaim van Huawei een heel ander (en beter) nieuw toestel retour omdat het onderdeeltje voor reparatie niet meer leverbaar was. Maar ik zou het zeker wel opnieuw doen.
Tijdje terug ook nieuwe batterij gekocht, omdat ik het idee had dat de originele vrij snel leeg liep. Via bol.com besteld bij DigitalsOnline voor iets van 16 euro (vind hem nu alleen voor 26 euro), dit lijkt wel origineel te zijn denk ik?
Maar helaas, eigenlijk niet eens zo heel veel beter dan voorheen. Ik denk dat de G4 gewoon erg veel stroom slurpt, met name als het scherm fel verlicht wordt in zonlicht. Maar heb nu idd wel twee batterijen waardoor ik in geval van nood kan wisselen.
Maar helaas, eigenlijk niet eens zo heel veel beter dan voorheen. Ik denk dat de G4 gewoon erg veel stroom slurpt, met name als het scherm fel verlicht wordt in zonlicht. Maar heb nu idd wel twee batterijen waardoor ik in geval van nood kan wisselen.
Ik heb ook het idee dat het aan het toestel ligt. Laatste tijd gaat het laden ook een heel stuk langzamer.yoekel schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 13:04:
Merk het ook ja, de g4 laad langzamer op dan voorheen en de batterij gaat sneller leeg.Heb de g4 al 2 jaar, g4 gaat naar me vrouw en wilde nieuwe batterij kopen maar zo te lezen heeft het geen zin.
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
hier precies dezelfde ervaringen t.o.v. de accu.
Deze ervaringen en ook daarvoor mijn ervaringen met de Nexus 5 (ook LG) die in 1,5 jaar tijd 2x gerepareerd moest worden, zorgen er voor dat ik LG de komende tijd even oversla.
Ook merk ik dat de G4 gewoon vaak een lag heeft als ik simpele dingen doe als Whatsapp openen of naar de browser switchen ofzo.
Tijdens de reparatie van mijn G4 heb ik een maand een low budget Samsung Galaxy J Prime gebruikt en die was echt qua alles veel sneller.
Deze ervaringen en ook daarvoor mijn ervaringen met de Nexus 5 (ook LG) die in 1,5 jaar tijd 2x gerepareerd moest worden, zorgen er voor dat ik LG de komende tijd even oversla.
Ook merk ik dat de G4 gewoon vaak een lag heeft als ik simpele dingen doe als Whatsapp openen of naar de browser switchen ofzo.
Tijdens de reparatie van mijn G4 heb ik een maand een low budget Samsung Galaxy J Prime gebruikt en die was echt qua alles veel sneller.
Mijn toestel toont voortekenen van een nieuwe bootloop. Toestel is dit jaar al eens gerepareerd geweest. Dat is maanden na het bekend worden van de bootloop situatie. Wie weet of er daarna ooit een batch van het toestel of moederbord is geproduceerd met oplossing van het probleem?
Resumerend heb ik 2 maanden plezier gehad van mijn toestel, daarna nam de vraag wanneer hij er mee ophoudt de overhand.
Resumerend heb ik 2 maanden plezier gehad van mijn toestel, daarna nam de vraag wanneer hij er mee ophoudt de overhand.
WP: Kronoterm Versi-I | ESS: Victron MP-II 3f 5000VA + 5× Pylontech US5000 | PV: 8.3kWp Trina glas/glas + Fronius Symo 8.2-3-M + Victron MPPT 250/60
En na lange tijd is het definitief: Nougat is onderweg voor LG G4:
https://www.droidapp.nl/n...android-7-0-nougat-lg-g4/
https://www.droidapp.nl/n...android-7-0-nougat-lg-g4/
Dat is dan mooi te laat voor de mijne. Nadat 'ie op vakantie al steeds erg heet werd bij roaming, en bij terugkomst inmiddels sneller leeg liep dan 'ie oplaadde, en ook de GPS begon te haperen heeft 'ie er uiteindelijk de brui aan gegeven.. Toch maar voor de G6 als opvolger gegaan, bij gebrek aan alternatieven (als je geen Samsung wilt).
Ik kan niet geloven dat je vervolgens weer voor LG kiest, ondanks de bewezen shitty kwaliteit...yoekel schreef op maandag 24 juli 2017 @ 10:52:
Dat is dan mooi te laat voor de mijne. Nadat 'ie op vakantie al steeds erg heet werd bij roaming, en bij terugkomst inmiddels sneller leeg liep dan 'ie oplaadde, en ook de GPS begon te haperen heeft 'ie er uiteindelijk de brui aan gegeven.. Toch maar voor de G6 als opvolger gegaan, bij gebrek aan alternatieven (als je geen Samsung wilt).
OnePlus? (En nog vele anderen.)yoekel schreef op maandag 24 juli 2017 @ 10:52:
Ik heb dezelfde ervaringen met de G4 en geen haar op mijn hoofd die dacht er een nieuwe LG voor terug te kopen.
Haha, in eerste instantie had/heb ik dezelfde gedachte. Bootloop gehad, 2X moeten opsturen voordat het probleem was opgelost. Toen dacht ik ook, nooit meer een LG voor mij. Nu langzaam weer wat aan het rondkijken voor een nieuwe telefoon met als eisen: waterdicht, goede camera en accu. LG G6 is toch interessant vanwege zijn prijs op Eglobal, maar ik wacht eerst de reacties op het forum af of er geen problemen zijn.yannickie111 schreef op maandag 24 juli 2017 @ 19:03:
[...]
OnePlus? (En nog vele anderen.)
Ik heb dezelfde ervaringen met de G4 en geen haar op mijn hoofd die dacht er een nieuwe LG voor terug te kopen.
Laat het me snel afkloppen, maar ik vermoed dat ik een uitzondering ben met mijn bijna 2 jaar oude G4 met serienummer 506 en nog geen bootloop.
Wel een nieuwe accu gekocht recent, en nu ook last van "screen ghosting"
komt dat ghosting door de accu?M a r c o schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 09:56:
Laat het me snel afkloppen, maar ik vermoed dat ik een uitzondering ben met mijn bijna 2 jaar oude G4 met serienummer 506 en nog geen bootloop.
Nee, misschien heb ik het wat onduidelijk beschreven.
Maar dat staat los van elkaar, en had ik ook al voor het vervangen van de accu.
okM a r c o schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 11:24:
[...]
Nee, misschien heb ik het wat onduidelijk beschreven.
Maar dat staat los van elkaar, en had ik ook al voor het vervangen van de accu.
En die nieuwe accu, scheelt dat een beetje? Ik heb het idee dat de G4 sowieso veel accu gebruikt.
Heb je een originele accu gehaald of een China dingetje? En merk je veel verschil?
Ik heb een originele accu (20 euro incl verzenden).Pusherman_ schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 11:36:
[...]
ok![]()
En die nieuwe accu, scheelt dat een beetje? Ik heb het idee dat de G4 sowieso veel accu gebruikt.
Heb je een originele accu gehaald of een China dingetje? En merk je veel verschil?
Op het begin merkte ik weinig verschil, maar heb het idee dat het nu wel weer iets beter word.
De nieuwe accu moest nog een beetje ingewerkt worden denk ik. (maar zal nog steeds geen 2 dagen halen denk ik)
Ik had hem eigenlijk voornamelijk vervangen ivm oplaad problemen. Het kwam tegenwoordig vaak voor dat ik hem aansloot op de lader, en dat hij wel aangaf dat hij aan het laden was, maar na een volle nacht er niks bij was. Ik weet alleen nog niet zeker of dit aan de accu of lader lag.
Nadat ik de accu had besteld, ontdekte ik dat met een specifieke lader+kabel hij wel goed wilde opladen.
Ik moet het nog eens met de eerdere lader en nieuwe accu proberen.
Ik heb net na nog maar 11 maanden ook al een nieuwe accu gekocht ondanks dat ik hem bij zwaar gebruik meestal aan een lader of powerbank gebruikt heb om de accu juist te ontzien. Bij een eerdere Huawei heb ik dat pas na ruim 2 jaar hoeven doen.Pusherman_ schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 11:36:
Via Bol bij Suntel Telecom voor €17,80 incl. verzenden. Zou originele moeten zijn. Prijs viel me nog mee. Bij AliExpress koop je ze al voor iets van 6-7 euro en met wat betere recensies voor iets boven de €11. Dan zit je alleen met mogelijk weken verzendtijd en ik wou hem wat sneller hebben. Dinsdagavond laat besteld en donderdagmiddag op de mat. Ik merk dat opladen langer lijkt te duren wat waarschijnlijk op een weer hogere energie-inhoud duidt. Heb hem vandaag bewust even gebruikt tot 9% en ben hem nu in één ruk aan het opladen tot 100%. Al 3 uur bezig en op 88% nu.
Ik denk erover om nu nog een accu te bestellen bij AliExpress en er dan een extern acculadertje bij te nemen die ook maar een paar euri kosten en eens te gaan kijken hoe het bevalt om de accu leeg te gebruiken zonder powerbank en dan domweg te wisselen.
Dan kan ik die van AliExpress ook gelijk vergelijken met een nieuwe originele.
Ik vind het echt schandalig dat LG ons laat zitten met een security patch van medio 2016. En dat voor een 'flagship'. Nooit meer een LG voor mij.
Wat wil je? Official support is iets van 2 jaar... Wellicht kun je nog naar custom rom grijpenknakworst schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 21:53:
Ik vind het echt schandalig dat LG ons laat zitten met een security patch van medio 2016. En dat voor een 'flagship'. Nooit meer een LG voor mij.
We wachten allemaal netjes en geduldig op Nougat.Razer schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 22:11:
[...]
Wat wil je? Official support is iets van 2 jaar... Wellicht kun je nog naar custom rom grijpen
Maar mag ik je er aan herinneren dat de introductiedatum mei 2015 was. Medio 2016 is 1 (!) jaar. Ik heb Xiaomi (mi5s op EU firmware), Wileyfox Storm, Samsung (A5 2016). Allemaal op security patches van 1 juni/juli 2017. Dus het kan wel.
Moet jij eens je windows machine een jaar niet patchen, kijken wat er dan gebeurt.
Anoniem: 239951
Zijn er gebruikers die hun G4 onder garantie hebben opgestuurd voor ghosting / scherm inbranden?
Na een kwartiertje Youtube kijken wissel ik naar een ander scherm en dan is het echt bizar hoeveel er van het vorige scherm 'blijft staan'. Echter niet op de plek waar het stond maar juist een halve cm naar beneden.
Hoe gaat LG om met dit probleem?
Na een kwartiertje Youtube kijken wissel ik naar een ander scherm en dan is het echt bizar hoeveel er van het vorige scherm 'blijft staan'. Echter niet op de plek waar het stond maar juist een halve cm naar beneden.
Ik heb hier sindskort ook last van. Het scherm was een keer een hele nacht blijven branden tijdens het opladen. Kwam ik 's ochtends achter. Ik dacht dat het daar aan lag, maar het blijkt een algemeen probleem van de LG G4 te zijn?Anoniem: 239951 schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 15:09:
Zijn er gebruikers die hun G4 onder garantie hebben opgestuurd voor ghosting / scherm inbranden?
Na verloop van tijd gaat het bij mij wel weer weg, ik stoor me er nog niet echt aan.
Ik wil de LG G4 eens gaan rooten en er een custom rom opzetten. Is er ergens een duidelijke handleiding eventueel in het nederlands. Als ik dat gedaan heb wil ik er een custom rom erop zetten. Er zijn er nogal een aantal zie ik op XDA.
Welke is aan te bevelen?
Welke is aan te bevelen?
Ik had het ook. Was voor mij de reden om de telefoon te verkopen en nieuwe andere te schaffen. Eerst bootloop en daarna inbranden, echt een probleemtoestel.Anoniem: 239951 schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 15:09:
Mijn LG G4 is onverwachts overleden. Mijn serienummer begon met 505... Was aardig de dans ontsprongen tot nu. Ik geraak niet meer via het opstartproces. 
Heb LG G6 besteld en die komt vandaag binnen. Vraag mij af of ik via LG Bridge alleen de apps terugkan zetten? Dus geen image-bestand.
Of kan ik een backup inkijken en handmatig terugzetten (zoiets als met Acronis)? Anders moet ik helemaal opnieuw beginnen. Niet erg hoor, maar alle beetjes zouden kunnen helpen.
Heb LG G6 besteld en die komt vandaag binnen. Vraag mij af of ik via LG Bridge alleen de apps terugkan zetten? Dus geen image-bestand.
Of kan ik een backup inkijken en handmatig terugzetten (zoiets als met Acronis)? Anders moet ik helemaal opnieuw beginnen. Niet erg hoor, maar alle beetjes zouden kunnen helpen.
Ik heb even gegoogled, maar nog weinig nieuws over Android 7 voor de LG G4, terwijl Android 8 nu al weer bijna uitkomt. Het lijkt er op dat Android 7 alleen nog in Azie getest wordt momenteel of zie ik iets over het hoofd?
Ik zou ter reparatie aanbieden, ook al is hij net >2 jaar, dit is een fabricagefout die LG kosteloos dient te herstellen.Nevil schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 06:59:
Mijn LG G4 is onverwachts overleden. Mijn serienummer begon met 505... Was aardig de dans ontsprongen tot nu. Ik geraak niet meer via het opstartproces.
Als je echt niet kunt wachten is hij al wel te downloaden, maar volgens mij nog geen standaard installatie. Je zult hem zelf moeten flashen.
revengeyo schreef op woensdag 6 september 2017 @ 23:34:
Iemand al de nougat update binnen?
De KDZ voor de H815 is hier te vinden:buzzbuzz68 schreef op donderdag 7 september 2017 @ 13:31:
Als je echt niet kunt wachten is hij al wel te downloaden, maar volgens mij nog geen standaard installatie. Je zult hem zelf moeten flashen.
https://www.androidsage.c...ate-download-and-install/
Ik lieg, komt op dezelfde pagina uit. Intl. versie is dus nog niet te vinden in KDZ vorm
[ Voor 6% gewijzigd door Notna op 07-09-2017 13:36 ]
Nou mijn 511 heeft vorige week zondag ook de beruchte bootloop gekregen. Ik was op dat moment bezig met een backup te maken in TWRP, op zich niks speciaals, omdat ik Nougat uit wou proberen.
Vervolgens kreeg ik dit scherm, te zien op https://imgur.com/a/Q9KjN
Vervolgens kwam de telefoon niet meer voorbij het boot scherm. Ja hoor de beruchte bootloop treft nu ook de mijne.
Vroeger was mij verteld dat alleen de 505-509 gevoelig waren voor de bootloop en dat het bij andere serienummers wel meeviel, volgens mij zijn ze allemaal even gevoelig. Het duurt echter gemiddeld iets meer als een jaar voordat ze kapot gaan.
Na het inleveren bij MediaMarkt heeft het ongeveer anderhalve week gekost voordat hij weer terug was. Gewoon gerepareerd zonder gezeik over root of unlocked bootloader. Netjes van ze, ook al zijn ze wettelijk verplicht de garantie te geven op iets wat niet mijn schuld is ze hadden wel degelijk moeilijk kunnen doen hierover.
Vervolgens kreeg ik dit scherm, te zien op https://imgur.com/a/Q9KjN
Vervolgens kwam de telefoon niet meer voorbij het boot scherm. Ja hoor de beruchte bootloop treft nu ook de mijne.
Vroeger was mij verteld dat alleen de 505-509 gevoelig waren voor de bootloop en dat het bij andere serienummers wel meeviel, volgens mij zijn ze allemaal even gevoelig. Het duurt echter gemiddeld iets meer als een jaar voordat ze kapot gaan.
Na het inleveren bij MediaMarkt heeft het ongeveer anderhalve week gekost voordat hij weer terug was. Gewoon gerepareerd zonder gezeik over root of unlocked bootloader. Netjes van ze, ook al zijn ze wettelijk verplicht de garantie te geven op iets wat niet mijn schuld is ze hadden wel degelijk moeilijk kunnen doen hierover.
[ Voor 14% gewijzigd door Rolive op 14-09-2017 20:44 ]
Ik merk de laatste tijd dat bij wat zwaardere toepassingen de temperatuur beduidend hoger wordt dan voorheen. Is dit iets dat anderen ook kennen? Het toestel is net iets meer dan een jaar oud en ik heb een week of 6 geleden de accu vernieuwd.
Zou die nieuwe originele(?) accu hier evt. ook iets mee te maken kunnen hebben?
Misschien kan je een lederen achterkant erop zetten. Deze heb ik er ook op, en ik voel hem nooit warm wordenCaptJackSparrow schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 11:47:
Ik merk de laatste tijd dat bij wat zwaardere toepassingen de temperatuur beduidend hoger wordt dan voorheen. Is dit iets dat anderen ook kennen? Het toestel is net iets meer dan een jaar oud en ik heb een week of 6 geleden de accu vernieuwd.
Dat is het probleem niet. Ik voelde het overigens aan het glas voor het cameralensje dat erg heet wordt bij zware belasting. Toen ik daarna met een appje de temperatuursensors uitlas stonden die erg hoog. Eentje zelfs op 100 graden wat vermoed ik de hoogste waarde is die het kan weergeven aangezien dat een erg toevallige mooie ronde waarde is en het ook heel even duurde voordat die daaronder ging aangeven.revengeyo schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 01:07:
[...]
Misschien kan je een lederen achterkant erop zetten. Deze heb ik er ook op, en ik voel hem nooit warm worden
Ik heb ook wel gelezen dat mensen hun toestel openmaken en koelpasta op de SOC toevoegen om de hitteoverdracht naar wat er dan ook aan koellichaam in zit te verbeteren die standaard om onduidelijke reden blijkbaar onder de maat is. Ze rapporteren daarna beduidend lagere temperaturen te meten. Vervelende is dat je je garantie verspeelt als je dat doet maar niet doen zou de kant op de noodzaak van een garantieclaim wellicht vergroten omdat die hoge temperaturen mogelijk eerder tot een defect zouden kunnen leiden. Beetje een Catch-22 situatie. Is dit misschien een voorstadium dat evt. tot een bootloopsituatie zou kunnen leiden?
Ik meen ook wat prestatieverlies waar te nemen omdat de SOC wellicht de kloksnelheid omlaag brengt uit oogpunt van thermische bescherming.
Herkennen anderen dit?
De mijne werd nooit warmer dan 40 graden, zelfs niet bij VR, Pokemon Go of andere zware apps. Ik vermoed dat er iets in de jouwe niet helemaal goed is en dat het een kwestie van weken is voordat hij in de bootloop gaat.CaptJackSparrow schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 12:31:
[...]
Ik meen ook wat prestatieverlies waar te nemen omdat de SOC wellicht de kloksnelheid omlaag brengt uit oogpunt van thermische bescherming.
Herkennen anderen dit?
EDIT:
Nou geweldig, ik heb pas nu de kans gehad om mijn G4 terug te halen bij MediaMarkt. Ze hebben het moederbord vervangen en de laatste software geinstalleerd (niet Nougat). Nogmaals zonder gezeik over de bootloader/root.
Bij mij stond de G4 ook standaard ingesteld in het Pools. Vermoedelijk zit het reparatiecentrum wat MediaMarkt gebruikt in Polen. Na een fabrieksreset stond de taal namelijk weer standaard op Engels.
[ Voor 29% gewijzigd door Rolive op 19-09-2017 22:10 ]
Ik vraag mij inmiddels af of de Android upgrade nog wel gaat komen. Nog even en dan maak ik het niet meer mee (dan zitten we in het volgende jaar en wordt de LG G7 een optie).
Afaik repareert LG alles zelf en staat dit in Polen (is dus niet door MM zelf gedaan de reparatie). Vandaar dus de Poolse taal bij bootRolive schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 14:40:
[...]
De mijne werd nooit warmer dan 40 graden, zelfs niet bij VR, Pokemon Go of andere zware apps. Ik vermoed dat er iets in de jouwe niet helemaal goed is en dat het een kwestie van weken is voordat hij in de bootloop gaat.
EDIT:
Nou geweldig, ik heb pas nu de kans gehad om mijn G4 terug te halen bij MediaMarkt. Ze hebben het moederbord vervangen en de laatste software geinstalleerd (niet Nougat). Nogmaals zonder gezeik over de bootloader/root.
Bij mij stond de G4 ook standaard ingesteld in het Pools. Vermoedelijk zit het reparatiecentrum wat MediaMarkt gebruikt in Polen. Na een fabrieksreset stond de taal namelijk weer standaard op Engels.
Volgens mij komt er nog een Android 7 update. Anders zou het echt zwaar schandalig zijn. Introductie april 2015, laatste update oktober 2016.
Schandalig inderdaad. Volgens mij gaat de upgrade naar Android 7 nog steeds door. Maar wanneer...
De laatste update op mijn telefoon is van 22 augustus 2016, volgens de tel ook de nieuwste update?
Ik vind de LG G4 echt de fijnste telefoon die ik ooit gehad heb. Hij werkt perfect en snel, nooit problemen ondervonden (nog geen bootloop gehad *klopt af*).
Maar op deze manier word ik straks gedwongen om toch een nieuwe te kopen. Heb hem nu anderhalf jaar, en gebruik hem het liefst nog een hele tijd door. Dus ik voel me een beetje pissed off door dit nieuws. >:C
Denk dat mijn volgende telefoon er een van Google o.i.d. zal zijn, iets wat wel de hele tijd updates blijft krijgen want dit is toch belachelijk.
De laatste update op mijn telefoon is van 22 augustus 2016, volgens de tel ook de nieuwste update?
Ik vind de LG G4 echt de fijnste telefoon die ik ooit gehad heb. Hij werkt perfect en snel, nooit problemen ondervonden (nog geen bootloop gehad *klopt af*).
Maar op deze manier word ik straks gedwongen om toch een nieuwe te kopen. Heb hem nu anderhalf jaar, en gebruik hem het liefst nog een hele tijd door. Dus ik voel me een beetje pissed off door dit nieuws. >:C
Denk dat mijn volgende telefoon er een van Google o.i.d. zal zijn, iets wat wel de hele tijd updates blijft krijgen want dit is toch belachelijk.
canon 5d mark ii ▫ canon 1200D [infrarood] ▫ sony a7 ▫ lensbaby circular 5.8mm f/3.5 ▫ meyer-optik gorlitz primotar 135mm f/3.5 ▫ canon 24-105mm f/4 ▫ 35mm f/1.4 ▫ 50mm f/1.8 ii ▫ 100mm f/2.8 is
Je kan natuurlijk ook lineage OS installeren. Eerste installatie is gehannes, maar daarna heb je best een goed OS.rara-avis schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 15:38:
Eens kijken of ik een goede handleiding kan vinden om lineage OS erop te zetten. Telefoon doet het nog prima voor de rest.
Ik heb sinds een maand het ghosting probleem. Heel raar is dat soms het beeld net niet ghost waar het beeld oorspronkelijk stond en ik zie het alleen maar als de plek grijs is (zoals de klok of als je naar beneden swiped als de tel gelockt is). Meestal is het mijn statusbalk bovenaan, whatsapp naam en icoontjes en soms youtube. Is het een andere kleur dan grijs zie ik de ghosting ook niet. Een hele rare bug dit.. en dat hij zomaar ineens komt na 2.5 jaar ofzo de telefoon in gebruik te hebben en hem al een jaar (of langer) niet geupdate te hebben (ivm angst voor een mogelijke bootloop na update, ik kon mn telefoon echt niet missen). Verder is het nog altijd een heerlijke telefoon en op de HTC G1 (voor toen) na de fijnste Android telefoon die ik in mijn handen heb gehad.
Jammer dat de G5 zo'n flop is geworden. Overigens, voor de mensen die vinden dat er weer een Android update mag komen, ik had hiervoor een Sony Xperia X10i en dat was pas verschrikkelijk met beloofde updates (en functies die nooit gekomen zijn) en uiteindelijke OS versie. Vlaggenschip van S/E toen en binnen een half jaar was dat ding outdated, na een jaar kon je er niks mee omdat je OS te oud was voor veel apps. Door die ervaring ben ik nog altijd blij met de G4 ondanks de gekkigheid die er mee kan gebeuren. Plus al een paar keer een grotere geheugenkaart in mn tel gestoken, dat kon niet met megaconcurrent Samsung en hun S6 Edge.
Jammer dat de G5 zo'n flop is geworden. Overigens, voor de mensen die vinden dat er weer een Android update mag komen, ik had hiervoor een Sony Xperia X10i en dat was pas verschrikkelijk met beloofde updates (en functies die nooit gekomen zijn) en uiteindelijke OS versie. Vlaggenschip van S/E toen en binnen een half jaar was dat ding outdated, na een jaar kon je er niks mee omdat je OS te oud was voor veel apps. Door die ervaring ben ik nog altijd blij met de G4 ondanks de gekkigheid die er mee kan gebeuren. Plus al een paar keer een grotere geheugenkaart in mn tel gestoken, dat kon niet met megaconcurrent Samsung en hun S6 Edge.
Curse your sudden but inevitable betrayal!
Wat dan weer wel enorm ten koste gaat van de camera kwaliteit. En sommige preinstalled apps van LG zijn daadwerkelijk nuttig zoals QuickMemo en QuickRemote.knakworst schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 17:48:
[...]
Je kan natuurlijk ook lineage OS installeren. Eerste installatie is gehannes, maar daarna heb je best een goed OS.
Naar mijn mening ben je beter af de beta van Nougat te installeren, die op XDA te vinden is.
Wat je noemt is geen ghosting maar is het inbranden van het scherm. Blijkbaar heeft LG niet alleen op de software bezuinigd maar ook op de hardware. Mijne heeft er ook last van en is ook al eens weggeweest voor het bootloop probleem.RadioKies schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 21:52:
Ik heb sinds een maand het ghosting probleem. Heel raar is dat soms het beeld net niet ghost waar het beeld oorspronkelijk stond en ik zie het alleen maar als de plek grijs is (zoals de klok of als je naar beneden swiped als de tel gelockt is). Meestal is het mijn statusbalk bovenaan, whatsapp naam en icoontjes en soms youtube. Is het een andere kleur dan grijs zie ik de ghosting ook niet. Een hele rare bug dit.. en dat hij zomaar ineens komt na 2.5 jaar ofzo de telefoon in gebruik te hebben en hem al een jaar (of langer) niet geupdate te hebben (ivm angst voor een mogelijke bootloop na update, ik kon mn telefoon echt niet missen). Verder is het nog altijd een heerlijke telefoon en op de HTC G1 (voor toen) na de fijnste Android telefoon die ik in mijn handen heb gehad.
Vind de update naar android 7 wel erg lang duren, maar waar LG zich echt over mag schamen is het gebrek aan beveiligingsupdates. Al meer dan 1 jaar geen beveilingsupdates, echt slecht.
Niet alleen de LG G4 heeft last van inbranden (image retention). Andere fabrikanten die LG displays gebruiken hebben er ook last van, zoals de moto G4. Over het algemeen probeer ik zoveel mogelijk LG onderdelen (in nieuwe smartphones) te vermijden na het G4 bootloop/image retention fiasco.KoekBenaan schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 11:18:
[...]
Wat je noemt is geen ghosting maar is het inbranden van het scherm. Blijkbaar heeft LG niet alleen op de software bezuinigd maar ook op de hardware. Mijne heeft er ook last van en is ook al eens weggeweest voor het bootloop probleem.
Vind de update naar android 7 wel erg lang duren, maar waar LG zich echt over mag schamen is het gebrek aan beveiligingsupdates. Al meer dan 1 jaar geen beveilingsupdates, echt slecht.
Ik heb dit nu inderdaad ook. Heb jij jouwe uiteindelijk nog opgestuurd voor reparatie?Anoniem: 239951 schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 15:09:
En ja hoor, net 2 weken mijn G4 terug met een nieuw moederbord, nu blijft de rechterhelft van het scherm vast hangen. Zelfs in de bootanimatie en de recovery.
Ik kan af en toe het scherm weer werkend krijgen door rechts in het midden op het scherm te duwen en na 5 minuten gebruik staat hij weer vast.
De linkerhelft werkt wel zonder problemen.
Het probleem lijkt veroorzaakt te worden door een temperatuur van boven de 30 graden (CPU). Even youtube kijken op hoge kwaliteit is al genoeg bijvoorbeeld. Als de telefoon de kans heeft gehad om af te koelen werkt het weer wel.
Dit is het niveau bouwkwaliteit wat ik van goedkope Chinese prulmerken zou verwachten. Dit is echt prutswerk.
De 4e gaat nu retour. 2x een gaas patroon over het scherm, wat per exemplaar anders is. 1x bootloop en nu een half werkend scherm.
Volgende keer een ander merk. Jammer hoor want LG stopt wel een hoop goede features erin, alleen de QC afdeling doet hun werk niet.
Ik kan af en toe het scherm weer werkend krijgen door rechts in het midden op het scherm te duwen en na 5 minuten gebruik staat hij weer vast.
De linkerhelft werkt wel zonder problemen.
Het probleem lijkt veroorzaakt te worden door een temperatuur van boven de 30 graden (CPU). Even youtube kijken op hoge kwaliteit is al genoeg bijvoorbeeld. Als de telefoon de kans heeft gehad om af te koelen werkt het weer wel.
Dit is het niveau bouwkwaliteit wat ik van goedkope Chinese prulmerken zou verwachten. Dit is echt prutswerk.
De 4e gaat nu retour. 2x een gaas patroon over het scherm, wat per exemplaar anders is. 1x bootloop en nu een half werkend scherm.
Volgende keer een ander merk. Jammer hoor want LG stopt wel een hoop goede features erin, alleen de QC afdeling doet hun werk niet.
[ Voor 28% gewijzigd door Rolive op 07-10-2017 12:39 ]
Toch nog even ranten.
https://lgsecurity.lge.com/security_updates.html
De LG G4 staat er niet tussen, lijkt erop dat er echt geen Nougat meer komt
Blijkbaar is een telefoon die in april 2015 is geïntroduceerd, software support tot juli 2016 voldoende.
https://lgsecurity.lge.com/security_updates.html
De LG G4 staat er niet tussen, lijkt erop dat er echt geen Nougat meer komt
Blijkbaar is een telefoon die in april 2015 is geïntroduceerd, software support tot juli 2016 voldoende.
Het lijkt me sterk dat we na 15 maanden geen updates, opeens een nieuwe Android versie krijgen. Volgens mij wordt bij een firmware update de telefoon heet en kan dan kapot gaan, misschien is dat de reden waarom ze geen updates meer verstrekken.Anoniem: 170423 schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 18:35:
@knakworst
Nougat voor de G4 was toch al uitgerold in Zuid Korea?
https://www.xda-developer...-monthly-security-update/
Anoniem: 170423
@knakworst
Dat is dan jammer voor ons G4 bezitters.
Voor mij gaat het nog een kleine 3 maanden duren voordat ik een nieuwe mobiel kan uitkiezen.
Dat is dan jammer voor ons G4 bezitters.
Voor mij gaat het nog een kleine 3 maanden duren voordat ik een nieuwe mobiel kan uitkiezen.
Volgens mij weet LG donders goed dat ze het ontwerp van de G4 verprutst hebben, en proberen ze de hele telefoon zo snel mogelijk te vergeten.
Ik heb hem nu inmiddels weer terug, ik ben benieuwd hoe lang de 3e G4 het volhoud. Mocht hij weer kapot gaan maak ik wel kans op het terugkrijgen van mijn geld van MediaMarkt. Hopelijk is deze ook slecht.
Volgende keer een Samsung in ieder geval.
Ik heb hem nu inmiddels weer terug, ik ben benieuwd hoe lang de 3e G4 het volhoud. Mocht hij weer kapot gaan maak ik wel kans op het terugkrijgen van mijn geld van MediaMarkt. Hopelijk is deze ook slecht.
Volgende keer een Samsung in ieder geval.
Jammer als er geen update meer komt. Die was toch beloofd, dacht ik? Ik hou niet van gebroken beloften, ook niet als dat bij grote bedrijven gebeurd waar mensen nog wel eens de schouders over ophalen.
Mensen die een custom ROM op de LG G4 draaien, welke draaien jullie?
Zelf heb ik Nougat draaien op mijn LG G4 dit is een officiële rom van LG.
Je kan de link hier vinden.
En de post met de uitleg hoe Nougat erop te zetten staat hier.
[ Voor 26% gewijzigd door Megapaul op 03-03-2018 17:45 . Reden: toevoeging ]
Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.
tnx voor de reply, Ik wist helemaal niet dat deze update ooit nog was uitgekomen. top!Megapaul schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 12:30:
Je kan de link hier vinden
Niet in Nederland wel in Polen.Pusherman_ schreef op maandag 19 februari 2018 @ 15:57:
[...]
tnx voor de reply, Ik wist helemaal niet dat deze update ooit nog was uitgekomen. top!
Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.
Nog bedankt voor die link. Telefoon voelt weer als nieuw met de Nougat update. En wat nog beter is; eindelijk geen stotterende bluetooth meer tijdens het muziek luisterenMegapaul schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 12:30:

Ik moest iedere keer alle background apps afsluiten omdat anders de muziek enorm ging haperen. Compleet geen last meer van nu; kan apps draaien tot ik een ons weeg

Sinds afgelopen week is mijn LG G4 'dood'. Nee, hij verdwijnt niet in een bootloop, maar doet gewoon niks meer. Hard-reset (power+vol down) helpt niet en ook het eruit halen van de accu verandert niks aan de zaak. Ik had hem aan de oplader gelegd en eraf gehaald maar toen zag ik dat ie niks meer deed. De accu was al volledig leeg toen ik hem aankoppelde, dus vandaar dat ik dacht; hij heeft even de tijd nodig.
Opladen met verschillende andere adapters maakt geen verschil. Het toestel is nu bijna drie jaar oud; dus geen garantie meer. LG wil ook hier niks in betekenen, behalve dat ze een onderzoek kunnen starten. Ik wil best een nieuwe accu bestellen, maar betwijfel of dat het probleem oplost. Slecht hoor, als die nog geen drie jaar oud is en nu al ten dode is opgeschreven.
Iemand tips??
Opladen met verschillende andere adapters maakt geen verschil. Het toestel is nu bijna drie jaar oud; dus geen garantie meer. LG wil ook hier niks in betekenen, behalve dat ze een onderzoek kunnen starten. Ik wil best een nieuwe accu bestellen, maar betwijfel of dat het probleem oplost. Slecht hoor, als die nog geen drie jaar oud is en nu al ten dode is opgeschreven.
Iemand tips??
Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl
Nieuwe telefoon kopen.Steeffoon schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 12:33:
Sinds afgelopen week is mijn LG G4 'dood'. Nee, hij verdwijnt niet in een bootloop, maar doet gewoon niks meer. Hard-reset (power+vol down) helpt niet en ook het eruit halen van de accu verandert niks aan de zaak. Ik had hem aan de oplader gelegd en eraf gehaald maar toen zag ik dat ie niks meer deed. De accu was al volledig leeg toen ik hem aankoppelde, dus vandaar dat ik dacht; hij heeft even de tijd nodig.
Iemand tips??
Heb precies hetzelfde gehad als jij beschrijft. Beschouw maar gewoon als overleden.
Heb sinds 7 maanden de G6, maar de G4 gebruikte ik nog met enige regelmaat erbij. Erg slecht zeg, dat het toestel ineens zo aan zijn einde komt... mocht iemand toch nog een oplossing hebbennn .yoekel schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 10:25:
[...]
Nieuwe telefoon kopen.
Heb precies hetzelfde gehad als jij beschrijft. Beschouw maar gewoon als overleden.
Beetje mosterd na de maaltijd, maar ik heb precies hetzelfde gehad. Lijkt te komen door een fabricagefout. Zwakke soldeerverbindingen op de stroomverdelingschip die het na een tijd (uitzetten en krimpen door warmte-ontwikkeling bij laden/ontladen) begeven. Mogelijke oplossing is de chip te vervangen, maar er is geen garantie dat dit werkt (er kan ook een ander onderdeel defect zijn geraakt) en het is een enorm gepruts om het zelf te doen en erg duur om het te laten doen. Ik heb 'm maar opgegeven. Je kunt verhaal halen bij LG als je nog garantie hebt. In andere landen hebben ze G4's met dit defect teruggeroepen, maar niet in Nederland. Zoals ook hun updatebeleid aantoont, ze hebben gewoon schijt aan deze markt.Steeffoon schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 12:33:
Iemand tips??
Ik heb het gelukkig met LG kunnen oplossen. Maar inderdaad, het blijft een raar verhaal; helemaal met het updatebeleidTenocticatl schreef op maandag 21 mei 2018 @ 12:04:
[...]
Beetje mosterd na de maaltijd, maar ik heb precies hetzelfde gehad. Lijkt te komen door een fabricagefout. Zwakke soldeerverbindingen op de stroomverdelingschip die het na een tijd (uitzetten en krimpen door warmte-ontwikkeling bij laden/ontladen) begeven. Mogelijke oplossing is de chip te vervangen, maar er is geen garantie dat dit werkt (er kan ook een ander onderdeel defect zijn geraakt) en het is een enorm gepruts om het zelf te doen en erg duur om het te laten doen. Ik heb 'm maar opgegeven. Je kunt verhaal halen bij LG als je nog garantie hebt. In andere landen hebben ze G4's met dit defect teruggeroepen, maar niet in Nederland. Zoals ook hun updatebeleid aantoont, ze hebben gewoon schijt aan deze markt.
In dit topic ([LG G4] Android 7.0 wel of niet?) wordt gemeld dat er een update uitgerold wordt voor de LG G4. Meer mensen die dit kunnen bevestigen? Als ik op mijn LG G4 controleer op updates, wordt er niks gevonden. Iemand enig idee welke update dit is en wat de changelog is? Ben wel benieuwd.
Er is een toetsenbord fix uitgevoerd. Security patch blijft 1 juli 2016. 1 jaar ondersteuning vanaf introductie vindt LG voldoende voor een flagship.
Ik ben nu een update aan het uitvoeren voor de G4. Iemand die goede ervaringen heeft met 7.0 op de G4?
Edit dit is de V20 APR 3 2018 update. Het verbetert de functionaliteit van de telefoon, volgens de notificatie van de update.
Edit dit is de V20 APR 3 2018 update. Het verbetert de functionaliteit van de telefoon, volgens de notificatie van de update.
[ Voor 38% gewijzigd door Jeanke117 op 18-06-2018 16:05 ]
Heb exact hetzelfde gehad. Telefoon was gelukkig nog enkele weken binnen de garantie termijn. Telefoon afgegeven bij vandenborre, die hebben hem laten herstellen onder garantie en 2 weken later had ik hem terug.Steeffoon schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 12:33:
Mijn batterij begint het de laatste tijd wel moeilijk te krijgen, het is nu nog geen 15u en heb nog 19% batterij. Heb een nieuwe batterij besteld voor 20€, maar het begint toch te kriebelen om iets nieuws te kopen ...
[ Voor 9% gewijzigd door spoonman op 09-11-2018 14:50 ]
https://free-sudoku-puzzle.net - http://chordoracle.com - https://resistorcolors.com
Let op:
Accessoires mogen besproken worden in [LG G4] Accessoires Topic
Accessoires mogen besproken worden in [LG G4] Accessoires Topic