I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A
Verwijderd
Je weet dat ze onlangs in Dallas een schutter opgeblazen hebben met een robot?wildhagen schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 20:32:
In Hollywood zal dat ongetwijfeld mogelijk zijn, in de echte wereld (waar Hollywood niks mee te maken heeft) ligt het allemaal niet zo simplistisch.
Ik denk dat Breivik en Jihafisten hebben laten zien dat eigen volk helemaal niets uitmaakt.kuusj98 schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 20:35:
[...]
Ik denk eerlijk gezegd niet dat een nationalist zijn "eigen volk" gaat neerschieten, wat heeft hij/zij daar aan?
En het mag waarschijnlijk niet hardop gezegd worden, maar de media smult, adverteerders gaan uit hun dak. Zoveel mensen gekluisterd aan de buis, als je er echt een donder om geeft dan stop je met uitzenden van reclame in deze situaties - en die je gewoon een continue uitzending ... Maar een aanslag lijkt goed te zijn voor de commercie.
Bild Online are reporting that one gunman has shot himself -- injuries unknown at present. Remain indoors.

Hmmm het zal me niets verbazen als het ultra rechts is...
[ Voor 29% gewijzigd door HaterFrame op 22-07-2016 20:44 ]
I am the great Cornholio!
Schutters hadden geweren
De daders van de schietpartij hadden volgens de politie geweren bij zich.

alsje het ECHT goed doet meldt je de hele aanslag nergens. dan heeft een aanslag ineens geen nut meer en komt het veel minder vaak voor. hoe onbevredigend ook voor slachtoffers en f5-ers.R3M1 schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 20:43:
[...]
Ik denk dat Breivik en Jihafisten hebben laten zien dat eigen volk helemaal niets uitmaakt.
En het mag waarschijnlijk niet hardop gezegd worden, maar de media smult, adverteerders gaan uit hun dak. Zoveel mensen gekluisterd aan de buis, als je er echt een donder om geeft dan stop je met uitzenden van reclame in deze situaties - en die je gewoon een continue uitzending ... Maar een aanslag lijkt goed te zijn voor de commercie.
is natuurlijk onmogelijk.
Weet niet welke stream je kijkt, maar op Sky is op zo'n moment nooit reclame (althans wat ik heb gezien).R3M1 schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 20:43:
[...]
Ik denk dat Breivik en Jihafisten hebben laten zien dat eigen volk helemaal niets uitmaakt.
NOS kijk ik niet, want die zijn meestal laat of hebben allemaal 'experts' in dienst. Opmerkelijk trouwens dat media meteen uitgaan van IS, etc. en daarvan weer een expert wordt geïnterviewd.
Begint er met de laatste berichten idd steeds meer op te lijken dat het een extreem-rechts/neo-nazistsche achtergrond heeft ja.MetaFrame schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 20:44:
[afbeelding]
Hmmm het zal me niets verbazen als het ultra rechts is...
Noodtoestand (Sonderfall) schijnt nu uitgeroepen te zijn voor de hele stad.
Virussen? Scan ze hier!
Wat is het probleem?
Daar is het een liveblog voor.
Elk feit wordt opgenoemd en we worden als medialiefhebbers op onze wenken bediend.
[ Voor 26% gewijzigd door YellowCube op 22-07-2016 20:49 ]
My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world
Nah, opmerkelijk... Het is wel bijna elke vrijdag raak hé. Je hoort nou niet extreem vaak: "autochtoon doodt mensenmassa". IS daarentegen wel.HollowGamer schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 20:46:
[...]
Weet niet welke stream je kijkt, maar op Sky is op zo'n moment nooit reclame (althans wat ik heb gezien).
NOS kijk ik niet, want die zijn meestal laat of hebben allemaal 'experts' in dienst. Opmerkelijk trouwens dat media meteen uitgaan van IS, etc. en daarvan weer een expert wordt geïnterviewd.
Ben het met je eens hoor, maar vond het opzicht opmerkelijk. Waarom die experts er niet bij als het iets zeker is?Kecin schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 20:48:
[...]
Nah, opmerkelijk... Het is wel bijna elke vrijdag raak hé. Je hoort nou niet extreem vaak: "autochtoon doodt mensenmassa". IS daarentegen wel.
Nu zegt eindelijk ook op Sky, het veel te vroeg dat te vertellen.
Bij de andere aanslagen was dit veel eerder zeker.
[ Voor 13% gewijzigd door HollowGamer op 22-07-2016 20:51 ]
Vandaag precies vijf jaar geleden, Anders Behring Breivik...kuusj98 schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 20:35:
[...]
Ik denk eerlijk gezegd niet dat een nationalist zijn "eigen volk" gaat neerschieten, wat heeft hij/zij daar aan?
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Of wat dacht je van de neo-nazistische aanslag op het Oktoberfest in (toevallig) München in 1980?DaniëlWW2 schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 20:50:
[...]
Vandaag precies vijf jaar geleden, Anders Behring Breivik...
Denk niet dat een neo-nazi zich nu zoveel aantrekt van normale mensen (lees: iedereen die geen neo-nazi is).
Lijkt er trouwens op dat München compleet op slot gaat, de toegangs- en uitvakswegen worden nu op last van de politie ook afgesloten.
[ Voor 13% gewijzigd door wildhagen op 22-07-2016 20:56 ]
Virussen? Scan ze hier!
Ik begrijp niet goed waar je op doelt, maar ik heb niet het idee dat ik iets van een feitelijke onjuistheid heb neergezet in mijn eerdere bericht?YellowCube schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 20:37:
[...]
Dat laatste is pertinent onwaar, dus suggereer het dan ook niet. Dank je.
Hmm, ja klopt, niet aan gedacht.DaniëlWW2 schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 20:50:
[...]
Vandaag precies vijf jaar geleden, Anders Behring Breivik...
9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74
Iets suggereren is inderdaad wat anders dan een feitelijke onjuistheid maar net zo hinderlijk.kuusj98 schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 21:05:
[...]
Ik begrijp niet goed waar je op doelt, maar ik heb niet het idee dat ik iets van een feitelijke onjuistheid heb neergezet in mijn eerdere bericht
My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world
Ik zou zeggen zo'n sjaal die je van voetbalclubs ziet, breed, in de kleuren van de club en met van die touwtjes eraan.PhotoMe schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 21:02:
wat zou de schutter om zijn nek hebben
[afbeelding]
People as things, that’s where it starts.
Rugzak met rode schouderbanden?RobinHood schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 21:10:
[...]
Ik zou zeggen zo'n sjaal die je van voetbalclubs ziet, breed, in de kleuren van de club en met van die touwtjes eraan.
This footer is intentionally left blank
Als het zo hinderlijk werd ervaren bied ik mijn excuses aan, maar dan ga ik me niet meer in de "discussie" mengen als een klein beetje ademruimte (ondanks ZT) niet kan.YellowCube schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 21:08:
[...]
Iets suggereren is inderdaad wat anders dan een feitelijke onjuistheid maar net zo hinderlijk.
9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74
Het wordt heftiger en heftiger...In een passage in het centrum van München sommeerde de politie het publiek eerder vanavond om op te grond te gaan liggen en zich te laten fouilleren. Agenten lopen rond met getrokken wapens. Wat er precies aan de hand was, weten we niet. Alle winkels in het centrum zijn inmiddels gesloten; het winkelgebied is afgesloten.
En dan lees je in een eerdere update ook dit:
Dan ga je je toch afvragen of dat volk nou meer of minder dan 3 hersencellen heeft. Er lopen wat zwaarbewapende lui rond en die halvezolen gaan doodleuk in de rondte staan kijkenomstanders lijken zich niets aan te trekken van de oproep om naar huis te gaan en binnen te blijven.

Virussen? Scan ze hier!
Verwijderd
U zei?RvV schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 21:13:
Dat zou niet zo gek zijn. Reserve wapens en ammo passen niet in de doorsnee spijkerbroek.
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=gllJBpukGXA]
Dat neemt niet weg dat een rugzak een logisch attribuut is.
Het zou kunnen dat ze de daders echt kwijt zijn geraakt tussen het publiek. Opzicht niet vreemd dat alles wordt afgesloten, maar naar twee uur lijkt het alsof het spoor bijster zijn.wildhagen schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 21:13:
[...]
Het wordt heftiger en heftiger...
En dan lees je in een eerdere update ook dit:
[...]
Dan ga je je toch afvragen of dat volk nou meer of minder dan 3 hersencellen heeft. Er lopen wat zwaarbewapende lui rond en die halvezolen gaan doodleuk in de rondte staan kijken
Verwijderd
Mensen doen rare dingen in extreme situaties. Het is een cliché, maar je weet niet hoe je je gedraagt op zo'n moment.wildhagen schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 21:13:
Dan ga je je toch afvragen of dat volk nou meer of minder dan 3 hersencellen heeft. Er lopen wat zwaarbewapende lui rond en die halvezolen gaan doodleuk in de rondte staan kijken
Virussen? Scan ze hier!
Normaal zouden wij met de scouts overmorgen richting Munchen vertrekken met de trein. Dat staat nu wel op de tocht. Rationeel denken geeft aan: het kan helaas overal gebeuren en je moet je niet laten leiden door zulke gekken.
Van de andere kant: Je gaat met kinderen van anderen op pad.. speelt dat rationele denken in een situatie als deze dan de belangrijkste rol?
Gewoon gaan joh, de kans op een verkeersongeluk is nog altijd groterSteefmeister schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 21:29:
Wat verschrikkelijk weer die gebeurtenissen in Munchen. De wereld is echt gek geworden,
Normaal zouden wij met de scouts overmorgen richting Munchen vertrekken met de trein. Dat staat nu wel op de tocht. Rationeel denken geeft aan: het kan helaas overal gebeuren en je moet je niet laten leiden door zulke gekken.
Van de andere kant: Je gaat met kinderen van anderen op pad.. speelt dat rationele denken in een situatie als deze dan de belangrijkste rol?
Tot dusver is de killratio per schutter niet zo hoog, dat verbaasd me nogal! Mogelijk ongetraind?wildhagen schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 21:25:
Politie bevestigt nu 5 doden en 3 schutters.
Aan de andere kant, het tafereel is nog niet afgelopen(?) en er zullen ook nog wel onbevestigde doden zijn.
Als ik lees wat een van de daders geschreeuwd zou hebben voor het openen van het vuur denk ik eerder selectief.ikbenerniet schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 21:33:
[...]
Tot dusver is de killratio per schutter niet zo hoog, dat verbaasd me nogal! Mogelijk ongetraind?
Aan de andere kant, het tafereel is nog niet afgelopen(?) en er zullen ook nog wel onbevestigde doden zijn.
Rationeel denkend zou de kans op een aanslag in München nu een stukje kleiner zijn, aangezien men naar alle waarschijnlijk de veiligheid gaat ophogen.Steefmeister schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 21:29:
Wat verschrikkelijk weer die gebeurtenissen in Munchen. De wereld is echt gek geworden,
-
Hoe weet jij dat?HollowGamer schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 21:35:
Begrijp dat ze de daders zoeken, die zitten toch niet in het winkelcentrum?
Ze kunnen overal zitten, dat is nou juist het probleem, men weet niet waar ze zijn. En of er eventueel nog meer schutters (of iig betrokennen) zijn.
Virussen? Scan ze hier!
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Dit hoeft hier ook niet.DaniëlWW2 schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 21:45:
Het lijkt er toch steeds meer op dat het een neonazi is...
Munchen inmiddels compleet op slot, hoop dat ze die daders nog vinden. Zal wel een klopjacht net als in Parijs worden.
[ Voor 20% gewijzigd door DaniëlWW2 op 22-07-2016 22:02 ]
Waar baseer je dit op?DaniëlWW2 schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 21:45:
Het lijkt er toch steeds meer op dat het een neonazi is...
Ik lees alleen erg veel tegenstrijdige berichten. Er is ook iemand op CNN geweest die de fameuze woorden allahoe akbar weer heeft gehoord. Wat overigens niet hoeft te beteken dat dit door een van de schutters is gezegd aangezien het ook door mensen geroepen kan worden die schutting zochten.
Beelden van iemand die in gesprek gaat met waarschijnlijk een van de daders. Die schreeuwde dat hij een Duitser was.xos schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 22:00:
[...]
Waar baseer je dit op?
Ik lees alleen erg veel tegenstrijdige berichten. Er is ook iemand op CNN geweest die de fameuze woorden allahoe akbar weer heeft gehoord. Wat overigens niet hoeft te beteken dat dit door een van de schutters is gezegd aangezien het ook door mensen geroepen kan worden die schutting zochten.
Volgens Sky zou het iemand anders zijn, die persoon zou anders lopen/houding anders.Miki schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 22:02:
[...]
Is dezelfde vent van de McDonald's, erg benieuwd hoe dit gaat aflopen.
Dan hebben ze de kleding op elkaar afgestemd maar als ik het filmpje bij de McDonald's en bovenstaande foto vergelijk hebben ze grote overeenkomsten. Haar kleur, zwart shirt met witte print en iets roods om de nek/schouder.HollowGamer schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 22:09:
[...]
Volgens Sky zou het iemand anders zijn, die persoon zou anders lopen/houding anders.
Dat zei hetzelfde CNN ook over de aanslagen in Oslo, bleek achteraf valse informatie te zijn.xos schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 22:00:
[...]
Waar baseer je dit op?

Xbox Live Ambassador | Xbox Series X & Xbox One X | Flintstone NL |
Dat klinkt geloofwaardig, denk dat er niks anders opzit dan afwachten wie ze te pakken krijgen.Miki schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 22:19:
[...]
Dan hebben ze de kleding op elkaar afgestemd maar als ik het filmpje bij de McDonald's en bovenstaande foto vergelijk hebben ze grote overeenkomsten. Haar kleur, shirt met witte print en iets roods om de nek/schouder.
Ik heb een hele tijd in München gewoond, vrij dicht in de buurt van het OEZ (aan de andere kant van het Olympisch park).kuusj98 schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 20:35:
[...]
[...]
Ik vind het een redelijk gek doelwit uit "IS-achtinge" zicht. Er zijn zoo veel toeristische plekken waar je heel veel meer slachtoffers/impact kan maken. En met de U1 vanaf OEZ ben je in tien minuten overal in de stad. Het OEZ is eerder een wat 'goedkoper' winkelcentrum met, laten we zeggen, een erg gekleurd publiek.
Niet dat dit er veel logica achter dit soort acties hoeft te zitten natuurlijk.
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Hopelijk pakken ze die honden levend.
In het filmpje komt het woord Kanake voor, wat een slang voor Turk is.polli_ schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 22:29:
Omstander spreekt met de dader:
https://twitter.com/Holbornlolz/status/756545703426531329
Dacht ik inderdaad ook al te horen.stane schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 22:37:
[...]
In het filmpje komt het woord Kanake voor, wat een slang voor Turk is.
Het is lastig te verstaan maar als ik het zo hoor zegt die man op het dak van parkeergarage, dat hij in Duitsland geboren is, in München in behandeling was voor iets, 'kut-Turken blabla, nu moet ik een wapen kopen en...'polli_ schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 22:29:
Klinkt als iemand uit het oosten van Duitsland. De hotspot van AfD knip, dit hoeft niet

[ Voor 4% gewijzigd door DaniëlWW2 op 22-07-2016 22:41 ]
Het is een zieke bende aan het worden allemaal.
U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.
Het wachten is/was natuurlijk ook op een groepering die eens terugslaat. En dat is voor mij een angstaanjagende ontwikkeling.fsfikke schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 22:40:
[...]
Het is lastig te verstaan maar als ik het zo hoor zegt die man op het dak van parkeergarage, dat hij in Duitsland geboren is, in München in behandeling was voor iets, 'kut-Turken blabla, nu moet ik een wapen kopen en...'
Klinkt als iemand uit het oosten van Duitsland. De hotspot van AfD [mbr] knip, dit hoeft niet [/mbr]
Vertaling van een Twitteraar hier. Bron.polli_ schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 22:29:
Edit: men heeft een lichaam gevonden in het winkelcentrum maar kan nog niet bevestigen dat het één van de daders is. De persoon lijkt zichzelf in het hoofd te hebben geschoten.
9 doden (incl. bovengenoemde persoon).
Bron: Euronews.
[ Voor 91% gewijzigd door technorabilia op 22-07-2016 23:07 ]
👉🏻 Blog 👈🏻
Ik zei vorige week, net na Nice, nog dat ik blij ben dat we naar Duitsland op vakantie gaan in plaats van Frankrijk. Want in Duitsland gebeurt nooit wat.Cobb schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 22:44:
...liep vandaag met mijn gezinnetje te shoppen in Centro Duitsland. Toen we naar de auto liepen grapte ik nog 'zo dat hebben we maar weer overleefd'.
Het is een zieke bende aan het worden allemaal.
'Terugslaan' klinkt gericht, maar terugslaan tegen wat, tegen wie?emil_406 schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 22:44:
[...]
Het wachten is/was natuurlijk ook op een groepering die eens terugslaat. En dat is voor mij een angstaanjagende ontwikkeling.
[ Voor 68% gewijzigd door fsfikke op 22-07-2016 22:51 ]
Maar zoals hierboven al wordt gezegd, niet echt een IS doelwit qua slachtoffers, hoe krom dit ook klinkt.
Laten we hopen dat het bij deze 8 dodelijke slachtoffers blijft.
U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.
Ik ben bang dat er mensen met een simplistische rechtse gedachtegang gewoon op getinte mensen met een waarschijnlijk islamitische achtergrond zijn gaan schieten. Puur als vergelding voor wat er de laatste tijd in Europa door IS aanhangers wordt gedaan.fsfikke schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 22:47:
[...]
'Terugslaan' klinkt gericht, maar terugslaan tegen wat, tegen wie?
Zou best grappig zijn dat wij Europa allang weten dat het rechts extremisten waren, maar dat IS morgen toch de aanslag opeist. (want dan doen ze toch steeds achteraf omdat hun dat past)DopdeDouwer schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 22:51:
Volgens rtlZ heben de autoriteiten het over een terroristische aanslag zonder jihadistische achtergrond.
Maar dat is toch niks om op te baseren dat het een neonazi is?DaniëlWW2 schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 22:01:
[...]
Beelden van iemand die in gesprek gaat met waarschijnlijk een van de daders. Die schreeuwde dat hij een Duitser was.
Zo'n soort vermoeden had ik toen tijdens die aanslag in Nice ook. Toen er nog weinig info over was had het net zo goed een zeer verward iemand kunnen zijn, en voor IS is dat denk ik alleen maar gunstig; als je zoiets opeist wordt de angst enkel groter.emil_406 schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 23:04:
[...]
Zou best grappig zijn dat wij Europa allang weten dat het rechts extremisten waren, maar dat IS morgen toch de aanslag opeist. (want dan doen ze toch steeds achteraf omdat hun dat past)
[ Voor 48% gewijzigd door Thomas op 22-07-2016 23:09 ]
Net zoals we niet kunnen zeggen dat het een Moslim-terrorist isThomasXIV schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 23:06:
[...]
Maar dat is toch niks om op te baseren dat het een neonazi is?
Precies. Ben ook ergens wel opgelucht dat de media (voor zover ik die heb gevolgd) het ook niet gelijk een IS strijder of moslim-extrimist heeft genoemd. Natuurlijk werd er wel gekeken naar wat er een paar dagen terug ook in Duitsland is gebeurd, maar verder geen conclusie aan verbonden. Goede zaak.fsfikke schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 23:08:
[...]
Net zoals we niet kunnen zeggen dat het een Moslim-terrorist is
Inderdaad. Dat idee had ik bij nice, maar ook bij Zaventem en bij Bataclan. IS heeft zich daar in de voorbereiding nooit mee bemoeit. Sterker nog, ze wisten waarschijnlijk niet eens af van de plannen.ThomasXIV schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 23:06:
Zo'n soort vermoeden had ik toen tijdens die aanslag in Nice ook. Toen er nog weinig info over was had het net zo goed een zeer verward iemand kunnen zijn, en voor IS is dat denk ik alleen maar gunstig; als je zoiets opeist wordt de angst enkel groter.
Dat is ballen hebben.Balcony Man: "You cunt you. you're a cunt"
Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!
Die man die dat roept is een rasechte Bayer, die zijn altijd heerlijk direct

[ Voor 85% gewijzigd door gambieter op 23-07-2016 21:53 ]
stane schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 22:37:
[...]
In het filmpje komt het woord Kanake voor, wat een slang voor Turk is.
Hoe kom je daar nou bij? Ten eerste is slang in het Turks 'Yilan', ten tweede plaats je een bron waarin staat dat 'Kanake' gebruikt werd net als 'nigga', ten derde staat er niets over dat 'kanake' in het Turks überhaupt een betekenis heeft.
Ik vraag me dan ook af wat je doel is met een dergelijke post.

Overigens wel frappant dat er nu geroepen wordt om niet klakkeloos informatie als feiten neer te zetten of te suggreren, terwijl ik wel anders gewend ben van het publiek hier!
Ik weet niet waar je je helemaal druk om maakt, maar Kanake is gewoon een scheldwoord om Turken te beschrijven. Daar hoeft het geen Turks woord voor te zijn.beyazz06 schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 23:26:
[...]
[...]
Hoe kom je daar nou bij? Ten eerste is slang in het Turks 'Yilan', ten tweede plaats je een bron waarin staat dat 'Kanake' gebruikt werd net als 'nigga', ten derde staat er niets over dat 'kanake' in het Turks überhaupt een betekenis heeft.
Bron: Algemene kennis in Duitsland, anders Wikipedia: Wikipedia: Kanake
lees zijn tekst nog eens want dat is niet wat hij zei. Daarnaast lees dit eens Wikipedia: Kanakebeyazz06 schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 23:26:
[...]
Hoe kom je daar nou bij? Ten eerste is slang in het Turks 'Yilan', [...]
Nou, CNN of een andere buitenlandse zender(dus niet duitse zender) had meteen een IS terreur expert erbij gehaald.ThomasXIV schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 23:10:
[...]
Precies. Ben ook ergens wel opgelucht dat de media (voor zover ik die heb gevolgd) het ook niet gelijk een IS strijder of moslim-extrimist heeft genoemd. Natuurlijk werd er wel gekeken naar wat er een paar dagen terug ook in Duitsland is gebeurd, maar verder geen conclusie aan verbonden. Goede zaak.
Slang van Slang (engels). Ander soort slang dus ;-)beyazz06 schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 23:26:
We hebben het hier over "slang" met de betekenis straattaal en niet zo'n giftig lang beestbeyazz06 schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 23:26:
[...]
[...]
Ik vraag me dan ook af wat je doel is met een dergelijke post.![]()
Overigens wel frappant dat er nu geroepen wordt om niet klakkeloos informatie als feiten neer te zetten of te suggreren, terwijl ik wel anders gewend ben van het publiek hier!
Kanake is in Duitsland een algemene term voor getinte, een men duidt er vooral de licht getinte (noord afrikaans, turks, of midden-oosterling) medemens mee aan.
Ondertussen bericht de Telegraaf dat de een dader wellicht ter plekke zelfmoord heeft gepleegd.
http://www.telegraaf.nl/b...tpartij_in_Munchen__.html
[ Voor 11% gewijzigd door bombadil op 23-07-2016 00:42 ]
"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)
Meh... oud en nieuw, weekend, ik kan me best voorstellen dan met even een paar dagen nodig had om overzicht te krijgen.bombadil schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 00:37:
Je kan het ook omdraaien; stilzwijgen en niet willen weten als beleid van de politie net als na de gebeurtenissen in Keulen op oudejaarsnacht. Of is het juist voorzichtig grundlich? Het blijft dus gokken.
Ondertussen bericht de Telegraaf dat de dader wellicht ter plekke zelfmoord heeft gepleegd.
http://www.telegraaf.nl/b...tpartij_in_Munchen__.html
Er zijn op reddit overigens een paar mensen die menen dat de stem die iets over "kanaken" roept van een andere man een verdieping lager kwam.
Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!
Je hebt gelijk dat Keulen ook in Duitsland ligt. Maar weet je dat het hele andere stad in een ander Bundesland is? Met daardoor ook een totaal ander, onafhankelijk van elkaar, politieapparaat?bombadil schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 00:37:
Je kan het ook omdraaien; stilzwijgen en niet willen weten als beleid van de politie net als na de gebeurtenissen in Keulen op oudejaarsnacht. Of is het juist voorzichtig grundlich? Het blijft dus gokken.
Er is al jaren kritiek op hoe in NRW de politie wegbezuinigd is. Het optreden van de politie in München is juist eerder een schoolvoorbeeld van adequaat handelen en goed informeren van het publiek. Om dan met het vingertje naar Keulen te wijzen slaat nergens op.
want het vat komt behoorlijk vol te zitten!
Verwijderd
*De Amerikaanse term lijkt bij schietincidenten goed op zijn plek.
Just remember... if the world didn't suck, we'd all fall off.
Verwijderd
Nee, de media doet het juist zo dat jij denkt dat het misschien toch IS is door te melden dat ze het niet zijn, waardoor ze juist bereiken dat de extreem-rechtsen beschermd worden! Daar zitten namelijk de illuminazi's achter die instructies kregen tijdens de laatste Bilderberg meeting. Daar hebben de Rothschilds nieuwe en geheime chemische stoffen in de drankjes gedaan waardoor alle staatshoofden en andere prominenten in reptillians zijn veranderd.jeroenverweij schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 00:56:
de media (die al niet zo betrouwbaar is) kan je ook laten geloven dat het geen terroristische aanslag is van IS of degelijke.
want het vat komt behoorlijk vol te zitten!
/me geeft je een extra rol aluminiumfolie.
Ik vind het vooral frapant dat het zo lang gaande is. Dat ze de informatie tijdens het gebeuren willen minimaliseren begrijp ik. Je wil je tegenstander niet meer informatie geven terwijl ze voor de rest van de wereld zijn afgesneden.
Voor de rest lijkt het eigenlijk wel of ze de situatie daar als stabiel beschouwen en de tijd nemen. Op zich wel een verademing ten opzichte van de chaos die we elders gezien hebben.
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2016 01:46 ]
https://twitter.com/Poliz...82624?ref_src=twsrc%5Etfw
Daar heb ik een erg onbevredigd gevoel bij. Ik zou liever hebben dat de politie hem neergeschoten zou hebben of dat hij opgepakt was... Nu komt ie er weer makkelijk vanaf.FouT schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 01:47:
En waarschijnlijk toch maar 1 schutter, heeft zelfmoord gepleegd:
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
Ik weet niet wat jij loopt te brabbelen? Maar in jou complot teorieën daar hebben we niet zoveel aan, lopen er al genoeg van helaas. Zal er maar niet over dromen als ik jou was, ga je het nog zelf geloven ook.Verwijderd schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 01:44:
[...]
Nee, de media doet het juist zo dat jij denkt dat het misschien toch IS is door te melden dat ze het niet zijn, waardoor ze juist bereiken dat de extreem-rechtsen beschermd worden! Daar zitten namelijk de illuminazi's achter die instructies kregen tijdens de laatste Bilderberg meeting. Daar hebben de Rothschilds nieuwe en geheime chemische stoffen in de drankjes gedaan waardoor alle staatshoofden en andere prominenten in reptillians zijn veranderd.
/me geeft je een extra rol aluminiumfolie.
Arrestatie was absoluut het betere scenario geweest. Voor een rechtsstaat is dat iets wat eigenlijk vereist is. Sterker nog, juist in open samenlevingen is opvolging van incidenten op die basis een vereiste voor continuïteit.Room42 schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 01:52:
[...]
Daar heb ik een erg onbevredigd gevoel bij. Ik zou liever hebben dat de politie hem neergeschoten zou hebben of dat hij opgepakt was... Nu komt ie er weer makkelijk vanaf.
Enfin, los van elementen van psychologie, je ziet maar al te vaak dat dit ook gekend is in bewustzijn van tegenbewegingen, terroristen en dergelijke. De inzet is altijd op een open wond. Niet op een die verzorgd of gesloten kan worden. Voor dat soort krachten is het van belang om daar op in te zetten.
Maar goed, zo gewenst en noodzakelijk ook, dat heb je vaak simpelweg niet in de hand. Het is veel te makkelijk voor een aanvallende partij om scenario's af te dwingen waarbij men bijvoorbeeld doodgeschoten moet worden, het is ontzettend moeilijk voor een verdedigende partij om het ontstaan van een dergelijke situatie te voorkomen. En als een dader zelfmoord wil plegen, vrijwel onmogelijk om dat tegen te houden.
Ik denk dat je het begrip sarcasme even gemist hebt, als ik zijn reactie leesjeroenverweij schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 01:58:
[...]
Ik weet niet wat jij loopt te brabbelen? Maar in jou complot teorieën daar hebben we niet zoveel aan, lopen er al genoeg van helaas. Zal er maar niet over dromen als ik jou was, ga je het nog zelf geloven ook.
[ Voor 14% gewijzigd door Virtuozzo op 23-07-2016 02:03 ]
Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.
Verwijderd
Als ze nou eens keer de volgorde omkeren dan scheelt dat een hoop gedoe.FouT schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 01:47:
Wat de opmerking over neo-nazi betreft lijkt die kans klein als het om een Duitser met een Iraanse achtergrond betreft volgens diverse Duitse kranten. (En de 'alufolie' is gebruikt om het lijk af te dekken.)
Er zou ook een bepaalde kreet gehoord zijn maar dat is nog van één enkele bron.
Het aantal doden ten gevolge van de schietpartij in München is opgelopen naar tien, meldt de politie.
AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Verwijderd
Ja. Want onderling zijn er ook brandjes, recent met o.a nederturken in NL die werden bedreigd.alexbl69 schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 02:47:
Een Duits-Iraniër, of Duits-Tunesiër die het op Turken gericht heeft? Wordt de strijd tussen de islamitische stromingen nu verplaatst naar Europa?
Verwijderd
Bizar dat ik gelijk al de indruk had dat het om één schutter ging. Nu was dat zo goed gefundeerd als de Toren van Pisa en er wordt al genoeg onzin gebraakt in topics als dit, dus ik heb mijn mond gehouden, maar het lijkt erop dat in de chaos van een dergelijke aanslag vaker gedacht wordt dat er meerdere schutters zijn. In Dallas gebeurde eigenlijk precies hetzelfde.FouT schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 01:47:
Welke knap dat we nu al weten wat de religie was van deze man. Kunnen we nu labels plakken:alexbl69 schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 02:47:
Een Duits-Iraniër, of Duits-Tunesiër die het op Turken gericht heeft? Wordt de strijd tussen de islamitische stromingen nu verplaatst naar Europa?

[ Voor 4% gewijzigd door polli_ op 23-07-2016 06:58 ]
Dit topic gaat ALLEEN over de schietpartij in München.
ZT staat voor Zero Tolerance, denk dus na voordat je reageert. Gruwelijke afbeeldingen hoef je bijvoorbeeld niet te plaatsen.Blijf dus ontopic en kom niet met de standaard stokpaardjes aanzetten. De metadiscussies over de achtergronden, vluchtelingen zijn ook offtopic en kunnen hier plaatsvinden:
[ZT] Terreur in Europa - Achtergronden
Migratie van vluchtelingen naar Europa - Deel 3