Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Virussen? Scan ze hier!
Via https://twitter.com/hasht...=hash&ref_src=twsrc%5Etfw kun je trouwens twitter in de gaten houden (#OEZ).
[ Voor 44% gewijzigd door Thomas op 22-07-2016 19:03 ]
The only mystery in life is why the kamikaze pilots wore helmets
Wat zou het dan zijn?ThomasXIV schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 18:59:
Een getuige noemde het een terrorist maar dat is nu dus nog niet duidelijk.
[ Voor 21% gewijzigd door PWM op 22-07-2016 19:04 ]
Kan ook gewoon iemand zijn die volledig is doorgedraaid (denk aan een psychose o.i.d.), onwaarschijnlijk, maar dat is natuurlijk wat anders dan terrorisme. Ik wacht zelf nog even totdat duidelijk is wat er gebeurt is voordat ik conclusies trek.
Niet elke schietpartij is een terreurdaad natuurlijk. Kan evengoed een ontslagen werknemer zijn, iemand van wie de relatie uit gegaan is, of een of andere ruzie oid.
Ok, komt in Duitsland niet zovaak voor als in bv de VS, maar het kan wel. Zie bijvoorbeeld Alphen a/d/ Rijn, dat was ook een schietpartij, maar geen terreurdaad.
Hier ging het kennelijk dus wel om een terorist. Zal het weer IS zijn of een andere club dit keer?
Virussen? Scan ze hier!
Er zijn de laatste tijd wel veel psychotische mensen los rond. Heeft vaak ook iets te maken met geloof (welk dan ook) wat er vaak bij betrokken is?ThomasXIV schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 19:06:
[...]
Kan ook gewoon iemand zijn die volledig is doorgedraaid (denk aan een psychose o.i.d.), onwaarschijnlijk, maar dat is natuurlijk wat anders dan terrorisme. Ik wacht zelf nog even totdat duidelijk is wat er gebeurt is voordat ik conclusies trek.
| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340
Verder krijgen we nu weer het speculeren over het aantal doden/gewonden.
Wat probeer je hier precies mee te zeggen? Als er iets gebeurt is het niet altijd IS of een andere extremistische groep, dat bedoelde ik meer.Jeroenneman schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 19:07:
[...]
Er zijn de laatste tijd wel veel psychotische mensen los rond. Heeft vaak ook iets te maken met geloof (welk dan ook) wat er vaak bij betrokken is?
Dat mensen die van zichzelf al instabiel zijn, door alle berichtgeving rond religieuze terroristische daden, alleen nog maar verder gemotiveerd worden om door te zetten, maar dan vanuit een "doel".ThomasXIV schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 19:10:
[...]
Wat probeer je hier precies mee te zeggen? Als er iets gebeurt is het niet altijd IS of een andere extremistische groep, dat bedoelde ik meer.
Als er iets gebeurt is het niet altijd een extremistische groep, maar je ziet wel meer einzelgangers die denken dat ze opeens aan het moorden moeten slaan omdat ""hun" groep wordt aangevallen.
| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340
Of niet en het blijkt een of andere neonazi te zijn...PWM schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 19:12:
Begrijp dat het vandaag deze 5de "verjaardag" is van de aanslag van Breivik. Zou gek toeval zijn.
Liveblog NOS.
http://nos.nl/liveblog/21...inkelcentrum-munchen.html
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Ohja op die manier. Ja ik denk dat bij iedereen die een aanslag pleegt wel een draadje los zit, maar niet iedereen die zo'n daad verricht doet dat uit naam van een religie/ideologie/stroming/etc.Jeroenneman schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 19:13:
[...]
Dat mensen die van zichzelf al instabiel zijn, door alle berichtgeving rond religieuze terroristische daden, alleen nog maar verder gemotiveerd worden om door te zetten, maar dan vanuit een "doel".
Als er iets gebeurt is het niet altijd een extremistische groep, maar je ziet wel meer einzelgangers die denken dat ze opeens aan het moorden moeten slaan omdat ""hun" groep wordt aangevallen.
Nou je het zegt ja.PWM schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 19:12:
Begrijp dat het vandaag deze 5de "verjaardag" is van de aanslag van Breivik. Zou gek toeval zijn.
[ZT] Terreur in Europa - Achtergronden
Virussen? Scan ze hier!
Het huisvest 140 winkels.iTeV schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 19:18:
Iemand een idee hoe groot de winkelcentrum is?
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
Volgens de berichten één van de grootsten van Beieren, met meer dan 140 winkels en restaurants, en ernaast een groot medisch centrum.iTeV schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 19:18:
Virussen? Scan ze hier!
Behoorlijk groot. Een van de grootste van Beieren...iTeV schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 19:18:
Best ziek
[ Voor 7% gewijzigd door tumtum100 op 22-07-2016 19:25 ]
Source www.n24.de Live TV
/u/ax0ne
https://www.reddit.com/live/xatg2056flbi
[ Voor 3% gewijzigd door begintmeta op 22-07-2016 19:28 ]
Hebben we telefoons met 4K opname, krijg je een filmpje te zien waarin je misschien net 4 pixels kunt tellen...tumtum100 schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 19:24:
Dit filmpje kwam voorbij in de reddit live feed..(mogelijke schutter?): https://m.facebook.com/st...876071&id=100000630578496
Best ziek
Gelukkig is het geen automatisch wapen, leek erop dat er nog genoeg mensen konden wegrennen voor die terrorist.
Jij blijft in zo'n situatie dan wel doodleuk stilstaan om op je gemak de telefoon goed in te stellen en scherpe, grote, videootjes te maken, maar ik denk dat de meeste mensen het wat drukker zullen hebben met het zoeken van een veilige plekJeroenneman schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 19:29:
[...]
Hebben we telefoons met 4K opname, krijg je een filmpje te zien waarin je misschien net 4 pixels kunt tellen...
Virussen? Scan ze hier!
Dit is een iets beter filmpje...je ziet iemand lopen op de parkeerplaats.Jeroenneman schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 19:29:
[...]
Hebben we telefoons met 4K opname, krijg je een filmpje te zien waarin je misschien net 4 pixels kunt tellen...
Gelukkig is het geen automatisch wapen, leek erop dat er nog genoeg mensen konden wegrennen voor die terrorist.
https://twitter.com/bmxmarf/status/756537317314134016
https://twitter.com/wierdduk?ref_src=twsrc%5Etfw
journalist in Duitsland
Floksor
Er werd een tijd geleden al over 'mogelijk meerdere' schutters gesproken. Er zou ook van 3 plekken tegelijk geschoten zijn.ThomasXIV schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 19:30:
Had hij al eerder geschoten? Lijkt er op dat de mensen die buiten lopen nietsvermoedend zijn (al rennen er wel mensen naar buiten, recht naar hem toe), en toch filmt iemand hem precies voordat hij begint te schieten. Apart, zouden er meerdere daders zijn?
Nog niet bevestigd oveigens.
Virussen? Scan ze hier!
Dat zag ik wel op twitter voorbij komen, maar verder geen bron/bevestiging.ThomasXIV schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 19:30:
Had hij al eerder geschoten? Lijkt er op dat de mensen die buiten lopen nietsvermoedend zijn (al rennen er wel mensen naar buiten, recht naar hem toe), en toch filmt iemand hem precies voordat hij begint te schieten. Apart, zouden er meerdere daders zijn?
I am the great Cornholio!
Ah, lees op reddit meerdere schutters (https://twitter.com/SkyNewsBreak/status/756540936176431104). Dat van meerdere locaties had ik idd ook gelezen al klopt 1 locatie vermoedelijk niet;wildhagen schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 19:32:
[...]
Er werd een tijd geleden al over 'mogelijk meerdere' schutters gesproken. Er zou ook van 3 plekken tegelijk geschoten zijn.
Nog niet bevestigd oveigens.
"No second shooting at Stachus says BayrischerRundfunk. (unconfirmed)
Keine zweite Gefahrenlage am Stachus laut Feuerwehr, berichtet BR-Reporter Josef Röhmel. (local news source, Bayerischer Rundfunk, br.de)"
[ Voor 4% gewijzigd door Thomas op 22-07-2016 19:34 ]
I have no special talent. I am only passionately curious.
Mogelijk, niet bevestigd.ricardo246 schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 19:35:
Op sky news live zeggen ze net dat er een 2e schietpartij bezig is in een metro station...
Is dat niet dezelfde schietpartij? Het winkelcentrum schijnt namelijk een inpandig metro-station te hebben.ricardo246 schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 19:35:
Op sky news live zeggen ze net dat er een 2e schietpartij bezig is in een metro station...
Virussen? Scan ze hier!
Klopt, excusez voor mijn onzorgvuldigheid.
Virussen? Scan ze hier!
Dat is heel dicht bij de Opera waar vanavond familie van mij zit.Ook ontruimingen in centrum van München
Een man die woont in de Kaufingerstrasse, de grootste winkelstraat van München, zegt dat de hele straat door de politie is ontruimd.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
Hopelijk leggen ze die gasten snel om en vallen er niet teveel doden
Hoop dat alles OK is, heb je contact?Room42 schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 19:42:
[...]
Dat is heel dicht bij de Opera waar vanavond familie van mij zit.
Sky meld dat er nog niemand is aangehouden/beeldsen lijken herhaald te worden of ligt het aan mij?
[ Voor 7% gewijzigd door HollowGamer op 22-07-2016 19:44 ]
Power to the beat.
Momenteel zitten ze nog in de opera. Deze gaat op dit moment nog door.HollowGamer schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 19:43:
[...]
Hoop dat alles OK is, heb je contact?
Sky meld dat er nog niemand is aangehouden/beeldsen lijken herhaald te worden of ligt het aan mij?
[ Voor 11% gewijzigd door ricardo246 op 22-07-2016 19:46 ]
[ Voor 100% gewijzigd door Thomas op 22-07-2016 19:49 ]
[ Voor 93% gewijzigd door HaterFrame op 22-07-2016 19:48 ]
ThomasXIV schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 19:46:
[...]
offtopic:
Voordat ik een TR kon maken al weggehaald, klasse hoor van de verantwoordelijke mod!
En help mij allemaal door er niet op te reageren.
[ Voor 20% gewijzigd door DaniëlWW2 op 22-07-2016 19:49 ]
Niet op reageren, en klikken op het rapporteer rechtsboven.
Second shooting bij tram-station, confirmed door Sky.
Schijnt dat beelden niet worden gedeeld in opdracht van de politie.
Dader(s) mogelijk gevlucht naar metrostation.
[ Voor 36% gewijzigd door HollowGamer op 22-07-2016 19:51 ]
[ Voor 42% gewijzigd door Thomas op 22-07-2016 19:53 ]
Een journalist van de Beierse omroep (BR) meldt dat alle winkels in het centrum van München op last van de politie zijn gesloten. Klanten die toevallig aan het winkelen waren, zitten vast.
Virussen? Scan ze hier!
Zit er straks nog een tussen het winkelende publiek in een winkel...
Power to the beat.
Op de Stachus, het centrale plein in de binnenstad, is volgens de politie niet geschoten. Wel is in het centrum veel politie op de been.
Die Münchner Polizei hat klargestellt, dass es am Stachus in der Innenstadt einen Fehlalarm und keine Schießerei gegeben hat.
— BR24 (@BR24) July 22, 2016
https://twitter.com/johndeconner/status/756538569963995136
WP: Mitsubishi SUZ-SWM40 VA + EHST20D-VM2D | WTW: Zehnder E300
Lijkt me onwaarschijnlijk. Ze zullen niet het hele winkelcentrum hebben afgesloten zonder het te doorzoeken.ronaldm3 schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 19:54:
[...]
Zit er straks nog een tussen het winkelende publiek in een winkel...
En aangezien men niet weet waar de daders zich bevinden zullen er wellicht meerdere delen van de stad op slot gaan. OV is ook stilgelegd lees ik net.
Het tot nu toe gemelde dodental valt me nog mee overigens. Of het er niet meer blijken te zijn is afwachten natuurlijk en dit zijn er sowieso drie te veel.
If you choose not to decide, you still have made a choice.
Live feed van Reddit.
Niet alleen het winkelcentrum is afgesloten he, maar het hele centrum van de stad. Lijkt me stug dat ze letterlijk het hele centrum al hebben doorzocht in zo'n korte tijd.Migrator schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 19:58:
[...]
Lijkt me onwaarschijnlijk. Ze zullen niet het hele winkelcentrum hebben afgesloten zonder het te doorzoeken.
Virussen? Scan ze hier!
Er zijn alleen nogal wat feeds. Zo kan ik er tien neerzetten.Rockvee2 schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 19:59:
Misschien handig voor een mod of ts dit in de topicwaarschuwing te zetten ?
Live feed van Reddit.
Excuus, verkeerd gelezen. Maar nog steeds: Mocht iemand in een winkel zich verdacht gedragen/er verdacht uit zien zal de politie daar snel bij zijn, dus het lijkt me onrealistisch dat er een wolf in schaapskleren is.wildhagen schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 20:00:
[...]
Niet alleen het winkelcentrum is afgesloten he, maar het hele centrum van de stad. Lijkt me stug dat ze letterlijk het hele centrum al hebben doorzocht in zo'n korte tijd.
Er gaan vrij grafische beelden rond op 4chan, en het lijken er al ruim meer dan 3 te zijn..ThomasXIV schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 19:51:
CNN meldt 3 doden tot zover, dat heeft de politie aan RTL gemeld zeggen ze. En andere schietincidenten nog niet bevestigd zeggen ze (heb de TV aangezet). Zo even naar ZDF overschakelen.
No problem, en dat ben ik met je eens. Ja, het zou theoretisch kunnen, maar heel erg geloofwaardigh klinkt het idd niet.Migrator schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 20:01:
[...]
Excuus, verkeerd gelezen. Maar nog steeds: Mocht iemand in een winkel zich verdacht gedragen/er verdacht uit zien zal de politie daar snel bij zijn, dus het lijkt me onrealistisch dat er een wolf in schaapskleren is.
Lijkt me eerder bedoeld om de wolf buiten de winkels te houden, en de schapen veilig in de winkels te laten tot alle wolven koud gemaakt zijn of opgepakt.
Virussen? Scan ze hier!
Drie schutters gezien, nog geen zekerheid over slachtoffers en hun toestand.UPDATE
Am 22.07.2016 gg. 17.50 Uhr meldeten sich Zeugen bei der Polizei und meldeten eine Schießerei im Bereich der Hanauer Straße, die sich dann weiter in die Riesstraße und in das Olympia Einkaufszentrum verlagerte.
Zeugen melden drei verschiedene Personen mit Schusswaffen.
Über Art und Anzahl von Opfern liegen momentan noch keine gesicherten Erkenntnisse vor. Die Polizei ist mit allen verfügbaren Einsatzkräften mit Unterstützung von Spezialeinheiten, der Bundespolizei und benachbarten Präsidien im Einsatz.
Im Moment konnten noch keine Täter festgenommen werden.
Die Fahndung nach ihnen läuft mit Hochdruck. Aufgrund der noch unklaren Situation bitten wir alle Personen im Stadtgebiet zu Hause zu bleiben bzw. in nahen Gebäuden Schutz zu suchen. Der Betrieb der öffentlichen Verkehrsmittel ist derzeit eingestellt.
Sobald weitere Informationen vorliegen, wird nachberichtet.

Zijn dat niet diezelfde beelden die al rond gaan op twitter? Dat zijn beelden van een schietpartij in afrika geloof ik.Tommiiee schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 20:03:
[...]
Er gaan vrij grafische beelden rond op 4chan, en het lijken er al ruim meer dan 3 te zijn..
Yep, maar 3 bevestigd dus, al zal CNN achterlopen en zullen het er ongetwijfeld meer zijn. Politie weet trouwens niet waar de daders zijn wordt gemeld...Tommiiee schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 20:03:
[...]
Er gaan vrij grafische beelden rond op 4chan, en het lijken er al ruim meer dan 3 te zijn..
Nee, is herkenbaar Duits(land) en veelal foto's van in het winkelcentrum zelf (maar ook erbuiten).MetaFrame schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 20:05:
[...]
Zijn dat niet diezelfde beelden die al rond gaan op twitter? Dat zijn beelden van een schietpartij in afrika geloof ik.
In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams
Virussen? Scan ze hier!
Ook door de politie op Facebook.MetaFrame schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 20:08:
Er word overigens door een aantal ooggetuigen gemeld dat er 3 schutters zijn.

— Polizei München (@PolizeiMuenchen)July 22, 2016
[ Voor 14% gewijzigd door HollowGamer op 22-07-2016 20:18 ]
Een overval is natuurlijk nooit goed maar dit hoef geen terroristische aanslag te zijn zoals in Frankrijk.
Normaal gesproken ga je dan niet in de rondte schieten maar wil je zo snel mogelijk weg komen. Dan ga je niet voor de Mcdonalds op straat van je afschieten.Rockvee2 schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 20:21:
Kan het niet gewoon zijn dat dit een overval is geweest en dat deze uit de hand is gelopen?
Een overval is natuurlijk nooit goed maar dit hoef geen terroristische aanslag te zijn zoals in Frankrijk.
Ik betwijfel het aan de hand van de beelden die ik heb gezien.Rockvee2 schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 20:21:
Kan het niet gewoon zijn dat dit een overval is geweest en dat deze uit de hand is gelopen?
Dan wel toevallig dat dit altijd op een vrijdag is, Parijs, Nice en nu Munchen.Rockvee2 schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 20:21:
Bayern Munchen is een of ander feest aan het vieren vertelde sky, misschien zijn ze daar naartoe op weg?
Power to the beat.
Ik vermoed dat dat tegen deze tijd al wel gemeld was geweest door de getroffen zaak.Rockvee2 schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 20:21:
Er is al een filmpje opgedoken van iemand die het vuur opent op mensen. Een overval kan je wel uitsluiten ben ik bang...Rockvee2 schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 20:21:
Tuurlijk kan dat, maar gezien de beelden die tot nu toe naar buiten gekomen zijn lijkt het zeer, zeer onwaarschijnlijk.Rockvee2 schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 20:21:
Virussen? Scan ze hier!
vind ik ook, aan de andere kant verwacht ik feiten van de nos, niet berichten die om de haver klap veranderen.
Hoe vervelend ik dit ook vind, ik ga vanavond later nog even de sites langs voor dit vervelende gebeuren te volgen. Er komen mij nu teveel tegenstrijdige berichten langs, namelijk IS, brevink tot politiek geaard tegen vluchtelingen. Verder het aantal doden/gewonden.
Verder vind ik het wel raar dat in deze tijden, de Duitse politie geen idee heeft wat er aan de hand is
Wierd Duk @wierdduk 38 min.38 minuten geleden
Bijna 2 uur nadat schutter begon is toedracht aanslag München nog onduidelijk. Zo moeilijk is verslaggeving. We weten feitelijk niets.
Floksor
Virussen? Scan ze hier!
-wildhagen schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 20:28:
Dodental zou nu op 6 staan.
[ Voor 82% gewijzigd door HollowGamer op 22-07-2016 20:40 ]
Soms weet men het gewoon niet in twer uur tijd maar dat lijken we in deze tijd van sociale media wel te eisen.Floks schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 20:24:
[...]
vind ik ook, aan de andere kant verwacht ik feiten van de nos, niet berichten die om de haver klap veranderen.
Hoe vervelend ik dit ook vind, ik ga vanavond later nog even de sites langs voor dit vervelende gebeuren te volgen. Er komen mij nu teveel tegenstrijdige berichten langs, namelijk IS, brevink tot politiek geaard tegen vluchtelingen. Verder het aantal doden/gewonden.
Verder vind ik het wel raar dat in deze tijden, de Duitse politie geen idee heeft wat er aan de hand is
[...]
My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world
Daarom ben ik maar Sky News gaan kijken in combinatie met de live feed van Reddit. Werkt prima.Floks schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 20:24:
[...]
[...]
En overigens, het is wel lastig om te begrijpen wat er aan de hand is voor ze als de dader eigenlijk 'foetsie' zijn, nadat hij gewoon open op straat het vuur geopend hebben.
Over de andere 2 weet ik vooralsnog weinig, dus ik benoem in ieder geval die ene.
[ Voor 4% gewijzigd door Luca op 22-07-2016 20:30 ]
Ik denk niet dat de Politie wat op kantoor zit te hangen, ze zullen keihard aan het zoeken zijn. Je kunt ze echt in geen duizend jaar kwalijk nemen dat ze de dader(s) niet direct hebben, verbeeld je eens in die agenten...HollowGamer schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 20:29:
[...]
Hoop dat het niet meer wordt.. waarom hebben ze daders nog niet opgepakt?
Twee uur geleden..
9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74
I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A
Helaas zul je morgen schrikken van de schade die drie mensen kunnen aanrichten. Er wordt namelijk al gepraat over minimaal 15 doden. En vermoed dat het helaas meer worden.HollowGamer schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 20:29:
[...]
Hoop dat het niet meer wordt.. waarom hebben ze daders nog niet opgepakt?
Twee uur geleden..
Kan mij nog goed herinneren van een documentaire op Nat Geo of Discovery waar bij een schieting op een school ook heel lang gewacht werd. Is het niet mogelijk een Drone bijvoorbeeld naar binnen te sturen?
In Hollywood zal dat ongetwijfeld mogelijk zijn, in de echte wereld (waar Hollywood niks mee te maken heeft) ligt het allemaal niet zo simplistisch.HollowGamer schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 20:29:
[...]
Kan mij nog goed herinneren van een documentaire op Nat Geo of Discovery waar bij een schieting op een school ook heel lang gewacht werd. Is het niet mogelijk een Drone bijvoorbeeld naar binnen te sturen?
Virussen? Scan ze hier!
-kuusj98 schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 20:31:
[...]
Ik denk niet dat de Politie wat op kantoor zit te hangen, ze zullen keihard aan het zoeken zijn. Je kunt ze echt in geen duizend jaar kwalijk nemen dat ze de dader(s) niet direct hebben, verbeeld je eens in die agenten...
[ Voor 49% gewijzigd door HollowGamer op 22-07-2016 20:40 ]
Ik denk eerlijk gezegd niet dat een nationalist zijn "eigen volk" gaat neerschieten, wat heeft hij/zij daar aan?Kecin schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 20:32:
Ik zie geruchten op Twitter verschijnen dat het een (nationalistische?) Duitser is. Allemaal speculatie natuurlijk. Zeer benieuwd hoe het afloopt. Treurig voor de doden. Komkommernieuws is allang niet meer blijkbaar
En op het nieuws is het weer hetzelfde riedeltje als altijd.
Studio: Ja verslaggever xxxxx zit nu in Munchen. X, is het mogelijk dat er nog meer aanslagen worden gepleegd?
X: Ja dat zou kunnen.
Studio: Hoe is de situatie daar?
X: Er is veel politie op de been en de situatie is onduidelijk
Studio: Is het duidelijk wie de dader is en hoeveel slachtoffers er zijn?
X: Ja de politie is aan het zoeken, het is op dit moment nog onduidelijk
Enz.
Als daar de eerste hint van laat zien gaat het nieuws uit, waardeloos.
9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74
Dat laatste is pertinent onwaar, dus suggereer het dan ook niet. Dank je.kuusj98 schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 20:35:
[...]
Ik denk eerlijk gezegd niet dat een nationalist zijn "eigen volk" gaat neerschieten, wat heeft hij/zij daar aan?
En op het nieuws is het weer hetzelfde riedeltje als altijd.
Studio: Ja verslaggever xxxxx zit nu in Munchen. X, is het mogelijk dat er nog meer aanslagen worden gepleegd?
X: Ja dat zou kunnen.
Studio: Hoe is de situatie daar?
X: Er is veel politie op de been en de situatie is onduidelijk
Studio: Is het duidelijk wie de dader is en hoeveel slachtoffers er zijn?
X: Ja de politie is aan het zoeken, het is op dit moment nog onduidelijk
Enz.
Als daar de eerste hint van laat zien gaat het nieuws uit, waardeloos.
My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world
Gesprek tussen politie en 1 van de vermoedelijke daders. Ook zou de schutter iets over buitenlanders hebben geroepen.
Dat geeft wellicht des te meer de stijl en dus het soort dader aan.Cubic X schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 20:40:
Lijkt me dat de aanslag nu toch wel is 'afgelopen'? Het begon rond 17:50 en we zijn inmiddels bijna drie uur verder zonder echte incidenten (wel geruchten over nieuwe schietpartijen, maar lijken niet waar te zijn). De daders komen er nu nog goed mee weg want ze zijn nog spoorloos, lijkt me niet dat ze hun leven nu weer gaan riskeren door nog meer te schieten. Die zijn allang gevlucht.
Ben al bijna zo verpest door het nieuws dat je 3 slachtoffers op dit moment bijna een laag aantal zou willen noemen.
Erg triest... en heel dichtbij... Rare wereld.... Vorige week was iedereen in rep en roer betreffende Turkije, nu dit weer... Het nieuws is net zo vergankelijk als de mensen die het treft...
Cogitationis poenam nemo patitur
Dit topic gaat ALLEEN over de schietpartij in München.
ZT staat voor Zero Tolerance, denk dus na voordat je reageert. Gruwelijke afbeeldingen hoef je bijvoorbeeld niet te plaatsen.Blijf dus ontopic en kom niet met de standaard stokpaardjes aanzetten. De metadiscussies over de achtergronden, vluchtelingen zijn ook offtopic en kunnen hier plaatsvinden:
[ZT] Terreur in Europa - Achtergronden
Migratie van vluchtelingen naar Europa - Deel 3