Kom ik net met het leasehok bij mijn garagebox om de MG op te halen, dus ik druk op de ab om de deur open te doen en zet de golf alvast schuin voor de deur.
Rij vervolgens de MG naar buiten en gooi het dakkie alvast open, loop vervolgens naar de golf om wat spullen over te laden, doos van coolblue met nieuwe koffiemasjien op de passagierstoel, loop weer terug om powerbank telefoon dashcam (hangt allemaal aan powerbank) dus graai alles van de stoel af waar het klaarligt en op dat moment het geluid van een verschijnende Pokemon....
Handen vol en dacht lekker laten gaan die Pidgey, maar keek tussen de rommel in mijn handen naar het scherm en zag iets wat iig geen Pidgey was... iets wat ik nog niet had.... daar sta je dan, tussen 2 auto's in, met wat later blijkt, een 1045cp Scyther...
Dus ik loop voorzichtig naar de auto om vooral niet per ongeluk het scherm aan te raken en alles af te sluiten, leg achter op de kofferklep al de meuk neer zonder mijn telefoon los te laten en terwijl ik nog met verschillende usb kabels over mijn arm mijn scherm bestudeer wordt ik aangekeken door een voor mij volledig onbekende groene creatuur..
Onze ogen ontmoeten elkaar en ik weet dat ik nu op een kruispunt ben aangekomen, ben je een spelletje aan het spelen of ga je naar the next level en commiteer je je volledig tot Trainer. Iedere pogo speler komt ooit op dit punt in zijn leven en zal dan moeten laten zien waardig te zijn.
Wanneer mijn rivaal even niet oplet graai ik een stuk fruit uit mijn rugzak en gooi hem naar het creatuur, je ziet zijn blik volledig gefocust op de framboos en voor hij weet wat er gebeurt heeft mijn andere hand een Ultra Ball te pakken.
Nu gaat alles in een stroomversnelling hij ziet dat ie een fout begaat door zijn aandacht ook maar iets af te zwakken en hij probeert zich te herpakken, ondanks dat alles zich in een oogwenk afspeelt lijkt de tijd voor mij stil te staan, volledig ontspannen en alles in een outerbody experience gadeslaand wacht ik het perfecte moment af en laat mijn Ultra Ball zijn werk doen. Nergens aan denkend, geen oog voor iets in mijn omgeving volledig Zen met de Ball laat ik hem los.
De bullseye is zo klein dat het vrijwel onmogelijk is om de sweet spot te raken, en ik leg me er al bij neer om heel wat ballen te spenderen aan....
....
Excellent!!
....
Het creatuur weet het nog voordat de bal weer dichtslaat, hier heeft hij zijn meerdere ontmoet en met een gelatenheid laat hij zich toevoegen aan mijn Pokedex.
Alsof er niets gebeurd is zet ik de auto in de garage druk achteloos op de ab om de garage dicht te doen en rij naar huis.
Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.