Nee, in de gameboy versie kon je al vrij simpel achterhalen dat in bepaalde gebieden andere Pokemon zaten en al vrij snel braken er periodes aan dat je helemaal niet zoveel Ratatas en Pidgeys meer zag. Mt. Moon had ze bijvoorbeeld al niet meer, maar de helft van de Pokemon die daar zitten ben ik nog nooit tegen gekomen (Clefairy, Geodude) Als je nog wat verder was in het spel dan vocht je al lang niet meer 99% van de tijd tegen Ratata's met een extreem lage XP zoals in PoGo.Azaruc schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 11:28:
Dit was toch in de gameboy spellen al niet anders? Je hebt nu eenmaal zeldzame en minder zeldzame pokémon. Die pidgey's en ratata's en weedles werd ik in het spel ook gek van inderdaad. Maar je moest er toch tussendoor om dan in dat veldje de pokémon tegen te komen die je wel echt wilde hebben.
En ook daar had je zeldzame Pokemon, maar tenminste nog een kans om ze tegen te komen. In het voorbeeld van Mt Moon had je een 4% kans op een Clefairy, ik heb honderden Pidgeys verslagen zonder maar 1 bijzondere tegen te komen, als 1 op de 25 eens een beetje een bijzondere was zou ik al heel gelukkig zijn.
Pikachu had een 5% kans in Veridian forrest trouwens, niet te vergelijken met de ratio's waar we nu mee te maken hebben. Volgens mij spawnen er in grote gebieden van het land uberhaupt nooit een rare Pokemon.
[ Voor 8% gewijzigd door ph4ge op 04-08-2016 11:43 ]
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"