Speciaalbiertopic III Overzicht

Pagina: 1 ... 66 ... 197 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:13
Thalaron schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 19:08:
[...]

Dan ben ik benieuwd wat je van de Gouden Carolus Cuvee van de Keizer Whisky Infuse vind :)

Mocht je die nog niet kennen kan ik hem zeker adviseren in ieder geval.
Ik ben er even uit, maar de whisky infused waar @Sosua aan refereert, is volgens mij gewoon dezelfde als de cuvee vd keizer whisky infused. Bij mij weten is het een variant op de cuvee blauw. Volgens mij begonnen als een soort een special, door populariteit een vaste plek in het assortiment gekregen als 750ml fles en uiteindelijk zelfs ook in kleine fles.

In untappd staat het idd als een (nieuw) los bier, maar ook op de "oude" fles staat cuvee vd keizer benoemd.Foto van mijn check-in van januari 2018
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OW-G_UDrmVG3vC88gD7KyOg-fkw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/EepGy9jXk6iSsXGP7MxHh8Dx.jpg?f=user_large

[ Voor 4% gewijzigd door LA-384 op 19-12-2020 08:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Een van mijn favoriete, zo niet dé favoriete, bieren _O_

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorizzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:51
LA-384 schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 08:04:
[...]

Ik ben er even uit, maar de whisky infused waar @Sosua aan refereert, is volgens mij gewoon dezelfde als de cuvee vd keizer whisky infused. Bij mij weten is het een variant op de cuvee blauw. Volgens mij begonnen als een soort een special, door populariteit een vaste plek in het assortiment gekregen als 750ml fles en uiteindelijk zelfs ook in kleine fles.

In untappd staat het idd als een (nieuw) los bier, maar ook op de "oude" fles staat cuvee vd keizer benoemd.
[list]
• Gouden Carolus Whisky Infused Cuvée van de Keizer Brouwerij Het Anker on Untappd https://untp.beer/zL3E6
• Gouden Carolus Whisky Infused Brouwerij Het Anker on Untappd https://untp.beer/Q6rbX
Zelf ben ik ook groot fan van de blauwe Cuvée van de Keizer en absoluut van de Whisky Infused versie, Als ik bij de Caigny kom ga ik nooit weg zonder beide grote flessen mee te nemen, maar ik ben er niet zeker van dat de 'Cvdk WI' hetzelfde bier is als de kleine flesjes waar alleen 'Gouden Carolus Whisky Infused' op staat. Dacht eerst ook dat het hetzelfde was, maar op de één of andere manier leek dat bier wat complexiteit te missen t.o.v. zijn grote broer. Kan er volledig naast zitten, ik heb ze nog nooit side-by-side gedronken.

Leuk feitje is trouwens dat ze bij het Anker ook zelf de whisky stoken die ze gebruiken om het bier te infusen. Uiteraard ook los verkrijgbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:01
LA-384 schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 08:04:
[...]

In untappd staat het idd als een (nieuw) los bier, maar ook op de "oude" fles staat cuvee vd keizer benoemd.Foto van mijn check-in van januari 2018
[Afbeelding]
Oops... op de een of andere manier las ik Gulden Draak Whisky Infused :+

Ik dacht... indien je Gulden Draak lekker vind haha.

Never mind :D

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LA-384
Jorizzz schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 09:05:
[...]

Zelf ben ik ook groot fan van de blauwe Cuvée van de Keizer en absoluut van de Whisky Infused versie, Als ik bij de Caigny kom ga ik nooit weg zonder beide grote flessen mee te nemen, maar ik ben er niet zeker van dat de 'Cvdk WI' hetzelfde bier is als de kleine flesjes waar alleen 'Gouden Carolus Whisky Infused' op staat. Dacht eerst ook dat het hetzelfde was, maar op de één of andere manier leek dat bier wat complexiteit te missen t.o.v. zijn grote broer. Kan er volledig naast zitten, ik heb ze nog nooit side-by-side gedronken.

Leuk feitje is trouwens dat ze bij het Anker ook zelf de whisky stoken die ze gebruiken om het bier te infusen. Uiteraard ook los verkrijgbaar.
Het zou misschien kunnen dat dat het effect van de grote fles is. Ik heb ook altijd gezworen dat de grote flessen Kasteel Winter beter smaakten dan de kleine flesjes Kasteel Barista Chocolate Quad, terwijl die ook gelijk zouden zijn.

Het kan dat het bier uit een grote fles met kurk zich anders ontwikkelt dan in een kleine fles met dop. Daarbij kan de ervaring van de grote fles ook anders zijn, het voelt misschien specialer.

Op de website van Het Anker wordt iig geen onderscheid gemaakt.
https://www.hetanker.be/nl/gouden-carolus-whiskyinfused

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorizzz
  • Laatst online: 09:51
LA-384 schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 09:26:
[...]

Het zou misschien kunnen dat dat het effect van de grote fles is. Ik heb ook altijd gezworen dat de grote flessen Kasteel Winter beter smaakten dan de kleine flesjes Kasteel Barista Chocolate Quad, terwijl die ook gelijk zouden zijn.

Het kan dat het bier uit een grote fles met kurk zich anders ontwikkelt dan in een kleine fles met dop. Daarbij kan de ervaring van de grote fles ook anders zijn, het voelt misschien specialer.

Op de website van Het Anker wordt iig geen onderscheid gemaakt.
https://www.hetanker.be/nl/gouden-carolus-whiskyinfused
Ik zie het inderdaad. Ik gok dan toch op een verschil in ervaring. Grappig hoe dat werkt!

Overigens heb ik nooit echt goed begrepen waarom een bier op een grote fles méér dan de factor 750/330 duurder is dan een klein flesje. Nou ja, iets duurder kan ik begrijpen wellicht i.v.m. het glaswerk en (soms) een kurk. Maar vaak is het verschil veel groter dan ik logisch kan verklaren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15:14
Ik heb die cuvee van de keizer whisky infused ook nog in de koelkast liggen. Was bedoeld om gezamenlijk met wat vrienden op te drinken, maar ik denk dat ik hem maar met kerst alleen soldaat ga maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nSFNJl5VUEXOuyDBrqV1JZb73RM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/E6E31yuSSk48KpdObe6pk90O.jpg?f=fotoalbum_large
Leuk lijstje zo, maar dat ik 30 stuks van Frontaal op heb, dat had ik nooit verwacht.

Your first check-in of 2020 was a Bourbon County Brand Stout (2019) 15.2% by Goose Island Beer Co.

Veel beter kun je een jaar niet beginnen :)

Samsung A3050/AR7000 - Elga 3.0 - ME WSH-LN25I Diamond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefmeister
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 18-09 22:33
Oef.. en dan moet de kerst en NJ nog komen.

https://untappd.com/yeari...ebc2bd794571713db4590b1ca

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Jannick1 schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 06:55:
[...]

Had graag met je geruild.
Voor mij persoonlijk veruit de minste uit de kAlender tot nu toe. Zelfs die alcohol vrije van untitled art vond ik beter. Weinig met bier te maken imo.
Ik vind een sour op z’n tijd echt wel lekker, maar dit was zo zoet!

Afijn er zullen vast liefhebbers voor zijn. Op Untappd krijg dit gewoon nog 3,9.

[Afbeelding]

Zelfs met vader Abraham op de achtergrond aan werd hij niet beter :+

Vanavond weer wat beters gelukkig :*)
Past wel in het straatje van moersleutel met smeerolie, motorolie en hier koelvloeistof ;)

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TMV
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:00

TMV

Kixtart schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 12:43:
[...]

Past wel in het straatje van moersleutel met smeerolie, motorolie en hier koelvloeistof ;)
Moersleutel heeft ook al de antifreeze 😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• klaps
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 18-09 13:34
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3Gfk2HOAExYOssjbm2c7n86TAzw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0eLjStsnxUjSk36AI2MD3V1A.jpg?f=fotoalbum_large

nummer 19 van mijn advent, weer een knaller zo te zien :D

En volgens mijn Year in Beer heb ik 422 bieren ingecheckt tot nu toe van 177 verschillende brouwerijen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DFG-909
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 06-07 12:12
445 check ins, 443 verschillende bieren van 198 verschillende brouwerijen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mich007
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-09 16:57
Kixtart schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 23:18:
[...]

Wel interessant dat in zoveel guestbeers zie op dag 18. Ik heb een neipa van moersleutel zelf van 7%. Geen issues natuurlijk ;)
Hier ook... En was er eigenlijk wel blij mee 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Goed ik heb 3 bierdozen besteld voor kerst, en al 1 biertje opgedronken. Dat wordt doorzuipen komende dagen :P.

Jopen
Moersleutel
Uiltje

Nederlands bier ftw.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-09 21:48

Klippy

Still Game

Ik krijg net mijn Moersleutel Black Box binnen dacht ik, dus ik vol verwachting de doos open, het eerste wat ik in mijn handen heb is een Dew Trip IPA -O-
Nu zitten de 6 stouts er ook in, maar ik heb dus een Christmas Box gekregen.
Ook lekker waarschijnlijk, maar is wel een tientje goedkoper dus ik heb maar een mailtje gestuurd.
Kan gebeuren natuurlijk.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Niet online
Ja... Wanneer drink je teveel? Even los van de algemene richtlijnen.
Ik ben, van ons bier groepje, de gene die het minst heeft gedronken, afgelopen jaar.
Wel zitten we allemaal tussen de 700 en 1000 per jaar. Andere jaren dacht je nog, de helft zijn tasters op festivals. Maar dit jaar is het overgrote deel gewoon blik en fles....

In mijn wijde omgeving zijn deze getallen voor alcohol nuttigen, totaal niet bijzonder.
Pas zat ik bij iemand en rekende we even snel uit, dat hij met gemak 1300 glazen wijn per jaar wegwerkt.
Dan vind ik mijn 750 stuks nog meevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DFG-909
Sori kalender (random volgorde)

spoiler:
Yes IPA
Investor IPA
We'll always have Paris ( Kees collab)
Palkka American Lager
Have you seen my lost room
Madonna of Sori
Raspberry punch
Celtus
Pareto 2020
After Ski IPA
Vanilla cake fever
Anniversary barley wine 2018
Maximon
Frost cake fever
Laudator XX
Neon City
Maximon BBA
DHC PX sherry oak aged
Vinum Dominus
Coffee Gorilla
DHC Bourbon vanilla
Hardly working Pils
DHC Hot Chocolate
Midsummer Melancholy

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Saitek
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 18-09 23:00
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r8zQTmih08XXWlNd_P3AOXZQ5Xc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ocKVhZHhyxlNs8DJlyojCqq3.jpg?f=fotoalbum_large

Leukste pakketjes om te ontvangeb

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• WillyWilly
  • Registratie: December 2020
  • Niet online
handige site die prijzen van verschillende webshops vergelijkt, zodat je toch een beetje een idee hebt of er een redelijke prijs aan de hand is (de verschillen lopen soms nogal ver uiteen)

https://beerizer.com/

Shops die er nu aanwezig zijn :

Nederland :
Acedrinks
De bierliefhebber
Bierloods 22
De moersleutel
Speciaal bierpakket
Speciaal bier expert
Mr. Hop
Beerdome
De biertonne
Hoptimaal
Melger’s
Craft beers
Beer republic
Kai exclusieve beers

België :
Etre gourmet
Beer Vikings
Beergium
Belgium happiness
Belgium in a box

[ Voor 45% gewijzigd door WillyWilly op 19-12-2020 18:32 ]

Craft beer PriceWatch : https://beerizer.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15:20

LankHoar

Langharig tuig

Zo, weer nieuwe probeersels. Deze maal enkel donker bier:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uUwleXb50umiUriIl8M1Cs8-NH8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/37ZUMlCs88Jp54YxYi5hqvZ6.jpg?f=fotoalbum_large
Jannick1 schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 06:55:
[...]

Had graag met je geruild.
Voor mij persoonlijk veruit de minste uit de kAlender tot nu toe. Zelfs die alcohol vrije van untitled art vond ik beter. Weinig met bier te maken imo.
Ik vind een sour op z’n tijd echt wel lekker, maar dit was zo zoet!

Afijn er zullen vast liefhebbers voor zijn. Op Untappd krijg dit gewoon nog 3,9.

[Afbeelding]

Zelfs met vader Abraham op de achtergrond aan werd hij niet beter :+

Vanavond weer wat beters gelukkig :*)
Dat lijkt wel koelvloeistof joh, die kleur :o

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beOnt
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:00
WillyWilly schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 17:54:
handige site die prijzen van verschillende webshops vergelijkt, zodat je toch een beetje een idee hebt of er een redelijke prijs aan de hand is (de verschillen lopen soms nogal ver uiteen)

https://beerizer.com/

Shops die er nu aanwezig zijn :

Nederland :
Acedrinks
De bierliefhebber
Bierloods 22
De moersleutel
Speciaal bierpakket
Speciaal bier expert
Mr. Hop
Beerdome
De biertonne
Hoptimaal
Melger’s
Craft beers
Beer republic
Kai exclusieve beers

België :
Etre gourmet
Beer Vikings
Beergium
Belgium happiness
Belgium in a box
Bedankt om te delen. Ik koop bijna niks online omdat de prijzen inderdaad zodanig uiteenlopen.
Er is soms al een prijsverschil van +/- 30% bij de drankencentrales in belgië, maar op bovenstaande websites is het soms echt 300% duurder. (bv. Stille Nacht 2020 voor 2.55 euro in een lokale bierwinkel tov. 3.98 - 7,60 hierboven 8)7 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthirian
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16-09 01:03

Anthirian

In Trance We Trust

Idd handig om te kunnen vergelijken. Ik koop eigenlijk de laatste tijd in vergelijking met anderen juist minder bier, maar kies dan wel vaker voor iets dat echt lekker moet zijn. Het is daarom erg nuttig om te lezen wat er zoal in die kalenders zit en hoe het bevalt, dan kan ik weer mooi mijn wishlist aanvullen op Untappd. 😁

Mijn Films en TV Series, Games en Muziek.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• .Joop
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online
Pakket van Hopt is binnen. Samen met de advent van moersleutel kom ik de kerstvakantie wel door :9B

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qn3U2ME1mX8BaTcnHxJ01b6jXsU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aDmGgUrlSlymNHOZ9OKAzFCd.jpg?f=fotoalbum_large

Põhjala Cowboy Breakfast Bourbon Barrel Aged
1 x 33 cL
Basqueland Zumo
1 x 44 cL
Magic Rock / Verdant What Are The Odds
1 x 44 cL
Gouden Carolus Cuvée Van de Keizer rood 75cl
1 x 75 cL
Laugar LSB 2020 Bordeaux BA
1 x 33 cL
Modern Times / Burial - Temple of Ruin
1 x 47.3 cL
Lervig Tasty Juice
1 x 50 cL
La Débauche - Baltic Porter
1 x 33 cL
Almanac Dogpatch Sour - Oak BA
1 x 47.3 cL
La Débauche Cognac Barrel XO
1 x 33 cL
Cuvée des Jacobins Rouge
1 x 33 cL
3 Fonteinen Oude Gueuze
1 x 37.5 cL
Omnipollo Nebuchadnezzar
1 x 33 cL
Monte Cristo
1 x 33 cL
Kees Export Porter 1750 - Can
1 x 33 cL
Lervig Paragon 2018 - Bourbon BA
1 x 33 cL
Kees Barley Wine
1 x 33 cL
Perle Dans les Vignes
1 x 33 cL
Founders Kentucky Breakfast Stout 2019
1 x 35.5 cL
To Øl Stereo Mono - MOSAIC
1 x 44 cL
To Øl Whirl Domination
1 x 33 cL
The Bruery So Happens It's Tuesday - Bourbon BA 2020
1 x 47.3 cL
Modern Times Orderville
1 x 47.3 cL
Basqueland Years And Years - 5th Anniversary DIPA
1 x 44 cL
Malheur 12
1 x 33 cL

[ Voor 52% gewijzigd door .Joop op 20-12-2020 17:59 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 07:17
Oxellaar schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 14:53:
[...]

Ja... Wanneer drink je teveel? Even los van de algemene richtlijnen.
Ik ben, van ons bier groepje, de gene die het minst heeft gedronken, afgelopen jaar.
Wel zitten we allemaal tussen de 700 en 1000 per jaar. Andere jaren dacht je nog, de helft zijn tasters op festivals. Maar dit jaar is het overgrote deel gewoon blik en fles....

In mijn wijde omgeving zijn deze getallen voor alcohol nuttigen, totaal niet bijzonder.
Pas zat ik bij iemand en rekende we even snel uit, dat hij met gemak 1300 glazen wijn per jaar wegwerkt.
Dan vind ik mijn 750 stuks nog meevallen.
Dat is toch wel bizar veel allemaal hoor. En vraag het 10 mensen, 9 zeggen: dat is veel. Vraag het 10 deskundigen/artsen en 10 van de 10 zullen zeggen: veel te veel.
Mij maakt het niets uit, iedereen moet doen waar hij of zij zin in heeft. Maar als we allemaal even eerlijk naar onze consumptie kijken kunnen velen van ons best stellen dat het wel een tandje minder kan. Ik drink ook teveel (vind ik) en drink 3-4 dagen per week.

Je eigen gedrag/consumptie goedpraten door te wijzen op anderen die ‘nog veel meer drinken’ is als een junk die zegt dat het wel mee valt omdat hij een junk kent die nog veel meer gebruikt :P
Maar dat is overigens mens eigen en een bekend verschijnsel. De term schiet me even niet te binnen..

Maar nogmaals: mij boeit het niet en iedereen moet het zelf weten! Toch denk ik zelf soms wel even dat het wat minder moet (bij mezelf) en ja, ook wel eens bij anderen die nóg meer drinken. Maar daar ga ik niet over :)

Edit: en zit nu aan de BA Cocobänger, wát een lekker biertje! Dikke barrel, redelijk alcoholisch. Wel mijn ding :D

[ Voor 3% gewijzigd door remzor op 20-12-2020 20:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• coldasice
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-09 06:26
klaps schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 13:22:
[Afbeelding]

nummer 19 van mijn advent, weer een knaller zo te zien :D

En volgens mijn Year in Beer heb ik 422 bieren ingecheckt tot nu toe van 177 verschillende brouwerijen.
Dit is er eentje waar ik ooit 16 euro bij Mr. Hop voor betaald heb, vooral omdat er geen prijzen bij stonden en ik na de kassa erachter kwam dat deze jongen 16 euro kosten. 8)7 8)7 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simson0606
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 15:40
Weer een weekend update van de jopen advent
Vrijdag was het de jacobus pale ale, zaterdag de apri-gose in der hose (niet lekker, al zijn sours echt niet mijn ding) en gisteren was het de meesterstuk 2021 (Pohh wat lekker, maakte veel goed van zaterdag)
quote: Hele kalender tot nu toe
1. let there be light
2. Maria Magdalena
3. Heavy cross
4. Dubbel wit
5. Is that spelt ryeght
6. Hop zij met ons
7. Extra stout
8. Mooie nel
9. Trinitas tripel
10. Hoppenbier
11. Koyt
12. Blurred lines
13. Bitterzoet verlangen
14. Dunnebier
15. Adrian Wit
16. Ongelovige Thomas
17. Klaagzang
18. Jacobus pale ale
19. Apri-gose in der hose
20. Meesterstuk 2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15:32

DexterDee

I doubt, therefore I might be

Oxellaar schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 11:15:
[Afbeelding]
Leuk lijstje zo, maar dat ik 30 stuks van Frontaal op heb, dat had ik nooit verwacht.

Your first check-in of 2020 was a Bourbon County Brand Stout (2019) 15.2% by Goose Island Beer Co.

Veel beter kun je een jaar niet beginnen :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oYwewOxvZpThqzIDXZOdEjh7-wY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ypNRDnvS2qRbJrZ0sshbMHG8.png?f=user_large

Ik heb er zelfs 40 op van Frontaal zie ik. Maar op zich geen hele grote verrassing, omdat ik in Breda werk.
FrauGruber daarentegen importeer ik regelmatig uit Duitsland. Top brouwerij die het maken van thick juicy hazy (NE)IPA's tot een ware kunst heeft verheven :*)

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Niet online
@DexterDee Klopt, Frau Gruber bestel ik ook bij hun zelf in Duitsland, via Liquidhops. Die hebben ook Sudden death

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAnders07
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15:05
Oxellaar schreef op maandag 21 december 2020 @ 12:15:
@DexterDee Klopt, Frau Gruber bestel ik ook bij hun zelf in Duitsland, via Liquidhops. Die hebben ook Sudden death
Hebben ze bij liquid hops veel in het assortiment? Heb daar laatst een keer gekeken maar vond het assortiment matig.
Heb wel interesse in frau gruber bieren, ziet er aantrekkelijk uit maar lastig te vinden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillyWilly
  • Registratie: December 2020
  • Niet online
HansAnders07 schreef op maandag 21 december 2020 @ 20:07:
[...]

Hebben ze bij liquid hops veel in het assortiment? Heb daar laatst een keer gekeken maar vond het assortiment matig.
Heb wel interesse in frau gruber bieren, ziet er aantrekkelijk uit maar lastig te vinden..
Ze zijn regelmatig ook te vinden bij edrinks in Eindhoven.

Craft beer PriceWatch : https://beerizer.com/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jeroen87
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-09 16:23

Jeroen87

Bier Connaisseur

Meer mensen die bericht van Frontaal gekregen hebben? Mooi aanbieding voor de Juice Punch!
https://pos.cmtickets.com/helpfrontaal

"Doordat Brouwerij Frontaal van Roel dit jaar maanden dicht is geweest net als zijn belangrijkste afzetmarkt de horeca zit hij met een extreem grote partij speciaalbier in zijn maag. Om te voorkomen dat dit bier weggegooid gaat worden in 2021 i.v.m. de houdbaarheidsdatum, zijn wij een reddingsactie gestart. En daar hebben wij jou hulp bij nodig.

* Bestellen kan online

* Twaalf blikken in 3 verschillende smaken van €49,50 voor €34,50

* Vierentwintig blikken in 3 verschillende smaken van € 97,50 voor €49,50

* Vanwege de lockdown zal Brouwerij Frontaal de bestelling bij je laten bezorgen"

Craft beer specialist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burning_Tyre
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:09
Yes, heb een doosje van 24 besteld.

12xIQ7+ ZO (125) + 3xIQ7+ NW (310) +3xIQ7+ ZW (214) PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Ojjorz

De oude man die alles kan

Heb de mail ook gehad, maar dit is een beetje de reguliere aanbieding toch? Ik vond de super stay strong box, waar je ook nog wat dikke stouts bij kreeg een betere deal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link_mario
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12:31

link_mario

Ofwa?

Heb ook een doosje besteld, delen met twee vrienden (had zelf nog een groot deel van de Super Stay Strong box staan).

Valt me laatste weken/maanden op dat het echt kan lonen om bij de brouwer zelf een pakket te bestellen (ipv bij een slijter gaan zoeken). Voor CoViD nooit zo opgevallen. Ligt dat aan mij, of zijn er daadwerkelijk meer aanbiedingen?

Je hebt dan natuurlijk wel alles van 1 brouwer, maar dat hoeft natuurlijk helemaal geen probleem genoemd te worden :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burning_Tyre
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:09
Ik heb het vermoeden dat door deze hele corona periode de ontwikkeling van verkoop via (eigen) webwinkels in een stroomversnelling is gekomen.

12xIQ7+ ZO (125) + 3xIQ7+ NW (310) +3xIQ7+ ZW (214) PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMV

TMV

Jeroen87 schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 11:09:
Meer mensen die bericht van Frontaal gekregen hebben? Mooi aanbieding voor de Juice Punch!
https://pos.cmtickets.com/helpfrontaal

"Doordat Brouwerij Frontaal van Roel dit jaar maanden dicht is geweest net als zijn belangrijkste afzetmarkt de horeca zit hij met een extreem grote partij speciaalbier in zijn maag. Om te voorkomen dat dit bier weggegooid gaat worden in 2021 i.v.m. de houdbaarheidsdatum, zijn wij een reddingsactie gestart. En daar hebben wij jou hulp bij nodig.

* Bestellen kan online

* Twaalf blikken in 3 verschillende smaken van €49,50 voor €34,50

* Vierentwintig blikken in 3 verschillende smaken van € 97,50 voor €49,50

* Vanwege de lockdown zal Brouwerij Frontaal de bestelling bij je laten bezorgen"
Goeie tip, ook meteen even een doosje besteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simson0606
Nog een jopen advent update

Gisteren was het de Craft pils. Was wel een lekkere frisse pils.
quote: De hele lijst
1. let there be light
2. Maria Magdalena
3. Heavy cross
4. Dubbel wit
5. Is that spelt ryeght
6. Hop zij met ons
7. Extra stout
8. Mooie nel
9. Trinitas tripel
10. Hoppenbier
11. Koyt
12. Blurred lines
13. Bitterzoet verlangen
14. Dunnebier
15. Adrian Wit
16. Ongelovige Thomas
17. Klaagzang
18. Jacobus pale ale
20. Meesterstuk 2021
21. Craft pils

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bucephalus
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10:44
Als je ziet wat er vandaag in de moersleutel box zit, dan ben ik benieuwd naar wat ze er morgen als afsluiter in hebben gestopt....
Of zijn vandaag en morgen bij mij omgewisseld misschien.....

spoiler:
Holidays, een bourbon barrel aged imperial stout met Madagascar vanille, exclusief voor de advent 2020.
Leuk detail... "best on 24 December 2020"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Die heb ik ook ja
spoiler:
Voor 1e keer een flesje :+

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroen87

Jeroen87

Bier Connaisseur

Bucephalus schreef op woensdag 23 december 2020 @ 05:47:
Als je ziet wat er vandaag in de moersleutel box zit, dan ben ik benieuwd naar wat ze er morgen als afsluiter in hebben gestopt....

spoiler:
Holidays, een bourbon barrel aged imperial stout met Madagascar vanille, exclusief voor de advent 2020.
Jazeker dat deze er vanmorgen in zat! Moest toch onderhand wel een exclusive zijn :9. Kalender is zijn geld meer dan waard geweest in ieder geval!

Craft beer specialist

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• link_mario

link_mario

Ofwa?

Kon mijn nieuwsgierigheid niet meer bedwingen, dus heb de laatste van de Sori kalender alvast bekeken. Net als van de bovenbuurman durf ik wel te stellen: zijn geld meer dan waard geweest!

Foto in de spoilertag.

P.s. de eerste twee zijn al opgedronken :P

spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LVc_YZZ2mvTeg2u27QvbzS1z8so=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SS9F1jqx8TFSuP2FowRda3pn.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Joop
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online
Bucephalus schreef op woensdag 23 december 2020 @ 05:47:

spoiler:
Is inderdaad omgedraaid denk ik. Ik had vandaag ook Holidays er in zitten (best on 24th of December 2020). Ik heb vakje 24 ook al opengemaakt en daar zit een biertje in met 'best on 23 December 2020'. Het zijn beide knallers dus w.m.b. niet erg, maar mocht je dat 'best on' leuk vinden om op die datum op te drinken (gaat hier wel gebeuren :9 ) wel goed om te weten dat er met inpakken structureel iets mis lijkt gegaan te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
  • Nu online
link_mario schreef op woensdag 23 december 2020 @ 09:32:
Kon mijn nieuwsgierigheid niet meer bedwingen, dus heb de laatste van de Sori kalender alvast bekeken. Net als van de bovenbuurman durf ik wel te stellen: zijn geld meer dan waard geweest!

Foto in de spoilertag.

spoiler:
Dit soort foto's doet wel verlangen naar zo'n kalender volgend jaar :9~

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• LA-384
Door een goede en lange carnavalsperiode en een lockdown van 5 weken aan het begin van dit jaar, vond ik dat ik het wat rustiger aan moest doen met het bier. Sinds mei daarom geen nieuwe aankopen gedaan en me beperkt tot 1 á 2 speciaalbiertjes per week.

Nu met de aankomende kerst en jaarwisseling @ home kreeg ik toch het gevoel dat ik mezelf mocht trakteren. Gelukkig wordt een slijterij gezien als een eerste levensbehoefte, dus vandaag teruggekomen met deze kleine, doch (hopelijk) heerlijke collectie.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tfz0AuvH6il7ko37EmZVLNvu9v0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/JlNZbjmcvHlp1zwM2tsZ2YTL.jpg?f=user_large

Van links naar rechts zien we;
  • Brouwerij Frontaal - Rhodesian B.A. 2020 Vol. II
  • Lervig - Paragon 2019
  • De Moersleutel - Barcode Black & Yellow (2x)
  • De Molen - Bommen & Granaten Port Barrel Aged
  • Pohjala - Pime Öö PX (Cellar Series) (beviel me eerder erg goed)
  • Brauhaus Bevog - Dreams
  • Edge Brewing - Barrica #41
  • Pohjala - Cocobänger BA (Cellar Series)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brinkiewestland
  • Registratie: December 2012
  • Nu online

Foto in de spoilertag.

spoiler:
Ik kon ook al niet meer wachten en heb ze ook bekeken. Ben erg benieuwd naar de laatste

Ben aangenaam verrast door de bieren die er in zitten. Stuk beter dan het pakket van Hopt van vorig jaar, veel meer lekker winterbieren. Die Griekse samenwerking zat trouwens ook in dat pakket van Hopt van vorig jaar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blik1984
Kixtart schreef op woensdag 23 december 2020 @ 07:39:
Die heb ik ook ja
spoiler:
Voor 1e keer een flesje :+
spoiler:
dag 2 is ook een flesje :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-09 07:40

Foto in de spoilertag.

spoiler:
Ik vond hem op één biertje na ook heerlijk.
spoiler:
De After Ski IPA... Brrr. Wat een nare bijsmaak zat daar aan. Kon het niet plaatsen, maar dat was 'm niet.
Verder niet geleurgesteld *D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bucephalus
.Joop schreef op woensdag 23 december 2020 @ 11:25:
[...]

Is inderdaad omgedraaid denk ik. Ik had vandaag ook Holidays er in zitten (best on 24th of December 2020). Ik heb vakje 24 ook al opengemaakt en daar zit een biertje in met 'best on 23 December 2020'. Het zijn beide knallers dus w.m.b. niet erg, maar mocht je dat 'best on' leuk vinden om op die datum op te drinken (gaat hier wel gebeuren :9 ) wel goed om te weten dat er met inpakken structureel iets mis lijkt gegaan te zijn.
In dat geval, bedankt voor het vooruit spieken. Dan ga ik ze misschien toch in "goede volgorde" drinken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudox
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09:49
ik hen dus exact hetzelfde gedaan vandaag ga ik toch de best on 23th drinken en morgen 24th, dus omgekeerd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link_mario

link_mario

Ofwa?

Brinkiewestland schreef op woensdag 23 december 2020 @ 13:42:
[...]

Ik kon ook al niet meer wachten en heb ze ook bekeken. Ben erg benieuwd naar de laatste

Ben aangenaam verrast door de bieren die er in zitten. Stuk beter dan het pakket van Hopt van vorig jaar, veel meer lekker winterbieren. Die Griekse samenwerking zat trouwens ook in dat pakket van Hopt van vorig jaar
Ik herkende hem ook al ja.

De Hopt kalender was vorig jaar eigenlijk best een tegenvaller, zat behalve 1 (caramel achtig) biertje niet heel veel bijzonders bij voor mij. Althans, niet voor "de hoofdprijs". Jammer dat ie dit jaar niet in de 3 voor 90 euro deal kwam, dan is t altijd interessant om m'n magazijn wat mee aan te vullen ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spoetnik385
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15:31
Ook mijn jaaroverzicht eens bekeken:
154 check-ins, 143 verschillende bieren vsn 76 verschillende brouwerijen.
Meest gedronken van Jopen en Puik Bieren.

www.steamloco.info

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• coldasice
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-09 06:26
Leuk dagje bier shoppen gehad...Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NrkFG9LV3bHS9pkaFGdtkcnO72s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IlM2F7hoFGsgkOcGQWgV724C.jpg?f=fotoalbum_large

Kan er weer even tegen... oOo

• simson0606
Eergisteren viel de Jopen advent even tegen met de Malle babbe. Gisteren was het al weer een stuk beter met de Many faced got.
quote: Hele lijst, nog eentje te gaan...
1. let there be light
2. Maria Magdalena
3. Heavy cross
4. Dubbel wit
5. Is that spelt ryeght
6. Hop zij met ons
7. Extra stout
8. Mooie nel
9. Trinitas tripel
10. Hoppenbier
11. Koyt
12. Blurred lines
13. Bitterzoet verlangen
14. Dunnebier
15. Adrian Wit
16. Ongelovige Thomas
17. Klaagzang
18. Jacobus pale ale
20. Meesterstuk 2021
21. Craft pils
22. Malle Babbe
23. Many faced got

• Brutuss
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14:31
Eindelijk is de Bubberman 2020 verzenden. Ben benieuwd of deze vandaag nog bezorgd gaat worden.

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-09 13:13

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Bucephalus schreef op woensdag 23 december 2020 @ 14:33:
[...]

In dat geval, bedankt voor het vooruit spieken. Dan ga ik ze misschien toch in "goede volgorde" drinken...
Volgens mij is die bij alle kalenders per ongeluk omgedraaid. Gelukkig had ik al een beetje voorkennis, en heb ik gisteren de Happy gedronken, en de Holidays zal pas morgen open gaan (geen tijd vandaag).

Ik ben zeer te spreken over het Moersleutel pakket! Ook al had ik grofweg de helft al eens gedronken.
Volgend jaar weer? Ik weet het nog niet, want ik zie veel puike kalenders voorbij komen. En ik wil er écht niet meer dan 1...

Mijn muziekcollectie op Discogs

• Brinkiewestland
  • Nu online
Brutuss schreef op donderdag 24 december 2020 @ 09:02:
Eindelijk is de Bubberman 2020 verzenden. Ben benieuwd of deze vandaag nog bezorgd gaat worden.
Let goed op of de verpakking nog heel is. Dat gaat blijkbaar niet altijd goed

Ik heb hem gister gehad met de goodiebag, maar ik had meer verwacht ter compensatie van het niet doorgaan van het brouwerijbezoek

• Bucephalus
Nyarlathotep schreef op donderdag 24 december 2020 @ 10:22:
[...]

Volgens mij is die bij alle kalenders per ongeluk omgedraaid. Gelukkig had ik al een beetje voorkennis, en heb ik gisteren de Happy gedronken, en de Holidays zal pas morgen open gaan (geen tijd vandaag).

Ik ben zeer te spreken over het Moersleutel pakket! Ook al had ik grofweg de helft al eens gedronken.
Volgend jaar weer? Ik weet het nog niet, want ik zie veel puike kalenders voorbij komen. En ik wil er écht niet meer dan 1...
Ik vond het ook een geslaagde kalender van de moersleutel. Ik had er pas 2 of 3 eerder gehad, dus veel nieuw spul voor mij. Of ik hem volgend jaar weer doe weet ik niet, er zijn hier ook een paar andere kalenders voorbij gekomen die er goed uit zagen.... Kan ik nog weer een jaartje over nadenken gelukkig

Ik heb vanavond wel lekker de tijd voor de Holidays :)

• Brutuss
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14:31
Brinkiewestland schreef op donderdag 24 december 2020 @ 10:30:
[...]

Ik heb hem gister gehad met de goodiebag, maar ik had meer verwacht ter compensatie van het niet doorgaan van het brouwerijbezoek
Het word ook nog bezorgd door DPD. Voor mij persoonlijk de slechtste bezorgdienst die er bestaat. |:(
Ben benieuwd kreeg net een email dat deze vandaag tussen 15 en 17 uur bezorgd word.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jeroen87

Jeroen87

Bier Connaisseur

Totale kalender De Moersleutel 2020:

01. Moersleutel - Hoptub 8%
02. Blitz Brewing - Jungle Juice 8%
03. Moersleutel - Peach Perfect 7%
04. Moersleutel - Motorolie 12%
05. Moersleutel - Aztec hot chocolate 9%
06. Anderson valley brewing company - Summer Solstice 5%
07. Moersleutel - Oblivious 6,5%
08. Left Hand Brewing Company - Milk Stout Nitro 6%
09. Moersleutel - Of Je Hop Lust (2020) 6%
10. Moersleutel - Coconut Milkshake Smeerolie 11%
11. Amundsen Brewery - Euphoric Minds 7%
12. Moersleutel - Smeerolie Mexicake (2020) 10%
13. Moersleutel - 8719992492800 (Barcode Black & Yellow) 14%
14. Belching Beaver Brewery - ¡Viva La Beaver! 7,5%
15. Moersleutel - Out with a bang! 7%
16. Moersleutel - Smeerolie (2020) 10%
17. Moersleutel - Graxx, The Cream Horn Gobbler 9%
18. Moersleutel - Abstract Formation 6%
19. Moersleutel - Motorolie Coffee 12%
20. Moersleutel - Maple Pecan Pie 18%
21. Boundary Brewing - Boundhouse Kick 8%
22. Moersleutel - Wanna Taste My Snowflakes? 9%
23. Moersleutel - Happy 14%
24. Moersleutel - Holidays 14%

Zeer, zeer, zeer tevreden over deze kalender!

Craft beer specialist

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DexterDee

DexterDee

Brinkiewestland schreef op donderdag 24 december 2020 @ 10:30:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pIAmLptVuyA3pWFngfFc7ZsF7G4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8xpQgDJ7BSojgD0okR3IUUTF.jpg?f=fotoalbum_large

Hier ook binnengekomen. Het werd inderdaad geleverd in een slap doosje. Als die ook nog eens in de regen heeft gestaan dan moet je inderdaad oppassen dat de flessen er van onderen niet uitdonderen.

• Blik1984
Jeroen87 schreef op donderdag 24 december 2020 @ 12:20:

Van de gastbiertjes heb ik nummer 2 en 14 ook gehad, voor de andere gastbiertjes had ik iets anders.

Maar inderdaad zeer tevreden over de kalender. De barcode is direct gepromoveerd tot mijn favoriete biertje en de Happy van gisteren was ook erg lekker. Al vond ik de volgorde van 22 en 23 niet zo handig gekozen omdat het biertjes zijn met dezelfde ingrediënten (Madagascar vanille). Deze kalender komt volgend jaar weer op mijn lijstje, heb weinig kalenders gezien die dermate veel toppers hebben. Maar misschien heb ik me daar niet goed genoeg in verdiept

[ Voor 3% gewijzigd door Blik1984 op 24-12-2020 13:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DexterDee

DexterDee

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l89uNhQmhwbSjtqn3F8S5TtZ9bs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TeQ5C49cfkyTxxU5PT5wS3Pm.jpg?f=fotoalbum_large

De nieuwste telgen van Frontaal ook binnengekregen. Ben benieuwd naar de collab met 't Uiltje :*)

• Ruudox
Jeroen87 schreef op donderdag 24 december 2020 @ 12:20:

Helemaal mee eens eerste advent pakket van de moersleutel van mij maar komt er volgend jaar zeker weer.

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:29

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Eergisteren mijn kerst-en-nieuw-kalender van Littlebeershop binnen gekregen - omdat je voor een redelijk bedrag in 8 dagen best dikke bieren kunt stoppen én niet 24 dagen 'verplicht' aan het drinken bent. Daarnaast nog in de mand gegooid:
Mad Scientist - Mango Bay
Mad Scientist - Liquid Cocaine
Moersleutel: Dew Trip
Kees: Caramel Fudge Stout Jack Daniels BA
VandeStreek: Risky Business - Chocolate Cake
Walhalla: Daemon #12 Moloch
The Garden Brewery - Vanilla & Chocolate Porter
Seven Island: Moctezuma Maple & Pecan

Gisteren kwam vervolgens de doos van Frontaal binnen, de Hoppy Box, Dark & Strong Box, Rhodesian 2019, Sombrero BA (tripel met limoen en munt, tequila BA - spannend) en de King of my Castle BA (stout en quad blend met cognac/armagnac BA)

Ik kom de feestdagen wel door denk ik :+

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• brukskeluuk
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13-09 15:11
Demo schreef op donderdag 24 december 2020 @ 14:50:
Eergisteren mijn kerst-en-nieuw-kalender van Littlebeershop binnen gekregen - omdat je voor een redelijk bedrag in 8 dagen best dikke bieren kunt stoppen én niet 24 dagen 'verplicht' aan het drinken bent. Daarnaast nog in de mand gegooid:
Mad Scientist - Mango Bay
Mad Scientist - Liquid Cocaine
Moersleutel: Dew Trip
Kees: Caramel Fudge Stout Jack Daniels BA
VandeStreek: Risky Business - Chocolate Cake
Walhalla: Daemon #12 Moloch
The Garden Brewery - Vanilla & Chocolate Porter
Seven Island: Moctezuma Maple & Pecan

Gisteren kwam vervolgens de doos van Frontaal binnen, de Hoppy Box, Dark & Strong Box, Rhodesian 2019, Sombrero BA (tripel met limoen en munt, tequila BA - spannend) en de King of my Castle BA (stout en quad blend met cognac/armagnac BA)

Ik kom de feestdagen wel door denk ik :+
Prima box die van frontaal, alleen jammer dat er zoveel dubbele tussen zitten. Ik overweeg de indulgence box goud van emelisse.

https://www.hetbiercollec...-december-indulgence-box/

• Bucephalus
brukskeluuk schreef op donderdag 24 december 2020 @ 15:22:
[...]

Prima box die van frontaal, alleen jammer dat er zoveel dubbele tussen zitten. Ik overweeg de indulgence box goud van emelisse.

https://www.hetbiercollec...-december-indulgence-box/
Bedankt voor de tip! Heb een bronze box met los er bij de white labels van de gold box besteld. Hoef er geen 2 van die andere, en ben zo goedkoper uit dan de gold box.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07:45
simson0606 schreef op donderdag 24 december 2020 @ 08:41:
Eergisteren viel de Jopen advent even tegen met de Malle babbe. Gisteren was het al weer een stuk beter met de Many faced got.

[...]
Hm, ik vind m eigenlijk best tegenvallen voor de prijs. Evengoed drink ik hem wel op, maar had toch wat meer zwaardere biertjes verwacht.. Zeker zo'n malle babbe aan het einde van het pakket :X wtf.. gewoon vrij weinig echt speciaals, vind ik dan.. Had toch wel een BA verwacht.. en 'wheat weet mag het zeggen' of 'smoked wheat Everyday'.. Gewoon de zwaardere dingen.. Meesterstukken van verschillende jaren...
De box valt wat dat betreft echt tegen..

Die van de moersleutel is veel mooier, ook duurder, maar het gewoon waard..
Goede les voor volgend jaar.

[ Voor 23% gewijzigd door GAIAjohan op 24-12-2020 18:04 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

• Blik1984
1 klein laatste tegenvallertje in de moersleutel box. De 2 flessen zijn, los van de naam, identiek aan elkaar. Dat is wel jammer

• LA-384
Dit jaar staat er kalkoen op het kerstmenu. Normaal drink ik altijd een rochefort 10, maar bij kalkoen is een blond bier denk ik een betere match.

Ik weet alleen niet goed waar ik voor zou kiezen.
Een zware blonde zoals een Gouden Carolus Imperial Blond, Cornet oaked of st Feuillien Gran Cru.
Of toch beter een triple, zoals een Leffe, Chimay, Straffe Hendrik.

Qua bier an sich drink ik liever een zware blonde, maar wellicht matched een tripel beter qua smaak?
Wat vinden jullie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Purehz
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 16-09 21:13
LA-384 schreef op donderdag 24 december 2020 @ 19:31:
Dit jaar staat er kalkoen op het kerstmenu. Normaal drink ik altijd een rochefort 10, maar bij kalkoen is een blond bier denk ik een betere match.

Een zware blonde zoals een Gouden Carolus Imperial Blond, Cornet oaked of st Feuillien Gran Cru.

Qua bier an sich drink ik liever een zware blonde, maar wellicht matched een tripel beter qua smaak?
Wat vinden jullie?
Zou zeker voorkeur geven aan een tripel boven een zwaar blond. Wellicht is een lekker fris witbiertje hier ook een goede optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Note voor velen: de beany die je krijgt bij de adventkalender van moersleutel is wel 6.25 euro verzendkosten
De beany telt wel mee in totaalbedrag van 50 euro. Gaat 13 euro vanaf

[ Voor 37% gewijzigd door Kixtart op 25-12-2020 13:02 ]

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
Purehz schreef op donderdag 24 december 2020 @ 20:27:
Zou zeker voorkeur geven aan een tripel boven een zwaar blond. Wellicht is een lekker fris witbiertje hier ook een goede optie?
Fris witbiertje lijkt mij meer bij vis en zo passen.
Het wordt dan een tripel, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DFG-909
Kixtart schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 09:42:
Note voor velen: de beany alleen die je krijgt bij de advent is wel 6.25 euro verzendkosten

De beany telt wel mee in totaalbedrag van 50 euro. Gaat 13 euro vanaf
Welke advent?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pxltrx
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 13:09
LA-384 schreef op donderdag 24 december 2020 @ 19:31:

Wat vinden jullie?
Rochefort heeft sinds kort ook een tripel. Aanrader!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 418O2
  • Laatst online: 15:29
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4XtUT6gicXe3TolvBX4y-ZQaYAY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gqrOapL6PRRW7YuhtvzEh17P.jpg?f=fotoalbum_large

Even wat inkopen gedaan voor kerst en oud en nieuw bij de (imo) leukste craftbierkroeg/slijterij van Groningen, MOUT.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qDX_ZiEwRQV0BIVCHTlJ57OxlKQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/urZ8YIilTQXM1Fy2ngKMMUUF.jpg?f=fotoalbum_large

In deze tijd van het jaar is de schuur een prima plek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMV

TMV

418O2 schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 11:10:
[Afbeelding]

Even wat inkopen gedaan voor kerst en oud en nieuw bij de (imo) leukste craftbierkroeg/slijterij van Groningen, MOUT.

[Afbeelding]

In deze tijd van het jaar is de schuur een prima plek
Benieuwd wat je van de Uiltje Sequence #8 vindt, beetje een love it or hate it biertje voor mij..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Adventkalender die nogal wat mensen hadden hier :)
Edit: lol, van moersleutel dus. Belangrijkste helemaal vergeten.

[ Voor 14% gewijzigd door Kixtart op 25-12-2020 13:01 ]

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Laatst online: 15:29
TMV schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 11:16:
[...]

Benieuwd wat je van de Uiltje Sequence #8 vindt, beetje een love it or hate it biertje voor mij..
En aan welke kant hang jij? Zal hem straks proberen.

Wat wel leuk/vervelend is, mijn vriendin drinkt inmiddels speciaalbier mee (en ik drink bijna uitsluitend quadrupel/porter biertjes, dus geen blond of ipa) dus dat kost me de helft van mijn bier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMV

TMV

418O2 schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 13:17:
[...]

En aan welke kant hang jij? Zal hem straks proberen.

Wat wel leuk/vervelend is, mijn vriendin drinkt inmiddels speciaalbier mee (en ik drink bijna uitsluitend quadrupel/porter biertjes, dus geen blond of ipa) dus dat kost me de helft van mijn bier.
Haha bekend verhaal wat betreft de meedrinkers, mijn vrouw wil ook van alle IPA gerelateerde biertjes meegenieten. Gelukkig hou ik de stouts nog wel voor mezelf ;)

Wat betreft de Sequence #8 zat ik aan de negatieve zijde van het spectrum. Op zich was het een mooi bier met veel potentie, maar ik vond hem zoooo enorm vies zoet dat het de totale ervaring teniet deed helaas. :X
De Sequence #7 daarentegen is echt super spul.. :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minimum92
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19-12-2023
TMV schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 13:44:
[...]

Haha bekend verhaal wat betreft de meedrinkers, mijn vrouw wil ook van alle IPA gerelateerde biertjes meegenieten. Gelukkig hou ik de stouts nog wel voor mezelf ;)

Wat betreft de Sequence #8 zat ik aan de negatieve zijde van het spectrum. Op zich was het een mooi bier met veel potentie, maar ik vond hem zoooo enorm vies zoet dat het de totale ervaring teniet deed helaas. :X
De Sequence #7 daarentegen is echt super spul.. :9~
Ik zit wel in kamp "love it"! Ja, hij is redelijk zoet, maar de basis komt nog heel goed door. Sherry is vaak ook gewoon zoetere wijn, dus ook daar geen verrassingen.

Maar ik kan me goed voorstellen dat het niet voor iedereen is!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thalaron
Net bij de Plus geweest voor een bosje bloemen.. kwam toch met iets meer thuis O-)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aV7NnnXs00gXr6NL_QozBXjVzXc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/egyUkXlqeEpcbubPl8Nbfesg.jpg?f=fotoalbum_large

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Thalaron schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 13:52:
Net bij de Plus geweest voor een bosje bloemen.. kwam toch met iets meer thuis O-)

[Afbeelding]
Hoeveel kosten de moersleutels daar bij de plus eigenlijk?

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
@Kixtart de linker (Mepal Pecan Pie) was iets minder dan €10. De rechter 2 waren afgeprijst van circa 5,70 naar 4,30 (weet het niet exact meer).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruudox
Thalaron schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 13:52:

[Afbeelding]
oeh ik had de kokosnoot gister, heerlijk biertje. De kokosnoot smaak overheerst wel maar ik hou van kokosnoot :P
vanavond heb ik de maple pecan pie, hopen dat die een beetje goed valt want heb vanmiddag onder het kerstdiner ook al wat gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Thalaron schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 18:14:
@Kixtart de linker (Mepal Pecan Pie) was iets minder dan €10. De rechter 2 waren afgeprijst van circa 5,70 naar 4,30 (weet het niet exact meer).
Prijs van de rechter 2 valt zeker mee volgens mij d:)b

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thompson
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13:50

Thompson

Beeromaniac

Hier ook een Love it voor de Sequence #8. Zeer aan de zoete kant inderdaad, maar als je niet meer andere zoete hebt en dan 1tje lekker nippen, heerlijk. Overigens de #7 ook erg lekker.

Beeromaniac

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:28

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Vandaag weer uiteenlopende biertjes op met mijn drinkmaatje :Y)
De Schultenbrau wad een geintje, want hij had mij voor mn verjaardag een blik Schultenbrau met bijpassende sokken en slippers cadeau gegeven :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xa3vbqbUpa6unjngAB1x0n6hG4w=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ocRP0hQo7nAY1AXsmbj6Cymk.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XnrnBMxuQIW1FFto9neRhmwzVJI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/16PTyhmg18GxBDPKI7EuLLCf.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GfDRSh2EMhfqoeWF0GBeMWpey-8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/a3pn7mTGhxfCY8aVHxvfSJGb.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6hNZRQ1npKxlehn1pckQPT8DE3M=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rCuhiMP4gEotL16I2FpZjFGg.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zWCYEeeqUoKZ_AlPVKoAU47EHbg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vHbhENHSeIjDI9r0gF1cDiD8.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6ZBEesTJ4BOPqunmBT-EHpmZWJk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bt5NtIFd55FEBT3Xlh1x32Iy.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ln_4VMi03pJDRoYQiIHCv132TNc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ejPrmlVkr3lm4cAGth9E7l3X.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RK_HnyiWZUY-NpjpsGQkJ1A5fM0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QMB4OHvl02elLYf5qkzjuKnq.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r4yFCKl6IYmfM9By_8M5LJY-PWU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MQib6RzP1pRfw0MhbjQpVPKJ.jpg?f=fotoalbum_tile

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ruudox
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_rCTk8lC3OkJrgwgBtzaWyZqLTc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2Hn2mWzPUXZyYFMph1GvgqiN.jpg?f=fotoalbum_largeik moet zeggen heerlijk biertje wel zowat 2 uur over gedaan. Je merkt echt niet dat er 18% in zit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruudox
Koffie schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 23:07:
Vandaag weer uiteenlopende biertjes op met mijn drinkmaatje :Y)
De Schultenbrau wad een geintje, want hij had mij voor mn verjaardag een blik Schultenbrau met bijpassende sokken en slippers cadeau gegeven :P

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Leuk avondje zo te zien. :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Ruudox schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 23:14:
[Afbeelding]ik moet zeggen heerlijk biertje wel zowat 2 uur over gedaan. Je merkt echt niet dat er 18% in zit
Toch zijn dat de fijnere bieren, waar je de hele avond over 1 'blikje' doet.
We zitten hier met de kerst een weekje in een huisje en heb wat mooie bieren van The Bruery meegenomen. Genieten!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZKb-q_fqu5COq1oWFmVgr62H86c=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yUe03Td1NpvqwrzEd6BClQDf.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ACUHpjanvdPSEdGWptnZ67UXXNM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/C4GfSqptEC2wmbLzWgPPLo1B.jpg?f=fotoalbum_tile

Voor morgen heb ik nog een White Chocolate of een Bruery Oatmeal Cookie staan. Beide op 1 avond gaat me niet lukken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudox
Koffie schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 23:19:
[...]

We zitten hier met de kerst een weekje in een huisje en heb wat mooie bieren van The Bruery meegenomen. Genieten!

[Afbeelding][Afbeelding]

Voor morgen heb ik nog een White Chocolate of een Bruery Oatmeal Cookie staan. Beide op 1 avond gaat me niet lukken :P
oow die zien er ook heerlijk uit. Deze maar even opzoeken voor oud en nieuw.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Ruudox schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 23:23:
[...]

oow die zien er ook heerlijk uit. Deze maar even opzoeken voor oud en nieuw.
Dit soort bieren moet je liggen - maar The Bruery maakt geen rotzooi.
Die Hold the spoon was echt subliem, schitterend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thalaron
Ruudox schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 23:14:
[Afbeelding]ik moet zeggen heerlijk biertje wel zowat 2 uur over gedaan. Je merkt echt niet dat er 18% in zit
Ik denk dat ik die van mij met oudjaar opentrek samen met een maat van mij. Maar ik heb nogal veel dat ik open wilt maken en tsja... ik wil deze goed kunnen proeven maar om met 18% te beginnen is ook zoiets... wellicht op nieuwjaar dan om het jaar goed te beginnen haha

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruudox
Thalaron schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 23:29:
[...]

Ik denk dat ik die van mij met oudjaar opentrek samen met een maat van mij. Maar ik heb nogal veel dat ik open wilt maken en tsja... ik wil deze goed kunnen proeven maar om met 18% te beginnen is ook zoiets... wellicht op nieuwjaar dan om het jaar goed te beginnen haha
tip niet mee beginnen want dan smaken de volgende biertjes niet meer :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Thalaron schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 23:29:
[...]

Voor de helft uitschenken, afdekken met alufolie en in de koelkast zetten. Zo kun je er 2 avonden over doen. Het mindere koolzuur kan zo'n bier wel hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMV

TMV

Koffie schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 23:19:
[...]

[Afbeelding][Afbeelding]

Ziet er goed uit, nog nooit van die brouwerij gehoord. Zal eens kijken of ik het ergens tegen kom.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Op tweede kerstdag mijn eerste bottle share gedaan met een vriend die al vele jaren bierkenner is. Veel geleerd over de invloed op smaak van temperatuur, vorm van het glas etc. Een aantal bijzonder biertjes geproefd ook, waarvan de Dogfish Higher Math en Samael's Oak-Aged Ale het beste bevielen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dvCdR-ZUB4GNSjbe7Ur7grJr7r4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WQuBxMMlvmP3Ifppld6d9jL2.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Over een week ben ik weer even in Nederland ,en zit te kijken naar een leuk bierpakket voor mijn maat. Twijfel tussen deze twee:
https://www.craftonly.nl/untappd-bierpakket.html
https://www.craftonly.nl/dutch-discovery-bierpakket.html

Enerzijds leuk om Dutch Discovery te doen omdat hij Nederlandse roots heeft (hij is Amerikaan). Anderzijds zou dat Untappd pakket veel onbekende bieren hebben. Misschien moest ik ze maar allebei bestellen en er zelf 1 houden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brinkiewestland
  • Nu online
Met kerst de Grolsch finale 2020 op als aperitief. Door de druiven en champagnegist een bubbelwijn gevoel. Dus ook leuk en lekker om oud en nieuw mee af te sluiten.

De Bourbon BA Tripel van Vandestreek is trouwens ook een aanrader. Een goed gelukte tripel BA, wel 11%
Pagina: 1 ... 66 ... 197 Laatste