Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Speciaalbiertopic III Overzicht

Pagina: 1 ... 38 39 40 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• TRD07
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 15-12 21:18
Zijn er nog echte aanraders voor triples/quadruppels naast de bekende namen? Ik ben van plan om binnenkort naar Belgie (Caigny) te gaan.

Zelf ben ik wel van de zwaardere/donkere bieren en deze vind ik dan ook lekker:
Abt 12
Straffe hendrik brugs tripel
Straffe hendrik brugs quadrupel
Krachtige kanon
Kasteel donker
Grimbergen tripel
La Trappe quadrupel

Kan iemand op basis van deze lijst nog wat andere aanraden?

• JanW
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 09:49
TRD07 schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 14:25:
Zijn er nog echte aanraders voor triples/quadruppels naast de bekende namen? Ik ben van plan om binnenkort naar Belgie (Caigny) te gaan.

Abt 12
Krachtige kanon
Kasteel donker
Grimbergen tripel
La Trappe quadrupel

Misschien de Gouden Carolus? Ikzelf vind de Gouden Carolus Whisky Infused ook erg lekker. :9~

• Catch22
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 02:05
@TRD07 jopen heeft ongelovige Thomas, vind Ik erg goed. Daar hebben ze regelmatig ook vatgerijpte varianten van. Als je in de buurt van Haarlem bent, in de brouwerij verkopen ze veel leuks. Meesterstuk van hun is meestal ook top, in mijn optiek

AMD Ryzen 2700x - Asus Strix 2080 - 32Gb Corsair Vengeance RGB Pro - 27" 1440p

• Jorizzz
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 09:10

Abt 12
Krachtige kanon
Kasteel donker
Grimbergen tripel
La Trappe quadrupel

Als je dit lekker vindt zou ik zeker gaan kijken naar barley wines en strong belgian dark ales.

Zomaar wat suggesties:
Oerbier
Pannepot (mijn all time favorite)
Chimay blauw (hebben ook fantastische barrel aged versies)
Rochefort 8 en 10
Gouden Carolus classic, cuvee van de keizer blauw of CvdK whisky infused
Dochter van de Korenaar - Embrasse

Maar sowieso lekker dingen uitproberen, imperial stout kan ook zomaar je ding zijn als je van zwaar en zoetig houdt. Maar ik zou zeker ook gewoon eens wat andere stijlen proberen!

• LA-384
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 10:01
@TRD07 In aanvulling op hierboven, de
gouden carolus CvdK rood is ook een erg goede zware blonde.
Founders Curmudgeon's Better Half een smaak rijke, zoete old Ale.
Founders Backwood Bastard een van de twee bieren die van mij een 5/5 heeft gekregen.
100 watt Blimey! smaakrijke, warme blonde.
Wolf Carte Blanche een frisse blonde.
De Moersleutel Barrel Blend vi wanneer die beschikbaar komt weet ik niet, maar de vorige twee waren geweldig. Dikke, zoete stout (dus smaken van caramel, chocolade en koffie).
VandeStreek RISky Business. Toegankelijke stout.
Pohjala LUX een frisse, zachte farmhouse Ale.
De Hoorn Cornet, een triple, bij de meeste supers wel te koop.
Omer vander Ghinste LeFort een lekker toegankelijke donkere

Het grote subwoofer topic | PV: 4050wp zw | Fuji X-T20 ~ 12mm f2 ~ 35mm f2 ~ 80mm macro ~ 18-55 ~ 50-140 ~ 50-230

• remzor
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 09:46
@TRD07 Ik moest ook meteen, zoals mijn voorgangers, aan de Pannepot en de Gouden Carolus (Whiskey Infused) denken. Zitten ook in het assortiment daar, net zoals de Rocheforts.

Wellicht zijn de Barley Wines en Stouts van Brouwerij Kees ook een goede optie. Brouwerij Kees heeft de ‘Project ...’ bieren, barrel aged barley wines. Sowieso eens tussen de bieren van de Molen, Struise Brouwers, Pohjala, Kees, de Moersleutel, HillDevils e.d neuzen. Genoeg keus :)

Tripels die het bij mij altijd goed doen zijn de Karmeliet en LeFort. Altijd op de plank staan hier.

remzor wijzigde deze reactie 27-10-2019 00:16 (10%)

• coldasice
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 15-12 15:46
Hierop inhakend, de hele serie van Jopen van Don't Try this @ Home , heb gisteren de Cocoa Alastor van Central Brewing Company gehad, een heerlijke stout met coconut...maar ik weet niet of stout ook in je voorkeur past....

wat voor mij erg goed werkt om mijn smaak te ontwikkelen is om te kijken welke smaken ik kan herkennen, vaak geven anders mensen op untappd aan welke smaken zij herkennen....als je dan extra probeert die smaken eruit te halen door te ruiken en proeven, leer je smaak herkennen, dat helpt ook in het kiezen wat je lekker vindt, een stout op basis van coconut zal ik voortaan altijd kopen....maar ook het gedroogde fruit bij de Dont try this at home van Jopen op basis van Rye Whiskey ook erg lekker....

coldasice wijzigde deze reactie 27-10-2019 07:42 (66%)

• p.d.akkerman
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 22:35
Zo. Even het topic doorgelezen voor wat inspiratie.
Zometeen even naar de Caigny

p.d.akkerman wijzigde deze reactie 27-10-2019 07:47 (3%)

• Oogje
  • Registratie: oktober 2003
  • Niet online
Zijn er nog echte aanraders voor triples/quadruppels naast de bekende namen? Ik ben van plan om binnenkort naar Belgie (Caigny) te gaan
Paix Dieu is hier in huis de favoriete triple.

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

• Prutzertje
  • Registratie: juli 2015
  • Laatst online: 08:34
Laats weekendje Lille geweest en daar wat lokale Franse craftbier gekocht. Man man man.. Niet te zuipen! Was maar één biertje die goed was. En veel bieren lijken wel een geschud fles champagne bij het openen. Schuimen als een dolle! Meer mensen die dit herkennen?

• PcDealer
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 01:31

PcDealer

HP ftw \o/

Ik heb bij Nettorama een doos Texels Seumerfeugel gekocht. Da's lekker!

LinkedIn WoT Cash Converter

• loewie1984
  • Registratie: mei 2003
  • Nu online

loewie1984

music addict! pizza monster!!

Oogje schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 08:08:
[...]

Paix Dieu is hier in huis de favoriete triple.
En de La Corne Trippel (niet te verwarren met Cornet)

Bij voorkeur met het originele bijbehorende glas:

discogs

• remzor
  • Registratie: februari 2013
p.d.akkerman schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 07:46:
Zo. Even het topic doorgelezen voor wat inspiratie.
Zometeen even naar de Caigny
En wat is het geworden?

@loewie1984 Tof glas! Zo heb ik hier ook dat originele glas van Kwak staan.

• p.d.akkerman
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 22:35
Mijn inkoop vanmorgen bij de Caigny

La trappe Isid or 0,75l
De glazen toren ondineke tripel 0,75l
Lupulus hibernatus 0,75l
Kerel kaishaku 15%
Brewski Chocolate chipotle cloud imp stout
Vande Streek dark roast
Kasteelbier barista 0,75l
Rochefort 8 0,75l
De molen oye en Ohja bowmore BA
Dolle Brouwers oerbier
Petrus Nitro quad
Hof ten Dormaal Darth maul
De molen different en unusual
Frontaal i've got Friends in the music business

46,81 af moeten rekenen

p.d.akkerman wijzigde deze reactie 27-10-2019 15:53 (4%)

• GSX-MAN
  • Registratie: september 2001
  • Nu online

GSX-MAN

अग्लो पहाड, मानिस!

Heeft iemand de Bevog/De Molen/Kees Icebock Baltic Porter al gedronken? Hij is erg duur, maar ook erg lekker. Ik ben fan.

रातो चटनीमा ती बलहरू, तपाईलाई थाहा छ?

• Boudewijn
  • Registratie: februari 2004
  • Nu online
Prutzertje schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 09:42:
Laats weekendje Lille geweest en daar wat lokale Franse craftbier gekocht. Man man man.. Niet te zuipen! Was maar één biertje die goed was. En veel bieren lijken wel een geschud fles champagne bij het openen. Schuimen als een dolle! Meer mensen die dit herkennen?
Wellicht te snel na het rijden open getrokken?

Ik heb recentelijk veel minder gedronken maar kwam in de categorie, "supermarkt maar toch wel positieve verrassing" achter de Jever Fun. 0%-bier, maar daadwerkelijk erg hoppig. +1 dus, veel loodvrij is te zoetig/moutig naar mijn smaak.

• virtualJac
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 10:06
Van het weekend een Kwaremont Pittig Blond in de kar gegooid. Vond het zelf een erg aangename verrassing.

there's no tweak without the tweaker

• Honesty
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 15-12 12:22

Honesty

kattenneus!

virtualJac schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 13:53:
Van het weekend een Kwaremont Pittig Blond in de kar gegooid. Vond het zelf een erg aangename verrassing.

[Afbeelding]
die heb ik ook weleens gehad en vond ik ook wel lekker(wel tap)
Glas vond ik ook grappig, als ik me niet vergis is die helling op het glas precies 6.6% zoals ook de helling in de wielerronde en de voet van het glas is met kinderkopjes belegd.

festina lente

• Prutzertje
Boudewijn schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 13:42:
[...]

Wellicht te snel na het rijden open getrokken?
Dit bier heeft zowiezo een weekje in de koelkast gelegen. En schuimde ook als een dolle.

https://untappd.com/b/bra...r-beer-from-space/2950947

Smaakt in het begin redelijk maar later echt TE weeïg en weinig van de "sour" te merken.

• ksborg
  • Registratie: april 2004
Prutzertje schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 19:04:
[...]

Dit bier heeft zowiezo een weekje in de koelkast gelegen. En schuimde ook als een dolle.

https://untappd.com/b/bra...r-beer-from-space/2950947

Smaakt in het begin redelijk maar later echt TE weeïg en weinig van de "sour" te merken.
Gelegen? Daar kunnen sommige bieren vrij slecht tegen ;). Tenzij er een kurk in zit natuurlijk, dan kun je weinig anders. Maar meestal zet ik de flessen tegenwoordig in de koelkast. Scheelt een hoop schuim en rotzooi in mijn beleving :)

Discogs

• Prutzertje
ksborg schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 19:29:
[...]

Gelegen? Daar kunnen sommige bieren vrij slecht tegen ;). Tenzij er een kurk in zit natuurlijk, dan kun je weinig anders. Maar meestal zet ik de flessen tegenwoordig in de koelkast. Scheelt een hoop schuim en rotzooi in mijn beleving :)
Deze heeft inderdaad gelegen :) Enkele andere hadden in de deur gestaan. En schuimde ook.
Denk dat het gewoon aan hun brouw stijl ligt. :P

• SemperFidelis
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 09:15
Wat is nou echt een lekkere zwarte bessen lambiek/kriek (cassis)?
Die van Lindemans had ik laatst weer en vind ik echt (veel) te zoet, maar ik ben wel fan van de smaak.

• JanW
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 09:49
@SemperFidelis De Cuvee Soeur'ise had ik pas op in Brugge. De smaak van kersen, maar met een wat zuurdere smaak, niet zo mierzoet als die Lindemans of Liefmans.

• Slickk
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 13-12 15:02
SemperFidelis schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 08:54:
Wat is nou echt een lekkere zwarte bessen lambiek/kriek (cassis)?
Die van Lindemans had ik laatst weer en vind ik echt (veel) te zoet, maar ik ben wel fan van de smaak.
Boon Kriek.
Mort Subite.
Kasteel Rouge (zag hem eens voorbij komen, zelf nooit geproefd).

Lindemans is inderdaad net limonade, maar wel het best verkrijgbaar als kriek bier helaas.

Ps. Ik drink het zelf niet vaak, soms een slok om te proeven als m'n vriendin het besteld. O-)

Abt 12
Krachtige kanon
Kasteel donker
Grimbergen tripel
La Trappe quadrupel

Ben zelf wel fan van de tripel ('Zware Jongen') en quadrupel ('1818') van Maallust.

Slickk wijzigde deze reactie 30-10-2019 10:49 (35%)

• SemperFidelis
Slickk schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 10:47:
[...]

Boon Kriek.
Mort Subite.
Kasteel Rouge (zag hem eens voorbij komen, zelf nooit geproefd).

Lindemans is inderdaad net limonade, maar wel het best verkrijgbaar als kriek bier helaas.

Ps. Ik drink het zelf niet vaak, soms een slok om te proeven als m'n vriendin het besteld. O-)

[...]

Ben zelf wel fan van de tripel ('Zware Jongen') en quadrupel ('1818') van Maallust.
Ja Kasteel Rouge vind ik dus best heel prima te drinken, maar is meer kersen dan zwarte bessen.
En welke Mort Subite bedoel je? Is namelijk een brouwer en geen bier haha. De kersenkriek is ook absoluut niet wat ik bedoel.

PS de Lindemans Cassis is geen kriek he, maar wel echt een lambiek, maar helaas zonder echt fruit zoals een goede lambiek hoort te hebben.
JanW schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 09:06:
@SemperFidelis De Cuvee Soeur'ise had ik pas op in Brugge. De smaak van kersen, maar met een wat zuurdere smaak, niet zo mierzoet als die Lindemans of Liefmans.
Thanks zal eens proberen! Ja zuur is top, zoet is mwah.

SemperFidelis wijzigde deze reactie 30-10-2019 13:25 (16%)

• Slickk
SemperFidelis schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 13:24:
[...]

Ja Kasteel Rouge vind ik dus best heel prima te drinken, maar is meer kersen dan zwarte bessen.
En welke Mort Subite bedoel je? Is namelijk een brouwer en geen bier haha. De kersenkriek is ook absoluut niet wat ik bedoel.

PS de Lindemans Cassis is geen kriek he, maar wel echt een lambiek, maar helaas zonder echt fruit zoals een goede lambiek hoort te hebben.

[...]

Thanks zal eens proberen! Ja zuur is top, zoet is mwah.
Klopt allemaal, het is alleen verwarrend omdat het vaak ook blends zijn van verschillende. Dat heeft de Mort Subite Kriek Lambic namelijk ook.

Zwarte bessen en kersen zit nogal een verschil tussen. 'Kriek' is Vlaams voor kers, dus in die richting moet je al helemaal niet zoeken wil je iets met zwarte bessen hebben.

• SemperFidelis
Slickk schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 13:28:
[...]

Klopt allemaal, het is alleen verwarrend omdat het vaak ook blends zijn van verschillende. Dat heeft de Mort Subite Kriek Lambic namelijk ook.

Zwarte bessen en kersen zit nogal een verschil tussen. 'Kriek' is Vlaams voor kers, dus in die richting moet je al helemaal niet zoeken wil je iets met zwarte bessen hebben.
Ehm ja daarom vraag ik om cassis/black currant lambieks/krieks en jij komt met diverse pure kersen biertjes?
Maar bedankt i guess :p

SemperFidelis wijzigde deze reactie 30-10-2019 13:45 (6%)

• Slickk
SemperFidelis schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 13:39:
[...]

Ehm ja daarom vraag ik om cassis/black currant lambieks en jij komt met diverse kersen biertjes?
Ehhh in je originele bericht staat kriek. :?

Van Triporteur heb je ook nog Kriek & Berry. Heb wel eens de Kinky Berry variant gehad, was best oké, maar de Kriek & Berry lijkt beter te zijn en zit dan in jouw straatje.

"The fruits used are a blend of Cherry
(Kriek) and Berries such as Blueberry, Elderberry and Blackberry."

• pxltrx
  • Registratie: december 2015
  • Laatst online: 09-12 16:51
Cassis van Hanssens is echt een aanrader. Zat lekker Brett aroma aan

• LA-384
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 10:01
Zit nu een Gulden Draak Imperial Stout te drinken, hoewel vrij zoet, vind ik het niet tè zoet (beter dan de classic). Verder een zachte koffiesmaak. Eigenlijk een prettige stout, drinkt makkelijk weg. Aanrader.

Het grote subwoofer topic | PV: 4050wp zw | Fuji X-T20 ~ 12mm f2 ~ 35mm f2 ~ 80mm macro ~ 18-55 ~ 50-140 ~ 50-230

• O88088
  • Registratie: februari 2011
  • Nu online
Ik was onlangs in Edinburgh en als souvenir had ik een speciaalbiertje meegenomen: een Top Out smoked porter. Ik had er wel meer mee willen nemen maar dat had Ryanair niet geaccepteerd. Op de etiketten staan abstracte voorstellingen van Schotse bergen, in dit geval de Liathach in Torridon, met een hoogte van 1055m.

niet mijn foto

De brouwerij zit niet echt in Edinburgh, maar ik vind het close enough. En natuurlijk doen aan de andere kant van de Noordzee niet aan lullige flesjes van 'slechts' 0,3l, gewoon een halve liter! De turf proef je duidelijk en dat zal niet iedereen kunnen bekoren. Verder natuurlijk mout want het is wel een porter. Ik vind hem zelf heel erg lijken op de FireWire van brouwerij Kwartje.

• Oxellaar
  • Registratie: april 2007
  • Niet online
Minimum92 schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 12:49:
Moersleutel is behoorlijk overgewaardeerd op Untappd, zeker de nieuwste releases. Over de maanden heen zie je de gemiddelde score dan langzaam zakken tot een meer valide getal.

Al moet ik wel zeggen dat ze, ondanks de belachelijk hoge ratings, wel degelijk één van de beste Nederlandse brouwers zijn als je van stouts en IPA's houdt, zeker voor de flavored stouts met koffie, vanille en Tonka.

De sours zijn wel echt een stuk minder. Daar kan je veel beter in krijgen.
Wat is belachelijk hoog? Hun stouts, BA of niet, zijn gewoon belachelijk goed. Daar horen zulke scores bij.
Vorige week de blauwe barcode op, op dit moment zit ik aan de groene :9 Ik kan er niet lager dan 4.25....4.5 aan geven
En alleen liefhebbers drinken Moersleutel. Ik ken maar weinig mensen die "per ongeluk" een blik bier van 7 tot €12 in hun winkelwagentje laden bij de Jumbo.
Dus ja, de scores zijn anders uitgedeeld dan bij een traditionele Belgische tripel, die je dus wel overal tegenkomt. Die worden door een veel breder publiek beoordeeld.

Als je dit in je achterhoofd houdt, dan zeggen de liefhebber scores wel degelijk wat meer dan de mainstream scores van een tripel.
Want wat heb je aan een beoordeling van iemand die geen liefhebber is van dat type bier?
Iemand die geen barrels lust, moet hem ook niet beoordelen.

Foutje op het etiket... Aged met een B

Samsung A3050/AR7000 - Elga 3.0

• PcDealer
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 01:31

PcDealer

HP ftw \o/

Zit aan de Leffe Triple in een Leffe glas (gratis bij Plus). Drinkt verassend lekker weg. Heeft alleen een wat nare nasmaak achter in de keel. Pak er straks nog een en dan minder ver uitschenken.

LinkedIn WoT Cash Converter

• Steefmeister
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 15-12 16:53
Afgelopen zaterdag ook e.e.a weggetikt. Er zaten toppers en tobbers tussen.

Wat ik erg lekker vond:
- Dikke lul 3 bier / IPA
- Triple trouble van Moll / Triple
- Troubadour Magma Tropical / IPA
- Broeder Everardus / Triple
- St Feuillien Cuvee Reserve / Strong Golden Ale

Wat ik niet te drinken vond:
- Leffe Nectar

• 1nsane
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 09:22
Ik was vorige week toevallig even in Duitsland niet ver over de grens in Limburg.

Even de Edeka binnen gelopen, man wat een keur aan drank en bier, niet normaal, sigaren humidor gewoon in de supermarkt incl. flessen sterke drank to Spirytus aan toe (96% :+ maar zal wel zijn om limoncello te maken.).

Duits bier kan me niet altijd bekoren, met name omdat je goed moet opletten dat je niet het zoveelste bier met smaakje pakt (zijn ze helemaal gek van, vroeger hadden we hier Zinniz, nooit echt aangeslagen). Uiteindelijk toch nog wat voor mij onbekende biertjes gescoord, meeste wel vrij licht van aard (ik weet het die Urquell is geen Duitser maar vond ik gewoon leuk).

https://tweakers.net/ext/f/aR4XtOl4PViuLEu3b8Wzy5Qx/thumb.jpg

Adjust non olet

• Nyarlathotep
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 09:43

Nyarlathotep

Crawling Chaos

1nsane schreef op maandag 11 november 2019 @ 10:10:
Ik was vorige week toevallig even in Duitsland niet ver over de grens in Limburg.

Even de Edeka binnen gelopen, man wat een keur aan drank en bier, niet normaal, sigaren humidor gewoon in de supermarkt incl. flessen sterke drank to Spirytus aan toe (96% :+ maar zal wel zijn om limoncello te maken.).

Duits bier kan me niet altijd bekoren, met name omdat je goed moet opletten dat je niet het zoveelste bier met smaakje pakt (zijn ze helemaal gek van, vroeger hadden we hier Zinniz, nooit echt aangeslagen). Uiteindelijk toch nog wat voor mij onbekende biertjes gescoord, meeste wel vrij licht van aard (ik weet het die Urquell is geen Duitser maar vond ik gewoon leuk).

[Afbeelding]
Dat blik Faxe is leuk om naar te kijken. Wat er uit komt ging bij mij nét niet door de gootsteen. De prijs is er ook naar...

Dit weekend nog een fles Vatgerijpt van Hertog Jan opengetrokken. Ik had de Bourbon versie uit 2018 nog staan, en het was weer een topper :P

Graxx the cream Horn Gobbler van de Moersleutel was ook weer aangenaam. Had 'm al uit de tap gehad, maar nu nog eens lekker nagenieten met een 44CL blik!

Overigens is er komende zaterdag en zondag een Stout festivalletje bij Poesiat & Kater in Amsterdam. Er komen 19 brouwerijen, wat fors meer is dan de laatste keer. Ik schuif in ieder geval aan :9

Mijn muziekcollectie op Discogs

• 1nsane
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 09:22
Nyarlathotep schreef op maandag 11 november 2019 @ 16:54:
[...]

Dat blik Faxe is leuk om naar te kijken. Wat er uit komt ging bij mij nét niet door de gootsteen. De prijs is er ook naar...

Dit weekend nog een fles Vatgerijpt van Hertog Jan opengetrokken. Ik had de Bourbon versie uit 2018 nog staan, en het was weer een topper :P

Graxx the cream Horn Gobbler van de Moersleutel was ook weer aangenaam. Had 'm al uit de tap gehad, maar nu nog eens lekker nagenieten met een 44CL blik!

Overigens is er komende zaterdag en zondag een Stout festivalletje bij Poesiat & Kater in Amsterdam. Er komen 19 brouwerijen, wat fors meer is dan de laatste keer. Ik schuif in ieder geval aan :9
Haha, laat dat de enige zijn die ik ook weer terug had gelegd ten faveure van wat oktoberfest bier van Paulaner en nog wat anders, had alleen ff geen andere foto :-)

De herfst is er weer dus van de week trek ik eerst weer een lekker quadrupeltje open.

Adjust non olet

• militairtje
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 06:03
Gisteren heeft vriendinlief Batch 36 van de Latrappe Oak Aged opgehaald. Ben benieuwd in januari als ik terug in nederland ben... staat een flesje batch 35 en 36 voor me klaar :9

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

militairtje schreef op donderdag 14 november 2019 @ 01:30:
Gisteren heeft vriendinlief Batch 36 van de Latrappe Oak Aged opgehaald. Ben benieuwd in januari als ik terug in nederland ben... staat een flesje batch 35 en 36 voor me klaar :9
Die probeer ik al sinds zondag te bestellen op de site, maar staat steeds op 'Niet op voorraad'. Was ik te laat?
Wel vreemd dat ie in de winkel verkrijgbaar is...

• Ankona
  • Nu online
Dus ik heb tot januari de tijd om jouw vriendin te scoren... :9

alles kan off-topic

• militairtje
  • Laatst online: 06:03
Ze zei dat er gisteren nog genoeg dozen in de winkel stonden, dus als het in de buurt is heb je daar wellicht meer geluk.

@Ankona als je het maar laat >:)

• Jeroen87
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 09:59

Jeroen87

Bier Connaisseur

Nyarlathotep schreef op donderdag 14 november 2019 @ 09:09:
[...]

Die probeer ik al sinds zondag te bestellen op de site, maar staat steeds op 'Niet op voorraad'. Was ik te laat?
Wel vreemd dat ie in de winkel verkrijgbaar is...
Denk gewoon even pech, ik heb m namelijk begin van de week via de site besteld, waren er toen iets van 50 op voorraad.

voor de mensen die trouwens nog twijfelen over de HOPT Beery Christmas.....hij is vandaag met 20% korting te bestellen. https://www.hopt.nl/beery-christmas. Van 69,90 voor 55,90.....das leuke korting.

Craft beer specialist

• JohanKupers
  • Registratie: juli 2018
  • Niet online
Jeroen87 schreef op donderdag 14 november 2019 @ 12:50:
[...]

voor de mensen die trouwens nog twijfelen over de HOPT Beery Christmas.....hij is vandaag met 20% korting te bestellen. https://www.hopt.nl/beery-christmas. Van 69,90 voor 55,90.....das leuke korting.
Ik denk dat de verkoop slecht gaat, iedereen wacht tot begin december als die nog verder in prijs zakt.

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Met dank aan een tip van een forumgebruiker net nog de La Trappe oak aged #36 kunnen scoren, samen met wat aanbiedingen:

Cloudwater Appropriate Contents
Patrons Project 17.03 Pete's Dark Past
Untitled Arts Fudgesicle
Struise Brouwers Rio Reserva
:9

• Mich007
  • Registratie: augustus 2002
  • Nu online
Gisteren bij de nieuwe Prik & Tik vestiging in Baarle Hertog (BE) geweest...
Ze pretenderen hier 3000 verschillende bieren in het assortiment te hebben en die zullen er ongetwijfeld ook wel gestaan hebben.......... Maar toch viel het me behoorlijk tegen.

Opvallend vond ik bijvoorbeeld dat er nauwelijks (zeg maar gerust geen) Craft te verkrijgen is. De enige twee rekken die ik persoonlijk de moeite waard vond, waren die van Struisse en Founders.
Voor de rest voornamelijk het gangbare Belgische bier.
Ook had ik het idee dat de prijzen wat hoger lagen dan bij andere Belgische slijters, maar dat kan ook een gevoel zijn want heb niet echt één op één prijzen vergeleken.

Dus voor liefhebbers van Belgisch bier is er een zeer ruime keuze, maar voor mij was het een eenmalig bezoek. Volgende keer weer naar de Bierschuur in Poppel. Voor mij ook nog iets dichterbij en die hebben tegenwoordig een geweldige Craft-hoek.

Mich007 wijzigde deze reactie 15-11-2019 15:05 (3%)

• MiBe
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 15-12 01:18
Mich007 schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 14:20:
Gisteren bij de nieuwe Prik & Tik vestiging in Baarle Hertog (BE) geweest...
Ze pretenderen hier 3000 verschillende bieren in het assortiment te hebben en die zullen er ongetwijfeld ook wel gestaan hebben.......... Maar toch viel het me behoorlijk tegen.

Opvallend vond ik bijvoorbeeld dat er nauwelijks (zeg maar gerust geen) Craft te verkrijgen is. De enige twee rekken die ik persoonlijk de moeite waard vond, waren die van Struisse en Founders.
Voor de rest voornamelijk het gangbare Belgische bier.
Ook had ik het idee dat de prijzen wat hoger lagen dan bij andere Belgische slijters, maar dat kan ook een gevoel zijn want heb niet echt één op één prijzen vergeleken.

Dus voor liefhebbers van Belgisch bier is er een zeer ruime keuze, maar voor mij was het een eenmalig bezoek. Volgende keer weer naar de Bierschuur in Poppel. Voor mij ook nog iets dichterbij en die hebben tegenwoordig een geweldige Craft-hoek.
Thnx voor het delen van je ervaring. Had hem op m'n lijstje staan maar zet er een streep doorheen, dan houd ik het mooi bij de Caigny en de Bierschuur :)

Crucial Ballistix PC8500 (D9GMH) @ 1620,4 MHz || Team Xtreem Dark PC6400 (ProMOS) @ 1460,6 MHz

• Redshark
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 07:53
Nyarlathotep schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 14:11:
Met dank aan een tip van een forumgebruiker net nog de La Trappe oak aged #36 kunnen scoren, samen met wat aanbiedingen:

Cloudwater Appropriate Contents
Patrons Project 17.03 Pete's Dark Past
Untitled Arts Fudgesicle
Struise Brouwers Rio Reserva
:9
Oei, waar was dat? Ik heb deze helaas ook gemist :(

Edit: gevonden :D

Redshark wijzigde deze reactie 15-11-2019 15:55 (7%)

• leendertv
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 14-12 21:18

Abt 12
Krachtige kanon
Kasteel donker
Grimbergen tripel
La Trappe quadrupel

Donkere bieren als Abt 12, Rochefort 10, Chimay Blauw zijn ook mijn favoriete bieren in de herfst/winter die je in veel supermarkten kunt kopen.

Pas dronk ik twee bieren bij de Kaapse Brouwers in Rotterdam:
- Kaapse Leen (Barley Wine)
- Kaapse Klaas (Winterbier)

En ik moet zeggen dat ik ze beide nog een stuk lekkerder vind dan de hierboven genoemde bieren.
Vooral die Kaapse Leen is zo ontzettend smaakvol.
Op het internet zijn ze lastig te vinden (of best duur). Dus het beste is bij Kaapse Brouwers ze van de tap te drinken en een paar flesjes mee te nemen ;)

Panasonic FZ2000 - Volg me op Instagram: https://www.instagram.com/leendert_v/

• klaps
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 08:51
Gister een 3 jaar oude Rochefort 8 opengetrokken. Blijft tof om te proeven wat een aantal jaar doet met bier. In vergelijking met een 'verse' Rochefort 8 was de 3 jaar oude wat rijker en zoeter van smaak en iets stropiger qua body. Een Rochefort 10 is interessanter om te bewaren, maar dit was ook een leuke ervaring.

• SemperFidelis
Beery Christmas pakket toch maar weer besteld voor 56 euro nu.
Hoort toch beetje bij kerst :+

SemperFidelis wijzigde deze reactie 18-11-2019 11:28 (20%)

• JohanKupers
  • Niet online
SemperFidelis schreef op maandag 18 november 2019 @ 11:25:
Beery Christmas pakket toch maar weer besteld voor 56 euro nu.
Hoort toch beetje bij kerst :+
Ik wacht nog wel een paar weken, als die nog goedkoper wordt. :+

Vorig jaar voor minder dan € 40 gekocht in december.

JohanKupers wijzigde deze reactie 18-11-2019 12:19 (9%)

• SemperFidelis
Ik vind het wel zo leuk om op 1 december te beginnen eigenlijk.

• Boudewijn
  • Registratie: februari 2004
  • Nu online
JohanKupers schreef op maandag 18 november 2019 @ 12:15:
[...]

Ik wacht nog wel een paar weken, als die nog goedkoper wordt. :+

Vorig jaar voor minder dan € 40 gekocht in december.
Same here. Goed idee ;).

• Thalaron
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 23:06
SemperFidelis schreef op maandag 18 november 2019 @ 18:10:
Ik vind het wel zo leuk om op 1 december te beginnen eigenlijk.
Lijkt mij ook leuker, echter is mijn vrouw het niet eens met elke dag bier.
Ofwel: Ik wacht ook tot hij rond de 40 euro is (indien nog beschikbaar).

2.30 euro per fles waarbij ik niet weet of er iets fatsoenlijks bij zit...

Daarbij heb ik nog een fikse verzameling staan dus tsja.. keuzes :)

D3 Profile - <GoT>Narada#2663 - 5,49 kWp (18x 305Wp Denim glas-glas (3 plat- / 15 schuindak) i.c.m. SolarEdge SE5K op 3-fase / Zuid-Oost)

• Oxellaar
  • Niet online
Thalaron schreef op maandag 18 november 2019 @ 22:31:
[...]

Lijkt mij ook leuker, echter is mijn vrouw het niet eens met elke dag bier.
Ze hoeft toch niet mee te drinken?

Die van mij is al lang blij als het er bij eentje blijft per dag.

• Thalaron
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 23:06
@Oxellaar Ze hoeft en zal ook niet mee willen drinken, maar om nu élke dag een biertje open te trekken...

PS: Ze heeft in de verslavingszorg gewerkt dus ik kan begrijpen dat ze daar wellicht een andere kijk op heeft dan gemiddeld. Niet dat ik verslaafd ben o.i.d. maar dan nog :)

D3 Profile - <GoT>Narada#2663 - 5,49 kWp (18x 305Wp Denim glas-glas (3 plat- / 15 schuindak) i.c.m. SolarEdge SE5K op 3-fase / Zuid-Oost)

• Oxellaar
  • Niet online
@Thalaron ik snap zeker wat je bedoeld en er is ook niets mis mee.
Er zijn meer mensen die door bepaalde ervaringen, in alcohol een gevaar zien.

En het is niet zo dat ze hier blij is als ik er maar één drink. Er is geen enkele discussie hierover.
Maar ik vind het lekker en daardoor drink ik iedere dag wel één biertje.
Het grootste gedeelte alleen speciaal bier en eigenlijk altijd een andere.
Ikzelf vind dat niet veel.... Anderen wel.

Maar speciaal bier is gewoon zoooo lekker
:)

• -ko-
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 08:00

-ko-

Leidend Voorwerp

Ik drink niet door de weeks, maar in het weekend wel. Het lijkt me wel leuk om elke dag een biertje cadeau te krijgen, dan bewaar ik ze wel.

Vind 60 euro wel aan de prijs, dus ik wacht ook even tot hij iets goedkoper wordt.

Wa Doede Nou

• plofkip
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 13-12 14:42
Ik heb de Beerwulf adventskalender in huis. Drink normaliter alleen in het weekend (vr, za, zo). Heeeel af en toe doordeweeks een keer.
Maar die kalender ga ik ook gewoon dagelijks vanaf 1-12 gebruiken. Vind het niet zo bijzonder als het om 24 dagen in het jaar gaat. Moest er bijkomen dat iemand daar moeilijk over zou gaan doen... _O-

• Raznov
  • Registratie: december 2006
  • Nu online
Ik had vorig jaar de Hopt kalender. Bevatte een aantal prima biertjes en een hoopje meuk. Ik vond het uiteindelijk het geld wel waard, maar grootste probleem vond ik dat ik niet van te voren wist wat er in zat. Dat is aan de ene kant natuurlijk ook het hele idee, maar ik heb persoonlijk heel weinig met IPA's, Voor dit jaar mogelijk maar geen kalender of ik moet van te voren in kunnen zien wat er allemaal in zit :).

Misschien dat ik voor het eind van het jaar een aantal mooie X-mas, Winter en Barrel aged bieren koop. Doen het altijd goed zo rond de sinterklaas en kerst periode.

• Steefmeister
Vorig jaar heb ik een eigen custom bier advents kalender gekregen voor mijn verjaardag eind november van vrouwtjelief. Die had mijn untappd profiel bekeken en bieren geselecteerd die ik nog niet gehad had, in een krat gestopt en er iets moois van gemaakt.

Een van de leukste cadeaus ooit !

• Mef
  • Registratie: september 2015
  • Laatst online: 23:21
Ik had vorig jaar de hopt kalender. Zaten enkele leuke dingen tussen maar was altijd wel een of ander speciaal smaakje aan. Was ik op de duur wel beu. Vond hem net wat te duur. Dit jaar de kalender van Beerwulf gekocht, iets goedkoper. Kan wel de hopt kalender nog kopen tegen eind december als er wat aan de prijs afgegaan is.

• Oxellaar
  • Niet online
Mef schreef op woensdag 20 november 2019 @ 21:06:
Ik had vorig jaar de hopt kalender. Zaten enkele leuke dingen tussen maar was altijd wel een of ander speciaal smaakje aan. Was ik op de duur wel beu. Vond hem net wat te duur. Dit jaar de kalender van Beerwulf gekocht, iets goedkoper. Kan wel de hopt kalender nog kopen tegen eind december als er wat aan de prijs afgegaan is.
Dat is toch ook de bedoeling van speciaalbier? Dat er een echt speciaal smaakje, een vleugje van dit.
De standaard Brand ipa of Leffe tripel word je toch ook niet echt vrolijk van.
Ikzelf vind daar in ieder geval niets speciaals aan.

Zo'n bierkalender heeft 24 biertjes.....en kost €56, dat is 2.33 per flesje.
Daar kan nooit echt veel speciaalbier tussen zitten, voor mij althans.
Voor dat geld koop je een biertje wat in Nederland misschien zeldzaam is.
Maar elders in Europa gewoon heel bekend is. Dat vind ik geen echt speciaalbier.
Er zullen een paar echte speciaalbiertjes bij zitten, maar lang niet alle 24.

Onder speciaalbier horen over het algemeen de kleine brouwers, die iets echt bijzonders maken.
Tenminste, dat is mijn beleving bij speciaalbier.
En ik weet dat de prijs geen graadmeter hoeft te zijn. Maar voor 2.33 koop je een Straffe Hendrik 11.
Heerlijk bier, maar niet speciaal.

Goose Island-Bourbon County, 5 Elementos, Cloudwater, Sori, AF brewing, die maken echt speciaalbier.
Over een ruime week ga ik naar BCBF, zal weer dik genieten worden! Lekker in de buurt en overvloed aan heerlijk spul :)

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Zo'n kalender is gewoon leuk... En nee, daar zitten niet de toppers in (hoewel Founders er twee jaar terug wel in zat. Het zijn er toch wel een paar). Dat kan ook gewoon niet met nog geen 2,5 euro per flesje. Zijn er dan echt mensen die dat verwacht hadden?
De echte dikkerds koop ik wel los, of drink ik op een festival.

Overigens zitten in de Hopt kalender wel aardig wat biertjes die speciaal voor dat ding zijn gebrouwen. Je kunt ze overigens na december allemaal los kopen bij Hopt :)

• Minimum92
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 08:25
Ook vorig jaar de Hopt kalender geprobeerd, maar er zaten maar twee echt leuke bieren tussen: Founders Breakfast Stout en De Molen Hel & Verdoemenis.

Leuk inderdaad dat er veel bieren tussen zitten die speciaal voor die kalender gebrouwen zijn, maar minder was vooral dat dat erg lichte en fruitige bieren waren. Niet erg passend bij de decembermaand, vind ik.

Maar ik ben het eens, voor de gemiddelde prijs per fles mag je eigenlijk al blij zijn dat er twee toppers in zitten. Voor 24 flesjes is de prijs echt scherp. Bij mijn lokale bierwinkel loop ik voor diezelfde prijs vaak met maar 6 flesjes en blikken naar buiten ;)

• DexterDee
  • Registratie: november 2004
  • Nu online

DexterDee

I doubt, therefore I might be

Zo... gisteren even een kleine roadtrip gemaakt naar zuid-west Vlaanderen :*)

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

• Diagonaal
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 10:00
Ik heb ook iemand die gisteren langs de kloosterwinkel is geweest. Tot mijn verbazing kwam hij met batch 35 thuis.

Ik dacht dat deze al lang uitverkocht was ? En hoe zit het dan met batch 36 ?

• Mef
  • Registratie: september 2015
  • Laatst online: 23:21
Oxellaar schreef op woensdag 20 november 2019 @ 22:27:
[...]

Dat is toch ook de bedoeling van speciaalbier? Dat er een echt speciaal smaakje, een vleugje van dit.
De standaard Brand ipa of Leffe tripel word je toch ook niet echt vrolijk van.
Ikzelf vind daar in ieder geval niets speciaals aan.

Zo'n bierkalender heeft 24 biertjes.....en kost €56, dat is 2.33 per flesje.
Daar kan nooit echt veel speciaalbier tussen zitten, voor mij althans.
Voor dat geld koop je een biertje wat in Nederland misschien zeldzaam is.
Maar elders in Europa gewoon heel bekend is. Dat vind ik geen echt speciaalbier.
Er zullen een paar echte speciaalbiertjes bij zitten, maar lang niet alle 24.

Onder speciaalbier horen over het algemeen de kleine brouwers, die iets echt bijzonders maken.
Tenminste, dat is mijn beleving bij speciaalbier.
En ik weet dat de prijs geen graadmeter hoeft te zijn. Maar voor 2.33 koop je een Straffe Hendrik 11.
Heerlijk bier, maar niet speciaal.

Goose Island-Bourbon County, 5 Elementos, Cloudwater, Sori, AF brewing, die maken echt speciaalbier.
Over een ruime week ga ik naar BCBF, zal weer dik genieten worden! Lekker in de buurt en overvloed aan heerlijk spul :)
De toegevoegde smaken, die zoals hierboven al gezegd wat teveel richting fruitig en tropical-achtige dingen gaan, waren in veel gevallen te overheersend vond ik, alles behalve vleugjes. Op de duur had ik vooral het gevoel limonade te drinken. Ik heb het pack vorig jaar voor 70€ gekocht, en dat vond ik te veel. Dat is bijna 3€ per biertje, dan kies ik liever zelf mijn bieren en mijn smaken uit.
Voor 50€, zoals het pack van beerwulf kan ik al meer met de prijs leven, en als je dan het pack van hopt vorig jaar voor de helft van de prijs ziet verkocht worden dan zeg je ook: volgend jaar koop ik het ook wel in sale.

• fivepack
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 09:18
Diagonaal schreef op donderdag 21 november 2019 @ 12:27:
[...]

Ik heb ook iemand die gisteren langs de kloosterwinkel is geweest. Tot mijn verbazing kwam hij met batch 35 thuis.

Ik dacht dat deze al lang uitverkocht was ? En hoe zit het dan met batch 36 ?
Waarschijnlijk een verdwaald flesje dan. ben zelf afgelopen zondag geweest en toen stond batch 36 in het schap

• Ankona
  • Nu online
De Hopt maakt veel reclame maar het valt me op dat ze wel erg duur zijn. Ziet er in eerste instantie leuk uit wat ze aanbieden maar elders koop je veel goedkoper.

alles kan off-topic

• Steefmeister
Ankona schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 11:23:
De Hopt maakt veel reclame maar het valt me op dat ze wel erg duur zijn. Ziet er in eerste instantie leuk uit wat ze aanbieden maar elders koop je veel goedkoper.
Eens!

Ik hou altijd de vaatjes voor de perfect draft in de gaten. Met de kerst wil er nog wel eens een tripel karmeliet in geknald worden, maar dat is 5 minuten over de grens bij ons gewoon veel en veel goedkoper bij de drankhandel.

Vorig jaar wel een aardige pack gekocht voor de perfect draft met 1x leffe blond, 1x leffe rituel 9 en 1x leffe royal voor 64 euro inclusief verzenden.

• SemperFidelis
Ik heb de kalender met een vriend, en dagelijks halen we niet plus we hebben wat uitloop tot half januari verwacht ik.

• klaps
Bij Hopt kan je inderdaad wat duurder uitkomen, maar als je een beetje slim de Invite A Friend korting toepast, hoef je niet zo duur uit te zijn :+

• Mich007
  • Nu online
fivepack schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 11:05:
[...]

Waarschijnlijk een verdwaald flesje dan. ben zelf afgelopen zondag geweest en toen stond batch 36 in het schap
Dat denk ik ook.. Ben er zojuist geweest en stond alleen nog batch 36.
Zelfs nog even nagevraagd aan de medewerker, maar helaas :(

• Minimum92
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 08:25
Voor de mensen die nog twijfelen over de Beery Christmas van HOPT, het grootste deel van de inhoud is inmiddels al te vinden via Untappd door veel te vroege drinkers ;)

spoiler:
Net als vorig jaar weer veel lichte, fruitige en zomerse bieren, afgewisseld met af en toe een zwaarder, donker bier.

Bierstijlen voor de eerste week zijn Saison, Session IPA, Red Ale, Milkshake IPA, Pale Ale, Amber Lager en Blond.

Voor de rest moet je het zelf maar uitpuzzelen!

• Diagonaal
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 10:00
Mich007 schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 16:39:
[...]

Dat denk ik ook.. Ben er zojuist geweest en stond alleen nog batch 36.
Zelfs nog even nagevraagd aan de medewerker, maar helaas :(
Hoezo willen jullie zo graag de batch 35 dan ? Beter dan de 36?

Ik had me juist op de 36 verheugd

• Mich007
  • Nu online
Diagonaal schreef op maandag 25 november 2019 @ 09:47:
[...]

Hoezo willen jullie zo graag de batch 35 dan ? Beter dan de 36?

Ik had me juist op de 36 verheugd
Nee hoor, was er toevallig toch en de 35 nog niet geproefd.
Als ie er was geweest dan had ik ze allebei meegenomen :)

• JohanKupers
  • Niet online
Kwam vandaag bij de Appie het winterbier tegen van de Brand bierbrouwwedstrijd:

Deze week van € 6,49 voor € 4,87 in de bonus.

• Brinkiewestland
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 22:21
Bij hopt nu ook al black friday kortingen. De adventskalender is er al voor 49 te krijgen of drie kalenders voor 98 excl 12 bezorgkosten.

https://www.hopt.nl/bier-...as-2019-2-+-1-offert.html

• Oxellaar
  • Niet online
Ankona schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 11:23:
Heel Nederland is verschrikkelijk duur.
Het scheelt vaak genoeg dik 2€ per fles of blik, op 0.75ml flessen soms wel €10!
Vergeleken met de prijzen bij de Caigny.
Goedkoper dan daar ga je het waarschijnklik nooit vinden, ook in de rest van België niet.

Ik sprak pas een eigenaar van een drankenwinkel. Die kon de prijzen van de Caigny eerst niet geloven.
Zijn inkoopprijs was hoger dan de verkoopprijs van de Caigny.

• JohanKupers
  • Niet online
Brinkiewestland schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 00:12:
Bij hopt nu ook al black friday kortingen. De adventskalender is er al voor 49 te krijgen of drie kalenders voor 98 excl 12 bezorgkosten.

https://www.hopt.nl/bier-...as-2019-2-+-1-offert.html
Zie je wel, de prijs daalt nog steeds, nog even wachten dus..

• timmert26
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 08:32
Ik heb een fles grolsch finale apart laten leggen. Ik ben erg benieuwd, bier gebrouwen met champagne gist en spaanse druiven. Hoog koolzuurgehalte en 10,5%, champagne voor de bierliefhebbers met oud en nieuw.

• Piet_Piraat7
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 09:51
Mijn vriendin heeft die Hopt adventskalender voor mij gekocht. Vind het super leuk (vorig jaar ook gehad) al die informatie over het bier en de brouwerij, maar wel balen dat die prijs zo snel keldert. Volgend jaar maar op 30 november bestellen.. Die Rituals adventskalender voor haar daalt niet in prijs helaas

• bastiaantje_
  • Registratie: juni 2014
timmert26 schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 08:29:
Ik heb een fles grolsch finale apart laten leggen. Ik ben erg benieuwd, bier gebrouwen met champagne gist en spaanse druiven. Hoog koolzuurgehalte en 10,5%, champagne voor de bierliefhebbers met oud en nieuw.
Bij de PLUS? Ik heb begrepen dat hij in week 50 uitgeleverd wordt. Weet jij daar dan iets meer van? ;-)

• DexterDee
  • Registratie: november 2004
  • Nu online

DexterDee

I doubt, therefore I might be

JohanKupers schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 08:10:
Zie je wel, de prijs daalt nog steeds, nog even wachten dus..
Ik heb er gisteren drie besteld, op een nieuw account (5 euro korting) en met coupon code ITSMYPARTY (nog eens 10%). Per box inclusief verzendkosten kwam ik op een dikke 31 euro uit. Dat vind ik een nette prijs, €1,30 per flesje gemiddeld. Daar krijg je de betreffende biertjes niet voor in de detailhandel. Je moet wel een aantal vrienden hebben die mee willen doen uiteraard. Vorig jaar was de enkele box trouwens aan het einde van December ook 3 tientjes...

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

• timmert26
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 08:32
bastiaantje_ schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 08:47:
[...]

Bij de PLUS? Ik heb begrepen dat hij in week 50 uitgeleverd wordt. Weet jij daar dan iets meer van? ;-)
Ja bij de plus, navraag gedaan bij de plus en daar wouden ze wel even een viertal flessen apart leggen en een belletje doen als het binnen was :-)! Volgens mij kwam het aanstaande zaterdag daar binnen.

timmert26 wijzigde deze reactie 26-11-2019 11:35 (6%)

• bastiaantje_
  • Registratie: juni 2014
timmert26 schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 11:34:
[...]

Ja bij de plus, navraag gedaan bij de plus en daar wouden ze wel even een viertal flessen apart leggen en een belletje doen als het binnen was :-)! Volgens mij kwam het aanstaande zaterdag daar binnen.
Dank! Eens kijken of ik ze hier ook kan kietelen om wat achter te houden :P

• DikkeBMW
  • Registratie: november 2015
  • Laatst online: 26-11 12:37

DikkeBMW

Dikke BMW jongens!

Iemand enig idee hoe/of/waar de BCBS online verkocht wordt?
Heb nog een flesje van de 2018 Midnight Orange staan, maar wil wel een nieuwe.

Heel lang niet meer op Tweakers geweest, maar toch even een noemenswaardige update. Ik was voor de F1 in Austin TX en via Facebook iemand gevonden die me wat Tree House heeft opgestuurd. Meegenomen naar huis en dus op een vrijdagavond met 2 vrienden van een 6pack TH genoten!

fookin mad fer it

• Juronymous
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 08:19
DikkeBMW schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 12:33:
Iemand enig idee hoe/of/waar de BCBS online verkocht wordt?
Heb nog een flesje van de 2018 Midnight Orange staan, maar wil wel een nieuwe.

Heel lang niet meer op Tweakers geweest, maar toch even een noemenswaardige update. Ik was voor de F1 in Austin TX en via Facebook iemand gevonden die me wat Tree House heeft opgestuurd. Meegenomen naar huis en dus op een vrijdagavond met 2 vrienden van een 6pack TH genoten!
Vorig jaar was de verkoop via hopt.nl en via saveur biere, maar kan me niet herinneren dat via die weg ook midnight orange varianten te krijgen waren. Dacht alleen reguliere versie.
En dat contact in Texas mag je koesteren! Vooral het zwarte goed van Tree House bevalt mij altijd heel goed. :9~

• Ankona
  • Nu online
Oxellaar schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 07:08:
[...]

Heel Nederland is verschrikkelijk duur.
Het scheelt vaak genoeg dik 2€ per fles of blik, op 0.75ml flessen soms wel €10!
Vergeleken met de prijzen bij de Caigny.
Goedkoper dan daar ga je het waarschijnklik nooit vinden, ook in de rest van België niet.

Ik sprak pas een eigenaar van een drankenwinkel. Die kon de prijzen van de Caigny eerst niet geloven.
Zijn inkoopprijs was hoger dan de verkoopprijs van de Caigny.
de Hopt is ook voor NL begrippen duur. Die Caigny daar hoor ik vaker over. Moet er toch eens heen, is nu nog ongeveer 2 uur rijden, dat wordt straks meer met dat stikstof geneuzel.

alles kan off-topic

• Goelan
  • Registratie: augustus 2018
  • Laatst online: 15-12 16:37
Ik lees hier dat jullie hopt.com prijzig vinden... ik moet zeggen dat ik daar vrij vaak haal als ze een leuke aanbieding hebben. Zo heb ik begin deze week flink wat bier ingeslagen tijdens de 'Black Friday' aanbiedingen. Ik vind dat ze een groot assortiment hebben voor een schappelijk prijs (in mijn ogen dan) in vergelijking met de winkels die we hier in de regio hebben. Vaak zijn de prijzen daar vergelijkbaar, maar is het assortiment een stuk kleiner.

Mijn vraag is: waar bestellen jullie online speciaalbier? Ik woon in het midden van het land dus even op en neer naar België is (qua kosten) niet de moeite waard.

• klaps
Goelan schreef op woensdag 27 november 2019 @ 09:00:

Mijn vraag is: waar bestellen jullie online speciaalbier? Ik woon in het midden van het land dus even op en neer naar België is (qua kosten) niet de moeite waard.
Als ik online bestel, doe ik dat bij Hopt of bij De Bierliefhebber. Voor Nederlandse begrippen vind ik De Bierliefhebber goed geprijsd en ze hebben een bijzonder en exclusief assortiment. Ze hebben ook vaak leuke aanbiedingen, heb recent de Deconstructed BOMB serie van Prairie besteld voor 5,60 per stuk. Scheelt bijna de helft.

Enig nadeel (maar dat is vaker bij online bestellen) zijn de verzendkosten.

• Ankona
  • Nu online
Ik heb de afgelopen jaren regelmatig bij https://www.bier-winkel.com/ besteld. Verder bestel ik soms ook bij Bierwulf. Die laatste is vooral interessant als je door een volle doos samen te stellen onder de verzendkosten uit kunt komen en er altijd wel op een of andere manier een kortingscode van 5 euro voor hebt. Aanbod is wel een stuk minder.

alles kan off-topic

• Goelan
Bedankt voor de tips tot zover.

@Ankona ik heb in het begin wel bij Beerwolf besteld, maar het aanbod was mijn inziens te beperkt. Ik zal eens kijken naar de bierliefhebber en bier-winkel.

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Bierwinkel Alkmaar is voor mij ook een goed adres. Snel en goed verpakt opgestuurd. Sowieso leuke gasten in de winkel zelf ook, helaas kom ik er vanwege de afstand zelden.

Als het goed is gaat BCBS vrijdag a.s. in de verkoop op Hopt.nl en ook Saveur. Ik zag een mailtje langskomen met een 'verrassing' voor vrijdag.

Vorig jaar kon je de flessen los bestellen, maar er was ook een 'pakket' met één of twee andere BC bieren. Die waren echter wel heel snel uitverkocht. Ik ga er vrijdag in ieder geval voor zitten want ik wil ze wel hebben!

Vrijdagavond ben ik sowieso bij de Beer Temple hier in Amsterdam voor de BCBS launch. Ze zullen de 2018 én 2019 versie schenken, dus leuk om eens naast elkaar te proeven.
Vorig jaar hadden ze de 2018 en de BC Bramble Stout en die was ook niet verkeerd :9

• Juronymous
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 08:19
Goelan schreef op woensdag 27 november 2019 @ 09:00:
Zoals eerder genoemd de bierliefhebber inderdaad, maar ook:
Beer Republic
Beergium
Het Biermoment

• Goelan
Mooie sites! Ik kan weer even vooruit met dit nieuwe aanbod. Thanks (y)

• klaps
Misschien een idee om de online winkels in de OP te zetten? Mooi overzichtelijk lijkt me! :)

• ma9ma
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 08:29

ma9ma

MoDiMiDoFrSaSo

[b]Goelan in "Speciaalbiertopic III"
Bestel zelf nog wel eens wat bij Mister Hop en die heeft tot en met vrijdag 15% korten op alle bieren (code BLACKFRIDAY) . De andere sites die genoemd zijn kende ik niet maar ga deze zeker nader bekijken. Heb alle sites al snel bezocht om te kijken of ze North Coast Old Rasputin hebben, maar die is in NL volgens mij niet online te vinden.

Fünf auf der nach oben offenen Richterskala

• _NooT_
  • Registratie: juni 2018
  • Laatst online: 13-12 13:16
ma9ma schreef op woensdag 27 november 2019 @ 11:44:
[...]

Bestel zelf nog wel eens wat bij Mister Hop en die heeft tot en met vrijdag 15% korten op alle bieren (code BLACKFRIDAY) . De andere sites die genoemd zijn kende ik niet maar ga deze zeker nader bekijken. Heb alle sites al snel bezocht om te kijken of ze North Coast Old Rasputin hebben, maar die is in NL volgens mij niet online te vinden.
1 van mijn favoriete stouts. Helaas al weer een tijdje niet meer gezien.
Vorig jaar had ik er nog een aantal bij Beerdome besteld.

Maarrrr.... ze zijn nog wel te bestellen bij speciaalbierwinkel.nl en drinkhut.nl.
M'n browser vertikt het weer eens om te knippen en plakken, anders had ik de links gelijk geplaatst.
Ik heb overigens met geen van beide websites ervaring, dus kan je niet zeggen hoe betrouwbaar ze zijn.
Pagina: 1 ... 38 39 40 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Smartphones

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True