Speciaalbiertopic III Overzicht

Pagina: 1 ... 12 ... 197 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-09 14:52

Nyarlathotep

Crawling Chaos

lj_tree schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 08:32:
[...]

Waar heb je die nog weten te bestellen dan???
Ze waren twee weken terug nog gewoon te bestellen op de HJ website :)

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CaLeX
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

CaLeX

Maar NC'walst'liever

Hyp Hyper schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 10:12:
[...]

Vooral de witte is waardeloos. Zit geen koriander in, maar korianderaroma bv. En dan veel te sterk.
Die is inderdaad verschrikkelijk qua smaak.

Die blonde vond ik best okay, voor die prijs ligt de lat ook niet erg hoog. (zal nog wel even naar de ingrediëntenlijst kijken eens)

offtopic:
[DPC]Noizy Cows Join ons op RC5-72,OGR-25,TSC,DPAD of R@H. JOIN de grootste van DPC 4 more FUN, STATS and FLUSHING

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SannrHerr
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 09-09 10:58

SannrHerr

Furor Teutonicus!

Hyp Hyper schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 10:12:
[...]

Vooral de witte is waardeloos. Zit geen koriander in, maar korianderaroma bv. En dan veel te sterk.
Korianderzaad en dat is inderdaad wat anders dan gewoon koriander. Van mij had het juist sterker gemogen. 8)7

Zwaardtijd, speertijd | Schilden splijten | Windtijd, wolftijd | Eer de wereld vergaat | Geen enkel mens | Zal den ander sparen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20:19

Typhone

Who Dares Wins

Gonadan schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 15:01:
[...]

Mja een IPA hoort wel bitter te zijn, dat is ook niet erg. Het nadeel is wel dat vanwege de hype veel van die beunbrouwers denken ook een IPA te kunnen maken. Die zijn dan ook eigenlijk allen maar bitter en verder niets. Terwijl een goede IPA veel meer biedt dan alleen bitter en best wel erg lekker kan zijn. Het duurde bij mij ook even voordat ik mij door al die hypebagger heen had gewerkt en het wat kon gaan waarderen. :)
Als fervent IPA fan: lijstje met goede tips? En do not drinks?
8)

Note: ik ben een fan, geen 'connaisseur'. Maar met een voorliefde voor BBQ'en (waarbij de combinatie met IPA's vaak goud is) altijd wel op zoek naar goede tips op dat gebied.

[ Voor 13% gewijzigd door Typhone op 08-06-2017 11:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SannrHerr

SannrHerr

Furor Teutonicus!

Typhone schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 11:41:
[...]

8)

Note: ik ben een fan, geen 'connaisseur'. Maar met een voorliefde voor BBQ'en (waarbij de combinatie met IPA's vaak goud is) altijd wel op zoek naar goede tips op dat gebied.
Mijn twee 'all-time-favorites' zijn Aker en Sunset van Napar.

Zwaardtijd, speertijd | Schilden splijten | Windtijd, wolftijd | Eer de wereld vergaat | Geen enkel mens | Zal den ander sparen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

[...]

8)

De Punk ipa van Brewdog, welke ook lekker makkelijk verkrijgbaar is bij de AH :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08 20:56
SannrHerr schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 11:29:
[...]

Korianderzaad en dat is inderdaad wat anders dan gewoon koriander. Van mij had het juist sterker gemogen. 8)7
Het staat niet als zodanig vermeld op het etiket. Klinkt toch al beter dan 'aroma's' lijkt me.

[ Voor 7% gewijzigd door Hyp Hyper op 08-06-2017 13:37 ]

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-09 09:45

Goner

What can I do you for ?

[...]
Als fervent IPA fan: lijstje met goede tips?
Duvel Tripel Hop. Officieel waarschijnlijk geen IPA, maar heeft alle kenmerken :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MiBe
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-09 08:58
[...]

8)

Enkele persoonlijke favorieten:
- Brewdog Jack Hammer IPA
- Permon Don Habanero Chilli IPA
- Rogue Brutal IPA
- Boulevard Single-Wide IPA
- La Pirata ¡Ay Carmela!
- Eight Degrees Millennium
- Uiltje Met Je Cascade Groene Trui
- Himburgs Amarsi
- Dois Corvos Guanabana Mañana
- Kees Double Rye IPA

Relatief makkelijk verkrijgbaar en ook zeker niet verkeerd:
- Brewdog Punk IPA
- Jopen Mooie Nel
- Jopen Hop Zij Met Ons
- Flying Dog Snake Dog IPA
- Goose Island Goose IPA

PV: 20x 370Wp DMEGC DM375M6-60HBB panelen (12x Oost / 8x West) = 7400 Wp op een SAJ R5-6K-T2 (6kW) 3-fase string-omvormer
AC: Mitsubishi Heavy Industries SCM80ZS-W (8kW) multi-spit met 1x SRK50ZS-W (5kW) / 1x SRK35ZS-W (3.5kW) / 2x SRK25ZS-W (2.5kW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:48
Serieus bedoelde vraag:
Hou je dat ergens bij ofzo?
15 verschillende bieren, wat dan ook nog “de lekkerste” zijn (dus uit meer gok ik) :)
Zou bij nummer 5 vergeten zijn hoe nummer 1 heet.

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MiBe
matthijst schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 15:59:
Serieus bedoelde vraag:
Hou je dat ergens bij ofzo?
15 verschillende bieren, wat dan ook nog “de lekkerste” zijn (dus uit meer gok ik) :)
Zou bij nummer 5 vergeten zijn hoe nummer 1 heet.
Untappd :)

PV: 20x 370Wp DMEGC DM375M6-60HBB panelen (12x Oost / 8x West) = 7400 Wp op een SAJ R5-6K-T2 (6kW) 3-fase string-omvormer
AC: Mitsubishi Heavy Industries SCM80ZS-W (8kW) multi-spit met 1x SRK50ZS-W (5kW) / 1x SRK35ZS-W (3.5kW) / 2x SRK25ZS-W (2.5kW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:27

Chiron

Moderator Discord
Untapped ftw

La Pirata is sowieso een van mn favoriete brouwers, de red ale is ook erg lekker.

Als het om IPA's gaat, kleine selectie van mijn favorieten:

- 't IJ I.P.A.
- 't IJ Ciel Bleu double IPA
- De Molen Vuur & Vlam
- Magic Rock Cannonball
- Natte Gijt Hop met de Gijt
- Moersleutel Of je hop lust
- Brewfist Spaceman
- Omnipollo Polimango
- 't Uiltje Velduil

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

De paar mensen die ik toevallig op Untappd heb vraag ik me af of het bierliefhebbers zijn of dat het formaat down under (in centimeters) bepaald wordt door de hoeveelheid unieke bieren en dergelijke. Tot 2 jaar terug kon niemand IPA en nu zijn ze opeens trots aan het posten dat ze 'uniek biertje' nummer 650 gechecked hebben. Zouden die het kaf van het koren kunnen scheiden vraag ik me dan altijd af :).

In Page heb ik tot nu toe één van de lekkerste IPA's gedronken tot nu toe: Grand Canyon Brewery Pale Ale. Laatst via een Amerikaan 4 flesjes van kunnen regelen en de fajita's op de green egg waren een groot succes gecombineerd met dit bier :D _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Typhone schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 09:00:
De paar mensen die ik toevallig op Untappd heb vraag ik me af of het bierliefhebbers zijn of dat het formaat down under (in centimeters) bepaald wordt door de hoeveelheid unieke bieren en dergelijke. Tot 2 jaar terug kon niemand IPA en nu zijn ze opeens trots aan het posten dat ze 'uniek biertje' nummer 650 gechecked hebben. Zouden die het kaf van het koren kunnen scheiden vraag ik me dan altijd af :).

In Page heb ik tot nu toe één van de lekkerste IPA's gedronken tot nu toe: Grand Canyon Brewery Pale Ale. Laatst via een Amerikaan 4 flesjes van kunnen regelen en de fajita's op de green egg waren een groot succes gecombineerd met dit bier :D _O_
Net als de mensen die posten dat ze een 'Green Egg' hebben :P

Untappd is gewoon leuk, en handig voor het bijhouden van je lekkerste biertjes.
Ik geef toe: Ik probeer altijd bieren te drinken die ik nog niet ken, en let daarbij vaak wel op de Untappd scores. Ik heb geleerd dat ik daar wel op kan vertrouwen. Omdat het bieraanbod zo enorm is kan ik makkelijk de bieren die minder dan 3,5 ster scoren op Untappd links laten liggen. Ik geef mijn geld liever uit aan écht lekker bier/ Natuurlijk zijn er uitzonderingen, en laat ik mij nog regelmatig verrassen. Op bierfestivals ben ik wat makkelijker, omdat je zéker met proefglaasjes gewoon veel kan proeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SannrHerr

SannrHerr

Furor Teutonicus!

Hyp Hyper schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 13:36:
[...]

Het staat niet als zodanig vermeld op het etiket. Klinkt toch al beter dan 'aroma's' lijkt me.
Mmh, dacht dat ik dat wel ergens gelezen had. Naja, dan zal ik me wel vergissen... :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-09 20:25

Metalfreak

Hoije woh!

Haha, laatst nog een hele discussie gehad met een café-eigenaar over Untappd. De vriend waarmee ik was vroeg of hij iets kon aanbevelen wat hij nog niet gehad had. eerste reactie "oh nee, heb je van die appdrinkers" :P Om vervolgens te zeggen dat hij vroeger een boek over bier had en waarbij hij bij elke soort had genoteerd hoe hij 'm vond inclusief een cijfer.... (wat is nu het verschil? :D ) Uiteindelijk hele discussie over speciaalbier gehad waarbij we nog (op kosten van de zaak) een speciaalbiertje kregen wat de favoriet van de eigenaar was. Dat we zeiden dat we zonder Untappd waarschijnlijk nooit in die kroeg waren geweest (we zagen dat er regelmatig hele aparte bieren werden ingechecked), daar ging hij even aan voorbij...

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Veel mensen hebben nog een afkeer van digitale zaken en vinden de voordelen niet opwegen tegen de nadelen. (privacy)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Die aanname is lichtelijk verkeerd. Zoals wijn kiezen bij bepaalde gerechten voor sommige mensen heel bepalend is zo is dat met bier ook bij een bbq. Het probleem is dat een bbq in Nederland vaak synoniem staat voor 20 stukjes vlees aangevuld met brood, sauzen, salades en noem het maar op. De term 'green egg' gebruiken is niet bedoeld om aan te geven dat je een 'green egg' (kamado) hebt maar om te impliceren dat je vaak bewuster met voeding van een bbq bezig bent waarbij je op zoek bent naar een lekker begeleidend bier om erbij te serveren.

Untappd is hier regio Eindhoven zo'n 2-3 jaar terug begonnen met van die pubquizzen en kijk eens wat er sinds die tijd aan het gebeuren is met het aantal bierbrouwers in Nederland?

Mijn opmerking was verder niet bedoeld om de Untappd gebruikers een steek onderwater te geven maar ik vraag me van sommigen altijd af wat ze nu echt in bier zien. 15 unieke bieren wegtikken op een avond slaat zo goed als helemaal nergens op want ik geloof er niks van dat je nummer 11 nog 'eerlijk' kan beoordelen. De app zelf vind ik verder primadeluxe en erg handig om terug te zoeken wat lekker was en wat absoluut niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
De echt goede bieren drink ik zeker nog wel vaker. Ook typ ik er altijd een verhaaltje (smaaknotities) bij, dus ik check niet elk slokje in, zoals vele anderen lijken te doen. Verder vind ik het gewoon leuk telkens iets nieuws te drinken.. en bij IPA's móet je wel óf telkens dezelfde (die in nieuwe batches wordt gebrouwen drinken) óf telkens een andere aangezien ze na een paar maanden achteruit gaan in smaak. (dus een bepaald type waarvan een kleine brouwerij maar 1 batch doet, koop ik liever niet als ie bijna een jaar geleden gebotteld is; dan liever de nieuwere van hen)

Overigens loopt je aantal check-ins hard op als je vaak naar bierfestivals gaat aangezien je daar met een proefglaasje rondloopt. Dan kom je een aardig eind voor je omvalt. :)
Ik heb geen idioot aantal check-ins btw. Ga na anderhalf jaar richting de 500.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CaLeX
  • Niet online

CaLeX

Maar NC'walst'liever

Dat eerste wordt natuurlijk al snel genoemd als iemand ziet dat je ergens plezier van hebt. Iedereen met mooie en dure spullen of een aparte hobby vertoont compensatiegedrag ;)

Trots ben ik niet, maar zit wel bijna op de 650 *O* Een bierdrinkende vriendin met een ander smaakpallet helpt daar wel bij
Ik dacht even dat ik die ook weleens heb gehad, maar dat was de "Centenni 100 Ale"
Hyp Hyper schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 09:53:
De echt goede bieren drink ik zeker nog wel vaker. Ook typ ik er altijd een verhaaltje (smaaknotities) bij, dus ik check niet elk slokje in, zoals vele anderen lijken te doen.

Overigens loopt je aantal check-ins hard op als je vaak naar bierfestivals gaat aangezien je daar met een proefglaasje rondloopt. Dan kom je een aardig eind voor je omvalt. :)
In het begin gaat het hard met het aantal, daarna zie je vaak dat mensen regelmatiger een biertje pakken die ze al kennen waar ze echt trek in hebben.
Check je dan wel je pilsjes in? (anders vind ik het wel een aardig aantal ;) )

[ Voor 25% gewijzigd door CaLeX op 09-06-2017 10:25 ]

offtopic:
[DPC]Noizy Cows Join ons op RC5-72,OGR-25,TSC,DPAD of R@H. JOIN de grootste van DPC 4 more FUN, STATS and FLUSHING

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Typhone schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 09:33:
[...]

Die aanname is lichtelijk verkeerd. Zoals wijn kiezen bij bepaalde gerechten voor sommige mensen heel bepalend is zo is dat met bier ook bij een bbq. Het probleem is dat een bbq in Nederland vaak synoniem staat voor 20 stukjes vlees aangevuld met brood, sauzen, salades en noem het maar op. De term 'green egg' gebruiken is niet bedoeld om aan te geven dat je een 'green egg' (kamado) hebt maar om te impliceren dat je vaak bewuster met voeding van een bbq bezig bent waarbij je op zoek bent naar een lekker begeleidend bier om erbij te serveren.

Untappd is hier regio Eindhoven zo'n 2-3 jaar terug begonnen met van die pubquizzen en kijk eens wat er sinds die tijd aan het gebeuren is met het aantal bierbrouwers in Nederland?

Mijn opmerking was verder niet bedoeld om de Untappd gebruikers een steek onderwater te geven maar ik vraag me van sommigen altijd af wat ze nu echt in bier zien. 15 unieke bieren wegtikken op een avond slaat zo goed als helemaal nergens op want ik geloof er niks van dat je nummer 11 nog 'eerlijk' kan beoordelen. De app zelf vind ik verder primadeluxe en erg handig om terug te zoeken wat lekker was en wat absoluut niet.
Ik vatte het niet zo op hoor, en mijn 'jab' naar de Green Egg was ook niet serieus bedoeld ;)
Ik houd wel van fijnroeverij, maar ik probeer niet te veranderen in een biersnob...

Inderdaad holt je beoordelingsvermogen op smaak hard achteruit na een aantal bieren. Zeker als je stouts en ipa's door elkaar gaat drinken.
Ik maak ook altijd wel notities bij mijn bieren, en zet het er ook bij als ik het bier nog een keer moet proeven voor een échte beoordeling. Maar vaak komt het er niet meer van >:)

Ik eb via Untappd ook wel leuke kroegen ontdekt. En hier in Amsterdam is Gollem redelijk fanatiek; ze werken hun Untappd lijst bij als ze nieuwe bieren binnen krijgen. Dat is soms meerdere malen per week. En dan ga ik weer even langs...

En over kruidjes en andere grappen in bier: Heel soms werkt het, maar vaak niet. Ik zie het soms ook als valsspelen. Zeker als je als brouwer een beetje probeert te verhullen dat je allerlei toevoegingen gebruikt.
Ik had laatst wel een ontzettend lekker milk stout, waar lactose aan was toegevoegd. Ik had het daar nooit zo op, maar bij dit bier werkte het perfect. Het gaat om de By Udder Means van To Ol.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chiron
  • Laatst online: 18:27

Chiron

Moderator Discord
Met een feestje thuis of bij vrienden komt dat meestal ook neer op een proeverij, ik heb zelf een verzameling proefglaasjes thuis en dan haal ik bij de lokale bierwinkel een paar flessen die me wel interessant lijken. Inmiddels heb ik wel een paar favoriete brouwerijen, en ik kan een IPA ook wel onderscheiden van een stout ;) Maar het gaat mij gewoon om de ervaring en het kijken of we de smaaktonen er ook echt uit halen.
Dan drinken we vaak met z'n 3'en of meer een flesje op, afhankelijk van de grootte van de fles :) Meestal halen we de 10 - 12 verschillende wel, vooral omdat de rest vaak ook komt aanwaaien met flesjes.
En uiteraard wordt er ook bij gekookt/bbq'ed.

Als je 15 hele flessen bier op een avond achterover slaat, ja dan kan ik me wel voorstellen dat je smaakvermogen na fles 5 al enigzins afgenomen is :+ Zeker met zware (russian) stouts en barley wines.

Dat je untappd gebruikt wil niet zeggen dat je meteen een master connoisseur bent hoor, zelf vind ik het vooral handig om te tracken wat ik allemaal gedronken heb, en soms ter plekke in de bierwinkel even te checken wat ie scoort. Wat iedereen ermee doet moet ie lekker helemaal zelf weten.

M'n unieke check-ins vallen in het niet bij sommige bieridioten die richting de 2000 bieren gaan.. maar die gaan dan ook op regelmatige basis naar proeverijen.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
CaLeX schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 10:21:
Check je dan wel je pilsjes in? (anders vind ik het wel een aardig aantal ;) )
Die drink ik niet veel, wel blonde biertjes. Misschien is het wel veel, maar het valt in het niets bij getallen die ik bij veel anderen zie. Ik kan me voorstellen dat het bij de meer casual drinker veel lijkt. Het komt neer op sommige doordeweekse dagen 1 biertje en wat meer in het weekend.

Ik loop niet te koop met het aantal, dus denk dat ik niets te compenseren heb. ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Hyp Hyper op 09-06-2017 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Untappd ook even bekeken.
Ben geen bierkenner en niet van de (in mijn ogen) interessantdoenerij over smaaksensaties (ook niet met wijn en BBQ, of wat voor eten dan ook trouwens :*) ). Maar aangezien je tegenwoordig 100-duuzend bieren lijkt te hebben, misschien wel geinig om verschillende bij te houden in zo'n app. Als vinklijst, smaak zal allemaal wel. Drink elk bier :)

[ Voor 4% gewijzigd door matthijst op 09-06-2017 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaLeX
  • Niet online

CaLeX

Maar NC'walst'liever

Hyp Hyper schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 10:44:
[...]

Die drink ik niet veel, wel blonde biertjes. Misschien is het wel veel, maar het valt in het niets bij getallen die ik bij veel anderen zie. Ik kan me voorstellen dat het bij de meer casual drinker veel lijkt. Het komt neer op sommige doordeweekse dagen 1 biertje en wat meer in het weekend.
Tja, voor mij is het een app om bij te houden, om bieren te vergelijken niet om mezelf te vergelijken met andere.

Ik heb iemand in mijn lijst met 700 check-ins/jaar waarvan ik weet dat het allemaal proefglaasjes zijn, en iemand met 50 check-ins/jaar die alleen de nieuwe biertjes 1 keer inchecken. Iedereen heeft zijn eigen methode/regels.

offtopic:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiBe
Het aantal check-ins zegt niet zo veel op Untappd. In de zomer ga ik bijvoorbeeld veel harder dan in de winter, Dan drink je zo tien proefglaasjes op een bierfestival in plaats van twee quadrupels op een koude winteravond. Ik gebruik Untappd vooral om inspiratie op te doen, als bepaalde mensen uit mijn vriendenlijst een biertje meer dan vier sterren geven word ik toch wel erg nieuwsgierig. Aan de andere kant heb ik ook een paar Untappd-vrienden die vijf sterren aan een eenvoudige pilsener geven, die meningen neem ik weer wat minder serieus.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SannrHerr

SannrHerr

Furor Teutonicus!

Ik zit over de 1200 unieke bieren, waarvan de proefglaasjes op 2 een paar handen te tellen zijn.

Vergeleken met enkele bekenden valt dat wel mee: sommigen zitten ruim over de 2K!

@Typhone en alle andere liefhebbers:

Volgende week bij de AH 20% korting op IPA's: https://www.ah.nl/bonus/week/24/segment/194639

En 25% op Gulpener bieren: https://www.ah.nl/bonus/week/24/segment/194637

[ Voor 7% gewijzigd door SannrHerr op 12-06-2017 12:09 . Reden: Iets meer proefglaasjes. :p ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

matthijst schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 10:51:
Untappd ook even bekeken.
Ben geen bierkenner en niet van de (in mijn ogen) interessantdoenerij over smaaksensaties (ook niet met wijn en BBQ, of wat voor eten dan ook trouwens :*) ). Maar aangezien je tegenwoordig 100-duuzend bieren lijkt te hebben, misschien wel geinig om verschillende bij te houden in zo'n app. Als vinklijst, smaak zal allemaal wel. Drink elk bier :)
Zo gebruik ik het ook voornamelijk, als naslagwerk. Maar als ik iets echt goed of juist slecht vind dan geef ik dat wel aan in de app. Want als me iets bekend voor komt zoek ik vaak wel nog even op wat ik er bij had gezet omdat het dan vaak juist of heel goed of heel slecht was en dan weet ik of ik hem wel of niet moet bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
CaLeX schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 10:55:
[...]

Tja, voor mij is het een app om bij te houden, om bieren te vergelijken niet om mezelf te vergelijken met andere.

Ik heb iemand in mijn lijst met 700 check-ins/jaar waarvan ik weet dat het allemaal proefglaasjes zijn, en iemand met 50 check-ins/jaar die alleen de nieuwe biertjes 1 keer inchecken. Iedereen heeft zijn eigen methode/regels.
Ik vind het leuk om te vergelijken met wat anderen er van vinden. Dus ook vrienden van mij op untapped; als ik een bier wil aanschaffen bv. kan ik op untappd zien wat zij er van vonden. Als je iemand kent die ongeveer jouw smaak heeft, is dat erg handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SannrHerr

SannrHerr

Furor Teutonicus!

Ik koop altijd gewoon alles als er ergens een klein aanbod is en zie dan wel of het lekker is.

Bij een zaak als Van Pernis ga ik wel selectiever te werk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• shicomm
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 28-08 06:55

shicomm

<***>

Die 25% korting op gulpener is wel nice..

Chateau neubourg is ge-wel-dig... :9

I live in darkness , i exist in the shadow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-07 10:28

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

shicomm schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 15:47:
[...]

Idd, heerlijke pils

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fugitive2008
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12-09 16:41
SannrHerr schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 11:15:
Ik zit over de 1200 unieke bieren, waarvan de proefglaasjes op 2 handen te tellen zijn.

Vergeleken met enkele bekenden valt dat wel mee: sommigen zitten ruim over de 2K!

@Typhone en alle andere liefhebbers:

Volgende week bij de AH 20% korting op IPA's: https://www.ah.nl/bonus/week/24/segment/194639

En 25% op Gulpener bieren: https://www.ah.nl/bonus/week/24/segment/194637
Heerlijk kan ik nog eens extra van de Spencer genieten. Heerlijke IPA imho

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

shicomm schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 15:47:
[...]

Ik vind de meeste bieren van gulpener wel prima, mooi wat verschillende six-packjes halen.

En de Chateau neuborg heb ik nog niet gehad, dus die ga ik zeker testen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SannrHerr

SannrHerr

Furor Teutonicus!

Eens proberen, @Fugitive2008 !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prOnorama2
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:04
Chiron schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 10:27:
Dat je untappd gebruikt wil niet zeggen dat je meteen een master connoisseur bent hoor, zelf vind ik het vooral handig om te tracken wat ik allemaal gedronken heb, en soms ter plekke in de bierwinkel even te checken wat ie scoort. Wat iedereen ermee doet moet ie lekker helemaal zelf weten.
Zo denk ik er ook over. Er is tegenwoordig zoveel bier op de markt dat het handig is om bij te houden voor jezelf (zeker wat écht lekker en écht bocht is).

Heb vorige week bij een bierwinkel een rijtje Brewdog bieren gescoord en een paar Uiltjes:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/P4l6b42jlLMp97gSajeUY5V5/full.jpg

Jack Hammer -> bittere jongen (200 IBU), wat ééndimensionaal
Punk IPA -> goed in balans en erg lekker
Elvis Juice -> wel fris, niet heel speciaal
Dead Pony Club -> nogal "piney", wel apart voor het vrij lage alcoholpercentage
Jet Black Heart -> tonen van koffie en cacao maar toch fris, lekker!
5 AM Saint -> mwah niets bijzonders
Uiltje Dr. Raptor -> vrij zware jongen, aparte double IPA
Uiltje Bird of Prey -> degelijk

Verder zijn Stone IPA en Stone Cali-Belgique IPA ook lekker en aardig verkrijgbaar (in blik).
Mooie timing! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Foxke
  • Niet online
Gaan er nog mensen naar het Vleteren Craft Beer aka Black Damnation Day komend weekend?
https://vcbf.org
Ik ben er zaterdag te vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Ik zie het. Al jouw flesjes zijn leeg. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Ik ben inmiddels de 1200 gepasseerd, in ruim 3 jaar tijd :$

Daarvan zijn er zeker wel 400 proefglaasjes, en een stuk of 50-100 een slok of twee uit het glas van een biermaat. Neemt niet weg dat het een flink aantal is. Gelukkig het meeste in het weekend :P

Net aangebroken: De Dog C van Brewdog. Die heeft lekker staan rijpen, en met zijn 15,1% trek ik er zeker wel een uur voor uit :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13:03
Foxke schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 18:05:
Gaan er nog mensen naar het Vleteren Craft Beer aka Black Damnation Day komend weekend?
https://vcbf.org
Ik ben er zaterdag te vinden :)
Dat ze die flessen maar eens uitgeven, ik heb de hele serie BD's gereserveerd voor 300,- :')

Gisteren de Dog-F op. Veel te gepeperd, dat bevalt me niks. Lekker laten liggen dus, veel te duur ook. Gelukkig werd de avond nog gered door een Bourbon County Brand Coffee Stout. Heb weer 5 sterren moeten uidelen, hoe krijgen ze het toch voor elkaar bij Goose Island <3

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foxke
  • Niet online
EvaluationCopy schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 13:35:
[...]

Dat ze die flessen maar eens uitgeven, ik heb de hele serie BD's gereserveerd voor 300,- :')

Gisteren de Dog-F op. Veel te gepeperd, dat bevalt me niks. Lekker laten liggen dus, veel te duur ook. Gelukkig werd de avond nog gered door een Bourbon County Brand Coffee Stout. Heb weer 5 sterren moeten uidelen, hoe krijgen ze het toch voor elkaar bij Goose Island <3
Komt goed! Afgelopen weekend was er veel hulp om mee te stickeren, hoorde dat ze bijna klaar zijn :)
Heb zelf 2 flessen zombination mee terug genomen :9~
De black damnation serie proef ik samen met de bierclub, dan is het maar €30 pp om alles te proeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Iemand ervaring met bieren van Kaf en Koren uit R'dam ??
Zag wat grote flessen staan bij die drankenhandel in de Markthal, maar had even geen zin in sjouwen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SannrHerr

SannrHerr

Furor Teutonicus!

Het Bier Preuvenement te Zevenaar was weer aardig dit jaar.

Wat overigens blijft verbazen is de ongelofelijk wisselende kwaliteit van de bieren van Stadsbrouwerij Wittenburg. Zelfs van hetzelfde biertje weet je niet of je een goede 'batch' treft. Zonde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• straaljager27
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 19-06 19:54
Hyp Hyper schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 09:53:
De echt goede bieren drink ik zeker nog wel vaker. Ook typ ik er altijd een verhaaltje (smaaknotities) bij, dus ik check niet elk slokje in, zoals vele anderen lijken te doen[...]
Zo gebruik ik untappd ook: als een scorekaart voor mezelf, om bij te houden welke lekker zijn en welke niet.
Vraagje: totale check-ins, of unieke? Wanneer check je wel/niet in? Ikzelf doe het alleen als ik een nieuw biertje proef, m'n standaard HJ op de bank of een Leffe in een cafe voer ik bijvoorbeeld niet in.
Nyarlathotep schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 10:23:
[...]
Ik eb via Untappd ook wel leuke kroegen ontdekt. En hier in Amsterdam is Gollem redelijk fanatiek; ze werken hun Untappd lijst bij als ze nieuwe bieren binnen krijgen. Dat is soms meerdere malen per week.
Dan moet je ook eens langs Cause Beer Loves Food gaan, aan de Lange Leidse, kant van politiebureau. Updaten het regelmatig, 30 taps met verschillende, zeer snel wisselende biertjes. Hele fijne atmosfeer daar, rustig muziekje op, fijne bediening, een van m'n favo tenten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

vanaf vanavond in R'dam ; Kannen & kruiken
Mooie bier line-up : http://kannenkruiken.nl/rotterdam/bier/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 08:33
Nyarlathotep schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 00:26:
Ik ben inmiddels de 1200 gepasseerd, in ruim 3 jaar tijd :$

Daarvan zijn er zeker wel 400 proefglaasjes, en een stuk of 50-100 een slok of twee uit het glas van een biermaat. Neemt niet weg dat het een flink aantal is. Gelukkig het meeste in het weekend :P

Net aangebroken: De Dog C van Brewdog. Die heeft lekker staan rijpen, en met zijn 15,1% trek ik er zeker wel een uur voor uit :9
Ik neem me met de zwaardere bieren ook altijd voor om er tenminste een uur voor uit te trekken.... lukt me echter maar zelden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
straaljager27 schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 10:10:
Zo gebruik ik untappd ook: als een scorekaart voor mezelf, om bij te houden welke lekker zijn en welke niet.
Vraagje: totale check-ins, of unieke? Wanneer check je wel/niet in? Ikzelf doe het alleen als ik een nieuw biertje proef, m'n standaard HJ op de bank of een Leffe in een cafe voer ik bijvoorbeeld niet in.
Met de dubbele check-ins ben ik na een tijdje al gestopt inderdaad. Hoogstens als ik een andere mening heb of een betere foto, maak ik een nieuwe. (zou oude kunnen editen, maar ach)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Ik heb in het begin wel hetzelfde bier meermaals ingechecked, puur voor de badges :+

Nu doe ik dat ook niet meer. Alleen nieuwe bieren worden ingechecked.

Wat helaas wel een suffe trend is: Van alle bieren elke jaargang gaan lopen invoeren en/of inchecken. Voor de meeste bieren is dit totaal nutteloos; het bier smaakt elk jaar hetzelfde omdat exact dezelfde receptuur wordt gebruikt.
Voor veel (barrel aged) stouts bijvoorbeeld is dit gelukkig anders. Dan pak ik wel de juiste jaargang. Een goed voorbeeld is de Black Tuesday van The Bruery. Die is elk jaar anders met een licht variërend alcoholpercentage. Jammer dat ik alleen de 2014 versie heb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nyarlathotep schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 11:21:
Ik heb in het begin wel hetzelfde bier meermaals ingechecked, puur voor de badges :+

Nu doe ik dat ook niet meer. Alleen nieuwe bieren worden ingechecked.

Wat helaas wel een suffe trend is: Van alle bieren elke jaargang gaan lopen invoeren en/of inchecken. Voor de meeste bieren is dit totaal nutteloos; het bier smaakt elk jaar hetzelfde omdat exact dezelfde receptuur wordt gebruikt.
Voor veel (barrel aged) stouts bijvoorbeeld is dit gelukkig anders. Dan pak ik wel de juiste jaargang. Een goed voorbeeld is de Black Tuesday van The Bruery. Die is elk jaar anders met een licht variërend alcoholpercentage. Jammer dat ik alleen de 2014 versie heb...
Ik check biertjes van een lokale brouwerij hier, of bieren die ik zelf niet heel vaak drink maar wel heel erg lekker vind (Rodenbach Grand Cru, of Rodenbach Vintage of eigenlijk alle Rodenbach :9~ ) wel vaker in. Met telkens een ander onzinnig / grappig tekstje.

Het inchecken van jaartallen vind ik vooral saai bij de bokbieren e.d. Ik meen dat ik ooit bij untappd heb gelezen dat er een soort van vuistregel is: als het jaartal op de fles staat als aanduiding dan mag je hem apart inchecken. Zo doe ik het in ieder geval, bij geuzes etc, die check ik meestal wel in op jaartal. Voor de rest niet, de grolsch bok is en blijft de grolsch bok (onee slecht voorbeeld die hebben de
rijke herfstbok en gerijpte herfstbok 8)7 )

* O en als je je check-ins vermeld gaat het uiteraard om de unieke, ik zit nu op +/- 850 met wel wat vrije dagen enzo op komst dan gaat het vaak wat sneller.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2017 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
Foxke schreef op maandag 12 juni 2017 @ 09:34:
[...]

Komt goed! Afgelopen weekend was er veel hulp om mee te stickeren, hoorde dat ze bijna klaar zijn :)
Heb zelf 2 flessen zombination mee terug genomen :9~
De black damnation serie proef ik samen met de bierclub, dan is het maar €30 pp om alles te proeven.
Aaah man die Zombination heb ik veel op op Alvinne festival... echt zo lekker. Een idioot uit mijn proefgroepje heeft volgens mij niet anders op die dag. Nodeloos te vermelden dat het niet heel goed afliep, hij raakte enigszins vermist, was katjelam in een bouwvakkersbusje gekropen die na zoveel minuten op slot ging. En wij maar zoeken :+

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SannrHerr

SannrHerr

Furor Teutonicus!

Nog meer Tweakers die het vaderdagbierpakket (scrabble 100x woordwaarde) van Deen hebben weten te bemachtigen?
Vaderdagpakket 17 speciaalbiertjes mét gratis glas

€ 20,00

Speciaal voor Vaderdag een prachtig bierpakket met heerlijk speciaalbier.

het pakket bevat:
  • 1x GRATIS Cornelis bierglas
  • 1x Cornelis IPA
  • 1x Cornelis tripel
  • 1x Brouwerij het 'T IJ I.P.A.
  • 2x Jopen Mooie nel IPA
  • 2x Jopen Jacobus RPA
  • 1x Brouwerij Breugem tripel
  • 2x Slot Oostende Straffe Non
  • 2x Brouwerij Breugem Saense IPA
  • 2x De leckere Gulden Craen
  • 1x Brouwerij de 7 Deugden Stout + Moudig
  • 2x Texel tripel
Wij bezorgen het Vaderdagpakket gratis thuis bij jouw vader op zondag 18 juni. Bestellen kan tot uiterlijk zaterdag 17 juni 14.00 uur.

De biertjes nog een keer in huis halen? Ze zijn allemaal na te bestellen in onze boodschappenservice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

SannrHerr schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 13:26:
Nog meer Tweakers die het vaderdagbierpakket (scrabble 100x woordwaarde) van Deen hebben weten te bemachtigen?

[...]
nope, net gemist -O-

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Koennnnnn
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 24-01-2022
Op Facebook geeft Deen aan dat er vanavond of morgenochtend een nieuwe levering komt, dan zou het weer te bestellen zijn :) (Bron: https://www.facebook.com/...en/posts/1487861774567298 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Thnx @Koennnnnn , via die link kon ik hem wel bestellen.hun eigen website gaf een page not found.

[ Voor 7% gewijzigd door MegaTronics op 15-06-2017 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist ook besteld! Maar vader krijgt al een bezoekje aan het bierfestival bij kasteel geldrop. Dus dat pakket is gewoon voor mezelf :P

Om nog even terug te komen op de vintage varianten, ik zag zojuist dat de IPA van 't ij ook al een vintage 2016 en vintage 2017 erop heeft staan. Maar een IPA wil je het liefst toch zo vers mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

Ook voor mijn Pa besteld. Helaas wel wat veel IPA, daarom niet voor mijzelf besteld.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spoetnik385
  • Laatst online: 12-09 15:30
Verwijderd schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 11:34:
[...]

Ik check biertjes van een lokale brouwerij hier, of bieren die ik zelf niet heel vaak drink maar wel heel erg lekker vind (Rodenbach Grand Cru, of Rodenbach Vintage of eigenlijk alle Rodenbach :9~ ) wel vaker in. Met telkens een ander onzinnig / grappig tekstje.

Het inchecken van jaartallen vind ik vooral saai bij de bokbieren e.d. Ik meen dat ik ooit bij untappd heb gelezen dat er een soort van vuistregel is: als het jaartal op de fles staat als aanduiding dan mag je hem apart inchecken. Zo doe ik het in ieder geval, bij geuzes etc, die check ik meestal wel in op jaartal. Voor de rest niet, de grolsch bok is en blijft de grolsch bok (onee slecht voorbeeld die hebben de
rijke herfstbok en gerijpte herfstbok 8)7 )

* O en als je je check-ins vermeld gaat het uiteraard om de unieke, ik zit nu op +/- 850 met wel wat vrije dagen enzo op komst dan gaat het vaak wat sneller.
Rodenbach Vintage is er typisch een om wel een jaartal bij te zetten :)

De Vintage 2014 komt uit foeder 192:
Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/2z3xpw0.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/bgzpet.jpg

www.steamloco.info

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 19:57
Thx voor de tip! Besteld voor mezelf (mijn vader drinkt slechts een aantal soorten bier).
Mooi pakket voor een goede prijs, veel nieuwe biertjes voor mij. De Mooie Nel is bijvoorbeeld een lekkere IPA die normaal €2,50 kost. Ook heb ik het glas nog niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SannrHerr

SannrHerr

Furor Teutonicus!

Pakket weten te bemachtigen dus? Zie dat ze nu wederom op zijn.

Dat van mij wordt vanmiddag bezorgd, maar zowel mijn vrouw als ik zijn niet thuis. Eens zien of de bejaarde buurvrouw dat kan tillen. :p

[ Voor 80% gewijzigd door SannrHerr op 16-06-2017 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-09 18:41
Dit weekend naar Londen. Eens kijken wat we daar allemaal in kunnen checken en of er nog wat leuks te vinden is om mee naar huis te nemen:)

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
SannrHerr schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 11:16:
Pakket weten te bemachtigen dus? Zie dat ze nu wederom op zijn.

Dat van mij wordt vanmiddag bezorgd, maar zowel mijn vrouw als ik zijn niet thuis. Eens zien of de bejaarde buurvrouw dat kan tillen. :p
Ja! Meteen besteld toen ik je berichtje las, hij stond toen op de frontpage van de website. Was dan waarschijnlijk net weer 'aangevuld'. Als ik nu op de website kijk van Deen is de hele vaderdag actie ook verdwenen, dus ik heb geluk gehad denk ik :)

Heb ook die bierspecial eens gelezen op hun site, met info over alle verschilldende brouwerijen en biertjes. De reden dat ik die Cornelis bieren niet kende is simpel; deze worden speciaal voor Deen gebrouwen, met (inspraak in) het recept van Deen door de Jopen brouwerij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SannrHerr

SannrHerr

Furor Teutonicus!

Beter.

Ja, dat las ik. En aangezien hier geen Deen in de buurt zit is dit een leuke kans het eens te proberen!
lj_tree schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 11:19:
Dit weekend naar Londen. Eens kijken wat we daar allemaal in kunnen checken en of er nog wat leuks te vinden is om mee naar huis te nemen:)
Er zitten sowieso meerdere Brew Dog pubs in Londen. Ik vond London Pride, bijvoorbeeld, een prima bier! Zou ook lekker veel ciders proberen. Eventueel in combinatie met... (snake bite).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorizzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-09 18:11
Vanavond een rustige avond, tijd om een écht lekker bier uit de voorraadkast te trekken, de Gouden Carolus Cuvée van de Keizer Whisky Infused. Is dit jaar nog nog op het Zythos bierfestival van onze zuiderburen verkozen tot beste bier. Ben érg benieuwd! Ik vind eigenlijk alle varianten van Gouden Carolus sowieso al lekker, en de combinatie met Whiskey zie ik wel zitten.

Volgens mijn glazen bol (;)) krijg ik voor Vaderdag overigens een fles Chimay Grande Réserve die op Cognacvaten heeft gerijpt. Jummie!!! :9~ :9~ :9~

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RedPixel
  • Laatst online: 12-09 11:57

[...]
Ja, ik heb hem gisteren binnen gekregen. Ben dan weliswaar geen vader, toch goeie aanbieding :D

Weet iemand van jullie of in Nederland (of online) ergens Innis & Gunn te krijgen is? Favo biertje van mijn vriendin, maar alleen in Londen gehad..

Afbeeldingslocatie: https://s14-eu5.ixquick.com/cgi-bin/serveimage?url=http:%2F%2Fwww.digitalnewsroom.co.uk%2Fuploads%2F2016%2F04%2FIG_LR_UK-330ml-Amber-line-up-4.png&sp=f90c5fb9417fc22f73a9262c71d99154

I see red pixels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12-09 01:43
wwwhizz schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 11:35:
[...]

Ja, ik heb hem gisteren binnen gekregen. Ben dan weliswaar geen vader, toch goeie aanbieding :D

Weet iemand van jullie of in Nederland (of online) ergens Innis & Gunn te krijgen is? Favo biertje van mijn vriendin, maar alleen in Londen gehad..

[afbeelding]
Een paar weken geleden had de Lidl ze in de aanbieding _O- met een groot beetje geluk kun je ze daar nog vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
wwwhizz schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 11:35:
[...]

[afbeelding]
Inderdaad, zoals de reactie hieronder; 2 weken terug bij de Lidl te koop (zie 1-2 pagina's terug).
Op de een of andere manier heb ik tot nu toe geen goede ervaringen met Brits bier. Ik zie het ook niet echt als specialiteit van ze, maar dat kan aan mij liggen. Innis en die chololate shit beiden weggegoten geloof ik vorige week, blehh.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

MegaTronics schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 17:15:
Thnx @Koennnnnn , via die link kon ik hem wel bestellen.hun eigen website gaf een page not found.
Afbeeldingslocatie: http://spilleman.net/gathering/deen.jpg

Zo, die was vandaag snel binnen, zojuist al afgeleverd. :9

[ Voor 10% gewijzigd door MegaTronics op 18-06-2017 11:52 . Reden: foto ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 23:33
Benieuwd wat mensen van de Stout plus Koffie vonden. Ik kreeg hem uit principe met moeite weg :)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EvaluationCopy
Gisteren m'n 1000e unieke Untappd check-in gevierd met een gedenkwaardig biertje.

Heb wel het gevoel een beetje klaar te zijn met Untappd. Behoed worden voor miskopen hoeft niet meer aangezien m'n 'dealer' mij niks slechts meer aansmeert en de wereldtoppers toch de vriendenkring wel rondgaan. Vooral bij proeverijen doet het meer slecht dan goed, het leidt veel te veel af van gezelligheid en genieten van de biertjes zelf. Herkennen mensen dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:09
Laatst kwam ik bij mijn lokale slijterij weer iets nieuws tegen op de bierafdeling.

Wilderen Eau-de-Bière
Iemand hier dat al eens gedronken? Ik vond het te prijzig om op de gok mee te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SannrHerr

SannrHerr

Furor Teutonicus!

EvaluationCopy schreef op zondag 18 juni 2017 @ 11:55:
Gisteren m'n 1000e unieke Untappd check-in gevierd met een gedenkwaardig biertje.
Mijn 1000e was 'Kon Minder' van Bax. 🤓
EvaluationCopy schreef op zondag 18 juni 2017 @ 11:55:
Heb wel het gevoel een beetje klaar te zijn met Untappd. Behoed worden voor miskopen hoeft niet meer aangezien m'n 'dealer' mij niks slechts meer aansmeert en de wereldtoppers toch de vriendenkring wel rondgaan. Vooral bij proeverijen doet het meer slecht dan goed, het leidt veel te veel af van gezelligheid en genieten van de biertjes zelf. Herkennen mensen dit?
Mijn vrouw is het met je eens.

Ik vind het wel handig. Leuk tijdverdrijf en je houdt, net als met stemmen op MovieMeter of IMDB, handig bij wat je al gehad hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sassie
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11:47
Als je de Chocolate Lager van de Lidl van laatst niks vond dan zou ik het Malibu Beer wat je nu oa bij de Jumbo kunt vinden helemaal laten staan (bier met kokosaroma/smaak) - die is helemaal meh. Dan kun je beter een écht speciaalbiertje er voor in de plaats meenemen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 08:33
Sassie schreef op maandag 19 juni 2017 @ 21:14:
Als je de Chocolate Lager van de Lidl van laatst niks vond dan zou ik het Malibu Beer wat je nu oa bij de Jumbo kunt vinden helemaal laten staan (bier met kokosaroma/smaak) - die is helemaal meh. Dan kun je beter een écht speciaalbiertje er voor in de plaats meenemen. ;)
Mee eens.
Smaakjes zijn voor de Thee, Bier is Bier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
Er zijn heerlijke coconut porters hoor, deze bv.

https://www.ratebeer.com/beer/uiltje-bcc-porter/390020/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Laatst online: 11-09 20:25

Metalfreak

Hoije woh!

Hoax, er is niets lekker met de smaak van cocos erin :r :r :r

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:03

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Goner schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 13:48:
Duvel Tripel Hop. Officieel waarschijnlijk geen IPA, maar heeft alle kenmerken :+
Dat is vaak ook een beetje het vraagstuk: Wil je graag een bier vol hop of een IPA?
Het is tegenwoordig namelijk ineens mode overal bakken extra hop in te flikkeren, lang niet altijd een succes. :P
Mja dat is ook de vraag. Vroeger hield ik al graag in een schriftje bij wat ik van bieren vond en heb zo ook viltjes gespaard op het plafond.
Untappd heeft ervoor gezorgd dat ik weer uit mijn comfortzone ben gekomen en weer van alles ben gaan proberen, best leuk want de afgelopen jaren heb ik weer veel ontdekt wat ik daarvoor nooit durfde te pakken. In die zin ben ik dus zelfs méér een bierliefhebber geworden.

Daarnaast is er ook wel een keerzijde die ik erken. De drang tot het 'inchecken' van nieuwe bieren is altijd aanwezig en openbaart zich soms dan ook in het minder genieten van bieren. Daarom heb ik de drang naar 'inchecken' wat beteugeld en richt ik mij nu meer op bieren waarvan ik het vermoeden heb dat ze wel een kans hebben op lekker zijn. Het is niet meer proberen om het proberen.

Qua bieren heb ik wel erg het gevoel dat er heel veel kaf bij gekomen is in de hype en maar weinig koren. :P

[ Voor 64% gewijzigd door Gonadan op 20-06-2017 08:22 ]

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sassie
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11:47
Over die heb ik ook weinig te klagen. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:03

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
8)

Ik merk dat ik de standaard vaker minder vind maar types zoals een Imperial of Double hebben meer kans. Resin of Migrator vond ik wel lekker zo te zien, uit de supermarkt kan je beter laten staan.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Duvel Barrel Aged nu te koop:
http://www.beergiftsbelgi...er/duvel-barrel-aged.html

Vanaf 16 juli ook bij Mitra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorizzz
Holy shit, die is stevig (€24,99) aan de prijs!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Diagonaal
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08:22
Hi all,

Ik zie dit topic nu pas. Hebben jullie nog aanraders qua bieren die ik jaren (>5) kan laten rijpen ?

Heb momenteel een collectie van meerdere jaren van de volgende bieren:
- Hertog Jan Grand Prestige
- La Trappe Quadrupel
- Westvleteren 12
- Val dieu Grand Cru

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wannial
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 02:26
Zelf onlangs op het bier en big festival in eindhoven de inverno van de in peccatum brouwer gevonden, heerlijk! Nog wat lastig te vinden in nederland op dit moment, maar hoop binnenkort een sixpackje te kunnen bemachtigen via via

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaLeX
  • Niet online

CaLeX

Maar NC'walst'liever

Diagonaal schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 15:04:
Hi all,

Ik zie dit topic nu pas. Hebben jullie nog aanraders qua bieren die ik jaren (>5) kan laten rijpen ?

- La Trappe Quadrupel
- Westvleteren 12
- Val dieu Grand Cru
Chimay blauw of Grand Reserve / Cuvee van de keizer / Cuvee du chatau van Kasteel

offtopic:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Diagonaal schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 15:04:
Hi all,

- La Trappe Quadrupel
- Westvleteren 12
- Val dieu Grand Cru
Vaak de sours, mocht je daar van houden. Rodenbach Grand Cru of LIefmans Goudenband bv.
Of een goede Geuze.

Oh en anders Orval. Die wordt vaak bewaard.

[ Voor 4% gewijzigd door Hyp Hyper op 01-07-2017 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorizzz
Zo, dat gebeurt me niet vaak. Ik heb een bier na enkele slokken door de gootsteen gespoeld. Gulden Draak Brewmaster 2016, "met een aroma van hout en whiskey". Iets héél ranzigs in de nasmaak, waar het precies is weet ik niet, maar gatverdamme wat smerig! :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goemies
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 05-09 10:10
Jorizzz schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 23:38:
Zo, dat gebeurt me niet vaak. Ik heb een bier na enkele slokken door de gootsteen gespoeld. Gulden Draak Brewmaster 2016, "met een aroma van hout en whiskey". Iets héél ranzigs in de nasmaak, waar het precies is weet ik niet, maar gatverdamme wat smerig! :r
Die vond ik echt heerlijk. Heb m 4.5/5 sterren op Untapp'd gegeven.

Het whiskeyaroma wat je proeft was een goeie finisher. Wellicht dat je helemaal geen whiskey-fan bent en daarom de smaak niks vond?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorizzz
Goemies schreef op maandag 3 juli 2017 @ 11:38:
[...]

Die vond ik echt heerlijk. Heb m 4.5/5 sterren op Untapp'd gegeven.

Het whiskeyaroma wat je proeft was een goeie finisher. Wellicht dat je helemaal geen whiskey-fan bent en daarom de smaak niks vond?
Nee hoor, ik hou namelijk best wel van whiskey, en ben een uitgesproken fan van veel barrel-aged bieren (vooral op basis van whiskey- en cognacvaten). Het specifieke smaakje in de afdronk is dus denk ik niet iets whiskey of hout-gerelateerds...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lulukai
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19:07

Lulukai

God's gift to women

* Lulukai gaat komend weekend nog eens 2 kisten West-Vleteren 12 halen. Daarnaast heb ik nog de oude boxen liggen die nu ondertussen 6 jaar liggen rijpen.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Jorizzz schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 23:38:
Aha. Lust je de gewone wel? Ik vind ze allebei niet zo fantastisch. (ook weer niet gootsteen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorizzz
Hyp Hyper schreef op maandag 3 juli 2017 @ 15:23:
[...]

Aha. Lust je de gewone wel? Ik vind ze allebei niet zo fantastisch. (ook weer niet gootsteen)
Ik kan me herinneren dat ik de normale Gulden Draak ook niet echt lekker vond, maar niet zo vies dat ik die door de gootsteen heb gespoeld. Dat gebeurt namelijk zo weinig, dat ik me dat nog wel zou herinneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Jorizzz schreef op maandag 3 juli 2017 @ 15:26:
[...]

Ik kan me herinneren dat ik de normale Gulden Draak ook niet echt lekker vond, maar niet zo vies dat ik die door de gootsteen heb gespoeld. Dat gebeurt namelijk zo weinig, dat ik me dat nog wel zou herinneren.
Voor mij is het de combi van erg zoet en kruidigheid die het de das omdoet voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImdaMned
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:54
Gulden draak 9000 is heeeerlijk!

De Gulden draak brewmaster is met whiskey en hout aroma. En dus niet barrel aged maar met een kunstmatig smaakje er in...

Zelfs al zou het smaken dan doet het imo nog afbreuk aan het bier.

[ Voor 6% gewijzigd door ImdaMned op 03-07-2017 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12-09 01:43
LA-384 schreef op zondag 18 juni 2017 @ 15:06:
Laatst kwam ik bij mijn lokale slijterij weer iets nieuws tegen op de bierafdeling.

Wilderen Eau-de-Bière
Iemand hier dat al eens gedronken? Ik vond het te prijzig om op de gok mee te nemen.
De Tripel Kanunnik heb ik toevallig gisteren op. Dat vond ik een weinig bijzondere tripel, niet vies maar ook niet heel speciaal. Voor die twee tientjes die de Eau de Bière moet kosten heb ik denk ik liever een berg bier. Of een fles andere drank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
Lulukai schreef op maandag 3 juli 2017 @ 13:32:
* Lulukai gaat komend weekend nog eens 2 kisten West-Vleteren 12 halen. Daarnaast heb ik nog de oude boxen liggen die nu ondertussen 6 jaar liggen rijpen.
Tip: drink die nieuwe wat sneller op. De huidige jaren WV12's lenen zich veel minder voor wegleggen, na 2 jaar worden ze al aanzienlijk minder. Geen idee hoe dat komt.

In other news: de nieuwe Black Damnations have arrived 8)

300,- :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Ik heb ook weer het nodige lekkers geproefd de laatste weken:

Kasteel Trignac XII
Wat een heerlijke tripel! Lekker fruitig, fris en bruisend. Ik heb weinig met tripels maar deze sprong er echt uit.

Chimay blauw uit 2010
Twee jaar terug besteld bij de Mitra online. Zeven fesjes, maar ik zou willen dat ik er meer had besteld! Twee jaar geleden al eens opengetrokken en vergeleken met de Chimay van dat jaar, en toen zat er een heerlijke gedroogde vruchtensmaak aan. Een paar weken geleden ook weer gedronken met vrienden en toen proefde ik ook een beetje vanille. Kopen dus, en laten rijpen!

Black Tuesday 2014
Deze stond mij al een tijdje aan te staren. Afgelopen weekend was het dan zo ver. Mert 19,7% een zware jongen maar man o man... Wat een feestje! Flinke Bourbon smaak, en vanille. En nog meer dan voldoende prik. Echt een waar genot, maar zo moeilijk om aan te komen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-09 18:02
Ik vind dat de gulden draak 9000 weer helemaal niets.
Ik heb liever de brewmaster 2016 of een gewone draak.

Verder rijd ik wel eens naar Frankrijk, en daar haal ik Goudale en de Goudale Grand Cru.

Oohh en over 3 weken ga ik de pilsner urquell browerij eensch bezoeken. Nu al zin in.

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSX-MAN
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-09 21:29

GSX-MAN

de/het/een

Ik zit nu aan een Schneider Aventinus Eisbock, die al weer een paar jaar in de garage stond. Nog steeds houdbaar tot juni 2020, kamertemperatuur en overweldigend lekker. Laat zich drinken als een goede port.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Bij de Mitra vanmiddag toch maar een Duvel Barrel Aged meegenomen:

Afbeeldingslocatie: http://spilleman.net/gathering/duvel.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SannrHerr

SannrHerr

Furor Teutonicus!

Zojuist één gereserveerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorizzz
Vond hem toch te duur, heb laatst een fles Chimay Grande Réserve die op Cognacvaten heeft gerijpt gekocht voor 17 euro. Dat vond ik al stevig aan de prijs, maar voor een keertje (Vaderdag ;)) wel te doen. komt nog bij dat ik Die Chimay normaalgesproken al een héél erg lekker bier vind...
Pagina: 1 ... 12 ... 197 Laatste