Ben nu al een week in Polen. De meeste gewone bieren vallen me echt vies tegen, zeg! Ik snap wel dat Tsjechisch bier hier zo populair is.
Gelukkig heeft Breslau meer te bieden! Tal van IPA's, stouts, saisons, zelfs een gose die ik lekker vond en oa. de volgende bijzondere bieren:
Oak Aged Cherry Ale
Strawberry Berliner Weisse
Smoked Berliner Weisse
Daarnaast viel ik met mijn neus in de boter, aangezien ze bij een van de vele bier barren hier net een nieuw eigen bier onthulden. Deze zowel gewoon gedronken, als 'Randall'.
Randall houdt in dat het bier via een soort van waterpijp getapt kan worden. Deze waterpijp kan dan worden gevuld met wat je maar wil. Gisteren hadden ze er hele pure chocolade, pepers en lavendel in gedaan. Erg bijzonder!
Tegen het eind van de avond raakten we nog even aan de praat met de eigenaar van de bierbar waar we zaten. Die pakte nog even een fles uit de kelder met daarin een frisse saison die nog niet helemaal klaar was eigenlijk. Ook van de hand van dezelfde brouwer als hun nieuwe biertje. Een mooie en lekkere sneak preview!
[
Voor 15% gewijzigd door
SannrHerr op 07-08-2016 08:50
]
Zwaardtijd, speertijd | Schilden splijten | Windtijd, wolftijd | Eer de wereld vergaat | Geen enkel mens | Zal den ander sparen