Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipkipse
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-03 15:13

flipkipse

Google it

GeeMoney schreef op zondag 7 juli 2019 @ 19:19:
@flipkipse je hebt een kastenwand geplaatst zie ik nu, en het is nu duidelijk dat hij niet voorbij je hal komt. Dat idee kreeg ik wel op de andere schets.
Nu maak je inderdaad beter gebruik van de ruimte, idee is niet gek denk ik!
Nouwja "kastenwand". Heb daar nu een amerikaanse koelkast :9 + enkel hoog kastenblok bedacht met de combioven er in.

Nu is nog de vraag welke apparatuur het beste is om er in te plaatsen.

Certified Google Teacher.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13:42
flipkipse schreef op zondag 7 juli 2019 @ 19:16:
[...]

Het schiereiland is nu dus niet voor de hal geplaatst maar er juist voor. En heb een schuifdeur geplaatst om er voor te zorgen dat de deur niet bij de tafel in de buurt komt (idee is om een glazen stalen te nemen).

Zo hou ik er mijn inziens nog een mooi looppad van 1 meter breedte. En offer ik niet te veel ruimte op. Of zie ik iets over het hoofd?

[Afbeelding]

[Afbeelding]
toch zou ik overwegen om de kookplaat te verwisselen met je wasbak. Mijn idee is dat je bij een dergelijk (schier) eiland tijdens het koken meer bij je gasten betrokken wilt zijn (of je familie). nu sta je alsnog te koken alsof je een parallelkeuken hebt. afwassen doe je vermoed ik niet ivm vaatwasser? ;)

PSN ID: Henkiepenkie56 - tickets zijn te boeken via Henkiepenkie-airlines.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipkipse

flipkipse

Google it

Henkie schreef op zondag 7 juli 2019 @ 19:29:
[...]

toch zou ik overwegen om de kookplaat te verwisselen met je wasbak. Mijn idee is dat je bij een dergelijk (schier) eiland tijdens het koken meer bij je gasten betrokken wilt zijn (of je familie). nu sta je alsnog te koken alsof je een parallelkeuken hebt. afwassen doe je vermoed ik niet ivm vaatwasser? ;)
Ja ik heb juist er een spoeleiland van gemaakt omdat er anders een afzuigkap in het gezichtsveld hangt, wat voor mijn gevoel de openheid van de keuken weghaalt en er minder ligt de kamer in komt.

Ik heb wel eens gelezen over afzuigen van onder, maar dat lijkt me toch niet ideaal. En zit momenteel te kijken naar een afzuiging met plasma filter.

Maar mocht iemand een goed idee hebben, hoe ik dit kan oplossen, ben ik erg geintereseerd.

Want een plafond inbouw afzuigkap, moet ik het plafond voor verlagen en dat zou ik dan moeten doortrekken in de woonkamer, om het als een geheel te houden. Wat me toch weer tegen staat.

[ Voor 9% gewijzigd door flipkipse op 07-07-2019 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:07
flipkipse schreef op zondag 7 juli 2019 @ 19:16:
[...]

Het schiereiland is nu dus niet voor de hal geplaatst maar er juist voor. En heb een schuifdeur geplaatst om er voor te zorgen dat de deur niet bij de tafel in de buurt komt (idee is om een glazen stalen te nemen).

Zo hou ik er mijn inziens nog een mooi looppad van 1 meter breedte. En offer ik niet te veel ruimte op. Of zie ik iets over het hoofd?

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Volgens mij kun je op 320 een kastenwand doen en een 90 CM breed eiland, (1 rij kastjes en 30 cm oversteek om te kunnen zitten op een barkruk).

Dan houd je genoeg ruimte over om langs beide kanten van het eiland te kunnen lopen/zitten denk ik.

@Jefstaal doet dat ook hier

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/9bAybFW.png

Hij heeft 340 cm, met 20 CM minder kan dat nog wel denk ik!

[ Voor 8% gewijzigd door BasvanS op 07-07-2019 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breagor
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11:33
GeeMoney schreef op zondag 7 juli 2019 @ 16:51:
[...]

Er zijn maar 2 serieuze kookplaten met afzuiging die werken, goed te reinigen zijn en tientallen keren hier voorbij komen. (Hint: dat zijn geen Siemens exemplaren)
Zijn die vam Siemens dan zo inferieur?
Ik heb er namelijk een van Siemens besteld, maar als die van Bora echt zoveel beter zijn kan ik hem nog switchen...maar als ik naar de specs kijk zie ik niet veel verschil, behalve dat je bij de Bora Pure makkelijker het filter kunt vervangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
breagor schreef op zondag 7 juli 2019 @ 20:26:
[...]

Zijn die vam Siemens dan zo inferieur?
Ik heb er namelijk een van Siemens besteld, maar als die van Bora echt zoveel beter zijn kan ik hem nog switchen...maar als ik naar de specs kijk zie ik niet veel verschil, behalve dat je bij de Bora Pure makkelijker het filter kunt vervangen.
De Bora en de Miele springen er wel uit als ik alle kennissen en keukenzaken mag geloven.
Voornamelijk vanwege: geluid, design, gemak, inbouwdiepte en onderhoudsvriendelijkheid. Makkelijk je filters vervangen en/of onderdelen reinigen in de vaatwasser zijn wat mij betreft al 2 punten om direct voor die Bora of Miele te kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daros
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 28-06 09:23
keanu_ schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 22:25:
[...]

Als ik naar de plaatjes kijk, vind ik het niet echt een spannende keuken van 24k. Er zit veel geld in de merken en een 42mm 8)7 dik dekton blad. Persoonlijk ben ik niet echt van de witte keukens met zwarte top (was 90% van de keukens is..)
Wat jij nu voor 24k geoffereerd hebt gekregen, kun je ook voor minder kopen wat visueel nagenoeg hetzelfde is, en zelfs met ''mindere merken'' toch een goede koop, als dit jouw stijl is.
Bedankt allemaal voor jullie reacties. Zoals ik het lees is de prijs best oke maar zouden jullie het niet uitgeven aan deze opstelling?

Gezien de ruimte (ramen over de gehele hoogte) is er niet heel veel anders mogelijk, ging mij voor nu om de prijs en wat we ervoor krijgen. Al met al is die niet heel verkeerd begrijp ik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• titan1901
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 06-07 22:16
Daros schreef op maandag 8 juli 2019 @ 08:09:
[...]

Bedankt allemaal voor jullie reacties. Zoals ik het lees is de prijs best oke maar zouden jullie het niet uitgeven aan deze opstelling?

Gezien de ruimte (ramen over de gehele hoogte) is er niet heel veel anders mogelijk, ging mij voor nu om de prijs en wat we ervoor krijgen. Al met al is die niet heel verkeerd begrijp ik.
No offence maar volgens mij interpreteer je de reacties niet helemaal goed 8)7 . Men zegt juist dat je voor een smak minder geld praktisch dezelfde keuken kunt krijgen. Aan jou de afweging of je die 5 à 10k de moeite vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthewk
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08-04 12:39

matthewk

Ubernoob

Wij hebben een redelijk rare ruimte, 2.90 op 5.500 met een hoog raam op 3m aan de lange kant en 3 deuren in de ruimte (twee in de 2.90 zijdes en één tegenover de zijde met het raam haaks op de deur aan de korte zijde). Hierdoor zouden we dus met een dubbele L moeten werken om ietwat ruimte te hebben en het allemaal estetisch verantwoord te houden. Wij zijn al naar verschillende keuken zaken geweest en gaven aan dat ons budget ex koelkast 5.000 is. Zonder bovenkastjes kwamen we bij brugman, krefel en dovy al uit op minimaal 6.500 exclusief koelkast en zonder bovenkastjes (weten nog niet of we dit uberhaupt willen). Dit terwijl ze allemaal vragen "is uw budget voor dit ontwerp 5000 of 10000€. Gezien ze zelf beginnen over 5000 euro zou het mij toch lijken dat dit mogelijk moest zijn... Het huis wat we hebben gekocht leek een goede keuken te hebben maar bij nadere inspectie zijn we erachter dat de keuken met haken en ogen aan elkaar is vastgezet. Het budget was er niet, dus we moeten creatief zijn.

Kunnen we dan toch beter gewoon naar een Ikea keuken voor 3500 kijken? Ik heb namelijk niet het idee dat ik bij Brugman een veel betere keuken krijg.

ps: krefel en dovy zijn belgische ketens. Ik woon net op de grens en de woonboulevard in heerlen is dus vlakbij.

[ Voor 4% gewijzigd door matthewk op 08-07-2019 08:34 ]

Consultant - Autogek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daros
titan1901 schreef op maandag 8 juli 2019 @ 08:19:
[...]

No offence maar volgens mij interpreteer je de reacties niet helemaal goed 8)7 . Men zegt juist dat je voor een smak minder geld praktisch dezelfde keuken kunt krijgen. Aan jou de afweging of je die 5 à 10k de moeite vind.
Ik lees berichten als Dekton 2cm/ mindere kwaliteit kastjes en Simens apparatuur en dus geen Novy of Miele.
Kan je dus niet echt met elkaar vergelijken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• titan1901
Daros schreef op maandag 8 juli 2019 @ 11:15:
[...]

Ik lees berichten als Dekton 2cm/ mindere kwaliteit kastjes en Simens apparatuur en dus geen Novy of Miele.
Je moet het zelf weten maar ik zou hier nog even goed over nadenken. Ook de indeling. Hetgeen je liet zien is zoals iemand al terecht opmerkte veel geld voor een keuken die verre van ideaal is. De ruimte tussen het kookeiland en de kasten is naar mijn inzien veel te klein. Daardoor oogt het krap en benauwd en lijkt het al snel een keuken waar persé een kookeiland in moest ook al past dat op deze manier totaal niet in het plaatje. Als je er dan ook nog 24k voor uitgeeft is dat helemaal zonde.

Waarom verplaats je het kookeiland niet naar tussen de ramen? Op die manier kun je een volwaardig schiereiland hebben (mooiste zou zijn om hier de kookplaat op te plaatsen maar misschien lastig met verplaatsen van de stroomvoorziening). Je hebt dan ook profijt van de afzuiging in het werkblad want zoals iemand terecht al opmerkte heeft dat in de huidige indeling vrijwel geen toegevoegde waarde (maar kost wel een hoop geld). Je kunt er dan ook voor kiezen om je werkblad 65cm diep te maken ipv 60 cm. Dit kost vaak helemaal niks extra omdat de werkbladen toch al op deze maat gemaakt worden maar levert je wel een bak extra ruimte op op het aanrecht. Je kastje komt dan gewoon 5cm verder naar voren maar daar merk je in de praktijk niks van.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/oDQ7v1F.png

Ik zou echt eens wat meer keukenzaken bezoeken, al is het maar om goede ideeën op te doen. Het huidige plan komt op mij vooral over als bedacht door iemand met weinig inspiratie en het is zonde om voor zoiets te kiezen als je (voor minder geld) een stuk geschiktere keuken kunt hebben. Je moet er immers wel de komende x jaar mee doen ;) !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudje88
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10:18
Daros schreef op maandag 8 juli 2019 @ 11:15:
[...]

Al eens gedacht aan een interieurbouwer? En je de kasten/blad los uit laten tellen en de apparatuur via Keukenloods/B&M oid bestellen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-07 20:15

Shunt

Boe

Daros schreef op maandag 8 juli 2019 @ 08:09:
[...]

Euh nee iedereen zegt dat je niets hoeft in te leveren en dan toch nog een stuk minder kunt betalen. Maar goed jij hebt je keuze al lang gemaakt dus dan vraag ik mij af waarom je hier komt vragen of het een degelijke prijs is?

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daros
titan1901 schreef op maandag 8 juli 2019 @ 11:41:
[...]

Je moet het zelf weten maar ik zou hier nog even goed over nadenken. Ook de indeling. Hetgeen je liet zien is zoals iemand al terecht opmerkte veel geld voor een keuken die verre van ideaal is. De ruimte tussen het kookeiland en de kasten is naar mijn inzien veel te klein. Daardoor oogt het krap en benauwd en lijkt het al snel een keuken waar persé een kookeiland in moest ook al past dat op deze manier totaal niet in het plaatje. Als je er dan ook nog 24k voor uitgeeft is dat helemaal zonde.

Waarom verplaats je het kookeiland niet naar tussen de ramen? Op die manier kun je een volwaardig schiereiland hebben (mooiste zou zijn om hier de kookplaat op te plaatsen maar misschien lastig met verplaatsen van de stroomvoorziening). Je hebt dan ook profijt van de afzuiging in het werkblad want zoals iemand terecht al opmerkte heeft dat in de huidige indeling vrijwel geen toegevoegde waarde (maar kost wel een hoop geld). Je kunt er dan ook voor kiezen om je werkblad 65cm diep te maken ipv 60 cm. Dit kost vaak helemaal niks extra omdat de werkbladen toch al op deze maat gemaakt worden maar levert je wel een bak extra ruimte op op het aanrecht. Je kastje komt dan gewoon 5cm verder naar voren maar daar merk je in de praktijk niks van.

[Afbeelding]

Ik zou echt eens wat meer keukenzaken bezoeken, al is het maar om goede ideeën op te doen. Het huidige plan komt op mij vooral over als bedacht door iemand met weinig inspiratie en het is zonde om voor zoiets te kiezen als je (voor minder geld) een stuk geschiktere keuken kunt hebben. Je moet er immers wel de komende x jaar mee doen ;) !
Bedankt voor de uitgebreide reactie en voorstel. We zijn totaal al bij 5 zaken geweest.
Nadeel aan jou voorstel welke we ook al uitgewerkt hebben gehad is een tussen ruimte van 190/195cm tussen de 2 keukendelen + een eiland/schiereiland wat erg ver de ruimte inkomt en je dus aan de andere kant van de keuken weer in de problemen kan komen met de ronde tafel welke vrouwlief in gedachten heeft.

Enige andere wat nog een optie zou zijn is tussen de ramen 2 hoge kasten, je houd dan ruimte voor de tafel en dan in een hoek helemaal laag een lange keuken. Maar dan zitten we weer met de afstand van koelkast naar werkblad wat erg ver is.
Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/4phxhwsbd.21.22.png

Optie met los eiland geeft weer loze ruimte aan de andere kant wat net te klein word om echt wat mee te doen
Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/drhgqw.jpg

Een los eiland hebben we ook nog als optie gehad, maar word het eiland erg iellig van, zie afbeelding:
Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/l8ry9d0l6.19.07.png

Wat we graag echt willen, Novy Panorama, Miele XXL vaatwasser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• titan1901
Daros schreef op maandag 8 juli 2019 @ 21:24:
[...]

Bedankt voor de uitgebreide reactie en voorstel. We zijn totaal al bij 5 zaken geweest.
Nadeel aan jou voorstel welke we ook al uitgewerkt hebben gehad is een tussen ruimte van 190/195cm tussen de 2 keukendelen + een eiland/schiereiland wat erg ver de ruimte inkomt en je dus aan de andere kant van de keuken weer in de problemen kan komen met de ronde tafel welke vrouwlief in gedachten heeft.

Enige andere wat nog een optie zou zijn is tussen de ramen 2 hoge kasten, je houd dan ruimte voor de tafel en dan in een hoek helemaal laag een lange keuken. Maar dan zitten we weer met de afstand van koelkast naar werkblad wat erg ver is.
[Afbeelding]

Optie met los eiland geeft weer loze ruimte aan de andere kant wat net te klein word om echt wat mee te doen
[Afbeelding]

Een los eiland hebben we ook nog als optie gehad, maar word het eiland erg iellig van, zie afbeelding:
[Afbeelding]

Excuus, ik zie nu dat de foto waar ik het had over het er in proppen van een eiland puur om een eiland te hebben een oud bericht is van begin maart. (de laatste afbeelding die je nu postte).

Dat van de te grote afstand tussen kookeiland en vast aanrecht kan ik me voorstellen. Nu ik er nog eens naar kijk lijkt je ruimte heel erg op die van ons. Als je onze indeling vertaalt naar jouw ruimte kom je op het volgende:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/92l0HkS.png

Dit heeft de volgende voordelen:
-Lang aanrecht met veel ruimte (zeker als je dat 65cm diep werkblad neemt).
-Koelkast zit naast je aanrecht waardoor je makkelijk boodschappen en dergelijke op het aanrecht zet om ze in de koelkast te zetten. Andersom net zo, alles uit de koelkast zet je tijdelijk op het aanrecht totdat je het nodig hebt.
-Kookplaat op het schiereiland. Hierdoor kijk je de ruimte in tijdens het koken en heb je contact met degenen die aan de ronde tafel zitten. Tevens heeft werkbladafzuiging dan wél een toegevoegde waarde in tegenstelling tot het tegen een muur aan kijken. Daarnaast kun je nog wat met de breedte van het schiereiland spelen. Dieper zou ik 'm niet maken want dan kom je in de clinch aan de andere kant, wordt dan erg krap. Nu kun je nog de laden onder de kookplaat volledig openen en de koelkastdeur aan de andere kant zonder dat ze elkaar raken. Daarnaast kan er gewoon iemand achter je langs in de koelkast als je staat te koken zonder dat je elkaar in de weg staat. Doordat de kookplaat in het midden zit heb je aan beide zijden aflegruimte. Het ontbreken daarvan is namelijk nogal een nadeel als je de kookplaat volledig in de hoek doet zoals je eerdere opstelling. Daarnaast kun je het schiereiland ook gebruiken voor snijden en dergelijke als je met meerdere mensen tegelijk wilt koken.

Oven doe je dan in de hoge kasten tussen de ramen. Wij hebben een schiereiland van 100cm wat bestaat uit een ladekast van 60cm diep en aan de andere kant deurtjes met een kastje van 35cm diep. Daar staat al het servies, glaswerk en dergelijke. Ook makkelijk want als je de tafel wilt dekken moet je aan die kant zijn en loop je degene die aan het koken is wederom niet in de weg.

Dit is onze indeling:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/UlqeSZE.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/9qFO966.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/L5Wln9x.png

Wat betreft de kosten:

-De keukenmeubelen waren in deze opstelling: €5.750,- (veel laden).
-Montage: €1250,- (1,5 dag werk met 2 man)
-Werkblad: €2000,- voor 4cm keramiek. Laat je overigens niks wijsmaken over dat dikker duurder zou zijn want dit was de goedkoopste dikte. Het wordt namelijk gewoon visueel opgedikt aan de randen en verder komt er een metalen frame onder voor de stevigheid. Dunner was bij ons duurder (bewerkelijker voor de fabrikant?) en dikker dan die 4cm ook duurder. Verwacht dus geen dekton blad van 42mm, dat is pure schijn. Overigens weet ik zo niet het prijsverschil tussen dekton en keramisch maar gevoelsmatig zou ik verwachten dat het niet veel scheelt.
-Apparatuur die jij hebt uitgekozen is een stukje duurder dan wij hebben denk ik. Vraag eens een offerte op bij 123keukenapparatuur of vergelijkbare sites.

Ik verzeker je dat zo'n keuken geen 24k hoeft te kosten. Kastjes, werkblad en montage geeft 9k dus je ziet wel dat je ergens veel teveel voor betaalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWayne
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 16:18
Gezien de ramen en maatvoering bij ons (lijkt op bij jullie), hebben we bewust niet gekozen voor een eiland.
Wel een zitje zodat je erbij in de buurt kan zitten. De tafel (3.5 meter lang) komt haaks op het zitje. Wellicht inspiratie voor je?
Wordt over 3 weken eindelijk in ons nieuwe huis geplaatst.

http://imgur.com/gallery/ccbSmMY

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Dat 'erg ver' tussen koelkast en werkblad valt reuze mee. Ik heb nu tussen mijn kookplaat en koelkast 2,4 meter en ik heb niet echt het idee dat ik 'meters' aan het maken ben in mijn keuken. Ja, het is ruim, maar dat heeft ook zeker zijn vooordelen.

Ik vind de opstelling in je eerste plaatje er prima uitzien.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• titan1901
PaT schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 07:51:
[...]

Dat 'erg ver' tussen koelkast en werkblad valt reuze mee. Ik heb nu tussen mijn kookplaat en koelkast 2,4 meter en ik heb niet echt het idee dat ik 'meters' aan het maken ben in mijn keuken. Ja, het is ruim, maar dat heeft ook zeker zijn vooordelen.

Ik vind de opstelling in je eerste plaatje er prima uitzien.
Eens, wat me echter wel zou storen is het niet hebben van aanrecht naast de koelkast. Vaak pak je er toch een aantal dingen uit die je even op het aanrecht ernaast zet. Idem met boodschappen doen, krat op het aanrecht en alles zo de koelkast in. Dat zou ik in die eerste opstelling toch wel vervelend vinden denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eypo
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 25-06 19:49
Wij zijn inmiddels ook op keukentour geweest, met name omdat we een indicatie moesten geven voor de hypotheekofferte.

Keuken:
Kookeiland 3m x 1.1m met composiet. Eetkamerkant met push-to-open, keukenkant greeploos.
4 hoge kasten met daartussen 2 lage kasten met composiet blad (koffiecorner).

appratuur:
Kookplaat: Bora Pure
Koelkast: Siemens KI81RAD30
Vriezer: Siemens GI81NAC30
Oven: Siemens CB634GBS3
Combi: Siemens CM636GNS1
Vaatwasser: Siemens SN636X03ME

Volgens mij zijn de kasten van het merk Schuller.

Prijs: +- 16.000 incl montage.

Wat vinden jullie van deze prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthewk
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08-04 12:39

matthewk

Ubernoob

Eypo schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 20:35:
Wij zijn inmiddels ook op keukentour geweest, met name omdat we een indicatie moesten geven voor de hypotheekofferte.

Keuken:
Kookeiland 3m x 1.1m met composiet. Eetkamerkant met push-to-open, keukenkant greeploos.

appratuur:

Vrij dure Bora plaat... weet je zeker dat je die per sé wilt hebben? Verder vind ik de prijs per m2 erg hoog, maar ik ken de prijzen Schuller niet.

Consultant - Autogek

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 12:45

Daniel

Kapitein NCC-1701
Wij zijn er inmiddels wel uit met http://www.gerardkeukenmeubel.nl/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/j5e8uVWOsPnxuIhARbP6aq6Q/medium.jpg

Eiland van 2.50x1.20 + spoeldeel van 3.10 + wandelement met twee hoge kasten en koffiecorner.
Kleur wordt waarschijnlijk heel donkerblauw, moeten we nog kiezen. Nis en eiland worden voorzien van eikenhouten inzet. Blad is Silestone Calacatta Gold 20mm. Vrijwel alles met (binnen)lades.
Apparatuur: Siemens HM876G0B6 Combi magnetron + Siemens HS858GXB6 Combi stoomoven + Siemens KI87SSD30 Koel/vries + Siemens SX857X00PE Vaatwasser + Novy Panorama Power + Quooker Combi+ Flex

Totaal 28k inclusief montage, elektra en verlichting. Het is wel duur, maar vergelijkbaar met de prijs van Siematic en dan hebben we nu gelakte fronten ipv kunststof, een beter blad en een betere kookplaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eypo
matthewk schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 15:07:
[...]

Vrij dure Bora plaat... weet je zeker dat je die per sé wilt hebben? Verder vind ik de prijs per m2 erg hoog, maar ik ken de prijzen Schuller niet.
De reden om voor de Bora te gaan is omdat we een ronde afzuiging willen, wat zeker makkelijker is met schoonmaken dan een rechthoek. En naar mijn weten heb je dan alleen als alternatief AEG. ( Deze leverde de keukenzaak niet, dacht ik)

Ik heb ook geen idee wat een normale m2 prijs is... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackP
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20-04-2022
Na ook een tijdje meegegluurd te hebben ook een offerte mogen ontvangen.

Haecker Classic art keuken met een keukenwand van 2,8m waarvan 2 hoge delen met inbouw apparatuur en een schiereiland van 1,8m bij 1.10m. Een aantal laden met binnenladen in beide het schiereiland en de keukenwand. Composiet 40mm blad.

Tussen beide het schiereiland-keukenwand en schiereiland-wand is 1m ruimte.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/xFPdfnQKFPamEVy4s4aPaKhE/full.png

Voor de beeldvorming:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/vfXLZOE41AkaXlAhTV1QbRYt/thumb.png

Apparatuur:
AEG SCB51811LS - Koel/vries combinatie
AEG KKK884500M - Espressomachine
AEG BPK742220M – Heteluchtoven
AEG IKE84445XB – Inductiekookplaat
AEG 8231.10 + 6662.09 – Wave extra dunne plafond afzuig combinatie
AEG FSE6362P - XXL vaatwasser
Quooker COMBI+ - Quooker/boiler + kraan

Keukenmeubelen: 4.649
Apparatuur + accesoires: 8.402
Werkbladen: 3.115
Montage: 650

Totaal incl btw: 16.395

Iemand ideeen over de kosten en de opstelling van de keuken zelf?

[ Voor 13% gewijzigd door JackP op 10-07-2019 21:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Ik vind het knap duur qua apparatuur. AEG is nu niet bepaald Miele of Gaggenau. Ik weet niet wat je allemaal voor accessoires hebt maar ik heb aan apparatuur maar 600 euro meer met (bijna) topmodellen van Siemens en nogal prijzige kookplaat. Snap niet zo goed hoe je hiermee op bijna 8,5 mille kan zitten.

Blad is ook aan de hoge kant, zoveel oppervlak is het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArCadE
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:26

ArCadE

No banana available

[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Volgens mij kun je de 3e opzet wel doen maar dan met alleen de Novy in het eiland. Ik snap niet waarom ze de panorama op die manier hebben geplaatst naar de muur toe. Doet de functie van Panorama totaal teniet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackP
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20-04-2022
Ik denk dat het verschil voornamelijk in de espressomachine (1.571) en de kookplaat (1.285) + afzuigkap (1.121) + apparte motor (671) zit. Reden voor de apparte (extra dunne dus duurdere) motor is een draagbalk in verlaagd plafond die in de weg zit. Accesoires is voornamelijk de spoelbak en wat kleinmateriaal.

Bedankt voor de feedback. Ik ga zaterdag bij een andere keukenboer een offerte ophalen waar ze voornamelijk Siemens leveren, kan ik dat mooi vergelijken!

[ Voor 5% gewijzigd door JackP op 10-07-2019 21:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Veel mensen zien AEG nog als het A-/B-merk van vroeger, maar dat is ondertussen wel anders. In mijn zoektocht heb ik ook naar AEG gekeken. Bijvoorbeeld de inductiekookplaat was bij AEG ruimschoots duurder dan de Siemens platen. Bediening is dan ook veel mooier/handiger en ook qua interne techniek schijnen ze daar een stapje verder te zijn.

Zeggen dat AEG niet duurder kan/mag zijn dan Siemens klopt dus niet helemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Ze hebben stappen gezet en hebben leuke features, alleen als de garantie en service net zo goed is als een paar jaar geleden zou ik alleen al daarom het spul niet kopen. :P

Ik ben daar bij Siemens echt tevreden over. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
emilestegeman schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 21:45:
[...]

Ik denk dat het verschil voornamelijk in de espressomachine (1.571) en de kookplaat (1.285) + afzuigkap (1.121) + apparte motor (671) zit. Reden voor de apparte (extra dunne dus duurdere) motor is een draagbalk in verlaagd plafond die in de weg zit. Accesoires is voornamelijk de spoelbak en wat kleinmateriaal.

Bedankt voor de feedback. Ik ga zaterdag bij een andere keukenboer een offerte ophalen waar ze voornamelijk Siemens leveren, kan ik dat mooi vergelijken!
Even gegoogled:

AEG SCB51811LS - Koel/vries combinatie: 550 euro
AEG KKK884500M - Espressomachine: 1500 euro
AEG BPK742220M – Heteluchtoven: 700 euro
AEG IKE84445XB – Inductiekookplaat: 1250 euro (eBay 680 ;))
AEG 8231.10 + 6662.09 – Wave extra dunne plafond afzuig combinatie: 1800
AEG FSE6362P - XXL vaatwasser - is denk ik de FSE62600P? Want dit type kan ik niet vinden: 650 euro
Quooker COMBI+ - Quooker/boiler + kraan: 1100

Ja die espressomachine is wel heftig. Het zou een euro of 800 goedkoper kunnen. Is dat AEG-spul toch kostbaarder dan ik dacht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Edit: 503 van Tweakers = triplepost :X

[ Voor 96% gewijzigd door Daniel op 11-07-2019 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Edit: 503 van Tweakers = triplepost :X

[ Voor 96% gewijzigd door Daniel op 11-07-2019 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricie
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Eypo schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 20:35:

Keuken:

appratuur:

Wij zijn op zoek naar een soortgelijke (Rotpunkt) opstelling (3x1,2m kookeiland met daarnaast 3 hoge kasten en een 1,2x0,6m composietblad met 90cm onderkast). Wij krijgen bij alle keukenboeren een hogere offerte mee. Degene die de meest gespecificeerde offerte meegaf kwam op 18.000 euro totaal, waarvan 6700 euro voor Pelgrim apparatuur (vaatwasser, hoge koelkast, eilandschouw, 77cm inductiekookplaat, 60cm oven en 60cm magnetron) en 2000 euro voor de montage.

Bij welke winkel ben jij geweest?

[ Voor 1% gewijzigd door Ricie op 11-07-2019 11:58 . Reden: Totaalprijs toegevoegd ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ondertussen hebben wij een drietal weken ons Dekton werkblad in gebruik. Aangezien hier wel wat mensen over twijfelen deel ik mijn ervaringen hier.

Het blad is in de kleur Sirius Black (seriously?). Deze voelt mat aan en heeft wat structuur wat wij wel mooi vonden. Het blad op het eiland is in één stuk en dat van het lange aanrecht (4,7m geloof ik) in drie stukken. Je kan zonder problemen hete potten en pannen op het aanrecht zetten. Water- en vetvlekken gaan weg met een nat doekje maar blijven nog even zichtbaar tot alles is opgedroogd. Je ziet bijvoorbeeld nog duidelijk de kring van een glas nadat je er met een doekje overgaat maar na het opdrogen is alles toch weg. Tot nu toe ben ik daar heel tevreden mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Nu online
Admiral Freebee schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 11:45:
Ondertussen hebben wij een drietal weken ons Dekton werkblad in gebruik. Aangezien hier wel wat mensen over twijfelen deel ik mijn ervaringen hier.

Het blad is in de kleur Sirius Black (seriously?). Deze voelt mat aan en heeft wat structuur wat wij wel mooi vonden. Het blad op het eiland is in één stuk en dat van het lange aanrecht (4,7m geloof ik) in drie stukken. Je kan zonder problemen hete potten en pannen op het aanrecht zetten. Water- en vetvlekken gaan weg met een nat doekje maar blijven nog even zichtbaar tot alles is opgedroogd. Je ziet bijvoorbeeld nog duidelijk de kring van een glas nadat je er met een doekje overgaat maar na het opdrogen is alles toch weg. Tot nu toe ben ik daar heel tevreden mee :)
Was het grote voordeel van dekton niet dat je de naden kon laten "samensmelten" ?
Of ben ik in de war met ander materiaal.
Het is volgens mij wel vrij zacht, een keukenmesje op je blad laten vallen betekend een kras/punt erin ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
GeeMoney schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 12:00:
[...]

Was het grote voordeel van dekton niet dat je de naden kon laten "samensmelten" ?
Het is volgens mij wel vrij zacht, een keukenmesje op je blad laten vallen betekend een kras/punt erin ?
Ik denk dat je in de war bent met Corian? Daar kunnen naden onzichtbaar weggewerkt worden.
Dekton is juist heel hard. Dat heeft dan weer als nadeel dat het laten vallen van een zwaar object ervoor kan zorgen dat een stuk rand eraf springt of nog erger dat er een barst in komt. In praktijk denk ik dat het grootste risico zit op beschadigingen van de rand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16:17
GeeMoney schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 12:00:
[...]

Dat is fenix.

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Nu online
Ah, dank @Admiral Freebee en @Sluuz dat waren ze inderdaad.

Ik was 6 maanden geleden ook op zoek naar een blad wat in lengtes tot 5m geleverd kon worden zonder naden maar ik vondt het praktische uiteindelijk toch belangrijker dan de looks. Die bladen waren echt te zacht naar mijn idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

@Anoniem: 450973 wij hebben ook sinds een paar weken ons Dektonblad in gebruik. Wij hebben een effen grijs blad (Korus) en ik herken je omschrijving volledig!

Wat mij betreft prima spul voor een keukenblad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eypo
Ricie schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 11:13:
[...]

Wij zijn op zoek naar een soortgelijke (Rotpunkt) opstelling (3x1,2m kookeiland met daarnaast 3 hoge kasten en een 1,2x0,6m composietblad met 90cm onderkast). Wij krijgen bij alle keukenboeren een hogere offerte mee. Degene die de meest gespecificeerde offerte meegaf kwam op 18.000 euro totaal, waarvan 6700 euro voor Pelgrim apparatuur (vaatwasser, hoge koelkast, eilandschouw, 77cm inductiekookplaat, 60cm oven en 60cm magnetron) en 2000 euro voor de montage.

Bij welke winkel ben jij geweest?
Deze offerte komt van Ihre Kuche in Kranenburg. Ik moet wel zeggen dat ik de ombouw niet meegerekend heb in deze prijs, die is nog eens 1500.
Wij hebben ook vergelijkbare offertes gehad: allemaal net iets duurder of bijvoorbeeld Pelgrim apparatuur. Ik geef dan toch de voorkeur voor Siemens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BushMule
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 02-02-2023
Siemens tja.. vrij positieve praat hier over Siemens.. Tis maar net waar je het allemaal haalt. In Duitsland knallen ze volgens mij standaard Siemens overal in. Volgens mij is Siemens in Duitse shops zo’nbeetje het pelgrim van hier. Maar sorry... ik heb echt hele slechte ervaringen met zowel oven als vaatwasser van Siemens. Blijkt Duits model weer NET ander typenummer te hebben als NL model grrr. Bij mn zusje draait al jaren wat Bauknecht spul, en wordt nog intensiever gebruikt daar ook. Nooit problemen op 1 incident na en dat werd ook nog eens keurig opgelost. En ik met nieuw Siemens spul niks dan ellende. Zo zie je maar, je kan geluk hebben en je kan pech hebben. Maar ik koop volgende keer gewoon whirlpool/zanussi/ikea/bauknecht/beko of weet ik veel hoe al die 1 pot nat merken heten, maar ik zie niet in waar de meerprijs voor siemens/aeg/miele voor betaald wordt eerlijk gezegd.. Behalve design en merkgevoel natuurlijk.. maar iemand die dat eens kan uitleggen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• breagor
  • Laatst online: 11:33
BushMule schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 22:38:
Siemens tja.. vrij positieve praat hier over Siemens.. Tis maar net waar je het allemaal haalt. In Duitsland knallen ze volgens mij standaard Siemens overal in. Volgens mij is Siemens in Duitse shops zo’nbeetje het pelgrim van hier. Maar sorry... ik heb echt hele slechte ervaringen met zowel oven als vaatwasser van Siemens. Blijkt Duits model weer NET ander typenummer te hebben als NL model grrr. Bij mn zusje draait al jaren wat Bauknecht spul, en wordt nog intensiever gebruikt daar ook. Nooit problemen op 1 incident na en dat werd ook nog eens keurig opgelost. En ik met nieuw Siemens spul niks dan ellende. Zo zie je maar, je kan geluk hebben en je kan pech hebben. Maar ik koop volgende keer gewoon whirlpool/zanussi/ikea/bauknecht/beko of weet ik veel hoe al die 1 pot nat merken heten, maar ik zie niet in waar de meerprijs voor siemens/aeg/miele voor betaald wordt eerlijk gezegd.. Behalve design en merkgevoel natuurlijk.. maar iemand die dat eens kan uitleggen?
ik kan me daar bij eigenlijk best bij aansluiten, met onze Siemsens apparatuur best wat issues gehad, in onze vorige keuken hadden we Pelgrim en geen enkel issue.
We hebben de huidige Siemens vaatwasser al vervangen door een Miele want we waren er klaar mee, ik denk ook dat Siemens een beetje overschat wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• subwaysurfer
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 05-07 20:12
Tja, ik heb dan weer andere ervaringen. Altijd al veel Siemens witgoed gehad, tot volle tevredenheid. Onze vaatwasser is 10 jaar oud en draait vaak 2x per dag. Werkt nog steeds prima.
Maar je moet inderdaad geluk hebben. Binnenkort nieuwe keuken, ben juist van plan alles van Siemens te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Tja toch lijkt het alsof (het grootste merk qua keuken inbouw apparatuur) volgens mij toch altijd heel goed uit de testen te komen zowel qua tevredenheid als betrouwbaarheid. Laat dat merk nu net Bosch zijn die de merken Siemens NEFF en Gaggenau maakt. Maar nogmaals merken is iets heel persoonlijks.

Ik ben persoonlijk echter gewoon heel nuchter en ik ga voor de merken die het mooiste ogen het fijnste werken en het beste uit de testen komen binnen mijn gestelde budget. Laat daar nu net bijna altijd Bosch spul uit komen, alhoewel ik ook naar de ATAG magna lijn heb gekeken alleen die vond ik net niet kleuren in mijn keuken.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gumtree
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:58
BushMule schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 22:38:
Ik sluit mij daar ook bij aan. In onze nieuwe keuken dan ook geen Siemens meer. Ondanks dat de vaatwasser het nog steeds doet na 2 jaar de manden al kunnen vervangen omdat ze volledig doorgerot waren. Niet bestand tegen water en een uitzondering op de garantie. een setje nieuwe maanden gewoon 200 euro.

magnetron heeft een sierstrip welke echt op de meest klungelige manier is vastgeklemd. Het ziet er allemaal heel netjes uit alleen dondert het ding er steeds vanaf. Ondertussen met strip nummer drie bezig. ( 89 per stuk. (en dan krijg ik het onderdeel voor een IK prijs + BTW) Deze vertoond ook al breuk sporen en dat heb ik nu gefixt door de klemmen te vervangen door een lang draad eind wat aan de achterkant van de combi is vastgemaakt en in het stripje je gekit.

Koelkast. Binnen twee jaar alle deurbakken afgebroken en het deurtje van het vriesvakje idem. Optisch ziet het er allemaal heel netjes uit alleen kwalitatief had ik van Siemens ook meer verwacht.

De koelkast 4 jaar geleden vervangen voor een AEG en niet alleen een stuk stiller ook kwalitatief oogt en functioneert de AEG een stuk prettiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Voor elk verhaal waarbij het zooi blijkt heb je ook verhalen die volstrekt het tegenovergestelde zijn. Hier al sinds 2003 alleen maar Siemens-apparatuur in keukens gehad en nog nooit iets kapot gegaan. Daarvoor mijn ouders sinds 1990 ook alleen maar Siemens, ook nooit iets kapot tot ze na een jaar of de hele keuken vervingen.

Het blijft allemaal nogal anekdotisch. Hooguit is het verbazingwekkend dat binnen hetzelfde merk blijkbaar zulke grote verschillen voor kunnen komen.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:00
Ik had nog beloofd om het eind resultaat te uploaden. Door de vakantie is de koof nog niet af en hebben we de keuken pas een week kunnen gebruiken. Maar wel super blij met het resultaat.
Helaas 2 boven kasten beschadigd door transport. Deze worden nog vervangen. Maar het ergste vriendin liet binnen 3 dagen al glas vallen op composieten werkblad. Helaas hoekje af gespat..

Keukenaf
Af1Af2Af3
Af4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Laatst online: 08:48
Vandaag een rondje keukenwinkels gedaan voor ons verhuurappartement. IKEA is de meest voordelige keuze, dan Bruynzeel en daarna Bemmel en Kroon. Is er nog een winkel waar ik zeker naartoe moet? Doel is een eenvoudige keuken die tegen lomp studentenleven kan. ;)

IKEA
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/e9ydmBRHbIoAue7hTHnHjoNK/medium.png
4691 euro inclusief montage en apparatuur (afzuigkap, kookplaat, inbouw combimagnetron, vaatwasser en vrijstaande koelkast)

Bruynzeel
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/oGPnDDcM0bJOBXTNjeNKy0rR/medium.png Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/NJBKxhjYdEjjCMSqhIURlHa0/medium.png
4480 euro inclusief montage en apparatuur (afzuigkap, kookplaat, vaatwasser alles Pelgrim)

Nou hebben we nog een tafelmodel koelkastje daar staan en een losse combimagnetro. Dus die hoeven niet perse.

Bemmel en Kroon
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/WXuAyal1ONjb7Q1BtwE963si/medium.png
4660 euro inclusief montage en apparatuur (afzuigkap, fornuis met oven, vaatwasser alles Inventum)
Waarbij de kast met de kookplaat op de tekening zijn vervangen door een los Inventum fornuis met heteluchtoven.

[ Voor 71% gewijzigd door zeef op 12-07-2019 23:49 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Japie.G
  • Laatst online: 16:31

Japie.G

Colour Classic

Hier nu Bauknecht na in vorige keuken Siemens gehad te hebben. Siemens vond ik qua oven waardeloos en vaatwasser was ook niet echt je van het. Was wel een lijn van 8 jaar geleden. Afzuigkap en kookplaat waren wel fijn. Nu dus alles Bauknecht en so far so good.. Ik denk inderdaad dat je een beetje geluk moet hebben.. bij alle merken..
Tito129 schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 22:11:
Ik had nog beloofd om het eind resultaat te uploaden. Door de vakantie is de koof nog niet af en hebben we de keuken pas een week kunnen gebruiken. Maar wel super blij met het resultaat.
Helaas 2 boven kasten beschadigd door transport. Deze worden nog vervangen. Maar het ergste vriendin liet binnen 3 dagen al glas vallen op composieten werkblad. Helaas hoekje af gespat..

Keukenaf
[Afbeelding: Af1][Afbeelding: Af2][Afbeelding: Af3]
[Afbeelding: Af4]
Mooi! Zijn dat gesauste stuc wanden? Ik zou een smetplintje overwegen. Don't ask ;)

[ Voor 70% gewijzigd door Japie.G op 12-07-2019 22:57 ]

Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Nu online
@Tito129 ziet er goed uit! Lijkt het nu alleen zo of is je buitendoor verre van wit? :+
Dat valt met een spierwitte keuken wel op, of het is het licht.
Heb je die achterwand bij de spoelbak met speciale afneembare saus gedaan wellicht?
Dat had ik in mijn vorige keuken en werkte verrassend goed, zelfs rode spaghetti saus of soep veegde je zo weg.

[ Voor 59% gewijzigd door GeeMoney op 12-07-2019 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
GeeMoney schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 23:17:
@Tito129 ziet er goed uit! Lijkt het nu alleen zo of is je buitendoor verre van wit? :+
Dat valt met een spierwitte keuken wel op, of het is het licht.
Heb je die achterwand bij de spoelbak met speciale afneembare saus gedaan wellicht?
Dat had ik in mijn vorige keuken en werkte verrassend goed, zelfs rode spaghetti saus of soep veegde je zo weg.
Klopt. Deuren zijn nog crème. Als ik keer tijd heb.. heb eerst nog wat spotjes in de koof gemaakt. Philips hue. Nu alleen nog een schakelaar vinden die in Schakelmateriaal past.

Wanden zijn idd gestuct en daarna gesausd met relius cleancoat 5. Ben benieuwd hoe goed het schoon te maken is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

Tito129 schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 08:32:
[...]

Klopt. Deuren zijn nog crème. Als ik keer tijd heb.. heb eerst nog wat spotjes in de koof gemaakt. Philips hue. Nu alleen nog een schakelaar vinden die in Schakelmateriaal past.

Wanden zijn idd gestuct en daarna gesausd met relius cleancoat 5. Ben benieuwd hoe goed het schoon te maken is.
Ik heb er ook schrobbare saus op zitten, dat werkt perfect hoor, zo hard als plastic. Maar gaat er meer om dat je waarschijnlijk tussen je blad en je wand niet gesausd hebt. Heb je daar een kitrand gezet? Je wilt daar liever geen nattigheid tussen namelijk.

Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stokmeister
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11:35
@Tito129 Erg mooi hoe het blad van het kookeiland nog een stukje langs de muur loopt. Zijn je bovenkastjes van een andere kleur? Hoeveel cm heb je tussen het kookeiland en de andere kant?

@zeef Ik zou voor Ikea kiezen. Als er wat stuk gaat is het makkelijk en goedkoop te vervangen. Mijn keuken is nu ook van Ikea en ben er boven verwachting tevreden over. Prima kwaliteit, zeker voor die prijs. Apparatuur is ook niks mis mee.

[ Voor 39% gewijzigd door stokmeister op 13-07-2019 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stokmeister
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11:35
Dubbel

[ Voor 95% gewijzigd door stokmeister op 13-07-2019 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Laatst online: 08:48
stokmeister schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 09:11:
@Tito129 Erg mooi hoe het blad van het kookeiland nog een stukje langs de muur loopt. Zijn je bovenkastjes van een andere kleur? Hoeveel cm heb je tussen het kookeiland en de andere kant?

@zeef Ik zou voor Ikea kiezen. Als er wat stuk gaat is het makkelijk en goedkoop te vervangen. Mijn keuken is nu ook van Ikea en ben er boven verwachting tevreden over. Prima kwaliteit, zeker voor die prijs. Apparatuur is ook niks mis mee.
Ik neig er ook naar Ikea. Vandaag nog een rondje keukenboeren doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
Japie.G schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 08:47:
[...]

Ik heb er ook schrobbare saus op zitten, dat werkt perfect hoor, zo hard als plastic. Maar gaat er meer om dat je waarschijnlijk tussen je blad en je wand niet gesausd hebt. Heb je daar een kitrand gezet? Je wilt daar liever geen nattigheid tussen namelijk.
Dat moet nog afgekit worden. Komt de keukenmonteur voor terug als de kastjes vervangen worden.
stokmeister schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 09:11:
Nee bovenkastjes zijn de zelfde kleur. Licht inval misschien.
Wij hebben tussen spoelen en koken 1.10m. Dan kookeiland van 1.10m en dan 3.10mm tot de volgende muur.

Baal wel van composiet.. offerte uitgevraagd voor reparatie. Maar Bakker natuursteen de leverancier kon het al niet repareren. Dus iemand anders komt nu. Maar hij verwachte geen onzichtbaar resultaat..

Blad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Nu online
@Tito129 dat is helaas een zwak punt bij elk type blad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-07 19:01

charrel

Cortisol4life..

GeeMoney schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 11:14:
@Tito129 dat is helaas een zwak punt bij elk type blad.
Ons granieten blad heeft nog nooit een steekje laten vallen. Op onze nieuwe keuken komt een keramisch blad, dat schijnt toch wel erg sterk te zijn.
Nu bezig met offerte's voor de apparatuur, maar 123apparatuur en keukenloods komen beide niet in de buurt met prijzen van de lokale keukenboer hier in het dorp......

Gaat dan om:

AEG IKE95471fb inductieplaat
AEG DVB5960HB afzuigkap
Bosch x2 combi oven CMG836NS1
Liebherr Koel/vries ICU3324-20
Selsiuz kokendwaterkraan 350228

Inductieplaat toch maar gewijzigd naar een 2 fasen plaat van 7.4 kWh en niet 11.1kWh die krachtstroom nodig heeft. Kostenplaatje wordt dan weer een stukje hoger en ik hou zolang mogelijk mijn oude ferrarismeter, die mooi achteruit rent.
Dat scheelt ook weer een paar honderd euro.

[ Voor 17% gewijzigd door charrel op 13-07-2019 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Nu online
@charrel keramiek is haaks erop loeisterk maar zijkanten en schuine krachten zijn funest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weertenaar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:48
Tito129 schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 10:51:
[...]

Dat moet nog afgekit worden. Komt de keukenmonteur voor terug als de kastjes vervangen worden.
[...]

Nee bovenkastjes zijn de zelfde kleur. Licht inval misschien.
Wij hebben tussen spoelen en koken 1.10m. Dan kookeiland van 1.10m en dan 3.10mm tot de volgende muur.

Baal wel van composiet.. offerte uitgevraagd voor reparatie. Maar Bakker natuursteen de leverancier kon het al niet repareren. Dus iemand anders komt nu. Maar hij verwachte geen onzichtbaar resultaat..

[Afbeelding: Blad]
ik ben nooit van het claimen....maar verzekering al gebeld?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• lookslikeyou
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06-07 09:55
Ooit hier een paar vragen gepost, maar nooit meer een update geplaatst hoe de keuken is geworden. Foto's zijn al van december dus de keuken is al een poos af. En was toen allemaal nog in kerstsfeer. Wel nog steeds erg tevreden over de complete keuken. Volgende maand komt er ook een nieuwe (licht eiken) vloer in. En dan is de woonkamer zo goed als af.

Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/zioz02.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/mh96cn.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/24ycxhh.jpg

Paar tips hier gehad toen in November, nog bedankt hiervoor!

[ Voor 11% gewijzigd door lookslikeyou op 13-07-2019 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 224360

Licht eiken vloer, alles wit. Klinkt nogal steriel. Verder heel strak, maar een tikkeltje saai naar mijn smaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipkipse

flipkipse

Google it

Heren,

Ik heb inmiddels al vele lijstjes gezien qua keuken merken, ingedeelt op segement. Maar vroeg me af of er ook zo een lijstje is voor apparatuur?

Want ik ben momenteel zeer een het speuren, maar kom nergens echt even een goed overzicht tegen welke apparatuur nou top is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryptapix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:35
flipkipse schreef op zondag 14 juli 2019 @ 18:57:
Heren,

Ik heb inmiddels al vele lijstjes gezien qua keuken merken, ingedeelt op segement. Maar vroeg me af of er ook zo een lijstje is voor apparatuur?

Want ik ben momenteel zeer een het speuren, maar kom nergens echt even een goed overzicht tegen welke apparatuur nou top is.
Heb je al eens een paar posts boven die van jou gekeken? Het gaat in dit topic veelvuldig over apparatuur. Elke keer is de conclusie weer hetzelfde: iedereen heeft andere ervaringen met zowel " top" apparatuur als "budget" apparatuur. Maar een globale indeling kun je wel destilleren uit dit topic.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

En voor als je te lui ben hier een voorzetje

A+
Miele
Gaggenau
Novy
[...]
A
Siemens/Bosch/Neff
AEG
[...]
A-
Pelgrim
Atag
B
Whirlpool
Beko
[...]

Ik vergeet er vast nog heel veel, maar dit zijn zo'n beetje de mainstream merken.

Wat mijn eigen apparatuur betreft, de stoomoven en combimagnetron van Miele uit de Artline zijn toch wel twee fantastische apparaten. Groente en aardappels gaan tegenwoordig standaard de stoomoven in en komen er bijna altijd perfect uit. Bijkomend voordeel is dat ik mijn volledige aandacht op het vlees kan richten en we tegenwoordig ook schnitzels eten zonder zwarte randen ;)

De ovens zijn zo uitgebreid dat je echt moet experimenteren met de standen. Ovenfrites kwam er in de normale stand maar slap uit. Vandaag ontdekte mijn vrouw de 'intensief bakken' instelling (of zo iets) en ik heb nog nooit zulke goede ovenfrites gegeten!

Over de koelkast van Miele ben ik minder enthousiast. Het is een lel van een koelkast en dan zit er 1 lullig lampje in die je vaak nog afdekt met je spulletjes. Weinig licht dus in deze koelkast.

Inductiekookplaat en vaatwasser zijn gewoon prima dingen. De vaat is beter droog dan bij mijn oude vaatwasser en de flexzones van de kookplaat zijn een verademing.

Dat is de Novy afzuigkap ook. Die is echt heel stil en doet prima zijn werk.

En tenslotte heeft de Quooker Flex mij echt verrast. Ik had nooit verwacht dat ding zo vaak te gebruiken. We gaan waarschijnlijk wel het 3 litervat omruilen voor de 7 liter. Het duurt erg lang voordat het warme water vanaf de ketel in de keuken is, dus dan is de close-inboiler variant van Quooker een handige optie. Mijn moeder gaat ook voor een nieuwe keuken en dan bestelt zij dus de 7 liter versie en dan switchen we ze.

Tot nu toe dus zeer tevreden over de gemaakte keuzes.

[ Voor 76% gewijzigd door PaT op 14-07-2019 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipkipse

flipkipse

Google it

cryptapix schreef op zondag 14 juli 2019 @ 19:33:
[...]

Heb je al eens een paar posts boven die van jou gekeken? Het gaat in dit topic veelvuldig over apparatuur. Elke keer is de conclusie weer hetzelfde: iedereen heeft andere ervaringen met zowel " top" apparatuur als "budget" apparatuur. Maar een globale indeling kun je wel destilleren uit dit topic.
Ik zie dit inderdaad vaak als "globale" conclusie voorbij komen, maar laten we eerlijk zijn, bij een telefoon kunnen wij als Tweakers prima zeggen; merk "x" is beter als merk "y". Of product "x" is de beste in zijn catogorie, maar bij een vaatwasser kunnen we dit niet? :?

En natuurlijk kan je dan zeggen; ja ligt aan je budget, maar dingen als: prijs-kwaliteitverhouding, de beste of stilste kunnen hier natuurlijk ook gewoon catogorieren zijn, net als in de best buy guides van elke andere catogorie.

En als ik zie hoe snel @Pat even een lijstje opzet denk ik; hij is er dus toch. En ik denk zeker dat deze vele tweakers (waaronder mij) erg kunnen helpen in de zoektocht naar de juiste spullen.

[ Voor 11% gewijzigd door flipkipse op 14-07-2019 21:20 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• KRC
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 05-07 20:35

KRC

Zo gaat onze keuken eruit zien in onze nieuwbouw woning, zijn er erg gelukkig mee. Uitgezocht bij Total Home Concept dit ging via ons project.

Inbouw apparatuur van Siemens, Quooker Flex en Bora Pure.

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/L8bgbHV/17126-F70-3060-444-A-BEC3-4-E1-D46-B65004.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/5BZpRVp/3-F93-F1-D8-5-A0-F-47-C6-9-A90-FC65-A8675136.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/NLNH1Vz/85-BBBF4-A-1035-4-A04-89-B1-45-A1-B42133-E6.jpg

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Nu online
@KRC hoeveel ruimte heb je nog tussen de krukken en de muur? Lijkt mij wat weinig eerlijk gezegd.
En zo'n koelkast moet je van houden, ik begrijp de ruimte maar ik vind het qua looks nu niet helemaal passen. Maar dat is mijn smaak natuurlijk :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KRC

KRC

GeeMoney schreef op zondag 14 juli 2019 @ 21:22:
@KRC hoeveel ruimte heb je nog tussen de krukken en de muur? Lijkt mij wat weinig eerlijk gezegd.
En zo'n koelkast moet je van houden, ik begrijp de ruimte maar ik vind het qua looks nu niet helemaal passen. Maar dat is mijn smaak natuurlijk :) .
Lijkt idd wat small maar is toch ruim 85 cm.
Aan de andere kant ruim een meter.

Ja is smaak I know, mijn vrouw en ik vonden dit de mooiste oplossing voor onze koelkast :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

@KRC ik sluit mij aan bij @GeeMoney. Het komt op mij over dat er ten kostte van alles een eiland moest komen.

Een eiland kost ruimte en dan ook echt veel ruimte. 2,5 meter ben je zo kwijt en dan moet je hem nog aan de andere kant de ruimte geven.
Persoonlijk zou ik in de ruimte die je ons laat zien nooit voor een eiland gaan. Een parallelopstelling zou ik logischer vinden. Zelfs een U-opstelling zou prima kunnen.

[ Voor 5% gewijzigd door PaT op 14-07-2019 21:39 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Nu online
@KRC 85cm is wel krap denk ik ook. Een beetje stoel is 40 a 45cm diep. Om jezelf dus tussen de stoel en het blad in te wurmen heb je nu nog dan krap 40cm zonder de muur te beschadigen?
Ik had denk ik ook voor een parallel of U opstelling gegaan.

[ Voor 14% gewijzigd door GeeMoney op 14-07-2019 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryptapix
KRC schreef op zondag 14 juli 2019 @ 21:19:
Zo gaat onze keuken eruit zien in onze nieuwbouw woning, zijn er erg gelukkig mee. Uitgezocht bij Total Home Concept dit ging via ons project.

Inbouw apparatuur van Siemens, Quooker Flex en Bora Pure.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Nofi, maar mij betreft weer een voorbeeld van “we willen per se een eiland maar het past eigenlijk niet in de ruimte”. Nog los van mijn gevoel dat 85cm ruimte voor de krukken aan de krappe kant is, vraag ik me bij dit soort opstellingen altijd af waarom je vanaf je eiland tegen een muur aan wil kijken.

Ik snap dat een eiland mooi is, maar je moet er wel veel ruimte voor hebben.

Wel leuk idee die koelkast zo. Ik zou echter overwegen om m niet in midden te zetten, maar weet niet of dat esthetisch dan nog mooi is.

[ Voor 12% gewijzigd door cryptapix op 14-07-2019 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KRC

KRC

Heren ik denk echt dat het mee valt en zeker geen ‘we willen perse een kookeiland’. Jammer dat er meteen zo gereageerd word.

Het is allemaal goed doorgemeten en heb zelf tot in den treuren de afstanden uit staan proberen thuis en in de showroom. Ik verwacht echt geen problemen.

Zodra de keuken er staat zal ik jullie mijn ervaringen delen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

@KRC Het is geen zeuren om het zeuren wat we doen. Jij gaat waarschijnlijk 15000 euro (of meer?) besteden aan een keuken. Dan zou het toch ongelooflijk zonde zijn als na plaatsing blijkt dat je nauwelijks goed op je krukken kan gaan zitten?

Als jij zegt dat je het uitgemeten heb en dat het voor jou ruim genoeg is, dan is het helemaal prima! Ik ben benieuwd naar het eindresultaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 224360

KRC schreef op zondag 14 juli 2019 @ 22:30:
Heren ik denk echt dat het mee valt en zeker geen ‘we willen perse een kookeiland’. Jammer dat er meteen zo gereageerd word.

Het is allemaal goed doorgemeten en heb zelf tot in den treuren de afstanden uit staan proberen thuis en in de showroom. Ik verwacht echt geen problemen.

Zodra de keuken er staat zal ik jullie mijn ervaringen delen.
Waarom is het jammer dat er zo gereageerd wordt? Kijk stijl is 1 ding, zwart wit wat iedereen heeft kun je wat van vinden. Zo'n gedrocht van een koelkast ook, ondanks dat het praktisch is. Edit: praktisch in gebruik, als die nissen overal zo blijven wordt het een stoffestijn. Als je dat dicht kunt maken, perfect sluitend, zeker doen!

Maar de tips over de indeling zijn gewoon terecht en nuttig voor anderen die nog een keus moeten maken. Neem minimaal 1 meter loopruimte bij een eiland en met stoelen of krukken liever iets meer.......

Nu raak je bergruimte kwijt, heb je een vreemd uitziende keuken en mis je ruimte. Als jullie er blij mee zijn prima, maar anderen moeten nog keuzes maken en dan helpt het als mensen die zelf met meerdere keukens ervaringen hebben reageren.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 224360 op 14-07-2019 22:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KRC

KRC

Jammer ging niet om jullie reacties die waardeer ik! Ging mij om de opmerking over ‘we willen perse een eiland’.

Met jullie opmerkingen kan ik zeker wat en ik geef jullie gelijk dat het zo lijkt. Moet wel toevoegen dat de krukken er voor de tekening staan maar dat we nog moeten kijken wat we daarmee doen.

Ik ben alleen maar blij met oprechte reacties en hoop ook zeker dat mensen hier wat mee kunnen in de toekomst.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• twodigits
  • Registratie: Augustus 2017
Onze keuken (Systemat) is ook geïnstalleerd. Bora pure, Quooker flex, apparatuur van AEG (stoomoven, 2x koel-vries, vaatwasser). Eiland is 1.20 X 3.10.

Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/311xf81.jpg

Ruimte is groot genoeg om het eiland niet enorm te laten lijken:

Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/24yn70p.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14:13
KRC schreef op zondag 14 juli 2019 @ 22:47:
Jammer ging niet om jullie reacties die waardeer ik! Ging mij om de opmerking over ‘we willen perse een eiland’.

Met jullie opmerkingen kan ik zeker wat en ik geef jullie gelijk dat het zo lijkt. Moet wel toevoegen dat de krukken er voor de tekening staan maar dat we nog moeten kijken wat we daarmee doen.

Ik ben alleen maar blij met oprechte reacties en hoop ook zeker dat mensen hier wat mee kunnen in de toekomst.
Ga nog toch eens goed meten met die tussenruimte van 85cm.

Ik ben laatst bij ons ook aan het meten geweest. Toen mijn vriendin opstond van de tafel en haar stoel naar achteren schoof heb ik een meetlint gepakt en heb ik gemeten. Dat kwam op 86cm. In jouw geval kom je dan dus tegen de muur aan, laat staan dat je er achterlangs kunt lopen als er iemand zit.

De doorgang van een reguliere deur is volgens mij ook 90cm.

Dan de andere kant van het eiland. Als je de klep van de vaatwasser open hebt kan een deurtje aan de overkant niet meer open staan, laat staan dat je elkaar kunt passeren.

Ik zou het eiland tegen de muur aanschuiven, desnoods met een iets breder werkblad. Dan heb je een mooie open werkruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 03-07 16:23
@twodigits Mooi geworden!
Uiteindelijk binnen het oorspronkelijke budget kunnen blijven? Waar komt de keuken nu vandaan? En wat voor werkblad is dat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cryptapix
B-Real schreef op maandag 15 juli 2019 @ 08:42:
[...]

Ga nog toch eens goed meten met die tussenruimte van 85cm.

Ik ben laatst bij ons ook aan het meten geweest. Toen mijn vriendin opstond van de tafel en haar stoel naar achteren schoof heb ik een meetlint gepakt en heb ik gemeten. Dat kwam op 86cm. In jouw geval kom je dan dus tegen de muur aan, laat staan dat je er achterlangs kunt lopen als er iemand zit.

De doorgang van een reguliere deur is volgens mij ook 90cm.
[...]
Eens. Wij hebben ruim een meter tussen kastenwand en eiland. Als er een staat de koken, kan de ander er nog wel achter langs, maar dan moet je toch echt wel opletten dat je elkaar niet raakt (met een hete ovenschaal of zo :+). Let wel, een normale stoel neemt wel wat meer ruimte in beslag dan een barkruk (zeker met het opstaan/gaan zitten.
B-Real schreef op maandag 15 juli 2019 @ 08:42:
[...]

Dan de andere kant van het eiland. Als je de klep van de vaatwasser open hebt kan een deurtje aan de overkant niet meer open staan, laat staan dat je elkaar kunt passeren.

Ik zou het eiland tegen de muur aanschuiven, desnoods met een iets breder werkblad. Dan heb je een mooie open werkruimte.
Dat is vrij gebruikelijk. Wij kunnen ook geen lade van 60cm diep en de vaatwasser (plaat van circa 90cm) tegelijk volledig open zetten (laat staan elkaar dan ook nog eens passeren). Wil je dat wel, dan moet je je eiland ruim 2 meter van je kastenwand zetten 8)7.

edit: ok ik bleek inderdaad te overdrijven @MikeyMan. Onze lade kan verder open dan ik dacht en is minder diep dan ik dacht. Net even opgemeten en onze vaatwasser komt 62,5cm de ruimte in en onze lade 47,5cm, dus dan heb je 110cm nodig om beide volledig open te kunnen zetten. Dat hebben wij niet (ging helaas niet ivm de leidingen die waren aangelegd op een bepaalde afstand en niet eenvoudig meer konden worden verlegd vanwege de vloerverwarming). Maar al zouden we 110cm hebben, dan wordt het elkaar passeren op een ruimte van precies 0 cm ook wel een uitdaging :+

[ Voor 17% gewijzigd door cryptapix op 15-07-2019 11:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:37

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

cryptapix schreef op maandag 15 juli 2019 @ 11:01:
[...]

Eens. Wij hebben ruim een meter tussen kastenwand en eiland. Als er een staat de koken, kan de ander er nog wel achter langs, maar dan moet je toch echt wel opletten dat je elkaar niet raakt (met een hete ovenschaal of zo :+). Let wel, een normale stoel neemt wel wat meer ruimte in beslag dan een barkruk (zeker met het opstaan/gaan zitten.

[...]

Dat is vrij gebruikelijk. Wij kunnen ook geen lade van 60cm diep en de vaatwasser (plaat van circa 90cm) tegelijk volledig open zetten (laat staan elkaar dan ook nog eens passeren). Wil je dat wel, dan moet je je eiland ruim 2 meter van je kastenwand zetten 8)7.
Niet overdrijven, wij hebben 1m20 ertussen, en daar kun je prima de vaatwasser en lade tegelijk open zetten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApexAlpha
  • Laatst online: 07:40
In mijn nieuwe huis staan een losse kitchenette en ijskast en de oude bewoner neemt ze mee.

Dus ik kan óf die nieuw kopen of meteen een nieuwe keuken erin laten zetten. Het is één rechte zijde van 3,30. Dus dat is vrij simpel.

Ik ben bij Keukenkampioen geweest en na 'onderhandelen' en 'actieprijzen' kwam ik op €4250 voor een nieuwe keuken, met inbouwen en oven, inductieplaat, ijskast met vriesvak. Alles redelijk goedkoop, kunststof blad etc...

Bij Bruynzeel zeggen ze niet te onderhandelen en kwam ik al direct op een prijs van €4750 inclusief inbouwen.

Dus dat lijkt redelijk bij elkaar te zitten. Gaat het nog lonen om bij lokale winkels langs te gaan i.p.v. de meubelboulevard? Of gaan die prijzen dan op hetzelfde zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
twodigits schreef op maandag 15 juli 2019 @ 07:52:
Onze keuken (Systemat) is ook geïnstalleerd. Bora pure, Quooker flex, apparatuur van AEG (stoomoven, 2x koel-vries, vaatwasser). Eiland is 1.20 X 3.10.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Slightly offtopic maar wat komt er op je vloer? Het is vrij ongebruikelijk om de keuken al te plaatsen terwijl de vloer nog kaal is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudje88
  • Laatst online: 10:18
PaT schreef op zondag 14 juli 2019 @ 21:03:
En voor als je te lui ben hier een voorzetje

A+
Miele
Gaggenau
Novy
[...]
A
Siemens/Bosch/Neff
AEG
[...]
A-
Pelgrim
Atag
B
Whirlpool
Beko
[...]

Ik vergeet er vast nog heel veel, maar dit zijn zo'n beetje de mainstream merken.

Wat mijn eigen apparatuur betreft, de stoomoven en combimagnetron van Miele uit de Artline zijn toch wel twee fantastische apparaten. Groente en aardappels gaan tegenwoordig standaard de stoomoven in en komen er bijna altijd perfect uit. Bijkomend voordeel is dat ik mijn volledige aandacht op het vlees kan richten en we tegenwoordig ook schnitzels eten zonder zwarte randen ;)

De ovens zijn zo uitgebreid dat je echt moet experimenteren met de standen. Ovenfrites kwam er in de normale stand maar slap uit. Vandaag ontdekte mijn vrouw de 'intensief bakken' instelling (of zo iets) en ik heb nog nooit zulke goede ovenfrites gegeten!

Over de koelkast van Miele ben ik minder enthousiast. Het is een lel van een koelkast en dan zit er 1 lullig lampje in die je vaak nog afdekt met je spulletjes. Weinig licht dus in deze koelkast.

Inductiekookplaat en vaatwasser zijn gewoon prima dingen. De vaat is beter droog dan bij mijn oude vaatwasser en de flexzones van de kookplaat zijn een verademing.

Dat is de Novy afzuigkap ook. Die is echt heel stil en doet prima zijn werk.

En tenslotte heeft de Quooker Flex mij echt verrast. Ik had nooit verwacht dat ding zo vaak te gebruiken. We gaan waarschijnlijk wel het 3 litervat omruilen voor de 7 liter. Het duurt erg lang voordat het warme water vanaf de ketel in de keuken is, dus dan is de close-inboiler variant van Quooker een handige optie. Mijn moeder gaat ook voor een nieuwe keuken en dan bestelt zij dus de 7 liter versie en dan switchen we ze.

Tot nu toe dus zeer tevreden over de gemaakte keuzes.
Volgens mij is ATAG net zo A als Siemens/Bosch/AEG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Ruudje88 schreef op maandag 15 juli 2019 @ 11:20:
[...]

De ATAG Magna lijn zit zelfs een beetje tussen Miele en Siemens in qua prijs.
Qua kwaliteit zit dit ook zeker goed. Vind persoonlijk dat de lijnen tegenwoordig een beetje vaag zijn om te kunnen zeggen A merk B merk C merk.

Zo kun je bij Bosch prima een super goedkoop apparaat kopen wat zwaar onder doet voor een midden segment lijn Whirlpool apparaat. Echter zijn er natuurlijk wel merken die allemaal onder een fabriek vallen die een merk pakken per segment. Zo doet pelgrim eigenlijk niets in het midden tot hoog segment qua apparatuur en ETNA doet met name het laag segment waar ATAG weer het midden tot hoog segment bedient.

Game PC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kabeltjekabel
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 13-02-2021
charrel schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 12:28:
[...]

AEG IKE95471fb inductieplaat
[...]
Inductieplaat toch maar gewijzigd naar een 2 fasen plaat van 7.4 kWh en niet 11.1kWh die krachtstroom nodig heeft. Kostenplaatje wordt dan weer een stukje hoger en ik hou zolang mogelijk mijn oude ferrarismeter, die mooi achteruit rent.
Dat scheelt ook weer een paar honderd euro.
Die vlieger gaat niet op. AEG platen hebben maar 1 nulgeleider, dus tenzij je 1x50A hoofdaansluiting hebt met 32A eindgroep en een Vynckier aansluitdoos met 6mm2 gaat gebruiken is de enige juiste aansluiting op (2 van) 3-fasen ;)

Verder; denk je nu serieus dat er ooit een situatie komt waarin ferrarisbezitters wel saldering krijgen en de rest niet? Haha, echt niet.

Als je geen 3-fase wilt, moet je een kookplaat zoeken met 2 nulgeleiders. O.a. platen van de BSH groep (Bosch / Siemens..) hebben dat.

[ Voor 7% gewijzigd door kabeltjekabel op 15-07-2019 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

kabeltjekabel schreef op maandag 15 juli 2019 @ 11:41:
[...]

Verder; denk je nu serieus dat er ooit een situatie komt waarin ferrarisbezitters wel saldering krijgen en de rest niet? Haha, echt niet.
als je geen losse terugtel-meter hebt saldeert hij automatisch. Of bedoel je dat ferrarismeters dan verplicht onder dwang gewisseld gaan worden o.i.d.? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

kabeltjekabel schreef op maandag 15 juli 2019 @ 11:41:
[...]

Die vlieger gaat niet op. AEG platen hebben maar 1 nulgeleider, dus tenzij je 1x50A hoofdaansluiting hebt met 32A eindgroep en een Vynckier aansluitdoos met 6mm2 gaat gebruiken is de enige juiste aansluiting op (2 van) 3-fasen ;)

Als je geen 3-fase wilt, moet je een kookplaat zoeken met 2 nulgeleiders. O.a. platen van de BSH groep (Bosch / Siemens..) hebben dat.
Gaat me er meer om dat ze nu niet kunnen zien hoeveel ik gebruik, dus geen transport kosten enz. Dat scheelt toch ook weer ;)
Niet elke 2 fase plaat kan dus op de bestaande situatie.... Bah, dacht dat ik het snapte.
[/quote]
Bosch en Siemens hebben geen 90cm die geen krachtstroom nodig heeft. Dat is allemaal 11.1kWh dacht dat ik nu met die 7.4kWh goed zat...
We hebben een brede plaat nodig, jongste dochter heeft coeliakie dus er staan vaak veel pannen op de plaat. Op de huidige 80cm (gas) is het net te smal met 5 pitten.

[ Voor 15% gewijzigd door charrel op 15-07-2019 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phorcys
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 12:43
Ruudje88 schreef op maandag 15 juli 2019 @ 11:20:
[...]

Dat is mij ook verteld echter vond ik de prijs van ATAG redelijk hoog (vond zelf de ATAG matrix lijn erg mooi) t.o.v. de studioline van siemens of de variant van Bosch waardoor ik uitendelijk toch alles voor Siemens heb gekozen. Mijn eerste keus was Bosch maar prijs technisch was Siemens bij de leverancier gunstiger.

De deurtjes van de ovens vond ik bij Siemens en Bosch toch net iets steviger dan de Matrix lijn van ATAG terwijl dit bij de magna lijn eigenlijk hetzelfde aanvoelde.

Ik ben van mening dat het meer smaak en voorkeur is en dat het per keuken leverancier nog een verschil in prijs kan zitten tussen de merken. En of je al je zichtbare apparatuur uit dezelfde serie wil hebben ja of nee, vond de afzuigkappen van siemens/bosch weer net wat mooier dan van Atag.

[ Voor 8% gewijzigd door Phorcys op 15-07-2019 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Dubbel

[ Voor 98% gewijzigd door charrel op 15-07-2019 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

charrel schreef op maandag 15 juli 2019 @ 11:55:
[...]

Gaat me er meer om dat ze nu niet kunnen zien hoeveel ik gebruik, dus geen transport kosten enz. Dat scheelt toch ook weer ;)
Niet elke 2 fase plaat kan dus op de bestaande situatie.... Bah, dacht dat ik het snapte.
[/quote]
Bosch en Siemens hebben geen 90cm die geen krachtstroom nodig heeft. Dat is allemaal 11.1kWh dacht dat ik nu met die 7.4kWh goed zat...
We hebben een brede plaat nodig, jongste dochter heeft coeliakie dus er staan vaak veel pannen op de plaat. Op de huidige 80cm (gas) is het net te smal met 5 pitten.
Het neemt wat ruimte in, maar de bora classic platen kun je in feite indeloos combineren en worden op een normale groep aangesloten. Mag wat kosten, dat wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

[...]

[/quote]
Je kunt iedere Bosch / Siemens ( net als alle andere 11kw platen) gewoon op een 2x 16a groep aan sluiten. Je kunt dan allleen wel maximaal 2x boost gebruiken. (dat zal het zelfde zijn met een 90cm 2x 16a plaat zijn van een andere leverancier.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel
woekele schreef op maandag 15 juli 2019 @ 11:51:
[...]

als je geen losse terugtel-meter hebt saldeert hij automatisch. Of bedoel je dat ferrarismeters dan verplicht onder dwang gewisseld gaan worden o.i.d.? :)
Als salderen er af gaat gaat dat inderdaad geheid gebeuren.
[...]

Er is nu geen verschil qua verrekening, en dat gaat er ook nooit zijn. :z

Als je niet wilt dat ze kunnen zien wat je verbruikt vraag je gewoon om een "niet-slimme" digitale meter. Die hebben ze ook gewoon. Die heeft geen radio en daar moet je dus gewoon zelf je meterstanden doorgeven.

Die 7 kW gaat op met twee pitten op Boost, dan doen de andere drie pitten het dus niet. Die linker "strook" is maximaal 3,7 kW en de rechter drie pitten zijn maximaal 3,7 kW.

5-pits 90cm inductie plaat met 7,4 kW is gewoon een gecastreerde plaat. Gewoon 3-fase regelen en een 11 kW plaat kopen.
Shunt schreef op maandag 15 juli 2019 @ 12:13:
[...]

Je kunt iedere Bosch / Siemens ( net als alle andere 11kw platen) gewoon op een 2x 16a groep aan sluiten. Je kunt dan allleen wel maximaal 2x boost gebruiken. (dat zal het zelfde zijn met een 90cm 2x 16a plaat zijn van een andere leverancier.
Nope, want de 11 kW platen hebben ook gewoon maar 1 nulgeleider.

Ook werkt de vermogenslimitering (optie C7 in het instellingen menu van bijv. de Siemens eh975lvc1e) slechts over de totale plaat, dus ook al limiteer je dat op 7,5 kW dan heb je alsnog gewoon een (max) 7,4 kW deel op 16A aangesloten en een (max) 3,7 kW deel op de andere helft van de kookgroep.

Waarom is dit nou zo moeilijk om te begrijpen :?

>Alle platen zijn geschikt voor 3-fase aansluiting
>Slechte enkele platen zijn geschikt voor 1-fase aansluiting met in Nederland gangbare materialen en aansluitingen

:z

Elke keukenboer en electriciën die anders beweerd is gewoon aan het knoeien.

[ Voor 23% gewijzigd door kabeltjekabel op 15-07-2019 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

MikeyMan schreef op maandag 15 juli 2019 @ 12:06:
[...]

Het neemt wat ruimte in, maar de bora classic platen kun je in feite indeloos combineren en worden op een normale groep aangesloten. Mag wat kosten, dat wel :)
Dat is geen optie, minimum van 5 pitten nodig. Bora heeft een afzuiger in het midden. Daar kan geen pan op ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kabeltjekabel
charrel schreef op maandag 15 juli 2019 @ 12:20:
[...]

Dat is geen optie, minimum van 5 pitten nodig. Bora heeft een afzuiger in het midden. Daar kan geen pan op ;)
https://www.mijnaansluiting.nl/ ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

charrel schreef op maandag 15 juli 2019 @ 12:20:
[...]

Dat zeg ik; je kunt ze oneindig combineren.
Plaat - rooster - plaat -rooster - plaat zeg maar.

Heb je zes pitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel
MikeyMan schreef op maandag 15 juli 2019 @ 12:23:
[...]

Dat zeg ik; je kunt ze oneindig combineren.
Plaat - rooster - plaat -rooster - plaat zeg maar.

Heb je zes pitten.
Zijn keukenruimte zal niet onbeperkt zijn.. ;)

Los daarvan vind ik het er maar uiterst onpraktisch uitzien, die Bora afzuiging.

[ Voor 12% gewijzigd door kabeltjekabel op 15-07-2019 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

kabeltjekabel schreef op maandag 15 juli 2019 @ 12:23:
[...]

Zijn keukenruimte zal niet onbeperkt zijn.. ;)

Los daarvan vind ik het er maar uiterst onpraktisch uitzien, die Bora afzuiging.
Tsjah, wellicht niet direct de beste oplossing, maar het is wel 'een' optie.
'Onpraktisch uitzien' is wel een heel erg vrijblijvende terminologie.

Overigens hebben wij voor de keren dat er echt vijf pitten nodig zijn (toegegeven, haast nooit) nog een losse inductiepit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

MikeyMan schreef op maandag 15 juli 2019 @ 12:25:
[...]

Tsjah, wellicht niet direct de beste oplossing, maar het is wel 'een' optie.
'Onpraktisch uitzien' is wel een heel erg vrijblijvende terminologie.

Overigens hebben wij voor de keren dat er echt vijf pitten nodig zijn (toegegeven, haast nooit) nog een losse inductiepit.
Wij gebruiken dus heel vaak 5 pitten, omdat we niet allemaal glutenvrij eten. Dus vaak al 1 extra pan met de glutenvrije spullen, soms 2. Dan schiet het aardig op. Huis wordt nu uitgebouwd, dat kost al genoeg.
Budgetplafond is wel inzicht, 3k voor een bora plaat die ik niet mooi vind en de vrouw die absoluut geen afzuiging in de plaat wil komt er dus niet O-)
Gecastreerde plaat met 5 pits van totaal 7360 watt zal wel meevallen, zeker als je van het gas komt. Dat 'boost" nooit. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel
Maakt weinig uit. Tenzij je 1x50A of hoger hebt en een 32A groep kunt zetten moet je toch over naar 3-fasen, en als je toch al 3-fase hebt is er geen reden meer om de 7,4 kW plaat te kopen; de 11 kW plaat is zelfs een tientje goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16:33
twodigits schreef op maandag 15 juli 2019 @ 07:52:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mooie keuken! Ik was nog even plattegronden met maatvoering aan het zoeken, zou je die willen delen?
Pagina: 1 ... 96 ... 518 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1