Heb je ook een plattegrond of een render waar het hoekje rechts naast het fornuis te zien is?MeteoVir schreef op zondag 2 december 2018 @ 11:26:
[...]
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
Ongeveer een jaar terug heb ik hier samen met jullie gekeken naar de beste manier om onze keuken in te richten. Wellicht vinden jullie het leuk om te zien wat er van is gekomen.
We hebben bij eigenlijk alle grote keukenleveranciers gekeken. Van Keukenloods, tot Siematic, tot Ikea, in Duitsland, in Nederland enz. enz. Eigenlijk nergens was het mogelijk om een keuken te vinden die ons beviel qua ontwerp en prijs. Uiteindelijk heb ik na het advies hier besloten om zelf potlood en papier ter hand te nemen om te komen tot een ontwerp waar we tevreden mee zijn en zijn we daarmee verschillende bedrijven af gegaan voor een offerte.
De ruimte.

Het ontwerp.
Bovenaanzicht

Achteraanzicht

Later hebben we besloten om de keuken iets groter te maken en het eiland aan de linker kant aan de muur aan te laten sluiten. Waardoor je een groter werkblad krijgt. Het leek ons namelijk handig om de spoelbak, de kookplaat, en de afwasmachine aan 1 kant te plaatsen zodat je geen natte afwas of groente boven de vloer hoeft te houden.
Uiteindelijk hebben we een meubelmaker in Amsterdam gevonden die een keuken naar onze smaak (staal en eikenhout) kon maken die ook binnen ons budget past. Werkblad en apparatuur heb ik zelf besteld bij 123 apparatuur en 123werkblad. Deze zijn geinstalleerd door de loodgieter die ook onze badkamer heeft gedaan.
De keuken bestaat uit een gelast stalen frame, multiplex kasten en massief eikenhouten fornten.
Het stalen frame in de ruimte geplaatst zodat het werkblad ingemeten kan worden.

De frontjes zonder afwerking

De keuken half afgewerkt

Eindresultaat

Vandaag gaan we de keuken langzaamaan inrichten. De koof van de afzuigpijp moet nog afgemaakt worden, er moeten nog een paar tegels tegen de muur en de vuilnisbak gaat nog weg. Verder is het meeste wel gedaan.
Leerpunten.
We zijn nog op zoek naar een houten bestekbak in de maat 47,5 bij 106. Jullie nog ideeën waar ik die tegen een redelijke prijs en kwaliteit kan vinden?
We hebben bij eigenlijk alle grote keukenleveranciers gekeken. Van Keukenloods, tot Siematic, tot Ikea, in Duitsland, in Nederland enz. enz. Eigenlijk nergens was het mogelijk om een keuken te vinden die ons beviel qua ontwerp en prijs. Uiteindelijk heb ik na het advies hier besloten om zelf potlood en papier ter hand te nemen om te komen tot een ontwerp waar we tevreden mee zijn en zijn we daarmee verschillende bedrijven af gegaan voor een offerte.
De ruimte.

Het ontwerp.
Bovenaanzicht

Achteraanzicht
Later hebben we besloten om de keuken iets groter te maken en het eiland aan de linker kant aan de muur aan te laten sluiten. Waardoor je een groter werkblad krijgt. Het leek ons namelijk handig om de spoelbak, de kookplaat, en de afwasmachine aan 1 kant te plaatsen zodat je geen natte afwas of groente boven de vloer hoeft te houden.
Uiteindelijk hebben we een meubelmaker in Amsterdam gevonden die een keuken naar onze smaak (staal en eikenhout) kon maken die ook binnen ons budget past. Werkblad en apparatuur heb ik zelf besteld bij 123 apparatuur en 123werkblad. Deze zijn geinstalleerd door de loodgieter die ook onze badkamer heeft gedaan.
De keuken bestaat uit een gelast stalen frame, multiplex kasten en massief eikenhouten fornten.
Het stalen frame in de ruimte geplaatst zodat het werkblad ingemeten kan worden.
De keuken half afgewerkt
Eindresultaat
Vandaag gaan we de keuken langzaamaan inrichten. De koof van de afzuigpijp moet nog afgemaakt worden, er moeten nog een paar tegels tegen de muur en de vuilnisbak gaat nog weg. Verder is het meeste wel gedaan.
Leerpunten.
- Als je zelf niet goed weet wat je wilt, kunnen keukenadviseurs je niet goed adviseren.
- Kwaliteit kost geld, maar niet zoveel als sommige keukenadviseurs je willen laten geloven.
- Net zo lang doorzoeken totdat je hebt gevonden wat je zoekt is frustrerend maar in ons geval de moeite waard.
- Het is mogelijk om ergens anders de apparatuur te kopen dan de kasten, maar een goede coördinatie is dan heel belangrijk. Ik heb dat zelf gedaan en de loodgieter die het installeerde was er steeds bij als dat nodig was. Deze heeft mij voor een aantal fouten behoed, bijvoorbeeld bij het inmeten van het blad.
We zijn nog op zoek naar een houten bestekbak in de maat 47,5 bij 106. Jullie nog ideeën waar ik die tegen een redelijke prijs en kwaliteit kan vinden?
-
[ Voor 100% gewijzigd door MeteoVir op 03-12-2018 19:39 ]
Gave keuken hoor! Ben je bij de keukenboeren überhaupt gelijkwaardige keukens tegengekomen? Heb ze nog niet gezien in deze combi.NLS_ schreef op zondag 2 december 2018 @ 11:58:
Ongeveer een jaar terug heb ik hier samen met jullie gekeken naar de beste manier om onze keuken in te richten. Wellicht vinden jullie het leuk om te zien wat er van is gekomen.
De ruimte.
[Afbeelding: Keuken ruimte]
Het ontwerp.
Bovenaanzicht
[Afbeelding]
Achteraanzicht
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
De keuken half afgewerkt
[Afbeelding]
Eindresultaat
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Leerpunten.Al met al ben ik tevreden over de keuken. Gisteren zijn de frontjes in de olie gezet en nemen we hem in gebruik. Ik ben benieuwd naar wat jullie er van vinden!
- Als je zelf niet goed weet wat je wilt, kunnen keukenadviseurs je niet goed adviseren.
- Kwaliteit kost geld, maar niet zoveel als sommige keukenadviseurs je willen laten geloven.
- Net zo lang doorzoeken totdat je hebt gevonden wat je zoekt is frustrerend maar in ons geval de moeite waard.
- Het is mogelijk om ergens anders de apparatuur te kopen dan de kasten, maar een goede coördinatie is dan heel belangrijk. Ik heb dat zelf gedaan en de loodgieter die het installeerde was er steeds bij als dat nodig was. Deze heeft mij voor een aantal fouten behoed, bijvoorbeeld bij het inmeten van het blad.
Mag ik vragen waar je nu uiteindelijk uit uit bent gekomen qua prijs?
Ruimte tussen eiland en de wand, hoe bevalt dat?
Thanks.MikeyMan schreef op zondag 2 december 2018 @ 12:31:
[...]
Gave keuken hoor! Ben je bij de keukenboeren überhaupt gelijkwaardige keukens tegengekomen? Heb ze nog niet gezien in deze combi.
Mag ik vragen waar je nu uiteindelijk uit uit bent gekomen qua prijs?
Ruimte tussen eiland en de wand, hoe bevalt dat?
Het staal heb ik nergens zo gevonden. De meubelmaker heeft dit besteld bij een lasser. Hij werkt heel veel met RVS en andere metalen kasten. Eikenhouten kasten kun je op heel veel plekken krijgen, maar vaak is het niet massief en dat wilde wij wel.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Ik weet nog goed hoe de ruimte bevalt tussen eiland en achterwand. We hebben het pas een dag in gebruik. Tot nu toe prima.
Verwijderd
Ziet er mooi uit, maar meer dan 20k? Ik vind het lastig, maar aan de hoge kant. Zal eens vergelijken als ik straks m'n plaatjes en definitieve prijs krijg. @MeteoVir
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2018 14:47 ]
@Verwijderd Als je veel eikenhout in je keuken hebt, ben je nou eenmaal een stuk duurder uit.
PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023
Verwijderd
Ik had het over de keuken van @MeteoVir . Die zelfgemaakte keuken kan ik moeilijk plaatsen en is niet mijn smaak.hansvk schreef op zondag 2 december 2018 @ 15:00:
@Verwijderd Als je veel eikenhout in je keuken hebt, ben je nou eenmaal een stuk duurder uit.
Aha, ok. Dan ben ik het wel met je eens :-)
PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023
@NLS_
Erg bijzondere keuken. Niet mijn smaak maar wel iets totaal anders als wat hier allemaal voorbij komt.
Ben je niet bang dat je fronten krom gaan trekken? Het lijkt erop dat ze allemaal in dezelfde richting verlijmd zijn en dat is echt vragen om problemen.
Erg bijzondere keuken. Niet mijn smaak maar wel iets totaal anders als wat hier allemaal voorbij komt.
Ben je niet bang dat je fronten krom gaan trekken? Het lijkt erop dat ze allemaal in dezelfde richting verlijmd zijn en dat is echt vragen om problemen.
Untappd: Kapitein_Merijn
De prijs valt mij eerlijk gezegd nog mee. Inderdaad uniek hoor zo!
Had denk ik zelf het staal zwart gespoten
Had denk ik zelf het staal zwart gespoten
Na veel oriënteren zijn we uiteindelijk toch voor een keuken gevallen die standaard in de winkel staat. Standaard zit in deze keuken AEG en hoewel ik vooral voor Siemens wilde gaan, ben ik ook tevreden met AEG.
We hebben de apparatuur opgezocht en zien dat de actuele waarde van de huidige apparatuur rond de 3500 ligt inclusief spoelbak en kraan (vergelijkingen bij 123apparatuur en keukenloods).
Nou hebben wij andere wensen en ben ik e.e.a gaan zoeken als vervangen. We koken graag en daarom wilde we b.v. een grote koelkast + vriezer en wilde we ook graag inductie. Uiteindelijk zijn we op deze apparatuur uitgekomen:
Kookplaat: AEG IKE85471FB (flexzone was een must en Hob2Hood, niet per se noodzakelijk maar toch)
Afzuigkap: AEG DIE5960HG (ook Hob2Hood en vinden we veruit de mooiste)
Vaatwasser: AEG FSE83700P (besteklade en niet zo'n bakje)
Combimagnetron: AEG CMK56500MM
Vriezer: AEG ABE81826NC (178cm)
Koelkast: AEG SKE81821DS (178cm)
Zien jullie hier nog dingen in dat je denkt van: dat kan goedkoper of dat het b.v. een verjaard model.. Het is best een zoektocht
We hebben de apparatuur opgezocht en zien dat de actuele waarde van de huidige apparatuur rond de 3500 ligt inclusief spoelbak en kraan (vergelijkingen bij 123apparatuur en keukenloods).
Nou hebben wij andere wensen en ben ik e.e.a gaan zoeken als vervangen. We koken graag en daarom wilde we b.v. een grote koelkast + vriezer en wilde we ook graag inductie. Uiteindelijk zijn we op deze apparatuur uitgekomen:
Kookplaat: AEG IKE85471FB (flexzone was een must en Hob2Hood, niet per se noodzakelijk maar toch)
Zien jullie hier nog dingen in dat je denkt van: dat kan goedkoper of dat het b.v. een verjaard model.. Het is best een zoektocht
Kijk als je voor een maatwerk optie gaat ga dan ook voor iets wat je nergens anders ziet of kunt krijgen!NLS_ schreef op zondag 2 december 2018 @ 11:58:
De ruimte.
[Afbeelding: Keuken ruimte]
Het ontwerp.
Bovenaanzicht
[Afbeelding]
Achteraanzicht
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
De keuken half afgewerkt
[Afbeelding]
Eindresultaat
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Leerpunten.Al met al ben ik tevreden over de keuken. Gisteren zijn de frontjes in de olie gezet en nemen we hem in gebruik. Ik ben benieuwd naar wat jullie er van vinden!
Erg mooi uit de verf gekomen zo!
Het is niet direct mijn smaak maar ik vind het wel echt een super cool concept. Hebben jullie ook nog overwogen om juist voor zwart / blauw staal te gaan? Mijn mening is een beetje gekleurd aangezien mijn woonkamer eiken is + grof gelast zwart staal. (je hebt me nu wel een goed idee gegeven voor een toekomstige keuken
Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"
Met SketchUp kun je ook het e.e.a..Verwijderd schreef op zondag 2 december 2018 @ 01:00:
Druk bezig met het inrichten van een concept keuken.. welke software/keukenplanner raden jullie aan om visuals te krijgen? Ik zie hier hele mooie uitwerkingen voorbij komen maar geen idee hoe dit gedaan wordt.
Leuk om de reacties te lezen. Het blijkt dat smaken verschillen, gelukkig maar.
Over het verlijmen van het eiken in dezelfde richting, ik heb eigenlijk niet goed nagedacht bij hoeveel het mogelijk zou kunnen gaan werken. Heb met de keukenbouwer afgesproken dat hij over een maand nog eens terug komt om alle kastdeuren opnieuw af te stellen dus tegen die tijd zal ik het wel weten.
We hebben er ook over nagedacht om het staal zwart te poedercoaten net als we met de trap hebben gedaan. Was een prima optie geweest, maar we hebben toch voor staal gekozen. We vonden dat een iets mooiere uitstraling geven, en we hebben al veel zwarte accenten in huis.
Over het verlijmen van het eiken in dezelfde richting, ik heb eigenlijk niet goed nagedacht bij hoeveel het mogelijk zou kunnen gaan werken. Heb met de keukenbouwer afgesproken dat hij over een maand nog eens terug komt om alle kastdeuren opnieuw af te stellen dus tegen die tijd zal ik het wel weten.
We hebben er ook over nagedacht om het staal zwart te poedercoaten net als we met de trap hebben gedaan. Was een prima optie geweest, maar we hebben toch voor staal gekozen. We vonden dat een iets mooiere uitstraling geven, en we hebben al veel zwarte accenten in huis.
Ik vind het werkelijk een ontzettend toffe keuken 
Het eiland tegen de muur aanschuiven is een goede keuze geweest denk ik. De wijnkoeler vind ik een beetje overkill (vooral het formaat), maar als je fanatiek wijndrinker bent dan is de keuze al wat logischer natuurlijk
Het eiland tegen de muur aanschuiven is een goede keuze geweest denk ik. De wijnkoeler vind ik een beetje overkill (vooral het formaat), maar als je fanatiek wijndrinker bent dan is de keuze al wat logischer natuurlijk
De ALNO keukenplanner is een goed beginpunt: https://www.alno.de/filea...iles/ALNO_KPLSetup17b.exe.Verwijderd schreef op zondag 2 december 2018 @ 01:00:
Druk bezig met het inrichten van een concept keuken.. welke software/keukenplanner raden jullie aan om visuals te krijgen? Ik zie hier hele mooie uitwerkingen voorbij komen maar geen idee hoe dit gedaan wordt.
Niet te simpel zoals de online planners van Ikea of Grando/Nuva. Met F4 is een menu op te roepen waar je alle maten/posities etc. echt zelf kunt bepalen.
Uiteraard zijn de echt merk-specifieke tekeningen niet zomaar zelf te maken (hoewel Systemat wel in Sketchup zit)
WP: Toshiba Estia 8kW split HWT-801H(R)W-E + HWT-1101 binnenunit met 300 liter SWW tank. PV: 4 strings, totaal 12590 Wp
Bij je ladefronten zal het wel meevallen maar bijvoorbeeld de koelkastdeur gaat gegarandeerd werken.NLS_ schreef op maandag 3 december 2018 @ 09:31:
Een aantal keukenfabrikanten gebruikt daarom voor de fronten hout wat op deze manier verlijmd is:

Vind je het trouwens niet vervelend dat je geen terugvallende plint hebt? Of is dit wellicht een bewust compromis?
[ Voor 5% gewijzigd door Kapitein Merijn op 03-12-2018 11:13 ]
Verwijderd
Wij zijn ons aan het oriënteren op een nieuwe keuken en we zouden graag wat feedback krijgen over de keuken an sich, maar zeker ook over de prijs!
Hier een afbeelding van de indeling.

We hebben nu één offerte liggen van Keukentotaal:
Keuken: Nolte S19 Soft Lack
Kleur: wit softmat
Greepcombinatie: Matrix Art rvs decor
Hoogte onderkast: 90 cm
Hoogte hoge kast 225 cm
Prijs: 5.849,-
Blad: Keramiek van Topline Calacatta Silk incl smetplint 6 cm en spatwand 100 cm x 96 cm
Prijs: 4.591,-
Apparatuur
Vrieskast Siemens GI21VAD30
Vaatwasser Siemens SN836X12IE
Inductiekookplaat Siemens EX977LXC1E
Afzuigunit Novy 820
Spoelbak Reginox New York R27646
Afvalverzamelsysteem Cox 8012446
Kraan Grohe Concetto (art.?)
Prijs: 5.574,-
Montage
Prijs: 895,-
Totaal prijs: 16.909,-
We hebben zelf al een Siemens combimagnetron en koelkast.
Verder hebben we een offerte gekregen van Superkeukens, maar ondanks twee bezoeken zaten er nog zoveel fouten in de offerte
dat we hier niet verder mee gegaan zijn. Zij kwamen bij de eerste offerte op 15.000,-. Hier ging heb om een Keller keuken, ook gelakt front, greeploos met keramisch blad van Dekker en dezelfde apparatuur.
Alvast dank voor jullie input!
Hoogte hoge kast 225 cm
Blad: Keramiek van Topline Calacatta Silk incl smetplint 6 cm en spatwand 100 cm x 96 cm
Apparatuur
Afzuigunit Novy 820
Montage
Verder hebben we een offerte gekregen van Superkeukens, maar ondanks twee bezoeken zaten er nog zoveel fouten in de offerte
Nee helaas. Hebben inmiddels (lees een half jaar geleden) een Schüller keuken gekocht bij Kuchenland Ekelhoff Nordhorn. Deze wordt in februari geplaatst.DutchChelsea schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 16:17:
[...]
Heb je hier ooit een reactie op gekregen? En als je een Beckermann keuken hebt: wat zijn je ervaringen?
Ik heb om die reden staalprofielen onder in mijn massief beuken werkblad gefreesd. Met name bij de oven en de vaatwasser heeft deze anders de neiging om krom te gaan staan. Laat het hout warmer worden en het vochtgehalte daalt -> krimp -> bol staan.NLS_ schreef op maandag 3 december 2018 @ 09:31:

Dat idee. Die kan je ook krijgen in hoogtes van bijv 12mm zodat ze in een relatief dun front kunnen worden gezet. Als ik jou was zou ik overwegen dat achteraf alsnog te laten doen bij vaatwasser, koelkast en deur boven de oven.
Ik heb een betaalde 2025 WinRAR licentie (geen leugen)
@B-Real Ik zou mijzelf eerder een enthousiaste dan een fanatieke wijndrinker noemen. De grootte van de koeler is ook meer dan ik nodig heb, zijn maar een paar wijnen die beter worden van lang (10 jaar +) bewaren en die zo'n kast verdienen. Het prijsverschil tussen grote en kleine wijnkasten was echter dusdanig klein dat we voor een grote zijn gegaan.
@Kapitein Merijn Het niet hebben van een terugvallende plint vond ik overkomelijk. De stalen balk draagt de keuken en maakt hem stabiel. Misschien dat ik bij veel snijwerk bij de afwasmachine ga staan waar geen plint zit. Ik heb nog geen moment gedacht aan het kromtrekken van de deurtjes, zal eens aan die keukenbouwer vragen.
@leecher Das een elegante oplossing, dank voor de tip.
@Kapitein Merijn Het niet hebben van een terugvallende plint vond ik overkomelijk. De stalen balk draagt de keuken en maakt hem stabiel. Misschien dat ik bij veel snijwerk bij de afwasmachine ga staan waar geen plint zit. Ik heb nog geen moment gedacht aan het kromtrekken van de deurtjes, zal eens aan die keukenbouwer vragen.
Als ik jou was zou ik eens een waterpas tegen de fronten aanhouden.NLS_ schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 11:08:
@B-Real Ik zou mijzelf eerder een enthousiaste dan een fanatieke wijndrinker noemen. De grootte van de koeler is ook meer dan ik nodig heb, zijn maar een paar wijnen die beter worden van lang (10 jaar +) bewaren en die zo'n kast verdienen. Het prijsverschil tussen grote en kleine wijnkasten was echter dusdanig klein dat we voor een grote zijn gegaan.
Misschien vertekent het maar op deze foto lijkt het erop dat je ladefronten al krom zijn.
Als je naar de lade rechtsonder kijkt zie je dat de boven- en onderzijde van het front binnen het frame ligt en het midden steekt er voorbij. Bij de lade onder de spoelbak zie je ook dat het bovenste gedeelte van het front dieper in het frame valt.
Eigenlijk ook heel logisch natuurlijk. De fronten zijn horizontaal verlijmd dus hebben al de neiging bol te gaan staan. Als het bovenste gedeelte van front nog vaste geschroefd had kunnen worden op de ladebak was de kans al een stuk kleiner geweest.
Ik vraag me eerlijk gezegd af hoeveel keukens de timmerman al heeft gemaakt.
@Kapitein Merijn
hout werkt sowieso, een waterpas er tegenaan houden gaat je weinig nuttige informatie opleveren. Ik kan je nu al vertellen dat die fronten niet allemaal recht zijn, en al zou het zo zijn dan is dat volgende week waarschijnlijk weer anders. Dat geeft allemaal niks, hoort erbij en is voor een deel de charme van het materiaal. Het moet wel functioneel blijven (geen klemmende deuren bijv) en er ook nog leuk uit blijven zien. Je moet dat soms een handje helpen met wat details. Gelukkig is dat allemaal achteraf vrij eenvoudig te doen, ook als de boel al een beetje krom begint te staan is dat nog terug te draaien.
hout werkt sowieso, een waterpas er tegenaan houden gaat je weinig nuttige informatie opleveren. Ik kan je nu al vertellen dat die fronten niet allemaal recht zijn, en al zou het zo zijn dan is dat volgende week waarschijnlijk weer anders. Dat geeft allemaal niks, hoort erbij en is voor een deel de charme van het materiaal. Het moet wel functioneel blijven (geen klemmende deuren bijv) en er ook nog leuk uit blijven zien. Je moet dat soms een handje helpen met wat details. Gelukkig is dat allemaal achteraf vrij eenvoudig te doen, ook als de boel al een beetje krom begint te staan is dat nog terug te draaien.
@leecher
Het is ook niet als kritiek naar @NLS_ bedoeld hoor (hooguit naar de interieurbouwer).
Uiteraard hoeft een dergelijke keuken niet perfect te zijn, dat ben ik zeker met je eens.
Ik vind echter wel dat als je dergelijke bedragen uitgeeft het ook technisch in orde moet zijn. In mijn ogen is dat niet zo.
Het is ook niet als kritiek naar @NLS_ bedoeld hoor (hooguit naar de interieurbouwer).
Uiteraard hoeft een dergelijke keuken niet perfect te zijn, dat ben ik zeker met je eens.
Ik vind echter wel dat als je dergelijke bedragen uitgeeft het ook technisch in orde moet zijn. In mijn ogen is dat niet zo.
Ook maar eens onze keuken showen. Eind 2017 heb ik de volgende 'woonkeuken' in elkaar gezet:

Kastjes, panelen en werkblad komen van IKEA. Panelen type Torhamn. Werkbladen Oxsten Wit.
Apparatuur gekocht bij Keukenloods.nl.
Afzuigkap zelfbouw.
Afvoeren geboord 2x 90mm door gewapend beton. Daarna wachtte mij de klus om de afvoeren in de kruipruimte te verleggen. Mijn geluk, er stond 10 cm water in...
Met stip de meest vervelende klus.

Waterleidingen verlegd. De waterleiding naar het kookeiland via de cementdekvloer. Meer hakwerk dus. Daarna hebben we een bedrijf ingeschakeld voor de vloerverwarming. De laag egaline is daarna aangebracht door de Marmoleum-man.

Kasten en panelen monteren en plaatsen.

Tegelwerk op achterwand.

Kookeiland. Rechts de spoelbak door IKEA reeds verlijmd in werkblad. Daarna heb ik er een Quooker ingeplaatst. Links de sparing voor de inductie kookplaat van Miele. Een plaat die vlak in het werkblad ligt. Dit heeft de nodige zorgen en problemen gekost mede doordat de hoekjes niet strak waren gezaagd/gefreesd in de fabriek. IKEA is daarvoor langsgeweest, of beter ze sturen derden langs. Deze persoon heeft daadwerkelijk met een schuurpapiertje geschuurd. Heel professioneel.
Maar goed de kookplaat past er netjes in, en het blijft IKEA, en geen Bulthaup.

Stalen frames voor de afzuigkap gelast en bevestigd met chemische ankers.

Houtwerk aangebracht en vervolgens schuren, plamuren en schilderen. De afzuigkap heeft een externe motor. Ook heb ik een kabelgoot opgehangen voor elektra voor de bevestiging van de lampen.

En het eindresultaat.

Proces in een notendop. Ongeveer twee maanden lopen schuiven in de IKEA keukenplanner. Steeds weer nieuwe iteraties maken en veel inspiratie opdoen via internet (foto's van in mijn ogen fraaie keukens). Daarna onderzoek gaan doen welke apparaten we exact wilden en hoe dat te integreren in de IKEA keuken, dus montagehandleidingen bekijken, bellen en mailen naar fabrikanten. Uiteindelijk bouwen. Ik moet zeggen dat het me alles tegenviel qua tijd. Maar we zijn nog steeds zeer blij met het resultaat. Kosten alles bij elkaar circa 22.000 EUR.

Kastjes, panelen en werkblad komen van IKEA. Panelen type Torhamn. Werkbladen Oxsten Wit.
Afzuigkap zelfbouw.
Afvoeren geboord 2x 90mm door gewapend beton. Daarna wachtte mij de klus om de afvoeren in de kruipruimte te verleggen. Mijn geluk, er stond 10 cm water in...

Waterleidingen verlegd. De waterleiding naar het kookeiland via de cementdekvloer. Meer hakwerk dus. Daarna hebben we een bedrijf ingeschakeld voor de vloerverwarming. De laag egaline is daarna aangebracht door de Marmoleum-man.

Tegelwerk op achterwand.

Kookeiland. Rechts de spoelbak door IKEA reeds verlijmd in werkblad. Daarna heb ik er een Quooker ingeplaatst. Links de sparing voor de inductie kookplaat van Miele. Een plaat die vlak in het werkblad ligt. Dit heeft de nodige zorgen en problemen gekost mede doordat de hoekjes niet strak waren gezaagd/gefreesd in de fabriek. IKEA is daarvoor langsgeweest, of beter ze sturen derden langs. Deze persoon heeft daadwerkelijk met een schuurpapiertje geschuurd. Heel professioneel.

Houtwerk aangebracht en vervolgens schuren, plamuren en schilderen. De afzuigkap heeft een externe motor. Ook heb ik een kabelgoot opgehangen voor elektra voor de bevestiging van de lampen.

En het eindresultaat.

Proces in een notendop. Ongeveer twee maanden lopen schuiven in de IKEA keukenplanner. Steeds weer nieuwe iteraties maken en veel inspiratie opdoen via internet (foto's van in mijn ogen fraaie keukens). Daarna onderzoek gaan doen welke apparaten we exact wilden en hoe dat te integreren in de IKEA keuken, dus montagehandleidingen bekijken, bellen en mailen naar fabrikanten. Uiteindelijk bouwen. Ik moet zeggen dat het me alles tegenviel qua tijd. Maar we zijn nog steeds zeer blij met het resultaat. Kosten alles bij elkaar circa 22.000 EUR.
Ik heb een half jaar geleden een Beckermann keuken laten plaatsen. Wat wil je precies weten?DutchChelsea schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 16:17:
[...]
Heb je hier ooit een reactie op gekregen? En als je een Beckermann keuken hebt: wat zijn je ervaringen?
@titan1901 wat je ervaringen zijn. Hoe is de kwaliteit, hoe is de keuken in het dagelijks gebruik, heb je gebreken/onlogische dingen geconstateerd. Dat soort zaken dus
We hebben onze keuken bij keukenwerk in Leek gekocht. Had daar eerst een beetje m'n twijfels over omdat het een klein zaakje is maar uiteindelijk heel erg tevreden. De ouders van mijn vriendin hadden ooit een Beckermann gehad en die waren daar heel content mee dus zodoende kwamen we op het merk. Het is in Nederland niet zo heel bekend. Wat ons doen heeft besluiten om uiteindelijk voor dit merk te gaan is dat we de keukens veel steviger aan vonden voelen in de showroom. Met name grote laden en dergelijke vonden we bij andere merken soms nogal wat wiebelig aan doen. De keuken staat bij ons nu een half jaar en we zijn er nog zeer tevreden mee. Gebreken hebben we niet tegengekomen. Onlogische dingen ook niet maar dat hangt vooral af van de keukenzaak die de keuken ontwerpt. Al met al zou ik 'm zeker aanraden.DutchChelsea schreef op woensdag 5 december 2018 @ 01:40:
@titan1901 wat je ervaringen zijn. Hoe is de kwaliteit, hoe is de keuken in het dagelijks gebruik, heb je gebreken/onlogische dingen geconstateerd. Dat soort zaken dus
Uiteindelijk zijn we heel tevreden met de keuken en hetgeen we er voor betaald hebben.
Heb je nu de keuken in de woonkamer gezet? Heb je nog wel een zithoek over? 22K vind ik persoonlijk wel erg veel geld voor een Ikea keuken......Fornoo schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 22:31:
Ook maar eens onze keuken showen. Eind 2017 heb ik de volgende 'woonkeuken' in elkaar gezet:
[Afbeelding]
Afzuigkap zelfbouw.
Afvoeren geboord 2x 90mm door gewapend beton. Daarna wachtte mij de klus om de afvoeren in de kruipruimte te verleggen. Mijn geluk, er stond 10 cm water in...Met stip de meest vervelende klus.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Tegelwerk op achterwand.
[Afbeelding]
Kookeiland. Rechts de spoelbak door IKEA reeds verlijmd in werkblad. Daarna heb ik er een Quooker ingeplaatst. Links de sparing voor de inductie kookplaat van Miele. Een plaat die vlak in het werkblad ligt. Dit heeft de nodige zorgen en problemen gekost mede doordat de hoekjes niet strak waren gezaagd/gefreesd in de fabriek. IKEA is daarvoor langsgeweest, of beter ze sturen derden langs. Deze persoon heeft daadwerkelijk met een schuurpapiertje geschuurd. Heel professioneel.Maar goed de kookplaat past er netjes in, en het blijft IKEA, en geen Bulthaup.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
En het eindresultaat.
[Afbeelding]
Heel mooi geworden! En de rest van jullie huis trouwens ook! Veel woonplezier.the-edge schreef op woensdag 5 december 2018 @ 08:34:
Vorige week is onze keuken geplaatst!![]()
![]()
Members only:
Heel erg blij mee
De keuken hebben we gekocht in Duitsland, net over de grens thv Venlo.
Hebben jullie tip’s of misschien foto’s van het afmonteren van hoekstopkranen in een eiland?
Bij een werkblad lang de muur schroef je die vast op de muur. Ik zoek naar de mooiste oplossing voor een eiland.
Bij een werkblad lang de muur schroef je die vast op de muur. Ik zoek naar de mooiste oplossing voor een eiland.
Die hoekstopkranen kun je toch vastzetten op de achterwand van de spoelkast?
De leidingen komen uit de vloer net voor de achterwand van de spoelkast en de kast zet je er overheen. Dan kun je de achterwand gebruiken voor montage van muurplaten, beugels voor de riolering, etc.
Wil je het uit het zicht hebben, zet je de leidingen vast tegen de achterwand van de kast die ruglings tegen de spoelkast staat.
Het hangt af van het merk keuken of dit eenvoudig is of niet. Vaak zul je de rugwand ter plaatse moeten verdikken (met plaatmateriaal), maar dat doe je uit het zicht, dus altijd achter de bestaande rugwand.
De leidingen komen uit de vloer net voor de achterwand van de spoelkast en de kast zet je er overheen. Dan kun je de achterwand gebruiken voor montage van muurplaten, beugels voor de riolering, etc.
Wil je het uit het zicht hebben, zet je de leidingen vast tegen de achterwand van de kast die ruglings tegen de spoelkast staat.
Het hangt af van het merk keuken of dit eenvoudig is of niet. Vaak zul je de rugwand ter plaatse moeten verdikken (met plaatmateriaal), maar dat doe je uit het zicht, dus altijd achter de bestaande rugwand.
WP: Toshiba Estia 8kW split HWT-801H(R)W-E + HWT-1101 binnenunit met 300 liter SWW tank. PV: 4 strings, totaal 12590 Wp
Hoe bevallen de twee ovens boven elkaar? Wij moeten ook voor zo'n oplossing gaan, maar ik ben bang dat er altijd 1 te hoog en 1 te laag zit. We zijn beide rond de 1,77m en echt hooggeplaatste ovens zijn voor ons niet handig. Hoe gaat dat bij jullie?the-edge schreef op woensdag 5 december 2018 @ 08:34:
Vorige week is onze keuken geplaatst!![]()
![]()
Members only:
Heel erg blij mee
De keuken hebben we gekocht in Duitsland, net over de grens thv Venlo.
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
Bevalt heel goed. De bovenste oven zit met het display op ooghoogte. Voor de onderste ga je wel automatisch krom of in het ergste geval even door de knieën.PaT schreef op woensdag 5 december 2018 @ 15:51:
[...]
Hoe bevallen de twee ovens boven elkaar? Wij moeten ook voor zo'n oplossing gaan, maar ik ben bang dat er altijd 1 te hoog en 1 te laag zit. We zijn beide rond de 1,77m en echt hooggeplaatste ovens zijn voor ons niet handig. Hoe gaat dat bij jullie?
Nog geen moment echt hinder van gehad. Feit is, je weet niet beter
[ Voor 5% gewijzigd door the-edge op 05-12-2018 16:28 ]
Bij ons zijn ze op een houten balkje op de achterwand van de kast die tegenover de spoelkast staat geschroefd. Dat houten balkje is via de binnenkant van die kast met 2 schroefjes vastgezet. Schroefjes zitten net onder legplank, dus je moet wel heel erg ver bukken en moeite doen om ze te zien.My-life schreef op woensdag 5 december 2018 @ 13:56:
Hebben jullie tip’s of misschien foto’s van het afmonteren van hoekstopkranen in een eiland?
We hebben geen onbeperkt budget (helaas) en hebben een doorsnee woning. We moesten dus kiezen; een grote woonkamer of een grote keuken. We hadden de volgende ervaringen;sanvv78 schreef op woensdag 5 december 2018 @ 09:54:
[...]
Heb je nu de keuken in de woonkamer gezet? Heb je nog wel een zithoek over? 22K vind ik persoonlijk wel erg veel geld voor een Ikea keuken......
- Met drie kleine kinderen speelt een groot deel van het dagelijkse leven zich af rond de keuken. Waarin je vaak repeterende handelingen verricht zoals het dekken en afruimen van de tafel. In ons vorige huis hadden we een gesloten keuken en aten we in de woonkamer, dan loop je continue heen en weer.
Nu kun je de borden uitstallen naast de pannen en opscheppen na bereiding. Vanuit de andere kant van het kookeiland de borden direct op de eettafel plaatsen. Na het eten kun je de tafel bijna zonder een stap te zetten afruimen. Alles weer op het kookeiland en dan aan de andere kant hup de vaatwasser in gooien.
In deze opstelling heb je ook overzicht over de hele ruimte. We staan zelden met onze rug naar de kinderen die daar spelen en TV kijken.
We hebben rondom het gehele kookeiland een gangpad van 1,2 meter. Dus de kinderen kunnen er ook omheen rennen en spelen zelfs als er wordt gekookt (dolle pret).
- Ons vorige huis had ook een relatief kleine zithoek. We vonden dat geen bezwaar. Natuurlijk zou ik graag ook een grote woonkamer hebben, maar zoals het nu is, is het knus.
De IKEA keuken kostte 8800 EUR.
Apparatuur 8500 EUR (Miele, Bosch en Novy).
Dan nog de kosten voor het huren van apparatuur, leidingwerk, tegelwerk, materiaal maatwerk afzuigkap, lampen en de vele kleine afwerkprulletjes. Circa 4000 EUR schat ik in.
Dus een IKEA keuken is het slechts ten dele. Mede mogelijk gemaakt door...
Herkenbaar verhaal :-DFornoo schreef op woensdag 5 december 2018 @ 21:09:
[...]
We hebben geen onbeperkt budget (helaas) en hebben een doorsnee woning. We moesten dus kiezen; een grote woonkamer of een grote keuken. We hadden de volgende ervaringen;
- Met drie kleine kinderen speelt een groot deel van het dagelijkse leven zich af rond de keuken. Waarin je vaak repeterende handelingen verricht zoals het dekken en afruimen van de tafel. In ons vorige huis hadden we een gesloten keuken en aten we in de woonkamer, dan loop je continue heen en weer.
Nu kun je de borden uitstallen naast de pannen en opscheppen na bereiding. Vanuit de andere kant van het kookeiland de borden direct op de eettafel plaatsen. Na het eten kun je de tafel bijna zonder een stap te zetten afruimen. Alles weer op het kookeiland en dan aan de andere kant hup de vaatwasser in gooien.
In deze opstelling heb je ook overzicht over de hele ruimte. We staan zelden met onze rug naar de kinderen die daar spelen en TV kijken.
We hebben rondom het gehele kookeiland een gangpad van 1,2 meter. Dus de kinderen kunnen er ook omheen rennen en spelen zelfs als er wordt gekookt (dolle pret).
- Ons vorige huis had ook een relatief kleine zithoek. We vonden dat geen bezwaar. Natuurlijk zou ik graag ook een grote woonkamer hebben, maar zoals het nu is, is het knus.
De IKEA keuken kostte 8800 EUR.
Apparatuur 8500 EUR (Miele, Bosch en Novy).
Dan nog de kosten voor het huren van apparatuur, leidingwerk, tegelwerk, materiaal maatwerk afzuigkap, lampen en de vele kleine afwerkprulletjes. Circa 4000 EUR schat ik in.
Dus een IKEA keuken is het slechts ten dele. Mede mogelijk gemaakt door...
Een vraag: welke novy heb je? hoe bevalt deze?
Heb deze vraag een tijdje geleden ook aan ruffneck gevraagd en die heeft destijds zelfs een filmpje gemaakt van de werking van de novy met het geluid, waar ik het meest geintresseerd in ben. Wij zitten namelijk naar het model met de externe gevel motor te kijken maar het bepalen hoeveel geluid deze maakt is lastig.
Meen me te herrineren dat ruffneck destijds aangaf dat hij (of zij) een model heeft waar er geen demping in de externe motor zit. Nu staat er op de site van novy expliciet bij dat er demping bij zit dus ben wel benieuwd naar je ervaring, mocht je deze ook hebben.
Ja herkenbaar toch? Voor de mensen met kinderen dan. 
Zonder kinderen hadden we de keuken gewoon in de kleine hoek geplaatst. Als ze eenmaal de deur uit zijn verhuizen we waarschijnlijk toch weer naar een kleiner huis.
We hebben de Novy 6849 samen met de 445999 (de externe motor).
Er zat een demper bij (weet niet meer bij de unit of motor). Met demper scheelt aanzienlijk in het motorgeluid. Je hoort altijd nog enige ruis, veroorzaakt door de luchtstroming in het kanaal. Dus heb je de keuze, dan zou ik hem zeker toepassen.
Ik heb na lang wikken en wegen besloten om de demper niet te plaatsen. Zoals je kunt zien op de foto is het afvoerkanaal zichtbaar in onze keuken, omdat we geen koof hebben gemaakt. Ik vind zo'n demper in het zicht dan spuuglelijk. Meestal staat de afzuigkap in standje 1, wat voldoende is. Het geluid is dan nog acceptabel, als in je kunt zonder stemverheffing met elkaar praten. Pas bij pannenkoeken of aanbakken van vlees gaat ie (tijdelijk) op standje orkaan.
Er zit ook een afstandsbediening bij. Voordeel bij deze afzuigkap is dat je er externe verlichting mee kunt schakelen. Daarmee bedien ik LED-verlichting, die in de rand van de afzuigkapconstructie is weggewerkt.

Zonder kinderen hadden we de keuken gewoon in de kleine hoek geplaatst. Als ze eenmaal de deur uit zijn verhuizen we waarschijnlijk toch weer naar een kleiner huis.
We hebben de Novy 6849 samen met de 445999 (de externe motor).
Er zat een demper bij (weet niet meer bij de unit of motor). Met demper scheelt aanzienlijk in het motorgeluid. Je hoort altijd nog enige ruis, veroorzaakt door de luchtstroming in het kanaal. Dus heb je de keuze, dan zou ik hem zeker toepassen.
Ik heb na lang wikken en wegen besloten om de demper niet te plaatsen. Zoals je kunt zien op de foto is het afvoerkanaal zichtbaar in onze keuken, omdat we geen koof hebben gemaakt. Ik vind zo'n demper in het zicht dan spuuglelijk. Meestal staat de afzuigkap in standje 1, wat voldoende is. Het geluid is dan nog acceptabel, als in je kunt zonder stemverheffing met elkaar praten. Pas bij pannenkoeken of aanbakken van vlees gaat ie (tijdelijk) op standje orkaan.
Er zit ook een afstandsbediening bij. Voordeel bij deze afzuigkap is dat je er externe verlichting mee kunt schakelen. Daarmee bedien ik LED-verlichting, die in de rand van de afzuigkapconstructie is weggewerkt.

[ Voor 7% gewijzigd door Fornoo op 06-12-2018 17:12 . Reden: Oops dubbele foto. ]
Ik moet zeggen ik vind de opstelling erg bijzonder, je hebt wel echt heel goed gebruik gemaakt van de beschikbare ruimte. Ik ben zelf extreem anti keuken op woonkamer deel huizen maar ieder zijn voorkeur zullen we maar zeggen. Ik moet altijd een muur hebben waar een 65 inch tv + meubel van 2 meter plus en zuil speakers naast kunnen.Fornoo schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 22:31:
[Afbeelding]
Afzuigkap zelfbouw.
Afvoeren geboord 2x 90mm door gewapend beton. Daarna wachtte mij de klus om de afvoeren in de kruipruimte te verleggen. Mijn geluk, er stond 10 cm water in...Met stip de meest vervelende klus.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Tegelwerk op achterwand.
[Afbeelding]
Kookeiland. Rechts de spoelbak door IKEA reeds verlijmd in werkblad. Daarna heb ik er een Quooker ingeplaatst. Links de sparing voor de inductie kookplaat van Miele. Een plaat die vlak in het werkblad ligt. Dit heeft de nodige zorgen en problemen gekost mede doordat de hoekjes niet strak waren gezaagd/gefreesd in de fabriek. IKEA is daarvoor langsgeweest, of beter ze sturen derden langs. Deze persoon heeft daadwerkelijk met een schuurpapiertje geschuurd. Heel professioneel.Maar goed de kookplaat past er netjes in, en het blijft IKEA, en geen Bulthaup.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
En het eindresultaat.
[Afbeelding]
Zijn dat de frontjes van de ikea zelf of zijn ze van een externe leverancier?
Persoonlijk had ik gekozen om minder lijnen te maken dus minder lades en kastjes met aparte deurtjes. Maar ik heb geen idee of dit mogelijk is bij ikea.
Heb je voor deze opstelling ook gekeken bij traditionele keukenleveranciers?
Game PC
Uiteraard is een grote TV ook leuk, maar het is keuzes maken. Ooit komt die homecinema er...
De paneeltjes zijn van IKEA, Torhamn om precies te zijn, en volledig van hout.
Het is zeker mogelijk om minder lijnen te maken. Dan moet je kiezen voor grotere panelen en bijvoorbeeld meer verdekte lades te gebruiken, of gewoon plankjes. Zit allemaal standaard in het systeem. Ik wilde niet alles als lade in lade systeem uitvoeren. Om teveel dubbele handelingen te voorkomen. Maar hier en daar wel (lade in lade), om toch een nog enigzins logisch patroon te krijgen.
Ik heb niet bij andere keukenleveranciers gekeken. Ooit eens naar binnen gelopen, bij de keuze van onze vorige keuken, maar stond binnen een kwartier weer buiten.
Mochten we ooit de loterij winnen en een Bulthaup kunnen kopen, dan mogelijk wel.
De paneeltjes zijn van IKEA, Torhamn om precies te zijn, en volledig van hout.
Het is zeker mogelijk om minder lijnen te maken. Dan moet je kiezen voor grotere panelen en bijvoorbeeld meer verdekte lades te gebruiken, of gewoon plankjes. Zit allemaal standaard in het systeem. Ik wilde niet alles als lade in lade systeem uitvoeren. Om teveel dubbele handelingen te voorkomen. Maar hier en daar wel (lade in lade), om toch een nog enigzins logisch patroon te krijgen.
Ik heb niet bij andere keukenleveranciers gekeken. Ooit eens naar binnen gelopen, bij de keuze van onze vorige keuken, maar stond binnen een kwartier weer buiten.
Mochten we ooit de loterij winnen en een Bulthaup kunnen kopen, dan mogelijk wel.
[ Voor 12% gewijzigd door Fornoo op 06-12-2018 17:33 ]
Wie heeft er ervaring/ advies over het volgende.
Kuppersbusch, wie heeft ervaring met de bakovens en de combi magnetron. Omdat deze ovens in het volledig zwart geleverd kunnen worden, is ons oog erop gevallen. Is dit vergelijkbaar met de Studio line van Siemens?
Wij zijn ook aan t oriënteren naar een afzuig systeem. We moeten recirculatie, door de hoogte van ons plafond (340 cm) willen we geen schouw in een verlaagd plafond. Ook geen afzuig in de kooklaat of ernaast. Ons oog is gevallen op de Mood afzuiging van Novy. Mooi design, licht te dimmen en in 2 warmtes. Prachtig maar prijzig.
Wie heeft er zo'n kap/design lamp? Of wie heeft er ervaring met het zelfde idee, maar dan van ander merk? Airforce of iets anders? Werking, filters en kosten onderhoudt?
Kuppersbusch, wie heeft ervaring met de bakovens en de combi magnetron. Omdat deze ovens in het volledig zwart geleverd kunnen worden, is ons oog erop gevallen. Is dit vergelijkbaar met de Studio line van Siemens?
Wij zijn ook aan t oriënteren naar een afzuig systeem. We moeten recirculatie, door de hoogte van ons plafond (340 cm) willen we geen schouw in een verlaagd plafond. Ook geen afzuig in de kooklaat of ernaast. Ons oog is gevallen op de Mood afzuiging van Novy. Mooi design, licht te dimmen en in 2 warmtes. Prachtig maar prijzig.
Wie heeft er zo'n kap/design lamp? Of wie heeft er ervaring met het zelfde idee, maar dan van ander merk? Airforce of iets anders? Werking, filters en kosten onderhoudt?
Je zou ook nog kunnen kijken naar de grafietzwarte Matrix ovens van Atag.ivonb schreef op donderdag 6 december 2018 @ 19:13:
Bijvoorbeeld deze
Ik lees her en der dat zij zich met name richten op het grotere spul (voor in de profi keukens) en dat het consumenten spul niet "zelf" gemaakt is maar op maat spul is van andere grote leveranciers. Bosch voor het hoger segment Whirlpool voor het laag segment. Als dit zo is denk ik niet dat je er echt een foute keuze mee kan maken. Had het merk / spul nog niet eerder gezien.ivonb schreef op donderdag 6 december 2018 @ 19:13:
Game PC
@ivonb
De nieuwe zwarte Bosch apparaten zijn ook erg fraai:
https://www.bosch-home.nl...on-black-inbouwapparatuur
De nieuwe zwarte Bosch apparaten zijn ook erg fraai:
https://www.bosch-home.nl...on-black-inbouwapparatuur
@Kapitein Merijn
Kijk! Zoiets zocht ik voor onze matzwarte keuken. Bedankt.
En weet iemand of een afzuigkap van Bosch te koppelen is met een siemens inductieplaat? Hebben allebei Home connect. Ervaringen?
En weet iemand of een afzuigkap van Bosch te koppelen is met een siemens inductieplaat? Hebben allebei Home connect. Ervaringen?
https://duurzamehuizenroute.nl/woning/vrijstaande-woning-2019-ommen
nvm
[ Voor 99% gewijzigd door ScSi op 07-12-2018 16:28 ]
Niet zozeer goedkoper, maar ik zou zelf voor 50 euro meer de 90 cm brede variant van de kookplaat nemen. 77 cm voor drie pannen breed is erg weinig.ID-College schreef op zondag 2 december 2018 @ 16:21:
Na veel oriënteren zijn we uiteindelijk toch voor een keuken gevallen die standaard in de winkel staat. Standaard zit in deze keuken AEG en hoewel ik vooral voor Siemens wilde gaan, ben ik ook tevreden met AEG.
Wij hebben die apparatuur sinds vorige week, erg fraai! Maar let op, de apparaten zijn niet zwart, ze glanzen behoorlijk. Voor ons geen probleem maar wellicht past het bij jullie matte fronten minder.Vantage92 schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 16:04:
@Kapitein Merijn
Pentium 233MHz MMX + Diamond Monster 3D 3DFX Voodoo II
De Miele Artline serie is er in wit, grijs en zwart. Volledig greeploos en dus superstrakivonb schreef op donderdag 6 december 2018 @ 19:13:
* PaT gaat voor de grijze
Heb je een typenummer toevallig?kabeltjekabel schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 17:37:
[...]
Niet zozeer goedkoper, maar ik zou zelf voor 50 euro meer de 90 cm brede variant van de kookplaat nemen. 77 cm voor drie pannen breed is erg weinig.
Beste medeforummers,
We zijn bezig met het concept design van onze nieuwe keuken (nieuwbouw wordt pas in 2020 geleverd) en ik zou graag een kleine inbouw wijnkoeler van 30cm breed willen hebben. Ik zag echter dat alle gerenomeerde merken geen 30cm wijnkoeler leveren.
Wel heb ik een paar modellen in Frankrijk gevonden maar die zijn van onbekende merken.
https://www.ma-cave-a-vin...rable-le-chai-art5418.htm
Zijn er mensen die een inbouw wijnkoeler van 30cm breed hebben en zo ja welke? Of mensen die weten waar in NL zoiets te koop is?
Alvast bedankt.
We zijn bezig met het concept design van onze nieuwe keuken (nieuwbouw wordt pas in 2020 geleverd) en ik zou graag een kleine inbouw wijnkoeler van 30cm breed willen hebben. Ik zag echter dat alle gerenomeerde merken geen 30cm wijnkoeler leveren.
Wel heb ik een paar modellen in Frankrijk gevonden maar die zijn van onbekende merken.
Zijn er mensen die een inbouw wijnkoeler van 30cm breed hebben en zo ja welke? Of mensen die weten waar in NL zoiets te koop is?
Alvast bedankt.
Matzwart van Pelgrim :ivonb schreef op donderdag 6 december 2018 @ 19:13:
Goed om te weten.NDF82 schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 20:14:
[...]
Wij hebben die apparatuur sinds vorige week, erg fraai! Maar let op, de apparaten zijn niet zwart, ze glanzen behoorlijk. Voor ons geen probleem maar wellicht past het bij jullie matte fronten minder.
Ik heb ze nog niet in het echt gezien. Kun je misschien hier paar foto’s plaatsen? Kun je gelijk je nieuwe keuken showen ;-)
https://duurzamehuizenroute.nl/woning/vrijstaande-woning-2019-ommen
Vandaag waarschijnlijk het laatste orientatiebezoek gebracht aan een keukenboer. Dit maal stond Keukenstudio Maassluis op het programma.
Zowaar eens een - gevoelsmatig- oprecht gesprek zonder de gebruikelijke verkoperswijsheden. Er werd oprecht meegedacht en aandachtspunten werden stuk voor stuk doorgenomen. Gelukkig bleek dat we vrijwel alles al goed doorgedacht hadden, want er werd niets gewijzigd ten opzichte van de eerdere plannen.
Ze hadden al op basis van een eerdere offerte een prijs opgegeven voor onze keuken en die vonden we reëel.
Wat ook erg fijn was, was dat we in 1 showroom de keukens van Keller en Schüller konden zien. Het zijn geen wereldschokkende verschillen, maar op kleine details zit de Schüller net iets beter/slimmer in elkaar dan de Keller keuken. Denk dan aan de manier hoe planken worden gemonteerd, de manier van schroefjes wegwerken enz.
Wat ook erg fijn was, was dat ze de grafietgrijze Artline oven van Miele hadden staan, zodat we de kleur van ons Dekton werkblad af konden stemmen op deze apparaten.
Ik moet nu enkel nog het lijstje van gewenste apparatuur doorgeven en dan wordt de eindprijs opgemaakt.
Daar zullen waarschijnlijk wat bijkeuken kasten van Schüller bij komen, dus ook voor Keukenstudio Maassluis was het geen verkeerde zaterdagochtend
Zowaar eens een - gevoelsmatig- oprecht gesprek zonder de gebruikelijke verkoperswijsheden. Er werd oprecht meegedacht en aandachtspunten werden stuk voor stuk doorgenomen. Gelukkig bleek dat we vrijwel alles al goed doorgedacht hadden, want er werd niets gewijzigd ten opzichte van de eerdere plannen.
Ze hadden al op basis van een eerdere offerte een prijs opgegeven voor onze keuken en die vonden we reëel.
Wat ook erg fijn was, was dat we in 1 showroom de keukens van Keller en Schüller konden zien. Het zijn geen wereldschokkende verschillen, maar op kleine details zit de Schüller net iets beter/slimmer in elkaar dan de Keller keuken. Denk dan aan de manier hoe planken worden gemonteerd, de manier van schroefjes wegwerken enz.
Wat ook erg fijn was, was dat ze de grafietgrijze Artline oven van Miele hadden staan, zodat we de kleur van ons Dekton werkblad af konden stemmen op deze apparaten.
Ik moet nu enkel nog het lijstje van gewenste apparatuur doorgeven en dan wordt de eindprijs opgemaakt.
Daar zullen waarschijnlijk wat bijkeuken kasten van Schüller bij komen, dus ook voor Keukenstudio Maassluis was het geen verkeerde zaterdagochtend
Verwijderd
Niemand?Verwijderd schreef op maandag 3 december 2018 @ 11:40:
Wij zijn ons aan het oriënteren op een nieuwe keuken en we zouden graag wat feedback krijgen over de keuken an sich, maar zeker ook over de prijs!
[Afbeelding]
Hoogte hoge kast 225 cm
Apparatuur
Afzuigunit Novy 820
Montage
Verder hebben we een offerte gekregen van Superkeukens, maar ondanks twee bezoeken zaten er nog zoveel fouten in de offertedat we hier niet verder mee gegaan zijn. Zij kwamen bij de eerste offerte op 15.000,-. Hier ging heb om een Keller keuken, ook gelakt front, greeploos met keramisch blad van Dekker en dezelfde apparatuur.
Ja hoor, bij deze onze keuken.Vantage92 schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 14:40:
[...]
Goed om te weten.
Ik heb ze nog niet in het echt gezien. Kun je misschien hier paar foto’s plaatsen? Kun je gelijk je nieuwe keuken showen ;-)
Leverancier: https://www.demulderkeukensopmaat.nl/
Fronten wand: Eiken fineer zwart gebeitst ral 9005
Fronten eiland: MDF gelakt ral9010
Basis materiaal MDF groen voor extra vocht weerstand
Kastenwand is 4 meter breed, boekenkast 180 cm breed en beide zijn 270cm hoog.
Eiland is 300cm*120cm
Apparaten: Alles Bosch op de afzuiging na, dat is/wordt (nog niet geleverd) een Wave lamp afzuigkap met plasma filter.

[ Voor 5% gewijzigd door NDF82 op 08-12-2018 22:43 ]
Als ik het zo vergelijk met andere opstellingen hier lijkt mij een goede 16k helemaal niet zo gek. Je hebt vrij goede apparatuur, geen heel bijzondere kasten en ook niet extreem veel kastjes.
Ga op zoek naar een niet DMG keukenzaak in je buurt en laat het ze uitrekenen. Nolte heb ik niet gezien, maar een Keller keuken is zeker geen miskoop.
Mooi hoor! Waarom is er één deur met ruimte links en rechts van de deur?NDF82 schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 22:41:
[...]
Ja hoor, bij deze onze keuken.
Leverancier: https://www.demulderkeukensopmaat.nl/
Fronten wand: Eiken fineer zwart gebeitst ral 9005
Fronten eiland: MDF gelakt ral9010
Basis materiaal MDF groen voor extra vocht weerstand
Kastenwand is 4 meter breed, boekenkast 180 cm breed en beide zijn 270cm hoog.
Eiland is 300cm*120cm
Apparaten: Alles Bosch op de afzuiging na, dat is/wordt (nog niet geleverd) een Wave lamp afzuigkap met plasma filter.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Tnx! Dat zijn de twee greeplijsten van de koelkast en vrieskast. De rest is tip-on.SquareOne schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 22:49:
[...]
Mooi hoor! Waarom is er één deur met ruimte links en rechts van de deur?
Ik ben bezig mijn lijstje voor apparatuur te maken, en daarbij kom ik de inductiekookplaten van ATAG tegen. Die zijn er ook in matzwart en qua looks en bedieningsgemak lijken mij dit best interessante platen. Zo iets als deze zie ik wel zitten.
Maar dan vraag 2, 11KW aansluitwaarde voor een kookplaat, dat is dus een 3-fasen aansluiting. De ovens (3,5 en 2,2 kW) hebben ook ieder hun eigen groep, evenals vaatwasser (2,4 kW) en Quooker (1,6 kW) .
Uiteraard staat niet alles aan op vol vermogen, maar dit sommetje voor de keuken alleen is al 20.7 kW. Laten we uitgaan van 2/3 gebruik, dan zit je op 13,8 kW en heb je nog een kleine 4 kW over voor de rest van je huis...
Hoe doen ze dit oplossen in de praktijk?
Maar dan vraag 2, 11KW aansluitwaarde voor een kookplaat, dat is dus een 3-fasen aansluiting. De ovens (3,5 en 2,2 kW) hebben ook ieder hun eigen groep, evenals vaatwasser (2,4 kW) en Quooker (1,6 kW) .
Uiteraard staat niet alles aan op vol vermogen, maar dit sommetje voor de keuken alleen is al 20.7 kW. Laten we uitgaan van 2/3 gebruik, dan zit je op 13,8 kW en heb je nog een kleine 4 kW over voor de rest van je huis...
Die ATAG spullen zien er inderdaad fraai uit. Wij hebben deze besteld. (is een heel nieuw model, zo te zien staat 'ie nog niet eens op de reguliere website onder kookplaten met geintegreerde afzuiging)
Wat die vermogens betreft, denk ik dat het echt maar heel zelden voor zal komen dat echt alles op z'n piek trekt. Die quooker verbruikt alleen als je net heet water hebt getapt, oven alleen bij voorverwarmen en daarna in vrij korte bursts. Eigenlijk geldt hetzelfde voor magnetron, vaatwasser, kookplaat. Al met al zullen de echte pieken waarschijnlijk gewoon niet lang genoeg zijn om een 25A hoofdzekering eruit te gooien.
Wat die vermogens betreft, denk ik dat het echt maar heel zelden voor zal komen dat echt alles op z'n piek trekt. Die quooker verbruikt alleen als je net heet water hebt getapt, oven alleen bij voorverwarmen en daarna in vrij korte bursts. Eigenlijk geldt hetzelfde voor magnetron, vaatwasser, kookplaat. Al met al zullen de echte pieken waarschijnlijk gewoon niet lang genoeg zijn om een 25A hoofdzekering eruit te gooien.
[ Voor 9% gewijzigd door anboni op 09-12-2018 12:33 ]
Wij hebben ongeveer de zelfde apparatuur, en zat een beetje met hetzelfde.PaT schreef op zondag 9 december 2018 @ 11:37:
Ik ben bezig mijn lijstje voor apparatuur te maken, en daarbij kom ik de inductiekookplaten van ATAG tegen. Die zijn er ook in matzwart en qua looks en bedieningsgemak lijken mij dit best interessante platen. Zo iets als deze zie ik wel zitten.
Echter zul je in de praktijk echt maar een fractie van het vermogen van de kookplaat gebruiken (de boost stand zul je niet lang gebruiken 😉)
Daarnaast is het 'standby' vermogen van je Quooker circa 10Watt (valt mij nu pas op hoe laag dit is..)
Tevens zijn je groepen netjes af gezekerd op 16A. Dus mocht een groep te veel trekken vliegt je automaat er uit.
Het geen wat ik wel heb gedaan, is direct na het gedeelte van de netbeheerder(waar de 25A netbeheerder zekeringen zitten) op elke fase een 25A automaat gezet. Mochten meerdere groepen die afgetakt zijn van bijvoorbeeld L1 samen toch meer dan 25A trekken, dan zal die automaat er uit gaan, in plaats die van de netbeheerder (want dat kost je circa 80 euro om ze langs te laten komen). Zo ben je alsnog aardig goed ingedekt.
Een andere optie is van 3x25A naar 3x35A te gaan. Echter kost hierbij het ombouwen circa 200 euro. Maar je vastrecht en levering gaan ook een stuk omhoog! (met circa 670 euro per jaar!)
Kortom, in de praktijk komt iedereen nog prima weg met 3x25A.
Vorige week wel gezien, was volgens mij de IKE95471FB. Heb even gespiekt bij Keukenloods toen. Dit exemplaar is nu zelfs goedkoper daar. Let wel dat dat beiden 'slechts' 7,4 kW platen zijn met vijf pitten. Ik heb niet tot in detail de specs vergeleken trouwens.
Als je al een 3-fase aansluiting hebt zou je ook de IKE95474FB kunnen doen. Die heeft een aansluitwaarde van 11,1 kW, maar heeft waarschijnlijk minder limitaties over hoeveel pitten je tegelijk in Boost kunt gebruiken. Zal me niet verbazen als je bij de 7,4 kW platen maar 2 pitten op Boost kunt zetten (en de andere drie dus uit) en bij de 11,1 kW plaat drie pitten op Boost kunt zetten.
Opgave van pan diameters is vaak exclusief de omgevouwen rand bovenaan. 77cm lijkt dus meer dan het is. Een bredere afzuigkap dan kookplaat is trouwens ook wel weer fijn.
Verzwaringstarief verschilt een beetje per netbeheerder (dacht ik); bij Liander 161 euro incl BTW. Maar daarna heb je nog meer kosten omdat je wellicht bedrading in je meterkast moet verzwaren. En mocht er een nieuwe kabel naar de straat nodig zijn dan loopt het nog forser op.Onno_Devine schreef op zondag 9 december 2018 @ 12:42:
[...]
[...]
Het geen wat ik wel heb gedaan, is direct na het gedeelte van de netbeheerder(waar de 25A netbeheerder zekeringen zitten) op elke fase een 25A automaat gezet. Mochten meerdere groepen die afgetakt zijn van bijvoorbeeld L1 samen toch meer dan 25A trekken, dan zal die automaat er uit gaan, in plaats die van de netbeheerder (want dat kost je circa 80 euro om ze langs te laten komen). Zo ben je alsnog aardig goed ingedekt.
Een andere optie is van 3x25A naar 3x35A te gaan. Echter kost hierbij het ombouwen circa 200 euro. Maar je vastrecht en levering gaan ook een stuk omhoog! (met circa 670 euro per jaar!)
Kortom, in de praktijk komt iedereen nog prima weg met 3x25A.
Als je van de netbeheerder al automaten hebt die je zelf terug kunt zetten hoef je zelf geen 25A automaten te gebruiken. De hoofdzekeringen / automaten zijn trouwens ook trager, dus je kunt geruime tijd meer dan 25A pakken. Tegen die tijd kookt het water // is de oven klaar met turbo-voorverwarmen en is er dus inderdaad niks aan de hand. Je hebt zelf smeltzekeringen als hoofdzekering? Heb je ooit je eigen B(?)25 automaat aangesproken?
Die kookplaat komt alleen aan de 11,1 kW als je op elke pit een pit-dekkende pan zet en de pitten maximaal (geen turbo) zet, alle vijf tegelijk. Ovens gebruiken ook slechts zeer kortstondig hun maximumaansluitwaarde, soms zelfs alleen tijdens "turbo" voorverwarmen. Ik heb zelf zo'n oven. Als ik bij het voorwarmen op het ">>" knopje druk gaat hij meer vreten en is hij eerder op temperatuur.PaT schreef op zondag 9 december 2018 @ 11:37:
Hoofdzekeringen zijn daarnaast wat trager zodat ze bij grote pieken niet direct meegaan met je normale groep. Maar dat speelt hier niet, want je hebt het over mogelijke overbelasting, niet sluiting.
Tijd om naar de uitschakelkarakteristiek te kijken, en dan is voornamelijk het linkder deel interessant (waar B,C,D gelijk lopen).
En wat je dan ziet is dat 13% meer feitelijk oneindig goed gaat. Maar ook 25% meer gaat minutenlang goed. En dan hebben we het over de ondergrens van de uitschakelcurve. Mocht je een wat luiere automaat hebben dan mag 50% meer ook nog ruim 5 minuten duren zonder dat deze automaat niet meer norm-conform is. Maar slaat hij na 40+ seconden af, is hij dat ook.
In de praktijk dus gewoon alles verdelen over de fasen en klaar. Mocht nu blijken dat je een onuitstaanbare drang hebt om met ovens, waterkoker, quooker, kookplaat met 5 pannen tegelijk water te gaan verhitten terwijl je de wasmachine op 90 graden zet en de veranda gaat stofzuigen terwijl je je laat bijlichten door een 2 kW bouwlamp dan is 3x35A wel aan te raden. Maar dan is het wellicht wat goedkoper om je gewoontes te veranderen
Soms kun je kookplaten ook in vermogen limiteren, kan wellicht met ovens ook wel. Mijn oven pakt alleen de max als ik hem handmatig op "turbo" voorverwarmen zet.
@NDF82 Wat voor stopcontact zit er aan de zijkant van je eiland?
Heb je die kookplaat al gezien en gevoeld?anboni schreef op zondag 9 december 2018 @ 12:30:
Die ATAG spullen zien er inderdaad fraai uit. Wij hebben deze besteld. (is een heel nieuw model, zo te zien staat 'ie nog niet eens op de reguliere website onder kookplaten met geintegreerde afzuiging)
Het is echt een gammel ding en is ook niet eens goedkoop. Daarnaast lever je ook nog flink kastruimte in door de grote motorunit. Fijn annuleren dat ding en voor een Bora gaan.
Goed punt! Inmiddels had ik hem gevonden en ik was in de veronderstelling dat 900mm platen onbetaalbaar waren.. inmiddels aangepast..! Goede tip.kabeltjekabel schreef op zondag 9 december 2018 @ 15:25:
[...]
Vorige week wel gezien, was volgens mij de IKE95471FB. Heb even gespiekt bij Keukenloods toen. Dit exemplaar is nu zelfs goedkoper daar. Let wel dat dat beiden 'slechts' 7,4 kW platen zijn met vijf pitten. Ik heb niet tot in detail de specs vergeleken trouwens.
Als je al een 3-fase aansluiting hebt zou je ook de IKE95474FB kunnen doen. Die heeft een aansluitwaarde van 11,1 kW, maar heeft waarschijnlijk minder limitaties over hoeveel pitten je tegelijk in Boost kunt gebruiken. Zal me niet verbazen als je bij de 7,4 kW platen maar 2 pitten op Boost kunt zetten (en de andere drie dus uit) en bij de 11,1 kW plaat drie pitten op Boost kunt zetten.
Opgave van pan diameters is vaak exclusief de omgevouwen rand bovenaan. 77cm lijkt dus meer dan het is. Een bredere afzuigkap dan kookplaat is trouwens ook wel weer fijn.
De afzuigkap is nu even breed als de kookplaat maar dat is prima! Ik heb wel zitten twijfelen tussen de 7.7kW en 11.1kW..
Ik ben nu echter gegaan voor de 7.7 omdat 11.1 mij erg veel leuk. De meterkast moet sowieso nog gedaan worden dus ik kan het meenemen.. Gevoelsmatig is 7.7kW gewoon prima.. Maakt dit echt zoveel uit?
Over het algemeen koken we relatief rustig. Iets wat hard en snel gaat, gaat eigenlijk altijd verkeerd of is niet lekker
Ik heb precies hetzelfde. Ik heb nu een 4pits 7,7kW plaat (of iets minder, maar zoiets) en ik gebruik de boost heel weinig. Hooguit voor een pan water om die sneller te laten koken. In zulke situaties staat er hooguit nog 1 andere pan op en die mag dan aan de andere kant ook boosten als het moet (maar dat doe ik zelden)ID-College schreef op zondag 9 december 2018 @ 20:22:
[...]
Ik ben nu echter gegaan voor de 7.7 omdat 11.1 mij erg veel leuk. De meterkast moet sowieso nog gedaan worden dus ik kan het meenemen.. Gevoelsmatig is 7.7kW gewoon prima.. Maakt dit echt zoveel uit?
Over het algemeen koken we relatief rustig. Iets wat hard en snel gaat, gaat eigenlijk altijd verkeerd of is niet lekker
Straks hebben we ook nog een Quooker, dus dan vraag ik mij helemaal af hoe hard ik die boost functie nodig heb. Ik ga niet mijn bakboter op boost laten opwarmen, want dan is het zwart voordat het vlees er in moet
Wij gaan dan ook voor een Siemens inductieplaat van 80 cm met 3 normale pitten en 1 flexzone met een aansluitwaarde van 7,4 kW. (ja, het idee voor en ATAG plaat heb ik inmiddels weer laten varen, het wordt allemaal al duur genoeg en met een 90cm inductieplaat moet je ook weer een bredere afzuigkap hebben...dan blijf je aan de gang)
[ Voor 8% gewijzigd door PaT op 09-12-2018 21:12 ]
Hoe breed is je afzuigkap nu? Ik heb een 900mm kookplaat en 900mm afzuigkap.. (fysiek even breed dus!) ik ga fysiek nog even kijken of we echt 900 pakken..PaT schreef op zondag 9 december 2018 @ 21:10:
[...]
Ik heb precies hetzelfde. Ik heb nu een 4pits 7,7kW plaat (of iets minder, maar zoiets) en ik gebruik de boost heel weinig. Hooguit voor een pan water om die sneller te laten koken. In zulke situaties staat er hooguit nog 1 andere pan op en die mag dan aan de andere kant ook boosten als het moet (maar dat doe ik zelden)
Straks hebben we ook nog een Quooker, dus dan vraag ik mij helemaal af hoe hard ik die boost functie nodig heb. Ik ga niet mijn bakboter op boost laten opwarmen, want dan is het zwart voordat het vlees er in moet
Wij gaan dan ook voor een Siemens inductieplaat van 80 cm met 3 normale pitten en 1 flexzone met een aansluitwaarde van 7,4 kW. (ja, het idee voor en ATAG plaat heb ik inmiddels weer laten varen, het wordt allemaal al duur genoeg en met een 90cm inductieplaat moet je ook weer een bredere afzuigkap hebben...dan blijf je aan de gang)
Op dit moment heb ik 60cm en dat is sowieso ruk.. 80 is al vele malen beter. Ik denk dat het gewoon prima is namelijk! Binnenkort hebben we weer een afspraak en dan ga ik nog even opmeten wat ik mooi vind
Boost is ideaal als je water aan de kook wilt brengen. Ik zou de handleiding nakijken van beide exemplaren. Bij mijn 4-pits Siemens EH675ME11E kan ik maar 1 pit per helft op boost zetten en dan gaat de andere pit op die helft uit. De AEG handleidingen zwijgen over het uitzetten van andere pitten, maar aangezien het zo'n beetje overal hetzelfde is, zal het daar ook wel zo zijn. Als je dan van de 5 pitten er maar 2 kunt gebruiken op Powerboost.. zou ik zelf jammer vinden.ID-College schreef op zondag 9 december 2018 @ 20:22:
[...]
Goed punt! Inmiddels had ik hem gevonden en ik was in de veronderstelling dat 900mm platen onbetaalbaar waren.. inmiddels aangepast..! Goede tip.
De afzuigkap is nu even breed als de kookplaat maar dat is prima! Ik heb wel zitten twijfelen tussen de 7.7kW en 11.1kW..
Maar de hamvraag is dan of je al 3-fasen hebt. Je moet dan een 3-fasen krachtgroep hebben ipv zo'n "kookgroep". Heb je geen 3-fasen dan moet je wellicht helemaal geen AEG plaat nemen. Net zoals over de consequenties van Powerboost zwijgt AEG in de documentatie ook over het aansluitschema. Een 7,4 kW kookplaat met maar 1 nulgeleider is niet op de normale manier aan te sluiten in Nederland op 1-fase aansluiting. Mijn Siemens plaat heeft netjes twee nulgeleiders en dan kan dat wel. Mijn overburen hebben laatst de truc met 1 nulgeleider gedaan bij een fornuis. Zowel kookgroep in de meterkast als Perilex stopcontact uitgefikt.
Qua bedrading tussen meterkast maakt het weinig uit. Zowel voor 1-fase als 3-fase zijn dat 5 draden. Bij 1-fase 2x bruin, 2x blauw en geel/groen, bij 3-fase bruin, zwart, grijs, blauw, geel/groen, al wordt er ook wel meer bruin. Al wordt er ook aangeknutseld met tape aan het eind en vooral meer bruin. Of zelfs het weglaten van een 5e ader in het geval van 3-fase aansluiting en kookgroep.
Zelf heb ik overigens een 90cm afzuigkap bij mijn 60cm kookplaat. Bij familie met 60/60 zie ik veel meer damp er langs gaan dan bij mij. De 'downdraft' afzuigkappen zijn nog erger; die zijn netto nog veel smaller.
Persoonlijk zou ik absoluut de 11 kW plaat doen. Ik kook nog wel eens voor meerdere dagen. Als er dan zo'n grote juspand op de grote pit staat is de kleine pit alleen nog handig om rijst te koken (maar geen boost) en de twee medium pitten kan ik er dan maar 1 van gebruiken als ik de andere op boost zet. Met de Siemens 5-pitter 11 kW zou dat makkelijker zijn.
Met de 90cm plaat wordt je grootste pit trouwens ook groter. Al eens 30cm pannenkoeken gebakken?
[ Voor 22% gewijzigd door kabeltjekabel op 09-12-2018 23:17 ]
Merk/type weet ik even niet maar lijkt op dit:My-life schreef op zondag 9 december 2018 @ 16:42:
@NDF82 Wat voor stopcontact zit er aan de zijkant van je eiland?
https://www.probeslag.nl/.../twist-inbouw-stekkerdoos
Deze heb ik https://www.wijnkoelkast-expert.nl/dometic-macave-d15flashboarder schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 10:47:
Beste medeforummers,
Alvast bedankt.
Staat eigenlijk strak tussen 2 kastjes in, dus is semi ingebouwd.
@PaT @ID-College
Ik kan even niet terug vinden of jullie een stoomoven krijgen in de keuken.
Indien je voor een (combi) stoomoven kiest heb je echt geen 5 pits kookplaat nodig, laat staan eentje op 11kW.
Het is uiteraard de bedoeling dat je ook gebruik gaat maken van de stoomoven. Alle groente, aardappelen, rijst enz gaan in de stoomoven. Je zou theoretisch dus voldoende hebben aan een 2 pits kookplaat om pasta te maken of een pannetje jus en vlees op te zetten.
Indien je voor een (combi) stoomoven kiest heb je echt geen 5 pits kookplaat nodig, laat staan eentje op 11kW.
Het is uiteraard de bedoeling dat je ook gebruik gaat maken van de stoomoven. Alle groente, aardappelen, rijst enz gaan in de stoomoven. Je zou theoretisch dus voldoende hebben aan een 2 pits kookplaat om pasta te maken of een pannetje jus en vlees op te zetten.
Mee eens. Het liefst wil ik ook een plaat met 2 pitten en 1 flexzone voor de Creuset braadpan. Maar alle mooie platen hebben 5 pitten en 11 kW aansluitingen... De markt sluit niet helemaal aan op mijn wensen op het momentKapitein Merijn schreef op maandag 10 december 2018 @ 09:30:
@PaT @ID-College
Vrees dat het nog afzien wordt met onze bora.Kapitein Merijn schreef op maandag 10 december 2018 @ 09:30:
@PaT @ID-College
Komen van deze jongen:

90 cm, en ideale positionering van de pitten.
Inclusief oven en stoomoven stonden er toch geregeld vier pitten vol. Gok dat vijf ook nog weleens gelukt is
[ Voor 3% gewijzigd door MikeyMan op 10-12-2018 11:03 ]
Op het moment vind ik dit een van de mooiste kookplaten icm een stoomoven:PaT schreef op maandag 10 december 2018 @ 10:25:
[...]
Mee eens. Het liefst wil ik ook een plaat met 2 pitten en 1 flexzone voor de Creuset braadpan. Maar alle mooie platen hebben 5 pitten en 11 kW aansluitingen... De markt sluit niet helemaal aan op mijn wensen op het moment

https://www.neff-home.com...bs#/Togglebox=-283284641/
De bediening werkt erg mooi en je hebt altijd voldoende ruimte voor 2 hele grote braadpannen.
@MikeyMan Er gaat bij jou ook meer in dan bij de gemiddelde Nederlander
Ik zag wat reacties voorbij komen m.b.t. de breedte van de afzuigkap in relatie tot de kookplaat.
In mijn huidige keuken is de afzuigkap breder als de kookplaat, maar vind ik de afzuigkap echt ruk (hoop lawaai, maar nog steeds ruik je het in de hele woonkamer).
Ik had (zelf) bedacht dat een goede afzuigkap ook best iets smaller mag zijn als een kookplaat. De aanzuiging is een soort van omgekeerde trechter, dus als de afzuigkap op de juiste hoogte hangt zou er weinig aan de hand moeten zijn toch?
Dus geen 60cm afzuigkap bij een 90cm kookplaat, maar een afwijking van 10cm zal wel loslopen toch?
In mijn huidige keuken is de afzuigkap breder als de kookplaat, maar vind ik de afzuigkap echt ruk (hoop lawaai, maar nog steeds ruik je het in de hele woonkamer).
Ik had (zelf) bedacht dat een goede afzuigkap ook best iets smaller mag zijn als een kookplaat. De aanzuiging is een soort van omgekeerde trechter, dus als de afzuigkap op de juiste hoogte hangt zou er weinig aan de hand moeten zijn toch?
Dus geen 60cm afzuigkap bij een 90cm kookplaat, maar een afwijking van 10cm zal wel loslopen toch?
Geen idee eigenlijk, zoals je het beschrijft (trechter effect en juiste hoogte) zou je het haast wel denken ja. Ik heb gewoon het advies opgevolgd van de keukentokoB-Real schreef op maandag 10 december 2018 @ 11:32:
Ik zag wat reacties voorbij komen m.b.t. de breedte van de afzuigkap in relatie tot de kookplaat.
Zijn hier mensen die ervaring hebben met zowel de Quooker Combi als de Combi+?
Zit nog in dubio.
De Quooker zou als voordeel hebben dat we tegelijkertijd nog gewoon kunnen douchen. Dat zal met de Quooker+ niet gaan lukken. Nog los van het feit dat met de manier van aanspreken van deze Quooker de ketel constant aanspringt bij warm water vraag. Terwijl dit bij kleine hoeveelheden niet nodig is. Neig om die reden toch naar de non-plus.
Aan de andere kant, maakt de Quooker+ beter gebruik van onze zonneboiler. Hoewel deze waarschijnlijk na twee douchebeurten ook wel leeg is, en je bent niet beperkt met 15 liter water.
Of misschien toch maar de + nemen en als er gedoucht moet worden de warmwater aanvoer stoppen?
Zit nog in dubio.
De Quooker zou als voordeel hebben dat we tegelijkertijd nog gewoon kunnen douchen. Dat zal met de Quooker+ niet gaan lukken. Nog los van het feit dat met de manier van aanspreken van deze Quooker de ketel constant aanspringt bij warm water vraag. Terwijl dit bij kleine hoeveelheden niet nodig is. Neig om die reden toch naar de non-plus.
Aan de andere kant, maakt de Quooker+ beter gebruik van onze zonneboiler. Hoewel deze waarschijnlijk na twee douchebeurten ook wel leeg is, en je bent niet beperkt met 15 liter water.
Of misschien toch maar de + nemen en als er gedoucht moet worden de warmwater aanvoer stoppen?
[ Voor 13% gewijzigd door MikeyMan op 10-12-2018 13:08 ]
Mijn vrouw en ik zijn afgelopen weekend officieel begonnen met het uitzoeken van een keuken.
Allereerst zijn we bij de Ikea langsgeweest met het idee om daar een keuken uit te zoeken. Maar eerlijk toegegeven zijn wij beiden niet creatief en geduldig genoeg om ons op de tool te storten die bij Ikea gebruikt wordt.
Later die middag zijn we naar de Keukenloods gereden en hier is ons ook gevallen op een showroom keuken waaraan wij een kleine aanpassing wilden doen (andere kastjes/frontjes) iets andere samenstelling qua apparatuur.
Over twee weken de vervolgafspraak waarbij de verkoper het voorstal wat we op papier gezet hebben hopelijk meer concreet vormgegeven heeft. Ik ben benieuwd..
Allereerst zijn we bij de Ikea langsgeweest met het idee om daar een keuken uit te zoeken. Maar eerlijk toegegeven zijn wij beiden niet creatief en geduldig genoeg om ons op de tool te storten die bij Ikea gebruikt wordt.
Later die middag zijn we naar de Keukenloods gereden en hier is ons ook gevallen op een showroom keuken waaraan wij een kleine aanpassing wilden doen (andere kastjes/frontjes) iets andere samenstelling qua apparatuur.
Over twee weken de vervolgafspraak waarbij de verkoper het voorstal wat we op papier gezet hebben hopelijk meer concreet vormgegeven heeft. Ik ben benieuwd..
kabeltjekabel schreef op zondag 9 december 2018 @ 23:07:
[...]
Boost is ideaal als je water aan de kook wilt brengen. Ik zou de handleiding nakijken van beide exemplaren. Bij mijn 4-pits Siemens EH675ME11E kan ik maar 1 pit per helft op boost zetten en dan gaat de andere pit op die helft uit. De AEG handleidingen zwijgen over het uitzetten van andere pitten, maar aangezien het zo'n beetje overal hetzelfde is, zal het daar ook wel zo zijn. Als je dan van de 5 pitten er maar 2 kunt gebruiken op Powerboost.. zou ik zelf jammer vinden.
Maar de hamvraag is dan of je al 3-fasen hebt. Je moet dan een 3-fasen krachtgroep hebben ipv zo'n "kookgroep". Heb je geen 3-fasen dan moet je wellicht helemaal geen AEG plaat nemen. Net zoals over de consequenties van Powerboost zwijgt AEG in de documentatie ook over het aansluitschema. Een 7,4 kW kookplaat met maar 1 nulgeleider is niet op de normale manier aan te sluiten in Nederland op 1-fase aansluiting. Mijn Siemens plaat heeft netjes twee nulgeleiders en dan kan dat wel. Mijn overburen hebben laatst de truc met 1 nulgeleider gedaan bij een fornuis. Zowel kookgroep in de meterkast als Perilex stopcontact uitgefikt.
Qua bedrading tussen meterkast maakt het weinig uit. Zowel voor 1-fase als 3-fase zijn dat 5 draden. Bij 1-fase 2x bruin, 2x blauw en geel/groen, bij 3-fase bruin, zwart, grijs, blauw, geel/groen, al wordt er ook wel meer bruin. Al wordt er ook aangeknutseld met tape aan het eind en vooral meer bruin. Of zelfs het weglaten van een 5e ader in het geval van 3-fase aansluiting en kookgroep.
Zelf heb ik overigens een 90cm afzuigkap bij mijn 60cm kookplaat. Bij familie met 60/60 zie ik veel meer damp er langs gaan dan bij mij. De 'downdraft' afzuigkappen zijn nog erger; die zijn netto nog veel smaller.
Persoonlijk zou ik absoluut de 11 kW plaat doen. Ik kook nog wel eens voor meerdere dagen. Als er dan zo'n grote juspand op de grote pit staat is de kleine pit alleen nog handig om rijst te koken (maar geen boost) en de twee medium pitten kan ik er dan maar 1 van gebruiken als ik de andere op boost zet. Met de Siemens 5-pitter 11 kW zou dat makkelijker zijn.
Met de 90cm plaat wordt je grootste pit trouwens ook groter. Al eens 30cm pannenkoeken gebakken?
Ik heb geen stoomoven. Maar uit bovenstaande reactie kan ik vooral concluderen dat het handig is, maar niet noodzakelijk.Kapitein Merijn schreef op maandag 10 december 2018 @ 09:30:
@PaT @ID-College
Persoonlijk vind ik in de keuken staan niet echt erg. Ik zal dus de boost functie alleen gebruiken voor pasta oid. Nu hebben we ook maar 1 boost en dat is eigenlijk prima. Groenten snijden doe ik op mijn gemak en zodra de boel te snel gaat heb ik geen tijd om te snijden
Kortom: ik ga het denk ik niet nodig hebben. Ik pak een 7.7kW
Vandaag zijn ze begonnen met het plaatsen van onze Rotpunkt keuken, morgen afronden
Paar snapshots, excuus voor de crappy kwaliteit.

[ Voor 4% gewijzigd door BertP op 10-12-2018 19:57 ]
@BertP Spannend! Rotpunkt maakt hier ook nog steeds een kans om gekocht te worden. Waren er voor jou specifieke redenen om voor dit merk te gaan of kwam het toevallig op jullie pad?
@BertP Wil je eens kijken/vragen of het materiaal om de kasten te koppelen bij wordt geleverd? Wil je ook een closeup van de pootjes en de afstelling er posten?
Heb zelf een combi+ in bestelling, deze kan omgebouwd/omgezet worden naar een combi. Andersom niet mogelijk (voor zover ik weet)MikeyMan schreef op maandag 10 december 2018 @ 12:03:
Zijn hier mensen die ervaring hebben met zowel de Quooker Combi als de Combi+?
Zit nog in dubio.
Geen bewuste keuzePaT schreef op maandag 10 december 2018 @ 21:58:
@BertP Spannend! Rotpunkt maakt hier ook nog steeds een kans om gekocht te worden. Waren er voor jou specifieke redenen om voor dit merk te gaan of kwam het toevallig op jullie pad?
Vermoed dat we bij andere partijen voor minder geld een vergelijkbare keuken hadden kunnen aanschaffen maar het contact is prettig, ze werken heel nauwkeurig/netjes en ze komen hun afspraken na.
We hebben de volgende apparaten:
- Siemens plaat EX877LX33E (bosch variant was moeilijk(er) leverbaar)
- Bosch Stoomoven HSG856XC6
- Quooker Combi Cube
- Bosch vriezer GIV11AD30
- Bosch ijskast KIR41SD30
- Bosch vaatwasser SBA46IX09N
Zal morgenvroeg eens kijken of ik wat plaatjes kan schietenMy-life schreef op maandag 10 december 2018 @ 22:05:
@BertP Wil je eens kijken/vragen of het materiaal om de kasten te koppelen bij wordt geleverd? Wil je ook een closeup van de pootjes en de afstelling er posten?
[ Voor 12% gewijzigd door BertP op 10-12-2018 22:17 ]
Ah ok. Ik heb wel bijna altijd haastID-College schreef op maandag 10 december 2018 @ 16:19:
[...]
[...]
Ik heb geen stoomoven. Maar uit bovenstaande reactie kan ik vooral concluderen dat het handig is, maar niet noodzakelijk.
Persoonlijk vind ik in de keuken staan niet echt erg. Ik zal dus de boost functie alleen gebruiken voor pasta oid. Nu hebben we ook maar 1 boost en dat is eigenlijk prima. Groenten snijden doe ik op mijn gemak en zodra de boel te snel gaat heb ik geen tijd om te snijden
Kortom: ik ga het denk ik niet nodig hebben. Ik pak een 7.7kWMocht het wat langer duren, prima! Ik heb geen haast (en mijn vriendin al helemaal niet
). We eten eigenlijk altijd rijst en dat gaat gewoon in de rijstkoker
Maar probeer er achter te komen of die AEG twee nulgeleiders heeft in het geval je een 1-fase aansluiting hebt.
Hangt er vanaf wat voor afzuigkap je hebt. Als je zo'n ding hebt die aan de randen naar beneden blaast moet hij echt gewoon breder zijn. En als het ding tussen twee kastjes hangt is er ook een makkelijke manier voor damp om te ontsnappen. Bij mijn 90 cm kap op 60 cm plaat ontsnapt er gewoon veel minder (nihil) vergeleken met de keukens van familie waar geen oversized afzuigkap hangt. Let ook op dat sommige afzuigkappen dan wel breed zijn, maar maar op een veel smaller deel echt intake hebben.B-Real schreef op maandag 10 december 2018 @ 11:32:
Kan je hier wat mee?My-life schreef op maandag 10 december 2018 @ 22:05:

Gok dat de combi+ als er geen warm water wordt aangeleverd, uit zichzelf gaat werken als een combi. Ga de warmwaterleiding toch maar leggen, met een afsluiter ertussen. Kunnen we eventueel voor het douchen het warm water uit zetten.kever678 schreef op maandag 10 december 2018 @ 22:11:
[...]
Heb zelf een combi+ in bestelling, deze kan omgebouwd/omgezet worden naar een combi. Andersom niet mogelijk (voor zover ik weet)
Vind nog steeds dat ze die combi+ praktischer hadden kunnen inzetten. Pas vanaf half leeg reservoir warm water vragen zou efficiënter omgaan met de warmwater voorziening. Zal wel te knutselen zijn misschien
Wij hebben een Combi genomen, vooral omdat we na de badkamer verbouwing geen warm water meer hebben in de keuken. Voordeel daarvan is dat we inderdaad niet elke keer warm water van de CV vragen, en gezien we zonnepanelen hebben, is de elektriciteit wat minder relevant
. Ikzelf heb nog nooit gehad dat ik geen warm water meer had.
Zit hier een beetje in dezelfde situatie. Heb een zonneboiler en zonnepanelen. Zit er nu aan te denken om in de zomer, als de boiler z'n best doet, de warmwater voorziening wel te gebruiken, en in de winter niet.TheJVH schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 11:21:
Wij hebben een Combi genomen, vooral omdat we na de badkamer verbouwing geen warm water meer hebben in de keuken. Voordeel daarvan is dat we inderdaad niet elke keer warm water van de CV vragen, en gezien we zonnepanelen hebben, is de elektriciteit wat minder relevant. Ikzelf heb nog nooit gehad dat ik geen warm water meer had.
Hallo allen,
Wij hebben hier een offerte liggen van Tulp keukens en zijn erg benieuwd wat jullie hier van vinden:
- Graniet werkblad (70 cm diep en 365 cm lang), daarnaast hebben we het werkblad doorgetrokken tot een hoogte van 60 cm over de gehele lengte).
- Quooker met PRO3 boiler
Apparaten van Neff:
- Koel/vries KI6863F30
- Stoomoven B47FS26N0
- Combi magnetron/oven C17MS22H0
- Afzuigkap D95IHM1S0 (inclusief luchtafvoer naar buiten)
- Inductie 1T59TS51N0
- Vaatwasser S513P60X2E
Kasten:
2 laden/kasten van 120 cm breed
3 kasten van 60 cm breed
2 volwaardige servieskasten van 208 hoog
Is de prijs van €15320 inclusief montage reëel?
Alvast bedank!
Wij hebben hier een offerte liggen van Tulp keukens en zijn erg benieuwd wat jullie hier van vinden:
- Graniet werkblad (70 cm diep en 365 cm lang), daarnaast hebben we het werkblad doorgetrokken tot een hoogte van 60 cm over de gehele lengte).
- Quooker met PRO3 boiler
Apparaten van Neff:
- Koel/vries KI6863F30
- Stoomoven B47FS26N0
- Combi magnetron/oven C17MS22H0
- Afzuigkap D95IHM1S0 (inclusief luchtafvoer naar buiten)
- Inductie 1T59TS51N0
- Vaatwasser S513P60X2E
Kasten:
2 laden/kasten van 120 cm breed
3 kasten van 60 cm breed
2 volwaardige servieskasten van 208 hoog
Is de prijs van €15320 inclusief montage reëel?
Alvast bedank!
Verwijderd
@wrstylo
Iedere prijs die je krijgt is reëel........anders had je die niet gekregen.
Je bedoelt of die een beetje scherp is? Geen idee, ik vind het aan de hoge kant, maar je informatie is wat mager. Zonder merk keuken en type en afwerking frontjes kun je al niet veel.
Apparatuur kun je prima zelf de internetprijzen opzoeken en die even posten, dat ga ik ook niet voor je doen.
Iedere prijs die je krijgt is reëel........anders had je die niet gekregen.
Je bedoelt of die een beetje scherp is? Geen idee, ik vind het aan de hoge kant, maar je informatie is wat mager. Zonder merk keuken en type en afwerking frontjes kun je al niet veel.
Apparatuur kun je prima zelf de internetprijzen opzoeken en die even posten, dat ga ik ook niet voor je doen.
Ik zit even logistiek (maar ook financieel) uit te zoeken hoe eea te werk gaat bij Keukenloods.
De woning wordt medio maart opgeleverd, maar wij zijn van januari tot begin maart op reis (tussen opleveren oude woning en nieuwe woning). We hebben tot eind mei tijdelijke woonruimte.
Ik heb de keuken bij Voortman gekocht. Zij gaan 2 weken na sleutel plaatsen. Voor die 2 weken moet de vloer gestort worden, ik zit morgen bij een vloerenboer om dit af te stemmen.
Ik heb bij Voortman geen apparatuur besteld, omdat Keukenloods aanzienlijk scheelt.
We gaan voor Siemens en een afzuigkap van Novy (compact). Ik kom op zo'n €9000 uit incl. alles. Wat voor prijs zal er grofweg op de offerte genoemd worden? Is dit vaak een vast percentage eraf?
Hoe zit het met de periode tussen opvragen offerte en betaling? Is het gewoon betalen (vlak) voor leveren?
Voortman wil zsm de specs ivm maatvoering etc. Wij hebben echter pas vanaf januari de overwaarde waarmee keuken, vloer, apparatuur etc gekocht gaan worden.
Zijn die keukenpartijen enigszins flexibel mbt de betaling? Dus kan ik nu gewoon al concreet worden met ze? Is hier nog een speciale taktiek die ik zou moeten hanteren?
De woning wordt medio maart opgeleverd, maar wij zijn van januari tot begin maart op reis (tussen opleveren oude woning en nieuwe woning). We hebben tot eind mei tijdelijke woonruimte.
Ik heb de keuken bij Voortman gekocht. Zij gaan 2 weken na sleutel plaatsen. Voor die 2 weken moet de vloer gestort worden, ik zit morgen bij een vloerenboer om dit af te stemmen.
Ik heb bij Voortman geen apparatuur besteld, omdat Keukenloods aanzienlijk scheelt.
We gaan voor Siemens en een afzuigkap van Novy (compact). Ik kom op zo'n €9000 uit incl. alles. Wat voor prijs zal er grofweg op de offerte genoemd worden? Is dit vaak een vast percentage eraf?
Hoe zit het met de periode tussen opvragen offerte en betaling? Is het gewoon betalen (vlak) voor leveren?
Voortman wil zsm de specs ivm maatvoering etc. Wij hebben echter pas vanaf januari de overwaarde waarmee keuken, vloer, apparatuur etc gekocht gaan worden.
Zijn die keukenpartijen enigszins flexibel mbt de betaling? Dus kan ik nu gewoon al concreet worden met ze? Is hier nog een speciale taktiek die ik zou moeten hanteren?
@GustavSan Dat verschilt per bedrijf. De een wil een forse aanbetaling, de andere een kleine en een enkeling geen. Ik ken Voortman niet, dus ik kan je niet zeggen hoe en wat. Dat kan je toch gewoon aan Voortman zelf vragen?
@wrstylo Zo op het eerste gezicht klinkt dit als een nette prijs. Ik heb zelf 10 jaar geleden een Tulp keuken gekocht met ongeveer evenveel kastjes, maar met slechts 1 oven en geen Quooker en was toen rond de 13000 euro kwijt. Dan valt de inflatiecorrectie reuze mee
Kijk alsjeblieft bij Tulp heel goed naar de garantievoorwaarden die bij jou van toepassing zijn. Mijn keuken had folie fronten en toen die er na zo'n 8/9 jaar vanaf kwamen vallen was Tulp niet thuis, want specifiek op foliefronten zat maar 5 jaar garantie.
Voor het oog vind ik Tulp nog steeds mooie keukens leveren, maar ik verwacht eerlijk gezegd niet dat mijn huidige keuken nog 5 jaar probleemloos mee gaat.
@wrstylo Zo op het eerste gezicht klinkt dit als een nette prijs. Ik heb zelf 10 jaar geleden een Tulp keuken gekocht met ongeveer evenveel kastjes, maar met slechts 1 oven en geen Quooker en was toen rond de 13000 euro kwijt. Dan valt de inflatiecorrectie reuze mee
Kijk alsjeblieft bij Tulp heel goed naar de garantievoorwaarden die bij jou van toepassing zijn. Mijn keuken had folie fronten en toen die er na zo'n 8/9 jaar vanaf kwamen vallen was Tulp niet thuis, want specifiek op foliefronten zat maar 5 jaar garantie.
Voor het oog vind ik Tulp nog steeds mooie keukens leveren, maar ik verwacht eerlijk gezegd niet dat mijn huidige keuken nog 5 jaar probleemloos mee gaat.
[ Voor 60% gewijzigd door PaT op 11-12-2018 20:02 ]
Sorry, niet duidelijk geweest. Keuken bij Voortman vorig jaar al gekocht (ivm maatwerk) en de leverings- en betalingsvoorwaarden zijn daar bekend.PaT schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 19:58:
@GustavSan Dat verschilt per bedrijf. De een wil een forse aanbetaling, de andere een kleine en een enkeling geen. Ik ken Voortman niet, dus ik kan je niet zeggen hoe en wat. Dat kan je toch gewoon aan Voortman zelf vragen?
Het is mij echter niet bekend hoe Keukenloods werkt met hun offertes. Stel ze brengen er volgende week een uit. Moet ik hier dan binnen x-periode mee akkoord zijn en ook meteen (een deel) betalen? Gaat even om liquiditeit, maar ook om die trip (we gaan ver weg).
Het gaat vooral om of er een goede motor inzit, hoeveel m3 lucht deze af kan zuigen. De fysieke grootte is niet zo boeiend. Daarnaast is het ook belangrijk - en dat vergeten wonderbaarlijk genoeg veel mensen - dat je ramen open zet zodat de lucht uberhaupt kan worden afgezogen. Een dicht huis met een afzuigkap die draait heeft natuurlijk geen enkel nut.B-Real schreef op maandag 10 december 2018 @ 11:32:
Maar dan natuurlijk niet een raam naast de luchtafvoer
Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.
Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.
Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1