@Reinier die had ik idd gebruikt. Maar er kwamen zo weinig hits dat ik vermoedde iets verkeerd te hebben gedaan
En vandaag ook even gebruik gemaakt van die irritant 'Black Friday'-korting. Heb al een tijd wat inbouwapparatuur bij Keukenloods op het oog maar was nog aan het nadenken of ik voor sommige apparaten wellicht nog wilde up- of downgraden. Vandaag zag ik dat er bij keukenloods flinke kortingen werden uitgedeeld dus heb ik toch maar snel alle apparatuur besteld.Harrie_ schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 08:55:
Zo, gisteren de nieuwe keuken bij IKEA besteld. Inmiddels bij de interieurbouwer deurtjes en ladefronten besteld. Als het allemaal een beetje meezit heb ik tussen kerst en nieuwjaar mijn nieuwe keuken staan!
Uiteindelijk bleek nog dat de kookplaat die ik had uitgezocht nog eens € 50,- verder was gezakt na het bestellen. Hier even over gebeld en door Keukenloods is direct de order aangepast.
Toch wel fijn; het wordt uiteindelijk altijd duurder dan je vooraf anticipeert ➜ nu weer mooi een paar honderd euro uitgespaard die straks de een of andere tegenvaller weer compenseert.
Hoeder van het Noord-Meierijse dialect
Hoi Allen,
Ook wij zijn in het fijne proces beland van een keuken kopen.
Eerst bij Bemmel en Croon geweest, veel inspiratie opgedaan, maar we vonden het een gek concept om eerst over deurtjes te moeten nadenken
Op dit moment hebben we een offerte van keukenzaak Dekkers in Rijswijk (waar we tot nu toe heel erg tevreden over zijn)
Keuken bestaat uit een kastenwand van ca 4 meter en een los kookeiland van 1.80x1m. Zie hieronder voor een eerste render (nog niet de goede kleuren)

Bladen zijn Topline composiet
Kastjes zijn speciale kleur, dus 500 euro extra...
Inbouwapparatuur is alles van Neff, te weten
B47FS26H0 Bakoven met stoom
T68TS61N0 Inductiekookplaat 7.4KW,
C17MS22H0 Bakoven met magnetron
S523P60X2E Afwasmachine
KI1816D30 Koelkast
GI7813C30 Vriezer
Daarbij nog een Quooker Pro 3.
Afzuiger moet nog geregeld, en zit er expres niet bij.
De offerte is nu totaal 24k rond.
Ik hoor graag meningen, ideeen, is de prijs goed, doe ik iets doms, etc.... Alle input is welkom
Eerst bij Bemmel en Croon geweest, veel inspiratie opgedaan, maar we vonden het een gek concept om eerst over deurtjes te moeten nadenken
Op dit moment hebben we een offerte van keukenzaak Dekkers in Rijswijk (waar we tot nu toe heel erg tevreden over zijn)
Keuken bestaat uit een kastenwand van ca 4 meter en een los kookeiland van 1.80x1m. Zie hieronder voor een eerste render (nog niet de goede kleuren)

S523P60X2E Afwasmachine
KI1816D30 Koelkast
GI7813C30 Vriezer
Ik hoor graag meningen, ideeen, is de prijs goed, doe ik iets doms, etc.... Alle input is welkom
Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.
Ik vind compostiet wel een mooie Freudiaanse tikfout
Het kookeiland is dicht aan de achterkant, dat maakt het een stuk lastiger om eraan te zitten als ontbijttafel, of gewoon gezellig als er iemand aan het koken is.Sparhawk schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 13:48:
[ Voor 7% gewijzigd door SeatRider op 24-11-2018 14:50 ]
Nederlands is makkelijker als je denkt
En ik denk dat qua proporties een schiereiland mooier is. Ik vind het eiland erg klein.SeatRider schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 14:50:
[...]
Het kookeiland is dicht aan de achterkant, dat maakt het een stuk lastiger om eraan te zitten als ontbijttafel, of gewoon gezellig als er iemand aan het koken is.
Hierop niet te zien, maar het kookeiland heeft een stuk van 120 cm waar stoeltjes staan.SeatRider schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 14:50:
[...]
Het kookeiland is dicht aan de achterkant, dat maakt het een stuk lastiger om eraan te zitten als ontbijttafel, of gewoon gezellig als er iemand aan het koken is.
Dat is helaas niet op de render te zien, maar we zitten met een vrij moeilijke doorbraak. Dit is wel maximaal qua grootte wat we (gezien de ruimte) kunnen realiseren qua kookeiland.drfrisbee schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 15:04:
[...]
En ik denk dat qua proporties een schiereiland mooier is. Ik vind het eiland erg klein.
Hoe zou jij het dan ontwerpen?
[ Voor 36% gewijzigd door Sparhawk op 24-11-2018 15:23 ]
Verwijderd
Hoe kan die kastenwand 4 meter zijn en het kookeiland 1,80? Vind het veel geld voor wat je beschrijft. Als in, daar moet toch zeker 5k vanaf kunnen. Welk merk keuken?Sparhawk schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 13:48:
Hoi Allen,
[Afbeelding]
S523P60X2E Afwasmachine
KI1816D30 Koelkast
GI7813C30 Vriezer
Je hebt best veel en dure apparaten, dus qua prijs sta ik niet heel erg te kijken. Ik vraag mij af of je heel blij gaat worden van de kastjes boven je spoelbak.Sparhawk schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 13:48:
Hoi Allen,
[Afbeelding]
S523P60X2E Afwasmachine
KI1816D30 Koelkast
GI7813C30 Vriezer
Het hoeft geen probleem te zijn, maar dat is deels ook afhankelijk van je lengte. Mijn schoonouders hebben dat ook en voor mij is het geen probleem. Mijn langere zwager staat altijd wat onhandig bij die kastjes.
Ik heb echter niet direct een antwoord hoe ik het anders zou doen. Is een U opstelling misschien nog een optie met een wasbak zeg maar links op je plaatje?
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
Even dom gerekend zit je zo rond de 7,5 en 8k qua apparatuur. Een blad van die grote zou ongeveer tussen de 2 en 3k mogen kosten. Dan rond de 2k voor het zetten dan heb je dus ongeveer 11k voor kastjes en frontjes ?Sparhawk schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 13:48:
Hoi Allen,
[Afbeelding]
S523P60X2E Afwasmachine
KI1816D30 Koelkast
GI7813C30 Vriezer
Dan heben wij meer info nodig. Welk merk keuken gaat het om en hoe zit het met de lades eventuele dure opties enz.
Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"
Zoek even naar mijn post. Heb beetje de zelfde ruimte en opstelling.Sparhawk schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 13:48:
Hoi Allen,
[Afbeelding]
S523P60X2E Afwasmachine
KI1816D30 Koelkast
GI7813C30 Vriezer
Mijn offerte ging uit van een next125
Het eiland als een schiereiland aan een van de wanden vast, zonder plattegrond moeilijk te zeggen. Een u vorm kan ook, het eiland een kwart slag draaien wellicht? Misschien nog iets vierkanter en het water op een van de kanten?[b]Sparhawk schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 15:21
Dat is helaas niet op de render te zien, maar we zitten met een vrij moeilijke doorbraak. Dit is wel maximaal qua grootte wat we (gezien de ruimte) kunnen realiseren qua kookeiland.
Hoe zou jij het dan ontwerpen?
Puur praktisch omdat ik aanneem dat Het ontwerp een resultaat van een proces is, wat is de reden om de kookplaat precies in het midden te doen.? 50 cm om te snijden en bijv eea te hebben liggen is niet heel veel, vooral omdat de rand een ‘afgrond’
Gisteren getekend voor een keuken bij Aswa Helmond. We waren heel blij met de verkoper daar.
Nam alle tijd voor ons en gaf erg goed advies.
Het is een witte greeploze Siematic (S2) keuken geworden met siemens apparatuur (oa stoomoven en inductie met ingebouwde afzuiging) en een 75cm diep licht grijs-bruinig composiet aanrechtblad.
Nu wil ik een 3D tekening gaan maken om te bepalen wat we met kleuren / tegels etc gaan doen.
Iemand een goede tip wat voor software hiervoor het best geschikt is?
Het is een witte greeploze Siematic (S2) keuken geworden met siemens apparatuur (oa stoomoven en inductie met ingebouwde afzuiging) en een 75cm diep licht grijs-bruinig composiet aanrechtblad.
Nu wil ik een 3D tekening gaan maken om te bepalen wat we met kleuren / tegels etc gaan doen.
Goed, als aanvulling op mijn eerdere post (was dit weekeinde weg, nu eindelijk een computer weer beschikbaar)
We hebben een huis gekocht, en gaan verhuizen. Het is een herenhuis uit 1910, in Rijswijk, dus hoge ruimtes, en glas in lood. Dit huis heeft op dit moment geen open keuken, en dat willen we wel. Daarom met de aannemer gesproken hoe we dit kunnen realiseren.
Zie hieronder voor een plaatje van een deel van de achterkant van het huis. De drie deuren aan de bovenkant van het plaatje slaan open richting een achtertuin.

Alle zwarte muren zijn (helaas) dragende muren.
De muur die blauw omcirkeld is, gaat doorgebroken worden.
We hebben er over nagedacht om veel verder door te breken (vanaf de achtermuur tot de ingang van de keuken), maar dat is een veel grotere klus, veel complexer (en duurder), en we zijn bang dat we de authenticiteit van het huis teniet doen, met een hele mooie open keuken, die dan niet bij de rest van het huis past.
Daarom na lang wikken en wegen, besloten dat alleen de blauw omcirkelde muur open te breken
Dan gaan we dus in de lengterichting ( in het verlengde van de tuindeuren) een kookeiland van 180 bij 100 plaatsen, 60 cm vanaf de tuindeuren. De render die hierboven gepost is klopt dus absoluut niet qua muren/dimensies, is gewoon om te laten zien wat het wordt.
Alle apparatuur in de huidige keuken wordt dus vervangen.
Om nu op de rest van de vragen in te gaan
Merk keuken weet ik niet Edit: Keukenmerk is SmartCollection van Probewa
Lange post, ik weet het, en die had ik ook eerst moeten doen, hopelijk verduidelijkt dit wat. Please shoot
We hebben een huis gekocht, en gaan verhuizen. Het is een herenhuis uit 1910, in Rijswijk, dus hoge ruimtes, en glas in lood. Dit huis heeft op dit moment geen open keuken, en dat willen we wel. Daarom met de aannemer gesproken hoe we dit kunnen realiseren.
Zie hieronder voor een plaatje van een deel van de achterkant van het huis. De drie deuren aan de bovenkant van het plaatje slaan open richting een achtertuin.

We hebben er over nagedacht om veel verder door te breken (vanaf de achtermuur tot de ingang van de keuken), maar dat is een veel grotere klus, veel complexer (en duurder), en we zijn bang dat we de authenticiteit van het huis teniet doen, met een hele mooie open keuken, die dan niet bij de rest van het huis past.
Daarom na lang wikken en wegen, besloten dat alleen de blauw omcirkelde muur open te breken
Dan gaan we dus in de lengterichting ( in het verlengde van de tuindeuren) een kookeiland van 180 bij 100 plaatsen, 60 cm vanaf de tuindeuren. De render die hierboven gepost is klopt dus absoluut niet qua muren/dimensies, is gewoon om te laten zien wat het wordt.
Hopelijk geeft het plaatje hierboven je een wat beter houvast.Verwijderd schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 17:31:
[...]
Hoe kan die kastenwand 4 meter zijn en het kookeiland 1,80? Vind het veel geld voor wat je beschrijft. Als in, daar moet toch zeker 5k vanaf kunnen. Welk merk keuken?
Merk keuken weet ik niet Edit: Keukenmerk is SmartCollection van Probewa
- Apparatuur inclusief Quooker komt op 7650, waar ik van keukenloods een offerte heb voor 6140 (excl. Quooker)
- Bladen zijn Topline composiet werkblad opgedikt naar 40 mm, kosten 3950
- Kastjes en kookeiland in totaal 10700
- plaatsen 1600
De kastjes boven de spoelbak zijn minder diep dan de gewone kastjes (40cm ipv 60) en in combinatie met een hoog werkblad (97cm) moet het volgens mij wel goed gaan. Ik ben zelf 1.93, dus als je andere ideeen hebt houd ik me aanbevolenPaT schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 17:46:
[...]
Je hebt best veel en dure apparaten, dus qua prijs sta ik niet heel erg te kijken. Ik vraag mij af of je heel blij gaat worden van de kastjes boven je spoelbak.
Zou je die willen verduidelijken, ik zie hem niet echt voor me...Ik heb echter niet direct een antwoord hoe ik het anders zou doen. Is een U opstelling misschien nog een optie met een wasbak zeg maar links op je plaatje?
Zie berekening hierboven, je zit aardig in de richting. Ik weet zeker dat wij het dure hang- en sluitwerk hebben, extra lades in het kookeiland voor bestek, inclusief meenemers, alles greeploos. Vind het zelf toch lastig inschatten of ik hier nou teveel voor betaal of nietShunt schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 18:42:
[...]
Even dom gerekend zit je zo rond de 7,5 en 8k qua apparatuur. Een blad van die grote zou ongeveer tussen de 2 en 3k mogen kosten. Dan rond de 2k voor het zetten dan heb je dus ongeveer 11k voor kastjes en frontjes ?
Dan heben wij meer info nodig. Welk merk keuken gaat het om en hoe zit het met de lades eventuele dure opties enz.

Ga ik nog doen, tnxTito129 schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 18:50:
[...]
Zoek even naar mijn post. Heb beetje de zelfde ruimte en opstelling.
Mijn offerte ging uit van een next125
Zie plaatje + uitleg hierboven. We hebben het schiereiland ook nog in de breedte geprobeerd te ontwerpen ipv in de lengte, maar dan kom je compleet niet uit qua vrije loopruimte. Je zou dan altijd maar 70cm hebben om te koken (ruimte tussen tuindeuren en kookeiland. Zie ook de 2.45m ruimte op de tekening, 1m breed kookeiland en dan houd je 1.45/2 = 70 cm aan de achterkant overdrfrisbee schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 21:13:
[...]
Het eiland als een schiereiland aan een van de wanden vast, zonder plattegrond moeilijk te zeggen. Een u vorm kan ook, het eiland een kwart slag draaien wellicht? Misschien nog iets vierkanter en het water op een van de kanten?
Dat is een geweldige opmerking, dank!Puur praktisch omdat ik aanneem dat Het ontwerp een resultaat van een proces is, wat is de reden om de kookplaat precies in het midden te doen.? 50 cm om te snijden en bijv eea te hebben liggen is niet heel veel, vooral omdat de rand een ‘afgrond’is. Ik zou deze bij ongewijzigd ontwerp naar een van beide zijdes schuiven als mogelijk.
Lange post, ik weet het, en die had ik ook eerst moeten doen, hopelijk verduidelijkt dit wat. Please shoot
Tja de bekering voor een keukenboer is vaak catalogus prijs -40/50%. Een internet leverancier zal eerder tegen de 50 aan zitten. Zonder te weten wat voor merk keuken je nu hebt kunnen wij eigenlijk verder niet veel zeggen. Naast dat je blad ongelofelijk duur is voor wat je krijgt naar mijn gevoel. 3k voor dat blad (opdikking is niets meer als een mooi woord voor een randje er tegen aan plakken met wat extra slijp / polijstwerk) Dat blad is uiteindelijk even dik alleen er worden wat ondersteunende stukjes onder geplakt.Sparhawk schreef op zondag 25 november 2018 @ 15:28:
Goed, als aanvulling op mijn eerdere post (was dit weekeinde weg, nu eindelijk een computer weer beschikbaar)
[Afbeelding]
[...]
Hopelijk geeft het plaatje hierboven je een wat beter houvast.
Merk keuken weet ik niet. Offerte geeft daar ook geen duidelijkheid over. Klinkt stom, maar volgens mij is het standaard wat die keukenboer levert.
[...]
- Apparatuur inclusief Quooker komt op 7650, waar ik van keukenloods een offerte heb voor 6140 (excl. Quooker)
- Bladen zijn Topline composiet werkblad opgedikt naar 40 mm, kosten 3950
- Kastjes en kookeiland in totaal 10700
- plaatsen 1600
De kastjes boven de spoelbak zijn minder diep dan de gewone kastjes (40cm ipv 60) en in combinatie met een hoog werkblad (97cm) moet het volgens mij wel goed gaan. Ik ben zelf 1.93, dus als je andere ideeen hebt houd ik me aanbevolen
[...]
Zou je die willen verduidelijken, ik zie hem niet echt voor me...
[...]
Zie berekening hierboven, je zit aardig in de richting. Ik weet zeker dat wij het dure hang- en sluitwerk hebben, extra lades in het kookeiland voor bestek, inclusief meenemers, alles greeploos. Vind het zelf toch lastig inschatten of ik hier nou teveel voor betaal of niet![]()
[...]
Ga ik nog doen, tnx
[...]
Zie plaatje + uitleg hierboven. We hebben het schiereiland ook nog in de breedte geprobeerd te ontwerpen ipv in de lengte, maar dan kom je compleet niet uit qua vrije loopruimte. Je zou dan altijd maar 70cm hebben om te koken (ruimte tussen tuindeuren en kookeiland. Zie ook de 2.45m ruimte op de tekening, 1m breed kookeiland en dan houd je 1.45/2 = 70 cm aan de achterkant over
[...]
Dat is een geweldige opmerking, dank!
10k voor kasten uit een midden segment (ook al heb je "duurdere" frontjes (500 euro extra boven standaard prijs is niets imoh) is gewoon erg duur voor de aantal kasten die je nu hebt. Ook al heb je veel lades. Echter is het een hoog segment keuken dan is de prijs wellicht wat realistischer (ook al maak je zover ik zo kan zien niet echt gebruik van de in mijn mening grote voordelen van een hoog segment keuken).
Mijn filosofie is als volgt, begin met een degelijke middensegment keuken als basis. Vind je daar exact in wat je mooi / fijn vind dan ben je eigenlijk klaar. Past dat niet qua aparte wensen, (zo was er een topic terug volgens mij iemand die specifiek aluminium kastdeurtjes met glas wou.) dan moet je gaan kijken naar een wat hoger segment keuken. Hier bij moet je dan zelf de afweging maken of het prijs verschil van X euro het je waar is om die extra's te krijgen.
Er is hier vrij veel gediscussieerd over het hoog versus midden segment. Maar de algemene consensus is toch wel dat het verschil hem met name in de mogelijke opties en extra's zit.
Game PC
Zou ik mogen vragen wat je hiervoor gaat betalen? En wat voor opstelling heb jij gekozen? Wij hebben ons oog ook op de Siematic S2 laten vallen maar ik vind het moeilijk om vergelijkingsmateriaal te vergaren.Maverick! schreef op zondag 25 november 2018 @ 09:38:
Gisteren getekend voor een keuken bij Aswa Helmond. We waren heel blij met de verkoper daar.
TriStar ben ik ook wel tevreden over. Scharnieren en deuren werken nog top. Alleen toentertijd voor folie gekozen. Nu al de derde deur die een nwe folie nodig heeft.MikeyMan schreef op donderdag 15 november 2018 @ 15:16:
Ook wij hebben inmiddels, na de nodige aanloop, een keuken besteld.
Zijn eerst uitgegaan van een Next125, hadden al een beeld van de mogelijkheden vooraf.
Eerst bij Bemmel en Kroon geweest, toen naar Ekelhoff, in de tussentijd nog even bij Aswa en uiteindelijk toch in Zuid Nederland terecht gekomen. Heeft ons ongeveer vijf dagen gekost (goed, en drie weekendjes weg), maar dat mag m.i. ook wel als je dergelijke bedragen uit gaat geven.
Het is uiteindelijk een maatwerkkeuken geworden van Tristar, met de volgende opstelling:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Kleur van het hout wordt meer zoals de Next125 oud eiken. Komt een PVC vloer in met visgraatpatroon.
De apparaten zijn allemaal van Miele, behalve de Bora kookplaat met afzuiging.
Moet nog wel hard gewerkt worden voordat ie erin kan, gezien de oude keuken op een andere plek in huis zit. Moet tevens nog een hele dekvloer uit, vloerverwarming erin, nieuwe vloer erop etc. Plannen nu op oplevering eind februari.
Het witte vlak is overigens waar bij ons de woonkamer nog begint, dus het is gewoon een open keuken.
Het wordt er nog niet helemaal duidelijker op.Sparhawk schreef op zondag 25 november 2018 @ 15:28:
Als ik het goed begrijp is het dus al een schiereiland tegen de muur aan en is een deel van de achterwand in de keuken niet zichtbaar ivm bestaande muur? In dat verborgen stuk staan nu de drie hoge kasten? Dan zou ik proberen in die hoek zoveel mogelijk bergruimte te creeeren (soort van L vorm). Vervolgens nog wat spelen met het blad aan de achterkant (iets langer maken omdat de hoge kasten in de verborgen hoek zitten, bovenkasten verminderen tot bijv. een element van 1.20 breed en iets minder hoog. Dan oogt het geheel wat minder massief.
Ja hoor, dat magArtifax schreef op zondag 25 november 2018 @ 19:13:
[...]
Zou ik mogen vragen wat je hiervoor gaat betalen? En wat voor opstelling heb jij gekozen? Wij hebben ons oog ook op de Siematic S2 laten vallen maar ik vind het moeilijk om vergelijkingsmateriaal te vergaren.
Ik heb de offerte niet bij de hand, maar het composiet aanrechtblad (6 cm dik) wordt 4 meter, 75 cm diep.
Dan links en rechts een blok van 1.20 met lades. Daar tussenin een kastje met dubbele deuren met een grote spoelbak (waar blad overheen valt) incl quooker met 3L reservoir en een vaatwasser.
Tegen de achterwand een 2.30 hoog 2-deurs meubel met ingebouwde koelkast rechts en links een stoomoven in het midden, vriezer met 4 lades onder, opslagruimte boven.
Grote inductieplaat (precieze afmeting weet ik zo even niet) met ingebouwde afzuiging.
Alle apparatuur is van het hogere Siemens segment.
Totaalprijs incl installatie (muv aanleggen electriciteit, gas aflsuiten, gat boren voor afzuiging en aanleggen water) is 18.900 euro.
In het midden van het aanrecht is een buitenraam. Aan weerszijde komt een robuuste blinde boomstam wandplank met ingebouwde verlichting.
Ik denk dat je in Duitsland wel een stukje voordeliger voor Siematic kan shoppen, maar wij waren zo blij met het goede advies en bemiddeling (mijn vrouw en ik hadden nogal een andere mening
Waarom wil je per se een eiland? Een eiland is mooi in een grote ruimte maar bij jullie word het veel te krap en onpraktisch.Sparhawk schreef op zondag 25 november 2018 @ 15:28:
[Afbeelding]
Ik zou de doorbraak wel maken en daar tussenin het kookgedeelte maken zodat je een parallel opsteling krijgt. Links van de verspringing zou je dan nog een deur of opening kunnen maken.Op die manier heb je toch contact met de kamer maar wel alles bij de hand. Daarnaast blokkeer je die mooie achtergevel ook niet.
Een andere optie is de doorbraak (deels) maken en daar 2 hoge kasten in plaatsen. Er blijft dan nog mooi een doorloop over van ca. 120cm. Op die manier heb je de hele achterwand ter beschikking als werkblad.
[ Voor 10% gewijzigd door Kapitein Merijn op 26-11-2018 10:00 ]
Untappd: Kapitein_Merijn
Dank voor de input.Kapitein Merijn schreef op maandag 26 november 2018 @ 09:53:
[...]
Waarom wil je per se een eiland? Een eiland is mooi in een grote ruimte maar bij jullie word het veel te krap en onpraktisch.
Ik zou de doorbraak wel maken en daar tussenin het kookgedeelte maken zodat je een parallel opsteling krijgt. Links van de verspringing zou je dan nog een deur of opening kunnen maken.Op die manier heb je toch contact met de kamer maar wel alles bij de hand. Daarnaast blokkeer je die mooie achtergevel ook niet.
Een andere optie is de doorbraak (deels) maken en daar 2 hoge kasten in plaatsen. Er blijft dan nog mooi een doorloop over van ca. 120cm. Op die manier heb je de hele achterwand ter beschikking als werkblad.
We willen graag een eiland, omdat we een open keuken willen, en contact met de woonkamer, als we staan te koken. Nu is de keuken helemaal dicht, en alleen te bereiken via de gang.
Als je de doorbraak maakt, dan kun je niet in de doorbraak een kookeiland kwijt (ookal draai je hem een kwart). Je houdt dan te weinig ruimte over tov de achterwand van het huis, zie ook mijn uitleg hierboven ergens.
Dank voor je andere idee voor de hoge kasten in de doorloop plaatsen. Dat zouden dan de koelkast en de vriezer worden (beiden zijn manshoog). Volgens mij doet dat weer de voordelen van een doorbraak teniet, en zie je de keuken dan weer minder. Toch ff over nadenken.
Maar het is niet mogelijk de deur te verplaatsen naar het dunne muurtje voor de verspringing? Over het algemeen is dat redelijk eenvoudig te realiseren tov. een volledige doorbraak.Sparhawk schreef op maandag 26 november 2018 @ 10:11:
[...]
Dank voor de input.
We willen graag een eiland, omdat we een open keuken willen, en contact met de woonkamer, als we staan te koken. Nu is de keuken helemaal dicht, en alleen te bereiken via de gang.
Als je de doorbraak maakt, dan kun je niet in de doorbraak een kookeiland kwijt (ookal draai je hem een kwart). Je houdt dan te weinig ruimte over tov de achterwand van het huis, zie ook mijn uitleg hierboven ergens.
Dank voor je andere idee voor de hoge kasten in de doorloop plaatsen. Dat zouden dan de koelkast en de vriezer worden (beiden zijn manshoog). Volgens mij doet dat weer de voordelen van een doorbraak teniet, en zie je de keuken dan weer minder. Toch ff over nadenken.
Het eiland plaatsen voor de achtergevel met maar 70cm tussenruimte moet je niet willen. Je kan dan niet eens een ladekast volledig uittrekken. Als je echt perse een eiland wil zou ik hem met de achterzijde tegen het muurtje van de doorbraak aan plaatsen, dan houd je tenminste nog wat ruimte tussen je eiland en de achtergevel.
zaterdag ook een keuken gekocht bij aswa helmond (hebben die dag goede zaken gedaan zo te lezen). Waren eerder al uitstekend geholpen en kwamen qua prijs net iets boven een concurrent (keukenloods). Wel met een iets ander blad (zelfde materiaal, andere leverancier). Omdat de verkoper van aswa ons bij de orientatie ook al erg goed had geholpen, was de gunfactor ook hier zeker wel een belangrijk punt.
Uiteindelijk is het een pronorm keuken geworden, mat-zwart, met 6cm dik composiet keukenblad (wat donker van kleur). Keuken bestaat uit een kookeiland (308x100) met daarin een bora bfiu, vaatwasser en spoelbak met quooker combi+. Ook komt er nog een kastenwand met oven (met pyrolyse), combi-oven, koelkast (1 volledige kast) en een aparte diepvries. In een hoek van de keuken wordt nog een soort van koffie-corner gemaakt; er komt daar 1 kastje (90 breed) waarop hetzelfde keukenblad komt (alleen dan 2cm). Op het kastje komt dan het koffiezetapparaat. Apparatuur is siemens studioline.
Heb er nu al zin in, moeten alleen waarschijnlijk nog tot maart 2020 wachten...
Uiteindelijk is het een pronorm keuken geworden, mat-zwart, met 6cm dik composiet keukenblad (wat donker van kleur). Keuken bestaat uit een kookeiland (308x100) met daarin een bora bfiu, vaatwasser en spoelbak met quooker combi+. Ook komt er nog een kastenwand met oven (met pyrolyse), combi-oven, koelkast (1 volledige kast) en een aparte diepvries. In een hoek van de keuken wordt nog een soort van koffie-corner gemaakt; er komt daar 1 kastje (90 breed) waarop hetzelfde keukenblad komt (alleen dan 2cm). Op het kastje komt dan het koffiezetapparaat. Apparatuur is siemens studioline.
Grappig, dan hebben we elkaar wellicht gezien.koendio schreef op maandag 26 november 2018 @ 11:51:
zaterdag ook een keuken gekocht bij aswa helmond (hebben die dag goede zaken gedaan zo te lezen). Waren eerder al uitstekend geholpen en kwamen qua prijs net iets boven een concurrent (keukenloods). Wel met een iets ander blad (zelfde materiaal, andere leverancier). Omdat de verkoper van aswa ons bij de orientatie ook al erg goed had geholpen, was de gunfactor ook hier zeker wel een belangrijk punt.
Ben er van 9 tot 12:30 geweest
Ik ging in eerste instantie ook voor Silverline/Pronorm. Dit was 'maar' 3000 goedkoper dan Siematic, dus toch voor Siematic gegaan. Alhoewel Pronorm prima kwaliteit is.
Om een bepaalde reden voor Bora gekozen?
Onze adviseur raadde ons de Siemens inductie aan.
ik was er om 1430, dus tenzij jij heel veel koffie hebt gedronken, dan waren we niet gelijktijdig in de winkel.Maverick! schreef op maandag 26 november 2018 @ 11:57:
[...]
Grappig, dan hebben we elkaar wellicht gezien.
Ben er van 9 tot 12:30 geweest
Ik ging in eerste instantie ook voor Silverline/Pronorm. Dit was 'maar' 3000 goedkoper dan Siematic, dus toch voor Siematic gegaan. Alhoewel Pronorm prima kwaliteit is.
Om een bepaalde reden voor Bora gekozen?
Onze adviseur raadde ons de Siemens inductie aan.
Bij Aswa werd ons ook Siemens aangeraden. Daarna zijn we nog bij Nuva keukens (tilburg) en keukenloods geweest, welke beide weer bora aanraadden. We hebben ze naast elkaar gezien en qua werking zullen ze niet veel voor elkaar onderdoen. Qua looks vinden wij de bora (wel de bfiu, met koppelbare zones, heeft iets anders/makkelijkere bediening) wel een stuk mooier dan de Siemens.
Het mat-zwarte was volgens mij nog alleen beschikbaar bij pronorm, naar andere merken hebben wij dan ook niet gekeken.
veel plezier met je keuken!
Nee, stond om 12:30 al stijf van de caffeine, dus toen waren we al wegkoendio schreef op maandag 26 november 2018 @ 12:02:
[...]
ik was er om 1430, dus tenzij jij heel veel koffie hebt gedronken, dan waren we niet gelijktijdig in de winkel.
Bij Aswa werd ons ook Siemens aangeraden. Daarna zijn we nog bij Nuva keukens (tilburg) en keukenloods geweest, welke beide weer bora aanraadden. We hebben ze naast elkaar gezien en qua werking zullen ze niet veel voor elkaar onderdoen. Qua looks vinden wij de bora (wel de bfiu, met koppelbare zones, heeft iets anders/makkelijkere bediening) wel een stuk mooier dan de Siemens.
Het mat-zwarte was volgens mij nog alleen beschikbaar bij pronorm, naar andere merken hebben wij dan ook niet gekeken.
veel plezier met je keuken!
OK duidelijk, thanks.
We hebben nu 5 Siemens apparaten gekozen waardoor we de vaatwasser voor 99 krijgen en op de inductie zat een cashback.
Maar ik ga het toch nog eens bekijken, Bora vs Siemens...
Jij ook veel kookplezier!
die actie vd vaatwasser geldt bij ons ook (wij hebben koelkast, diepvries, oven, combi en vaatwasser)Maverick! schreef op maandag 26 november 2018 @ 12:06:
[...]
Nee, stond om 12:30 al stijf van de caffeine, dus toen waren we al weg![]()
OK duidelijk, thanks.
We hebben nu 5 Siemens apparaten gekozen waardoor we de vaatwasser voor 99 krijgen en op de inductie zat een cashback.
Van wat voor materiaal zijn de fronten?Maverick! schreef op maandag 26 november 2018 @ 12:06:
[...]
Nee, stond om 12:30 al stijf van de caffeine, dus toen waren we al weg![]()
OK duidelijk, thanks.
Ik vind het ontzettend veel geld voor 2 ladekasten, een spoelkast met deurtjes, 1 vaatwasserdeur en 2 hoge kasten.
Dan heb je idd ook 5 apparaten.koendio schreef op maandag 26 november 2018 @ 12:30:
[...]
die actie vd vaatwasser geldt bij ons ook (wij hebben koelkast, diepvries, oven, combi en vaatwasser)
We hebben al een goede oven en combi in de bijkeuken, dus wilde nu enkel een stoomoven in de keuken erbij.
Dus als we switchen naar Bora wordt het toch waarschijnlijk weer een stuk duurder.
Misschien hebben ze wel een Siemens waterkokertje
Kunststof.Kapitein Merijn schreef op maandag 26 november 2018 @ 12:32:
[...]
Van wat voor materiaal zijn de fronten?
Ik vind het ontzettend veel geld voor 2 ladekasten, een spoelkast met deurtjes, 1 vaatwasserdeur en 2 hoge kasten.
Siematic is topkwaliteit, maar inderdaad ook erg prijzig. Je betaalt ook veel voor de naam.
Dus wellicht niet de beste prijs/kwliteit verhouding die je kan vinden.
Bv. Pronorm schijnt prima te zijn en is een stuk goedkoper. Feit is wel dat Siematic een stuk zwaarder is (wat niet per definitie beter betekent) en het is aan de binnenkant wat netter afgewerkt.
Wij vonden het die 3000 euri extra waard. Maar dat is ieder voor zich natuurlijk.
Niet lullig bedoeld hoor maar heb je voor jezelf al eens uitgerekend wat je betaald voor die paar kasten?Maverick! schreef op maandag 26 november 2018 @ 12:41:
[...]
Kunststof.
Siematic is topkwaliteit, maar inderdaad ook erg prijzig. Je betaalt ook veel voor de naam.
Dus wellicht niet de beste prijs/kwliteit verhouding die je kan vinden.
Bv. Pronorm schijnt prima te zijn en is een stuk goedkoper. Feit is wel dat Siematic een stuk zwaarder is (wat niet per definitie beter betekent) en het is aan de binnenkant wat netter afgewerkt.
Wij vonden het die 3000 euri extra waard. Maar dat is ieder voor zich natuurlijk.
Apparatuur en blad schat ik even in op € 10.000,-, montage ca. € 1.000,- dan blijft er nog ca. € 8.000,- over voor 5 kasten en een vaatwasser deur. We hebben het dan over gemiddeld € 1.500,- per kast...
Het belangrijkste is natuurlijk dat jullie er zelf happy mee zijn maar ik vind het absurd veel geld voor een kunststof keuken.
No offense taken. Dat mag je vindenKapitein Merijn schreef op maandag 26 november 2018 @ 12:56:
[...]
Niet lullig bedoeld hoor maar heb je voor jezelf al eens uitgerekend wat je betaald voor die paar kasten?
Apparatuur en blad schat ik even in op € 10.000,-, montage ca. € 1.000,- dan blijft er nog ca. € 8.000,- over voor 5 kasten en een vaatwasser deur. We hebben het dan over gemiddeld € 1.500,- per kast...
Het belangrijkste is natuurlijk dat jullie er zelf happy mee zijn maar ik vind het absurd veel geld voor een kunststof keuken.
Een collega van me heeft ook onlangs een Siematic keuken met Bora inductie en voor de rest Siemens laten plaatsen.
De prijs die wij betalen ligt in dezelfde lijn. Maar dat is de enige vergelijking die ik kan maken.
Heb jij (of iemand anders hier) ervaring met Siematic keukens? Of is je mening dat het absurd veel geld is uit de lucht gegrepen (ook niet lullig bedoeld)?
Ik heb nochtans de indruk dat Aswa een hele faire prijs rekent.
Die indruk heb ik ook wel. Nuva bijvoorbeeld, die zeggen ook met netto-prijzen te werken, kwam bijna 7000,- boven de prijs die wij uiteindelijk bij Aswa hebben betaald.Maverick! schreef op maandag 26 november 2018 @ 13:04:
[...]
En dat is nou het ding met de 'netto prijzen' kreet. Het is langzaam een kreet geworden dat een beetje gekoppeld is aan...eerlijkheid (? om het ff zo te noemen), maar intussen populair genoeg om ook misbruikt te worden door sommige toko's. Ik zag al eerder in dit topic dat Bruynzeel tegenwoordig ook beweert met netto prijzen te werken?
Met de onwetende consumenten is dit natuurlijk makkelijk voor zulke toko's om toch het soort 'dmg praktijken' te blijven uitvoeren, maar dan onder het mom van netto prijzen, voor m'n gevoel zelfs makkelijker nu, aangezien je kan blijven beweren dat het een netto prijs is en dus niet eens meer gaat strooien met de 40-50% kortingen
Met de onwetende consumenten is dit natuurlijk makkelijk voor zulke toko's om toch het soort 'dmg praktijken' te blijven uitvoeren, maar dan onder het mom van netto prijzen, voor m'n gevoel zelfs makkelijker nu, aangezien je kan blijven beweren dat het een netto prijs is en dus niet eens meer gaat strooien met de 40-50% kortingen
Staan er op die offertes/rekeningen niet gespecificeerd per item (blad, corpus, apparaat) wat de kosten zijn? Of staat er alleen één integrale prijs op?
Verwijderd
Tjah de consument die zich nooit op een vergelijking beroept heb je daarmee (maar die vang je ook met de andere verkooptrucjes), maar iemand die wel vergelijkt ziet al snel dat een offerte netto nog veel te hoog is in dat soort gevallen.RUFFNECK schreef op maandag 26 november 2018 @ 14:20:
En dat is nou het ding met de 'netto prijzen' kreet. Het is langzaam een kreet geworden dat een beetje gekoppeld is aan...eerlijkheid (? om het ff zo te noemen), maar intussen populair genoeg om ook misbruikt te worden door sommige toko's. Ik zag al eerder in dit topic dat Bruynzeel tegenwoordig ook beweert met netto prijzen te werken?
Je moet ook accepteren dat je soms teveel betaalt enkel voor een merknaam, dan zul je vergelijkbare prijzen elders zien, maar is het nog veel te hoog objectief gezien voor wat je krijgt. Zeker als je een hele simpele keuken in elkaar sleutelt snap ik niet waarom je voor een duur merk zou kiezen als je dat nooit gaat zien in het uiterlijk en kwalitatief zat vergelijkbare, maar wel goedkopere opties hebt.
Koop je een enorm dure witte hoogglans keuken, met een simpel composiet blad erop. Dan geef ik liever wat uit aan een duur blad als de kastjes en het frontje toch wel in orde zijn bij die Hacker (Systemat), Rotpunkt, Schmidt, etc.
we gaan voor Fineer en Fenixlak, dus ga er vanuit dat dat beter voor elkaar is.meermarco schreef op zondag 25 november 2018 @ 19:33:
[...]
TriStar ben ik ook wel tevreden over. Scharnieren en deuren werken nog top. Alleen toentertijd voor folie gekozen. Nu al de derde deur die een nwe folie nodig heeft.
Dat zal per winkel verschillen. Bij Aswa kregen we in ieder geval 2 tot op de komma gespecificeerde offertes.Harrie_ schreef op maandag 26 november 2018 @ 15:22:
Staan er op die offertes/rekeningen niet gespecificeerd per item (blad, corpus, apparaat) wat de kosten zijn? Of staat er alleen één integrale prijs op?
Daar heb je zeker gelijk in. Het ging er mij meer om dat 'netto prijzen' niet zoveel (meer) zegt/betekent.Verwijderd schreef op maandag 26 november 2018 @ 15:31:
[...]
Tjah de consument die zich nooit op een vergelijking beroept heb je daarmee (maar die vang je ook met de andere verkooptrucjes), maar iemand die wel vergelijkt ziet al snel dat een offerte netto nog veel te hoog is in dat soort gevallen.
Je moet ook accepteren dat je soms teveel betaalt enkel voor een merknaam, dan zul je vergelijkbare prijzen elders zien, maar is het nog veel te hoog objectief gezien voor wat je krijgt. Zeker als je een hele simpele keuken in elkaar sleutelt snap ik niet waarom je voor een duur merk zou kiezen als je dat nooit gaat zien in het uiterlijk en kwalitatief zat vergelijkbare, maar wel goedkopere opties hebt.
Koop je een enorm dure witte hoogglans keuken, met een simpel composiet blad erop. Dan geef ik liever wat uit aan een duur blad als de kastjes en het frontje toch wel in orde zijn bij die Hacker (Systemat), Rotpunkt, Schmidt, etc.
Dus idd goed blijven vergelijken...
Wij hebben een qua afmetingen vergelijkbare keuken van Siematic met Siemens-apparatuur in een offerte laten zetten. Kwam uit op 19,5 K, inclusief montage. Die prijs die je meldt, is dus ook enigszins in lijn met de prijs die wij kregen. Keuken met zelfde vormgeving laten uittekenen door een ander keukenbedrijf (exact dezelfde apparatuur, alleen geen Siematic maar Beckermann) en offerteprijs was 11,8 K inclusief montage. Maar zoals al eerder gezegd: geen idee of er bijna 8 K verschil zit tussen de kwaliteit van het kastenwerk van beide keukensMaverick! schreef op maandag 26 november 2018 @ 13:04:
[...]
No offense taken. Dat mag je vinden
Een collega van me heeft ook onlangs een Siematic keuken met Bora inductie en voor de rest Siemens laten plaatsen.
De prijs die wij betalen ligt in dezelfde lijn. Maar dat is de enige vergelijking die ik kan maken.
Heb jij (of iemand anders hier) ervaring met Siematic keukens? Of is je mening dat het absurd veel geld is uit de lucht gegrepen (ook niet lullig bedoeld)?
Zou je die kunnen delen met ons? Evt. members only. Ik ben wel benieuwd waar die kosten in zitten namelijk.Maverick! schreef op maandag 26 november 2018 @ 15:38:
[...]
Dat zal per winkel verschillen. Bij Aswa kregen we in ieder geval 2 tot op de komma gespecificeerde offertes.
Dus uiteindelijk heb je € 8.000,- betaald voor de naam Siematic? Aangezien je zelf al aan geeft dat je niet weet wat het verschil is tussen beide merken.DutchChelsea schreef op maandag 26 november 2018 @ 15:54:
[...]
Wij hebben een qua afmetingen vergelijkbare keuken van Siematic met Siemens-apparatuur in een offerte laten zetten. Kwam uit op 19,5 K, inclusief montage. Die prijs die je meldt, is dus ook enigszins in lijn met de prijs die wij kregen. Keuken met zelfde vormgeving laten uittekenen door een ander keukenbedrijf (exact dezelfde apparatuur, alleen geen Siematic maar Beckermann) en offerteprijs was 11,8 K inclusief montage. Maar zoals al eerder gezegd: geen idee of er bijna 8 K verschil zit tussen de kwaliteit van het kastenwerk van beide keukens
Nee, heb de twee offertes nog thuis liggen en moet binnen drie weken een keus makenKapitein Merijn schreef op maandag 26 november 2018 @ 15:59:
[...]
Zou je die kunnen delen met ons? Evt. members only. Ik ben wel benieuwd waar die kosten in zitten namelijk.
[...]
Dus uiteindelijk heb je € 8.000,- betaald voor de naam Siematic? Aangezien je zelf al aan geeft dat je niet weet wat het verschil is tussen beide merken.
Dat bevestigt mijn gevoel, thanksDutchChelsea schreef op maandag 26 november 2018 @ 15:54:
[...]
Wij hebben een qua afmetingen vergelijkbare keuken van Siematic met Siemens-apparatuur in een offerte laten zetten. Kwam uit op 19,5 K, inclusief montage. Die prijs die je meldt, is dus ook enigszins in lijn met de prijs die wij kregen. Keuken met zelfde vormgeving laten uittekenen door een ander keukenbedrijf (exact dezelfde apparatuur, alleen geen Siematic maar Beckermann) en offerteprijs was 11,8 K inclusief montage. Maar zoals al eerder gezegd: geen idee of er bijna 8 K verschil zit tussen de kwaliteit van het kastenwerk van beide keukens
Ik geloof overigens persoonlijk niet dat het prijsverschil het kwaliteitsverschil rechtvaardigt.
Het is maar net wat je ervoor over hebt.
Dat heb ik wel met Siemens vs Miele. Dat prijsverschil heb ik er niet voor over.
Ja hoor, zal hem straks posten.Kapitein Merijn schreef op maandag 26 november 2018 @ 15:59:
[...]
Zou je die kunnen delen met ons? Evt. members only. Ik ben wel benieuwd waar die kosten in zitten namelijk.
[...]
Dus uiteindelijk heb je € 8.000,- betaald voor de naam Siematic? Aangezien je zelf al aan geeft dat je niet weet wat het verschil is tussen beide merken.
Edit: we hebben het gespecificeerde document niet meegekregen zie ik nu.
Daar zijn we daar wel samen doorheen gelopen in de winkel.
[ Voor 14% gewijzigd door Ronster op 26-11-2018 20:31 ]
Ik las dat jullie de keuken al hadden staan maar zie nu dat het een offerte betreft.DutchChelsea schreef op maandag 26 november 2018 @ 16:00:
[...]
Nee, heb de twee offertes nog thuis liggen en moet binnen drie weken een keus maken
Beckerman ken ik verder niet dus kan niks zeggen over de kwaliteit. Ik zou er nog een offerte langs zetten van Schuller Next, Schmidt of Haecker Systemat.
Als je puur naar de kwaliteit gaat kijken van een Siematic tov. bijvoorbeeld een Systemat zit hier nagenoeg geen verschil in. De rompen hebben dezelfde dikte en het hang en sluitwerk is absoluut vergelijkbaar (vaak identiek). Siematic onderscheid zich juist met bijzondere fronten, designelementen en natuurlijk de accessoires in de kasten. Als je daar geen gebruik van maakt is het in mijn ogen een prijzige, goede middenklasse keuken die zich niet onderscheid van eerder genoemde merken.
Verwijderd
Beste allen,
Ik heb een nieuwbouw huis gekocht en mag bij bruynzeel een keuken uitkiezen. Eerst gekozen voor de standaard met enkele uitbreiding, omdat de standaard redelijk goed was. Hoogglans kasten, apparatuur van siemens en composiet werkblad.
Nu gaan we voor een andere opstelling en materiaal; tegen de volledige achtergevel (totale woning is 5,5 m inclusief hal van 1,5m) van 4 m komen aan weerszijde 2 hoge kasten met links een koelkast en rechts een combi oven. Hier komt ook de vaatwasser
Daarvoor komt een schiereiland met inductie kookplaat. Het werkblad het liefst composiet, omdat wij nu een kwartsiet blad hebben en deze is vrij vlek gevoelig. Schiereiland zal niet te groot worden. Ik denk max 2m bij 1,20.
Ik denk eraan om het schiereiland met een houten blad doen, omdat ik dit mooi vind op een donkere keuken. De vloer wordt hoogstwaarschijnlijk een gietvloer beton look. Dus het blad van het aanrecht wordt donker grijs en van het schiereiland wellicht van hout.
Bij bruynzeel kom ik waarschijnlijk ongeveer uit op 13500, omdat mijn buren een zelfde soort opstelling hebben en al een offerte hebben.
Nu lees ik dat bruynzeel kwaliteit niet het allerbeste is en ben benieuwd waar ik op moet letten. Waar kan ik het beste terecht en wat voor prijs moet ik in mijn achterhoofd houden?
Ik heb anderhalf jaar geleden een keuken bij superkeukens; zie foto hieronder (als deze zichtbaar is) Kwartsiet blad, hoogglas kasten (kwaliteit geen idee) Alle apperatuur AEG (koelkast, kookblad gas op glas en vaatwasser) en combi oven pelgrim. Hier heb ik toen zonder plaatsen 6800 euro voor betaald.
Voor het dubbele geld mag ik dan ook wel wat verwachten lijkt mij? Let op onderstaande foto is huidige keuken.
Ik woon regio amsterdam.
Hoe plaats ik een afbeelding? (durf te vragen
)
Ik heb een nieuwbouw huis gekocht en mag bij bruynzeel een keuken uitkiezen. Eerst gekozen voor de standaard met enkele uitbreiding, omdat de standaard redelijk goed was. Hoogglans kasten, apparatuur van siemens en composiet werkblad.
Nu gaan we voor een andere opstelling en materiaal; tegen de volledige achtergevel (totale woning is 5,5 m inclusief hal van 1,5m) van 4 m komen aan weerszijde 2 hoge kasten met links een koelkast en rechts een combi oven. Hier komt ook de vaatwasser
Daarvoor komt een schiereiland met inductie kookplaat. Het werkblad het liefst composiet, omdat wij nu een kwartsiet blad hebben en deze is vrij vlek gevoelig. Schiereiland zal niet te groot worden. Ik denk max 2m bij 1,20.
Ik denk eraan om het schiereiland met een houten blad doen, omdat ik dit mooi vind op een donkere keuken. De vloer wordt hoogstwaarschijnlijk een gietvloer beton look. Dus het blad van het aanrecht wordt donker grijs en van het schiereiland wellicht van hout.
Bij bruynzeel kom ik waarschijnlijk ongeveer uit op 13500, omdat mijn buren een zelfde soort opstelling hebben en al een offerte hebben.
Nu lees ik dat bruynzeel kwaliteit niet het allerbeste is en ben benieuwd waar ik op moet letten. Waar kan ik het beste terecht en wat voor prijs moet ik in mijn achterhoofd houden?
Ik heb anderhalf jaar geleden een keuken bij superkeukens; zie foto hieronder (als deze zichtbaar is) Kwartsiet blad, hoogglas kasten (kwaliteit geen idee) Alle apperatuur AEG (koelkast, kookblad gas op glas en vaatwasser) en combi oven pelgrim. Hier heb ik toen zonder plaatsen 6800 euro voor betaald.
Voor het dubbele geld mag ik dan ook wel wat verwachten lijkt mij? Let op onderstaande foto is huidige keuken.
Ik woon regio amsterdam.
Hoe plaats ik een afbeelding? (durf te vragen

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2018 09:41 . Reden: weet niet hoe je afbeeldingen plaats ]
Linken vanuit Instagram werkt niet. Volgens mij heb je de img-tags al ontdekt, maar hier nog een keer voor de helderheid:Verwijderd schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 09:39:
Hoe plaats ik een afbeelding? (durf te vragen)
[Afbeelding]
code:
1
| [img]http://url.naar.site/foto.jpg[/img] |
Er zijn trouwens veel sites waar je gratis foto's kunt uploaden om op een forum te plaatsen...
Niet inhoudelijk. Maar wat is jullie reden geweest om nu al de keuken te bestellen? Puur vanwege de benodigde gegevens voor de installatie aansluitingen?koendio schreef op maandag 26 november 2018 @ 11:51:
Ik geniet nu al enige tijd van mijn nieuwe keuken, aangeschaft bij Keukenloods.
Nu is er nog één dingetje wat ik moet afwerken. Dit is de kier tussen het aanrechtblad en de muur.
Opvullen met kit gaat er niet zo mooi uit zien. De kier is op een bepaald punt bijna een centimeter... Leuk, van die scheve muren
Hoe hebben mensen dat hier opgelost? Ik dacht zelf aan een soort metalen hoeks randje er op zetten.
Ik heb alleen geen idee hoe zoiets heet, en wat verder nog opties zijn.
Kunnen jullie mij een beetje op weg helpen?
Nu is er nog één dingetje wat ik moet afwerken. Dit is de kier tussen het aanrechtblad en de muur.
Opvullen met kit gaat er niet zo mooi uit zien. De kier is op een bepaald punt bijna een centimeter... Leuk, van die scheve muren

Hoe hebben mensen dat hier opgelost? Ik dacht zelf aan een soort metalen hoeks randje er op zetten.
Van wat voor materiaal is het werkblad?Nyarlathotep schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 12:21:
Opvullen met kit gaat er niet zo mooi uit zien. De kier is op een bepaald punt bijna een centimeter... Leuk, van die scheve muren![]()
Het mooiste is om van hetzelfde materiaal een plintje erop te zetten. Composiet is bijvoorbeeld 1,2cm dik waardoor je kier mooi weg valt.
Spatrand of achterwand monteren?Nyarlathotep schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 12:21:
Opvullen met kit gaat er niet zo mooi uit zien. De kier is op een bepaald punt bijna een centimeter... Leuk, van die scheve muren![]()
Het gaat in dit geval om donker graniet. Een granieten plintje gaat denk ik behoorlijk in de kosten lopen.Kapitein Merijn schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 12:23:
[...]
Van wat voor materiaal is het werkblad?
Het mooiste is om van hetzelfde materiaal een plintje erop te zetten. Composiet is bijvoorbeeld 1,2cm dik waardoor je kier mooi weg valt.
En of ze nog exact ditzelfde graniet kunnen leveren is maar de vraag...
Idd vanwege aansluitingen. Moeten over paar weken al afbouwopties doorgevenheadhunter1985 schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 10:58:
[...]
Niet inhoudelijk. Maar wat is jullie reden geweest om nu al de keuken te bestellen? Puur vanwege de benodigde gegevens voor de installatie aansluitingen?
Is het echt graniet, of een soort natuursteen?Nyarlathotep schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 13:33:
[...]
Het gaat in dit geval om donker graniet. Een granieten plintje gaat denk ik behoorlijk in de kosten lopen.
Meestal is het niet heel erg noodzakelijk om echt exact dezelfde te hebben, als je een 'hoek om gaat'.
Of anders een contrastkleur tegelen?
[ Voor 4% gewijzigd door MikeyMan op 27-11-2018 14:06 ]
Een plintje van 4-10 cm hoog kost gemiddeld € 100,- per meter. Het voordeel is ook dat als je het blad afveegt je niet telkens langs de muur gaat met je doekje.Nyarlathotep schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 13:33:
[...]
Het gaat in dit geval om donker graniet. Een granieten plintje gaat denk ik behoorlijk in de kosten lopen.
Graniet is overigens 2cm dik.
Het gaat inderdaad om een echt granieten blad van 2cm dik.Kapitein Merijn schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 15:01:
[...]
Een plintje van 4-10 cm hoog kost gemiddeld € 100,- per meter. Het voordeel is ook dat als je het blad afveegt je niet telkens langs de muur gaat met je doekje.
Graniet is overigens 2cm dik.
Misschien toch eens informeren bij de keukenboer. Het is eigenlijk zonde om een enigszins luxe aanrechtblad te 'verpesten' met een net-niet oplossing.
Kan ik meteen een vensterbank meebestellen voor het raam boven het aanrecht...
Heeft de keukenboer je niet aangeraden om ook een smetplint te plaatsen? Volgens mij is dat vrij standaard bij een natuursteen blad.Nyarlathotep schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 15:35:
[...]
Het gaat inderdaad om een echt granieten blad van 2cm dik.
Misschien toch eens informeren bij de keukenboer. Het is eigenlijk zonde om een enigszins luxe aanrechtblad te 'verpesten' met een net-niet oplossing.
Kan ik meteen een vensterbank meebestellen voor het raam boven het aanrecht...
PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023
Iemand toevallig ervaring met megakeukendeal?
[ Voor 126% gewijzigd door Silent Cinema op 29-11-2018 15:40 ]
Ja hoor. Vandaag tussen 9 en 10 afgesproken voor controle van de factuur en namontage.
10 uur, niemand. Naar kantoor gegaan. Rijd de auto me om 10:05 tegemoed.
Goed idee, 10:05 aankomen terwijl er een giga klachtendossier open staat.
Helaas, maar ik heb meer te doen vandaag en het heeft me al té veel werkuren gekost.
Straks maar eens Ikea bellen en aangeven dat ze een andere montagepartner mogen sturen dan RIS. Ik ben d'r klaar mee.
Helaas, maar ik heb meer te doen vandaag en het heeft me al té veel werkuren gekost.
Straks maar eens Ikea bellen en aangeven dat ze een andere montagepartner mogen sturen dan RIS. Ik ben d'r klaar mee.
Ná Scaoll. - Don’t Panic.
Serieus? Je spreekt af dat hij tussen 9 en 10 komt (toch? Ik lees niet dat controle een uur duurt en plaatsvinden van 9 tot 10). Komt hij om 9.59u, dan is dus op tijd. Nu is hij 5 (of 6) minuten te laat en dat is voor jou zo onacceptabel dat je wegggaat? Wil je wel van je probleemsituatie af?unezra schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 10:20:
Ja hoor. Vandaag tussen 9 en 10 afgesproken voor controle van de factuur en namontage.
Tja, ik snap het principe wel en kan me de frustratie goed voorstellen maar misschien had je je principe toch even opzij moeten zetten deze ochtend.
Je kweekt er (terecht of onterecht) geen goodwill mee en dat is uiteindelijk in je nadeel vrees ik.
Je kweekt er (terecht of onterecht) geen goodwill mee en dat is uiteindelijk in je nadeel vrees ik.
Ze waren er *niet* om 10 uur en we wachten nu 9 weken op een fix.cryptapix schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 10:36:
[...]
Serieus? Je spreekt af dat hij tussen 9 en 10 komt (toch? Ik lees niet dat controle een uur duurt en plaatsvinden van 9 tot 10). Komt hij om 9.59u, dan is dus op tijd. Nu is hij 5 (of 6) minuten te laat en dat is voor jou zo onacceptabel dat je wegggaat? Wil je wel van je probleemsituatie af?
Daarbij zouden ze er tussen 9 en 10 zijn, bij zo'n klacht kom je dan NIET om 10:05 aan.
Serieus, ik heb meer te doen dan wachten op een keukenboer die het keer op keer weet te verkloten en me al veel te veel werkuren heeft gekost.
Normaliter had ik geduld gehad maar mijn geduld is al weken op. Er loopt niet voor niets een klacht bij Ikea. Dat dossier kun je de muur mee behangen zo groot is het en zo veel telefoontjes zitten er in. Ze mogen zo langzamerhand mijn verloren werkuren gaan vergoeden.B-Real schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 10:42:
Tja, ik snap het principe wel en kan me de frustratie goed voorstellen maar misschien had je je principe toch even opzij moeten zetten deze ochtend.
Dus nee, we gaan nadenken wat we nu gaan doen, maar het kan zijn dat we nu vinden dat de maat dusdanig vol is dat we onze rechtsbijstand gaan bellen.
Note: De laatste keer dat ik de monteur aan de telefoon had, deed hij geïrriteerd tegen MIJ. Als je geschoren word moet je stil zitten. Anders word het bloederig. Je gaat niet chagrijnig doen tegen je klant, als JIJ het hebt verkloot.
UPDATE:
Blijkbaar zit het probleem van vandaag niet bij RIS, maar bij een van hun subcontractors. Die was te laat. Waarschijnlijk is het ook een subcontractor die lomp deed. Die jongen is dus te laat vertrokken. RIS begreep de situatie (zoals gezegd, ik heb ook gewoon een fulltime baan en afspraken), gaan het uitzoeken en bellen later terug. To be continued... (Wees gerust, ik ga niet iedere update hier posten en hoop eindelijk over een half jaar eens met foto's te kunnen komen want in the end is de keuken WEL heel erg mooi en zijn we er nog steeds blij mee.)
[ Voor 20% gewijzigd door unezra op 30-11-2018 11:17 ]
Ik ben afgelopen woensdag op visite geweest in het Miele Experience Center in Vianen. Het bezoek heeft voor ons een duidelijke meerwaarde gehad aangezien we nog wat meer informatie wilde hebben over de stoomovens en combi-magnetrons van Miele. Ik heb de adviseur ook op de man af gevraagd waarin zij zich nou onderscheiden ten opzichte van de concurrentie en daar kregen wij het volgende antwoord op:
Punt 2 had ik al vaker gehoord en neem ik dus maar aan voor 'waar'
Punt 3, zelfde als punt 1
Daarnaast vind ik de greeploze ArtLine ovens van Miele in het grijs wel verdraaid mooi.

Het is alleen zo jammer dat je dan 'maar' twee apparaten heb, waar je bij Ikea bijna een complete keuken voor kan kopen.
De menu-structuur van deze artline vond ik wel bijzonder makkelijk en met "snelprogramma's kan je eenvoudig de meest gebruikte instellingen snel bereiken.
- Het verwarmingselement van de Miele Stoomoven zit volledig achter het apparaat en niet deels in het bakcompartiment.
- De stoom bij Miele is echt 100 graden en dus echt stoom en geen "mist" zoals bij sommige andere fabrikanten
- Miele heeft een waterbak voor de stoom maar OOK een opvangbak. Hierdoor heb je geen vocht op de bodem van je apparaat na het stomen
Daarnaast vind ik de greeploze ArtLine ovens van Miele in het grijs wel verdraaid mooi.

Het is alleen zo jammer dat je dan 'maar' twee apparaten heb, waar je bij Ikea bijna een complete keuken voor kan kopen.
De menu-structuur van deze artline vond ik wel bijzonder makkelijk en met "snelprogramma's kan je eenvoudig de meest gebruikte instellingen snel bereiken.
[ Voor 5% gewijzigd door PaT op 30-11-2018 11:47 ]
Verwijderd
@unezra wie heb je nu precies met je eigen handelen?
Als hij 5 voor 10 aankwam dan je ook een afspraak op je werk gehad? Werk moet toch uitgevoerd worden en dat zal geen 5 minuten duren? Snap niet waarom je op dat soort momenten er een principe zaak van wilt maken.
Heb het topic doorzocht en je ziet veel mensen met push tot open, maar weinig concrete ervaringen. Hoe is de techniek tegenwoordig? Werkt goed en ook degelijk?
Als hij 5 voor 10 aankwam dan je ook een afspraak op je werk gehad? Werk moet toch uitgevoerd worden en dat zal geen 5 minuten duren? Snap niet waarom je op dat soort momenten er een principe zaak van wilt maken.
Heb het topic doorzocht en je ziet veel mensen met push tot open, maar weinig concrete ervaringen. Hoe is de techniek tegenwoordig? Werkt goed en ook degelijk?
Wij hebben dit jaar 2 keukens gekocht. Voordat we onze huidige jaren 30 woning gingen verkopen, hebben we deze met minimale middelen volledig opgeknapt en er onder andere een nieuwe Ikea keuken ingezet. Voor heel weinig geld heb je een keuken, maar elke keer als je een lade of de vaatwasser opentrekt word je daar wel weer aan herinnerd.PaT schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 11:46:
Ik ben afgelopen woensdag op visite geweest in het Miele Experience Center in Vianen. Het bezoek heeft voor ons een duidelijke meerwaarde gehad aangezien we nog wat meer informatie wilde hebben over de stoomovens en combi-magnetrons van Miele. Ik heb de adviseur ook op de man af gevraagd waarin zij zich nou onderscheiden ten opzichte van de concurrentie en daar kregen wij het volgende antwoord op:Punt 1 heb ik eigenlijk nooit zo op gelet en ga ik volgend weekend eens bekijken.
- Het verwarmingselement van de Miele Stoomoven zit volledig achter het apparaat en niet deels in het bakcompartiment.
- De stoom bij Miele is echt 100 graden en dus echt stoom en geen "mist" zoals bij sommige andere fabrikanten
- Miele heeft een waterbak voor de stoom maar OOK een opvangbak. Hierdoor heb je geen vocht op de bodem van je apparaat na het stomen
[Afbeelding]
Voor onze nieuwe woning hebben we voor een keuken met Miele apparatuur gekozen. Omdat we een greeploze keuken hebben en er niet veel merken zijn die greeploze ovens in hun assortiment hebben, zijn wij ook voor de artline serie gegaan (maar dan in het zwart). Nadeel van de artline is dat je, in tegenstelling tot de andere "duurdere" stoomovens van Miele, geen wateraansluiting hebt.
De keuken is vorige week geplaatst, maar we hebben hem nog niet in gebruik genomen. Helaas kan ik je dus nog niet vertellen hoe het bevalt. Het opentrekken van de vaatwasser is in ieder geval een verademing in vergelijking met de Ikea vaatwasser.
Het nadeel van greeploze kastjes en apparatuur is dat je er heel snel vieze vette vingers en vegen op gaat zien. Je poetst je een ongeluk. Zeker op verchroomde delen.PaT schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 11:46:
Ik ben afgelopen woensdag op visite geweest in het Miele Experience Center in Vianen. Het bezoek heeft voor ons een duidelijke meerwaarde gehad aangezien we nog wat meer informatie wilde hebben over de stoomovens en combi-magnetrons van Miele. Ik heb de adviseur ook op de man af gevraagd waarin zij zich nou onderscheiden ten opzichte van de concurrentie en daar kregen wij het volgende antwoord op:Punt 1 heb ik eigenlijk nooit zo op gelet en ga ik volgend weekend eens bekijken.
[Afbeelding]
Ik merk het al bij de hadgrepen van mijn kastjes. Poets poets
Het staat mooi, maar een echte meerwaarde heeft het natuurlijk niet...
Wat niet weg neemt dat Miele apparatuur wel de bom is. Maar ik schat dat dat een keuken is van 50K?
Nee joh... 50k....hallo. We gaan waarschijnlijk ergens tussen 25 en 30 uitkomen. Dat weten we volgende weekNyarlathotep schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 14:06:
[...]
Het nadeel van greeploze kastjes en apparatuur is dat je er heel snel vieze vette vingers en vegen op gaat zien. Je poetst je een ongeluk. Zeker op verchroomde delen.
Ik merk het al bij de hadgrepen van mijn kastjes. Poets poets![]()
Het staat mooi, maar een echte meerwaarde heeft het natuurlijk niet...
Wat niet weg neemt dat Miele apparatuur wel de bom is. Maar ik schat dat dat een keuken is van 50K?
Ons werd verteld dat de artline wel uit te breiden was met een wateraansluiting. Dat kostte iets van 200 euro extra.Kingpin schreef op vrijdag5 30 november 2018 @ 13:33:
[...]
Wij hebben dit jaar 2 keukens gekocht. Voordat we onze huidige jaren 30 woning gingen verkopen, hebben we deze met minimale middelen volledig opgeknapt en er onder andere een nieuwe Ikea keuken ingezet. Voor heel weinig geld heb je een keuken, maar elke keer als je een lade of de vaatwasser opentrekt word je daar wel weer aan herinnerd.
Voor onze nieuwe woning hebben we voor een keuken met Miele apparatuur gekozen. Omdat we een greeploze keuken hebben en er niet veel merken zijn die greeploze ovens in hun assortiment hebben, zijn wij ook voor de artline serie gegaan (maar dan in het zwart). Nadeel van de artline is dat je, in tegenstelling tot de andere "duurdere" stoomovens van Miele, geen wateraansluiting hebt.
De keuken is vorige week geplaatst, maar we hebben hem nog niet in gebruik genomen. Helaas kan ik je dus nog niet vertellen hoe het bevalt. Het opentrekken van de vaatwasser is in ieder geval een verademing in vergelijking met de Ikea vaatwasser.
[ Voor 48% gewijzigd door PaT op 30-11-2018 14:53 ]
Met lades werkt het meer dan prima. Voor deuren vind ik het minder. Wij krijgen half/half op de lades. Bovenste lades krijgen een greeplijst ivm zwevend blad. Onderste lades krijgen push to open.Verwijderd schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 12:05:
Deuren volgens mij verder allemaal een greeplijst.
Weet je dat zeker dat je dat wil, push to open. Wij hebben dat bij onze woonkamermeubels, maar damn, wat irritant is dat. Soms pakt het magneetje wel, soms niet. Soms sta je 3, 4 keer te drukken voor een kastje dicht zit als je net niet op de goede plek drukt.MikeyMan schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 14:44:
[...]
Met lades werkt het meer dan prima. Voor deuren vind ik het minder. Wij krijgen half/half op de lades. Bovenste lades krijgen een greeplijst ivm zwevend blad. Onderste lades krijgen push to open.
Deuren volgens mij verder allemaal een greeplijst.
Verwijderd
@MikeyMan @PaT
Reden is dat bij new dimensions (extra groot dus) keukens van Rotpunkt greeploos geen mogelijkheid is. Met die grote afmetingen heb ik dan maar een kleine plint op m'n eiland, een hoog werkblad, maar moet ik kiezen tussen grepen of push to open. Voor enkel wat lades durf ik dat wel aan, die techniek schijnt flink verbeterd te zijn de afgelopen 10 jaar. Ander ga ik voor een greep in het front denk ik.
Reden is dat bij new dimensions (extra groot dus) keukens van Rotpunkt greeploos geen mogelijkheid is. Met die grote afmetingen heb ik dan maar een kleine plint op m'n eiland, een hoog werkblad, maar moet ik kiezen tussen grepen of push to open. Voor enkel wat lades durf ik dat wel aan, die techniek schijnt flink verbeterd te zijn de afgelopen 10 jaar. Ander ga ik voor een greep in het front denk ik.
Daarom zeg ik, op de lades wel. Daar werkt het echt prima. Deurtjes zijn allemaal met greeplijst.PaT schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 14:54:
[...]
Weet je dat zeker dat je dat wil, push to open. Wij hebben dat bij onze woonkamermeubels, maar damn, wat irritant is dat. Soms pakt het magneetje wel, soms niet. Soms sta je 3, 4 keer te drukken voor een kastje dicht zit als je net niet op de goede plek drukt.
@Verwijderd met extra groot bedoel je hogere corpus?
Next125 of Nolte zou nog een optie kunnen zijn. Of Tristar, wat op maat gemaakt wordt.
[ Voor 13% gewijzigd door MikeyMan op 30-11-2018 15:24 ]
Het was redelijk geweest als ze om 9 of 9:15u op de stoep hadden gestaan en dán had ik alle tijd gehad. Zeker in een situatie die al aan het escaleren is, vind ik het een rare keuze dat die monteur op het aller aller laatste moment aan komt. (Nu blijkt dat dus niet de keuze van RIS, maar van een subcontractor, namelijk die monteur zelf geweest te zijn. Die werkt in opdracht van RIS en RIS werkt weer in opdracht van Ikea. In deze regio.)Verwijderd schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 12:05:
Als er gedonder is en je wil dat gedonder oplossen, en jij zit aan de verkeerde kant van de lijn, zorg je er voor dat je je klant tevreden stelt en maak je je klant niet bozer dan 'ie al is.
Het werk zou inderdaad langer duren dan 5 minuten, daar hebben we aan gedacht. Er was wat tijd voor het deel waar ik bij moest zijn, daarna had mijn vrouw het over kunnen nemen. Die tijd was er niet meer toen ze er om 10 uur nog niet waren.
[ Voor 8% gewijzigd door unezra op 30-11-2018 15:17 ]
Verwijderd
Het enige wat ik lees is dat je het vertikt nog enige flexibiliteit te tonen, omdat het al een janboel is. Dat is je goed recht, maar je schiet er weinig mee op. Iemand die effectief 5 minuten te laat komt is echt niet zo'n ramp.....
Dus je vrouw was gewoon thuis maar heeft de monteur niet binnen gelaten om het op te lossen?unezra schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 15:16:
[...]
Het was redelijk geweest als ze om 9 of 9:15u op de stoep hadden gestaan en dán had ik alle tijd gehad. Zeker in een situatie die al aan het escaleren is, vind ik het een rare keuze dat die monteur op het aller aller laatste moment aan komt. (Nu blijkt dat dus niet de keuze van RIS, maar van een subcontractor, namelijk die monteur zelf geweest te zijn. Die werkt in opdracht van RIS en RIS werkt weer in opdracht van Ikea. In deze regio.)
Als er gedonder is en je wil dat gedonder oplossen, en jij zit aan de verkeerde kant van de lijn, zorg je er voor dat je je klant tevreden stelt en maak je je klant niet bozer dan 'ie al is.
Het werk zou inderdaad langer duren dan 5 minuten, daar hebben we aan gedacht. Er was wat tijd voor het deel waar ik bij moest zijn, daarna had mijn vrouw het over kunnen nemen. Die tijd was er niet meer toen ze er om 10 uur nog niet waren.
Waarschijnlijk heeft het bij de vorige klant een beetje tegen gezeten waardoor hij iets te laat was. Hoe zou jij het vinden als de monteur vertrekt zonder het probleem helemaal te verhelpen omdat de volgende klant op hete kolen zit?
Tja, dan heb je het toch echt verkeerd afgesproken. De afspraak was tussen 9 en 10 (en nee, dat is geen 10.05) maar hoeft dus niet tussen 9 en 9.15 te zijn. Dan had je dat af moeten spreken.
Nogmaals, ik begrijp de frustratie wel en misschien heb je wel gelijk maar dat gelijk halen in deze situatie gaat je nu niet helpen vrees ik.
Je geeft aan dat je vrouw het nadat jij weg zou moeten voor je werk, over had kunnen nemen. Om 9.15 of om 10.00?
Als jullie allebei uiterlijk 10.00 van huis moeten dan spreek je toch niet tussen 9.00 en 10.00 af? Ik heb geen idee wát er allemaal moet gebeuren, maar een uurtje is niks en dan vind ik de gemaakte afspraak erg krap.
En wat als hij er om 9.00 wel was geweest maar het werk om 10.00 nog niet af had gehad, dan had hij met half afgeleverd werk weg moeten gaan omdat jullie ook weg moeten?
Nogmaals, ik begrijp de frustratie wel en misschien heb je wel gelijk maar dat gelijk halen in deze situatie gaat je nu niet helpen vrees ik.
Je geeft aan dat je vrouw het nadat jij weg zou moeten voor je werk, over had kunnen nemen. Om 9.15 of om 10.00?
Als jullie allebei uiterlijk 10.00 van huis moeten dan spreek je toch niet tussen 9.00 en 10.00 af? Ik heb geen idee wát er allemaal moet gebeuren, maar een uurtje is niks en dan vind ik de gemaakte afspraak erg krap.
En wat als hij er om 9.00 wel was geweest maar het werk om 10.00 nog niet af had gehad, dan had hij met half afgeleverd werk weg moeten gaan omdat jullie ook weg moeten?
Verwijderd
Klopt, corpus gaat naar 91cm. Ik werk met een zzp'er die alleen met Rotpunkt werkt. Hij en het merk bieden eigenlijk alles wat we willen voor een nette prijs. Deftig blad erop en goede apparatuur en je hebt een mooie keuken.MikeyMan schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 15:04:
[...]
Daarom zeg ik, op de lades wel. Daar werkt het echt prima. Deurtjes zijn allemaal met greeplijst.
@Verwijderd met extra groot bedoel je hogere corpus?
Next125 of Nolte zou nog een optie kunnen zijn. Of Tristar, wat op maat gemaakt wordt.
Zoals 20 minuten later op het forum je gal te spuwen, en dat de rest van de dag volhouden door te lezen en reageren....unezra schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 10:46:
[...]
Serieus, ik heb meer te doen dan wachten op een keukenboer die het keer op keer weet te verkloten en me al veel te veel werkuren heeft gekost.
[...]
Leuk, maar ik wilde dus juist reageren dat ik geen behoefte heb aan een hele discussie over dit onderwerp.DrogeR schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 16:03:
[...]
Zoals 20 minuten later op het forum je gal te spuwen, en dat de rest van de dag volhouden door te lezen en reageren....![]()
De rest van dat is ook wat overdreven. Toevallig had ik een korte werkdag. Lang leve een redelijk zelfstandige functie waarbij ik zelf voor een belangrijk deel mijn dagindeling bepaal.
Voor de zekerheid dan verstandig om even te dubbelchecken. Wij zijn na bestellen gebeld met de vraag of het type stoomoven klopt, aangezien we een koffiezetter met wateraansluiting hadden en een stoomoven zonder. We hebben er daarom wel even over getwijfeld, maar uiteindelijk vonden we dit nadeel niet opwegen tegen het mooie design.PaT schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 14:43:
[...]
Nee joh... 50k....hallo. We gaan waarschijnlijk ergens tussen 25 en 30 uitkomen. Dat weten we volgende week
[...]
Ons werd verteld dat de artline wel uit te breiden was met een wateraansluiting. Dat kostte iets van 200 euro extra.
Ik zal maandag de klantenservice ook even bellen, als blijkt dat dit wel mogelijk is dan ga ik de wateraansluiting alsnog bestellen.
Let wel op met die Miele zonder grepen. Ik zou gek worden van het tempo waarmee ze open gaan

- vraag al beantwoord -
[ Voor 100% gewijzigd door MeteoVir op 30-11-2018 23:54 ]
Heb je hier ooit een reactie op gekregen? En als je een Beckermann keuken hebt: wat zijn je ervaringen?Pickle__Rick schreef op donderdag 9 november 2017 @ 15:03:
Iemand ervaring met Beckermann keuken(s)?
Het meest bijzondere vind ik dat je blijkbaar binnen een tijdbestek van 15 minuten wel de tijd hebt gehad/neemt om dit op GoT te posten terwijl je in de tussentijd met de beste man naar je probleem van je keuken had kunnen kijken.unezra schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 10:20:
is everything cool?
-
[ Voor 101% gewijzigd door MeteoVir op 03-12-2018 19:39 ]
Ik denk niet dat ik verantwoording hoef af te leggen waarom ik 15 minuten later op een andere plek, tijd had om hier te melden dat ze het opnieuw hebben verkloot.FREAKJAM schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 16:48:
[...]
Het meest bijzondere vind ik dat je blijkbaar binnen een tijdbestek van 15 minuten wel de tijd hebt gehad/neemt om dit op GoT te posten terwijl je in de tussentijd met de beste man naar je probleem van je keuken had kunnen kijken.
Note: Bij deze reactie wil ik het wat dit betreft graag ook laten. Again, ik postte dit niet om een hele discussie en draadvervuiling uit te lokken, enkel om even mijn frustratie te uitten. Soms is het goed om het gewoon daarbij te laten en er verder niet te veel aandacht aan te schenken.
[ Voor 22% gewijzigd door unezra op 01-12-2018 21:21 ]
25k voor de keuken of 25k voor de keuken de vloeren en kamers verven? Want als het 25k voor de keuken alleen is betaal denk ik zo'n 9k tot 12k te veel. Je hebt niet echt bijzonder dure apparatuur of een duur blad. Wellicht ben je helemaal nuts gegaan met de kastjes maar dat zou als nog geen 10+ k verschil mogen maken.MeteoVir schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 18:35:
Alle vragen zijn beantwoord, nu zijn wij ook bijna zo ver om een keuken te bestellen voor onze nieuwe huis. Geplande verhuizing is midden tot eind maart.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
Zoals je de keuken omschrijft (uitgaande van standaard kastjes) zou ik zeggen voor een middensegment kast met veel lades en hoog en midden apparatuur dat de max zo rond de 13/15k zou moeten liggen.
Is het inclusief de vloeren en de rest kunnen we er natuurlijk helemaal niets over zeggen aangezien we dan totaal geen idee hebben wat de verdeling is.
Je hoeft natuurlijk geen verantwoording af te leggen, echter ben je wel aardig je eigen ruiten in aan het gooien met de manier dat je je nu op stelt tegen de installatie partner en IKEA en dat is iets wat de mensen je duidelijk proberen te maken. Maar goed het zijn je eigen ruiten en je eigen keuken. IKEA of RIS ga je er niet mee hebben die zullen het tot een punt vervelend vinden dat het allemaal mis gaat maar na een bepaald punt zullen zij ook klaar zijn.unezra schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 20:39:
[...]
Ik denk niet dat ik verantwoording hoef af te leggen waarom ik 15 minuten later op een andere plek, tijd had om hier te melden dat ze het opnieuw hebben verkloot.
Note: Bij deze reactie wil ik het wat dit betreft graag ook laten. Again, ik postte dit niet om een hele discussie en draadvervuiling uit te lokken, enkel om even mijn frustratie te uitten. Soms is het goed om het gewoon daarbij te laten en er verder niet te veel aandacht aan te schenken.
[ Voor 24% gewijzigd door Shunt op 01-12-2018 22:04 ]
Game PC
Na een bepaald punt krijgen ze met wat pech te maken met een jurist en trek ik mijn handen er vanaf.Shunt schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 21:59:
[...]
Je hoeft natuurlijk geen verantwoording af te leggen, echter ben je wel aardig je eigen ruiten in aan het gooien met de manier dat je je nu op stelt tegen de installatie partner en IKEA en dat is iets wat de mensen je duidelijk proberen te maken. Maar goed het zijn je eigen ruiten en je eigen keuken. IKEA of RIS ga je er niet mee hebben die zullen het tot een punt vervelend vinden dat het allemaal mis gaat maar na een bepaald punt zullen zij ook klaar zijn.
Echt, ze krijgen hun kans maar ik ben het spuugzat *opnieuw* werkuren in te moeteren leveren voor Jan Lul. Als er zo'n klachtendossier loopt, kom je om 9 uur, niet om vijf-over-tien. Ik snap werkelijk niet hoe mensen dát kunnen vergoeilijken.
[ Voor 3% gewijzigd door unezra op 01-12-2018 22:06 ]
Je post was onduidelijk/onvolledig. Mensen denken dat er nog prima andere opties waren. Mensen posten die opties hier. Jij geïrriteerd want zo werkt het niet. Mensen geïrriteerd omdat je hun posts niet snapt. Zo moeilijk is het allemaal niet hoor.unezra schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 22:04:
Ik snap werkelijk niet hoe mensen dát kunnen vergoeilijken.
Ik heb een betaalde 2025 WinRAR licentie (geen leugen)
En vervolgens krijg je van diezelfde jurist te horen dat je ze toch eerst een redelijke kans moet geven om het op te lossen en mag je weer een vrije ochtend nemen....
10 weken...Exigence schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 22:18:
En vervolgens krijg je van diezelfde jurist te horen dat je ze toch eerst een redelijke kans moet geven om het op te lossen en mag je weer een vrije ochtend nemen....
Dat is meer dan genoeg kans om het probleem op te lossen.
Maar goed, ik stop de discussie bij dezen.
[ Voor 6% gewijzigd door unezra op 01-12-2018 22:22 ]
-
[ Voor 103% gewijzigd door MeteoVir op 03-12-2018 19:39 ]
Ik zou dan je apparatuur toch eens langs het internet houden want no way dat die op 8k gaat uit komen.MeteoVir schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 23:58:
[...]
Members only:
11k aan kastjes voor een middensegment keuken met jouw aantallen aan kasten is echt gewoon duur. Even ter illustratie mijn vorige keuken was ook een midden segmenter met volledig extra mat gelakte frontjes met een "leather look" (echt verschrikkelijk btw ik wil het echt nooit maar dan ook nooit meer). Ik had wel wat minder kastjes maar een heel stuk meer "blad". En een heel stuk meer aan apparatuur en ik kwam uit op 13k. Mijn huidige keuken is ongeveer even luxe qua apparatuur maar wel een stukje duurder qua blad en opties op de kasten en ik wam uit op 14k. Die 3k aan werk aan het wand afwerking en montage vind ik dan weer erg schappelijk. Maar dan nog 22k voor de rest van die keuken vind ik toch echt best heel erg duur.
Tussen 9 en 10 tja 5 minuten over tijd is dan niet erg netjes maar zoals al eerder gezegd daar heeft die monteur verder ook niets mee te maken. Dat jij dan graag gezien had dat hij er al om 9 was geweest is leuk maar ja dat is wellicht niet haalbaar gebleken. Dat jij om 5 over dan de deur uit stapt en de monteur tegemoet rijd en niet eventjes rechtsomkeer maakt heb ik dan wel mijn vraagtekens over. Je hebt het er over dat je het erg vervelend vind dat je 11 weken bezig bent met dit hele gezeur en nu omdat jij koppig naar je werk gereden bent waar je het druk genoeg had om direct op tweakers te komen klagen (dus heel veel werktijd zou je niet gemist hebunezra schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 22:04:
[...]
Na een bepaald punt krijgen ze met wat pech te maken met een jurist en trek ik mijn handen er vanaf.
Echt, ze krijgen hun kans maar ik ben het spuugzat *opnieuw* werkuren in te moeteren leveren voor Jan Lul. Als er zo'n klachtendossier loopt, kom je om 9 uur, niet om vijf-over-tien. Ik snap werkelijk niet hoe mensen dát kunnen vergoeilijken.
En een jurist ? Denk jij nu echt dat een jurist zijn handen vies gaat maken voor een paar lullige euro's die nu nog in dat als restant proces zitten? Echt een ding moet je altijd blijven realiseren met honing vang je meer vliegen dan met azijn. Lief zijn en stomen van binnen en zodra het opgelost is lekker los gaan op het internet om je ervaringen te plaatsen. In dat tussen proces heb je er echt helemaal geen zak aan om je zo op te stellen.
[ Voor 39% gewijzigd door Shunt op 02-12-2018 00:31 ]
Game PC
Shunt schreef op zondag 2 december 2018 @ 00:23:
[...]
Ik zou dan je apparatuur toch eens langs het internet houden want no way dat die op 8k gaat uit komen.
11k aan kastjes voor een middensegment keuken met jouw aantallen aan kasten is echt gewoon duur. Even ter illustratie mijn vorige keuken was ook een midden segmenter met volledig extra mat gelakte frontjes met een "leather look" (echt verschrikkelijk btw ik wil het echt nooit maar dan ook nooit meer). Ik had wel wat minder kastjes maar een heel stuk meer "blad". En een heel stuk meer aan apparatuur en ik kwam uit op 13k. Mijn huidige keuken is ongeveer even luxe qua apparatuur maar wel een stukje duurder qua blad en opties op de kasten en ik wam uit op 14k. Die 3k aan werk aan het wand afwerking en montage vind ik dan weer erg schappelijk. Maar dan nog 22k voor de rest van die keuken vind ik toch echt best heel erg duur.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
MeteoVir schreef op zondag 2 december 2018 @ 00:39:
[...]
Members only:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Game PC
Verwijderd
Druk bezig met het inrichten van een concept keuken.. welke software/keukenplanner raden jullie aan om visuals te krijgen? Ik zie hier hele mooie uitwerkingen voorbij komen maar geen idee hoe dit gedaan wordt.
Die mooie 3D renders zijn van de keuken leveranciers afkomstig, alleen zij hebben precies de goede kastjes, greepjes en kleuren in hun 3D pakket.Verwijderd schreef op zondag 2 december 2018 @ 01:00:
Druk bezig met het inrichten van een concept keuken.. welke software/keukenplanner raden jullie aan om visuals te krijgen? Ik zie hier hele mooie uitwerkingen voorbij komen maar geen idee hoe dit gedaan wordt.
In tegenstelling tot wat hierboven genoemd wordt is dit een gangbare prijs op het moment. Wij hebben iets minder kastjes, maar een veel duurder blad (dekton). We hebben onze opstelling bij meerdere leveranciers neergelegd en die komen allemaal tussen de 20k en 25k uit.MeteoVir schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 18:35:
Alle vragen zijn beantwoord, nu zijn wij ook bijna zo ver om een keuken te bestellen voor onze nieuwe huis. Geplande verhuizing is midden tot eind maart.
Members only:
En toen gingen we even bij Miele langs en moesten we ons budget gaan verhogen
Mee eens wat hierboven over gezegd werd. Van de online tooltjes vond ik die van Tieleman Keukens het meest uitgebreid en goed werken.[message=572c81227,noline]Scocz schreef op zondag 2 december 2018 @ 01:00[/message]:
[ Voor 11% gewijzigd door PaT op 02-12-2018 07:53 ]
Wij hebben ongeveer dezelfde keuken, ook qua kastjes, wij hebben echter bij twee van de 60cm lades ipv deuren en 2 extra 90cm bovenkasten, daarentegen heb jij 2 extra 45 cm kastjes en de lemanskast.MeteoVir schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 18:35:
Members only:
Qua apparatuur missen wij de stoomoven, de rest is gelijk (tenminste ook de 178cm vrieser en koelkast, en alles ook verder van dezelfde iq series (daarin kunnen natuurlijk nog wel wat verschillen zitten), alleen hebben wij een kookplaat met geïntegreerde afzuiging en nog een quooker.
Ook wij van het merk Kastle (rotpunkt), toevallig ook via Total home concept?
Wij zijn 22k kwijt, bij andere zaken kwamen we rond het zelfde uit, alleen superkeukens zat er met 20.5K enigszins significant onder.
Bij ons was dit echter de project leverancier en wij betalen dit verschil dus maar voor het gemak.
Ik heb het idee dat we niet de scherpste prijs hebben gekregen, en enigszins teleurgesteld dat we toch handje klap moesten doen (oorspronkelijk was hij 28K), maar het extra gemak was dit ons wel waard (wat ze natuurlijk weten).
-
[ Voor 100% gewijzigd door MeteoVir op 03-12-2018 19:39 ]
Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.
Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.
Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1