• Elmar1982
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 18:06
eelco74 schreef op zondag 14 december 2025 @ 21:57:
[...]

Frontjes met fineer zijn natuurlijk niet onbehandeld, maar afgewerkt met een 2K transparante lak. En is hele enkele gevallen ge-olied, dat is afhankelijk van de leverancier. Anders is inderdaad de eerste buts of tomatensausvlek gelijk onherstelbaar. Het fraaie van fineer is de unieke tekening, maar is wel gevoeliger voor verkleuring bij direct zonlicht, de transparante afwerking kan ook vergelen door inwerking van UV licht.

Even afgezien van de prijs, want je moet als snel of een factor 3 rekenen tov lak frontjes.

Maar vraag het vooral na bij de fabrikant. Nolte vermeld het volgende:

Nolte Keukens, biedt keukens met echt hout (fineer) in series zoals neoLODGE, neoFLAT, neoSLIM en neoNATURE, naast hoogwaardige houtlook (Artwood) en andere materialen; de echt hout fronten zijn gemaakt van een MDF-kern met een echte fineerlaag, beits en lak, wat zorgt voor een authentieke uitstraling en duurzaamheid.
Pff en de prijzen zijn al niet misselijk. Snap nog steeds niet dat ze zoveel kunnen vragen voor een paar kastjes

Zeekr X Long range Mist Grey

• Stoorzendert
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 15:45
Saven schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 19:08:
[...]

Recirculatie is altijd (zwaar) kut, wat anderen (en verkopers) ook zeggen. Ik maak het in mijn omgeving ook mee. Hele huis staat blauw en je kleren kunnen in de was. Tering ranzig. Nooit van mijn leven :) Wordt toch een gat naar buiten boren ;)
Bijzonder. Hier sinds een aantal weken de Bora X Pure en het verbaasd mij echt hoe goed de afzuiging werkt. Totaal geen last van baklucht, rook of vette aanslag buiten de kookplaat.

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:17

icecreamfarmer

en het is

Saven schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 19:08:
[...]

Recirculatie is altijd (zwaar) kut, wat anderen (en verkopers) ook zeggen. Ik maak het in mijn omgeving ook mee. Hele huis staat blauw en je kleren kunnen in de was. Tering ranzig. Nooit van mijn leven :) Wordt toch een gat naar buiten boren ;)
Mijn mening ook maar heb vanwege het eiland en de onwil van de bouwer nu toch een recirculatiekap.
Echter daar wel een forse wtw afzuiging aan gekoppeld.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

• BennieWolters
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 20:23
Wij zijn inmiddels ook weer een offerte rijker. Dit keer hebben we op de offerte kasten van Neola.
Is iemand bekend met het merk Neola? Hoe verhoudt zich dit merk tot bijvoorbeeld Schüller?

Naar wat ik op internet kan vinden concludeer ik dat het een sub-merk is van Schüller samen met de MHK group. Geen idee of dat dan positief is of juist niet.

https://www.kuechen-forum...ndelsmarken/neola-kuechen

[ Voor 37% gewijzigd door BennieWolters op 15-12-2025 15:39 ]

Joe

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:17

icecreamfarmer

en het is

Rob500 schreef op donderdag 4 december 2025 @ 08:54:
Kookeilend midden in de kamer zou ik nooit doen. Idd je ziet alle rommel en blokkeeert de halve woonkamer, en eventuele andere inrichtingen due he zou willen doen.
Ik heb er juist wel voor gekozen en wordt begin volgend jaar geplaatst.
Maar vind het ook een spannende keuze want je zit er wel aan vast. Maar veel keus had ik niet door een beetje ongustige plattegrond met deuren en ramen.

Tot nu toe nog wel blij mee want de rest heeft dat eiland in een veel te smalle hoek geduwd en dat ziet er net zo onpraktisch uit als dat ik gedacht had.

Het rommel verhaal heb ik opgelost door 2 vaatwassers te nemen zodat er altijd 1 vrij is.

[ Voor 6% gewijzigd door icecreamfarmer op 15-12-2025 15:34 ]

ik zie ik zie wat jij niet ziet

• aart staart
  • Registratie: April 2021
  • Nu online
Wij twijfelen op dit moment ook nog over het al dan niet nemen van een kookeiland naast een hoek / L-vormige keuken die er in ieder geval gaat komen. Ook bij ons zijn het dezelfde afwegingen die we maken en waar we nog geen definitieve keuze in hebben gemaakt tot nu toe.

1 van de oplossingen die ik heb bedacht is om het kookeiland op wielen, met rem-systeem, te plaatsen zodat het kookeiland verplaatsbaar wordt.

Bij ons zal er alleen gekookt worden op het eiland waardoor ik denk dat dit aansluit technisch te realiseren moet zijn doordat er alleen een voedingskabel naar de inductie kookplaat loopt. Hierdoor zou het eiland in theorie zo ver als deze kabel toelaat verplaatstbaar moeten kunnen zijn.

Ik zie deze oplossing eigenlijk nergens anders voorbij komen en vroeg mij af hoe anderen hier naar kijken?

Zie voorbeeld:

https://fermetti.be/maatwerk/keukeneiland-op-wieltjes/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PjSfKN554axuS3nNg_pCMN_Q1GY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/v0PYXdSjiohAjNNnf8asNmH7.png?f=fotoalbum_large

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 23:21
aart staart schreef op maandag 15 december 2025 @ 15:48:
Wij twijfelen op dit moment ook nog over het al dan niet nemen van een kookeiland naast een hoek / L-vormige keuken die er in ieder geval gaat komen. Ook bij ons zijn het dezelfde afwegingen die we maken en waar we nog geen definitieve keuze in hebben gemaakt tot nu toe.

1 van de oplossingen die ik heb bedacht is om het kookeiland op wielen, met rem-systeem, te plaatsen zodat het kookeiland verplaatsbaar wordt.

Bij ons zal er alleen gekookt worden op het eiland waardoor ik denk dat dit aansluit technisch te realiseren moet zijn doordat er alleen een voedingskabel naar de inductie kookplaat loopt. Hierdoor zou het eiland in theorie zo ver als deze kabel toelaat verplaatstbaar moeten kunnen zijn.

Ik zie deze oplossing eigenlijk nergens anders voorbij komen en vroeg mij af hoe anderen hier naar kijken?

Zie voorbeeld:

[Afbeelding]
Hoe ga je dat dan doen met afzuiging?

• Frieda
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Zie voorbeeld:

[Afbeelding]
Dit lijkt me nu typisch zoiets dat je 2x doet en vervolgens nooit meer, zo'n heel eiland verplaatsen. Je vloer moet het ook wel aankunnen trouwens, met pvc of een andere zachte vloer lijkt me dit niet praktisch uitvoerbaar zonder schade.

• tjubbie
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 22:27

Ik zie deze oplossing eigenlijk nergens anders voorbij komen en vroeg mij af hoe anderen hier naar kijken

[Afbeelding]
Dat je het nooit ergens voorbij ziet komen zal wel een reden hebben. hoe zwaar denk je dat zoiets gaat worden? Zeker als je nog kastjes hebt waar spullen in liggen. Even lekker door de kamer rollen zal er niet in zitten. En daarnaast een losse electrische kabel… ? Doe dan gewoon geen eiland

• aart staart
  • Registratie: April 2021
  • Nu online
Toke_gt schreef op maandag 15 december 2025 @ 16:58:
[...]

Hoe ga je dat dan doet met afzuiging?
Afzuiging door middel van een inductieplaat met downdraft afzuiging en recirculatie in dat geval.
Frieda schreef op maandag 15 december 2025 @ 17:28:
[...]

Dit lijkt me nu typisch zoiets dat je 2x doet en vervolgens nooit meer, zo'n heel eiland verplaatsen. Je vloer moet het ook wel aankunnen trouwens, met pvc of een andere zachte vloer lijkt me dit niet praktisch uitvoerbaar zonder schade.
Mijn verwachting is dat je het maximaal een paar keer per jaar zou gebruiken inderdaad. Met kerst en met verjaardagen bijvoorbeeld.

Bij een gietvloer of stenenvloer voorzie ik daarbij eigenlijk nauwelijks problemen. Bij PVC of hout(fineer) zou dat wel eens wat kritischer kunnen zijn.

Indien nodig kan het gewicht extra verdeeld worden over meer dan 4 wielen en daarnaast kan je er bij het vullen van kasten er al rekening mee houden wat je er in stopt qua gewicht. Geen zwaar servies bijvoorbeeld.] scheelt al een hele hoop. Het blad zal het zwaarste zijn denk ik.
tjubbie schreef op maandag 15 december 2025 @ 17:28:
[...]

Dat je het nooit ergens voorbij ziet komen zal wel een reden hebben. hoe zwaar denk je dat zoiets gaat worden? Zeker als je nog kastjes hebt waar spullen in liggen. Even lekker door de kamer rollen zal er niet in zitten. En daarnaast een losse electrische kabel… ? Doe dan gewoon geen eiland
Daarom was het voor mij ook meer een out-of-the-box gedachte dan dat het een uiterst serieus idee was.

Ik denk dat de meeste bezwaren met een beetje technische kennis vrij gemakkelijk op te lossen zijn.

Qua kabel zou je kunnen denken aan een automatisch kabel oprolsysteem om de kabel strak te houden en meer of minder lengte mee te kunnen geven wanneer nodig.

Ook zou ik het eiland niet verder dan een centimeter of 20 verplaatsen denk ik .

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 23:21
aart staart schreef op maandag 15 december 2025 @ 18:30:
[...]
Qua kabel zou je kunnen denken aan een automatisch kabel oprolsysteem om de kabel strak te houden en meer of minder lengte mee te kunnen geven wanneer nodig.
Een opgerolde kabel gebruiken voor iets dat van tijd tot tijd veel energie vraagt… check je verzekering.
Ook zou ik het eiland niet verder dan een centimeter of 20 verplaatsen denk ik .
Dan zou ik dit echt niet serieus overwegen. Beter werk je dan met een systeem dat aan een of meer zijden in/uitschuifbaar is. Of waarvan je een deel kunt wegrijden omdat dat uitkomt.
Pagina: 1 ... 530 531 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1