Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alina
  • Registratie: Juli 2025
  • Laatst online: 26-08 14:41
TvanW schreef op zondag 24 augustus 2025 @ 19:06:
Waar komt die eindprijs van 25.545 vandaan ?
Dit is de originele prijs voordat er standaard kortingen afgingen zoals gratis montage en wat er per categorie gegeven mocht worden (25-10-10-25% dacht ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Nu online
TvanW schreef op zondag 24 augustus 2025 @ 19:06:
Waar komt die eindprijs van 25.545 vandaan ?
Adviesprijs + montagekosten. Korting moet er dus nog af.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TvanW
  • Registratie: Augustus 2017
  • Niet online
Toke_gt schreef op zondag 24 augustus 2025 @ 19:18:
[...]

Adviesprijs + montagekosten. Korting moet er dus nog af.
Oke maar bij mij is 23.718 + 1.825 = 25.543 vandaar mijn vraag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hans_2025
  • Laatst online: 26-08 20:55
Alina schreef op zondag 24 augustus 2025 @ 18:48:
Hallo allemaal!

Ik lees een tijdje mee nu en ben zelf bij 2 zaken geweest ondertussen. Afgelopen week bij superkeukens en vandaag bij keukenkampioen. Mijn vraag is of jullie zouden willen meekijken en adviseren in de offerte van keukenkampioen? Met name of dit een “goede” keuken is wat betreft merk fronten en apparatuur. Wat ik begreep is dat dit een eigen merk is van keukenkampioen. Mbt de apparatuur viel mijn oog eerst op Siemens maar bij het gesprek ben ik gemakkelijk over gehaald naar AEG op aanraden van de verkoper. Nu komt toch weer de twijfel daarover.

Tevens konden ze alléén bij vandaag beslissen de montage wegstrepen, was echt de laatste dag van de actie. Bij de vraag wat voor prijs er zou moeten staan om te zorgen dat wij vandaag zouden tekenen heb ik 15k gezegd. Na overleg kon de prijs nog iets zakken naar +/- 16k zónder montage (dus zelf monteren wat zeker een optie is en ook besproken is) of +/- 17k mét montage. Nogmaals, alléén als we vandaag tekenen.

Heb ik niet gedaan. Ik ben benieuwd of ik nu die prijs een volgende keer weer krijg, of dit een eerlijke prijs is. Of dat dit een manier is om mij onder druk te zetten, de prijs echt nog wel kon zakken, en dat over 2 weken ook nog zo is.

Bij superkeukens kwam de verkoper met Pelgrim vaatwasser en combi oven, een Laurus koel-vriescominatie en AEG kookplaat. De verkoper was naar mijn idee iets té overdreven enthousiast over de door haar gekozen apparatuur. Ze wilde niet echt meedenken / stond niet echt open voor andere merken. De prijs kwam ook hier rond de 17k voor een nobilia keuken. Enige aanpassingen waren de opzetkasten op de hoge kasten en aan de achterkant van het eiland deurtjes en planken ipv lades.

De offerte is van keukenkampioen van vandaag. De tekening is een foto van de opstelling zoals deze bij superkeukens gemaakt is. Bij keukenkampioen zit er geen tekening bij helaas.

Mocht iemand zich hier mee willen bemoeien en zijn / haar mening willen geven heel graag! Alvast bedankt!

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik denk dat de prijs aan de hoge kant is, vooral de kasten. Aangezien het eruit ziet als een relatief standaardopstelling. De apparaten worden ook tegen een premie berekend. Onlangs bevonden we ons in een vergelijkbare situatie, na het lezen van dit forum en het krijgen van wat advies over aanbevolen showrooms via een privébericht. We zijn uiteindelijk met een goede deal weggegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kisajera
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 22:36
Haai,
Weet iemand hier of er rondom NL (BE of DE ook goed) keukenboeren te vinden zijn die kasten met pocketdeuren verkopen? Ik ben momenteel aan het bouwen en ben verliefd geworden op een keuken van Nordiskakok (Zweden), mede door het eikenhout, maar vooral door de pocketdeuren. Ik heb een eerste gesprek gehad en op wat kleine aanpassingen na ben ik tevreden over de opstelling. Echter is de prijs bijna 33.000 euro voor alleen de kastjes. het betreft bijna alles met lades en veneerafwerking aan de binnekant. Ik heb dan nog geen blad/apparatuur en het monteren moeten we dan ook zelf doen. Vind het toch wel heel prijzig aangezien het om een grote keuken gaat en het blad + de apparatuur zeker ook nog eens 10k gaat kosten. Door alle dure offertes die ik binnen krijg tijdens deze verbouwing zie ik vaak de bomen door het bos niet meer; is dit een reele prijs of is dit te gek voor woorden ?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yq6DOwaiKx3ofg7FGzNNzCWT1R0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/VxKaS4O5CV3edKPrWisS8HmU.png?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hI-vPzeHFvLBpVhKaMZkdJgDb2I=/800x/filters:strip_exif()/f/image/pi6EZbS5wVSXoM3toIhE0hps.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L5LPyrj77Zv8MVl_6fr9Z_wPOeM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/J4Vz8DFTIJrIpVNlonqA2LnI.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qkbgd6Pcnhin4CU0uJGOWPrmhQM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/4J6IsaW7VMHDntMQdmR9HJDW.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 9% gewijzigd door Kisajera op 24-08-2025 22:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Nu online
Kisajera schreef op zondag 24 augustus 2025 @ 22:06:
Haai,
Weet iemand hier of er rondom NL (BE of DE ook goed) keukenboeren te vinden zijn die kasten met pocketdeuren verkopen? Ik ben momenteel aan het bouwen en ben verliefd geworden op een keuken van Nordiskakok (Zweden), mede door het eikenhout, maar vooral door de pocketdeuren. Ik heb een eerste gesprek gehad en op wat kleine aanpassingen na ben ik tevreden over de opstelling. Echter is de prijs bijna 33.000 euro voor alleen de kastjes. het betreft bijna alles met lades en veneerafwerking aan de binnekant. Ik heb dan nog geen blad/apparatuur en het monteren moeten we dan ook zelf doen. Vind het toch wel heel prijzig aangezien het om een grote keuken gaat en het blad + de apparatuur zeker ook nog eens 10k gaat kosten. Door alle dure offertes die ik binnen krijg tijdens deze verbouwing zie ik vaak de bomen door het bos niet meer; is dit een reele prijs of is dit te gek voor woorden ?
Check eens bij NDR Keukens? Verder hebben Next125 en Siematic dit ook in het assortiment.
Gezien de omvang van jouw keuken zou ik ook bij interieurbouwers in de regio informeren. Die maken het voor je op maat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WAF1
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 09:02
Adrenaline0182 schreef op zaterdag 23 augustus 2025 @ 22:49:
[...]

Mag ik vragen waarom dat Nobilia een absolute no-go is? Zijn het rammelkastjes? Want als ik daardoor een scherpe prijs heb gekregen dan vrees ik niet dat ik daar gelukkig van word.
Het hangt van je doel af. Ons doel was om mintens 20 jaar met onze keuken te kunnen doen. Onze huidige keuken Systemat is minstens 32 jaar oud. In de tussentijd hebben we die nooit daadwerkelijk bij hoeven te stellen. Dikke planken enz. Zelfs de monteur destijds gaf aan dat we een stevige keuken hadden. Wij zochten dus een kwaliteit die daar in de buurt lag. Dit was vooraf niet goed doorgesproken. Dan is het thuis een teleurstelling dat je, omdat er alleen gevraagd werd wat vind je leuk, het achteraf blijkt dat je de laagste categorie keuken hebt uit gezocht, want dat was helemaal niet de bedoeling.

Maar andere mensen verwachten maximaal 10 jaar of korter nog in hun huis te wonen. Of vinden het leuk om over 10 jaar weer hun huis geheel opnieuw in te richten. Het gaat wat mij betreft om de verwachting die je van een produkt hebt. Ben je nog jong, kook je vooral AGV, heb je kinderen of in deze fase misschien niet zo veel geld dan is Nobilia een prima keuken in zijn klasse. Het is zover ik weet ook het grootste keukenmerk te wereld, dus je kan deze niet aanduiden als slecht.Maar want ons persoonlijk opviel is dat de Systemat bij Keukeloos, qua laden, ik heb het over de geleiding, veel beter liep dan Nobilia. De Systemat trekt die la veel beter terug. Inderdaad voelt de Nobilia ook wankeler. Maar wij zijn dus verwend, wat ouder en hebben dus andere eisen. Wij willen niet meer over 10 of 15 jaar opnieuw verbouwen.

ZH, hoekwoning, 120 m3, bouwjaar 1993, enkele Quatt, hr++ glas, radiatoren, op planning na isoleren vloer, zonnepanelen, plat dak, snel warm is huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom88
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 25-08 14:56
WAF1 schreef op zondag 24 augustus 2025 @ 23:23:
[...]

Het hangt van je doel af. Ons doel was om mintens 20 jaar met onze keuken te kunnen doen. Onze huidige keuken Systemat is minstens 32 jaar oud. In de tussentijd hebben we die nooit daadwerkelijk bij hoeven te stellen. Dikke planken enz. Zelfs de monteur destijds gaf aan dat we een stevige keuken hadden. Wij zochten dus een kwaliteit die daar in de buurt lag. Dit was vooraf niet goed doorgesproken. Dan is het thuis een teleurstelling dat je, omdat er alleen gevraagd werd wat vind je leuk, het achteraf blijkt dat je de laagste categorie keuken hebt uit gezocht, want dat was helemaal niet de bedoeling.

Maar andere mensen verwachten maximaal 10 jaar of korter nog in hun huis te wonen. Of vinden het leuk om over 10 jaar weer hun huis geheel opnieuw in te richten. Het gaat wat mij betreft om de verwachting die je van een produkt hebt. Ben je nog jong, kook je vooral AGV, heb je kinderen of in deze fase misschien niet zo veel geld dan is Nobilia een prima keuken in zijn klasse. Het is zover ik weet ook het grootste keukenmerk te wereld, dus je kan deze niet aanduiden als slecht.Maar want ons persoonlijk opviel is dat de Systemat bij Keukeloos, qua laden, ik heb het over de geleiding, veel beter liep dan Nobilia. De Systemat trekt die la veel beter terug. Inderdaad voelt de Nobilia ook wankeler. Maar wij zijn dus verwend, wat ouder en hebben dus andere eisen. Wij willen niet meer over 10 of 15 jaar opnieuw verbouwen.
Heeft er iemand al ervaring met het dit jaar door Nobilia ingevoerde Nbox systeem? Dat zou toch een aanzienlijke verbetering moeten zijn ten opzichte van de oude ladesystemen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WAF1
Soms zitten de verschillen tussen merken in kleine dingen. Als ik naar mijn oude Hacker Systemat keuken kijk, dan zie ik dat de buiten zijde van de hoge kast, de koelkast, afgewerkt is in frontmateriaal. Omdat er geen losse zijpanelen nodig zijn gaat dit bijna 4 cm schelen. Dit kan net het verschil zijn tussen of je keuken wel of niet in de ruimte past. De monteur vertelde dat destijds inderdaad maar ik ben mij er nu pas van bewust, omdat het merk Rotpunkt wel die zijpanelen nodig heeft. (Misschien zijn die zijpanelen wel net iets mooier, maar het zou dan ook net iets duurder zijn geweest) Bij een hoekkeuken kunnen die enkele centimeters verschil net het verschil maken of een iets groter werkblad, bijv. 65 cm in plaats van 60 cm, wel of niet net past. Wat ik prettig aan Rotpunkt vind (ik weet niet hoe het bij andere merken zit) dat de kasten op maat kunnen worden gemaakt. Dat maakt in onze situatie de gewenste extra ladekasten mogelijk. En als je dan een adviseur hebt die dan ook die mogelijkheid oppert dan wordt je echt geholpen.

De adviseur van Keukenloods hing gewoon de afzuigkap van 9O cm, schuin boven de inductieplaat van 80 cm. Blijkbaar omdat ik graag onderladen van 80 cm wou. Maar zij hoort dan te zeggen dat ze het dan niet netjes uitgelijnd krijgt. De adviseur van Superkeukens loste het probleem op, door mijn wens geheel te negeren en een pannenla van 90 cm te tekenen met daarnaast hele smalle ladekastjes. Staat mooi maar qua praktische ruimte ging ik er in die situatie op achter uit. Nog steeds bleef 10 cm de muur onbenut. Het doel van de nieuwe keuken was om juist meer opbergruimte te creëren. De offerte die we toegestuurd zouden krijgen (na uren doorgebracht te hebben in de showroom) bleek alleen een 3D-tekening. Maar X jaar geleden wel meteen een keurige offerte gehad.

Die keukenbranch is gewoon jungle en je moet goed weten wat wel en niet mogelijk is. Je moet ook goed duidelijk hebben wat je zelf wil. Wat ik in de praktijk zie is dat je soms naar goedkopere opties wordt toe geleid zodat de verkoper de opdracht kan binnenhalen maar die optie is misschien niet wat je daadwerkelijk wilt

ZH, hoekwoning, 120 m3, bouwjaar 1993, enkele Quatt, hr++ glas, radiatoren, op planning na isoleren vloer, zonnepanelen, plat dak, snel warm is huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albertchristian
  • Laatst online: 23:04
albertchristian schreef op zaterdag 23 augustus 2025 @ 10:46:
€ 22.416 goede prijs?

Inmiddels ook iets verder met de keuken zoektocht en offertes ontvangen. Ik ben vooral benieuwd naar jullie mening over de prijs. Tips ook welkom, maar voornamelijk benieuwd naar de offerte.

Het gaat om een keuken via Tulp voor ons nieuwbouwwoning.

***members only***
Toevallig iemand die hier naar kan kijken/mening over heeft?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikaX
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 08:09
albertchristian schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 12:46:
[...]
Toevallig iemand die hier naar kan kijken/mening over heeft?
Ik zat enkel naar de laatjes te kijken die elkaar gaan raken of waar je niet in kunt als iemand kookt en een hoek die geen invulling heeft. Al snap ik dat ook wel weer ivm de positie van de kookplaat.
Verder vind ik het wel mooi voor een eerste woning.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koningen
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 26-08 16:27
Alina schreef op zondag 24 augustus 2025 @ 18:48:
Hallo allemaal!

Ik lees een tijdje mee nu en ben zelf bij 2 zaken geweest ondertussen. Afgelopen week bij superkeukens en vandaag bij keukenkampioen. Mijn vraag is of jullie zouden willen meekijken en adviseren in de offerte van keukenkampioen? Met name of dit een “goede” keuken is wat betreft merk fronten en apparatuur. Wat ik begreep is dat dit een eigen merk is van keukenkampioen. Mbt de apparatuur viel mijn oog eerst op Siemens maar bij het gesprek ben ik gemakkelijk over gehaald naar AEG op aanraden van de verkoper. Nu komt toch weer de twijfel daarover.

Tevens konden ze alléén bij vandaag beslissen de montage wegstrepen, was echt de laatste dag van de actie. Bij de vraag wat voor prijs er zou moeten staan om te zorgen dat wij vandaag zouden tekenen heb ik 15k gezegd. Na overleg kon de prijs nog iets zakken naar +/- 16k zónder montage (dus zelf monteren wat zeker een optie is en ook besproken is) of +/- 17k mét montage. Nogmaals, alléén als we vandaag tekenen.

Heb ik niet gedaan. Ik ben benieuwd of ik nu die prijs een volgende keer weer krijg, of dit een eerlijke prijs is. Of dat dit een manier is om mij onder druk te zetten, de prijs echt nog wel kon zakken, en dat over 2 weken ook nog zo is.

Bij superkeukens kwam de verkoper met Pelgrim vaatwasser en combi oven, een Laurus koel-vriescominatie en AEG kookplaat. De verkoper was naar mijn idee iets té overdreven enthousiast over de door haar gekozen apparatuur. Ze wilde niet echt meedenken / stond niet echt open voor andere merken. De prijs kwam ook hier rond de 17k voor een nobilia keuken. Enige aanpassingen waren de opzetkasten op de hoge kasten en aan de achterkant van het eiland deurtjes en planken ipv lades.

De offerte is van keukenkampioen van vandaag. De tekening is een foto van de opstelling zoals deze bij superkeukens gemaakt is. Bij keukenkampioen zit er geen tekening bij helaas.

Mocht iemand zich hier mee willen bemoeien en zijn / haar mening willen geven heel graag! Alvast bedankt!

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
persoonlijk zou ik niet meer dan 50% van de kast prijs betalen. dus nog een beetje onderhandelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GvNL
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 26-08 19:42
In december heb ik een keuken besteld van ongeveer €16.000. Deze is in juni geleverd en gemonteerd. Bij de oplevering bleken er meerdere gebreken: beschadigingen aan het werkblad en de kookplaat, kapotte verlichting in een wandplank, beschadigingen op alle wandplanken, werkblad dat niet goed aansluit op de onderkast en daarnaast was er een verkeerde kast en een verkeerde oven geleverd.

De leverancier heeft dit erkend en aangegeven dat vervanging en herstel nodig zijn. Eerst werd er gesproken over een levertijd van 3 tot 7 weken, later aangepast naar 6 tot 9 weken, nadat er nog heen en weer is gemaild over de exacte omvang van de schade. Inmiddels zijn we bijna 10 weken verder en is er nog steeds geen concrete leverdatum. Dit wordt afgeschoven op het feit dat de enige verantwoordelijke medewerker met vakantie is. Op aanvullende meldingen, zoals een recent ontdekt gebrek in het werkblad (een gaatje dat met kit is gevuld), krijgen we bovendien geen inhoudelijke reactie. Er wordt zelfs betwist of dit niet door onszelf veroorzaakt zou zijn.

Mijn vraag is: is dit een normale gang van zaken bij een keukenleverancier qua levertijden en communicatie? Ik ervaar de service als zwaar onder de maat. Wat zouden jullie in mijn situatie doen: nog geduld hebben of juist stappen zetten richting ingebrekestelling en/of compensatie? Ik heb mijn rechtsbijstandverzekering inmiddels alvast ingelicht.

Veel mensen in mijn omgeving geven aan dat het vrij gebruikelijk is dat de levering van een keuken niet in één keer goed gaat. Ik zie bij ons echter een patroon van niet nagekomen afspraken, valse beloftes en zeer gebrekkige communicatie. Het vertrouwen is inmiddels volledig weg. Hoewel de reviews van deze zaak grotendeels positief zijn, zal ik te zijner tijd een eerlijk en negatief verhaal neerzetten, want hier wil je geen zaken mee doen.

[ Voor 4% gewijzigd door GvNL op 25-08-2025 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kisajera
Toke_gt schreef op zondag 24 augustus 2025 @ 22:17:
[...]

Check eens bij NDR Keukens? Verder hebben Next125 en Siematic dit ook in het assortiment.
Gezien de omvang van jouw keuken zou ik ook bij interieurbouwers in de regio informeren. Die maken het voor je op maat.
Thnx voor de tip! Ik denk dat ik inderdaad maar eens bij diverse keukenboeren langs ga. Al met al ben ik 50k kwijt met een beetje een fatsoenlijk blad en de bora.. als er iets mis is gaat en komt alles vanuit zweden dat is misschien ook niet echt handig. Interieurbouwers die dit aan willen gaan zijn hier in de regio moeilijk te vinden merk ik helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _kilian_
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 00:15
@Kisajera Welke regio zoek je? Ik kan wel een keuken bedrijf aanraden ten zuiden van Eindhoven, maar plaatsen door heel het land. Alles wordt daar in eigen fabriek volledig voor je op maat gemaakt. Laat maar weten als je interesse hebt in een PB, dan stuur ik nog wel wat gegevens en info. Ben ook met ze bezig voor een keuken met een vergelijkbare uitstraling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WAF1
tim.w schreef op zondag 24 augustus 2025 @ 17:32:
Ik ben na het het lezen van ervaringen en reviews de lijst met keukenapparatuur definitief aan het maken. Momenteel kom ik op het volgende uit:

Vaatwasser: Siemens SX63EX12CN (XXL)
Koelkast: Siemens KI81RNSE0
Stoomoven: Bosch HSG7361B1
Heteluchtoven: Bosch HBG7741B1
Inductiekookplaat: Bora Puru
Spoelbak: Spoelbak Franke Maris Coffee & Cream
Quooker Fusion Round Messing Platina

Zijn er nog betere alternatieven die ik over het hoofd zie?
Waarom neem je niet alles Bosch als je het uiterlijk van bijv. de ovens mooier vindt? Of vier stuks Siemens. Als je 4 van hetzelfde merk neemt dan krijg je langer garantie. Ook hebben de merken acties kijk even op hun desbetreffende pagina. Ik dacht bij Siemens een kerntthermometer.. Je weet waarschijnlijk dat de apparatuur van Bosch en Siemens technisch gelijk is.

Als je betere alternatieven wil vinden dan moet je eerst aangeven welke eigenschappen je zoekt. Ik wil bijv. een vaatwasser met een hoge temperatuur. Dat is mij ooit aangeraden door een monteur. Door alle ecoprogramma's heb je groter kans dat je machine dicht slipt. Door één keer per maand met 70 graden door te spoelen voorkom je dat maar dan moet die stand er wel op zitten.

Ik heb een koelkast die niet altijd goed sluiit dus bij de volgende wil ik graag softclose.

Maar de geluideisen zijn ook een ding.

En als je een lage plint in je keuken wil dan heb je een varioschanier nodig.

Eigenlijk weet je zelf het beste wat je zoekt en hoeveel geld je daaraan uit wil geven. Wil je dus zinnige reacties dan moet je over de gewenste eigenschappen open zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scr33x0r
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 26-08 11:41
Jasail schreef op zondag 24 augustus 2025 @ 00:00:
[...]

Meerdere merken hebben zwarte spoelbakken die door en door gekleurd zijn. Bv. Caressi, Franke en Lorreine
Klopt wij hebben de Caressi en daar zie je niks van:
https://www.keukenloods.nl/cagrpp50bktu.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stutrecht
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08:03
GvNL schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 13:47:
In december heb ik een keuken besteld van ongeveer €16.000. Deze is in juni geleverd en gemonteerd. Bij de oplevering bleken er meerdere gebreken: beschadigingen aan het werkblad en de kookplaat, kapotte verlichting in een wandplank, beschadigingen op alle wandplanken, werkblad dat niet goed aansluit op de onderkast en daarnaast was er een verkeerde kast en een verkeerde oven geleverd.

De leverancier heeft dit erkend en aangegeven dat vervanging en herstel nodig zijn. Eerst werd er gesproken over een levertijd van 3 tot 7 weken, later aangepast naar 6 tot 9 weken, nadat er nog heen en weer is gemaild over de exacte omvang van de schade. Inmiddels zijn we bijna 10 weken verder en is er nog steeds geen concrete leverdatum. Dit wordt afgeschoven op het feit dat de enige verantwoordelijke medewerker met vakantie is. Op aanvullende meldingen, zoals een recent ontdekt gebrek in het werkblad (een gaatje dat met kit is gevuld), krijgen we bovendien geen inhoudelijke reactie. Er wordt zelfs betwist of dit niet door onszelf veroorzaakt zou zijn.

Mijn vraag is: is dit een normale gang van zaken bij een keukenleverancier qua levertijden en communicatie? Ik ervaar de service als zwaar onder de maat. Wat zouden jullie in mijn situatie doen: nog geduld hebben of juist stappen zetten richting ingebrekestelling en/of compensatie? Ik heb mijn rechtsbijstandverzekering inmiddels alvast ingelicht.

Veel mensen in mijn omgeving geven aan dat het vrij gebruikelijk is dat de levering van een keuken niet in één keer goed gaat. Ik zie bij ons echter een patroon van niet nagekomen afspraken, valse beloftes en zeer gebrekkige communicatie. Het vertrouwen is inmiddels volledig weg. Hoewel de reviews van deze zaak grotendeels positief zijn, zal ik te zijner tijd een eerlijk en negatief verhaal neerzetten, want hier wil je geen zaken mee doen.
Dit is helaas niet heel bijzonder, althans ik zit in exact hetzelfde schuitje waarbij ook op de advocaat die erop zit nauwelijks wordt gereageerd. Gaat bij mij om een nogal bekende zaak met redelijk goede reviews maar als het mis gaat, gaat het blijkbaar goed mis…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scr33x0r
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 26-08 11:41
WAF1 schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 11:25:
Soms zitten de verschillen tussen merken in kleine dingen. Als ik naar mijn oude Hacker Systemat keuken kijk, dan zie ik dat de buiten zijde van de hoge kast, de koelkast, afgewerkt is in frontmateriaal. Omdat er geen losse zijpanelen nodig zijn gaat dit bijna 4 cm schelen. Dit kan net het verschil zijn tussen of je keuken wel of niet in de ruimte past. De monteur vertelde dat destijds inderdaad maar ik ben mij er nu pas van bewust, omdat het merk Rotpunkt wel die zijpanelen nodig heeft. (Misschien zijn die zijpanelen wel net iets mooier, maar het zou dan ook net iets duurder zijn geweest) Bij een hoekkeuken kunnen die enkele centimeters verschil net het verschil maken of een iets groter werkblad, bijv. 65 cm in plaats van 60 cm, wel of niet net past. Wat ik prettig aan Rotpunkt vind (ik weet niet hoe het bij andere merken zit) dat de kasten op maat kunnen worden gemaakt. Dat maakt in onze situatie de gewenste extra ladekasten mogelijk. En als je dan een adviseur hebt die dan ook die mogelijkheid oppert dan wordt je echt geholpen.

De adviseur van Keukenloods hing gewoon de afzuigkap van 9O cm, schuin boven de inductieplaat van 80 cm. Blijkbaar omdat ik graag onderladen van 80 cm wou. Maar zij hoort dan te zeggen dat ze het dan niet netjes uitgelijnd krijgt. De adviseur van Superkeukens loste het probleem op, door mijn wens geheel te negeren en een pannenla van 90 cm te tekenen met daarnaast hele smalle ladekastjes. Staat mooi maar qua praktische ruimte ging ik er in die situatie op achter uit. Nog steeds bleef 10 cm de muur onbenut. Het doel van de nieuwe keuken was om juist meer opbergruimte te creëren. De offerte die we toegestuurd zouden krijgen (na uren doorgebracht te hebben in de showroom) bleek alleen een 3D-tekening. Maar X jaar geleden wel meteen een keurige offerte gehad.

Die keukenbranch is gewoon jungle en je moet goed weten wat wel en niet mogelijk is. Je moet ook goed duidelijk hebben wat je zelf wil. Wat ik in de praktijk zie is dat je soms naar goedkopere opties wordt toe geleid zodat de verkoper de opdracht kan binnenhalen maar die optie is misschien niet wat je daadwerkelijk wilt
Wij hebben hacker systemat keuken, en aangezien ik ons eilandblad van composiet per se uit 1 stuk wilde hebben we dus ook 2 maatwerk kastjes. Ook bij hun kun je dus kastjes op maat laten maken, je zat met eind stukken etc, blad kon maximaal 3.01 worden etc, maar je hebt nog stollen, dus het laatste kastje aan 1 kant is 58cm en niet 60 en de ladekast is 118 ipv 120.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WAF1
Mick30 schreef op zondag 24 augustus 2025 @ 09:46:
We zijn ook onder enigszins hoge druk op zoek naar een nieuwe keuken voor onze nieuwe woning. Onder druk omdat alles enorm snel gaat qua sleuteloverdracht en we dus ook wel snel moeten beslissen. Nu hebben we een mooie keuken gevonden van Nobila. Alleen ik merk dat keuken bedrijven wel erg vastzitten op apparatuur van Etna en Pelgrim. Nu kan dit best prima zijn, maar heb sterk het gevoel dat het nogal marge gedreven is. Nu zitten we niet te wachten op wifi gestuurde ovens en dat soort gimmicks. Het moet recht toe recht aan zijn en het hoeft echt geen high end te zijn maar wel gewoon goed. Welke merken zouden we naar moeten kijken of juist vermijden? Of is het per apparaat verschillend en is het ook vooral veel white labels met merk stikkers erop?
Met welk bedrijf heb je te maken?

Je kan je Nobila keuken bij bijv..Keukenloos kiezen. Ik heb het idee dat je dan iets meer keuze hebt. Maar ze zullen ook apparatuur kiezen waarvanvan zij weten dat deze uitloopt, in de showroom staat of wat dan ook.

De verkoper van Keukenconurrent (ook DMG) die zei dan weer dat hij beslist voor 4 artikelen van hetzelfde zou gaan omdat je dan beter garantie geeft, hij zou het nooit zoals Keukeloos adviseren.

Superkeukens doet naar mijn inziens aan blokverkoop (Zie T.S) en verkopen hun eigen versies van Bosch en Siemens.

Qua winkels is er dus keuze genoeg. Leg eens je huidige offertte naast die van een ander en kijk dan wat zij adviseren. Dit kan soms zelfs online. Keukenloods doet o.a.aan offertte check. Als je tevreden bent over je huidige ontwerp hoeft dat niet lang te duren.

Hoe er rekening mee dat veel winkels, direct of indirect van DMG zijn en het kan daarom handig zijn om verschillende e-mailadressen te gebruiken als je dat doet. Dat verzin ik niet zelf dat vertellde een verkoper van Keukenconcurrent, maar de mannen van de Keukenkastenfabriek bevestigde dat beeld.

Een andere optie is, omdat jullie haast hebben, gewoon er goedkope apperatuur in zetten en als het nodig is over een paar jaar verder kijken. Het zou best kunnen zijn dat die eenvoudige oven van ETNA het prima doet. Inderdaad wil ik persoonlijk wil ik deze aankoopronde voor wat meer luxe gaan, mijn eenvoudige oven van 32 jaar geleden die doet het nog steeds. Deze heeft alleen onder- en bovenwarmte! Het gaat dan om een Siemens, maar mijn Bauknecht magnatron heeft het ook minstens 20 jaar gedaan.

We hebben nu laast een kleine magnatron gekocht, merk COOk, dit merk ken ik verder niet, maar nog nooit zo'n toppertje gehad. Spotgoedkoop en die ga ik naast mijn toekomstige dure stoomoven gebruiken. Het moet soms uit de lengte of de breedte komen. Daarmee wil ik aangeven dat goedkoop ook een doordachte optie kan zijn..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GvNL
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 26-08 19:42
stutrecht schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 17:43:
[...]

Dit is helaas niet heel bijzonder, althans ik zit in exact hetzelfde schuitje waarbij ook op de advocaat die erop zit nauwelijks wordt gereageerd. Gaat bij mij om een nogal bekende zaak met redelijk goede reviews maar als het mis gaat, gaat het blijkbaar goed mis…
Dramatisch. Ik heb mijn lesje wel geleerd. Nooit meer het hele bedrag betalen voor levering, maar een deel achterhouden totdat alles naar tevredenheid is afgehandeld. Ze hebben er duidelijk geen zin meer in. En waar ik eerst nog geduld had, ben ik er inmiddels ook echt boos om…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WAF1
Scr33x0r schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 17:45:
[...]

Wij hebben hacker systemat keuken, en aangezien ik ons eilandblad van composiet per se uit 1 stuk wilde hebben we dus ook 2 maatwerk kastjes. Ook bij hun kun je dus kastjes op maat laten maken, je zat met eind stukken etc, blad kon maximaal 3.01 worden etc, maar je hebt nog stollen, dus het laatste kastje aan 1 kant is 58cm en niet 60 en de ladekast is 118 ipv 120.
Ik denk ook dat het bij Systemat op maat had gekund. Maar de verkoopster kwam er niet mee, dus dan weet je dat niet als klant. Die laat je als je de kans krijgt, de klant doodleuk een handtekening zetten voor een ontwerp wat niet klopt. Persoonlijk denk ik dat Systemat net wat hoger in de pikorde zit dan dan Rotpunkt. Maar we zijn nu in gesprek met een fijn bedrijf die toevallig onder eigen naam Rotpunkt verkoopt. Zij geven ons wel adviezen die op onze situatie is aangepast. En dat is ook wat waard. Wij moesten bij de Hacker dealer in de regio, €250 betalen voor advies als we de keuken toch niet bij hun zouden afnemen. Daar hadden we niet meteen trek ik. In onze situatie is maatwerk misschien wel het goedkoopste maar we worden nergens zo fijn geholpen als waar we nu zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowan4NL
  • Registratie: Juni 2025
  • Laatst online: 25-08 19:12
Hallo Tweakers,

Wij hebben een offerte voor een keukeneiland van ca. 280 cm lang. Het blad is van composiet en 2 cm dik. Aan één kopse kant steekt het blad 35 cm over (zonder ondersteuning).

Voor ongeveer €1000 extra kunnen we het blad laten uitvoeren in 3 cm dikte. Mijn partner vindt 2 cm mooier, maar ik twijfel of 3 cm niet steviger/beter zou zijn, met name vanwege de overhang.

De verkoper geeft aan dat het volgens de berekeningen niet uit zou hoeven maken en dat 2 cm voldoende is, ook met de overhang.

Wat denken jullie? Zou je voor 3CM gaan of gewoon zo laten?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09:10
Rowan4NL schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 19:05:
Hallo Tweakers,

Wij hebben een offerte voor een keukeneiland van ca. 280 cm lang. Het blad is van composiet en 2 cm dik. Aan één kopse kant steekt het blad 35 cm over (zonder ondersteuning).

Voor ongeveer €1000 extra kunnen we het blad laten uitvoeren in 3 cm dikte. Mijn partner vindt 2 cm mooier, maar ik twijfel of 3 cm niet steviger/beter zou zijn, met name vanwege de overhang.

De verkoper geeft aan dat het volgens de berekeningen niet uit zou hoeven maken en dat 2 cm voldoende is, ook met de overhang.

Wat denken jullie? Zou je voor 3CM gaan of gewoon zo laten?

Alvast bedankt!
Is het massief 3cm of is het opgedikt aan de zijkanten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mick30
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 09:01
WAF1 schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 17:51:
[...]

Met welk bedrijf heb je te maken?

Je kan je Nobila keuken bij bijv..Keukenloos kiezen. Ik heb het idee dat je dan iets meer keuze hebt. Maar ze zullen ook apparatuur kiezen waarvanvan zij weten dat deze uitloopt, in de showroom staat of wat dan ook.

De verkoper van Keukenconurrent (ook DMG) die zei dan weer dat hij beslist voor 4 artikelen van hetzelfde zou gaan omdat je dan beter garantie geeft, hij zou het nooit zoals Keukeloos adviseren.

Superkeukens doet naar mijn inziens aan blokverkoop (Zie T.S) en verkopen hun eigen versies van Bosch en Siemens.

Qua winkels is er dus keuze genoeg. Leg eens je huidige offertte naast die van een ander en kijk dan wat zij adviseren. Dit kan soms zelfs online. Keukenloods doet o.a.aan offertte check. Als je tevreden bent over je huidige ontwerp hoeft dat niet lang te duren.

Hoe er rekening mee dat veel winkels, direct of indirect van DMG zijn en het kan daarom handig zijn om verschillende e-mailadressen te gebruiken als je dat doet. Dat verzin ik niet zelf dat vertellde een verkoper van Keukenconcurrent, maar de mannen van de Keukenkastenfabriek bevestigde dat beeld.

Een andere optie is, omdat jullie haast hebben, gewoon er goedkope apperatuur in zetten en als het nodig is over een paar jaar verder kijken. Het zou best kunnen zijn dat die eenvoudige oven van ETNA het prima doet. Inderdaad wil ik persoonlijk wil ik deze aankoopronde voor wat meer luxe gaan, mijn eenvoudige oven van 32 jaar geleden die doet het nog steeds. Deze heeft alleen onder- en bovenwarmte! Het gaat dan om een Siemens, maar mijn Bauknecht magnatron heeft het ook minstens 20 jaar gedaan.

We hebben nu laast een kleine magnatron gekocht, merk COOk, dit merk ken ik verder niet, maar nog nooit zo'n toppertje gehad. Spotgoedkoop en die ga ik naast mijn toekomstige dure stoomoven gebruiken. Het moet soms uit de lengte of de breedte komen. Daarmee wil ik aangeven dat goedkoop ook een doordachte optie kan zijn..
Dank voor je uitgebreide reactie. We zijn bij veel verschillende zaken geweest en komen eigenlijk steeds bij dezelfde Nobilia keuken uit. Blijkbaar verkopen veel bedrijven dit merk. De keukenzaak waar we van de week naar terug willen gaan is kitchen4all. Helaas ook ergens in de verte wel gelinieerd aan de MDG. Maar wel franchiser en geen opdringerige verkooptechnieken met nú beslissen etc. Enige is nu dus de apparatuur. Maar vandaag belde de eigenaar door een fout in gegevens en mailadres e.d. en die wil graag nog in gesprek hierover woensdag. We willen nu eigenlijk gaan voor Bosch en Siemens. En dan maar 2k duurder uit, ik wil gewoon goede spullen zonder gezeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExoFun
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 00:01
Mick30 schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 21:03:
[...]

Dank voor je uitgebreide reactie. We zijn bij veel verschillende zaken geweest en komen eigenlijk steeds bij dezelfde Nobilia keuken uit. Blijkbaar verkopen veel bedrijven dit merk. De keukenzaak waar we van de week naar terug willen gaan is kitchen4all. Helaas ook ergens in de verte wel gelinieerd aan de MDG. Maar wel franchiser en geen opdringerige verkooptechnieken met nú beslissen etc. Enige is nu dus de apparatuur. Maar vandaag belde de eigenaar door een fout in gegevens en mailadres e.d. en die wil graag nog in gesprek hierover woensdag. We willen nu eigenlijk gaan voor Bosch en Siemens. En dan maar 2k duurder uit, ik wil gewoon goede spullen zonder gezeur.
Zit er mogelijk een DB keukens in de buurt? Je wordt hier zonder enige push heel goed en uitgebreid geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick30
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 09:01
ExoFun schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 21:33:
[...]

Zit er mogelijk een DB keukens in de buurt? Je wordt hier zonder enige push heel goed en uitgebreid geholpen.
Ja en daar zijn we dan ook geweest. We werden de tent uitgekeken met ongepaste arrogantie. Terwijl ik daar met familie al twee keer een keuken gekocht heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExoFun
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 00:01
Mick30 schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 05:40:
[...]

Ja en daar zijn we dan ook geweest. We werden de tent uitgekeken met ongepaste arrogantie. Terwijl ik daar met familie al twee keer een keuken gekocht heb.
Mogelijk een afspraak maken met een adviseur en die gaan je dan goed helpen verwacht ik. Meestal als je zonder afspraak keukenzaken binnenloopt in de zomerperiode zijn ze onderbemand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChiLLeR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:39
Haai,

[Afbeelding]
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Als je in deze bedragen shopt, en je wilt eiken fineer dan kom je wel echt op deze bedragen uit. Ik heb ook naar Nordiska gekeken maar ik vind het toch lastig dat ik nog zelf een blad en apparatuur moet regelen, die verantwoording ligt dan bij mij. Zeker als er dan iets niet goed gaat is het altijd "de pot verwijt de ketel". Je kan het beste inderdaad zoeken naar een interieur bouwer die dit kan maken.

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WAF1
SavageBrother schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 09:20:
Ook hier maar eens melden, met een nieuw huis komen er ook weer nieuwe uitdagingen op je pad.. zullen we maar zeggen. Voordat we het nieuwe huis betrokken waren we er van overtuigd dat we wilden gaan uitbouwen om zo een groot kookeiland in een grote open ruimte te kunnen organiseren. Echter, na een maandje hier te hebben gewoon, zijn we wel erg fan van het stukje tuin dat we daarvoor moeten opofferen en bevalt de huidige indeling ons ook best goed. Daarmee wordt het wat lastig om de kosten voor zo'n uitbouw aan onszelf te verantwoorden. Echter hebben we nog wel steeds een nieuwe keuken nodig, aangezien de huidige op leeftijd is. Onderstaand de ruimte die het betreft. [Afbeelding]

We zijn voornemens de wc wat verder de hal in te halen zodat er een grotere doorgang ontstaat tussen keuken en eetkamer - zo wordt e.e.a. toch wat meer bij elkaar betrokken. Daarnaast zou het halletje aan de keuken bij de keuken getrokken worden en de deur naar de berging wordt dichtgezet. De berging wordt gesplitst in een berging en een bijkeuken, waarbij we graag ergens in de lange wand een deur verwerken. Verder komt er voor de volledigheid ook een deur tussen de berging en de bijkeuken.

Nu de indeling. Ik denk dat de meest logische indeling is, 3 hoge kasten in de ruimte van de kast in het halletje. En vervolgens langs de lange wand een aantal hoge kasten en voldoende werkblad om te werken. Langs het raam uiteraard lage kasten en werkblad. Verder denken we nog aan een bartafel met krukken tegenover waar nu het gasfornuis zit, om zo iets meer 'leefkeuken' te organiseren (ontbijt, borreltje wanneer we koken, etc). Vrouwlief zou graag alsnog met een (schier)eiland werken, maar zelf zie ik de mogelijkheden niet zo, zonder veel ruimte op te offeren.

Jullie tips, of eventueel verwijzingen naar soortgelijke situaties in dit topic? Heb al even terug zitten lezen, maar kom er nog niet gelijk uit.
Ik denk aan een keuken die parallel loopt. Je hebt dan een lange wand met een valse* deur naar de garage. Een hoog en een laag deel waar je kookt. Aan de andere kant kan dan de spoelbak. Door het verplaatsen van de wc heb je misschien ruimte voor een ontbijt barretje. De deur in de keuken vervalt. Maar door de bijkeuken kun je achter naar buiten. De bijkeuken kan meteen als klompenhok dienen. Ook heb je opslaande deuren waardoor je ook achter naar buiten kunt.

*Valse deur, ik weet niet precies wat de juiste term is. Ik bedoel een soort hoge kast waardoor de deur niet opvalt. Er zullen ongetwijfeld forumleden zijn die zo'n deur hebben. Waar ik het gezien heb is bij Dee een influencer en de ex van Enzo Knol. Vast terug te vinden op Youtube. Een keukenwinkel weet er waarschijnlijk ook wel raad mee.

Voorruit kijk vanaf de 24 min.:
YouTube: VERBOUWING VAN ONZE WOONKEUKEN - Nummertje39 #S2A2

Ik denk dat er ook nog wel een andere video over de keuken is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WAF1
SavageBrother schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 09:20:
Ook hier maar eens melden, met een nieuw huis komen er ook weer nieuwe uitdagingen op je pad.. zullen we maar zeggen. Voordat we het nieuwe huis betrokken waren we er van overtuigd dat we wilden gaan uitbouwen om zo een groot kookeiland in een grote open ruimte te kunnen organiseren. Echter, na een maandje hier te hebben gewoon, zijn we wel erg fan van het stukje tuin dat we daarvoor moeten opofferen en bevalt de huidige indeling ons ook best goed. Daarmee wordt het wat lastig om de kosten voor zo'n uitbouw aan onszelf te verantwoorden. Echter hebben we nog wel steeds een nieuwe keuken nodig, aangezien de huidige op leeftijd is. Onderstaand de ruimte die het betreft. [Afbeelding]

We zijn voornemens de wc wat verder de hal in te halen zodat er een grotere doorgang ontstaat tussen keuken en eetkamer - zo wordt e.e.a. toch wat meer bij elkaar betrokken. Daarnaast zou het halletje aan de keuken bij de keuken getrokken worden en de deur naar de berging wordt dichtgezet. De berging wordt gesplitst in een berging en een bijkeuken, waarbij we graag ergens in de lange wand een deur verwerken. Verder komt er voor de volledigheid ook een deur tussen de berging en de bijkeuken.

Nu de indeling. Ik denk dat de meest logische indeling is, 3 hoge kasten in de ruimte van de kast in het halletje. En vervolgens langs de lange wand een aantal hoge kasten en voldoende werkblad om te werken. Langs het raam uiteraard lage kasten en werkblad. Verder denken we nog aan een bartafel met krukken tegenover waar nu het gasfornuis zit, om zo iets meer 'leefkeuken' te organiseren (ontbijt, borreltje wanneer we koken, etc). Vrouwlief zou graag alsnog met een (schier)eiland werken, maar zelf zie ik de mogelijkheden niet zo, zonder veel ruimte op te offeren.

Jullie tips, of eventueel verwijzingen naar soortgelijke situaties in dit topic? Heb al even terug zitten lezen, maar kom er nog niet gelijk uit.
Een niet voor de hand liggende idee.

https://www.rtl.nl/wonen/...uis-van-vincent-en-jorine

In deze uitzending wordt de keuken dwars in de oude keuken geplaatst. De achterliggende keuken werd de eetkamer. Dit idee kan evt ook een schiereiland zijn. In het magazine van DB staat daar een mooi voorbeeld van.op blz. 16 https://www.dbkeukens.nl/db-magazine
Ik het zelfde magazine staat ook een keuken die midden in het huis is geplaast.

Die optie ben ik ook tegen gekomen in het magazine van Velthuizenkeukens op blz.27. Zeker de moeite waard om dat magazine gratis aan te vragen. Je krijgt gewoon een beter idee wat er allemaal kan. Zelfs mijn eigen adviseur, niet van Velthuizen, was van het magazine onder de indruk.

Met meer creativiteit denk ik dat er meer uit de bestaande ruimte valt te halen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wildcardxxl
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 26-08 16:23
Aangezien ik nu 3 afspraken van 4 uur per afspraak heb gehad heb ik besloten om het over een andere boeg te gooien.

Ons laatste bezoek heeft alles kunnen finetunen en schetste een keuken inclusief apparatuur exact zoals wij het zouden willen hebben, deze was alleen nog wat boven budget (27.500) en wij hebben afgesproken niet boven de 25k te gaan zitten.

Ik heb daarom alle keukenboeren uit dit topic welke op een redelijke afstand van ons zitten en deze heb ik de offerte wat ik heb gehad van deze aanbieder gestuurd met het verhaal er bij: Ik heb er inmiddels zoveel bezoeken opzitten, ik weet exact wat ik wil, ik ben alleen op zoek naar een betere prijs. mochten jullie dit kunnen bieden dan ga ik graag met jullie in gesprek en anders is het voor mij niet de moeite waard om langs te komen.

Misschien wat onconventioneel, en als ze wat kleine aanpassingen willen doen omdat zij vinden dat dit beter is dan wil ik daar best over in gesprek, maar hoef niet weer helemaal overnieuw te beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koningen
wildcardxxl schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 16:13:
Aangezien ik nu 3 afspraken van 4 uur per afspraak heb gehad heb ik besloten om het over een andere boeg te gooien.

Ons laatste bezoek heeft alles kunnen finetunen en schetste een keuken inclusief apparatuur exact zoals wij het zouden willen hebben, deze was alleen nog wat boven budget (27.500) en wij hebben afgesproken niet boven de 25k te gaan zitten.

Ik heb daarom alle keukenboeren uit dit topic welke op een redelijke afstand van ons zitten en deze heb ik de offerte wat ik heb gehad van deze aanbieder gestuurd met het verhaal er bij: Ik heb er inmiddels zoveel bezoeken opzitten, ik weet exact wat ik wil, ik ben alleen op zoek naar een betere prijs. mochten jullie dit kunnen bieden dan ga ik graag met jullie in gesprek en anders is het voor mij niet de moeite waard om langs te komen.

Misschien wat onconventioneel, en als ze wat kleine aanpassingen willen doen omdat zij vinden dat dit beter is dan wil ik daar best over in gesprek, maar hoef niet weer helemaal overnieuw te beginnen.
Is het niet verstandiger om te zeggen dit wil ik, maximaal 25K gezien je beste offerte tot nu toe 27.5K is en die naar 25K moet ivm budget? onderhandelen lijkt me beter waar je een goed gevoek hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildcardxxl
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 26-08 16:23
koningen schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 16:19:
[...]

Is het niet verstandiger om te zeggen dit wil ik, maximaal 25K gezien je beste offerte tot nu toe 27.5K is en die naar 25K moet ivm budget? onderhandelen lijkt me beter waar je een goed gevoek hebt.
Is ook nog een optie, die zijn echter al gezakt van 32, naar 29 en daarna de opmerking dat er nog 2450 af kon als we zouden wachten tot de volgende beurs. Dan konden ze de apparatuur goedkoper krijgen. Ik weet dus niet hoeveel er nog in het vat zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koningen
wildcardxxl schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 16:23:
[...]

Is ook nog een optie, die zijn echter al gezakt van 32, naar 29 en daarna de opmerking dat er nog 2450 af kon als we zouden wachten tot de volgende beurs. Dan konden ze de apparatuur goedkoper krijgen. Ik weet dus niet hoeveel er nog in het vat zit.
Als je vraagt wat kan er af krijg je niet wat je wilt. Je moet zeggen/vertellen wat je wilt en de keuze bij hun neerleggen. Kort en duidelijk zijn 25K anders zit het er helaas niet in. Budget is helaas niet groter.

Dan is het aan hun en dan (als het kan dan kan het ) en weet je het

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kisajera
ChiLLeR schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 09:14:
[...]

Als je in deze bedragen shopt, en je wilt eiken fineer dan kom je wel echt op deze bedragen uit. Ik heb ook naar Nordiska gekeken maar ik vind het toch lastig dat ik nog zelf een blad en apparatuur moet regelen, die verantwoording ligt dan bij mij. Zeker als er dan iets niet goed gaat is het altijd "de pot verwijt de ketel". Je kan het beste inderdaad zoeken naar een interieur bouwer die dit kan maken.
Ja klopt het lijkt me fijner alles bij een partij te halen. Ik moet zeggen dat ik de donkere notenbruinen kleur mooi vind maar dit mag ook van ander materiaal zijn. Het ging me vooral om de pocketdeuren eigenlijk. Het liefst geen ik niet meer dan 26/27 k uit. Alles is zo duur haha pff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albertchristian
  • Laatst online: 23:04
MikaX schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 13:12:
[...]

Ik zat enkel naar de laatjes te kijken die elkaar gaan raken of waar je niet in kunt als iemand kookt en een hoek die geen invulling heeft. Al snap ik dat ook wel weer ivm de positie van de kookplaat.
Verder vind ik het wel mooi voor een eerste woning.
Dankjewel voor je reactie! Inderdaad iets om goed maar te kijken de lades die elkaar kunnen raken, maar denk dat het wel goed komt. Maar goed om te weten dat het verder een mooie keuken is voor een eerste woning. Waren vooral benieuwd en aan het twijfelen over de prijs, maar misschien is het ook wel gewoon een redelijke/scherpe prijs

[ Voor 4% gewijzigd door albertchristian op 26-08-2025 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WAF1
Haai,

[Afbeelding]
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Een zeer mooie keuken. Maar ik zou wel naar de extra opties kijken. Een prullenbak van €18.000 al dan niet met BTW? Zonder de extra opties is de prijs helemaal niet zo gek. Ik weet bijv. niet wat je precies in een afvalsysteem zoekt maar bijv. Naber lijkt mij geen slecht systeem.
https://www.kastenkeuken....0-4-afvalverzamelsysteem/
Het voorbeeld is dus in een bestaande la ingebouwd. En dat de binnenkant ook finieer is, is dat ook zo ontzettend belangrijk? Persoonlijk lijkt het mij lastiger schoonmaken. Maar als je daar wel achter staat, dan moet je dat beslist doen, ik geef alleen aan waar je misschien kan besparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plint
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09:23
WAF1 schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 22:20:
[...]

Een zeer mooie keuken. Maar ik zou wel naar de extra opties kijken. Een prullenbak van €18.000 al dan niet met BTW?
Ik moest dit even drie keer lezen en nakijken, Maar je hebt een nulletje teveel :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
Plint schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 09:00:
[...]

Ik moest dit even drie keer lezen en nakijken, Maar je hebt een nulletje teveel :9
En het is in Zweedse Kronen, in euro's is het ongeveer 160 :P
Pagina: 1 ... 523 524 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1