Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21:15
tjubbie schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 18:33:
Ik vind dit toch wel wat ver gaan hoor… Pater heeft een mooie keuken en hij is er blij mee(terecht) en dan krijg je hier bijvoorbeeld opmerkingen dat je ook zelf kasten kan maken en in elkaar zetten… ja als we zo gaan beginnen
Welkom in het keuken topic op tweakers! d:)b

Untappd: Kapitein_Merijn

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• eelco74
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:21
tjubbie schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 18:33:
Ik vind dit toch wel wat ver gaan hoor… Pater heeft een mooie keuken en hij is er blij mee(terecht) en dan krijg je hier bijvoorbeeld opmerkingen dat je ook zelf kasten kan maken en in elkaar zetten… ja als we zo gaan beginnen
Ik begrijp dat het heel Nederlands is om voor een dubbeltje op de eerste rang te willen zitten, door alles zo goedkoop mogelijk bij elkaar te sprokkelen. Tot het moment dat blijkt dat de hoek van de keuken toch niet zo 90 graden blijkt te zijn en je keukenblad niet past. Peter heeft inderdaad een mooi keuken, de prijs is stevig maar niet onrealistisch, zeker als je dan ook gewoon ont zorgt wordt. Want niet iedereen heeft zin in een avontuur.

Wij hebben een nieuwbouwhuis en het ontgaat vele mensen kennelijk hoeveel werk je te doen hebt, naast de financieen, afstemmingen met de bouwer over de opties, inrichting van de ruimte, wandafwerkingen, zonwering, electra en netwerk installatie, badkamerkeuzes, vloerafwerking, nieuwe meubels, huidige huis opruimen en verkopen etc.

Wij hebben dus bewust gekozen (ondanks dat ik al eerder een paar keer een badkamer/keuken gezet heb) om het nu allemaal te laten doen. Dat ik straks gewoon een goed geplaatste keuken heb en er geen zorgen over hoef te maken. Dat het geld kost is waar, maar de ontzorging is ook het nodige waard.

We hebben voor onszelf wel een leuk behapbaar projectje op het oog, het casco toilet op de begane grond :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TvanW
  • Registratie: Augustus 2017
  • Niet online
eelco74 schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 09:58:
[...]

Ik begrijp dat het heel Nederlands is om voor een dubbeltje op de eerste rang te willen zitten, door alles zo goedkoop mogelijk bij elkaar te sprokkelen.
Dat moet ook wel want het is kennelijk ook heel Nederlands om voor alles de jackpot te vragen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-10 10:40

backupdevice

No Risk , Full Push

Pater schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 18:35:
Ga je gang. En ja, kortingscode toegepast.

En zelf keukens in elkaar zetten, dat zie ik niet zitten. Ja, je kan vast besparen en ja, als ik een ander vak had gekozen, dan had ik hem vast wel kunnen maken met een CNC machine, maar ik heb die kennis, vaardigheden noch tijd.
Gewoon doen wat voor jullie werkt. Wij zitten er hetzelfde in. Keuken gekocht bij - hier de antichrist - een DMG label.

Na ontelkbare bezoeken aan meubelmakers & niet DMG labels was het gevoel EN prijs vele malen beter bij een DMG label .

Sommige forumleden lijken niet door te hebben dan sommige mensen niet kunnnen, willen of de tijd niet hebben om dingen zelf te doen.
eelco74 schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 09:58:
[...]

Ik begrijp dat het heel Nederlands is om voor een dubbeltje op de eerste rang te willen zitten, door alles zo goedkoop mogelijk bij elkaar te sprokkelen. Tot het moment dat blijkt dat de hoek van de keuken toch niet zo 90 graden blijkt te zijn en je keukenblad niet past. Peter heeft inderdaad een mooi keuken, de prijs is stevig maar niet onrealistisch, zeker als je dan ook gewoon ont zorgt wordt. Want niet iedereen heeft zin in een avontuur.

Wij hebben een nieuwbouwhuis en het ontgaat vele mensen kennelijk hoeveel werk je te doen hebt, naast de financieen, afstemmingen met de bouwer over de opties, inrichting van de ruimte, wandafwerkingen, zonwering, electra en netwerk installatie, badkamerkeuzes, vloerafwerking, nieuwe meubels, huidige huis opruimen en verkopen etc.

Wij hebben dus bewust gekozen (ondanks dat ik al eerder een paar keer een badkamer/keuken gezet heb) om het nu allemaal te laten doen. Dat ik straks gewoon een goed geplaatste keuken heb en er geen zorgen over hoef te maken. Dat het geld kost is waar, maar de ontzorging is ook het nodige waard.

We hebben voor onszelf wel een leuk behapbaar projectje op het oog, het casco toilet op de begane grond :-)
Hear hear . Hier hetzelfde. Ons eigen project wordt de vloer boven. De rest is voor de aannemer.

[ Voor 47% gewijzigd door backupdevice op 18-08-2025 10:44 ]

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koningen
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 31-08 07:55
Martinnkillz schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 23:36:
[...]

Ondertussen zijn we bijna aan het einde van onze zoektocht voor onze droomkeuken. Ondanks dat alles los aanschaffen qua prijs interessant is zijn we toch geneigd om de meubelen en apparatuur vanuit 1 aanbieder te bestellen. Het werkblad Taj Mahal kwartsiet is bij een keukenzaak vele malen duurder (verschil van ongeveer € 2000) dus deze bestellen we wel los via Steenproject.

In plaats van de Nobilia keuken van de post hierboven zijn we geswitcht naar een Pronorm Y-line+ keuken (hoge kasten in Noten Urban of Alba eiken bruin prijsgroep 1 en de rest van de kasten in Angora grijs prijsgroep 0). Ook hebben we in de nis bovenkasten toegevoegd. Ten opzichte van Nobilia hogere onderkasten met meer ruimte en omdat we graag kasten tot het plafond hebben meer mogelijkheden tot maatwerk. Daarnaast vonden we de houtkleur van de Nobilia kasten te donker en zijn hierin niet veel andere smaken. Verder hebben we niets veranderd in de opstelling van de keukenkasten. Wel hebben we de apparatuur iets aangepast:

Siemens koelkast KI81RSDD0
Siemens vriezer GI81NSCE0
Siemens combioven CM936GAB1
Siemens stoomoven HS936GAB1
Siemens kookplaat ED851BS16E
Siemens wijnklimaatkast KU21WAHG0
Siemens vaatwasser SN63HX01CN
Quooker Cube Fusion square rosé koper

Offerte prijzen:
Apparatuur: € 9200
Meubelen: € 11000
Montage: € 1850
Totaal: € 22050

Het Taj Mahal kwartsiet werkblad dikte 20mm willen we via Steenproject afnemen, deze komt op € 5273 inclusief coffee cream spoelbak en montage. Dit maakt een totaal van om en nabij € 27000. Zonder offerte van de meubelen wellicht lastig in te schatten maar af gaande op de render in de vorige post, lijkt dit een reële prijs voor deze keuken?

Wel twijfelen we nog over de kookplaat en zijn we benieuwd naar jullie ervaringen/advies. Mocht het een Siemens kookplaat worden zal het gaan tussen de ED851BS16E of ED877HQ26E (meerprijs € 400).
Verder kregen we nog de Bora Puru en Novy 1861 aanbevolen. Welke van deze 4 zou voor jullie de voorkeur hebben of is er nog een beter alternatief in dezelfde prijscategorie (max. € 2000).

Mochten jullie andere opmerkingen/tips hebben dan zijn deze natuurlijk van harte welkom!
Ik zou de BORA echt overwegen (neem de 83 cm versie) we hebben hem voor de tweede keer genomen (ivm andere woning laten bouwen). En nog een tip. Siemens vaatwassers...ik wil hem nooit meer. Voor dit punt zou ik echt een Miele nemen.. Rest hebben wij ook van siemens, koelkast, vrieskast, oven, stoomoven, koffie machine e.d. doe er mee wat je wilt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koningen
Pater schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 17:33:
Ik ben afgelopen zaterdag in Duitsland geweest bij Ekelhoff. Ik vond het gesprek een stuk aangenamer dan bij een Nederlandse keukenboer, zoals Keukenconcurrent. Sowieso mooi om veel hoogwaardige keukens te zien staan, daar krijg je inspiratie van. We hadden van te voren een zandkleurig composieten blad in gedachten, of eventueel het Taj Mahal graniet, maar we zagen daar toch een plaatje van een werkblad. Mijn vrouw en ik waren daar beide he-le-maal weg van.

[Afbeelding]

Ik had van te voren ons wensenlijstje opgestuurd, zodat de verkoper voorbereid was. We hebben daar een goed gesprek met de hem gehad, ik merkte wel dat hij ons richting SieMatic aan het praten was. Toen we uiteindelijk de prijs daarvan te horen kregen, schrokken we wel.
Hij stelde voor om later deze week met een gewijzigde offerte te komen en deze met een Ballerina-opstelling te komen. Gezien de goede naam en kwaliteit van dit merk was ik erg benieuwd waar hij mee zou komen.

Zo is hij geworden:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Specificaties:
- In de hoge kasten zit een losse inbouw koelkast en vriezer. Er zitten lades in de andere hoge kasten (3 lades per kast).
- Hoogglans wit
- Stopcontact weggewerkt in een lade in het keukeneiland
- Stopcontact weggewerkt aan de zijde van de bar naast het kastje (en de rechter barkruk)

Apparatuur:
- Inductie met afzuiging, Bora X Pure (afzuiging met plasmafilter)
- Koelkast, Miele K7747C
- Vriezer, Miele FNS7740D
- Vaatwasser XXL, Siemens IQ500
- Oven met magnetronfunctie, Siemens IQ700
- Spoelbak, Blanco Claron 500-U
- Quooker Fusion Round Combi met CUBE

***members only***
Niks mis mee, mooie belijning!. goed ontwerp betreft kasten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BilnaadBob
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 30-09 11:41
BilnaadBob schreef op maandag 28 juli 2025 @ 15:53:
Recent zijn wij (ik+partner) op zoek naar een nieuwe keuken. De oude heeft zijn beste tijd gehad en is aan vervanging toe. De indeling is verder prima, we zouden maar hebben wel wat kleine wensen.
ItemWens
BudgetLiefst tot 15k incl. installatie
WerkbladGraniet
KoelkastKoel-vriescombinatie
Lade)s)losse lade voor bestek (geen lade-in-lade). Los voor pannen
Wasbak Vierkant. Liefst relatief groot. Geen Qooker of speciale eisen
FornuisGas, 4 gaspitten
PrullenbakIngebouwd in lade
Hoge kastenBoven keukenblad, 1x plank + kastjes aan overzijde
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Zelf had ik al wel geprobeerd om via de site van Bruynzeel iets samen te stellen, maar ik kom er toch niet lekker uit - plan is om langs verschillende keukenboeren te gaan + ikea om tot een mooi resultaat te komen.

[Afbeelding]

Het belangrijkste is om de woonkamerzijde meer en beter te gaan benutten. Liefst daar ook de prullenbakken (richting achterdeur, in de hoek).

Aangezien het gaat om een 'simpele' rechte keuken, zijn er dan nog specifieke dingen waar we rekening mee kunnen houden?

Woonkamer muur eruit + open keuken maken zit niet in het budget
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ToYXOFAaW7lA8dgpLrf4q49o8Ns=/800x/filters:strip_exif()/f/image/eeL0UTjRlm4suITWIP1BG5Qf.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E83OujrGuZpvzy1Otzz-bHQrpBE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/iJUAK931eg4H9DgjFNJ7zwPB.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3o5EdL12aQ6gxav0My-xzm4gibA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/x75Asnpyjia18gj0JzQRs1Fi.png?f=fotoalbum_large

Offerte ontvangen, 15k.
Melamine frontjes en standaard Etna apparatuur. Composiet werkblad.

Vind het zelf nogal aan de prijs dus afspraak gemaakt bij Der Küchenmacher Nettetal, Duitsland. Ben wel benieuwd of er nog verschil in gaat zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-10 12:00

Bezulba

Formerly known as Eendje

Ik denk niet dat je hele grote verschillen gaat zien, 15k is naar mijn idee prima marktconform. Zo'n beetje wat wij ook betaald hadden voor onze keuken vorig jaar.

Misschien dat je bij de echte prijsvechter nog wat goedkoper kan, maar dat kost je dan 3 middagen om het uit te vechten en een haviksoog bij installatie om te zorgen dat ALLES goed is voordat ze vertrekken (Of je moet de zin hebben om in de weken erna nog het gevecht aan te gaan)

blup

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• big bang
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 00:47
BilnaadBob schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 11:20:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Offerte ontvangen, 15k.
Melamine frontjes en standaard Etna apparatuur. Composiet werkblad.

Vind het zelf nogal aan de prijs dus afspraak gemaakt bij Der Küchenmacher Nettetal, Duitsland. Ben wel benieuwd of er nog verschil in gaat zitten.
Ik vind het, no offense, nogal rommelig aan de kookplaat kant. Verschillende maten bovenkastjes etc. Wordt het er hier niet veel mooier op om gewoon ouderwetse bovenkastjes te nemen met een ingebouwde afzuigkap? Meer ruimte, strakker geheel. Plankje zou ik aan die kant ook weg laten.

It's time to play the music, it's time to light the lights

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WAF1
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 01-10 15:54
Toke_gt schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 07:13:
[...]

Dat lijkt me niet voor alle gerechten succesvol. Pizza bijvoorbeeld. Die moet heel kort in een heel hete oven.
Je hebt gelijk. Die kok gebruikt zelf geen voorgeprogrammeerde programma's die kookt en bakt meer op zijn gevoel en heeft natuurlijk een stukje achtergrond kennis. Gebruik je wel die voorgeprogrammeerde dan hoefde je niet voor te verwarmen.

Pizza, deed de kok op een voorverwarmde stoeptegel die hij bij de bouwmarkt had gehaald. Het rooster keer je om,, plaats je op de bodem en daar leg je dan de tegel op. Werkte beter als een pizzasteen omdat zo'n stoeptegel dikker is.

ZH, hoekwoning, 120 m3, bouwjaar 1993, enkele Quatt, hr++ glas, radiatoren, op planning na isoleren vloer, zonnepanelen, plat dak, snel warm is huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prins32
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 16:50
koningen schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 11:01:
[...]

Ik zou de BORA echt overwegen (neem de 83 cm versie) we hebben hem voor de tweede keer genomen (ivm andere woning laten bouwen). En nog een tip. Siemens vaatwassers...ik wil hem nooit meer. Voor dit punt zou ik echt een Miele nemen.. Rest hebben wij ook van siemens, koelkast, vrieskast, oven, stoomoven, koffie machine e.d. doe er mee wat je wilt :)
Kan je ook onderbouwen waarom je nooit meer een Siemens vaatwasser zou willen? Wat heb je gehad en waar was je ontevreden over?

Wat maakt Miele beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-10 11:46
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

>> Signature?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• eelco74
Prins32 schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 08:30:
[...]

Kan je ook onderbouwen waarom je nooit meer een Siemens vaatwasser zou willen? Wat heb je gehad en waar was je ontevreden over?

Wat maakt Miele beter?
Dit is het rekje van een siemens/bosch vaatwasser van nog geen 7 jaar oud.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XmwJTlxUKtzj77q59nM_sXMcYsg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xQe7xBkM4qk7BbNdKK0DKjZy.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xGhU5PdmK0Y9QFZY60mYCFfx-_I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ywLWYaSly7nhVb6ATgnmVAls.jpg?f=fotoalbum_large

Wij hadden altijd best veel siemens in de keuken, maar het siemens van 20 jaar geleden is niet vergelijkbaar met nu. Om een voorbeeld te noemen, de kunststof bakken in de koelkast van de oude koelkasten/vriezers zijn zeker 2x zo dik en daarmee steviger dan nu.

miele vaatwassers tov BSH vaatwassers hebben wat mij betreft de nodige voordelen:

Bij miele zitten er altijd 3 volledige sproeiarmen in de vaatwasser, bij siemens/bosch bovenin vaak alleen een kleintje
Auto-open werkt in mijn beleving beter dan de Zeolith oplossing bij Siemens
Bij Miele kun je de kracht van de veer in de deur instellen, zodat je bij elk frontje de balans perfect kunt instellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
Wij hebben een siemens vaatwasser van 11 jaar oud, maar ik herken het probleem van het rekje niet. Wel is de pomp vervangen en maakt hij nog steeds erg veel lawaai. Maar ik heb toch weer een Siemens vaatwasser besteld, wij hebben wel de koelkast en vriezer geupgrade naar Liebherr want ik vind de Siemens koelkast toch wel basic, en maakt 'veel' lawaai als wij 's avonds op de bank zitten irriteer ik mij er aan :D

>> Signature?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• eelco74
TvanW schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 10:04:
[...]

Dat moet ook wel want het is kennelijk ook heel Nederlands om voor alles de jackpot te vragen.
Dat is niet helemaal mijn ervaring, ik weet dat de DMG aanpak hier als norm wordt geheven, voor al het slechte in de wereld. Maar er zijn ook best DMG formules waar ik gerust een keuken zou aanschaffen, bijvoorbeeld Bemmel en Kroon.

Er bij default vanuit gaan dat je overal wordt opgelicht en het allemaal geldwolven zijn, mag niet elke discussie overheersen. Daar heeft niemand wat aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• senergy
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 20:43
koningen schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 11:01:
[...]

Wat zijn voor jij de voornaamste redenen dat jij de BORA aanbeveelt i.p.v. een Siemens IQ500 of Bosch Series 6 inductiekookplaat met afzuiging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
eelco74 schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 08:57:
[...]

Dat is niet helemaal mijn ervaring, ik weet dat de DMG aanpak hier als norm wordt geheven, voor al het slechte in de wereld. Maar er zijn ook best DMG formules waar ik gerust een keuken zou aanschaffen, bijvoorbeeld Bemmel en Kroon.

Er bij default vanuit gaan dat je overal wordt opgelicht en het allemaal geldwolven zijn, mag niet elke discussie overheersen. Daar heeft niemand wat aan.
De DMG groep zal toch wel iets goed doen, ze verkopen een enorme berg keukens. Ik ben nooit in de showroom geweest dus ik kan de kwaliteit niet beoordelen. Doordat ze zoveel keukens verkopen zitten er dus ook verkopers tussen die zaken niet netjes aanpakken, en omdat klachten altijd online de overhand hebben hoor je dat relatief meer. Ik lees echter nooit klachten over de kwaliteit van die keukens, alleen over het verkoop proces. De klik met de verkoper moet er ook altijd zijn vind ik, zo ging ons gesprek met de verkoper van Siematic erg moeizaam en zaten we gewoon niet op dezelfde lijn. Gelukkig zijn er meer keukenzaken dan kerken en kan je dus simpel naar een andere toe :)
En vwb de prijs, als jij het teveel geld vind ga je opzoek naar iemand die een andere prijs rekent. Of alles zelf doen, kan ook, is het goedkoopst :) Moet je wel kunnen, willen, tijd hebben etc.

[ Voor 7% gewijzigd door ChiLLeR op 19-08-2025 09:07 ]

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExoFun
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 01-10 10:26
senergy schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 08:59:
[...]

Wat zijn voor jij de voornaamste redenen dat jij de BORA aanbeveelt i.p.v. een Siemens IQ500 of Bosch Series 6 inductiekookplaat met afzuiging?
Welke Bora raden jullie dan aan. De Bora X Pure is toch alweer 4000 euro en dan krijg je redelijk snel 25% eraf maar dan is 3000 euro nog steeds veel geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom-
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 30-09 15:05
HI all,

online vind ik wisselende antwoorden, misschien dat een van jullie kan helpen.

Deur op deur koelkast in een sleepdeurkast.
We gaan een ikea keuken plaatsen, Ikea doet alles met sleepdeuren (koelkast en vaatwasser),
Nou hebben wij nog een goed werkende koelkast en vaatwasser met een deur op deur systeem.
Past die ook in een sleepdeurconfiguratie van ikea?

ikea zegt zelf van niet, plug and play niet nee, maar misschien met een kleine modificatie wel?
Of is het echt iets dat je niet mooi krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alki
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-10 09:38
ExoFun schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 09:08:
[...]

Welke Bora raden jullie dan aan. De Bora X Pure is toch alweer 4000 euro en dan krijg je redelijk snel 25% eraf maar dan is 3000 euro nog steeds veel geld.
De gewone Bora Pure kost maar iets van 1400 en werkt ook perfect. Al die poespas combi zones etc mis ik totaal niet

[ Voor 6% gewijzigd door alki op 19-08-2025 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NuEffeNiet
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 21:46
Tom- schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 09:18:
HI all,

online vind ik wisselende antwoorden, misschien dat een van jullie kan helpen.

Deur op deur koelkast in een sleepdeurkast.
We gaan een ikea keuken plaatsen, Ikea doet alles met sleepdeuren (koelkast en vaatwasser),
Nou hebben wij nog een goed werkende koelkast en vaatwasser met een deur op deur systeem.
Past die ook in een sleepdeurconfiguratie van ikea?

ikea zegt zelf van niet, plug and play niet nee, maar misschien met een kleine modificatie wel?
Of is het echt iets dat je niet mooi krijgt?
In mijn keuken is het prima gelukt met een deur op deur siemens koelvries combinatie. Hou wel rekening met de ruimte naast het scharnier die nodig is als je de deur opendoet, er moet voldoende mm ruimte zijn, afhankelijk van de dikte van de deur die je hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidrrr
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 10-09 16:55
[...]

Was bij ons als onderdeel van een offerte 2700 enkele maanden terug. Die adviesprijzen slaan nergens op. Wij wilden grote kookzones. Hebben de matte variant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildcardxxl
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 30-09 17:20
Afgelopen weekend bij de lange keukens in ommen geweest en daar onderstaande offerte gekregen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J7B39a2L3TjjoL4X3A6mX_JBA98=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/LRCupZYLMZrVTOySOasEttck.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IQPOb1JYHG5-EIrhLf5jlivd0hg=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/mD9bPsy4egWffZhfrRKGmkEj.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4cbUJknbetb9RJPNJI0AYJX4H2Q=/x800/filters:strip_exif()/f/image/EQVhGWWBWSydPWVbGH8u71go.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FstcQ6gu_vLZNqbO_PAqlL-cT28=/x800/filters:strip_exif()/f/image/dMvjL0a3EHfwj73sTjeRbGHY.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YC2HCFvNwj2eJWuKv_upGOIkpr4=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/tgTJbz1TAEZQcQ7BLYQZHgej.png?f=user_large

Persoonlijk vind ik teveel. Misschien is mijn smaak te duur en is een dergelijke keuken niet haalbaar voor mij.

Vraagje aan jullie: Wat maakt dat ik niet gewoon simpelweg deze offerte door mail naar andere aanbieders en ga vragen wat ze met die prijs kunnen doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koningen
[...]

deze kun je wel kopen voor 2700.
ik zou voor deze unit gaan, heb hem nu voor de 2de keer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Janpietertje89
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17:19
Davidrrr schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 11:54:
[...]

Was bij ons als onderdeel van een offerte 2700 enkele maanden terug. Die adviesprijzen slaan nergens op. Wij wilden grote kookzones. Hebben de matte variant.
Wij zijn uiteindelijk voor de duurste Siemens kookplaat met afzuiging gegaan. Heeft nog net iets bredere kookzones dan de Pura X (24cm ipv 23cm) en toch wat betere kookprestaties volgens de consumentenbond.

De adviseur van Huysinc bleef erg stellig bij het feit dat een krachtstroomgroep voor deze plaat echt niets toevoegt boven de kookgroep die we standaard hebben. Heb hier op tweakers veel gelezen over kookgroep vs krachtstroomgroep maar heb me toch laten overtuigen dat ik er in de praktijk in prestaties niets van ga merken dus het de prijzige meerwerk voor mijn nieuwbouwwoning niet waard is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arpeggio
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 22:14
Janpietertje89 schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 20:36:
De adviseur van Huysinc bleef erg stellig bij het feit dat een krachtstroomgroep voor deze plaat echt niets toevoegt boven de kookgroep die we standaard hebben. Heb hier op tweakers veel gelezen over kookgroep vs krachtstroomgroep maar heb me toch laten overtuigen dat ik er in de praktijk in prestaties niets van ga merken dus het de prijzige meerwerk voor mijn nieuwbouwwoning niet waard is.
Dit krijg je dus met keukenverkopers die geen verstand hebben van elektrotechniek.
De discussie kookgroep vs krachtstroomgroep heeft niets te maken met de prestaties van een kookplaat, maar alles met elektrische veiligheid.
Er is niet voor niets hier op Tweakers een heel eigen topic over het aansluiten van een kookplaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janpietertje89
arpeggio schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 21:15:
[...]

Dit krijg je dus met keukenverkopers die geen verstand hebben van elektrotechniek.
De discussie kookgroep vs krachtstroomgroep heeft niets te maken met de prestaties van een kookplaat, maar alles met elektrische veiligheid.
Er is niet voor niets hier op Tweakers een heel eigen topic over het aansluiten van een kookplaat.
Ja dat stuk zal ik dan nog wel met de project aannemer oppakken. Als deze meegaat in de redenatie dat enkel krachstroom veilig is en dit gratis uitvoert zal het de keuken installateur een worst wezen wat er uit het perilex stopcontact komt en sluit hij met alle liefde een ander aansluitschema aan. Maar ik ga er geen honderden euro's aan uitgeven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ExoFun
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 01-10 10:26
Janpietertje89 schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 21:39:
[...]

Ja dat stuk zal ik dan nog wel met de project aannemer oppakken. Als deze meegaat in de redenatie dat enkel krachstroom veilig is en dit gratis uitvoert zal het de keuken installateur een worst wezen wat er uit het perilex stopcontact komt en sluit hij met alle liefde een ander aansluitschema aan. Maar ik ga er geen honderden euro's aan uitgeven.
Had jouw keukenadviseur bij huysinc nog wel goed nagedacht over eventuele condensvorming van de vloerverwarming of koeling en dat hierbij bepaalde keukendelen niet uitgevoerd moeten worden om dit te voorkomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janpietertje89
ExoFun schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 21:47:
[...]

Had jouw keukenadviseur bij huysinc nog wel goed nagedacht over eventuele condensvorming van de vloerverwarming of koeling en dat hierbij bepaalde keukendelen niet uitgevoerd moeten worden om dit te voorkomen
Nee eerste keer dat ik dit hoor. Waar moet ik hierbij aan denken? Huysinc communiceert als projectleverancier direct met onze aannemer dus de tekeningen worden door de projectaannemer ook nog gecontroleerd en goedgekeurd. Maar als je wat specifieker kan zijn kan ik dit nog wel even voorleggen bij de koopbegeleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidrrr
Janpietertje89 schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 20:36:
[...]

Wij zijn uiteindelijk voor de duurste Siemens kookplaat met afzuiging gegaan. Heeft nog net iets bredere kookzones dan de Pura X (24cm ipv 23cm) en toch wat betere kookprestaties volgens de consumentenbond.
Wij hebben ook voor de Bora gekozen wegens het geluid dat kennelijk lager is dan met een siemens. Ik heb dit niet ondervonden dus is wat ik heb gelezen. Als de bora middelmatig staat hoor ik hem niet erg maar op de hoogste standen hoor ik hem duidelijk. Een harder geluid dan dat zou mij wel tegenstaan. Maar wellicht dat er mensen zijn met ervaring met die andere platen die dat kunnen beamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blihi
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 01-10 13:37
Janpietertje89 schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 21:39:
[...]

Ik kan je verklappen dat jouw aannemer hier niet in mee gaat. Acheraf zelf aanpassen van de elektra kost je een paar tientjes en is zeer zeker aan te raden. Laten doen door een eerlijke elektricien hoef je ook de kop niet te kosten. De bedrading hoeft (meestal) niet vervangen te worden, etc.

WP: Toshiba Estia 8kW split HWT-801H(R)W-E + HWT-1101 binnenunit met 300 liter SWW tank. PV: 4 strings, totaal 12590 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim.w
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 00:10
Vanwege de scherpere prijzen in Duitsland wil ik de keukenapparatuur graag in Duitsland gaan bestellen. Ik heb een adres in Duitsland waar ik het kan laten leveren namelijk.
Nu heb ik de Siemens SX63EX12CN vaatwasser op het oog maar valt me op dat de typenummers in Duitsland anders lijken te zijn. Heeft iemand enig idee hoe je erachter kan komen wat de 'Duitse typecode' is van specifieke apparatuur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldmar
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-10 15:53

Aldmar

Niks...

Roy schreef op zaterdag 16 augustus 2025 @ 23:29:
[...]

Ik heb de koof gemaakt van watervast mdf, en daarna gelakt.[Afbeelding]
Heb je ook gips/stucplaten overwogen? Waarom is uiteindelijk de keuze op watervaste mdf gevallen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChiLLeR
tim.w schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 10:48:
Vanwege de scherpere prijzen in Duitsland wil ik de keukenapparatuur graag in Duitsland gaan bestellen. Ik heb een adres in Duitsland waar ik het kan laten leveren namelijk.
Nu heb ik de Siemens SX63EX12CN vaatwasser op het oog maar valt me op dat de typenummers in Duitsland anders lijken te zijn. Heeft iemand enig idee hoe je erachter kan komen wat de 'Duitse typecode' is van specifieke apparatuur?
Beste is op de duitse site kijken van Siemens. Type nummer zijn bewust anders om vergelijk moeilijk te maken.

>> Signature?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blurk62
  • Laatst online: 22:05
ChiLLeR schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 08:50:
Wij hebben een siemens vaatwasser van 11 jaar oud, maar ik herken het probleem van het rekje niet. Wel is de pomp vervangen en maakt hij nog steeds erg veel lawaai. Maar ik heb toch weer een Siemens vaatwasser besteld, wij hebben wel de koelkast en vriezer geupgrade naar Liebherr want ik vind de Siemens koelkast toch wel basic, en maakt 'veel' lawaai als wij 's avonds op de bank zitten irriteer ik mij er aan :D
De Siemens vaatwasser in ons oude huis was 10 jaar oud, stil en had geen enkel probleem met de (stevige) rekken. In onze nieuwe keuken hebben wij een (serie 8 ) Bosch genomen en eigenlijk viel meteen op dat de rekjes veel "wiebeliger" zijn dan die van de oude vaatwasser, de besteklade die we nota bene apart bij moesten bestellen lastiger uittrekt, de vaatwasser meer geluid maakt en de vaat minder droogt. Ik dacht dat de meeste apparaten van Bosch en Siemens 1-op-1 vergelijkbaar zijn maar dit valt ons best tegen. De kwaliteit is duidelijk minder dan vroegâh.
Hier ook een (inbouw) Liebherr koelkast en vriezer maar deze hebben beide in vergelijking met onze oude vrijstaande koelvries-combinatie belachelijk weinig ruimte, vooral veel minder diepte waardoor de koelkastdeur bijvoorbeeld niet eens dicht kan als je een 1,5 liter fles neer wilt leggen. Wel zijn ze veel stiller, wat erg prettig is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• big bang
tim.w schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 10:48:
Zoals @ChiLLeR schrijft; kijk op de Duitse Siemens site. Gelukkig zijn er wel behoorlijk wat selectiefilters, dus neem even alle voor jouw belangrijke criteria over, vul ze in en kijk van de exemplaren die daar uitkomen waar je de beste deal in kunt vinden. Want het kan zo maar zijn dat in NL apparaat A veel duurder is dan B, en in Duitsland andersom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim.w
Vooralsnog lijkt het grootste deel voordeliger uit te vallen in Duitsland. Als ik via idealo.de vergelijk, scheelt het voor een koelkast, stoomoven, oven, vaatwasser al gauw zo'n €800. Quooker en Bora Pure inductiekookplaat zijn in Nederland weer iets voordeliger.

Meest voor de hand liggende 'Duitse' alternatief voor de Siemens SX63EX12CN vaatwasser lijkt de Siemens SX65ZX07CE IQ500 te zijn. Nog iets betere specs maar dan nog €90 goedkoper.

Wij willen graag een Stoomoven + normale oven in de nieuwe keuken. Ik zag dat de Bosch HSG7361B1 goed uit de test kwam bij de consumentenbond tegen een gunstige prijs. We willen dat het uiterlijk van beide ovens uniform is dus ik zoek nog een geschikte Bosch oven voor ernaast. Zelf kwam ik de Bosch HBG7741B1 tegen maar ik kreeg van een keukenzaak terug dat dit model bedoeld is voor de Elektro Retail en niet de Keuken Retail. Weet iemand of dit een issue is voor een universele look? Hebben jullie eventueel andere suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
tim.w schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 14:25:
Vooralsnog lijkt het grootste deel voordeliger uit te vallen in Duitsland. Als ik via idealo.de vergelijk, scheelt het voor een koelkast, stoomoven, oven, vaatwasser al gauw zo'n €800. Quooker en Bora Pure inductiekookplaat zijn in Nederland weer iets voordeliger.

Meest voor de hand liggende 'Duitse' alternatief voor de Siemens SX63EX12CN vaatwasser lijkt de Siemens SX65ZX07CE IQ500 te zijn. Nog iets betere specs maar dan nog €90 goedkoper.

Wij willen graag een Stoomoven + normale oven in de nieuwe keuken. Ik zag dat de Bosch HSG7361B1 goed uit de test kwam bij de consumentenbond tegen een gunstige prijs. We willen dat het uiterlijk van beide ovens uniform is dus ik zoek nog een geschikte Bosch oven voor ernaast. Zelf kwam ik de Bosch HBG7741B1 tegen maar ik kreeg van een keukenzaak terug dat dit model bedoeld is voor de Elektro Retail en niet de Keuken Retail. Weet iemand of dit een issue is voor een universele look? Hebben jullie eventueel andere suggesties?
Heb je ook per email een offerte opgevraagd bij bijv. veldkamp ? Die prijzen via mail zijn echt fors lager dan online te vinden zijn.

>> Signature?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tim.w
ChiLLeR schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 14:31:
[...]

Heb je ook per email een offerte opgevraagd bij bijv. veldkamp ? Die prijzen via mail zijn echt fors lager dan online te vinden zijn.
Ik heb bij keukenloods en 123apparatuur offertes opgevraagd. Wat me opvalt is dat ze online de laagste prijzen aanhouden. Om een vergelijk te maken met wat ik in Duitsland vind versus de gunstigste offertes:

Vaatwasser: Siemens SX63EX12CN €799 > Duitsland (mybauer.de): €650
Koelkast: Siemens KI81RNSE0 €822 > Duitsland (mybauer.de): €660
Stoomoven: Bosch HSG7361B1 €1328 (op bol.com te krijgen voor €1199) > Duitsland (mybauer.de): €990

Behoorlijke verschillen dus.

Ik heb Veldkamp inmiddels ook om een offerte gevraagd :)

[ Voor 4% gewijzigd door tim.w op 20-08-2025 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WAF1
tim.w schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 14:50:
[...]

Ik heb bij keukenloods en 123apparatuur offertes opgevraagd. Wat me opvalt is dat ze online de laagste prijzen aanhouden. Om een vergelijk te maken met wat ik in Duitsland vind versus de gunstigste offertes:

Vaatwasser: Siemens SX63EX12CN €799 > Duitsland (mybauer.de): €650
Koelkast: Siemens KI81RNSE0 €822 > Duitsland (mybauer.de): €660
Stoomoven: Bosch HSG7361B1 €1328 (op bol.com te krijgen voor €1199) > Duitsland (mybauer.de): €990

Behoorlijke verschillen dus.

Ik heb Veldkamp inmiddels ook om een offerte gevraagd :)
Maar krijg je als je in Duitsland koopt ook Nederlandse garantie.? Ofwel als je een defect hebt komt er dan een monteur opdraven?

ZH, hoekwoning, 120 m3, bouwjaar 1993, enkele Quatt, hr++ glas, radiatoren, op planning na isoleren vloer, zonnepanelen, plat dak, snel warm is huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim.w
WAF1 schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 15:12:
[...]

Maar krijg je als je in Duitsland koopt ook Nederlandse garantie.? Ofwel als je een defect hebt komt er dan een monteur opdraven?
Ik meen ergens in dit topic gelezen te hebben dat de fabrikanten hun voorwaarden hebben aangepast en de garantie op de apparatuur ook gewoon in Nederland geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• big bang
Let wel op dat menu’s in (met name) ovens en magnetrons ook in het Duits kunnen zijn. Soms is dit aanpasbaar, maar ik weet niet of dat altijd kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WAF1
Blurk62 schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 14:01:
[...]

De Siemens vaatwasser in ons oude huis was 10 jaar oud, stil en had geen enkel probleem met de (stevige) rekken. In onze nieuwe keuken hebben wij een (serie 8 ) Bosch genomen en eigenlijk viel meteen op dat de rekjes veel "wiebeliger" zijn dan die van de oude vaatwasser, de besteklade die we nota bene apart bij moesten bestellen lastiger uittrekt, de vaatwasser meer geluid maakt en de vaat minder droogt. Ik dacht dat de meeste apparaten van Bosch en Siemens 1-op-1 vergelijkbaar zijn maar dit valt ons best tegen. De kwaliteit is duidelijk minder dan vroegâh.
Hier ook een (inbouw) Liebherr koelkast en vriezer maar deze hebben beide in vergelijking met onze oude vrijstaande koelvries-combinatie belachelijk weinig ruimte, vooral veel minder diepte waardoor de koelkastdeur bijvoorbeeld niet eens dicht kan als je een 1,5 liter fles neer wilt leggen. Wel zijn ze veel stiller, wat erg prettig is.
Ik denk inderdaad dat de rekken van Siemens vroeger steviger waren. Tegenwoordig veel plastic. Maar het geluid heeft ook sterk met de versie te maken. Welke versie heb je, als je vindt dat deze meer geluid maakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blurk62
  • Laatst online: 22:05
WAF1 schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 15:15:
[...]

Ik denk inderdaad dat de rekken van Siemens vroeger steviger waren. Tegenwoordig veel plastic. Maar het geluid heeft ook sterk met de versie te maken. Welke versie heb je, als je vindt dat deze meer geluid maakt?
Het is de SBT8TB801E. We hadden eerst een ander XXL model uitgekozen met tijdprojectie op de vloer maar volgens de keukenleverancier hadden we per se een model met sleepdeur nodig (eiland op 98cm, plint van 7cm) en paste die niet.
Volgens de specificaties 42 dB(A), geen idee hoe stil de oude was. Het is niet zo dat je geen gesprek kunt voeren oid maar meer dat je water hoort kletteren als hij gevuld wordt. De eerste keer rende ik naar de keuken omdat ik dacht dat het over de vloer liep :o
Over rekken gesproken, wie bedenkt de vorm van die dingen? Waarschijnlijk past alleen Duits porcelein er fatsoenlijk in. Twee rijen koffiebekers past nooit en in de nieuwe staat de tweede rij van rechts tegenwoordig horizontaal zodat er water blijft staan op alles wat je daar neerzet |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eelco74
Blurk62 schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 14:01:
[...]

Dat herken ik, de koelkasten en vriezers zijn tegenwoordig veel betere geiisoleerd en daardoor blijft er tov vroegere modellen wat minder ruimte aan de binnenkant over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IamBait
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 01-10 07:36
tim.w schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 15:12:
[...]

Ik meen ergens in dit topic gelezen te hebben dat de fabrikanten hun voorwaarden hebben aangepast en de garantie op de apparatuur ook gewoon in Nederland geld.
Maar komen ze ook in Nederland de service verlenen wanneer je het op een Duits adres laat bezorgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenmac
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 17-09 14:07
Dag allen,

Wij gaan binnenkort een keuken bestellen via Bruynzeel. We hebben daar nu al twee keukens besteld en worden tot nu toe erg goed geholpen.
Ik merk alleen dat het kiezen van apparatuur toch altijd een beetje nattevingerwerk is. Het advies voor alle apparaten is toch minimaal.

In de eerste keuken hadden wij AEG. Dat beviel prima.
In de volgende keuken Bosch. Dat lijkt ons toch minder te bevallen. Meer gedoetjes, zoals een storing waarbij je de stoppen even uit en aan moet zetten bij de inductieplaat. Ook de vaatwasser werkt niet altijd mee.
Maar misschien is dit gewoon een gevoel, gebaseerd op niets...

In ons huurhuis hadden wij apparatuur van ATAG, dat eigenlijk stiekem wel heel goed beviel.

Maar Siemens is natuurlijk ook nog een optie. Miele hoeft voor ons niet, en ik zie ook veel mensen die hier voor een Liebherr-koelkast kiezen.
Wij zijn grote liefhebbers voor koken, maar onnodig duur aparatuur met - voor ons onzinnige - stoomovens hoeft allemaal niet

Is er iets nuttigs te zeggen over welk merk apparatuur het beste te kiezen valt?

Alleen een oven zonder magnetron
Inductieplaat met afzuiger erin
Een wijn- of klimaatkast zou leuk zijn
Grote koelkast en losse vriezer
Vaatwasser
Quooker, zonder bruis maar wel de flexibele slang

Dank voor jullie advies!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChiLLeR
ChiLLeR schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 14:31:
[...]

Ik kreeg vandaag nog een mail van hun, wilden er nog wel €1000 extra vanaf halen 😳. In 1e instantie vond ik het verschil tov de keuken leverancier met 500-800euro niet groot genoeg. Maar dat is nu opgelopen tot ruim 2.5k. Kan er nu niets meer mee maar geeft wel echt aan hoeveel ruimte er is. Gaat om ca 10k aan apparatuur.

>> Signature?

• -DarkShadow-
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
koningen schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 16:14:
[...]
Blum lades bestellen is eenvoudig erin plaatsen.

Ik heb ook een zeer riante keuken. was voor 25.000 euro klaar (zelfgemaakt)
Zonde van het geld. Je kunt ook een restant multiplex op Marktplaats halen. Als je Facebook in de gaten houdt vindt je het zelfs gratis. Met je bovenfrees en zaagtafel (tip: Lidl!) maak je er dan zo een lade van. Ladegeleiders maak je ook zo van een paar strookjes hardhout.

Specialist in:
Soldeerstations
Oscilloscoop

• tjubbie
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 21:35
ChiLLeR schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 11:04:
[...]

Ik kreeg vandaag nog een mail van hun, wilden er nog wel €1000 extra vanaf halen 😳. In 1e instantie vond ik het verschil tov de keuken leverancier met 500-800euro niet groot genoeg. Maar dat is nu opgelopen tot ruim 2.5k. Kan er nu niets meer mee maar geeft wel echt aan hoeveel ruimte er is. Gaat om ca 10k aan apparatuur.
Je zou het bijna bestellen en daarna op marktplaats zetten ofzo 😄 goed om te weten dat er dus ook bij die partijen nog veel ruimte is.

• Roy
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18:25

Roy

Hobbies?

Aldmar schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 11:01:
[...]

Heb je ook gips/stucplaten overwogen? Waarom is uiteindelijk de keuze op watervaste mdf gevallen?
Die heb ik wel overwogen, maar uiteindelijk voor watervast mdf gegaan omdat ik dat direct kan aflakken (en niet eerst alle hoeken moet verstevingen en stucen), voldoende stevigheid biedt en eenvoudig nauwkeurig mee gewerkt kan worden (moest allemaal op de mm nauwkeurig).

Inderdaad...

• haam
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 04-09 10:08
jeroenmac schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 22:10:

Maar Siemens is natuurlijk ook nog een optie. Miele hoeft voor ons niet, en ik zie ook veel mensen die hier voor een Liebherr-koelkast kiezen.
Let op dat Siemens en Bosch nagenoeg hetzelfde zijn. Typenummers zijn vaak hetzelfde, alleen is de volgorde aangepast.

• WAF1
el flaco schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 17:02:
[...]

Kkfb levert die binnenlades ook. Is ook ballerina. Steenproject is meestal het goedkoopste voor het werkblad. Voor hoogglans wit vind ik het gewoon absurd duur. Kortingscode toegepast bij thuiskeukens?
Ik heb vandaag even op de website van de KKfb gekeken om een prijsvergelijking te doen. Die binnenlades zijn terug te vinden bij kopje hoge kasten en dan bij accessoires. Tot mijn verbazing, ben ik waarschijlijk met een keuken op maat, niet veel duurder uit. dan bij de KKfb, misschien zelfs wel goedkoper. Omdat we niet zelf gaan plaatsen moeten we, in het geval van de KKfb, ook nog een monteur zoeken om de de keuken te plaatsen. Ook moet je daar de kasten geheel voorruit betalen.

Maar ik ben niet naief, ik weet de de korting van de maatwerkleverancier op Siemens 20% van de adviesprijs geeft, daar zit dus een deel van zijn marge op. (Mijn indruk is dat er nooit zoveel korting zit op Liebherr en Miele adviesprijs) Ik heb gerekend met een korting van 30% als ik de gewenste apparatuur zelf ga inkopen o.a. een Liebherr vrieskast. Maar die korting zou inderdaad nog een stuk kunnen oplopen in het voordeel van alles zelf bijelkaar zoeken. Inderdaad heb ik nog geen offertes opgevraagd. Hoe het verschil in prijs uitpakt met het werkblad dat weet ik nog niet, denkbeeldig rekening gehouden met €1500 verschil.in het voordeel van KKfb. (Vandaag bedacht dat ik misschien voor kwartsiet wil gaan) Maar ook dan kom ik dus tot die opmerkelijke conclusie.

De nadelen om met de KKfb in zee te gaan, wegen in mijn situatie, waar een stuk maatwerk nodig is, te zwaar om met KFF mee verder te gaan. Bovendien de door ons gewenste kleur in Fenix , heeft de KKfb niet. Maar de prijs controleren levert dus wel nieuwe inzichten op. Ik zeg eerlijk, ik kan de prijs nog niet 1 op 1 vergelijken omdat de ontwerpen niet 100% gelijk zijn. Maar ik kom er wel opnieuw achter dat KKfb niet kan bieden wat in ons ontwerp nodig is, o.a. ladenkasten van 75 cm breed.

We zijn ook nog in onderhandeling met een andere keukenzaak, maar ik kan mij niet voorstellen dat die op hetzelfde prijsniveau zit als de KKfb. Onze adviseur is op vakantie.

• Dragonslayer
  • Registratie: Augustus 2025
  • Laatst online: 29-09 15:09
Hi Mijn betere helft en ik zijn ook bezig met het keuken avontuur.
Nu willen we dit weekend ook kijken naar wat de ikea in elkaar kan zetten, ik zit er aan te denken om de aperatuur los te kopen, bijvoorbeeld bij Keukenloods.nl (ben langzaam het oerwoud van alle opties aan het ontrafelen).
Ik wil een inductieplaat van 80cm breed, met een vlakschermafzuigkap erboven, zodat we in ieder geval nog kruiden of iets dergelijks in het kastje erboven kwijt kunnen. Ik lees alleen dat de inbouwafzuigkap van de ikea redelijk luid en matig is, maar ik kan geen andere afzuigpakken van 80cm vinden alleen 70 wat mij te smal lijkt voor een plaat van 80cm of 90 cm wat niet in een ikeakast van 80cm pas. Hebben andere mensen ook dit probleem gehad en hoe hebben jullie het opgelost. Ik ben niet vies van een beetje kastjes ombouwen, maar het moet er wel een beetje mooi uitzien en het liefst niet twee kastjes verkleinen.
Ik heb deze hele topic al doorgezocht maar nietecht iets gevonden.

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 22:25
Dragonslayer schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 20:20:
Nu willen we dit weekend ook kijken naar wat de ikea in elkaar kan zetten, ik zit er aan te denken om de aperatuur los te kopen, bijvoorbeeld bij Keukenloods.nl (ben langzaam het oerwoud van alle opties aan het ontrafelen).
Ik wil een inductieplaat van 80cm breed, met een vlakschermafzuigkap erboven, zodat we in ieder geval nog kruiden of iets dergelijks in het kastje erboven kwijt kunnen. Ik lees alleen dat de inbouwafzuigkap van de ikea redelijk luid en matig is, maar ik kan geen andere afzuigpakken van 80cm vinden alleen 70 wat mij te smal lijkt voor een plaat van 80cm of 90 cm wat niet in een ikeakast van 80cm pas. Hebben andere mensen ook dit probleem gehad en hoe hebben jullie het opgelost. Ik ben niet vies van een beetje kastjes ombouwen, maar het moet er wel een beetje mooi uitzien en het liefst niet twee kastjes verkleinen.
Coolblue laat in een top-10 de beste keuzes zien, incl bijvoorbeeld geluid op max vermogen. Had je daar al gekeken? Dat geeft best een goed overzicht, lijkt me, en vervolgens kun je daar zelf de ikea afzuigkapkast (metod) omheen bouwen.
https://www.coolblue.nl/a...nbouw-afzuigkappen/top-10

• Dragonslayer
Toke_gt schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 20:30:
[...]

Coolblue laat in een top-10 de beste keuzes zien, incl bijvoorbeeld geluid op max vermogen. Had je daar al gekeken? Dat geeft best een goed overzicht, lijkt me, en vervolgens kun je daar zelf de ikea afzuigkapkast (metod) omheen bouwen.
Wel al gekeken, maar net als andere websites hebben die kappen van 70cm of 90cm en ben dus bang dat 70 te smal is. Of denk je dat het prima is om een iets smallere kap te hebben?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
Dragonslayer schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 20:41:
[...]

Wel al gekeken, maar net als andere websites hebben die kappen van 70cm of 90cm en ben dus bang dat 70 te smal is. Of denk je dat het prima is om een iets smallere kap te hebben?
Ja hoor, je pannen staan toch niet helemaal tot aan de rand van de kookplaat? Kap gaat vaak ook niet tot aan de voorkant van de kookplaat. Het gaat erom dat ze opstijgende damp kunnen verwerken en die trekken ze vanzelf naar binnen. Kijk eventueel naar een kap met randafzuiging, dan zit de zuigkracht aan de zijkant.

Ik zie er een (zonder randafzuiging) van Bosch met breedte 73, dat is dus maar een fractie smaller dan je kookplaat. Past ook perfect in die Ikeakast van 80 breed. Dat is namelijk de buitenmaat, dus daar kun je ook geen kap van 80 in kwijt.

Maar het brengt me wel op een ander punt, want is je kookplaat zelf 80 breed, of bedoeld voor in een kast van 80? Als de kookplaat zelf 80 is, dan heb je daar waarschijnlijk ook een kast van 90 voor nodig en kun je dus beter een inbouwkap voor een kast van 90 zoeken om het verticaal goed te kunnen uitlijnen.

• mv_ak
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21:01
Toke_gt schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 20:30:
[...]

En voor andere afzuigkappen kun je ook altijd het EU productinformatieblad erbij pakken. Dan heb je een gestandaardiseerde beoordeling van het geluid en vermogen om goed te kunnen vergelijken. Bv. ETNA inbouw AI573RVS is 69 dB tegen Bosch DHL755B 56 dB... En dan durft ETNA te beweren dat ie lekker stil is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dragonslayer
Toke_gt schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 20:56:
[...]

Ja hoor, je pannen staan toch niet helemaal tot aan de rand van de kookplaat? Kap gaat vaak ook niet tot aan de voorkant van de kookplaat. Het gaat erom dat ze opstijgende damp kunnen verwerken en die trekken ze vanzelf naar binnen. Kijk eventueel naar een kap met randafzuiging, dan zit de zuigkracht aan de zijkant.

Ik zie er een (zonder randafzuiging) van Bosch met breedte 73, dat is dus maar een fractie smaller dan je kookplaat. Past ook perfect in die Ikeakast van 80 breed. Dat is namelijk de buitenmaat, dus daar kun je ook geen kap van 80 in kwijt.

Maar het brengt me wel op een ander punt, want is je kookplaat zelf 80 breed, of bedoeld voor in een kast van 80? Als de kookplaat zelf 80 is, dan heb je daar waarschijnlijk ook een kast van 90 voor nodig en kun je dus beter een inbouwkap voor een kast van 90 zoeken om het verticaal goed te kunnen uitlijnen.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik hier niet zo goed overna had gedacht nog. In de ikea keukeplanner kon ik de breedste ikeaplaat (van 78 cm) op de standaard fornuiskast plaatsen, dus dacht als de plaat die ik uitzoek ook ongeveer die maat heeft komt het goed, maar dat kan natuurlijk niet op een kastje van 60 cm breed :+ .

Zondag maar even bij de afspraak met de keukenplanner van de ikea vragen hoe ze dat voor zich zien.

Ik zag in ieder geval vlakscherm afzuigkap van 90cm die je in een kastje van 60cm moet monteren, dus dat is ook goed om te weten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WAF1
Eerder liep ik ook tegen dit probleem aan. Ik kreeg de bovenkastjes niet netjes uitgelijnd. Onze keukenadviseur gaf aan dat het ook volgens hem ook met een kleinere afzuigkap kan, 60 cm, die dan een schoorsteen effect geeft. Maar je kan ook voor een 60 cm kookplaat gaan dan kan je misschien de bovenkastjes mooier uitlijnen.

In onze situatie zijn we tot een andere oplossing gekomen. Onder 2 ladekasten van 75 cm. In het midden komt dan de inductiekookplaat van 80 cm. Dit is dus maatwerk. Daarboven de afzuigkap in een kastje in een kast van 90 cm met twee deurtjes. Naast die kast, kastjes van elk 30 cm dus samen ook 150 cm. In de hoek komen dan plankjes, hoekje om, om het ontwerp speels te houden met daaronder ledverlichting. Deze opstelling had onze voorkeur om (deels) binnenladen te behouden. Of dat ook daadwerkelijk zo is dat moet nog blijken, we zijn nog in gesprek maar de adviseur is nu op vakantie, de 3D tekening heb ik nog niet in bezit maar wel een foto van het scherm. Van de maatwerkleverancier weet ik zeker dat deze er iets mee kan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hw2jcXe67Le3NAwObvFSpYFPeUQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5uHZfFXS17Xz0efi2iI6sTME.jpg?f=fotoalbum_large

• WAF1
tim.w schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 15:12:
[...]

Ik had het topic er op na gezocht en op apparaten van BSH die in Duitesland gekocht zijn krijg je inderdaad garantie. Naar mijn indruk is dat bij Miele en Liebeherr niet zo. Persoonlijk zou ik het niet in Duitsland laten afleveren. Maar vraag het na of dat kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasail
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 23:48
Hallo, heeft iemand misschien ervaring met een keuken in microstructuurlak? Lakfrontjes hebben onze voorkeur omdat deze geen naden e.d. hebben maar zijn minder stevig. De verkoper raadt microstructuurlak aan omdat dit krasbestendiger en steviger is dan satijnlak. Maar ik ben benieuwd naar ervaringen. Of is het misschien moeilijk schoon te maken vanwege de structuur? We hebben nog nergens een keuken in deze laksoort kunnen vinden om te kijken of we het ook mooi vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WAF1
Ik moet eerlijk zeggen dat ik hier niet zo goed overna had gedacht nog. In de ikea keukeplanner kon ik de breedste ikeaplaat (van 78 cm) op de standaard fornuiskast plaatsen, dus dacht als de plaat die ik uitzoek ook ongeveer die maat heeft komt het goed, maar dat kan natuurlijk niet op een kastje van 60 cm breed :+ .
Het zou mij niet verbazen dat dit kan. Alleen komen de randen van je plaat op de andere kastjes te liggen, dus opbouw.
Ik zag in ieder geval vlakscherm afzuigkap van 90cm die je in een kastje van 60cm moet monteren, dus dat is ook goed om te weten.
[quote]

Welke heb je gezien, ik heb mij destijds rot gezocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 30-09 17:38
Zelf in een vorige woning ook voor deze keuze gestaan en uiteindelijk gekozen om de IKEA inbouwafzuigkap te nemen. Achteraf hier wel spijt van gehad. Ja opzich was het afzuigen prima, alleen inderdaad echt flink luidruchtig. Helemaal met recirculatie.

PSN: Flix20-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragonslayer
WAF1 schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 13:51:
[...]

[quote]

Welke heb je gezien, ik heb mij destijds rot gezocht?
Zag deze op cool blue (met meerdere reviews die ironisch genoeg klagen dat die moeilijk in een 90cm kastje pas)

https://www.coolblue.nl/p...72/siemens-li97sa531.html

Was zelf dus ook al lang aan het zoeken, weet niet of het deze gaat worden, maar is hopenlijk een goed startpunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avs88
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 25-09 20:36
Hi allen,

Over een paar maanden krijgen wij onze nieuwe keuken. Veel gehad aan dit topic! Nu ben ik bezig met de wandverlichting. Wat hebben jullie hierin gekozen, wat is je ervaring daarmee en welke tips heb je?

Ik zie nu veel dit soort mooie up-down lights voorbij komen. Vind het prachtig, maar biedt dit genoeg werklicht? We hebben geen extra spots, alleen een centrale lamp in de keuken (achter je, waardoor dat schaduw op het werkblad geeft)

Afbeeldingslocatie: https://www.rietveldlicht.nl/fotos/blog/535/14270_600.jpg

Of is het beter om toch, ook al vind ik dat wat minder mooi, voor lampen te gaan die echt op het blad schijnen en minder op de. Muur? Zoals dit:
Afbeeldingslocatie: https://www.tonone.com/media/a7/6f/09/1638181423/09757%20-%20Tonone%2009757%20LR2%20-%20kopie.jpg

Benieuwd naar jullie ervaringen en tips!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 01-10 15:24

aap

Avs88 schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 16:58:
Als ik de bovenste foto zie, dan vraag ik me al af of het licht aanmag. Alleen die snijplank staat een beetje in het licht en zelfs die onvoldoende.
Ik kan me niet voorstellen dat dat voldoende/prettig werklicht geeft.

FWIW, wij hebben spots in het plafond direct boven het blad. En nog een led-strip onder een plank boven de kookplaat. We hadden bewust voor de led-strip gekozen, omdat het alternatief, enkele spotjes, op die korte afstand donkerdere en lichtere zones zou geven (of dat dachten wij althans).

Die lampjes op de onderste foto zouden mij ook niet bekoren. In dit forum komt ook vaak een hangende led-strip langs. Is dat misschien iets? zoiets

[ Voor 9% gewijzigd door aap op 22-08-2025 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koningen
Prins32 schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 08:30:
[...]

Wat maakt Miele beter?
JAzeker

Ik had in een eerder appartement een Miele vaatwasser (rest ook Miele).
Vlak voor overdracht ging er een onderdeel stuk (na ongeveer 10 jaar) , vervangen en kwam de storing terug.
Ik had voor nieuwe huis alles al Siemens besteld.

Voor de nieuwe eigenaren had ik een Siemens nieuwe VW besteld.
Het apparaat weegt minder dan de helft. Er is geen behuizing.

Na inbedrijf nemen maakt het ding ontzettend veel herrie, was niet droog yov Miele, onding plastic om uit te ruimen. Ik heb per direct de leverancier gebeld en de VW omgezet naar een Miele voor de nieuwe woning.

kun je hier iets mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikaX
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 25-09 16:58
Hi allen,

Over een paar maanden krijgen wij onze nieuwe keuken. Veel gehad aan dit topic! Nu ben ik bezig met de wandverlichting. Wat hebben jullie hierin gekozen, wat is je ervaring daarmee en welke tips heb je?

Ik zie nu veel dit soort mooie up-down lights voorbij komen. Vind het prachtig, maar biedt dit genoeg werklicht? We hebben geen extra spots, alleen een centrale lamp in de keuken (achter je, waardoor dat schaduw op het werkblad geeft)
Wij hebben een parallel opstelling keuken en aan de muur een Novy wall met swipe bediening. Hij heeft diverse kleuren licht, verschillende tinten wit/ geel, maar ook roze, groen etc voor als je 's avonds nog wat sfeer wilt. Tussen de 2 keukendelen hebben we een railspot rails met 5 hue spotjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adrenaline0182
  • Laatst online: 21-09 14:01
Gister spontaan naar binnengelopen bij 'Superkeukens'. Kreeg direct een prijs die goed voelde, anders dan bij andere keukenzaken. Iemand hier toevallig ervaring met deze zaak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjubbie
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 21:35
Adrenaline0182 schreef op zaterdag 23 augustus 2025 @ 09:03:
Gister spontaan naar binnengelopen bij 'Superkeukens'. Kreeg direct een prijs die goed voelde, anders dan bij andere keukenzaken. Iemand hier toevallig ervaring met deze zaak?
Er staan echt heel veel ervaringen in dit topic over superkeukens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pmpone
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 20-09 10:46
Volgens mij kan dat ook per filiaal verschillen, collega van mij was erg te spreken over de afhandeling bij superkeukens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01:39

aex351

I am the one

jeroenmac schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 22:10:
Dag allen,

Wij gaan binnenkort een keuken bestellen via Bruynzeel. We hebben daar nu al twee keukens besteld en worden tot nu toe erg goed geholpen.
Ik merk alleen dat het kiezen van apparatuur toch altijd een beetje nattevingerwerk is. Het advies voor alle apparaten is toch minimaal.

In de eerste keuken hadden wij AEG. Dat beviel prima.
In de volgende keuken Bosch. Dat lijkt ons toch minder te bevallen. Meer gedoetjes, zoals een storing waarbij je de stoppen even uit en aan moet zetten bij de inductieplaat. Ook de vaatwasser werkt niet altijd mee.
Maar misschien is dit gewoon een gevoel, gebaseerd op niets...

In ons huurhuis hadden wij apparatuur van ATAG, dat eigenlijk stiekem wel heel goed beviel.

Wij zijn grote liefhebbers voor koken, maar onnodig duur aparatuur met - voor ons onzinnige - stoomovens hoeft allemaal niet

Is er iets nuttigs te zeggen over welk merk apparatuur het beste te kiezen valt?

Alleen een oven zonder magnetron
Inductieplaat met afzuiger erin
Een wijn- of klimaatkast zou leuk zijn
Grote koelkast en losse vriezer
Vaatwasser
Quooker, zonder bruis maar wel de flexibele slang

Dank voor jullie advies!
Siemens, Bosch, Neff en Gaggenau (en nog een aantal andere merken) zijn van BSH. Van alle producten verschilt vaak alleen het design en bediening. Je ziet dus onwijs veel overlap tussen de merken. Maar tegelijkertijd probeert elke merk wel iets unieks te houden. Neff heeft de slide en hide ovendeur. Bosch had dit vroeger ook. Gaggenau heeft een ovendeur die horizontaal opengaat. Bosch had dit vroeger ook. Wellicht in andere landen nog steeds.

Ik zou als ik jou was niet kijken naar puur het merk. Maar per apparaat bekijken wat jij fijn vind en hoe de bediening is. Ik heb nu bijvoorbeeld op mijn lijstje staat een kookplaat van Siemens met een LCD scherm erin. (Ben er nu achter gekomen dat in Duitsland Bosch ook een variant hierop heeft) en bij verdere nazoeken heeft Neff en Gaggenau dit ook. En gek genoeg heeft AEG er ook eentje die bijna precies op elkaar lijkt. Wellicht toch ook gemaakt in dezelfde fabriek (white label). En de oven vooralsnog van Bosch. Want dat grote handvat van Siemens vind ik niet mooi en praktisch.

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01-10 13:54

Saven

Administrator

Wat is jullie ervaring met een donkere spoelbak? We hebben inmiddels gekozen voor een zwarte Quooker als kraan, en daar past een zwarte spoelbak ook het mooiste bij. Maar ik ben een beetje huiverig voor krassen waarbij je in korte tijd al zilveren krassen/strepen ziet in de spoelbak.

Een alternatief is een "gun metal" spoelbak waarbij ik het idee heb dat krassen iets minder goed/snel zichtbaar zijn vanwege de semi-geborstelde look.

We kunnen ook kiezen voor RVS kleur, maar (op de afzuigkap na) bestaat de keuken uit zwarte accenten. En de spoelbak wordt vanwege het type keukenblad vlak ingebouwd; je ziet de rand van de spoelbak dus nog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• albertchristian
  • Registratie: Juli 2025
  • Laatst online: 29-09 19:18
Verschilt denk ik echt per filiaal en verkoper. Ik had dus bij een filiaal echt een niet fijne vibe. Ik kreeg bijvoorbeeld een prijs te horen, moest direct beslissen of ik wel/geen keuken wilde kopen daar, maar mocht niks inzien of een offerte meekrijgen (hij was super vaag en bleef maar op zijn rekenmachine tikken en in een grote boek kijken/bladeren). Ik mocht wel een foto maken van de 3d tekening van het scherm. Als ik zeker was dat ik met ze in zee wilde, dan zou ik de offerte/prijsspecificatie meekrijgen (want hij had slechte ervaringen ermee) . Zelfs na recent nog mailen/nabellen nog steeds geen offerte gekregen.

Maar ik heb wel veel positieve reacties hier (en via qasa) gelezen over superkeukens

[ Voor 5% gewijzigd door albertchristian op 23-08-2025 10:15 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Davidrrr
Saven schreef op zaterdag 23 augustus 2025 @ 10:10:
Wat is jullie ervaring met een donkere spoelbak? We hebben inmiddels gekozen voor een zwarte Quooker als kraan, en daar past een zwarte spoelbak ook het mooiste bij. Maar ik ben een beetje huiverig voor krassen waarbij je in korte tijd al zilveren krassen/strepen ziet in de spoelbak.

Een alternatief is een "gun metal" spoelbak waarbij ik het idee heb dat krassen iets minder goed/snel zichtbaar zijn vanwege de semi-geborstelde look.

We kunnen ook kiezen voor RVS kleur, maar (op de afzuigkap na) bestaat de keuken uit zwarte accenten. En de spoelbak wordt vanwege het type keukenblad vlak ingebouwd; je ziet de rand van de spoelbak dus nog.
Wij hebben een gootsteenmat erin liggen. Zorgt er voor dat je de onderkant niet snel beschadigt en helpt ook tegen spetteren.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WccSULBPQ5rNBQVDJpR2cyrMEJQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qp5KQxb57gN1S0dF6A7HfwpP.jpg?f=fotoalbum_large

En als we toch bezig zijn, ook een rekje met een magneet voor het vaatdoekje. Die dingen liggen maar ergens anders.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ObMymaOGRRDBZETGgd_8LGSW9iM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GQKELR9P4rPTlscoHMzUjdAs.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janpietertje89
Mijn vrouw wil inderdaad ook heel graag de koper look Qooker kraan en wasbak. Staat wel mooier bij onze notenhouten frontjes maar ik ben erg huiverig over de duurzaamheid van deze coating. Neig ergens toch erg naar gewoon RVS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stielenburg
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 20:35
Hi allen,

[Afbeelding]

Of is het beter om toch, ook al vind ik dat wat minder mooi, voor lampen te gaan die echt op het blad schijnen en minder op de. Muur? Zoals dit:
[Afbeelding]

Wij zitten in dezelfde zoektocht. Ik kijk nu vooral naar dubbele spots (denk ook aan plafondspots die je ook gewoon op de wand kan monteren!) en schilderij verlichting. Met die laatste kan je een mooi licht krijgen over een breedte van bijv. 60 cm, al kan je die vaak niet richten dus moet de afstand vanaf de muur precies goed zijn. Keuze is nog niet gemaakt en keuken wordt pas in januari geplaatst, dus op het eindresultaat is het nog even wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SavageBrother
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23-08 10:36
SavageBrother schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 09:20:
Ook hier maar eens melden, met een nieuw huis komen er ook weer nieuwe uitdagingen op je pad.. zullen we maar zeggen. Voordat we het nieuwe huis betrokken waren we er van overtuigd dat we wilden gaan uitbouwen om zo een groot kookeiland in een grote open ruimte te kunnen organiseren. Echter, na een maandje hier te hebben gewoon, zijn we wel erg fan van het stukje tuin dat we daarvoor moeten opofferen en bevalt de huidige indeling ons ook best goed. Daarmee wordt het wat lastig om de kosten voor zo'n uitbouw aan onszelf te verantwoorden. Echter hebben we nog wel steeds een nieuwe keuken nodig, aangezien de huidige op leeftijd is. Onderstaand de ruimte die het betreft. [Afbeelding]

We zijn voornemens de wc wat verder de hal in te halen zodat er een grotere doorgang ontstaat tussen keuken en eetkamer - zo wordt e.e.a. toch wat meer bij elkaar betrokken. Daarnaast zou het halletje aan de keuken bij de keuken getrokken worden en de deur naar de berging wordt dichtgezet. De berging wordt gesplitst in een berging en een bijkeuken, waarbij we graag ergens in de lange wand een deur verwerken. Verder komt er voor de volledigheid ook een deur tussen de berging en de bijkeuken.

Nu de indeling. Ik denk dat de meest logische indeling is, 3 hoge kasten in de ruimte van de kast in het halletje. En vervolgens langs de lange wand een aantal hoge kasten en voldoende werkblad om te werken. Langs het raam uiteraard lage kasten en werkblad. Verder denken we nog aan een bartafel met krukken tegenover waar nu het gasfornuis zit, om zo iets meer 'leefkeuken' te organiseren (ontbijt, borreltje wanneer we koken, etc). Vrouwlief zou graag alsnog met een (schier)eiland werken, maar zelf zie ik de mogelijkheden niet zo, zonder veel ruimte op te offeren.

Jullie tips, of eventueel verwijzingen naar soortgelijke situaties in dit topic? Heb al even terug zitten lezen, maar kom er nog niet gelijk uit.
Iemand zin om hier nog eens wat van te vinden?

It's dogged that does it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albertchristian
  • Laatst online: 29-09 19:18
€ 22.416 goede prijs?

Inmiddels ook iets verder met de keuken zoektocht en offertes ontvangen. Ik ben vooral benieuwd naar jullie mening over de prijs. Tips ook welkom, maar voornamelijk benieuwd naar de offerte.

Het gaat om een keuken via Tulp voor ons nieuwbouwwoning. Sidenote: Hoewel het DMG is, hebben wij een hele fijne ervaring gehad en een verkoper die echt meedacht bij onze wensen. Hij kwam ook met allerlei handige ideeën/tips). Geen gepush en geen gebruikelijke DMG praktijken en we kregen meteen de prijs zonder bijv. vaag te zijn, te beginnen over kortingen, zonder moeite offertes meegeven of bellen met managers oid (wat wel gebeurde bij Keukenkampioen en verrassend genoeg ook Superkeukens). En Tulp heeft ook gelukkig precies de keuken met werkblad en frontjes die we willen zonder het zelf extern te moeten bestellen, wat helaas heel veel andere winkels (o.a eigen huis, Aswa, Superkeukens) niet hebben. Maar zijn er los van reviews op qasa/trustpilot mensen hier met een keuken van Tulp en/of ervaring?

Korte schets van de keukenopstelling
Het gaat om een L-opstelling (met bar) en aan de andere kant een hoge wand (zie fotos; de 3d tekening is wel van een andere zaak, maar komt qua opstelling precies overeen behalve dat het een greeploze keuken wordt). Het ziet er misschien niet helemaal zo uit door de 3d tekening, maar we hebben verder gelukkig veel ruimte/doorgang in de keuken.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01:39

aex351

I am the one

Wie heeft goede tips voor showrooms/winkels met veel apparaten? Ik ben dus op zoek naar winkels die een heleboel aan verschillende apparaten hebben, en niet perse direct gekoppeld aan een showroom keuken. (Mediamarkt etc. niet).

De BSH experience center in Hoofddorp ben ik al geweest.

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
SavageBrother schreef op zaterdag 23 augustus 2025 @ 10:36:
[...]
Iemand zin om hier nog eens wat van te vinden?
Ik zit er nu al een tijdje naar te kijken, maar het is best een lastige indeling om de ruimte optimaal te benutten. Je gebruikt eigenlijk maar weinig van de extra ruimte door het verplaatsen van toilet en ingang bijkeuken/kamer.
Daarom even wat vragen (en hieronder vast een schetsje zoals ik denk dat je het nu voor ogen hebt?):
- er komen nogal wat deuren en doorgangen in de keuken uit. Zijn ze allemaal nodig? Kan de deur van de bijkeuken bijvoorbeeld naar de plaats van het raam in de bijkeuken? Moet de andere deur in de keuken blijven als je om de hoek ook openslaande deuren hebt en aan de andere zijde een doorgang naar de bijkeuken?
- is het een optie om de bijkeuken te verkleinen?
- moet de bijkeuken een uitgang naar buiten hebben?
- is het een optie om de achtergevel van keuken/bijkeuken helemaal te vervangen door een andere indeling?
- hoe hoog/laag zijn de ramen in de keuken nu?
- moeten berging en bijkeuken in deze verhouding blijven of mag een van de twee kleiner?

Paar opmerkingen bij jouw gedachte: er passen waarschijnlijk net geen 3x60 kasten in die nis, bovendien moeten koel/vriesdeuren wat extra ruimte hebben om te kunnen openen (en dat is nodig om lades eruit te krijgen).
- Je wilt een barretje in de keuken, maar dat past daar niet heel goed. Ik heb het nu tegen de muur getekend, maar dat is waarschijnlijk niet wat je in gedachten had?
- In deze opstelling sta je in de keuken met je rug naar de eet- en woonkamer toe. Dat haalt het hele idee van de verbreding onderuit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XoghfOPtFqDciv12AgSnK-lVEmo=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/ZtR2gTKuPGNSrWDaGIoTu8MS.jpg?f=user_large

Edit:
Ondertussen toch wat verder gegaan met schetsen. Zo kan het eruit zien als je in de keuken de deur naar buiten weghaalt. Je benut de extra ruimte bij de doorloop voor een koffie/wijnhoek in combinatie met koelvries en evt oven(s). Een klein spoelbakje (er is toch al water in de buurt), zodat je niet de hele keuken door hoeft voor een glas water. De keuken loopt naast de tuindeuren door in lage (of hoge) kasten, zodat je daar serviesgoed en bestek in kwijt kunt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZdRDNJJYURqY3NhRqsGGdffVk98=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/tjXqzpXoqb1PGeOtACSRuE1W.jpg?f=user_large

[ Voor 17% gewijzigd door Toke_gt op 23-08-2025 13:50 . Reden: Tweede schets toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workingtitle
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 25-09 02:36
Hallo allemaal,

Wij zijn na de bovenverdieping nu bezig met de beneden verdieping.
Vloer eruit, vloerverwarming erin en een nieuwe keuken.

Nu zitten wij heel erg te twijfelen aan de indeling. De keuken zit nu echt in een hele grote ruimte en geen verbinding met de eettafel. De berging (wel een carport, maar verder geen garage) is wel aan de kleine kant.
Benieuwd hoe jullie dit zouden (her) indelen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cE4Xde_CMFsOgR6IE0NjSkEd3Cw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kzxvxOWFwtdBQX8krFoVPSQr.jpg?f=fotoalbum_large

Zelf al 2 indelingen gemaakt, maar even in de spoiler tags.

spoiler: indeling
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mG4gx5vcwCxE5G6t4UevIAg9F8s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vz32vrANFdTVSdVAZrcME5xs.jpg?f=fotoalbum_large

Alsnog geen verbinding met de woonkamer. Muurtje in de werk/speel ruimte is een laag muurtje.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yncOqyscxVNbzTx2Swsx5Tc-RJs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ff7j0StB1NLJAzGPfDDMj82I.jpg?f=fotoalbum_large

Hierbij ook een laag muurtje bij het kookgedeelte, maar het aantal keuken meters is maar 5 in totaal, dat is wel weinig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
Workingtitle schreef op zaterdag 23 augustus 2025 @ 16:19:
Hallo allemaal,

Wij zijn na de bovenverdieping nu bezig met de beneden verdieping.
Vloer eruit, vloerverwarming erin en een nieuwe keuken.

Nu zitten wij heel erg te twijfelen aan de indeling. De keuken zit nu echt in een hele grote ruimte en geen verbinding met de eettafel. De berging (wel een carport, maar verder geen garage) is wel aan de kleine kant.
Benieuwd hoe jullie dit zouden (her) indelen

[Afbeelding]

Zelf al 2 indelingen gemaakt, maar even in de spoiler tags.

spoiler: indeling
[Afbeelding]

Alsnog geen verbinding met de woonkamer. Muurtje in de werk/speel ruimte is een laag muurtje.

[Afbeelding]

Hierbij ook een laag muurtje bij het kookgedeelte, maar het aantal keuken meters is maar 5 in totaal, dat is wel weinig.
Ik vind je tweede indeling zo gek nog niet, maar ik zou geen muurtjes plaatsen. Dat maakt het heel hokkerig. Beter werk je dan met een sidetable met opslag speelgoed bijvoorbeeld.
Heb je ook overwogen om de zones te verwisselen? Eetkamer voor, woonkamer achter en keuken in het verbindende deel, met ook ruimte voor spelen/werken? Geen idee natuurlijk of de ruimtes zich er echt voor lenen en hoe je die nu gebruikt, maar misschien helpt het je afwegen. Zo benut je de totale ruimte beter. Bij het raam in de keuken is een eet of speelbar bij het raam ingetekend.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kPQLvqypYo7iklDt_-TecNGl4kI=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/j1g3qf45y3R0uGMRZzDB8NZ9.jpg?f=user_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WAF1
albertchristian schreef op zaterdag 23 augustus 2025 @ 10:14:
[...]

Verschilt denk ik echt per filiaal en verkoper. Ik had dus bij een filiaal echt een niet fijne vibe. Ik kreeg bijvoorbeeld een prijs te horen, moest direct beslissen of ik wel/geen keuken wilde kopen daar, maar mocht niks inzien of een offerte meekrijgen (hij was super vaag en bleef maar op zijn rekenmachine tikken en in een grote boek kijken/bladeren). Ik mocht wel een foto maken van de 3d tekening van het scherm. Als ik zeker was dat ik met ze in zee wilde, dan zou ik de offerte/prijsspecificatie meekrijgen (want hij had slechte ervaringen ermee) . Zelfs na recent nog mailen/nabellen nog steeds geen offerte gekregen.

Maar ik heb wel veel positieve reacties hier (en via qasa) gelezen over superkeukens
Het klopt wat je zegt. En sommige filialen zijn van Franchisers. Ze werken zover ik begrijp ook met een soort puntensysteem. (Ik denkBlokverkoop zie TS) Dit betekent in de praktijk dat je niet helemaal vrij je apparatuur kan kiezen. Ze hebben ook hun eigen versie van Siemens of Bosch. Wel zijn ze vaak makkelijker met zelf je apperatuur ergens anders kiezen, maar eigenlijk heb je met blokverkoop dan al deels voor de apparatuur betaalt.

Ook verkopen ze hier o.a. Nobelia, wat op zich een prima, maar wel een goedkopere keuken is. Dat merk je vooral aan het ladenwerk. Voor ons was dit een No go. Ik kwam er pas achter toen de naam op de offertte opdook. Toen ik bij Keukenloods ging vergelijken (ze hebben meerdere merken) was dit duidelijk merkbaar. Superkeukens verkoopt ook nog twee andere merken, die denk ik wat duurder zijn. Uit mijn hoofd o.a. Schüller.

[ Voor 5% gewijzigd door WAF1 op 23-08-2025 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikaX
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 25-09 16:58

Wij hebben een Blanco Subline spoelbak in het zwart, met de zwarte Quooker kraan. De spoelbak is door en door zwart, geen zwarte laag op rvs. Het lijkt alsof er een soort glitters in zitten. Hij zit er nu een jaar in en ziet er nog prima uit. Absoluut geen krassen. Boenen om de spoelbak kalkvrij te houden moet net zo hard als bij een rvs spoelbak. Misschien iets minder zelfs omdat door de ‘glitters’ kalk niet zo heel erg opvalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adrenaline0182
WAF1 schreef op zaterdag 23 augustus 2025 @ 17:55:
[...]

Het klopt wat je zegt. En sommige filialen zijn van Franchisers. Ze werken zover ik begrijp ook met een soort puntensysteem. (Ik denkBlokverkoop zie TS) Dit betekent in de praktijk dat je niet helemaal vrij je apparatuur kan kiezen. Ze hebben ook hun eigen versie van Siemens of Bosch. Wel zijn ze vaak makkelijker met zelf je apperatuur ergens anders kiezen, maar eigenlijk heb je met blokverkoop dan al deels voor de apparatuur betaalt.

Ook verkopen ze hier o.a. Nobelia, wat op zich een prima, maar wel een goedkopere keuken is. Dat merk je vooral aan het ladenwerk. Voor ons was dit een No go. Ik kwam er pas achter toen de naam op de offertte opdook. Toen ik bij Keukenloods ging vergelijken (ze hebben meerdere merken) was dit duidelijk merkbaar. Superkeukens verkoopt ook nog twee andere merken, die denk ik wat duurder zijn. Uit mijn hoofd o.a. Schüller.
Mag ik vragen waarom dat Nobilia een absolute no-go is? Zijn het rammelkastjes? Want als ik daardoor een scherpe prijs heb gekregen dan vrees ik niet dat ik daar gelukkig van word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasail
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 23:48

Meerdere merken hebben zwarte spoelbakken die door en door gekleurd zijn. Bv. Caressi, Franke en Lorreine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Zero
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-09 14:42
Ik moet nog wat keuzes maken mbt. de wandcontactdozen. De huidige keuken heeft een aantal 2-stuks semi-opbouw wandcontactdozen. Ik zit te denken om naar aantal 4-stuks inbouw over te gaan (a la https://www.bol.com/nl/nl...os-set4/9300000023609894/). Misschien is het mijn interpretatie, maar de elektricien leek dat ongebruikelijk te vinden...? Die had het er over dat je dan beter 2x2 naast elkaar kon (moet?) doen. Wat zijn jullie ervaringen en/of keuzes? Wellicht nog andere interessante opties qua wcd's die ik kan overwegen?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• el flaco
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 01-10 06:26
Adrenaline0182 schreef op zaterdag 23 augustus 2025 @ 22:49:
[...]

Mag ik vragen waarom dat Nobilia een absolute no-go is? Zijn het rammelkastjes? Want als ik daardoor een scherpe prijs heb gekregen dan vrees ik niet dat ik daar gelukkig van word.
Ik heb jarenlang een Nobilia keuken gehad. Is gewoon een prima keuken als je zoals niet heel veel geld hebt, in mijn geval mijn eerste koopwoning. Dan doe je geen keuken van 50k. Is het meest verkochte keukenmerk van Europa, je verkoopt niet 450.000 keukens per jaar als het rotzooi is. 1 op de 3 verkochte keukens in Duitsland is een Nobilia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyvlem
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 21:41
[...]

Wij hebben ook jaren Nobilia gehad. Prijs/kwaliteit verhouding is goed. Vind het wel stevige kasten/laden, alleen frontjes beschadigen wat sneller. Als ik het echter vergelijk met IKEA is de kwaliteit mijn inziens van Nobilia stukken hoger. De volgende keuken gaan we wel een segment omhoog.

[ Voor 8% gewijzigd door Nyvlem op 24-08-2025 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick30
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 29-09 15:43
We zijn ook onder enigszins hoge druk op zoek naar een nieuwe keuken voor onze nieuwe woning. Onder druk omdat alles enorm snel gaat qua sleuteloverdracht en we dus ook wel snel moeten beslissen. Nu hebben we een mooie keuken gevonden van Nobila. Alleen ik merk dat keuken bedrijven wel erg vastzitten op apparatuur van Etna en Pelgrim. Nu kan dit best prima zijn, maar heb sterk het gevoel dat het nogal marge gedreven is. Nu zitten we niet te wachten op wifi gestuurde ovens en dat soort gimmicks. Het moet recht toe recht aan zijn en het hoeft echt geen high end te zijn maar wel gewoon goed. Welke merken zouden we naar moeten kijken of juist vermijden? Of is het per apparaat verschillend en is het ook vooral veel white labels met merk stikkers erop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01-10 13:54

Saven

Administrator

Jasail schreef op zondag 24 augustus 2025 @ 00:00:
[...]

Meerdere merken hebben zwarte spoelbakken die door en door gekleurd zijn. Bv. Caressi, Franke en Lorreine
MikaX schreef op zaterdag 23 augustus 2025 @ 18:06:
[...]

Wij hebben een Blanco Subline spoelbak in het zwart, met de zwarte Quooker kraan. De spoelbak is door en door zwart, geen zwarte laag op rvs. Het lijkt alsof er een soort glitters in zitten. Hij zit er nu een jaar in en ziet er nog prima uit. Absoluut geen krassen. Boenen om de spoelbak kalkvrij te houden moet net zo hard als bij een rvs spoelbak. Misschien iets minder zelfs omdat door de ‘glitters’ kalk niet zo heel erg opvalt.
Dat zijn dan composiet spoelbakken als ik het goed zie. Wat is jullie ervaring daarmee? Blijft dat ook een beetje lang mooi? Weliswaar geen zilveren krassen, maar kan me voorstellen dat het snel dof wordt bijvoorbeeld? Of andere issues?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
[...]

Zeker geen rammelkastjes. Zijn prima kasten, je bent vooral beperkter in de keuze van de formaten en materialen, en ze werken met concepten. Als je daarvan afwijkt is ook Nobilia duurder. Bij merken in hogere segmenten zijn fronten luxueuzer afgewerkt en er zijn meer fancy details beschikbaar voor de indeling van kasten en lades. Dat frontjes sneller zouden beschadigen heb ik vooralsnog (5jr) niet gemerkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Adrenaline0182
Nyvlem schreef op zondag 24 augustus 2025 @ 09:06:
[...]

Wij hebben ook jaren Nobilia gehad. Prijs/kwaliteit verhouding is goed. Vind het wel stevige kasten/laden, alleen frontjes beschadigen wat sneller. Als ik het echter vergelijk met IKEA is de kwaliteit mijn inziens van Nobilia stukken hoger. De volgende keuken gaan we wel een segment omhoog.
Bedankt voor je reactie. Klinkt wel 'oke', alleen ik heb wel 2 jonge kinderen en maak me nu toch een beetje zorgen. Ik heb geen idee of wat ik heb uitgekozen Nobilia is, maar dat is dus wel een vraag die ik moet gaan stellen. Heb geen zin in kastjes die snel lelijk worden. Overigens gaf de verkoper aan dat de anti-fingerprint versie sneller krast dus mij werd aangeraden om dan maar de andere (goedkopere) te nemen. Maar zoals gezegd heb ik geen idee of het Nobilia is.

Wil morgen ook even langs Koolschijn, die naam zag ik hier voor het eerst. Ziet er alleen uit alsof het veel duurder is. Ook geen zin om 10k extra te betalen voor alleen iets betere frontjes....Dan kan ik ze beter na 8 jaar vervangen, houd ik alsnog geld over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
Adrenaline0182 schreef op zondag 24 augustus 2025 @ 11:21:
[...]
Heb geen zin in kastjes die snel lelijk worden. Overigens gaf de verkoper aan dat de anti-fingerprint versie sneller krast
Klopt, dit zie ik ook bij mijn buren met een prachtige donkergroene afp keuken. Geen kinderen/huisdieren, maar toch snel krassen en sowieso lastig in onderhoud. Zij hebben er spijt van.
Dan kan ik ze beter na 8 jaar vervangen, houd ik alsnog geld over.
Precies. Mijn kinderen hebben overigens nooit de keukenkastjes/lades beschadigd toen ze klein waren, misschien gebeurt dat bij jou ook helemaal niet. Kans is groter dat je zelf iets te hard met een pan tegen een laderand stoot.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pmpone
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 20-09 10:46
Wanneer je jonge kinderen hebt zou je misschien juist voor goedkoper moeten gaan, ik bedoel ik kan me bijna niet voorstellen dat wanneer een kind schade aan de keuken maakt dit niet ook op een segment hoger was gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim.w
Ik ben na het het lezen van ervaringen en reviews de lijst met keukenapparatuur definitief aan het maken. Momenteel kom ik op het volgende uit:

Vaatwasser: Siemens SX63EX12CN (XXL)
Koelkast: Siemens KI81RNSE0
Stoomoven: Bosch HSG7361B1
Heteluchtoven: Bosch HBG7741B1
Inductiekookplaat: Bora Puru
Spoelbak: Spoelbak Franke Maris Coffee & Cream
Quooker Fusion Round Messing Platina

Zijn er nog betere alternatieven die ik over het hoofd zie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alina
  • Laatst online: 20-09 20:09
Hallo allemaal!

Ik lees een tijdje mee nu en ben zelf bij 2 zaken geweest ondertussen. Afgelopen week bij superkeukens en vandaag bij keukenkampioen. Mijn vraag is of jullie zouden willen meekijken en adviseren in de offerte van keukenkampioen? Met name of dit een “goede” keuken is wat betreft merk fronten en apparatuur. Wat ik begreep is dat dit een eigen merk is van keukenkampioen. Mbt de apparatuur viel mijn oog eerst op Siemens maar bij het gesprek ben ik gemakkelijk over gehaald naar AEG op aanraden van de verkoper. Nu komt toch weer de twijfel daarover.

Tevens konden ze alléén bij vandaag beslissen de montage wegstrepen, was echt de laatste dag van de actie. Bij de vraag wat voor prijs er zou moeten staan om te zorgen dat wij vandaag zouden tekenen heb ik 15k gezegd. Na overleg kon de prijs nog iets zakken naar +/- 16k zónder montage (dus zelf monteren wat zeker een optie is en ook besproken is) of +/- 17k mét montage. Nogmaals, alléén als we vandaag tekenen.

Heb ik niet gedaan. Ik ben benieuwd of ik nu die prijs een volgende keer weer krijg, of dit een eerlijke prijs is. Of dat dit een manier is om mij onder druk te zetten, de prijs echt nog wel kon zakken, en dat over 2 weken ook nog zo is.

Bij superkeukens kwam de verkoper met Pelgrim vaatwasser en combi oven, een Laurus koel-vriescominatie en AEG kookplaat. De verkoper was naar mijn idee iets té overdreven enthousiast over de door haar gekozen apparatuur. Ze wilde niet echt meedenken / stond niet echt open voor andere merken. De prijs kwam ook hier rond de 17k voor een nobilia keuken. Enige aanpassingen waren de opzetkasten op de hoge kasten en aan de achterkant van het eiland deurtjes en planken ipv lades.

De offerte is van keukenkampioen van vandaag. De tekening is een foto van de opstelling zoals deze bij superkeukens gemaakt is. Bij keukenkampioen zit er geen tekening bij helaas.

Mocht iemand zich hier mee willen bemoeien en zijn / haar mening willen geven heel graag! Alvast bedankt!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X_u-21r8MtcM0O_BKvyhXjeE8s8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XcmLOrwpdIcbisWQ5ayPld8R.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JV7DohyzCLgszH2x5Tz8TiCCQpE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DiQlZ3ZqZIpgaUS1tqHDkq1H.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SeA1bOi1pyk1jO-kC0SQUYr7gBI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/S42ftdNydGRM5XUeHm6kF9Z0.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J2HbhQBi0NRtLROKt59fs-W6ZbU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BhaqvJ2uYMD6fhxX30jjNRCT.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JPmX0-R-7vg_RkSUPPU9gzGPIEw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HK7zdHSKQhtfprSKbwdpKELJ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YQqqq6EayygROsXLYrBrJ_qSvSg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IeGhZdhrTvyKQ8F9J6BmKflb.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Fuz3s_b-qJw95mArUr2hp7irrJo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EtvwJ90SuqdcLH8LCVubblpr.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bIj49zc1QWkwvWXPYftFUpQ6ozo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pbGIf7l9jcn4sIUGn8ByHey8.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TvanW
  • Registratie: Augustus 2017
  • Niet online
Waar komt die eindprijs van 25.545 vandaan ?
Pagina: 1 ... 523 ... 526 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1