Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Davidrrr
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 10-09 16:55
Chaki schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 17:55:
[...]

Ik ben door een woonmall (gruwelijke hekel.aan) gesjeesd langs 6-tal keukenwinkels. Eigenlijk niks gezien wat me beviel. Veel zandkleur/beige, wat ik al heb. Zwart of heel donker hout is mooi, maar de ruimte te donker. Andere uiterste: zo licht mogelijk, glans weerkaatst licht, die tegels idem, maar wordt misschien te klinisch. Heb jij beige?

Ren dadelijk die winkel in: doe maar wat! 🤣
Wij hebben schelpenwit met een zandkleur blad dat echt veel lichter is dan zand. En kastenwand is kiezelgrijs. Vind dat een mooie kleur, lastige kleur om te omschrijven. Fotos staan al ergens in het forum >:)
Ligt aan veel dingen ja zoals ook elders staat. Hoe valt jet licht, loopt de keuken door naar de woonkamer etc ik vind het zelf mooi als dat matcht, niet exact dezelfde kleur maar beetje dezelfde richting terwijl ik lees dat mensen soms juist een hele andere kleur willen. Plaatjes kijken en keuze maken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaki
  • Registratie: Februari 2025
  • Niet online
@Toke_gt
Ik heb niks grijs / antraciet
Enerzijds minumalistisch: weinig meubels, weinig decoratie. Zo goed als niks aan de muur. Wel veel planten en "smaakvolle" zithoek: aubergine
met olijf jammie 😋Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6XC6kTnELAD7c3SE-TaldOXJI5E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wEGSMxRy7xKCKtG4086EJa3O.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 46% gewijzigd door Chaki op 05-08-2025 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Nu online
Chaki schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 18:36:
@Toke_gt
Ik heb niks grijs / antraciet
Enerzijds minumalistisch: weinig meubels, weinig decoratie. Zo goed als niks aan de muur. Wel veel planten en "smaakvolle" zithoek: aubergine
met olijf jammie 😋[Afbeelding]
Het combineert wel mooi met paars en planten. Olijfgroen kan vreselijk botsen, maar kan ook juist in elkaar verlengde liggen. Zeker als het niet pal naast elkaar staat.
Je kunt er ook nog voor kiezen om de ene kant donker te doen (overlopend vanuit de kamer en de andere kant licht, bijvoorbeeld dat schelpenwit. Die kant zou je dan ook nog hoogglans kunnen doen. Heb ik ook, met glazen achterwand, het maakt de keuken twee keer zo groot.
Een gekleurde muur in je keuken doet overigens ook veel aan sfeer en uitstraling. Daar kun je dat olijfgroen of aubergine ook mooi laten terugkomen en dat is iets makkelijker aanpassen dan de keuken zelf ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaki
  • Niet online
Toke_gt schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 18:49:
[...]

Het combineert wel mooi met paars en planten. Olijfgroen kan vreselijk botsen, maar kan ook juist in elkaar verlengde liggen. Zeker als het niet pal naast elkaar staat.
Je kunt er ook nog voor kiezen om de ene kant donker te doen (overlopend vanuit de kamer en de andere kant licht, bijvoorbeeld dat schelpenwit. Die kant zou je dan ook nog hoogglans kunnen doen. Heb ik ook, met glazen achterwand, het maakt de keuken twee keer zo groot.
Een gekleurde muur in je keuken doet overigens ook veel aan sfeer en uitstraling. Daar kun je dat olijfgroen of aubergine ook mooi laten terugkomen en dat is iets makkelijker aanpassen dan de keuken zelf ;)
Ja, aan kleur op de muur zit ik nu ook te denken. Even over de grens gekeken. Daar smijten ze nogal met kleur. En kan ik makkelijk veranderen als ik erop uitgekeken ben. Heel licht en hoogglans waar noorderlicht opvalt misschien een goed idee. Lichtinval doet veel! Ik neem kleurstalen mee, want ik mag wel 1 keer langsgaan met een aannemer om een offerte te laten maken voor de overdracht

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Nu online
Chaki schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 19:17:
[...]

Ja, aan kleur op de muur zit ik nu ook te denken. Even over de grens gekeken. Daar smijten ze nogal met kleur. En kan ik makkelijk veranderen als ik erop uitgekeken ben. Heel licht en hoogglans waar noorderlicht opvalt misschien een goed idee. Lichtinval doet veel! Ik neem kleurstalen mee, want ik mag wel 1 keer langsgaan met een aannemer om een offerte te laten maken voor de overdracht
Je moet het durven, maar als je een kleur neemt in de keuken die doorloopt op de koof en je muur in de woonkamer, dan versterk je dat effect. Gezien jouw kleurenpalet zou ik het dan bij (niet te donkere) aardetinten op de muur houden, dat is warm en past goed bij wat je hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaki
  • Niet online
Toke_gt schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 19:21:
[...]

Je moet het durven, maar als je een kleur neemt in de keuken die doorloopt op de koof en je muur in de woonkamer, dan versterk je dat effect. Gezien jouw kleurenpalet zou ik het dan bij (niet te donkere) aardetinten op de muur houden, dat is warm en past goed bij wat je hebt.
Lijkt me heel mooi! Ik heb weer hoop 😇
Heb je een foto van de glazen achterwand?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Nu online
Chaki schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 19:32:
[...]

Lijkt me heel mooi! Ik heb weer hoop 😇
Heb je een foto van de glazen achterwand?
Stuur ik je in DM met wat inspiratiefoto’s erbij van kleur op de muur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AI1990
  • Registratie: Juli 2025
  • Laatst online: 04-09 07:22
PhoneTech schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 11:01:
Leuk om weer eens mijn nieuwe keuken te delen. Althans, handtekening is nog niet gezet, maar het komt op het volgende neer:

[Afbeelding]

Kasten 21k

Werkbladen 7k

Apparatuur 13k

Totaal 48k inclusief installeren en de rest (wasbak, verlichting, afval, quooker + bruisend, etc, etc)

Liebherr ECBNE8872 + Bosch Series 8 of Siemens IQ700 of Miele Zien we nog niet helemaal uit.

Ik heb natuurlijk ook nog rond geschopt bij Poggenpohl en kwam daar op een vergelijkbare prijs uit, alleen daar waren ze wel wat duurder met plafond hoge kasten. Maar wel erg prettige ervaring.

Heb ook offertes van Ballerina van 57k (!!!!) en van SieMatic van 88k en dat was nog niet eens met plafondhoge kasten.

Uiteindelijk dus gewoon met maatwerk het er beste uit gekomen. Kastenwand worden gepowdercoat en het keukeneiland met een printje van Deco Legno en zal ook greeploos worden uitgevoerd. Werkbladen van Technistone.
Mooie opstelling zo en lekker veel kastruimte. Mag ik vragen om welke winkel dit gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slydornia
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-08 13:04
nooberke schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 17:45:
[...]

Er zijn wel degelijk composiet bladen die boven de 300 uitkomen, zelf had ik ook 325 nodig...dat beperkt wel de keuze...Bij bijvoorbeeld Jetstone kan je ook online de maten zien:
https://www.jetstone.nl/c..._materiaalsoort=Composiet
https://www.jetstone.nl/product/negro-tebas/

Uiteindelijk zochten wij een aantal mooie bladen uit bij de keukenwinkel en ging de verkoper steeds uitzoeken of die mogelijk waren...Ook een verkoper gehad die aangaf dat met een belletje naar de leverancier soms wat extra lengte wel mogelijk was (mits keuze voor een "verstandige" dikte voor de stevigheid)
Dank je wel! Ik heb via die website ook wat dealers in de buurt gevonden, dus zeker eens verder kijken. Wat de ene winkel niet kan leveren kan de ander misschien wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepijn_S
  • Registratie: Augustus 2025
  • Laatst online: 27-08 13:43
Hoi allemaal!

Mijn partner en ik hebben onlangs een gezellig nieuw appartementje gekocht, waar we ontzettend blij mee zijn! De keuken is echter wat verouderd, en omdat we allebei graag koken, willen we deze graag goed (en slim) aanpakken.

De huidige keukenruimte is vrij smal (2,90 m breed), en we willen hier graag een oven, vaatwasser én een ruime koelkast in kwijt. Om wat meer ruimte en mogelijkheden te creëren willen wij misschien de muur bij de keuken verwijderen (dit is geen draagmuur).

Onze wensen:
  • Gasvrij koken (dus inductie)
  • De gootsteen bij voorkeur rond dezelfde plek houden, zodat we het water niet ver hoeven te verleggen
  • Genoeg opbergruimte voor mensen die van koken houden
  • Een sfeervolle keuken met karakter (mag eigentijds zijn, maar niet te strak)
Wat praktische info over de ruimte:
  • We willen de huidige slaapkamer omtoveren tot eetkamer.
  • Bij het balkon zit één raam (detail 1); daar past een keukenonderdeel onder, maar geen hoge kast.
  • Rechts onderin loopt een verstevigingsbalk van 8x8 cm (detail 2).
Waterleidingen zitten aan de rechterwand; stroom kunnen we eventueel verleggen.
We hebben bij IKEA al mooie opties gezien en zijn zelf best handig, maar we lopen een beetje vast in het ontwerp. We willen het graag betaalbaar houden, maar wel goed doordacht.

Hieronder zie je een foto van de plattegrond

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0nm4HXfhPUI3_TLUlCOU_wpr6JY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/PB5RQ0lvfb3HxrYfBQqB0Y1X.png?f=fotoalbum_large
We twijfelen nu tussen:
  • Een keuken(schier)eiland die met een kant tegen de muur staat, maar we zijn bang dat dit te veel ruimte inneemt of te dominant staat, al lijkt het ons wel weer gaaf.
  • Een hoekkeuken, al lijkt dat misschien weer te weinig werk- en opbergruimte te geven.
Heeft iemand tips of ideeën voor een slimme en sfeervolle indeling in een smalle ruimte?
Bijvoorbeeld ervaringen met keukeneilanden in smallere ruimtes, of creatieve manieren om opbergruimte te creëren?

Suggesties of foto’s zijn welkom – vragen stellen kan natuurlijk ook!

Alvast heel erg bedankt 😊

[ Voor 4% gewijzigd door Pepijn_S op 06-08-2025 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SavageBrother
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23-08 10:36
Ook hier maar eens melden, met een nieuw huis komen er ook weer nieuwe uitdagingen op je pad.. zullen we maar zeggen. Voordat we het nieuwe huis betrokken waren we er van overtuigd dat we wilden gaan uitbouwen om zo een groot kookeiland in een grote open ruimte te kunnen organiseren. Echter, na een maandje hier te hebben gewoon, zijn we wel erg fan van het stukje tuin dat we daarvoor moeten opofferen en bevalt de huidige indeling ons ook best goed. Daarmee wordt het wat lastig om de kosten voor zo'n uitbouw aan onszelf te verantwoorden. Echter hebben we nog wel steeds een nieuwe keuken nodig, aangezien de huidige op leeftijd is. Onderstaand de ruimte die het betreft. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_HyYK6ogfxN6aCn8BNqVUPin0rU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/07k2Qcn3XnnYWsu4s4mLzAiL.png?f=fotoalbum_large

We zijn voornemens de wc wat verder de hal in te halen zodat er een grotere doorgang ontstaat tussen keuken en eetkamer - zo wordt e.e.a. toch wat meer bij elkaar betrokken. Daarnaast zou het halletje aan de keuken bij de keuken getrokken worden en de deur naar de berging wordt dichtgezet. De berging wordt gesplitst in een berging en een bijkeuken, waarbij we graag ergens in de lange wand een deur verwerken. Verder komt er voor de volledigheid ook een deur tussen de berging en de bijkeuken.

Nu de indeling. Ik denk dat de meest logische indeling is, 3 hoge kasten in de ruimte van de kast in het halletje. En vervolgens langs de lange wand een aantal hoge kasten en voldoende werkblad om te werken. Langs het raam uiteraard lage kasten en werkblad. Verder denken we nog aan een bartafel met krukken tegenover waar nu het gasfornuis zit, om zo iets meer 'leefkeuken' te organiseren (ontbijt, borreltje wanneer we koken, etc). Vrouwlief zou graag alsnog met een (schier)eiland werken, maar zelf zie ik de mogelijkheden niet zo, zonder veel ruimte op te offeren.

Jullie tips, of eventueel verwijzingen naar soortgelijke situaties in dit topic? Heb al even terug zitten lezen, maar kom er nog niet gelijk uit.

It's dogged that does it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leogeran
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:33
Pepijn_S schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 22:53:
Hoi allemaal!

Mijn partner en ik hebben onlangs een gezellig nieuw appartementje gekocht, waar we ontzettend blij mee zijn! De keuken is echter wat verouderd, en omdat we allebei graag koken, willen we deze graag goed (en slim) aanpakken.

De huidige keukenruimte is vrij smal (2,90 m breed), en we willen hier graag een oven, vaatwasser én een ruime koelkast in kwijt. Om wat meer ruimte en mogelijkheden te creëren willen wij misschien de muur bij de keuken verwijderen (dit is geen draagmuur).

Onze wensen:
  • De gootsteen bij voorkeur rond dezelfde plek houden, zodat we het water niet ver hoeven te verleggen
Heeft iemand tips of ideeën voor een slimme en sfeervolle indeling in een smalle ruimte?
Bijvoorbeeld ervaringen met keukeneilanden in smallere ruimtes, of creatieve manieren om opbergruimte te creëren?

Wat is de overweging om de slaapkamer op te offeren? Wordt het appartement niet minder waard door minder kamers, wat zijn de toekomst plannen?

Is het appartement het waard om zoveel te investeren in een keuken? Of kan je het liever simpel (maar degelijk) aanpakken en bij een volgende stap het precies maken zoals je wilt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pepijn_S
  • Registratie: Augustus 2025
  • Laatst online: 27-08 13:43
leogeran schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 09:43:
[...]

Wat is de overweging om de slaapkamer op te offeren? Wordt het appartement niet minder waard door minder kamers, wat zijn de toekomst plannen?

Is het appartement het waard om zoveel te investeren in een keuken? Of kan je het liever simpel (maar degelijk) aanpakken en bij een volgende stap het precies maken zoals je wilt?
De slaapkamer in de foto was vroeger eigenlijk de eetkamer, deze was door de vorige bewoner omgetovetd tot hobby / slaapkamer, vandaar dat zo op de plattegrond staat. Er is nog een tweede verdieping waar de slaapkamers beschikbaar zijn.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• whipcheck
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18:05
Ik heb vorig jaar en dit jaar een aantal keren wat gepost maar het eindresultaat nooit gedeeld. Langs verschillende zaken geweest, verschillende offertes ontvangen, bestelling geplaatst en geannuleerd, ergens anders besteld.
  • Tot de conclusie gekomen dat onze favoriete keukenkasten bij de KVIK te koop waren.
  • Bladen moesten Taj Mahal kwartsiet worden, deze waren niet te koop via Kvik. Na verschillende offertes bij natuursteenhandel gekocht.
  • Bosch series 8 apparatuur, wijn klimaat kast, Bora, Quooker combi flex (extern bij 2 verschillende zaken gekocht).
  • Installatie gedeeltelijk zelf wilden uitvoeren met behulp met timmermannen die toch al in huis waren.
In het voorjaar werd de initieel bestelde keuken geleverd, het plan was om een ombouw van gipsplaten om de hoge kastenwand te zetten, stucen schilderen en klaar. Toen de keuken gepositioneerd was kwamen we op het idee om dezelfde kasten tot het plafond door te trekken. Hierop hebben we een aantal kast deurtjes besteld en op maat gezaagd.

Nadat alles op zijn plek stond was er nog redelijk wat ruimte over, toen bedacht om nog eens 5 lage kasten bij te plaatsen evenwijdig aan het eiland. De natuursteenhandel had nog een stuk van hetzelfde werkblad over wat mooi op de uitbreiding kon worden geplaatst.

Achterwand van lage kasten is behandeld met 2- componenten lak. Moet alleen nog een aantal randen kitten.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chaki
  • Niet online
Pepijn_S schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 22:53:
Hoi allemaal!

Onze wensen:
Wat praktische info over de ruimte:
  • We willen de huidige slaapkamer omtoveren tot eetkamer.
  • Bij het balkon zit één raam (detail 1); daar past een keukenonderdeel onder, maar geen hoge kast.
  • Rechts onderin loopt een verstevigingsbalk van 8x8 cm (detail 2).
Waterleidingen zitten aan de rechterwand; stroom kunnen we eventueel verleggen.
We hebben bij IKEA al mooie opties gezien en zijn zelf best handig, maar we lopen een beetje vast in het ontwerp. We willen het graag betaalbaar houden, maar wel goed doordacht.

Hieronder zie je een foto van de plattegrond

[Afbeelding]
We twijfelen nu tussen:
  • Een keuken(schier)eiland die met een kant tegen de muur staat, maar we zijn bang dat dit te veel ruimte inneemt of te dominant staat, al lijkt het ons wel weer gaaf.
  • Een hoekkeuken, al lijkt dat misschien weer te weinig werk- en opbergruimte te geven.

Teken een eiland in op de plattegrond op 120 cm vanaf de kasten. Of plak dat vak met tape op de grond. Hoeveel ruimte hou je over en wat wil je daarmee doen? Denk verder dan de keuken. Zitbank tegen de muur aan tafel die je niet vaak gebruikt? Meestal eten aan her barretje?
Voor mij zou een vrije doorgang naar het balkon belangrijk zijn en ik hou van een mooie grote tafel met stoelen eromheen. Dus geen eiland. Maar dat is heel persoonlijk. Het heeft ook met je leefstijl te maken. Mensen begonnen hier ook over een barretje. Alsof ik met mijn ochtendhumeur met mijn rug naar de zon naar de keuken ga zitten kijken 😒

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snaggyheadshot
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 09-09 21:43
Kan iemand een partij aanbevelen voor een goedkope bijkeuken (Nobilia/Burger oid)?

Betreft een bijkeuken met o.a. kast voor wasmachine/droger + combimagnetron/koelkast en nog wat hoge kasten met een kleine spoelbak. Hoeft allemaal dus niet zo speciaal te zijn. Heb zelf al deze Duitse partij gevonden maar vind de website nogal vaag. Kom daar uit op zo'n 3000 zonder werkblad. Thuiskeuken was een optie maar ze bieden (bewust) geen kasten aan voor wasmachines/drogers. Zat zelf te denken langs te gaan bij een XXLutz of iets dergelijks.

Van de Hornbach een offerte gekregen voor €5500 (excl. apparatuur) voor een Bauformat (was)keuken. Wat mij betreft mag het best een goedkoper merk zijn maar vind het lastig specifiek iets van een no-nonsens partij te vinden die Nobilia oid verkoopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slydornia
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-08 13:04
whipcheck schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 12:37:
Ik heb vorig jaar en dit jaar een aantal keren wat gepost maar het eindresultaat nooit gedeeld. Langs verschillende zaken geweest, verschillende offertes ontvangen, bestelling geplaatst en geannuleerd, ergens anders besteld.
  • Tot de conclusie gekomen dat onze favoriete keukenkasten bij de KVIK te koop waren.
  • Bladen moesten Taj Mahal kwartsiet worden, deze waren niet te koop via Kvik. Na verschillende offertes bij natuursteenhandel gekocht.
  • Bosch series 8 apparatuur, wijn klimaat kast, Bora, Quooker combi flex (extern bij 2 verschillende zaken gekocht).
  • Installatie gedeeltelijk zelf wilden uitvoeren met behulp met timmermannen die toch al in huis waren.
In het voorjaar werd de initieel bestelde keuken geleverd, het plan was om een ombouw van gipsplaten om de hoge kastenwand te zetten, stucen schilderen en klaar. Toen de keuken gepositioneerd was kwamen we op het idee om dezelfde kasten tot het plafond door te trekken. Hierop hebben we een aantal kast deurtjes besteld en op maat gezaagd.

Nadat alles op zijn plek stond was er nog redelijk wat ruimte over, toen bedacht om nog eens 5 lage kasten bij te plaatsen evenwijdig aan het eiland. De natuursteenhandel had nog een stuk van hetzelfde werkblad over wat mooi op de uitbreiding kon worden geplaatst.

Achterwand van lage kasten is behandeld met 2- componenten lak. Moet alleen nog een aantal randen kitten.

***members only***
Ziet er mooi uit hoor. Zijn de ladenkasten/fronten van je kookeiland ook van Kvik? Ik had ze eigenlijk net van de shortlist afgehaald maar dit ziet er wel strak uit. Welk type en kleur is het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whipcheck
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18:05
slydornia schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 17:07:
[...]

Ziet er mooi uit hoor. Zijn de ladenkasten/fronten van je kookeiland ook van Kvik? Ik had ze eigenlijk net van de shortlist afgehaald maar dit ziet er wel strak uit. Welk type en kleur is het?
thanks

Het eiland is MANO arizona beige
Kasten zijn CORISA dark oak

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Nu online
snaggyheadshot schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 16:56:
Kan iemand een partij aanbevelen voor een goedkope bijkeuken (Nobilia/Burger oid)?

Betreft een bijkeuken met o.a. kast voor wasmachine/droger + combimagnetron/koelkast en nog wat hoge kasten met een kleine spoelbak. Hoeft allemaal dus niet zo speciaal te zijn. Heb zelf al deze Duitse partij gevonden maar vind de website nogal vaag. Kom daar uit op zo'n 3000 zonder werkblad. Thuiskeuken was een optie maar ze bieden (bewust) geen kasten aan voor wasmachines/drogers. Zat zelf te denken langs te gaan bij een XXLutz of iets dergelijks.

Van de Hornbach een offerte gekregen voor €5500 (excl. apparatuur) voor een Bauformat (was)keuken. Wat mij betreft mag het best een goedkoper merk zijn maar vind het lastig specifiek iets van een no-nonsens partij te vinden die Nobilia oid verkoopt.
Je zou voor je beeldvorming bij iKook kunnen gaan kijken. No-nonsense en Nobelia, ik weet alleen niet of ze wasmachinekasten in het assortiment hebben. Misschien moet je op zoek naar wasmachinekasten en daar passende hoge kasten bij uitzoeken. Of je kiest een passende kast binnen het assortiment en laat die door een timmerman verstevigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hanneke_vl
  • Laatst online: 01-09 09:45
snaggyheadshot schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 16:56:
Ik zag bij de SuperKeukens in de showroom ergens een bijkeukenopstelling met wasmachine. En die hebben Nobilia dacht ik? In ieder geval Schueller, maar ze hadden drie leveranciers totaal en ik dacht dat Nobilia een van de andere twee was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andreklein
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 03-09 14:57
Inmiddels ben ik enige tijd bezig met het zoeken van een keuken. Hierbij uitgekomen op het Italiaanse merk Snaidero. (prachtig) en ook voor nette prijs denken wij.

Nu vraagt deze zaak om te betalen via SafeBetalen. https://www.safebetalen.nl/. Dit werkt als een bankgarantie. Je betaald dus het volledige bedrag daags voor levering en de keukenzaak krijgt dit bedrag pas na 100 % oplevering. Iemand hier ervaringen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• big bang
  • Registratie: November 2012
  • Nu online
andreklein schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 12:31:
Inmiddels ben ik enige tijd bezig met het zoeken van een keuken. Hierbij uitgekomen op het Italiaanse merk Snaidero. (prachtig) en ook voor nette prijs denken wij.

Nu vraagt deze zaak om te betalen via SafeBetalen. https://www.safebetalen.nl/. Dit werkt als een bankgarantie. Je betaald dus het volledige bedrag daags voor levering en de keukenzaak krijgt dit bedrag pas na 100 % oplevering. Iemand hier ervaringen mee?
Verschil met een bankgarantie is dat het dan op jouw naam blijft staan; je kunt er alleen niet bij. Safebetalen zegt (bron) gebruik te maken van online payment platform (ook marktplaats maakt daar bijvoorbeeld gebruik van). Dat is een derdegelden rekening, waarbij het geld dus niet meer op jouw naam staat en je dus ook de controle kwijt bent.

It's time to play the music, it's time to light the lights

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:54
Inmiddels de Siematic dealer geannulleerd, dat ging hem niet worden. Verder gegaan met een maatwerk leverancier uit het noorden. Deze was heel concurerend qua prijs en heeft naar ons idee een mooi ontwerp neer gezet. We gaan waarschijnlijk toch voor donker eiken. Qua apparatuur hoeven we nergens concessies te doen en kunnen we voor de mooiste apparatuur gaan, Siemens Studioline overs, Liebherr koelkast en vriezer.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oBnKy6kxmSNtAWmEQ7ab34zgfpw=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/SzLFf33xK2VeeQQnPMueftxc.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h_OjCRFimp7m3mGNa4o9wFSykc8=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/lMsn8qA6kD8DQXQ6HDy9bhzN.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hN8lny_FRUCbSoQymKXjKZrUhw4=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/ylxxpP7yGRzIGqLvmaXuoN9R.png?f=fotoalbum_tile

Members only:

Qua apparatuur hebben we nu het volgende gekozen:
Combi-Bakoven 60cm: Siemens Studioline HM978GNB1
Stoomoven 45cm: Siemens studioline CS958GCB1
Vaatwasser: Siemens SX75Z802BE
Koelkast: Liebherr IRBAc 5190 Peak
Vriezer: Liebherr SIFNAe 5188 Peak
Kookplaat: Bora X Pure
Quooker Combi+

We overwogen voor de kookplaat nog een de Opera Nivel 930, ivm extra kookzone. Maar de kookzones zelfs zijn 19x19cm en daardoor best klein, op de Bora zijn deze 23x23cm. De bora is ook iets goedkoper dus gaan we daarvoor. Iemand nog andere tips?

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidrrr
Ziet er prachtig uit. Maar man wat een prijzen zijn dat toch. Geen wijnklimaatkast? Wij hebben die niet genomen trouwens maar lijkt ook wel standaard tegenwoordig. En heb je een dieper blad genomen dan standaard? Dat is indien mogelijk voor mij eis 1. Wij hebben de x pure ook trouwens. De matte versie. Ik vind hem top maar ik ben geen keukenprins. Voldoet voor ons prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
Davidrrr schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 15:16:
Ziet er prachtig uit. Maar man wat een prijzen zijn dat toch. Geen wijnklimaatkast? Wij hebben die niet genomen trouwens maar lijkt ook wel standaard tegenwoordig. En heb je een dieper blad genomen dan standaard? Dat is indien mogelijk voor mij eis 1. Wij hebben de x pure ook trouwens. De matte versie. Ik vind hem top maar ik ben geen keukenprins. Voldoet voor ons prima.
Wij drinken geen alcohol dus voor ons niet nodig :) Blad diepte is nog wel een goede inderdaad om te checken, helemaal niet aan gedacht!
Betreft prijzen begonnen wij op een budget van 40k... maar als je dan echt je wensen gerealiseerd wilt hebben kom je dus echt fors hoger uit. 40k is mogelijk, maar dan moeten wij het hout fineer laten varen, lagere kwaliteit apparatuur kiezen en minder lades, en geen Siematic of maatwerk maar een meer standaard keukenmerk kiezen. Mijn vrouw wilde echt een eye catcher dus die plundert haar spaarrekening :D We hebben ook nog offertes gehad van nog meer maatwerk gerichte keukens met een echt one-off design maar dan gingen we nog ver over de 60k heen....

[ Voor 6% gewijzigd door ChiLLeR op 08-08-2025 15:24 ]

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmpone
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 10-09 21:59
@ChiLLeR welke maatwerk leverancier is dat? Ik ben zelf ook op zoek naar iemand die kan meedenken over een ontwerp en het ook realiseren ;)

keukens en betalen, altijd een gedoe. Ik betaal pas bij/na oplevering eerder niet. Dan maar geen keuken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidrrr
Prima toch. Lekker zelf weten waar je het aan uitgeeft 😀.

Ja dat blad is een stokpaardje van me. Het kan niet altijd kijken naar een lay-out maar als het kan zou ik dat echt overwegen. Ga maar eens in een keukenwinkel kijken en de verschillen ervaren. Die 10 of 20 cm maakt het gevoelsmatig veel ruimer voor een beperkte meerprijs.

[ Voor 3% gewijzigd door Davidrrr op 08-08-2025 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
Davidrrr schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 15:16:
Dit betreft eikmeester.nl, die doen dus vooral Japandi stijl, wij waren ook redelijk ver met femkeido.nl maar dat ging echt te ver over ons budget heen, of we moesten concessies doen waardoor we dan toch niet kregen wat we voor ogen hadden.

[ Voor 4% gewijzigd door ChiLLeR op 08-08-2025 15:57 ]

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmpone
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 10-09 21:59
Ah top, bedankt (je zou als je nog zin hebt, hier ook nog eens kunnen kijken https://www.ecokeukens.nl/)
zijn wel tot 18 augustus gesloten. Ze kunnen ook alles maken precies hoe jij wil. Ik gok een beetje dat die rond dezelfde prijzen uitkomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rover12345
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 14:44
Ik zou stolwanden/pilaren niet tot grond laten lopen - mensen klagen over dat dat lastig schoonmaakt

Weet je zeker dat je dat allemaal greeploos wil? Vaatwasser? Ik gebruik push to open niet van mijn vaatwasser.

Zelf stoomoven en bakoven genomen en magnetronnetje in een kast weggewerkt. Combi magnetron/oven is mij te klein of maar 600watt.

[ Voor 6% gewijzigd door rover12345 op 08-08-2025 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
rover12345 schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 16:34:
[...]

Ik zou stolwanden/pilaren niet tot grond laten lopen - mensen klagen over dat dat lastig schoonmaakt

Weet je zeker dat je dat allemaal greeploos wil? Vaatwasser? Ik gebruik push to open niet van mijn vaatwasser.

Zelf stoomoven en bakoven genomen en magnetronnetje in een kast weggewerkt. Combi magnetron/oven is mij te klein of maar 600watt.
Stolwanden bij plint vond ik ook een puntje, maar mijn vrouw vond dat nou juist nét mooi. Ik denk inderdaad dat de robot zuiger dat niet super handig vind :D

Ik vind vooral de push to open bij de koelkast een ding... het is een leuke party gadget om te kloppen op je koelkast en hij gaat open, maar vind je dat ook echt handig als je hem 3x open moet doen in 10 minuten? We gaan dat nog eens bespreken. Wellicht toch een knopje erop, scheelt ook wel in prijs van de Liebherr koelkasten, er is maar 1 serie met AutoDoor.

De magnetron hebben we in ons huidige keuken niet, en idd simpel magnetron in de garage staan. Maar toch gebruiken we die nog verrassend vaak om even iets op te warmen. Wij hebben nu 2 stoom ovens en die gebruiken we dan weer vrijwel nooit. Vandaar grote oven met magnetron functie, én airfry functie. De kleine oven dan met stoom functie indien we dat toch een keer voor iets willen gebruiken.

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidrrr
rover12345 schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 16:34:
[...]

Hoezo 600 watt dan? Wij hebben een siemens en echt niet de duurste (nu 1170 en met een offerte nog wel lager te krijgen) en die heeft al 800 watt.

Wij hebben een oven met pyrolyse en een combi oven met magnetron dus. Werkt bij ons perfect in die zin dat ik niet weet wat ik mis. Had hiervoor een losstaande magnetron. Wilde wel een Siemens want moest even groot zijn als de reguliere oven en dat is niet bij ieder merk zo. Vind het top 2 ovens te hebben. Wij hebben gekozen om geen stoom te kiezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Speedfight
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
ChiLLeR schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 16:52:
[...]

Stolwanden bij plint vond ik ook een puntje, maar mijn vrouw vond dat nou juist nét mooi. Ik denk inderdaad dat de robot zuiger dat niet super handig vind :D

Ik vind vooral de push to open bij de koelkast een ding... het is een leuke party gadget om te kloppen op je koelkast en hij gaat open, maar vind je dat ook echt handig als je hem 3x open moet doen in 10 minuten? We gaan dat nog eens bespreken. Wellicht toch een knopje erop, scheelt ook wel in prijs van de Liebherr koelkasten, er is maar 1 serie met AutoDoor.

De magnetron hebben we in ons huidige keuken niet, en idd simpel magnetron in de garage staan. Maar toch gebruiken we die nog verrassend vaak om even iets op te warmen. Wij hebben nu 2 stoom ovens en die gebruiken we dan weer vrijwel nooit. Vandaar grote oven met magnetron functie, én airfry functie. De kleine oven dan met stoom functie indien we dat toch een keer voor iets willen gebruiken.
Mooi ontwerp! Wij hebben ook eenzelfde stijl en er vanwege het schoonmaken voor gekozen om de stollen niet door te laten lopen. Geen spijt van!

Zie hier: Speedfight in "Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3"

Vaillant aroTHERM plus VWL55/6, Zehnder WHR 930 WTW, Itho Daalderop douche-WTW, SolarEdge SE6K 6610Wp, SE3000H 3160Wp, Kia EV6 GT-line RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtv
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 12:16

xtv

Weet iemand of de bladen van Jetstone zelf worden geproduceerd door Jetstone of dat ze van een andere leverancier komen?

Ik kijk bijvoorbeeld naar Taj Mahal Ceramic en dat lijkt erg veel op de Marazzi Taj Mahal. Zijn dit precies dezelfde bladen/fabrieken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Nu online
xtv schreef op zaterdag 9 augustus 2025 @ 17:35:
Weet iemand of de bladen van Jetstone zelf worden geproduceerd door Jetstone of dat ze van een andere leverancier komen?

Ik kijk bijvoorbeeld naar Taj Mahal Ceramic en dat lijkt erg veel op de Marazzi Taj Mahal. Zijn dit precies dezelfde bladen/fabrieken?
Taj Mahal is een kwartsietsoort uit Brazilië. Er zijn veel leveranciers die deze soort bieden, dus je komt het in allerlei varianten namen met de toevoeging Taj Mahal tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WAF1
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 09-09 21:57
Gisteren zijn we bij het inspiratiehuis van BSH geweest. Adviesgesprek aangevraagd met daar aan vooraf een kookdemonstratie, waarbij ze dieper in gingen op de combi-stoomoven. Er werd door een chef kok gekookt en ik heb de nodige nieuwe inzichten op gedaan.

Ik maar ook mijn man waren enthousiast over de mogelijkheden die de combi-stoomoven kan bieden. Ik was al van plan om een stoomoven te kopen maar na de demonstratie van plan voor de meest uitgebreide versie te gaan, indien mogelijk zelfs met wateraansluiting, het prijsverschil tussen met en zonder is klein. Full-steam raadde ook onze keukenadviseur aan. Onze voorkeur gaat uit naar Neff met zijn Hide en Slide deur. (Natuurlijk is een Miele of de stoomoven van Bora een uitgebreider apparaat maar daar betaal je dan ook voor. Misschien ooit over x jaar als de stoomoven bevalt. de wateraansluiting zit er dan al op zijn plek.).

Na de demonstratie kregen we persoonlijk advies over de apparatuur die we op het oog hadden. De keuze viel op een Siemens kookplaat omdat je de Neff alleen met de knop, die los zit, kan bedienen. Maar in het algemeen heeft Neff een net wat handigere indeling van bijv. de koelkast dan Siemens, ondanks dat ze technisch gelijk zijn. Door de garantievoorwaarden hebben 4 apparaten van NEFF onze voorkeur, maar het kan zijn dat we via de keukenzaak op Siemens meer korting krijgen, In dat geval gaan we voor Siemens maar wel in combinatie met een NEFF Combi-stoomoven. Onze keukenadviseur is nu op vakantie dus rustig de tijd om een en ander uit te zoeken.

Onze voorkeur voor de vriezer is een Liebehrr vanwege de langere garantie en de telecopische geleiders. En misschien gaat voor de koelkast ook daar de voorkeur naar uit maar we hebben deze nog niet gezien. Zo ouden we daarvoor kiezen dan kommen we niet aan 4 apparaten en komt de garantietermijn in het geding. Wat een .... regeling.

Ik ben dus wat aan het rondneuzen op de verschillende sites. Er blijkt voor Siemens ook een tijdelijke actie te lopen, waarbij je een gratis kerntemperatuur meter kan scoren. Voor Bosch en Neff lopen weer andere acties. Opvallend genoeg betaal je op de site voor een Neff pannenset meer dan voor een Bosch pannenset terwijl het dan om dezelfde pannen gaat. De monteurs voor Bosch, Siemens en Neff die zijn hetzelfde.

ZH, hoekwoning, 120 m3, bouwjaar 1993, enkele Quatt, hr++ glas, radiatoren, op planning na isoleren vloer, zonnepanelen, plat dak, snel warm is huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pater
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-09 13:04

Pater

Terry Tate

Dan kan ik je Ekelhoff aanraden, daar kan je gewoon apparatuur door elkaar afnemen en krijg je op alles 5 jaar garantie.

If we are all God's children, what makes Jesus so special?

Battle.net tag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotYourAverage
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 08-09 21:47
WAF1 schreef op zondag 10 augustus 2025 @ 20:34:
Gisteren zijn we bij het inspiratiehuis van BSH geweest. Adviesgesprek aangevraagd met daar aan vooraf een kookdemonstratie, waarbij ze dieper in gingen op de combi-stoomoven. Er werd door een chef kok gekookt en ik heb de nodige nieuwe inzichten op gedaan.

Ik maar ook mijn man waren enthousiast over de mogelijkheden die de combi-stoomoven kan bieden. Ik was al van plan om een stoomoven te kopen maar na de demonstratie van plan voor de meest uitgebreide versie te gaan, indien mogelijk zelfs met wateraansluiting, het prijsverschil tussen met en zonder is klein. Full-steam raadde ook onze keukenadviseur aan. Onze voorkeur gaat uit naar Neff met zijn Hide en Slide deur. (Natuurlijk is een Miele of de stoomoven van Bora een uitgebreider apparaat maar daar betaal je dan ook voor. Misschien ooit over x jaar als de stoomoven bevalt. de wateraansluiting zit er dan al op zijn plek.).

Na de demonstratie kregen we persoonlijk advies over de apparatuur die we op het oog hadden. De keuze viel op een Siemens kookplaat omdat je de Neff alleen met de knop, die los zit, kan bedienen. Maar in het algemeen heeft Neff een net wat handigere indeling van bijv. de koelkast dan Siemens, ondanks dat ze technisch gelijk zijn. Door de garantievoorwaarden hebben 4 apparaten van NEFF onze voorkeur, maar het kan zijn dat we via de keukenzaak op Siemens meer korting krijgen, In dat geval gaan we voor Siemens maar wel in combinatie met een NEFF Combi-stoomoven. Onze keukenadviseur is nu op vakantie dus rustig de tijd om een en ander uit te zoeken.

Onze voorkeur voor de vriezer is een Liebehrr vanwege de langere garantie en de telecopische geleiders. En misschien gaat voor de koelkast ook daar de voorkeur naar uit maar we hebben deze nog niet gezien. Zo ouden we daarvoor kiezen dan kommen we niet aan 4 apparaten en komt de garantietermijn in het geding. Wat een .... regeling.

Ik ben dus wat aan het rondneuzen op de verschillende sites. Er blijkt voor Siemens ook een tijdelijke actie te lopen, waarbij je een gratis kerntemperatuur meter kan scoren. Voor Bosch en Neff lopen weer andere acties. Opvallend genoeg betaal je op de site voor een Neff pannenset meer dan voor een Bosch pannenset terwijl het dan om dezelfde pannen gaat. De monteurs voor Bosch, Siemens en Neff die zijn hetzelfde.
Wij zitten qua apparatuur in hetzelfde schuitje. We hebben redelijk specifieke eisen. “Doe mij de full spec Siemens set maar” geeft me niet het gevoel dat we overal het voor ons meest handige apparaat krijgen.

Iets waar ik pas vrij laat achter kwam en waar ik nog geen keuze heb gemaakt heeft betrekking op de wateraansluiting. Het klopt dat de full spec Neff stoomoven (waar ik eerst volledig op gebrand was ivm slide&hide) een wateraansluiting heeft. Maar… hij mist een afvoer!! Dan heb je dus alsnog een reservoir met vies water, en je zult hem ook alsnog elke keer handmatig goed droog moeten maken met een spons onderin. Nu kan heel mijn plan overhoop omdat ik de hoogte van de oven had afgestemd op een slide&hide oven :+

Ik weet inmiddels dat Miele wel een afvoer heeft. Zijn er hier nog mensen met andere opties of inzichten? Missen jullie de afvoer überhaupt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChiLLeR
Dit is een goede truc van de fabrikanten om te zorgen dat ze de meeste apparatuur van hun merk verkopen. De verkoper krijgt extra korting van BSH als ze 4/5 stuks van een merk in combinatie verkopen. De klant krijgt 'extra garantie' en dit lijkt natuurlijk een win-win situatie. Totdat je heel specifiek gaat kijken en je bijv. op een Liebherr koelkast sowieso 8jaar garantie krijgt. De kookplaat van Siemens toch net iets kleinere kook zones heeft dan een Bora Pure. De keuken verkoper verteld dat hij natuurlijk niet zo goedkoop kan zijn als een internet-webshop. Ik vind het een vervelend spel wat door veel bedrijven gespeeld worden.

Wij gaan uiteindelijk ook voor de Liebherr vriezer en koelkast. Voor stoom zijn wij ook ooit overstag gegaan na een bezoek aan het inspiratie huis. Achteraf hebben wij het 1e jaar het wel gebruikt maar nu na 10 jaar gebruiken wij de stoom echt sporadisch. Het werkt wel mooi natuurlijk om even groente te garen etc, maar je moet wel de oven droogmaken/schoonmaken, je moet de stoom functionaliteit ook regelamtig ontkalken en reinigen. Dat zijn toch zaken waar je op een gegeven vanuit gemak dan toch de bloemkooltjes weer ouderwets aan het koken bent.
Wij hebben geen afvoer, maar gewoon zo'n bakje. Ik heb nooit een directe aansluiting gemist, bakje vullen is echt zo gedaan. Misschien als je echt élke dag de stoom gebruikt is het wellicht een mooie optie, maar ook al heb je afvoer, je moet toch het vocht verder uit de oven met een doekje opruimen. of je moet elke keer de 'droog' optie aanzetten.

[ Voor 12% gewijzigd door ChiLLeR op 11-08-2025 10:39 ]

>> Signature?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WAF1
NotYourAverage schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 08:02:
[...]

Wij zitten qua apparatuur in hetzelfde schuitje. We hebben redelijk specifieke eisen. “Doe mij de full spec Siemens set maar” geeft me niet het gevoel dat we overal het voor ons meest handige apparaat krijgen.

Iets waar ik pas vrij laat achter kwam en waar ik nog geen keuze heb gemaakt heeft betrekking op de wateraansluiting. Het klopt dat de full spec Neff stoomoven (waar ik eerst volledig op gebrand was ivm slide&hide) een wateraansluiting heeft. Maar… hij mist een afvoer!! Dan heb je dus alsnog een reservoir met vies water, en je zult hem ook alsnog elke keer handmatig goed droog moeten maken met een spons onderin. Nu kan heel mijn plan overhoop omdat ik de hoogte van de oven had afgestemd op een slide&hide oven :+

Ik weet inmiddels dat Miele wel een afvoer heeft. Zijn er hier nog mensen met andere opties of inzichten? Missen jullie de afvoer überhaupt?
Het klopt dat je de meest uitgbreide versie nog steeds handmatig schoon en droog moet maken en dat het apparaat daarmee de nodige aandacht vraagt. In die zin heeft inderdaad de versie met een volledige wateraansluiting van BSH maar een beperkt voordeel op de versie met de watertank. Maar door de demostratie bij te wonen zag ik ook het schoonmaken goed te doen is. Zover ik weet vang je niet vuilwater op in een reservoir maar ligt het water "gewoon" op de bodem, die je dus droog moet maken.

De kok die demonstreerde gebruikte nadat je het ergste vuil met een nat doekje had weggehaald, zowel voor de bodem van de stoomoven als voor de inductieplaat natuurazijn.Hij gebruikte daarbij als emmer een (tip) metalen wijnkoeler met water en maakte in sneltreinvaart de kookplaat en oven schoon waarna je deze dan met een theedoek afdroogt. In de uitbereide versie zit op de wanden een bepaalde laag waar je van af moet blijven of die mogen alleen met water. (Moet ik even nazoeken of vragen aan adviseur) De kok gebruikte voor zowel de inductieplaat als de stoomoven zo'n bekend geel vaatdoekje. Zolang je consequent stoomoven na afloop goed droog maakt is het allemaal goed te doen. Op de oven zit bovendien een droogstand, wat natuurlijk extra energie kost. Deze kun je dus ook tussen de verschillende programma's tussendoor gebruiken, zie het filmpje.

Wat ik hier in het forum leerde is dat een Hide &Slide deur bij het schoonmaken/droogmaken juist een voordeel is. Het is niet een doorslagevend argument om dus voor Hide eb Slide te kiezen maar wel makkelijk in mijn situatie, waarbij de oven relatief dichtbij de eetafel staat, waarbij de mensen die uit hun stoel op kunnen staan, zich dan tegen de evt. openstaande ovendeur kunnen stoten, is deze wegklapende deur wel degelijk een voordeel. In jouw situatie waar je de stoomoven mogelijk op een hogere plek dan gebruikelijk wil plaatsen is het ook een voordeel, zeker in combinatie met telecopische rails. ( De gebruikelijke plek om een (stoom)oven te plaatsen is net zo hoog als je aanrecht, je aanrecht is als het goed is op je lengte aangepast)

We denken snel dat bijv. alles van Miele en Liebehhr e.d. beter is maar ik lees ondertussen toch wel wat verontrustende berichten vooral over de after-care. Ik krijg gewoon de indruk dat de service en levensduur, gewoon niet meer is wat het ooit was. (Hangt ook van het apparaat af) Nu weet ik nog niet hoe het met BSH zit (ik ben nog met mijn onderzoekje bezig) maar een duur A-merk betekent niet automatisch kwaliteit en goede service. Ik kreeg bovendien in een eerdere zoektocht ook de indruk dat de Bora Stoomoven superieur was ten opzichte van de Miele stoomoven maar uit mijn hoofd praat je dan wel over €6000. Dan maar Siemens (BSH) voor twee of drieduizend euro afhankelijk van de versie en de toegepaste korting op de adviesprijs.

Ik praat nu even over een inductieplaat, maar ik kreeg eerder de indruk dat de after-care van Bora te wensen overliet. Eigenlijk denk ik, dat met een stoomoven van BSH, je de beste prijs/kwaliteitsvehouding hebt,.maar mijn mening kan inderdaad nog veranderen. Maar sinds de demonstratie ben ik er wel van overtuigd dat stoom toevoegen meestal echt van meerwaarde is en dat je met een full-steam oven goed kan koken, warm houden, regenereren enz. Het is ook iets wat in de horeca (denk aan biefstukrestaurant) wordt gebruikt. Ik zie dus de toegevoegde waarde en mijn man was ook enthousiast. Voor hem hoefde die stoomoven niet maar daar denkt hij na de demonstratie anders over. (Stond al vast dat deze er ging komen :+ )

PS De kok was niet weg van de Air-Fryer functie van de oven ook niet van de producten die voor de Air-Fryer zijn gemaakt. Aan die producten zijn door de fabrikant "slechte" vetten toegevoegd. Het betere alternatief is de stand grillen met ventilatielucht te gebruiken met een gewone bakplaat. (De Air-Fryer plaat hoef je dan dus niet te kopen) Eigenlijk tijdens de demostratie ontzettend veel geleerd waardoor ik de waarde van een stoomoven in zag.

ZH, hoekwoning, 120 m3, bouwjaar 1993, enkele Quatt, hr++ glas, radiatoren, op planning na isoleren vloer, zonnepanelen, plat dak, snel warm is huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WAF1
Pater schreef op zondag 10 augustus 2025 @ 22:27:
Dan kan ik je Ekelhoff aanraden, daar kan je gewoon apparatuur door elkaar afnemen en krijg je op alles 5 jaar garantie.
Op zich een hele goede tip. Ik sluit ook niet uit dat we van het bedrijf waar we mogenlijk de keuken gaan kopen ook langere verkoopgarantie geeft, we hebben nog niet over de voorwaarden gesproken. In ieder geval staat het bedrijf wat we op het oog hebben wel bekend om zijn goede service en daar betaal je dan (waarschijnlijk) ook voor. Maar de meeste keukenzaken besteden de werkzaamheden aan apparatuur logisch, wel uit aan het merk dat achter de apparatuur zit dus dan is het fijn dat ook de fabrieksgarantie goed is om evt. discussies te voorkomen. Maar de keukenzaak is inderdaad wel de partij waarmee je zaken hebt gedaan en die moeten evt. problemen oplossen, is verkopersgarantie.

PS. Ik zit nog in de fase van een goede tekening en volledige offertte. Omdat onze keukenadviseur vakantie is en wij al zijn geweest, heb ik wat meer tijd om mij in de apparatuur en andere randzaken te verdiepen. Mijn ervaring is dat een verkoper goedkopere (versies) apparatuur in zijn offertte zet om de keuken te kunnen verkopen, terwijl ik inderdaad zelf wil kiezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PhoneTech
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-09 13:25
AI1990 schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 20:26:
[...]

Mooie opstelling zo en lekker veel kastruimte. Mag ik vragen om welke winkel dit gaat?
Clear Kitchen in Bussum! Hebben nog wat aanpassingen gedaan onder andere veel meer binnenladen en een lemans opstelling in de hoekkast. Nog steeds binnen budget!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PhoneTech
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-09 13:25
ChiLLeR schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 15:07:
Inmiddels de Siematic dealer geannulleerd, dat ging hem niet worden. Verder gegaan met een maatwerk leverancier uit het noorden. Deze was heel concurerend qua prijs en heeft naar ons idee een mooi ontwerp neer gezet. We gaan waarschijnlijk toch voor donker eiken. Qua apparatuur hoeven we nergens concessies te doen en kunnen we voor de mooiste apparatuur gaan, Siemens Studioline overs, Liebherr koelkast en vriezer.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]

***members only***

Qua apparatuur hebben we nu het volgende gekozen:
Combi-Bakoven 60cm: Siemens Studioline HM978GNB1
Stoomoven 45cm: Siemens studioline CS958GCB1
Vaatwasser: Siemens SX75Z802BE
Koelkast: Liebherr IRBAc 5190 Peak
Vriezer: Liebherr SIFNAe 5188 Peak
Kookplaat: Bora X Pure
Quooker Combi+

We overwogen voor de kookplaat nog een de Opera Nivel 930, ivm extra kookzone. Maar de kookzones zelfs zijn 19x19cm en daardoor best klein, op de Bora zijn deze 23x23cm. De bora is ook iets goedkoper dus gaan we daarvoor. Iemand nog andere tips?
Zelfde apparatuur besteld! Behalve de koelkast. Daar voor een Liebherr Frans model gegaan van 90 cm breed. Ook in de peak serie. Wij hebben ook nog nooit op stoom gekookt en zijn wel nieuwsgierig. Maar de grote oven zal meer gebruikt worden denk ik. Ook voor de Pura X Pure Mat gegaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pater

Pater

Terry Tate

Voor degene die hun groente willen grillen in een stoomoven: je kan dit gewoon in een grote pan doen met een stoommandje erin.

Een stoomoven is echt een overengineered apparaat.

Battle.net tag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Nu online
Pater schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 20:41:
Voor degene die hun groente willen grillen in een stoomoven: je kan dit gewoon in een grote pan doen met een stoommandje erin.

Een stoomoven is echt een overengineered apparaat.
Wordt het dan ook een beetje knapperig?

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotYourAverage
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 08-09 21:47
De stoomoven komt er hier niet speciaal voor de zalm of de groenten, maar juist om mijn deegwaren mooier te kunnen laten rijzen en bakken (als ik niet afbak ik mijn pizzaoven buiten). Zelfgemaakte pizza, pita, naan, brood en baguette zitten hier vast in de roulatie.

Maar als ik er dan toch een heb… wil ik er wel ook mijn zalm en groenten in gaan stomen. Met liefst een knop voor een schoonmaak- en droogprogramma, zodat ik van het tweede glas goudgele wijn kan genieten in plaats van een goudgeel doekje ter hand te moeten nemen na de maaltijd.

De stoomoven wordt hier redelijk uit de loop geplaatst, dus hoewel ik ivm mijn beperkte lengte het liefst een slide&hide kies, kan de deur in theorie open blijven staan indien nodig.

En dan nu nog zo’n magische machine vinden. Hydroclean van Miele klinkt interessant, maar daar moet elke keer een volledige fles schoonmaakmiddel bij lees ik? Iemand hier ervaring mee?

@WAF1 De plaatsing van de oven vlakbij de eettafel (of achter de kookplaat bijvoorbeeld) zou ik goed over nadenken. De ovens van tegenwoordig ventileren bijna allemaal naar voren, dus daar krijg je een flinke luchtstroom, wat onprettig aan kan voelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
ChiLLeR schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 10:37:
Dit is een goede truc van de fabrikanten om te zorgen dat ze de meeste apparatuur van hun merk verkopen. De verkoper krijgt extra korting van BSH als ze 4/5 stuks van een merk in combinatie verkopen. De klant krijgt 'extra garantie' en dit lijkt natuurlijk een win-win situatie. Totdat je heel specifiek gaat kijken en je bijv. op een Liebherr koelkast sowieso 8jaar garantie krijgt. De kookplaat van Siemens toch net iets kleinere kook zones heeft dan een Bora Pure. De keuken verkoper verteld dat hij natuurlijk niet zo goedkoop kan zijn als een internet-webshop. Ik vind het een vervelend spel wat door veel bedrijven gespeeld worden.

Wij gaan uiteindelijk ook voor de Liebherr vriezer en koelkast. Voor stoom zijn wij ook ooit overstag gegaan na een bezoek aan het inspiratie huis. Achteraf hebben wij het 1e jaar het wel gebruikt maar nu na 10 jaar gebruiken wij de stoom echt sporadisch. Het werkt wel mooi natuurlijk om even groente te garen etc, maar je moet wel de oven droogmaken/schoonmaken, je moet de stoom functionaliteit ook regelamtig ontkalken en reinigen. Dat zijn toch zaken waar je op een gegeven vanuit gemak dan toch de bloemkooltjes weer ouderwets aan het koken bent.
Wij hebben geen afvoer, maar gewoon zo'n bakje. Ik heb nooit een directe aansluiting gemist, bakje vullen is echt zo gedaan. Misschien als je echt élke dag de stoom gebruikt is het wellicht een mooie optie, maar ook al heb je afvoer, je moet toch het vocht verder uit de oven met een doekje opruimen. of je moet elke keer de 'droog' optie aanzetten.
Dat is waarschijnlijk de reden dat je hem niet veel gebruikt. Als je water in bakjes moet doen en na gebruik moet klooien om de stoomoven schoon te maken dan is een stoom pan op inductie een net zo’n goede optie.
Wij hebben Miele met vaste water aansluiting en afvoer. Als je hem elke 2 dagen gebruikt hoef je de bodem niet af te drogen. Ligt inderdaad wel een paar druppels water in, maar het overgrote deel is gewoon het riool in gespoeld.

Over Mieke vs BSH, kan ik ook wel zeggen dat Miele niet zaligmakend is. De vaatwasser pomp werkt vaak niet goed omdat het bescherm kapje vaak los schiet, de kookplaat is denk ik niet beter dan BSH. Dus zou eigenlijk alleen de stoomoven aanraden, omdat die vaste water aansluiting heeft en voor de overige apparaten gewoon voordeligere net zo goede BSH producten kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WAF1
NotYourAverage schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 21:39:
De stoomoven komt er hier niet speciaal voor de zalm of de groenten, maar juist om mijn deegwaren mooier te kunnen laten rijzen en bakken (als ik niet afbak ik mijn pizzaoven buiten). Zelfgemaakte pizza, pita, naan, brood en baguette zitten hier vast in de roulatie.

Maar als ik er dan toch een heb… wil ik er wel ook mijn zalm en groenten in gaan stomen. Met liefst een knop voor een schoonmaak- en droogprogramma, zodat ik van het tweede glas goudgele wijn kan genieten in plaats van een goudgeel doekje ter hand te moeten nemen na de maaltijd.

De stoomoven wordt hier redelijk uit de loop geplaatst, dus hoewel ik ivm mijn beperkte lengte het liefst een slide&hide kies, kan de deur in theorie open blijven staan indien nodig.

En dan nu nog zo’n magische machine vinden. Hydroclean van Miele klinkt interessant, maar daar moet elke keer een volledige fles schoonmaakmiddel bij lees ik? Iemand hier ervaring mee?

@WAF1 De plaatsing van de oven vlakbij de eettafel (of achter de kookplaat bijvoorbeeld) zou ik goed over nadenken. De ovens van tegenwoordig ventileren bijna allemaal naar voren, dus daar krijg je een flinke luchtstroom, wat onprettig aan kan voelen.
Leuk om te horen hoe verschillend iedereen zijn (stoom)oven gebruikt. Wij bakken hier thuis zelden, maar wie weet gaat dat met een nieuwe (stoom)oven veranderen. Ik gebruik de oven vooral voor ovenschotels, tray baks en het bekende stookbroodje opwarmen. Nu gebruik is nog steeds een gewone oven, ik heb zelfs geen hete luchtstand. Ik moet dus ook altijd ruim de tijd nemen om de oven voor te verwarmen. Mijn oven is dus niet meer van deze tijd maar hij doet het na 33 jaar nog steeds. Nu ga ik dus voor de up grade maar om er zo ontzettend veel geld aan uit te geven is dat is nu ook weer overdreven. Als ik die kookplaat schoonmaak dan neem ik die stoomoven ook wel even mee.

We zijn voornamelijk met zijn tweeën thuis dus aan die eetafel zal niet zo snel iemand in de weg zitten. Maar het klopt dat de plek van de oven niet ideaal is maar hij zit niet in de dagelijkse loop. Maar als ik een etentje geef dan moet ik er rekening mee moeten houden dat er wel mensen zitten. Nu gebruik ik de plek waar de kastenwand, met oven in het midden,komt, als "werkplek. en dan zit ik ook niet meteen iemand in de weg. Maar inmiddels heb ik dat bureau eigenlijk niet meer nodig en is het een rommelplek. Door de oven op die plek, in een kastenwand te te kiezen, hoeft de oven niet meer onder het fornuis wat namelijk ook geen ideale plek is, zeker niet omdat tegenwoordig vaak de fysieke knoppen ontbreken en je op een schermpje moet kijken. Ook beeld ik mij in hoe onze kleinzoon dan het digitale schermpje bedient! Hij heeft de leeftijd dat hij alle kastjes open trekt en zo'n gekleurd schermpje zal beslist zijn aandacht trekken dus ook niet ideaal.

In de nieuwe indeling komen onder het fornuis laden van 75 cm. Er zit dus een stukje maatwerk in.de gewenste indeling. Maar het klopt dat ik ook na de verbouwing niet de ideale keuken zal gaan krijgen en daarom was het maken van de beste indeling best lastig. Maar inmiddels zijn we op de goede weg, maar de definitieve tekeningen en offertes zijn nog niet klaar. Ondertussen overweeg ik wel omdat de vloer open gaat, vloerverwarming, om de benodigde leidingen te trekken om indien gewenst, ooit wel een volwaardige stoomoven te kunnen plaatsen. Maar maar eens uitvinden hoe vaak ik de stoomfunctie van de stoomoven ga gebruiken en dan is alleen een stoomoven met wateraansluiting de eerste jaren voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• empl0de
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 09-09 11:01
Hallo,
Ik heb een vraagje voor mensen die wellicht ook een IKEA keuken via bouwdepot hebben gekocht.

Ik ben bezig met het aanschaffen van een keuken, enkel nu bij het laatste gedeelte verteld IKEA mij dat ze enkel een proforma factuur kunnen sturen als ik akkoord ga - enkel na een check met mijn hypotheek verstrekker, accepteren die dus geen proforma

Nu vind ik het zelf bijzonder dat het een proforma zou moeten zijn?
Heeft iemand hier ervaring mee?
Ik heb mijn vraag ok nog weer een bij IKEA neer gelegd, maar die reageren wat langzaam

bij voorbaat dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WAF1
empl0de schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 11:56:
Hallo,
Ik heb een vraagje voor mensen die wellicht ook een IKEA keuken via bouwdepot hebben gekocht.

Ik ben bezig met het aanschaffen van een keuken, enkel nu bij het laatste gedeelte verteld IKEA mij dat ze enkel een proforma factuur kunnen sturen als ik akkoord ga - enkel na een check met mijn hypotheek verstrekker, accepteren die dus geen proforma

Ik heb mijn vraag ok nog weer een bij IKEA neer gelegd, maar die reageren wat langzaam

bij voorbaat dank!
Ik snap je vraag niet helemaal, maar mogenlijk heb je wel wat aan mijn antwoord.

Met een proforma factuur leg je je vast dat je inderdaad de keuken wel gaat kopen maar het is geen rechtgeldige factuur. Deze zal door de hypotheek verstrekker dus niet geacepteerd worden als factuur en dan zullen ze niet tot betaling over te gaan. Hoe je het wel moet regelen dat moet je met je hypotheekversterkker overleggen. Maar eerst moet je even met Ikea overleggen ze hebben dit echt wel vaker aan de hand gehad. Je kunt met een bouwdepot dus niet rechtstreeks op ikea.nl bestellen als je dat zou willen.

https://www.ikea.com/nl/n...fc-8bb4-816e39953e74.html

Tekst van een willekeurige bank:

Betalen uit een bouwdepot doe je zo
Om facturen te kunnen betalen vanuit je bouwdepot, ontvang je een declaratieformulier van je geldverstrekker. Dit formulier stuur je per post of via e-mail weer terug, samen met de door jou ondertekende kopieën van de betreffende rekeningen. Je kunt het bedrag rechtstreeks aan de leverancier laten uitkeren. Betaal je de rekening(en) eerst zelf? Dan maakt de geldverstrekker het geld direct naar jou over.

Dit kan je waarschijnlijk ook bij je eigen bank opzoeken.

[ Voor 15% gewijzigd door WAF1 op 12-08-2025 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieda
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
toen ik met Ikea in gesprek ging over een keuken is dit een van de eerste dingen die mij werd gezegd, dat ze alleen een offerte en een definitieve factuur sturen en dat dit niet samengaat met een bouwdepot. jammer dat ze daar zo laat pas in het proces mee komen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maussert
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10-09 23:27
empl0de schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 11:56:
Hallo,

bij voorbaat dank!
Indien je de financiële middelen hebt, zou je de keuken zelf kunnen ‘voorschieten’ en dan zodra je de factuur hebt jezelf terug laten betalen vanuit het bouwdepot. Tenminste zo heb ik jaren geleden dat ook wel eens gedaan met het bouwdepot dat we destijds hadden. Ging niet om een IKEA keuken, maar dat zou niet uit moeten maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adrenaline0182
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10-09 15:17
Ik ben op dit moment bezig om voor de derde keer in mijn wooncarriere een huis te kopen, maar dit is de eerste keer dat ik hem 'zelf bouw' (ik laat de woning zelf bouwen, zelf sla ik nog geen spijker in een muur). De vorige 2 keer kocht ik een keuken bij Keukenmaxx. Over de keukens tevreden, over de service na 2 jaar een stuk minder. Ik ben recent bij Clearkitchen geweest voor een offerte, maar schrok toch wel enorm van het bedrag. Om mij heen krijg ik vaak het advies om vooral eens in Duitsland een keuken te gaan kopen. Heeft iemand hier ervaring mee? Scheelt dat veel in geld en service?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janpietertje89
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16:53
Adrenaline0182 schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 13:50:
Ik ben op dit moment bezig om voor de derde keer in mijn wooncarriere een huis te kopen, maar dit is de eerste keer dat ik hem 'zelf bouw' (ik laat de woning zelf bouwen, zelf sla ik nog geen spijker in een muur). De vorige 2 keer kocht ik een keuken bij Keukenmaxx. Over de keukens tevreden, over de service na 2 jaar een stuk minder. Ik ben recent bij Clearkitchen geweest voor een offerte, maar schrok toch wel enorm van het bedrag. Om mij heen krijg ik vaak het advies om vooral eens in Duitsland een keuken te gaan kopen. Heeft iemand hier ervaring mee? Scheelt dat veel in geld en service?
Zover ik begrepen heb is er tegenwoordig steeds minder verschil tussen NL en DE omdat de "Mandemakers groep" ook daar steeds meer opgekocht heeft.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Pater

Pater

Terry Tate

Ik ben afgelopen zaterdag in Duitsland geweest bij Ekelhoff. Ik vond het gesprek een stuk aangenamer dan bij een Nederlandse keukenboer, zoals Keukenconcurrent. Sowieso mooi om veel hoogwaardige keukens te zien staan, daar krijg je inspiratie van. We hadden van te voren een zandkleurig composieten blad in gedachten, of eventueel het Taj Mahal graniet, maar we zagen daar toch een plaatje van een werkblad. Mijn vrouw en ik waren daar beide he-le-maal weg van.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JxsvCvZfojTJ772o91awyzQ7uBk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/41bvvkcwLdXGBhOT7vvzz4wr.png?f=fotoalbum_large

Ik had van te voren ons wensenlijstje opgestuurd, zodat de verkoper voorbereid was. We hebben daar een goed gesprek met de hem gehad, ik merkte wel dat hij ons richting SieMatic aan het praten was. Toen we uiteindelijk de prijs daarvan te horen kregen, schrokken we wel.
Hij stelde voor om later deze week met een gewijzigde offerte te komen en deze met een Ballerina-opstelling te komen. Gezien de goede naam en kwaliteit van dit merk was ik erg benieuwd waar hij mee zou komen.

Zo is hij geworden:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F9DDPfrPDbb8o6Ga4p92UKgsQ0o=/800x/filters:strip_exif()/f/image/WRveOf1rmD4RHZiW2RvfEGal.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UGSm5-FTBa5TzBAO6HWJIBODi1w=/800x/filters:strip_exif()/f/image/INdZMZsYxMRuvj0KIAcYPNqw.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jAl-uutWuX2hbGUqCKrjidUAmuY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/GPGIn4nlFwfMxcmWE9YJDD7C.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W_GhR8aqxuJh6o1T1uF-iIFodFs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/wDiWRZqwf5jnArAVOL5ZDDTt.png?f=fotoalbum_large

Specificaties:
- In de hoge kasten zit een losse inbouw koelkast en vriezer. Er zitten lades in de andere hoge kasten (3 lades per kast).
- Hoogglans wit
- Stopcontact weggewerkt in een lade in het keukeneiland
- Stopcontact weggewerkt aan de zijde van de bar naast het kastje (en de rechter barkruk)

Apparatuur:
- Inductie met afzuiging, Bora X Pure (afzuiging met plasmafilter)
- Koelkast, Miele K7747C
- Vriezer, Miele FNS7740D
- Vaatwasser XXL, Siemens IQ500
- Oven met magnetronfunctie, Siemens IQ700
- Spoelbak, Blanco Claron 500-U
- Quooker Fusion Round Combi met CUBE

Members only:

Battle.net tag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adrenaline0182
Pater schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 17:33:
Ik ben afgelopen zaterdag in Duitsland geweest bij Ekelhoff. Ik vond het gesprek een stuk aangenamer dan bij een Nederlandse keukenboer, zoals Keukenconcurrent. Sowieso mooi om veel hoogwaardige keukens te zien staan, daar krijg je inspiratie van. We hadden van te voren een zandkleurig composieten blad in gedachten, of eventueel het Taj Mahal graniet, maar we zagen daar toch een plaatje van een werkblad. Mijn vrouw en ik waren daar beide he-le-maal weg van.

[Afbeelding]

Ik had van te voren ons wensenlijstje opgestuurd, zodat de verkoper voorbereid was. We hebben daar een goed gesprek met de hem gehad, ik merkte wel dat hij ons richting SieMatic aan het praten was. Toen we uiteindelijk de prijs daarvan te horen kregen, schrokken we wel.
Hij stelde voor om later deze week met een gewijzigde offerte te komen en deze met een Ballerina-opstelling te komen. Gezien de goede naam en kwaliteit van dit merk was ik erg benieuwd waar hij mee zou komen.

Zo is hij geworden:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Specificaties:
- In de hoge kasten zit een losse inbouw koelkast en vriezer. Er zitten lades in de andere hoge kasten (3 lades per kast).
- Hoogglans wit
- Stopcontact weggewerkt aan de zijde van de bar naast het kastje (en de rechter barkruk)

Apparatuur:
- Koelkast, Miele K7747C

***members only***
Zeker een hele mooie keuken en wat een informatieve bijdrage, dank! Al moet ik eerlijk zeggen dat de prijs mij tegenvalt. Voor dat geld was je hier ook wel geslaagd vermoed ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitashi
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15:01

[Afbeelding]

Zo is hij geworden:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Specificaties:
- Hoogglans wit

Apparatuur:
- Koelkast, Miele K7747C

***members only***
Bedenk wel wat voor gigantische (mooie) keuken je er voor terug hebt!

Zo te zien heb je vantevoren contact gehad, wensen doorgegeven en een afspraak gemaakt? Ik ben ook van plan die kant op te gaan maar merk dat het meestal redelijk overweldigend is om in 1 keer te beslissen bij een zaak, heb je nog tips met hoe voor te bereiden?

• Janpietertje89
Wij zitten in de markt voor een inductieplaat met afzuiging voor onze nieuwe keuken. Nu zag ik dat de Bora's bij de recente test van de consumentenbond ingehaald zijn door zowel de Siemens, Bosch en AEG platen met afzuiging, voornamelijk op het gebied van kookprestaties (snelheid/efficientie en gelijkmatige verhitting van de zones) doet Bora het toch een stukje slechter. Toch zie ik in dit topic in de recente geposte opstellingen nog veel Bora Puru's langskomen. Zijn er hier mensen die recent dezelfde overweging gemaakt hebben en wat inzicht kunnen geven waarom ze toch voor Bora of juist een alternatief gegaan zijn?

• rover12345
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 14:44

[Afbeelding]

Zo is hij geworden:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Specificaties:
- Hoogglans wit

Apparatuur:
- Koelkast, Miele K7747C

***members only***
Ik zou voor dit bedrag ook een maatwerk offerte opvragen. Heb voor dat bedrag zelfde opstelling een keuken met hout fineer, ronde hoeken op eiland (best dure optie) en nog Liebherr klimaatkast van 1.80m. Blad tak mahal met allerlei bewerkingen (afrondingen, dubbel blad idee, ronde hoeken).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChiLLeR

[Afbeelding]

Zo is hij geworden:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Specificaties:
- Hoogglans wit

Apparatuur:
- Koelkast, Miele K7747C

***members only***
Ik vind het een hele goede prijs kijkend naar de afmetingen van je keuken en de apparatuur prijzen. Dit krijg je met maatwerk echt niet voor deze prijs. Opzich is hoogglans wit natuurlijk geen dure afwerking dus dat is sowieso een voordeel. Maar als ik dan zie dat ik 60k betaal voor vergelijkbare afmetingen met eiken fineer vind ik dat een groot verschil!
De Bora Pure is niet met plasmafilter toch, of is dat een extra optie? De Miele koelkasten en vriezer lijken bizar veel op Liebherr, ik vermoed dat Liebherr ze produceert met een Miele badge :)

>> Signature?

• Adrenaline0182
rover12345 schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 09:26:
[...]

Ik zou voor dit bedrag ook een maatwerk offerte opvragen. Heb voor dat bedrag zelfde opstelling een keuken met hout fineer, ronde hoeken op eiland (best dure optie) en nog Liebherr klimaatkast van 1.80m. Blad tak mahal met allerlei bewerkingen (afrondingen, dubbel blad idee, ronde hoeken).
En mag ik zo vrij zijn om te vragen bij welke winkel je dit hebt besteld?

Overweeg zelf om eens naar een minder grote keukenzaak te gaan dan de bekende Ekelhoff, omdat ik denk dat zij toch voor 99% Nederlanders helpen en hun prijzen daar stiekem op aanpassen. Ik vond gister bijvoorbeeld: https://kuechenstudioschnieders.de. Op de homepagina staat: Onze moderne keukens zijn tenminste 30% goedkoper dan in Nederland. Ik denk dan om mijn ontwerp gewoon van tevoren eens op te sturen met daarbij de apparatuur die ik er graag in wil om te kijken wat zij op voorhand ramen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Roy
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:12

Roy

Hobbies?

Wij hebben onze nieuwe keuken bijna af, moeten alleen nog even het koffienisje afmaken (tegels, spotjes en planken ophangen).

We zochten naar een keuken met hout(kleurige) frontjes en een zwart (granieten) blad. En we wouden een combinatie tussen gedeeltelijk greeploos en gedeeltelijk met greepjes. Verder hadden we het ontwerp al helemaal zelf gemaakt, en ging het dus vooral om materiaalkeuzes.

We zijn bij drie keukenwinkels geweest; Ekelhoff, Superkeukens en Oude Booyink (Oldenzaal). En bij die laatste werden we het beste geholpen. Ekelhoff vind ik niet fijn, die pushen heel erg in een bepaalde richting en vertellen vooral wat zij mooi vinden (heb er al 2 keer eerder een keuken met familie gekocht, en toen was het precies hetzelfde...), Superkeukens had niet zoveel tijd en duurde erg lang. Bij Oude Booyink werden we erg goed geholpen, alles was mogelijk (ook qua apparatuur, ik kon gewoon de artikelnummers doorgeven die ik graag wou), mochten frontjes meenemen naar huis om de kleur te checken, en konden nog heel lang aanpassingen maken aan het ontwerp.

Dit is het geworden, heel erg blij mee :) :
Members only:

Inderdaad...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pater

Pater

Terry Tate

Ik had inderdaad uitgebreid voorwerk gedaan!

Ik had eerder al iets gepost (Hier en hier). Daarnaast had ik al wat voorwerk gedaan door te kijken wat de apparatuur zou gaan kosten die ik eerst op het oog had. Dat zou op zijn goedkoopst (dus laagste prijs op het internet) EUR 9.000 kosten. Ik had bij Thuiskeukens.nl gekeken wat de kasten zouden kosten als we voor Häcker-kasten zouden gaan, dat kwam op 15k uit. Het initiele werkblad zou 5k kosten, maar degene die we nu willen, Diorite Green, zou 7k kosten. Dus zonder installatie zou ik voor dit al EUR 31k kwijt zijn.

Wat het nu duurder maakt, is het volgende:
- We gaan nu voor een miele koelkast en een miele vriezer (van maar liefst 177cm ipv 87cm)
- Een bora kookplaat met afzuiging en een plasmafiltervs een Miele kookplaat met afzuiging
- Aanpassing van de ladekasten, waarbij er nu twee bij zitten van 110 cm.
- Verschillende elektrapunten in het keukeneiland (in de lade en onder de bar)
- De kasten aan de wand zijn 65 cm diep vs 60 normaal
- Een spatwand van 20 cm

Volgens mij komt de apparatuur daarmee op 12k uit (rekening houdend met plasmafilter), elektra rond de 500 en de spatwand rond de 500 a 1.000. Ballerina is redelijk in lijn met Häcker.

Dus dan zit je al snel op EUR 35k en dan moet je het nog laten installeren. Dus misschien dat ik 1 of 2k teveel betaal, maar als ik het op de keeper beschouw, ben ik toch wel tevreden.

Ter vergelijk, de Rotpunkt keuken van Akzent küchen kwam uit op EUR 37.470.
Mijn broer kwam met een offerte van Keukenloods uit 2023 aanzetten voor een iets kleinere keuken (4 hoge kasten, een keukeneiland van 300 cm en een tussenstuk bij de hoge kasten van 180 cm), die zaten op EUR 35k voor een Nobilia keuken.

Wij hadden ook een meubelbouwer gevraagd, maar die kwam met een prijs van de kasten aanzetten van EUR 22k en dan moesten wij nog de apparatuur en werkblad nog regelen. Daarnaast zou ze de installatie uurtje factuurtje in rekening brengen. Dus dat was ook niet echt een aantrekkelijke optie.
Ik vind het gewoon fijn om alles bij 1 adres te hebben, want dan heb je achteraf geen gezeur als er iets is, je hebt immers maar met 1 partij te maken. Anders krijg je dat ze geheid naar elkaar gaan wijzen.
Janpietertje89 schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 09:00:
Wij zitten in de markt voor een inductieplaat met afzuiging voor onze nieuwe keuken. Nu zag ik dat de Bora's bij de recente test van de consumentenbond ingehaald zijn door zowel de Siemens, Bosch en AEG platen met afzuiging, voornamelijk op het gebied van kookprestaties (snelheid/efficientie en gelijkmatige verhitting van de zones) doet Bora het toch een stukje slechter. Toch zie ik in dit topic in de recente geposte opstellingen nog veel Bora Puru's langskomen. Zijn er hier mensen die recent dezelfde overweging gemaakt hebben en wat inzicht kunnen geven waarom ze toch voor Bora of juist een alternatief gegaan zijn?
De reden hiervoor is twee:
- De sleuf van de Siemens en Miele is rechthoekig en werkt daardoor minder efficient. Met name in de hoeken is de aanzuiging minder en moet hij harder zuigen voor hetzelfde resultaat. Dat maakt hem luidruchtig. Daarnaast zijn de filters lastiger schoon te krijgen.
- Belangrijkste reden is: de bediening van de kookplaat is ingebouwd in het onderste gedeelte van de kookplaat. Die loopt over de hele breedte. Maar daardoor ben je een heel stuk van je kookplaat kwijt waarop je een pan kwijt kunt. Dat heeft de Bora niet, de kookplaat loopt over ongeveer de hele diepte, omdat de bedieningsplaat in het midden zit, onder de afzuiging.

Battle.net tag

• jorn188
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 10-09 13:12
Wij hebben een complete factuur gehad en 10% aanbetaald. Keuken wordt eind Augustus geplaatst en geleverd.

Vorige keer dat we een keuken kochten hebben we alles van tevoren netjes betaald. Achteraf gezien slimmer geweest om 10% achter te houden omdat de verlichting pas maanden laten werd geplaatst. Er was geen noodzaak voor de leverancier om dit op te lossen.
We kopen bij Keukenloods/DMG. Tot dusver zeer tevreden maar altijd goed om een slag om de arm te houden mocht de installatie verkeerd gaan.

Kunnen we zomaar 10% achterhouden of zijn we verplicht om alles bij levering te betalen?

[ Voor 10% gewijzigd door jorn188 op 14-08-2025 11:08 ]

• Spherix
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-09 23:23
Als alles bij levering geleverd is en je voorwaarden verder helder zijn lijkt dat me wel.

Als er incompleet geleverd is, is het vaak een ander verhaal.

• Janpietertje89
Pater schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 11:00:

De reden hiervoor is twee:
- De sleuf van de Siemens en Miele is rechthoekig en werkt daardoor minder efficient. Met name in de hoeken is de aanzuiging minder en moet hij harder zuigen voor hetzelfde resultaat. Dat maakt hem luidruchtig. Daarnaast zijn de filters lastiger schoon te krijgen.
- Belangrijkste reden is: de bediening van de kookplaat is ingebouwd in het onderste gedeelte van de kookplaat. Die loopt over de hele breedte. Maar daardoor ben je een heel stuk van je kookplaat kwijt waarop je een pan kwijt kunt. Dat heeft de Bora niet, de kookplaat loopt over ongeveer de hele diepte, omdat de bedieningsplaat in het midden zit, onder de afzuiging.
Duidelijk. Viel me op dat die Bora voor het onderdeel "koken en bakken", wat toch wel de kernfunctie van het hele apparaat is maar een 6.4 krijgt terwijl de Siemens/Bosch/AEG's daar allemaal een 7.9 scoren. Slechte warmteverdeling enzo. Maar de praktische voordelen zoals hierboven genoemd wegen voor jou dus zwaarder.

• Pater

Pater

Terry Tate

Ik kreeg de demo te zien en het werkte in mijn opzicht goed. Daarnaast zit er ook een functie in die het vermogen verlaagt als het water kookt. Erg handig, want dat gaat bij mij nog wel eens mis, zeker als ik met meerdere pannen werk.

Battle.net tag

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WAF1
Janpietertje89 schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 09:00:
Ik denk dat veel forumleden hier tegen deze keuze aanlopen. Ik denk dat Bora Pure beter is met haar afzuiging en dat bijv. Siemens beter is qua kookprestaties, als ik het forum doorspit.

el flaco in "Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3"
josefine in "Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3"

Maar de Bora Pura is gewoon qua looks een mooie plaat en het vetfilter makkelijk schoon te maken. Maar na mijn "onderzoekje" destijds ik toch enige twijfels over de service die Bora geeft mocht er ooit iets kapot gaan maar ik weet nog niet of de service van Siemens dan wel beter is. Mijn conclusie is kijk vooral naar welke eigenschappen jij het belangrijkste vindt. Het evt. prijsverschil dat weet ik niet uit mijn hoofd. Natuurlijk speelt in het geval van BSH de garantie op overige apperatuur ook een rol bij een evt. beslissing.

P.S. Omdat wij in de verwachte kookopstelling geen kookeiland krijgen, kiezen wij uiteindelijk voor geen afzuiging in de kookplaat en afzuiging naar buiten. Dit geeft zowel op de kookplaat om te koken, als onder de kookplaat meer plek. De afzuiging wordt dan weggewerkt in een bovenkastje.

• AI1990
  • Laatst online: 04-09 07:22
PhoneTech schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 16:56:
[...]

Clear Kitchen in Bussum! Hebben nog wat aanpassingen gedaan onder andere veel meer binnenladen en een lemans opstelling in de hoekkast. Nog steeds binnen budget!!
Dank je wel!! Alvast heel veel plezier met jullie keuken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidrrr
Ben geen kookexpert. Wij hebben de Bora X Pure mat. Kan niet vergelijken maar geregeld 3 of meer pannen op en zou niet weten wat beter zou moeten. Ik vind het geluid goed te doen maar zeker op hogere stand al aardig wat geluid maken. Hoorde ook dat dat bij een Siemens een stuk meer was. Zou dat wel vervelend vinden als ik sta te koken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mv_ak
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 10-09 18:25
WAF1 schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 12:34:
[...]

Eigenlijk denk ik, dat met een stoomoven van BSH, je de beste prijs/kwaliteitsvehouding hebt,.maar mijn mening kan inderdaad nog veranderen. Maar sinds de demonstratie ben ik er wel van overtuigd dat stoom toevoegen meestal echt van meerwaarde is en dat je met een full-steam oven goed kan koken, warm houden, regenereren enz. Het is ook iets wat in de horeca (denk aan biefstukrestaurant) wordt gebruikt. Ik zie dus de toegevoegde waarde en mijn man was ook enthousiast. Voor hem hoefde die stoomoven niet maar daar denkt hij na de demonstratie anders over. (Stond al vast dat deze er ging komen :+ )

PS De kok was niet weg van de Air-Fryer functie van de oven ook niet van de producten die voor de Air-Fryer zijn gemaakt. Aan die producten zijn door de fabrikant "slechte" vetten toegevoegd. Het betere alternatief is de stand grillen met ventilatielucht te gebruiken met een gewone bakplaat. (De Air-Fryer plaat hoef je dan dus niet te kopen) Eigenlijk tijdens de demostratie ontzettend veel geleerd waardoor ik de waarde van een stoomoven in zag.
Voor de stoom en airfry functies gebruiken wij aparte apparaten. Voordeel: eenvoudig te vervangen naar nieuwe modellen, prijstechnisch gunstig. Voor de indeling van de keuken zoek ik wel naar de beste plek voor kastruimte voor de apparaten en hoe deze makkelijk op het aanrecht te zetten. Ik dacht daarom zelf aan een bredere afzuigkap 90cm en een kleine kookplaat, 4 pits, 60cm

Apparaten:
- Cook4me Tefal o.a. rijst en 1pans gerechten
- Optigrill XL
- Airfryer
- Aircooker
- Broodbakmachine
- snijmachine brood
- sapcentrifuge
- mixer
- toekomstig handig apparaat als het zich aandient

Hoe kun je hier het beste rekening mee houden in het ontwerp? ook qua stopcontacten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Nu online
mv_ak schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 09:06:
[...]

Voor de stoom en airfry functies gebruiken wij aparte apparaten. Voordeel: eenvoudig te vervangen naar nieuwe modellen, prijstechnisch gunstig. Voor de indeling van de keuken zoek ik wel naar de beste plek voor kastruimte voor de apparaten en hoe deze makkelijk op het aanrecht te zetten. Ik dacht daarom zelf aan een bredere afzuigkap 90cm en een kleine kookplaat, 4 pits, 60cm

Apparaten:
- Optigrill XL
- Airfryer
- Aircooker
- Broodbakmachine
- snijmachine brood
- sapcentrifuge
- mixer

Hoe kun je hier het beste rekening mee houden in het ontwerp? ook qua stopcontacten.
Heb je ruimte in de je keuken om een soort buffetkast te maken waar je de apparaten in kunt opslaan, maar waar je ook een blad hebt om sommige apparaten neer te zetten voor gebruik (denk aan keukenmachine, broodsnijmachine etc)? Mooi voorbeeld in dit topic (met pocketdeuren):

Huisje1 in "Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3"
Gaat om deze kast:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5OO4fBjaGVSkD3odi8n-NBWaAq8=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/pB0XVNZnGS8yqS4I64qchPUr.jpg?f=user_large

Andere apparaten kunnen prima op je inductieplaat staan, eventueel met beschermplaat (gebruik ik zelf niet). Maar bijv airfryer, grillplaat en broodbakmachine zouden daar goed kunnen staan tijdens gebruik, kun je ook meteen de afzuigkap gebruiken.
Apparaten die ik niet vaak/weinig gebruik, staan bij mij overigens in trapkast of op zolder.

[ Voor 12% gewijzigd door Toke_gt op 15-08-2025 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:25
Hoi,

Ik heb 3 jaar geleden een SIEMENS oven hm876g2b0 gekocht. Opzich best tevreden mee maar loop tegen 2 punten aan:
- De klok heeft last van drift, iedere 2 maanden moet ik hem een paar minuten terugzetten.
- De kerntermometer doet soms moeilijk. Dan zit die termometer er niet in maar zegt die van wel op het display. Dan moet ik ff frommelen met de plug om die melding weg te krijgen en de oven te gebruiken.

Toevallig iemand anders ervaring mee?

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alki
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:04
laurens0619 schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 13:12:
Hoi,

Ik heb 3 jaar geleden een SIEMENS oven hm876g2b0 gekocht. Opzich best tevreden mee maar loop tegen 2 punten aan:
- De klok heeft last van drift, iedere 2 maanden moet ik hem een paar minuten terugzetten.
- De kerntermometer doet soms moeilijk. Dan zit die termometer er niet in maar zegt die van wel op het display. Dan moet ik ff frommelen met de plug om die melding weg te krijgen en de oven te gebruiken.

Toevallig iemand anders ervaring mee?
Te snelle klok is meestal als er iets niet goed is met de stroom. zou je moeten nameten 50hz moet de frequentie zijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WAF1
mv_ak schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 09:06:
[...]

Apparaten:
- Optigrill XL
- Airfryer
- Aircooker
- Broodbakmachine
- snijmachine brood
- sapcentrifuge
- mixer

Ik weet niet hoe groot je keuken is en hoe vaak je al je apperatuur gebruikt. Maar je moet inderdaad goed bedenken hoe jij kookt en bakt en welke apperatuur je op het aanrecht wil laten staan. Denk na in welke laden of kastjes je de apparatuur wil opbergen en op welke plek je deze wil gebruiken. Als je daarover hebt nagedacht de benodigde wcd's ook daadwerkenlijk door de keukenleverancier te laten intekenen. Ik wil bijv. aan beide zijden van mijn kookplaat een (dubbel)stopcontact voor staafmixer, Airfryer evt. frituurpan. In de "koffiehoek" aan beiden zijden voldoende wcd's voor de overige apparatuur en een usb c aansluiting om telefoons op te laden. En dan nog een extra wcd op de plek waar deze nu ook zit met een lichtknop. Want ondanks de geplande combi-stoomoven heb ik nog genoeg losse apparatuur die we ook gebruiken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• aap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16:27

aap

laurens0619 schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 13:12:
Wij hebben een Siemens oven en een magnetron. De oven heeft een Wifi functie en zet zijn klok automatisch goed.
Die van de magnetron verloopt heel snel. Na een paar dagen loopt ie al een minuut uit de pas met de oven.

Ik denk dat Siemens weinig moeite gedaan heeft om een goede klok te implementeren, want ik heb kermishorloges gehad die accurater waren.

Mijn oplossing was om de klok op de magnetron uit te zetten O-)

[ Voor 10% gewijzigd door aap op 15-08-2025 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drakentemmer
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16:17
Drakentemmer schreef op zaterdag 26 juli 2025 @ 18:22:
Wij zijn momenteel ook aan het rondkijken voor een keuken in onze nieuwbouwwoning. Onderstaand een plattegrond wat we willen:
  • Een ca. 3,5m lange kastenwand 40cm diep van vloer tot plafond (2,63m) met;
  • Een keukenblok zonder bovenkasten van ca. 4m lang en 65cm diep.
[Afbeelding]

Aangezien het al snel vrij duidelijk werd dat we met de keukenleverancier van de aannemer er vanwege de prijs niet uit gingen komen, zijn we vanwege de positieve verhalen als eerste bij Akzent en Ekelhoff in Nordhorn (D) gaan kijken. Om hun prijzen ten opzichte van de Nederlandse markt te kunnen beoordelen, zijn we tot slot ook bij Koolschijn in Delft gaan kijken. Zie onderstaand de resultaten.

Gemene deler:
  • Volledig greeploze keuken
  • Kwartscomposiet keukenblad 20 mm dik met 15 cm hoog vert. achterblad 12mm dik
  • Eenvoudigste Quooker met zeeppomp
  • Composiet spoelbak
  • Prijzen incl. inmeting, montage (door eigen personeel) en nazorg
NB: De Duitsers gaven alleen een totaalprijs van de keuken. Apparatuurprijzen zijn bij hen o.b.v. Idealo.de bepaald. Koolschijn gaf de catalogusprijzen en berekende onnavolgbaar wat korting. De prijsvergelijking is uiteraard ietwat appels met peren vergelijken, maar geeft wel een indicatie.

[Afbeelding]

Wij waren eerlijk gezegd enigszins (positief) verbaasd over de prijzen van Koolschijn. De verhalen dat de keukens in Duitsland altijd minimaal duizenden euro's goedkoper zijn, lijkt dus niet altijd waarheid. Of zien we nu enorme dingen in de vergelijking over het hoofd?

Volgens de eerste pagina van dit topic vallen de kwaliteiten van de kastjes (m.u.v. SieMatic) allemaal in dezelfde midden-hoog categorie. Maar we horen graag jullie mening, ervaringen, en tips!

In Duitsland gaven ze aan dat zij, in tegenstelling tot Nederlandse leveranciers, de kookplaten en spoelbakken helemaal vlak in het werkblad kunnen infrezen, wat natuurlijk erg fraai is. Koolschijn gaf aan het ook te kunnen, maar daar hebben we onze twijfels bij.

Als we puur op prijs selecteren gaat onze voorkeur naar het huismerk van Koolschijn, zeker als we nog over de prijs kunnen onderhandelen. Voor die paar euro's meer gaan we liever met een lokale, Nederlandse zaak in zee. Onderhandelen hebben we overigens bij alle drie de partijen nog niet gedaan. De Duitsers gaven echter aan al erg scherp geprijsd te zijn en dat eventuele korting hoogstens een paar honderd in plaats van een paar duizend euro zal bedragen.
We hebben na een aantal kleine bezuinigingen en een Bora Puru upgrade uiteindelijk voor Akzent gekozen. Al met al hadden we hier het idee dat we het meeste waar voor ons geld kregen. Heel veel over de prijs viel er echter helaas niet te onderhandelen, hoe (hard) ik het ook probeerde.

Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjubbie
  • Registratie: Augustus 2023
  • Nu online
Roy schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 10:56:
Wij hebben onze nieuwe keuken bijna af, moeten alleen nog even het koffienisje afmaken (tegels, spotjes en planken ophangen).

We zochten naar een keuken met hout(kleurige) frontjes en een zwart (granieten) blad. En we wouden een combinatie tussen gedeeltelijk greeploos en gedeeltelijk met greepjes. Verder hadden we het ontwerp al helemaal zelf gemaakt, en ging het dus vooral om materiaalkeuzes.

We zijn bij drie keukenwinkels geweest; Ekelhoff, Superkeukens en Oude Booyink (Oldenzaal). En bij die laatste werden we het beste geholpen. Ekelhoff vind ik niet fijn, die pushen heel erg in een bepaalde richting en vertellen vooral wat zij mooi vinden (heb er al 2 keer eerder een keuken met familie gekocht, en toen was het precies hetzelfde...), Superkeukens had niet zoveel tijd en duurde erg lang. Bij Oude Booyink werden we erg goed geholpen, alles was mogelijk (ook qua apparatuur, ik kon gewoon de artikelnummers doorgeven die ik graag wou), mochten frontjes meenemen naar huis om de kleur te checken, en konden nog heel lang aanpassingen maken aan het ontwerp.

Dit is het geworden, heel erg blij mee :) :

***members only***
Mooi hoor! Hoe heb je die koof afgewerkt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinnkillz
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 29-08 21:55
Martinnkillz schreef op maandag 23 juni 2025 @ 21:31:
Onze nieuwbouw woning wordt voor de bouwvak 2026 opgeleverd. Genoeg tijd dus om ons te oriënteren voor een keuken naar onze wensen en met natuurlijk het liefst de scherpste prijs. Ik wil jullie vragen om advies qua totaalprijs en in de keuze Nobilia (goedkoper) of Hacker Systemat (ongeveer 25% duurder), Mocht je verder nog tips hebben dan zijn deze uiteraard welkom!

Hierbij de situatie:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

*We zouden graag bovenin de nis nog 4 ondiepe bovenkasten willen in de kleur zand, deze staan nog niet op de offerte.

Offerte Keukenloods:

Merk keukenmeubel:
Nobilia structura decor noten milano (hoge kasten + opzetkasten), Nobilia laser zand (onderkasten en kasten/lades eiland)

De linker hoge kast heeft 5 lades. De rechter onderkast bij de nis heeft 2 lades. In het eiland zitten aan de kant van de kookplaat alleen maar lades (in totaal 6). Aan de andere kant van het eiland zijn dit 3 plankenkasten van 90cm met 6 deuren van 45cm.

Apparatuur:
Quooker Fusion Cube bruisend water rosé koper + zeeppomp
Bora Puru kookplaat (eventueel Siemens ED851BS16E)
Siemens HM736G1B1 Combi magnetron/oven
Bosch SMV46KX55E vaatwasser (eventueel Siemens SX63HX01CN)
Inventum IKK1785S grote koelkast (eventueel Siemens KI81RADD0)
Inventum IVR1785S grote vriezer (eventueel Siemens GI81NACE0)

Werkblad:
Kwartsiet Taj Mahal, blad loopt door in de spoelbak (zal los bij Steenproject of Keukenbladenfabriek afgenomen worden)

Keukenmeubelen: € 10096
Apparatuur: € 8218
Afrondingskorting: € 514
Montage: € 2000
Totaal: € 19800

Nu hebben ze op dit moment een ''actie'' 25% korting op je keuken, na een belletje kreeg ik een nieuw aanbod van € 18000 wat nog geen 10% korting is. Hier ben ik niet mee akkoord gegaan.

Werkblad Steenproject: € 5751 excl. montage

Dit maakt in totaal een bedrag van € 23751 voor de gehele keuken. Vinden jullie dit een goede prijs voor deze keuken?

We twijfelen nog om de apparatuur naar alles Siemens te doen, incl. kookplaat.. Het lijkt nu een bijeengeraapt ''zooitje''.

Ook ben ik voor de keukenmeubelen en apparatuur los gaan shoppen.

Keukensale komt op € 8000 voor precies dezelfde keukenmeubelen van Nobilia. Wanneer ik via Thuiskeukens.nl dezelfde opstelling in de winkelmand doe dan kom ik uit op € 9787,50 voor Hacker Systemat (hier zal ik vast nog wat klein materiaal missen). Is dit qua meerprijs nog aan te raden in plaats van Nobilia?

Wanneer ik de apparatuur (alles Siemens) voor de scherpste prijs zoek kom ik bij Keukenloods op € 7896 en als ik shop bij de goedkoopste online partijen op € 6951,99

Al met al nog genoeg onderhandelingsruimte lijkt mij.
Ondertussen zijn we bijna aan het einde van onze zoektocht voor onze droomkeuken. Ondanks dat alles los aanschaffen qua prijs interessant is zijn we toch geneigd om de meubelen en apparatuur vanuit 1 aanbieder te bestellen. Het werkblad Taj Mahal kwartsiet is bij een keukenzaak vele malen duurder (verschil van ongeveer € 2000) dus deze bestellen we wel los via Steenproject.

In plaats van de Nobilia keuken van de post hierboven zijn we geswitcht naar een Pronorm Y-line+ keuken (hoge kasten in Noten Urban of Alba eiken bruin prijsgroep 1 en de rest van de kasten in Angora grijs prijsgroep 0). Ook hebben we in de nis bovenkasten toegevoegd. Ten opzichte van Nobilia hogere onderkasten met meer ruimte en omdat we graag kasten tot het plafond hebben meer mogelijkheden tot maatwerk. Daarnaast vonden we de houtkleur van de Nobilia kasten te donker en zijn hierin niet veel andere smaken. Verder hebben we niets veranderd in de opstelling van de keukenkasten. Wel hebben we de apparatuur iets aangepast:

Siemens koelkast KI81RSDD0
Siemens vriezer GI81NSCE0
Siemens combioven CM936GAB1
Siemens stoomoven HS936GAB1
Siemens kookplaat ED851BS16E
Siemens wijnklimaatkast KU21WAHG0
Siemens vaatwasser SN63HX01CN
Quooker Cube Fusion square rosé koper

Offerte prijzen:
Apparatuur: € 9200
Meubelen: € 11000
Montage: € 1850
Totaal: € 22050

Het Taj Mahal kwartsiet werkblad dikte 20mm willen we via Steenproject afnemen, deze komt op € 5273 inclusief coffee cream spoelbak en montage. Dit maakt een totaal van om en nabij € 27000. Zonder offerte van de meubelen wellicht lastig in te schatten maar af gaande op de render in de vorige post, lijkt dit een reële prijs voor deze keuken?

Wel twijfelen we nog over de kookplaat en zijn we benieuwd naar jullie ervaringen/advies. Mocht het een Siemens kookplaat worden zal het gaan tussen de ED851BS16E of ED877HQ26E (meerprijs € 400).
Verder kregen we nog de Bora Puru en Novy 1861 aanbevolen. Welke van deze 4 zou voor jullie de voorkeur hebben of is er nog een beter alternatief in dezelfde prijscategorie (max. € 2000).

Mochten jullie andere opmerkingen/tips hebben dan zijn deze natuurlijk van harte welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Niet online
Wellicht zit hier iemand die hier een oplossing voor heeft; wij hebben een Bosch oven met het middelgrote scherm:
Afbeeldingslocatie: https://media3.bosch-home.com/Images/600x/22862394_TFT-TouchdisplayPlus_DE.jpg

De ingestelde timer begint direct te lopen na op start te drukken.
Ik zou graag hebben dat de timer begint met lopen als de oven op temperatuur is (voorverwarmen afgerond).
Dit lijkt echter nergens instelbaar.

Dit is overigens het enige kritiekpunt, verder super tevreden. Touch screen is snel en reageert goed, komende van fysieke knoppen.

Vaillant aroTHERM plus VWL55/6, Zehnder WHR 930 WTW, Itho Daalderop douche-WTW, SolarEdge SE6K 6610Wp, SE3000H 3160Wp, Kia EV6 GT-line RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Nu online
Speedfight schreef op zaterdag 16 augustus 2025 @ 14:03:]
Ik zou graag hebben dat de timer begint met lopen als de oven op temperatuur is (voorverwarmen afgerond).
Gebruik je daarbij een apart programma voor (snel) voorverwarmen? Het klinkt alsof je die programma’s niet optimaal gebruikt en handmatig voorverwarmt?
Normaalgesproken zet je een gerecht in de oven na het voorverwarmen en druk je op start. Dan loopt de timer goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Speedfight
  • Niet online
Toke_gt schreef op zaterdag 16 augustus 2025 @ 14:42:
[...]

Gebruik je daarbij een apart programma voor (snel) voorverwarmen? Het klinkt alsof je die programma’s niet optimaal gebruikt en handmatig voorverwarmt?
Normaalgesproken zet je een gerecht in de oven na het voorverwarmen en druk je op start. Dan loopt de timer goed.
Hier zie je het deels vanaf 1:39: YouTube: Airfryen & Stomen Met de Bosch Serie 8 Oven! | Expert

Je kiest de verwarmingsmethode, je kiest de temperatuur en duur (en evt. snel voorverwarmen aan/uit) en drukt op start.
Nu begint de oven pas te verwarmen en de timer begint ook meteen te lopen. Als de oven op temperatuur is piept deze nogmaals en geeft de melding om het gerecht te plaatsen, maar ondertussen is dan al een aantal minuten van de timer verlopen en moet je die dus weer opnieuw gaan instellen.

Je kan inderdaad ook de timer pas gaan instellen als de oven op temperatuur is, maar dat loopt m.i. qua workflow minder lekker omdat je dan eigenlijk twee keer aan het instellen bent. Maar wellicht ligt het aan mij, en is dat wel hoe het hoort…

[ Voor 3% gewijzigd door Speedfight op 16-08-2025 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IamBait
  • Registratie: Mei 2022
Speedfight schreef op zaterdag 16 augustus 2025 @ 15:46:
[...]

Hier zie je het deels vanaf 1:39: YouTube: Airfryen & Stomen Met de Bosch Serie 8 Oven! | Expert

Je kiest de verwarmingsmethode, je kiest de temperatuur en duur (en evt. snel voorverwarmen aan/uit) en drukt op start.
Nu begint de oven pas te verwarmen en de timer begint ook meteen te lopen. Als de oven op temperatuur is piept deze nogmaals en geeft de melding om het gerecht te plaatsen, maar ondertussen is dan al een aantal minuten van de timer verlopen en moet je die dus weer opnieuw gaan instellen.

Je kan inderdaad ook de timer pas gaan instellen als de oven op temperatuur is, maar dat loopt m.i. qua workflow minder lekker omdat je dan eigenlijk twee keer aan het instellen bent. Maar wellicht ligt het aan mij, en is dat wel hoe het hoort…
Je doet toch ook het product pas in de oven als deze is voorverwarmd? Stel voor de timer gaat direct lopen nadat die op temperatuur is is er ook weer tijd verstreken voor je het product in de oven hebt staan.

Dus timer instellen wanneer je het product erin doet lijkt me het handigst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Niet online
IamBait schreef op zaterdag 16 augustus 2025 @ 17:25:
[...]

Je doet toch ook het product pas in de oven als deze is voorverwarmd? Stel voor de timer gaat direct lopen nadat die op temperatuur is is er ook weer tijd verstreken voor je het product in de oven hebt staan.

Dus timer instellen wanneer je het product erin doet lijkt me het handigst
Afhankelijk van het product, maar 9 van de 10 keer wel ja. Alleen de interface om de tijd in te stellen als de oven al aan staat is wat omslachtiger dan bij het initiële aanzetten. Maar wellicht is het ook gewenning. Ik ga het in ieder geval eens een aantal keer proberen 👍🏻

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Nu online
Speedfight schreef op zaterdag 16 augustus 2025 @ 15:46:
[...]

Volgens mij hoef je geen tijd in te stellen voor het voorverwarmen. Hij geeft een signaal als de temperatuur is bereikt. En dan stop je het gerecht erin en zet je de timer aan. Ik denk dat je het nu ingewikkeld maakt doordat je twee keer de timer instelt.
In het filmpje zie ik overigens uitleg waarbij voorverwarmen niet nodig is. Dan stel je inderdaad wel de timer meteen in. Maar dan zet je ook meteen het gerecht erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WAF1
Speedfight schreef op zaterdag 16 augustus 2025 @ 14:03:
Wellicht zit hier iemand die hier een oplossing voor heeft; wij hebben een Bosch oven met het middelgrote scherm:
[Afbeelding]

Dit is overigens het enige kritiekpunt, verder super tevreden. Touch screen is snel en reageert goed, komende van fysieke knoppen.
Bij de demostratie vorige week, leerde ik dat het voorverwarmen binnen het programma valt. Dus er in zetten en gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roy
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:12

Roy

Hobbies?

tjubbie schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 22:30:
[...]

Mooi hoor! Hoe heb je die koof afgewerkt?
Ik heb de koof gemaakt van watervast mdf, en daarna gelakt.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UdWbJjidIPqDuXC700WA051Wnko=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aPWrLZC5qeVMAjQNnVb0PXdw.jpg?f=fotoalbum_large

Inderdaad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Niet online
WAF1 schreef op zaterdag 16 augustus 2025 @ 23:24:
[...]

Bij de demostratie vorige week, leerde ik dat het voorverwarmen binnen het programma valt. Dus er in zetten en gaan.
En wat versta je onder programma?
De route via “gerechten” of ook via “verwarmingsmethodes”?
Bij die eerste kan ik mij dat voorstellen omdat de oven weet wat hij gaat bereiden.
Bij het zelf kiezen van een verwarmingsmethode lijkt mij van niet; als ik afbakbroodjes erin doe die 6 min in een voorverwarmde oven moeten, en ik doe ze er meteen in, dan begint de timer meteen te lopen maar duurt het nog minuten voordat de oven daadwerkelijk op temperatuur is. De afbakbroodjes zullen dan zeker nog niet gaat zijn na 6 min… Als ik weet dat de oven er gemiddeld een minuut of 3 over doet om op te warmen dan zou ik natuurlijk ook een tijd van zeg 10 min in kunnen stellen en dan komt het vast goed, maar toch, daar moet ik dan zelf over nadenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Nu online
WAF1 schreef op zaterdag 16 augustus 2025 @ 23:24:
[...]

Dat lijkt me niet voor alle gerechten succesvol. Pizza bijvoorbeeld. Die moet heel kort in een heel hete oven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Speedfight
  • Niet online
Toke_gt schreef op zaterdag 16 augustus 2025 @ 21:15:
[...]

Volgens mij hoef je geen tijd in te stellen voor het voorverwarmen. Hij geeft een signaal als de temperatuur is bereikt. En dan stop je het gerecht erin en zet je de timer aan. Ik denk dat je het nu ingewikkeld maakt doordat je twee keer de timer instelt.
In het filmpje zie ik overigens uitleg waarbij voorverwarmen niet nodig is. Dan stel je inderdaad wel de timer meteen in. Maar dan zet je ook meteen het gerecht erin.
Met hoe Bosch het ogenschijnlijk bedacht heeft maak ik het inderdaad moeilijk, ik ga eens proberen de timer pas te zetten na plaatsen gerecht.

Overigens maakt dit de “favorieten” functie ook een stuk minder bruikbaar. De tijden die ik daarin heb staan hebben dan eigenlijk geen functie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el flaco
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17:55

[Afbeelding]

Zo is hij geworden:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Specificaties:
- Hoogglans wit

Apparatuur:
- Koelkast, Miele K7747C

***members only***
Mooie keuken maar wat een geld voor de kasten. Zou sowieso bij Keukenkastenfabriek kijken wat zij voor precies hetzelfde vragen aan kasten. Werkblad zou ik ook online navragen, ik vind het absurde bedragen. Apparatuur uit Duitsland halen. Verder mooie keuken, maar aandelen verkopen voor iets wat per definitie minder waard wordt (en aandelen per definitie meer, op de lange termijn) is natuurlijk niet verstandig. Kies dan voor goedkoper door alles los te doen dan kan het zeer waarschijnlijk binnen de 30k blijven en hoef je niet je aandelen te verkopen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pater

Pater

Terry Tate

Maar... Ik heb dit ook gedaan.

Via natuursteenstunter.nl heb ik een offerte opgevraagd: 6.300 euro
Apparatuur via internet uitgezocht: 13.000 voor de laagste prijs
Keukenkastenfabriek heeft niet de hoge kasten die wij zoeken, want wij willen deze met binnenlades. Alternatief is Thuiskeukens.nl: 15.000.
Dan zit ik al op 34.300 en heb ik geen rekening gehouden met de elektra in het ladeblok van het keukeneiland en in de bar. En dan moet ik het ook nog installeren.

Dus voor minder dan 30k lukt me niet met deze kwaliteit kasten, apparatuur en keukenblad.

Battle.net tag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidrrr
Pater schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 10:03:

Keukenkastenfabriek heeft niet de hoge kasten die wij zoeken, want wij willen deze met binnenlades. Alternatief is Thuiskeukens.nl: 15.000.
Dan zit ik al op 34.300 en heb ik geen rekening gehouden met de elektra in het ladeblok van het keukeneiland en in de bar. En dan moet ik het ook nog installeren.

Dus voor minder dan 30k lukt me niet met deze kwaliteit kasten, apparatuur en keukenblad.
Heb je offerte opgevraagd voor de apparatuur bij bv een keukenloods of de laagste prijs op internet gezocht? Daar kan zo nog 20 procent of meer tussenzitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pater

Pater

Terry Tate

Via prijsvergelijken op Nederlandse sites en via Idealo.de, wat je ook aangaf.

[ Voor 40% gewijzigd door Pater op 17-08-2025 10:14 ]

Battle.net tag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidrrr
Pater schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 10:14:
Via prijsvergelijken op Nederlandse sites en via Idealo.de, wat je ook aangaf.
Ja er kan dus nog heel wat af als je een offerte vraagt. Websites geven niet de laagste prijs. Als ik je antwoord goed begrijp tenminste 😀

[ Voor 7% gewijzigd door Davidrrr op 17-08-2025 10:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koningen
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 31-08 07:55

Offertes vragen op Internet, bij meerdere apparaten gaat er sowieso 75 euro per volgende apparaat af. Elke rit kost 75 euro extra. Die kan regelrecht jou zakje in.

Keuken kasten kun je ook zelf maken. Dan ben je voor ongeveer 5.000 euro klaar.
Kun je makkelijk CNC bij Adzaagt bv laten zagen.frezen.
Even in elkaar zetten.

Blum lades bestellen is eenvoudig erin plaatsen.

Ik heb ook een zeer riante keuken. was voor 25.000 euro klaar (zelfgemaakt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el flaco
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17:55

Kkfb levert die binnenlades ook. Is ook ballerina. Steenproject is meestal het goedkoopste voor het werkblad. Voor hoogglans wit vind ik het gewoon absurd duur. Kortingscode toegepast bij thuiskeukens?

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• tjubbie
  • Registratie: Augustus 2023
  • Nu online
Ik vind dit toch wel wat ver gaan hoor… Pater heeft een mooie keuken en hij is er blij mee(terecht) en dan krijg je hier bijvoorbeeld opmerkingen dat je ook zelf kasten kan maken en in elkaar zetten… ja als we zo gaan beginnen

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Pater

Pater

Terry Tate

Ga je gang. En ja, kortingscode toegepast.

En zelf keukens in elkaar zetten, dat zie ik niet zitten. Ja, je kan vast besparen en ja, als ik een ander vak had gekozen, dan had ik hem vast wel kunnen maken met een CNC machine, maar ik heb die kennis, vaardigheden noch tijd.

Battle.net tag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Nu online
Alsof je dat dan meteen op het kwaliteitsniveau van een fabriek kunt maken. Leuk dat jij dat zelf kunt, maar het lijkt me echt niet voor iedereen weggelegd. Bovendien is zo’n grote keuken dan ook niet het beste idee voor een eerste experiment.
Pagina: 1 ... 522 ... 525 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1