Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 12:45
Shadow_Zero schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 15:08:
[...]

Oh, is dat echt hoe het werkt? [/i]"
Nee.
Er zijn absoluut ketens die bepaalde artikelen op voorraad nemen maar over het algemeen word alles gewoon per commissie besteld.

Als een keukenzaak een bepaald artikel niet kan bestellen dan kan het bijvoorbeeld zo zijn dat het betreffende artikel geproduceerd word voor de witgoed handel of een grote keten.

Untappd: Kapitein_Merijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 08:32
Kapitein Merijn schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 15:54:
[...]
maar over het algemeen word alles gewoon per commissie besteld.
En betekent dat in de praktijk niet ongeveer hetzelfde? Dat waar weinig commissie op komt, wordt niet geadviseerd of er wordt nee verkocht. En dat gold in mijn geval ook voor apparatuur die elders absoluut wel geleverd werd.
Letterlijk ingekocht zal idd niet overal het geval zijn, dat heb ik wat te strak geformuleerd, maar gereserveerd, vaste inkoopadressen en voorkeursleveranciers zeker wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestseller
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 08:28
Voor onze offerte hebben we Siemens ingeruild voor Whirlpool koelkast en vaatwasser. De vaatwasser is hierdoor van energielabel A naar energielabel E gegaan, dus twijfel wel of deze bezuiniging uiteindelijk niet duurder uitvalt

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• taz10
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-09 15:24

taz10

Party Animal

Ok.
4jr geleden hier heel wat uren gelezen en meer dan 10 offertes laten maken waarna uiteindelijk ik in Duitsland een keuken heb gekocht.
Nu verhuisd naar wat kleiners 🫣 en vorige week een afspraak gehad bij Eigenhuis Keukens.
Morgen zou ik er een vervolggesprek hebben en kreeg gisteren plotseling alvast een voorstel offerte via de mail.
Ik had gevraagd om een granieten blad en Siemens apparatuur. Ik kreeg op de offerte een composieten blad en AEG apparatuur.
Vandaag dacht ik na weer wat gelezen te hebben, kom doe is gek, ik ga ff bij keukenconcurrent langs. Kijken wat ze mij kunnen bieden.

Een Nolte keuken in plaats van een Hacker ?

Bijna 2 uur na sluitingstijd mijn handtekening gezet 🤣🙈.
Op de E.o.a manier had ik er een goed gevoel bij

Hoekkeuken zoals afbeeldingen
Fronten Melaminehars, lichtgrijs
Zwarte greeplijst (is op de afbeelding niet te zien door de verkeerde kleur)
Hoge kast t.b.v. koelkast.
2 onderkasten met lades en binnenlade , (lades uitgevoerd met glazen zijkanten)
Kookkast
Hoekspoelkast
Bovenkasten totaal tot raam 75 hoog (hoogte keuken 240)
Werkblad graniet verstek 4cm (Sega-Pancras)
Werkblad graniet voor wasmachine aan andere zijde keuken
Werkblad graniet achterwand 240 x 25

Apparatuur Siemens
Kookplaat iq700 studioline EX607NYV6E (verzonken)
Afzuigkap iq300 LI67SA531
Stoomoven iq700 CD914GXB1
Koelvriescombinatie iq100 KI86NNFE0
Vaatwasser iq100 SN61IX15TN

Quooker pro3 + Fusion Square kraan black
Nordic Zeepdispenser black
Maris MRG 210-37 zwarte spoelbak
Led verlichting onder de kastjes

Incl volledige installatie waaronder ook aansluiten water / afvoer en apparatuur.
(8e verdieping 🫣😅)

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Apparatuur kan ik evt nog aanpassen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m9yUaC7UjGbxCqhRsIWFQfqro3I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UGfQozeJMkc0VDhC2SCGuCAP.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kHtOL9-45ByGVqqG_IkLnhgo6e0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/s5013lllVyrO6QOQdEd1eUQQ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/21Onw79cyjNCr50hntYXi5W0DNw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/I4hfWOHMTnyEYAuSUQbPeh4m.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cfbPijkAdorh0pBAjMUgHodc0QE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oGKblfnC1E4Bjt2Pe56PkQrY.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2RtmNI9sIrRiI1b_ymnf59fM0EE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bepOYA5idDrSDqvIZJjrHqT6.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
taz10 schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 22:43:
Ok.
4jr geleden hier heel wat uren gelezen en meer dan 10 offertes laten maken waarna uiteindelijk ik in Duitsland een keuken heb gekocht.
Nu verhuisd naar wat kleiners 🫣 en vorige week een afspraak gehad bij Eigenhuis Keukens.
Morgen zou ik er een vervolggesprek hebben en kreeg gisteren plotseling alvast een voorstel offerte via de mail.
Ik had gevraagd om een granieten blad en Siemens apparatuur. Ik kreeg op de offerte een composieten blad en AEG apparatuur.
Vandaag dacht ik na weer wat gelezen te hebben, kom doe is gek, ik ga ff bij keukenconcurrent langs. Kijken wat ze mij kunnen bieden.

Kookkast
Hoekspoelkast

Apparatuur Siemens
Vaatwasser iq100 SN611X15TN

Incl volledige installatie waaronder ook aansluiten water / afvoer en apparatuur.
(8e verdieping 🫣😅)

***members only***

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Lijkt me een mooi resultaat! Maar wat een sukkels bij EHK. Daar zou ik ook meteen op afknappen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12:08
Ok.

Kookkast
Hoekspoelkast

Apparatuur Siemens
Vaatwasser iq100 SN611X15TN

(8e verdieping 🫣😅)

***members only***

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Die IQ100 koel/vries moet je echt vervangen, die staan bekend als herriebakken.

Daarnaast is 15cm onderplint wel stevig, onderkastjes van 75cm zo te zien....Bieden ze geen 78 of 80? 78 is tegenwoordig best vaak de standaard maat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taz10

taz10

Party Animal

nooberke schreef op maandag 1 september 2025 @ 11:54:
[...]

Die IQ100 koel/vries moet je echt vervangen, die staan bekend als herriebakken.

Daarnaast is 15cm onderplint wel stevig, onderkastjes van 75cm zo te zien....Bieden ze geen 78 of 80? 78 is tegenwoordig best vaak de standaard maat.
Goed punt. Dankjewel.
De afzuigkap had ik daarom al geüpgrade, die had hij ook op een iq100 gezet, maar heb ik kunnen aanpassen in de iq300 voor €0 extra.
Zelfde als de vaatwasser moet ik ook nog even goed bekijken.
En ik mis meen ik nog een afdeklijst/plint boven de keuken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
Ujuj14 schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 11:27:
Goedemorgen allemaal,

Ik ben bezig met het uitzoeken van een keuken voor mijn nieuwbouwwoning. Ik ben inmiddels bij Kitchen4All en Keukenloods geweest. Beide komen met offertes van rond de €12.000, terwijl ik nog nauwelijks onderhandeld heb.
• Keukenloods: €12.162,46
• Hello Kitchen: €12.635,72 (incl. “korting” ter waarde van een Quooker-actie, maar die Quooker wilde ik niet, dus dat voelt niet echt als korting)

Foto’s en offertes heb ik hieronder toegevoegd:

- Keukenloods:
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding][Afbeelding]
Hello Kitchen:
[Afbeelding]
Mijn vragen:
– Is ~€12.000 normaal voor een keuken van dit formaat en type?
– Hoe ver kan ik realistisch gezien zakken (ik mik zelf meer richting €6.000)?
– Tips rondom onderhandelen: beter meteen fors lager inzetten, of juist stap voor stap?
– En wanneer is het moment om te kijken naar goedkopere apparaten/aanpassingen in de keuken?

Alle tips zijn welkom! Bedankt alvast voor het meekijken.
Van 12K naar 6K lijkt me niet zo realistisch, zonder enorm te gaan inleveren op apparatuur, fronten en werkblad. Dat wil je waarschijnlijk niet. Iets zakken kan waarschijnlijk wel, zeker als je nog helemaal niet onderhandeld hebt.
Je kunt ook kijken naar showroomkeukens in een vergelijkbare opstelling, als je toch graag bij die 6K wilt uitkomen.
Qua indeling: op de eerste renders lijkt je keuken iets te smal voor een parallel-opstelling, bij de andere ziet dat er wel goed uit. Kijk daar nog even naar en overweeg eventueel een L-opstelling, dat werkt prettiger in een kleine keuken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taz10

taz10

Party Animal

taz10 schreef op maandag 1 september 2025 @ 12:16:
[...]

Goed punt. Dankjewel.
De afzuigkap had ik daarom al geüpgrade, die had hij ook op een iq100 gezet, maar heb ik kunnen aanpassen in de iq300 voor €0 extra.
Zelfde als de vaatwasser moet ik ook nog even goed bekijken.
En ik mis meen ik nog een afdeklijst/plint boven de keuken
Afdeklijsten boven de keuken doen ze dus niet meer aan.
Offerte wordt nog aangepast met gratis glazen zijkanten in de lades.
Moet zelf dus nog even goed zoeken naar welke koelvriescombinatie en vaatwasser van Siemens.
En ik zag dat ik een Quooker heb waar warmwater aansluiting nodig is. Dit is geen probleem maar ik vroeg mij af wat fijner in gebruik is ??. De combi of combi+ ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taz10

taz10

Party Animal

Toke_gt schreef op maandag 1 september 2025 @ 11:04:
[...]

Lijkt me een mooi resultaat! Maar wat een sukkels bij EHK. Daar zou ik ook meteen op afknappen.
Net even zoals het bij mij netjes gaat langs EHK (Eigenhuis Keukens) en hem verteld van mijn aankoop.
Hij kon mij beaamen dat ik voor €13k een goede deal had gemaakt 😅🤗👌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poestoe
  • Laatst online: 10-09 15:19
Wij zijn van plan (hopelijk binnenkort) onze huidige, 20 jaar oude IKEA-keuken te vervangen door een Next125. In de huidige keuken werkt de koelkast niet meer, de vaatwasser lekt en we hebben minimaal één keer per jaar last van een verstopte afvoer. Dat komt onder andere door een knik in het leidingwerk (bouwkundig dingetje iedereen aan ons blok heeft daar last van), iets wat we ook graag willen laten oplossen.

We zijn al bij verschillende keukenwinkels geweest, maar daar kregen we geen echt goed gevoel bij. Na veel lovende reacties over Ihre Kuche, onder andere hier op het forum, hebben we de stoute schoenen aangetrokken en zijn we vanuit Amsterdam richting Duitsland gereden. Inmiddels hebben we een offerte mogen ontvangen.

Toch zijn we achteraf niet helemaal tevreden met de frontjes die we hebben gekozen. Maar omdat we laminaat op de vloer hebben wilde we geen houten frontjes dat zou teveel hout zijn. Daarnaast hebben we nu de spoelbak in het eiland, we twijfelen of we deze toch niet liever tegen de muur willen, zodat het eiland strakker oogt?

De prijs is ook een ding, ruim 36K is veel. En de verkoper vertelde ons vooraf dat over de prijs verder niet onderhandelt kan worden. Daarnaast moet natuurlijk de oude keuken gesloopt worden en het leidingwerk (met die vervelende knik) moet worden aangepast. Dus die kosten komen er ook nog bij.

Input wordt zeer gewaardeerd!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sdPdTclt-PH5ouX97J2MEyDMdmk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ZyqnW5aT83eDpXBcXHcCxKWY.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U0lKtynegFZn_Y8nU8VlOdX4G8I=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/CHWlHBDDrs2HWIV1bIjfSR7B.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GIUSJcEhVuBb7Fi8a6zUvSSibIM=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/pE7jNwnFeqzo4BK5rrYRj4N1.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WrApHNFq4zfic-3jmrBqiwXhIHI=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/myFNsqDLDyX7UFf1YROU9it9.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GMS_fjn4X9sbI2sXsVGcYDPqWbU=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/LVq8p2ltx8LjEorW1YxGmZzS.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ByjTt98M0REjB7k6QbknO6FuKgE=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/fYk5uF4rYgKbO4Dg92Q4VFuQ.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y12MSny8dCWTA1A8F5QNcs00ffQ=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/PhP8PNwuIt2SSw6NMfdA9SkS.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ymSKDVS_ZFyctXnuM9jTZdDMDEY=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/uaVj1a5eNH6S2eY0obgqrWUx.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AZJsoU-YOTqK6kUrRLPpzXNqgvQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/20OdBLT1IFsDGWbVKsXBqbxG.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QoZtRbj-N0ldCWCIRd5oawe6RFE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sU4LY4XLWIP6ldoMrdx4MxW1.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
poestoe schreef op maandag 1 september 2025 @ 17:47:
Toch zijn we achteraf niet helemaal tevreden met de frontjes die we hebben gekozen. Maar omdat we laminaat op de vloer hebben wilde we geen houten frontjes dat zou teveel hout zijn.
Als je niet tevreden bent over materialen en offerte moet je toch verder kijken. Voordeel is dat je nu een offerte in handen hebt, dus beter kunt vergelijken. Je weet nu ook beter wat je wel/niet mooi/praktisch vindt, dus je bent minder tijd kwijt in de showrooms.
Hout op hout kan wel, als het contrast in kleur maar groot genoeg is. Neem een stukje van het lamniaat mee als je dat nog hebt (of haal een proefstukje dat er op lijkt bij de bouwmarkt) en hou het staand/liggend naast elkaar. Je ziet vrij snel of dat kan of niet. Bedenk ook dat je vloer er niet voor de eeuwigheid in ligt.
Daarnaast hebben we nu de spoelbak in het eiland, we twijfelen of we deze toch niet liever tegen de muur willen, zodat het eiland strakker oogt?
Waarom wil je een eiland, bedenk dat ook. Op de render zie je dat de helft van de keukenruimte wordt ingeruimd voor de helft van een eiland. Is dat wel in verhouding? Ik zou verwachten dat je daar dan ook barkrukken of zo wilt?
Zelf zou ik niet een spoel- en kookgedeelte op het eiland willen. Je benut de ruimte in mijn beleving niet optimaal. Ik weet niet wat je nu hebt, maar zou hoge kasten tegen de muur rechts en een lang werkblad links met schiereiland op de kop niet meer praktische ruimte geven? Scheelt je waarschijnlijk ook omleggen leidingwerk en afvoer. Die knik zou ik sowieso laten herstellen. Bloedirritant, een afvoer die telkens dicht gaat zitten.

[/quote]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• einz
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11:03
Ben benieuwd naar jullie ervaringen met een interieurbouwer. Ik heb hier een offerte voor een keuken, erg op hoofdlijnen. Op zich schrik ik niet van het bedrag. Een onderdeel zijn ontwerpkosten, is dat normaal? In dit geval heb ik wel een oud huis met wat gekke vormen dus maatwerk is een keuze. Is het normaal dat die ontwerpkosten los zitten van de maak kosten? En welk bedrag is dan een beetje gangbaar voor een gemiddelde L keuken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• big bang
  • Registratie: November 2012
  • Nu online
einz schreef op maandag 1 september 2025 @ 18:31:
Ben benieuwd naar jullie ervaringen met een interieurbouwer. Ik heb hier een offerte voor een keuken, erg op hoofdlijnen. Op zich schrik ik niet van het bedrag. Een onderdeel zijn ontwerpkosten, is dat normaal? In dit geval heb ik wel een oud huis met wat gekke vormen dus maatwerk is een keuze. Is het normaal dat die ontwerpkosten los zitten van de maak kosten? En welk bedrag is dan een beetje gangbaar voor een gemiddelde L keuken?
Uiteindelijk moeten die ontwerpkosten linksom of rechtsom toch betaald worden, dus broekzak, vestzak.

Met een interieur bouwer zijn er soms ook zo veel kleine keuzes mogelijk dat je dat deels ook op vertrouwen/regie basis wilt doen. Als dat vertrouwen er niet is dan zou ik een ander zoeken.

*ondergetekende heeft makkelijk praten want zijn keuken wordt gebouwd door iemand waar hij al meer dan twintig jaar met veel plezier mee samen werkt.

It's time to play the music, it's time to light the lights

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benzeen22
  • Registratie: Augustus 2025
  • Laatst online: 10-09 11:18
Wij zijn al een tijd in gesprek met een keukenhandelaar en zijn benieuwd wat jullie van de huidige offerte vinden. De offerte is de offerte van de eerste foto (hoge kasten). Foto 2 is vóór de aanpassingen van de hoge kasten maar wellicht goed om een beeld van het eiland te krijgen.

Als laatste aanpassing zouden wij nog een smetplint willen toevoegen langs het gehele keukenblad en de nis. De smetplint zou dan 5 cm hoog zijn en van hetzelfde materiaal als het keukenblad. Onze keukenhandelaar heeft een indicatie gegeven van € 800 euro voor de smetplint. Wij vinden dit aan de hoge kant en zijn benieuwd wat jullie van de prijs van de smetplint en de gehele keukenprijs vinden.

Alle feedback is welkom! Veel dank.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P7W1FTaKG8BS40zj4eDeAS7jwr4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/YWUUrl0XKloaTixNwsiDksTa.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l3WsTLC-xUOm5HfNRCKsuEk2oNc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/AqRyryzsfnwnWnAGGGxzYv7x.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SsVwKOXRkgxoGTbF2nIAFnLgjmM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/JERX78HejXRm1c02gW61oHgS.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dRBtFCFUJrhumpl7yijO-BBb36w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FTv7dE8H68h2v6pAZ9V1bg98.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RIyhEGWfrlecIFey6HP5pk5tbIw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LS7ZCMePJBEcJ8R4hga3CZDC.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albertchristian
  • Registratie: Juli 2025
  • Laatst online: 08-09 14:59
Benzeen22 schreef op maandag 1 september 2025 @ 21:22:
Wij zijn al een tijd in gesprek met een keukenhandelaar en zijn benieuwd wat jullie van de huidige offerte vinden. De offerte is de offerte van de eerste foto (hoge kasten). Foto 2 is vóór de aanpassingen van de hoge kasten maar wellicht goed om een beeld van het eiland te krijgen.
@Benzeen22
Helaas kan ik niet veel over je offerte/opstelling zeggen (ben zelf ook nieuw hierin…). Wel ben ik benieuwd naar welke keukenwinkel jij bent geweest? Het werkblad is eentje die ik ook zoek, maar heb tot nu toe niet een winkel gevonden die hem heeft (behalve leden van mandemakersgroep), misschien heb jij een andere ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ujuj14
  • Laatst online: 07-09 12:52
Toke_gt schreef op maandag 1 september 2025 @ 12:23:
[...]

Van 12K naar 6K lijkt me niet zo realistisch, zonder enorm te gaan inleveren op apparatuur, fronten en werkblad. Dat wil je waarschijnlijk niet. Iets zakken kan waarschijnlijk wel, zeker als je nog helemaal niet onderhandeld hebt.
Je kunt ook kijken naar showroomkeukens in een vergelijkbare opstelling, als je toch graag bij die 6K wilt uitkomen.
Qua indeling: op de eerste renders lijkt je keuken iets te smal voor een parallel-opstelling, bij de andere ziet dat er wel goed uit. Kijk daar nog even naar en overweeg eventueel een L-opstelling, dat werkt prettiger in een kleine keuken.
Dankjewel voor je tips, daar kan ik zeker wat mee. Ik ga nog even goed naar de indeling en de opties kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lostboy_0234
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 10-09 20:46
Hoeveel marge is er bij een maatwerk keukenzaak vergeleken bij de gangbare spelers?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• big bang
  • Nu online
lostboy_0234 schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 07:54:
Hoeveel marge is er bij een maatwerk keukenzaak vergeleken bij de gangbare spelers?
Je bedoelt bij interieurbouwers? Dat is een heel andere berekening.

Een keukenboer koopt een keuken in (bij keuken fabriek, apparatuur leverancier, bladen leverancier etc), en verkoopt deze tegen een hogere prijs. Voor die meerprijs levert ie een showroom, advies, service etc etc en natuurlijk winst.

Een interieurbouwer koopt plaatwerk in, schroeven en lijm, heeft machines en gereedschap te onderhouden en steekt er heel veel uren in. Je kunt daarmee niet meer spreken van zoveel % marge tov inkoop, want die inkoop van materialen is slechts een klein deel van de prijs.

Hoe veel onderhandelingsruimte er is en hoe groot de marge op de algehele bedrijfsvoering is zal sterk verschillen. Bij mijn interieurbouwer heb ik niet onderhandeld, dat was niet nodig. Wel gaan we soms samen op zoek naar een kosteneffectieve oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albertchristian
In hoeverre is de startpost met keukenmerken nog actueel?

Bijv. een Sachsen staat in categorie laag in de startpost (later postte iemand dat het in midden-hoog segment zit), maar klopt dit nog? Recent een verkoper gesproken die aangaf dat Sachsen beter is dan hacker/pronorm en bijna gelijkwaardig is als een ballerina. Maar verkopers blijven verkopers, dus iemand ervaring of kennis met een Sachsenkeuken?

Het is bijna jammer dat er geen transparantie is bij sommige winkels over de merk die zij voeren, vooral winkels die een eigen merk op de keuken zetten en bepleiten dat het hoogste segment is (en je er dan achteraf achterkomt dat het de laagste soort keukenmerk is, bijv. een keller oid)

[ Voor 26% gewijzigd door albertchristian op 03-09-2025 12:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Benzeen22
  • Laatst online: 10-09 11:18
@albertchristian Wij hebben gesproken met Kitchen4All in Beuningen. Tot nu toe erg goede ervaringen mee en zijn voornemens hiermee in zee te gaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09:04

Typhone

Who Dares Wins

Vandaag gesprek gehad met de nieuwe leverancier van de keuken nadat er in eerste instantie een faillissement aan ten grondslag lag. Na flink wat druk zetten van de advocaat over en weer hebben we nu bevestiging gehad dat onze keuken zoals besteld en gepland geïnstalleerd gaat worden in week 43.

Daar had ik persoonlijk nooit meer geld op gezet dus het is erg prettig dat dit gewoon doorgang gaat vinden. Wel is het absurd om te zien hoever je als consument moet gaan om recht te krijgen en welke mogelijke kosten dat met zich meebrengt. Als ik dat afzet tegen rechtsbijstand (die letterlijk niks wilden doen omdat er geen 'eer aan te behalen viel') dan ben ik benieuwd hoeveel mensen ten onrechte afhaken in dat proces.

Voorlopig laten we het negatieve maar even achter ons en gaat de focus op dat wat de toekomst (hopelijk :P ) gaat brengen maar ik zie niet in waarom dat nog fout zou gaan op dit moment. Komt er uiteindelijk in de laatste week van oktober een einde aan 8 maanden serieus verbouwen en koken op een Big Green Egg en Coleman Propane Stove :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjubbie
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 08:14
Typhone schreef op woensdag 3 september 2025 @ 19:00:
Vandaag gesprek gehad met de nieuwe leverancier van de keuken nadat er in eerste instantie een faillissement aan ten grondslag lag. Na flink wat druk zetten van de advocaat over en weer hebben we nu bevestiging gehad dat onze keuken zoals besteld en gepland geïnstalleerd gaat worden in week 43.

Daar had ik persoonlijk nooit meer geld op gezet dus het is erg prettig dat dit gewoon doorgang gaat vinden. Wel is het absurd om te zien hoever je als consument moet gaan om recht te krijgen en welke mogelijke kosten dat met zich meebrengt. Als ik dat afzet tegen rechtsbijstand (die letterlijk niks wilden doen omdat er geen 'eer aan te behalen viel') dan ben ik benieuwd hoeveel mensen ten onrechte afhaken in dat proces.

Voorlopig laten we het negatieve maar even achter ons en gaat de focus op dat wat de toekomst (hopelijk :P ) gaat brengen maar ik zie niet in waarom dat nog fout zou gaan op dit moment. Komt er uiteindelijk in de laatste week van oktober een einde aan 8 maanden serieus verbouwen en koken op een Big Green Egg en Coleman Propane Stove :+
Dat is goed nieuws! Je hebt na je rechtsbijstand ook nog een advocaat ingeschakeld? Was je zo zeker van je zaak? Want als dit niets was geworden was je ook dat geld kwijt toch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09-09 10:47
albertchristian schreef op woensdag 3 september 2025 @ 12:25:
In hoeverre is de startpost met keukenmerken nog actueel?

Bijv. een Sachsen staat in categorie laag in de startpost (later postte iemand dat het in midden-hoog segment zit), maar klopt dit nog? Recent een verkoper gesproken die aangaf dat Sachsen beter is dan hacker/pronorm en bijna gelijkwaardig is als een ballerina. Maar verkopers blijven verkopers, dus iemand ervaring of kennis met een Sachsenkeuken?
Ik heb het vermoeden dat de kwaliteit van keukens ook deels afhankelijk is van de maatwerk mogelijkheden.

Ik bekeek vorige week keukens van Ballerina en Hacker (Systemat). Het nieuwe lade systeem van Hacker is erg mooi, oogt door de compacte bouw beter dan de Blum geleiders die Ballerina gebruikt. Maar in hoeverre dat de kwaliteit bepaald?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09:04

Typhone

Who Dares Wins

tjubbie schreef op woensdag 3 september 2025 @ 20:30:
[...]

Dat is goed nieuws! Je hebt na je rechtsbijstand ook nog een advocaat ingeschakeld? Was je zo zeker van je zaak? Want als dit niets was geworden was je ook dat geld kwijt toch
Wij waren heel erg zeker van onze zaak. Temeer omdat ik alles documenteer en bijhoud. We hadden ook al snel in de gaten dat wij niets met het echte faillissement van doen hadden maar daar door veel partijen wel op gestuurd werd. Toen hebben we de knoop doorgehakt en gewoon vol de oorlog gestart. Wel netjes en zonder emotie maar wel feitelijk.

Dat was loon naar werken achteraf. Rechtsbijstand stuurde schandelijke berichten naar ons en dat leek eerder afkomstig van de tegenpartij dan van onze ‘verzekerde hulp’. Ik heb een licht juridische achtergrond maar bij lange na geen universitaire rechtenstudie maar ik ben wel licht geshockeerd door het niveau van rechtsbijstand.

Nog heel even geduld en dan staat de keuken er eindelijk en is het toch loon naar werken geweest. De periode van stress gun ik niemand hier en ik kan hooguit wat tips geven in het aankoopproces. Het wereldje is vies en heel smerig aan de achterkant. Alle standaard consumenten hulpmiddelen geven je een veilig gevoel bij de aankoop maar doen helemaal niks voor je als er echt stront aan de knikker is. En dan schrik je ook wel hoe snel ze - allemaal - direct verwijzen naar ‘de curator’. En die lieve man of vrouw doet helemaal niks voor je.

Die les hebben wij inmiddels wel geleerd en er zal ook nooit meer een aanbetaling gedaan worden door ons. Zo wel dan verloopt dat via een G-rekening bij een advocaat (escrow variant) of een juridisch dichtgetimmerde garantstelling. Niet tekenen is elders kijken.

Ik kan op dit moment nog geen details geven aangezien dat niet toegestaan is vooralsnog.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ice82
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 07-09 13:24
De keuken die jij bij de Keukenconcurrent hebt gekozen, is geen Nolte keuken. Het is een keuken van het merk "Express Kuchen" Dit is onderdeel van de Nolte groep, maar heeft verder qua kwaliteit / modellen etc niets met Nolte te maken. ( Porsche behoort tot de Volkswagen groep, net zoals Skoda...)

https://www.express-kuechen.de/de/win.html

Qua keukenmerk en kwaliteit ga je het niet heel veel simpeler vinden in Keukenland.
Ok.

Kookkast
Hoekspoelkast

Apparatuur Siemens
Vaatwasser iq100 SN61IX15TN

(8e verdieping 🫣😅)

***members only***

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08:00

Saven

Administrator

Benzeen22 schreef op maandag 1 september 2025 @ 21:22:

Als laatste aanpassing zouden wij nog een smetplint willen toevoegen langs het gehele keukenblad en de nis. De smetplint zou dan 5 cm hoog zijn en van hetzelfde materiaal als het keukenblad. Onze keukenhandelaar heeft een indicatie gegeven van € 800 euro voor de smetplint. Wij vinden dit aan de hoge kant en zijn benieuwd wat jullie van de prijs van de smetplint en de gehele keukenprijs vinden.

Alle feedback is welkom! Veel dank.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ziet er uit als een hele nette chique keuken! Wat betreft de prijs, het is immers wat anders dan een gemiddelde IKEA-keuken... Lijkt me een prima gemiddeld goede prijs, niks geks. Montagekosten idem. Vergeet niet dat zo'n Quooker met Cube ook al bijna 2500 euro is :+ Smetplint kun je misschien nog wel 150 a 200 euro vanaf halen als je de intentie wekt weg te willen lopen. Maar is dus rommelen in de marge

• Saven

Saven

Administrator

Ujuj14 schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 11:27:
Goedemorgen allemaal,

Ik ben bezig met het uitzoeken van een keuken voor mijn nieuwbouwwoning. Ik ben inmiddels bij Kitchen4All en Keukenloods geweest. Beide komen met offertes van rond de €12.000, terwijl ik nog nauwelijks onderhandeld heb.
• Keukenloods: €12.162,46
• Hello Kitchen: €12.635,72 (incl. “korting” ter waarde van een Quooker-actie, maar die Quooker wilde ik niet, dus dat voelt niet echt als korting)

Foto’s en offertes heb ik hieronder toegevoegd:

- Keukenloods:
[Afbeelding][Afbeelding]
Hello Kitchen:
[Afbeelding]
Mijn vragen:
– Is ~€12.000 normaal voor een keuken van dit formaat en type?
– Hoe ver kan ik realistisch gezien zakken (ik mik zelf meer richting €6.000)?
– Tips rondom onderhandelen: beter meteen fors lager inzetten, of juist stap voor stap?
– En wanneer is het moment om te kijken naar goedkopere apparaten/aanpassingen in de keuken?

Alle tips zijn welkom! Bedankt alvast voor het meekijken.
Lol. Je kunt misschien nog een paar honderd euro afromen maar dat was het dan wel ;) De tijden dat je keuken eerst 30k kost en daarna 15k, zijn (gelukkig) vrijwel overal al lang en breed voorbij.

• taz10

taz10

Party Animal

Ice82 schreef op donderdag 4 september 2025 @ 12:49:
De keuken die jij bij de Keukenconcurrent hebt gekozen, is geen Nolte keuken. Het is een keuken van het merk "Express Kuchen" Dit is onderdeel van de Nolte groep, maar heeft verder qua kwaliteit / modellen etc niets met Nolte te maken. ( Porsche behoort tot de Volkswagen groep, net zoals Skoda...)

https://www.express-kuechen.de/de/win.html

Qua keukenmerk en kwaliteit ga je het niet heel veel simpeler vinden in Keukenland.

[...]
Ok. Duidelijk en zoiets vermoedde ik al wel.
Blijft natuurlijk dat ook bij express kuechen er verschillen zijn in uitvoering.
Zo heb ik dus lades met glas aan de zijkanten. Dus even wat steviger lades
Blijft de rest vraag, heb ik een nette prijs voor mijn keuken of betaal ik te veel 🤗🫣

• Ice82
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 07-09 13:24
Een lade met glas aan de zijkant zegt niets over de kwaliteit. Dit is een inzetstukje in een ladebak. De geleiders, dikte van je deuren, persing van de vezelplaat veranderen hierdoor niet. (Een lada kan je ook krijgen met sportvelgen).

Voor 13.000 euro had je met deze opstelling, werkblad en siemens apparatuur, ook bij een hoogwaardiger keukenmerk kunnen slagen.

Ben je jezelf er overigens van bewust dat je een Solo stoomoven hebt gekocht? Je kan hier niet mee bakken.
taz10 schreef op donderdag 4 september 2025 @ 14:47:
[...]

Blijft natuurlijk dat ook bij express kuechen er verschillen zijn in uitvoering.
Blijft de rest vraag, heb ik een nette prijs voor mijn keuken of betaal ik te veel 🤗🫣

• taz10

taz10

Party Animal

Ice82 schreef op donderdag 4 september 2025 @ 18:37:
Een lade met glas aan de zijkant zegt niets over de kwaliteit. Dit is een inzetstukje in een ladebak. De geleiders, dikte van je deuren, persing van de vezelplaat veranderen hierdoor niet. (Een lada kan je ook krijgen met sportvelgen).

Voor 13.000 euro had je met deze opstelling, werkblad en siemens apparatuur, ook bij een hoogwaardiger keukenmerk kunnen slagen.

Ben je jezelf er overigens van bewust dat je een Solo stoomoven hebt gekocht? Je kan hier niet mee bakken.

[...]
ik betwijfel dat wel, alleen het werkblad is een paar duizend euro. de kastjes kosten dan verder niet veel. maar wel de rest apparatuur, en ook de installatie moet je niet vergeten.
Ik had al wat andere modellen doorgekregen van Siemens zelf om naar te kijken. Maar apart, ik had dat niet gezien wat betreft de oven. bedankt hiervoor _/-\o_

• albertchristian
Ice82 schreef op donderdag 4 september 2025 @ 18:37:

[...]
Aan wat voor hoogwaardiger keukenmerk moet ik dan denken? (Serieuze vraag uit interesse)

• albertchristian
.NCK schreef op woensdag 3 september 2025 @ 20:42:
[...]

Ik heb het vermoeden dat de kwaliteit van keukens ook deels afhankelijk is van de maatwerk mogelijkheden.

Ik bekeek vorige week keukens van Ballerina en Hacker (Systemat). Het nieuwe lade systeem van Hacker is erg mooi, oogt door de compacte bouw beter dan de Blum geleiders die Ballerina gebruikt. Maar in hoeverre dat de kwaliteit bepaald?
Ik vind keukens maar lastig haha. Alles ziet er van buiten mooi uit, maar wat koop je nou daadwerkelijk? De ene verkoper zegt dat een ballerina de beste is, de ander Systemat,
de andere een Pronorm en weer een andere een Schüller. Als ik niet zo achterdochtig zou zijn, zou de zoektocht makkelijker zijn 🤣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas93
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10-09 23:51
Thomas93 schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 03:06:
Dag iedereen,

Momenteel ben ik bij diverse zaken aan het rondkijken voor een nieuwe keuken. Lang heb ik gedacht dat ik zou gaan voor een Ikea keuken. Echter kwam ik op geen enkele manier goed uit met de Ikea kasten. Als voorbeeld moest ik het doen met een spoelkast van 40cm breed en een hoge kast die ongeveer 20mm uitstak bij een hoek.

Hierdoor ben ik verder gaan kijken en ben ik ter oriëntatie de Keukenconcurrent en Keukenkampioen binnengestapt:

1. Keukenconccurent: met Siemens apparatuur. De offerte is opgesteld met de goedkoopste kasten van de serie "Maxx". Deze komen bij Express Küchen vandaan als ik het goed heb. Deze serie oogt wat goedkoop: kunststof plankdragers, hard kunststof deurbuffers, stelmechaniek van de bovenkasten zit in de kast in plaats van erachter, korpushoogte van 75cm. Er is ook nog een duurdere "Break" serie van Nobilia. Deze serie kenmerkt zich onder andere door stalen plankdragers, rubber stootbuffers en (dacht ik) een korpushoogte van 79cm. Totaalprijs hiervoor was 13k inclusief installeren. Dit wilden ze echter niet op papier zetten, toen ze merkten dat ik prijzen wou vergelijken.

***members only***

2. Keukenkampioen: met AEG apparatuur en Concept130 kasten van Häcker. Dit zijn onderkasten van 78 cm hoog. Daarbij oogden de lades net wat luxer/degelijker dan bij Keukenkampioen. Ik laat AEG nog omzetten naar Siemens. Ook merk ik dat ik de werkbladverlichting ben vergeten op te nemen. Ik weet het, het is niet echt appels met appels vergelijken zo. De offerte is totaal 14,7k, inclusief installatie. De verkoper gaf aan dat deze naar 12k wou zakken, maar dan moest de verkoper wel even het zogenaamde belletje plegen met de regiomanager en moest ik direct tekenen.

***members only***

Hieronder wat 3D-schetsen van de indeling, om een beetje een idee van de ruimte te krijgen. Die heb ik zelf in elkaar geflanst, want bij het opstellen van de offerte bij genoemde zaken krijg je die niet mee.
Ik heb een hele studie gedaan op de indeling, maar ik kom toch weer op hetzelfde uit. Doordat veel kasten al bezet zijn door apparatuur, is er weinig ruimte over voor een ladeblok.

Wat is jullie mening over bovenstaande offertes. Ik heb het idee dat de prijzen niet heel gek zijn, maar dat er nog best wel wat af kan.
Inmiddels heb ik weer wat verder gekeken en ook een offerte laten opstellen bij Super Keukens. Omdat ze daar een "vaste prijs" hanteren, vond ik het wel interessant om te zien of ze mogelijk goedkoper waren dan een zaak waar je kan onderhandelen. De offerte omvat een Nobilia keuken, dit verkopen ze ook bij de Keuken Concurrent (mijn eerdere bericht met de offerte van Keuken Concurrent omvat nog een keuken van Express-Küchen). De indeling van de keuken zoals in de offerte gepland, wordt vermoedelijk het definitieve ontwerp, gezien het feit dat ik weinig andere mogelijkheden zie om zoveel mogelijk ruimte te kunnen benutten.

Ik heb morgen nog een afspraak bij Bemmel & Kroon en Grando gepland staan. Mochten offertes hiervan significant duurder uitvallen, dan ga ik mogelijk proberen om met de offerte van Super Keukens bij de Keuken Concurrent te onderhandelen voor een lagere prijs.

Bij de Keukenkampioen heb ik inmiddels bedankt. De voorkeur lag daar op een satijnwit front. Ik mocht het frontje meenemen en thuis (onder daglicht) was er een roze gloed te zien waaraan ik me stoorde. Lichtgrijs verkopen ze niet, dus dan houdt het op.

Een paar concrete vragen aan jullie:

- Wat vinden jullie van de opstelling zoals te zien in de offerte van Super Keukens?
- Nobilia levert tegenwoordig het Nbox ladesysteem. Is iemand bekend of dit al de standaard is en het Profiplus systeem heeft vervangen?
- Werkbladverlichting via de keukenzaak is nogal prijzig als je opties wilt zoals dimmen, kleurtemperatuur wijzigen en smart. Zijn er betere en goedkopere opties, behalve zo'n ledstrip?
Members only:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• poestoe
  • Laatst online: 10-09 15:19
Toke_gt schreef op maandag 1 september 2025 @ 18:04:
[...]

Als je niet tevreden bent over materialen en offerte moet je toch verder kijken. Voordeel is dat je nu een offerte in handen hebt, dus beter kunt vergelijken. Je weet nu ook beter wat je wel/niet mooi/praktisch vindt, dus je bent minder tijd kwijt in de showrooms.
Hout op hout kan wel, als het contrast in kleur maar groot genoeg is. Neem een stukje van het lamniaat mee als je dat nog hebt (of haal een proefstukje dat er op lijkt bij de bouwmarkt) en hou het staand/liggend naast elkaar. Je ziet vrij snel of dat kan of niet. Bedenk ook dat je vloer er niet voor de eeuwigheid in ligt.

[...]

Waarom wil je een eiland, bedenk dat ook. Op de render zie je dat de helft van de keukenruimte wordt ingeruimd voor de helft van een eiland. Is dat wel in verhouding? Ik zou verwachten dat je daar dan ook barkrukken of zo wilt?
Zelf zou ik niet een spoel- en kookgedeelte op het eiland willen. Je benut de ruimte in mijn beleving niet optimaal. Ik weet niet wat je nu hebt, maar zou hoge kasten tegen de muur rechts en een lang werkblad links met schiereiland op de kop niet meer praktische ruimte geven? Scheelt je waarschijnlijk ook omleggen leidingwerk en afvoer. Die knik zou ik sowieso laten herstellen. Bloedirritant, een afvoer die telkens dicht gaat zitten.

[/quote]
Bedankt voor je reactie @Toke_gt, we hebben besloten om ons vloertje te vervangen voor een gietvloer. En we gaan toch kijken naar andere frontjes. Eiland vinden we mooi. We gaan even kritisch kijken over het optimaal benutten van de ruimte. Super bedankt voor de tips :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven

Saven

Administrator

taz10 schreef op donderdag 4 september 2025 @ 14:47:
[...]

Gewoon een normale prijs hoor, wat je zelf ook al zegt met het blad. Zeker geen mega-stuntwerk maar ook geen uitknijperij ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Saven op 05-09-2025 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antigua
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 08-09 18:38
Wat vinden jullie van de indeling van deze keuken. Hebben jullie nog tips en prijs is dat marktconform. De keuken vinden we erg mooi qua opzet en functionele indeling. Prijs wat aan de hoge kant wellicht ook door gebruik van veel massief houtwerk en wat duurdere apparatuur. Keuken = 41.000 Montage 2.400 Ombouw 960 totaal 44.360. Graag jullie advies / tips

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IFaxMcYT5I7NWF8Eh_vCSt_dvtA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/U9xyqdbQuBOyqWoBbqxi2zoz.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j6zYFNv4MnRqBlgN1-btHQVJPng=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7xyvIKVDQLrFaSmNngjjkQUi.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7cJkgqR2Y49RVY3hkX-yNYAMHaY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MjfWT2rJFBdW65zns0HZ7gGh.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JuM8a3Ym4eOGGDhB0Q014s6FmJA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/HQIqgnPZ63dJaey0eSmFsSkV.png?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QkcylFbow08XE_n55GURUwl-c2Q=/x800/filters:strip_exif()/f/image/XwFMNwjySAZRqPkAceksKG8U.png?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_LXj06uL46v5NDYw7omxVooCq6g=/x800/filters:strip_exif()/f/image/n0FkRgqccb7DpdLHgvTLYxam.png?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Byw47KoVPJAAJzH3V1ySPFWsLws=/x800/filters:strip_exif()/f/image/ivwHZDReUls3Gwi7Z7wdVCih.png?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ej8McY5fHk7aGlb9Lr7faZlOezk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ehAwm0XHwmxkJ8mTZRjKwBkY.png?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8ZArYXGoIaovGSmIXHTp82V9lZY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/NxGZpMKEtuokc7UGSUhax9TB.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven

Saven

Administrator

Antigua schreef op zondag 7 september 2025 @ 09:50:
Wat vinden jullie van de indeling van deze keuken. Hebben jullie nog tips en prijs is dat marktconform. De keuken vinden we erg mooi qua opzet en functionele indeling. Prijs wat aan de hoge kant wellicht ook door gebruik van veel massief houtwerk en wat duurdere apparatuur. Keuken = 41.000 Montage 2.400 Ombouw 960 totaal 44.360. Graag jullie advies / tips

[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Netjes, dikke prima. Tip; er is sinds kort ook een quooker flex square variant. Nog praktischer dan de fusion imo :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wollie91
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:01
Saven schreef op zondag 7 september 2025 @ 11:39:
[...]

Netjes, dikke prima. Tip; er is sinds kort ook een quooker flex square variant. Nog praktischer dan de fusion imo :)
Waar valt informatie te vinden over de square flex variant? Ik kan er nog niks over vinden namelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ron321
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 06:49
Wollie91 schreef op zondag 7 september 2025 @ 15:31:
[...]

Waar valt informatie te vinden over de square flex variant? Ik kan er nog niks over vinden namelijk.
https://www.veldkampkeuke.../quooker-flex-square-2025

WPB Ariston Nuos Plus200, SE 4000H+8x Trina Solar 320Wp AB 185°/32°+6x Trina Solar 320Wp AB 185°/10°,APS EZM1+2x Trina Solar 325Wp AB 185°/32° ,2x APS QT2+8x Jinko 435Wp AB 5°/32°,ME MXZ-2F42VF+MSZ-EF35VGK-S+MLZ-KP25VF,WP Atag Energion M Light50

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• big bang
  • Nu online
Antigua schreef op zondag 7 september 2025 @ 09:50:

[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Die lage (smalle) kant van het eiland, wat doe je daar mee? Het is te laag om aan te staan, maar je kunt er door de deurtjes ook niet zitten. Ik ben bang dat dat de potentie heeft om een magneetplek voor rommel te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tjubbie
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 08:14
big bang schreef op zondag 7 september 2025 @ 21:17:
[...]

Die lage (smalle) kant van het eiland, wat doe je daar mee? Het is te laag om aan te staan, maar je kunt er door de deurtjes ook niet zitten. Ik ben bang dat dat de potentie heeft om een magneetplek voor rommel te zijn.
Eens, lijkt me meer design dan praktisch.
Daarnaast vind ik de locatie van de oven niet heel logisch maar daar is vast over nagedacht en besproken

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Antigua
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 08-09 18:38
die lage smalle kant is meer een design ding dan functioneel. this smaak zeg maar. zitten doen we aan het verlengde blok van het eiland. de oven wilde we niet in zicht en gebruiken we minimaal. andere kant vh eiland te plaatsen was geen optie daar zit de vaatwasser en in de kastenwand liever niet ivm symmetrie van de apparatuur. maar goed waar zouden jullie de oven dan plaatsen? staan open voor suggesties. en wellicht doen we het verlengde hout langs eiland niet, alleen blok waar je aan kan zitten. eiland in de breedte dan wel naar 1,20m. wat vinden jullie vd prijs als je daar uberhaubt iets van kan vinden ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12:08
Antigua schreef op zondag 7 september 2025 @ 22:40:
die lage smalle kant is meer een design ding dan functioneel. this smaak zeg maar. zitten doen we aan het verlengde blok van het eiland. de oven wilde we niet in zicht en gebruiken we minimaal. andere kant vh eiland te plaatsen was geen optie daar zit de vaatwasser en in de kastenwand liever niet ivm symmetrie van de apparatuur. maar goed waar zouden jullie de oven dan plaatsen? staan open voor suggesties. en wellicht doen we het verlengde hout langs eiland niet, alleen blok waar je aan kan zitten. eiland in de breedte dan wel naar 1,20m. wat vinden jullie vd prijs als je daar uberhaubt iets van kan vinden ....
Persoonlijk zou ik het koffiezetapparaat weglaten en zelf een machine halen die in een kastje gaat (kastje met stroom)

Die inbouw machines staan niet zo goed bekend, kan je mooi op die plek je oven kwijt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:53
- eiland zou ik naar 1,20 doen. Dan heb je rondom veel werkruimte en ben je van dat nutteloze randje af. Je krijgt er ook nog extra kastruimte voor terug

- oven kun je daar laten zitten als je hem toch niet veel gebruikt. Als je eiland dan 1,20 is kun je ook prima aan die kant voorbereiden en afmaken van de oven gerechten.

- die inbouw koffie apparaten moet je met een grote boog omheen lopen. 2x zo duur als een veel beter Jura (en 3x zo duur als precies dezelfde Siemens losstaande apparaten). Onderhoud aan die dingen is verschrikkelijk en als er iets stuk gaat (en dat gaan ze) ben je nog een keer een vermogen kwijt.

- en dan kun je ipv dat inbouw koffie apparaat je andere oven doen.

Verder een heel mooie keuken.

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven

Saven

Administrator

RobbieB schreef op maandag 8 september 2025 @ 08:45:
[...]
- die inbouw koffie apparaten moet je met een grote boog omheen lopen. 2x zo duur als een veel beter Jura (en 3x zo duur als precies dezelfde Siemens losstaande apparaten). Onderhoud aan die dingen is verschrikkelijk en als er iets stuk gaat (en dat gaan ze) ben je nog een keer een vermogen kwijt.

- en dan kun je ipv dat inbouw koffie apparaat je andere oven doen.
Wat betreft koffieapparaat eens, die had ik even over 't hoofd gezien.

Koop alleen absoluut geen Jura. Die dingen zijn moeilijk schoon te houden van binnen. Ik heb er inmiddels teveel van binnen gezien. Tenzij je graag schimmel in je koffie wenst. Ze maken ook niet significant "betere" (sowieso relatief en afhankelijk hoe goed je het ding instelt) koffie dan met een goed Siemens of Philips apparaat. Maar goed, we wijken af :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
Is het randje functioneel; misschien niet, maar ik vind het wel stijlvol. Het verbindt de tafel mooier met het eiland dan een recht toe recht aan eiland met een tafel eraan vast. In zo’n grote keuken mag er ook best iets zijn wat niet per se functioneel is.
Oven zou ik inderdaad niet aan die kant doen, maar vooral niet zo laag. En eens met anderen: een inbouwkoffieapparaat levert veel frustaties op en niet altijd lekkere koffie. Mogelijk kan je oven daarvoor in de plaats? En als je die oven weinig gebruikt, heb je dan niet aan 1 oven genoeg? Koffieapparaat zou ik zelf in de nis zetten (en die misschien wat groter maken als je daar maar 1 oven plaatst).
Prijs kan ik niet veel van zeggen, dit is waarschijnlijk de prijs van een interieurbouwer? Ik vind het veel geld, maar met al het maatwerk en duurzame materialen weet ik niet of je elders veel goedkoper uit bent. Misschien met dit ontwerp ergens binnenlopen en een offerte vragen ter vergelijking?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davidio
  • Laatst online: 08:44
Dag allemaal! Ook ik heb recent getekend bij Akzent vlak over de grens. Goede ervaring gehad na in NL bij Kvik en DB Keukens buiten budget te vallen (ook prima geholpen trouwens).

Is deze prijs een beetje marktconform/ok?

Indeling stond vrij vast vanwege de wens voor een nis en het probleem van een dikkere muur in de hoek vd keuken waar alleen ondiepe kasten kunnen. Voor ons 2en is er genoeg kastruimte maar het aantal kastjes is wel stukje minder dan de meeste grote keukens.

78cm kasten, fronten flamed donker eiken, kunststof synchrone pore, 13cm plint, 20mm werkblad composiet

Indeling kastenwand 360cm
2x60 hoge kast ondiep 35cm vanwege leidingen in verdikte muur erachter
1x120 nis met zelfde blad als eiland
2x60 hoge kast met 2 ovens en grote koel-vries

Indeling eiland 120x240
Afgeronde hoeken uiteinde
Overhang voor bar
Blad is composiet 20mm, lijkt op taj mahal maar iets lichter qua kleur

Apparatuur
Members only:
Prijs
Members only:
Is het upgraden naar een XXL vaatwasser (evt met zeolith) de moeite waard? Die nu in de offerte zit is vrij basic en komt uit voorraad, lijkt op onze goedkopere Bosch die we nu hebben. Ben alleen bang dat de auto open functie niet goed is voor de fronten met alle stoom die er langs trekt…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopperCathode
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 08-09 11:24
Ik ben benieuwd wat jullie vinden van de indeling van onze toekomstige keuken. We hebben twee heel verschillende ontwerpen.

Welke indeling vinden jullie het meest praktisch en waarom? Of hebben jullie misschien nog een andere indeling die nog beter werkt?

Optie 1

Dit is het ontwerp dat we zelf hadden bedacht. De eerste keukenzaak heeft dit voor ons uitgewerkt en getekend.
Members only:

Optie 2

De tweede keukenzaak wilde graag met een frisse blik naar de ruimte kijken en kreeg van ons carte blanche. Zij kwamen met een compleet andere indeling.
Members only:

Plattegrond

Om het geheel wat duidelijker te maken, heb ik de plattegrond toegevoegd.
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bb1969
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 12:39
Heeft er nog iemand tips, waar je Miele inbouw apparatuur tegen een goede korting te kopen. Antwoord mag in prive, want begrijp dat Miele leveranciers het lastig maakt wanneer ze te hoge kortingen aanbieden. Gaat om ongeveer 23K in adviesprijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teerzii
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 10-09 21:27
Al veel inspiratie en goede tips gelezen op hier.
Wij zijn nu zelf aan het kijken voor een keuken in onze nieuwe woning. De exacte afmetingen weten we nog niet, waaronder de pilaar in de keuken. Maar het idee ligt er al wel. Vaatwasser in de woning is van 2024 dus die kan waarschijnlijk gewoon blijven.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RRS5KeSfbKKXMo9K9u71dRchBwA=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/8FkAth9dvaToblWnpM7eu9lw.png?f=user_large

We zijn bij 3 zaken geweest.
Keuken 1, gaf alleen foto mee en miele apparaten. Kasten van Brigitte Kucen, havanna chocolate oak. Keramiek blad abu dhabi white.
Gaf eerst als prijs €19.500 en wilde meteen naar €18.500 zakken alles we ja zouden zeggen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VJspqLFcxTm2KvglWRdIumSj4dE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OtWpOr8lelw7eRqw408NRbOw.jpg?f=fotoalbum_large

Keuken 2, zelfde opzet, kleine verschillen, apparaten berekend met goedkoop pelgrim want kan altijd dan duurder worden als we ermee door gaan was zijn visie. Geen duidelijk merk voor de kasten. Blad zelfde merk kemie.
Prijs €17.050.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IJMXiWYbcn-F6Bf9TB_aLaPEmZU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/R0SQQHN8z1Uf4o6M9hLXoYVh.jpg?f=fotoalbum_large

Keuken 3, heel iets anders laten ontwerpen. En kregen we exact mee welke apparaten we willen.
Kasten; hacker concept 130 Bali en Keramiek werkblad Kemie Abu Dhabi white.
Koelkast Liebherr IRD 450-22
Miele combi stoomoven DGC 7250
Liebherr vriezer IFND 3503-22 (waarschijnlijk gaan we voor een losse vriezer) €849,-
Quooker fusion round Rose koper 7 liter (dit wordt waarschijnlijk RVS en is iets goedkoper)
Composiete spoelbak (vonden we minder mooi, daardoor wordt dit gewoon normale spoelbak) €349,-
Borae PURmu inductiekookplaat.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Wx5tBUbeDMFS7BYzQMPa1pi_5KE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LzvOOnGuYxMETRV9mtRe0Nl5.jpg?f=fotoalbum_large

Meubelen €6245,99 (30% korting staat erbij) werkblad: €4691,- apparaten €8.385,-
Montage 1.550,- Nog keer afrondingskorting €421,99
Prijs €20.450,01 is nog wel iets in te onderhandelen verwacht ik.

Onze voorkeur gaat uit naar keuken 3, gevoel, door eerlijke offerte. Keuken 1 en 2 moet de paal verbreed worden. Keuken 3 gaat om de paal heen.
Is dit een goede prijs na kleine aanpassingen, waardoor de prijs sowieso al lager gaat worden.
En nog ander tips rondom apparaten of indeling?

[ Voor 53% gewijzigd door teerzii op 08-09-2025 12:32 . Reden: prive gegevens waren zichtbaar ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitashi
  • Registratie: Juli 2008
  • Nu online
davidio schreef op maandag 8 september 2025 @ 10:58:
Dag allemaal! Ook ik heb recent getekend bij Akzent vlak over de grens. Goede ervaring gehad na in NL bij Kvik en DB Keukens buiten budget te vallen (ook prima geholpen trouwens).

Is deze prijs een beetje marktconform/ok?

Indeling stond vrij vast vanwege de wens voor een nis en het probleem van een dikkere muur in de hoek vd keuken waar alleen ondiepe kasten kunnen. Voor ons 2en is er genoeg kastruimte maar het aantal kastjes is wel stukje minder dan de meeste grote keukens.

78cm kasten, fronten flamed donker eiken, kunststof synchrone pore, 13cm plint, 20mm werkblad composiet

Indeling kastenwand 360cm
2x60 hoge kast ondiep 35cm vanwege leidingen in verdikte muur erachter
1x120 nis met zelfde blad als eiland
2x60 hoge kast met 2 ovens en grote koel-vries

Indeling eiland 120x240
Afgeronde hoeken uiteinde
Overhang voor bar
Blad is composiet 20mm, lijkt op taj mahal maar iets lichter qua kleur

Apparatuur

***members only***

Prijs

***members only***

Is het upgraden naar een XXL vaatwasser (evt met zeolith) de moeite waard? Die nu in de offerte zit is vrij basic en komt uit voorraad, lijkt op onze goedkopere Bosch die we nu hebben. Ben alleen bang dat de auto open functie niet goed is voor de fronten met alle stoom die er langs trekt…
Ziet er goed uit! Qua prijs durf ik het niet te zeggen. Wat voor merk keuken is het? Lag de prijs flink lager dan in NL? Toevallig ga ik voor een vrij vergelijkbare keuken deze week ook naar Akzent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KerstRunner
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 13:00
Gisteren een offerte ontvangen voor onze tussenwoning.

Opstelling

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e-CsoqRc3So8QkHAlXPpp2BnOv8=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/bQX1NsO60UqJGEPhiqMCQAio.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wPz_igLaIkvmBOaZZBVytp1P09c=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/TEELuilwLp3vl2MsEvzWPN2j.png?f=fotoalbum_tile

De specificaties

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2zwEUXAYMBWAwvGbIVRAYGhvFBk=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/EKNweC9qKfn9xfepFtfkcv1P.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rZ0TA8TK_jhLlq0ztipOTS6ILk8=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/GWHvzXR6rBY4cpRDlsjPxAz2.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dvsww1SXT3hBCEeM81xVbjE2baY=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/djps11GnCMwgKafm06GbNnlz.png?f=fotoalbum_tile

De prijs

€ 23.000,- (incl. btw)
excl. installatie á € 1.700,- (incl. btw)
Dus een kleiner 25 duizend euro.

Allemaal Bosch apparatuur, behalve de vriezer én de kookplaat Bora Pure.
En een Quooker Flex.
En een Franke Maris Fragranite Coffee Cream spoelbak.

Ik ben iniedergeval enorm onder de indruk van de keuken. Het is een prachtige keuken die tot in detail, de greeplijsten, de rand van het blad á 6cm, de apparatuur, helemaal naar wens is. Ik wil alleen nog even een andere vaatwasser vragen.

Wat vinden jullie van het aanbod?

[ Voor 3% gewijzigd door KerstRunner op 08-09-2025 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zed_no1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-09 13:11
teerzii schreef op maandag 8 september 2025 @ 12:25:
Al veel inspiratie en goede tips gelezen op hier.
Wij zijn nu zelf aan het kijken voor een keuken in onze nieuwe woning. De exacte afmetingen weten we nog niet, waaronder de pilaar in de keuken. Maar het idee ligt er al wel. Vaatwasser in de woning is van 2024 dus die kan waarschijnlijk gewoon blijven.

Onze voorkeur gaat uit naar keuken 3, gevoel, door eerlijke offerte. Keuken 1 en 2 moet de paal verbreed worden. Keuken 3 gaat om de paal heen.
Is dit een goede prijs na kleine aanpassingen, waardoor de prijs sowieso al lager gaat worden.
En nog ander tips rondom apparaten of indeling?
Waarom duw je de keuken helemaal in de hoek? Ik zou het eiland een kwartslag draaien en veel meer in het midden van de woning zetten. En je kunt tegen de muur waar nu je vaatwasser/spoelbak zitten een mooie grote kasten wand maken met een grote koelkast. Dan voelt alles meteen een stuk moderner aan en je maakt denk ik effectiever gebruik van je ruimte zonder dat je iets met paal moet doen. Het is veel lekkerder om naar buiten te kijken als je kookt dan dat je "in de hoek" moet staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• davidio
  • Laatst online: 08:44
Mitashi schreef op maandag 8 september 2025 @ 14:29:
[...]

Ziet er goed uit! Qua prijs durf ik het niet te zeggen. Wat voor merk keuken is het? Lag de prijs flink lager dan in NL? Toevallig ga ik voor een vrij vergelijkbare keuken deze week ook naar Akzent.
Het is een Rotpunkt, meeste uit de greeploos collectie en een paar push to open kasten. In NL kwamen we op zo’n
Members only:
met Bosch en basic Quooker en kleinere kookplaat. Denk met de getoonde opstelling en apparatuur dat het richting
Members only:
zou gaan, dus wat dat betreft een goede deal.

Ergens denk ik dat er nog ruimte was voor een lagere prijs. Misschien zit dat in apparatuur die ze op voorraad hebben (wat ook prima is, bijv Miele kookplaat als je niet per se Bora wil of alles hetzelfde merk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KerstRunner
Dit zegt de keukenleverancier (hebben nog geen akkoord, alleen offerte)
Montage is een dienst en geen fysiek product, hierop wordt geen garantie gegeven. De garantie zit op de producten. De monteurs welke wij inhuren zijn erkende monteurs en dus kun je er ten alle tijden vanuit gaan dat jullie keuken zorgvuldig wordt geplaatst. Mocht er binnen 10 jaar iets zijn met de keuken dan kunnen jullie ons altijd berichten om ernaar te laten kijken.
Is dit niet gek? Als je een laadpaal/zonnepanelen/of andere zaken koopt heb je toch naast productgarantie ook installatiegarantie?

Ik zeg maar iets, als zij apparatuur niet deugdelijk hebben aangesloten op de leidingen/afvoeren, wie is dan verantwoordelijk voor de waterschade? Wat als ze slecht hebben gekit, kan ik mij daar dan niet op herroepen?

[ Voor 15% gewijzigd door KerstRunner op 09-09-2025 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:22
KerstRunner schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 10:15:
Dit zegt de keukenleverancier (hebben nog geen akkoord, alleen offerte)

[...]

Is dit niet gek? Als je een laadpaal/zonnepanelen/of andere zaken koopt heb je toch naast productgarantie ook installatiegarantie?

Ik zeg maar iets, als zij apparatuur niet deugdelijk hebben aangesloten op de leidingen/afvoeren, wie is dan verantwoordelijk voor de waterschade? Wat als ze slecht hebben gekit, kan ik mij daar dan niet op herroepen?
Daarom doen heel veel keuken leveranciers dus niet de spullen aansluiten. Ik blijft dat ook zeer bijzonder vinden, maar bij onze laatste keuken deden ze niet eens de stekker erin van de koelkast. "Dat moet de elektricien doen". Ik kon zelfs een loodgieter laten komen om de afvoer/kraan te laten aansluiten. Ik vond dat echt bizar. Nu bij de nieuwe keuken wel echt nagevraagd wat "Kook klaar opgeleverd' precies inhield. Bij hen dus wel écht alles aangesloten, bedrijven moeten soms niet zo moeilijk doen.

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adrenaline0182
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10-09 15:17
Kom nog even terug op mijn eerdere berichtgeving rondom Superkeukens. Kreeg opeens een offerte per mail (die lager uitvalt dan in de winkel besproken)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bhIsSO7_yu_PpLsjRQBsXYprR9Q=/x800/filters:strip_exif()/f/image/RkO0jD9tRKsTp05Khx1msDwT.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VbOAE-GpkuxoYiAGOUD1D_9jx1E=/800x/filters:strip_exif()/f/image/LsI2ulGmAfcLeDE1gqa2xZGG.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yMvKGEYeJaW8sq13nKCYLBxFCkE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/S7kISDNPZO4bBNVdXbb6JkWe.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x7cAzYHLp9reTNuKaFbjhyG5Ms0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/3fJF4dPbZrh1oWHbU8G5fnrK.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/naSSNuqz6HogzPnzT8hNiIMECh8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/44dM70DoxaqxJzKUeQi67RhQ.png?f=fotoalbum_large

Iemand enig idee of dit een beetje kwalitatief spul is? Over de prijs ben ik tevreden, maar wil wel graag een beetje kwaliteit. Heb tot nu toe enkel ervaring met Keukenmaxx keukens (DMG), tot 2 maal toe daar mijn keuken gekocht. Dat is toch een stuk duurder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alki
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:55
Adrenaline0182 schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 13:44:
Kom nog even terug op mijn eerdere berichtgeving rondom Superkeukens. Kreeg opeens een offerte per mail (die lager uitvalt dan in de winkel besproken)

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Iemand enig idee of dit een beetje kwalitatief spul is? Over de prijs ben ik tevreden, maar wil wel graag een beetje kwaliteit. Heb tot nu toe enkel ervaring met Keukenmaxx keukens (DMG), tot 2 maal toe daar mijn keuken gekocht. Dat is toch een stuk duurder.
Ik heb mijn keuken gekocht bij SK. Wel met een Schuller systeem en ben echt super tevreden. Kwaliteit is echt goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teerzii
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 10-09 21:27
Zed_no1 schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 08:40:
[...]

Waarom duw je de keuken helemaal in de hoek? Ik zou het eiland een kwartslag draaien en veel meer in het midden van de woning zetten. En je kunt tegen de muur waar nu je vaatwasser/spoelbak zitten een mooie grote kasten wand maken met een grote koelkast. Dan voelt alles meteen een stuk moderner aan en je maakt denk ik effectiever gebruik van je ruimte zonder dat je iets met paal moet doen. Het is veel lekkerder om naar buiten te kijken als je kookt dan dat je "in de hoek" moet staan.
Daar is wel naar gekeken. Maar dan heb je toch nog steeds last van de paal? En we moeten ook nog een eettafel kwijt. Dus dan wordt het erg krap of zou dat meevallen? En een grote kastenwand zie ik sowieso niet zitten. Want ik wil wel ruimte hebben voor koffieapparaat. En spoelbak naar het eiland brengen is ook weer extra kosten ivm leidingen verleggen.

• KerstRunner
Wat is doorgaans de termijn van de zitting geldigheid van een offerte? Ik voel me heel prettig bij deze partij maar de offerte is maar één week geldig. In september worden de nieuwe noviteiten gepresenteerd dus kunnen de prijzen flink stijgen blabla.

[ Voor 6% gewijzigd door KerstRunner op 10-09-2025 16:48 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Toke_gt
KerstRunner schreef op woensdag 10 september 2025 @ 16:45:
Wat is doorgaans de termijn van degeldigheid van een offerte? Ik voel me heel prettig bij deze partij maar één week geldigheid. In september worden de nieuwe noviteiten gepresenteerd dus kunnen de prijzen flink stijgen blabla.
Laat je niet opjagen. Volgende week is er weer een nieuwe week, met nieuwe kortingen en nieuwe noviteiten.
Pagina: 1 ... 524 525 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1