Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DTwice
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01-08 10:15
Het ziet er op de tekening inderdaad uit als een muur. In werkelijkheid zit er een doorgang met deur naar de bijkeuken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oxeC11-3PtO9yL2hVNZlzhoH2CM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/F3DpAdIlewvqZ3MR8dmddwnE.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 23:41
DTwice schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 13:17:
Het ziet er op de tekening inderdaad uit als een muur. In werkelijkheid zit er een doorgang met deur naar de bijkeuken.

[Afbeelding]
Hm, persoonlijk zou ik kijken of ik die situatie zou kunnen veranderen. In ieder geval de scharnieren aan de andere kant van de deur, zodat je die deur kunt laten open staan.
Mocht je willen dat we meedenken, plaats dan een plattegrondje van de hele situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rover12345
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 21:18
Toke_gt schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 14:13:
[...]

Hm, persoonlijk zou ik kijken of ik die situatie zou kunnen veranderen. In ieder geval de scharnieren aan de andere kant van de deur, zodat je die deur kunt laten open staan.
Mocht je willen dat we meedenken, plaats dan een plattegrondje van de hele situatie.
Taatsdeur lijkt hier handige optie (beide kanten open klappend)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
rover12345 schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 14:52:
[...]

Taatsdeur lijkt hier handige optie (beide kanten open klappend)
Ja, dat zou ik zelf ook doen, maar dan de scharnieren niet aan de kant van oven. Dan is de doorloop makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraInstinct
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 08-09 18:25
jvdz123 schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 10:37:
Goede dag,

Ik heb de onderstaande offerte voor de keuken met appartuur (allemaal siemens), bora kookplaat en Quooker voor 26K. Wat vinden jullie van de prijs? Dankjewel voor het reageren.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
We hebben meer info nodig zoals model nummers, wat voor werkblad etc. Jubileum korting is overigens nep. Je krijgt adviesprijs en dan doen ze 25% eraf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubaxe
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-09 12:46
Beste allemaal, lees al een tijdje mee op het forum. Hartstikke handig en fijn bij het uitkiezen van een keuken. Wij zijn inmiddels bij 3 zaken geweest en hebben het volgende idee, zie schets:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4K7udmLCZgPRbUBsVaCfTp7SpzM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3rmeivlb5gQH4dZdZE0wlMnt.jpg?f=fotoalbum_large

Onze voorkeur gaat uit naar een middelmaat koelkast met een +/-60cm hoge oven wat volgens mij ongeveer 70L inhoud heeft. We zijn beide rond de 1.80m lang en we twijfelen dus over de hoogte en bereikbaarheid van de oven boven de koelkast.

We hebben 3 verschillende meningen gehoord over de koelkast en oven boven elkaar, bij ons dus rechts in de keuken. De een stelt een koelkast voor van 88cm met daarboven een oven van 60cm, de ander stelt een koelkast voor van 102cm met een compactere oven van 40cm en de ander geeft aan dat boven een middelmaat koelkast geen grote oven (60cm) kan.

Wat is jullie ervaring of advies over een oven boven de koelkast?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eelco74
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21:52
Cubaxe schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 17:48:
Beste allemaal, lees al een tijdje mee op het forum. Hartstikke handig en fijn bij het uitkiezen van een keuken. Wij zijn inmiddels bij 3 zaken geweest en hebben het volgende idee, zie schets:
[Afbeelding]

Onze voorkeur gaat uit naar een middelmaat koelkast met een +/-60cm hoge oven wat volgens mij ongeveer 70L inhoud heeft. We zijn beide rond de 1.80m lang en we twijfelen dus over de hoogte en bereikbaarheid van de oven boven de koelkast.

We hebben 3 verschillende meningen gehoord over de koelkast en oven boven elkaar, bij ons dus rechts in de keuken. De een stelt een koelkast voor van 88cm met daarboven een oven van 60cm, de ander stelt een koelkast voor van 102cm met een compactere oven van 40cm en de ander geeft aan dat boven een middelmaat koelkast geen grote oven (60cm) kan.

Wij zien dit heel vaak en verbazen ons dan ook dat keuken verkopers dit zo aanbieden. Denk er aan dat als je de oven open doet er een 60cm (of 45) hete deur naar voren komt. Dan moet je het hete gerecht er nog uit zien te halen. Zelfs als je 1.80 bent is dit te hoog naar mijn idee.

Bovendien is een koelkast van 80cm zelfs met zn tween aan de kleine kant.

Ik zou toch kijken of je een tweede hoge kast kan plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubaxe
eelco74 schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 20:40:
[...]

Wij zien dit heel vaak en verbazen ons dan ook dat keuken verkopers dit zo aanbieden. Denk er aan dat als je de oven open doet er een 60cm (of 45) hete deur naar voren komt. Dan moet je het hete gerecht er nog uit zien te halen. Zelfs als je 1.80 bent is dit te hoog naar mijn idee.

We hebben overigens nog een koelvriescombinatie in de berging naast de keuken. Dus we kunnen het veroorloven om een 80cm koelkast te nemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NuEffeNiet
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 22:41
eelco74 schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 20:40:
[...]

Misschien is dat omdat de situatie die jij beschrijft een beetje overdreven is.

Bij een 102 cm koelkast zal de oven op ongeveer 120 cm hoogte staan (inclusief plint). Ideale hoogte om in de oven te kijken. Iets minder ideaal om zaken er in en er uit te halen inderdaad, maar volgens mij valt dat best mee.
De effectieve ovendeur van zo’n 50 of 35 cm kan inderdaad in de weg zitten, maar mij heeft dat nog nooit gestoord bij een vorige keuken (ik ben boven de 1.90, maar ook mijn vriendin van 1.70 kon er goed mee overweg). Mocht dat het geval zijn, dan zijn er ook ovens waarbij de deur weggeschoven kan worden. Neff heeft dat bijvoorbeeld bij bepaalde ovens.

Ik zou zeggen kijk naar wat je vaker gebruikt. Gebruik je de oven dagelijks, dan wil je deze ergonomisch op de betere positie hebben. Gebruik je de oven zelden, dan is denk ik een grotere koelkast die je meer malen per dag gebruikt handiger omdat je dan net iets minder hoeft te bukken als je daaruit iets nodig hebt.

Optimale hoogte voor een oven is voor mij overigens wel lager dan 120 cm. Aanrechthoogte vind ik ideaal. Ik heb hem nu zelfs iets lager dan dat omdat er nog een losse magnetron boven zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arwen.
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 16-09 07:11
yorroy schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 12:29:
Zijn er al ervaringen met de matte Bora X Pure Rough?
Ik zag dat @Ucello @Tiuri @6pack15 @Arwen. deze overwogen hebben of zelfs besteld hebben.
Hoe zit het met de krasgevoeligheid en fingerprinting van het matte oppervlak?

Laatst zag ik 2 matte uitvoeringen in een keukenzaak van 2 verschillende merken. Op de ene plaat zag je echt helemaal niks en de ander zat vol met vingerafdrukken. Dus dat maakt kennelijk wel verschil.
Ik heb de Bora nog niet in het echt kunnen ontdekken.
We hebben hem besteld, maar pas rond augustus wordt de keuken geplaatst dus nog even wachten hier. We hebben een matte Miele gezien destijds, maar die vond ik minder praktisch, maar geen enkele vingerafdruk.

[ Voor 7% gewijzigd door Arwen. op 04-05-2025 08:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• suzanhe
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 22:03
[Afbeelding]

Wij hebben hier ook mee zitten stoeien, dan met vriezer + oven erboven. We hebben uiteindelijk voor 88cm vriezer en 60cm oven gekozen. Grotere vriezer mocht bij 1 winkel zelfs niet omdat ze dat niet willen leven. En de meeste winkels hebben dit ook wel afgeraden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morlune
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17:33
Hoi,
Ik ben al verschillende keukenzaken afgegaan in omgeving Utrecht, maar wat ik ook belangrijk vind is aftersales en kwaliteit van installeren/monteren.
Heeft iemand prettige ervaringen met een zaak met goede monteurs en aftersales, dat ze niet moeilijk doen als iets verkeerd is gegaan? Ik hoor het graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DTwice
Ik heb even een foto gemaakt van de situatie nu. Het plaatje van de keuken ontwerper klopt niet met de realiteit zie foto. Kan iemand iets zeggen over de prijs van deze "simpele" keuken of is er meer informatie nodig? Is dit een schappelijke prijs?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/poOXRiG9nyNVfI9C-85Q2BPkq5s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hdfKSHyYmXP4P4WiazPuoPGq.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubaxe
suzanhe schreef op zondag 4 mei 2025 @ 09:24:
[...]

Wij hebben hier ook mee zitten stoeien, dan met vriezer + oven erboven. We hebben uiteindelijk voor 88cm vriezer en 60cm oven gekozen. Grotere vriezer mocht bij 1 winkel zelfs niet omdat ze dat niet willen leven. En de meeste winkels hebben dit ook wel afgeraden
En hoe bevalt dit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• el-jorge
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12:31

el-jorge

turn around and feel the vibe

Ff een update.

Wij zijn nu bij drie zaken geweest. Allemaal een prijs van € 25K 8)7

Ekelhoff
CONTUR CONCEPT 13 /2025
01 EMV 02
SGM Smartglas matt

NEXT 125 2024
01 next125 - 2024
NX620

Dekton Keramik Argentum

Apparatuur:
Bora Pura
Vaatwasser: Miele G 5651
Koelkast: Siemens IQ300 (178cm) KI82LVFE0
Oven: Siemens IQ700 HB776G1B1
Combi: Siemens IQ700 CM724G1B1

Boekesteijn
NOLTE Matrix 150, Velluto, Lava matt

Brigitte, Base 720 / Ergo 780, Oxford, Sherwood Nero

Grillo Natuursteen, Composiet Breeze Blanc

Apparatuur:
Kookplaat: ATAG HIDD28472SV
Vaatwasser: ATAG VA7214LQ
Koelkast: ATAG KS37178B
Oven: ATAG ZX66121D
Combi: ATAG CX46121C
Quooker gunmetal
CARESSI CAPP50R10GM spoelbak Gunmetal
CARESSI Zeeppomp gunmetal

Reddy
Bauman Glasgow CRAFTGLASS Aureo Mat

Bauman London Nero

Dekton Keramik Sandik Pietra

Kookplaat: Bosch PVQ895H26E
Vaatwasser: Bosch SMV6ZCX06E
Koelkast: Bosch KIL82SDD0
Oven: Bosch HBG976MB1
Combi: Bosch CMG9361B1
Quooker gunmetal
Franke speolbak RVS
Quooker Zeeppomp RVS

Ekelhof wordt het niet. De andere zaken zijn dichter bij huis en dat is gemakkelijker communiceren.

Boekesteijn, ik vond vooral de ATAG aparatuur mooi, mooier dan de Siemens of Bosch, en met name de kookplaat. Hun hadden echter/ helaas geen smartglass. En de kwaliteit van de kastjes ging naar beneden om de prijs te kunnen drukken. Maar wel een gunmetal quooker in de prijs.

Reddy, alles van Bosch, en Smartglass _/-\o_ geen quooker in de prijs, wij hebben al een RVS quooker die we meenemen.

Ik ben vooral benieuw naar kwaliteits verschillen

ATAG vs Bosch

Composiet vs Keramiek. Bij Boekesteijn op composiet uitgekomen, en bij Reddy toch weer Keramiek, het is mij om het even, maar zit er echt veel verschil in.

Materiaal van de kasten. Nolte vs Bauman

Onderstaande plaatjes zijn van Reddy. Dat is wel degene die het mooiste is geworden vinden wij (allemaal wijken een klein beetje van elkaar af)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O89rDgRWFM87ZONKdppSAN4UIsQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Q9uaC1j1qXmtZl3tTKQyNZpO.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oGhRr-D5ysU4AJNpjaR8OWd59mU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8wxF75baLHgMj55VCMu7w80P.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7GGJQGoSUSoJrzuFF9vmx8gxR9Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DnN0rLWEZl6SBsNBQ0XEDbFO.jpg?f=fotoalbum_large

Spielerei...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
DTwice schreef op zondag 4 mei 2025 @ 10:24:
Ik heb even een foto gemaakt van de situatie nu. Het plaatje van de keuken ontwerper klopt niet met de realiteit zie foto. Kan iemand iets zeggen over de prijs van deze "simpele" keuken of is er meer informatie nodig? Is dit een schappelijke prijs?[Afbeelding]
Thnx, dan zit die deur in ieder geval goed.
De prijs is niet onaardig, maar in combinatie met keuze voor deze apparatuur denk ik dat je elders misschien wat meer waar voor je geld krijgt. Ik zou nog een of twee andere adressen proberen.
Kijk online naar de prijzen voor de etna-apparatuur en andere merken (AEG, Siemens, Bosch bijv), maar kijk vooral ook naar afwerking en bediening en of dat voor jou verschil maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DTwice
Bedankt voor je reactie Toke_gt,

Ik vind het veel geld voor een relatief kleine keuken.
Qua apparatuur zal ik even checken. Deze prijzen stonden ook niet gespecificeerd op hun offerte.

Heeft iemand nog een goed adres voor een goede keukenzaak in Noord-Oost Nederland? (Wij zijn zelf woonachtig in de provincie Groningen).

De offerte was als volgt:

Keukenmeubelen:

Uitvoering: A, Super+ FMA Franchetti mat
Frontkleur 1: Zandgrijs mat AFP (L212U)
Uitvoering korpus: Kunststof (K1)
Kleur buitenzijde korpus: Zandgrijs (K210)
Kleur binnenzijde korpus: Natuur wit (K400S)
Type greep: Greeplijst zandgrijs mat (7212)
Kleur greep 1: Greeplijst zandgrijs mat (7212)
Greeppositie: X1/X2/X5 Greeplijst (98)
Greepcombinatie: Greeplijst zandgrijs mat (7212)
Uitvoering plint: Kunststof (K1)
Kleur plint: Zandgrijs (K210)
Toevoeging plinthoogte: 12,5 cm Plinthoogte (125)
Uitvoering zijwand: UV-Lak mat (L6)
Kleur zijwand: Zandgrijs mat AFP (L212U)
Type lade: Voll.uittr.korf met glas-boxs. (CGL)
Vorm plint: Standaard-plintpaneel (S)
Lade-/korf-openingssysteem: zonder TIP-ON (OTO)
Profielkleur: Edelstaalkleurig (M171G)
Profieluitvoering: Metaal alu (M0)
Anti-slipmat: zonder inlegmat (OE)
Korpussysteem: Korpus standaard (KSTA)
Werkbladhoogte: 944
Plinthoogte: 125

werkblad: Multiplex TopLaminaat dikte 38 mm
Kleur werkblad: DE 2390
Type randafwerking werkblad: Randafwerking 2 mm ABS/PP 38 mm hoog afgeplakt
Uitvoering achterwand: MDF TopLaminaat dikte 8 mm
Kleur achterwand: DE 2390

Apparatuur:

MO470ZT Combi
AD890ZT Afzuigkap
FNRSST Quooker
KIF890ZT Kookplaat
KCS6178NOF Koel/vries
FSK53617Z Vaatwasser

Keukenloods prijzen:
Quooker Flex: 1.395
Combi: 881
Afzuigkap: 659
Kookplaat: 915
Koel/Vries: 656
Vaatwasser: 710,35

Totaal: 5.216,35

Dus een paar kastjes een blad en spoelbak en oké ook nog montage moet nog 10K kosten? :/

De enige bijzonderheid (extra) is m.i. de Lemans kast: Hoekonderkast met uitzwenkplateau(s)
Afmetingen: 1230 x 780 x 638 mm

[ Voor 12% gewijzigd door DTwice op 04-05-2025 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oks
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09:30

oks

[Afbeelding]

Ter overweging. Een ijskast heeft natuurlijk een isolerende schil. Maar ja: een hittebron erboven zetten lijkt me dan niet handig: Meer stroomverbruik. Slechtere koeling. Zowel voor de ijskast als de oven. Daarnaast zou het wel eens kunnen gebeuren dat de oven zolang aan staat dat de isolatie van de ijskast gaat smelten. Hoort natuurlijk niet. Maar ja ovens worden naar mijn indruk niet geweldig geïsoleerd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FitTiv
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:50
@Cubaxe Als er een horizontale kastplaat /plank tussen zit kan dit niet zo veel kwaad. Hier een lade onder de oven, als ik voel hoe warm dat wordt bij oven 200 graden, is het lauwwig. Het beste is natuurlijk wat afstand creeeren maar echt kwaad kan het niet. Zorg voor goede ventilatie aan de achterzijde en reken op een iets hoger energieverbruik van de koelkast. Gelukkig stijgt warmte op.

[ Voor 5% gewijzigd door FitTiv op 04-05-2025 16:26 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tjubbie
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 22:00
oks schreef op zondag 4 mei 2025 @ 15:11:
[...]

Ter overweging. Een ijskast heeft natuurlijk een isolerende schil. Maar ja: een hittebron erboven zetten lijkt me dan niet handig: Meer stroomverbruik. Slechtere koeling. Zowel voor de ijskast als de oven. Daarnaast zou het wel eens kunnen gebeuren dat de oven zolang aan staat dat de isolatie van de ijskast gaat smelten. Hoort natuurlijk niet. Maar ja ovens worden naar mijn indruk niet geweldig geïsoleerd...
Deze opstelling wordt in talloze keukens toegepast dus dat smelten zal wel meevallen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutella
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 17:49
jvdz123 schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 10:37:
Goede dag,

Ik heb de onderstaande offerte voor de keuken met appartuur (allemaal siemens), bora kookplaat en Quooker voor 26K. Wat vinden jullie van de prijs? Dankjewel voor het reageren.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Lijkt me een goede prijs (we weten niet welk model apparatuur, ben ff uitgegaan van de siemens studioline/iq700 versies. En ook niet welk blad, maar ben ff uitgegaan dat het een dekton of ander keramiek blad is en geen kunststof). In dat geval zou ik tekenen. Ps; vergeet de zeeppomp van quooker niet, geen noodzaak, maar dan is de keuken wel “af” :)

[ Voor 5% gewijzigd door Nutella op 04-05-2025 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutella
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 17:49
SquareOne schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 10:19:
[...]

Dat is toch een mat blad? Dan heb je er geen last van en is het juist super krasvast.
Ah, ja, dat klopt. Besefte even niet zo snel dat de glossy variant wat anders is dan de matte Dekton-bladen. Dank voor je reactie!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Draakje5
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23:02
Bij ons komen ze een keukenfront repareren (monteur keuken kapot gemaakt). De kleur wordt niet meer in de fabriek gemaakt. Ik acht de kans echter 0% dat dit in nieuwstaat hersteld kan worden. Wat jullie?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e50hknfZDPIQG204FNW72ac9MJQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QdFnof9aR6zOPUJzBpqtscba.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RseHC4L8pT4Zq34bxTZxAaw80bI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/P8Wsq7vB0yd8TXZF8Lv8NrD5.jpg?f=fotoalbum_large

Volgens de keukenzaak komt de hans klok van de reparaties langs...

[ Voor 59% gewijzigd door Draakje5 op 04-05-2025 18:57 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _dizzy_
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10-09 22:14
We hebben een offerte getekend bij Akzent in Duitsland

Uiteindelijk hebben we hiervoor gekozen door de prijs, (paar K onder NL) het meedenken, we hadden ook niet het vreselijke onderhandelaars gevoel dat we kregen bij Mandemakers groep.

Bestaat uit:

1 lang deel 3.80m :
1.20m onderkast met NEFF N90, V68YYX4B0 (mat + twistpad dingus) +2 lades
1.20 onderkast met 2 lades
60cm Vaatwasser SN63H804BE (ik twijfel nog deze te upgraden naar SN65ZX07CE)
80CM Spoelkast met lades + quooker (3 liter) + BLANCO SUBLINE 500-F SILGRANIT zwart, 525994

Andere kant 5x hoge kast totaal 2.34 hoog
1x 1.78 koelkast (Hadden we al)
1x 1.78 vriezer (Hadden we al)
1x Kast met onder in lade, boven een deurtje met Neff B69FY5CY0 + Neff C29MY7MY0
2x voorraadkast, in elke kast 2 uittrek lades, en in 1 kast een uittrek plank voor koffieapparaat.

Corpus hoogte is 78cm Carbon Feinmatt x13 plint hoogte is ook 13cm
Alles greeploos, tussen de hoge kasten zit een lange zwarte Mulderprofiel ( weet niet goed wat de naam was)
front Sherwood Flamed vert.syn.Pore (melamine)

Het blad is 3.80 cm Kwartsiet van J'adore met spatrand. Nog een reden dat we voor Akzent zijn gegaan, ze waren een van de enige die moeite deden ergens anders het blad vandaan te halen, ze hadden het zelf niet in portfolio, waar we vaak "nee doen we niet, maar we hebben wel deze Dekton" hoorde, zei Akzent " hebben we niet, maar we gaan op zoek" (Enige nadeel is dat we weer een uurtje of 3 moeten rijden om dan straks het blad uit te zoeken uit de fabriek )

Members only: title
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Al in al zijn we er tevreden mee :D

Eind augustus is het plaatsen, hopelijk is de rest van het huis dan ook zo ver klaar.

Hebben jullie nog feedback? Akzent gaf aan dat er soms een plasmafilter bij verkocht wordt, wij hadden hier geen research over gedaan, dus wilde daar nog niet gelijk ja op zeggen, dit passen we eventueel later aan.

Iemand hier verder ervaring mee? Is het nodig?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wR6MHZ1NF1NdFDbvhMNXVr-0AZg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/CQrpoVYIUnf81u7GlIyr5Og9.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door _dizzy_ op 04-05-2025 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koljanq4
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 14-09 08:52
Goedenavond,

Ik ben bezig met nieuwe keuken ontwerp. Ruimte is relatief klein daarom wil ik L keuken maken met open muur naar woonkamer. Wij hebben ruimte rond 302/178cm.

Om te kunnen passen de huidige ontwerp tussen dragende kolom moet ik van dragende kolom rond 7/ 12cm afzagen. Ik wil jullie vragen of het zo mag mag. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pEjCpqGvvc4g_s9B22cyipQvsbo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/utvjTU1CFmvJkxPWUakxl8Zz.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u67saOBP75rlg1AU549aYl5sVTE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RGdTpL2XGtYc3NLXrr8xHXGP.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16:06
Draakje5 schreef op zondag 4 mei 2025 @ 18:54:
Bij ons komen ze een keukenfront repareren (monteur keuken kapot gemaakt). De kleur wordt niet meer in de fabriek gemaakt. Ik acht de kans echter 0% dat dit in nieuwstaat hersteld kan worden. Wat jullie?

[Afbeelding]
[Afbeelding]

Volgens de keukenzaak komt de hans klok van de reparaties langs...
Welke merk keuken en type front is het?

Herstellen lijkt me eerlijk gezegd ook wel een uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
SquareOne schreef op zondag 4 mei 2025 @ 20:06:
[...]

Welke merk keuken en type front is het?

Herstellen lijkt me eerlijk gezegd ook wel een uitdaging.
Bruynzeel keuken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Type front is belangrijker. Wellicht ziet die ook bij een andere fabrikant in het assortiment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
SquareOne schreef op zondag 4 mei 2025 @ 20:43:
[...]

Type front is belangrijker. Wellicht ziet die ook bij een andere fabrikant in het assortiment.
Olympia is het type. Matte lak op lakdrager. Dat staat in ieder geval in de offerte. Meer info heb ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dieter jong
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 26-06 17:42
*knip*
V&A mag alleen op V&A en Vraag & Aanbod overig

[ Voor 88% gewijzigd door tweakduke op 05-05-2025 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Het is hier geen vraag en aanbod…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• betonron
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16:47
Kun je niet annuleren met een boete? Ik acht de kans bijna nihil dat iemand jouw specifieke keukenleverancier zou kiezen en dan nog minimaal 40k te moeten spenderen op een onbekende merk keuken. Voor 10% gaat niemand die risico overnemen.

[ Voor 16% gewijzigd door tweakduke op 05-05-2025 11:10 . Reden: quote aangepast ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvdz123
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 06-05 15:44
s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvdz123
UltraInstinct schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 17:07:
[...]

We hebben meer info nodig zoals model nummers, wat voor werkblad etc. Jubileum korting is overigens nep. Je krijgt adviesprijs en dan doen ze 25% eraf
Dankje voor de reactie, hierbij nog wat extra informatie.

Keuken is een Hacker concept 130 met kunststof frontjes.
Werkblad is van composiet.

Ik hoor het graag je advies.

[ Voor 11% gewijzigd door jvdz123 op 05-05-2025 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvdz123
Nutella schreef op zondag 4 mei 2025 @ 17:52:
[...]

Lijkt me een goede prijs (we weten niet welk model apparatuur, ben ff uitgegaan van de siemens studioline/iq700 versies. En ook niet welk blad, maar ben ff uitgegaan dat het een dekton of ander keramiek blad is en geen kunststof). In dat geval zou ik tekenen. Ps; vergeet de zeeppomp van quooker niet, geen noodzaak, maar dan is de keuken wel “af” :)
Dank voor je reactie. het gaat om een blad van composiet. Het is inderdaad een IQ700 en een Hacker keuken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBBrt
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22:31
Koljanq4 schreef op zondag 4 mei 2025 @ 19:59:
Goedenavond,

Ik ben bezig met nieuwe keuken ontwerp. Ruimte is relatief klein daarom wil ik L keuken maken met open muur naar woonkamer. Wij hebben ruimte rond 302/178cm.

Om te kunnen passen de huidige ontwerp tussen dragende kolom moet ik van dragende kolom rond 7/ 12cm afzagen. Ik wil jullie vragen of het zo mag mag. [Afbeelding]

[Afbeelding]
Dit is veel te weinig informatie om er iets zinnigs over te kunnen zeggen. Hoe is de kolom opgebouwd, wat zijn de afmetingen, etc?
In principe is alles mogelijk, eventueel met een constructieve aanpassing, maar op basis van een vierkantje in een bovenaanzicht, kunnen we niet zo veel :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• r--ndy
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:51
r--ndy schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 21:29:
We zijn bezig met het uitzoeken van een keuken voor onze nieuwbouwwoning. De afgelopen weken zijn we langs geweest bij Eigenhuis, Ekelhoff en Gerwens Kuchen.

[....]
Afgelopen zaterdag zijn we bij EHK geweest. Voorafgaand heb ik dezelfde apparatuur aan EHK doorgegeven als bij die van Gerwen. Verder was Gerwen nog wat gezakt met de prijs en EHK had 2 dagen vooraf een offerte gestuurd t.w.v. 28k EUR.

Uiteindelijk heeft EHK de prijs gematched van Gerwen door een korting
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UltraInstinct
r--ndy schreef op maandag 5 mei 2025 @ 20:02:
[...]

Afgelopen zaterdag zijn we bij EHK geweest. Voorafgaand heb ik dezelfde apparatuur aan EHK doorgegeven als bij die van Gerwen. Verder was Gerwen nog wat gezakt met de prijs en EHK had 2 dagen vooraf een offerte gestuurd t.w.v. 28k EUR.

Uiteindelijk heeft EHK de prijs gematched van Gerwen door een korting
***members only***
:)
Ook bij EHK getekend en kreeg een max korting van 11%. Ik kon tekenen bij andere keukenleveranciers maar man o man wat een drama. Velen waren niet professioneel, vroegen teveel etc. EHK was elke keer professioneel, heb 4x gesproken met de verkoper en die was altijd behulpzaam en niet geirriteerd etc dus daar een goed gevoel gehad en getekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dieter jong
betonron schreef op zondag 4 mei 2025 @ 23:39:
[...]

Kun je niet annuleren met een boete? Ik acht de kans bijna nihil dat iemand jouw specifieke keukenleverancier zou kiezen en dan nog minimaal 40k te moeten spenderen op een onbekende merk keuken. Voor 10% gaat niemand die risico overnemen.
Jawel, ze zijn echter bereid om de boete te laten vallen vin geval van een overnemer. En ik ben bereid om dan de 'winst' te delen. Kda is vrij groot in België, maar ik begrijp dat hier vooral Nederlanders zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dieter jong
betonron schreef op zondag 4 mei 2025 @ 23:39:
[...]

Jawel, ze zijn echter bereid om de boete te laten vallen in geval van een overnemer. En ik ben bereid om dan de 'winst' te delen. Kda is vrij groot in België, maar ik begrijp dat hier vooral Nederlanders zitten. De keuken moet nog ontworpen worden naar smaak van de koper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andreklein
  • Laatst online: 03-09 14:57
Beste Iedereen,

Hopelijk zit ik hier goed met mijn volgende vraag:

Tijdens onze zoektocht naar een keuken voor ons nieuwbouwhuis zijn we bij een grote keukenzaak binnengelopen waar wij het merk Snaidero zijn tegengekomen. De modellen van dit Italiaanse merk spraken ons erg aan, vooral het model Ola. Iemand ervaringen met dit merk en/of Italiaanse keukens?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
andreklein schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 19:13:
Beste Iedereen,

Hopelijk zit ik hier goed met mijn volgende vraag:

Tijdens onze zoektocht naar een keuken voor ons nieuwbouwhuis zijn we bij een grote keukenzaak binnengelopen waar wij het merk Snaidero zijn tegengekomen. De modellen van dit Italiaanse merk spraken ons erg aan, vooral het model Ola. Iemand ervaringen met dit merk en/of Italiaanse keukens?

Alvast bedankt!
De ene Italiaanse keuken is de andere niet, maar Snaidero is wel een heel gerenomeerd merk met een prachtig design. Erg aan de prijs, maar dat zie je er ook wel aan af. .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• andreklein
Toke_gt schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 19:42:
[...]

De ene Italiaanse keuken is de andere niet, maar Snaidero is wel een heel gerenomeerd merk met een prachtig design. Erg aan de prijs, maar dat zie je er ook wel aan af. .
Dank voor je reactie, volgens de verkoper daar is Snaidero toch redelijk vergelijkbaar qua prijs met bijvoorbeeld NEXT125. Alleen de ronde kastjes zijn een flinke kostenpost/meerprijs, maar die mogelijkheid heeft niet iedere fabrikant. We vinden de Snaidero enorm solide aanvoelen ten opzichte van de keukens die we tot nu toe bekeken hebben. We hebben daar een afspraak gemaakt om eens een ontwerp te laten maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martensupport
  • Registratie: Januari 2008
  • Nu online
andreklein schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 19:55:
[...]

Dank voor je reactie, volgens de verkoper daar is Snaidero toch redelijk vergelijkbaar qua prijs met bijvoorbeeld NEXT125. Alleen de ronde kastjes zijn een flinke kostenpost/meerprijs, maar die mogelijkheid heeft niet iedere fabrikant. We vinden de Snaidero enorm solide aanvoelen ten opzichte van de keukens die we tot nu toe bekeken hebben. We hebben daar een afspraak gemaakt om eens een ontwerp te laten maken.
Design kan je wel aan de Italianen overlaten, Arclinea is daar ook een voorbeeld van maar wel weer fors duurder dan Snaidero. Beide hebben in mijn ogen erg mooie designelementen.
Als je het interessant vindt kan je zoeken op Rudy Jacobse, hij heeft verschillende filmpjes over het merk en verschillende keukens die hij verkoopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andreklein
Martensupport schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 20:04:
[...]

Design kan je wel aan de Italianen overlaten, Arclinea is daar ook een voorbeeld van maar wel weer fors duurder dan Snaidero. Beide hebben in mijn ogen erg mooie designelementen.
Als je het interessant vindt kan je zoeken op Rudy Jacobse, hij heeft verschillende filmpjes over het merk en verschillende keukens die hij verkoopt.
Dank voor de tip. Leuk om te kijken, deze man is zeer enthousiast met zijn Snaidero keukens op Youtube :) . Ons is wel opgevallen dat er voor zover wij kunnen vinden niet veel dealers van dit merk zijn in Nederland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eelco74
andreklein schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 19:55:
[...]

Dat hadden wij ook gehoord, dat het vergelijkbaar was met next125. Op basis daarvan een offerte laten maken, want het is inderdaad een zeer fraai merk. Maar die offerte kwam bijna 15.000 euro hoger uit dan dezelfde keuken in Nolte Neo. Ik ben benieuwd waarop jij gaat uitkomen,,,,,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nMad
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16:41
Wij hebben een nieuwe keuken besteld van massief eiken hout (panelen en corpus) en een gevlamd granieten werkblad.

Zijn hier mensen die een gevlamd granieten keukenblad hebben? Zo ja, wat zijn de ervaringen? Ik heb gelezen dat gevlamd vlekgevoeliger is dan gepolijst graniet. Wij vinden het echter wel mooi dat het blad niet glimt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6q7jRhBYXp5-8nI4qobKfXTWjg0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ziEdJxt1IEtN3X8acJWuVEXK.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iLi7vzee_qNX0nyX2G3xvOH02ao=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WLlkso6tDGHdZUP1VIsXzPAF.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rRDFDALHAOmbe8h6YY7wE3_XboE=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_exif()/f/image/tHnYmHz0gVVHjgqKkDKpXPbI.webp?f=user_large

[ Voor 8% gewijzigd door nMad op 07-05-2025 07:57 ]

PV: 10,4 kWp | EV: Tesla M3 LR ‘19 | L/W WP: Panasonic WH-MDC07J3E5 + PAW-TD20C1E5 | L/L WP: Daikin FVXM35A/RXM35R + Daikin FTXM25R/RXM25R + MHI 2x SRK25ZS-WF/SCM40ZS-W

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mark K
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 14-09 19:01
nMad schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 07:51:
Wij hebben een nieuwe keuken besteld van massief eiken hout (panelen en corpus) en een gevlamd granieten werkblad.

Zijn hier mensen die een gevlamd granieten keukenblad hebben? Zo ja, wat zijn de ervaringen? Ik heb gelezen dat gevlamd vlekgevoeliger is dan gepolijst graniet. Wij vinden het echter wel mooi dat het blad niet glimt.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik begreep dat graniet erg poreus is en daardoor ook lastig om schoon te maken en loop je het risico op permanente vlekken als je bijvoorbeeld per ongeluk een theezakje op het blad laat liggen en de de thee trekt in het blad. Ik wilde dat zelf niet riskeren en kies daarom voor keramiek of dekton, iets duurder maar daarmee wel duurzamer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
nMad schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 07:51:

Er was hier kortgeleden iemand met een gevlamd granieten blad dat niet goed schoon te krijgen was. Ik heb een gepolijst blad en dan is schoonmaken supermakkelijk. Maar niet gepolijst lijkt het me inderdaad een crime om schoon te maken en dan blijft het dus heel gevoelig voor intrekkende vlekken en achterblijvende restjes. Als je echt geen gepolijst granieten blad wilt, zou ik je een ander materiaal willen aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rincewind
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:05

Rincewind

Take me in your arms tonight

Zoals al eerder in dit topic geplaatst zijn wij ook op zoek naar een keuken. We hebben nu een offerte van Superkeukens en eentje van Artic keukens (beide Utrecht). Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6zU0txMh8GCdurpUNQwE22Ee5BA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/io8vrALZTqNZ6xeiZd7ieNAI.jpg?f=fotoalbum_large Qua ontwerp zijn ze beiden gelijk: links een los blok met een wijnkoelkast en een 120cm vriezer. Vervolgens een kookeiland met inductiekookplaat, vaatwasser en kraan en rechts een keukenblok met nis waar de koelkast, magnetron en oven in verwerkt zijn.

Artic apparatuur:
ApparatuurMerkArtikelnr
WijnklimaatkastNeffKU9213HG0
OvenNeffB59CR3AY0
MagnetronNeffNR9WE21Y1
VaatwasserNeffS155ECX06E
KoelkastNeffKI1416DD1
VriezerLiebherrSIFNDI415-22
InductiekookplaatNeffV58PHQ4C0
AfvalemmerDPS742189

Superkeukens apparatuur:
ApparatuurMerkArtikelnr
WijnklimaatkastSiemensKU21WAHG0
OvenSiemensHB976GKB1
MagnetronSiemensHM936GCB1
VaatwasserSiemensSX63EX22CE
KoelkastAEGNSK5O12EF
VriezerAEGNAB6L88EF
InductiekookplaatAEGNCH84B03CZ
AfvalemmerDPS

Artic zit iets boven de €40K (incl ong. €11000 aan apparatuur) en Superkeukens (Schuller) €35k met veel Siemens (ook zo'n €11000 schat ik want ze gaven geen losse prijzen van de apparatuur).

En nu de vragen:
- is de prijs van €35k bij Superkeukens redelijk? Is er bij hun nog onderhandelingsruimte? Zelf zeggen ze van niet want dit is altijd 'de beste prijs'..
- Zijn er in de omgeving van Utrecht nog andere keukenzaken die de moeite waard zijn? Kleine, lokale keukenbedrijven bijvoorbeeld.
- Loont het de moeite om de apparatuur zelf los te bestellen?
- Nog andere opmerkingen/zaken waar wij op moeten letten?

Fan van Bokkiewokkie and the Three Degrees

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _dizzy_
Rincewind schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 20:25:
Zoals al eerder in dit topic geplaatst zijn wij ook op zoek naar een keuken. We hebben nu een offerte van Superkeukens en eentje van Artic keukens (beide Utrecht). [Afbeelding] Qua ontwerp zijn ze beiden gelijk: links een los blok met een wijnkoelkast en een 120cm vriezer. Vervolgens een kookeiland met inductiekookplaat, vaatwasser en kraan en rechts een keukenblok met nis waar de koelkast, magnetron en oven in verwerkt zijn.

Artic apparatuur:
ApparatuurMerkArtikelnr
WijnklimaatkastNeffKU9213HG0
OvenNeffB59CR3AY0
MagnetronNeffNR9WE21Y1
VaatwasserNeffS155ECX06E
KoelkastNeffKI1416DD1
VriezerLiebherrSIFNDI415-22
InductiekookplaatNeffV58PHQ4C0
AfvalemmerDPS742189

Superkeukens apparatuur:
ApparatuurMerkArtikelnr
WijnklimaatkastSiemensKU21WAHG0
OvenSiemensHB976GKB1
MagnetronSiemensHM936GCB1
VaatwasserSiemensSX63EX22CE
KoelkastAEGNSK5O12EF
VriezerAEGNAB6L88EF
InductiekookplaatAEGNCH84B03CZ
AfvalemmerDPS

Artic zit iets boven de €40K (incl ong. €11000 aan apparatuur) en Superkeukens (Schuller) €35k met veel Siemens (ook zo'n €11000 schat ik want ze gaven geen losse prijzen van de apparatuur).

En nu de vragen:
- is de prijs van €35k bij Superkeukens redelijk? Is er bij hun nog onderhandelingsruimte? Zelf zeggen ze van niet want dit is altijd 'de beste prijs'..
- Zijn er in de omgeving van Utrecht nog andere keukenzaken die de moeite waard zijn? Kleine, lokale keukenbedrijven bijvoorbeeld.
- Loont het de moeite om de apparatuur zelf los te bestellen?
- Nog andere opmerkingen/zaken waar wij op moeten letten?
Waarom niet in Duitsland gaan kijken? Nordhorn (wij waren bij Akzent, maar je hebt meerdere) bv, scheelde bij ons echt enorm (tussen de 5 en 10K meerdere offertes), installatie doen ze ook (behalve het natte gedeelte) maar goed, als het een paar duizend scheelt haal je dat er zo uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SB21
  • Laatst online: 25-05 21:08
Wij hebben recentelijk een nieuwbouwhuis gekocht waarvan de oplevering begin 2027 zal zijn.
Dit is ons eerste huis, dus ik heb nog geen eerdere ervaring met het kopen van een keuken.

Wij willen de keuken op een andere plek gaan plaatsen dan de bouwtekening, alleen moeten we dan binnen 3 weken een technische tekening van de keuken aanleveren. Wij hebben de plek en de opstelling van de keuken helder. Ondertussen heb ik hier redelijk wat gelezen, en zijn wij bij 3 verschillende keukenzaken langs geweest waar wij offertes hebben gekregen. Ik heb bij het maken van die 3 afspraken alleen niet gekeken naar welk merk keuken er geleverd wordt (was ik ook niet bekend mee).

Nu merk ik dat ik graag extra tijd zou willen om ook te kijken welk merk keuken en exacte apparatuur ik zou willen. Ik las hier dat technischekeukentening.nl de mogelijkheid geeft om de tekening te maken die ik nodig heb voor het leidingplan. En dat ik met die technische tekening naar keukenzaken kan om op basis hiervan een keuken te laten samenstellen.

Ik heb hierbij de volgende vragen:
1. Heeft iemand ervaring met het aanleveren een tekening van deze website voor een nieuwbouw project?
2. Zijn er zaken om rekening mee te houden als je dit via hen laat doen?
3. Past elk merk keuken op een generieke tekening? Ik weet bijvoorbeeld dat KVIK de stroompunten op de vloer nodig heeft? Is dit voor de meeste merken generiek?

Dank alvast!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
SB21 schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 22:31:
Wij hebben recentelijk een nieuwbouwhuis gekocht waarvan de oplevering begin 2027 zal zijn.
Dit is ons eerste huis, dus ik heb nog geen eerdere ervaring met het kopen van een keuken.

Wij willen de keuken op een andere plek gaan plaatsen dan de bouwtekening, alleen moeten we dan binnen 3 weken een technische tekening van de keuken aanleveren. Wij hebben de plek en de opstelling van de keuken helder. Ondertussen heb ik hier redelijk wat gelezen, en zijn wij bij 3 verschillende keukenzaken langs geweest waar wij offertes hebben gekregen. Ik heb bij het maken van die 3 afspraken alleen niet gekeken naar welk merk keuken er geleverd wordt (was ik ook niet bekend mee).

Nu merk ik dat ik graag extra tijd zou willen om ook te kijken welk merk keuken en exacte apparatuur ik zou willen. Ik las hier dat technischekeukentening.nl de mogelijkheid geeft om de tekening te maken die ik nodig heb voor het leidingplan. En dat ik met die technische tekening naar keukenzaken kan om op basis hiervan een keuken te laten samenstellen.

Ik heb hierbij de volgende vragen:
1. Heeft iemand ervaring met het aanleveren een tekening van deze website voor een nieuwbouw project?
2. Zijn er zaken om rekening mee te houden als je dit via hen laat doen?
3. Past elk merk keuken op een generieke tekening? Ik weet bijvoorbeeld dat KVIK de stroompunten op de vloer nodig heeft? Is dit voor de meeste merken generiek?

Dank alvast!
Zelf geen ervaring, maar ik weet dat je hiermee in ieder geval heel veel tijd wint om een keuken samen te stellen. Bovendien is 2027 nog ver weg en zijn er tegen die tijd weer innovaties toegepast waar je misschien gebruik van wilt maken.
Belangrijk is vooral dat je weet op welke plek je (ongeveer) de belangrijkste aansluitingen wilt. Een lichtpunt of stopcontact 20cm verplaatsen is het werk niet, waterafvoer naar de wand ipv een eiland heeft veel meer voeten in aarde. Daar heb je geen zin in of tijd voor als je huis net is opgeleverd.
Je laatste vraag zou ik bij het tekenbureau neerleggen. Ik zou zeggen dat laag bij de grond voor elke keukenpartij goed is, maar zij weten dat vast onderbouwd te beantwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rincewind
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:05

Rincewind

Take me in your arms tonight

_dizzy_ schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 22:06:
[...]

Waarom niet in Duitsland gaan kijken? Nordhorn (wij waren bij Akzent, maar je hebt meerdere) bv, scheelde bij ons echt enorm (tussen de 5 en 10K meerdere offertes), installatie doen ze ook (behalve het natte gedeelte) maar goed, als het een paar duizend scheelt haal je dat er zo uit.
Daar heb ik ook naar gekeken/aan gedacht maar ik lees verschillende verhalen over een keuken in Duitsland kopen: de een is er lyrisch over en de ander totaal niet tevreden. Wij twijfelen daar heel erg over..

Fan van Bokkiewokkie and the Three Degrees

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TafkaP
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-09 11:38
Wij hebben eindelijk onze keuken. Ik heb erg veel gelezen in dit topic, ik zal als dankbetuiging binnenkort even wat foto's plaatsen :)

Ik heb wel nog een vraag. Ik ben, ondanks dat ik Tweaker ben, niet heel erg thuis in de domotica. Zonder dat we het bewust door hadden hebben we twee Lanesto Pescara spotjes met een Zigbee unit laten installeren. Die zetten we nu uit en aan door de stekker eruit te trekken...

Als ik het goed begrijp is Zigbee een standaard voor communicatie tussen apparatuur. In de handleiding staat dat ik een Philips Hue Hub nodig heb.

Mijn vraag: moet dit Philips Hue zijn? Zo ja, welke? Zo nee, wat is een goed alternatief?

En eigenlijk boeit dat bedienen via een app me vrij weinig. Ik. wil een afstandsbediening die uit, aan en misschien kan dimmen. Als het voor een paar tientjes kan, helemaal mooi. Wat zou geschikt zijn?

King of Cod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:16
TafkaP schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 09:55:
Wij hebben eindelijk onze keuken. Ik heb erg veel gelezen in dit topic, ik zal als dankbetuiging binnenkort even wat foto's plaatsen :)

Ik heb wel nog een vraag. Ik ben, ondanks dat ik Tweaker ben, niet heel erg thuis in de domotica. Zonder dat we het bewust door hadden hebben we twee Lanesto Pescara spotjes met een Zigbee unit laten installeren. Die zetten we nu uit en aan door de stekker eruit te trekken...

Als ik het goed begrijp is Zigbee een standaard voor communicatie tussen apparatuur. In de handleiding staat dat ik een Philips Hue Hub nodig heb.

Mijn vraag: moet dit Philips Hue zijn? Zo ja, welke? Zo nee, wat is een goed alternatief?

En eigenlijk boeit dat bedienen via een app me vrij weinig. Ik. wil een afstandsbediening die uit, aan en misschien kan dimmen. Als het voor een paar tientjes kan, helemaal mooi. Wat zou geschikt zijn?
Ikea Tradfri Dirigera hub werkt ook waarschijnlijk, samen met hun knoppen. Maar ik zou even op Marktplaats kijken, vaak is een Hue bridge (v2, v1 moet je niet doen) ook goedkoop op te pikken. En daar kun je volgens mij ook de Ikea afstandbedieningen op aansluiten.

Als je het alleen bij deze lampjes houdt, kun je ook misschien met alleen een afstandbediening af, dus zonder hub. Dan moet ie Touchlink ondersteunen. Dat kun je wellicht in de handleiding van de dimmer vinden.

[ Voor 16% gewijzigd door The__Virus op 08-05-2025 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TafkaP
  • Laatst online: 16-09 11:38
In de handleiding staat "klik herhalend op touchlink totdat de lamp langzaam begint te knipperen".

Mag ik daar uit opmaken dat dit ondersteunt wordt?

Ik heb geen dimmer trouwens. Alleen twee lampen en een Zigbee sensor.

King of Cod

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The__Virus
TafkaP schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 10:48:
In de handleiding staat "klik herhalend op touchlink totdat de lamp langzaam begint te knipperen".

Mag ik daar uit opmaken dat dit ondersteunt wordt?

Ik heb geen dimmer trouwens. Alleen twee lampen en een Zigbee sensor.
Die zigbee 'sensor' is de dimmer die ik bedoel. Dan denk ik van wel! Even bij Ikea bijv. zo'n knop halen (of eentje van Philips kan ook) en dan kun je ze rechtstreeks koppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stutrecht
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15:05
Nou, het gaat lekker met mijn brugman keuken. De inmeetafspraak werd de dag van tevoren verplaatst. Vandaag is de keuken geleverd maar met de verkeerde spoelbak in het blad. Daar heb ik een e-mail over gestuurd waarna de brugman mij snel belde. Niet over de verkeerd geleverde spullen maar dat ze de montagedatum (die morgen zou zijn) gaan verplaatsen omdat het niet in hun planning past. Wat een probleem is omdat ik zaterdag ga verhuizen en daar ook al een bedrijf voor heb ingehuurd.

Naast het feit dat ik veel te veel heb betaald voor de keuken (niet afgedongen, was helemaal murw na 5 uur daar zitten) vind ik dit echt een absurde gang van zaken.

Iemand nog tips over hoe hier mee om te gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hamsteg
  • Laatst online: 21:48

hamsteg

Species 5618

stutrecht schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 12:52:
Nou, het gaat lekker met mijn brugman keuken. De inmeetafspraak werd de dag van tevoren verplaatst. Vandaag is de keuken geleverd maar met de verkeerde spoelbak in het blad. Daar heb ik een e-mail over gestuurd waarna de brugman mij snel belde. Niet over de verkeerd geleverde spullen maar dat ze de montagedatum (die morgen zou zijn) gaan verplaatsen omdat het niet in hun planning past. Wat een probleem is omdat ik zaterdag ga verhuizen en daar ook al een bedrijf voor heb ingehuurd.

Naast het feit dat ik veel te veel heb betaald voor de keuken (niet afgedongen, was helemaal murw na 5 uur daar zitten) vind ik dit echt een absurde gang van zaken.

Iemand nog tips over hoe hier mee om te gaan?
Hoe hard staan je afspraken? Wat staat er in de secundaire voorwaarden (vaak staat hier namelijk wel een escape voor de leverancier/montage)? Wat heb je betaald? Mocht je een rechtsbijstandverzekering hebben zou ik sowieso daar even contact mee opnemen.

Aangeven dat je verwacht dat het eind volgende week allemaal volgens offerte geïnstalleerd is (noem een harde maar realistische einddatum) en anders geen geld (ik neem aan dat je niet alles betaald hebt?) of de juridische weg gaat bewandelen waarbij het uitgangspunt wordt dat per dag te laat (datum oorspronkelijke installatie) €250 vergoeding zult eisen (de kosten van regelen, maaltijd die nu gehaald moet worden en het overige ongemak). Los daarvan meteen een in gebreke stelling afgeven met betrekking tot de situatie van de spoelbak.

De realiteit zal zijn dat je voorlopig buiten de deur eet, de lokale middenstand gaat steunen.

... gecensureerd ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 18:00
hamsteg schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 13:35:
[...]
Hoe hard staan je afspraken? Wat staat er in de secundaire voorwaarden (vaak staat hier namelijk wel een escape voor de leverancier/montage)? Wat heb je betaald? Mocht je een rechtsbijstandverzekering hebben zou ik sowieso daar even contact mee opnemen.

Aangeven dat je verwacht dat het eind volgende week allemaal volgens offerte geïnstalleerd is (noem een harde maar realistische einddatum) en anders geen geld (ik neem aan dat je niet alles betaald hebt?) of de juridische weg gaat bewandelen waarbij het uitgangspunt wordt dat per dag te laat (datum oorspronkelijke installatie) €250 vergoeding zult eisen (de kosten van regelen, maaltijd die nu gehaald moet worden en het overige ongemak). Los daarvan meteen een in gebreke stelling afgeven met betrekking tot de situatie van de spoelbak.

De realiteit zal zijn dat je voorlopig buiten de deur eet, de lokale middenstand gaat steunen.
Brugman = DMG dus de keuken zal wel volledig betaald zijn bij levering.

Wat ik persoonlijk zou doen is ze per direct een mail sturen dat je hierdoor extra kosten gaat maken omdat zij gemaakte afspraken de dag voor installatie annuleren 1 op 1 zal doorbelasten.

Hebben ze al een voorstel gedaan wanneer ze dan wel komen met plaatsen?

[ Voor 10% gewijzigd door Flix20 op 08-05-2025 13:50 ]

PSN: Flix20-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stutrecht
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15:05
Precies, ik heb alles al betaald. Ik had al mijn twijfels en had gezegd 20% achter te houden tot alles was geregeld maar toen kreeg ik telefoontjes dat als ik niet voor levering zou betalen, ze niet zouden leveren en er meerkosten bij zouden komen.

Al met al (N=1 natuurlijk) echt een drama zaak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hamsteg

hamsteg

Species 5618

stutrecht schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 14:27:
Precies, ik heb alles al betaald. Ik had al mijn twijfels en had gezegd 20% achter te houden tot alles was geregeld maar toen kreeg ik telefoontjes dat als ik niet voor levering zou betalen, ze niet zouden leveren en er meerkosten bij zouden komen.

Doen ze goed he, jouw onder druk zetten onder dwang van meerkosten terwijl hetzelfde argument nu ook omgekeerd geldt :D.

Laat je nooit onder druk zetten, materiaal betaling bij levering; installatie en overig bij oplevering. Zij bepalen niet hoe jij je geld uitgeeft! Dit is de reden dat ik niet naar dozenschuivers ga maar een wat meer specialistische zaak opzoek. Ook ik heb een paar keer mijn vingers gebrand (o.a. faillissement) en doe het niet meer; kost misschien iets meer, gezien alle extra kosten na faillissement dingetje betwijfel ik dat nu ook, maar levert ook veel meer gemak/ontzorging.

Vaak is het betrokken gespecialiseerde bedrijf ook trots op wat ze opleveren en dat zie je onmiddellijk terug in de service. Een kan met koffie, grote koeken, een bal gehakt rond lunch en een (alcohol vrij) biertje als de heren klaar zijn, zorgen voor het laatste stukje extra :).

... gecensureerd ...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 22:28
stutrecht schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 14:27:

Je nooit meer inlaten met een DMG formule. Helaas hebben ze er ontzettend veel. Niet alleen keukens. Je staat nog pas aan het begin van deze nachtmerrie. De installatie moet nog plaatsvinden. Veel sterkte!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011

Typhone

Who Dares Wins

Tjonge jonge. Vorige week keuken betaald voor levering op 26-5. Vanochtend te horen gekregen dat ze failliet zijn (faillissement aangevraagd). Reddy Keukens Eindhoven.

Ik vrees dat wij flink de bietenbrug op gaan :|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The__Virus
Typhone schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 16:00:
Tjonge jonge. Vorige week keuken betaald voor levering op 26-5. Vanochtend te horen gekregen dat ze failliet zijn (faillissement aangevraagd). Reddy Keukens Eindhoven.

Oef wat zuur zeg. Sterkte man.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hamsteg

hamsteg

Species 5618

Balen! Meteen rechtsbijstand erop, zorg dat je de uitspraak van de rechtbank krijgt. Vallen ze onder een garantie regeling?

... gecensureerd ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

hamsteg schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 16:48:
[...]

Balen! Meteen rechtsbijstand erop, zorg dat je de uitspraak van de rechtbank krijgt. Vallen ze onder een garantie regeling?
Geen idee op dit moment. CBW is een wassen neus kwam ik al achter. Rechtsbijstand kan pas iets doen wanneer het faillissement officieel bekrachtigd is door de rechtbank. Op dit moment nog niet gebeurd. ARAG zag wel al dat het aangevraagd was.

Ik heb nog niet eerder met dit bijltje gehakt dus even afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
Typhone schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 17:25:
[...]

Geen idee op dit moment. CBW is een wassen neus kwam ik al achter. Rechtsbijstand kan pas iets doen wanneer het faillissement officieel bekrachtigd is door de rechtbank. Op dit moment nog niet gebeurd. ARAG zag wel al dat het aangevraagd was.

Ik heb nog niet eerder met dit bijltje gehakt dus even afwachten.
Misschien heb je dit artikel nog niet gelezen en kan het je op weg helpen.
https://www.cbw-erkend.nl...-woonwinkel-gaat-failliet

Blijkbaar moeten ze eerst kijken of een andere partij de levering kan overnemen. Nu zijn er recent meer filialen van Reddy over de kop gegaan, maar er zijn genoeg filialen over in NL en onze oosterburen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Toke_gt schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 19:59:
[...]

Misschien heb je dit artikel nog niet gelezen en kan het je op weg helpen.
https://www.cbw-erkend.nl...-woonwinkel-gaat-failliet

Blijkbaar moeten ze eerst kijken of een andere partij de levering kan overnemen. Nu zijn er recent meer filialen van Reddy over de kop gegaan, maar er zijn genoeg filialen over in NL en onze oosterburen.
Hmmz dat ziet er iets hoopgevender uit dan wat ik gevonden had. We moeten ergens hoop uit putten denk ik maar zo :). Wel een nette reactie vanuit het hoofdkantoor van Reddy vandaag trouwens maar goed ik heb liever een nette afhandeling ^^.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark K

Goed dat ik dit lees. Ik stond enkele uren geleden bij hun voor de deur. Ik dacht nog snel even kijken voor sluitingstijd en toen hing er al een briefje aan de deur: "wegens omstandigheden tijdelijk gesloten". Als je juridische bijstand nodig hebt kan je eventueel een gratis belletje plegen aan het Juridisch Loket. Ik vind het sowieso vreemd dat ze niks hebben verteld voor het betalen, volgens mij is er sprake van een meldplicht en dat geld moet je ook gewoon teruggestort krijgen. Wat zij de winkel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Mark K schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 21:17:
[...]

Goed dat ik dit lees. Ik stond enkele uren geleden bij hun voor de deur. Ik dacht nog snel even kijken voor sluitingstijd en toen hing er al een briefje aan de deur: "wegens omstandigheden tijdelijk gesloten". Als je juridische bijstand nodig hebt kan je eventueel een gratis belletje plegen aan het Juridisch Loket. Ik vind het sowieso vreemd dat ze niks hebben verteld voor het betalen, volgens mij is er sprake van een meldplicht en dat geld moet je ook gewoon teruggestort krijgen. Wat zij de winkel?
De winkel is niet meer bereikbaar. Ik hoorde het vandaag via onze aannemer/klusjesman die heeft een showroom in hetzelfde pand en kon opeens niet meer naar binnen (showroom in douches niet gerelateerd aan keukens).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraInstinct

Je hebt ongeveer op 1 mei betaald voor levering op de 26ste? Waarom? Moest dat van de keukenleverancier?

Bij mijn keukenleverancier is het 3 dagen voor levering betalen. Als ik een maand voor levering moest betalen had ik het nooit getekend..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clubbers
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 14:02
Iemand ervaring met het vervangen van het keukenblad? We hebben een wasbak en een kookeiland waar ik de bladen van wil vervangen, maar zoek een plek/manier hoe dit zo kosten efficiënt kan gebeuren. Wasbak is standaard maat (195x60), maar het kookeiland is denk ik een maatwerk (175x120). Of zie ik dat verkeerd? We willen voor een keukenblad gaan van hout/houtlook

[ Voor 7% gewijzigd door Clubbers op 08-05-2025 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• suzanhe
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 22:03
Clubbers schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 23:04:
Iemand ervaring met het vervangen van het keukenblad? We hebben een wasbak en een kookeiland waar ik de bladen van wil vervangen, maar zoek een plek/manier hoe dit zo kosten efficiënt kan gebeuren. Wasbak is standaard maat (195x60), maar het kookeiland is denk ik een maatwerk (175x120). Of zie ik dat verkeerd? We willen voor een keukenblad gaan van hout/houtlook
https://www.123werkbladen.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaBoK
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 20:24
Onze nieuwe keuken staat ook, met Bora inductiekookplaat, dat betekent ook nieuwe pannenset voor inductie. Zijn hier tips in goede pannensets?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:13

orf

BaBoK schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 08:55:
Onze nieuwe keuken staat ook, met Bora inductiekookplaat, dat betekent ook nieuwe pannenset voor inductie. Zijn hier tips in goede pannensets?
Ik ben heel tevreden met deze pannen: Berghoff Downdraft
Met de opening richting de afzuiging zie je dat alles weggezogen wordt. En het giet ook makkelijk af, al duurt het wel even eer je een volle pan hebt afgegoten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eelco74
Wij zijn voor de BK Q-linair master glas gegaan, ook vanwege het handige afgietsysteem. Wij hebben geen plaat met centrale afzuiging maar met deze set kun je de afgietuitgang richting je afzuiging plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plint
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23:03
Probeer eens het draadje: Koken: De juiste pan kiezen - Deel 2

Zijn al je pannen niet te gebruiken op inductie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _dizzy_
Wij hebben dus de keuken besteld, maar nog niet heel goed nagedacht over het licht in de keuken. De kookplaat is een Neff met interne afzuiging, we hebben geen bovenkastjes. Ik zat aan een ledbalk te denken aan de muur, maar geen idee of dat voldoende licht geeft, tot nu toe altijd een normale afzuigkap gehad. Wat hebben jullie gedaan met licht in de keuken, misschien wat voorbeelden om ideeën op te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 15:44
_dizzy_ schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 15:08:
Wij hebben dus de keuken besteld, maar nog niet heel goed nagedacht over het licht in de keuken. De kookplaat is een Neff met interne afzuiging, we hebben geen bovenkastjes. Ik zat aan een ledbalk te denken aan de muur, maar geen idee of dat voldoende licht geeft, tot nu toe altijd een normale afzuigkap gehad. Wat hebben jullie gedaan met licht in de keuken, misschien wat voorbeelden om ideeën op te doen?
Spotjes in het plafond

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krijn1985
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:01
Een plank met ledstrip erin aan de onderkant. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FBwVdBsBtDgH_nT4Zz12y0nyck8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0pR8dSxkFksQc9upQNZWZC5M.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidrrr
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 10-09 16:55
Wij hebben een lichtrail met verplaatsbare spots. En verder enkele dubbele spots in bepaalde hoeken. En 2 openingen voor hanglampen boven de eettafel. Lampen hangen grotendeels, keuken moet nog komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _dizzy_
krijn1985 schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 16:24:
[...]

Een plank met ledstrip erin aan de onderkant. [Afbeelding]
Dit is best tof, heb je hier voldoende licht aan om te koken? Ik heb ook nooit gewerkt met interne afzuiging, maar merk bijvoorbeeld wel dat de kastje die nu naast de afzuigkap hangen snel vettig worden, heb je dat bij deze plank ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _dizzy_
Davidrrr schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 17:38:
[...]

Wij hebben een lichtrail met verplaatsbare spots. En verder enkele dubbele spots in bepaalde hoeken. En 2 openingen voor hanglampen boven de eettafel. Lampen hangen grotendeels, keuken moet nog komen :)
Is dat de rail van Phillips toevallig? Daar waren we naar aan het kijken, maar zijn er nog niet over uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krijn1985
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:01
_dizzy_ schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 18:16:
[...]

Dit is best tof, heb je hier voldoende licht aan om te koken? Ik heb ook nooit gewerkt met interne afzuiging, maar merk bijvoorbeeld wel dat de kastje die nu naast de afzuigkap hangen snel vettig worden, heb je dat bij deze plank ook?
Hij hangt pas sinds deze week dus kan er nog geen antwoord op geven qua vettigheid. Qua licht durf ik nog niet te zeggen aangezien het nu licht is als we koken. Maar samen met lampen aan plafond ga ik er wel van uit dat voldoende licht is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Davidrrr
_dizzy_ schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 18:17:
[...]

Is dat de rail van Phillips toevallig? Daar waren we naar aan het kijken, maar zijn er nog niet over uit.
Nope. Een veel voordeligere gekozen. Wel met de hue lampen erin.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/haeaQC6UIN_o7mbRpPofwkH0j-0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ne7DGVbOiFU091zGNTsmkS0g.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/msPm0esaUr_X9okt--u8fsNOaWo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tGGoz6O6THy7Mxpns1s1K68W.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkvdMeijden
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 13-09 19:35
Wat zijn jullie ervaringen met thuiskeukens? Kkfb werd hier geadviseerd maar vonden we klein, slechts handjevol keukens. Wel fijn dat het transparant is bij kkfb. En echt advies gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prins32
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 16:01
Davidrrr schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 19:01:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Welke zijn dat dan als ik vragen mag? Wij zijn namelijk ook op zoek en ik kom uit bij Qub railspots als voordeliger alternatief.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Davidrrr
Prins32 schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 22:58:
[...]

Welke zijn dat dan als ik vragen mag? Wij zijn namelijk ook op zoek en ik kom uit bij Qub railspots als voordeliger alternatief.
Iconic Jeana gekocht bij Lampenlicht. Volgens mij dezelfde als qazqa. Volgens mij een budgetmerk maar ik zou niet zo snel de enorme verschillen weten met veel duurdere merken. Paar meters gekocht en wat spots en een zwik gu10 bij coolblue (was goedkoopst toen, moest er heel wat hebben). Je kan er spots bijkopen later. Je klikt ze erin en ze doen het. Ik heb 1 fase gekozen.
Vind die qub er prima uitzien ook trouwens.

[ Voor 3% gewijzigd door Davidrrr op 09-05-2025 23:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _dizzy_
Davidrrr schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 19:01:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik denk dat we ook op zo iets uit gaan komen, heel mooi zo met skylight. Thanks voor de tips!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkvdMeijden
Afspraak met thuiskeukens staat, alleen binnenverlichting vind ik in een lade nutteloos en dat heeft hacker systemat standaard. Voelt beetje zonde om je niet aan te sluiten. Kkfb is duurder en hacker systemat heeft met de noviteiten in okt 2024 een voorsprong genomen op ballerina (kkfb)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arwen.
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 16-09 07:11
Koop in elk geval geen pan met PFAS of PFOA erin ;)

Ik heb een mix van RVS (Fissler) en Greenpan. Erg tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:02
krijn1985 schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 18:20:
[...]

Hij hangt pas sinds deze week dus kan er nog geen antwoord op geven qua vettigheid. Qua licht durf ik nog niet te zeggen aangezien het nu licht is als we koken. Maar samen met lampen aan plafond ga ik er wel van uit dat voldoende licht is.
Wij hebben bijna dezelfde opstelling, ook met een plank met ledlicht.

Het geeft meer dan genoeg licht en qua vet aanslag geen enkel probleem. Keuken staat nu bijna 4 jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCNY
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 21:47
HenkvdMeijden schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 06:45:
… alleen binnenverlichting vind ik in een lade nutteloos en dat heeft hacker systemat standaard. Voelt beetje zonde om je niet aan te sluiten. …
Neem je binnenverlichting in lade wel of niet? Ik zie er ook het nut niet van in.

Wij zijn ook oriënterende. Eerste offerte en wensen Kvik beviel wel, binnenkort bij een lokale zaak een kijkje nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkvdMeijden
DCNY schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 08:25:
[...]

Neem je binnenverlichting in lade wel of niet? Ik zie er ook het nut niet van in.

Wij zijn ook oriënterende. Eerste offerte en wensen Kvik beviel wel, binnenkort bij een lokale zaak een kijkje nemen.
Zit er standaard in. Maar is nutteloos. Kvik was duur, ook geweest. Hacker systemat vinden wij de beste kasten op de markt, erg mooi afgewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avann
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 16-09 14:19
Hoi allemaal,

Ik ben bezig met het uitzoeken van een nieuwe keuken en ben benieuwd wat jullie vinden van de prijzen die ik tot nu toe heb ontvangen. Het gaat om een hoekkeuken van 1,9 meter breed en 3,2 meter lang (standaard diepte van 60 cm) van composiet. In de keuken zitten de volgende geïntegreerde apparaten inbegrepen: combimagnetron, vaatwasser, koel-vriescombinatie.

Bij Kvik kreeg ik een offerte van €13.000. Montage is daar momenteel gratis vanwege een lopende actie.
Bij Superkeukens kwam ik uit op €9.000, maar de materialen zijn duidelijk van mindere kwaliteit. Montage is daar nog niet inbegrepen. Morgen heb ik nog een afspraak bij een lokale keukenwinkel.

Wat vinden jullie van deze prijzen, gelet op de afmetingen en de inbegrepen apparatuur? Zijn dit redelijke bedragen, of zit er veel marge in?

Alvast bedankt voor jullie input!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prins32
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 16:01
Avann schreef op zondag 11 mei 2025 @ 19:30:
Hoi allemaal,

Ik ben bezig met het uitzoeken van een nieuwe keuken en ben benieuwd wat jullie vinden van de prijzen die ik tot nu toe heb ontvangen. Het gaat om een hoekkeuken van 1,9 meter breed en 3,2 meter lang (standaard diepte van 60 cm) van composiet. In de keuken zitten de volgende geïntegreerde apparaten inbegrepen: combimagnetron, vaatwasser, koel-vriescombinatie.

Bij Kvik kreeg ik een offerte van €13.000. Montage is daar momenteel gratis vanwege een lopende actie.
Bij Superkeukens kwam ik uit op €9.000, maar de materialen zijn duidelijk van mindere kwaliteit. Montage is daar nog niet inbegrepen. Morgen heb ik nog een afspraak bij een lokale keukenwinkel.

Wat vinden jullie van deze prijzen, gelet op de afmetingen en de inbegrepen apparatuur? Zijn dit redelijke bedragen, of zit er veel marge in?

Alvast bedankt voor jullie input!
Hier kan niemand iets zinnigs over zeggen. Wat voor apparatuur heb je? Welk type? Wat voor blad? Wat voor frontjes, enzovoorts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaypresident
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 07:22
Goedenavond allemaal,

Wij zijn druk bezig met het uitzoeken van onze eerste keuken in onze nieuwe woning. Daarbij zijn we de afgelopen week, bij 4 verschillende keukenzaken gaan kijken (die o.a. nolte/nobilia/hacker aanbieden). De fronten en kleuren combinatie (lava mat - VELLUTO) van Nolte bevielen ons heel goed. Hierbij hebben we dus een eerste offerte laten opmaken bij een keukenzaak in Nederland. Daar gaven ze ons al aan dat het front "eiken truffel" uit de serie Legno, een van de duurste fronten binnen het assortiment is, en voor het budget wat wij in ogen hadden (ca. 25k) i.c.m. een kookeiland, 4m lange kastenwand met inbouwapparatuur en keramiek keukenblad heel lastig ging worden. In Nederland hebben wij dus voor het front gekozen voor de "vulkaan eiken" uit de Manhattan serie.

Blad: keramiek van Kemie (Nero Ardi - mat)
Apparatuur
Kookplaat IQ300?
Combi oven IQ700
Vaatwasser IQ500?
Koelkast IQ500
Diepvries IQ500
Franke kraan

Totale kosten: 29k inclusief montage (bruto was dit ~46k)
Hierbij gaf de verkoper aan dat als we het front wilde aanpassen naar "eiken truffel", de prijs op ~45k zou zitten. Op de eerste foto is de verkoper vergeten de 3 fronten van de keuken kastjes te wijzigen naar het houten front.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SFtA5A6ht6ukCy8OXzJJxh_lJMA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WxVoI41EHhKcyIk6TrpyAgcr.jpg?f=fotoalbum_large

Vervolgens zijn wij in Duitsland gaan kijken. Hier hebben wij dezelfde opstelling (inclusief Siemens apparatuur) laten maken zoals in Nederland. Echter met Quooker maar zonder hetzelfde keramiek blad zoals in Nederland. Hier kwam de offerte uit op 30k inclusief montage.

Blad: AKP 12mm Neapel Gold (keramiek)
Apparatuur:
Kookplaat IQ300
Combi oven IQ700
Vaatwasser IQ300
Koelkast IQ300
Diepvries IQ500

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iS1Dj5kXSSUtbOP3voIjUcyREdg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Tm6DcAo65S2XKHVPvzI0g7Xe.jpg?f=fotoalbum_large

Denken jullie dat er nog iets te onderhandelen valt aan deze prijs of is dit een beetje marktconform? We twijfelen namelijk of we nog meer offertes laten opmaken bij 2 andere keuken winkels (die bijvoorbeeld hacker systemat/siematic/nolte aanbieden). Helaas hebben wij geen exacte product nummers van de inbouwapparatuur. Die kregen wij alleen na het tekenen van de offerte..

[ Voor 6% gewijzigd door Kaypresident op 13-05-2025 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark K
Zijn er mensen met recente ervaring met Loomans Keukens in Eindhoven of andere keukens die zijn aangesloten bij Uw Keukenspeciaalzaak? Als ik in deze thread zoek dan zie ik enkele mensen die Loomans aanraden maar al jaren geleden.

Ik ben vooral benieuwd naar jullie ervaringen met de keuken en de kwaliteit van het systeem dat zij gebruiken. Het ziet er op het eerste gezicht kwalitatief goed uit. Lijkt niet onder te doen voor Systemat en denk dat het kwa kwaliteit dichtbij SieMatic komt.
Pagina: 1 ... 512 ... 526 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1