Acties:
  • +1 Henk 'm!

• el flaco
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16:52
Avs88 schreef op zondag 20 april 2025 @ 08:16:
Hi allemaal,

Dit jaar gaan wij groot verbouwen, waaronder de keuken. Voor het eerst, want zowel mijn vriend als ik hebben hier weinig verstand van en zijn de afgelopen maanden dus ontzettend aan het inlezen. Zo ook hier.

Met de kennis die we nu hebben, willen we offertes gaan maken. Maar het duizelt me toch een beetje bij welke zaken. Een beetje onderhandelen is prima, maar we hebben geen zin in een heel toneelstuk. Hebben jullie daarom tips voor zaken omgeving Rotterdam/Dordrecht? Evt richting Den Haag kan ook.

We zoeken naar een middenklasse keuken. Dachten aan Superkeukens, daar hebben vrienden een goede ervaring. Iemand anders had het over Bemmel & Kroon, maar ik hoor dat dat toch ook nog veel onderhandelen is.

En heeft er verder iemand ervaring met de Keukenaankoopmakelaar? Die onderhandelt bijv verder over jouw offerte (als je niet meer verder komt) en betaal je 25% van het afgedongen bedrag. Klinkt goed, maar zie ik misschien iets over het hoofd?
https://www.keukenaankoopmakelaar.nl/

Alvast bedankt!
Ga gewoon langs bij keukenkastenfabriek (kan ook online, maar kleuren wil je zien) in Dordrecht, apparatuur online, werkblad bij vasto, heb je gelijk de bodemprijs te pakken en dan kun je ook veel beter onderhandelen en weet je ook wat echt reeel is. Zo’n makelaar moet aan jou verdienen, bovengenoemde is sowieso goedkoper dan 1 zaak met makelaarskosten erbij. Je kunt dan ook heel makkelijk zeggen als ik het zelf los koop ben ik veel goedkoper uit, terwijl jullie veel groter inkopen, dat kan toch niet? Je gaat dan met veel meer zelfvertrouwen de onderhandelingen in en je hebt een alternatief en dat is les 1 bij onderhandelingen, zorg dat je een alternatief hebt. Superkeukens gaat duurder zijn dan bovenstaande, het is aan jou om te bepalen wat je over hebt voor ontzorgd worden. Tel er nog wat montagekosten bovenop, bijvoorbeeld 1500-2000.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bube
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 27-04 17:41
Wat een geweldig forum!
Nu heb ik de laatste 60 pagina’s gelezen dus we kunnen eens bij wat keukenboeren langsgaan 🤣. Gewapend en wel …!

Tzt kom ik zeker terug voor advies 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagniArtistique
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 16-09 06:35
Apparatuur is zo goed als rond.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Dit moet t gaan worden. Totaalprijs 9k inclusief installatie. Iemand nog opmerkingen / verbetersuggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterX333
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 06:29
MagniArtistique schreef op zondag 20 april 2025 @ 11:26:
Apparatuur is zo goed als rond.

***members only***

Dit moet t gaan worden. Totaalprijs 9k inclusief installatie. Iemand nog opmerkingen / verbetersuggesties?
Waarom kies je voor een 3 liter boiler?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagniArtistique
MisterX333 schreef op zondag 20 april 2025 @ 11:37:
[...]

Waarom kies je voor een 3 liter boiler?
Is enkel voor thee. Stoomoven neemt de koken op water functie weg. (Denk ik). Dan vind ik 7 overkill.

[ Voor 4% gewijzigd door MagniArtistique op 20-04-2025 11:50 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 19:20
MagniArtistique schreef op zondag 20 april 2025 @ 11:44:
[...]
Is enkel voor thee. Stoomoven neemt de koken op water functie weg. (Denk ik). Dan vind ik 7 overkill.
Als je een theeliefhebber bent, kun je dan niet beter een waterkoker met temperatuurregelaar kopen? Ik zie (op het werk) mensen groene thee maken met water uit de quooker, maar kokend water op die thee maakt de thee erg bitter.
Beste temperatuur voor beste smaak (er ging een wereld voor me open):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7bwrBkLblqxPCS3Kjjp6cEWXis8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/OLWskCaGiKWBtZRg3anX2O40.webp?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MagniArtistique
Toke_gt schreef op zondag 20 april 2025 @ 13:13:
[...]

Als je een theeliefhebber bent, kun je dan niet beter een waterkoker met temperatuurregelaar kopen? Ik zie (op het werk) mensen groene thee maken met water uit de quooker, maar kokend water op die thee maakt de thee erg bitter.
Beste temperatuur voor beste smaak (er ging een wereld voor me open):
[Afbeelding]
Zulke sommeliers zijn we nou ook weer niet. Zodra het uit de quooker komt is het al geen 100 graden meer. Er gaan gewoon zakjes clipper in. Voordat dat zakje erin zit (en door de temperatuur van het zakje ook de thee iets doet afkoelen) ben je een graad of 5-10 verder. Dus mooi overzicht, maar ik geloof t wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjubbie
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 18:50
En vergeet niet dat een relatief koud kopje ook direct je water laat afkoelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avann
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 16-09 14:19
*knip* wat meer eigen inzet is wel verwacht, wat heb je bv zelf al gevonden, heb je de TS al gelezen, waar twijfel je tussen en waarom etc.

[ Voor 70% gewijzigd door twain4me op 20-04-2025 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Twee vragen:

1) Hebben jullie suggesties voor mooie (luxe) besteklades? Ik heb de oude overgezet van mijn vorige keuken maar deze zijn te klein en de kwaliteit doet afbreuk aan de nieuwe keuken.

Afbeeldingslocatie: https://upload.bmwaddict.nl/images/2025/04/21/WhatsApp-Image-2025-04-21-at-08.16.17-Groot.md.jpg
Afbeeldingslocatie: https://upload.bmwaddict.nl/images/2025/04/21/WhatsApp-Image-2025-04-21-at-08.16.17-1-Groot.md.jpg

Afmetingen zijn +-75 breed en 56 diep. Zijn binnenlades van blum meen ik. Mijn verwachting is dat ze er niet bijgeleverd zijn door de keukenbouwer door de afwijkende maten.

2) Bora plaat is hoger dan het blad zelf (Durasein). Hoort dit zo? Ik wil hem eigenlijk er ingefreesd hebben? Lijkt mij veel mooier en nu kan er eventueel ook stof/eten etc tussenkomen?

Afbeeldingslocatie: https://upload.bmwaddict.nl/images/2025/04/21/WhatsApp-Image-2025-04-21-at-08.23.37-1-Groot.md.jpg
Afbeeldingslocatie: https://upload.bmwaddict.nl/images/2025/04/21/WhatsApp-Image-2025-04-21-at-08.23.37-Groot.md.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door Workaholic op 21-04-2025 08:28 ]

Mijn V&A

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rover12345
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 16-09 20:38
Workaholic schreef op maandag 21 april 2025 @ 08:26:
Twee vragen:

1) Hebben jullie suggesties voor mooie (luxe) besteklades? Ik heb de oude overgezet van mijn vorige keuken maar deze zijn te klein en de kwaliteit doet afbreuk aan de nieuwe keuken.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8MNc47qQd_ghqX_JA7o8C2Nm1Ro=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/P93MfXBpW9ZSOFSmd2PTrg81.jpg?f=fotoalbum_large

https://www.orgalux.com/w...8/COL_LEGR_NL_2021WEB.pdf

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 11:45
Twee vragen:

[Afbeelding]
[Afbeelding]

Afmetingen zijn +-75 breed en 56 diep. Zijn binnenlades van blum meen ik. Mijn verwachting is dat ze er niet bijgeleverd zijn door de keukenbouwer door de afwijkende maten.

2) Bora plaat is hoger dan het blad zelf (Durasein). Hoort dit zo? Ik wil hem eigenlijk er ingefreesd hebben? Lijkt mij veel mooier en nu kan er eventueel ook stof/eten etc tussenkomen?

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Heb je de keuken zelf gemonteerd of stond deze al in de woning?
Dit zijn eigenlijk vragen die je voor de montage had moeten stellen.

Untappd: Kapitein_Merijn

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Plint
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17:03
Kapitein Merijn schreef op maandag 21 april 2025 @ 08:51:
[...]

Heb je de keuken zelf gemonteerd of stond deze al in de woning?
Dit zijn eigenlijk vragen die je voor de montage had moeten stellen.
Je?
Als je een keuken of werkblad besteld zijn dit juist de vragen die zij moeten stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mip
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15-09 07:55

Mip

Avs88 schreef op zondag 20 april 2025 @ 08:16:
Hi allemaal,

Dit jaar gaan wij groot verbouwen, waaronder de keuken. Voor het eerst, want zowel mijn vriend als ik hebben hier weinig verstand van en zijn de afgelopen maanden dus ontzettend aan het inlezen. Zo ook hier.

Met de kennis die we nu hebben, willen we offertes gaan maken. Maar het duizelt me toch een beetje bij welke zaken. Een beetje onderhandelen is prima, maar we hebben geen zin in een heel toneelstuk. Hebben jullie daarom tips voor zaken omgeving Rotterdam/Dordrecht? Evt richting Den Haag kan ook.

We zoeken naar een middenklasse keuken. Dachten aan Superkeukens, daar hebben vrienden een goede ervaring. Iemand anders had het over Bemmel & Kroon, maar ik hoor dat dat toch ook nog veel onderhandelen is.

En heeft er verder iemand ervaring met de Keukenaankoopmakelaar? Die onderhandelt bijv verder over jouw offerte (als je niet meer verder komt) en betaal je 25% van het afgedongen bedrag. Klinkt goed, maar zie ik misschien iets over het hoofd?
https://www.keukenaankoopmakelaar.nl/

Alvast bedankt!
wij hebben goede ervaring met Aswa in Dordrecht. Zochten overigens bewust naar een Siematic keuken, maar ze hebben ook een huismerk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
Twee vragen:

[Afbeelding]
[Afbeelding]

Je zou hier wat inspiratie kunnen opdoen, maar je zou ook bij leverancier kunnen informeren (of op factuur kijken) of het klopt dat ze niet zijn meegeleverd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mark K
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 14-09 19:01
Ik ben begonnen met orienteren voor een nieuwe keuken en ik heb het idee dat er op het gebied van apparatuur best grote prijsverschillen zijn. Ik mag graag de website idealo.de en geizhals.eu bezoeken, deze websites vergelijken de beste prijzen van producten in Duitsland en daarnaast kan je links onderin ook kijken wat dit product in andere landen in Europa kosten. Zo keek ik net naar een "aanbieding" van Keukenloods voor een Siemens vaatwasser. Bij Keukenloods kost deze €699 (zogenaamd van €1169) en via Idealo is deze te koop vanaf €479. Een flink verschil. Daarnaast kan je links-onderin ook zien dat dit product in Duitsland vooralsnog het goedkoopst is:
https://www.idealo.de/pre..._-sn63hx01ae-siemens.html. Op deze manier kan je een idee krijgen of een product echt goedkoop is of niet. Het probleem met deze methode is dat sommige merken veel verschillende modelnummers hanteren specifiek voor bepaalde landen waardoor je soms niet veel resultaten kan vinden maar probeer dan een vergelijkbaar product te vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 11:45
Plint schreef op maandag 21 april 2025 @ 08:53:
[...]

Je?
Als je een keuken of werkblad besteld zijn dit juist de vragen die zij moeten stellen.
Ik heb sterk het vermoeden dat deze keuken niet in een speciaalzaak is gekocht vandaar dat ik het even voorzichtig vraag 😉

Untappd: Kapitein_Merijn

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16:06
Members only:

[ Voor 4% gewijzigd door SquareOne op 21-04-2025 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ValorKoen
  • Laatst online: 29-04 23:39
Hoi allemaal. Dit is mijn eerste keer op überhaupt een Tweakers forum, dus op voorhand excuses voor gebrek aan kennis of iets dergelijks.

We zijn bezig met een keuken uit te zoeken voor ons nieuwbouw huis. We hebben een offerte van een niet-DMG partij.

We waren benieuwd of de prijs en wat we er voor krijgen een beetje normaal/verwacht/in verhouding is.

De grove lijnen, bedragen afgerond ivm leesbaarheid:

Meubelen: 8000
Apparatuur: 4000
Werkbladen: 3000
Montage: 3000
Totaal: 18000

Het aanbod wat we hebben gekregen is 16500.

Meubelen zijn Häcker Concept130 COMET (melamine). Apparatuur allemaal Bosch (koelkast, oven, vaatwasser) behalve de kookplaat met afzuiging Bora. Werkblad is Dekker GPR60 Greengridz 58mm hoog (kunststof).

Alle kastjes zijn met planken behalve een kant van het schiereiland, dat is met lades.

Ben benieuwd wat jullie er van vinden. Deze partij is enigzins verbonden met het project, dat wil zeggen dat ze wat meer mogelijkheden hebben mbt inmeten en actief controleren wanneer de aansluitingen worden geplaatst.

Zie hier de formatie van de keuken, het is helaas een foto van een print.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C_WGM0G3yyHIEUVM5XDCGxQNQ88=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SklcS8rWwCUHBLleLK72yiSI.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:21
ValorKoen schreef op maandag 21 april 2025 @ 20:08:
Hoi allemaal. Dit is mijn eerste keer op überhaupt een Tweakers forum, dus op voorhand excuses voor gebrek aan kennis of iets dergelijks.

We zijn bezig met een keuken uit te zoeken voor ons nieuwbouw huis. We hebben een offerte van een niet-DMG partij.

We waren benieuwd of de prijs en wat we er voor krijgen een beetje normaal/verwacht/in verhouding is.

Meubelen zijn Häcker Concept130 COMET (melamine). Apparatuur allemaal Bosch (koelkast, oven, vaatwasser) behalve de kookplaat met afzuiging Bora. Werkblad is Dekker GPR60 Greengridz 58mm hoog (kunststof).

Alle kastjes zijn met planken behalve een kant van het schiereiland, dat is met lades.

Ben benieuwd wat jullie er van vinden. Deze partij is enigzins verbonden met het project, dat wil zeggen dat ze wat meer mogelijkheden hebben mbt inmeten en actief controleren wanneer de aansluitingen worden geplaatst.

[Afbeelding]
Montage is erg prijzig, zeker gezien het via het project gaat.
Werkblad is veel te duur voor een kunststof blad.
Apparatuur is erg goedkoop, maar hangt nogal van de types af, vermoed dat dit de goedkoopste Bosch modellen zijn?

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eleison667
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:35

Eleison667

from other space

Ik ben op zoek naar semi professionele afzuiging in mijn nieuwe keuken. Zoals hier al eerder genoemd heeft recirculatie significante beperkingen - zoals dat je niet van de luchtvochtigheid afkomt, dat vet verwarmen boven het smoke point niet goed gefilterd kan worden en dat bijv. capsaïcine ook door het koolstoffilter komt.

Dus ik heb een paar belangrijke criteria:
RVS inbouw in 90cm kast zonder schuivende componenten
Stil - hierom zat ik te denken aan een dakventilator.
Zeer goed vetfilter. Ik heb nu een berbel unseen en dat vetfilter is fantastisch en kan in de vaatwasser want is helemaal rvs. Helaas is de afzuiging van de unseen onvoldoende.

Novy en Wave bieden motorloze opties met een externe platdakmotor. Maar beide werken met aluminium vetfilters wat natuurlijk niet zo lekker in de vaatwasser gaat. Bij Novy kan ook enkel de plafond unit op de externe motor. Maargoed aangezien de motorloze kappen net zo duur zijn zou je er alsnog voor kunnen kiezen die motor eruit te schroeven. De uitdaging die dan overblijft is de knopjes van de kap een betekenisvol signaal naar de motor te laten sturen. Maar als ik dat al zelf aan het bouwen ben dan is een 3rd party dakventilator misschien ook een optie zoals een Ruck die 1200 kuub per uur verplaatst en met 0-10v aangestuurd kan worden. Dus een zigbee dimmer zou voor de aansturing gebruikt kunnen worden.

Wat zijn de ervaringen hier met de aluminium vetfilters? Maak ik mij daar teveel zorgen om?

Idealiter heb ik een kap met rvs labyrinth filter zoals ook in de horeca gebruikelijk is, maar dat is geen eenvoudige zoekterm (en ChatGPT snapt het ook niet) - dus wie weet er een list?

am i paranoid,do you think i am paranoid? you think i am paranoid dont you!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRD07
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19:41
Wat is de gouden tip om matte anti finger print frontjes toch goed schoon te maken? Lauw water of milde schoonmaakmiddelen zijn het in ieder geval nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WAF1
  • Registratie: Januari 2024
Metaalhoofd schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 20:40:
[...]

Je las niet goed, ik had het over een zwager die in zijn nopjes was over 3500 GULDEN per maand, terwijl dat nu dus minder dan minimum loon is (want 2300 euro is al meer dan 5000 gulden per maand)

Keuken voegt idd weinig waarde toe aan een woning, en kost een hoop, maar een keuken gebruik je meerdere keren per dag, kijk je voortdurend naar als je beneden bent (of waar je keuken dan ook is) en gaat vrij lang mee, terwijl een auto bijv vaak duurder is in de aanschaf (en dan heb je ook nog onderhoud), veel minder gebruikt wordt en veel minder lang mee gaat, maar vaak hebben mensen er minder problemen mee om 5 cijferige bedragen uit te geven aan een auto dan aan een keuken.

Ons lukt het ook niet om zo even een keuken bij elkaar te sparen. Dat het nu wel kan, is omdat we geld uit een erfenis krijgen en ervoor kiezen om nog langer door te rijden met ons 11 jaar oude auto.
Maar we zijn nog wel van plan 20 jaar in dit huis te wonen, dus dan vinden wij het waard om er ook een mooie keuken neer te zetten nu de huidige 21 jaar oude Bruynzeel keuken van ellende uit elkaar valt en C-merk apparaten kuren beginnen te vertonen.

Hadden we de erfenis niet gekregen, dan had ik ws zelf een IKEA keuken met IKEA frontjes, blad en apparatuur erin gezet (met 3rd party houten frontjes, natuurstenen blad en A-merk apparatuur kom ik met mn berekeningen ook rond 22-24k uit, terwijl een ik bij een 100% IKEA keuken ws wel onder 10k zou blijven)
Ik had inderdaad niet goed gelezen en jouw boodschap niet goed begrepen. Maar ik denk inderdaad dat keukens vaker over kop zijn gegaan dan het salaris van Jantje Modaal in de loop der jaren. Mijn keuken van destijds (32 jaar geleden) koste Fl. 12000 dus de kosten van de keuken van je moeder, twintig jaar geleden, vind ik absurd hoog en niet representatief voor de prijzen uit die tijd. Bij mij moet een verbouwing enigzins in verhouding zijn tot de waarde van het huis en ik kijk ook naar de tijd die ik denk (nog) in de woning te zullen wonen. Ik ben denk ik wel enigzins pragmatisch ingesteld.

Ik ben gisteren toevallig naar Ikea geweest om de keukens te bekijken. Om eerlijk te zijn is het gewoon niet wat ik van een keuken verwacht, terwijl er tegelijkertijd er duizenden mensen tevreden mee zijn. Ik ben dan ook verwend met mijn stevige Hacker Systemat keuken van 32 jaar oud. Misschien omdat de keuken nog niet volledig op instorten staat, we zijn op de fronten ook nog niet uitgekeken, maakt het de keuze om deze voor veel geld te vervangen, juist lastiger.

ZH, hoekwoning, 120 m3, bouwjaar 1993, enkele Quatt, hr++ glas, radiatoren, op planning na isoleren vloer, zonnepanelen, plat dak, snel warm is huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philtjens
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 14:04
Bij ontwerpen van de keuken hebben we de keuze om te kiezen kookeiland van 360cm en 120cm breed met opening tussen hoge kasten en eiland van 100cm ofwel een eiland van 100cm met als doorgang 120cm of keuze 3 110cm doorgang en kookeiland van 110.

Persoonlijk neig ik meer naar optie 2/3 voor meer bewegingsruimte wat praktischer is dan (10/20cm meer kastruimte) maar een smallere doorgang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
Philtjens schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 18:10:
Bij ontwerpen van de keuken hebben we de keuze om te kiezen kookeiland van 360cm en 120cm breed met opening tussen hoge kasten en eiland van 100cm ofwel een eiland van 100cm met als doorgang 120cm of keuze 3 110cm doorgang en kookeiland van 110.

Persoonlijk neig ik meer naar optie 2/3 voor meer bewegingsruimte wat praktischer is dan (10/20cm meer kastruimte) maar een smallere doorgang.
Een eiland van 360 bij 120 is echt een enorm blok. Doorgangen van 100 lijken daarbij extra smal en dat doet de totale aanblik waarschijnlijk geen recht, om over praktisch ongemak maar te zwijgen.
360x100 heb je aan een zijde 60 en aan de andere zijde 40, wat doorgaans ruim genoeg is voor het opbergen van bijv serviesgoed. 60 is lang niet altijd nodig en ik zou een bredere doorloop fijner vinden, ook om het wat luchtiger te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdekker
  • Niet online
Eleison667 schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 10:46:
Ik ben op zoek naar semi professionele afzuiging in mijn nieuwe keuken. Zoals hier al eerder genoemd heeft recirculatie significante beperkingen - zoals dat je niet van de luchtvochtigheid afkomt, dat vet verwarmen boven het smoke point niet goed gefilterd kan worden en dat bijv. capsaïcine ook door het koolstoffilter komt.

Dus ik heb een paar belangrijke criteria:
RVS inbouw in 90cm kast zonder schuivende componenten
Stil - hierom zat ik te denken aan een dakventilator.
Zeer goed vetfilter. Ik heb nu een berbel unseen en dat vetfilter is fantastisch en kan in de vaatwasser want is helemaal rvs. Helaas is de afzuiging van de unseen onvoldoende.

Novy en Wave bieden motorloze opties met een externe platdakmotor. Maar beide werken met aluminium vetfilters wat natuurlijk niet zo lekker in de vaatwasser gaat. Bij Novy kan ook enkel de plafond unit op de externe motor. Maargoed aangezien de motorloze kappen net zo duur zijn zou je er alsnog voor kunnen kiezen die motor eruit te schroeven. De uitdaging die dan overblijft is de knopjes van de kap een betekenisvol signaal naar de motor te laten sturen. Maar als ik dat al zelf aan het bouwen ben dan is een 3rd party dakventilator misschien ook een optie zoals een Ruck die 1200 kuub per uur verplaatst en met 0-10v aangestuurd kan worden. Dus een zigbee dimmer zou voor de aansturing gebruikt kunnen worden.

Wat zijn de ervaringen hier met de aluminium vetfilters? Maak ik mij daar teveel zorgen om?

Idealiter heb ik een kap met rvs labyrinth filter zoals ook in de horeca gebruikelijk is, maar dat is geen eenvoudige zoekterm (en ChatGPT snapt het ook niet) - dus wie weet er een list?
Wij hebben (iets meer dan 10 jaar geleden) gekozen om zelf een schouw te maken (en laten spuiten in de kleur van de keukens bij een auto spuiter) en een Itho afzuiger genomen. Die is echt veel stiller dan wat we eerst hadden (gewoon een herrie bak). Je betaalt er wel behoorlijk voor. Het filter gaat gewoon de vaatwasser in. De afstandbediening die bij de afzuigkap zit, is nog nooit gebruikt.

Itho lijkt nu Novy te zijn, maar weet niet of ons filter alumunium is c.q. met de naamswissel een ander type filter is gekomen. Ideaal, geen aparte filters meer. Hoe vaak het filter afgewassen wordt, dat weet de vrouw des huizes wel (en ik niet).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Philtjens
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 14:04
Toke_gt schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 19:11:
[...]

Een eiland van 360 bij 120 is echt een enorm blok. Doorgangen van 100 lijken daarbij extra smal en dat doet de totale aanblik waarschijnlijk geen recht, om over praktisch ongemak maar te zwijgen.
360x100 heb je aan een zijde 60 en aan de andere zijde 40, wat doorgaans ruim genoeg is voor het opbergen van bijv serviesgoed. 60 is lang niet altijd nodig en ik zou een bredere doorloop fijner vinden, ook om het wat luchtiger te houden.
Dit was mijn eerste idee ook.

Keukenverkoper gaf ook aan bij een eiland van 120 wat voor sommige mensen een nadeel kon zijn dat het blad niet volledig opgekuist kan worden langs 1 kant.

Zelf neig ik ook meer naar 110 of 120 cm doorgang keuze zal op 1 van de twee vallen.

Misschien neig ik zelf meer naar 110.

Dan heb ik eiland van 110 breed en 2 doorgangen aan beide kanten van 110 breed.

Nog eens een nachtje over slapen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ValorKoen
RobbieB schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 09:35:
[...]

Montage is erg prijzig, zeker gezien het via het project gaat.
Werkblad is veel te duur voor een kunststof blad.
Apparatuur is erg goedkoop, maar hangt nogal van de types af, vermoed dat dit de goedkoopste Bosch modellen zijn?
Bedankt voor je reactie. Ze zijn soort van aangesloten bij het project, maar wel ‘minimaal’ als ik het goed begrijp. Apparatuur is inderdaad allemaal vrij basic.

Bijgevoegd foto’s van de apparatuur en de kosten van de werkbladen. Helaas zijn de kosten niet verder gespecificeerd. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Fcc1G6if5_MfK1S9K3htn_q-CTo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IzaTaPYSF7Rm0pZI1DNRUl1N.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YarFHM-sPYHRWC5SvPaH0DmlkmA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hVxrnqCAHeganBitb1heOWHv.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Rws8wmyjSgdr-9aq0jXGOV2amhU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZIMpKV3zxd5NOW2IMaqsstEx.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MagniArtistique
ValorKoen schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 21:34:
[...]

Bedankt voor je reactie. Ze zijn soort van aangesloten bij het project, maar wel ‘minimaal’ als ik het goed begrijp. Apparatuur is inderdaad allemaal vrij basic.

Bijgevoegd foto’s van de apparatuur en de kosten van de werkbladen. Helaas zijn de kosten niet verder gespecificeerd. [Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Stuur die type nummers eens op naar veldkamp keukens of keukenloods met de vraag om hun scherpste offerte. Dan weet je hoeveel marge er in ieder geval vanaf kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fender89
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-09 07:04
TRD07 schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 13:18:
Wat is de gouden tip om matte anti finger print frontjes toch goed schoon te maken? Lauw water of milde schoonmaakmiddelen zijn het in ieder geval nog niet.
Melamine sponsje. ("Wondersponsjes")

Enkel met wat water,
Of, druppeltje Dreft in het water erbij.
Droogvegen met hydrofiele doeken ("hydrofiele luiers")

Bedankt me later :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blihi
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 08:39
@WAF1 @Metaalhoofd Keukens zijn duur, maar eigenlijk helemaal niet zoveel duurder geworden dan alles om ons heen. Ook vroeger koste een design-keuken zoveel als een auto en dat is nog steeds zo.

Het probleem is meer dat de mensen een beetje verwend geraakt zijn. Keukens worden gezien ale meubelstukken waarvoor het bijna noodzaak is dat die vervangen worden bij aanschaf van een woning. Zeker in de tijd dat het geld bij de hypotheekverstrekkers tegen de plinten omhoog klotste leende iedereen maximaal bij om maar een keuken (en badkamer) te vervangen.

Makelaars zeiden het letterlijk: "De staat van de keuken of badkamer maakt niet uit. Al zijn ze gloednieuw, ze gaan er gewoon uit."

Die tijden zijn voorbij. Nu moeten mensen weer, zoals het eigenlijk hoort, sparen voordat ze grote uitgaven doen. Alleen moet je dan dus even leren tevreden te zijn met wat je hebt.

WP: Toshiba Estia 8kW split HWT-801H(R)W-E + HWT-1101 binnenunit met 300 liter SWW tank. PV: 4 strings, totaal 12590 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraInstinct
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 08-09 18:25
ValorKoen schreef op maandag 21 april 2025 @ 20:08:

[Afbeelding]
3000 euro montage kosten? wtf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraInstinct
ValorKoen schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 21:34:
[...]

Bijgevoegd foto’s van de apparatuur en de kosten van de werkbladen. Helaas zijn de kosten niet verder gespecificeerd. [Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Eigen Huis Keuken,

daar zitr ik ook bij.

Bij montage betaal je geld aan de projectontwikkelaar als ik zo kijk. Ik heb ook complete keuken etc en dat is bij mij 1900-2000 euro. Dus jij betaald 1000 euro aan je projectontwikkelaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bailey2005
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 04-09 06:59
fender89 schreef op woensdag 23 april 2025 @ 07:02:
[...]

Melamine sponsje. ("Wondersponsjes")

Enkel met wat water,
Of, druppeltje Dreft in het water erbij.
Droogvegen met hydrofiele doeken ("hydrofiele luiers")

Bedankt me later :*)
Dat krast toch? Net als microvezel doekjes, die werden ons ook afgeraden om de frontjes schoon te maken. Ons is geadviseerd een gewoon badstof vaatdoekje te gebruiken. Beetje verdund afwasmiddel en afnemen met water, dan nadrogen met een droge doek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ValorKoen
UltraInstinct schreef op woensdag 23 april 2025 @ 17:56:
[...]

3000 euro montage kosten? wtf
Dat was ook mijn reactie toen ik dat zag. Andere partijen die we gesproken hadden zaten inderdaad tussen de 1-2K. Als ik de voorwaarden goed gelezen en begrepen heb doen zij, de keukenboer, niet aannemer, de installatie na montage. Maar ik ga het wel navragen.

Het aanbod wat ze hebben gedaan is ong 1.5K lager dan offerte. Vermoed dat er nog wel wat vanaf kan en dat die marge wellicht o.a. in montage, en kijkend naar andere reacties, in het werkblad zit.

Heb vandaag een offerte van een andere partij voor ong 14k (wel minder kasten door andere opstelling), ook inclusief montage etc. Maar die offerte geeft alleen een eindbedrag.. Die mogen ze lekker opnieuw doen _met_ bedragen. Minimaal zoals die wat ik gepost heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ValorKoen
MagniArtistique schreef op woensdag 23 april 2025 @ 06:45:
[...]

Stuur die type nummers eens op naar veldkamp keukens of keukenloods met de vraag om hun scherpste offerte. Dan weet je hoeveel marge er in ieder geval vanaf kan.
Dat is wel een goede tip. Ga ik doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraInstinct
ValorKoen schreef op woensdag 23 april 2025 @ 23:19:
[...]

Dat was ook mijn reactie toen ik dat zag. Andere partijen die we gesproken hadden zaten inderdaad tussen de 1-2K. Als ik de voorwaarden goed gelezen en begrepen heb doen zij, de keukenboer, niet aannemer, de installatie na montage. Maar ik ga het wel navragen.

Het aanbod wat ze hebben gedaan is ong 1.5K lager dan offerte. Vermoed dat er nog wel wat vanaf kan en dat die marge wellicht o.a. in montage, en kijkend naar andere reacties, in het werkblad zit.

Heb vandaag een offerte van een andere partij voor ong 14k (wel minder kasten door andere opstelling), ook inclusief montage etc. Maar die offerte geeft alleen een eindbedrag.. Die mogen ze lekker opnieuw doen _met_ bedragen. Minimaal zoals die wat ik gepost heb.
Vraag hoeveel 'projectkeuken na oplevering' boven montage kost. Want 3 K is abnormaal veel geld. Ik zit zelf 1 k minder bij dezelfde keukenleverancier. En ze geven max 11% korting, meer niet.

Ik ben in totaal bij 4 keukenleveranciers geweest en het was echt een drama, EHK kwam het beste eruit vanwege de professionaliteit. Btw mocht je naar Mandemakers groep gaan, verwacht wel dat ze heel veel druk op je gaan zetten om dezelfde dag te tekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ValorKoen
UltraInstinct schreef op woensdag 23 april 2025 @ 23:42:
[...]

Vraag hoeveel 'projectkeuken na oplevering' boven montage kost. Want 3 K is abnormaal veel geld. Ik zit zelf 1 k minder bij dezelfde keukenleverancier. En ze geven max 11% korting, meer niet.

Ik ben in totaal bij 4 keukenleveranciers geweest en het was echt een drama, EHK kwam het beste eruit vanwege de professionaliteit. Btw mocht je naar Mandemakers groep gaan, verwacht wel dat ze heel veel druk op je gaan zetten om dezelfde dag te tekenen.
Sorry, ik ben echt een leek op dit gebied, maar met
Vraag hoeveel 'projectkeuken na oplevering' boven montage kost.
wat vraag ik dan precies?

We blijven inderdaad uit de buurt van de Mandemakers groep. Lokale partij waar we gisteren waren heb ik niet zo’n goed gevoel over, die met de 18K=>16.5K wel, maar die zitten op vlakken nog wel duur naar mijn mening, die van gisteren zat daar weer goed onder, maar dat is dan Brigitte keuken met Pelgrim apparatuur ipv Hacker met Bosch+Bora apparatuur.

Het is erg lastig om appels met peren te vergelijken, maar vind weinig goeds over Pelgrim en weinig over Brigitte keukens. Hacker staat in ieder geval nog in de lijst bij de eerste post op dit forum. Had na het gesprek van gisteren het gevoel dat die kerel heel goed doorhad dat de eindprijs voor ons belangrijk was, dus die heeft daar op gefocust om ons te verrassen met een goede prijs.. En vervolgens krijgen we een offerte zonder prijzen bij onderdelen. Lekker handig, kunnen we ook niks vergelijken. Doet ie wel slim.

Ook zat ie dingen te vertellen als “je hebt tegenwoordig geen keuken meer voor 20K”. Komt vervolgens met 14K aanzetten.. uhh..

[ Voor 6% gewijzigd door ValorKoen op 24-04-2025 07:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ValorKoen
UltraInstinct schreef op woensdag 23 april 2025 @ 23:42:
[...]

Ik weet niet of jullie ook nieuwbouw hadden maar voor ons is prijsgarantie ook wel belangrijk. Anders is nu afdingen zonde van de tijd, gezien de echte prijs pas dan wordt bepaald. Partij van gisteren kon 2 jaar garantie geven. Partij uit Duitsland (hebben we geen offerte van) gaf maar 6m sinds 2022 (toen zijn prijzen flink gestegen gok ik?) Hoe kun je dan 2j garantie geven? Of je weet dat je nu al teveel vraagt voor de keuken en al rekening houd met inflatie etc.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ValorKoen
UltraInstinct schreef op woensdag 23 april 2025 @ 17:59:
[...]

Eigen Huis Keuken,

daar zitr ik ook bij.

Bij montage betaal je geld aan de projectontwikkelaar als ik zo kijk. Ik heb ook complete keuken etc en dat is bij mij 1900-2000 euro. Dus jij betaald 1000 euro aan je projectontwikkelaar?
Sorry voor de vele reacties. Bij deze partij betaal je geen kosten voor het aanpassen van leiding werk etc. Ik vermoed dat ze dat weer terugverdienen door de rest van de keuken en/of montage duurder te maken. Wij NLers zijn natuurlijk gevoelig voor “gratis” spul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fender89
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-09 07:04
Bailey2005 schreef op woensdag 23 april 2025 @ 21:43:
[...]

Dat krast toch? Net als microvezel doekjes, die werden ons ook afgeraden om de frontjes schoon te maken. Ons is geadviseerd een gewoon badstof vaatdoekje te gebruiken. Beetje verdund afwasmiddel en afnemen met water, dan nadrogen met een droge doek.
Nee hoor, krast niet. Bij ons niet in ieder geval. Melamine sponsje werd zelfs door keukenleverancier meegeleverd tijdens oplevering.

Mat-zwarte keuken sinds 05-2021 en doorstaat prima deze poets handelingen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WAF1
Blihi schreef op woensdag 23 april 2025 @ 08:07:
@WAF1 @Metaalhoofd Keukens zijn duur, maar eigenlijk helemaal niet zoveel duurder geworden dan alles om ons heen. Ook vroeger koste een design-keuken zoveel als een auto en dat is nog steeds zo.

Het probleem is meer dat de mensen een beetje verwend geraakt zijn. Keukens worden gezien ale meubelstukken waarvoor het bijna noodzaak is dat die vervangen worden bij aanschaf van een woning. Zeker in de tijd dat het geld bij de hypotheekverstrekkers tegen de plinten omhoog klotste leende iedereen maximaal bij om maar een keuken (en badkamer) te vervangen.

Makelaars zeiden het letterlijk: "De staat van de keuken of badkamer maakt niet uit. Al zijn ze gloednieuw, ze gaan er gewoon uit."

Die tijden zijn voorbij. Nu moeten mensen weer, zoals het eigenlijk hoort, sparen voordat ze grote uitgaven doen. Alleen moet je dan dus even leren tevreden te zijn met wat je hebt.
Die toekomstige keuken betaal ik juist door een stukje van de overwaarde op te nemen en dat zullen dus wel meer mensen doen. Eigenlijk zie ik niet wat er nu "ineens" veranderd is, omdat zeer veel mensen met een eigen huis ruime overwaarde hebben. Inderdaad zal je als je je eerste huis koopt niet zomaar extra geld kunnen opnemen voor keuken of badkamer maar dat kon in de tijd dat wij ons eerste huis kochten ook niet. Sterker we konden destijds maar 90% van het huis v.o.n. financiëren en hebben ook onze keuken van ons eigen geld gekocht. Maar na 32 jaar willen we wel verduurzamen en moderniseren want op die manier hou je de waarde van je huis op peil en de energierekening laag. Het budget is dan ook niet meteen het probleem maar omdat we nog meer dingen willen doen, is het wel verstandig om daar toch bewust mee om te gaan. Ik ben niet zozeer verwend maar wel pragmatisch, maar het blijven natuurlijk first world problems.

ZH, hoekwoning, 120 m3, bouwjaar 1993, enkele Quatt, hr++ glas, radiatoren, op planning na isoleren vloer, zonnepanelen, plat dak, snel warm is huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viavia28
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 09-07 20:58
Iemand een idee waarom je bij Ikea geen keukenbladen los kan bestellen? Ik wil mijn keukenbladen vervangen van mijn Ikea keuken maar bij Ikea staat dat dit alleen kan worden aangeschaft bij de aanschaf van een keuken. Wat houdt dit in? Wanneer is iets een keuken? Als ik 3 keukenkastjes bestel?

Ik had ook een offerte gekregen van 123 voor de werkbladen maar die vind ik verrassend hoog. Eenzelfde offerte bij Steenproject was 1000€ goedkoper. Ikea scheelt ook enorm.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blihi
Viavia28 schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 08:55:
Iemand een idee waarom je bij Ikea geen keukenbladen los kan bestellen? Ik wil mijn keukenbladen vervangen van mijn Ikea keuken maar bij Ikea staat dat dit alleen kan worden aangeschaft bij de aanschaf van een keuken. Wat houdt dit in? Wanneer is iets een keuken? Als ik 3 keukenkastjes bestel?

Ik had ook een offerte gekregen van 123 voor de werkbladen maar die vind ik verrassend hoog. Eenzelfde offerte bij Steenproject was 1000€ goedkoper. Ikea scheelt ook enorm.
Ik zou die vraag vooral even bij Ikea zelf stellen. Helemaal omdat je toch altijd alles wat je niet gebruikt terug kunt brengen. Je kunt dus altijd een keuken kopen met werkblad en alles behalve het werkblad terugbrengen...

WP: Toshiba Estia 8kW split HWT-801H(R)W-E + HWT-1101 binnenunit met 300 liter SWW tank. PV: 4 strings, totaal 12590 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
Viavia28 schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 08:55:
Iemand een idee waarom je bij Ikea geen keukenbladen los kan bestellen? Ik wil mijn keukenbladen vervangen van mijn Ikea keuken maar bij Ikea staat dat dit alleen kan worden aangeschaft bij de aanschaf van een keuken.
Heeft hiermee te maken, denk ik?
Ikea website:
Montage
Je werkblad moet perfect passen! Daarom kan je een stenen werkblad alleen bestellen met inmeten, levering en montage door onze externe specialist. Zo weet je zeker dat alles klopt!
Misschien te vaak verkeerd gegaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viavia28
Toke_gt schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 09:19:
[...]

Heeft hiermee te maken, denk ik?
Ikea website:

[...]

Misschien te vaak verkeerd gegaan?
Bij de werkbladplanner staat in de laatste stap dit:

**Werkbladen van kwartscomposiet en keramiek worden enkel verkocht bij een complete keuken en in combinatie met de keukeninstallatieservice.

Dus de installatieservice snap ik. Maar ze willen dat je tevens een complete keuken neemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
Viavia28 schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 09:36:
[...]

Bij de werkbladplanner staat in de laatste stap dit:

**Werkbladen van kwartscomposiet en keramiek worden enkel verkocht bij een complete keuken en in combinatie met de keukeninstallatieservice.

Dus de installatieservice snap ik. Maar ze willen dat je tevens een complete keuken neemt.
Hm, snap ik ook niet. Althans, ik kan me voorstellen dat het voor een partij als Ikea niet loont om een specialist te sturen die alleen het werkblad moet inmeten.

Ik zou ze even bellen, zeker omdat je al een ikea keuken hebt. Misschien kan het dan wel?

[ Voor 12% gewijzigd door Toke_gt op 25-04-2025 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viavia28
Toke_gt schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 10:49:
[...]

Hm, snap ik ook niet. Althans, ik kan me voorstellen dat het voor een partij als Ikea niet loont om een specialist te sturen die alleen het werkblad moet inmeten.

Ik zou ze even bellen, zeker omdat je al een ikea keuken hebt. Misschien kan het dan wel?
Ja ga ik doen. Bij de goedkopere varianten kan het wel. Dus dat snap ik ook niet. Had het eerder andersom verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blihi
Bijzonder. Ik heb een aantal keer Ikea keukens geplaatst en in alle gevallen ben ik gewoon met de mm-maten naar de winkel gegaan om te bestellen nadat de keuken zelf al geplaatst was.

Je kunt ook eens informeren bij bouwmarkten: Bij Hornbach kun je ook werkbladen op maat bestellen, maar ook bij Hubo en misschien bij Karwei, Praxis en Gamma ook wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraInstinct
ValorKoen schreef op donderdag 24 april 2025 @ 07:12:
[...]

Sorry voor de vele reacties. Bij deze partij betaal je geen kosten voor het aanpassen van leiding werk etc. Ik vermoed dat ze dat weer terugverdienen door de rest van de keuken en/of montage duurder te maken. Wij NLers zijn natuurlijk gevoelig voor “gratis” spul.
Dat kan inderdaad, ik zou het voor de zekerheid even navragen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFirepit
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16-09 17:01

TheFirepit

Vuurbal

Vandaag bij de lokale keukenboer een keuken laten tekenen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0aQoxSiybAgg5xqA0wJVOiptC7U=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0mz6Io7tMG9dzRNCghX2nFtn.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-lG2lgER0kFBzMU5gRzFx-e0pWM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/o9dPxT335HHA1BaG8L9lJZ2g.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GCeNZ0gk8nah5QQwi5fT9ybzIys=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AvMkAcojLDrqlqm2buDx9NeS.jpg?f=fotoalbum_tile

De kastjes zijn van Keller. De goede kleur stond niet in de computer, maar zal meer richting petrol gaan in plaats van alleen groen. Het blad is Dekton Kovik 70mm.

Apparatuur:
- Oven: Bosch HBG934AB1
- Combi oven: Bosch HMG936AB1
- Vaatwasser: Bosch SMV6ZCX06E (met besteklade)
- Koelkast: Bosch KIR81SDD0
- Kookplaat: Bosch PVS895B16E
- Kraan: Quooker FXRSST COMBI+

Het enige waar we een beetje over twijfelen is de kookplaat, misschien dat we daar nog een andere in willen hebben.

Members only: Prijs

Is dit een beetje redelijk? Of veel te duur voor die prijs?

It's nice to be important, but it's more important to be nice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFDev
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-09 18:56
TheFirepit schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 16:57:
Vandaag bij de lokale keukenboer een keuken laten tekenen:

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]

De kastjes zijn van Keller. De goede kleur stond niet in de computer, maar zal meer richting petrol gaan in plaats van alleen groen. Het blad is Dekton Kovik 70mm.

Apparatuur:
- Oven: Bosch HBG934AB1
- Combi oven: Bosch HMG936AB1
- Vaatwasser: Bosch SMV6ZCX06E (met besteklade)
- Koelkast: Bosch KIR81SDD0
- Kookplaat: Bosch PVS895B16E
- Kraan: Quooker FXRSST COMBI+

Het enige waar we een beetje over twijfelen is de kookplaat, misschien dat we daar nog een andere in willen hebben.

***members only***

Is dit een beetje redelijk? Of veel te duur voor die prijs?
Ik vind hem voor mijn gevoel wat prijzig. Als je mijn post historie terug zoekt zie je een foto van onze keuken. Deze was inc plaatsing (ex koelkast en vriezer) ong 24. Daar zit dan de ‘duurste’ variant van de Siemens apparatuur in (magnetron/oven combi inc camera, stoomoven met vaste wateraansluiting, flex inductie met afzuiging, xl vaatwasser, vario schanier, tft scherm ect). Ook met quooker combi+ flex. Hoe een dekton blad zich prijstechnisch verhoudt tot over keramiek weet ik dan weer niet. Dus allicht nog eens om de tafel of meerdere offertes vergaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucaricci90
  • Laatst online: 10-07 07:30
Ik ben vandaag naar een keukenboer gegaan, ik was eigenlijk van plan zelf een keuken te maken van eikenhout. Maar ik raakte toch geïnteresseerd in een keuken van Tulp keukens. Ik heb al gelezen dat het een mid-kwaliteit keuken is. Dat is prima, ik heb een budget van ongeveer 20K, dus ik denk dat premium keukens er dan niet in zitten in Nederland.

Ik heb de volgende opstelling voorgelegd gekregen (type tulp lotus):

> achterwand ong. 410cm: inbouw koel vrieskast van whirlpool (groter type), grote kast met oven 60x60 en magnetron/oven combi, een drietal lage kasten met lades en kookplaat van Atag 80cm en atag afzuigkap.

> keukeneiland ong. 120 bij 300 cm: kasten van 60 cm diep met lades en aan de andere kant twee kasten van 40 cm diep en een barretje. spoelbak en vaatwasser (bosch) in eiland.

blad is van grantiet 3cm geloof ik.
Frontjes zijn van MDF met lakcoating

apparatuur leek mij prima van prijs (heb ik al gecontroleerd): ongeveer 5800.
blad: 4200
accessoires: 750
meubelen 15600

keukenprijs: 26.000 (excl. korting)
keukenprijs incl. standaard korting: 23.000
keukenprijs incl. huidige kortingsactie: 18.722

montage keuken en apparatuur: 2750

totaal prijs: ong. 21.500

Wat vinden jullie van de prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFirepit

TheFirepit

Vuurbal

TFDev schreef op zaterdag 26 april 2025 @ 14:15:
[...]

Ik vind hem voor mijn gevoel wat prijzig. Als je mijn post historie terug zoekt zie je een foto van onze keuken. Deze was inc plaatsing (ex koelkast en vriezer) ong 24. Daar zit dan de ‘duurste’ variant van de Siemens apparatuur in (magnetron/oven combi inc camera, stoomoven met vaste wateraansluiting, flex inductie met afzuiging, xl vaatwasser, vario schanier, tft scherm ect). Ook met quooker combi+ flex. Hoe een dekton blad zich prijstechnisch verhoudt tot over keramiek weet ik dan weer niet. Dus allicht nog eens om de tafel of meerdere offertes vergaren?
We zijn bij meerdere winkels geweest en hebben bij drie winkels een offerte laten maken (waarvan twee DMG winkels). De DMG winkels waren zelf nog duurder dan deze (dit is een lokale kleine partij). Woensdag gaan we er nog naar een kleinere winkel toe om te kijken hoeveel het daar kost, maar gezien het huidige beeld verwacht ik niet dat die heel veel goedkoper zal zijn.

Enig idee waar het dan in zou kunnen zitten dat het zo duur is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• suzanhe
  • Registratie: December 2024
  • Nu online
TheFirepit schreef op maandag 28 april 2025 @ 08:45:
[...]

We zijn bij meerdere winkels geweest en hebben bij drie winkels een offerte laten maken (waarvan twee DMG winkels). De DMG winkels waren zelf nog duurder dan deze (dit is een lokale kleine partij). Woensdag gaan we er nog naar een kleinere winkel toe om te kijken hoeveel het daar kost, maar gezien het huidige beeld verwacht ik niet dat die heel veel goedkoper zal zijn.

Enig idee waar het dan in zou kunnen zitten dat het zo duur is?
Blad zal waarschijnlijk wel 6/7K zijn verwacht ik, vooral als je 7CM dik hebt (dat is echt vrij veel en daardoor duur...) Zit deze ook op de achterwand achter de spoelbak of niet?

[ Voor 9% gewijzigd door suzanhe op 28-04-2025 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFirepit

TheFirepit

Vuurbal

suzanhe schreef op maandag 28 april 2025 @ 09:14:
[...]

Blad zal waarschijnlijk wel 6/7K zijn verwacht ik, vooral als je 7CM dik hebt (dat is echt vrij veel en daardoor duur...) Zit deze ook op de achterwand achter de spoelbak of niet?
Zal eens vragen voor een specificatie voor alleen het blad. Een dik blad vinden wij heel erg mooi, maar had nog niet gezien dat hij dan zo duur is...

Nee, die zit niet op de achterwand bij de spoelkant. Die is nog gewoon wit (gaan we wel wat mee doen, maar weten nog niet precies wat, maar in elk geval niet via een keukenboer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hherrie
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18:45
Is het hele blad 7 cm dik? Dat is wel heel fors, zou ik denken. Is een dunner blad met een 7 cm dikke rand geen optie, als je zo'n dik blad mooi vindt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFirepit

TheFirepit

Vuurbal

hherrie schreef op maandag 28 april 2025 @ 10:58:
Is het hele blad 7 cm dik? Dat is wel heel fors, zou ik denken. Is een dunner blad met een 7 cm dikke rand geen optie, als je zo'n dik blad mooi vindt?
Het is een dunner blad met een 7cm dikke rand. Ik vraag me af of ze bij een gewone keukenwinkel überhaupt een volledig dik blad verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• suzanhe
  • Nu online
TheFirepit schreef op maandag 28 april 2025 @ 09:34:
[...]

Zal eens vragen voor een specificatie voor alleen het blad. Een dik blad vinden wij heel erg mooi, maar had nog niet gezien dat hij dan zo duur is...

Nee, die zit niet op de achterwand bij de spoelkant. Die is nog gewoon wit (gaan we wel wat mee doen, maar weten nog niet precies wat, maar in elk geval niet via een keukenboer).
Ah oke, wij hebben een blad van iets van 7k die is 4CM dik en dan wel de achterwand ook gedaan. Dus zou zeker een uitsplitsing vragen! Wij hadden in onze offerte op regelniveau een uitsplitsing gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dieter jong
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 26-06 17:42
*knip*
V&A mag alleen op V&A en Vraag & Aanbod overig

[ Voor 86% gewijzigd door tweakduke op 05-05-2025 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rover12345
Tekening, afmeting, enz?

[ Voor 52% gewijzigd door tweakduke op 05-05-2025 11:08 . Reden: quote aangepast ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robberttweak
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 16-08 19:44
We hebben nu bijna een jaar een mooie keuken van Superkeukens. We zijn er helemaal tevreden over behalve: het werkblad, hier zitten al redelijk veel krassen op. We hebben dit keramisch werkblad en hadden geen krassen verwacht omdat het keramisch is. Via Superkeukens is er iemand langsgeweest die aangeeft dat dit soort bladen altijd verkeerd verkocht worden: het verkooppraatje is dat keramiek niet krast maar de glanslaag zit op het keramiek en kan wel gewoon krassen. Onder de glanslaag zit het echte keramiek wat krasbestendig is.

Hij adviseert om de glanslaag eraf te halen, hierdoor wordt het keramiek wat matter maar zal niet meer krassen. Andere optie is om nu eenmalig de krassen te laten herstellen, maar die zullen er dan over een half jaar waarschijnlijk weer inzitten.

Heeft iemand eerder gehoord over de glanslaag bij keramiek die wel kan krassen? Wat zouden jullie doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaki
  • Registratie: Februari 2025
  • Niet online
Rubman schreef op zaterdag 9 juli 2016 @ 10:40:
Disclaimer: De TS is always under construction dus mis je nog iets laat het me weten.
Ik mis I-KOOK in het lijstje i-kook.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 15:32
lucaricci90 schreef op zondag 27 april 2025 @ 23:59:
Ik ben vandaag naar een keukenboer gegaan, ik was eigenlijk van plan zelf een keuken te maken van eikenhout. Maar ik raakte toch geïnteresseerd in een keuken van Tulp keukens. Ik heb al gelezen dat het een mid-kwaliteit keuken is. Dat is prima, ik heb een budget van ongeveer 20K, dus ik denk dat premium keukens er dan niet in zitten in Nederland.

Ik heb de volgende opstelling voorgelegd gekregen (type tulp lotus):

> achterwand ong. 410cm: inbouw koel vrieskast van whirlpool (groter type), grote kast met oven 60x60 en magnetron/oven combi, een drietal lage kasten met lades en kookplaat van Atag 80cm en atag afzuigkap.

> keukeneiland ong. 120 bij 300 cm: kasten van 60 cm diep met lades en aan de andere kant twee kasten van 40 cm diep en een barretje. spoelbak en vaatwasser (bosch) in eiland.

blad is van grantiet 3cm geloof ik.
Frontjes zijn van MDF met lakcoating

apparatuur leek mij prima van prijs (heb ik al gecontroleerd): ongeveer 5800.
blad: 4200
accessoires: 750
meubelen 15600

keukenprijs: 26.000 (excl. korting)
keukenprijs incl. standaard korting: 23.000
keukenprijs incl. huidige kortingsactie: 18.722

montage keuken en apparatuur: 2750

totaal prijs: ong. 21.500

Wat vinden jullie van de prijs?
De verkoper geeft je meer dan 7000 korting.. dan gaat er iets vreselijk mis met de calculatie. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaki
  • Registratie: Februari 2025
  • Niet online
bkkrdbkstn schreef op zondag 13 april 2025 @ 14:17:
...
Jammer dat keuken met rondingen niet in veel showrooms te vinden zijn.. Het is lastig inzien hoeveel je inlevert op functionaliteit.
De nieuwste trend inderdaad. Je vrouw heeft er feeding voor. Is ASWA Dordrecht in de buurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dieter jong
Liggen niet vast. De keuken moet nog geproduceerd worden, dus wordt op maat gemaakt door kda.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Prins32
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 16:01
Dus je geeft 10% korting tot een max van 4000,- op een prijs van minimaal 40k?

Das geen 10% he :P

[ Voor 41% gewijzigd door tweakduke op 05-05-2025 11:08 . Reden: quote aangepast ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el-jorge
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12:31

el-jorge

turn around and feel the vibe

Hoi, ik had hier laatst al gepost een offerte die we van Ekelhoff hebben gehad. Nu zijn wij ook in Nederland met offertes bezig, Boekensteijn (kleine keukenzaak) en Reddy, beiden geven aan met meer de Duitse filosofie te werken. We komen wel bij elke keukenzaak op andere apparatuur uit.

Bij Ekelhoff is het Siemens met een Bora.
Boekensteijn volledig ATAG
Reddy volledig Bosch

Tot nu toe vind ik de ATAG keuken qua apparatuur het beste ogen, en met name de ATAG keramische kookplaat vond ik top. Ik ben benieuwd of er veel kwaliteits verschil zit tussen Siemens, Bosch en ATAG?

Spielerei...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prins32
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 16:01
el-jorge schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 15:52:
Hoi, ik had hier laatst al gepost een offerte die we van Ekelhoff hebben gehad. Nu zijn wij ook in Nederland met offertes bezig, Boekensteijn (kleine keukenzaak) en Reddy, beiden geven aan met meer de Duitse filosofie te werken. We komen wel bij elke keukenzaak op andere apparatuur uit.

Bij Ekelhoff is het Siemens met een Bora.
Boekensteijn volledig ATAG
Reddy volledig Bosch

Tot nu toe vind ik de ATAG keuken qua apparatuur het beste ogen, en met name de ATAG keramische kookplaat vond ik top. Ik ben benieuwd of er veel kwaliteits verschil zit tussen Siemens, Bosch en ATAG?
Ligt er maar net aan wat voor types je gaat vergelijken. Ga je een instap Bosch met ATAG topmodel vergelijken of met een Siemens middenmodel? Dus je kan eigenlijk niet zoveel zeggen over kwaliteit zonder te weten waarmee je vergelijkt. Just my 2 cents.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zyzzalive
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 08-05 23:02
Door de tips in dit topic een keuken aangeschaft bij Grando. Er zijn een aantal bijzonderheden waar ik hier graag eens advies over krijg:

A) Vooraf dachten zij erg goed mee en kwamen met het idee om iets leuks te doen met een opbergruimte / nis. Overeengekomen dat we hier een wijnkoeler in zouden zetten en dat het afgemonteerd werd met plaatmateriaal zoals mijn keukenkasten.

De inmeter heeft toen hij de keuken kwam inmeten helaas toen die nis maar deels opgemeten (dit staat in het meetrapport). Toen ik de keuken definitief ging bespreken met de verkoopster kwamen we hier achter. De verkoopster wou het eerst maar wat materiaal op basis van schatting bestellen, uiteindelijk op hun advies zou dit alsnog goed ingemeten en geregeld worden bij montage van de rest van de keuken. Hier is niet gesproken dat alle kosten voor mij zijn.

Resume nu de keuken er staat, en er nog bijzonderheden zijn, komen zij hier helemaal op terug, het was vooral mijn schuld dat we besloten om achteraf alsnog op te meten waardoor het apart besteld moet worden en apart gemonteerd, alle kosten zijn voor mij.

Ik kreeg een offerte van de plankjes/plaatmateriaal: voor twee plaatjes a 21x62,5 cm en 13x84cm komen de kosten op 676 euro exclusief montage

1: Dat de inmeter maar een maat heeft opgenomen van de nis impliceert dat er plannen waren en dat hier wat mee gedaan moest worden. Dat door deze fout ik moet opdraaien voor extra kosten vind ik niet terecht, of ben ik zeg ik iets geks? Het lijkt mij een hele menselijke fout dat iets is vergeten bij het inmeten en dat een normaal mens dat corrigeert.

2: 676 euro voor twee kleine plankjes met een laagje lak vind ik echt absurd, of zijn dit normale prijzen? Ik heb namelijk een vermoeden dat dit verband houdt met de mogelijke kosten van onderstaande punten.

B) een onderkast kwam beschadigd binnen (flinke beschadiging aan een hoek) de jongens die het kwamen afleveren hebben hier netjes hun excusus voor aangeboden, foto's gemaakt en gezegd dat dit direct naar het filiaal werd gestuurd zodat zij dit konden oplossen. Ze geven nu aan dat hier geen foto's van zijn ontvangen.

1) De schade is na montage niet zichtbaar maar wat de kwaliteit nu is, is mij onbekend. Ik vind hiet niet meer als terecht dat hier een nieuwe kast voor wordt gemonteerd, eens?

C) Tijdens montage kwam de monteur naar mij toe om te melden dat een gedeelte van het blad eigenlijk te klein was. Hij ging zn best doen om het te netjes te monteren maar ik moest vooral met het filiaal zelf oplossen. Als eindresultaat zit ik met enorm dikke kitranden bij allebei de delen van het blad (L-opstelling 2 bladdelen) die de extra ruimte overbruggen. Daarnaast lopen de kitranden van smal naar breed. Een erg lelijk geheel en door de dikke kitranden is het nu al een magneet voor viezigheid en stof.

1) Het filiaal komt nu met enorme onzin aan argumenten, met name dat mijn wanden niet haaks zouden zijn, ik heb ze vriendelijk uitgenodigd om met een winkelhaak dit na te meten (dit is onzin omdat de monteur zelf ze idat de wanden perfect gestuct waren). Wat is hier een redelijke oplossing? Mij lijkt een nieuwe blad de enige oplossing. Het is niet mijn schuld dat er wellicht een fout is gemaakt tijdens het inmeten.

Al met al een enorm positieve ervaring vooraf maar toen ik definitief had getekend is dit 180 graden gedraaid. Omdat ik verder niemand heb om dit mee te delen laat ik jullie graag mee lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el-jorge
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12:31

el-jorge

turn around and feel the vibe

Prins32 schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 17:16:
[...]

Ligt er maar net aan wat voor types je gaat vergelijken. Ga je een instap Bosch met ATAG topmodel vergelijken of met een Siemens middenmodel? Dus je kan eigenlijk niet zoveel zeggen over kwaliteit zonder te weten waarmee je vergelijkt. Just my 2 cents.
Voor ons zal het in voor alle drie de merken om de top modellen gaan of er net onder.

Het gaat niet om een op een vergelijk. Ik ben echt benieuwd of er echt veel kwaliteits verschil is?

[ Voor 10% gewijzigd door el-jorge op 29-04-2025 21:10 ]

Spielerei...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraInstinct
zyzzalive schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 17:57:
Door de tips in dit topic een keuken aangeschaft bij Grando. Er zijn een aantal bijzonderheden waar ik hier graag eens advies over krijg:

A) Vooraf dachten zij erg goed mee en kwamen met het idee om iets leuks te doen met een opbergruimte / nis. Overeengekomen dat we hier een wijnkoeler in zouden zetten en dat het afgemonteerd werd met plaatmateriaal zoals mijn keukenkasten.

De inmeter heeft toen hij de keuken kwam inmeten helaas toen die nis maar deels opgemeten (dit staat in het meetrapport). Toen ik de keuken definitief ging bespreken met de verkoopster kwamen we hier achter. De verkoopster wou het eerst maar wat materiaal op basis van schatting bestellen, uiteindelijk op hun advies zou dit alsnog goed ingemeten en geregeld worden bij montage van de rest van de keuken. Hier is niet gesproken dat alle kosten voor mij zijn.

Resume nu de keuken er staat, en er nog bijzonderheden zijn, komen zij hier helemaal op terug, het was vooral mijn schuld dat we besloten om achteraf alsnog op te meten waardoor het apart besteld moet worden en apart gemonteerd, alle kosten zijn voor mij.

Ik kreeg een offerte van de plankjes/plaatmateriaal: voor twee plaatjes a 21x62,5 cm en 13x84cm komen de kosten op 676 euro exclusief montage

1: Dat de inmeter maar een maat heeft opgenomen van de nis impliceert dat er plannen waren en dat hier wat mee gedaan moest worden. Dat door deze fout ik moet opdraaien voor extra kosten vind ik niet terecht, of ben ik zeg ik iets geks? Het lijkt mij een hele menselijke fout dat iets is vergeten bij het inmeten en dat een normaal mens dat corrigeert.

2: 676 euro voor twee kleine plankjes met een laagje lak vind ik echt absurd, of zijn dit normale prijzen? Ik heb namelijk een vermoeden dat dit verband houdt met de mogelijke kosten van onderstaande punten.

B) een onderkast kwam beschadigd binnen (flinke beschadiging aan een hoek) de jongens die het kwamen afleveren hebben hier netjes hun excusus voor aangeboden, foto's gemaakt en gezegd dat dit direct naar het filiaal werd gestuurd zodat zij dit konden oplossen. Ze geven nu aan dat hier geen foto's van zijn ontvangen.

1) De schade is na montage niet zichtbaar maar wat de kwaliteit nu is, is mij onbekend. Ik vind hiet niet meer als terecht dat hier een nieuwe kast voor wordt gemonteerd, eens?

C) Tijdens montage kwam de monteur naar mij toe om te melden dat een gedeelte van het blad eigenlijk te klein was. Hij ging zn best doen om het te netjes te monteren maar ik moest vooral met het filiaal zelf oplossen. Als eindresultaat zit ik met enorm dikke kitranden bij allebei de delen van het blad (L-opstelling 2 bladdelen) die de extra ruimte overbruggen. Daarnaast lopen de kitranden van smal naar breed. Een erg lelijk geheel en door de dikke kitranden is het nu al een magneet voor viezigheid en stof.

1) Het filiaal komt nu met enorme onzin aan argumenten, met name dat mijn wanden niet haaks zouden zijn, ik heb ze vriendelijk uitgenodigd om met een winkelhaak dit na te meten (dit is onzin omdat de monteur zelf ze idat de wanden perfect gestuct waren). Wat is hier een redelijke oplossing? Mij lijkt een nieuwe blad de enige oplossing. Het is niet mijn schuld dat er wellicht een fout is gemaakt tijdens het inmeten.

Al met al een enorm positieve ervaring vooraf maar toen ik definitief had getekend is dit 180 graden gedraaid. Omdat ik verder niemand heb om dit mee te delen laat ik jullie graag mee lezen.
Denk dat je dit juridisch moet uitvechten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r--ndy
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-09 08:17
We zijn bezig met het uitzoeken van een keuken voor onze nieuwbouwwoning. De afgelopen weken zijn we langs geweest bij Eigenhuis, Ekelhoff en Gerwens Kuchen.

Eigenhuis was de eerste winkel waar we een afspraak hadden. Vrij snel zagen we daar al een keuken en kleurencombinatie die we graag wilden hebben. Een volledig uitgespecificeerde offerte wilden ze toen nog niet maken, omdat ze merkte dat we nog in een vroeg stadium zaten. Op basis van onze tekening en het verzoek om alles met Siemens-apparatuur uit te rusten, gaf ze wel al aan dat ons budget waarschijnlijk ‘iets’ overschreden zou worden. Het budget dat we hadden opgegeven was:
Members only:

Afgelopen weekend zijn we vervolgens naar Ekelhoff geweest. We gingen er met hoge verwachtingen naartoe, maar kwamen toch een beetje teleurgesteld terug. Dit was nog zonder dat we echt in detail waren gegaan over de apparatuur. Ze werkten daar met hun huismerk, Contur (?), als uitgangspunt. De verkoper had duidelijk zijn eigen ideeën en luisterde niet echt naar onze wensen. Zo duwde hij ons richting een dunner werkblad en gaf hij allerlei redenen om Miele-apparatuur te nemen in plaats van Siemens. Gezien we hier niet de juiste kleurcombinatie konden vinden zijn we hier weggegaan.
Members only:
.

Op aanraden van kennissen zijn we later die dag om 16:30 nog even naar Gerwens Küchen gereden. Daar vonden we exact hetzelfde merk als bij Eigenhuis. Rond 17:00 zijn we direct naar een verkoper gestapt en hebben we uitgelegd dat we al precies wisten wat we wilden qua opstelling. De verkoper was erg vriendelijk en behulpzaam. Hij nam onze tekening helemaal over en vroeg nog naar een paar specifieke wensen. Afgelopen maandag hebben we de offerte ontvangen, met de volgende keuze qua apparatuur:

• Siemens wijnkoeler: KUH21WAHG0
• Siemens vriezer: GI11VADE0
• Siemens koelkast: KI41RADD1
• Siemens vaatwasser: SN85E803BE
• Siemens stoomoven: HS958GCB1
• Miele kookplaat: KDMA7876-FLU

De kasten van Gerwens Küchen zijn van Systemat 3.0, die van Eigenhuis zijn van Concept 130. We begrepen dat beide uit dezelfde fabriek komen, maar wat precies de grote verschillen zijn, is ons nog niet helemaal duidelijk. Het blad moet eeen Dekton Arga blad worden van 4 cm.

De reden dat we voor die Miele-kookplaat zijn gegaan, is omdat we gecharmeerd waren van de matte uitstraling. Bij de stoomoven hadden we eerst een model met vaste wateraansluiting en camera voorgesteld gekregen, maar door deze opties weg te laten, besparen we ongeveer €889.

Het huidige totaalbedrag bij Gerwens komt uit op
Members only:

Er staat een korting vermeld van
Members only:

al vraag ik me wel af hoe reëel dat is, aangezien we de eerste offerte via de mail hebben ontvangen.

Ik ben benieuwd wat jullie vinden van deze offerte en het bedrag!
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraInstinct
r--ndy schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 21:29:
We zijn bezig met het uitzoeken van een keuken voor onze nieuwbouwwoning. De afgelopen weken zijn we langs geweest bij Eigenhuis, Ekelhoff en Gerwens Kuchen.

Eigenhuis was de eerste winkel waar we een afspraak hadden. Vrij snel zagen we daar al een keuken en kleurencombinatie die we graag wilden hebben. Een volledig uitgespecificeerde offerte wilden ze toen nog niet maken, omdat ze merkte dat we nog in een vroeg stadium zaten. Op basis van onze tekening en het verzoek om alles met Siemens-apparatuur uit te rusten, gaf ze wel al aan dat ons budget waarschijnlijk ‘iets’ overschreden zou worden. Het budget dat we hadden opgegeven was:
***members only***

Afgelopen weekend zijn we vervolgens naar Ekelhoff geweest. We gingen er met hoge verwachtingen naartoe, maar kwamen toch een beetje teleurgesteld terug. Dit was nog zonder dat we echt in detail waren gegaan over de apparatuur. Ze werkten daar met hun huismerk, Contur (?), als uitgangspunt. De verkoper had duidelijk zijn eigen ideeën en luisterde niet echt naar onze wensen. Zo duwde hij ons richting een dunner werkblad en gaf hij allerlei redenen om Miele-apparatuur te nemen in plaats van Siemens. Gezien we hier niet de juiste kleurcombinatie konden vinden zijn we hier weggegaan.
***members only***
.

Op aanraden van kennissen zijn we later die dag om 16:30 nog even naar Gerwens Küchen gereden. Daar vonden we exact hetzelfde merk als bij Eigenhuis. Rond 17:00 zijn we direct naar een verkoper gestapt en hebben we uitgelegd dat we al precies wisten wat we wilden qua opstelling. De verkoper was erg vriendelijk en behulpzaam. Hij nam onze tekening helemaal over en vroeg nog naar een paar specifieke wensen. Afgelopen maandag hebben we de offerte ontvangen, met de volgende keuze qua apparatuur:

De kasten van Gerwens Küchen zijn van Systemat 3.0, die van Eigenhuis zijn van Concept 130. We begrepen dat beide uit dezelfde fabriek komen, maar wat precies de grote verschillen zijn, is ons nog niet helemaal duidelijk. Het blad moet eeen Dekton Arga blad worden van 4 cm.

De reden dat we voor die Miele-kookplaat zijn gegaan, is omdat we gecharmeerd waren van de matte uitstraling. Bij de stoomoven hadden we eerst een model met vaste wateraansluiting en camera voorgesteld gekregen, maar door deze opties weg te laten, besparen we ongeveer €889.

***members only***

***members only***

al vraag ik me wel af hoe reëel dat is, aangezien we de eerste offerte via de mail hebben ontvangen.

***members only***
Dus bij EHK is het ongeveer beetje hoger dan 20 k en bij de laatste is het iets van 23.500? Enig verschil is dus Systemat vs Concept 120. Ik zou de EHK offerte even laten maken en kijken waar hun op uit komen. Als het 19-20 k is dan heb je een mooie deal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dieter jong
*knip*
V&A mag alleen op V&A en Vraag & Aanbod overig

[ Voor 88% gewijzigd door tweakduke op 05-05-2025 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• suzanhe
  • Nu online
r--ndy schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 21:29:

***members only***

***members only***
.

***members only***

***members only***

***members only***
Lijkt erg op onze keuken die we uiteindelijk bij EHK hebben gekocht. Zijn dit de frontjes: Kingstone natuur? en eiland een van prijsgroep 0? Wij zijn ook Ekelhoff geweest maar daar waren we niet blij met de opties etc. Wij betalen bij EHK uiteindelijk 21,5k maar hebben wel bora, grote combi oven, quooker en blad ook in de nis doorlopend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pranjic
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 01-05 15:57
Ik lees even mee in dit topic, ik werk als calculator voor een keukenfabriek, maar ik schrik echt van de prijzen die hier soms worden gevraagd door de keukenboeren voor simpele spaanplaat keukens, maar vooral de HPL werkbladen vindt ik in de meeste geval wel erg prijzig. De apparatuur prijzen lijken wel te kloppen, ik snap dat de bedrijven ook nog iets van marge moeten draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r--ndy
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-09 08:17
suzanhe schreef op woensdag 30 april 2025 @ 08:45:
[...]

Lijkt erg op onze keuken die we uiteindelijk bij EHK hebben gekocht. Zijn dit de frontjes: Kingstone natuur? en eiland een van prijsgroep 0? Wij zijn ook Ekelhoff geweest maar daar waren we niet blij met de opties etc. Wij betalen bij EHK uiteindelijk 21,5k maar hebben wel bora, grote combi oven, quooker en blad ook in de nis doorlopend.
We hebben nog geen uitgespecificeerde offerte, dus het antwoord over de prijsgroep weet ik niet. Op een van de foto's van de fronts staat wel KINGSTON. Hoe groot is jouw eiland en keuken uiteindelijk geworden en wat voor appratuur? Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robberttweak
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 16-08 19:44
robberttweak schreef op maandag 28 april 2025 @ 20:06:
We hebben nu bijna een jaar een mooie keuken van Superkeukens. We zijn er helemaal tevreden over behalve: het werkblad, hier zitten al redelijk veel krassen op. We hebben dit keramisch werkblad en hadden geen krassen verwacht omdat het keramisch is. Via Superkeukens is er iemand langsgeweest die aangeeft dat dit soort bladen altijd verkeerd verkocht worden: het verkooppraatje is dat keramiek niet krast maar de glanslaag zit op het keramiek en kan wel gewoon krassen. Onder de glanslaag zit het echte keramiek wat krasbestendig is.

Hij adviseert om de glanslaag eraf te halen, hierdoor wordt het keramiek wat matter maar zal niet meer krassen. Andere optie is om nu eenmalig de krassen te laten herstellen, maar die zullen er dan over een half jaar waarschijnlijk weer inzitten.

Heeft iemand eerder gehoord over de glanslaag bij keramiek die wel kan krassen? Wat zouden jullie doen?
Klein schopje, nog geen reacties gehad.

Heeft er iemand ervaring met een keramisch werkblad dat krassen heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
robberttweak schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 18:24:
[...]

Geen ervaring, maar het verhaal over de glanslaag en vooral het advies daarover komt me best onzinnig voor. Zonder glanslaag heb je weliswaar geen krassen in de glanslaag, maar ik denk dat je knettergek wordt van de vlekken.
Dus liever even googelen naar een was of polijstmiddel waarmee je die krasjes af en toe wegpoetst (peekpolish of polijstgum bijv).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
[...]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/meP8D0wv41J1XQnCJxjwZJecMFw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/f1aFXTAtIMH8jPMf0pf6HIrT.jpg?f=fotoalbum_large

Glanzend keramiek is het minst krasvast van alle type bladen. Heb ik me ook op verkeken bij aanschaf. Bij sommige andere varianten van dit soort platen wordt er geen onderscheid gemaakt tussen glanzend en mat dan is het juist wel heel krasvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
  • Laatst online: 20:19
Dat komt volgens mij omdat die glanslaag een laagje glas, als ik me de verkoper van een werkbladenwinkel goed herinner. Daar zag ik het in de showroom ook allemaal en die lijken me niet zwaar gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezingPixels
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:31
[...]

Al eerder vermeld in het topic omdat een tijdje terug deze discussie ook naar voren kwam. Ik heb een Dekton Arga Xlgoss (ook keramisch) en deze krast inderdaad. Had ik niet verwacht, zit vol met micro krasjes maar door de print van het blad valt het nagenoeg niet op. Ik stoor mij er dan ook niet aan en ben verder erg tevreden. In een volgende keuken zou ik dit blad zo weer kiezen maar bij de aankoop van het keukenblad is mij niet verteld dat deze zo snel zou krassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Judith131202
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 13-09 16:05
Beste allen,

Ik ben nieuw op dit topic en (net als de meeste van jullie) bezig met het uitzoeken van een nieuwe keuken. Nu zijn we al een heel eind op weg, maar we twijfelen nog over de inductiekookplaat.

We willen graag gaan voor de Atag-elevate (HIDD28471SV dit is de matzwarte uitvoering). Maar kunnen hier nergens reviews van vinden. Daarom hier de vraag: wie van jullie heeft ervaring met deze inductieplaat met afzuiging en hoe is deze ervaring?

Hieronder een foto. Het gaat om de kookplaat waarbij de afzuiging naar boven komt als je hem aanzet.

Ik hoop op reacties. Dank alvast!

Groet,

JudithAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rjHvpkG2xAnOKf9Nq8rMDb9zlUc=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/8pKUdhnYrZHbTlbSDv78lKfd.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schway
  • Registratie: Augustus 2009
  • Niet online
@Judith131202 Ik ben ook aan het rondkijken en mijn voorkeur gaat uit naar een ronde afzuiging in het midden, dat scheelt in het schoonmaken want je heb minder hoekjes dan met zo'n rechte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Judith131202
CryptoNL schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 19:45:
Nieuw probleem met de keuken pfff. Ditmaal de inductie kookplaat. Normaliter gaat de afzuiging aan zodra je de plaat aanzet en komt de afzuigkoker omhoog ( Atag ). Nu komt de koker niet omhoog, maar doet de afzuiging helemaal niets. Normaliter hoor je hem al afzuigen, maar er gebeurt helemaal niets. Eergisteren deed hij het nog, gisteren niet gebruikt.

Al gereset etc er gebeurt niets.
Beste,

Is het probleem inmiddels opgelost en wat zijn uw verdere ervaring met de Atag Elevate? We zitten er namelijk aan te denken om er (ook) één te kopen maar kunnen nergens reviews vinden.

Groet, Judith

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Judith131202
maxdevries13 schreef op woensdag 27 november 2024 @ 22:44:
Hi, heeft iemand ervaring met ATAG inductieplaten met afzuiging? De Atag HIDD28471SV sprak mij aan. Alleen heb ik nul idee of dit een kookplaat is kwaliteit.

Zijn jullie nog uitzonderlijk goede black friday deals tegengekomen voor keukenapparatuur?
Beste Max,

Heeft u inmiddels reviews kunnen vinden of de kookplaat aangeschaft? We willen hem namelijk ook aanschaffen maar kunnen ook nergens reviews vinden. Ik hoor het graag.

Groet,

Judith

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basbakkie
  • Laatst online: 04-05 10:54
Goedemiddag,

Net als velen van jullie zie ik door de bomen het bos niet meer. Ik heb inmiddels 3 offertes maar wat ik vooral moeilijk vind om in te schatten is de kwaliteit van de keukenkasten. Is er iemand die hier wellicht meer verstand van heeft?
  • Tulp keuken
  • DKG / Keller (via Superkeukens)
  • Hacker systemat
Aan het begin van dit topic staat Keller bij laag, tulp staat er niet bij en hacker en systemat staan bij midden.
Kwa prijs ontlopen de eerste 2 elkaar niet veel (keller en Tulp), de Hacker systemat is wel duurder (hangt uiteraard van ontzettend veel factoren af maar ongeveer 20% extra) dus zou dan ook logisch zijn dat deze een "stuk" beter is?

Alvast onwijs bedankt!

mvg,

Bastiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 15:44
Judith131202 schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 15:15:
[...]

Beste,

Is het probleem inmiddels opgelost en wat zijn uw verdere ervaring met de Atag Elevate? We zitten er namelijk aan te denken om er (ook) één te kopen maar kunnen nergens reviews vinden.

Groet, Judith
Probleem opgelost. De kookplaat is fantastisch, alleen als je bijvoorbeeld een stroomuitval hebt dan onthoud hij niet dat de koker weer omhoog moet als je de plaat aanzet. Oplossing; stroom keuken even paar minuten uit en weer aan en hij doet het weer.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Judith131202
CryptoNL schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 15:38:
[...]

Probleem opgelost. De kookplaat is fantastisch, alleen als je bijvoorbeeld een stroomuitval hebt dan onthoud hij niet dat de koker weer omhoog moet als je de plaat aanzet. Oplossing; stroom keuken even paar minuten uit en weer aan en hij doet het weer.
Dat is fijn om te horen. En dank voor uw snelle reactie. En de stroomuitval was dus de oorzaak van uw probleem. Mooi dat u zo blij met de kookplaat bent.

We willen hem vooral omdat hij zo stil zou zijn. Hij komt in onze kleine vakantiewoning (die we ook verhuren) met open keuken. Vandaar dat we niet teveel herrie willen. Tegelijkertijd vinden we het nogal een investering voor een klein huisje met een kleine keuken. Maar het is het dus wel waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Judith131202
Schway schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 14:41:
@Judith131202 Ik ben ook aan het rondkijken en mijn voorkeur gaat uit naar een ronde afzuiging in het midden, dat scheelt in het schoonmaken want je heb minder hoekjes dan met zo'n rechte.
Dat is inderdaad een goede afweging. Ik begreep alleen dat deze kookplaat wel makkelijk schoon te maken is. Maar dat is vooral gebaseerd op wat Atag zelf zegt😊.

Wij overwegen de Elevator omdat hij zo stil zou zijn. We plaatsen hem namelijk in een klein huisje met een open keuken. Natuurlijk vinden we hem ook mooi om te zien en de bediening lijkt ook prettig. Succes in uw zoektocht.

Groet,

Judith

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
Basbakkie schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 15:21:
Goedemiddag,

Net als velen van jullie zie ik door de bomen het bos niet meer. Ik heb inmiddels 3 offertes maar wat ik vooral moeilijk vind om in te schatten is de kwaliteit van de keukenkasten. Is er iemand die hier wellicht meer verstand van heeft?
  • Tulp keuken
  • DKG / Keller (via Superkeukens)
  • Hacker systemat
Aan het begin van dit topic staat Keller bij laag, tulp staat er niet bij en hacker en systemat staan bij midden.
Kwa prijs ontlopen de eerste 2 elkaar niet veel (keller en Tulp), de Hacker systemat is wel duurder (hangt uiteraard van ontzettend veel factoren af maar ongeveer 20% extra) dus zou dan ook logisch zijn dat deze een "stuk" beter is?

Alvast onwijs bedankt!

mvg,

Bastiaan
20% duurder betekent zeker niet 20% beter. Wel heb je meer keuze in afmetingen en materialen. Dus het is ook een kwestie van je behoefte aan specifieke afmetingen, frontjes en afwerking. Heb je een vrij generieke wens, dan kun je bij de eerste twee ook prima je keuze maken.
Soms is de kwaliteit exact hetzelfde, maar maakt de een wat meer marge op de kasten dan de ander.
Maar vooral: als voor jou de Tulp goed voelt, zou ik die 20% in de zak houden. Als je bij Keller mooiere fronten ziet, kies je die. Heeft Hacker net de afmetingen die je keuken passender maken (of bepaalde binnenlades etc), dan is dat de 20% waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DTwice
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01-08 10:15
Hallo allen,

Wij zijn ons aan het oriënteren op een nieuwe keuken en zijn derhalve vandaag voor een eerste gesprek bij Superkeukens geweest. Vriendelijke en ongedwongen sfeer dus de indruk was goed.

Tekening plus offerte gekregen maar de prijs vinden wij wel aan de hoge kant. Totaal 15000 euro.

Wij hebben niet een hele grote keuken en veel speciale wensen (behalve een Quooker) en verder hebben we ook een Lemans hoekkast met van die plateaus die uit kunt trekken. Verder gewoon een HPL blad.

Hoe kijken jullie hiertegen aan. Reëele prijs of kunnen we nog besparen door elders te kijken.
We hadden niet een gevoel dat we hier af konden dingen oid. Zijn er mensen die ervaring daarmee hebben bij Superkeukens?

Prijs is wel inclusief montage. Apparatuur volledig Etna behalve de vaatwasser Aeg.

Ik heb niet echt een gevoel bij Etna maar zag er in de winkel prima uit.

Hoor graag jullie mening.

Alvast bedankt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VF1VUGKupM0GR2rFXMFZ_JHZcro=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bcAwnom22n3BaLcsXANY7iaG.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NBDfZIYW4LC5HL1zgZTU9D_HgQE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dtFpseULaUYf23KuVRq6QBDN.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rover12345
DTwice schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 21:34:

Hoe kijken jullie hiertegen aan. Reëele prijs of kunnen we nog besparen door elders te kijken.
We hadden niet een gevoel dat we hier af konden dingen oid. Zijn er mensen die ervaring daarmee hebben bij Superkeukens?

Prijs is wel inclusief montage. Apparatuur volledig Etna behalve de vaatwasser Aeg.

Raad je aan om de prijs te delen als je wil dat men er iets over zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DTwice
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01-08 10:15
Haha ja dat is wel handig. Staat er nu bij, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutella
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 17:49
FreezingPixels schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 21:16:
[...]

Al eerder vermeld in het topic omdat een tijdje terug deze discussie ook naar voren kwam. Ik heb een Dekton Arga Xlgoss (ook keramisch) en deze krast inderdaad. Had ik niet verwacht, zit vol met micro krasjes maar door de print van het blad valt het nagenoeg niet op. Ik stoor mij er dan ook niet aan en ben verder erg tevreden. In een volgende keuken zou ik dit blad zo weer kiezen maar bij de aankoop van het keukenblad is mij niet verteld dat deze zo snel zou krassen.
Heb je daar misschien een foto van? Ik ga voor de Dekton Albarium en dit schrikt ff af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Nutella schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 10:10:
[...]

Heb je daar misschien een foto van? Ik ga voor de Dekton Albarium en dit schrikt ff af.
Dat is toch een mat blad? Dan heb je er geen last van en is het juist super krasvast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lothar
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-09 10:40
DTwice schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 21:34:
Hallo allen,

Wij zijn ons aan het oriënteren op een nieuwe keuken en zijn derhalve vandaag voor een eerste gesprek bij Superkeukens geweest. Vriendelijke en ongedwongen sfeer dus de indruk was goed.

Tekening plus offerte gekregen maar de prijs vinden wij wel aan de hoge kant. Totaal 15000 euro.

Wij hebben niet een hele grote keuken en veel speciale wensen (behalve een Quooker) en verder hebben we ook een Lemans hoekkast met van die plateaus die uit kunt trekken. Verder gewoon een HPL blad.

Alvast bedankt.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
No offence maar wat een onhandig muurtje.. Kan je daar niet een wat mooier blok van maken links en goed kijken waar je de kookplaat zet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvdz123
  • Laatst online: 06-05 15:44
Goede dag,

Ik heb de onderstaande offerte voor de keuken met appartuur (allemaal siemens), bora kookplaat en Quooker voor 26K. Wat vinden jullie van de prijs? Dankjewel voor het reageren.

Keuken is van Hacker concept 130 met UV matlak frontjes.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_5lqEth7AlxLlXNSCGmFBIAkyWs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/7ekgwv0raPWggCyXNOSt2rLC.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dIEAkKFImHjm0_qAOrys3fics1g=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/MfRBk9hOLXqZZsTS9vkrHeIs.png?f=user_large

[ Voor 66% gewijzigd door jvdz123 op 05-05-2025 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
lothar schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 10:26:
[...]

No offence maar wat een onhandig muurtje.. Kan je daar niet een wat mooier blok van maken links en goed kijken waar je de kookplaat zet?
@DTwice Viel mij ook op. Als je het muurtje niet kunt inkorten tot op werkbladdiepte, zou ik de twee linkerkasten wat dieper maken, zodat de kasten aan de voorzijde uitlijnen met het muurtje. Zoals het nu is getekend lijkt het me best gaan storen.
Pagina: 1 ... 511 ... 526 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1