Al eerder hiet gepost over mijn keuken(tje) (foto in de eerdere post):.
Sjowhan in "Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3"
We zijn inmiddels 2 maanden verder na verhuizing en grotendeels gesettled. Alleen, we missen toch kastruimte in de keuken.
Hierdoor is het (te) rommelig omdat we keukenspullen hebben die toch ergens kwijt moet waardoor we nu zo'n rek van de bouwmarkt gebruiken om de spullen kwijt te moeten.
Daarnaast het blad die we meegenomen hebben vanuit ons appartement en deze hier ook neergezet.
Hierdoor is deze situatie ontstaan:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Obv een losse schets die wij gemaakt hebben, ben ik naar onze lokale keukenboer gereden om te kijken wat er mogelijk is. Uitgangspunt vanuit ons was: meer kastruimte,een inbouw koelkast + vriezer, en koffienis voor onze koffie apparaten. Max 270 breed, 58 diep zodat we (ook) nog een eettafel kwijt kunnen.
Plattegrond van de keuken:
Members only:
Inloggen
Een van de verkopers kwam met de volgende tekening:
Members only:
Inloggen
Van LI -> Re: koelkast (inbouw), kast voor oven (wordt dus hergebruikt) + vriezer - servieskast - lage kasten voor een koffienis (zodat we de koffie apparatuur daar kunnen plaatsen)
.
De offerte ziet er zo uit.
Hierover komt nog de BTW.
Members only:
Inloggen
Nu heb ik zelf al research gedaan voor de inbouw koelkast, en die was niet heel goed als ik reviews mag geloven - ook omdat we niet van plan zijn ooit nog te gaan verhuizen, denk ik dat ik liever (meer) geld steek in een kwalitatief goede koelkast/vriezer dan dat ik over 5 jaar weer apparatuur moet kopen omdat onderdelen kapot zijn, niet meer leverbaar etc.
.
Heb daarom zelf ook deze 2 gevonden bij Liebherr (en deze zijn dus zeker in een ander prijs/klasse segment):
https://www.liebherr-home...-koelkasten/irbd-5150-20/
https://www.liebherr-home...rieskasten/sifnd-4155-20/
Daarnaast ben ik in de planner van Ikea en KeukenKastenFabriek geweest, eenzelfde tekening geeft ongeveer (excl apparatuur) ook dezelfde kosten. Bij de laatst genoemnde moet ik nog wel een werkblad(je) van 90x58 weten te regelen, bij 123werkbladen een offerte opgevraagd enkel gaf de verkoper telefonisch daar aan dat dit soort kleine stukken in verhouding vrij prijzig zijn (hij kwam op ~500 euro).
Mogelijkheid zou wel kunnen zijn om =eventueel het al aanwezige blad kunnen (laten) zagen op maat (dus hergebruiken). Hierdoor zijn er geen kosten van het werkblad.
Ik weet niet of dit een schappelijke prijs is voor de kasten - als ik het plankje + spotje niet meeneem (dat vind ik persoonlijk aan de prijs dus zullen we wel weg laten) zou ik op ongeveer 2695 komen voor de kasten, excl vervoer + montage.
Hebben jullie nog ideeën/suggesties die wij mee kunnen nemen ter overweging?