Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pickey
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 11-07 08:51
Ook wij gaan binnenkort onze keuken vernieuwen. Keukentoestellen zou ik zelf aankopen, ik heb hiervoor al het nodige opzoekwerk gedaan. Wat vinden jullie hiervan? Oven en microgolf komen naast elkaar waardoor ik gezocht heb uit dezelfde serie / kleur.

Spoelbak Franke Argos AGX2511 (vlakbouw)
Kraan Franke Atlas Neo 301874
Koelkast Bosch KIR81AFE0
Vaatwas Bosch SMV2ITX22E
Microgolf Siemens CE732GXB1
Oven Siemens HB734G1B1
Opberglade Siemens BI630ENS1
Inductiekookplaat Siemens ED851HWB1E (communiceert met dampkap via Home Connect)
Dampkap Siemens LR97CAQ20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-07 10:04
svcasteren schreef op maandag 1 januari 2024 @ 13:22:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Wij hebben de laatste tijd een aantal keukenzaken bezocht voor ons nieuwbouwhuis.
En hebben nu een offerte liggen waar we over twijfelen van Nuva.
Uitgerust met Miele oven en Miele combi oven, Bora inductie, Siemens koelkast en siemens vriezer en quooker. Kasten tot aan het plafond in de achterwand . Meubilair is van pronorm. De dunnere kast is een uittrekbare medicijnkast. Het werkblad betreft Dekton 180 x 60 en 315 x 100 cm.

Na onderhandeling is de offerte reeds gezakt met 20% tot 27.5k ( was 34k). Vinden jullie dit een goede prijs ? Of zou hier nog speling in zitten . Vind het lastig in te schatten hoe ver je kunt gaan in keukenland. Hoor graag jullie advies !
Vaatwasser ook Siemens?

Weinig spannend ontwerp, maar prima functioneel :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinus83
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 26-07 11:54
Pickey schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 12:46:
Ook wij gaan binnenkort onze keuken vernieuwen. Keukentoestellen zou ik zelf aankopen, ik heb hiervoor al het nodige opzoekwerk gedaan. Wat vinden jullie hiervan? Oven en microgolf komen naast elkaar waardoor ik gezocht heb uit dezelfde serie / kleur.

Koelkast Bosch KIR81AFE0
Vaatwas Bosch SMV2ITX22E
Oven Siemens HB734G1B1
Inductiekookplaat Siemens ED851HWB1E (communiceert met dampkap via Home Connect)
Bosch ovens zijn ook erg mooi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pickey
martinus83 schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 12:57:
[...]

Bosch ovens zijn ook erg mooi!
Idd, keukenbouwer stelde op zijn offerte de Bosch HBG934AB1 oven en CEG932XB1 microgolf voor maar ik had online al enkele klachten gehoord over de bediening van die "digital control ring".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saikol
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21:48
Pickey schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 13:15:
[...]

Idd, keukenbouwer stelde op zijn offerte de Bosch HBG934AB1 oven en CEG932XB1 microgolf voor maar ik had online al enkele klachten gehoord over de bediening van die "digital control ring".
Oh dat is inderdaad wel een puntje, ik vind de siemens greep namelijk afzichtelijk. Maar als die ring niet goed werkt is dat wel een dingetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefanv010
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 07-06 22:11
iemand ervaring hier met witgoed bestellen uit duitsland. merk siemens . het scheelt behoorlijk wat geld met wat ze hier voor deze apparatuur rekenen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blurk62
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 00:03

Koelkast Bosch KIR81AFE0
Vaatwas Bosch SMV2ITX22E
Oven Siemens HB734G1B1
Smaken verschillen, ik snap persoonlijk die spoeltafel niet. Ziet er in mijn ogen nogal oubollig uit en lijkt mij zonde van de werkruimte.
Ik moest wel even lachen om de opberglade, ik wist niet dat die bestond. In feite is het een warmhoudlade zonder verwarming. Een slimme keuze waarschijnlijk want ik heb al vaker gehoord dat mensen hun dure warmhoudlade na verloop van tijd alleen nog maar als opslagruimte gebruiken.
In het "inspiratiehuis" hebben wij uitgebreid gespeeld met de bediening van een Bosch oven. Totaal geen probleem mee ervaren. Integendeel, wij vonden het heel intuïtief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThePsycho
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 17:12

ThePsycho

Biertje?

Blurk62 schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 13:42:
[...]
Ik moest wel even lachen om de opberglade, ik wist niet dat die bestond. In feite is het een warmhoudlade zonder verwarming. Een slimme keuze waarschijnlijk want ik heb al vaker gehoord dat mensen hun dure warmhoudlade na verloop van tijd alleen nog maar als opslagruimte gebruiken.
Maar dan betaal je ongeveer 65% van de prijs van een warmhoudlade en heb je alleen maar een dure lade. Prijzen liggen wel vaak wat lager bij Siemens e.d. dus het verschil bij 35% korting is iets van €160. (€320 naar €480)
Voor die meerprijs is af en toe gebruiken misschien ook wel genoeg reden om het te doen.
Of je het er voor (over) hebt is persoonlijk, maar ik zou dan tenminste de optie willen voor dat geld.

ID.3 Pro 58 kWh | Ede | 5740 Wp | PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pickey
Blurk62 schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 13:42:
[...]

Smaken verschillen, ik snap persoonlijk die spoeltafel niet. Ziet er in mijn ogen nogal oubollig uit en lijkt mij zonde van de werkruimte.
In het "inspiratiehuis" hebben wij uitgebreid gespeeld met de bediening van een Bosch oven. Totaal geen probleem mee ervaren. Integendeel, wij vonden het heel intuïtief.
Aan de spoeltafel zijn we nog niet 100% uit. Voorlopig hebben we een Dekton werkblad op de offerte staan (onderbouw) met druipgroeven in het werkblad. Dekton is wel aan de (heel) prijzige kant en daardoor ben ik geneigd eerder te kiezen voor een spoelbak in vlakbouw, als je dan eens met een pot blijft haperen tijdens het afwassen (doen we dagelijks) stoot je tegen de inox spoelbak en niet tegen het werkblad. Vandaar de voorlopige switch naar spoelbak met afdruipgedeelte inbegrepen, visueel inderdaad een stuk minder maar... Hoewel we bij de steenkapper geweest zijn en die zeiden ook dat dit zelden voorvalt maar toch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pickey
ThePsycho schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 13:57:
[...]

Maar dan betaal je ongeveer 65% van de prijs van een warmhoudlade en heb je alleen maar een dure lade. Prijzen liggen wel vaak wat lager bij Siemens e.d. dus het verschil bij 35% korting is iets van €160. (€320 naar €480)
Voor die meerprijs is af en toe gebruiken misschien ook wel genoeg reden om het te doen.
Of je het er voor (over) hebt is persoonlijk, maar ik zou dan tenminste de optie willen voor dat geld.
De vrouw des huizes beweert geen gebruik te zullen maken van die warmhoudlade vandaar de keuze voor een gewone opberglade :) . De bijhorende warmhoudlade kost me zo'n 200 € meer bij de electrozaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinus83

Die spoelbak is echt te lelijk trouwens.. :|
Pickey schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 13:15:
[...]

saikol schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 13:18:
[...]

Oh dat is inderdaad wel een puntje, ik vind de siemens greep namelijk afzichtelijk. Maar als die ring niet goed werkt is dat wel een dingetje.
Ik heb vorige week HMG936AB1 en HSG936AB1 besteld, gaan het meemaken dan :o

[ Voor 10% gewijzigd door martinus83 op 02-01-2024 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saikol
martinus83 schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 14:08:
[...]

[...]

[...]

Bij ons staat de AB ook op het lijstje. Mag ik brutaal vragen wat je ervoor betaald hebt (en waar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinus83
saikol schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 14:12:
[...]

Bij ons staat de AB ook op het lijstje. Mag ik brutaal vragen wat je ervoor betaald hebt (en waar)
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 19% gewijzigd door martinus83 op 04-01-2024 11:34 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Graft
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19:22
vegury schreef op maandag 1 januari 2024 @ 10:20:
Hoi allemaal,

Al een tijd aan het meelezen omdat we een nieuwbouwwoning hebben gekocht. Na aankoop van de woning hebben we een tekening laten opstellen voor de aansluitingen. Het wordt een eiland met kookplaat en kastenwand met hoge en lage kasten en de spoelbak.
We houden van natuurlijke materialen en kleuren, niet te strak en niet te standaard. Liefst echt hout en voor het blad wellicht een terrazzo blad of vergelijkbaar composietblad.

We hebben inmiddels een goed beeld van wat we willen en nu actief bij keukenzaken aan het kijken.

***members only***

Bij het Inpiratiehuis 20|20 hebben we gekeken voor apparatuur. Stoomoven, kookplaat met afzuiging, koelkast en vaatwasser. 2e oven/magnetron is niet nodig, vriezer komt in de bijkeuken. Tot dusver nijgen we naar Bosch. Daarnaast willen we een Cooker Combi+. Wel nog wat twijfel m.b.t. kookplaat (BORA ivm pannenruimte), stoomoven (Miele vaste wateraansluiting/afvoer).

Afgelopen week hebben we voor het eerst een offerte laten maken.

***members only***

We zijn nu aan het kijken welke zaken we nog meer willen gaan kijken dus wordt vervolgt. En tips natuurlijk welkom. :)
Ik kan je aanraden om eens net over de grens bij Oldenzaal te gaan kijken bij Ekelhoff in Duitsland. Daar hebben wij zojuist een keuken besteld. Ze waren heel scherp geprijsd ten opzichte van mijn 2e scenario, namelijk kasten van IKEA, zelf Siemens apparatuur bestellen en een keramiekwerkblad bij 123werkblad.nl

Volgens mij halen ze verreweg de meeste omzet uit NL want er werken flink wat Nederlanders en alle Duitsers spreken ook vloeiend Nederlands. De keuken zit er nog niet in (Mei dit jaar) maar erg tevreden tot dusver!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:20
Graft schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 14:56:
[...]

Ik kan je aanraden om eens net over de grens bij Oldenzaal te gaan kijken bij Ekelhoff in Duitsland. Daar hebben wij zojuist een keuken besteld. Ze waren heel scherp geprijsd ten opzichte van mijn 2e scenario, namelijk kasten van IKEA, zelf Siemens apparatuur bestellen en een keramiekwerkblad bij 123werkblad.nl

Volgens mij halen ze verreweg de meeste omzet uit NL want er werken flink wat Nederlanders en alle Duitsers spreken ook vloeiend Nederlands. De keuken zit er nog niet in (Mei dit jaar) maar erg tevreden tot dusver!
Heb je ook een soortgelijke opstelling in NL bij een keukenzaak uit laten rekenen?
Signalen in dit topic afgelopen 1,5 jaar zijn dat je voor de prijs niet meer naar Duitsland hoeft. Maar kan natuurlijk weer omgedraaid zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graft
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19:22
SquareOne schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 15:03:
[...]

Heb je ook een soortgelijke opstelling in NL bij een keukenzaak uit laten rekenen?
Signalen in dit topic afgelopen 1,5 jaar zijn dat je voor de prijs niet meer naar Duitsland hoeft. Maar kan natuurlijk weer omgedraaid zijn.
Ah, daar was ik me niet van bewust, zou goed kunnen. Wij zijn nog bij de Keuken Kampioen geweest en die was in de 1ste instantie een stuk duurder. Alleen daar zijn we al voor de 2e fase afgehaakt vanwege het feit dat er altijd zoveel gedonder is met de Mandemakersgroep.

Dus wat daar qua prijs mogelijk was geweest weet ik niet. De IKEA zelf was uiteraard een stuk goedkoper (4K op 16,3K) maar nu hebben we een keuken met Siemens apparatuur en een cooker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Graft schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 15:16:
[...]

Ah, daar was ik me niet van bewust, zou goed kunnen. Wij zijn nog bij de Keuken Kampioen geweest en die was in de 1ste instantie een stuk duurder. Alleen daar zijn we al voor de 2e fase afgehaakt vanwege het feit dat er altijd zoveel gedonder is met de Mandemakersgroep.

Dus wat daar qua prijs mogelijk was geweest weet ik niet. De IKEA zelf was uiteraard een stuk goedkoper (4K op 16,3K) maar nu hebben we een keuken met Siemens apparatuur en een cooker.
Gaat er om dat je blij bent met de deal :). Achtergrond van vraag was vooral om te checken of het prijsverschil tussen NL en DE weer oploopt maar dat is nu niet te checken (IKEA vind ik niet echt goed vergelijkingsmateriaal).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vendetta_X
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Zijn er Bora Pura gebruikers met extra afwerking van de muurunit? Ik vind hem vrij lelijk en bij harde wind waait mn rooster dicht. Ik zoek een geschikt rooster om er overheen te zetten. Heeft iemand zoiets?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t14wo
  • Laatst online: 00:21
Pickey schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 14:07:
[...]

De vrouw des huizes beweert geen gebruik te zullen maken van die warmhoudlade vandaar de keuze voor een gewone opberglade :) . De bijhorende warmhoudlade kost me zo'n 200 € meer bij de electrozaak.
Neem voor die 200 meer de warmhoudlade. Zo’n mock-up ding is toch geen porum. Ik had die per ongeluk besteld niet wetende dat die bestond. Heb zeker 5 minuten naar het netsnoer gezocht. Tot ik besefte dat het een neplade was. Vervolgens voor hetzelfde geld een nieuwe warmhoudlade van marktplaats gehaald. Was bijna nooit gebruikt.

En nu gebruiken we hem toch wel regelmatig. Met een paar minuten is die goed heet en kan mooi je borden opwarmen.

Ik zou voor twee honderd nooit een neplade in je mooie keuken plaatsen. Voelt toch als net-niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinus83
t14wo schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 20:47:
[...]
Ik zou voor twee honderd nooit een neplade in je mooie keuken plaatsen. Voelt toch als net-niet.
Als dat moet fungeren als nep warmhoudlade +1..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t14wo
martinus83 schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 20:55:
[...]

Als dat moet fungeren als nep warmhoudlade +1..
Ja dag is letterlijk wat het is. Een Siemens lade die gewoon een opbergluikje is. Alsof je een bmw op de oprit zet alleen om naar te kijken. Er zit namelijk geen motor in. Puur voor het uiterlijk vertoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaMaaT
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17:43
martinus83 schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 14:08:
[...]

[...]

[...]

Die van ons is al weer 7 jaar oud maar ook de disc bediening. Er is een simpele oplossing om het te laten werken. Ff je vinger op je tong drukken.
Klinkt stom maar met een vochtige vinger werkt het altijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JaMaaT
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17:43
Graft schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 15:16:
[...]

Nog weer ff posen... Alles bosch en ook Quooker. Zelfbouw eiken frontjes en blad zelf gekocht. Rest is IkeaAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eNJtzGcKy0PSHTWpmzuQruKNbek=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TgJJFuW7pwTpW1k6x5Ymp6yh.jpg?f=fotoalbum_large

Nu ben ik niet meer op de hoogte van de huidige prijzen. Echter heeft ons dit 11k gekost in 2017

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martinus83
JaMaaT schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 21:39:
[...]

Die van ons is al weer 7 jaar oud maar ook de disc bediening. Er is een simpele oplossing om het te laten werken. Ff je vinger op je tong drukken.
Klinkt stom maar met een vochtige vinger werkt het altijd.
Dat is met die alu touch ring?
De huidge 8 series:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WlXetTieatb5-4B2wb0_8XfXXCo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1OopyAzhremAO4UDNu0NNS8J.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Cap

Dat was inderdaad met die oudere ring met op zich een vrij eenvoudige workaround. ;)
Van de nieuwere versie heb ik nog geen klachten gelezen.
Dus persoonlijk zou ik gewoon de Bosch versie doen als de rest ook al van Bosch is, en je de Siemens greep eigenlijk lelijk vindt.
Siemens heeft ook een andere display, lager en breder, met als gevolg enkele functies tegelijk te zien waar je dan door kan scrollen, maar wel kleinere plaatjes van de functies. Bosch heeft een hoger display en laat 1 functie per keer zien, maar wel groter en duidelijker. Swipen naar de vorige/volgende functie.
Kwestie van smaak wat je beter en mooier vindt lijkt me.

[ Voor 56% gewijzigd door Cap op 02-01-2024 22:38 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• martinus83
Cap schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 22:26:
Dat was inderdaad met die oudere ring met op zich een vrij eenvoudige workaround. ;)
Van de nieuwere versie heb ik nog geen klachten gelezen.
Dus persoonlijk zou ik gewoon de Bosch versie doen als de rest ook al van Bosch is, en je de Siemens greep eigenlijk lelijk vindt.
Siemens heeft ook een andere display, lager en breder, met als gevolg enkele functies tegelijk te zien waar je dan door kan scrollen, maar wel kleinere plaatjes van de functies. Bosch heeft een hoger display en laat 1 functie per keer zien, maar wel groter en duidelijker. Swipen naar de vorige/volgende functie.
Kwestie van smaak wat je beter en mooier vindt lijkt me.
Ik heb ze geprobeerd, heb net even een filmpje op YT gezet.

YouTube: Bosch 8 series 2023 vs Siemens IQ700

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

we zijn vandaag bij KVIK (Wateringen) geweest, pfff XL o XXL lade(s) was het enige wat ons opviel

brugman keukens/keukenwarenhuis leveren zelfde spullen maar de laatste was veel sneller en scherper met prijs dat ALS we voor een Nolte oid gaan --> keukenwarenhuis zullen kiezen doet voor ons gevoel niet veel onder voor Ikea (prijs)

ik las trouwens dat er speciale keukenbouw bedrijven zijn ? dat is wel intressant iemand advies/meer informatie ?

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saikol
vso schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 23:54:
we zijn vandaag bij KVIK (Wateringen) geweest, pfff XL o XXL lade(s) was het enige wat ons opviel

brugman keukens/keukenwarenhuis leveren zelfde spullen maar de laatste was veel sneller en scherper met prijs dat ALS we voor een Nolte oid gaan --> keukenwarenhuis zullen kiezen doet voor ons gevoel niet veel onder voor Ikea (prijs)

ik las trouwens dat er speciale keukenbouw bedrijven zijn ? dat is wel intressant iemand advies/meer informatie ?
Omdat ons het hele keuken aanschaf proces tegen staat hebben wij ook contact opgenomen met een interieubouwer. Je krijgt hier over het algemeen hogere kwaliteit voor niet heel veel meer geld dan de DMG zaken.

Degene die wij gecontacteerd hebben zegt heel simpel, ik reken uit hoeveel materiaal ik nodig heb en daarbij een uurloon en dan heb je complete vrijheid. Kasten worden standaard tot het plafond gemaakt, verschillende scharnieren/extra laden en dergelijken zijn gewoon mogelijk zonder bizarre meerprijs. Wij hebben bijvoorbeeld een korte muur voor hoge kasten waar net wel/net niet 3 kasten naast elkaar kunnen. Doordat de interieurbouwer alles zelf doet (inmeten, bouwen en monteren) hebben wij daar een veel beter gevoel bij dan iemand die vanuit de winkel de schets maakt en de monteur het vervolgens maar passend moet maken..

En hetgeen wij vooral voor vielen is de open communicatie en de houding van 'we gaan samen zitten en iets moois maken' in plaats van 'ik moet mijn target halen'.

(Moet bij dit verhaal wel zeggen dat wij deze week pas echt gaan zitten voor de keuken zelf uit te tekenen dus kan je alleen vertellen hoe het ons op voorhand verteld is. )

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• martinus83
vso schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 23:54:

XL is niks aparts, gewoon een korpus van 80 cm hoog... 78 is tegenwoordig de standaard, die 40% extra waarmee men adverteerd is gebaseerd op 70cm.
Rotpunkt en andere merken leveren ook 70 diepe korpus, oftewel de Kvik XXL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chillmeister
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:52
Cap schreef op donderdag 14 december 2023 @ 17:49:
[...]

Erg mooi geworden! d:)b

Wij hebben die kalkgrijze kleur ook in gedachten. Waarom de kastjes niet ook kalkgrijs van binnen maar grafietzwart? En wat is de kleur van de binnenladen, ook grafietzwart of een andere grijstint? Krijg je zo niet teveel kleur op kleur op kleur? Bijvoorbeeld bij de koelkast houtkleur, dan grafietzwart en dan het witte van de koelkast. Etc.
Goede vraag. Onze vorige keuken was alles wit en wij wilden wat anders. Maar alles is van binnen grafietzwart en dus ook de binnenladen. Achteraf gezien hadden wij misschien bij het eiland de binnenladen ook kalkgrijs kunnen doen, maar het stoort mij absoluut niet dat het grafietzwart is. Bij de keukenwand met hout vind ik het enkel fijner dat het binnenwerk grafietzwart is. Het contrast is dan heel klein ipv een witte kastkleur. Ook omdat alle andere kasten langs de wand grafietzwart zijn van binnen.
gerhard69 schreef op zondag 17 december 2023 @ 19:17:
[...]

Mooie plaatjes! Heeft stonecenter het blad ook zelf ingemeten en geplaatst of moet je daar zelf iemand voor regelen?
Stonecenter heeft zelf de meting gedaan nadat de aanemer de keukenkasten had geinstalleerd, enkele weken later kwam Stonecenter met 4 man om het blad installeren.

[ Voor 55% gewijzigd door Chillmeister op 03-01-2024 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:40

Mattie112

3780wP (18x 210wP EC Solar)

Vandaag is mijn keuken geleverd, maar helaas zonder kookpaat! Blijkbaar wist de keukenzaak dit ook niet (geen info vanuit leverancier) en ze komen morgen een leen-plaat brengen. Naja prima opgelost natuurlijk dan wachten we maar 4~5 weken op de kookplaat.

Maar: de keuken is zelfmontage en we moeten dus de kookplaat inzagen voor we het aanrechtblad monteren. Dus telefonisch aangegeven: joh stuur nog even door wat de inbouwmaten zijn dan kunnen we het goed inzagen. Nou raad je het misschien al: er volgt een link voor een andere kookplaat dan besteld.

Maar de vraag is nu een beetje: welke is "beter"?

Oorspronkelijk was het deze:
https://www.siemens-home....ctiekookplaten/EH877FVC5E

Een maandje geleden (bij "bestellen" van de keuken door de keukenboer) al deze:
https://www.siemens-home....ctiekookplaten/EH877HVC1E

He dit was een "betere" deal want jaja er zit wifi in de plaat 8)7

Echter de plaat die ik nu in de mail heb staan:
https://www.siemens-home....ctiekookplaten/EX877HEC1E

Heeft niet 5 kookzones maar 4, maar dit is dan opgedeeld in 2x ronde en 2x "flex".

ipv
1 x 18,0 cm Ø, 1 x 21,0 cm Ø, 1 x 24,0 cm Ø, 2 x 14,5 cm Ø
zou ik dan hebben:
1 x (40,0 x 23,0 cm), 1 x 14,5 cm Ø, 1 x 28,0 cm Ø

En ik vraag me toch wel een beetje af hoe of wat. Het is een IQ700 plaat vs IQ100 dus in theorie "beter". Flex is misschien handig als je pannen hebt die niet precies passen en als je de veel-te-dure rechthoekige grillplaat of wat dan ook wil gebruiken maar het is wel 1 zone minder.

Zijn er hier mensen die ervaring hebben? Ik zit er toch aan te denken om te 'verzoeken' om een plaat met 5 zones al is het maar voor de extra flexibiliteit als je een keer een extra saus pannetje hebt oid.

Deze ruimte is te huur!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jenli
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 01-03-2024
svcasteren schreef op maandag 1 januari 2024 @ 13:22:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Wij hebben de laatste tijd een aantal keukenzaken bezocht voor ons nieuwbouwhuis.
En hebben nu een offerte liggen waar we over twijfelen van Nuva.
Uitgerust met Miele oven en Miele combi oven, Bora inductie, Siemens koelkast en siemens vriezer en quooker. Kasten tot aan het plafond in de achterwand . Meubilair is van pronorm. De dunnere kast is een uittrekbare medicijnkast. Het werkblad betreft Dekton 180 x 60 en 315 x 100 cm.

Na onderhandeling is de offerte reeds gezakt met 20% tot 27.5k ( was 34k). Vinden jullie dit een goede prijs ? Of zou hier nog speling in zitten . Vind het lastig in te schatten hoe ver je kunt gaan in keukenland. Hoor graag jullie advies !
Misschien handig om langs een aantal keukenzaken te gaan, dan kan je vergelijken en zelfs voorleggen. Wij lieten de offerte van partij A aan partij B zien en er kwam weer een korting uit. Had eerder mijn "bespaartips" gedeeld, dus hieronder nog eens.

De dingen die ik heb geleerd over besparen op je keuken;
1. lades zijn duur, wij gingen bij een van de zaken 350 euro omlaag toen we 1 kleine ladekast omwisselde voor een plankenkast (had eerder 600 gezegd, maar die andere kast had ook een prijs natuurlijk)
2. Maatwerk is duur, wij wilde iets wat niet in de standaard kasten zat (greeploos maar bij de onderste laden een push to open systeem om het te openen - zodat het mooi doorliep en we niet nog een extra opening hadden in de kast) en dat scheelde 1000 euro. En op zich logisch natuurlijk, maar het is erg moeilijk om te weten als klant wat wel en niet maatwerk is en dus duurder. Vraag er altijd naar en misschien wil je dan wel iets opofferen voor een lagere prijs.
3. Ook kan het zijn dat bepaalde lijnen wel dezelfde kleur kunnen bieden maar meer gestandaardiseerd zijn (dus geen/weinig maatwerk mogelijk of net dat ene niet hebben waar jij om vroeg), waardoor weer goedkoper. Vraag altijd wat het verschil tussen de verschillende lijnen zijn.
4. Weet niet of voor elk stukje apart de prijs is benoemd, dus bijv voor het apparatuur. Vraag offertes voor de apparatuur op bij partijen als bemmel en kroon, keukenloods. Wij kregen een korting van 700 euro toen we de prijzen van die twee partijen voorlegde en de quooker ergens anders gehaald (prijs bij kvik was 1745 en online 1200)

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Mattie112 schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 16:51:
Vandaag is mijn keuken geleverd, maar helaas zonder kookpaat! Blijkbaar wist de keukenzaak dit ook niet (geen info vanuit leverancier) en ze komen morgen een leen-plaat brengen. Naja prima opgelost natuurlijk dan wachten we maar 4~5 weken op de kookplaat.

Maar: de keuken is zelfmontage en we moeten dus de kookplaat inzagen voor we het aanrechtblad monteren. Dus telefonisch aangegeven: joh stuur nog even door wat de inbouwmaten zijn dan kunnen we het goed inzagen. Nou raad je het misschien al: er volgt een link voor een andere kookplaat dan besteld.

Maar de vraag is nu een beetje: welke is "beter"?

Oorspronkelijk was het deze:
https://www.siemens-home....ctiekookplaten/EH877FVC5E

Een maandje geleden (bij "bestellen" van de keuken door de keukenboer) al deze:
https://www.siemens-home....ctiekookplaten/EH877HVC1E

He dit was een "betere" deal want jaja er zit wifi in de plaat 8)7

Echter de plaat die ik nu in de mail heb staan:
https://www.siemens-home....ctiekookplaten/EX877HEC1E

Heeft niet 5 kookzones maar 4, maar dit is dan opgedeeld in 2x ronde en 2x "flex".

ipv
1 x 18,0 cm Ø, 1 x 21,0 cm Ø, 1 x 24,0 cm Ø, 2 x 14,5 cm Ø
zou ik dan hebben:
1 x (40,0 x 23,0 cm), 1 x 14,5 cm Ø, 1 x 28,0 cm Ø

En ik vraag me toch wel een beetje af hoe of wat. Het is een IQ700 plaat vs IQ100 dus in theorie "beter". Flex is misschien handig als je pannen hebt die niet precies passen en als je de veel-te-dure rechthoekige grillplaat of wat dan ook wil gebruiken maar het is wel 1 zone minder.

Zijn er hier mensen die ervaring hebben? Ik zit er toch aan te denken om te 'verzoeken' om een plaat met 5 zones al is het maar voor de extra flexibiliteit als je een keer een extra saus pannetje hebt oid.
De IQ700 lijkt me toch de betere kookplaat met echte flexzone. Je hebt dan wel 1 zone minder, maar de zones hebben wel meer vermogen en ook meer ruimte voor plaatsing van pannen. Ook nog extra's als active light plus. Zijn de zones van die IQ100 plaat wel handig, is er in praktijk wel genoeg ruimte om 5 pannen te plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

martinus83 schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 22:53:
[...]

Top! d:)b

Wat beviel je het meeste?

Lekker smijten met die Siemens ovendeur ook. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martinus83
Cap schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 18:01:
[...]

De IQ700 lijkt me toch de betere kookplaat met echte flexzone. Je hebt dan wel 1 zone minder, maar de zones hebben wel meer vermogen en ook meer ruimte voor plaatsing van pannen. Ook nog extra's als active light plus. Zijn de zones van die IQ100 plaat wel handig, is er in praktijk wel genoeg ruimte om 5 pannen te plaatsen?
Let wel dat een flex zone maar 1 vermogens instelling heeft. Stel je propt er drie kleine pannen op, heb je maar 1 input zeg maar.

Wij hebben gekozen voor de Bora Purma, een plaat met 2 normale, en 2 koppelbare zones.
Maar 5 zone keuze hadden we niet binnen Bora dus ging in ons geval om de meerprijs :-)

[ Voor 5% gewijzigd door martinus83 op 03-01-2024 21:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martinus83
Cap schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 21:16:
[...]

Top! d:)b

Wat beviel je het meeste?

Lekker smijten met die Siemens ovendeur ook. :P
>:) goed testen die softclose.
Wij hebben de Bosch besteld, om de minimaliste looks, mooie greep, leuk display al is rond misschien niet meest praktisch. Ziet er stukje moderner uit dan de Siemens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timoov
  • Laatst online: 29-07 08:31
Wij hebben ruim een jaar geleden voor onze nieuwbouwwoning een keuken vast gelegd.

Inmiddels zijn we er achter dat we graag twee ovens/magnetron hebben dus hebben we een stoomoven toegevoegd aan de opstelling naast de Combi oven.

Het leidingwerk is inmiddels niet meer aan te passen dus ik zit met het volgende dilemma qua aansluiting.
In mijn ogen zijn er twee opties;

-Een van de twee ovens aansluiten op de algemene elektra groep dus geen aparte groep, welke van de twee ovens dan? We gaan de combi oven waarschijnlijk voornamelijk als magnetron gebruiken (max 1000W?). De stoomoven als oven.

-We twijfelde een jaar geleden al over een tweede oven dus ik heb toen een loze leiding aan laten leggen. Deze wil ik eigenlijk gebruiken voor een UTP kabel maar als optie 1 niet kan dan zou ik hier een apparte groep van kunnen maken, daarbij vervalt wel de optie voor een UTP kabel.

Het gaat om een nieuwbouw woning die een 3x25A aansluiting krijgt. Betekend dit dan ook dat er maximaal 25x230= 5.750W op 1 groep aangesloten mag worden?

Mijn vraag is kan ik de combi oven of stoomoven op de algemene groep aansluiten (met de Vriezer/koelkast/koffiezetapparaat/stopcontact) of moet die echt op een apparte groep?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:47
t14wo schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 21:02:
[...]

Ja dag is letterlijk wat het is. Een Siemens lade die gewoon een opbergluikje is. Alsof je een bmw op de oprit zet alleen om naar te kijken. Er zit namelijk geen motor in. Puur voor het uiterlijk vertoon.
En natuurlijk om netjes de 45cm + 15cm (lade) aan te laten sluiten op een 60cm oven qua uitstraling.
Een gemiddelde keukenlade met BLUM betaal je tenslotte ook al de hoofdprijs voor.

Hier hebben wij wel een warmhoudlade, echter zijn de prijzen van die dingen bijzonder gestegen en snap ik de keuze van een bijpassende lade wel voor bakblikken/rekken en dergelijke.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

martinus83 schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 21:21:
[...]

>:) goed testen die softclose.
Wij hebben de Bosch besteld, om de minimaliste looks, mooie greep, leuk display al is rond misschien niet meest praktisch. Ziet er stukje moderner uit dan de Siemens.
Bij mij gaven die Siemens schermpjes ook een beetje een 2010 gevoel zeg maar, net te klein en priegelig.
Volgens mij heb je nog wel een hoger model bij zowel Bosch als Siemens waarbij het scherm groter is. Bij de Bosch is het dan een rechthoek waar de ring binnen valt. Best een groot scherm. Bij Siemens weet ik het niet meer hoe het precies was.

Even uit jouw video de schermen op gelijke grootte naast elkaar gezet ter vergelijk:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U987kRH5BJrvjhFxxAAJmPd9M7U=/800x/filters:strip_exif()/f/image/p6sSNhfge0oT0ZmuQZgwz9ro.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F79pXaimZk0zgwnuyBWPy2bTNlg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/YTF9l3f84Nxo8WGrlreyIseo.png?f=fotoalbum_large

Edit, 2 hoogste modellen:

Bosch:
Afbeeldingslocatie: https://media3.bosch-home.com/Product_Shots/4000x4000/20346739_HMG978NB1_PGA1_def.webp

Siemens, ook een groter scherm dan de modellen eronder, maar een stuk kleiner dan bij Bosch:
Afbeeldingslocatie: https://media3.bsh-group.com/Product_Shots/4000x4000/19845097_CM936GAB1_PGA1_def.webp

[ Voor 24% gewijzigd door Cap op 03-01-2024 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
Timoov schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 21:36:
Wij hebben ruim een jaar geleden voor onze nieuwbouwwoning een keuken vast gelegd.

Inmiddels zijn we er achter dat we graag twee ovens/magnetron hebben dus hebben we een stoomoven toegevoegd aan de opstelling naast de Combi oven.

Het leidingwerk is inmiddels niet meer aan te passen dus ik zit met het volgende dilemma qua aansluiting.
In mijn ogen zijn er twee opties;

-Een van de twee ovens aansluiten op de algemene elektra groep dus geen aparte groep, welke van de twee ovens dan? We gaan de combi oven waarschijnlijk voornamelijk als magnetron gebruiken (max 1000W?). De stoomoven als oven.

-We twijfelde een jaar geleden al over een tweede oven dus ik heb toen een loze leiding aan laten leggen. Deze wil ik eigenlijk gebruiken voor een UTP kabel maar als optie 1 niet kan dan zou ik hier een apparte groep van kunnen maken, daarbij vervalt wel de optie voor een UTP kabel.

Het gaat om een nieuwbouw woning die een 3x25A aansluiting krijgt. Betekend dit dan ook dat er maximaal 25x230= 5.750W op 1 groep aangesloten mag worden?

Mijn vraag is kan ik de combi oven of stoomoven op de algemene groep aansluiten (met de Vriezer/koelkast/koffiezetapparaat/stopcontact) of moet die echt op en apparte groep?
Nee, op een standaard groep mag maar 16A, ofwel 3600Watt.
Die 3x25A ziet op je fases. Een groep zit achter een aardlekschakelaar, welke eruit klapt als er langdurig teveel stroom over één fase wordt getrokken. Kortstondig zal niet veel zoden aan de dijk zetten, echter bij 2 ovens zal de load wel wat hoger zijn dan en klapt de groep eruit (die "maar" 16A rated is).

Ik zou kiezen om de UTP te laten vervallen en de ovens apart te doen, deze wil je spreiden qua belasting. Zeker als je over een jaar of wat vergeet dat ze op dezelfde groep zitten en je met Kerst beide ovens wilt gebruiken en de boel eruit flikkert. Dat wil je gewoon gescheiden hebben.

Evenwel zou je, bij een kruipruimte, ook nog een extra leiding achteraf kunnen maken/laten plaatsen. Onder de keuken ligt zelden vloerverwarming (kan je navragen bij bouwer) en dan zou je door de dekvloer een 19mm gat kunnen boren, pijp erdoor met kabel en dan weer dichtzetten. Wel enige elektra/bouw ervaring bij nodig.

[ Voor 25% gewijzigd door Source90 op 03-01-2024 21:43 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Source90
martinus83 schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 21:17:
[...]

Let wel dat een flex zone maar 1 vermogens instelling heeft. Stel je propt er drie kleine pannen op, heb je maar 1 input zeg maar.
Nee, dat is (deels) onjuist. De flexzone is in wezen 2 aparte zones die je kan koppelen (voor bovenstaande "nieuwe" IQ700 plaat. Zie ook de specs:
1 x 1.6 (2.2) kW (kleine rechts), 1 x 3.0 (3.7) kW (grote midden), 2 x 2.2 (3.7) kW (2x links boven/onder elkaar)

Of de afbeelding (2 zones te selecteren aan de linkerkant, met de twee "blokjes" koppel je de zones".)
Afbeeldingslocatie: https://media3.bsh-group.com/Product_Shots/2000x2000/22139348_EX877HEC1E_STP_def.webp

Ofwel: Als er 3 pannen op staan, kan je 1 zone (2 pannen) inderdaad niet apart bedienen. De derde pan op de onderste zone echter wel.

[ Voor 6% gewijzigd door Source90 op 03-01-2024 22:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martinus83
Cap schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 21:38:
[...]

Bij mij gaven die Siemens schermpjes ook een beetje een 2010 gevoel zeg maar, net te klein en priegelig.
Volgens mij heb je nog wel een hoger model bij zowel Bosch als Siemens waarbij het scherm groter is. Bij de Bosch is het dan een rechthoek waar de ring binnen valt. Best een groot scherm. Bij Siemens weet ik het niet meer hoe het precies was.

Even uit jouw video de schermen op gelijke grootte naast elkaar gezet ter vergelijk:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Bosch:
[Afbeelding]

Siemens, ook een groter scherm dan de modellen eronder, maar een stuk kleiner dan bij Bosch:
[Afbeelding]
Helemaal waar. Heb bij de Bosch hele even de duurdere versie overwogen, dan geldt dat voor twee (60cm hoge) apparaten en werd het zo'n 900 euro duurder. Was ons iets te gek, en dan heb je nog steeds een stoomoven zonder vaste aansluiting..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martinus83
Source90 schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 21:50:
[...]

Nee, dat is (deels) onjuist. De flexzone is in wezen 2 aparte zones die je kan koppelen (voor bovenstaande "nieuwe" IQ700 plaat. Zie ook de specs:
1 x 1.6 (2.2) kW (kleine rechts), 1 x 3.0 (3.7) kW (grote midden), 2 x 2.2 (3.7) kW (2x links boven/onder elkaar)

Of de afbeelding (2 zones te selecteren aan de linkerkant, met de twee "blokjes" koppel je de zones".)
[Afbeelding]

Ofwel: Als er 3 pannen op staan, kan je 1 zone (2 pannen) inderdaad niet apart bedienen. De derde pan op de onderste zone echter wel.
Ik weet niet hoe de Siemens werkt.
Met drie pannen bedoel ik, drie op dat grote vlak van gekoppelde zones.
Maar als ik bij Bora twee zones (dus aan 1 zijde) zou koppelen, dan kan ik die maar als één (grote 46x23cm) zone bedienen.
Aan de andere kant heb ik uiteraard nog de twee losse elementen.
In geval van de M Pure, zone 3 en 4 worden 1 zone, zelfde werking als X pure neem ik aan

M Pure:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X_SQTjcOy_y4OqmpTxVQ60SeBOo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Zcktl2pZWMqt0ccSnyMKlQ5a.jpg?f=fotoalbum_large

X Pure bediening van gekoppelde Flex zones
Bron: YouTube: Bora X Pure demonstration - Ben Argent Kitchens
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IHwGZWTWM1GZY4WRWOhNUf_H4S0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/g1UpwEIe7Ms1Kok2zhTpV1Yo.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Source90
martinus83 schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 23:07:
[...]

Ik weet niet hoe de Siemens werkt.
Met drie pannen bedoel ik, drie op dat grote vlak van gekoppelde zones.
Maar als ik bij Bora twee zones (dus aan 1 zijde) zou koppelen, dan kan ik die maar als één (grote 46x23cm) zone bedienen.
Aan de andere kant heb ik uiteraard nog de twee losse elementen.
In geval van de M Pure, zone 3 en 4 worden 1 zone, zelfde werking als X pure neem ik aan

M Pure:
[Afbeelding]

X Pure bediening van gekoppelde Flex zones
Bron: YouTube: Bora X Pure demonstration - Ben Argent Kitchens
[Afbeelding]
De Siemens werkt exact hetzelfde met 2 zones (de rechthoek) die je kan samenvoegen tot één geheel of kan gebruiken als 2 opzichzelfstaande zones.

Uiteraard wordt de bediening voor alle pannen op de rechthoek gelijk als je de zones koppelt.
Je kan echter 4 pannen apart bedienen door de zones (zoals standaard) niet te koppelen. Evenwel zelfs 2 kleine pannen op 1 zone maar dan wel met dezelfde setting.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zGIotqkdjfWLl-rld7zpOSRJmC4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/2RX22AsHkyuwei662VzXBsNN.png?f=fotoalbum_large
Je koppelt de zones met het blauw gearceerde icoontje.

[ Voor 24% gewijzigd door Source90 op 03-01-2024 23:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gdvm
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 20:39
Cap schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 21:38:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Bosch:
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik kom toch Siemens iq700 studioline modellen tegen met een groter scherm dan dit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martinus83
gdvm schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 06:45:
[...]

Ik kom toch Siemens iq700 studioline modellen tegen met een groter scherm dan dit.
Zeker, apparaten in een hogere prijscategorie, net als de Bosch 8 series met grotere scherm (HSG958, 978 etc)

Afbeeldingslocatie: https://media3.bsh-group.com/Images/400x/21067661_Siemens_Home_Appliances_EOX_EOX6021.jpg

Afbeeldingslocatie: https://media3.bosch-home.com/Images/450x/20897153_20757886_F1_1_1_Premium_Start_master_2400x1350.jpg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Floor-is
En als je het scherm (en daarmee de bediening) zo belangrijk vindt: Bora heeft met de X BO het grootste scherm dat ik ooit heb gezien. Werkt superfijn ook, maar dat mag je ook wel verwachten in dit marktsegment.

Afbeeldingslocatie: https://aufour.b-cdn.net/wp-content/uploads/2022/12/2021_bora_xbo_fadenkreuz_croissants_02-scaled.jpg

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinus83
Floor-is schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 09:50:
En als je het scherm (en daarmee de bediening) zo belangrijk vindt: Bora heeft met de X BO het grootste scherm dat ik ooit heb gezien. Werkt superfijn ook, maar dat mag je ook wel verwachten in dit marktsegment.

[Afbeelding]
Heb hem bekeken ja bij ASWA in uden. Ik kwam er geen wijs uit, kreeg dat ding niet uit de demo modus.

Heb ook een prijs bij 123aparatuur.nl opgevraagd...

Members only:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Floor-is
martinus83 schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 10:02:
[...]

Heb hem bekeken ja bij ASWA in uden. Ik kwam er geen wijs uit, kreeg dat ding niet uit de demo modus.

Heb ook een prijs bij 123aparatuur.nl opgevraagd...

BoraXBO Inbouw combi stoomoven 60cm zwart met touch control, vast water aansluiting
€ 5899,99 incl btw :o
Ik heb hem natuurlijk niet in de demo-modus draaien, dus ook geen idee hoe hij daaruit moet komen. ;)

Die prijs kan wel een stukje lager, ik meen dat advies verkoop vorig jaar rond €6.300 was en je kunt vaak wel 25% korting krijgen. Maakt €4.725 en dan zit hij ergens in de range van Miele wat mij betreft. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Floor-is op 04-01-2024 10:14 ]

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukdg
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 27-02 12:49
[...]

ik heb het zelf ook laatst geprobeerd, bij het duurste model (met het grootste scherm) was de touchscreen wel een heel stuk makkelijker te gebruiken. het swipen ging ook geen soepeler.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theepel
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 25-11-2024
[...]

Zijn er ook high tier ovens zonder al deze extra functies?

Ik zou gewoon de basics willen, temperatuur, grill, etc. Ik zou bv nooit de 'warme broodjes' optie aanklikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinus83
Luukdg schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 10:15:
[...]

ik heb het zelf ook laatst geprobeerd, bij het duurste model (met het grootste scherm) was de touchscreen wel een heel stuk makkelijker te gebruiken. het swipen ging ook geen soepeler.
Grootste scherm is heel gaaf, heb hem niet kunnen proberen helaas.
Meerprijs die ik kreeg 210 euro voor de HSG958DB1 tov HSG936AB1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112

Mattie112

Cap schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 18:01:
[...]

Ja daar zat ik een beetje mee, waarschijnlijk gebruik je meestal 3 of 4 pannen dus dan is extra ruimte niet gek en ook flex wel lekker. Maarja he net die ene keer O-)

Heb ze nu maar een bericht gestuurd joh doe anders deze maar https://www.siemens-home....ctiekookplaten/EX877HVC1E dat is die ze voorstellen maar dan wel met 5 zones.

Deze ruimte is te huur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinus83
Theepel schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 11:03:
[...]

Zijn er ook high tier ovens zonder al deze extra functies?

Ik zou gewoon de basics willen, temperatuur, grill, etc. Ik zou bv nooit de 'warme broodjes' optie aanklikken.
Ben geen expert maar ik begreep dat bij bijv de broodjes, licht wordt gestoomd waardoor ze nog beter afbakken.

Als je brood wilt afbakken, icm stoom, heb je dankzij die geprogrammeerde gerechtsn (of je eigen opgeslagen favoriet) wel meteen alles onder 1 knop.

Ik ben niet naar het experience center geweest, maar daar kunnen ze je daar alles over vertellen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinus83
Mattie112 schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 11:23:
[...]

Ja daar zat ik een beetje mee, waarschijnlijk gebruik je meestal 3 of 4 pannen dus dan is extra ruimte niet gek en ook flex wel lekker. Maarja he net die ene keer O-)

Heb ze nu maar een bericht gestuurd joh doe anders deze maar https://www.siemens-home....ctiekookplaten/EX877HVC1E dat is die ze voorstellen maar dan wel met 5 zones.
Heb je straks ook een stoomoven? Scheelt weer een pan, of twee, op je kookplaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alic3
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 05-07-2024
martinus83 schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 10:02:
[...]
BoraXBO Inbouw combi stoomoven 60cm zwart met touch control, vast water aansluiting
€ 5899,99 incl btw :o
Members only:

Waren beide offertes met totaal ongeveer 25k aan apparatuur dus dan is de korting misschien wel iets hoger.

Nu vooral nadenken of we 25k aan alleen al apparatuur willen uitgeven 8)7

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Floor-is
Alic3 schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 11:29:
[...]

***members only***

Waren beide offertes met totaal ongeveer 25k aan apparatuur dus dan is de korting misschien wel iets hoger.

Nu vooral nadenken of we 25k aan alleen al apparatuur willen uitgeven 8)7
Als je het kunt betalen zonder andere dingen te moeten laten: meer luxe, meer plezier!

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alic3
Floor-is schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 11:42:
[...]

Als je het kunt betalen zonder andere dingen te moeten laten: meer luxe, meer plezier!
Een aantal dingen staan ook gewoon vast: Quooker + zeeppomp, Bora X BO, PUXA, MS140 warmhoudlade, Liebherr wijnkoeler. Dat tikt ook al aan.

Ik zit naar die nieuwe Bora koelkasten en vriezers te kijken of de gelijkwaardige alternatieven van Liebherr. Tsja, heb ik die ledverlichting nodig, die vaste wateraansluiting en die icemaker? Het lijkt me allemaal super handig maar het is niet alsof ik dat nu mis in mijn brakke vrijstaande SMEG koelkast.

En vaatwassers zijn ook zoiets. Wil ik nou echt de meest uitgebreide Miele XXL vaatwasser?

Ik ben ook wel iemand die graag de meeste opties en meest luxe versie heeft. Dus het antwoord is waarschijnlijk ja dit wil ik allemaal :P

Het viel me overigens op dat toen ik in 2020 voor het eerst offertes ging opvragen voor deze nieuwe keuken (nieuwbouwhuis) dat de prijzen tov toen voor een Quooker en PUXA vrijwel hetzelfde zijn gebleven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Floor-is
Alic3 schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 12:10:
[...]

Een aantal dingen staan ook gewoon vast: Quooker + zeeppomp, Bora X BO, PUXA, MS140 warmhoudlade, Liebherr wijnkoeler. Dat tikt ook al aan.
Wij hebben de grotere warmhoudlade, want door de grootte erg multi-inzetbaar. (Sous-vide, spul laten rijzen, complete pan warmhouden etc)
Ik zit naar die nieuwe Bora koelkasten en vriezers te kijken of de gelijkwaardige alternatieven van Liebherr. Tsja, heb ik die ledverlichting nodig, die vaste wateraansluiting en die icemaker? Het lijkt me allemaal super handig maar het is niet alsof ik dat nu mis in mijn brakke vrijstaande SMEG koelkast.
Ben blij dat er geen koelkasten/vriezers waren toen wij aan het kijken waren :P Onze Liebherrs doen het supergoed, hoewel ik misschien wel een luxere vriezer had gekocht vanwege de verlichting.
En vaatwassers zijn ook zoiets. Wil ik nou echt de meest uitgebreide Miele XXL vaatwasser?
XXL was niet leverbaar voor ons, helemaal omdat we knock-to-open moesten hebben ivm greeploze keuken. Ben wel erg content met de 7690, autodos gebruikt veel minder wasmiddel dan verwacht ook.
Ik ben ook wel iemand die graag de meeste opties en meest luxe versie heeft. Dus het antwoord is waarschijnlijk ja dit wil ik allemaal :P

Het viel me overigens op dat toen ik in 2020 voor het eerst offertes ging opvragen voor deze nieuwe keuken (nieuwbouwhuis) dat de prijzen tov toen voor een Quooker en PUXA vrijwel hetzelfde zijn gebleven.
Wij zijn ook luxe-beestjes hoor ;) En ja fijn dat die prijzen niet de pan uit gingen!

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alic3
Floor-is schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 12:16:
[...]

Wij hebben de grotere warmhoudlade, want door de grootte erg multi-inzetbaar. (Sous-vide, spul laten rijzen, complete pan warmhouden etc)

[...]

Ben blij dat er geen koelkasten/vriezers waren toen wij aan het kijken waren :P Onze Liebherrs doen het supergoed, hoewel ik misschien wel een luxere vriezer had gekocht vanwege de verlichting.

[...]

XXL was niet leverbaar voor ons, helemaal omdat we knock-to-open moesten hebben ivm greeploze keuken. Ben wel erg content met de 7690, autodos gebruikt veel minder wasmiddel dan verwacht ook.

[...]

Wij zijn ook luxe-beestjes hoor ;) En ja fijn dat die prijzen niet de pan uit gingen!
Die hoge warmhoudlade is wel een goede voor het warmhouden van een pan. Deeg laten reizen en sousvide doen we niet echt, maar een pan warmhouden nog wel. Misschien toch upgraden naar de hogere versie :P

Dat autodos van Miele lijkt een gimmick maar ik ben er zelf ook blij mee met de wasmachines dus ik denk dat het ook wel handig is voor een vaatwasser.

Ik zie nog niet helemaal goed de verschillen tussen de Bora en de Lieberherr koelkasten/vriezers. Qua prijs zitten ze ook wel redelijk dicht bij elkaar. Binnenkort nog maar eens verder in verdiepen wat nu echt de meerwaarde is van de Bora's.
Members only:

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Luuk97
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 28-07 23:09
Jenli schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 16:58:
[...]

Misschien handig om langs een aantal keukenzaken te gaan, dan kan je vergelijken en zelfs voorleggen. Wij lieten de offerte van partij A aan partij B zien en er kwam weer een korting uit. Had eerder mijn "bespaartips" gedeeld, dus hieronder nog eens.

De dingen die ik heb geleerd over besparen op je keuken;
1. lades zijn duur, wij gingen bij een van de zaken 350 euro omlaag toen we 1 kleine ladekast omwisselde voor een plankenkast (had eerder 600 gezegd, maar die andere kast had ook een prijs natuurlijk)
2. Maatwerk is duur, wij wilde iets wat niet in de standaard kasten zat (greeploos maar bij de onderste laden een push to open systeem om het te openen - zodat het mooi doorliep en we niet nog een extra opening hadden in de kast) en dat scheelde 1000 euro. En op zich logisch natuurlijk, maar het is erg moeilijk om te weten als klant wat wel en niet maatwerk is en dus duurder. Vraag er altijd naar en misschien wil je dan wel iets opofferen voor een lagere prijs.
3. Ook kan het zijn dat bepaalde lijnen wel dezelfde kleur kunnen bieden maar meer gestandaardiseerd zijn (dus geen/weinig maatwerk mogelijk of net dat ene niet hebben waar jij om vroeg), waardoor weer goedkoper. Vraag altijd wat het verschil tussen de verschillende lijnen zijn.
4. Weet niet of voor elk stukje apart de prijs is benoemd, dus bijv voor het apparatuur. Vraag offertes voor de apparatuur op bij partijen als bemmel en kroon, keukenloods. Wij kregen een korting van 700 euro toen we de prijzen van die twee partijen voorlegde en de quooker ergens anders gehaald (prijs bij kvik was 1745 en online 1200)

Succes!
Het komt regelmatig terug in dit topic: het voorleggen van de offerte van partij A aan partij B in de hoop dat partij B onder de prijs gaat zitten. Tenenkrommend vind ik het.
Ik heb zelf al jaren een business-to-business sales functie in een geheel andere branche.
Dergelijk handelen wordt daarbij beschouwd als 100% onethisch.

Ik vind het respectloos naar partij A, die een showroom heeft ingericht om jou gelegenheid te geven je te orienteren, personeel in dienst heeft om voldoende tijd aan jou te besteden voor je ontwerp, je offerte, je koffie, je vragen en wie weet hoeveel wijzigingen.
Om dan het eindresultaat van deze inspanning zonder blikken of blozen aan partij B voor te leggen, of zelfs door te mailen, in de hoop een paar 100 Euro te verdienen, is echt belachelijk.

Het is volstrekt logisch en je goed recht dat je enkele offertes met elkaar wilt vergelijken om een gevoel te krijgen bij de prijzen. Maar laat daarbij elke partij in zijn waarde. Bedrijven kunnen hun klanten niet aan de openbare schandpaal nagelen in een review. De wereld wordt er beter van, als we ons allemaal netjes gedragen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Geneuzel
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 23:27
Alic3 schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 12:26:
[...]

Die hoge warmhoudlade is wel een goede voor het warmhouden van een pan. Deeg laten reizen en sousvide doen we niet echt, maar een pan warmhouden nog wel. Misschien toch upgraden naar de hogere versie :P
Ik heb deeg wat nu al vier weken 'on a roadtrip' is. Heel Ruk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alic3
Geneuzel schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 12:54:
[...]

Ik heb deeg wat nu al vier weken 'on a roadtrip' is. Heel Ruk.
:X

Tsja deeg mag ook gewoon iets van de wereld zien he! Lekker bakken aan een Spaanse Costa. Wie zijn wij om ze vast te houden in een warmhoudlade...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yesiladam
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 29-07 03:32
Zie hieronder leidingschema keuken van onze nieuwbouwwoning met alle aanpassingen en extra's. Wat is het handigst? casco opgeleverd krijgen en na oplevering uitbesteden of alles via de aannemer laten doen? meerwerk via de aannemer is voor mijn gevoel erg duur, volgende voorbeelden:
- stopcontact op een aparte groep €350
- extra aardlekschakelaar €320
- extra dubbele stopcontact €240

er is een kruipruimte onder het gehele woning van ongeveer 40cm diep. er word ook rekening gehouden met het niet plaatsen van vloerverwarming leidingen onder de keuken. alle ervaringen/tip/opmerkingen zijn welkom.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0e481EcW6GTqzbUP9gfnywfxDzY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/jwzpiYAvrxhoGUcX4IRfArdO.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UkbupSKxJH16MVOQv6q5mg7XDN8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/6P7D9z9L364yw8F9rymDwbu3.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SquareOne
Yesiladam schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 13:15:
Zie hieronder leidingschema keuken van onze nieuwbouwwoning met alle aanpassingen en extra's. Wat is het handigst? casco opgeleverd krijgen en na oplevering uitbesteden of alles via de aannemer laten doen? meerwerk via de aannemer is voor mijn gevoel erg duur, volgende voorbeelden:

er is een kruipruimte onder het gehele woning van ongeveer 40cm diep. er word ook rekening gehouden met het niet plaatsen van vloerverwarming leidingen onder de keuken. alle ervaringen/tip/opmerkingen zijn welkom.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Als er een klusjesman of elektricien door een kruipruimte van 40cm hoog moet gaan kruipen ben je ook zo 1000 euro verder.

Ik denk niet dat je het achteraf heel veel goedkoper voor elkaar krijgt als je het niet zelf gaat doen.

Edit: vrijwel alle dingen waarvan ik dacht dat ik het achteraf goedkoper kon laten doen bleek niet waar te zijn. Met name de dingen waar je iemand voor moet inhuren. Met uurtarieven en voorijkosten ben je zo een paar 100 verder, nog los van het materiaal.

[ Voor 8% gewijzigd door SquareOne op 04-01-2024 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinus83

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
Yesiladam schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 13:15:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Hoe duur is een loze leiding?
Je kan een stuk goedkoper uitzijn door alle loze leiding te laten uitvoeren en een elektricien en paar draden te laten trekken.
Evenwel rekening houden met voorrijkosten en dat de elektricien ook een graantje mee pakt op de apparatuur.

Goedkoopste is loze leiding en zelf trekken/aansluiten, echter is er wel enige ervaring met elektra/meterkast gewenst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
SquareOne schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 13:37:
[...]
Edit: vrijwel alle dingen waarvan ik dacht dat ik het achteraf goedkoper kon laten doen bleek niet waar te zijn. Met name de dingen waar je iemand voor moet inhuren. Met uurtarieven en voorijkosten ben je zo een paar 100 verder, nog los van het materiaal.
Bij ons was vrijwel alles goedkoper achteraf, dat was 2021/2022. Goeie ouwe tijd :7

Al heb ik vrij veel ook zelf gedaan inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebastiaanslk
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 23-06 17:39
De keuken boer geeft me de optie gratis te upgraden, maar weet niet of ik hier gebruik van moet maken. De nieuwe oven heeft geen Pyroliese alleen Hydroliese.

Wat denken jullie? Huidige oven houden of upgraden naar de nieuwe. Ik ben bang dat ik Pyroliese ga missen.

Huidige:

https://www.siemens-home....glebox=accessoriesOthers/

Nieuwe:

https://www.siemens-home....ls/Togglebox=accessories/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Sebastiaanslk schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 13:58:
De keuken boer geeft me de optie gratis te upgraden, maar weet niet of ik hier gebruik van moet maken. De nieuwe oven heeft geen Pyroliese alleen Hydroliese.

Wat denken jullie? Huidige oven houden of upgraden naar de nieuwe. Ik ben bang dat ik Pyroliese ga missen.

Huidige:

Nieuwe:

Dat zijn toch twee verschillende type apparaten. Beiden uit nieuwe serie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90

Huidige:

Nieuwe:

Hij geeft je een upgrade van een bakoven naar een combi bak-stoomoven.
Wij gebruiken de stoomfunctie (ook added steam) regelmatig. Bij stoomovens kan inderdaad geen pyrolese, vanwege de waterleidingen en dergelijke.

De vraag die je jezelf moet stellen is of er veel gebruik zal worden gemaakt van stoomfuncties voor sous-vide, groente stomen, etc.

Wij hebben een stoomoven gehad met hydrolese en dat was wel okay~. Nu een stoomoven met actieve hydroclean en deze maakt bijzonder goed schoon, zelfs (in mijn beleving) beter dan pyrolese.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Source90 schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 13:48:
[...]

Bij ons was vrijwel alles goedkoper achteraf, dat was 2021/2022. Goeie ouwe tijd :7

Al heb ik vrij veel ook zelf gedaan inderdaad.
Nou je combinatie van beide reacties dekt de lading wel. Als je de helft van het werk laat voorbereiden door de aannemer (loze leiding) dan kun je het achteraf goedkoper wel organiseren.

Casco laten opleveren zoals werd omschreven zou dan zonder loze leiding zijn en via kruipruimte een hoop ellende op de hals halen. In dat geval ben je denk ik niet goedkoper uit als je het gaat uitbesteden achteraf.

Maar dingen die in onze situatie duurder waren:
- buitenkraan realiseren. Dacht ik boor wel naar buiten vanaf de garage maar dat was alsnog een hoop werk voor de loodgieter en nu zit ik met een leiding aan de binnenkant op de muur |:(
- Deur voor de trapopgang. Dacht die zetten we zelf wel tussen twee muurtjes, maar omdat we die optie niet genomen hebben zijn ook de muurtjes anders gerealiseerd waardoor hele trapkast anders moet :+

In de keuken heb ik idd vrijwel alles moet loze leidingen opgelost en door electricien de meterkast laten aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
SquareOne schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 14:13:
[...]

Nou je combinatie van beide reacties dekt de lading wel. Als je de helft van het werk laat voorbereiden door de aannemer (loze leiding) dan kun je het achteraf goedkoper wel organiseren.

Casco laten opleveren zoals werd omschreven zou dan zonder loze leiding zijn en via kruipruimte een hoop ellende op de hals halen. In dat geval ben je denk ik niet goedkoper uit als je het gaat uitbesteden achteraf.

Maar dingen die in onze situatie duurder waren:
- buitenkraan realiseren. Dacht ik boor wel naar buiten vanaf de garage maar dat was alsnog een hoop werk voor de loodgieter en nu zit ik met een leiding aan de binnenkant op de muur |:(
- Deur voor de trapopgang. Dacht die zetten we zelf wel tussen twee muurtjes, maar omdat we die optie niet genomen hebben zijn ook de muurtjes anders gerealiseerd waardoor hele trapkast anders moet :+

In de keuken heb ik idd vrijwel alles moet loze leidingen opgelost en door electricien de meterkast laten aanpassen.
Hier ook de buitenkraan genomen, achteraf alsnog onder de grond bezig geweest omdat we de kraan toch liever aan de garage (achteraf opgeleverd) wilde hebben. Nu grote mantelbuizen onder de fundering door en in de garage laten uitkomen.

Was een dure 800€ voor een simpel kraantje en wat leidingen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yesiladam
Source90 schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 13:46:
[...]

Hoe duur is een loze leiding?
Je kan een stuk goedkoper uitzijn door alle loze leiding te laten uitvoeren en een elektricien en paar draden te laten trekken.
Evenwel rekening houden met voorrijkosten en dat de elektricien ook een graantje mee pakt op de apparatuur.

Goedkoopste is loze leiding en zelf trekken/aansluiten, echter is er wel enige ervaring met elektra/meterkast gewenst.
loze leidingen zijn €190 per stuk. ik wil ook de resterende taken uitbesteden. zoals extra stopcontacten bij de tv, eettafel, slaapkamers en zolder. alles tegelijk aan 1 elektricien zou het voordeligst zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Source90
Yesiladam schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 14:37:
[...]

loze leidingen zijn €190 per stuk. ik wil ook de resterende taken uitbesteden. zoals extra stopcontacten bij de tv, eettafel, slaapkamers en zolder. alles tegelijk aan 1 elektricien zou het voordeligst zijn.
Ondanks de behoorlijke prijzen, kan je best goedkoper uit zijn. Je betaald 350€ voor een stopcontact op eigen groep; zo'n groep haal je voor €15, draad betaal je 100euro voor een 3 pak (blauw/bruin/geelgroen a 100mtr) en een stopcontact met doos een euro of 20. Leiding leggen is hetgene wat de meeste arbeid kost.
Aarlekschakelaar ook 300+, terwijl die dingen 50 euro zijn voor een standaard ALS van ABB.

Voordeel van achteraf doen, is dat je dingen als een ALS goedkoop kan kopen (bij SV bijvoorbeeld)
Als je dit via de bouw gaat doen, ben je nagenoeg verplicht om extra Aardlekschakelaars af te nemen voor 320 per 4 groepen die je afneemt. Anders krijg je simpelweg terug "teveel groepen, moet erbij anders niet".

@SquareOne wat ik bedoelde met goeie ouwe tijd :o
Ik heb in het nieuwbouw topic aardig wat prijzen langs zien komen, maar 190€ voor een loze leiding, is een aardige duit voor de aannemer. Gemiddeld genomen hier 90€ betaald (65-80 voor korte afstanden, 110 naar hoekje in zolder).
Helemaal die prijs voor een aardlekschakelaar (45euro in de winkel). Voor een (loze)leiding moeten ze nog wat werk verrichten (sleuven/buizen/controledraad trekken)... Een ALS is erin klikken (zeker bij ABB Busboard) en een draad of wat verbinden.

Wordt je niet genaaid met overbieden op de bestaande huizenmarkt, zorgt de aannemer er wel voor dat je daarin niets te kort komt :+

[ Voor 53% gewijzigd door Source90 op 04-01-2024 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Yesiladam schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 14:37:
[...]

Je gaat niet bouwen met prefab beton? Dan is echt dikke ellende om achteraf elektra aan te leggen. Maar alles kan natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OnionNebula
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 29-07 10:01
SquareOne schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 15:19:
[...]

Je gaat niet bouwen met prefab beton? Dan is echt dikke ellende om achteraf elektra aan te leggen. Maar alles kan natuurlijk.
Nou was dat uiteindelijk wel mijn plan bij mijn Nieuwbouw appartement :') Prefab beton maar de meeste (extra) elektra zelf aan leggen met behulp van familie. We zullen zien over twee jaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112

Mattie112

martinus83 schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 11:27:
[...]

Heb je straks ook een stoomoven? Scheelt weer een pan, of twee, op je kookplaat.
Yes, maar nooit eerder gehad dus geen idee hoe vaak je zoiets kan gebruiken in de praktijk :)

Deze ruimte is te huur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112

Mattie112

Iemand trouwens ervaring met https://www.ikea.com/nl/n...chting-opaalwit-40406951/ bij een niet-ikea keuken? In de reviews zie ik "ja dit werkt alleen bij IKEA keuken" en "werkt prima met mijn niet-IKEA keuken".

Wil nog iets van verlichting onder mijn bovenkastjes hebben en dit ziet er wel strak uit zo!

Deze ruimte is te huur!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martinus83
Mattie112 schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 16:29:
[...]

Yes, maar nooit eerder gehad dus geen idee hoe vaak je zoiets kan gebruiken in de praktijk :)
Hier was vanuit de keuken een grote wens voor een extra 'pit' en stoomoven. De extra pit komt er niet, des te meer tegen stoomoven goed te gaan gebruiken wat ook wel zal gebeuren vermoed ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yesiladam
SquareOne schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 15:19:
[...]

waarom zou je prefab beton niet kunnen boren? ik neem aan dat sleuven maken en gaten boren toch wel mogelijk is bij nieuwbouw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinus83
Yesiladam schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 16:47:
[...]

waarom zou je prefab beton niet kunnen boren? ik neem aan dat sleuven maken en gaten boren toch wel mogelijk is bij nieuwbouw?
Tuurlijk, tis gewoon keihard. Hier heb ik (na gezien te hebben dat buurman zn 200 mm droge diamantschijfjes op 4 meter bot sleep) een watergekoelde machine bij Boels gehaald. Even wat voorbereidingswerk met afzuig en water aanvoer enzo maar het slijpen in de muur ging prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Yesiladam schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 16:47:
[...]

Met gespecialiseerde apparatuur zoals @martinus83 zegt kan het wel. Maar verwacht niet dat je met een normale huis tuin en keuken gatenboor of muurfrees aan de slag kan.

Ook weer gedoe met dichtsmeren, stucen etc. Ik had daar allemaal geen zin in, en heb de hogere prijs van de aannemer geslikt. Achteraf nog steeds blij met die keuze.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blurk62
  • Laatst online: 00:03

Huidige:

Nieuwe:

Heb je nu een oven? Hoe vaak maak je die schoon van binnen en hoe vaak zou dat eigenlijk moeten? Wij hebben de pyrolyse functie in onze oven pas 2 keer gebruikt, 1 keer na installatie omdat dat moest volgens de gebruiksaanwijzing en 1 keer 'omdat het kon'. Als je regelmatig spetterende gerechten klaarmaakt in je oven kan ik me voorstellen dat het handig is maar anders werkt een andere methode ook prima.
De eerste oven kan gebruikt worden tot 300 graden ipv 250 graden. Geen idee of er gerechten zijn, behalve een pizza, waarvoor dit nuttig is.
Ik zou hem upgraden als dat 'gratis' is, liefst naar de vergelijkbare Bosch vanwege die handgreep ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adam1980
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:09
Ik heb vandaag het eerste deel van de ikea metod bijkeuken geplaatst. Inmiddels ben ik wat bovenkasten aan het volplempen met allemaal zut.
Maar wat is het maximale draagvermogen van die bovenkasten? Ik heb er 1 van 60x100x37 en 1 van 40x100x37. De kasten zelf zijn al zo'n 30kg per stuk.
Van de lades is het vermeld op de website (wel veel meer (25kg) op de site van de lade zelf, dan in de garantieomschrijving (8,7kg) van de metodkeuken in z'n geheel).

[ Voor 4% gewijzigd door Adam1980 op 04-01-2024 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t14wo
Adam1980 schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 20:25:
Ik heb vandaag het eerste deel van de ikea metod bijkeuken geplaatst. Inmiddels ben ik wat bovenkasten aan het volplempen met allemaal zut.
Maar wat is het maximale draagvermogen van die bovenkasten? Ik heb er 1 van 60x100x37 en 1 van 40x100x37. De kasten zelf zijn al zo'n 30kg per stuk.
Van de lades is het vermeld op de website (wel veel meer (25kg) op de site van de lade zelf, dan in de garantieomschrijving (8,7kg) van de metodkeuken in z'n geheel).
Dat heeft weinig met de kast te maken en vooral met de muur. Issie opgehangen aan de rails? Met hoeveel pluggen zit die vast, welke pluggen? Welke materiaal is de muur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
t14wo schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 20:31:
[...]

Dat heeft weinig met de kast te maken en vooral met de muur. Issie opgehangen aan de rails? Met hoeveel pluggen zit die vast, welke pluggen? Welke materiaal is de muur?
Ook wel met de bevestiging van de ophangend in de kast zelf. Hoe zitten die kastophangers vast in een IKEA kast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olafmol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:52

Huidige:

Nieuwe:

Wij hebben een Siemens oven met pyrolyse, maar ik heb het nog nooit gebruikt. Dit filmpje vond ik ook wel overtuigend wat dat niet gebruiken betreft, ben dus niet echt van plan die functie aan te slingeren tenzij het echt niet anders meer kan: YouTube: ✨ NEVER Use The Self-Clean Option of Your Oven - Here’s Why… ✨

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adam1980
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:09
@SquareOne @t14wo
De rail, 1m, zit met 7 schroeven vast. Met standaard fischer pluggen van 6mm. 5 Schroeven zijn 5mm (50mm lang), 2 zijn 4mm (35mm lang). De muur is iets heel erg hards, precies een rand onder het plafond die van een ander, harder, materiaal is dan de rest.
De rail bevestiging in de kast zelf (het metalen hoekje waarmee deze aan de rail wordt gehangen), is volgens de ikea instructies gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wberkel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-07 22:09
Weet iemand hier hoe het nu precies zit met zo'n Varioscharnier voor de vaatwasser?
In hun brochure staat deze tabel:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/stGCv7eljVN5QdYB8GaraRpVD20=/800x/filters:strip_exif()/f/image/iiFvTwIcCGeoFBp0QFxG2ykY.png?f=fotoalbum_large
Waarbij de donkere cijfers een varioschanier zouden moeten zijn.
Onze keuken krijgt waarschijnlijk fronten van 78 cm en een plint van 13 cm. Of evt. een plint van 10 cm.
In beide gevallen kom ik dan net in de donkere cijfers.
Echter meerdere keukenboeren hebben aangegeven dat wij geen varioscharnier nodig hebben.
Hoe werkt dit precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schalk84
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 06-07 14:43
wberkel schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 21:38:
Weet iemand hier hoe het nu precies zit met zo'n Varioscharnier voor de vaatwasser?
[Afbeelding]
Onze keuken krijgt waarschijnlijk fronten van 78 cm en een plint van 13 cm. Of evt. een plint van 10 cm.
Echter meerdere keukenboeren hebben aangegeven dat wij geen varioscharnier nodig hebben.
Hoe werkt dit precies?
ben ik ook wel benieuwd naar maar dan de casus zonder varioscharnier. Wij hebben een vrij nieuwe siemens vaatwasser die we in de nieuwe keuken terugplaatsen. Plint van 15cm. De ene keukenboer zegt geen probleem de ander zegt er moet waarschijnlijk een stukje uit de plint gezaagd worden. Gaat wel om twee verschillende merken kasten (nobilia en hacker). Bij de hacker zou de vaatwasser wat hoger gezet kunnen worden in de kast waardoor het geen probleem is.
Vind het nogal zonde om in een nieuwe keuken een stuk uit de plint te zagen dus dan zou ik overwegen een nieuwe te nemen. Alleen is me ook weer verteld dat zelfs een sleepdeur systeem geen garantie is..

vaatwasser: https://www.siemens-home....52AN?contentType=products

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinus83
schalk84 schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 07:49:
[...]

ben ik ook wel benieuwd naar maar dan de casus zonder varioscharnier. Wij hebben een vrij nieuwe siemens vaatwasser die we in de nieuwe keuken terugplaatsen. Plint van 15cm. De ene keukenboer zegt geen probleem de ander zegt er moet waarschijnlijk een stukje uit de plint gezaagd worden. Gaat wel om twee verschillende merken kasten (nobilia en hacker). Bij de hacker zou de vaatwasser wat hoger gezet kunnen worden in de kast waardoor het geen probleem is.
Vind het nogal zonde om in een nieuwe keuken een stuk uit de plint te zagen dus dan zou ik overwegen een nieuwe te nemen. Alleen is me ook weer verteld dat zelfs een sleepdeur systeem geen garantie is..

vaatwasser: https://www.siemens-home....52AN?contentType=products
Korpus van 78 en een blad van 2cm?
Bij een vaatwasser van totaal 81,5 steekt je paneel verder naar beneden uit waardoor hij de hoge plint kan raken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinus83
wberkel schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 21:38:
[Afbeelding]
Hoe werkt dit precies?
Interessante tabel. Waar komt deze precies vandaan?
Heir een korpus 80 plint 12, oftewel nis van 92.
Ik zit dan net in het eerste donkergrijze vlakje.

Echter bij Kvik Den Bosch zie je bijna overal happen uit de plint, gezien ze maar 1 Bosch varioscharnier wasser in het assortiment hebben die amper wordt ingezet in de showroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schalk84
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 06-07 14:43
martinus83 schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 08:17:
[...]

Korpus van 78 en een blad van 2cm?
Bij een vaatwasser van totaal 81,5 steekt je paneel verder naar beneden uit waardoor hij de hoge plint kan raken.
Bij de hacker idd 78 en 2cm blad. Totale hoogte dus 95. De nobilia is de extra hoge versie. hoogte heb ik niet voorhanden. totale hoogte was ook 95

Ik kom niet helemaal wijs uit het plaatje van siemens maar de hoogte lijkt idd verstelbaar?
Er is natuurlijk ook nog een verschil tussen 2cm uit de plint halen of bijna de helft zoals bij een vriend van me is gebeurt..

ps. blijft bizar wat een natte vingerwerk de offertes van verschillende zaken kunnen zijn. Zelfde opstelling, materiaal en apparatuur en prijzen van 12k tot 20k. Composiet blad bijvoorbeeld bij de ene zaak 2k en de andere 4k. Hun goed recht natuurlijk maar ik ken geen enkele andere branche waar er zo met prijsstellingen wordt omgegaan.
Wel vermakelijk als alle verkoop trucs tegelijk voor je uit de doos gehaald worden. met de baas overleggen, geluk hebben dat er net ergens korting op gegeven wordt, gratis extras etc etc.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SsNmsHhKf7IkJnQfu7yeLJFjdc4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/JVU0qjoUTMsToh8HnrRDm2s9.webp?f=fotoalbum_large

[ Voor 20% gewijzigd door schalk84 op 05-01-2024 08:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 27-07 18:03
schalk84 schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 08:28:
[...]

ps. blijft bizar wat een natte vingerwerk de offertes van verschillende zaken kunnen zijn. Zelfde opstelling, materiaal en apparatuur en prijzen van 12k tot 20k. Composiet blad bijvoorbeeld bij de ene zaak 2k en de andere 4k. Hun goed recht natuurlijk maar ik ken geen enkele andere branche waar er zo met prijsstellingen wordt omgegaan.
Wel vermakelijk als alle verkoop trucs tegelijk voor je uit de doos gehaald worden. met de baas overleggen, geluk hebben dat er net ergens korting op gegeven wordt, gratis extras etc etc.
Kan je de offertes eens posten? 8k prijsverschil is wel erg veel en gegarandeerd te herleiden.

Untappd: Kapitein_Merijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinus83
schalk84 schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 08:28:
[...]

Bij de hacker idd 78 en 2cm blad. Totale hoogte dus 95. De nobilia is de extra hoge versie. hoogte heb ik niet voorhanden. totale hoogte was ook 95

Ik kom niet helemaal wijs uit het plaatje van siemens maar de hoogte lijkt idd verstelbaar?
Er is natuurlijk ook nog een verschil tussen 2cm uit de plint halen of bijna de helft zoals bij een vriend van me is gebeurt..

[Afbeelding]
Je korpus zit dus op 93 cm. Op die afbeelding kan de bovenzijde vaatwasser niet hoger dan 87,5...
Je krijgt met deze vaatwasser een ruimte tussen bovenzijde wasser en onderzijde blad.
Dat wil zeggen dat je front van 78 hoog 70 mm onder de klep van de vaatwasser uit steekt. Dan zal deze de plint raken.

Heb even snel schetsje gemaakt. let wel, plint positie, en scharnier punt wasser zijn aannames
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FxxBsVGnbL2OnhsZngBvbfKPZAA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Y9U8Ltq3GgnloNfCe7A6UOoj.jpg?f=user_large

[ Voor 39% gewijzigd door martinus83 op 05-01-2024 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:28
Al eerder hiet gepost over mijn keuken(tje) (foto in de eerdere post):.
Sjowhan in "Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3"

We zijn inmiddels 2 maanden verder na verhuizing en grotendeels gesettled. Alleen, we missen toch kastruimte in de keuken.
Hierdoor is het (te) rommelig omdat we keukenspullen hebben die toch ergens kwijt moet waardoor we nu zo'n rek van de bouwmarkt gebruiken om de spullen kwijt te moeten.
Daarnaast het blad die we meegenomen hebben vanuit ons appartement en deze hier ook neergezet.

Hierdoor is deze situatie ontstaan:
Members only:

Obv een losse schets die wij gemaakt hebben, ben ik naar onze lokale keukenboer gereden om te kijken wat er mogelijk is. Uitgangspunt vanuit ons was: meer kastruimte,een inbouw koelkast + vriezer, en koffienis voor onze koffie apparaten. Max 270 breed, 58 diep zodat we (ook) nog een eettafel kwijt kunnen.

Plattegrond van de keuken:
Members only:

Een van de verkopers kwam met de volgende tekening:
Members only:

Van LI -> Re: koelkast (inbouw), kast voor oven (wordt dus hergebruikt) + vriezer - servieskast - lage kasten voor een koffienis (zodat we de koffie apparatuur daar kunnen plaatsen)
.
De offerte ziet er zo uit.
Hierover komt nog de BTW.
Members only:

Nu heb ik zelf al research gedaan voor de inbouw koelkast, en die was niet heel goed als ik reviews mag geloven - ook omdat we niet van plan zijn ooit nog te gaan verhuizen, denk ik dat ik liever (meer) geld steek in een kwalitatief goede koelkast/vriezer dan dat ik over 5 jaar weer apparatuur moet kopen omdat onderdelen kapot zijn, niet meer leverbaar etc.
.
Heb daarom zelf ook deze 2 gevonden bij Liebherr (en deze zijn dus zeker in een ander prijs/klasse segment):
https://www.liebherr-home...-koelkasten/irbd-5150-20/
https://www.liebherr-home...rieskasten/sifnd-4155-20/

Daarnaast ben ik in de planner van Ikea en KeukenKastenFabriek geweest, eenzelfde tekening geeft ongeveer (excl apparatuur) ook dezelfde kosten. Bij de laatst genoemnde moet ik nog wel een werkblad(je) van 90x58 weten te regelen, bij 123werkbladen een offerte opgevraagd enkel gaf de verkoper telefonisch daar aan dat dit soort kleine stukken in verhouding vrij prijzig zijn (hij kwam op ~500 euro).
Mogelijkheid zou wel kunnen zijn om =eventueel het al aanwezige blad kunnen (laten) zagen op maat (dus hergebruiken). Hierdoor zijn er geen kosten van het werkblad.

Ik weet niet of dit een schappelijke prijs is voor de kasten - als ik het plankje + spotje niet meeneem (dat vind ik persoonlijk aan de prijs dus zullen we wel weg laten) zou ik op ongeveer 2695 komen voor de kasten, excl vervoer + montage.

Hebben jullie nog ideeën/suggesties die wij mee kunnen nemen ter overweging?

http://specs.tweak.to/5253

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikaX
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 29-07 13:48
Sjowhan schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 10:32:

Ik zie dat je voor multiplex gaat. Een blad halen bij de bouwmarkt? Kunnen ze zelfs op maat zagen.

En een andere plek zoeken voor oud papier. Dat maakt elke keuken slordig.

[ Voor 11% gewijzigd door MikaX op 05-01-2024 11:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:28
MikaX schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 11:01:
[...]

Ik zie dat je voor multiplex gaat. Een blad halen bij de bouwmarkt? Kunnen ze zelfs op maat zagen.
Goed idee.. En dan daarover een goede lak/verf..
En een andere plek zoeken voor oud papier. Dat maakt elke keuken slordig.
Helaas zijn de oud papier containers hier overvol na de feestdagen anders waren die zakken al weg ;) .. Voor oud papier is er inmiddels een betere oplossing, samen met de gft+plastic afval...

http://specs.tweak.to/5253

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SquareOne
Sjowhan schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 10:32:
Al eerder hiet gepost over mijn keuken(tje) (foto in de eerdere post):.
Sjowhan in "Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3"

We zijn inmiddels 2 maanden verder na verhuizing en grotendeels gesettled. Alleen, we missen toch kastruimte in de keuken.
Hierdoor is het (te) rommelig omdat we keukenspullen hebben die toch ergens kwijt moet waardoor we nu zo'n rek van de bouwmarkt gebruiken om de spullen kwijt te moeten.
Daarnaast het blad die we meegenomen hebben vanuit ons appartement en deze hier ook neergezet.

Hierdoor is deze situatie ontstaan:

***members only***

Obv een losse schets die wij gemaakt hebben, ben ik naar onze lokale keukenboer gereden om te kijken wat er mogelijk is. Uitgangspunt vanuit ons was: meer kastruimte,een inbouw koelkast + vriezer, en koffienis voor onze koffie apparaten. Max 270 breed, 58 diep zodat we (ook) nog een eettafel kwijt kunnen.

Plattegrond van de keuken:

***members only***

Een van de verkopers kwam met de volgende tekening:

***members only***

Van LI -> Re: koelkast (inbouw), kast voor oven (wordt dus hergebruikt) + vriezer - servieskast - lage kasten voor een koffienis (zodat we de koffie apparatuur daar kunnen plaatsen)
.
De offerte ziet er zo uit.
Hierover komt nog de BTW.

***members only***

Nu heb ik zelf al research gedaan voor de inbouw koelkast, en die was niet heel goed als ik reviews mag geloven - ook omdat we niet van plan zijn ooit nog te gaan verhuizen, denk ik dat ik liever (meer) geld steek in een kwalitatief goede koelkast/vriezer dan dat ik over 5 jaar weer apparatuur moet kopen omdat onderdelen kapot zijn, niet meer leverbaar etc.
.
Heb daarom zelf ook deze 2 gevonden bij Liebherr (en deze zijn dus zeker in een ander prijs/klasse segment):
https://www.liebherr-home...-koelkasten/irbd-5150-20/
https://www.liebherr-home...rieskasten/sifnd-4155-20/

Daarnaast ben ik in de planner van Ikea en KeukenKastenFabriek geweest, eenzelfde tekening geeft ongeveer (excl apparatuur) ook dezelfde kosten. Bij de laatst genoemnde moet ik nog wel een werkblad(je) van 90x58 weten te regelen, bij 123werkbladen een offerte opgevraagd enkel gaf de verkoper telefonisch daar aan dat dit soort kleine stukken in verhouding vrij prijzig zijn (hij kwam op ~500 euro).
Mogelijkheid zou wel kunnen zijn om =eventueel het al aanwezige blad kunnen (laten) zagen op maat (dus hergebruiken). Hierdoor zijn er geen kosten van het werkblad.

Ik weet niet of dit een schappelijke prijs is voor de kasten - als ik het plankje + spotje niet meeneem (dat vind ik persoonlijk aan de prijs dus zullen we wel weg laten) zou ik op ongeveer 2695 komen voor de kasten, excl vervoer + montage.

Eerste kast die ik invoer is bij Thuiskeukens een stuk duurder - en die onderhandelen niet (of nauwelijks) over de prijs.
https://www.thuiskeukens....-voor-oven-130483117.html

Regelmatig Häcker keukens in het topic voorbij zien komen waar het kastwerk duurder wordt aangeboden dan op thuiskeukens site.
Pagina: 1 ... 437 ... 521 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1