Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinus83
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08-10 15:38
SquareOne schreef op woensdag 27 december 2023 @ 15:55:
[...]

Ik zou voor de hoekopstelling gaan.
Heb je ook ergens lades?
Plaatje in de post even aangepast.
Onder de kookplaat 3x80, of 2x 120 cm lades. Kookplaat van 76 in een blok van 80 is wat krap ben ik bang.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cap
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Cap

Shocked schreef op woensdag 27 december 2023 @ 13:23:
[...]

Ja, dat heb ik gedaan natuurlijk. Maar de offerte duurt een week. Morgen ga ik al langs de keukenboer, volgende week geen vrij meer.
Er zijn meer online aanbieders dan keukenbladenfabriek. Ik heb het even bij Granietshop uitgerekend, zie onderstaande afbeelding.

Loop het zelf nog even na. Het is een simpel optelsommetje van de daar aangegeven stappen. Het lijstje in mijn afbeelding helpt zodat je geen component vergeet. ;)

- Ik heb gekozen voor de daar hoogste prijsgroep K6. Kijk even welke uitvoering Dekton je wilt en pas de prijsgroep aan. Wellicht hebben ze niet alle kleuren staan, dus het kan nog wat afwijken.
- Ik heb gekozen voor levering inclusief spoelbak 50cm RVS vlak ingebouwd (€403), 1 kraangat, kookplaat gat > 56 cm, deze ook vlakinbouw a €305. Kies je voor de goedkopere opbouw optie voor je kookplaat dus zelf even corrigeren.
- Gekozen voor naast de voorzijde van het blad ook 1 zichtzijde afwerken a €39 per zichtzijde.
- Verder heb je nog keuze voor achterwanden / smetplinten, die heb ik even weggelaten.

Totaal met deze hoogste prijsgroep, vlakinbouw spoelbak meegeleverd en vlakinbouw keuze voor kookplaat, zonder smetplinten, inclusief vooraf inmeten, transport en montage: € 3,857

Kies je er nog een achterwand van 60 cm hoog bij dan komt er nog een kleine 2000 euro bij.
Kies je voor smetplinten van 10 cm dan kost dat ruim 300 euro extra.

Hou er rekening mee dat mat meestal duurder is dan gepolijst, en zo kunnen er wel meer kleine dingetjes zijn. Maar het scheelt wel een slok op een borrel denk ik. Mijn inschatting is dus, je betaalt wat teveel. ;)

Maar ga er zelf nog ff mee aan de slag.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fRotfVO4TlAshWcdGsO2WWNOqK8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/8NW74Wzn8VC2CIdpGdpYKrGD.png?f=fotoalbum_large

Edit: ook nog even bij Natuursteenstunter met de online calculatietool gedaan, ook weer incl uitsparingen vlakinbouw en met levering van een spoelbak: € 4474 met vermelding "laat voor de scherpste berekening uw gegevens achter".

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BwAnDpJh7VVA-U0ZGI3kPlRUeKs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/NsN5UFa2OEuT1dmnNOrSTOD4.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 26% gewijzigd door Cap op 27-12-2023 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shocked
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 23:59
Cap schreef op woensdag 27 december 2023 @ 16:36:
[...]

Loop het zelf nog even na. Het is een simpel optelsommetje van de daar aangegeven stappen. Het lijstje in mijn afbeelding helpt zodat je geen component vergeet. ;)

Kies je er nog een achterwand van 60 cm hoog bij dan komt er nog een kleine 2000 euro bij.
Kies je voor smetplinten van 10 cm dan kost dat ruim 300 euro extra.

Hou er rekening mee dat mat meestal duurder is dan gepolijst, en zo kunnen er wel meer kleine dingetjes zijn. Maar het scheelt wel een slok op een borrel denk ik. Mijn inschatting is dus, je betaalt wat teveel. ;)

Maar ga er zelf nog ff mee aan de slag.
Zo, dat geeft me een flinke zet de goede richting op! _/-\o_
Ik heb je voorbeelden ook even nagelopen maar het klopt wel ongeveer. Bedankt ook voor de componenten, stiekem telt dat toch ook op.

De smetplint is ook een hele goede! 10 of 60 cm is een fors verschil in prijs.

Het blad is mat, dus ik zal iets meer moeten betalen. Ik ga er nu wel vanuit dat we teveel betalen aan het bladwerk. Ik ga morgen wat beter bewapend het gesprek in, dat is zeker.
Dit lukt me zo wel. Eens kijken waarmee ze afkomen…. :7

Sony 83A90J - B&O Beosound Stage - Mission 770 (wow!) - Dali Menuet SE - Dali 104 - Marantz Cinema 60, Lyngdorf TDAI-1120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johanvanv
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 07-08-2024
Wij zoeken een stoomoven van siemens:

https://www.veldkampkeuke...mens-hs736g3b1s-stoomoven

Deze is geadviseerd, is dat een goede keuzen of heeft Siemens betere alternatieven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Shocked schreef op woensdag 27 december 2023 @ 19:26:
[...]

Zo, dat geeft me een flinke zet de goede richting op! _/-\o_
Ik heb je voorbeelden ook even nagelopen maar het klopt wel ongeveer. Bedankt ook voor de componenten, stiekem telt dat toch ook op.

De smetplint is ook een hele goede! 10 of 60 cm is een fors verschil in prijs.

Het blad is mat, dus ik zal iets meer moeten betalen. Ik ga er nu wel vanuit dat we teveel betalen aan het bladwerk. Ik ga morgen wat beter bewapend het gesprek in, dat is zeker.
Dit lukt me zo wel. Eens kijken waarmee ze afkomen…. :7
Er zitten ook matte opties bij de verschillende prijsgroepen, zie voor Granietshop bijv het icoontje erbij:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7PfMu7Oom8LN9P7GWT4doZuv_jc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/oDYCqYAAM0AcCvtEccEYL3P3.png?f=fotoalbum_large

Welke kleur had je gekozen bij de keukenboer? Wellicht staat ie er bij Granietshop / Natuursteenstunter gewoon bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08-10 20:20
johanvanv schreef op woensdag 27 december 2023 @ 19:27:

Deze is geadviseerd, is dat een goede keuzen of heeft Siemens betere alternatieven?
Waar woon je, of ben je bereid om een stukje te rijden.. Ga eens langs het experience center in Hoofddorp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinus83
johanvanv schreef op woensdag 27 december 2023 @ 19:27:

Prima keuze. RvS lijst en kunststof greep.
Of de HS736G1B1 (aangeboden voor 1750 bij keukenloods) of HS736G2B1(aangeboden voor 1730 bij Veldkamp)

Er is ook nog een 9xx serie, de zgn studio line.
Bijvoorbeeld de HS936GAB1, prijs ca 1600,-
Deze heeft een brede greep, front greep is van hetzelfde materiaal als de klep. Sierlijkst is donker geborstelde RvS look.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dNBpOlDRVH1KidrR2eeSVMb9Y7k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9Cs0t4KIPFwt8UUwRdz5935d.jpg?f=fotoalbum_large

Kijk ook eens naar de Bosch 8 serie, prijs nagenoeg gelijk aan Siemens.

[ Voor 4% gewijzigd door martinus83 op 27-12-2023 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wberkel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-07 22:09
Willen jullie nog eens een keer meekijken?
Dit is het idee:
Members only: tekening
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Links 3 hoge kasten, rechts onder het werkblad laden. Op de vaatwasser een onderbroken front wat er uitziet als laden.
En een overstekend blad voor barretje.

Er zijn 'adviseurs' die zeggen koken en spoelen om te draaien, maar dat lijkt ons minder handig vanwege de ruimte links. Bovendien is het niet zo gezellig om in de hoek te koken en bij de bar te lopen knoeien met water en evt. vuile vaat. Wat is jullie mening?
En in de kastenwand links: waar zouden jullie de koelkast zetten? Rechts of links?

We hebben qua apparatuur op het oog:
Een miele combi-stoom op water aan- en afvoer: DGC 7665 HC Pro
Een Siemens vaatwasser: SX97T800CE
En siemens koelkast: KI81RSDD0
Werkblad: Dekton Soke

Wat denken jullie van de prijs?
Members only: prijs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21:13
wberkel schreef op woensdag 27 december 2023 @ 20:13:
Dit is het idee:

***members only***

Links 3 hoge kasten, rechts onder het werkblad laden. Op de vaatwasser een onderbroken front wat er uitziet als laden.

Er zijn 'adviseurs' die zeggen koken en spoelen om te draaien, maar dat lijkt ons minder handig vanwege de ruimte links. Bovendien is het niet zo gezellig om in de hoek te koken en bij de bar te lopen knoeien met water en evt. vuile vaat. Wat is jullie mening?
En in de kastenwand links: waar zouden jullie de koelkast zetten? Rechts of links?

***members only***
Wij hebben bijna deze opstelling gehad en zou het koken en spoelen precies zo laten zoals je hebt staan.
In de hoekkast bij het koken hadden wij een le Mans Plateau voor de pannen. Prijzig maar beviel erg goed.
De koelkast zou ik het dichtst bij je woonkamer doen in de kastenwand. Die gebruik je toch veel, beviel ons ook goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinus83
wberkel schreef op woensdag 27 december 2023 @ 20:13:
Dit is het idee:

***members only***

***members only***
Exact zelfde indeling als vorige x zie ik.
Dure oven van 2500-3k tikt wel aan natuurlijk, net als de dure vaatwasser. Zeolith dacht ik ook te moeten hebben maar schijnt erg tegen te vallen dus lees dat eens na.

20k klinkt desondanks niet heel goedkoop, met 3 hoogbouw en 4 laag waarvan 2x800

Koelkast zou ik links doen. Heb je vaker nodig dan je oven. Spoelbak lijkt me prima daar. Snap je punt al is koken naast een bar ook verre van ideaal.

Maar, ik stel me een huiswerk maken tiener voor die dan naast een hete pan zit.. in ons geval

Zou de kast onder de bar doortrekken. Vind het er zo niet mooi uitzien, die overhang kun je toch opvullen? Bar 1800 breed maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21:13
martinus83 schreef op woensdag 27 december 2023 @ 20:25:
[...]

Dure oven van 2500-3k tikt wel aan natuurlijk, net als de dure vaatwasser. Zeolith dacht ik ook te moeten hebben maar schijnt erg tegen te vallen dus lees dat eens na.

20k klinkt desondanks niet heel goedkoop, met 3 hoogbouw en 4 laag waarvan 2x800

Koelkast zou ik links doen. Heb je vaker nodig dan je oven. Spoelbak lijkt me prima daar. Snap je punt al is koken naast een bar ook verre van ideaal.

Maar, ik stel me een huiswerk maken tiener voor die dan naast een hete pan zit.. in ons geval

Zou de kast onder de bar doortrekken. Vind het er zo niet mooi uitzien, die overhang kun je toch opvullen? Bar 1800 breed maken.
Wij hadden idd de bar ook gewoon dicht. 2 deurtjes van 60 naast elkaar.

Het blad van het schiereiland hadden we 90 diep, nul last van dat je te dichtbij de kookplaat zou zitten als je er aan zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinus83
Nuevocasa schreef op woensdag 27 december 2023 @ 20:51:
[...]

Het blad van het schiereiland hadden we 90 diep, nul last van dat je te dichtbij de kookplaat zou zitten als je er aan zit.
90(+) cm is ook best ver weg. Anders dan je kookplaat in de bar zelf natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wberkel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-07 22:09
Nuevocasa schreef op woensdag 27 december 2023 @ 20:51:
[...]

Het idee bij ons was (we zijn met 4) dat er iemand op de kopse kant kan zitten i.pv. allemaal op een rijtje.

Members only: bar

Behalve dat de technische haalbaarheid een uitdaging leek (afhankelijk leverancier) vinden wij het wel charmant. Jullie zouden zorgen dat de kast tot helemaal de linkerkant van de bar doorloopt? (links zoals gezien op deze screenshot)

20k nog veel? Moeten de kasten dan nog goedkoper kunnen? Messt kanshebbende offerte die we hebben is voor Rotpunkt. We hebben wel veel laden.

Edit: Bar is 95 diep, dus nog wel afstand tot koken inderdaad.

[ Voor 4% gewijzigd door wberkel op 27-12-2023 21:02 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinus83
wberkel schreef op woensdag 27 december 2023 @ 21:00:
[...]

Het idee bij ons was (we zijn met 4) dat er iemand op de kopse kant kan zitten i.pv. allemaal op een rijtje.

***members only***

Behalve dat de technische haalbaarheid een uitdaging leek (afhankelijk leverancier) vinden wij het wel charmant. Jullie zouden zorgen dat de kast tot helemaal de linkerkant van de bar doorloopt? (links zoals gezien op deze screenshot)

20k nog veel? Moeten de kasten dan nog goedkoper kunnen? Messt kanshebbende offerte die we hebben is voor Rotpunkt. We hebben wel veel laden.

Edit: Bar is 95 diep, dus nog wel afstand tot koken inderdaad.
Snap hem hoor, van de bar. voor 4 prima idee.
Wij hebben nu een eettafel van 180, even geprobeer maar 4 naast elkaar is wel heel knus.

Dit is ook rotpunkt (al eerder gepost), offerte is 20040 euro.. Voor zover je kan vergelijken. Als je complete offerte wil PM me maar even.
Combi oven, 2x 178 cm koeler, pura, quooker combi.. 40 mm blad
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3G0cR1i30Fl6ssDJ_GVFvdwMydY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/pKxq9e7AXBuzwa22r8xmmEPA.jpg?f=user_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• praliwi
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08-10 18:36
[...]

N=1, wij hebben ook een Siemens vaatwasser met zeolith en dat bevalt erg goed. I.t.t. onze vorige vaatwasser zonder, hoeven we nu met zeolith eigenlijk amper de theedoek nog erbij te houden, hoe vol de vaatwasser ook zit.

• martinus83
praliwi schreef op donderdag 28 december 2023 @ 08:06:
[...]

N=1, wij hebben ook een Siemens vaatwasser met zeolith en dat bevalt erg goed. I.t.t. onze vorige vaatwasser zonder, hoeven we nu met zeolith eigenlijk amper de theedoek nog erbij te houden, hoe vol de vaatwasser ook zit.
N=1, dat moest ik even googlen :o
Ik heb veel gebruikers met andere ervaringen gelezen.
Bob-B190 schreef op zondag 26 januari 2020 @ 21:05:
Ik baalde altijd van de natte plastic bakjes en borden van de kinderen dus toen de vaatwasser kapot ging ben ik meteen voor zeoliet gegaan, kost iets meer maar ja. Nu baal ik nog steeds van de natte bordjes en bakjes...
PhilipsFan schreef op zondag 26 januari 2020 @ 23:27:
Ik heb al een jaartje of wat een Bosch vaatwasser met zeolietdroging. Volgens mij is zeoliet bedoeld om het drogen energiezuiniger te maken, niet om beter te drogen. Mijn vaatwasser droogt net zo goed als een normale, plastic e.d. worden nog steeds niet droog. Maar hij gebruikt wel minder energie.

Pro tip: die uitlaat van het zeoliet wordt erg heet. Bij mij zit ie rechts achterin, het is aan te bevelen om in die hoek nooit kunststof voorwerpen te plaatsen, want die kunnen vervormen of smelten.
basjuhh schreef op zondag 2 februari 2020 @ 13:13:
Heb een siemens model met zeoliet. Ik heb gemerkt dat het droogproces iets anders werkt dan normale vaatwassers. Zodra de vaatwasser klaar is, zet ik hem uit, maar laat de vaat en de deur dicht voor ongeveer een uur, daarna open ik de vaatwasser en trek de rekken er uit en laat dit ook ongeveer een uit of wat staan. Hierna is alles netjes droog.
Dit laatste is bij onze oude 2004 vaatwasser ook zo.

Ahv bovenstaande ben ik niet overtuigd, naast het feit dat zeolith vaatwassers veel vaker storing hebben dan reguliere.

• praliwi
martinus83 schreef op donderdag 28 december 2023 @ 08:25:
[...]

[...]

[...]

[...]

Ahv bovenstaande ben ik niet overtuigd, naast het feit dat zeolith vaatwassers veel vaker storing hebben dan reguliere.
Misschien dat ze tegenwoordig beter zijn dan?

• martinus83
praliwi schreef op donderdag 28 december 2023 @ 08:29:
[...]

Misschien dat ze tegenwoordig beter zijn dan?
Ja, misschien, dat weten we over een paar jaar. Levensduur van deze apparaten a ca 1300 euro lijkt 5 jaar te zijn ..

• praliwi
martinus83 schreef op donderdag 28 december 2023 @ 08:39:
[...]

Ja, misschien, dat weten we over een paar jaar. Levensduur van deze apparaten a ca 1300 euro lijkt 5 jaar te zijn ..
Hoe kom je daar precies bij? 870 heb ik ervoor betaald trouwens.

[ Voor 6% gewijzigd door praliwi op 28-12-2023 08:57 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tweak_ers
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 03:04
Zeolith dacht ik ook te moeten hebben maar schijnt erg tegen te vallen dus lees dat eens na.
Wij hebben nu sinds 4 weken een Siemens vaatwasser met Zeolith en merken wel duidelijk verschil.

Vroeger waren de bovenkanten van kopjes en schaaltjes gewoon nat en had je een theedoek nodig voordat je ze in de kast zette.

Om over Tupperware en plastic bekers voor kinderen nog maar te zwijgen. Dat was altijd kleddernat.

Tegenwoordig komt het het allemaal droog uit de vaatwasser. Heel af en toe op sommige plekken nog een beetje vochtig, maar ik moet nog uitzoeken of het programma wat ik kies invloed heeft. Aangezien het meestal gewoon kurkdroog is allemaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 23:45
martinus83 schreef op donderdag 28 december 2023 @ 08:39:
Hoe kom je bij deze claims? Cognitieve dissonantie? Bevestiging zoeken voor je (vooringenomen) mening? Of zijn hier daadwerkelijk statistieken van? Wellicht BSH groep gecontacteerd?
Ik ben er wel nieuwsgierig naar eigenlijk :)

• martinus83
remzor schreef op donderdag 28 december 2023 @ 09:32:
[...]

[...]

Hoe kom je bij deze claims? Cognitieve dissonantie? Bevestiging zoeken voor je (vooringenomen) mening? Of zijn hier daadwerkelijk statistieken van? Wellicht BSH groep gecontacteerd?
Ik ben er wel nieuwsgierig naar eigenlijk :)
Ja hoor, uit gedegen onderzoekservaringen van een BSH monteur is gebleken dat Zeolith machines aanzienlijk vaker stuk gaan dan niet Zeolith machines.

Nee ja, wat denk je, ik google ook maar naar ervaringen :+
https://www.vaatwasser.nl/forum/2515-zeolith/

Vooringenomen, nou nou, wat maakt mij het uit, ik kijk ook alleen maar naar de beste machine voor het geld, puur uit eigenbelang. Meer fratsen is meer kans op stukken, dat is gewoon een feit :-)

• Blurk62
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23:38
[...]

[...]
[...]
[...]

Hier dan N=2 ;)
Water dat in een holle bodem van een glas staat zal ook met zeoliet niet op magische wijze verdwijnen, voor de rest komt alles er droog uit, ook plastic.
Over storingsgevoeligheid kan ik nog niets zeggen want we hebben onze zeoliet vaatwasser pas 9 jaar. De vorige, ook niet de goedkoopste maar zonder zeoliet, was na 11 jaar versleten.
Over 1,5 jaar verhuizen we 8)

• martinus83
Blurk62 schreef op donderdag 28 december 2023 @ 11:54:
[...]

Hier dan N=2 ;)
Water dat in een holle bodem van een glas staat zal ook met zeoliet niet op magische wijze verdwijnen, voor de rest komt alles er droog uit, ook plastic.
Over storingsgevoeligheid kan ik nog niets zeggen want we hebben onze zeoliet vaatwasser pas 9 jaar. De vorige, ook niet de goedkoopste maar zonder zeoliet, was na 11 jaar versleten.
Over 1,5 jaar verhuizen we 8)
Goeie info, thanks. Onze Bosch budget wasser van 2006, gaat voorals nog prima, bijna dan..
Op wat plekken roest door loskomende coating in de rekken, 3 weken geleden printplaatje door moeten solderen ivm verbrand contact. Tijdbommetje maar hij doet het verder nog prima.

Hoop at een vaatwasser van pak em beek 1000 euro toch wel 15 jaar meegaat zonder problemen.
Over zeolith, (ik weet er wordt meer nega dan positief gepost) lees je veel na 5 jaar stuk verhalen.

Maar fijn dat er her en der N=1 of 2 verhalen verschijnen, t zijn er nog wel weinig >:)

• Blurk62
martinus83 schreef op donderdag 28 december 2023 @ 11:52:
[...]

Ja hoor, uit gedegen onderzoekservaringen van een BSH monteur is gebleken dat Zeolith machines aanzienlijk vaker stuk gaan dan niet Zeolith machines.

Vooringenomen, nou nou, wat maakt mij het uit, ik kijk ook alleen maar naar de beste machine voor het geld, puur uit eigenbelang. Meer fratsen is meer kans op stukken, dat is gewoon een feit :-)
In die link staat: "Het gebruik van B-merk vaatwastabletten in combinatie met een vaatwasser met een Zeolith droogsysteem is funest voor dit Zeolith-systeem. Met name de Lidl en Aldi vaatwastabletten zijn zodanig agressief en/of produceren zoveel/teveel schuim dat ze dit systeem aantasten waardoor dit defect gaat."
Je gooit toch ook geen frituurvet in je benzinetank?
Zeoliet is niets bijzonders, gewoon een soort klei dat veel vocht opneemt. Wordt ook in kattenbakvulling gebruikt.
Ik ben met het overigens wel met je laatste zin eens. Van de tig wasprogramma's op een dure fratsenvaatwasser gebruik je er uiteindelijk meestal maar 1.

[ Voor 6% gewijzigd door Blurk62 op 28-12-2023 12:10 ]

• martinus83
Blurk62 schreef op donderdag 28 december 2023 @ 12:06:
[...]

In die link staat: "Het gebruik van B-merk vaatwastabletten in combinatie met een vaatwasser met een Zeolith droogsysteem is funest voor dit Zeolith-systeem. Met name de Lidl en Aldi vaatwastabletten zijn zodanig agressief en/of produceren zoveel/teveel schuim dat ze dit systeem aantasten waardoor dit defect gaat."
Je gooit toch ook geen frituurvet in je benzinetank?
Zeoliet is niets bijzonders, gewoon een soort klei dat veel vocht opneemt. Wordt ook in kattenbakvulling gebruikt.
Ik ben met het overigens wel met je laatste zin eens. Van de tig wasprogramma's op een dure fratsenvaatwasser gebruik je er uiteindelijk meestal maar 1.
Zit ook in mondwater, schijnbaar, dusja. Frituurvet wordt niet verkocht als brandstof he, beetje kort door de bocht lidl tabletten daarmee in 1 hok te stoppen. Al snap ik je punt, soort van..

Je weet het niet, geen fratsen, dat scheelt.

[ Voor 3% gewijzigd door martinus83 op 28-12-2023 12:13 ]

• martinus83
praliwi schreef op donderdag 28 december 2023 @ 08:56:
[...]

Hoe kom je daar precies bij? 870 heb ik ervoor betaald trouwens.
Welke? Siemens zeolith voor dat geldt is netjes. Al 'moet' ik toch gewoon de kvik prijs betalen van 1309.

• praliwi
martinus83 schreef op donderdag 28 december 2023 @ 12:13:
[...]

Welke? Siemens zeolith voor dat geldt is netjes. Al 'moet' ik toch gewoon de kvik prijs betalen van 1309.
Als ik google vind ik nu bijv. deze:
https://www.handelbijvana...geintegreerde-vaatwasser/

Overigens, inderdaad hoe minder fratsen hoe minder er stuk kan gaan. Maar daar kan je heel ver in gaan in je afwegingen, waar is de grens :P

[ Voor 16% gewijzigd door praliwi op 28-12-2023 12:17 ]

• martinus83
praliwi schreef op donderdag 28 december 2023 @ 12:14:
[...]

Als ik google vind ik nu bijv. deze:
https://www.handelbijvana...geintegreerde-vaatwasser/

Overigens, inderdaad hoe minder fratsen hoe minder er stuk kan gaan. Maar daar kan je heel ver in gaan in je afwegingen, waar is de grens :P
True, goeie prijs inderaad. Oud type natuurlijk maar wel een verschil.
Kan bij Kvik ook de quooker afnemen met een korting (niet zo scherp als elders helaas).. dus nog even goed vergelijken wat er in de keuken moet komen.
Dank voor je info!

• schalk84
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 15-09 17:50
Wij zouden ook nog wel wat feedback op onze keuken willen van de kenners hier.

Ik ben bij verschillende zaken binnengelopen; o.a kvik, ikea, brugman, nuva en kuchen boulevard.
We weten vrij goed wat we willen. Het is een parallel keuken met aan 1 zijde een kastenwand (208cm hoog) van 3x60cm plus een onderkast van 80cm (koffienis). Aan de andere zijde dan een werkblad van 323cm en 2x een onderkast van 100cm, 1x 60cm en 1x het front voor de vaatwasser. Op de frontjes komen rvs opleggrepen.

Bij nuva zijn we het verst gekomen, wellicht omdat we al bij andere zaken waren geweest. Het contact bij alle zaken was overigens prettig tot nu toe.
De prijs (13.8k) is goed genoeg om met nuva in gesprek te blijven maar nog niet binnen beoogd budget In de prijs zaten ook netjes alle losse plankjes en achterwandje voor de koffienis die in het 3d ontwerp stonden.
Van de andere zaken moeten we de offertes nog krijgen maar een schatting was bijv 20k.
Ik vind onderhandelen niet erg maar als een zaak zo hoog inzet dat ik er 50% af moet praten dan haak ik wel af. Kvik leek qua prijs standaard hoger te liggen dan andere zaken maar ik weet niet of de kwaliteit dit rechtvaardigt?

We hebben van nuva een aanbod voor motivo concept130 frontjes, metro line r platina lades, greeplijsten van geborsteld rvs en siemens iq500 en iq300 apparatuur.

Nuva heeft de lijnen Yline, Pronorm, Motivo en Systemat. Waar zit hem tussen deze verschillen in qua afwerking/kwaliteit? Ik kan alleen maar commerciele verhalen erover vinden maar geen technische. Ik weet alleen dat je bij systemat ook de corpus kleuren kan aanpassen. Iets wat ik zelf wel mooi vind om te contrasteren met de frontjes. En ja ik ga de verkoper deze vragen ook voorleggen maar het is goed om wat voorkennis te hebben om niet om de tuin geleid te worden..

Wat vinden jullie van de apparatuur en de prijzen? Over de prijzen van de meubels is nuva niet transparant maar wel bij de apparatuur. Misschien omdat ze liever hier wat korting opgeven? Op internet is elk apparaat ongeveer precies 100e goedkoper. We willen vooral degelijke apparatuur en hoeven niet heel veel toeters en bellen dus als er een simpeler model is dan is dat het overwegen waard.
Apparatuur (alles siemens):
vaatwasser - eigen
inductiekookplaat iq300 (EH677HFC1E) - 699e
wandschouwkap iq100 (LC94BBC51) - 372e
koelkast IQ300 (KI41RSFE0) - 737e
vrieskast IQ500 (GI41NACE0) - 999e
oven IQ500 (HB457G0B0) - 768e
combi oven IQ500 - 959e
kraan rvs - 219e
spoelbak rvs 189

Blad:
composiet 20mm (satijn moet nog vragen voor gepolijst ivm vlekken)
1x 260cm en 1x63cm = 1840e

alle feedback welkom!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09-10 15:40
martinus83 schreef op donderdag 28 december 2023 @ 11:58:
[...]

Goeie info, thanks. Onze Bosch budget wasser van 2006, gaat voorals nog prima, bijna dan..
Op wat plekken roest door loskomende coating in de rekken, 3 weken geleden printplaatje door moeten solderen ivm verbrand contact. Tijdbommetje maar hij doet het verder nog prima.

Hoop at een vaatwasser van pak em beek 1000 euro toch wel 15 jaar meegaat zonder problemen.
Over zeolith, (ik weet er wordt meer nega dan positief gepost) lees je veel na 5 jaar stuk verhalen.

Maar fijn dat er her en der N=1 of 2 verhalen verschijnen, t zijn er nog wel weinig >:)
Mijn Bosch Supersilent van ruim 1000 euro (met zeoliet) draait al 12 jaar zonder een enkel probleem. Alleen af en toe het filter schoonmaken en het reservoir met zout bijvullen, dat is het enige wat ik eraan heb hoeven doen.

Het is wel zo dat hij nu wat ouder begint te worden. De afvoerpomp maakt aanzienlijk meer lawaai dan eerst (maar hij functioneert nog wel prima) en de korven beginnen wat te degraderen. Maar de vaat komt er nog steeds schoon en droog uit. Ik zou zo weer een nieuwe kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remzor
martinus83 schreef op donderdag 28 december 2023 @ 11:52:

Ik stelde die vragen, niet omdat ik zei dat je het daarom deed, maar omdat ik benieuwd was naar je motivatie achter de ‘claims’. Ik heb ook Zeolith en zou het zo weer nemen. Niets mis mee. Zeolith an sich lijkt me ook niet iets dat ‘kapot’ kan gaan, het neemt gewoon gemakkelijk vocht op. Je kunt ook voldoende positieve ervaringen lezen in dit keukentopic of alle voorgaande edities ervan.

Mijn punt is dus dat als je ergens op Googled, je mening/vermoeden/standpunt ALTIJD bevestigd kan worden. Je hebt al snel kanker, rode auto’s zijn lelijk en Zeolith is kut.
Maar als je zoekt op ‘vaatwasser stuk’ (dus zonder Zeolith) vind je denk ik genoeg verhalen over vaatwassers die snel stuk zijn gegaan.

Het staat los van Zeolith denk ik. Maak je eigen afweging hierin. Jammer dat je blijkbaar al vast zit aan Kvik met veel te hoge prijzen voor apparatuur. Nu ze je handtekening hebben kunnen ze vragen wat ze willen. Dan snap ik dat je bevestiging zou kunnen zoeken voor de dure apparatuur die ‘kut’ of ‘overbodig’ zou zijn; dat geeft dan immers toch een fijn gevoel. Dat zou ik wel hebben denk ik ;)

Overigens zou ik me ook niet blind staren op Zeolith hoor. Er zijn denk ik belangrijkere functies, maar voor mij werkt het drogen wel net iets beter dan de vaatwassers hiervoor zonder Zeolith. Over de levensduur kan ik zelf nog niets zeggen want heb hem pas een jaar of twee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daniel!
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 17-06-2024
remzor schreef op donderdag 28 december 2023 @ 19:14:
[...]

Ik stelde die vragen, niet omdat ik zei dat je het daarom deed, maar omdat ik benieuwd was naar je motivatie achter de ‘claims’. Ik heb ook Zeolith en zou het zo weer nemen. Niets mis mee. Zeolith an sich lijkt me ook niet iets dat ‘kapot’ kan gaan, het neemt gewoon gemakkelijk vocht op. Je kunt ook voldoende positieve ervaringen lezen in dit keukentopic of alle voorgaande edities ervan.

Mijn punt is dus dat als je ergens op Googled, je mening/vermoeden/standpunt ALTIJD bevestigd kan worden. Je hebt al snel kanker, rode auto’s zijn lelijk en Zeolith is kut.
Maar als je zoekt op ‘vaatwasser stuk’ (dus zonder Zeolith) vind je denk ik genoeg verhalen over vaatwassers die snel stuk zijn gegaan.

Het staat los van Zeolith denk ik. Maak je eigen afweging hierin. Jammer dat je blijkbaar al vast zit aan Kvik met veel te hoge prijzen voor apparatuur. Nu ze je handtekening hebben kunnen ze vragen wat ze willen. Dan snap ik dat je bevestiging zou kunnen zoeken voor de dure apparatuur die ‘kut’ of ‘overbodig’ zou zijn; dat geeft dan immers toch een fijn gevoel. Dat zou ik wel hebben denk ik ;)

Overigens zou ik me ook niet blind staren op Zeolith hoor. Er zijn denk ik belangrijkere functies, maar voor mij werkt het droger wel net iets beter dan de vaatwassers hiervoor zonder Zeolith. Over de levensduur kan ik zelf nog niets zeggen want heb hem pas een jaar of twee.
En dan hier, mijn eerste Tweakers comment.

Welke andere functies zijn er dan belangrijker op een vaatwasser? (Naast een bestek la)

Ben bezig met keuken uitzoeken... Wat een scam.
Na jaren vaatwasser loos weet ik niet zo goed wat ik zoek.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• martinus83
Daniel! schreef op donderdag 28 december 2023 @ 21:46:
[...]

Welke andere functies zijn er dan belangrijker op een vaatwasser? (Naast een bestek la)

Ik sluit alle vaatwasser met besteklade uit. Korf zet ik op het aanrecht en leg alles zo in de lade. Dat is dus een persoonlijke keuze.

Belangrijk, XXL of normaal? Varioscharnier of normaal? Je hebt met RVS of kunsstof bodem. Geluid, 3 db is verdubbeling van het geluid.
Startuitstel maar dat hebben ze zon beetje allemaal (kom je smorgens beneden, shit vaatwasser vergeten aan te zetten).

Al die wasprogrammas, ik gebruik er maar 2, lage, en echt hoge tempratuur dus geef daar niks om.
Verlichting is een keuze, ik zie daar de waarde niet van in.
Extra spoelzones (bosch siemens hebben van die extra water verdelers die je aan kunt zetten, mijn inziens kan dat alleen maar kapot, maar wie weet is dat handig om een oven schaal echt schoon te krijgen?

Tijdsindicatie? mocht je perse savonds je vaatwasser nog uit willen ruimen? ...

• saikol
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22:43
Vandaag na het weken rondneuzen hier in het topic langs een drietal zaken geweest voor een nieuwe keuken. Bij 2 zaken een tekening laten maken en uiteindelijk bij een een offerte per mail nagestuurd gekregen. Indelingen waar de verkopers mee kwamen als voorstel zijn nagenoeg gelijk. Bij thuiskomst gelijk online wat nageplozen en zie een behoorlijk gat tussen de offerte en de ‘bruto prijs’ via de bekende dozenschuivers

Members only:

• remzor
[...]

Welkom op het forum. Zoals @martinus83 ook aangeeft: het is allemaal persoonlijk. Wat vind je wel/niet fijn, waar hecht je waarde aan. Bij mij is het vaak zo dat wanneer ik het niet heb en niet gewend ben ik het niet mis (logisch denk ik). Maar zodra je bepaalde functies gewend bent wil je die ook terug in een volgende ;)

Mijn vrouw wilde alleen ‘Timelight’ projectie op de vloer. Ik wilde dan graag ook wel de Home Connect functie; ik kan in de app nu zien hoe lang die nog moet, ik kan extra snel aanklikken tijdens het programma, ik krijg een push melding als ie klaar is, een melding bij glansspoel bijvullen/machine reinigen, enz.
Bij XL kasten kies je ook een XL vaatwasser = meer ruimte. Ik wilde graag een besteklade = meer ruime onderin want geen korf.
Ik wilde graag (relatief) zuinig en stil. En Zeolith droogfunctie. En mijn type besteklade ook apart bijbesteld. Qua programma’s gebruiken we veel start uitstel met Eco en Auto (normaal programma). Ik gebruik ook wel eens het snelle programma (met kerst nog :P) en de functie VarioSpeed om een programma te versnellen. Ook machine reiniging gebruik ik.

Maar nogmaals: zoveel mensen, zoveel wensen…

@saikol Je hebt geen bovenkasten maar kiest wel voor zo’n lelijke afzuigkap. Ik vind dat afbreuk doen aan de keuken. Het zal vast smaak zijn maar waarom zou je niet voor downdraft gaan? Of zuig je via een kanaal op die hoogte af naar buiten?

[ Voor 7% gewijzigd door remzor op 28-12-2023 22:23 ]

• saikol
remzor schreef op donderdag 28 december 2023 @ 22:16:
[...]
@saikol Je hebt geen bovenkasten maar kiest wel voor zo’n lelijke afzuigkap. Ik vind dat afbreuk doen aan de keuken. Het zal vast smaak zijn maar waarom zou je niet voor downdraft gaan? Of zuig je via een kanaal op die hoogte af naar buiten?
Klopt, de kap is een bewuste keuze. Wij houden van een wat robuustere look en vinden daar een kap juist bij passen. Ook zit er een gat voor de afzuiging (verkeerd aangesloten op de MV maargoed) met downdraft zouden we een dieper blad moeten hebben wat op zich niet het probleem zou zijn met de afmetingen, maar zouden wel weer dat gat moeten wegwerken en een wat kalere muur ervoor terugkrijgen. We willen hoe dan ook van oud hout een plank maken aan de muur en deze blind bevestigen. Wellicht kunnen we daar wat mee spelen.

De kookplaat is dus sowieso nog een beetje een openstaand puntje. Qua kosten scheelt dat ook niet heel veel aangezien de combi van kap en plaat zowat gelijk is in prijs. Alleen vervalt dan de optie van een binnenlade bovenin de kast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melvinvossen
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 16-04 18:01
Goedemorgen,

Voor onze nieuwe woning willen wij een andere keuken laten installeren. We komen er alleen niet helemaal uit wat nou de meest efficiënte indeling is.

Via Toplijn hebben we onderstaande laten maken:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2IKF4EBWbHFsI5VkP7h1AN4VFzk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lWUg2wV0xzJG5VsSzcCgfm2C.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Fj3qdzSwQhgMSVavnY4khL8rFjw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/I0eeLf57Uwnb8o1LF4ZQVnFi.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C3PWjRksW9pDt8xb-nE-nRCMDJs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jZHgqEyx1g8dDGAak6n9b5GO.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MlgYlpzYf9gyNetEYdRK6fySByo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qVGaYKNbQNry21HyLoljvPBd.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hpQ1i0ZV4qrfN_oPl_5EwsMwDF4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/xyhb1WQh1tbJYuQ3LNiy9nu8.png?f=fotoalbum_large

Nou zijn we toch gaan twijfelen en hebben we zelf wat geklust met de Nolte keukenplanner:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yWPoEgeHAHeGxBAOP_fJBe0JyPQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OYmEUs6rPWHc91E5c06VZCry.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/imE88knp59wmaKga8POQlgfZH0o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RlLCctanEjGoniUKo7Eu5jNg.jpg?f=fotoalbum_large

Het idee hier is om de kookplaat boven de brede ladekast te doen.

Nou ben ik me ervan bewust dat alles smaakgebonden is. Maar ik ben puur benieuwd naar jullie expertise over de efficiëntie van bovenstaande indelingen.

Ik hoor het graag!

Dank,
Femke en Melvin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schalk84
[...]

een uitstelstand, 1 snel programma, 1 extra heet programma en een eco programma is het enige wat wij gebruiken van de 20 opties ofzo. Dat ie stil is vind ik verder belangrijk.
Verder is volledig staal van binnen kwalitatief wat beter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Nu online
Melvinvossen schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 09:43:

Nou zijn we toch gaan twijfelen en hebben we zelf wat geklust met de Nolte keukenplanner:
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Afhankelijk hoe de keuken ligt ten opzichte van de rest van de woning, zou ik ook rekening houden met lichtinval. Door de hoge kasten links of rechts naast de doorloop te zetten, beperk je de lichtinval naar de kamer en maak je de entree naar de keuken smal. Je zou een gespiegelde variant op jullie ontwerp kunnen doen door de hoge kasten naast het raam te zetten en de lage kasten onder de ramen en langs de andere muren. Zo blokkeren de hoge kasten geen zichtlijnen en dat maakt je keuken optisch groter. Als ik uitga van tekening optie 1, lijkt dat net te passen. Zie onder een voorbeeld (is een indicatie, ik heb geen rekening gehouden met passtukken etc). Ik zou wel bovenkasten/wandplanken boven de spoelbak overwegen om wat meer bergruimte te hebben. Mocht je een quooker overwegen, dan kan die in de linkerhoek worden geplaatst (met verlengde aansluiting).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I2u2e6W_lbJv0aVqhWmv7rysTIc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/067lU17SC4JhyaFvi5CUFpoL.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 22% gewijzigd door Toke_gt op 29-12-2023 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

martinus83 schreef op donderdag 28 december 2023 @ 22:02:
[...]

Ik sluit alle vaatwasser met besteklade uit. Korf zet ik op het aanrecht en leg alles zo in de lade. Dat is dus een persoonlijke keuze.

Belangrijk, XXL of normaal? Varioscharnier of normaal? Je hebt met RVS of kunsstof bodem. Geluid, 3 db is verdubbeling van het geluid.
Startuitstel maar dat hebben ze zon beetje allemaal (kom je smorgens beneden, shit vaatwasser vergeten aan te zetten).

Al die wasprogrammas, ik gebruik er maar 2, lage, en echt hoge tempratuur dus geef daar niks om.
Verlichting is een keuze, ik zie daar de waarde niet van in.
Extra spoelzones (bosch siemens hebben van die extra water verdelers die je aan kunt zetten, mijn inziens kan dat alleen maar kapot, maar wie weet is dat handig om een oven schaal echt schoon te krijgen?

Tijdsindicatie? mocht je perse savonds je vaatwasser nog uit willen ruimen? ...
Goede opsomming, nog een puntje wat iemand iets uit kan maken: energielabel. Bij de goedkoopste machines gaat het om c.a. 1 kWh per wasbeurt, bij de duurste om c.a. 0.5 kWh.

Programma's hier ook niet belangrijk. Wij gebruiken echt altijd het standaard "eco" programma, nooit het hete programma of extra korte programma, glasprogramma etc. Alles wordt eigenlijk altijd wel schoon, ook de ovenschalen. Tenzij user error (lees: teveel stapelen :P).

Dus voor ons: ruimte (XXL), handige en stevige roosters met stevige coating (na X jaar begint de coating op sommige plekken los te komen), zo min mogelijk geluid en zo min mogelijk energieverbruik en niet te vergeten... hij moet gewoon goed wassen. Bij de BSH machines die ik de afgelopen 23 jaar gebruikt heb nooit klachten gehad over dat laatste, maar ook die ene Beko deed het gewoon ok. Nog een puntje is natuurlijk betrouwbaar zijn, zijn werk blijven doen bij normaal gebruik en onderhoud.

De rest is opsmuk, niet echt belangrijk. :)

[ Voor 26% gewijzigd door Cap op 29-12-2023 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwiSteD1
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:16
Toke_gt schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 10:35:
[...]

Afhankelijk hoe de keuken ligt ten opzichte van de rest van de woning, zou ik ook rekening houden met lichtinval. Door de hoge kasten links of rechts naast de doorloop te zetten, beperk je de lichtinval naar de kamer en maak je de entree naar de keuken smal. Je zou een gespiegelde variant op jullie ontwerp kunnen doen door de hoge kasten naast het raam te zetten en de lage kasten onder de ramen en langs de andere muren. Zo blokkeren de hoge kasten geen zichtlijnen en dat maakt je keuken optisch groter. Als ik uitga van tekening optie 1, lijkt dat net te passen. Zie onder een voorbeeld (is een indicatie, ik heb geen rekening gehouden met passtukken etc). Ik zou wel bovenkasten/wandplanken boven de spoelbak overwegen om wat meer bergruimte te hebben. Mocht je een quooker overwegen, dan kan die in de linkerhoek worden geplaatst (met verlengde aansluiting).
[Afbeelding]
Deze opstelling is inderdaad een stuk beter, het is al een "hokje" en met een hoge kast bij de ingang maak je het wel extreem hokkerig. Persoonlijk vind ik bovenkastjes niet mooi, maar wel practisch natuurlijk. De kookplaat zou ik nog wat naar rechts schuiven om links wat meer werkruimte te creëren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-10 19:37
Grrrr, keuken zou 4 januari geleverd worden (keukensale.com). Kreeg ik een mailtje van de transporteur: ja we komen 2 januari, graag bevestigen. Ik terugmailen joh jullie zouden 4 jan komen. Krijg ik belletje van keukenzaak: ja is de 2e niet goed dan? Nou: nee dan zijn ze bezig met plafond/muren dan staat het in de weg, "o, o ja wij kunnen de planning niet inzien ik laat de transporteur bellen". Belt die transporteur ja dan wordt het een week later. Ja like wtf we spreken expliciet af op de 4e en dan wil je een week later komen?!?! "Ja de rest is al vol" nou dan kom je maar om 07:00. "We gaan nog even kijken en bellen u terug maar met de winkel hebben we een 2 dagen speling afgesproken".

manmanman wat een drama, op 5 jan zou de plaatsing van de keuken zijn, je gaat er toch niet vanuit dat ze opeens zo vlak van te voren nog met de datum gaan lopen schuiven.....

(2 jan was wel de oorspronkelijke datum maar was een paar maanden geleden al naar 4 jan geschoven begin te denken dat ze gewoon een foutje hebben gemaakt en dat niet willen zeggen ofzo....)

3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07:44
Mattie112 schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 11:35:
Grrrr, keuken zou 4 januari geleverd worden (keukensale.com). Kreeg ik een mailtje van de transporteur: ja we komen 2 januari, graag bevestigen. Ik terugmailen joh jullie zouden 4 jan komen. Krijg ik belletje van keukenzaak: ja is de 2e niet goed dan? Nou: nee dan zijn ze bezig met plafond/muren dan staat het in de weg, "o, o ja wij kunnen de planning niet inzien ik laat de transporteur bellen". Belt die transporteur ja dan wordt het een week later. Ja like wtf we spreken expliciet af op de 4e en dan wil je een week later komen?!?! "Ja de rest is al vol" nou dan kom je maar om 07:00. "We gaan nog even kijken en bellen u terug maar met de winkel hebben we een 2 dagen speling afgesproken".

manmanman wat een drama, op 5 jan zou de plaatsing van de keuken zijn, je gaat er toch niet vanuit dat ze opeens zo vlak van te voren nog met de datum gaan lopen schuiven.....

(2 jan was wel de oorspronkelijke datum maar was een paar maanden geleden al naar 4 jan geschoven begin te denken dat ze gewoon een foutje hebben gemaakt en dat niet willen zeggen ofzo....)
Zo'n strakke planning met verschillende partijen is nooit verstandig, is altijd wel iemand die niet kan leveren.
Hoop dat het goed komt voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-10 19:37
mitsumark schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 11:50:
[...]

Zo'n strakke planning met verschillende partijen is nooit verstandig, is altijd wel iemand die niet kan leveren.
Hoop dat het goed komt voor je.
Tja, op een gegeven moment moet je toch wat afspreken :) He en een missende oven tot daar aan toe maar een keuken opeens eerder leveren of compleet een week later dat klopt toch ook niet. Maargoed ik wordt nog teruggebeld even kijken hoe ze dit op gaan lossen. Kan alles afzeggen / verplaatsen maar dat kunnen ze daar ook doen. Als ik met de keukendag dag X afspreek dan verwacht ik dat dat klopt. En joh een belletje "kan het" tot daar aan toe, of "kan het een dag eerder om 18:00" nou vooruit. Maar ik vind het vreemd.

3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
Mattie112 schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 11:53:
[...]

Tja, op een gegeven moment moet je toch wat afspreken :) He en een missende oven tot daar aan toe maar een keuken opeens eerder leveren of compleet een week later dat klopt toch ook niet. Maargoed ik wordt nog teruggebeld even kijken hoe ze dit op gaan lossen. Kan alles afzeggen / verplaatsen maar dat kunnen ze daar ook doen. Als ik met de keukendag dag X afspreek dan verwacht ik dat dat klopt. En joh een belletje "kan het" tot daar aan toe, of "kan het een dag eerder om 18:00" nou vooruit. Maar ik vind het vreemd.
Bij mij ging vloer, muren en keuken ook in een andere volgorde, geen hele erge ramp mits mensen netjes werken.
Misschien kun je (op hun kosten) een mobox voor je huis zetten de 2e, maar dan ben je ook extra aan het sjouwen op de 4e.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melvinvossen
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 16-04 18:01
Toke_gt schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 10:35:
[...]

[Afbeelding]
Goeie! Hadden we nog niet zo overna gedacht. Helaas is er een raam wat toch iets verder doorloopt dan op de tekening. Dus er blijft 94cm over voor de hoge kasten. Dus dat word dan een hoge kast van 60 en 30cm denk ik, zou dat passen?

Dank voor het meedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
Melvinvossen schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 12:21:
[...]

Goeie! Hadden we nog niet zo overna gedacht. Helaas is er een raam wat toch iets verder doorloopt dan op de tekening. Dus er blijft 94cm over voor de hoge kasten. Dus dat word dan een hoge kast van 60 en 30cm denk ik, zou dat passen?

Dank voor het meedenken!
Kan, maar dan moet de oven in een lage kast, bv onder de kookplaat.
In dat geval vind ik het ontwerp van de keukenzaak eigenlijk nog het best.

Edit: als je een grote inloop / open keuken wilt kun je zoiets overwegen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-F_Sk1tvRVjhRtF_5pC57LBxvvY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/k3hmWgTv9AWqY6ioHnUdSXrn.jpg?f=fotoalbum_large

Optioneel kun je er nog iets aan plakken, kookplaat dan eventueel op het uitstekende deel:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O7JDVp7ZJTaYzSgHxY3vcZqlTSs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XqgWXp1yo6zOvyBWu1izzylu.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 54% gewijzigd door mitsumark op 29-12-2023 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinus83
We hebben bij kvik net een keuken laten samenstellen.

Daar komt een Bora plaat in en mijn idee is met lucht afvoer.
Echter past dit helemaal niet in een 60 diep korpus gaf men aan.

Kvik liet zien dat er wordt aangegeven dat inderdaad de kast minimaal 65 diep moet zijn.

Bij recirculatie zou dit niet nodig zijn.

Kan iemand me toelichten of dit zo is en hoe dit bij lucht afvoer dan in elkaar steekt?

[ Voor 6% gewijzigd door martinus83 op 29-12-2023 13:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mitsumark
martinus83 schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 12:46:

Daar komt een Bora plaat in en mijn idee wat met lucht afvoer.

Bora geeft inderdaad aan dat de kast minimaal 65 diep moet zijn.

Kan iemand me toelichten of dit zo is en hoe dit bij lucht afvoer dan in elkaar steekt?
Recirculatie blaast gewoon achter(in) de kast.
Bij afzuiging naar buiten moeten er ook buizen aan, die vereisen wat ruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schalk84
voor welke hoogte aanrechtblad zijn jullie gegaan?
Ik zit te denken aan 95cm. We zijn 1.75 en 1.85

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lizard87
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 07:31
Mattie112 schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 11:35:

Het is wel vrij standaard dat alles 1/2 dagen voor de monteerdatum geleverd wordt. Ze kunnen natuurlijk niet altijd om 7 uur op de stoep staan om de kasten te lossen zodat de monteur(s) meteen aan het werk kan. Dat dat niet met je besproken is is wat onhandig, maar die leveringsdatum vind ik niet ongewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinus83
mitsumark schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 13:00:
[...]

Recirculatie blaast gewoon achter(in) de kast.
Bij afzuiging naar buiten moeten er ook buizen aan, die vereisen wat ruimte.
Ja dat snap ik :+

Er werd bij afvoer bij kvik aangegeven minimaal 65 cm maar Bora geeft in de handleiding aan 60, met aanpassing achterwand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinus83
schalk84 schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 13:07:
Aan wie vraag je dit?
Wij zitten nu op 94, dit is met 12 cm plint.
Kan hem dus lager zetten door de plint smaller te maken.
We zijn 1.68 en 1.78
Thuis getest met een los meubel, leek 94 ons vrij hoog..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinus83

Kvik liet zien dat er wordt aangegeven dat inderdaad de kast minimaal 65 diep moet zijn.

Bora:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qjDfhwW9HOM1q6G_GL2eF0LYbX8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/mkn8yAgRg8gMNbyNKDfjEanL.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Shocked schreef op dinsdag 26 december 2023 @ 23:29:
Kunnen jullie iets zeggen over de “prijs” van mijn keukenblad in de offerte?

Ik schrok er nogal van aangezien ik zo gerekend had op de helft of minder.
Materiaal : dekton
Opgedikt: tot 4 cm
Oppervlakte blad 1 : 230x65 cm = 1,5 m2
Oppervlakte blad 2 : 295 x 65 cm = 1,92 m2

Totaal aan dekton 4 cm opgedikt : 3,42 m2 met daarin uitsparingen voor spoelbak, kraan en kookplaat.
(De kopse kant = bar en wordt van echt hout en laat ik apart maken).

En wat rekenen ze voor deze 2 bladen……

€ 8446,-
(€ 2639,- per m2?)

Wat hebben jullie voor dekton betaald?

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Wij hebben een ongeveer vergelijkbare lengte qua Dekton blad. Die is niet opgedikt, maar standaard 2cm dik. Daar was ik rond de 6000 euro voor kwijt. Ik kreeg daar eerst ook een veel hogere prijs voor, bleek de ene leverancier van de keukenboer die kleur niet te hebben en moest dus een hele "sheet" bestellen en dat betaal je dan gewoon. Vraag eens aan je keukenboer of ze kunnen informeren bij een andere leverancier.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
martinus83 schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 13:10:
[...]

Ja dat snap ik :+

Er werd bij afvoer bij kvik aangegeven minimaal 65 cm maar Bora geeft in de handleiding aan 60, met aanpassing achterwand.
Misschien kan (of wil) Kvik de achterwand niet aanpassen.
Weglaten kan wellicht ook, maar weet niet of de achterwand bij Kvik onderdeel is van de constructie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark

Totaal aan dekton 4 cm opgedikt : 3,42 m2 met daarin uitsparingen voor spoelbak, kraan en kookplaat.

€ 8446,-
(€ 2639,- per m2?)

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Niet geremd door enige kennis van zaken, maar misschien kunnen ze geen 65+65 of zelfs 65+60 stroken halen uit 1 sheet.
Dat zou kunnen betekenen dat ze bv een strook van 55 weggooien waarvoor je moet betalen.
Je betaalt dan dus niet per m2, maar per strekkende meter van 120 breed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThePsycho
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 09-10 17:31

ThePsycho

Biertje?

schalk84 schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 13:07:
Wij richten nu op 99cm (ik ben 1.90m en mijn vrouw zit ook vaak tijdens het snijden e.d.), maar de beste manier om er achter te komen wat voor jullie werkt is even kijken bij keukenzaken met een meetlint o.i.d.

(wij kijken overigens nog naar 97cm als tussenweg aangezien wij een groot lengteverschil hebben)

[ Voor 10% gewijzigd door ThePsycho op 29-12-2023 13:32 ]

ID.3 Pro 58 kWh | Ede | 5740 Wp | PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azafaat
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 04-09-2024
Beste tweakers,

Ook wij ontvangen graag wat advies betreft onze nieuwe keuken. We zitten nog in de onderhandelfase dus elk advies is mooi meegenomen.

Wij hebben gekozen voor een Nolte Keuken met een kookeiland van 300 cm bij 120 cm. Aan de wand hebben wij gekozen voor een opstelling met twee hoge kasten aan beide zijden en een nis aan de binnenkant.

Het volgende staat in de offerte waarbij er helaas niet transparant wordt gecommuniceerd wat de prijzen zijn per sectie:

Keukenmeubelen:

Modelkeuze : M1

Leverancier : Nolte 2023 NL

Serie : 02 Matrix 150

Programma : A19 ArtWood

Frontcombinatie : 22K Melaminehars, noteboom cuba

Greepcombinatie : 591 Matrix Art, zwart

Greeppositie : H horizontaal / horizontaal

Korpus combinatie : SHD Sahara
Korpus hoogte: 900 mm

Werkblad:

Modelkeuze : M2

Leverancier : Kemie NL

Serie : 00 Kemie Natuursteen-Bladen

Rugwanden-uitvoering : CER13 Ceramistone 10 mm tg 3

Rugwanden-kleuren : 61772 Taj Mahal soft

Werkbladenhoogte : 23 23 mm

Werkbladen-uitvoering : CER3 Ceramistone tg 3
Werkbladen-kleuren : 61772 Taj Mahal soft

Werkbladen-kantenuitvoering : VL2 Rechte rand 23 mm

Werkbladen-kantenkleur : 61772 Taj Mahal soft

Apparatuur:

Siemens/Quooker

- Vaatwasser à SN63E804BE iQ300

- Kookplaat à ED807FQ25E iQ500, combiAir kookplaat met afzuiging 80 cm, touchSlider

- Oven à HB636GBS1 iQ700, Oven 60 cm, 13 syst, ecoClean

- Koelkast à KI81RSDE0 L iQ500,Koelkast,177,5cm, softClose,E

- Vriezer à GI81NSCE0 R iQ500,Vriezer,177,5cm,noFrost, softClose,E

- Quooker à 22+XRVS R Quooker COMBI+, Quooker/keukenboilercombinatie,

Offerte totaal: 25k

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D5iCbJZnPaOV8pGbHTeb0axujyc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/4bKKLd1QlJie9n6x0Z0QVtZj.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pCvLLGv342Zp3bVapiivbyKwuXc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/M6avbAngHby2z7sJERHbbGHp.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W7_KD95OidHq9hcFqzZry8dkqy4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/zCyF9a8tUfV9GxHpvtSjf8pK.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U9RU3q6GId6nK7P4pbv2Qg9lVbo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/tGJnEW5zn9Zp99vZSB7FmVaI.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:27

orf

€ 8446,-
(€ 2639,- per m2?)

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik vind het een erg hoog bedrag. Ik heb Dekton Kelya 12mm met deze afmetingen:

Eiland: 273x110
Stol: 80x96 (in verstek)
Stol: 110x96 (in verstek)
Blad: 140x92

Met 2x een Lorreine rvs spoelbak, 2x kraangat, 1x zeeppomp gat en uitsparing kookplaat. Inclusief inmeten en plaatsen voor € 4.800 in 2021. Bij de Keukenbladenfabriek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:27

orf

Azafaat schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 13:48:
Beste tweakers,

Ook wij ontvangen graag wat advies betreft onze nieuwe keuken. We zitten nog in de onderhandelfase dus elk advies is mooi meegenomen.

Wij hebben gekozen voor een Nolte Keuken met een kookeiland van 300 cm bij 120 cm. Aan de wand hebben wij gekozen voor een opstelling met twee hoge kasten aan beide zijden en een nis aan de binnenkant.

Het volgende staat in de offerte waarbij er helaas niet transparant wordt gecommuniceerd wat de prijzen zijn per sectie:

Keukenmeubelen:

Werkblad:

Apparatuur:

Siemens/Quooker

- Kookplaat à ED807FQ25E iQ500, combiAir kookplaat met afzuiging 80 cm, touchSlider

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Misschien is het een smaak ding, maar kunnen die terugspringende plinten bij het eiland niet anders? Veel mooier als de zijwanden en eventueel de fronten aan de barzijde doorlopen tot de grond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schalk84
ThePsycho schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 13:29:
[...]

Wij richten nu op 99cm (ik ben 1.90m en mijn vrouw zit ook vaak tijdens het snijden e.d.), maar de beste manier om er achter te komen wat voor jullie werkt is even kijken bij keukenzaken met een meetlint o.i.d.

(wij kijken overigens nog naar 97cm als tussenweg aangezien wij een groot lengteverschil hebben)
Dan zitten we met 95cm wrss wel goed. Ik hou de lengte van mijn vriendin aan. Als ik ergonomische richtlijnen volg komen we op 98cm maar dat lijkt me wat veel vh goede en je krijgt dan een flinke plint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:40

Wat @mitsumark zegt.
65cm diep blad is overigens heel fijn!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blurk62
schalk84 schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 14:26:
[...]

Dan zitten we met 95cm wrss wel goed. Ik hou de lengte van mijn vriendin aan. Als ik ergonomische richtlijnen volg komen we op 98cm maar dat lijkt me wat veel vh goede en je krijgt dan een flinke plint.
Wij zijn 1.77/1.76 en hebben nu een aanrechtbladhoogte van 96cm. We gaan morgen tekenen (spannend!) voor 97cm. Thuis een tijdje getest met een dikke plank onder de snijplank (tip) en dat bevalt beter. Een centimeter meer of minder kan best een verschil maken. Plint wordt 9, kast 86 en blad 2 cm.
Verschillende leveranciers leveren hogere kasten dan de standaard 78cm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Nu online
Melvinvossen schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 12:21:
[...]
Met 60/30 heb je een koelvrieskast en een apothekerskast, maar dan zou je voor je oven eerder aan een (inductie)fornuis kunnen denken. Heb ik ook en vind ik ideaal, maar dat is erg persoonlijk.
Je zou hoge kasten links nog ‘through the wall’ kunnen maken, als er aan de achterkant een min of meer loze ruimte is (hal, berging). Dan hou je de inloop ruim en licht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommmm15
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 07-05 21:21
Goedemiddag keukentweakers,

Komend jaar gaat de bouw van mijn (starters)woning beginnen en dus is mijn puzzeltocht voor een keuken begonnen. Verschillende showrooms bezocht met telkens hetzelfde eindresultaat; god wat zijn een paar kastjes met zo’n goedkoop ogend werkblad duur. Zelfs als je in je hoofd er een logische korting overheen gooit. Ik geef niet gemakkelijk geld uit, ben best kritisch maar wel realistisch dus ben me ervan bewust dat er vast wat concessies gedaan moeten worden om onder de 15k te blijven.

Daarom lijkt alles zelf regelen de meest logische keuze. Kasten van IKEA (krijg hier 15% korting op), apparatuur en blad los kopen. Montage is geen probleem. Eerste opzet met de IKEA keukenplanner gemaakt en ben benieuwd naar jullie mening. Specifiek apparatuur en blad heb ik me nog niet in verdiept.

IKEA Metod zwarte kasten met Voxtorp of Upplov frontjes; óf toch MDF gefineerd Shinnoki van zagenzagen (geen idee van de kosten tov. IKEA frontjes). Paar dingen waar ik tegenaan liep. Boven de nis in de kastenwand zou ik graag nog een bovenkast van 60 diep willen maar die kreeg ik niet gevonden? Liefst overal doorlopende lijnen maar ook dat lijkt met de beschikbare frontjes niet altijd te lukken?
Eiland was gewenst met twee lades van 1m breed en vaatwasser maar ook dat is bij IKEA niet mogelijk dus vandaar 4 kastjes van 60 en 1 van 20 voor de prullenbak. Op die manier lijkt me de verdeling van spoelbak en kookplaat het beste. Benieuwd naar jullie mening want ik staar me inmiddels blind op eigen ontwerp :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3Vs490mslaFnU_3i5jWKAKmVggY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/WabQoo9Ih648dCWAgyYtT8G3.png?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EhCf_zBNctN7T0HQCR59omIFf1k=/800x/filters:strip_exif()/f/image/BK9qJ959q29sP1Tvtvq0vw4Y.png?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2BFv6iDg1K44LkKF9WrVwUM3qjc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/OQuuSXiyvlYjQQniOPeRXLzP.png?f=user_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cSNhA_zXCnlhs_aAmHo6eZgndpY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Qe6r8Sr7H8OQ2mGhSTOwGRmq.png?f=user_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SillBro
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 02-10 21:48
Wij zijn ook geslaagd voor onze keuken!

We hebben uiteindelijk bij Kitchen4All €12.300 betaald inclusief montage. Alle apparatuur is van Pelgrim. Als ik dit topic zo volg hadden we ook een segment hoger kunnen krijgen, maar we hebben getekend en zijn tevreden. Onze verkoper heeft ons geeneen keer gepusht en liet ons ook offertes meenemen. De verkoper was sowieso erg meedenkend en rustig. Heel prettig. Voordeel is overigens ook dat we hebben afgesproken pas op de dag van levering te betalen. Dus verder ook geen risico's of addertjes.

Daarnaast is een leuke bijkomstigheid dat onze woning nog gebouwd moet worden en deze prijs blijft geldig totdat de keuken erin zit! Had er nog wat vanaf gekund? Denk het nu achteraf wel, maar wij zijn tevreden en snappen dat het sowieso duurder is dan alles zelf uitzoeken, apart bestellen etc.

Keramisch werkblad: €2800
Nobilia keuken: €4300
Pelgrim: €3700 (was ook offerte keukenloods)
Montage : €1500

Als het huis staat en de keuken zit erin posten we een foto van het eindresultaat!! :)

Post vooral ter info, om mensen een prijsindicatie te geven. Verder op het blad na een vrij basic keuken :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iie5pzixmwyKz4zBdpFPoCMi1f8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/c7hRD1oqnZX2lAwQ0iCWo1Pb.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XrXceoTLooQUP21Vnz9Ya5YQ4Es=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LZZGdyMRfapRpuSoOx1iEyLL.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a3AAN9dgYXI7gmXMpavD1tXzBXA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cSbDGuRNXZuDS8ZQntwyJCRp.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cc1tAUnSHNjcSbiGHmRkASIf_rY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/W0cTfbEpgLVinrE8T13P51m9.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 6% gewijzigd door SillBro op 29-12-2023 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schalk84
Tommmm15 schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 16:03:
Goedemiddag keukentweakers,

Komend jaar gaat de bouw van mijn (starters)woning beginnen en dus is mijn puzzeltocht voor een keuken begonnen. Verschillende showrooms bezocht met telkens hetzelfde eindresultaat; god wat zijn een paar kastjes met zo’n goedkoop ogend werkblad duur. Zelfs als je in je hoofd er een logische korting overheen gooit. Ik geef niet gemakkelijk geld uit, ben best kritisch maar wel realistisch dus ben me ervan bewust dat er vast wat concessies gedaan moeten worden om onder de 15k te blijven.

Daarom lijkt alles zelf regelen de meest logische keuze. Kasten van IKEA (krijg hier 15% korting op), apparatuur en blad los kopen. Montage is geen probleem. Eerste opzet met de IKEA keukenplanner gemaakt en ben benieuwd naar jullie mening. Specifiek apparatuur en blad heb ik me nog niet in verdiept.

IKEA Metod zwarte kasten met Voxtorp of Upplov frontjes; óf toch MDF gefineerd Shinnoki van zagenzagen (geen idee van de kosten tov. IKEA frontjes). Paar dingen waar ik tegenaan liep. Boven de nis in de kastenwand zou ik graag nog een bovenkast van 60 diep willen maar die kreeg ik niet gevonden? Liefst overal doorlopende lijnen maar ook dat lijkt met de beschikbare frontjes niet altijd te lukken?
Eiland was gewenst met twee lades van 1m breed en vaatwasser maar ook dat is bij IKEA niet mogelijk dus vandaar 4 kastjes van 60 en 1 van 20 voor de prullenbak. Op die manier lijkt me de verdeling van spoelbak en kookplaat het beste. Benieuwd naar jullie mening want ik staar me inmiddels blind op eigen ontwerp :)

[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding][Afbeelding]
Ik zou voor de zekerheid toch ook offertes bij andere zaken vragen. Bij ons scheelde het nauwelijks iets met ikea en de keuze is x100. Ook de apparatuur was een stuk beter dan bij ikea. Er zijn ook zoveel zaken dat je voor de grap bij een of twee heel laag kunt inzetten en kijken waar je uitkomt. Wie weet heb je geluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefanv010
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 23-09 21:08
Iemand ervaring met met het extern uitbesteden van de montage van keuken . De lokale keuken boeren vragen hier beiden bedragen van 1800-1900eu voor wat ik aan de hoge kant vind en deze prijs staat vast.
Dus overweeg ik een keuken te nemen exl montage en dit extern uitbesteden volgens mij moet dit makkelijk voor >1000eu te regelen zijn . Iemand hier ervaring mee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 09-10 19:00

Rzaan

Altijd zoekende

1800 is > 1000.
Denk dat je < bedoelde.

Maar wat ga je doen als iets niet past (en dat is bijna altijd wel)
Want dan moet het door de keukenboer geregeld worden.
Of als er iets beschadigd wordt door de externen (verkeerd afgezaagd, hamer die ergens opvalt, kastje dat omvalt_

Dus ik zou zeggen 'penny wise, pound foolish'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saikol
Rzaan schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 21:25:
1800 is > 1000.
Denk dat je < bedoelde.

Maar wat ga je doen als iets niet past (en dat is bijna altijd wel)
Want dan moet het door de keukenboer geregeld worden.
Of als er iets beschadigd wordt door de externen (verkeerd afgezaagd, hamer die ergens opvalt, kastje dat omvalt_

Dus ik zou zeggen 'penny wise, pound foolish'
Dit dus, en 18-1900 euro is ook heel erg afhankelijk van de grootte van de keuken.. Bij mij stond er 2300 op de offerte voor een keuken van 3.20 bij 1.90

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Nu online
stefanv010 schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 20:56:
Iemand ervaring met met het extern uitbesteden van de montage van keuken . De lokale keuken boeren vragen hier beiden bedragen van 1800-1900eu voor wat ik aan de hoge kant vind en deze prijs staat vast.
Dus overweeg ik een keuken te nemen exl montage en dit extern uitbesteden volgens mij moet dit makkelijk voor >1000eu te regelen zijn . Iemand hier ervaring mee ?
Geen ervaring, maar ik vermoed je dat je met een externe partij niet heel veel goedkoper uit bent en wel veel meer rompslomp kunt hebben. Vraag jezelf af of dat je een paar honderd euro waard is.
Verder zou ik googelen op keukenmontage bij jou in de buurt en wat offertes opvragen voordat je de keukenboer definitief afzegt. Wie weet kun je erover onderhandelen, maar ik denk dat het je vooral laat zien dat die 1800 niet zo absurd is. Tenzij je een eenvoudige, kleine keuken hebt zonder al te veel apparatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinus83
stefanv010 schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 20:56:
MIjn schoonzusje heeft een Kvik keuken laten plaatsen door een 'keuken' aannemer voor in totaal 800 euro incl.. Kvik rekende 3000 euro.
Voormontage van de keuken hebben ze zelf gedaan. Dus het in elkaar schroeven van de kastjes.

[ Voor 9% gewijzigd door martinus83 op 29-12-2023 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Nu online
martinus83 schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 22:04:
[...]

MIjn schoonzusje heeft een Kvik keuken laten monteren door een 'keuken' aannemer voor in totaal 800 euro incl.
Dat is ook weer zo @stefanv010. Bij een keukenleverancier krijg je mogelijk te maken met een ingehuurde prutser (zie draadje van @LaydC terwijl een keukenmontagebedrijf erin gespecialiseerd is. Tijd stoppen in vooronderzoek dus.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Shocked
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 23:59
PaT schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 13:19:
[...]

Wij hebben een ongeveer vergelijkbare lengte qua Dekton blad. Die is niet opgedikt, maar standaard 2cm dik. Daar was ik rond de 6000 euro voor kwijt. Ik kreeg daar eerst ook een veel hogere prijs voor, bleek de ene leverancier van de keukenboer die kleur niet te hebben en moest dus een hele "sheet" bestellen en dat betaal je dan gewoon. Vraag eens aan je keukenboer of ze kunnen informeren bij een andere leverancier.
Bedankt voor deze info. Afgelopen donderdag de keukenzaak bezocht, maar het was erg druk. Vandaag teruggegaan en het blad aangestipt. Lang verhaal kort, het was inderdaad iets met sheets en smetplint waardoor er extra materiaal nodig was. Tenminste, dat was het verhaal.
Ik heb de smetplint op 10 cm gezet, blad 4 cm opgedikt, kleur wat gewijzigd (we hadden twee voorkeuren) en de prijs is gezakt naar een betere €5884,- voor de bladen met alles erop en eraan. :7

Het moet hier ook uit de lengte of breedte komen en dit is snel bespaard. Alleen wel jammer dat ze er zelf niet mee komen.
A.s. donderdag is de eerste offerte-tekendag en eens kijken wat er dan nog mogelijk is…

Sony 83A90J - B&O Beosound Stage - Mission 770 (wow!) - Dali Menuet SE - Dali 104 - Marantz Cinema 60, Lyngdorf TDAI-1120

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martinus83
Azafaat schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 13:48:
Beste tweakers,

Keukenmeubelen:

Werkblad:

Apparatuur:

Siemens/Quooker

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Las even snel door je opsomming heen.
Korpus van 900 mm, flinke kast.
Op de afbeelding lijkt de plint nog vrij hoog? Hoe hoog is je werkblad hoogte uiteindelijk?

Valt me qua apparaat keuze op dat je een normale iq700 oven met RvS silver afwerking hebt maar bij de koelers extra betaald voor de studioline antraciet RvS look afwerking. Bewuste keuze?

De niet studioline RVS silver look koeler is een goedkoper alternatief. Geldt ook voor vriezer. Kijk ook eens naar Bosch. Identiek maar ander logo..https://m.keukenloods.nl/ki81rade0.html?

Nette keuken hoor verder!
Vind hem wel aan de prijzige kant.

Voor een rotpunkt met identieke opstelling , kastwand 360 maar dan eiland 240 met overhang blad zaten wij 5000,- goedkoper.. zal hem ergens in zitten maar zie zo niet meteen waar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kartmans1
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01:21
Vandaag keuken offerte getekend. Meerdere uren gezeten, mooie keuken en tevreden mee. Komen we er nu achter dat we een spatwand zijn vergeten… verkoper ook niet over begonnen. Geen zin om weer te onderhandelen maar ook niet om veel meer te betalen. Hebben voor een composiet blad gekozen van zo’n 4 meter. Wat zou een beetje spatwand/rand moeten kosten denken jullie? En wat vinden jullie, had de verkoper hier over moeten beginnen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppatrick
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:11
Kartmans1 schreef op zaterdag 30 december 2023 @ 22:31:
Vandaag keuken offerte getekend. Meerdere uren gezeten, mooie keuken en tevreden mee. Komen we er nu achter dat we een spatwand zijn vergeten… verkoper ook niet over begonnen. Geen zin om weer te onderhandelen maar ook niet om veel meer te betalen. Hebben voor een composiet blad gekozen van zo’n 4 meter. Wat zou een beetje spatwand/rand moeten kosten denken jullie? En wat vinden jullie, had de verkoper hier over moeten beginnen?
Vermeld even wat voor prijs klasse het blad is en hoe hoog de spatrand dat is wel belangrijk voor de prijs.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jenli
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 01-03-2024
Wij hebben de afgelopen twee weken bij keukenzaken gezeten en wilde nog delen wat ik heb geleerd om te besparen.

De dingen die ik heb geleerd over besparen op je keuken;
1. lades zijn duur, wij gingen 600 euro omlaag toen we 1 kleine ladekast omwisselde voor een plankenkast.
2. Maatwerk is duur, wij wilde iets wat niet in de standaard kasten zat (greeploos maar bij de onderste laden een duwsysteem om het te openen - zodat het mooi doorliep en we niet nog een extra opening hadden in de kast) en dat scheelde 1000 euro. En op zich logisch natuurlijk, maar het is erg moeilijk om te weten als klant wat wel en niet maatwerk is en dus duurder. Vraag er altijd naar en misschien wil je dan wel iets opofferen voor een lagere prijs.
3. Ook kan het zijn dat bepaalde lijnen wel dezelfde kleur kunnen bieden maar meer gestandaardiseerd zijn (dus geen/weinig maatwerk mogelijk of net dat ene niet hebben waar jij om vroeg), waardoor weer goedkoper. Vraag altijd wat het verschil tussen de verschillende lijnen zijn.

Wij gaan naar grote waarschijnlijkheid voor Kvik. Beste prijs met beste apparatuur. We hebben een muurkant van 3.66m met 2 hoge kasten, en een kookeiland van 2x1.2m. Composietblad van prijsgroep 4 (van de 6). Alles van Bosch, incl een kookplaat met afzuiging erin, super combi oven met wifi (wilde eigenlijk zonder alle toeters en bellen maar ja), no frost koelvries, Quooker.
Totale prijs met gratis montage 20600 euro.

Andere zaken waar we langszij geweest en gevraagd een vergelijkbare keuken op te stellen waren bruynzeel (27k Siemens en bosch), superkeukens (22k bosch,kon het ook voor 15.5k leveren zonder apparatuur), brugman (21300 met aeg apparatuur want die hadden ene actie). We hebben Bemmel en Kroon nog benaderd maar daar kon ook niet veel onder de laagste prijs worden gezeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Jenli schreef op zondag 31 december 2023 @ 08:08:
Wij hebben de afgelopen twee weken bij keukenzaken gezeten en wilde nog delen wat ik heb geleerd om te besparen.

1. lades zijn duur, wij gingen 600 euro omlaag toen we 1 kleine ladekast omwisselde voor een plankenkast.
2. Maatwerk is duur, wij wilde iets wat niet in de standaard kasten zat (greeploos maar bij de onderste laden een duwsysteem om het te openen - zodat het mooi doorliep en we niet nog een extra opening hadden in de kast) en dat scheelde 1000 euro. En op zich logisch natuurlijk, maar het is erg moeilijk om te weten als klant wat wel en niet maatwerk is en dus duurder. Vraag er altijd naar en misschien wil je dan wel iets opofferen voor een lagere prijs.
3. Ook kan het zijn dat bepaalde lijnen wel dezelfde kleur kunnen bieden maar meer gestandaardiseerd zijn (dus geen/weinig maatwerk mogelijk of net dat ene niet hebben waar jij om vroeg), waardoor weer goedkoper. Vraag altijd wat het verschil tussen de verschillende lijnen zijn.

Wij gaan naar grote waarschijnlijkheid voor Kvik. Beste prijs met beste apparatuur. We hebben een muurkant van 3.66m met 2 hoge kasten, en een kookeiland van 2x1.2m. Composietblad van prijsgroep 4 (van de 6). Alles van Bosch, incl een kookplaat met afzuiging erin, super combi oven met wifi (wilde eigenlijk zonder alle toeters en bellen maar ja), no frost koelvries, Quooker.
Totale prijs met gratis montage 20600 euro.

Andere zaken waar we langszij geweest en gevraagd een vergelijkbare keuken op te stellen waren bruynzeel (27k Siemens en bosch), superkeukens (22k bosch,kon het ook voor 15.5k leveren zonder apparatuur), brugman (21300 met aeg apparatuur want die hadden ene actie). We hebben Bemmel en Kroon nog benaderd maar daar kon ook niet veel onder de laagste prijs worden gezeten.
Altijd handig om tips te delen! Dat tweede punt klinkt als push to open ipv een greeplijst. Verbaas me wel over dat bedrag. Bij welk merk was dat?

Kvik is opeens heel populair hier in het topic valt me op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinus83
Jenli schreef op zondag 31 december 2023 @ 08:08:

Welk merk was dat?

Kvik voorbeeld
Kast Mano 3 delig front look 80x60, 56 diep kost ca 350
Kast idem met 3 laden (zelfde front look) kost 741

Wij hebben ook een Kvik keuken uitgekozen (BF 20% actie)
Tis een Mano hoek keuken geworden, maar eerste opzet met kookeiland was vrij gelijk aan jou omschrijving.

Wand ook 360 maar 4 hoge kasten, icm een eiland 240x120, 178koeler en 122vriezer, rest gelijk incl stoomoven, zonder montage met massief eiken blad (mano) kwam op 21400

[ Voor 23% gewijzigd door martinus83 op 31-12-2023 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlayaStone
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 22:59
martinus83 schreef op zondag 31 december 2023 @ 12:33:
[...]

Welk merk was dat?

Kvik voorbeeld

Tis een Mano hoek keuken geworden, maar eerste opzet met kookeiland was vrij gelijk aan jou omschrijving.

Wand ook 360 maar 4 hoge kasten, icm een eiland 240x120, 178koeler en 122vriezer, rest gelijk incl stoomoven, zonder montage met massief eiken blad (mano) kwam op 21400
Bij ons 90cm greeploze onderkast met planken rond de 650 en met 2 lades rond de 1250 (Rotpunkt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinus83
SlayaStone schreef op zondag 31 december 2023 @ 13:06:
[...]

Bij ons 90cm greeploze onderkast met planken rond de 650 en met 2 lades rond de 1250 (Rotpunkt)
Bij 1,5 zo breed zal de meerprijs goed 1,5 groter kunnen zijn ja.

Onze offerte:
Rotpunkt onderkast 1200 mm breed met 2 draaiduren en 2 verstelbare legplanken voor 528 euro
In dezelfde offerte een kookplaatkast voor Bora, met 2 grote korven (lades), ook 1200 breed, 1315 euro.

Dus inderaad bijna 700 euro meerprijs bij Rotpunkt, bij 1200 mm breed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
SlayaStone schreef op zondag 31 december 2023 @ 13:06:
[...]

Hangt natuurlijk beetje af van prijsgroepen. In prijsgroep 1 valt het absoluut wel mee. In prijsgroep 3 opeens heel stuk duurder (ballerina ipv Rotpunkt).

Maar verschil van 600 euro zou dus zomaar kunnen.

Prijsgroep 1
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SmOEsDnJrlTZljErmQgUoa15Op0=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/WntHu5ff6nzpddIIfj3nk21G.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GPa7-dudJpsxI-nE80SR7uZpUNQ=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/0oyznvdaPi9ZudyIL3rX8IJn.png?f=fotoalbum_tile

Prijsgroep 3
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ows43s_F25MJjgBc67DE-7fn8Pw=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/4Dy9kzLcq1TDsb61UPVRBoP2.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HGUcPmlw6a_E6jkAWnSiUEHPwlw=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/R2SutHqeBNIGDI3qI8d8INW7.png?f=fotoalbum_tile

[ Voor 24% gewijzigd door SquareOne op 31-12-2023 13:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jernst
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-06-2024

Jernst

SquareOne schreef op zondag 31 december 2023 @ 13:31:
[...]

Hangt natuurlijk beetje af van prijsgroepen. In prijsgroep 1 valt het absoluut wel mee. In prijsgroep 3 opeens heel stuk duurder (ballerina ipv Rotpunkt).

Maar verschil van 600 euro zou dus zomaar kunnen.

Prijsgroep 1
[Afbeelding][Afbeelding]

Prijsgroep 3
[Afbeelding][Afbeelding]
Bij prijsgroep 1 vergelijk je nu een 60cm kast met een 90cm kast, ladekast 90cm is 831 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Jernst schreef op zondag 31 december 2023 @ 13:52:
[...]

Bij prijsgroep 1 vergelijk je nu een 60cm kast met een 90cm kast, ladekast 90cm is 831 euro
Oopsie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jenli
martinus83 schreef op zondag 31 december 2023 @ 12:33:
[...]

Welk merk was dat?

Kvik voorbeeld

Wij zijn gegaan voor de Noliam in de kleur beige. Ook de Mano gezien maar vond de noliam wat rustiger ogen. Hoorde dat de Mano dikkere frontjes heeft, dat is dan wel weer fijn. Uiteindelijke deal zonder Quooker met gratis montage is nu onder de 18k geworden. Ben er wel blij mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jenli
SquareOne schreef op zondag 31 december 2023 @ 10:36:
[...]

Altijd handig om tips te delen! Dat tweede punt klinkt als push to open ipv een greeplijst. Verbaas me wel over dat bedrag. Bij welk merk was dat?

Kvik is opeens heel populair hier in het topic valt me op.
Dat was bij Brugman, welk merk daar durf ik niet meer te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinus83
Jenli schreef op zondag 31 december 2023 @ 14:55:
[...]

Wij zijn gegaan voor de Noliam in de kleur beige. Ook de Mano gezien maar vond de noliam wat rustiger ogen. Hoorde dat de Mano dikkere frontjes heeft, dat is dan wel weer fijn. Uiteindelijke deal zonder Quooker met gratis montage is nu onder de 18k geworden. Ben er wel blij mee.
Noliam in hout look is ook erg mooi! Fijne van deze is dat je wel weer een greep bovenin de fronten hebt. Het oogt wat meer standaard en inderderdaad rustiger. De fronten van Noliam en Mano zijn erg mooi door ge gefreesde grepen. We vielen echt voor het (zachte en rustige) beige, icm houten blad, en het lijnen spel van de Mano. Dit op een gietvloer die van zichzelf weer heel rustig is.

Quooker bood men nog aan met 20% korting (1556 euro voor de 22FRBLK Combi+). De Bora pura ging van 2699 naar 2099. Uiteindelijk nemen bijna alle apparaten elders af. Er is dus nog best wat te doen in apparaten maar verder zat er bij ons nul rek in de prijzen. Er is keuze genoeg dus ja tis net waar je voor kiest :-)

[ Voor 7% gewijzigd door martinus83 op 31-12-2023 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kartmans1
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01:21
ppatrick schreef op zaterdag 30 december 2023 @ 23:18:
[...]

Vermeld even wat voor prijs klasse het blad is en hoe hoog de spatrand dat is wel belangrijk voor de prijs.
Weet de prijs niet (gezien dat bij Mandemakers niet per onderdeel wordt gecommuniceerd). Maar spattend zou dan denk 10cm hoog moeten worden? Gaat om Mandemakers eigen merk. Dus zal pronorm zijn denk ik?

[ Voor 7% gewijzigd door Kartmans1 op 31-12-2023 20:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07:42
Tommmm15 schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 16:03:
Benieuwd naar jullie mening want ik staar me inmiddels blind op eigen ontwerp :)

[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding][Afbeelding]
wij hebben dezelfde keukenruimte en na jouw ontwerp in gedachte hadden, hebben we een keukenontwerper de vrije hand gegeven (ik heb de plaatjes al eens eerder gepost). Naar mijn mening ideaal:

Render:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-WVW_srUDB0HgnDJu16ioIn4Vo8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dWLJXphC5chkWqD4DiBORsVO.jpg?f=fotoalbum_large

Echt (toen we het huis nog aan het inrichten waren, dus erg kaal):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OiLuea_CQJ821ETbVJNFsa2YHI8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/P35WwFKcddfDirPZPHFjHQoB.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door 107mb op 31-12-2023 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vegury
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-09 19:58
Hoi allemaal,

Al een tijd aan het meelezen omdat we een nieuwbouwwoning hebben gekocht. Na aankoop van de woning hebben we een tekening laten opstellen voor de aansluitingen. Het wordt een eiland met kookplaat en kastenwand met hoge en lage kasten en de spoelbak.
We houden van natuurlijke materialen en kleuren, niet te strak en niet te standaard. Liefst echt hout en voor het blad wellicht een terrazzo blad of vergelijkbaar composietblad.

We hebben inmiddels een goed beeld van wat we willen en nu actief bij keukenzaken aan het kijken.
Members only:

Bij het Inpiratiehuis 20|20 hebben we gekeken voor apparatuur. Stoomoven, kookplaat met afzuiging, koelkast en vaatwasser. 2e oven/magnetron is niet nodig, vriezer komt in de bijkeuken. Tot dusver nijgen we naar Bosch. Daarnaast willen we een Cooker Combi+. Wel nog wat twijfel m.b.t. kookplaat (BORA ivm pannenruimte), stoomoven (Miele vaste wateraansluiting/afvoer).

Afgelopen week hebben we voor het eerst een offerte laten maken.

Members only:

We zijn nu aan het kijken welke zaken we nog meer willen gaan kijken dus wordt vervolgt. En tips natuurlijk welkom. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Nu online
vegury schreef op maandag 1 januari 2024 @ 10:20:
Hoi allemaal,

Al een tijd aan het meelezen omdat we een nieuwbouwwoning hebben gekocht. Na aankoop van de woning hebben we een tekening laten opstellen voor de aansluitingen. Het wordt een eiland met kookplaat en kastenwand met hoge en lage kasten en de spoelbak.
We houden van natuurlijke materialen en kleuren, niet te strak en niet te standaard. Liefst echt hout en voor het blad wellicht een terrazzo blad of vergelijkbaar composietblad.

We hebben inmiddels een goed beeld van wat we willen en nu actief bij keukenzaken aan het kijken.

***members only***

Bij het Inpiratiehuis 20|20 hebben we gekeken voor apparatuur. Stoomoven, kookplaat met afzuiging, koelkast en vaatwasser. 2e oven/magnetron is niet nodig, vriezer komt in de bijkeuken. Tot dusver nijgen we naar Bosch. Daarnaast willen we een Cooker Combi+. Wel nog wat twijfel m.b.t. kookplaat (BORA ivm pannenruimte), stoomoven (Miele vaste wateraansluiting/afvoer).

Afgelopen week hebben we voor het eerst een offerte laten maken.

***members only***

We zijn nu aan het kijken welke zaken we nog meer willen gaan kijken dus wordt vervolgt. En tips natuurlijk welkom. :)
De prijs lijkt mij hoog, waarschijnlijk door combinatie van 2 merken. Ik zou het ergens laten uitrekenen met één merk, ter vergelijking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svcasteren
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 06-01 21:46
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h6chXaqkkaFWz8wqsu-K3ooGM60=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iAwuc9QqQ4Phh7MYqsPKBedl.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BMHCLhzcA-CmbWPx-Pujim_N1Xs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/R8DSkiVrYAAl7NT0Q61Y8Qv3.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3x95nyuj2IkW36pBR3OnOOUofRE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/16LX1eZR8pSxzlEopiOmrhCi.jpg?f=fotoalbum_large

Wij hebben de laatste tijd een aantal keukenzaken bezocht voor ons nieuwbouwhuis.
En hebben nu een offerte liggen waar we over twijfelen van Nuva.
Uitgerust met Miele oven en Miele combi oven, Bora inductie, Siemens koelkast en siemens vriezer en quooker. Kasten tot aan het plafond in de achterwand . Meubilair is van pronorm. De dunnere kast is een uittrekbare medicijnkast. Het werkblad betreft Dekton 180 x 60 en 315 x 100 cm.

Na onderhandeling is de offerte reeds gezakt met 20% tot 27.5k ( was 34k). Vinden jullie dit een goede prijs ? Of zou hier nog speling in zitten . Vind het lastig in te schatten hoe ver je kunt gaan in keukenland. Hoor graag jullie advies !

[ Voor 15% gewijzigd door svcasteren op 01-01-2024 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuffel
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 07-06-2024
Dag iedereen,

Als (vrij) nieuw lid ben ik aan het uitkijken voor een keuken.
Dit topic heeft ondertussen meerdere delen en ook per deel meer dan 1000 pagina's.

Waarschijnlijk staat er wel ergens een rangschikking qua kwaliteit, maar het is bijna onmogelijk om al deze pagina's gaan te lezen.

Dus voor de kenners:

Is er min of meer een rangschikking qua kwaliteit van A,B,C merken?

Eggersman, Bulthaup, Leicht, Siematic, Poggenpohl?
Dit zijn namen die ik ken, zijn dit allemaal A merken?

Zoja, wat zijn B en/of C merken?

Hartelijk dank
Grt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• [MAUS]
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21:19
Nuffel schreef op maandag 1 januari 2024 @ 14:27:
Dag iedereen,

Als (vrij) nieuw lid ben ik aan het uitkijken voor een keuken.
Dit topic heeft ondertussen meerdere delen en ook per deel meer dan 1000 pagina's.

Waarschijnlijk staat er wel ergens een rangschikking qua kwaliteit, maar het is bijna onmogelijk om al deze pagina's gaan te lezen.

Dus voor de kenners:

Is er min of meer een rangschikking qua kwaliteit van A,B,C merken?

Eggersman, Bulthaup, Leicht, Siematic, Poggenpohl?
Dit zijn namen die ik ken, zijn dit allemaal A merken?

Zoja, wat zijn B en/of C merken?

Hartelijk dank
Grt
Ik snap dat de hoeveelheid informatie op dit forum wellicht afschrikt, maar wat je vraagt staat letterlijk in de uitgebreide openingspost, daar hoef je dus echt geen 1000 pagina's voor te lezen, maar alleen maar voor te beginnen op pagina 1 :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-10 14:47
Nvm

[ Voor 99% gewijzigd door RobbieB op 01-01-2024 14:35 ]

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuffel
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 07-06-2024
[MAUS] schreef op maandag 1 januari 2024 @ 14:34:
[...]

Ik snap dat de hoeveelheid informatie op dit forum wellicht afschrikt, maar wat je vraagt staat letterlijk in de uitgebreide openingspost, daar hoef je dus echt geen 1000 pagina's voor te lezen, maar alleen maar voor te beginnen op pagina 1 :9
Gevonden, bedankt !! _/-\o_
Onder het deel van de "keukenkastjes". Daar had ik niet in detail gaan kijken 8)7

Grt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinus83
svcasteren schreef op maandag 1 januari 2024 @ 13:22:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Wij hebben de laatste tijd een aantal keukenzaken bezocht voor ons nieuwbouwhuis.
En hebben nu een offerte liggen waar we over twijfelen van Nuva.
Uitgerust met Miele oven en Miele combi oven, Bora inductie, Siemens koelkast en siemens vriezer en quooker. Kasten tot aan het plafond in de achterwand . Meubilair is van pronorm. De dunnere kast is een uittrekbare medicijnkast. Het werkblad betreft Dekton 180 x 60 en 315 x 100 cm.

Na onderhandeling is de offerte reeds gezakt met 20% tot 27.5k ( was 34k). Vinden jullie dit een goede prijs ? Of zou hier nog speling in zitten . Vind het lastig in te schatten hoe ver je kunt gaan in keukenland. Hoor graag jullie advies !
Goeie keuken hoor!
Kasten tot plafond, flinke rij aan Miele apparatuur (45 cm hoge ovens, stoom met aan en afvoer?), dure uittrek kast, dekton blad. Niks mis mee denk ik.
Pagina: 1 ... 436 ... 526 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1