• ThePsycho
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 17:30

ThePsycho

Biertje?

martinus83 schreef op donderdag 21 december 2023 @ 13:35:
[...]

Ik lees een prijs van 5371 voor de Bora X BO, heb even een mail gestuurd naar een leverancier.

Zie onder..

[...]
Ja het zal inderdaad echt aan de leverancier liggen, ik weet vrijwel zeker dat ik er €1000 boven zit, maar daar valt weinig meer aan te veranderen. 8)7

ID.3 Pro 58 kWh | Ede | 5740 Wp | PVOutput

• martinus83
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11-05 10:54
icecreamfarmer schreef op donderdag 21 december 2023 @ 13:40:
[...]

Geen waterafvoer. Door het droogprogramma verdampt het merendeel van het water.
Bij de Bosch van mijn ouders is er idd nog kort terugpompen van de stoomgenerator naar het reservoir. Maar dat gaat volautomatisch.
Terugpompen? ik lees dat niet in de 8 series die wij nu op de lijst hebben staan.

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-05 20:18

icecreamfarmer

en het is

martinus83 schreef op donderdag 21 december 2023 @ 13:56:
[...]

Terugpompen? ik lees dat niet in de 8 series die wij nu op de lijst hebben staan.
Mijn ouders hebben een model uit 2017.
geen idee hoe dat met de nieuwere zit maar ik gok dat het erook in zit want de stoomkamer moet leeggemaakt worden.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
icecreamfarmer schreef op donderdag 21 december 2023 @ 09:01:
[...]

Hier ben ik wel benieuwd naar. Mijn Miele heeft nu een groot waterreservoir aan de zijkant en moet na gebruik een droogprogramma draaien. Hoe werkt dat bij jou en welke heb jij?
Ik heb een DGC 7645, was destijds de goedkoopste stoomoven met vaste wateraansluiting en afvoer. Tegenwoordig heeft de 7445 ook een vaste wateraansluiting als optie. Het water reservoir zit boven de ovenruimte en wordt dus vanzelf gevuld door de kraan. Je kan hem er wel uit halen om een antikalktablet erin te stoppen.

Ik laat het kleine beetje water wat achterblijft in de oven gewoon zitten. Weet niet of dit op lange termijn roest gaat opleveren, misschien toch maar even droog maken. Het meeste water gaat gewoon door het afvoerputje in de bodem en wordt dan weggepompt het riool in. Als je maar 1x per maand de stoomoven gebruikt dan is het natuurlijk wel verstandig om het water op te ruimen, tegen bacterie groei.

Het is een grote stap omhoog qua prijs vanaf de instap range combi stoomovens van Siemens, maar de meerprijs tussen de 7640 en 7645 is wel te overzien. Je moet ook rekening houden met de aanwezigheid van water aan/afvoer bij de oven. Wij hebben daar nog eens 1k voor betaald (nieuwbouw en stoomoven niet in de buurt van de wasbak), maar dit kan achteraf vast goedkoper.

Miele is van de merken die een vaste wateraansluiting en afvoer aanbieden de goedkoopste (zijn ze nog ergens goedkoop in :+ ). Het probleem is dat je nergens een goede vergelijking kan maken tussen Miele, Gaggenau, Bora en VZug. Misschien dat je ze kan kopen en met WKOA binnen de retour termijn kan terugsturen. Heb je na een tijdje kennis kunnen maken met alle merken. Zelfs in de experience center van Miele kan je niet echt de stoomoven uitproberen. Als ik iets zou willen verbeteren is het de opwarmtijd. Dat duurt nu zo'n 8 minuten, mag IMHO wel iets sneller.

• Draakje5
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 15:41
Iemand vertelde mij dat bij een COOKER COMBI+ (die warm water geeft) je de warmwater leiding zou moeten afdoppen i.v.m. legionella.

Er zijn hier vast ervaringsdeskundigen met een cooker combi+. Is deze gewoon aangesloten op warm water of is dat afgedopt bij jullie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThePsycho

ThePsycho

Biertje?

Draakje5 schreef op donderdag 21 december 2023 @ 14:28:
Iemand vertelde mij dat bij een COOKER COMBI+ (die warm water geeft) je de warmwater leiding zou moeten afdoppen i.v.m. legionella.

Er zijn hier vast ervaringsdeskundigen met een cooker combi+. Is deze gewoon aangesloten op warm water of is dat afgedopt bij jullie?
De Combi (zonder plus) wordt niet aangesloten op warm water en de Combi+ wel.
(dit is overigens makkelijk om te bouwen en de Combi+ hoeft niet perse aan warm water)
De keuze is dus vooral aan jou om te kijken of je onbeperkt warm water wil of het reservoir genoeg vindt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• martinus83
Combi+ kun je aansluiten als combi.
Combi kun je niet aansluiten als combi+, dan mis je een onderdeel. [edit] volgens mij hebben ze zelfs dezelfde onderdelen?...

De cube zelf is gelijk als ik het goed heb begrepen

Oftewel gewoon de combi+ bestellen
Als je de WW leiding niet gebruikt is het aan te raden deze aan beide zijden af te doppen/koppelen/af te kunnen sluiten

Afbeeldingslocatie: https://www.spoelbakkenshop.nl/storage/images/products/1208956882/quooker-installatieschema-quooker-combi.jpg

Afbeeldingslocatie: https://www.kokendwatergigant.nl/Images/33150118-2.jpg

[ Voor 31% gewijzigd door martinus83 op 21-12-2023 14:54 ]

• Alic3
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 05-07-2024
ThePsycho schreef op donderdag 21 december 2023 @ 12:39:
[...]

Wij hebben de Bora X BO genomen, wel een prijzig apparaat maar wij zijn ook van het uitgebreid koken, dan is het iets makkelijker te verantwoorden. (Los van dat hij er gewoon heel goed uit ziet)
Hoe bevalt de X BO tot nu toe?

Die van @Floor-is had al snel problemen dacht ik te hebben gelezen. Is dat al opgelost?

• gdvm
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 11-05 20:43
martinus83 schreef op donderdag 21 december 2023 @ 14:40:
Combi kun je niet aansluiten als combi+, dan mis je een onderdeel.
De cube is gelijka ls ik het goed heb begrepen

Als je de WW leiding niet gebruikt is het aan te raden deze aan beide zijden af te doppen/koppelen/af te kunnen sluiten

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Hoorde laatst van onze keukenzaak dat de combi / combi+ binnenkort als hetzelfde product verkocht zullen worden. Blijkbaar is het goedkoper om alles op een hoop te gooien ipv de ene met en de ander zonder dat onderdeel en de hele logistiek daar achter. Klinkt plausibel, maar geen idee of het waar is.

• Draakje5
ThePsycho schreef op donderdag 21 december 2023 @ 14:30:
[...]

De Combi (zonder plus) wordt niet aangesloten op warm water en de Combi+ wel.
(dit is overigens makkelijk om te bouwen en de Combi+ hoeft niet perse aan warm water)
De keuze is dus vooral aan jou om te kijken of je onbeperkt warm water wil of het reservoir genoeg vindt.
Maar als je besluit WW wel aan te sluiten op je Combi+, en het komt zelden voor dat je meer warm water vraagt dan het reservoir van de Cooker, zit je dan niet met een legionella probleem met lang stilstaand water in de WW leiding?

• Draakje5
martinus83 schreef op donderdag 21 december 2023 @ 14:40:
Combi kun je niet aansluiten als combi+, dan mis je een onderdeel. [edit] volgens mij hebben ze zelfs dezelfde onderdelen?...

De cube zelf is gelijk als ik het goed heb begrepen

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Afsluiten vanaf de plek waar de WW leiding alleen nog maar gebruikt wordt voor de Cooker? En dan met zo'n stopkraantje wat je ook wel eens ziet op de leidingen naar de buitenkraantjes? De cooker vraagt alleen water uit de WW leiding wanneer het boilervat volledig leeg is?

[ Voor 4% gewijzigd door Draakje5 op 21-12-2023 15:03 ]

• ThePsycho

ThePsycho

Biertje?

Alic3 schreef op donderdag 21 december 2023 @ 14:46:
[...]

Die van @Floor-is had al snel problemen dacht ik te hebben gelezen. Is dat al opgelost?
Wij krijgen hem helaas rond Mei pas, voorlopig ben ik nog aan het wachten tot het huis af is. :'(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ThePsycho

ThePsycho

Biertje?

Draakje5 schreef op donderdag 21 december 2023 @ 14:59:
[...]

Maar als je besluit WW wel aan te sluiten op je Combi+, en het komt zelden voor dat je meer warm water vraagt dan het reservoir van de Cooker, zit je dan niet met een legionella probleem met lang stilstaand water in de WW leiding?
Zodra je warm water gebruikt gaat hij het in ieder geval mengen met het water uit de ww-leiding. Het is niet puur het water uit de quooker. Dus ook bij weinig gebruik is er wel iets doorstroom.

• syntesia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11:39
martinus83 schreef op donderdag 21 december 2023 @ 13:34:
[...]

En water afvoer?

ik lees dat er modellen (geweest) zijn waar het water terug het vul reservoir in ging? (mij is niet duidelijk of dat een aanname was of daadwerkelijk een uitvoering...)
Dit was volgens mij ook rond de BF deals destijds.
Ik was helaas te laat om een Bora x Bo in mn keuken te krijgen. want had alles al rond met Miele.

1 stoomoven en een normale oven. met beide alsnog blij.

• martinus83
syntesia schreef op donderdag 21 december 2023 @ 15:10:
[...]

Ik was helaas te laat om een Bora x Bo in mn keuken te krijgen. want had alles al rond met Miele.

Nu je het zegt ja, inderdaad rond die tijd.
Miele spreekt me niet aan, maar ga wel even bij een dealer in de buurt langs.
Denk dat het bij Bosch blijft, of de IQ700 series met de smalle greep (zgn HM/HS736xxxx types)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Draakje5
ThePsycho schreef op donderdag 21 december 2023 @ 15:09:
[...]

Zodra je warm water gebruikt gaat hij het in ieder geval mengen met het water uit de ww-leiding. Het is niet puur het water uit de quooker. Dus ook bij weinig gebruik is er wel iets doorstroom.
Thanks. Indd ik had even verder moeten lezen ook. FAQ:
Er is een warmwaterleiding aanwezig, die niet kan worden afgedopt. Kan de COMBI worden aangesloten? Nee, dat kan niet. In dat geval adviseren wij een COMBI+ te plaatsen. Deze wordt zowel op de warm- als de koudwaterleiding aangesloten. Het afgekoelde warme water in de leiding wordt gemengd met heet water uit het reservoir om direct voor warm water te zorgen. Zodra het warme water van de CV ketel de keuken heeft bereikt, wordt de aanvoer vanuit het reservoir afgesloten en loopt het rechtstreeks naar de keukenmengkraan. Zodoende kan er daarna doorgetapt worden. Het warme water komt nooit in het reservoir.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martinus83
syntesia schreef op donderdag 21 december 2023 @ 15:10:
[...]

Ik heb een prijs voor de Bora. Ik kreeg volgende bericht:
De Bora XBO is een geweldig apparaat maar sluit onderstaande Miele combinatie niet uit voor een klap minder geld.
De Bora heeft geen bijpassende oven.

Bora XBO
Inbouw combi stoomoven 60cm zwart met touch control, vast water aansluiting
€ 5900
Miele DGC7860HCXOBSW
Combi stoomoven nis 60 zwart greeploos met hydrolyse
€ 4400
MIELE H7860BPXOBSW
Oven, nis60, Obsidiaan zwart, 76L, Pyrolyse, SoftClose, Kern.temp., TouchControl, LED, TFT, A+
€ 3100
Leuk om te weten, maar nog niet misschien dat ik dat ga aanschaffen :+

• Blurk62
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12-05 23:40
Draakje5 schreef op donderdag 21 december 2023 @ 14:28:

Hier al ruim 20 jaar een afgedopte warmwaterleiding vanwege eerst een Quooker en losse close-in boiler en later een Combi-zonder-plus. Dat afdoppen is destijds door de keukenmonteur gedaan. Blijkbaar vond hij het wel makkelijk om dat in de keuken te doen in plaats van in de meterkast (in ons geval) en er ligt dus een paar meter ongebruikte leiding. Geen idee of dat destijds wel volgens de regeltjes was. Voor zover ik weet heeft het (nog) nooit tot een probleem geleid.
Het leek mij altijd zonde van het warmteverlies in de leiding om een hotfill boiler of Combi+ te nemen. Het warme water dat je aanvoert wordt zelden of nooit gebruikt. Een 15mm leiding van 6 meter bevat ongeveer 1 liter water. Als je bij die lengte bijvoorbeeld 3 liter water tapt uit je Combi+ wordt deze aangevuld met 1 liter koud (afgekoeld) water en 2 liter warm water. In de leiding staat dan nog 1 liter warm water dat vervolgens koud wordt. Dat telt op en het is mij niet duidelijk of dat opweegt tegen het sneller opwarmen van het reservoir.

• ThePsycho

ThePsycho

Biertje?

Blurk62 schreef op donderdag 21 december 2023 @ 17:10:
[...]

Hier al ruim 20 jaar een afgedopte warmwaterleiding vanwege eerst een Quooker en losse close-in boiler en later een Combi-zonder-plus. Dat afdoppen is destijds door de keukenmonteur gedaan. Blijkbaar vond hij het wel makkelijk om dat in de keuken te doen in plaats van in de meterkast (in ons geval) en er ligt dus een paar meter ongebruikte leiding. Geen idee of dat destijds wel volgens de regeltjes was. Voor zover ik weet heeft het (nog) nooit tot een probleem geleid.
Het leek mij altijd zonde van het warmteverlies in de leiding om een hotfill boiler of Combi+ te nemen. Het warme water dat je aanvoert wordt zelden of nooit gebruikt. Een 15mm leiding van 6 meter bevat ongeveer 1 liter water. Als je bij die lengte bijvoorbeeld 3 liter water tapt uit je Combi+ wordt deze aangevuld met 1 liter koud (afgekoeld) water en 2 liter warm water. In de leiding staat dan nog 1 liter warm water dat vervolgens koud wordt. Dat telt op en het is mij niet duidelijk of dat opweegt tegen het sneller opwarmen van het reservoir.
Het gaat niet eens om hotfill in dit geval, je quooker springt bij voor direct warm water, zodra de leiding warm water heeft gebruik je die volledig. Het vullen gebeurd verder nog met koud water. (Volgens de installatiehandleiding)

Je hebt het dus puur over comfort dat beide kanten op gaat, zowel direct als 'oneindig' warm water.

• gdvm
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 11-05 20:43
martinus83 schreef op donderdag 21 december 2023 @ 15:17:
[...]

Nu je het zegt ja, inderdaad rond die tijd.
Miele spreekt me niet aan, maar ga wel even bij een dealer in de buurt langs.
Denk dat het bij Bosch blijft, of de IQ700 series met de smalle greep (zgn HM/HS736xxxx types)
Wij hebben staan twijfelen tussen de iQ700 ovens van de Studioline (brede greep) en de HM/HS 736xxx types (smalle greep). Vanwege de greep wilde ik eigenlijk ook die laatste, maar de greep is in dat geval wel van kunststof kan ik me herinneren. De vrouw des huizes wilde daarom toch graag de Studioline, daar is de voorkant greep van glas, en dus qua look&feel hetzelfde als voorkant van je oven. De 736 modellen hebben ook een RVS strip net onder je bedieningspaneel.

Weet nog steeds niet of ik het helemaal eens ben met de beslissing, maar ja, choose your battles..

[ Voor 4% gewijzigd door gdvm op 21-12-2023 17:27 ]

• XOR
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 19-02 02:26

XOR

Draakje5 schreef op donderdag 21 december 2023 @ 15:32:
[...]

Thanks. Indd ik had even verder moeten lezen ook. FAQ:

[...]
Ik gok dat afdoppen afhankelijk van je exacte situatie prima kan, maar dan bij voorkeur bij de vertakking van de CV-ketel, zodat je geen loze pijp met stilstaand warm water krijgt.

Don't quote me on that, maar dat lijkt me de logische interpretatie.

• martinus83
gdvm schreef op donderdag 21 december 2023 @ 17:24:
[...]

Wij hebben staan twijfelen tussen de iQ700 ovens van de Studioline (brede greep) en de HM/HS 736xxx types (smalle greep). Vanwege de greep wilde ik eigenlijk ook die laatste, maar de greep is in dat geval wel van kunststof kan ik me herinneren. De vrouw des huizes wilde daarom toch graag de Studioline, daar is de voorkant greep van glas, en dus qua look&feel hetzelfde als voorkant van je oven. De 736 modellen hebben ook een RVS strip net onder je bedieningspaneel.

Weet nog steeds niet of ik het helemaal eens ben met de beslissing, maar ja, choose your battles..
Snap de twijfel ja. Kunststof is ook weer niet zo, plus dat die ovens dan het enige RvS look materiaal hebben in geval van onze keuken.

De Bosch 8 series heeft een geborstelde greep. De kleur is gelijk aan de donkere geborstelde lijst op de IQ700 936 series, dus de studioline met brede greep.

Bosch is erg mooi! Twijfel alleen weer over dat ronde display, zonder pijltjes links en rechts om door het menu te scrollen.

Wat zijn we toch zeikerds... of ja, tweakers tot 2 cijfers achter de komma ;-)

• koksie
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17:29
ThePsycho schreef op donderdag 21 december 2023 @ 17:20:
[...]

Het gaat niet eens om hotfill in dit geval, je quooker springt bij voor direct warm water, zodra de leiding warm water heeft gebruik je die volledig. Het vullen gebeurd verder nog met koud water. (Volgens de installatiehandleiding)

Je hebt het dus puur over comfort dat beide kanten op gaat, zowel direct als 'oneindig' warm water.
Direct warm water heb je met een Combi ook, het enige verschil is "oneindig" warm water.

Ik heb na 6 jaar een Combi+ met hotfill gebruikt te hebben, de warmwaterleiding een half jaar geleden laten afdoppen.
De afstand tussen cv en Quooker is een meter of 6 en we gebruiken de Quooker vooral voor wat kopjes thee en elke avond twee pannen afwassen. Tegen de tijd dat het warme water uit de cv via de leiding in de Quooker is, is de kraam alweer dicht en staat het water dus weer af te koelen in de leiding.

In dat halve jaar sinds het afdoppen heb ik 1x meegemaakt dat het warm water uit de Quooker op was en ik 5 minuten moest wachten. Dat was na uitgebreid koken toen ik een stuk of 7 pannen en aangekoekte ovenschalen uitgebreid moest afwassen.
Kortom: totaal geen spijt dat ik de Quooker alleen nog op koud water heb. Het stilstandsverlies in de leiding en het verspillen van gas, is het me niet waard (ook al zal het vast minimaal zijn in termen van geld).

• martinus83
Draakje5 schreef op donderdag 21 december 2023 @ 15:02:
[...]

Afsluiten vanaf de plek waar de WW leiding alleen nog maar gebruikt wordt voor de Cooker? En dan met zo'n stopkraantje wat je ook wel eens ziet op de leidingen naar de buitenkraantjes? De cooker vraagt alleen water uit de WW leiding wanneer het boilervat volledig leeg is?
Daar waar de WW aftakt naar je quooker schroef je de leiding los van je t stuk. T stuk afdoppen. Stukje (bijv 20 cm) van de losse leiding afsnijden zodat je die ook kunt afdoppen. Doe dit met een 15-15 koppelstuk. Zo kun je later altijd weer een stukje van krap 20 cm terug monteren mocht je die loze ww leiding weer willen gebruiken.

Je tweede vraag, volgens mij al beantwoord maar de quooker vangt alleen de periode op wanneer je ketel nog geen 60 graden water bij de kraan aanleverd.

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12:43
Blurk62 schreef op donderdag 21 december 2023 @ 17:10:
[...]

De regel om legionella te voorkomen is max 20cm doodlopende leiding. Dus dat is ook toen zeker neit volgens de regels/richtlijnen geweest.

PSN: Flix20-NL

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:33
Alic3 schreef op donderdag 21 december 2023 @ 14:46:
[...]

Productiefoutje bij mij, het 'putje' was niet goed vastgeschroefd. Dat was heel vlot te verhelpen, maar heeft wel voor aardig wat gedoe gezorgd.
Los daarvan is het echt een geweldig fijne machine :)

Bericht hierboven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CoolBadeendje
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17:08
Flix20 schreef op donderdag 21 december 2023 @ 21:38:
[...]

De regel om legionella te voorkomen is max 20cm doodlopende leiding. Dus dat is ook toen zeker neit volgens de regels/richtlijnen geweest.
Sterker nog, de regels zijn nu maximaal 5 keer de diameter van de leiding:
Een dood eind ontstaat bij het afkoppelen van een leiding. Nieuw in het Waterwerkblad
WB 3.1 (artikel 4.2) is dat wanneer een leiding van een doorgaande leiding wordt afgekoppeld, het T-stuk in de doorgaande leiding moet worden vervangen door een recht verbindingsstuk. Als dit technisch niet mogelijk is, mag de aftakking van het T-stuk worden afgedopt. Dit T-stuk moet bij voorkeur in een zodanige
stand worden gebracht dat sediment niet kan bezinken in de aftakking. Het afdoppen moet zo kort als mogelijk op de doorgaande leiding plaatsvinden. De afstand tussen de afdopping en de buitenzijde van de doorgaande leiding mag niet meer bedragen dan vijfmaal de middellijn van de aftakking.
https://forms.tvvl.nl/l/l...mat=save_to_disk&ext=.pdf

Legionella is nooit een probleem totdat mensen met een verlaagde weerstand (om wat voor reden dan ook) bij je gaan douchen. Het gevaar zit in de verneveling van het warme water, want dan komt het via je luchtwegen in je longen. Damp moet je zoveel mogelijk voorkomen bij het doorspoelen.

Wikipedia: Legionellaramp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

CoolBadeendje schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 13:48:
[...]

Sterker nog, de regels zijn nu maximaal 5 keer de diameter van de leiding:

[...]

https://forms.tvvl.nl/l/l...mat=save_to_disk&ext=.pdf

Legionella is nooit een probleem totdat mensen met een verlaagde weerstand (om wat voor reden dan ook) bij je gaan douchen. Het gevaar zit in de verneveling van het warme water, want dan komt het via je luchtwegen in je longen. Damp moet je zoveel mogelijk voorkomen bij het doorspoelen.

Wikipedia: Legionellaramp
Overigens wel een kanttekening:
Legionella zit normaliter in het koude water en niet in het warme water.
Een oplossing is alles stromen aansluiten maar dat wordt als te duur bevonden voor de woningbouw.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23-04 07:23
Na 6 jaar vonden we het tijd om de keuken aan te passen. Koffiehoekje gemaakt, nieuwe ovens, aardrechtblad, Quooker en de keuken laten wrappen.

Vooral over het laatste erg tevreden. Duurde 1.5 dag en de keuken ziet er zoveel mooier uit. We zijn van hoogglans wit naar mat zand gegaan. Zelfs de wijnkoelkast is mee genomen in de wrap. In het koffiehoekje komen nog eiken planken te hangen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qz96-PLnHSlOPsK0OvPk56Vvo3o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HNF7dC0B8faIzFAxrnAfw9AY.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Nu1S8I0gre0aFHUM79PPKI7tCr4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vPjOwgOfl9ogGfcSUrKguebO.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EDXvMaQcVD2ozuLO77GxlLpk2zg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2OBmF4zXj4y2gjYuiqZt1aNn.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hjDQwizUzovA3XYADZPNvFzv1Pk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MIX0vFQGAUQXAAjXNlzCrn57.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macfocus
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 06:26
Wackmack schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 15:38:
Na 6 jaar vonden we het tijd om de keuken aan te passen. Koffiehoekje gemaakt, nieuwe ovens, aardrechtblad, Quooker en de keuken laten wrappen.

Vooral over het laatste erg tevreden. Duurde 1.5 dag en de keuken ziet er zoveel mooier uit. We zijn van hoogglans wit naar mat zand gegaan. Zelfs de wijnkoelkast is mee genomen in de wrap. In het koffiehoekje komen nog eiken planken te hangen.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Duur geintje na 6 jaar.
Maar als je de centen hebt en het ervoor over hebt, heel veel plezier ermee.
(En da's geen afgunst)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cap
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Cap

We weten toch niet wat ie betaald heeft? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macfocus
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 06:26
Cap schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 16:14:
We weten toch niet wat ie betaald heeft? ;)
Klopt, maar na 6 jaar een hoop apparatuur vervangen en de boel laten wrappen, kost meestal geld en na 6 ja is het natuurlijk nog lang niet "op".

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Ach iedereen zal wel eens denken, had ik toch maar die kleur gedaan of toch even die betere over gekocht. Dan kan je wachten tot de keuken 'op' is of voor je woon- en kookgenot nu kiezen, en dan wrappen best een goede oplossing.
En ovens - je kan ze schoonmaken of een nieuwe kopen, beetje asbak vol, nieuwe auto :+ ;)

edit: @Wackmack Voor dat koffie hoekje heb je een kast geofferd?

[ Voor 9% gewijzigd door franssie op 22-12-2023 16:31 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Wackmack
@macfocus Helaas was de apparatuur wel op. Twee whirlpool ovens en beide tig keer gemaakt. Nu was de garantie verlopen en ze deden het weer niet.

Qua apparaat zijn alleen de ovens vervangen. Verder viel het wrappen mee qua kosten. Waren €1700,- kwijt

We hebben inderdaad twee kasten ingeleverd voor deze hoek. Kan prima hoor. We missen nog. De kasten stond vol met zooi wat toch nooit werd gebruikt. Nu springt de koffiehoek er echt uit.

Woongenot draait het om. Alles lijkt weer als nieuw dus helemaal blij mee.

Hierbij een foto hoe de keuken was.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LavMVlTlYihubkCJPscY31EPJcM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IjabUr1eBhJdtJGcsZB0Hfhx.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sNielz123
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-05 19:14
Hoe werkt het wrappen? Breken ze de keuken af en bouwen hem opnieuw op?
Ben met name benieuwd naar de zijkant van het eiland als dat helemaal tot beneden doorloopt zonder plint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wberkel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-05 20:24
SquareOne schreef op donderdag 21 december 2023 @ 10:00:
Wij hebben ook een stoomoven.
1) de hoeveelheid water die achter blijft in het apparaat. Heb twee theedoeken nodig en aantal keer uitwerkingen om al het water van de bodem weg te poetsen na gebruik.
Omdat wij ook aan het kijken zijn of (en wat voor) stoomoven we willen hebben, hebben we omdat het zo uitkwam dit maar eens even voorgelegd aan iemand van Siemens. Als je twee theedoeken met water eruit moet halen zou je de oven niet goed gecalibreerd hebben was de reactie.
Ik kan het verder niet beoordelen, maar doe er je voordeel mee

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wackmack
sNielz123 schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 20:30:
Hoe werkt het wrappen? Breken ze de keuken af en bouwen hem opnieuw op?
Ben met name benieuwd naar de zijkant van het eiland als dat helemaal tot beneden doorloopt zonder plint.
Wat ik heb gezien, demonteren ze inderdaad alle kastjes en deuren. Heb eigenlijk geen idee hoe ze het eiland hebben gedaan. Zal morgen even fotos maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16:38
icecreamfarmer schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 14:53:
[...]

Een oplossing is alles stromen aansluiten maar dat wordt als te duur bevonden voor de woningbouw.
Nu "we" de temperatuur steeds meer verlagen wordt het wel een groter probleem.
Vroeger op 70 graden geen probleem, af en toe heet genoeg, maar met 55 graden toch een serieuzer risico imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adam1980
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08:59
icecreamfarmer schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 14:53:
[...]

Optimale groeitemperatuur legionella is 37 graden :Y) , met een range van 20 tot 50.
Alles wordt toch stromend aangesloten?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17:48
wberkel schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 20:52:
[...]

Omdat wij ook aan het kijken zijn of (en wat voor) stoomoven we willen hebben, hebben we omdat het zo uitkwam dit maar eens even voorgelegd aan iemand van Siemens. Als je twee theedoeken met water eruit moet halen zou je de oven niet goed gecalibreerd hebben was de reactie.
Ik kan het verder niet beoordelen, maar doe er je voordeel mee
Mhh, ik zal er eens induiken. Vandaag de stoomoven gebruikt. Het ik heb tijdens sous vide garen op 74g - 8 uur lang - 2x tussendoor het water van de bodem moeten halen omdat die dreigde te overstromen. Na afronden ook nog een keer. Ik heb de doek in maatbeker uitgewrongen: ca. 800ml

Zal de handleiding eens erbij pakken.

Internet zegt dit:
Een NEFF oven met sous-vide stand is geschikt voor sous-vide bereidingen van ongeveer 4 uur.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NjpdFbaraARW4FSmsk9AKpF2YUs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uSjd2Mmzc2xuqfQ67ifUMcMg.jpg?f=fotoalbum_large

Conclusie: als je fan ben van lange sous vide bereiding. Dan is zo’n oven eigenlijk niet geschikt.

[ Voor 27% gewijzigd door SquareOne op 22-12-2023 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Adam1980 schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 21:42:
[...]

Optimale groeitemperatuur legionella is 37 graden :Y) , met een range van 20 tot 50.
Alles wordt toch stromend aangesloten?
Nee in woningbouw echt niet.
In de zorg (waar ik werk) wordt dmv speciale muurplaten alles stromend aangesloten en wordt het complete leidingnet van een woning gespoeld wanneer je de wc doorspoeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 12:13
franssie schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 16:29:
Ach iedereen zal wel eens denken, had ik toch maar die kleur gedaan of toch even die betere over gekocht. Dan kan je wachten tot de keuken 'op' is of voor je woon- en kookgenot nu kiezen, en dan wrappen best een goede oplossing.
En ovens - je kan ze schoonmaken of een nieuwe kopen, beetje asbak vol, nieuwe auto :+ ;)

edit: @Wackmack Voor dat koffie hoekje heb je een kast geofferd?
Mwa. Ik sta echt versteld van het feit dat mensen nu massaal hun keuken laten wrappen.
Heel het internet staat vol met mensen die klagen over foliefronten en nu laten we weer folie over de frontjes trekken.

Untappd: Kapitein_Merijn

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Kapitein Merijn schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 23:32:
[...]

Mwa. Ik sta echt versteld van het feit dat mensen nu massaal hun keuken laten wrappen.
Heel het internet staat vol met mensen die klagen over foliefronten en nu laten we weer folie over de frontjes trekken.
Het is niet helemaal duidelijk waar je precies op schiet?
Voor een renovatie lijkt mij een wrap wel duurzaam
Bij een nieuwe keuken is een foliefront niet de meest duurzame manier denk ik.
Bij de keuze om een keuken te vervangen of op te frissen is dat een heel andere afweging.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yesiladam
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 12-05 23:48
Wat zijn de verschillen tussen Hacker concept130 en systemat? De informatie vanuit de keukenverkopers zijn erg verschillend. De ene zegt dat systemat een beter kwaliteit fronten heeft, de andere verkoper zegt dat technisch geen enkel verschil is. alleen zou systemat meer maat en kleur opties aanbieden. Wat zijn jullie ervaringen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9duSIBCDu9eye3oVKibFfL5-XVY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/msA1MzrvC18xr1f2x4mrtnM2.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniëlvveen
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 06-03 14:44
SquareOne schreef op zondag 17 december 2023 @ 12:25:
[...]

Jawel. Maar belangrijkste is dat je er zelf iets mee kan. Je hebt alle componenten om de keuken online te berekenen.

Er staan in dit topic diverse linkjes naar websites waar je apparatuur, werkbladen en kasten kunt berekenen. Dat levert de ‘bodemprijs’ op wanneer je alles zelf los inkoopt en plaatst.

Een keukenzaak is natuurlijk iets duurder. Maar die hebben ook een showroom, maken een afspraak met je voor advies, plaatsen en leveren service
Dat is waar. Ik merk inderdaad dat wat je bespreekt met de verkoper en wat er op de offerte staat enorm verschilt. Ik ben vandaag naar een andere keukenboer gegaan, en heb gevraagd wat hij rekent voor de keuken van de 3D-tekening. Hij gaf aan dat zoals die op de foto staat niet overeenkomt met wat hij op de offerte heeft staan. Hele fijne verkoper, alleen op het moment dat je dan om een tekening vraagt of om een offerte, doen ze moeilijk ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniëlvveen
Cap schreef op zondag 17 december 2023 @ 12:57:
@Daniëlvveen je hebt foto's van een offerte neergezet maar het zelf niet uitgezocht / uitgesplitst.
Ik denk dat dat wel helpt om adviezen van meelezers hier te krijgen.

Dus een overzichtelijk zelf opgesteld lijstje:
- Merk / type keuken, welke kasten (aantal/soort), greep/greeploos/push to open etc
- Merk / type werkblad, afwerking werkblad, afmetingen / aantal werkbladen
- Merk / type apparatuur
- Specifieke extra's

Dat helpt je vervolgens zelf ook om te googlen wat die onderdelen ongeveer kosten, evt door bijv een werkbladofferte ergens op te vragen bij een werkbladenwinkel en elders een apparatuurofferte bij een witgoedboer, dat is dan de "doe het zelf" bodemprijs zonder service.

Nu moeten meelezers een gefotografeerde offerte vol codes moet zien te ontcijferen.

Bijvoorbeeld bij de kastjes. Alleen een keukenboer weet wat code GL-HIEVE-T387 is. Ik zie directlak mat kashmir staan, bij de kreet directlak denk ik meteen aan Ballerina met Blum Legrabox laden, maar ik weet het niet zeker.

Bij het werkblad lijkt het te gaan om Dekton Arga gepolijst, zo ver kom ik na een beetje combineren.

Bij de apparaten zie ik o.a. een Bosch series 2 koelkast staan en een series 4 oven. Dat zijn de 2 laagste series van Bosch en zou de prijs moeten drukken tov de hogere series. Maar wil je wel een koelkast van de laagste serie ivm energieverbruik, geluid en afwerking, vraag ik me af.

Ik weet wel dat een Dekton blad en een keuken met Blum Legrabox laden prima keuzes zijn maar niet de goedkoopste. Dus als je met aanbod elders gaat vergelijken moet je wel appels met appels vergelijken, dus ook een dergelijk Dekton blad en ook de Blum laden, en dezelfde apparatuur.

Verder laat ik het oordeel over de prijs aan de echte experts.
Dank voor je reactie! Ik ben er voorlopig even mee zoet. Wel vind ik het ontzettend jammer dat de keukenboeren nogal lastig doen soms met offertes en tekeningen meegeven ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniëlvveen
Floor-is schreef op zondag 17 december 2023 @ 16:56:
[...]

Wat een absurde hoeveelheid geld voor een enkel blad. (Die dingen worden iets groter dan 120*300 geproduceerd).
Ik kan er echt niet bij dat wij zoveel meer blad hadden dan menigeen hier voor zo veel minder. (Ik heb hier 5,5x1,1 en nog twee nissen (100x55 en 120x55), waar we volgens mij €5.150 voor hebben betaald. En dan hebben we nog waterval en een semi-bookmatch, verstekverbindingen, vlakbouw voor de kookplaat, extra brede spoelbak en de hele reutemeteut.

Sure het is allemaal iets duurder geworden in een jaar tijd, maar komaan.
Heel groot verschil inderdaad, ik ben vandaag bij een andere keukenboer geweest en daar rekenen ze ook ruim €4500 voor een blad van 3.10 bij 1.20 (Dekton Arga) ..
Hopelijk vind ik bij een werkbladverkoper er één voor een aantrekkelijkere prijs ..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ConQuestador
  • Registratie: November 2000
  • Nu online
Rzaan schreef op woensdag 20 december 2023 @ 23:34:
Ik heb een lamp voor mijn keuken gekocht bij B Dutch.
2.40 meter en heel minimalistisch. Nu in de aanbieding.

[Afbeelding]
Bedankt voor de tip, wij waren ook naar zo'n lamp op zoek maar vonden de novy pendant te duur met onnodige fancy features.

Ik heb 'm ook besteld dus :)

Panasonic 12J T-CAP | Atlantic Explorer 270L | 4 x MHI SRK24ZS-WF + SRF35ZS-W | 12.000 Wp Enphase | Home Assistant, Heishamon, Mhi-ctrl | Alfa Romeo Giulia Veloce

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corniels
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12-05 11:37
Hoe tevreden is iedere hobbykok met zijn/haar downdraft afzuiging?

Ik heb sinds vorige week mijn nieuwe keuken in gebruik genomen met een Bosch PVQ895F25E en na een simpele AGV maaltijd merkte ik al dat de kamer behoorlijk geurde. Afzuiging zoog alles netjes weg, maar geurtjes weg filteren was matig.

Nu heb ik voor het eerst wat gegrild op de grill plaat die ik erbij heb besteld en ben enorm teleurgesteld in de werking. Het huis stond blauw en toen ik het kastje eronder open deed kwam de rook eruit zetten.

Dit hoort toch zeker niet de bedoeling te zijn?

dat was het dan weer voor deze post

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Facerafter
  • Laatst online: 12-05 13:13
Hier is afgelopen week een Schuller keuken geplaatst maar zouden nu toch in de 90cm lades wat meer indelingen willen. Ik kan van Schuller zelf online alleen weinig vinden behalve hun eigen brochure.

Waar kan je dit het beste bestellen? Evt van een ander merk met dezelfde maatvoering?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martinus83
Ik ontdek net dat Bosch in Duitsland een stoomoven mét vaste water aansluiting heeft.
Geen water afvoer..

Iemand hier die daar bekend mee is?
Waarom is deze niet bij Bosch NL beschikbaar..

Gaat om de HSG958ED1

https://www.bosch-home.co...black-backoefen/HSG958ED1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
corniels schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 20:53:
Hoe tevreden is iedere hobbykok met zijn/haar downdraft afzuiging?

Ik heb sinds vorige week mijn nieuwe keuken in gebruik genomen met een Bosch PVQ895F25E en na een simpele AGV maaltijd merkte ik al dat de kamer behoorlijk geurde. Afzuiging zoog alles netjes weg, maar geurtjes weg filteren was matig.

Nu heb ik voor het eerst wat gegrild op de grill plaat die ik erbij heb besteld en ben enorm teleurgesteld in de werking. Het huis stond blauw en toen ik het kastje eronder open deed kwam de rook eruit zetten.

Dit hoort toch zeker niet de bedoeling te zijn?
Ik zou willen stellen dat wij hier een stuk minder last van hebben, maar vergelijken is niet echt mogelijk natuurlijk. :)

BORA X Pure hier overigens.

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinus83
Twijfel enorm tussen Pure en Xpure.
Icm stoomoven is een x pure misschien overkill?

Volgende week alle apparatuur bestellen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
martinus83 schreef op zondag 24 december 2023 @ 06:52:

M Pure als middenweg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
SquareOne schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 21:45:
[...]

Mhh, ik zal er eens induiken. Vandaag de stoomoven gebruikt. Het ik heb tijdens sous vide garen op 74g - 8 uur lang - 2x tussendoor het water van de bodem moeten halen omdat die dreigde te overstromen. Na afronden ook nog een keer. Ik heb de doek in maatbeker uitgewrongen: ca. 800ml

Zal de handleiding eens erbij pakken.

Internet zegt dit:
[...]

[Afbeelding]

Conclusie: als je fan ben van lange sous vide bereiding. Dan is zo’n oven eigenlijk niet geschikt.
Vraag me af hoe dit gaat bij de BSH stoomovens met vaste wateraanvoer. Die zou je in theorie oneindig lang kunnen laten sous vide draaien. Snap niet waarom ze met zo’n half gebakken oplossing komen. Ja het is een minimale aanpassing ten opzichte van hun stoomovens zonder water aansluiting. Ze konden de technologie gewoon lenen van hun zustermerk Gaggenau. Die ontwikkelingskosten zouden allang terugverdiend moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corniels
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12-05 11:37
Floor-is schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 22:55:
[...]

Ik zou willen stellen dat wij hier een stuk minder last van hebben, maar vergelijken is niet echt mogelijk natuurlijk. :)

BORA X Pure hier overigens.
Je bedoeld dat het verschil tussen Bora en Bosch?

Gebruikt Bora ook koolstof filters? Het wegzuigen is namelijk het probleem niet, het filteren daarentegen lijkt helemaal niet te werken

dat was het dan weer voor deze post

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinus83
Is een optie ja. Ik kreeg een prijs van 2599 wat ik nog vrij veel vond gezien de X pure 2700 kost.
Als de prijs nu tussen de X Pure en de Pure (1750) zou zitten is het een goeie optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinus83
corniels schreef op zondag 24 december 2023 @ 09:56:
[...]

Gebruikt Bora ook koolstof filters? Het wegzuigen is namelijk het probleem niet, het filteren daarentegen lijkt helemaal niet te werken
Koolstof ja.
Ik sprak een architect die enke Bora recirc gebruikt in ontwerpen. En wel icm een plasmafilter.

https://www.werkbladafzuiging.nl/plasmafilter

" Een plasma filter of een plasmamade filter i.c.m. een bora kookplaat?

Kan dat? Het kan allebei, alleen zal bij het combineren van een plasmamade filter met een bora kookplaat uw garantie op de tocht staan. Bora is van mening dat het plasmamade filter ozon produceert. Deze ozon is niet alleen schadelijk voor uw gezondheid maar ook voor de kookplaat en de buizen.

Wij kunnen daar geen zinnige uitspraak over doen behalve dat we over het plasmamade wel bepaalde feedback krijgen. Allereerst melden gebruikers dat er een soort brandlucht waarneembaar is bij het gebruik van een plasmamade filter. Dit zou verklaart worden door het hogere voltpercentage wat nodig is bij een plasmamade filter.

Het plasma filter (boretti) werkt met een lager voltpercentage. Hierbij ontstaat geen brandlucht en wordt ook geen ozon geproduceerd ! Hierdoor is een combinatie van dit plasmafilter met een bora kookplaat wel mogelijk! Uiteraard niet alleen met een bora kookplaat.Met een plasmafilter 15 jaar geen bora filters vervangen scheelt u meer dan 1.500,00! "

[ Voor 52% gewijzigd door martinus83 op 24-12-2023 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
martinus83 schreef op zondag 24 december 2023 @ 06:52:

Ik vat niet helemaal wat een X Pure met een stoomoven te maken heeft, misschien kan je dat toelichten ;)

Wij hebben de X Pure met een stoomoven, maar hebben geen magnetron. Wel gebruiken we de warmhoudlade minder en minder, dat had ik niet helemaal verwacht.

Bericht hierboven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SquareOne
martinus83 schreef op zondag 24 december 2023 @ 13:22:
[...]

Is een optie ja. Ik kreeg een prijs van 2599 wat ik nog vrij veel vond gezien de X pure 2700 kost.
Als de prijs nu tussen de X Pure en de Pure (1750) zou zitten is het een goeie optie.
Dan zijn die units een stuk goedkoper geworden.
Vroegahhhh waren ze netto ca. €2200 en €3200 oid. €1000 euro meer vind ik persoonlijk wel wat veel van het goeie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
corniels schreef op zondag 24 december 2023 @ 09:56:
[...]

Nee, ik geef alleen aan dat wij met bijvoorbeeld pannenkoeken bakken, vlees braden en kruidige gerechten niet opvallend veel ‘last’ hebben als jij aan lijkt te geven.

Of dat Bosch vs BORA is, een beter filter of iets anders kan ik je niet meegeven.

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinus83
Floor-is schreef op zondag 24 december 2023 @ 15:04:
[...]

Ik vat niet helemaal wat een X Pure met een stoomoven te maken heeft, misschien kan je dat toelichten ;)

Wij hebben de X Pure met een stoomoven, maar hebben geen magnetron. Wel gebruiken we de warmhoudlade minder en minder, dat had ik niet helemaal verwacht.
Nou, zoals een enkele gebruiker hier ook al aangaf. In plaats van in de pan, bereid je (veel meer) eten in de oven. De kookplaat wordt daardoor veel minder gebruikt.

Daar kan ik me best wat bij voorstellen.

We hebben drie kids, boterhammen ontdooien, melk op warmen is een dagelijkse ritueel in de ochtend of me lunch.

Zou een magnetron dan overbodig kunnen worden? De meerprijs is gering dus denk dat oven 2 toch een combi wordt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinus83
SquareOne schreef op zondag 24 december 2023 @ 15:21:
[...]

Dan zijn die units een stuk goedkoper geworden.
Vroegahhhh waren ze netto ca. €2200 en €3200 oid. €1000 euro meer vind ik persoonlijk wel wat veel van het goeie.
Dat kan, maar het is ook een kwestie van doorvragen, en timing? :-)
De meerprijs van de X blijft ca 1000,- en dat is veel geld ja!

[ Voor 8% gewijzigd door martinus83 op 24-12-2023 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pickey
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 04-05 14:02
Heb ik het goed voor als ik zeg dat je bij vlakbouw spoelbakken praktisch enkel kan werken met spoelbakken met verlek bij? Vlakbouw en afdruipgroeven frezen in het werkblad, dat lijkt me niet ideaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThePsycho

ThePsycho

Biertje?

Pickey schreef op maandag 25 december 2023 @ 21:47:
Heb ik het goed voor als ik zeg dat je bij vlakbouw spoelbakken praktisch enkel kan werken met spoelbakken met verlek bij? Vlakbouw en afdruipgroeven frezen in het werkblad, dat lijkt me niet ideaal?
Eerlijk gezegd zie ik in weinig keukens nog een afdruip of groeven o.i.d.
Als ik iets wil laten afdruipen (zelden) hebben we een siliconen matje die we even neerleggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XOR

XOR

Pickey schreef op maandag 25 december 2023 @ 21:47:
Ik zou dan eerder kiezen voor een volledig geconstrueerde bak van je aanrechtmateriaal, of misschien van een bak die onder het blad gemonteerd wordt in combinatie met groeven. Dan kom je aan zoiets: https://sharpstonegranite.co.uk/drainer-grooves/

Zelf heb ik zo'n druiprek dat het water gelijk weer terug je gootsteen in dumpt, voor wanneer dat nodig is. Die kan het kastje in de rest van de tijd. Veel wat wat vroeger in het druiprek stond gaat nu de vaatwasser in.
ThePsycho schreef op maandag 25 december 2023 @ 22:18:
Eerlijk gezegd zie ik in weinig keukens nog een afdruip of groeven o.i.d.
Als ik iets wil laten afdruipen (zelden) hebben we een siliconen matje die we even neerleggen.
Je ziet het gek genoeg nog wel in ultra high-end-huizen, dan vaak gehouwen uit één groot stuk hardsteen. Prachtig, maar vooral leuk als je er ook een schoonmaker bij hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
martinus83 schreef op zondag 24 december 2023 @ 19:13:
[...]

Nou, zoals een enkele gebruiker hier ook al aangaf. In plaats van in de pan, bereid je (veel meer) eten in de oven. De kookplaat wordt daardoor veel minder gebruikt.

Daar kan ik me best wat bij voorstellen.
Hangt onwijs van je kookstijl af. Je groenten stomen kost meer tijd, meer nawerk en fiks meer energie ook.
We hebben drie kids, boterhammen ontdooien, melk op warmen is een dagelijkse ritueel in de ochtend of me lunch.

Zou een magnetron dan overbodig kunnen worden? De meerprijs is gering dus denk dat oven 2 toch een combi wordt..
Je kunt niet gewoon de avond tevoren een half/heel brood uit de vriezer halen?
Melk opwarmen is een ander verhaal ;) Lijkt me enorm rot om elke keer een pannetje of melkopschuimer (zonder spinner) te gebruiken. Wij hebben geen magnetron, maar ik zou dat niet zomaar aan iedereen adviseren.

Bericht hierboven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 08:10
Floor-is schreef op dinsdag 26 december 2023 @ 10:52:
[...]
Melk opwarmen is een ander verhaal ;) Lijkt me enorm rot om elke keer een pannetje of melkopschuimer (zonder spinner) te gebruiken. Wij hebben geen magnetron, maar ik zou dat niet zomaar aan iedereen adviseren.
Hier dezelfde twijfel bij nieuwe keuken paar jaar geleden. Ik wilde graag een inductiefornuis met twee ovens, maar daardoor ontbrak de magnetronfunctie. Er was eigenlijk geen ruimte voor een aparte magnetron, dus ik besloot eerst maar even zonder te doen en eventueel later een kastje op te offeren.
Maar inmiddels bijna vier jaar verder en nog altijd geen magnetron. Goede melkopwarmer/schuimer gekocht en al het overige waar ik de magnetronfunctie voor gebruikte, kan met opwarm/ontdooistand ook prima in de (kleine) oven.
Ik zou andere twijfelaars dus willen aanraden goed te kijken naar de functies in de oven, omdat die ook als alternatief kunnen dienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinus83
Floor-is schreef op dinsdag 26 december 2023 @ 10:52:
[...]

Hangt onwijs van je kookstijl af. Je groenten stomen kost meer tijd, meer nawerk en fiks meer energie ook.

[...]

Je kunt niet gewoon de avond tevoren een half/heel brood uit de vriezer halen?
Helemaal waar. Avond van te voren, ja kan zeker. Langer ontdooid = eerder oud.
Pannetje lijkt me ook niks nee. Je kunt ook melk warm stomen werd me verteld? lijkt me langer duren plus je servies wordt bij stomen ook direct opgewarmd vermoed ik. Bij magnetron is dat niet zo.

Praktische overwegingen, maar, we gaan gewoon voor 2x 60 combi ovens. Bosch HM (mag) en bosch HS (Stoom)

Zal binnenkort het ontwerp hier eens delen als die bij Kvik is opgezet. Apparatuur bestel ik bij Veldkamp of Keukenloods. Bora Pure, X Pure of M Pure, zijn we nog niet helemaal uit.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Tweak_ers
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 10:01
Zoals ik een tijd geleden heb verteld hier, zijn wij na heel veel keukenzaken te hebben bezocht uitgekomen bij een interieur bouwer.

Eind november is de keuken geplaatst met tijdelijk werkblad, zijn standaard leverancier kon het werkblad wat wij wilden niet leveren en daarom moest hij bij Dekker Zevenhuizen bestellen. Daar ging meer tijd overheen, dus afgelopen week hebben ze de keuken afgemaakt.

Wat wij enorm lastig vonden bij u veel keukenboeren zijn de verkooptechnieken. Hoog beginnen, laag uitkomen en daarmee gaat bij velen ook de kwaliteit achteruit. We wilden graag eikenhout zwart, maar door de prijzen ging dat eigenlijk overal al snel naar hout look (kunststof). Ook de prijsverschillen tussen kunststof zorgden voor keuzestress. Eigenlijk heeft iedere zaak 3 zwarte hout look frontjes
- glimmend goedkoop uitziend
- acceptabel, maar wel vingerafdrukken
- extra matte laag, minder vingerafdrukken
Ook de prijs stijgt dan mee omhoog.
Echt eikenfineer heeft dat probleem van vingerafdrukken nóg minder, maar komt met een forse prijsstijging.

Aangezien ik blijkbaar slecht ben in onderhandelen en we toch wel met een budget werkten, kwamen we bij keukenzaken iedere keer weer uit op concessies in de frontjes. Uiteindelijk vroegen we maar direct naar de hout look frontjes, want eikenfineer was toch onbetaalbaar.

Dus laatste kans nog naar een interieur bouwer in Bergschenhoek gegaan. Echt aangegeven dat we enkel even komen kijken, direct aangegeven een verkennend gesprek. Op sociale staan eigenlijk alleen grote villa projecten en dat past totaal niet bij ons budget met onze simpele rijtjeswoning. Het was een out of the box gedachte, we kregen de tip van vrienden en dachten vooraf: Heel mooi, maar dit wordt toch te duur.

Nooit geweten dat zij ook kunststof doen overigens. Maar dan kon dus ook. De werkwijze sloot veel meer aan bij ons gevoel. Hij gaf aan, je hebt twee opties:
- kunststof
- eiken fineer

Prijzen voor kunststof zijn allemaal gelijk. Ze hebben een boek met letterlijk honderden staaltjes van hout look kunststof, de één zal iets duurder zijn dan de ander, maar het verschilt allemaal niet zo. Dus ik geef je twee prijzen en dan mag je bij kunststof kiezen wat je het mooist vind.

Tja het mooiste? Eikenfineer.

Direct met de deur in huis vallen: meerprijs eikenfineer tegenover kunststof: €1200 voor heel de keuken.

Dus het is tóch eikenfineer geworden. Deze kunnen ze volledig naar smaak borstelen, wat de mate van groeven bepaalt en kleuren. Doe maar gewoon zwart.

Zo gezegd zo gedaan.

Halverwege oktober de knoop doorgehakt, begin november kreeg ik een berichtje dat de keuken geproduceerd was (doordat ze alles zelf maken is het geen 3 maanden wachten). Eind november geplaatst. En vorige week dus met het definitieve werkblad.

Frontjes zwart eikenhout fineer
Werkblad is Easy clay honed van Dekker
Vensterbank mee laten nemen in hetzelfde eikenfineer van de frontjes.

Apparatuur allemaal van Siemens en de kookplaat van Bora:
Vaatwasser: SIEMENS SX65Z801BE
Oven: SIEMENS HB734G1B1
Combi-oven: SIEMENS CM724G1B2
Koelkast: SIEMENS KI81RADE0
Kraan: QUOOKER 22+XBLK (flex combi plus)
Kookplaat: BORA PURU

Dan nu de foto’s van het eindresultaat:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RKNlO_lbU9VtGzci-pxw8ZiPhbk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZthHLSL0HQ2IWDlRutoSykGH.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y7JcF6BXgye1hQNLag4yCSQV1kE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5vc9DOjPhJUYtBoLpEeYsdWf.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PE07m8QQj111B9QBPUaswyo3MUE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bQMFZbIEHSa7Mf6hSmgYzX7D.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jMVUmT7Liz50cQIMapFg5X88Vb0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dtWso3efVbqQUhlRfrf46bDI.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RNDwwKZi5TMWyNPUNFgTh3iDqog=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0rMEDBBOmmI74nhl3kiEpMcs.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B8q5BaOTC2eMeNYLxnAm6Ezsk0g=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TQGcRBGIWdybmx0AJ0UxAYaU.jpg?f=fotoalbum_large

Ik zou het zo weer doen bij een interieur bouwer. Waarom?
- echt maatwerk, dus plint blijft 10cm, als het blad hoger komt, worden de kastjes groter.
- hoek kast loopt dus echt helemaal tot de muur, omdat het maatwerk is.
- diepere lades dan bij keuken boeren (wederom door maatwerk)
- hoge kast standaard tot het plafond, waar keuken zaken standaard 220 doen.

Wat zijn de nadelen?
- wij kwamen vanuit alle keuken boeren met een redelijk kant en klaar pakket van wat we wilden. Daardoor ging het proces wat chaotisch. Denk ook door ons. We waren met stukadoors, elektriciens, deuren en vloeren bezig. Complete verbouwing in een tijdsbestek van 3 weken. Erg krap.
- zij doen standaard een aantal zaken en als je daar niet op let of actief naar vraagt, dan ben je te laat. Spoelbak is onderbouw en kookplaat vlak inbouw. Eigenlijk alleen omdat zij dat het mooiste vinden. Daar hebben ze misschien wel gelijk in, maar vooral de kookplaat kwam voor ons als verrassing. Spoelbak hebben we naar gevraagd en toch voor onderbouw gekozen, maar mijn vrouw twijfelt nog steeds 😉

Al met al dik tevreden. Ook echt met de details. Binnenkant helemaal zwart, mooie scharnieren en merkjes van gen zelf. Geeft stiekem toch een beetje een luxe gevoel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OZ0qvftH1qN7JkcZ54S_QMrCuMY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IvuLVaYCj3XDrZTzEt3Ibdwy.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MF3IRvWw984fq9C1pQ59OiNWQ2I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qoiob8DO8ghEK4Vxu02jIB6l.jpg?f=fotoalbum_large

Edit:
Oh ja nog een voorbeeld waaruit blijkt dat ze het gewoon goed willen doen: verzoek vooraf om alle leidingen af te monteren, dus alles zat op de muur, aansluit klaar.

Hij kwam hier en zegt, tja dan moet ik een groot gat in de achterkant van het kastje maken. Dat is niet mooi. Hij heeft de afvoer afgezaagd, alles in het kastje opnieuw opgebouwd, compleet met kogellager afsluitkraantjes. Echt gewoon netjes, waar ik ervan uit ga dat iedere keuken zaak dat als meerwerk had aangemerkt.
Dat vind ik mooi om te zien, resultaat staat voorop, ook als de prijs al vast ligt!

[ Voor 3% gewijzigd door Tweak_ers op 26-12-2023 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
Toke_gt schreef op dinsdag 26 december 2023 @ 11:22:
[...]

Hier dezelfde twijfel bij nieuwe keuken paar jaar geleden. Ik wilde graag een inductiefornuis met twee ovens, maar daardoor ontbrak de magnetronfunctie. Er was eigenlijk geen ruimte voor een aparte magnetron, dus ik besloot eerst maar even zonder te doen en eventueel later een kastje op te offeren.
Maar inmiddels bijna vier jaar verder en nog altijd geen magnetron. Goede melkopwarmer/schuimer gekocht en al het overige waar ik de magnetronfunctie voor gebruikte, kan met opwarm/ontdooistand ook prima in de (kleine) oven.
Ik zou andere twijfelaars dus willen aanraden goed te kijken naar de functies in de oven, omdat die ook als alternatief kunnen dienen.
Wij hebben geen magnetron, of nouja.. Niet in de keuken. We hebben er eentje in het bijhuis en die hebben we sinds de keuken staat denk ik 3x gebruikt, om popcorn te maken :P

Onze oven is heel snel warm en doet alles dat we willen, maar dat is wellicht niet voor iedereen het geval. ;)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThePsycho

ThePsycho

Biertje?

Floor-is schreef op dinsdag 26 december 2023 @ 13:55:
[...]

Wij hebben geen magnetron, of nouja.. Niet in de keuken. We hebben er eentje in het bijhuis en die hebben we sinds de keuken staat denk ik 3x gebruikt, om popcorn te maken :P

Onze oven is heel snel warm en doet alles dat we willen, maar dat is wellicht niet voor iedereen het geval. ;)
Daar was ik nog benieuwd naar ja, hoe snel dat gaat met de 6kW aansluiting. (Ik vermoed in ieder geval dat je die hebt?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jostefa
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14:18
Naar aanleiding van dit topic wat andere keuken boeren gemaild of ze een offerte kunnen maken want mijn huidige leverancier wilde niet verder zakken. Ik kreeg al direct een offerte met een soort gelijke keuken maar dan 4000 euro goedkoper. Ik kan helaas niet veel vinden over het merk dat ze aanbieden: Zerox FM m1 lijn, zit hier nog veel verschil in ten opzichte van Schüller CONTUR CONCEPT 13?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Even een kleine update van mijn kant. 4,5 jaar geleden is onze Rotpunkt keuken geplaatst. Mat wit en sinds kort verkleuren de kopse kanten van de fronten en de 'afdekplaat' aan de zijkant van de kasten die in zonlicht komen.

Ons keukenraam is Oost-Zuid-Oost georiënteerd en krijgt dus zeker niet de hele dag zonlicht. Ondanks dat worden de genoemde plekken ineens vrij rap geel.

De kwestie ligt nu bij Rotpunkt voor, maar ben heel benieuwd wat hier als oplossing uit gaat komen.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThePsycho

ThePsycho

Biertje?

jostefa schreef op dinsdag 26 december 2023 @ 19:42:
Naar aanleiding van dit topic wat andere keuken boeren gemaild of ze een offerte kunnen maken want mijn huidige leverancier wilde niet verder zakken. Ik kreeg al direct een offerte met een soort gelijke keuken maar dan 4000 euro goedkoper. Ik kan helaas niet veel vinden over het merk dat ze aanbieden: Zerox FM m1 lijn, zit hier nog veel verschil in ten opzichte van Schüller CONTUR CONCEPT 13?
Zerox FM is een lijn van Rotpunkt, dan zou je wat meer moeten vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XOR

XOR

Tweak_ers schreef op dinsdag 26 december 2023 @ 11:36:
Zoals ik een tijd geleden heb verteld hier, zijn wij na heel veel keukenzaken te hebben bezocht uitgekomen bij een interieur bouwer.

[knip]
Is de genoemde meerprijs alles inclusief? Ten opzichte van welke keukenboeren?

Maatwerk is inderdaad een wereld van verschil met het reguliere keuken-circus. Ik snap echt niet waarom een keuken kopen stelselmatig zo'n vervelende ervaring moet zijn. Hoog inzetten, dan het toneelstukje van handjeklap en 'even mijn manager bellen', en dan uiteindelijk op grofweg dezelfde prijs uitkomen als ieder ander. Behalve als je ook keukenapparatuur meebestelt natuurlijk, dan wordt je daar ook nog even een poot uitgedraaid terwijl men je vertelt dat je blij mag zijn dat je zo'n goede deal krijgt.

Ik weet niet of het is omdat Nederlanders graag dealtjes scoren (zie ook de eeuwige 'kortingen' bij supermarkten en drogisterijen) of omdat het een hypercompetitieve markt is met flinterdunne marges, maar het is doodvermoeiend en zorgt er bovendien voor dat het nooit voelt of je het goed gedaan hebt.

Edit: klopt het trouwens dat hun website het niet doet? Dat is dan weer wat minder high-end. :+

[ Voor 10% gewijzigd door XOR op 26-12-2023 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XOR

XOR

martinus83 schreef op zondag 24 december 2023 @ 19:13:
Ik zou nooit voor een keuken zonder magnetron kiezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Floor-is
ThePsycho schreef op dinsdag 26 december 2023 @ 14:15:
[...]

Daar was ik nog benieuwd naar ja, hoe snel dat gaat met de 6kW aansluiting. (Ik vermoed in ieder geval dat je die hebt?)
Ik kan het wel timen om het precies te weten, maar 200° is binnen 3 minuten behaald in ieder geval :)

Bericht hierboven

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tweak_ers
XOR schreef op dinsdag 26 december 2023 @ 23:01:
[...]

Is de genoemde meerprijs alles inclusief? Ten opzichte van welke keukenboeren?

Maatwerk is inderdaad een wereld van verschil met het reguliere keuken-circus. Ik snap echt niet waarom een keuken kopen stelselmatig zo'n vervelende ervaring moet zijn. Hoog inzetten, dan het toneelstukje van handjeklap en 'even mijn manager bellen', en dan uiteindelijk op grofweg dezelfde prijs uitkomen als ieder ander. Behalve als je ook keukenapparatuur meebestelt natuurlijk, dan wordt je daar ook nog even een poot uitgedraaid terwijl men je vertelt dat je blij mag zijn dat je zo'n goede deal krijgt.

Ik weet niet of het is omdat Nederlanders graag dealtjes scoren (zie ook de eeuwige 'kortingen' bij supermarkten en drogisterijen) of omdat het een hypercompetitieve markt is met flinterdunne marges, maar het is doodvermoeiend en zorgt er bovendien voor dat het nooit voelt of je het goed gedaan hebt.

Edit: klopt het trouwens dat hun website het niet doet? Dat is dan weer wat minder high-end. :+
Ze werken eigenlijk volledig op mond tot mond reclame. Ergens een keer wat gedaan met sociale, maar de tijd ontbreekt om dat verder op te pakken, zo vertelde hij mij.

Ik heb het idee dat het enkel het e-mail domein actief is en dat ze helemaal geen website hebben. Op insta en Facebook zie je nog wel wat terug en op afspraak kun je gewoon langs bij ze. Niet echt een showroom maar een kantoortje achter de werkplaats.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shocked
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13:09
Kunnen jullie iets zeggen over de “prijs” van mijn keukenblad in de offerte?

Ik schrok er nogal van aangezien ik zo gerekend had op de helft of minder.
Materiaal : dekton
Opgedikt: tot 4 cm
Oppervlakte blad 1 : 230x65 cm = 1,5 m2
Oppervlakte blad 2 : 295 x 65 cm = 1,92 m2

Totaal aan dekton 4 cm opgedikt : 3,42 m2 met daarin uitsparingen voor spoelbak, kraan en kookplaat.
(De kopse kant = bar en wordt van echt hout en laat ik apart maken).

En wat rekenen ze voor deze 2 bladen……

€ 8446,-
(€ 2639,- per m2?)

Wat hebben jullie voor dekton betaald?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x6D0L1DYsLvF13qAP3nz3KFa3zU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ERHJ4s18ahDcwmk3k3Klc3Or.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iMPZ5Vd0a-XfUJM8mpOb1GagaSc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Y8WVe0e8xIHEYt503809HCsZ.jpg?f=fotoalbum_large

Sony 83A90J - B&O Beosound Stage - Mission 770 (wow!) - Dali Menuet SE - Dali 104 - Marantz Cinema 60, Lyngdorf TDAI-1120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThePsycho

ThePsycho

Biertje?

Shocked schreef op dinsdag 26 december 2023 @ 23:29:

Totaal aan dekton 4 cm opgedikt : 3,42 m2 met daarin uitsparingen voor spoelbak, kraan en kookplaat.

€ 8446,-
(€ 2639,- per m2?)

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik weet dat ik ruim betaald heb en dat was 2,7x1,2 en 2,1x0,7. Totaal 4,5m2 voor ong. 7k, opgedikt naar 2cm, inclusief uitsparingen en versteviging voor de bar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shocked
ThePsycho schreef op woensdag 27 december 2023 @ 00:21:
[...]

Ik weet dat ik ruim betaald heb en dat was 2,7x1,2 en 2,1x0,7. Totaal 4,5m2 voor ong. 7k, opgedikt naar 2cm, inclusief uitsparingen en versteviging voor de bar.
Bedankt voor de reply. Dat bevestigt wel een beetje mijn vermoeden, de prijs is te hoog en ik denk dat er gewoon een fout in zit. Ik ga dat donderdag even verifiëren bij het keukenbedrijf.

Sony 83A90J - B&O Beosound Stage - Mission 770 (wow!) - Dali Menuet SE - Dali 104 - Marantz Cinema 60, Lyngdorf TDAI-1120

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweak_ers

€ 8446,-
(€ 2639,- per m2?)

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Kun je hier geen prijs berekenen?
https://www.dekeukenbladenfabriek.nl/assortiment/dekton/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Shocked schreef op woensdag 27 december 2023 @ 00:31:
[...]

Bedankt voor de reply. Dat bevestigt wel een beetje mijn vermoeden, de prijs is te hoog en ik denk dat er gewoon een fout in zit. Ik ga dat donderdag even verifiëren bij het keukenbedrijf.
Ik vermoed dat er geen fout in zit maar dat dit de prijs is die ze proberen te rekenen. Maar dat ze wel bereid zijn te zakken als je ze ermee confronteert. ;)

Nog een leuke vraag om te stellen. Wat is die zo mooi genaamde 'afrondingskorting' ten bedrage van €674? Waar is dit op gebaseerd? Bij mij gaan meteen de alarmbellen af als er dit soort termen op de offerte staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinus83

€ 8446,-
(€ 2639,- per m2?)

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Even nieuwschierig, wat zit er in de linker hoek kast in je keuken ontwerp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:39

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Ik heb een scheur ontdekt in ons Dekton aanrechtblad. Leverancier is geweest om het te beoordelen, ben benieuwd of ze kunnen achterhalen wat de oorzaak is.

[ Voor 109% gewijzigd door Beekforel op 17-01-2024 16:22 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• emreupdates
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 28-04 11:53
emreupdates schreef op maandag 24 januari 2022 @ 15:11:
[...]

De verlaagde la nemen we voor lief, we gaan er denk ik alleen wat kookgerei in plaatsen, bestek etc. zal in de la er naast geplaatst worden.

[...]

Nee nee, dat doen we zeker niet. Dit is een proces dat al vrij lang gaande is, moet wel zeggen dat we er nu wel een beetje klaar mee zijn. :D De bovenkast discussie ga ik niet winnen vrees ik, snap sowieso niet wat we met zoveel kasten moeten. :o

[...]

Een mooie keuken! Maar, we hebben besloten om niet voor een bar te gaan omdat de eettafel er te dicht op zal moeten zitten i.v.m. ruimtegebrek. Ter illustratie:

[Afbeelding]

[...]

[...]

Hoi toekomstige buurman!

[...]

Hoi toekomstige buurman! Ziet er goed uit!

---

De laatste stand van zaken, een offerte gekregen van 24k voor een Rotpunk X13 keuken met

Apparatuur:
Bora pure
Quooker Flex met Combi+ boiler
Vaatwasser Siemens iQ300 SN63H800BE
Koelkast Siemens iQ500 KI81RSDE0
Vriezer Siemens iQ500 GI81NACF0
Oven/magnetron combi Siemens iQ700 HM836GPB6
Oven/stoom combi Siemens iQ700 HS836GVB6
Warmhoudlade Siemens iQ700 BI630CNS1
Koffieautomaat Siemens iQ700 CT836LEB6

Werkblad:
FasaStone 2cm composiet

Nog in dubio over:
Liebherr koelkast/vriezer
Composiet blad op de wand
Bovenkasten
Kleuren

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Het resultaat, een aantal maanden in gebruik, blij met de gemaakte keuzes. Dank voor de hulp!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5EMlb4OVgZUYLPMqQhmhobfuxf8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/C7DsOTC4Fh6IWtOTHJ4SWbls.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_FrankO
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Ik ben bezig met een complete renovatie van een woning en dus ook opzoek naar een keuken. Ik had voor mezelf al een redelijk beeld wat ik wilde maar feedback en suggesties zijn altijd welkom.
Eerder deze maand ben ik dan ook bij een keukenstudio geweest, geen opdringerig gedoe en fijn geholpen.

Echter valt het me eigenlijk een beetje tegen dat wat er getekend is vrijwel exact is wat ik had gevraagd 8)7 ik had verwacht dat er ook wat meer inbreng / creativiteit gegeven zou worden. Nou kan ik het natuurlijk al helemaal perfect ingezien hebben :P

Dus toch maar eens vragen naar feedback hier voordat ik het gesprek weer aanga met de keukenstudio.

Members only:

iRacing Profiel | Mijn SimRig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinus83
The_FrankO schreef op woensdag 27 december 2023 @ 11:06:
Ik ben bezig met een complete renovatie van een woning en dus ook opzoek naar een keuken. Ik had voor mezelf al een redelijk beeld wat ik wilde maar feedback en suggesties zijn altijd welkom.
Eerder deze maand ben ik dan ook bij een keukenstudio geweest, geen opdringerig gedoe en fijn geholpen.

Echter valt het me eigenlijk een beetje tegen dat wat er getekend is vrijwel exact is wat ik had gevraagd 8)7 ik had verwacht dat er ook wat meer inbreng / creativiteit gegeven zou worden. Nou kan ik het natuurlijk al helemaal perfect ingezien hebben :P

Dus toch maar eens vragen naar feedback hier voordat ik het gesprek weer aanga met de keukenstudio.

***members only***
Op je afbeelding de ronde kraan he, maar dat heb je wel door denk ik.
Zou overigens Siemens of bosch overwegen. Mijn zwager is niet blij met zijn AEG (kvik keuken).

Je hebt een tafel met 8 stoelen. Heb je veel eters, verwacht je veel eters nu en dan? Je hebt namelijk een kleine koel/vries combi, en maar 1 oven combi. Je zou verwachten dat je dan een grote koelkast nodig hebt, en zeker een half hoge vriezer. Wat at betreft is de keuken wat karig aangekleed.

Maar goed dat is eigen voorkeur natuurlijk.

Vergeleken met Kvik, vind ik 26 niet goedkoop.
Kvik met massief eiken blad, 20300 euro (zonder de twee krukken)

Apparatuur AEG 122 cm vriezer, 178 koeler, stoomoven, quooker combi+ fusion black, bora Pure

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zemQJevHCEa6BoxXR4AToQ26i2o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sVJJrCBxygO4jVgmWSBof1gl.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 23% gewijzigd door martinus83 op 27-12-2023 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17:01
The_FrankO schreef op woensdag 27 december 2023 @ 11:06:

***members only***
Mooie keuken, maar, met alle respect, wel een 13-in-een-dozijn model. Kookeiland met 2 zitplaatsen, kastenwand met nis, donkere kasten, licht composiet blad. Scroll voor de grap eens 100 pagina’s terug en kijk hoeveel dat voorkomt.

Dat is nu gewoon erg populair en daarmee stuur je zelf de keuken winkel al een bepaalde richting op.

De vraag is dan ook wat je tegen de keukenwinkel gezegd hebt: ik wil ‘dit en dit’ of: dit is de ruimte, wat zouden jullie hiermee doen?

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blurk62
  • Laatst online: 12-05 23:40
Cap schreef op woensdag 27 december 2023 @ 09:07:
[...]

Ik vermoed dat er geen fout in zit maar dat dit de prijs is die ze proberen te rekenen. Maar dat ze wel bereid zijn te zakken als je ze ermee confronteert. ;)

Nog een leuke vraag om te stellen. Wat is die zo mooi genaamde 'afrondingskorting' ten bedrage van €674? Waar is dit op gebaseerd? Bij mij gaan meteen de alarmbellen af als er dit soort termen op de offerte staan.
Er zijn bij ons nog twee keukenleveranciers in de race. Op de eerste offerte van een ervan kregen wij een mooie 'afrondingskorting' van €2700 waarmee het totaalbedrag helemaal niet mee werd afgerond. Na een aantal aanpassingen kregen we een tweede offerte mee naar huis waarbij het totaalbedrag wél werd afgerond. Met €258,23 naar boven wel te verstaan 8)7
Ook bleken in de nieuwe offerte een paar leuke 'acties' ineens alleen geldig bij plaatsing van de keuken binnen 6 maanden. Daar was in de eerste offerte geen sprake van en de keukenboer wist vanaf het eerste gesprek dat de plaatsing pas in voorjaar 2025 mogelijk zal zijn.
Dit is duidelijk niet de manier waarmee hij ons als klant binnenhaalt. We zijn erg benieuwd naar zijn reactie op onze vragen hierover.
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shocked
Ja, dat heb ik gedaan natuurlijk. Maar de offerte duurt een week. Morgen ga ik al langs de keukenboer, volgende week geen vrij meer.

@Cap
Ja, die 2,5% korting schudde die zomaar uit zijn mouw. Maar het keukenbedrijf staat hier erg goed bekend, 24 eigen monteurs en komen altijd hun afspraak na.
Maar ik ben mans genoeg om ook dit even mee te nemen in het gesprekje morgen. Het blad moeten ze even uitleggen en deze korting.
martinus83 schreef op woensdag 27 december 2023 @ 09:13:
[...]
Even nieuwschierig, wat zit er in de linker hoek kast in je keuken ontwerp?
Die vage vorm geeft een uittrekbaar pannencarrousel aan. Dan haal je net wat meer uit die hoek.

De keuken kent geen bovenkastjes maar wel zit aan de andere kant matglazen schuifdeuren (al bestaand) voor servies e.d.
Verder wil ik zo praktisch mogelijk, voor een keukeneiland was gewoon te weinig plaats (maar 3 meter breed).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinus83
Shocked schreef op woensdag 27 december 2023 @ 13:23:

[...]

Die vage vorm geeft een uittrekbaar pannencarrousel aan. Dan haal je net wat meer uit die hoek.

De keuken kent geen bovenkastjes maar wel zit aan de andere kant matglazen schuifdeuren (al bestaand) voor servies e.d.
Verder wil ik zo praktisch mogelijk, voor een keukeneiland was gewoon te weinig plaats (maar 3 meter breed).
Ja, die zie ik. Bedoel die andere kant :-) Of is dat open?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16:09

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

martinus83 schreef op woensdag 27 december 2023 @ 13:25:
[...]

Lijkt me een soort barretje inderdaad

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shocked
martinus83 schreef op woensdag 27 december 2023 @ 13:25:
[...]

Dat is (inderdaad) een barretje. Komt het koffiezetapparaat te staan. Aan de binnenzijde zit de oven. Het barretje is circa 140 x 100 cm, met 30 cm overstek aan de buitenzijde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinus83
Shocked schreef op woensdag 27 december 2023 @ 13:31:
[...]

Dat is (inderdaad) een barretje. Komt het koffiezetapparaat te staan. Aan de binnenzijde zit de oven. Het barretje is circa 140 x 100 cm, met 30 cm overstek aan de buitenzijde.
Ah zo. Ja die 30 cm oversteek zag ik. maar die hoek kast is dus geen kast zeg maar.
Zitten zelf ook een hoek keuken samen te stellen dus kijk wat uit naar inspiratie :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shocked
martinus83 schreef op woensdag 27 december 2023 @ 13:34:
[...]

Ah zo. Ja die 30 cm oversteek zag ik. maar die hoek kast is dus geen kast zeg maar.
Zitten zelf ook een hoek keuken samen te stellen dus kijk wat uit naar inspiratie :-)
Ah zo.
Nee, dat is daar loze ruimte. Als ik meer bladlengte vd bar had gehad, had er iets mee kunnen gebeuren.
Het is circa 60 cm oven+65 cm blad, plus wat zijmateriaal en dan kom je op 136 cm en houd ik circa 140 cm doorloopruimte over wat wel praktisch is als je elkaar wilt passeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinus83
Ik zit al even mee te lezen, en reageren. Dit nav verbouw plannen in onze tussenwoning.
Na zolder en 1e verd, gaan we volgende jaar de BG compleet vernieuwen.

Op moment zit de keuken achterin de woning aan tuin zijde. Deze willen we naar voren halen, dit icm een korte erker uitbouw van 1,2 meter. Achter zetten we 2 meter aan om daar de woonkamer in te richten.
Ook verplaatsen we toilet naar voorzijde (zit nu achter de opgang van de trap)

Ik wil graag het idee hier delen, om zo goede suggesties/feedback te mogen ontvangen.

Hier de topview, van nog 2 keuken ideeen. Eiland vs hoek.
Nu nijgt onze voorkeur erg uit naar hoek. We hebben drie kids tot 10 jaar, veel drukte, keuken in het midden heeft voordelen maar qua ruimte ook nadelen. Ook de half ronde trap kan dan blijven staan, al is vervangen mogelijk. Leiding werk zit achte

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c1jLVjtnrDAcJxy2oT1z3cEA_qw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/wKQZd2HyZlwd6vkvsLeXntVq.jpg?f=user_large
Legenda vermeld, van de indeling.
Groene rechthoekje is een leiding koof die kan blijven staan. Bij de andere optie is deze rood. Dit omdat alles in de leiding koof moet dan ri de uitbouw verplaatst moet worden ivm een nieuwe trap.

De keuken wordt een Kvik Mano, massief eiken blad van 20 mm.
Spoelbak zwart composiet onderbouw 50x40.
Kraan een Quooker 22+FRBLK, een Fusion round Combi+

Apparatuur:
BOSCH vriezer 178 cm hoog GIN81ACF0
BOSCH koeler 178 cm hoog KIR81AFE0
BOSCH 8 series combi oven 60x60 HMG936AB1
BOSCH 8 series stoomoven 60x60 HSG936AB1
BOSCH 4 series XXL vaatwasser SBH4EB804E
BORA PURA (afvoer buiten, 76 cm)

En hier wat shots van het idee. Zitten wat foutjes in maar het gaat om het idee.
Twijfel zit nog waar de koelkast, en waar de vriezer te plaatsen. Ovens naast het keukenblad lijkt ons handig ivm loopafstand en oogt het mooist denk ik.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SB5ijgu97_c1CLDSE20Ybs07FzE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NIze14gGEN22cRmMUn3M8J69.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/APEVr3O_CIWulzAamzioLN65Vt0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IhbiQiuNQ89NqOGdbumA5z82.jpg?f=fotoalbum_large

Wat lijntjes ingeplakt om lades aan te geven.
Quooker icm lade, als dat kan heeft dat de voorkeur. Ben alleen niet zo zeker van een 120 cm brede lade qua stabiliteit. Hebben we nu ook in een goedkope keuken en gaat prima.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vO2Wme0SE-4KepgATP2IfBFi5MM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RoKMXdBo02Hs04QMUH5xi4VA.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 31% gewijzigd door martinus83 op 27-12-2023 16:19 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SquareOne
martinus83 schreef op woensdag 27 december 2023 @ 14:01:
Ik zit al even mee te lezen, en reageren. Dit nav verbouw plannen in onze tussenwoning.
Na zolder en 1e verd, gaan we volgende jaar de BG compleet vernieuwen.

Op moment zit de keuken achterin de woning aan tuin zijde. Deze willen we naar voren halen, dit icm een korte erker uitbouw van 1,2 meter. Achter zetten we 2 meter aan om daar de woonkamer in te richten.
Ook verplaatsen we toilet naar voorzijde (zit nu achter de opgang van de trap)

Ik wil graag het idee hier delen, om zo goede suggesties/feedback te mogen ontvangen.

Hier de topview, van nog 2 keuken ideeen. Eiland vs hoek.
Nu nijgt onze voorkeur erg uit naar hoek. We hebben drie kids tot 10 jaar, veel drukte, keuken in het midden heeft voordelen maar qua ruimte ook nadelen. Ook de half ronde trap kan dan blijven staan, al is vervangen mogelijk. Leiding werk zit achte

[Afbeelding]
Legenda vermeld, van de indeling.
Groene rechthoekje is een leiding koof die kan blijven staan. Bij de andere optie is deze rood. Dit omdat alles in de leiding koof moet dan ri de uitbouw verplaatst moet worden ivm een nieuwe trap.

De keuken wordt een Kvik Mano, massief eiken blad van 20 mm.
Spoelbak zwart composiet onderbouw 50x40.
Kraan een Quooker 22+FRBLK, een Fusion round Combi+

Apparatuur:
BOSCH vriezer 178 cm hoog GIN81ACF0
BOSCH koeler 178 cm hoog KIR81AFE0
BOSCH 8 series combi oven 60x60 HMG936AB1
BOSCH 8 series stoomoven 60x60 HSG936AB1
BOSCH 4 series XXL vaatwasser SBH4EB804E
BORA PURA (afvoer buiten, 76 cm)

En hier wat shots van het idee. Zitten wat foutjes in maar het gaat om het idee.
Twijfel zit nog waar de koelkast, en waar de vriezer te plaatsen. Ovens naast het keukenblad lijkt ons handig ivm loopafstand en oogt het mooist denk ik.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik zou voor de hoekopstelling gaan.
Heb je ook ergens lades?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Shocked schreef op woensdag 27 december 2023 @ 13:23:
[...]

@Cap
Ja, die 2,5% korting schudde die zomaar uit zijn mouw. Maar het keukenbedrijf staat hier erg goed bekend, 24 eigen monteurs en komen altijd hun afspraak na.
Maar ik ben mans genoeg om ook dit even mee te nemen in het gesprekje morgen. Het blad moeten ze even uitleggen en deze korting.
Snap ik, het komt ook heel veel voor hoor, die 'kortingen' die keukenboeren geven. Maar bij mij heeft zo'n korting, zeker met zo'n vage term, het effect dat ik eerder het idee krijg dat ik teveel betaal dan dat ik korting krijg. ;)

Vraag netjes naar wat dit voor korting is, hoe de prijs van het blad berekend is, doe wellicht een vergelijk met een offerte van een online werkbladen aanbieder. Maar als je tevreden bent over dit bedrijf en het goed bekend staat gooi niet je glazen in door er met de botte bijl in te gaan. Dat het blad wat duurder is dat bij een werkbladenboer dat is niet gek, de vraag is alleen hoevéél duurder het mag zijn. ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Cap op 27-12-2023 16:11 ]

Pagina: 1 ... 435 ... 513 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1