Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:33
ConQuestador schreef op maandag 3 juli 2023 @ 17:25:
Eindelijk hebben we vandaag onze 3d renders gekregen van de keuken die we hebben samengesteld. We hebben nu nog de kans de laatste aanpassingen te maken, en daarna is het een kwestie van tekenen en afwachten.

De keuken gaat geleverd worden door van Diessen keukens in veldhoven, welke een eigen fabriek hebben waardoor maatwerk mogelijk is.

Allereerst de renders:
[Afbeelding]
[Afbeelding]

[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]

De keuken heeft een aantal dingen die het voor ons speciaal maken:
- Het eiland is bewust net onder de 3meter gehouden, dit is gedaan zodat de loop naar de woonkamer (op plattegrond linksonder) fijn blijft aanvoelen.
- Het eiland heeft een zwevend blad met greeploze lades van 3x dezelfde 95cm breed
- De lades van het eiland zijn extra diep, zodat je de loze ruimte onder het zitgedeelte ook kan gebruiken.
- In de bovenste lades van het eiland zitten binnenlades.
- De onderste lades zijn push to open
- Aan de zijkanten van het eiland lopen de lijnen door
- De lades zijn in verstek gezet, op de hoeken van het eiland is dus geen lijn zichtbaar
- Aan de barkant zijn aan beide kanten 2 kleine kastjes met lades gemaakt. Dit is voornamelijk ter ondersteuning van het blad. Ook hierbij loopt de lijn door tot aan de binnenkant van het zitgedeelte.
- Onder het zitgedeelte zitten 2 stopcontacten, en ook in het lade onder de bora zitten 2 stopcontacten
- Het hoge gedeelte met koffiebar is volledig push to open, dit is vooral gedaan om de lijnen strak te houden. De koelvriescombi en vaatwasser zijn electronisch push to open.
- Onder de koffienis zitten 2 lades van 146 cm met 2x 73cm binnenkasten. dit zo gedaan om de lijnen strak te houden.
- De vaatwasser zit verhoogd ingebouwd, met daaronder een lade.
- De 2 planken zijn grijs ingetekend, maar we willen hier eiken planken

Details / apparatuur:
- Werkblad: Jetstone composiet 20mm, kleur: Pluto gepolijst
- Bura PURU
- Quooker Combi met Fusion kraan
- Franke composiet spoelbak
- Siemens IQ300 KI87VVFE1 koel/vriescombi
- Siemens IQ700 SN87Y801BE vaatwasser (geupgrade naar IQ700 omdat ik Zeolith wil)
- 2x Siemens IQ700 CM936GAB1 combi oven (2x dezelfde combi oven, we hoeven geen stoomfunctie, maar willen wel 2 ovens. geupgrade naar IQ700 omdat ik wel tot 300 graden wil, pyrolyse hoefde van mij niet dus daar hebben we nog op bespaard)

Offerte:
Meubelen: 12.963
Apparatuur: 9.722
Werkbladen: 5142
Totaal: 29.302

Over het algemeen ben ik heel erg enthousiast, en de prijs vind ik zeer redelijk.
Dingen waar ik nog over twijfel:
- De verspringende lijn van de lade onder de vaatwasser tov de lades stoort me.. Ik denk dat de lades toch net 7 cm hoger moeten zodat de lijnen perfect doorlopen. De reden dat dat in eerste instantie niet gedaan is, is omdat de combimagnetron dan net iets hoger komt dan fijn zou zijn. Maar aangezien mijn vrouw en ik vrij lang zijn (1.80 en 1.95) zal dat geen enorme ramp zijn.
- Ik vind het jammer dat er doorlopende zijlijnen zijn links en rechts van de hoge kasten. Ik had het mooier gevonden als je alleen maar lades ziet, en geen kopse kanten. Ik zal het overleggen, maar ik denk dat dit niet anders kan.
- We hebben nu de koelkast in de uiterst rechterkast. We hebben overwogen deze in de kast meteen naast de nis te zetten (beide deuren draaien dezelfde kant uit), maar dit werd afgeraden omdat dit onhandig zou zijn als je aan het koken bent.
Fraaie keuken hoor! Vooral de details bij het eiland zijn erg mooi. Die hoeken op het eiland in verstek dat zie je vrijwel nooit. Welk front kiezen jullie voor?

Toen ik naar de renders keek vielen mij precies de dingen op waar jij je ook aan stoort. Dus ik zou zeker kijken of je óf de vaatwasser kunt verhogen, óf de onderste lade bij de koffie nis lager kunt maken.

T.a.v. de panelen naar de hoge kasten. Aan de koelkast kant zou je het paneel ook vanaf werkbladhoogte kunnen laten beginnen. Aan de andere kant is het paneel denk ik noodzakelijk vanwege de vaatwasser. Je zou de vaatwasser naar de lnker kast kunnen verplaatsen maar dan zit die tegen de muur, ook niet ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:29

franssie

Save the albatross

@ConQuestador
- We hebben nu de koelkast in de uiterst rechterkast. We hebben overwogen deze in de kast meteen naast de nis te zetten (beide deuren draaien dezelfde kant uit), maar dit werd afgeraden omdat dit onhandig zou zijn als je aan het koken bent.
Ik heb de koelkast aan de binnenzijde, en intuïtief open ik vaak de koelkast als ik glazen wil pakken. Ik zou dus zelf de koelkast aan de buitenzijde laten zoals is getekend. Maar dat ben ik, alles went, behalve als je borden etc in een andere kast gaat zetten, in mijn vorige keuken greep ik na 7 jaar nog steeds mis :+

edit:
en die lijn in het midden stoort mij ook. Die moet óf links aansluiten, dan maar twee niet even diepe lades, misschien dan één of twee binnenlades in de bovenste doen? Dat links en rechts niet geheel gelijk zijn, soit. Ovens nog hoger is niet handig, je wil er goed in kunnen kijken en dingen schudden, eruit halen etc, er is een reden dat ovens vroeger vaak laag stonden.

edit2: Dat 'zwevende' blad op het eiland, mooi!

edit 3: ben Mondriaan fan dus:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qutwl2pUAoq-yKsJ__H42e02ZdI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/TETxv99kZsm9usUderpJSHXW.png?f=user_large

Geel sluit mooi aan op de vlakverdeling van de ovens, prima. Rood loopt ook lekker door. Blauw zou ik dus aanpassen in het ontwerp, de lades hoeven niet even hoog te zijn esthetisch sluit het beter aan als ze dat niet zijn (want nergens anders is er een 50%/50% verdeling in het horizontale).

[ Voor 45% gewijzigd door franssie op 03-07-2023 18:18 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 22:44

Rzaan

Altijd zoekende

SquareOne schreef op maandag 3 juli 2023 @ 17:40:
[...]

Fraaie keuken hoor! Vooral de details bij het eiland zijn erg mooi. Die hoeken op het eiland in verstek dat zie je vrijwel nooit. Welk front kiezen jullie voor?
Wij hebben bij onze keuken ook de hoeken van het kookeiland in verstek laten maken.
Omdat ik ook daar geen naad wilde, moest de keuken gespoten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Rzaan schreef op maandag 3 juli 2023 @ 17:56:
[...]

Wij hebben bij onze keuken ook de hoeken van het kookeiland in verstek laten maken.
Omdat ik ook daar geen naad wilde, moest de keuken gespoten worden.
Verstek, Is dat niet enorm stootgevoelig?

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ConQuestador
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:33
@SquareOne @franssie Fronten zijn matgrijs van een antifingerprint materiaal die zij voeren, op de offerte staat: Acrilux front 19 mm dik, 4-zijdig afgewerkt met extra sterke ABS

De panelen: Ik zat er ook aan te denken om dit vanaf werkbladhoogte te doen. Maar ik had nog nieteens nagedacht dat dit inderdaad waarschijnlijk nodig is voor de zijkant van de vaatwasser. De vaatwasser helemaal links is niet handig, deze is bewust hier geplaatst zodat deze tegenover de spoelbak in het eiland staat.
Ik zal het overleggen met de verkoper, maar deze lijn stoort me niet heel erg dus ik ga er niet veel werk van maken als het niet anders kan.

De lijn onder de vaatwasser: Ik neig zelf toch naar de eenvoudige oplossing van die lade 7cm hoger maken. Op de tekening zie ik dat de bovenkant van de onderste plank op 155cm vanaf de grond zit, en die lijn loopt gelijk met de bovenkant van de klep van de magnetron. Ik heb mijn huidige magnetron opgemeten en die zit op 157 cm, en om erin te kijken moet ik altijd door de knieën. Ik denk dat 7cm hoger geen probleem gaat zijn voor ons.

Overigens komen in de bovenste lades onder de koffienis ook binnenlades (hoewel ik op de tekening nu zie dat er maar 1 ingetekend is, nog een puntje om aan te geven dus). Dus ze zullen sowieso niet even diep zijn. Maar het liefst hou ik ze gewoon even hoog, de symmetriefanaat in mij vind dat net wat mooier

Voor wat betreft de opmerking: nergens is een 50/50 verdeling: Het hele eiland is full pull 50-50 qua hoogte.. en die lades zijn dus matchende hoogte met het eiland.

[ Voor 5% gewijzigd door ConQuestador op 03-07-2023 18:31 ]

Panasonic 12J T-CAP | Atlantic Explorer 270L | 4 x MHI SRK24ZS-WF + SRF35ZS-W | 12.000 Wp Enphase | Home Assistant, Heishamon, Mhi-ctrl | Alfa Romeo Giulia Veloce

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

@ConQuestador en dan de onderste plank gelijk aan de overgang van zwart naar glas van de ovens? Lijkt me ook wel strak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sNielz123
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-09 07:30
Je kan er ook nog voor kiezen om de ovens in kolom 2 en 3 te doen. Dan kun je de belijning misschien nog wat beter krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ConQuestador
sNielz123 schreef op maandag 3 juli 2023 @ 19:15:
Je kan er ook nog voor kiezen om de ovens in kolom 2 en 3 te doen. Dan kun je de belijning misschien nog wat beter krijgen.
Allereerst wil ik de ovens juist naast elkaar, vind ik mooi. Maar al zou ik het doen, dan krijg je de lijnen nooit mooi want in de rechterkant zit je vast aan de lijnen van de koel-vries combi

Panasonic 12J T-CAP | Atlantic Explorer 270L | 4 x MHI SRK24ZS-WF + SRF35ZS-W | 12.000 Wp Enphase | Home Assistant, Heishamon, Mhi-ctrl | Alfa Romeo Giulia Veloce

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
ConQuestador schreef op maandag 3 juli 2023 @ 18:28:
@SquareOne @franssie Fronten zijn matgrijs van een antifingerprint materiaal die zij voeren, op de offerte staat: Acrilux front 19 mm dik, 4-zijdig afgewerkt met extra sterke ABS

De panelen: Ik zat er ook aan te denken om dit vanaf werkbladhoogte te doen. Maar ik had nog nieteens nagedacht dat dit inderdaad waarschijnlijk nodig is voor de zijkant van de vaatwasser. De vaatwasser helemaal links is niet handig, deze is bewust hier geplaatst zodat deze tegenover de spoelbak in het eiland staat.
Ik zal het overleggen met de verkoper, maar deze lijn stoort me niet heel erg dus ik ga er niet veel werk van maken als het niet anders kan.

De lijn onder de vaatwasser: Ik neig zelf toch naar de eenvoudige oplossing van die lade 7cm hoger maken. Op de tekening zie ik dat de bovenkant van de onderste plank op 155cm vanaf de grond zit, en die lijn loopt gelijk met de bovenkant van de klep van de magnetron. Ik heb mijn huidige magnetron opgemeten en die zit op 157 cm, en om erin te kijken moet ik altijd door de knieën. Ik denk dat 7cm hoger geen probleem gaat zijn voor ons.

Overigens komen in de bovenste lades onder de koffienis ook binnenlades (hoewel ik op de tekening nu zie dat er maar 1 ingetekend is, nog een puntje om aan te geven dus). Dus ze zullen sowieso niet even diep zijn. Maar het liefst hou ik ze gewoon even hoog, de symmetriefanaat in mij vind dat net wat mooier

Voor wat betreft de opmerking: nergens is een 50/50 verdeling: Het hele eiland is full pull 50-50 qua hoogte.. en die lades zijn dus matchende hoogte met het eiland.
Klinkt fancy als ik google "Acrilux is een zeer hoogwaardig product waar o.a. veel designkeukens mee worden gemaakt. De glansgraad is heel intens en de afwerking ongekend hoog." :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConQuestador
SquareOne schreef op maandag 3 juli 2023 @ 20:32:
[...]

Klinkt fancy als ik google "Acrilux is een zeer hoogwaardig product waar o.a. veel designkeukens mee worden gemaakt. De glansgraad is heel intens en de afwerking ongekend hoog." :9
Wat ik begreep is dat het een beetje een alternatief op fenix is. Deze hadden ze (de keukenboer in kwestie) vroeger ook maar nu niet meer, volgens hun zaten daar ook weer nadelen aan. Ze vertelden dat vele fabrikanten hun eigen variant van fenix zijn gaan maken, en dit is er 1 van.

Ik ben geen expert, maar zag er in de showroom goed uit, en ze hebben een goede naam dus ik vertrouw er op dat het goed spul is.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 14:13
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Untappd: Kapitein_Merijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-09 12:03
De prijs is zeker ook onderscheidend :+ O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
Nuevocasa schreef op maandag 3 juli 2023 @ 21:35:
[...]

De prijs is zeker ook onderscheidend :+ O-)
Zelfde prijsniveau als de nieuwe Siemens en Bosch lijn. Overigens is dat ook altijd zo geweest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-09 12:03
Kapitein Merijn schreef op maandag 3 juli 2023 @ 21:44:
[...]

Zelfde prijsniveau als de nieuwe Siemens en Bosch lijn. Overigens is dat ook altijd zo geweest.
Wij krijgen de toplijn ovens van Bosch, deze waren toch wel een stuk voordeleger dan die van Neff (bij verschillende leveranciers) Maar goed, bedankt voor de tip. Zal nog eens kijken, de definitieve bestelling is nog niet gedaan, kunnen dus nog wisselen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

franssie schreef op maandag 3 juli 2023 @ 18:21:
[...]

Verstek, Is dat niet enorm stootgevoelig?
Hoeken zijn sowieso stootgevoelig, wellicht verstek iets meer.
Bij mij is het gespoten dus het valt te repareren later.

[ Voor 11% gewijzigd door Rzaan op 03-07-2023 22:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3dav0d3
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 11-09 08:02
ConQuestador schreef op maandag 3 juli 2023 @ 17:25:
Eindelijk hebben we vandaag onze 3d renders gekregen van de keuken die we hebben samengesteld. We hebben nu nog de kans de laatste aanpassingen te maken, en daarna is het een kwestie van tekenen en afwachten.

De keuken gaat geleverd worden door van Diessen keukens in veldhoven, welke een eigen fabriek hebben waardoor maatwerk mogelijk is.

Allereerst de renders:
[Afbeelding]
[Afbeelding]

[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]

De keuken heeft een aantal dingen die het voor ons speciaal maken:
- Het eiland is bewust net onder de 3meter gehouden, dit is gedaan zodat de loop naar de woonkamer (op plattegrond linksonder) fijn blijft aanvoelen.
- Het eiland heeft een zwevend blad met greeploze lades van 3x dezelfde 95cm breed
- De lades van het eiland zijn extra diep, zodat je de loze ruimte onder het zitgedeelte ook kan gebruiken.
- In de bovenste lades van het eiland zitten binnenlades.
- De onderste lades zijn push to open
- Aan de zijkanten van het eiland lopen de lijnen door
- De lades zijn in verstek gezet, op de hoeken van het eiland is dus geen lijn zichtbaar
- Aan de barkant zijn aan beide kanten 2 kleine kastjes met lades gemaakt. Dit is voornamelijk ter ondersteuning van het blad. Ook hierbij loopt de lijn door tot aan de binnenkant van het zitgedeelte.
- Onder het zitgedeelte zitten 2 stopcontacten, en ook in het lade onder de bora zitten 2 stopcontacten
- Het hoge gedeelte met koffiebar is volledig push to open, dit is vooral gedaan om de lijnen strak te houden. De koelvriescombi en vaatwasser zijn electronisch push to open.
- Onder de koffienis zitten 2 lades van 146 cm met 2x 73cm binnenkasten. dit zo gedaan om de lijnen strak te houden.
- De vaatwasser zit verhoogd ingebouwd, met daaronder een lade.
- De 2 planken zijn grijs ingetekend, maar we willen hier eiken planken

Details / apparatuur:
- Werkblad: Jetstone composiet 20mm, kleur: Pluto gepolijst
- Bura PURU
- Quooker Combi met Fusion kraan
- Franke composiet spoelbak
- Siemens IQ300 KI87VVFE1 koel/vriescombi
- Siemens IQ700 SN87Y801BE vaatwasser (geupgrade naar IQ700 omdat ik Zeolith wil)
- 2x Siemens IQ700 CM936GAB1 combi oven (2x dezelfde combi oven, we hoeven geen stoomfunctie, maar willen wel 2 ovens. geupgrade naar IQ700 omdat ik wel tot 300 graden wil, pyrolyse hoefde van mij niet dus daar hebben we nog op bespaard)

Offerte:
Meubelen: 12.963
Apparatuur: 9.722
Werkbladen: 5142
Totaal: 29.302

Over het algemeen ben ik heel erg enthousiast, en de prijs vind ik zeer redelijk.
Dingen waar ik nog over twijfel:
- De verspringende lijn van de lade onder de vaatwasser tov de lades stoort me.. Ik denk dat de lades toch net 7 cm hoger moeten zodat de lijnen perfect doorlopen. De reden dat dat in eerste instantie niet gedaan is, is omdat de combimagnetron dan net iets hoger komt dan fijn zou zijn. Maar aangezien mijn vrouw en ik vrij lang zijn (1.80 en 1.95) zal dat geen enorme ramp zijn.
- Ik vind het jammer dat er doorlopende zijlijnen zijn links en rechts van de hoge kasten. Ik had het mooier gevonden als je alleen maar lades ziet, en geen kopse kanten. Ik zal het overleggen, maar ik denk dat dit niet anders kan.
Ziet er erg fraai uit. Ik heb wel twee suggesties (doe ermee wat je wilt):
  1. Ik zou de koelkast updaten naar een energiezuinigere koelkast. Als je bijvoorbeeld naar label C gaat bespaard dat je ca. 60 kWh per jaar (t.o.v. je huidige voorstel). Bij de huidige energieprijzen komt dat neer op ca. 24 euro per jaar. In 15 jaar bespaar je dus ca. 360 euro, wat meer is dan het prijsverschil tussen je huidige koelkast en bijvoorbeeld de Samsung BRB26715CWWEF.
  2. Ik zou nog wat aan het lijnenspel doen bij de kastenwand. De onderste lijnen loopt nu niet helemaal fraai in mijn ogen. Dit is wat ik bedoel: Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/mq2cK9C/keukenlijnen.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Laatst online: 14-09 09:32

JT

VETAK y0

Wij hebben een oven van Neff met de klep die wegschuift aan de onderkant, echt goud d:)b

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
Nuevocasa schreef op maandag 3 juli 2023 @ 21:48:
[...]

Wij krijgen de toplijn ovens van Bosch, deze waren toch wel een stuk voordeleger dan die van Neff (bij verschillende leveranciers) Maar goed, bedankt voor de tip. Zal nog eens kijken, de definitieve bestelling is nog niet gedaan, kunnen dus nog wisselen.
Members only:
JT schreef op maandag 3 juli 2023 @ 22:21:
[...]

Wij hebben een oven van Neff met de klep die wegschuift aan de onderkant, echt goud d:)b
Members only:

[ Voor 20% gewijzigd door Kapitein Merijn op 03-07-2023 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twkr18526
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 12-09 16:18
Kapitein Merijn schreef op maandag 3 juli 2023 @ 21:44:
[...]

5-6 jaar geleden hebben we voor alle apparaten Siemens gekozen ipv Bosch en Neff, omdat Siemens het goedkoopst was, dan Bosch en dan Neff. Is dat inmiddels anders? (De adviesprijzen van Neff is toch hoger?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
twkr18526 schreef op maandag 3 juli 2023 @ 23:08:
[...]

5-6 jaar geleden hebben we voor alle apparaten Siemens gekozen ipv Bosch en Neff, omdat Siemens het goedkoopst was, dan Bosch en dan Neff. Is dat inmiddels anders? (De adviesprijzen van Neff is toch hoger?)
Misschien tientjes werk toch als je ze naast elkaar legt? Zeker als je het netto vergelijk maakt (ca. 35-40% korting t.o.v. adviesprijs).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twkr18526
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 12-09 16:18
SquareOne schreef op maandag 3 juli 2023 @ 23:14:
[...]

Misschien tientjes werk toch als je ze naast elkaar legt? Zeker als je het netto vergelijk maakt (ca. 35-40% korting t.o.v. adviesprijs).
Tientjes is niet veel. Bedankt voor de info (ook kapitein merijn). Dat zullen we iig meenemen in de overweging.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroenon
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 28-08 15:42
Ik ben heel benieuwd, iemand hier al afbeeldingen of foto's van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remon V.
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 31-08 14:35
Morguh!

Sinds een maand geleden ons eerste huis gekocht na een lange zoektocht met overbiedingen.
In ons nieuwe huis willen we de keuken gaan verbouwen.

De huidige keuken is als volgt:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YQXCe_fUYzo05VA4sOoXux84LKY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8Ih4oENoPk1CTMtdnky2lgub.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-dlzQiJbIB04nvc3myVYNEvpUrI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ix0LXdbdvc5LBBjzsGCgrzVQ.jpg?f=fotoalbum_tile

In totaal hebben we nu 3 offertes binnen gehad van de keukenzaken waar we zijn geweest, 2 daarvan zijn van DMG. We hebben een keuze gemaakt qua opstelling, ondanks de ruimte denken we zelf dat dit een mooie opstelling is (mochten jullie andere ideeën hebben hoor ik het graag). Het enige nadeel is de koof links, hier zit namelijk de staander van de wand verwerkt waardoor we daar niks mee kunnen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5FraELdvqmtZfzv8s-BHPKOvLC4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LhA4AB9syAbbivwCfuu1DwpW.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cf906Bc8r16zwMRAdak52vxc2g8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7ipc4qO0jTULsYzgnSWzkI2L.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AA7IcvCAW9wKmUrwXlvxzRM5c3w=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fHEVJD35IzoAmzdtzSX5KN4h.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7VKj6kb22Z-O5pZlXUBK87fXSrU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QsfaEP4LKcZnhmF8f6eZzEqo.jpg?f=fotoalbum_tile

Nu liggen alle 3 de offertes rond de +/- 15k incl montage. Een hoop geld maar we denken dat er bij dmg nog wel wat af kan gezien hun praktijken met kortingen. Maar weegt dit op tegenover de andere offerte die we hebben liggen. Zij gebruiken schmidt kasten en bij dmg hebben we het huismerk uitgekozen. Ik heb het idee namelijk dat een keukenzaak buiten de dmg net iets betere kwaliteit heeft qua kasten, maar dit kan ook tussen m'n oren zitten.

Als apparatuur hebben we het volgende:
- Afzuigkap: WHIRLPOOL WHVS92FLTK1
- Koelkast: WHIRLPOOL ARG100711
- Kookplaat: WHIRLPOOL WLS3377BF
- Vaatwasser: WHIRLPOOL WIP4O41PLEG
- Oven: WHIRLPOOL W7ME450NB
- Kraan: Quooker flex combi +

Ik ben benieuwd naar jullie mening en ideeën.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 23:34
Remon V. schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 19:19:
Sinds een maand geleden ons eerste huis gekocht na een lange zoektocht met overbiedingen.
proficiat!
De huidige keuken is als volgt:
[Afbeelding]
Ik vind die indeling zo gek nog niet. Wat mij zou tegenstaan in de nieuwe indeling is de grote kast die de doorkijk naar de keuken en de achterdeur belemmert. Ik heb gekeken hoe je die grote kast anders zou kunnen plaatsen, zonder de hoeveelheid bergruimte te verminderen. Zie onder. Zo hoef je overigens ook niet twee ladenkasten op te offeren voor je kookplaat.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BRlnEAXpILZcx98v0FIYLo_Xekw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/a2JHDo6tsyQ0Hn3J73XI5CPZ.jpg?f=fotoalbum_large
Als apparatuur hebben we het volgende:
- Afzuigkap: WHIRLPOOL WHVS92FLTK1
- Koelkast: WHIRLPOOL ARG100711
- Kookplaat: WHIRLPOOL WLS3377BF
- Vaatwasser: WHIRLPOOL WIP4O41PLEG
- Oven: WHIRLPOOL W7ME450NB
- Kraan: Quooker flex combi +
Ik ben benieuwd naar jullie mening en ideeën.
Ik vind het totaalbedrag zo gek nog niet, maar denk dat je er met je apparatuur mogelijk een upgrade uit kunt slepen? Voor kookplaat en oven zou Whirlpool niet mijn favoriet zijn, maar er zijn hier mensen die je daar beter over kunnen adviseren. Kijk ook even naar de topicstart voor algemene prijs/kwaliteit-verhouding.

Verder zou je mogelijk kunnen kiezen voor kookplaatafzuiging waardoor je boven je kookzone meer bergruimte hebt, al is het maar een wandplank. Je hebt nu niet heel veel bergruimte (ook door die koof).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remon V.
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 31-08 14:35
Toke_gt schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 20:10:
[...]
proficiat!

[...]

Ik vind die indeling zo gek nog niet. Wat mij zou tegenstaan in de nieuwe indeling is de grote kast die de doorkijk naar de keuken en de achterdeur belemmert. Ik heb gekeken hoe je die grote kast anders zou kunnen plaatsen, zonder de hoeveelheid bergruimte te verminderen. Zie onder. Zo hoef je overigens ook niet twee ladenkasten op te offeren voor je kookplaat.
[Afbeelding]

[...]

Ik vind het totaalbedrag zo gek nog niet, maar denk dat je er met je apparatuur mogelijk een upgrade uit kunt slepen? Voor kookplaat en oven zou Whirlpool niet mijn favoriet zijn, maar er zijn hier mensen die je daar beter over kunnen adviseren. Kijk ook even naar de topicstart voor algemene prijs/kwaliteit-verhouding.

Verder zou je mogelijk kunnen kiezen voor kookplaatafzuiging waardoor je boven je kookzone meer bergruimte hebt, al is het maar een wandplank. Je hebt nu niet heel veel bergruimte (ook door die koof).
Bedankt!

Ik snap je kijk op de hoge kast, de reden waardoor we dit zo hebben bedacht is om extra ruimte te creëren qua werkblad. Dit omdat we beide wel van koken houden en graag veel werkblad hebben. Overigs zit er achter de achterdeur gelijk de bijkeuken, dus de doorkijk daar door het raam is niet zo heel spannend haha.

In een vorige offerte van de keukenzaak zat pelgrim apparatuur, maar dit scheelde zo'n 1000 euro vergeleken Whirlpool en we weten niet of we dat prijsverschil het waard vinden. Verder heb ik met beide geen ervaring en laat me graag adviseren wat de betere optie's zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3dav0d3
Remon V. schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 19:19:
Nu liggen alle 3 de offertes rond de +/- 15k incl montage. Een hoop geld maar we denken dat er bij dmg nog wel wat af kan gezien hun praktijken met kortingen. Maar weegt dit op tegenover de andere offerte die we hebben liggen. Zij gebruiken schmidt kasten en bij dmg hebben we het huismerk uitgekozen. Ik heb het idee namelijk dat een keukenzaak buiten de dmg net iets betere kwaliteit heeft qua kasten, maar dit kan ook tussen m'n oren zitten.
Ik ken Schmidt niet, maar met DMG huismerk is de vraag wat je krijgt. Mandemakers verkoopt bijvoorbeeld Pronorm als "eigen merk", Keukenkampioen verkoopt Steinhaus wat een Hacker (Systemat?) is en Keukenloods verkoopt zowel Pronorm als Hacker. Ik weet niet wat Keukenconcurrent oid verkoopt, maar met Pronorm en Hacker zit je zeker wel goed (maar ik zou altijd willen weten wat ik koop..).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lientim
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 06-08 11:49
Hoi allemaal!

Ik heb een vraag m.b.t. een keukenblad. Wij zien veel bedrijven die keukenbladen los leveren, zoals bv. Stoneland. Is dit veel goedkoper dan wanneer je het bij de keukenboer mee laat calculeren? En wat zijn jullie ervaringen hiermee? Of is dit alleen interessant wanneer je bv. een keuken bij de Ikea koopt en dan een ander soort keukenblad erop wil dan wat zij aanbieden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Lientim schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 11:19:
Hoi allemaal!

Ik heb een vraag m.b.t. een keukenblad. Wij zien veel bedrijven die keukenbladen los leveren, zoals bv. Stoneland. Is dit veel goedkoper dan wanneer je het bij de keukenboer mee laat calculeren? En wat zijn jullie ervaringen hiermee? Of is dit alleen interessant wanneer je bv. een keuken bij de Ikea koopt en dan een ander soort keukenblad erop wil dan wat zij aanbieden?
Prijstechnisch kan het interessant zijn, maar je krijgt wel te maken met verschillende partijen. Verschillende aanspreekpunten, verschillende verantwoordelijkheden, ingewikkelder plannen, etc. Als er ergens iets mis gaat in het proces loop je het risico op wijzen naar elkaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kurma
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 07-09 13:40
Lientim schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 11:19:
Hoi allemaal!

Hier een keukenblad van Stonecenter. Wij hadden een vrij specifieke wens die niet helemaal onmogelijk was via Ekelhoff, maar wel duur zou worden. Prijs bij Stonecenter viel mee. Communicatie was niet zo heel best, afspraken e.d. behoorlijk zelf achteraan moeten gaan. Ter illustratie: men zou mij nog een werktekening opsturen die ik zou moeten bevestigen vóórdat ze de marmeren platen gingen zagen. Ondanks heel veel aandringen kreeg ik deze pas de zaterdag vóór de maandag wanneer ze de bladen zouden komen plaatsen. Dat gezegd hebbende: het inmeten gebeurde zeer nauwkeurig en het eindresultaat ben ik heel tevreden over.

Hou er ook rekening mee dat de keukenboer de Quooker, wasbak en kookplaat niet aansluiten als zij het blad niet leveren. Dus, als je zelf er een beetje kijk op hebt en handig bent gaat het prima. Wil je het liefst volledig ontzorgd worden, dan kan je beter het blad bij de keukenboer bestellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 12:57
Remon V. schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 21:59:
[...]

Bedankt!

Ik snap je kijk op de hoge kast, de reden waardoor we dit zo hebben bedacht is om extra ruimte te creëren qua werkblad. Dit omdat we beide wel van koken houden en graag veel werkblad hebben. Overigs zit er achter de achterdeur gelijk de bijkeuken, dus de doorkijk daar door het raam is niet zo heel spannend haha.

In een vorige offerte van de keukenzaak zat pelgrim apparatuur, maar dit scheelde zo'n 1000 euro vergeleken Whirlpool en we weten niet of we dat prijsverschil het waard vinden. Verder heb ik met beide geen ervaring en laat me graag adviseren wat de betere optie's zijn.
Zanussi is de onderkant van low-end. Als je van koken houdt, dan zou ik overwegen om je meest gebruikte apparaat wel van een goed merk te kopen. En dan de rest in de komende jaren vervangen.

Als ik zie hoeveel meer plezier we halen uit de apparatuur omdat deze heel fijn te bedienen is, dan is dat echt een stukje extra investering wel waard was ons betreft. :)

Bericht hierboven

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Jeroenon schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 11:16:
[...]

Ik ben heel benieuwd, iemand hier al afbeeldingen of foto's van?
Ik heb hier wel wat gevonden: https://www.neff-home.com/uk/flex-design
En hier: https://www.kbbreview.com...es-new-flex-design-ovens/

Afbeeldingslocatie: https://dti7s56kx8lhl.cloudfront.net/2023/06/Neff-Flex-Design-oven.png
Met Flex design hebben ze diverse frontjes en strips om zo je oven in 4 verschillende kleuren te kunnen personaliseren. Brons, antraciet, zwart en zilver.

[ Voor 15% gewijzigd door Shiver23 op 05-07-2023 15:07 ]

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMW_Gizzmo
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:07
Floor-is schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 12:38:
[...]

Zanussi is de onderkant van low-end. Als je van koken houdt, dan zou ik overwegen om je meest gebruikte apparaat wel van een goed merk te kopen. En dan de rest in de komende jaren vervangen.

Als ik zie hoeveel meer plezier we halen uit de apparatuur omdat deze heel fijn te bedienen is, dan is dat echt een stukje extra investering wel waard was ons betreft. :)
Helemaal 100% mee eens. Hier voor miele oven en stoomoven gekozen, inductieplaat is een goede bauknecht geworden net zoals de koelkast (in een koelkast hoef ik ook geen fancy dingen, moet alleen snel kunnen koelen als ik met een berg spul uit winkels binnenkom)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
Shiver23 schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 14:33:
[...]

Ik heb hier wel wat gevonden: https://www.neff-home.com/uk/flex-design
En hier: https://www.kbbreview.com...es-new-flex-design-ovens/

[Afbeelding]
Met Flex design hebben ze diverse frontjes en strips om zo je oven in 4 verschillende kleuren te kunnen personaliseren. Brons, antraciet, zwart en zilver.
Goede gevonden!
Het was mij niet bekend dat het in de UK blijkbaar al in april is aangekondigd.

Members only:

[ Voor 46% gewijzigd door Kapitein Merijn op 05-07-2023 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Die draaiknoppen zijn wel leuke onderscheidende feature! :)
Seamless design met twee apparaten blijft sexy :D _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Waarschijnlijk net te laat voor onze keuken. En ik ben erg benieuwd naar prijzen.

PSN: Shiver23

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
SquareOne schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 15:17:
Die draaiknoppen zijn wel leuke onderscheidende feature! :)
Seamless design met twee apparaten blijft sexy :D _/-\o_
Members only:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• big bang
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 22:53
Dat laatste ben ik groot voorstander van. Te vaak worden dit soort apparaten weg gedaan omdat ze niet meer bij het interieur passen, verspilling pur sang. Bovendien opent het de deur voor meer uitgesproken after market designs.

It's time to play the music, it's time to light the lights

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blurk62
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12-09 19:45
Wij zijn een paar weken geleden een middag naar het BSH inspiratiehuis geweest. Zeker een aanrader om er eens te gaan kijken. Ze hebben om de verschillen goed de demonstreren het nieuwste (top)model oven van Siemens, Bosch en Neff naast elkaar in een muur gezet.
Die van Neff viel voor ons eigenlijk meteen af, juist vanwege die strips. We vonden het er maar goedkoop en "opgeplakt" uitzien. Jammer, want die onderschuivende deur leek ons erg handig. Er werd toen overigens verteld dat het nog geen produktiemodel was.
Op de Siemens ovens zit tegenwoordig een rare platte handgreep dus voor ons wordt het Bosch. De bediening vonden we ook het handigst. Smaken verschillen, er valt iets te kiezen. De technische verschillen zijn minimaal.

Waren we er eerst van overtuigd (door dit topic) dat de kookplaat een Bora X Pure moest worden, vragen we ons nu af of de nieuwste modellen van Bosch/Siemens/Neff inmiddels niet net zo goed zijn :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
Blurk62 schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 19:23:
Wij zijn een paar weken geleden een middag naar het BSH inspiratiehuis geweest. Zeker een aanrader om er eens te gaan kijken. Ze hebben om de verschillen goed de demonstreren het nieuwste (top)model oven van Siemens, Bosch en Neff naast elkaar in een muur gezet.
Die van Neff viel voor ons eigenlijk meteen af, juist vanwege die strips. We vonden het er maar goedkoop en "opgeplakt" uitzien. Jammer, want die onderschuivende deur leek ons erg handig. Er werd toen overigens verteld dat het nog geen produktiemodel was.
Op de Siemens ovens zit tegenwoordig een rare platte handgreep dus voor ons wordt het Bosch. De bediening vonden we ook het handigst. Smaken verschillen, er valt iets te kiezen. De technische verschillen zijn minimaal.

Waren we er eerst van overtuigd (door dit topic) dat de kookplaat een Bora X Pure moest worden, vragen we ons nu af of de nieuwste modellen van Bosch/Siemens/Neff inmiddels niet net zo goed zijn :?
Ik vind persoonlijk de bediening van Neff en Siemens juist fijner omdat je daarbij niet door het menu hoeft te "swipen". Dat geld overigens niet voor het topmodel, daarvan is de bediening vrijwel gelijk.

Bij de laatst test van de Consumentenbond zijn de Bosch en Siemens kookplaat met afzuiging als beste uit de test gekomen. Erg bijzonder vind ik omdat juist het model met de minste ruimte "best getest" is.
Ik heb vrij weinig met dat soort testen maar het geeft natuurlijk wel aan dat ze een prima toestel leveren.

@Cap Heb jij toevallig een screen van de uitslag? Ik weet namelijk ook niet waar ze mee vergeleken zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChombyNL
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 23:20
Knip uit een vel papier maar eens 2 vierkanten van 23x23 cm en leg deze tegen elkaar (Bora x Pure)

Knip vervolgens 2 rechthoeken van 24x20 cm en leg deze tegen elkaar met de langste zijdes (vrijwel BSH kookplaten met afzuiging)

Vervolgens kan je gaan proberen hoe goed je pannen passen op de zones en zie je dat dit een enorm verschil oplevert in het voordeel van Bora.

Zelf heb ik alleen bij Miele gezien dat er een kookplaat is die met Bora vergelijkbare zones heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 00:40
Kapitein Merijn schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 19:53:
[...]

Ik vind persoonlijk de bediening van Neff en Siemens juist fijner omdat je daarbij niet door het menu hoeft te "swipen". Dat geld overigens niet voor het topmodel, daarvan is de bediening vrijwel gelijk.

Bij de laatst test van de Consumentenbond zijn de Bosch en Siemens kookplaat met afzuiging als beste uit de test gekomen. Erg bijzonder vind ik omdat juist het model met de minste ruimte "best getest" is.
Ik heb vrij weinig met dat soort testen maar het geeft natuurlijk wel aan dat ze een prima toestel leveren.

@Cap Heb jij toevallig een screen van de uitslag? Ik weet namelijk ook niet waar ze mee vergeleken zijn.
Consumentenbond is mijns inziens dan ook niet echt een organisatie met hoogstaande testen. Duitse variant is volgens mij veel uitgebreider en grondiger qua consumentenapparatuur testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15-09 10:27
wij zijn al een tijdje bezig met uitzoeken van een nieuwe keuken en 1 van de zaken waar we tegenaan lopen is de lengte van het aanrecht aan de achterzijde. Deze is 4 meter 20 en met keramiek en composiet kan je vaak maar tot 3 meter 20 en ga je dus een naad krijgen.Daar ga ik erg slecht op met mijn OCD. Wat zouden alternatieven kunnen zijn om wel een breed blad uit 1 deel te krijgen behalve beton.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SquareOne
haakjesluiten schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 20:43:
wij zijn al een tijdje bezig met uitzoeken van een nieuwe keuken en 1 van de zaken waar we tegenaan lopen is de lengte van het aanrecht aan de achterzijde. Deze is 4 meter 20 en met keramiek en composiet kan je vaak maar tot 3 meter 20 en ga je dus een naad krijgen.Daar ga ik erg slecht op met mijn OCD. Wat zouden alternatieven kunnen zijn om wel een breed blad uit 1 deel te krijgen behalve beton.
Natuursteen wellicht? Marmer, Graniet, …? In composiet of keramiek gaat het inderdaad niet lukken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Floor-is
haakjesluiten schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 20:43:
Hout
Melamine
Natuursteen

Bericht hierboven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
Floor-is schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 21:00:
[...]

Hout
Melamine
Natuursteen
Corian of Hi-macs.
Deze vraag komt hier overigens iedere 3 pagina's voorbij @haakjesluiten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dav0d3
Weet iemand hoe het zit met de montage van de spoelbak bij kunsstof werkbladen? Ik heb mij laten vertellen dat de werkbladen van Pronorm en Hacker van binnen spaanplaat zijn en dat (daarom?) de enige montagemogelijkheid daarvoor opbouw is. De werkbladen van Dekker zijn van binnen multiplex en (daarom?) is naast opbouw, ook vlakbouw mogelijk.
De Dekker werkbladen lijken aanzienlijk duurder te zijn (bijna factor 2). Dat vindt ik dan weer vreemd, want alleen het materiaal binnenin verschilt en dat is tientjes werk. En de buitenkant is gewoon geplakt en geperst HPL waarvan de kosten niet verschillen.
Dekker is een Nederlandse firma: weet iemand hoe het zit als je een kunsstof werkblad afneemt bij onze duitse vrienden? 1) Doen deze wel aan vlakbouw in spaanplaat werkbladen? 2) Hebben zij wellicht een alternatieve leverancier van multiplex werkbladen? of 3) Doen zij helemaal niet vlakbouw bij kunsstof werkbladen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
Source90 schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 20:06:
[...]

Consumentenbond is mijns inziens dan ook niet echt een organisatie met hoogstaande testen. Duitse variant is volgens mij veel uitgebreider en grondiger qua consumentenapparatuur testen.
Tja...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QEm6fauqhkMW3rDX6fwp-tBvH-M=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/zCTBchvqKjdEptiz4KhVBIxr.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Floor-is
3dav0d3 schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 11:34:
Weet iemand hoe het zit met de montage van de spoelbak bij kunsstof werkbladen? Ik heb mij laten vertellen dat de werkbladen van Pronorm en Hacker van binnen spaanplaat zijn en dat (daarom?) de enige montagemogelijkheid daarvoor opbouw is. De werkbladen van Dekker zijn van binnen multiplex en (daarom?) is naast opbouw, ook vlakbouw mogelijk.
De Dekker werkbladen lijken aanzienlijk duurder te zijn (bijna factor 2). Dat vindt ik dan weer vreemd, want alleen het materiaal binnenin verschilt en dat is tientjes werk. En de buitenkant is gewoon geplakt en geperst HPL waarvan de kosten niet verschillen.
Dekker is een Nederlandse firma: weet iemand hoe het zit als je een kunsstof werkblad afneemt bij onze duitse vrienden? 1) Doen deze wel aan vlakbouw in spaanplaat werkbladen? 2) Hebben zij wellicht een alternatieve leverancier van multiplex werkbladen? of 3) Doen zij helemaal niet vlakbouw bij kunsstof werkbladen?
Multiplex is niet 'tientjes' duurder, per m2 is multiplex een factor 5-6 de prijs. Spaanplaat heb je voor <€8/m2, multiplex is eerder €40, tenzij je voor populier kiest, maar dat is te gevoelig. (Doorbuigen, deuken, het is een heel zacht materiaal). Overigens kan je spaanplaat wel redelijk goed in een watervaste variant krijgen, maar multiplex een stuk moeilijker, tenzij je echt de hoofdprijs wenst te betalen.

In spaanplaat+HPL kan je prima vlakbouw doen, het is iets lastiger om waterdicht te maken, maar het kan absoluut. Kunststof kan je nagenoeg overal wel kopen, het is inmiddels echt zo slecht niet meer en ik denk vooral dat je je nog niet goed hebt laten voorlichten. :)

Bericht hierboven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
Floor-is schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 12:34:
[...]

Multiplex is niet 'tientjes' duurder, per m2 is multiplex een factor 5-6 de prijs. Spaanplaat heb je voor <€8/m2, multiplex is eerder €40, tenzij je voor populier kiest, maar dat is te gevoelig. (Doorbuigen, deuken, het is een heel zacht materiaal). Overigens kan je spaanplaat wel redelijk goed in een watervaste variant krijgen, maar multiplex een stuk moeilijker, tenzij je echt de hoofdprijs wenst te betalen.

In spaanplaat+HPL kan je prima vlakbouw doen, het is iets lastiger om waterdicht te maken, maar het kan absoluut. Kunststof kan je nagenoeg overal wel kopen, het is inmiddels echt zo slecht niet meer en ik denk vooral dat je je nog niet goed hebt laten voorlichten. :)
Mooi verhaal maar daar heeft @3dav0d3 natuurlijk helemaal niks aan. De prijzen van een plaatje spaanplaat of multiplex bij de houthandel staan ook volledig los van de prijzen bij bijvoorbeeld Dekker.

Häcker kan in ieder geval spoelbakken vlak inbouwen in een spaanplaat blad. Zij maken hier een soort komposiet verlijming zodat het ook waterbestendig is. Voorwaarde is wel dat je ook de spoelbak afneemt bij hun. Hierdoor is bijvoorbeeld een gekleurde spoelbak niet mogelijk, ze hebben alleen rvs in het assortiment.

Als je liever een multiplex blad wilt zal je inderdaad uit moeten wijken naar Dekker en word het wat duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom-
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14:38
Door een verbouwing op de 1e etage hebben we de afvoerslang van de keuken (op BG) weggehaald.
Over 2 jaar gaan we waarschijnlijk de keuken volledig renoveren.
Voor in de tussentijd ben ik op zoek naar een afzuigkap met recirculatie, niet te duur, niet te luid.

iemand aanbevelingen?

milde voorkeur voor een schuin model.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Csotranme
  • Laatst online: 19:48
3dav0d3 schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 11:34:
Ik heb een spaanplaat blad met melamine toplaag.
Composiet wasbak hebben ze in de fabriek netjes in gevreesd en behandeld met een soort waterdichte verf oid.
Gat er vervolgens zelf nog uit tikken (hangt nog aan een dun randje hout voor de stevigheid), ingevreesde randen kitten en spoelbak erin hangen ;)

'16 Peugeot 208 GTI By Peugeot Sport | '23 Mazda CX-60 Homura PHEV | Design junkie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• big bang
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 22:53
Tom- schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 13:51:
Door een verbouwing op de 1e etage hebben we de afvoerslang van de keuken (op BG) weggehaald.
Over 2 jaar gaan we waarschijnlijk de keuken volledig renoveren.
Voor in de tussentijd ben ik op zoek naar een afzuigkap met recirculatie, niet te duur, niet te luid.

iemand aanbevelingen?

milde voorkeur voor een schuin model.
Voor twee jaar? Marktplaats zou ik kijken.

It's time to play the music, it's time to light the lights

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marijn15
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 15:22
ik ben bezig met een verhuizing naar een huurwoning, dit is nieuwbouw en dus een WTW ventilatie. Ik heb via de woningbouwcorporatie te horen gekregen dat de enigste optie een recirculatie afzuigkap is. Nu ben ik hierin gedoken wat een ware "rabbit hole" is en misschien sla ik erin door voor een huurwoning, maar via hier op tweakers kwam ik erachter dat een geur en fijnstof filter beter zou zijn dan de meer standaard koolstoffilter. Nu is het probleem dat maar drie merken zo'n filter hanteren, namelijk Etna, Pelgrim en Atag.

De ETNA AB661RVS ziet er goed uit, maar ik ben bang dat de 68 dB mij te luid word, vooral omdat dit gemeten is zonder filter. Van Pelgrim kan ik helaas online geen prijzen vinden. Bij Atag heb ik wel een afzuigkap gevonden die mij erg bevalt dat is de ATAG WS60211IM, die voldoet eigenlijk aan al mijn wensen. Alleen is het probleem de prijs, hij kost zonder recirculatie set al bijna 500 euro.

Nu is mijn vraag wat is jullie ervaring en wat zouden jullie doen? Is het overdreven om volledig te focussen op het fijnstof filter en moet ik mij niet te veel zorgen maak om de hoge dB of kan ik er beter toch wat meer geld voor uitgeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geneuzel
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 18:47
[
Nu is mijn vraag wat is jullie ervaring en wat zouden jullie doen?
Ik zou in ieder geval stoppen met dingen een 'Rabbit hole' noemen als dingen (voor jou) gewoon onduidelijk zijn... 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marijn15
Geneuzel schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 22:29:
[...]

Ik zou in ieder geval stoppen met dingen een 'Rabbit hole' noemen als dingen (voor jou) gewoon onduidelijk zijn... 8)
Sorry, maar waarom zo'n reactie, het is voor mij niet echt onduidelijk tot een bepaalde hoogte. Ik begrijp de theorie wel, maar werkt het ook zo ik de praktijk. Wat mij gewoon wat onrust geeft is de fijnstof en de resultaten van TNO, dat je met koolstoffilter nauwelijks fijnstof uit de lucht krijgt. Ik begrijp sommige hier wat minder druk om maken, maar voor mij is dit wel gewoon een probleem waar ik wat vragen over heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twi
  • Laatst online: 02-07 16:10

twi

Even uit interesse, hoe werkt dat dan bij een nieuwbouw huurhuis? Heb je nog inspraak in de keuken en apparatuur die neergezet gaat worden? Of ben je gewoon zelf van plan om de standaardkeuken aan te passen n.a.v. je zorgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost344
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15-09 08:21
marijn15 schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 22:07:
Nu is het probleem dat maar drie merken zo'n filter hanteren, namelijk Etna, Pelgrim en Atag.
Ik betwijfel of deze producten echt de oplossing zijn voor het probleem wat TNO aankaart. Het grootste probleem wat ik zie is dat er geen onderbouwing is van de kwaliteit van het filter, en dat geeft mij de indruk dat deze producten niet zoveel verschillen van andere filters dat dit het fijnstof helemaal zal filteren.

Als je fijnstof wilt filteren in je huis is waarschijnlijk een luchtreiniger een goede toevoeging naast een goede recirculatie set. Deze hebben duidelijkere specificaties en vaak grotere filters. Een sensor om de concentratie fijnstof te meten kan een alternatief zijn om op bepaalde momenten door te luchten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marijn15
twi schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 09:10:
Even uit interesse, hoe werkt dat dan bij een nieuwbouw huurhuis? Heb je nog inspraak in de keuken en apparatuur die neergezet gaat worden? Of ben je gewoon zelf van plan om de standaardkeuken aan te passen n.a.v. je zorgen?
Er zit inderdaad een standaard keuken in, van Bruynzeel. Dat zijn de kastjes, aanrecht en spoelbak, het apparatuur moet jezelf regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knieschijf
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 07-07-2023
Hallo,

ik ben voor mijn eerste huis momenteel bezig met een keuken. Het is een jaren 30 woning dat we volledig gestript hebben, dus ik heb aardig wat vrijheid.
qua ontwerp ben ik er inmiddels grotendeels uit.

maar waar ik de keuken ga kopen vind ik nog erg lastig.
Alle keuken boeren hebben uiteraard een leuk praatje waarom hun echt de juiste keuze zijn.

Onderstaande is een ontwerp dat ik bij een lokale keuken boer heb laten maken.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Z4n9j11.png

Ik heb hierin de volgende grote items:
Vaatwasser
Koelvriest combi
Combi oven/magnetron
Inductie plaat en afzuiger

alles van AEG

en een composiet werkblad.

Hiervoor kreeg ik een totaalprijs van ~ EUR:9.000,-- geoffreerd.
Is dit enigszins redelijk in de ogen van de mensen hier?

Vervolgens ben ik ook zelf wat gaan kijken met bijvoorbeeld de ikea keukenplanner.
Hierbij kom ik voor een zelfde ontwerp, 2000 EUR lager uit.

die verschillen zitten vooral in het werkblad en de apparatuur.
Nu had ik echt wel wat verschil verwacht. maar dit is nogal serieus.

Zijn er mensen hier met ervaring met IKEA keukens? hoe dat kwalitatief is?

op of aanmerkingen over het ontwerp mag ook, maar daar voel ik me een stuk zekerder over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marijn15
Joost344 schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 09:51:
[...]

Ik betwijfel of deze producten echt de oplossing zijn voor het probleem wat TNO aankaart. Het grootste probleem wat ik zie is dat er geen onderbouwing is van de kwaliteit van het filter, en dat geeft mij de indruk dat deze producten niet zoveel verschillen van andere filters dat dit het fijnstof helemaal zal filteren.

Als je fijnstof wilt filteren in je huis is waarschijnlijk een luchtreiniger een goede toevoeging naast een goede recirculatie set. Deze hebben duidelijkere specificaties en vaak grotere filters. Een sensor om de concentratie fijnstof te meten kan een alternatief zijn om op bepaalde momenten door te luchten.
Dat geeft al wat meer inzicht. Bij de fijnstof filters is het inderdaad niet heel erg duidelijk hoeveel meer waarde ze geven, al zeggen ze dat ze het in samenwerking met TNO hebben ontwikkeld.

Ik denk dat ik dan in het begin na het koken, ga door luchten. Toch de meeste goedkope en snelle oplossing. Zo'n luchtreiniger is nog geen slecht idee, alleen nu nog geen optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dav0d3
Floor-is schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 12:34:
[...]

In absolute zin is dat toch maar 3 tientjes verschil in materiaal kosten? Bij de keukenzaken werd er gerept van 200 euro per m voor Hacker/Pronorm kunsstof bladen en 400 euro voor Dekker. Allereerst lijken die prijzen mij wel erg duur; bij keukendepot zijn de Dekker kunsstof bladen <200 euro per m2. En ten tweede, lijkt me dat verschil erg veel kijkende naar de 3 tientjes verschil in materiaal kosten.
Dat vlakbouw voor spaanplaat+HPL mogelijk is lijkt mij ook (immers waarom wel mogelijk voor multiplex+HPL en niet voor spaanplaat+HPL). Dat is ook de reden van de vraag hier.. Volgensmij is de reden om het hier te vragen juist om mij goed voor te lichten en niet enkel af te gaan of wat de keukenboeren vertellen, enfin..
Csotranme schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 15:13:
[...]

Ik heb een spaanplaat blad met melamine toplaag.
Composiet wasbak hebben ze in de fabriek netjes in gevreesd en behandeld met een soort waterdichte verf oid.
Gat er vervolgens zelf nog uit tikken (hangt nog aan een dun randje hout voor de stevigheid), ingevreesde randen kitten en spoelbak erin hangen ;)
Waar heb je dit werkblad afgenomen en van welke firma is die? :)

----------------------------------------------------------------------------------------------------
Neem aan dat onderbouw voor zowel spaanplaat als multiplex+HPL mogelijk is? De bekende blauwgele Zweedse meubelfabrikant doet het iig voor spaanplaat. Kvik doet volgensmij ook onderbouw (en vlakbouw) in spaanplaat (zie PDF).

[ Voor 3% gewijzigd door 3dav0d3 op 07-07-2023 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRD07
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:47
Voor de keuken hebben we nu een kastenwand van 4 kasten ingetekend, maar een 5e zou hier naast kunnen.

Twee van de kasten bevatten ovens en de andere twee kasten bevatten een 178cm koelkast en 178cm vriezer. Die koelkast en vriezer willen we met een grote verticale greep (dus niet greeploos) openen. en de rest van de kastjes zijn PTO.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GXHpnJGjFyTnsdV64TfLj-25jVY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/jP2M83xtM4wuPpqeGOTAHB2c.jpg?f=user_large

Hoe past esthetisch gezien de 5e kast hier mooi in gezien de grepen bij de koelkast/vriezer en de ovens?

(Koffiezetapparaat in het midden is geen optie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConQuestador
TRD07 schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 11:58:
Voor de keuken hebben we nu een kastenwand van 4 kasten ingetekend, maar een 5e zou hier naast kunnen.

Twee van de kasten bevatten ovens en de andere twee kasten bevatten een 178cm koelkast en 178cm vriezer. Die koelkast en vriezer willen we met een grote verticale greep (dus niet greeploos) openen. en de rest van de kastjes zijn PTO.

[Afbeelding]

Hoe past esthetisch gezien de 5e kast hier mooi in gezien de grepen bij de koelkast/vriezer en de ovens?

Het ligt 'm aan de rest van de ruimte.. Maar je zou natuurlijk de koel en vries links of rechts kunnen doen. Daarnaast een hoge (gewone) kast, en dan de 2 hoge kasten met de ovens

(ps. op deze tekening lijken de lijnen van de bovenste kastjes net niet helemaal te matchen :X )

[ Voor 4% gewijzigd door ConQuestador op 07-07-2023 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Csotranme
  • Laatst online: 19:48
Knieschijf schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 10:12:
Hallo,

ik ben voor mijn eerste huis momenteel bezig met een keuken. Het is een jaren 30 woning dat we volledig gestript hebben, dus ik heb aardig wat vrijheid.
qua ontwerp ben ik er inmiddels grotendeels uit.

maar waar ik de keuken ga kopen vind ik nog erg lastig.
Alle keuken boeren hebben uiteraard een leuk praatje waarom hun echt de juiste keuze zijn.

Onderstaande is een ontwerp dat ik bij een lokale keuken boer heb laten maken.

[Afbeelding]

Ik heb hierin de volgende grote items:
Vaatwasser
Koelvriest combi
Combi oven/magnetron
Inductie plaat en afzuiger

alles van AEG

en een composiet werkblad.

Hiervoor kreeg ik een totaalprijs van ~ EUR:9.000,-- geoffreerd.
Is dit enigszins redelijk in de ogen van de mensen hier?

Vervolgens ben ik ook zelf wat gaan kijken met bijvoorbeeld de ikea keukenplanner.
Hierbij kom ik voor een zelfde ontwerp, 2000 EUR lager uit.

die verschillen zitten vooral in het werkblad en de apparatuur.
Nu had ik echt wel wat verschil verwacht. maar dit is nogal serieus.

Zijn er mensen hier met ervaring met IKEA keukens? hoe dat kwalitatief is?

op of aanmerkingen over het ontwerp mag ook, maar daar voel ik me een stuk zekerder over.
Prijs ligt er een beetje aan welk merk keuken ze willen verkopen en heb je vooraf een prijs genoemd wat je te besteden hebt?

Ik zou toch echt nog eens goed naar de indeling kijken... Die klopt van geen kant vind ik.
Die kastjes onder je kookplaat zien er vreemd uit. Ik zou dat gewoon breder maken ipv zo'n smal dingetje ernaast.
Pak tevens een bredere kookplaat want mijn ervaring is dat je amper je pannen kwijt kan op zo'n kleine plaat. Liefst ook met kookveld afzuiging. Ziet er veel strakker uit zonder zo'n kap erboven.

Het hoge gedeelte is ook wat vreemd qua indeling. Ik begrijp niet helemaal hoe je grepen zitten.
Voor de koelkast neem ik aan dat hij onderaan zit maar hoe open je het kastje eronder dan?
Dat kastje boven je koelkast heb je ook vrijwel niks aan op deze manier.
Pak een andere maat koelkast of plaats hem lager met een lade onder de koelkast en een fatsoenlijke kast er boven.

De oven zit ook wat laag naar mijn smaak. Ik heb hem altijd liever wat hoger.
3dav0d3 schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 10:19:
[...]

Waar heb je dit werkblad afgenomen en van welke firma is die? :)
Rechtstreeks bij Nolte samen met de keuken gekocht. Het kan overigens ook wel HPL zijn maar dat weet ik zo even niet meer.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jIvlLA4OXFekP9wlzZq9LtPwR3A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/es8yjZ7ePuzqm8fL3OFhwBF6.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1b8Opi0M9nRU1TMXgceIE-Pj9Ts=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TRqnwB4bHmzIZocfQ7TCQTuk.jpg?f=fotoalbum_large

'16 Peugeot 208 GTI By Peugeot Sport | '23 Mazda CX-60 Homura PHEV | Design junkie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hfolkers
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 21:21
Ha allemaal,
Wij zijn bezig na te denken om onze keuken uit te breiden met een 'schiereiland.'
Dat betekend wel dat het werkblad van de hele keuken vervangen gaat worden.
Ik zit nu zelf na te denken. De wasbak wordt al jaren verzonken in het werkblad gelegd, maar bij de kookplaat zie ik dit eigenlijk nooit.
Mij lijkt het heel mooi als de inductie plaat vlak met het werkblad ligt, dus geen opstaande rand. Is hier een goede reden voor waarom ik dat eigenlijk nooit zie? Of moet ik gewoon de eerste zijn die dit doet :)

Als er mensen zijn die dit al wel gedaan hebben, houd ik mij aanbevolen voor plaatjes en ervaringen.

Even ter info, zit op dit moment te denken aan een 4cm dik eiken blad voor zover dit wat uit maakt...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12-09 15:40
hfolkers schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 13:55:
Ha allemaal,
Wij zijn bezig na te denken om onze keuken uit te breiden met een 'schiereiland.'
Ik zit nu zelf na te denken. De wasbak wordt al jaren verzonken in het werkblad gelegd, maar bij de kookplaat zie ik dit eigenlijk nooit.
Mij lijkt het heel mooi als de inductie plaat vlak met het werkblad ligt, dus geen opstaande rand. Is hier een goede reden voor waarom ik dat eigenlijk nooit zie? Of moet ik gewoon de eerste zijn die dit doet :)

Als er mensen zijn die dit al wel gedaan hebben, houd ik mij aanbevolen voor plaatjes en ervaringen.

Even ter info, zit op dit moment te denken aan een 4cm dik eiken blad voor zover dit wat uit maakt...
Als je in dit topic even naar de 'pinned' posts kijkt zie je afbeeldingen van de geplaatste keukens. Alleen op de laatste pagina zul je zien dat het 50/50 vlak/opbouw is.

PSN: Flix20-NL

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• twi

twi

hfolkers schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 13:55:
Ha allemaal,

Komt omdat veel keukenboeren hier gewoon geen zin in hebben. Idiote meerprijzen rekenen terwijl ze de klanten bang maken met de opmerking dat er - wanneer de kookplaat kapot gaat - heel moeilijk een nieuw exemplaar in te hangen is. Of dat het reparaties bemoeilijkt.

Heb er zelf geen boodschap aan, het ziet er veel beter uit en zorgt dat het veel eenvoudiger schoon te maken is. En bij Ekelhoff deden ze er totaal niet moeilijk over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hfolkers
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 21:21
Flix20 schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 13:58:
[...]

Als je in dit topic even naar de 'pinned' posts kijkt zie je afbeeldingen van de geplaatste keukens. Alleen op de laatste pagina zul je zien dat het 50/50 vlak/opbouw is.
Gloeiende, ik ben dus weer zo scheel als een kanarie... ik moet gewoon beter kijken.
Dank je, wat zouden de nadelen zijn behalve de kosten? verder niks, behalve dat wanneer je plaat kapot gaat het lastig wordt om een nieuwe te vinden?

Edit: Dat dus, wat boven mij gezegd wordt.

[ Voor 4% gewijzigd door hfolkers op 07-07-2023 14:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luukdg
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 27-02 12:49
hfolkers schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 14:05:
[...]

Gloeiende, ik ben dus weer zo scheel als een kanarie... ik moet gewoon beter kijken.
Dank je, wat zouden de nadelen zijn behalve de kosten? verder niks, behalve dat wanneer je plaat kapot gaat het lastig wordt om een nieuwe te vinden?

Edit: Dat dus, wat boven mij gezegd wordt.
In onze nieuwe keuken krijgen wij ook een kookplaat die vlak ligt met het blad. het enige "nadeel" wat de keukenboer aangaf is dat je een zichtbare kitrandje krijgt tussen de kookplaat en het blad.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ConQuestador
Luukdg schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 14:34:
[...]

In onze nieuwe keuken krijgen wij ook een kookplaat die vlak ligt met het blad. het enige "nadeel" wat de keukenboer aangaf is dat je een zichtbare kitrandje krijgt tussen de kookplaat en het blad.
Wij doen het uiteindelijk niet omdat mijn vrouw dat kitrandje lelijk vond 8)7

Een ander nadeel dat de keukenboer ons vertelde was dat als je de pan net naast de kookplaat zet je toch verkleuring e.d. kan krijgen op je werkblad (afhankelijk van het materiaal van je werkblad). Als de kookplaat erop ligt dan heb je dat probleem niet omdat de pan dan enkele mm boven de plaat zweeft.

Ik denk zelf dat dit best wel mee valt, maar vanwege de kitrand heeft de WAF bepaald dat ie er niet in komt bij ons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRD07
ConQuestador schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 12:02:
[...]

Het ligt 'm aan de rest van de ruimte.. Maar je zou natuurlijk de koel en vries links of rechts kunnen doen. Daarnaast een hoge (gewone) kast, en dan de 2 hoge kasten met de ovens

(ps. op deze tekening lijken de lijnen van de bovenste kastjes net niet helemaal te matchen :X )
De huidige indeling is fijner gezien de looproute en dan zou je aan de linkerkant de vijfde kast neer kunnen zetten (aan de rechterkant zit een muur). Ik vraag me alleen af hoe mooi het is als je als vijfde kast dan weer een kast met PTO neemt of ook een verticale greep zoals de kast rechts daarvan (vriezer).

(Dat lijkt zo, de twee buitenste zijn volledig kastenhoge deuren en dus geen probleem voor het lijnenspel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConQuestador
TRD07 schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 15:37:
[...]

De huidige indeling is fijner gezien de looproute en dan zou je aan de linkerkant de vijfde kast neer kunnen zetten (aan de rechterkant zit een muur). Ik vraag me alleen af hoe mooi het is als je als vijfde kast dan weer een kast met PTO neemt of ook een verticale greep zoals de kast rechts daarvan (vriezer).

(Dat lijkt zo, de twee buitenste zijn volledig kastenhoge deuren en dus geen probleem voor het lijnenspel)
Ik denk dat je echt even duidelijkere plaatjes moet posten, want op basis van jouw plaatje kunnen wij natuurlijk geen "fijne looproute" inschatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

[Afbeelding]

Symmetrie is overrated ;)

Ovens op elkaar, koelkast en vriezer elk een eigen kast. Heb je 2x60cm ruimte om te 'spelen' :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
ConQuestador schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 15:01:
[...]

Wij doen het uiteindelijk niet omdat mijn vrouw dat kitrandje lelijk vond 8)7
Stuk minder lelijk dan een glasplaat bovenop je werkblad 8)7
Een ander nadeel dat de keukenboer ons vertelde was dat als je de pan net naast de kookplaat zet je toch verkleuring e.d. kan krijgen op je werkblad (afhankelijk van het materiaal van je werkblad). Als de kookplaat erop ligt dan heb je dat probleem niet omdat de pan dan enkele mm boven de plaat zweeft.

Ik denk zelf dat dit best wel mee valt, maar vanwege de kitrand heeft de WAF bepaald dat ie er niet in komt bij ons.
Het maakt echt nul verschil of je kookplaat vlakbouw is of niet als we praten over het plaatsen van pannen. Wat een gelul. Hoe klein moet je kookplaat zijn als dat wel een probleem wordt dan?

Wij hebben wel een van de breedste platen (Bora X Pure, 83cm), maar ook met 78cm of zelfs ±70cm hoeft dit echt niet te gebeuren.

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giku
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15-09 09:37
Na paar uur googlen en een uur zoeken en scrollen door dit topic ben ik toch wel even benieuwd naar jullie mening.

Onze nieuwe keuken is zojuist geplaatst en we zijn eigenlijk enorm tevreden over zo ongeveer alles, maaarrrr het blad is niet helemaal wat we bedacht hadden.

We hebben een keramiek blad (op zowel ons 'schiereiland' als aan de muur en achterwand), maar die is niet vlak, effen, glad. Dat wil zeggen: de kleur is prima, hij voelt ook 'glad' aan, maar het oppervlakte hobbelt of golft wat. Is dat normaal bij keramiek of hoort dat bij het materiaal?
Hier is destijds natuurlijk met geen woord over gerept en bij de keuze voor keramiek kregen we een kleine sample te voelen, waar we dat niet hebben opgemerkt. Met googlen kwam ik niet verder, alle woorden (Engels/Duits) gaan richting kleur, of structuur van het oppervlakte (ruw/glad). Wij hebben dus echt dat je heuveltjes hebt.

Op foto's is het natuurlijk enorm slecht te zien, maar toch:
Members only:

Voordat we (erg) moeilijk gaan doen, zijn we eerst wel benieuwd naar jullie mening

[ Voor 4% gewijzigd door Giku op 07-07-2023 19:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SquareOne
Giku schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 19:27:
Na paar uur googlen en een uur zoeken en scrollen door dit topic ben ik toch wel even benieuwd naar jullie mening.

Onze nieuwe keuken is zojuist geplaatst en we zijn eigenlijk enorm tevreden over zo ongeveer alles, maaarrrr het blad is niet helemaal wat we bedacht hadden.

We hebben een keramiek blad (op zowel ons 'schiereiland' als aan de muur en achterwand), maar die is niet vlak, effen, glad. Dat wil zeggen: de kleur is prima, hij voelt ook 'glad' aan, maar het oppervlakte hobbelt of golft wat. Is dat normaal bij keramiek of hoort dat bij het materiaal?
Hier is destijds natuurlijk met geen woord over gerept en bij de keuze voor keramiek kregen we een kleine sample te voelen, waar we dat niet hebben opgemerkt. Met googlen kwam ik niet verder, alle woorden (Engels/Duits) gaan richting kleur, of structuur van het oppervlakte (ruw/glad). Wij hebben dus echt dat je heuveltjes hebt.

***members only***

Voordat we (erg) moeilijk gaan doen, zijn we eerst wel benieuwd naar jullie mening
Wat is het voor een blad (merk / type ?) wellicht dat je op google meer plaatjes kunt vinden van soortgelijk blad?

Lijkt me in principe een feature van het blad en niet iets wat 'mis is'. met het blad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twi

twi

[Afbeelding]

• Kast in het midden
  • Kast in het midden met een nis.
  • Kast in het midden met 2 ovens, en de andere 2 kasten gewoon kast laten.
Symmetrie is zéker niet overrated ;-) Ook mijn eega wilde graag iets raars in de keuken. Een gedraaide regaalkast, zodat ze vanaf de kamer niet tegen de zijwand van een kast aan zit te kijken, maar decoratieve dingen (en een mini coffee corner) kan plaatsen.

Stiekem wilde ik zelf een grote koelkast én vriezer, in plaats van een koelvries combi. Dus overwoog ik in onze parallel opstelling óók een vijfde kast. Want de kast naar de huiskamer toe terug draaien, dat was zeker geen optie... En minder kastruimte ook niet.

Uiteindelijk de strijd verloren. Het blijven er 4, waarvan de koelkast een exemplaar met ingebouwd vriesvak (en dus één grote deur) wordt (Siemens KI82LAFF0 of soortgelijk). En komt er een losse vriezer in de trapkast. Niet ideaal, maar bij ons was vanwege die gedraaide regaalkast symmetrie geen optie meer. Verdomde OCD.

Heb zelfs nog geprobeerd om in die gedraaide kast een custom PTO lade te krijgen. Initieel werd die getekend zoals onderstaand à 525 euro. Maar het feit dat de "nep-naad" van de gedraaide kast niet op dezelfde hoogte zit als de boven- of onderkant van de lade trok ik niet. Helaas was verplaatsen van de lade een kostbare zaak, en verplaatsen van de twee nepnaden 80 euro per stuk. En 685 euro voor een lade werd me wat te gortig. Achterwege laten was ook geen optie, vermoed dat ze het niet aandurven omdat de deur anders krom kan gaan trekken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V4JPacXvgNXU4JmZPZA0wmbVVoQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ltlC2T1EkW9P7edQI16BMfth.png?f=user_large

Het blijft dus bij hoe íe was. Maar dan met 2023 apparatuur.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q2KJz1sOpsZA86DKa-hywjdhsG8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/HaTs0ga2LBGnrG4ZnmTqHehe.png?f=fotoalbum_large

(En ja, dat de greeplijst niet doorloopt aan de werkbladzijde is ook irritant, maar heb ik me bij neergelegd)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cap
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Cap

Kapitein Merijn schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 19:53:
[...]

Helaas niet, mijn gratis proefabonnementje bij de CB is verlopen. Maar iemand anders met een vers e-mail adres kan zo een proefabonnementje aanmaken en gaan kijken, het kost niets... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlayaStone
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 13:31
Misschien heeft iemand hier een idee, welk merk zou dit kunnen zijn? Op de achterkant zie ik wel "casa stones" staan maar google laat me compleet in de steek. Ik zou wel een groter stukje van dit blad willen zien, maar het is echt lastig te vinden

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uMTmQVFw1jUUckWnI5oVluuhiNc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VX7qBibZ4X1IFskB8EZPA1Dx.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iVPJR5Jf86R5SnmREpSyhp4_DOA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mtDG6UKAxGrKodTrURKPxnmV.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giku
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15-09 09:37
SquareOne schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 19:55:
[...]

Wat is het voor een blad (merk / type ?) wellicht dat je op google meer plaatjes kunt vinden van soortgelijk blad?

Lijkt me in principe een feature van het blad en niet iets wat 'mis is'. met het blad.
Nee helemaal eens, wij hebben ook een idee dat het een feature is, not a bug.

Hebben we toch het idee dat we niet helemaal krijgen wat we wilden (wat de discussie ook super lastig gaat maken straks). Het komt van een speciaalzaak in de buurt (wil niet direct name/shamen).

Weet alleen niet of keramiek nog gladgeschuurd kan worden of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

@SlayaStone Bij de keukenboer in Hoofddorp langs geweest? ;)

Diresco denk ik, die gebruikt de benaming Velvet waar bijv Silestone Suede gebruikt, en Caesarstone Gezoet.

Dus Diresco Belgian Fog wellicht?

Het zou idd ook CasaDolceCasa kunnen zijn (CDC) maar die hebben die kleur iig niet op de site staan.

[ Voor 22% gewijzigd door Cap op 07-07-2023 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlayaStone
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 13:31
Cap schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 20:33:
@SlayaStone Bij de keukenboer in Hoofddorp langs geweest? ;)

Diresco denk ik, die gebruikt de benaming Velvet waar bijv Silestone Suede gebruikt, en Caesarstone Gezoet.

Dus Diresco Belgian Fog wellicht?

Het zou idd ook CasaDolceCasa kunnen zijn (CDC) maar die hebben die kleur iig niet op de site staan.
Die diresco moet het haast wel zijn ja.

Thanks! Tweakers stelt nooit teleur :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bamiblik
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22:14
twi schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 19:58:
[...]
  • Kast in het midden
  • Kast in het midden met een nis.
  • Kast in het midden met 2 ovens, en de andere 2 kasten gewoon kast laten.
Symmetrie is zéker niet overrated ;-) Ook mijn eega wilde graag iets raars in de keuken. Een gedraaide regaalkast, zodat ze vanaf de kamer niet tegen de zijwand van een kast aan zit te kijken, maar decoratieve dingen (en een mini coffee corner) kan plaatsen.

Stiekem wilde ik zelf een grote koelkast én vriezer, in plaats van een koelvries combi. Dus overwoog ik in onze parallel opstelling óók een vijfde kast. Want de kast naar de huiskamer toe terug draaien, dat was zeker geen optie... En minder kastruimte ook niet.

Uiteindelijk de strijd verloren. Het blijven er 4, waarvan de koelkast een exemplaar met ingebouwd vriesvak (en dus één grote deur) wordt (Siemens KI82LAFF0 of soortgelijk). En komt er een losse vriezer in de trapkast. Niet ideaal, maar bij ons was vanwege die gedraaide regaalkast symmetrie geen optie meer. Verdomde OCD.

Heb zelfs nog geprobeerd om in die gedraaide kast een custom PTO lade te krijgen. Initieel werd die getekend zoals onderstaand à 525 euro. Maar het feit dat de "nep-naad" van de gedraaide kast niet op dezelfde hoogte zit als de boven- of onderkant van de lade trok ik niet. Helaas was verplaatsen van de lade een kostbare zaak, en verplaatsen van de twee nepnaden 80 euro per stuk. En 685 euro voor een lade werd me wat te gortig. Achterwege laten was ook geen optie, vermoed dat ze het niet aandurven omdat de deur anders krom kan gaan trekken.

[Afbeelding]

Het blijft dus bij hoe íe was. Maar dan met 2023 apparatuur.

[Afbeelding]

(En ja, dat de greeplijst niet doorloopt aan de werkbladzijde is ook irritant, maar heb ik me bij neergelegd)
Zie dit wel vaker, maar het lijkt erop dat je ovens redelijk hoog zijn geplaatst? Lijkt mij veel beter werken als ze op de hoogte zitten van de naad van de kasten ernaast?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Ik heb al heel wat keramieken bladen gezien.
Van diverse merken.
Allemaal zo glad als een spiegel. Dus ben wel benieuwd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rostvertol-Mil
  • Registratie: Januari 2002

***members only***

Op de foto is het inderdaad heel erg lastig om te zien, maar er is inderdaad een verschil in oppervlakte. Weet je zeker dat het een hoogteverschil is, en niet afwerking?
Hoogteverschil zou je kunnen meten met een regel en voelermaatjes.

dot.blaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRD07
ConQuestador schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 16:03:
[...]

Ik denk dat je echt even duidelijkere plaatjes moet posten, want op basis van jouw plaatje kunnen wij natuurlijk geen "fijne looproute" inschatten.
Huidige indeling:
Members only:

Vooraanzicht kastenwand:
Members only:

Het leidingwerk ligt al vast, maar zoals je kunt zien op de indelingsafbeelding is er nog wel ruimte voor een 5e kast en zou het mooi gelijk lopen met de spoelzijde en het schiereiland. De vraag is of we zo'n 5e kast netjes kunnen wegwerken, zodat de kastenwand er netjes uit blijft zien :)
Floor-is schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 17:41:
[...]

Symmetrie is overrated ;)

Ovens op elkaar, koelkast en vriezer ook. Heb je 2x60cm ruimte om te 'spelen' :)
Naast elkaar is wel zo netjes, maar met een vijfde kast aan de linkerkant (vanaf vooraanzicht) zou de symmetrie verdwijnen. Wellicht idd overrated ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arpeggio
@TRD07
Als je symmetrie echt zo belangrijk vindt, dan kun je ervoor kiezen om links en rechts een kast van 30cm bij te plaatsen. Bijv. 2 apothekerskasten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• VChunky
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16:13
Symmetrie is zeker overrated in de ervaring van een ruimte. Zie het vaker hier als uitgangspunt voorbijkomen. Lijkt op papier en als idee leuk, maar volgens mij zijn hier weinig echte binnenhuisarchitecten 😜

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Zijn er hier toevallig mensen met een ekbacken werkblad van de ikea?

Ik stond op het punt deze te betalen voor een nieuwe keuken, maar lees net de reviews door en deze zijn toch echt enorm tegenvallend. Van opbollende fabrieksranden tot kringen door een glas water.

https://www.ikea.com/nl/n...atroon-laminaat-60335651/

Als alternatief had ik al een offerte aangevraagd bij werkbladkopen.nl en die zijn ongeveer 300 euro duurder, maar niet dezelfde kleur/patroon. De vraag is alleen.. zal de kwaliteit beter zijn.

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lientim
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 06-08 11:49
Wat is jullie mening over de keuze tussen de Bora Pure en de Bosch plaat (met afzuiging) in termen van functionaliteit en waar voor je geld? We zijn recentelijk naar een andere keukenbedrijf geweest, waar we een fijn gesprek hadden. Echter, deze verkoper adviseerde ons juist om geen Bora Pure te nemen en in plaats daarvan te kiezen voor Bosch plaat + afzuiging. (Overige apparatuur in de keuken is ook van dit merk). Hij beweerde dat de ronde afzuiging van Bora niet handig is in combinatie met pannen en dat we meer waar voor ons geld zouden krijgen als we voor Bosch kiezen.

We hebben een afspraak ingepland bij het inspiratiehuis van Bosch en Siemens om de producten te vergelijken, maar ook daar kunnen we het niet met de Bora vergelijken. We zijn erg benieuwd naar jullie mening en ervaringen op dit gebied en wat jullie zouden adviseren. Alvast bedankt! 🙂

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twi

twi

Lientim schreef op zondag 9 juli 2023 @ 13:12:
Wat is jullie mening over de keuze tussen de Bora Pure en de Bosch plaat (met afzuiging) in termen van functionaliteit en waar voor je geld? We zijn recentelijk naar een andere keukenbedrijf geweest, waar we een fijn gesprek hadden. Echter, deze verkoper adviseerde ons juist om geen Bora Pure te nemen en in plaats daarvan te kiezen voor Bosch plaat + afzuiging. (Overige apparatuur in de keuken is ook van dit merk). Hij beweerde dat de ronde afzuiging van Bora niet handig is in combinatie met pannen en dat we meer waar voor ons geld zouden krijgen als we voor Bosch kiezen.

We hebben een afspraak ingepland bij het inspiratiehuis van Bosch en Siemens om de producten te vergelijken, maar ook daar kunnen we het niet met de Bora vergelijken. We zijn erg benieuwd naar jullie mening en ervaringen op dit gebied en wat jullie zouden adviseren. Alvast bedankt! 🙂
Ik denk dat je hier geen antwoord gaat krijgen dat jou meer duidelijkheid geeft. Het zijn allemaal prima apparaten. Zie ook de discussie n.a.v. Blurk62 in "Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3"

Mijn mening is in elk geval dat ik een verkoper die "ronde afzuiging van Bora niet handig vindt in combinatie met pannen" niet serieus neem. Waar zijn die platen anders voor gemaakt?

[ Voor 7% gewijzigd door twi op 09-07-2023 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne

Ik denk dat die wat meer marge kon pakken met een extra Bosch apparaat. :+

Persoonlijk heb ik juist het idee dat de ronde afzuiger handiger is voor de kookzones.

N=1 ervaring: de Bora is een prima plaat. Zou ‘m zo opnieuw kiezen.

[ Voor 7% gewijzigd door SquareOne op 09-07-2023 13:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BMW_Gizzmo
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:07

Het enige wat ik je kan aanraden… neem de grootste pan mee die je hebt en ga daarmee spelen op die kookplaat en de verschillende zones. (Je zult zien dat je bij de bora met die pan af en toe ‘ruzie’ krijgt met die cirkel voor de afzuiging, bij een verticale strip in het midden (gelijke buitenafmetingen plaat) heb je dat minder).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Interesting, in welke ruimte was dat? Want ik heb alles gescheiden gezien in achtereenvolgens een aparte Bosch, Siemens en Neff afdeling, geen combi afdeling gezien zeg maar.
Die van Neff viel voor ons eigenlijk meteen af, juist vanwege die strips. We vonden het er maar goedkoop en "opgeplakt" uitzien.
Eens, ik vind ook dat het goedkoop oogt. Verder waren de Neff kookplaten ook totaal niet mijn smaak met die dikke RVS randen, wat een glimmende drukte.
Op de Siemens ovens zit tegenwoordig een rare platte handgreep dus voor ons wordt het Bosch.
Wederom eens. Ten eerste is ie nogal lomp, ten tweede niet erg ergonomisch en ten derde is het een fingerprintmagnet, want zwart glas en handgreep... Zonde want doorgaans vond ik in het verleden Siemens apparatuur toch iets mooier gestyled, de keuze voor merkkleur blauw vs rood hielp daarbij ook altijd al.

De vorm (dunner en rechthoekiger) en materiaalkeuze (geborsteld matzwart metaal) van de Bosch handgreep bevalt me veel meer, en ik vind het ook beter ogen.

Maar inderdaad, smaken verschillen. :)

[ Voor 19% gewijzigd door Cap op 09-07-2023 19:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dionv96
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 03-09 16:59
Hoi,

Al een tijdje lees ik hier met veel interesse mee. Het is nu tijd om onze bestaande keuken te vervangen.

Om te beginnen zijn we echt positief verrast door het ontwerp. We hebben nu een L-vormige keuken en een hoog raam dat niet tot beneden loopt. Bedacht is om een parallel opstelling te creëren en het raam door te trekken naar beneden. Zo ontstaat (een stuk) meer lichtinval en ruimtelijk effect. Blad is composiet Dominco, keuken is Tristar.

Apparatuur alsvolgt:
Siemens IQ700 combi stoomoven
Siemens IQ300 vaatwasser
Siemens IQ300 combinatie koel/vries lowfrost
Quooker Combi+ flex (in de nieuwe kleur Gunmetal)
Bora Pure
Novy Shelf Pro 240cm

In totaal komen we op €27.931,86 zonder korting. Korting is gerekend op €1602,64. Totaal met korting dus €26.309,22.

In principe hebben we twee vragen:

1. Hebben jullie nog tips/tricks/opmerkingen over de opstelling?
2. Wat vinden jullie van de prijs? Ik ben nog niet begonnen over de korting. Het betreft een keukenspecialist (niet in de DMG formule). We hebben vorig jaar elders een offerte laten opmaken bij een andere partij en we hebben het gevoel dat deze prijstechnisch realistisch(er) is. Maar ik ben benieuwd wat er mogelijk is. Iemand hier tips over of een gevoel bij de prijssetting?

Alvast dank! :)Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pfYW13JeWd0PR4PuUiJXbpN5jd8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/upx5muaGwmMiKPtpa9Z9PbaS.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4mG8plZIajg67ZFpQOZGL8GJ1j0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fhCJCEYiP2vJj0AOnkCtleyx.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_sI4QGaqpzn1H9WyYcMYbVU8C6A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AmCHKfWAshXwACgIgu81CEsM.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m9ak3_5kAAokGk9tBp2CO-sU4lA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/1gYcX83j3raGIEM9e1cU693O.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IV1kiYmH6vU0XGUHPM3941_uWpg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/iYmQ0G9ETbv14ibaTZ61ZYA7.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hXWzBuxfGlcZFJm8jg7j55A2xOA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/RlQh8Zg2NtpPI4nalUGwu26x.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gNte_VzdcLeDk52ipFm-fSy59HU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Xj3dXFL6NaVMGLGwSKRmjliE.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patox
  • Laatst online: 21:59
Dionv96 schreef op zondag 9 juli 2023 @ 21:24:
Hoi,

Al een tijdje lees ik hier met veel interesse mee. Het is nu tijd om onze bestaande keuken te vervangen.

Om te beginnen zijn we echt positief verrast door het ontwerp. We hebben nu een L-vormige keuken en een hoog raam dat niet tot beneden loopt. Bedacht is om een parallel opstelling te creëren en het raam door te trekken naar beneden. Zo ontstaat (een stuk) meer lichtinval en ruimtelijk effect. Blad is composiet Dominco, keuken is Tristar.

Apparatuur alsvolgt:
Siemens IQ700 combi stoomoven
Siemens IQ300 vaatwasser
Siemens IQ300 combinatie koel/vries lowfrost
Quooker Combi+ flex (in de nieuwe kleur Gunmetal)
Bora Pure
Novy Shelf Pro 240cm

In totaal komen we op €27.931,86 zonder korting. Korting is gerekend op €1602,64. Totaal met korting dus €26.309,22.

In principe hebben we twee vragen:

1. Hebben jullie nog tips/tricks/opmerkingen over de opstelling?
2. Wat vinden jullie van de prijs? Ik ben nog niet begonnen over de korting. Het betreft een keukenspecialist (niet in de DMG formule). We hebben vorig jaar elders een offerte laten opmaken bij een andere partij en we hebben het gevoel dat deze prijstechnisch realistisch(er) is. Maar ik ben benieuwd wat er mogelijk is. Iemand hier tips over of een gevoel bij de prijssetting?

Alvast dank! :)[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Geen commentaar op opstelling of prijs, maar als lichtinval en ruimtelijk gevoel belangrijk voor je is, heb je dan ook een wit blad overwogen? Een volledig zwarte keuken doet dat doe misschien een beetje teniet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
Graag wat feedback op onderstaande prijs. Voor mijn gevoel zit dit aan de hoge kant en ik twijfel of next125 wel echt nodig is om dit te realiseren.

achterwand 4.20m + een hoek van 1 meter en schiereiland zoals nu ingetekend 2.20

Next125 keuken met volgende apperatuur:

- bora x pure
- Liebherr ICDN 5123
- Quooker combi + flex
- Siemens combi magnetron CM976GKB1
- siemens stoomoven HB976GKB1
- Miele vaatwasser gaat mee die is nog geen jaar oud.

Offerte 30.500 euro. (zonder plaatsen).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SBfOYP-fpHPtEGlr0PXBYeJQ9ns=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/JtxwTnGIx5geHCnsuM89rsj6.png?f=user_large

[ Voor 5% gewijzigd door haakjesluiten op 10-07-2023 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConQuestador
haakjesluiten schreef op maandag 10 juli 2023 @ 08:56:
Graag wat feedback op onderstaande prijs. Voor mijn gevoel zit dit aan de hoge kant en ik twijfel of next125 wel echt nodig is om dit te realiseren.

achterwand 4.20m + een hoek van 1 meter en schiereiland zoals nu ingetekend 2.20

Next125 keuken met volgende apperatuur:

- bora x pure
- Liebherr ICDN 5123
- Quooker combi + flex
- Siemens combi magnetron CM976GKB1
- siemens stoomoeven HB976GKB1
- vaatwasser gaat mee die is nog geen jaar oud.

Offerte 30.500 euro. (zonder plaatsen).

[Afbeelding]
Prijs lijkt me gewoon OK, zeker voor een Next125.
Qua keuken: ik vind hem ontzettend onrustig met al die verschillende lijnen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
Moet ook eerlijk bekennen dat wij gevallen zijn voor het design van het eiland en toen de rest er in hebben laten tekenen. Maar ik snap wel wat je bedoelt en ik zit hier zelf ook een beetje mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twi

twi

Om welke reden zou next125 hier nodig zijn om dit te realiseren?
Pagina: 1 ... 410 ... 525 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1