Fraaie keuken hoor! Vooral de details bij het eiland zijn erg mooi. Die hoeken op het eiland in verstek dat zie je vrijwel nooit. Welk front kiezen jullie voor?ConQuestador schreef op maandag 3 juli 2023 @ 17:25:
Eindelijk hebben we vandaag onze 3d renders gekregen van de keuken die we hebben samengesteld. We hebben nu nog de kans de laatste aanpassingen te maken, en daarna is het een kwestie van tekenen en afwachten.
De keuken gaat geleverd worden door van Diessen keukens in veldhoven, welke een eigen fabriek hebben waardoor maatwerk mogelijk is.
Allereerst de renders:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
De keuken heeft een aantal dingen die het voor ons speciaal maken:
- Het eiland is bewust net onder de 3meter gehouden, dit is gedaan zodat de loop naar de woonkamer (op plattegrond linksonder) fijn blijft aanvoelen.
- Het eiland heeft een zwevend blad met greeploze lades van 3x dezelfde 95cm breed
- De lades van het eiland zijn extra diep, zodat je de loze ruimte onder het zitgedeelte ook kan gebruiken.
- In de bovenste lades van het eiland zitten binnenlades.
- De onderste lades zijn push to open
- Aan de zijkanten van het eiland lopen de lijnen door
- De lades zijn in verstek gezet, op de hoeken van het eiland is dus geen lijn zichtbaar
- Aan de barkant zijn aan beide kanten 2 kleine kastjes met lades gemaakt. Dit is voornamelijk ter ondersteuning van het blad. Ook hierbij loopt de lijn door tot aan de binnenkant van het zitgedeelte.
- Onder het zitgedeelte zitten 2 stopcontacten, en ook in het lade onder de bora zitten 2 stopcontacten
- Het hoge gedeelte met koffiebar is volledig push to open, dit is vooral gedaan om de lijnen strak te houden. De koelvriescombi en vaatwasser zijn electronisch push to open.
- Onder de koffienis zitten 2 lades van 146 cm met 2x 73cm binnenkasten. dit zo gedaan om de lijnen strak te houden.
- De vaatwasser zit verhoogd ingebouwd, met daaronder een lade.
- De 2 planken zijn grijs ingetekend, maar we willen hier eiken planken
Details / apparatuur:
- Werkblad: Jetstone composiet 20mm, kleur: Pluto gepolijst
- Bura PURU
- Quooker Combi met Fusion kraan
- Franke composiet spoelbak
- Siemens IQ300 KI87VVFE1 koel/vriescombi
- Siemens IQ700 SN87Y801BE vaatwasser (geupgrade naar IQ700 omdat ik Zeolith wil)
- 2x Siemens IQ700 CM936GAB1 combi oven (2x dezelfde combi oven, we hoeven geen stoomfunctie, maar willen wel 2 ovens. geupgrade naar IQ700 omdat ik wel tot 300 graden wil, pyrolyse hoefde van mij niet dus daar hebben we nog op bespaard)
Offerte:
Meubelen: 12.963
Apparatuur: 9.722
Werkbladen: 5142
Totaal: 29.302
Over het algemeen ben ik heel erg enthousiast, en de prijs vind ik zeer redelijk.
Dingen waar ik nog over twijfel:
- De verspringende lijn van de lade onder de vaatwasser tov de lades stoort me.. Ik denk dat de lades toch net 7 cm hoger moeten zodat de lijnen perfect doorlopen. De reden dat dat in eerste instantie niet gedaan is, is omdat de combimagnetron dan net iets hoger komt dan fijn zou zijn. Maar aangezien mijn vrouw en ik vrij lang zijn (1.80 en 1.95) zal dat geen enorme ramp zijn.
- Ik vind het jammer dat er doorlopende zijlijnen zijn links en rechts van de hoge kasten. Ik had het mooier gevonden als je alleen maar lades ziet, en geen kopse kanten. Ik zal het overleggen, maar ik denk dat dit niet anders kan.
- We hebben nu de koelkast in de uiterst rechterkast. We hebben overwogen deze in de kast meteen naast de nis te zetten (beide deuren draaien dezelfde kant uit), maar dit werd afgeraden omdat dit onhandig zou zijn als je aan het koken bent.
Toen ik naar de renders keek vielen mij precies de dingen op waar jij je ook aan stoort. Dus ik zou zeker kijken of je óf de vaatwasser kunt verhogen, óf de onderste lade bij de koffie nis lager kunt maken.
T.a.v. de panelen naar de hoge kasten. Aan de koelkast kant zou je het paneel ook vanaf werkbladhoogte kunnen laten beginnen. Aan de andere kant is het paneel denk ik noodzakelijk vanwege de vaatwasser. Je zou de vaatwasser naar de lnker kast kunnen verplaatsen maar dan zit die tegen de muur, ook niet ideaal.