Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Cap

Budg schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 11:49:
[...]

De kookzones van de 80 cm lijken meer ongebruikte ruimte te hebben aan beide kanten van de kookzones, terwijl de 70 cm alleen extra ruimte heeft aan de buitenkanten.
De kookzones zelf zijn wel verschillend tussen de 4 en 6 series, maar het punt dat ik wilde maken is, los van het vermogen / de functies / de stijl / de diameter van (de markeringen van) de kookzones: de afstand tussen de middelpunten van de kookzones van een 70 cm toestel is volgens Bosch Inspiratiehuis inderdaad exact gelijk aan die van een 60 cm toestel. Dimensioneel is de 70 cm versie dus een 60 cm toestel met een reepje van 5 cm extra / loos glas aan beide kanten.

Aangezien deze onderlinge afstand de beperkende factor is voor het plaatsen van pannen bij de afzuiging heb je bij een 70 cm toestel net zoveel ruimte als op een 60 cm toestel. Bij een 80 cm toestel ligt dat anders, daar liggen de (middelpunten van) de zones echt verder van elkaar af.

Aan de randen aan de buitenzijde van het 70 cm toestel heb je vrijwel niets, tenzij je even een pan half van de zone af wilt zetten misschien. Het is vooral een visuele kwestie. Dit zijn niet zozeer mijn woorden maar die van de Bosch medewerker zelf.
Omdat de kookzones van de 70cm dichter bij het midden liggen, vraag ik me af of de afzuiging beter is vergeleken met de 80cm.
Dat hangt maar net van je pannen af denk ik. Er zal ongetwijfeld ergens een optimum zijn voor de hoek van de afzuiging. En dan hangt het er dus maar net vanaf wat de diameter en hoogte van je pan is.

[ Voor 17% gewijzigd door Cap op 20-06-2023 21:46 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15-09 10:31
Posts verplaatst naar nieuwbouwtopic Alic3 in "Het (projectmatige) nieuwbouwwoning topic - Deel 3"

[ Voor 20% gewijzigd door Señor Sjon op 22-06-2023 09:20 ]

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 12:57
syntesia schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 17:44:
Mn ouders zijn nu aan het kijken voor.een nieuwe keuken, nu hebben ze een offerte met een gaggenau vaatwasmachine met zeolith. Ik geef voorkeur aan Miele, en met hun budget kunnen ze lekker voor de top gaan. Welke techniek is te vergeleken met zeolith bij Miele?
Als je het niet kunt vinden met de zoekterm Gaggenau, lekker op Siemens zoeken. Is dezelfde producent immers :)

Bericht hierboven

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Shwan
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13-09 23:04
Boven de keuken komen vier ventilatie afzuigers, maar ik vind ze eerlijk gezegd niet mooi en standaard uitzien. Gezien het plafond nog gestuct moet worden, toch maar gekozen voor wat strakkere ventilatieafzuigers van Pradovent, deze komen dan vlak met het plafond. Kost wat, maar dan heb je hopelijk ook wat..

Standaard:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GyZxlXOrhisyUoRIx9OpSm02IE4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/6kkhe4YwrEVtseoyY14WtDR5.png?f=user_large

Nieuwe:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LRvE32a0GYVo44YFWkHcgPzVHN4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/PBZ5Ltpf59q1fKUE23gEcjRQ.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lorum
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 01-09 20:26
Voor onze nieuwe keuken zitten we een beetje in dubio wat betreft de afzuigkap. Kookplaat met geïntegreerde afzuiging doen we niet vanwege gebrek aan ruimte. Dus zitten we tussen een normale en een (Verticale afzuigkap) te kiezen.

Met een normale kap ben ik bang er last van te hebben met mijn hoofd, volgens mij heb ik hier met een verticale veel minder last van. Zijn er behalve de efficiëntie nog andere voor en nadelen van een verticale kap?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
lorum schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 23:51:
Voor onze nieuwe keuken zitten we een beetje in dubio wat betreft de afzuigkap. Kookplaat met geïntegreerde afzuiging doen we niet vanwege gebrek aan ruimte. Dus zitten we tussen een normale en een (Verticale afzuigkap) te kiezen.

Met een normale kap ben ik bang er last van te hebben met mijn hoofd, volgens mij heb ik hier met een verticale veel minder last van. Zijn er behalve de efficiëntie nog andere voor en nadelen van een verticale kap?
Dat ze onwijs beeldbepalend zijn. Je moet welhaast een donkere keuken hebben met zo’n enorm zwart vlak. Ze presteren vast prima, aar minder dan horizontale wasemkappen, wellicht zelfs dan an die schuine, maar beter dan een plafondmodel.

Erg jammer dat je de ruimte niet hebt voor afzuiging in het werkblad, dit biedt immers weer ruimte boven de kookplaat en is stiller bovendien. :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 15-09 10:51
lorum schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 23:51:

Gebrek aan ruimte, hoe? Als in kastruimte of ruimte/diepte van het werkblad?
Qua kastruimte scheelt het slechts wat ruimte in de lade er onder (grootte van de besteklade zeg maar).

Van die rechte en schuine afzuigkappen vind ik ontzettend lelijk en vaak afbreuk doen aan de (moderne) keuken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Csotranme
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10:49
Iemand hier toevallig ervaringen met "volledig flexiebele" kookplaten zoals de Miele KM 7697 FL?
https://www.miele.nl/e/in...-7697-fl-zwart-11754180-p

Mijn ouwe lui willen in de bestaande keuken zo'n plaat gaan zetten als vervanging van de gasplaat.
Nu lees ik alleen nogal wisselende recensies voor deze platen. De een is er heel blij mee en de ander klaagt over pannen die maar aan een kant warm worden bijvoorbeeld.

Een plaat met kookveld afzuiging gaat hem sowieso niet worden. Dit past niet in de bestaande keuken en er hangt al een kap boven (met externe motor) die ze niet kwijt willen.

'16 Peugeot 208 GTI By Peugeot Sport | '23 Mazda CX-60 Homura PHEV | Design junkie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 08:10
Floor-is schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 00:50:
[...]
Dat ze onwijs beeldbepalend zijn. Je moet welhaast een donkere keuken hebben met zo’n enorm zwart vlak.
Ze zijn er ook in rvs en wit! Ik vond ze in zwart ook foeilelijk en veel te dominant aanwezig, maar recent zag ik er bij vrienden een in wit met glazen plaat, dat zag er heel stijlvol uit. Was toch handig in relatief kleine keuken met twee lange koks.

@lorum als je meer ruimte wilt besparen zou je kunnen kijken naar een ingebouwde afzuigkap, dat is echt flink stijlvoller dan x-aantal jaren terug. Ook zijn er afzuigkappen die minder diep zijn, dus daar stoot je je hoofd ook niet. Of -als je budget het toelaat- een afzuigkamp die eerder oogt als een wandlamp. Google voor je beeldvorming maar eens op afbeeldingen van moderne wandkappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiefty14
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09:34
Csotranme schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 09:17:
Iemand hier toevallig ervaringen met "volledig flexiebele" kookplaten zoals de Miele KM 7697 FL?

Mijn ouwe lui willen in de bestaande keuken zo'n plaat gaan zetten als vervanging van de gasplaat.
Nu lees ik alleen nogal wisselende recensies voor deze platen. De een is er heel blij mee en de ander klaagt over pannen die maar aan een kant warm worden bijvoorbeeld.

Een plaat met kookveld afzuiging gaat hem sowieso niet worden. Dit past niet in de bestaande keuken en er hangt al een kap boven (met externe motor) die ze niet kwijt willen.
Als je in de buurt van Vianen woont zou ik afspraak maken voor in de showroom (miele experience center) en daar de kookplaat uittesten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Csotranme
kiefty14 schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 09:21:
[...]

Als je in de buurt van Vianen woont zou ik afspraak maken voor in de showroom (miele experience center) en daar de kookplaat uittesten.
Daar komt het idee ook vandaan ;) . Ze hebben daar een nieuwe vaatwasser gekocht laatst en kwamen die platen tegen. Alleen niet echt uitgebreid naar gekeken omdat ze niet voor een kookplaat kwamen.

Nu zit vaders toch in zijn hoofd met zo'n ding.

Ik vraag me alleen af hoe goed je die kan testen daar. Je kan moeilijk 2 biefstukjes gaan staan bakken daar.
Vandaar de vraag of er iemand praktijk ervaring heeft/er zelf een heeft. Die mening zegt me veel meer dan wat de Miele meneer/mevrouw zegt.

'16 Peugeot 208 GTI By Peugeot Sport | '23 Mazda CX-60 Homura PHEV | Design junkie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 11:45
Csotranme schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 09:32:
[...]

Daar komt het idee ook vandaan ;) . Ze hebben daar een nieuwe vaatwasser gekocht laatst en kwamen die platen tegen. Alleen niet echt uitgebreid naar gekeken omdat ze niet voor een kookplaat kwamen.

Ik vraag me alleen af hoe goed je die kan testen daar. Je kan moeilijk 2 biefstukjes gaan staan bakken daar.
Vandaar de vraag of er iemand praktijk ervaring heeft/er zelf een heeft. Die mening zegt me veel meer dan wat de Miele meneer/mevrouw zegt.
Mijn ervaring met een experience center (BSH in mijn geval) is dat ze eerlijk zijn over de mogelijkheden maar ook beperkingen van het product.

PSN: Flix20-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lupadi
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-09 16:28
Shwan schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 19:36:
Boven de keuken komen vier ventilatie afzuigers, maar ik vind ze eerlijk gezegd niet mooi en standaard uitzien. Gezien het plafond nog gestuct moet worden, toch maar gekozen voor wat strakkere ventilatieafzuigers van Pradovent, deze komen dan vlak met het plafond. Kost wat, maar dan heb je hopelijk ook wat..

Standaard:

[Afbeelding]

Nieuwe:

[Afbeelding]
Deze net op het "als er nog geld over is" lijstje gezet, kun je een foto maken na de afwerking? ik heb even gegoogeld en in al het marketing materiaal ziet het er echt heel strak uit dus benieuwd of het in werkelijkheid ook zo mooi is!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xalopalyps
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07:30

Ik heb de 80cm variant. Tot zover erg tevreden over. Wat ik zelf soms irritant vind is dat hij gaat klagen als de pannen te dicht bij elkaar staan, omdat hij ze dan niet kan onderscheiden. Reageer je niet op die melding, dan schakelt hij uit. Van half warm worden heb ik niet veel gemerkt, al verplaats ik soms een pan met het idee dat hij het op een andere plek wat beter doet.

De algemene ergernis van inductieplaten die uitgaan omdat er wat vocht of een voorwerp op de touchcontrols liggen laat ik even buiten beschouwing, dat had ik ook bij mijn vorige.

Als ik weer zou moeten kiezen, had ik hem weer gekozen. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08:50

Komt dat niet voornamelijk door oude/kromme pannen (van het gas) en eventueel verkeerd geplaatst?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Csotranme
mitsumark schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 11:49:
[...]

Komt dat niet voornamelijk door oude/kromme pannen (van het gas) en eventueel verkeerd geplaatst?
Dat zou kunnen inderdaad maar dat is van online recensies dus kan ik niet beoordelen.

En verkeerd geplaatst zou dus juist met dit soort platen niet echt moeten kunnen.
In theorie kan je de pan overal neerzetten en zou hij daar moeten verwarmen. Je hebt geen hobs waar hij half op kan staan.

@Xalopalyps kijk! Daar hebben we wat aan, thanks :)
Dat te dicht bij elkaar zetten had ik ook al gezien online. Er is zelfs een YT filmpje van Miele met de meest voorkomende "foutmeldingen" en wat te doen bij die platen :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiefty14
Csotranme schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 09:32:
[...]

Haha het zal mij niks verbazen als er niet eens moeilijk over gedaan word. Maar mijn mening is ook dat ze bij Miele zelf eerlijk zijn over de producten en tekortkomingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gdvm
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 00:35

Standaard:

[Afbeelding]

Nieuwe:

[Afbeelding]
Is dit die instucbare? Dat ziet er wel heel nice uit alleen wel duuuuur…

Anders lijkt dit me ook nog wel mooi van Duco

[ Voor 19% gewijzigd door gdvm op 23-06-2023 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• njitter
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
dotacom schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 19:28:
Wij hebben een probleem. Morgen komen ze de pleisterwerken van onze keukenrenovatie uitvoeren. Echter wist ik niet dat dit X aantal weken moet drogen alvorens ze dan de keuken kunnen komen plaatsen. Wat zouden jullie doen in onze situatie? De keukenbouwer staat gepland om dinsdag te komen plaatsen.
  1. Ruimte waar de kasten gaan tegen komen niet laten bepleisteren
  2. Alles laten bepleisteren en laten uitdrogen, en dan pas keukenbouwer laten komen
stuccen en daarna schilderen is een stuk makkelijker en netter als er nog geen keuken staat, Hoeveel droogtijd geeft de stucadoor aan? En wie gaat er schilderen? Want je moet het stucwerk ook eerst schuren en voorstrijken alvorens je kan schilderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mitsumark
Csotranme schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 11:59:
[...]

Dat zou kunnen inderdaad maar dat is van online recensies dus kan ik niet beoordelen.

En verkeerd geplaatst zou dus juist met dit soort platen niet echt moeten kunnen.
In theorie kan je de pan overal neerzetten en zou hij daar moeten verwarmen. Je hebt geen hobs waar hij half op kan staan.

@Xalopalyps kijk! Daar hebben we wat aan, thanks :)
Dat te dicht bij elkaar zetten had ik ook al gezien online. Er is zelfs een YT filmpje van Miele met de meest voorkomende "foutmeldingen" en wat te doen bij die platen :+ .
Je kunt wel kijken of je dezelfde gemixte reviews ziet van andere (high-end) kookplaten, dan kun je in ieder geval uitsluiten of het aan deze specifieke plaat ligt.

Verkeerd neerzetten bedoel ik teveel naar buiten, bv als 2 pannen net niet lekker achter elkaar passen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Aurum
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 09:51
gdvm schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 14:10:
[...]

Is dit die instucbare? Dat ziet er wel heel nice uit alleen wel duuuuur…

Anders lijkt dit me ook nog wel mooi van Duco
Wij hebben de duco's zeker een aanrader voor als je ze niet meer kan laten instucen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AlpNEAIfZY64nOGLK4eAJy01NTs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QkXboowiVzo0IScarGKZwqdY.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aezakmi
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 10:08
Wij zijn vandaag even langs een van de DMG'ers geweest in Son om een idee te krijgen van de totale kosten. Hierbij is ons oog gevallen op een keuken met hoge kasten (corpus 90), gelakte frontjes, composiet blad, Siemens, quooker en Bora Pura.
(CM978GNBI iq700 combioven, CT918L1BO IQ700 inbouw koffiezetapparaat (vaste water aansluiting), IQ300 vaatwasser en IQ500 KI81RSDO koel/vries combinatie.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Kh_6jE59uQ8NJ2BaTVrJDtGJhFQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dha4vpHA7rqVOeMCcezOxdSD.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rVi7CMnHtCm9NBIKVzsQJTLSOsQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/p1ZyecRq8VowWdUNN0v4KrQg.jpg?f=fotoalbum_tile

De open kastjes in het midden zijn vervangen door een kleine apothekerskast en een dichte bovenkast.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bg19
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15-09 23:12
Toke_gt schreef op zondag 18 juni 2023 @ 15:31:
[...]

@Rzaan heeft hier eindeloos naar gezocht. Misschien kan hij je een oplossing of een mooi alternatief aanreiken? Het is wel een bekend probleem.
Al eens gekeken naar een terrazzo blad? Wordt op de plek gemaakt dus geen naden, en helemaal naar wens en kleur te maken. Het is wel handwerk, en arbeidsintensief. Maar het resultaat is wel super.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mitsumark
Aezakmi schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 20:36:
Wij zijn vandaag even langs een van de DMG'ers geweest in Son om een idee te krijgen van de totale kosten. Hierbij is ons oog gevallen op een keuken met hoge kasten (corpus 90), gelakte frontjes, composiet blad, Siemens, quooker en Bora Pura.
(CM978GNBI iq700 combioven, CT918L1BO IQ700 inbouw koffiezetapparaat (vaste water aansluiting), IQ300 vaatwasser en IQ500 KI81RSDO koel/vries combinatie.

[Afbeelding][Afbeelding]

De open kastjes in het midden zijn vervangen door een kleine apothekerskast en een dichte bovenkast.

***members only***
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t14wo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:41
Beugman is gewoon eigendom van DMG. Wikipedia: De Mandemakers Groep

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Source90
  • Laatst online: 11:48
Ik gok dat hij meer doelde op de vage omschrijving van "één van de DMG-ers" naast het levensgroot op de tekening staan van Brugman, dan het wel of niet onderdeel zijn van-..

[ Voor 7% gewijzigd door Source90 op 26-06-2023 10:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• syntesia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15-09 12:45

Standaard:

[Afbeelding]

Nieuwe:

[Afbeelding]
Wel mooi zeg, nooit in verdiept. heb zelf ook een paar van die lelijke ronde roosters, kijken of dit ook nog te vervangen valt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zekerz
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 06-09 08:42
Vandaag wordt onze nieuwe keuken geplaatst, erg spannend om te zien of het wordt zoals we in gedachten hadden.
Met het plaatsen van het blad blijkt dat de (nieuw gestucte) muur niet helemaal recht/vlak is met als gevolg dat op een aantal plaatsen een kier zit tussen het blad en de muur. Kier is tot 7 mm, de keuken is een L-vorm waarbij het korte gedeelte een schiereiland is.

Het lijkt erop dat het stucwerk dus niet helemaal perfect is, ik weet niet of dit binnen de marges valt.
Is dit op te lossen met een kitrand? En zo ja, is dat iets wat de keukenboer moet doen of is dat voor onszelf?

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90

Standaard:

[Afbeelding]

Nieuwe:

[Afbeelding]
Ga ik ook eens naar kijken (niet de stuc versie dan, al bijna jaar geleden opgelverd :+ ).
De inblaasventielen ziener hier imho prima uit, de uitblaas ventielen zijn dezelfde als jouw standaard.

https://www.zehnder.nl/nl...nder-comfovalve-luna-e125
Deze zijn wel iets mooier dan de standaard (voor degene die niet gaan stucen). Ben nog op zoek naar iets moderner. Alleen is deze maar 75m³/h, terwijl de (lelijke) STB van Zehnder 150m³/h is. :'(

[ Voor 19% gewijzigd door Source90 op 26-06-2023 12:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
zekerz schreef op maandag 26 juni 2023 @ 11:36:
Vandaag wordt onze nieuwe keuken geplaatst, erg spannend om te zien of het wordt zoals we in gedachten hadden.
Met het plaatsen van het blad blijkt dat de (nieuw gestucte) muur niet helemaal recht/vlak is met als gevolg dat op een aantal plaatsen een kier zit tussen het blad en de muur. Kier is tot 7 mm, de keuken is een L-vorm waarbij het korte gedeelte een schiereiland is.

Het lijkt erop dat het stucwerk dus niet helemaal perfect is, ik weet niet of dit binnen de marges valt.
Is dit op te lossen met een kitrand? En zo ja, is dat iets wat de keukenboer moet doen of is dat voor onszelf?

Alvast bedankt voor jullie reacties!
7mm is denk ik nog wel op te lossen met kit. Meestal wordt het afgekit door degene die het blad plaatst, maar zelf doen lijkt me ook niet heel ingewikkeld toch?

Loopt het in een rechte lijn op / af tot die 7mm, of is de muur hol of bol? Als de muur wel recht is, maar niet helemaal haaks, zou je nog een opstaande spatrand kunnen overwegen.

[ Voor 9% gewijzigd door SquareOne op 26-06-2023 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zekerz
SquareOne schreef op maandag 26 juni 2023 @ 11:51:
[...]

7mm is denk ik nog wel op te lossen met kit. Meestal wordt het afgekit door degene die het blad plaatst, maar zelf doen lijkt me ook niet heel ingewikkeld toch?

Loopt het in een rechte lijn op / af tot die 7mm, of is de muur hol of bol? Als de muur wel recht is, maar niet helemaal haaks, zou je nog een opstaande spatrand kunnen overwegen.
De muur is meer golvend, dus op sommige plekken zit er een kier en andere plekken zit het blad strak tegen de muur.

Opstaande rand zaten we ook aan te denken, maar dat lost dit niet op denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mitsumark
zekerz schreef op maandag 26 juni 2023 @ 12:45:
[...]

De muur is meer golvend, dus op sommige plekken zit er een kier en andere plekken zit het blad strak tegen de muur.

7mm voldoet niet, maar kun je nu weinig aan doen lijkt me.
https://www.noa.nl/media/...stukadoorswerk-binnen.pdf

Kit maakt die kier wel dicht, maar of je de golving in de muur blijft zien i.c.m. verlichting is wel een vraag.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Floor-is
[...]

De plaatser heeft truukjes om te kunnen kitten, een vuller zegmaar.
Het is niet wat je wilt, want geen strakke vlakke wand waar je tegen aansluit, maar je moet even roeien met de riemen die je hebt. En over een paar maanden zal je het nauwelijks nog weten en opvallen waarschijnlijk. :)

Vandaag reparatie van de oven.. Vriendelijke man van ‘de Smid’ kwam langs, deed precies hetzelfde als wij en hij deed het weer prima. :?

Stroom er af, stroom er op. Machine opstarten, reinigingsprogramma afmaken en klaar.
Bij ons stopte de machine telkens al met een paar minuten, maar nu liep het door.

Voel je je wel echt een ultieme sukkel; bij ons wilde het niet en nu niks aan de hand.

[ Voor 25% gewijzigd door Floor-is op 26-06-2023 13:17 ]

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aezakmi
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 10:08
Source90 schreef op maandag 26 juni 2023 @ 10:12:
[...]

Ik gok dat hij meer doelde op de vage omschrijving van "één van de DMG-ers" naast het levensgroot op de tekening staan van Brugman, dan het wel of niet onderdeel zijn van-..
De vage omschrijving was niet de intentie, ik doelde hier meer op de verwachtte onderhandelings strategie van de verkoper zoals beschreven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManzokuSan
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15-09 15:43
Nu de aankoop van ons "nieuwe" huis is afgerond en duidelijk is dat er ruimte is voor flinke verbouwplannen zijn wij als eerste bezig geweest om een indeling voor de keuken te maken.

Voor een beetje extra context;
  • Bestaande woning is alles rechts van de woonkamer, woonkamer wordt erbij aangebouwd (hoogbouw)
  • Kast met en-suite deuren en de muur daar "onder" zijn nu dus de buitenmuren en kunnen niet (makkelijk) weg.
  • In het midden van de woning (halletje) zit de trap (staat niet op de tekening)
  • Boven de lange kant ligt een stalen balk dus daar willen we een koof o.i.d. omheen maken (zie plaatjes hieronder)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NsLpS1p_M8zT_B6yOSxA3XS88JQ=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/28qW2pJUuK9NA68qbftWb4W1.png?f=fotoalbum_tile

Met deze punten zijn we dus op zoek gegaan naar een passende indeling waarbij we beneden nog een extra kamer over konden houden (kantoor/speelkamer).

Zelf zijn we dus op de volgende indeling uitgekomen. Het barretje vinden we een leuke toevoeging/opbreking van de ruimte, maar is zeker geen must.

Vanaf de plattegrond gezien boven naar beneden en de hoek om hebben we dan ong. de volgende opstelling in gedachten.
- Hoge kast met (stoom-)oven + lades
- Hoge koelkast
- Vaatwasser
- Gootsteen
- Hoekkast
- Ladekast (120/130 breed) met inductiekookplaat
- Barretje met hoekkast en 1x (80cm) ladekast
- Lage kast
- Hoge kast
- Smalle nis voor koffiezetapparaat en andere deco-rommel
- Hoge kast

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b0m_UqlENMRt7JdZFxyVkXTYnYU=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/adKPm7guRk1OLBXHnmWCSaoq.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uVduJABs-bFd-BRbQTatTUHz9LQ=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/QnQy2MgQrejGxGTlL9yq3LaA.png?f=fotoalbum_tile

Binnenkort willen we met deze ideeën ook eens langs een keukenzaak om te zien hoe zij hier tegenaan kijken.
Benieuwd of jullie zaken anders zouden inrichten/aanpakken. Of wellicht andere overwegingen om nog mee te nemen.

Er is in principe dus ook nog een hele andere indeling mogelijk, maar dat gaat misschien een beetje buiten de scope van dit topic. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zekerz
mitsumark schreef op maandag 26 juni 2023 @ 12:54:
[...]
Kit maakt die kier wel dicht, maar of je de golving in de muur blijft zien i.c.m. verlichting is wel een vraag.
Floor-is schreef op maandag 26 juni 2023 @ 12:55:
[...]
De plaatser heeft truukjes om te kunnen kitten, een vuller zegmaar.
Bedankt, ik denk inderdaad ook dat kitten de beste oplossing gaat zijn. De plaatser stelde ook een opstaande rand voor, maar dit gaat het golven van de muur niet oplossen toch?

En nog een vraag: worden naden tussen 2 delen van een composiet blad ook gekit of is dat juist niet aan te raden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Petje72
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 04-09 19:05
Petje72 schreef op maandag 12 juni 2023 @ 14:30:
De grote renovatie van ons huis verloopt goed en ze beginnen aan de voorbereidingen voor de keuken. We krijgen een eiland en daarboven hebben we een koof laten bouwen zo groot als het eiland. Yes, hij is huge maar een kleinere koof zou volgens ons niet uit zien. Vloer komt nog 20cm naar boven en plafond ±30cm naar beneden.

Afzuigkap: SIEMENS LR97CAQ20
Recirculatieunit: SIEMENS LZ21JCC26

Er komt een afzuigkap(blauw) in met recirculatieunit, ruimte genoeg in de koof maar we twijfelen nog waar de "uitlaat" van de recirculatieunit (rood) plaatsen, op plek 1 of plek 2.

- Op plek 2 is hij volgens ons meeste uit het zicht maar blaast hij richting de kastenwand (48 diep, er zit nog ruim 1 meter tussen kastenwand en eiland), buis heeft er dan wel een bocht inzitten (maar dat lijkt me geen probleem).

- Op plek 1 is hij in zicht als je vanuit de woonkamer de keuken in kijkt. Wat is jullie advies/ervaring?

Tweede vraag, de koof is één grote klankkast natuurlijk, van binnen wat geluidsisolatie plaatsen?

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]

tekening + render van de keuken (niet op werkblad letten dat wordt een andere dan op afbeelding)
[Afbeelding][Afbeelding]
Een kleine update, het plafond zit er in, althans de gipsplaten en tevens is deze avond de vloerisolatie aangebracht. Nu hebben we wat meer zicht hoe het er uit gaat zien en we vinden dat de koof al een heel stuk kleiner oogt nu. Ik durf wel te zeggen dat mijn vrouw en ik er tevreden over zijn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mfOpWKrqGTd8A1mDQRJWZWtIPJA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kRi4kCMzTb8mQG33KEdzDBeY.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HALg7EYYycrH-sB2oRPqCUx4VcE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fOH7iak85jNyWpN1ZspPY3MI.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• sNielz123
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-09 07:30
Als je er appartementen van maakt is het woningprobleem in Nederland in ieder geval opgelost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pman63
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 06:32
zekerz schreef op maandag 26 juni 2023 @ 21:11:
[...]

[...]

Bedankt, ik denk inderdaad ook dat kitten de beste oplossing gaat zijn. De plaatser stelde ook een opstaande rand voor, maar dit gaat het golven van de muur niet oplossen toch?

En nog een vraag: worden naden tussen 2 delen van een composiet blad ook gekit of is dat juist niet aan te raden?
Ik zou die stukadoor gewoon terug laten komen om het netjes af te maken, je had dit natuurlijk zelf ook al kunnen constateren door een lange lat langs de muur te houden. Of dacht hij dat er nog tegels tegen de wand zouden komen?
Gewoon niet netjes, en de geboden oplossing is ook niet iets waarvoor je zoveel geld aan uit geeft voor weet ik hoeveel jaar.

Composiet wordt gelijmd. In mijn geval tenminste, maar dat is al weer dik 15 jaar geleden, het enige wat je ziet is een hele dunne naad. (dikte van een vel papier)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mevrouwKees_1
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 10-08 17:24
[...]

Wij hebben het opgelost met mooie tegelrand.

Ik ben overal tegen. Tot ik een besluit neem, dan ben ik ervoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lelletje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-09 09:44
Floor-is schreef op maandag 26 juni 2023 @ 12:55:
[...]
Vandaag reparatie van de oven.. Vriendelijke man van ‘de Smid’ kwam langs, deed precies hetzelfde als wij en hij deed het weer prima. :?

Stroom er af, stroom er op. Machine opstarten, reinigingsprogramma afmaken en klaar.
Bij ons stopte de machine telkens al met een paar minuten, maar nu liep het door.

Voel je je wel echt een ultieme sukkel; bij ons wilde het niet en nu niks aan de hand.
Je bent niet de enige.
- Keuken in september 2021 geplaatst.
- Oven in november 2022 in storing na 2e of 3e keer pyrolyse functie gebruikt te hebben
- Monteur komt langs, vervangt het motortje en bovenkant plaatje (was kromgetrokken)
- December 2022, opnieuw pyrolyse geprobeerd; weer dezelfde storing.
- Dezelfde monteur komt langs, vervangt opnieuw het motortje en bovenkant plaatje
- Eind december 2022, opnieuw pyrolyse geprobeerd; weer dezelfde storing.
- Andere monteur komt langs, kijkt en ziet het al. De pyrolyse kan niet gebruikt worden i.v.m. plaatsing oven in onze keuken. Deze zou de warmte niet goed kwijt kunnen, waardoor het plaatje door de hitte die blijft hangen dus krom trekt. Een andere oven zonder pyrolyse is de oplossing volgens de monteur.
- Met keukenleverancier in gesprek; nieuwe oven uitgekozen.
- Oven is geplaatst; na een week merken we dat de oven af en toe zomaar stopt met het programma en teruggaat naar het hoofdscherm.
- Monteur komt langs, die probeert het maar kan het niet reproduceren. Heeft wel stroom gemeten en dat was gewoon stabiel. Wijdt het aan onze zonnepanelen die er pas liggen, dat er invloed daarvan zou komen. Voor nu besloten deze oven te laten vervangen (mogelijk maandagochtend exemplaar).
- Nadat de oven vervangen is, ging het 2 weken goed, weer hetzelfde probleem. Oven opnieuw laten vervangen is afgesproken.
- 3e nieuwe oven geplaatst; problemen zijn nu over.

Blij dat ik gelijk een reserve combi-magnetron had gekocht 2e hands zodat we nog iets van een oven konden gebruiken.

Pffff...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:52

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Petje72 schreef op maandag 26 juni 2023 @ 22:20:
[...]

Een kleine update, het plafond zit er in, althans de gipsplaten en tevens is deze avond de vloerisolatie aangebracht. Nu hebben we wat meer zicht hoe het er uit gaat zien en we vinden dat de koof al een heel stuk kleiner oogt nu. Ik durf wel te zeggen dat mijn vrouw en ik er tevreden over zijn.

[Afbeelding][Afbeelding]
Wat een lel van een koof joh. Lijkt me aardig inbreuk doen aan de ruimtebeleving. Komt er alleen afzuiging in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
  • Registratie: Maart 2012
  • Nu online
[...]

[Afbeelding][Afbeelding]
Er is natuurlijk al een hoop over gezegd en uiteindelijk gaat het er natuurlijk om dat jullie zelf tevreden zijn.
Ik vraag me echter nog steeds af of dit een advies van de keukenzaak is geweest. Hebben jullie dit zo samen besproken of hebben jullie dit echt zelf bedacht zonder dit met de keukenzaak te bespreken?

Untappd: Kapitein_Merijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robbedp
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 19-09-2023
[...]

[Afbeelding][Afbeelding]
Als dit aangeraden is door de keukenboer dat die persoon maar snel een ander beroep kiest. Wat een impact op die ruimte. Stel je eens voor dat dit gedrocht daar niet ging zitten....

Bon belangrijkste is dat jullie zelf tevreden zijn en blijkbaar is dit zo.

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• space1000
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09-09 07:39
Hi,

ik kom voor het eerst bij deze topic en wil ook wel wat bijdragen.
Vorig jaar hadden wij hier de knoop doorgehakt om onze keuken uit te breiden met de bijkeuken ruimte en een ander te plaatsen. Samen met mijn vrouw zijn we toen wat gaan tekenen in floorplanner (gratis online tool die goed genoeg is om een visueel idee te krijgen).
Na een paar weken gestoeid te hebben hadden we iets waarmee we het beide eens waren en gingen met dat plan op stap.
Ik ben toen geschrokken van de prijzen. De keuken zelf inclusief plaatsen lag tussen de 30 en 40 K euro. Dit was exclusief het weghalen van een muur en het vernieuwen van het plafond.

Er was wel een verkopen van een keukenboer (bruynzeel) die mij de tip gaf om op marktplaats rond te kijken naar duurdere keukens en het zelf te proberen. Aangezien ik it-er ben en altijd denk dat ik alles wel kan zijn we gaan speuren op marktplaats,
Na een paar maanden hadden we iets gevonden en heb ik van iemand een Poggenpohl keuken over genomen voor 1750 euro.

Zelf ben ik toen aan de slag gegaan (2 weken vrij genomen). Eerst een tijdelijk keuken opgebouwd in de nieuwe bijkeuken (gemaakt tijdens de zoektocht op marktplaats).
Week 1: alle sloop werkzaamheden uitgevoerd en nieuwe stroom, water, afvoer en gas (ja, nog steeds gas. 1 wokbrander erbij gehaald en de rest electrisch) ingebouwd.
Week 2: (zelf weer aan het werk gegaan), stucker heeft alle wanden en plafonds aangesmeerd. Dit was een bewuste keuze omdat ik niet kan stucken en in een keuken is het wel handig dat hoeken haaks zijn en de wanden kaarsrecht.
Week 3: keuken geplaats inclusief alle aansluitingen en vloer aanpassingen.

Achteraf valt het mij heel erg mee. Het hielp wel dat ik een Poggenpohl keuken had overgenomen. Dat is gewoon degelijke kwaliteit en kan je rustig een keukenkastje heen en weer schuiven.
In mijn nieuwe bijkeuken heb ik ikea spul neergezet ivm kosten en het lage gebruik van de spullen daar. Ikea spul is gemaakt om een keer in elkaar te zetten en je moet erg voorzichtig zijn als je iets uit elkaar wil halen en dan weer in elkaar wil zetten.

Ik denk dat ik in totaal met apparatuur (inductie plaat met extra gas wokbrander, koelkast, vriezer, oven en magnetron van ATAG),keuken via marktplaats, stuckwerk en eigen verbouwings kosten onder de 5000 euro ben gebleven. Alles is nu ook precies zoals ik wil netwerk aansluitingen (bij de bar/achter het keukenblok en de kast), Heu verlichting en de kleuren die mijn vrouw had uitgekozen (meerdere kleuren gehad, maar dat is een ander dingetje.

Ik wil hiermee maar even aangeven dat als je handig bent (en dat zijn tweakers) je een hoop geld kan besparen en toch een mooi eind resultaat kan krijgen.

hieronder een impressie, misschien maak ik vanavond wel een foto met het eind resultaat en dan plaats ik die ook.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9PpBlWbWR8aq-x-wMeRA1HUZXBc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bX6vpbiuaE8NcWfmqHJGZjfy.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 8% gewijzigd door space1000 op 27-06-2023 12:27 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mitsumark
mevrouwKees_1 schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 10:53:
[...]

Wij hebben het opgelost met mooie tegelrand.
Maar die muur is waarschijnlijk bij de rand van de tegels ook golvend / niet vlak, moet je alsnog weer upvullen / kitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zekerz
mitsumark schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 13:23:
[...]

Maar die muur is waarschijnlijk bij de rand van de tegels ook golvend / niet vlak, moet je alsnog weer upvullen / kitten.
Ik heb vanochtend nog eens rustig gekeken en gelukkig valt het uiteindelijk mee: de muur is wat bol dus aan de beide zijdes komt het blad wat van de muur. Met een opstaande rand met eventueel een extra naad precies achter de kraan gaat dit wel op te vangen zijn.

Komt goed dus, maar jammer dat het dan toch weer extra werk, stress, en tijd kost. Bedankt voor jullie reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiefty14
space1000 schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 12:22:
Ik denk dat ik in totaal met apparatuur (inductie plaat met extra gas wokbrander, koelkast, vriezer, oven en magnetron van ATAG),keuken via marktplaats, stuckwerk en eigen verbouwings kosten onder de 5000 euro ben gebleven. Alles is nu ook precies zoals ik wil netwerk aansluitingen (bij de bar/achter het keukenblok en de kast), Heu verlichting en de kleuren die mijn vrouw had uitgekozen (meerdere kleuren gehad, maar dat is een ander dingetje.

Ik wil hiermee maar even aangeven dat als je handig bent (en dat zijn tweakers) je een hoop geld kan besparen en toch een mooi eind resultaat kan krijgen.

hieronder een impressie, misschien maak ik vanavond wel een foto met het eind resultaat en dan plaats ik die ook.
[Afbeelding]
Petje af en een mooi resultaat geboekt.

Had je nog veel aanpassingen moeten doen aan de keuken en of blad of kon je het 1-op-1 overzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:52

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Kapitein Merijn schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 11:35:
[...]

Er is natuurlijk al een hoop over gezegd en uiteindelijk gaat het er natuurlijk om dat jullie zelf tevreden zijn.
Ik vraag me echter nog steeds af of dit een advies van de keukenzaak is geweest. Hebben jullie dit zo samen besproken of hebben jullie dit echt zelf bedacht zonder dit met de keukenzaak te bespreken?
Even teruggelezen... Ik zie architect staan...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Floor-is
zekerz schreef op maandag 26 juni 2023 @ 21:11:
[...]

[...]

Hoewel vast al wel beantwoord:
1. Een spatrand zoals dat heet: geen oplossing als de achterliggende wand niet vlak is.
2. De naad tussen twee delen van een blad worden gelijmd en/of gekit, hangt een beetje af van de plaatsende partij. Daarbij moet gezegd dat lijmen wel wat definitiever is ;)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• space1000
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09-09 07:39
kiefty14 schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 13:56:
[...]

Petje af en een mooi resultaat geboekt.

Had je nog veel aanpassingen moeten doen aan de keuken en of blad of kon je het 1-op-1 overzetten?
Het leuke is dat je een heleboel spullen erbij krijgt. We waren van plan om niet alles te gebruiken, maar uiteindelijk hebben we bijna alles gebruikt op 2 zijplaten na die ik vergeten te plaatsen ben. Dat krijg je als je het niet dagelijks doet. Ik heb namelijk geen zijplank aan de muurzijde gezet.

Wel hebben we een bovenkast van 185 breed ingekort tot 160 omdat die origineel boven het aanrecht zat en wij deze boven de bar hebben gehangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManzokuSan
ManzokuSan schreef op maandag 26 juni 2023 @ 16:05:
Benieuwd of jullie zaken anders zouden inrichten/aanpakken. Of wellicht andere overwegingen hebben om nog mee te nemen.
Niemand een mening? :X

Daarnaast hebben we inmiddels een afspraak staan voor a.s. zaterdag. Hebben jullie ervaringen met wat het handigst is. Moeten we gelijk al onze eigen ontwerpen laten zien? Of worden ze daar lui van en moeten we ze gewoon vanaf een schoon canvas met ideeën laten komen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ManzokuSan schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 09:25:
[...]

Daarnaast hebben we inmiddels een afspraak staan voor a.s. zaterdag. Hebben jullie ervaringen met wat het handigst is. Moeten we gelijk al onze eigen ontwerpen laten zien? Of worden ze daar lui van en moeten we ze gewoon vanaf een schoon canvas met ideeën laten komen?
Ik heb wel een mening :+
  • Het schiereiland lijkt me echt ontzettend onhandig.
  • ik zou gewoon één grote L-keuken maken
  • laat de keukenzaak eens een blanco ontwerp maken - geef daarbij aan wat jullie wensen zijn
  • ik zou de hoge kasten clusteren, dat oogt rustiger
  • ik zou ook kijken waar je wat grote lades kunt intekenen, lijken nu allemaal 60cm kasten
  • Die ensuite kasten zijn fraai! maar ben benieuwd of een keukenleverancier dit op deze manier kan leveren, wellicht ook eens kijken naar een meubelmaker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kiefty14
[...]

Wij hebben onze wensen op tafel gelegd en wat voor ons belangrijk is, uit eindelijk kwam keukenzaak met een compleet ander ontwerp waar wij niet aan gedacht hadden. Bij ons huis kan de keuken ook op meerdere plaatsen staan.

Let wel dit was een keukenzaak die ook op huisbezoek kwam. Maar de meeste keuken ontwerpers/samenstellers doen dit dag dagelijks dus soms de vrije hand geven biedt ook andere inzichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManzokuSan
SquareOne schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 11:24:
[...]

Ik heb wel een mening :+
  • Het schiereiland lijkt me echt ontzettend onhandig.
  • ik zou gewoon één grote L-keuken maken
  • laat de keukenzaak eens een blanco ontwerp maken - geef daarbij aan wat jullie wensen zijn
  • ik zou de hoge kasten clusteren, dat oogt rustiger
  • ik zou ook kijken waar je wat grote lades kunt intekenen, lijken nu allemaal 60cm kasten
  • Die ensuite kasten zijn fraai! maar ben benieuwd of een keukenleverancier dit op deze manier kan leveren, wellicht ook eens kijken naar een meubelmaker
Waarom lijkt het schiereiland je onhandig? Om je mee te nemen in onze gedachte; het daadwerkelijke kookgedeelte (schiereiland + alles rechts daarvan op de plattegrond) leek ons ruim genoeg om al het kookgerei bij de hand te hebben. Alles links van het eiland is puur opslag + koffiezetapparaat.

Hoge kasten clusteren is wel een goede tip, zal ik ook eens mee experimenteren.

Lades willen we er inderdaad zoveel mogelijk in. O.a. in het schiereiland (1x 60 en 1x 80). De frontjes heb ik gewoon even snel zo getekend.

Wat betreft de ensuite kasten; die ga ik sowieso zelf maken. Staan er meer in voor het beeld / ruwe afmetingen.

Zoals @kiefty14 ook aangeeft gaan we in elk geval gewoon een blanco ontwerp laten maken zaterdag. Thanks voor de input! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
[...]
Hebben jullie ervaringen met wat het handigst is. Moeten we gelijk al onze eigen ontwerpen laten zien? Of worden ze daar lui van en moeten we ze gewoon vanaf een schoon canvas met ideeën laten komen?
Dat hangt er vanaf in hoeverre je open staat voor andere ideeën. Is dat het geval, dan zou ik niet het ontwerp op tafel leggen, maar een plattegrond van de ruimte en een wensenlijstje met wat je zoal in de keuken wilt terugzien. Zo kom je misschien op nieuwe, verrassende inzichten.
Heb je voor jezelf al uitgemaakt dat dit het ongeveer is, dan kun je dat idee beter op tafel leggen. Maar dan nog steeds liever de ideeën (dus L-keuken met schiereiland met barretje), dan een al uitgewerkte tekening. Mijn ervaring is dat je dan inderdaad een verkoper kunt treffen die jouw tekening in zijn systeem gooit en niet nadenkt over betere opties of erger: de beperkingen ervan niet doorziet of jou er niet op wijst.

Ik heb zelf ook naar je schets gekeken en zou het schiereiland weglaten. Andere indeling vind ik lastig voor te stellen, omdat ik niet goed kan zien waar er ramen zijn. Is dat alleen waar het nu is ingetekend bij spoelbak? Zoja, dan zou ik je in overweging geven om daar te tafel te plaatsen (want fijn, daglicht bij je tafel) en de keuken meer in het midden van die ruimte. Tafel is dan verbonden met speelhoek en je hebt meer doorloopruimte tussen de verschillende zones in je huis. Ik denk ook dat je ensuitekasten mooier uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManzokuSan
Toke_gt schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 12:54:
[...]

Dat hangt er vanaf in hoeverre je open staat voor andere ideeën. Is dat het geval, dan zou ik niet het ontwerp op tafel leggen, maar een plattegrond van de ruimte en een wensenlijstje met wat je zoal in de keuken wilt terugzien. Zo kom je misschien op nieuwe, verrassende inzichten.
Heb je voor jezelf al uitgemaakt dat dit het ongeveer is, dan kun je dat idee beter op tafel leggen. Maar dan nog steeds liever de ideeën (dus L-keuken met schiereiland met barretje), dan een al uitgewerkte tekening. Mijn ervaring is dat je dan inderdaad een verkoper kunt treffen die jouw tekening in zijn systeem gooit en niet nadenkt over betere opties of erger: de beperkingen ervan niet doorziet of jou er niet op wijst.

Ik heb zelf ook naar je schets gekeken en zou het schiereiland weglaten. Andere indeling vind ik lastig voor te stellen, omdat ik niet goed kan zien waar er ramen zijn. Is dat alleen waar het nu is ingetekend bij spoelbak? Zoja, dan zou ik je in overweging geven om daar te tafel te plaatsen (want fijn, daglicht bij je tafel) en de keuken meer in het midden van die ruimte. Tafel is dan verbonden met speelhoek en je hebt meer doorloopruimte tussen de verschillende zones in je huis. Ik denk ook dat je ensuitekasten mooier uitkomen.
Thanks, zo gaan we het aanpakken. Tekening laten we thuis. Gooien hooguit de suggestie van het barretje er nog in mocht hij/zij ook met een L-vorm komen in die hoek.

Raam zit inderdaad boven de spoelbak. In de wand waar je nu doorheen kijkt komt ofwel een groot raam ofwel tuindeuren (hier zijn we nog niet helemaal over uit).

Zonder het barretje lijkt het ons zo'n lange (lege) ruimte. Er is dan ruim 6m vanaf aanrecht t/m ensuite-deuren. Of verkijken we ons dan op de ruimte? Wellicht is dat ook een smaakdingetje. We vinden nu vaak bij anderen (die soms ook recent huizen hebben gebouwd) dat alles zo groots is opgezet, waardoor het heel snel kil aanvoelt. Dat kan ook met aankleding/stijl te maken hebben, maar dat willen we in elk geval voorkomen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
ManzokuSan schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 13:15:
[...]

Thanks, zo gaan we het aanpakken. Tekening laten we thuis. Gooien hooguit de suggestie van het barretje er nog in mocht hij/zij ook met een L-vorm komen in die hoek.

Raam zit inderdaad boven de spoelbak. In de wand waar je nu doorheen kijkt komt ofwel een groot raam ofwel tuindeuren (hier zijn we nog niet helemaal over uit).

Zonder het barretje lijkt het ons zo'n lange (lege) ruimte. Er is dan ruim 6m vanaf aanrecht t/m ensuite-deuren. Of verkijken we ons dan op de ruimte? Wellicht is dat ook een smaakdingetje. We vinden nu vaak bij anderen (die soms ook recent huizen hebben gebouwd) dat alles zo groots is opgezet, waardoor het heel snel kil aanvoelt. Dat kan ook met aankleding/stijl te maken hebben, maar dat willen we in elk geval voorkomen.
Ik zou er een tafel van 2,5-3 meter in knallen. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toke_gt
ManzokuSan schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 13:15:
[...]
Ik denk dat je je wel een beetje verkijkt op de ruimte, omdat het ook een doorgangsruimte is, niet alleen maar keuken. Als je daar tuindeuren maakt, zou ik er inderdaad net als @SquareOne een lange tafel in zetten. Dat vult de ruimte op een mooie manier, maar je loopt er ook makkelijk langs terwijl er ondertussen iemand staat te kokkerellen. Met een tafel en een eiland maak je het kookgedeelte eigenlijk onnodig klein. Zonde van de ruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mevrouwKees_1
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 10-08 17:24
mitsumark schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 13:23:
[...]

Geen idee. De tegel man heeft het zo opgelost dat je nergens meer ziet dat de muren niet strak waren :). Echt heel strak gedaan

Ik ben overal tegen. Tot ik een besluit neem, dan ben ik ervoor

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• twkr18526
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 12-09 16:18
We hebben 5 jaar geleden een Hacker Systemat keuken gekocht en zijn er nog steeds erg tevreden mee. We gaan verhuizen en ik zou zelf weer voor Hacker willen gaan.

Weet iemand hier een goede keuken zaak in Noord/Zuid Holland die ook Hacker aanbieden? Ik heb de zoekfunctie gebruikt, maar kan het nog niet zo snel vinden. Hopelijk is er iemand die dat snel weet?

Al zeggen we het zelf, na 5 jaar ziet het er nog steeds goed uit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sigP1Mf9HeE1hAPppcLtES822nk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TR1s2EfpJycEmUh3D8CvVWBD.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 38% gewijzigd door twkr18526 op 29-06-2023 10:52 . Reden: Foto toegevoegd ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Floor-is
twkr18526 schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 10:48:
We hebben 5 jaar geleden een Hacker Systemat keuken gekocht en zijn er nog steeds erg tevreden mee. We gaan verhuizen en ik zou zelf weer voor Hacker willen gaan.

Weet iemand hier een goede keuken zaak in Noord/Zuid Holland die ook Hacker aanbieden? Ik heb de zoekfunctie gebruikt, maar kan het nog niet zo snel vinden. Hopelijk is er iemand die dat snel weet?

[Afbeelding]
Als je weer voor een greeplijst laag gaat, even het front van de vaatwasser mee laten nemen volgende keer :)

Keukenloods (deels DMG)
i-Kook
Keukencoach (in Amsterdam)

Maar heel veel keukenwinkels voeren Häcker hoor

Bericht hierboven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Floor-is
[...]

Jawel hoor, lekker een grote L-vorm in zetten met een grote tafel :)

Een eiland is precies onhandig in deze ruimte, of het nu een schiereiland is of niet, het gaat enorm in de weg staan voor je doorloop.

Bericht hierboven

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Floor-is
[...]

[Afbeelding][Afbeelding]
Ik heb hier nog eens over nagedacht en bedacht dat een 'eiland aan het plafond' wellicht een soort oplossing zou zijn.

Je hebt een eiland op de grond right? Daarboven deze (enorme) koof-constructie bedacht.

Wat als het allemaal bovenkastjes zouden zijn? Deels met glas, deels open, deel met deuren.

Dat zou kunnen werken, mits de rest van de ruimte echt groots en open is. Anders zou ik toch echt uitzoeken of je iets kunt laten maken dat lijkt op een Falmec Spazio cq Wave Frame.

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
  • Nu online
Floor-is schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 11:14:
[...]

Als je weer voor een greeplijst laag gaat, even het front van de vaatwasser mee laten nemen volgende keer :)
Doe maar niet.
Geen enkele machine is gemaakt voor een front van 44mm dik. Tevens loopt de greeplijst alsnog niet door omdat deze aan het front vastzit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
[...]

Ik begreep dat dat niet altijd kan (geen idee of dat bij Hacker het geval is) omdat zo’n greepuitsparing halverwege het front heel kwetsbaar maakt, vooral omdat je vanaf de bovenkant druk uitoefent bij het openen van de vaatwasser. Herkenbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blurk62
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12-09 19:45

[Afbeelding]
Niks mis met die vaatwasser wat mij betreft ;)
Ik vind wel iets van die naad bij de kookplaat, kon dat niet anders?
Waar heb je die lamp(en) vandaan als ik vragen mag? Ziet er leuk uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rostvertol-Mil
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:40
Kapitein Merijn schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 12:25:
[...]

Doe maar niet.
Geen enkele machine is gemaakt voor een front van 44mm dik. Tevens loopt de greeplijst alsnog niet door omdat deze aan het front vastzit.
Hah ja, die viel mij ook al op. Voor zo iets vind ik Single Line van next125 wel mooi, greeplijst boven en PTO onder. Geen idee of Häcker dit ook kan.
Afbeeldingslocatie: https://www.next125.com/fileadmin/_processed_/b/5/csm_next125_single_line_f3c3f0e8a1.jpeg

[ Voor 3% gewijzigd door Rostvertol-Mil op 29-06-2023 14:05 ]

dot.blaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
  • Nu online
Rostvertol-Mil schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 14:04:
[...]

Hah ja, die viel mij ook al op. Voor zo iets vind ik Single Line van next125 wel mooi, greeplijst boven en PTO onder. Geen idee of Häcker dit ook kan.
[Afbeelding]
Häcker (Systemat) heeft dit inderdaad ook in het assortiment en noemt het dan oneLine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twkr18526
[...]

Keukenloods (deels DMG)
i-Kook
Keukencoach (in Amsterdam)

Maar heel veel keukenwinkels voeren Häcker hoor
Tx voor de suggesties wat betreft winkels.
Wat greeplijst betreft hebben we overwogen om de lijnen door te trekken. Toch niet gedaan, omdat je anders ‘neppe’ grepen hebt die je niet kan grijpen bij de vaatwasser. En zoals Kapitein Merijn aangeeft, de greeplijst loopt dan toch niet echt door.
Ik vind wel iets van die naad bij de kookplaat, kon dat niet anders?
Waar heb je die lamp(en) vandaan als ik vragen mag? Ziet er leuk uit.
Die naad bij de kookplaat moest helaas wel. Het is een vrij lange werkblad. Zo lang worden ze niet gemaakt. Dit was dus het compromis.
Ik zal navragen over de lampen. De vrouw des huizes bestelt dat soort dingen. Het gebruik van de klopboor en zo is dan weer mijn taak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
twkr18526 schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 15:48:
[...]

Tx voor de suggesties wat betreft winkels.
Wat greeplijst betreft hebben we overwogen om de lijnen door te trekken. Toch niet gedaan, omdat je anders ‘neppe’ grepen hebt die je niet kan grijpen bij de vaatwasser. En zoals Kapitein Merijn aangeeft, de greeplijst loopt dan toch niet echt door.

[...]

Die naad bij de kookplaat moest helaas wel. Het is een vrij lange werkblad. Zo lang worden ze niet gemaakt. Dit was dus het compromis.
Ik zal navragen over de lampen. De vrouw des huizes bestelt dat soort dingen. Het gebruik van de klopboor en zo is dan weer mijn taak.
De oneLine, single line suggestie voor de nieuwe keuken vind ik wel fraai. Geen idee of jullie weer voor greeploos gaan, maar dan zou ik dit zeker overwegen.

Verder kun je al eens knutselen bij thuiskeukens met hacker systemat kasten. Wel belangrijk om te benoemen dat je ook de zijpanelen, stollen wanden, lade accessoire en dergelijke niet moet vergeten om op een iets van een zinnig totaal plaatje uit te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
Kapitein Merijn schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 12:25:
[...]

Doe maar niet.
44mm dik front? Holy crap

Ik heb weliswaar geen greeplijst laag, maar wel een gedeeld front. Gewoon in 18mm dik :)

Bericht hierboven

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• beyazz06
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

[Afbeelding]
Verkijk je hier niet op.. wij hadden namelijk hetzelfde; 7 jaar terug een keuken van Hacker Systemat gekocht en onlangs verhuisd en weer voor Hacker Systemat gekozen vanwege dezelfde reden als jij.

Mijn oude keuken van 7 jaar voelde naar mijn mening steviger aan dan de nieuwe Hacker Systemat keuken...

Conclusie, mijn advies? Ga vooral ook bij andere merken kijken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
  • Nu online
Floor-is schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 17:50:
[...]

44mm dik front? Holy crap

Ik heb weliswaar geen greeplijst laag, maar wel een gedeeld front. Gewoon in 18mm dik :)
Jup.
De dikte van de greeplijst van 2,5cm moet in het front verwerkt worden. Je krijgt dus eigenlijk een front van 25mm waar de greeplijst in word verwerkt met nog eens een normaal front van 19mm erbovenop.
beyazz06 schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 19:03:
[...]

Verkijk je hier niet op.. wij hadden namelijk hetzelfde; 7 jaar terug een keuken van Hacker Systemat gekocht en onlangs verhuisd en weer voor Hacker Systemat gekozen vanwege dezelfde reden als jij.

Mijn oude keuken van 7 jaar voelde naar mijn mening steviger aan dan de nieuwe Hacker Systemat keuken...

Zit denk ik tussen je oren want er is constructief niets gewijzigd de afgelopen 7 jaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Petje72
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 04-09 19:05
Floor-is schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 11:21:
[...]

Ik heb hier nog eens over nagedacht en bedacht dat een 'eiland aan het plafond' wellicht een soort oplossing zou zijn.

Je hebt een eiland op de grond right? Daarboven deze (enorme) koof-constructie bedacht.

Wat als het allemaal bovenkastjes zouden zijn? Deels met glas, deels open, deel met deuren.

Dat zou kunnen werken, mits de rest van de ruimte echt groots en open is. Anders zou ik toch echt uitzoeken of je iets kunt laten maken dat lijkt op een Falmec Spazio cq Wave Frame.
Wauw , dat zijn mooie oplossingen, de Falmec Spazio en Wave Frame, die het inderdaad ruimtelijk en open houden. Voor nu "te laat" , zeker ook gezien ons budget. We hebben zoveel tegenslagen gehad met de hele verbouwing dat een extraatje zoals dit er nu niet in zit.
Voor de toekomst, mochten we de huidige koof echt niet meer mooi vinden en weer flink gespaard hebben kunnen het overwegen. Dan is het relatief simpel te maken, koof weghalen, in plafond versteviging maken voor de hangende afzuiging (laat het ik zo maar even noemen), gipsplaten, stucen, ververven en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotacom
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 31-08 10:11
Volgende week dinsdag zouden ze onze keuken komen plaatsen. Het zal een race tegen de klok worden om onze muren zo droog mogelijk te krijgen. We hebben een ventilator en bouwdroger tot onzer beschikking. Wat is de beste manier om de muren zsm droog te krijgen? Online lees ik dat met deze temperaturen het beste is om alle deuren wagenwijd open te zetten, maar dan mag je de bouwdroger niet gebruiken. Of doe ik best alles dicht en laat ik de bouwdroger zijn werk doen icm de ventilator?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Source90
dotacom schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 22:17:
Volgende week dinsdag zouden ze onze keuken komen plaatsen. Het zal een race tegen de klok worden om onze muren zo droog mogelijk te krijgen. We hebben een ventilator en bouwdroger tot onzer beschikking. Wat is de beste manier om de muren zsm droog te krijgen? Online lees ik dat met deze temperaturen het beste is om alle deuren wagenwijd open te zetten, maar dan mag je de bouwdroger niet gebruiken. Of doe ik best alles dicht en laat ik de bouwdroger zijn werk doen icm de ventilator?
Mijn meters geven circa 60-65% luchtvochtigheid aan rondom het huis. Zou de deuren juist niet open zetten maar de ventilatie op hoog met een bouw droger. Wellicht een ontvochtiger erbij?

Of bedoelde je binnen deuren? Die dan weer wel

[ Voor 3% gewijzigd door Source90 op 30-06-2023 01:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 11:45
dotacom schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 22:17:
Je wilt het vocht uit de muren hebben. Dus je moet wel voldoende ventileren om de vocht af te voeren.
Maar wees gewaarschuwd. Als je muren te snel drogen, dan kan je scheuren en barsten in je stucwerk krijgen.

PSN: Flix20-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beyazz06
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Kapitein Merijn schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 19:29:
[...]

Zit denk ik tussen je oren want er is constructief niets gewijzigd de afgelopen 7 jaar.
Klopt, mijn ogen zitten tussen men oren 🤪 maar zonder grap, de nieuwe keuken voelt wel degelijk minder robuust aan. Frontjes die meer speling hebben, alsook -ondanks dat er al 3 monteurs terug zijn gekomen- niet nauw sluitende frontjes (oke dit kan ook komen door de onkunde van de monteurs)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
  • Nu online
beyazz06 schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 07:54:
[...]

Klopt, mijn ogen zitten tussen men oren 🤪 maar zonder grap, de nieuwe keuken voelt wel degelijk minder robuust aan. Frontjes die meer speling hebben, alsook -ondanks dat er al 3 monteurs terug zijn gekomen- niet nauw sluitende frontjes (oke dit kan ook komen door de onkunde van de monteurs)
Wat voelt er minder robuust aan dan?
Welke speling bedoel je precies? De opening tussen romp en front of de opening tussen de deuren? Beide is een kwestie van afstellen in ieder geval.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cap
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Cap

Plus, een keuze voor een andere frontafwerking kan tot gevolg hebben dat de ruimtes tussen de fronten iets groter ogen omdat de hoekjes meer afgerond zijn. Bij gelakte fronten is dit het geval omdat de hoekjes dan iets sterker zijn. Bij melamine en laklaminaat fronten met ABS randen is er minder afronding nodig, gevolg smallere lijnen tussen de fronten.

[ Voor 43% gewijzigd door Cap op 30-06-2023 11:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TiemG
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 31-05-2024
Wij zijn benieuwd naar de kwaliteit van Pronorm keukens en het Mandemakers huismerk.
Wie kan meer vertellen over het verschil tussen deze 2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TiemG schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 19:18:
Wij zijn benieuwd naar de kwaliteit van Pronorm keukens en het Mandemakers huismerk.
Ik weet niet wat het huismerk van mandemakers is. Maar Pronorm levert prima keukens.
Volgens mij heeft DMG overigens een aandeel in Pronorm meen ik hier wel eens gelezen te hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qocel
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 30-07 17:23
Barletti, het 'exclusieve' merk van Mandemakers is Pronorm volgens mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
  • Nu online
Qocel schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 22:05:
[...]

Barletti, het 'exclusieve' merk van Mandemakers is Pronorm volgens mij.
Waarbij Steinhaus weer Häcker is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twkr18526
beyazz06 schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 19:03:
[...]

We zijn vandaag naar Hacker keukens gaan kijken, maar gevoelsmatig moet ik je toch een beetje gelijk geven. De keuken voelde op een of manier iets minder goed aan, dan onze Hacker keuken van 5-6 jaar geleden.

Ik weet niet precies waardoor het komt, of dat het tussen m’n oren zit

Daarnaast konden we geen greeplijst vinden die past bij een messing Quooker. Dus even verder zoeken bij andere merken wat voor soort greeplijsten ze hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twkr18526
Welke huismerk van mandemakers bedoel je? De Sieve?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
  • Nu online
twkr18526 schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 14:23:
[...]

We zijn vandaag naar Hacker keukens gaan kijken, maar gevoelsmatig moet ik je toch een beetje gelijk geven. De keuken voelde op een of manier iets minder goed aan, dan onze Hacker keuken van 5-6 jaar geleden.

Ik weet niet precies waardoor het komt, of dat het tussen m’n oren zit

Daarnaast konden we geen greeplijst vinden die past bij een messing Quooker. Dus even verder zoeken bij andere merken wat voor soort greeplijsten ze hebben.
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twkr18526
Het gaat meer om de kleur greeplijst. Bij de messing Quooker, lijkt de geborsteld messing greeplijst van Mandemakers beter te passen ipv de stalen greeplijsten van Hacker. Maar de standaard keuken van Mandemakers ben ik niet helemaal overtuigd van. Hun Barletti overigens wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twi
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-07 16:10

twi

twkr18526 schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 14:52:
Het gaat meer om de kleur greeplijst. Bij de messing Quooker, lijkt de geborsteld messing greeplijst van Mandemakers beter te passen ipv de stalen greeplijsten van Hacker. Maar de standaard keuken van Mandemakers ben ik niet helemaal overtuigd van. Hun Barletti overigens wel.
Wij laten een greeplijst gewoon custom spuiten in de kleur die we wilden. Vonden ze bij Ekelhoff geen probleem. Een aluminium of zwarte greeplijst bij een groene keuken vonden we geen porum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiemG
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 31-05-2024
twkr18526 schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 14:24:
[...]

Welke huismerk van mandemakers bedoel je? De Sieve?
Er staat geen naam bij. Het is in ieder geval geen Barletti of SieMatic. Ik ging er dan vanuit dat het huismerk Mandemakers zou zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twkr18526
Bij 2 keukenzaken hebben ze nu aangekaart dat de melamine fronten tegenwoordig veel sterker zijn. Beter zelfs dan de gelakte fronten. Ik moet toegeven dat de melamine fronten van nu er beter uit zien, dan vroeger.

Wat vinden jullie daarvan? Of is het een verkooppraatje van de keukenzaken?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ConQuestador
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:35
Melamine is indd 1 van de sterkste oppervlakten, ideaal met kinderen. Maar gewoon net iets minder luxe uitstraling dan andere materialen, vandaar dat ik zelf toch voor duurdere (maar minder robuuste) lakfrontjes ga

Panasonic 12J T-CAP | Atlantic Explorer 270L | 4 x MHI SRK24ZS-WF + SRF35ZS-W | 12.000 Wp Enphase | Home Assistant, Heishamon, Mhi-ctrl | Alfa Romeo Giulia Veloce

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twkr18526
Ok. Dat hebben wij ook. Lakfrontjes ziet er toch mooier uit. En ook met kleine kinderen, zijn de lakefrontjes na 5-6 jaar in uitstekende staat. We zullen wat andere keukenzaken bezoeken om te kijken welke keuken en keukenzaak past bij onze wensen.

[ Voor 66% gewijzigd door twkr18526 op 03-07-2023 23:01 . Reden: M’n gemopper ingekort tot het belangrijkste ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gdvm
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 00:35
Wij gaan voor een keuken van Ballerina, die hebben ook mooie (matte) materialen die erg krasvast zijn: Resopal en Smart glas. Andere merken hebben neem ik aan ook wel zoiets toch? Ik zou met kinderen echt geen lak nemen..

edit: maar als je een heel specifieke kleur wil kan dat natuurlijk wel lastiger zijn, dan heb je met lak veel meer opties...

[ Voor 22% gewijzigd door gdvm op 02-07-2023 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
gdvm schreef op zondag 2 juli 2023 @ 19:10:
Wij gaan voor een keuken van Ballerina, die hebben ook mooie (matte) materialen die erg krasvast zijn: Resopal en Smart glas. Andere merken hebben neem ik aan ook wel zoiets toch? Ik zou met kinderen echt geen lak nemen..

edit: maar als je een heel specifieke kleur wil kan dat natuurlijk wel lastiger zijn, dan heb je met lak veel meer opties...
Lak gaat prima met kinderen. Matte materialen zijn daarentegen een stuk lastiger; lees het topic hier maar terug.
Eigen ervaring: lak is makkelijker schoonhouden dan melamine. Dus zolang het gaat om plakkerige kinderhandjes die je van de deurtjes moet poetsen en niet om butsen van kinderen die met blokjes gooien of binnen gaan steppen, valt het reuze mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lupadi
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-09 16:28
Iemand nog een briljante ingeving voor de afvoer van warme lucht van de koelkast? er lijken op dit moment 3 opties die allemaal voor en nadelen hebben
- Terugvallende plint (en dan geen koof)
- Ruimte tussen de kasten en de koof laten (minimaal 1 cm)
- Een rooster in de koof

Een rooster/ruimte aan de achterkant is geen optie, achterkant is een buitenmuur en aan beiden zijkanten is de kastenwand ingebouwd tussen muren

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Foutje

[ Voor 98% gewijzigd door SquareOne op 02-07-2023 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twkr18526
gdvm schreef op zondag 2 juli 2023 @ 19:10:
Ik zou met kinderen echt geen lak nemen..

Ben het het @Toke_gt eens. We hebben nu 5-6 jaar lakfronten en sinds 5 jaar kinderen. Het gaat prima. Ziet er nog steeds netjes uit. Duidelijke regels als geen speelgoed in de keuken etc. En de meerprijs zijn we bereid te betalen. Dat vind ik wel meevallen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ConQuestador
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:35
Eindelijk hebben we vandaag onze 3d renders gekregen van de keuken die we hebben samengesteld. We hebben nu nog de kans de laatste aanpassingen te maken, en daarna is het een kwestie van tekenen en afwachten.

De keuken gaat geleverd worden door van Diessen keukens in veldhoven, welke een eigen fabriek hebben waardoor maatwerk mogelijk is.

Allereerst de renders:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZbitYwbL5PJ_2YYvhGr-1_9LthI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eMeYbhX5mdJsgeEPGT8WZlda.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6GX2_k-TX4Bp_p6RU47ojres9z8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/d0a6E7L0SmxxQR1bIq8S54VR.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GTRJvEQ4C8HMjfNS4MhLCXpGBPA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7U5aesDVVt0Sw7OVaGHmlFrF.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/74-Tk4ecMcG75WxD2EMqkuzd3Ck=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tC8JkRbJ4SelPQn2BKavTSuK.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lZ2R1yREpjiFBNRZ9nrH5rvTeM8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Oxjd5GFhfGKL4gGVjDAb00BZ.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fV6AVCa7fEUguYrHLxIY4mbN9k8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KwjtrAV8uMTqo91q0Eyv3rrd.jpg?f=fotoalbum_large

De keuken heeft een aantal dingen die het voor ons speciaal maken:
- Het eiland is bewust net onder de 3meter gehouden, dit is gedaan zodat de loop naar de woonkamer (op plattegrond linksonder) fijn blijft aanvoelen.
- Het eiland heeft een zwevend blad met greeploze lades van 3x dezelfde 95cm breed
- De lades van het eiland zijn extra diep, zodat je de loze ruimte onder het zitgedeelte ook kan gebruiken.
- In de bovenste lades van het eiland zitten binnenlades.
- De onderste lades zijn push to open
- Aan de zijkanten van het eiland lopen de lijnen door
- De lades zijn in verstek gezet, op de hoeken van het eiland is dus geen lijn zichtbaar
- Aan de barkant zijn aan beide kanten 2 kleine kastjes met lades gemaakt. Dit is voornamelijk ter ondersteuning van het blad. Ook hierbij loopt de lijn door tot aan de binnenkant van het zitgedeelte.
- Onder het zitgedeelte zitten 2 stopcontacten, en ook in het lade onder de bora zitten 2 stopcontacten
- Het hoge gedeelte met koffiebar is volledig push to open, dit is vooral gedaan om de lijnen strak te houden. De koelvriescombi en vaatwasser zijn electronisch push to open.
- Onder de koffienis zitten 2 lades van 146 cm met 2x 73cm binnenkasten. dit zo gedaan om de lijnen strak te houden.
- De vaatwasser zit verhoogd ingebouwd, met daaronder een lade.
- De 2 planken zijn grijs ingetekend, maar we willen hier eiken planken

Details / apparatuur:
- Werkblad: Jetstone composiet 20mm, kleur: Pluto gepolijst
- Bura PURU
- Quooker Combi met Fusion kraan
- Franke composiet spoelbak
- Siemens IQ300 KI87VVFE1 koel/vriescombi
- Siemens IQ700 SN87Y801BE vaatwasser (geupgrade naar IQ700 omdat ik Zeolith wil)
- 2x Siemens IQ700 CM936GAB1 combi oven (2x dezelfde combi oven, we hoeven geen stoomfunctie, maar willen wel 2 ovens. geupgrade naar IQ700 omdat ik wel tot 300 graden wil, pyrolyse hoefde van mij niet dus daar hebben we nog op bespaard)

Offerte:
Meubelen: 12.963
Apparatuur: 9.722
Werkbladen: 5142
Totaal: 29.302

Over het algemeen ben ik heel erg enthousiast, en de prijs vind ik zeer redelijk.
Dingen waar ik nog over twijfel:
- De verspringende lijn van de lade onder de vaatwasser tov de lades stoort me.. Ik denk dat de lades toch net 7 cm hoger moeten zodat de lijnen perfect doorlopen. De reden dat dat in eerste instantie niet gedaan is, is omdat de combimagnetron dan net iets hoger komt dan fijn zou zijn. Maar aangezien mijn vrouw en ik vrij lang zijn (1.80 en 1.95) zal dat geen enorme ramp zijn.
- Ik vind het jammer dat er doorlopende zijlijnen zijn links en rechts van de hoge kasten. Ik had het mooier gevonden als je alleen maar lades ziet, en geen kopse kanten. Ik zal het overleggen, maar ik denk dat dit niet anders kan.
- We hebben nu de koelkast in de uiterst rechterkast. We hebben overwogen deze in de kast meteen naast de nis te zetten (beide deuren draaien dezelfde kant uit), maar dit werd afgeraden omdat dit onhandig zou zijn als je aan het koken bent.

Panasonic 12J T-CAP | Atlantic Explorer 270L | 4 x MHI SRK24ZS-WF + SRF35ZS-W | 12.000 Wp Enphase | Home Assistant, Heishamon, Mhi-ctrl | Alfa Romeo Giulia Veloce

Pagina: 1 ... 409 ... 525 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1