Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vendetta_X
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
sakurakilla schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 18:53:
Weet iemand of de keukens van bruynzeel ook nobilia keuken zijn. Of maken zij hun eigen keukens?
Dit omdat de offerte van keukenloods bijna 2.5k goedkoper is dan die van bruynzeel voor hetzelde ontwerp.
Ja, ze zijn niet hetzelfde. Nobilia is een grote (grootste?) leverancier uit Duitsland. Bruynzeel is een Nederlands bedrijf. De manier waarop Nobilia werkt kun je bijv. lezen in de hoofdpost. Of het verschil in merk 2,5k mag zijn durf ik niet te zeggen. Er zijn hier vast wel leden die meer weten over kwaliteitsverschil tussen de merken.

• MartijnA3
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-05 21:40
meermarco schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 13:27:
Valt me op dat weinig mensen gaan voor een RVS blad.
Zelf zitten we hier wel aan te denken:
https://www.franke.com/be...ucten/werkbladen-rvs.html

Die heb je ook in verschillende finishes, waardoor je niet dat erge krassen/vingers hebt.
Lijkt me ideaal, en nog meer foolproof dan keramiek/composiet.

Vooral even een hete pan op het aanrecht zetten etc.

Enig idee wat de rede is dat weinig mensen hier voor kiezen?
Ik wilde een RVS blad in L vorm. Uiteindelijk niet gedaan omdat de muren niet haaks op elkaar stonden en je dan lelijke naden zou krijgen. RVS afwerken met een smetplint is lelijk IMO. Een composiet blad kan ter plekke op maat gezaagd worden, bij RVS kan dat niet.

iRacing Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MartijnA3
Source90 schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 13:34:
[...]

c. Of je hebt direct de "horeca/snackbar-look" te pakken :+
Tja smaken verschillen, maar hier krijg ik geen snackbar gevoel bij.

Afbeeldingslocatie: https://rvswerkblad.nl/uploads/637582387697852167_Eiland%206%20-%201920x1280%20RWB.jpg

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

@MartijnA3 wat is er met die vaas bloemen aan de hand, kijk ik er nou zo raar tegenaan of is die in de foto geplakt?

• Streamz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-05 13:46
Let ook even op dat er meerdere RVS-en zijn. Warmgewalst RVS heeft weer een ndere uitstraling dan de gebruikelijke koudgewalste varianten. Dan heb je nog geborsteld etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MartijnA3
Beekforel schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 09:30:
@MartijnA3 wat is er met die vaas bloemen aan de hand, kijk ik er nou zo raar tegenaan of is die in de foto geplakt?
Weet ik het, gewoon een foto van het web geplukt. :9

iRacing Profiel

• olafmol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:59
Hallo allemaal, volgende week wordt onze nieuwe keuken geïnstalleerd, eindelijk!

Helaas is niet alle apparatuur direct leverbaar, dus dat wordt even wachten. Maar wat jammer is dat de gekozen Neff B57CR22G0 combi oven (https://www.neff-home.com.../ovens/bakovens/B57CR22G0) helemaal geen levertijd heeft, dus dat wordt op zoek naar een alternatief.

Nou zat ik zelf aan de usual suspects Siemens/Bosch/AEG te denken, maar het allerbelangrijkste (naast pyrolyse) vind ik de gebruiksvriendelijkheid. Zo'n irritante draaiknop waar je maar aan moet blijven zwiepen en die steeds doorschiet, en/of een display dat ruk leesbaar is, vind ik echt de hel.

Ik lees van de Siemens combi ovens, en het hogere segment Bosch, precies dat die "draaischijven" gewoon niet lekker werken.

Heeft iemand hier ervaring met zo'n mid/high end Siemens, Bosch of AEG die met een draaiknop en TFT touch werkt? Ben erg benieuwd naar jullie ervaringen daarmee, hoor het graag!

NB stoom functie is niet relevant, hete lucht en grill + pyrolyse zijn, naast gebruiksvriendelijkheid en duurzaamheid, de requirements.

• Rzaan
  • Registratie: Mei 2018
  • Nu online

Rzaan

Altijd zoekende

Ik ging nog effe zoeken naar ervaringen met V-zug.
Op deze pagina van Trustpilot kwam het er niet zo goed uit.
https://ch.trustpilot.com/review/vzug.ch?page=2
Schijnt niet meer het topmerk te zijn wat het ooit was.
Maar is maar 1 site, dus wie weet.

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

olafmol schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 09:37:
Hallo allemaal, volgende week wordt onze nieuwe keuken geïnstalleerd, eindelijk!

Helaas is niet alle apparatuur direct leverbaar, dus dat wordt even wachten. Maar wat jammer is dat de gekozen Neff B57CR22G0 combi oven (https://www.neff-home.com.../ovens/bakovens/B57CR22G0) helemaal geen levertijd heeft, dus dat wordt op zoek naar een alternatief.

Nou zat ik zelf aan de usual suspects Siemens/Bosch/AEG te denken, maar het allerbelangrijkste (naast pyrolyse) vind ik de gebruiksvriendelijkheid. Zo'n irritante draaiknop waar je maar aan moet blijven zwiepen en die steeds doorschiet, en/of een display dat ruk leesbaar is, vind ik echt de hel.

Ik lees van de Siemens combi ovens, en het hogere segment Bosch, precies dat die "draaischijven" gewoon niet lekker werken.

Heeft iemand hier ervaring met zo'n mid/high end Siemens, Bosch of AEG die met een draaiknop en TFT touch werkt? Ben erg benieuwd naar jullie ervaringen daarmee, hoor het graag!

NB stoom functie is niet relevant, hete lucht en grill + pyrolyse zijn, naast gebruiksvriendelijkheid en duurzaamheid, de requirements.
Kun je voor je bakoven je geld terugkrijgen en naar een andere leverancier gaan? Zo ja kun je overwegen bijv. bij ME Elektronics te vragen (en natuurlijk ook de KL en 123apparatuur e.d.)0. Ik en maxoss in "Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3" hebben goede ervaring met een snelle levering. Gewoon vragen wat ze op voorraad hebben of snel kunnen leveren.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

• Rzaan
  • Nu online

Rzaan

Altijd zoekende

Wie weet er een zaak waar ze een grote showroom hebben met allerhande verschillende merken ovens, vaatwassers, inductieplaten, koelkasten, etc?

Heb bij Bemmel & Kroon wel veel gezien, maar toch mist daar (begrijpelijk) ook nog een hoop.
Liever niet in Friesland, Drenthe, Groningen, Overijsel-Noord of Zeeland.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14:53
Rzaan schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 09:46:
Altijd zo'n dooddoener.
Plaats jij een positieve recensie als je naar tevredenheid een big Mac op hebt bij de McDonald's?

Waarschijnlijk niet.

Plaats jij een negatieve recensie als je in diezelfde big Mac een kakkerlak aantreft?

Waarschijnlijk wel.

Zo ook bij recensies van merken.

Zie Miele
https://ch.trustpilot.com/review/www.miele.de

Siemens
https://ch.trustpilot.com/review/siemens-home.bsh-group.com

Neff
https://ch.trustpilot.com/review/www.neff-home.com

ATAG
https://ch.trustpilot.com/review/atag.nl

En AEG spant de kroon:
https://ch.trustpilot.com/review/www.aeg-electrolux.dk

In bovenstaand voorbeeld heeft Miele 1100 reviews. Ik denk persoonlijk dat ze dat aantal apparaten per dag verkopen wereldwijd. Als het niet meer is. De aantal negatieve recensies zijn daarmee marginaal.

[ Voor 8% gewijzigd door Source90 op 25-08-2022 11:00 ]

• olafmol
True schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 09:46:
[...]

Kun je voor je bakoven je geld terugkrijgen en naar een andere leverancier gaan? Zo ja kun je overwegen bijv. bij ME Elektronics te vragen (en natuurlijk ook de KL en 123apparatuur e.d.)0. Ik en maxoss in "Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3" hebben goede ervaring met een snelle levering. Gewoon vragen wat ze op voorraad hebben of snel kunnen leveren.
Er is vast wel iets te regelen idd, tnx! Ik zal eens rondkijken naar wat er op voorraad is. Ik neig nu wel naar Siemens, al vind ik de usability van een draaiknop en dan een touchscreen wel wat bizar. Bij AEG met het "wieltjes" kun je tenminste de draaiknop ook indrukken ter selectie. Bosch heb ik bekeken, maar zo'n "touch circle" daar ga ik niet vrolijk van worden haha...ik zie mezelf al met een vinger als een malle rondjes draaien erover..nahhhh...

tnx!

• Source90
olafmol schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 11:28:
[...]

Er is vast wel iets te regelen idd, tnx! Ik zal eens rondkijken naar wat er op voorraad is. Ik neig nu wel naar Siemens, al vind ik de usability van een draaiknop en dan een touchscreen wel wat bizar. Bij AEG met het "wieltjes" kun je tenminste de draaiknop ook indrukken ter selectie. Bosch heb ik bekeken, maar zo'n "touch circle" daar ga ik niet vrolijk van worden haha...ik zie mezelf al met een vinger als een malle rondjes draaien erover..nahhhh...

tnx!
Bekeken of ervaren?
Indien nog niet in het echt gezien, zou ik eens naar Inspiratiehuis 20|20 gaan en de bediening van Bosch, Siemens en Neff proberen.

• Rzaan
  • Nu online

Rzaan

Altijd zoekende

Source90 schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 10:57:
[...]
Altijd zo'n dooddoener.
Plaats jij een positieve recensie als je naar tevredenheid een big Mac op hebt bij de McDonald's?

Waarschijnlijk niet.
Daar heb je wel een punt.
Nu doe ik dat niet bij McDonalds, want daar weet ik wat ik zou moeten verwachten.
Maar als ik ergens lekker ijs heb gehad, of op een leuk terras heb gezeten, dan wel.

Maar negatieve recensies komen altijd meer voor, dat klopt.

• Sytheon
  • Registratie: April 2009
  • Nu online
Vraagje over Siemens/Bosch apparatuur: Net als bij velen is voor ons de levertijd voor sommige apparaten voorbij 2023. Er is aangegeven dat er een nieuwe lijn komt in 2023, en dus vroeg ik of we ook voor apparaten van de nieuwe lijn konden gaan. Dat was mogelijk, maar de leverancier had er nog niet meer info over (plaatjes / prijzen). Ik heb het zelf niet zo snel op internet kunnen vinden, maar allicht dat hier mensen zitten die meer weten?

• Rzaan
  • Nu online

Rzaan

Altijd zoekende

Zijn er hier mensen die een stoomoven met magnetron functie hebben?

Het is me helemaal duidelijk of dan de magnetron functie altijd in combinatie gaat met de stoomoven.
Of dat het een stoomoven is, die je ook als magnetron kunt gebruiken.

• cacao70
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 09-05 06:54
Sytheon schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 15:25:
Vraagje over Siemens/Bosch apparatuur: Net als bij velen is voor ons de levertijd voor sommige apparaten voorbij 2023. Er is aangegeven dat er een nieuwe lijn komt in 2023, en dus vroeg ik of we ook voor apparaten van de nieuwe lijn konden gaan. Dat was mogelijk, maar de leverancier had er nog niet meer info over (plaatjes / prijzen). Ik heb het zelf niet zo snel op internet kunnen vinden, maar allicht dat hier mensen zitten die meer weten?
Ik was laatst naar het Inspiratiehuis gegaan in Hoofddorp. Ik heb daar boekjes gehad waar de nieuwe lijn in zat (van o.a de studioline ovens).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bart0ving
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01-02 22:41
cacao70 schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 15:30:
[...]

Ik was laatst naar het Inspiratiehuis gegaan in Hoofddorp. Ik heb daar boekjes gehad waar de nieuwe lijn in zat (van o.a de studioline ovens).
Foto’s van?

• Theone098
  • Registratie: Februari 2015
  • Nu online
Rzaan schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 09:46:
Thanks. Werd ons ook voorgesteld door de leverancier maar eerst maar eens de reviews doornemen.

• Theone098
  • Registratie: Februari 2015
  • Nu online
Rzaan schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 15:27:
Zijn er hier mensen die een stoomoven met magnetron functie hebben?

Het is me helemaal duidelijk of dan de magnetron functie altijd in combinatie gaat met de stoomoven.
Of dat het een stoomoven is, die je ook als magnetron kunt gebruiken.
Het laatste. Als je dus de magnetron functie gebruikt, wel even alle metalen platen verwijderen van de stoomfunctie.

Verkeerd gelezen 😟

[ Voor 15% gewijzigd door Theone098 op 25-08-2022 17:19 ]

• Rzaan
  • Nu online

Rzaan

Altijd zoekende

Theone098 schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 15:38:
[...]

Het laatste. Als je dus de magnetron functie gebruikt, wel even alle metalen platen verwijderen van de stoomfunctie.
Heb je er ervaring mee ook?
Ik lees er zo weinig over namelijk.

(wij zouden dan waarschijnlijk de metalen platen moet plaatsen, want magnetron bijna elke dag een paar keer :) )

• Rzaan
  • Nu online

Rzaan

Altijd zoekende

Theone098 schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 15:37:

Thanks. Werd ons ook voorgesteld door de leverancier maar eerst maar eens de reviews doornemen.
Ik vind het nog een beetje vervelend dat het nog niet een echt ingeburgerd merk is in Nederland.
En dat V-zug Nederland niet de gehele collectie heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sytheon
  • Registratie: April 2009
  • Nu online
cacao70 schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 15:30:
[...]

Als je daar een foto van zou willen maken, in ieder geval 1 met een simpel vooraanzicht van de oven, zou dat fijn zijn. Zou een halve dag besparen om te gaan kijken.

• Denizli
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 18-04 09:57
iasix schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 16:49:
[...]

Heel erg mooi. Hebben jullie die ombouw zelf gemaakt of laten doen door Ihre?
Wat is eigenlijk de ombouw precies en kan je Ihre Küche aanraden?

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 17:10
Rzaan schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 15:45:
[...]

Heb je er ervaring mee ook?
Ik lees er zo weinig over namelijk.

(wij zouden dan waarschijnlijk de metalen platen moet plaatsen, want magnetron bijna elke dag een paar keer :) )
Dan zou ik in jouw geval een aparte magnetron en aparte stoomoven willen. Een combi levert altijd wel ergens iets op prestatie in, wat te overzien is, maar ik zou graag wat extra betalen om niet elke dag de halve oven te hoeven verbouwen. Kun je ze ook nog tegelijk gebruiken. Combifunctie is vooral handig als je het stomen en magnetronnen gecombineerd gebruikt. Als je dat niet van plan bent, dan liever aparte apparaten.

• Rzaan
  • Nu online

Rzaan

Altijd zoekende

Toke_gt schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 17:13:
[...]

Dan zou ik in jouw geval een aparte magnetron en aparte stoomoven willen. Een combi levert altijd wel ergens iets op prestatie in, wat te overzien is, maar ik zou graag wat extra betalen om niet elke dag de halve oven te hoeven verbouwen. Kun je ze ook nog tegelijk gebruiken. Combifunctie is vooral handig als je het stomen en magnetronnen gecombineerd gebruikt. Als je dat niet van plan bent, dan liever aparte apparaten.
EDIT:
Ik ga me eens even verdiepen in wat het beste is, als ik toch 3 ovens kwijt kan.

[ Voor 55% gewijzigd door Rzaan op 26-08-2022 17:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Source90
Magnetron in kast erboven.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Waar gebruik je nog een magnetron voor? Al het eten warmen wij op in de stoomoven. Binnen kwartier klaar en alle vitaminen behouden. Smaakt stuk lekkerder naar mijn mening dan uit de magnetron.
Kan zelfs soep en andere vloeistoffen verwarmen.

Gebruik nauwelijks nog de magnetron nu we de stoomoven hebben.

[ Voor 27% gewijzigd door Source90 op 25-08-2022 17:40 ]

• Toke_gt
Rzaan schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 17:33:
[...]

Zou ik ook het liefst willen, maar ik weet niet goed hoe ik op een mooie manier 3 apparaten kwijt kan.
Vier apparaten dan misschien?
Grote oven, kleine heteluchtoven, stoomoven en magnetron (ik ben zelf echt heel blij met mijn twee ovens in verschillende formaten)
Of grote oven, stooomoven, magnetron en koffiemachine?
Je hebt er wel de ruimte voor, en vier deelt veel makkelijker in dan twee.

Overigens kun je je misschien ook afvragen of je die stoomoven wel wilt als je die toch maar max 1 per week gebruikt?

• cacao70
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 09-05 06:54
Sytheon schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 16:11:
[...]

Als je daar een foto van zou willen maken, in ieder geval 1 met een simpel vooraanzicht van de oven, zou dat fijn zijn. Zou een halve dag besparen om te gaan kijken.
Dat is goed. Zodra ik thuis ben, plaats ik een berichtje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17:33
cacao70 schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 18:48:
[...]

Dat is goed. Zodra ik thuis ben, plaats ik een berichtje
@Sytheon
jorisre in "Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3"

Hier ook te zien. Benieuwd of je een ook nog foto’s hebt van andere merken / lijnen

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17:16
Wat zijn jullie ervaringen als er een nieuwe lijn uit komt? Gaat dan de oude lijn voor een leuke prijs weg of zit dat er niet in. Eind 2022 / begin 2023 hopen we ook voor een nieuwe keuken te gaan.

• Rzaan
  • Nu online

Rzaan

Altijd zoekende

Toke_gt schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 18:26:
[...]

Vier apparaten dan misschien?
Grote oven, kleine heteluchtoven, stoomoven en magnetron (ik ben zelf echt heel blij met mijn twee ovens in verschillende formaten)
Of grote oven, stooomoven, magnetron en koffiemachine?
Je hebt er wel de ruimte voor, en vier deelt veel makkelijker in dan twee.
Nog niet aan gedacht. Inbouw koffiemachine wordt hem niet.
Veel te blij met een gewoon losstaand Nespresso apparaat.
We hadden ooit een semi-profi-apparaat met toeters en bellen en stoompijpjes, maar die hebben we de deur uitgedaan.
Toke_gt schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 18:26:
Overigens kun je je misschien ook afvragen of je die stoomoven wel wilt als je die toch maar max 1 per week gebruikt?
Klopt, maar ik lees steeds toch ook dat er mensen zijn die zo blij zijn met zo'n stoomoven.
Dat alles er zoveel lekkerder door wordt.
Wij eten in het seizoen bijvoorbeeld elke week asperges. Die schijnen zoveel beter te smaken.
En wellicht ook eenvoudiger klaar te maken met een stoomoven.

• Rzaan
  • Nu online

Rzaan

Altijd zoekende

Source90 schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 17:37:
Magnetron in kast erboven.

***members only***

Waar gebruik je nog een magnetron voor? Al het eten warmen wij op in de stoomoven. Binnen kwartier klaar en alle vitaminen behouden. Smaakt stuk lekkerder naar mijn mening dan uit de magnetron.
Kan zelfs soep en andere vloeistoffen verwarmen.

Gebruik nauwelijks nog de magnetron nu we de stoomoven hebben.
Sommige dingen wil je snel opgewarmd hebben.
Van die wrap-pannekoeken bijvoorbeeld.
Of als je snel wat chocolade gesmolten wil hebben.
Van die sauzen zoals sate-saus uit een bakkie.
Of om Chinees van de vorige dag op te warmen.
Allemaal erg burgerlijk, maar that's me!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toke_gt
Rzaan schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 19:40:
[...]

Sommige dingen wil je snel opgewarmd hebben.
Van die wrap-pannekoeken bijvoorbeeld.
Van die sauzen zoals sate-saus uit een bakkie.
Of om Chinees van de vorige dag op te warmen.
Allemaal erg burgerlijk, maar that's me!
Dat kan dus juist ook prima in de stoomoven of in een gewone oven. En zelf vind ik daar die kleine oven ook heel handig voor.
Maar dan zou ik dus eerder een oven/magnetroncombi nemen die ik niet hoef te verbouwen dan een stoomcombi.

• SandroGG
  • Laatst online: 13-08-2023
Goedenavond allen,

Ik heb recent 2 offertes gekregen van keukenzaken uit Nordhorn, Duitsland. Beide heel netjes op het oog en heeft alles wat wij willen binnen het budget.

De ene keuken is van Häcker, de concept130 serie en de andere offerte is op basis van het merk Artego, de feel lijn.

Over Artego kan ik echter vrij weinig vinden, en het de meeste informatie is vrij generiek van keukenboeren die hun waar natuurlijk willen verkopen. Kan iemand mij meer vertellen over Artego en waar dit ongeveer mee vergelijkbaar is?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_5Se0ohMzvjn1NX00GBDrZsVyBk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hy5iKclgcePqNPDoP6Sx60q7.jpg?f=fotoalbum_large

• Source90
vinom schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 19:06:
Wat zijn jullie ervaringen als er een nieuwe lijn uit komt? Gaat dan de oude lijn voor een leuke prijs weg of zit dat er niet in. Eind 2022 / begin 2023 hopen we ook voor een nieuwe keuken te gaan.
Gezien de enorme tekorten, vraag ik mij af of er überhaupt overschot is van de oude modellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vendetta_X
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Source90 schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 21:26:
[...]

Gezien de enorme tekorten, vraag ik mij af of er überhaupt overschot is van de oude modellen.
Waarschijnlijk niet. In maart werd mij al verteld dat ze bij bsh bezig waren met het ombouwen van productielijnen voor de '23 modellen. Dit was, naast alle bekende problemen, ook een reden dat productie vertraagd werd. Zou me niets verbazen als je model straks gewoon niet meer te krijgen is en je haast verplicht wordt een nieuw model af te nemen. Zou wel interessant zijn om te weten of er al voorraad is opgebouwd van nieuwe modellen terwijl iedereen nog zit te springen om de huidige varianten.

• praliwi
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10-05 19:20
vinom schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 19:06:
De levertijd van in ieder geval Siemens is echt heel erg lang. Als je nu nog moet bestellen voor eind 2022 dan weet ik niet of je het nog geleverd krijgt hoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MartijnA3
Mijn Siemens HM636GNS1 is eind Mei besteld en een paar weken geleden geleverd samen met de rest van de keuken.
Maar ja, een magnetron/oven zonder stoomfunctie of pyrolyse. Wie wil dat nou. :P

[ Voor 27% gewijzigd door MartijnA3 op 25-08-2022 22:14 ]

iRacing Profiel

• tomtom901
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17:29

tomtom901

Moderator General Chat
SandroGG schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 20:07:
Goedenavond allen,

Ik heb recent 2 offertes gekregen van keukenzaken uit Nordhorn, Duitsland. Beide heel netjes op het oog en heeft alles wat wij willen binnen het budget.

De ene keuken is van Häcker, de concept130 serie en de andere offerte is op basis van het merk Artego, de feel lijn.
Wil je wat meer delen over die hacker keuken? Opstelling ziet er op het oog vergelijkbaar uit met de onze.

Members only:

[ Voor 64% gewijzigd door tomtom901 op 25-08-2022 22:53 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SquareOne
MartijnA3 schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 22:12:
Mijn Siemens HM636GNS1 is eind Mei besteld en een paar weken geleden geleverd samen met de rest van de keuken.
Maar ja, een magnetron/oven zonder stoomfunctie of pyrolyse. Wie wil dat nou. :P
Vrijwel niemand. Daarom was die op voorraad. :+
Maar mooi dat het apparaat aan sluit op jullie wensen. :)

• Rzaan
  • Nu online

Rzaan

Altijd zoekende

Toke_gt schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 19:58:
[...]

Dat kan dus juist ook prima in de stoomoven of in een gewone oven. En zelf vind ik daar die kleine oven ook heel handig voor.
Maar dan zou ik dus eerder een oven/magnetroncombi nemen die ik niet hoef te verbouwen dan een stoomcombi.
EDIT:
Gegeven antwoord was verkeerd.

[ Voor 30% gewijzigd door Rzaan op 26-08-2022 17:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• millerman_sf
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 06:51
Rzaan schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 19:40:
[...]
Waar een gasfornuis direct veel te heet is, kun je dit ook gewoon op de lage standen van een inductiefornuis doen. Veel gecontroleerder.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aomi
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 09-05 01:39

Ik heb nu al een jaar of 3/4 een Siemens oven/magnetron combi CM636GNS1 en ik heb echt geen klachten over die draaiknop. Doorschieten is helemaal niet aan de orde omdat er gewoon standen ('klikjes') in de draaiknop zitten. Het TFT scherm is ook gewoon duidelijk leesbaar, altijd.

Als ik dan al een nadeel moet noemen is dat er een vertraging zit tussen de draaiknop en het beeldschermpje. Nu was ik vorige week in het Inspiratiehuis 2020 in Hoofddorp en ik merkte daar dat de 'duurdere' modellen hier geen last van hebben.

Eind dit jaar gaan wij verhuizen en voor onze nieuwe woning gaan wij weer een nieuwe keuken plaatsen en we gaan gewoon weer voor Siemens ovens (CS856GNB7 en CM876G0B6) die in de bediening hetzelfde zijn. Ik denk dat dat wel genoeg zegt over hoe goed ze bevallen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
Rzaan schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 23:13:
[...]

Ik zit ook nog te denken om misschien op een of andere manier een 90 cm brede oven in het kookeiland te zetten.
Dat zou wellicht ook een oplossing zijn.
Daar kan ik ook een grote schaal in kwijt.

Heb al gezocht naar foto's van ovens in een kookeiland, maar kom niet veel tegen.
Misschien is het niet handig i.v.m. warmte-aanvoer en -afvoer.
Dan zou je bijna beter naar een fornuis kunnen kijken, maar daar voorziet Bora nog niet in.
Zou een 90cm oven onder je nis bij de wandkasten kunnen? Of zou je op een andere wand bij je keuken de koffienis kunnen maken, zodat je een volledige kastenwand hebt? Dan is drie ovens in de middelste kasten juist weer wel mooi gelijnd.
Ben sowieso wel benieuwd hoe je je keuken uiteindelijk gaat plaatsen? Ik kan me de schetsen nog wel herinneren, maar geen idee wat je keuze is geworden? (Pure nieuwsgierigheid)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dionysos
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-04 11:39

Dionysos

Nec scire fas est omnia

Ik heb sinds een paar weken zo'n Siemens Stoomoven IQ700 (HS836GTB6). Die draaiknop is echt prima hoor en werkt gewoon goed. Display is heel goed leesbaar. Daar zou ik het dus niet vanaf laten hangen.

Levertijd is wel een dingetje. Sept. '21 besteld, Juli '22 geleverd. :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 09:07

Freakie1NL

Grote Baas

Hier al sinds 2017 een Siemens mid segment met TFT touch en draaiknop, werkt echt zeer fijn.
Denk dat klachten vooral zullen komen van Nokia 3310 gebruikers. Draaiknop werkt gewoon mooi precies en geeft feedback. Touchscreen werkt zoals verwacht, niet supersnel maar wel robuust.

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freakie1NL
  • Laatst online: 09:07

Freakie1NL

Grote Baas

MartijnA3 schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 22:12:
Daar ga je geen spijt van krijgen, telescopische rail is fijn. Dat verkies ik 100% boven welke pyrolyse functie dan ook.

Al jaren tevreden gebruiker van het meer compacte broertje.

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan
  • Nu online

Rzaan

Altijd zoekende

Toke_gt schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 10:54:
Oh, maar dat geeft meteen veel meer mogelijkheden. Zeker als je tenminste drie van de zes kasten laat aansluiten, dan kun je daar prima drie apparaten naast elkaar kwijt. Misschien heeft @Floor-is nog een handige suggestie voor je?
Ik denk dat ik afgelopen week door de hitte bevangen was.
Hoe ik er nou bij kwam dat ik maar 300 cm heb voor kasten in plaats van 360... totaal raadsel.
Maar excuses aan iedereen die aan het mede-nadenken heb gezet.

Dan is meteen mijn oven/stoomoven/magnetron probleem opgelost.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C8tBM-WIzlsgagazHagfVo6PuhI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JXjiouWU0DXGlz2hR8QWfE2S.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 96% gewijzigd door Rzaan op 26-08-2022 13:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MartijnA3
Inductie met afzuiging, daar kan toch nooit een oven onder zoals in je eerste plaatje?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
Rzaan schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 11:40:
[...]
Ik vind wel een paar foto's van ovens in keukeneilanden, maar niet veel.
Maar technisch kan het dus blijkbaar.

[Afbeelding]
Het kan zeker, maar niet met een bora of ander type met kookveldafzuiging. Maar als je met afzuiging via plafond of vertikaal scherm werkt, kan het wel. Denk alleen dat je dat niet voor ogen had. (Al is zo’n glazen opkomend scherm tegenwoordig wel mooi strak en een stuk geavanceerder).
[...]
Een keukenwand met 6 hoge kasten.
Een kookeiland van 360 met inductie met downdraft en spoelbak.

Ik schreef gisteren 5, maar snap niet goed hoe ik daar bij kom.
Oh, maar dat geeft meteen veel meer mogelijkheden. Zeker als je tenminste drie van de zes kasten laat aansluiten, dan kun je daar prima drie apparaten naast elkaar kwijt. Misschien heeft @Floor-is nog een handige suggestie voor je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olafmol
Dionysos schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 11:08:
[...]

Ik heb sinds een paar weken zo'n Siemens Stoomoven IQ700 (HS836GTB6). Die draaiknop is echt prima hoor en werkt gewoon goed. Display is heel goed leesbaar. Daar zou ik het dus niet vanaf laten hangen.

Tnx allemaal! Gisteren maar de knoop doorgehakt en bij een bepaalde loods voor keukens een Siemens HB676GBS1 (https://www.siemens-home....ns/inbouw-ovens/HB676GBS1) gekocht. Was zowaar op voorraad en wordt maandag geleverd. Nu nog Ff denken of ik de additionele telescoop rails er ook bij wil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

olafmol schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 13:03:
[...]

Tnx allemaal! Gisteren maar de knoop doorgehakt en bij een bepaalde loods voor keukens een Siemens HB676GBS1 (https://www.siemens-home....ns/inbouw-ovens/HB676GBS1) gekocht. Was zowaar op voorraad en wordt maandag geleverd. Nu nog Ff denken of ik de additionele telescoop rails er ook bij wil.
Die rails kun je los ook wel kopen na een paar weken gebruik. Wij gaan het ook gewoon even aanzien en kijken of het willen dan halen we die er nog wel los bij.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marvel27
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16:42
Dionysos schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 11:08:
[...]

Ben je tevreden over de oven in het algemeen, en de stoomfunctie in het bijzonder? Ik overweeg deze oven voor mijn eigen keuken.

Gebruikte NRGkick met Schuko en rode 32A adapters te koop, 7.5.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dionysos

Dionysos

Nec scire fas est omnia

marvel27 schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 13:35:
[...]

Ben je tevreden over de oven in het algemeen, en de stoomfunctie in het bijzonder? Ik overweeg deze oven voor mijn eigen keuken.
Ja tot op heden zeker, maar we hebben nog niet het maximale eruit gehaald. We hebben hem pas een paar weken. Voor ons is dit een eerste stoomoven, dus dan ben je nog best een beetje aan het uitzoeken hoe alles precies in zijn werk gaat.
Als iemand een tip heeft voor een website daaromtrent met allerlei handige recepten en tips/tricks, dan houd ik mij aanbevolen.

Nu een paar keer simpele dingen in de stoomoven gehad; zalm, broccoli, aardappelen en dat soort dingen en dat smaakt echt beter dan vanuit de pan.

Dat stoom toevoegen bij de gewone bakoven is ook een erg fijne functie. Wat ons betreft een meerwaarde. En dat geldt ook voor de telescooprails. Erg handig!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rzaan
  • Nu online

Rzaan

Altijd zoekende

Toke_gt schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 10:54:
Ben sowieso wel benieuwd hoe je je keuken uiteindelijk gaat plaatsen? Ik kan me de schetsen nog wel herinneren, maar geen idee wat je keuze is geworden? (Pure nieuwsgierigheid)
Ik heb iets van een tekening gemaakt

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a9Q4LdSD4p5BnNGvxBVUbgS3UZA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ge7qzs2hYM5OT5vnvopM5I9J.jpg?f=fotoalbum_large

De kastenwand is 360 breed.
Moet misschien iets korter worden door positie van dragende kolom.
Dan ga ik wat ruimte afsnoepen bij de koffienis.

Kookeiland is 360 x 120.

Rondom ongeveer 100/110 ruimte.

Boven aan de tekening bevindt zich de hal en de bijkeuken.
die dikke lijnen moet deuren voorstellen.
Rechts staan tuindeuren. Wordt waarschijnlijk een schuifpui.
Onder staat een muur/roomdivider. Die scheidt dus de keuken van de zitkamer.
Link is de eetkamer. Die is iets van 350 (van de linkerrand van het kookeiland tot aan de buitenmuur (die niet op de tekening staat)
Ik denk dat ik daar wel een tafel kwijt kan van 100/120 en 260 lengte.
De stippellijn is de denkbeeldige grens tussen keuken en eethoek.

De verhoudingen en maten zijn niet correct, maar zo heb je een idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Rzaan schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 13:49:
[...]

Ik heb iets van een tekening gemaakt

[Afbeelding]

De kastenwand is 360 breed.
Moet misschien iets korter worden door positie van dragende kolom.
Dan ga ik wat ruimte afsnoepen bij de koffienis.

Kookeiland is 360 x 120.

Rondom ongeveer 100/110 ruimte.

Boven aan de tekening bevindt zich de hal en de bijkeuken.
die dikke lijnen moet deuren voorstellen.
Rechts staan tuindeuren. Wordt waarschijnlijk een schuifpui.
Onder staat een muur/roomdivider. Die scheidt dus de keuken van de zitkamer.
Link is de eetkamer. Die is iets van 350 (van de linkerrand van het kookeiland tot aan de buitenmuur (die niet op de tekening staat)
Ik denk dat ik daar wel een tafel kwijt kan van 100/120 en 260 lengte.
De stippellijn is de denkbeeldige grens tussen keuken en eethoek.

De verhoudingen en maten zijn niet correct, maar zo heb je een idee.
toon volledige bericht
Heb je een ‘echte’ plattegrond met maatvoering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan
  • Nu online

Rzaan

Altijd zoekende

SquareOne schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 13:52:
[...]

Heb je een ‘echte’ plattegrond met maatvoering?
Nee, nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Waarom dan op zoek naar een keuken? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan
  • Nu online

Rzaan

Altijd zoekende

SquareOne schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 14:32:
[...]

Waarom dan op zoek naar een keuken? :P
Die snap ik niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan
  • Nu online

Rzaan

Altijd zoekende

Dionysos schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 13:40:
Dat stoom toevoegen bij de gewone bakoven is ook een erg fijne functie. Wat ons betreft een meerwaarde. En dat geldt ook voor de telescooprails. Erg handig!
Bedoel je hiermee te zeggen dat een combi-oven eigenlijk nog beter werkt dan een gewone oven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Nou als het een (projectbouw) nieuwbouw woning is, is er vast een plattegrond van de bouwer.

Als het nieuwbouw is in eigen ontwikkeling dan kun je zelf invloed uitoefenen op de omvang van de keuken. Dat lijkt me niet van toepassing gezien je vragen.

Als het een bestaande woning is, kun je rolmaat pakken en een schetsje maken?

Als je een nieuwe bestaande woning hebt gekocht is er vast een funda plattegrond en/of kun je de bestaande bewoner vragen wat dingen na te meten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rzaan
  • Nu online

Rzaan

Altijd zoekende

SquareOne schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 14:41:

Als het een bestaande woning is, kun je rolmaat pakken en een schetsje maken?
Dat heb ik toch gedaan?
Ik geef alleen aan dat de maten niet precies kloppen.
Maar ze komen wel in de richting.

Ik weet wel nog niet of bijvoorbeeld de dragende kolom iets op kan schuiven.
Dus daarom weet ik niet of de kastenwand 370/360/350 wordt.
Ik wil een muur opschuiven, en weet ik ook nog niet precies tot waar, dus daar kan best 10 cm verschil inzitten.

Maar ook als ik maar heel globale maten heb, kan ik toch nog steeds op zoek zijn naar een keuken?
Ik snap het verband niet zo.

[ Voor 10% gewijzigd door Rzaan op 26-08-2022 14:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dionysos

Dionysos

Nec scire fas est omnia

Rzaan schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 14:40:
[...]

Bedoel je hiermee te zeggen dat een combi-oven eigenlijk nog beter werkt dan een gewone oven?
Als je met combi bedoelt, de combinatie van een bakoven met een stoomoven, waardoor je dus ook stoom kan verkrijgen bij het bakovenproces, dan: ja.

Althans, in mijn optiek voegt dat stoom toevoegen iets toe. Je krijgt er wat meer opties door. Maar ik denk dat zoiets voor iedereen ook weer verschillend is. De een vindt dat wellicht meer van toegevoegde waarde dan de ander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan
  • Nu online

Rzaan

Altijd zoekende

Dionysos schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 15:11:
[...]

Als je met combi bedoelt, de combinatie van een bakoven met een stoomoven, waardoor je dus ook stoom kan verkrijgen bij het bakovenproces, dan: ja.

Althans, in mijn optiek voegt dat stoom toevoegen iets toe. Je krijgt er wat meer opties door. Maar ik denk dat zoiets voor iedereen ook weer verschillend is. De een vindt dat wellicht meer van toegevoegde waarde dan de ander.
Ik weet het ook niet.
Normaliter ben ik niet zo van combi's (voor wat voor apparaat ook)
Want je levert bijna altijd iets in.
Maar wellicht is de combinatie van gewone over met stoomoven juist wel beter.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Daffie85
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 10-05 08:04
Vorig jaar ergens een bericht geplaatst over een offerte voor een nieuwe keuken. Materialen in de quote hieronder. Ondertussen is de keuken geplaatst (nog wel met een noodblad in verband met later inmeten). Toch hierbij al een foto van het tijdelijke resultaat. Wij vinden hem in ieder geval al prachtig en kunnen dan ook niet wachten tot het definitieve blad er op komt.

Members only:
Daffie85 schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 20:04:
Goedenavond,

In verband met een verhuizing ben ik al een tijdje in dit topic mee aan het lezen. Komen zeer mooie keukens voorbij. Hier ook wel door laten inspireren. Nu heb ik ook een offerte laten maken. Het plan is uiteraard om nog langs andere keukenzaken te gaan om de offerte te vergelijken. Maar toch ben ik al benieuwd naar de feedback vanuit hier op de prijs (en tevens ook op de keuken of we iets over het hoofd gezien hebben)

Materiaal:
Type: Next 125
Frontjes: NX240 Fenix Onyxzwart
Korpus: Lavazwart
Plint: 150mm
Werkblad: Composiet - Eternal Calacatta Gold 20mm (werkhoogte 92 cm)

Apparatuur:
Kookplaat: Siemens STUDIOLINE IQ300 EH877BE15E
Combi-Oven: AEG KMK968090B
Vaatwasser: AEG FSS5261XZ
Koelkast: AEG SKE814D9ZC
Vriezer: AEG ABB688E1LS
Kraan: Quooker Pro3 Fusion Round Black
Spoelbak: Franke BTX 210.50

Indeling
Links 3 hoge wandkasten met hierin de koelkast, vriezer en combi-oven. Alle kasten zijn 60 cm breed.
Daarna komt een normale hoekkast. De nis na de hoge kastenwand is ongeveer 120 cm.

Dan voor het raam links de kast met de Quooker en rechts daarnaast de vaatwasser. Vervolgens in de hoek een Le Mans kast en dan een ladenkast van 100 cm met hierop de kookplaat en als laatste nog een normale ladenkast van 100 cm.
toon volledige bericht

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MartijnA3
Rzaan schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 15:32:
[...]

Ik weet het ook niet.
Normaliter ben ik niet zo van combi's (voor wat voor apparaat ook)
Want je levert bijna altijd iets in.
Maar wellicht is de combinatie van gewone over met stoomoven juist wel beter.
Mag ik zeggen dat ik je posts best verwarrend vind? 8)7

3 ovens of 2, wel of geen stoom, wel of geen combi, een oven in het kookeilend onder een kookplaat met afzuiging en dan heb je het ook nog eens over een 90cm oven in een kookeiland zodat er grote schalen in kunnen. Wat is het dat je zoekt?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wupgup
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 08-05 22:16
Wupgup schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 14:26:
Wij hebben voor onze nieuwbouwwoning een offerte laten opstellen bij een DMG boer.

De keuze is gevallen op een greeploze keuken met eiland waar ook zitmogelijkheden zijn. We hebben relatief veel ruimte tot onze beschikking (495 cm breed en ~250cm diep). Alle kasten zijn korfmanden met 2 lades, met uitzondering van de le mans hoekkast.

Qua apparatuur is de keuze gevallen op het onderstaande:
  • AEG Vriezer nis 178 cm ABE818F6NC
  • AEG Koelkast nis 178 cm Wit SKE818F1DC
  • AEG Horizonline Multifunctionele oven nis 45 cm met magnetronfunctie ProBlack KMK761080B
  • AEG Horizonline Combistoomoven nis 60 cm ProBlack BSK792280B
  • AEG Horizonline Volledig geïntegreerde vaatwasser 60 cm Zwart FSB53927Z
  • Bora Pure Inductiekookplaat 76 cm met geïntegreerde afzuiging - Recirculatie Zwart PURU
  • Quooker Flex 3-in-1 kraan met COMBI+ boiler Zwart 22+XBLK (bewust voor de 7L variant gekozen ondanks dat de verkoper 3L adviseerde)
  • Hananto Wijnklimaatkast nis 82 cm, 60 cm breed onderbouw Zwart HOWKZ8271
De keuze voor het werkblad is gevallen op 3cm zwart graniet met een onder gemonteerde spoelbak, tevens in het zwart.
Frontkleur: 133 Zomereiken

We hebben gekozen voor 3 grote kasten met in de 2 buitenste een losse grote koelkast en de andere een grote vriezer. Deze hebben alle 3 een klep of deur aan de bovenkant. De rest van de kasten zijn allemaal standaard hoogte.

Het totaalplaatje zou op onderstaande uitkomen bij een plaatsing binnen 2 jaar (opleverdatum van de woning is eind 2023)

***members only***

Daar het onze eerste nieuwe keuken is ben ik benieuwd of er tips/aanbevelingen zijn op het ontwerp- en apparatuurkeuze.

[Afbeelding]
[Afbeelding]
toon volledige bericht
Op basis van advies van meerdere tweakers hebben we wat kleine wijzigingen laten maken. De grootste veranderingen zijn het verplaatsen van de kookplaat naar de zijkant en geen wijnklimaatkast bestellen (die maken inderdaad best veel geluid hebben we ervaren) en overstap naar Miele apparatuur.
Daarnaast zijn we naar andere winkels geweest en zijn we op een Pronorm Y-TU keuken uit gekomen.

Alle Miele apparatuur gaan we zelf bestellen en zal waarschijnlijk bestaan uit het volgende:
  • Miele vaatwasser G7690SCVIK2O
  • Miele koelkast K7733E
  • Miele diepvries FNS7770E
  • Miele oven H7464BPXOBSW
  • Miele stoomoven DGM7440OBSW
  • Miele kookplaat KMDA7476FL
  • Quooker Flex 3-in-1 kraan met COMBI+ boiler Zwart 22+XBLK
  • Dekker PlasmaMade filter plint model
  • Afvalscheidingssysteem met 4 bakken
Members only:

Daar plaatjes meer zeggen dan woorden, dit gaat het uiteindelijk worden:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HGmWUCEGOUtc8C8xeLlSx1cvPw4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/rg9WWmN4npktiM6xHFTXaXDm.png?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YALVhaIUVuMAh2XUjdKF7jPIOXs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/66AXQyOaZvEu8MwqUezTLL7l.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Daffie85 schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 15:51:
Vorig jaar ergens een bericht geplaatst over een offerte voor een nieuwe keuken. Materialen in de quote hieronder. Ondertussen is de keuken geplaatst (nog wel met een noodblad in verband met later inmeten). Toch hierbij al een foto van het tijdelijke resultaat. Wij vinden hem in ieder geval al prachtig en kunnen dan ook niet wachten tot het definitieve blad er op komt.

***members only***

[...]
Mooi!
Waarom 3 ventilatiepunten in het plafond?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daffie85
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 10-05 08:04
MartijnA3 schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 15:56:
[...]

Mooi!
Waarom 3 ventilatiepunten in het plafond?
Die zaten er vanuit de bouw al in. Is van de wtw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Daffie85 schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 15:59:
[...]

Die zaten er vanuit de bouw al in. Is van de wtw.
Ah ok.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan
  • Nu online

Rzaan

Altijd zoekende

MartijnA3 schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 15:52:
[...]

Mag ik zeggen dat ik je posts best verwarrend vind? 8)7

3 ovens of 2, wel of geen stoom, wel of geen combi, een oven in het kookeilend onder een kookplaat met afzuiging en dan heb je het ook nog eens over een 90cm oven in een kookeiland zodat er grote schalen in kunnen. Wat is het dat je zoekt?
Ik ga een paar post verwijderen/aanpassen, want die zorgen inderdaad voor verwarring.

Ik was in de foute veronderstelling dat ik 5 hoge kasten kwijt kon.
Dan zou ik genoeg hebben voor 2 ovens/stoom/magnetron.
Vandaar dat ik een plek zocht voor een 3de. Bijvoorbeeld in het kookeiland.

Maar ik kan dus gewoon 6 hoge kasten kwijt, en dan kan ik in die wand dus 3 ovens kwijt, mocht ik dat willen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MartijnA3
Nee hoor, je kan er 6 kwijt, mocht je dat willen. Of 12.

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rzaan
  • Nu online

Rzaan

Altijd zoekende

MartijnA3 schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 17:43:
Nee hoor, je kan er 6 kwijt, mocht je dat willen. Of 12.
En je vindt mij verwarrend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beyazz06
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Vandaag KL aan de lijn gehad ivm de keukenbestelling, ook gevraagd naar de bestel/levertijden van apparatuur ed. Volgens de verkoper zou ik geen probleem moeten ervaren, enige twijfel had ie bij de ovens maar na een controle gaf ie aan: op bestelling binnen 12 dagen oid binnen ofwel ik zou mij niet zorgen hoeven te maken.

Overigens wat ik wel frappant vond; KL besteld een keuken pas 10 weken vooraf de geplande levering en ik begreep dat ze 4 weken voor levering alle apparatuur in orde maken.

Voor de volledigheid, levering staat gepland voor week 48 en alle apparatuur betreft Siemens StudioLine.

@Wupgup Ik heb bij KL enkel een bedrag van €700 aanbetaald en verder eigenlijk niets concreets afgesproken. Gaat om een keuken van €27.000 incl. montage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan
  • Nu online

Rzaan

Altijd zoekende

Ik moet volgende week waarschijnlijk naar Venlo en Roermond.
Dan ook even de grens over wippen.

Nu zou ik graag een keukenzaak willen bezoeken die te vergelijken is met Ekelhoff in Nordhorn.
Zo'n mega-showroom met tientallen opstellingen van verschillende merken.
Mag best een uurtje rijden zijn.

Weet iemand waar zo'n zaak zich bevindt?

[ Voor 11% gewijzigd door Rzaan op 26-08-2022 19:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Denizli
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 18-04 09:57
beyazz06 schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 18:51:
Vandaag KL aan de lijn gehad ivm de keukenbestelling, ook gevraagd naar de bestel/levertijden van apparatuur ed. Volgens de verkoper zou ik geen probleem moeten ervaren, enige twijfel had ie bij de ovens maar na een controle gaf ie aan: op bestelling binnen 12 dagen oid binnen ofwel ik zou mij niet zorgen hoeven te maken.

Overigens wat ik wel frappant vond; KL besteld een keuken pas 10 weken vooraf de geplande levering en ik begreep dat ze 4 weken voor levering alle apparatuur in orde maken.

Voor de volledigheid, levering staat gepland voor week 48 en alle apparatuur betreft Siemens StudioLine.

@Wupgup Ik heb bij KL enkel een bedrag van €700 aanbetaald en verder eigenlijk niets concreets afgesproken. Gaat om een keuken van €27.000 incl. montage.
Mag ik vragen wat jij voor keuken hebt voor 27.000 euro en hoe heb jij keukenloods filiaal ervaren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iasix
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02-05 13:48
Er is ook een mod hier toch? Topic begint echt een beetje bagger te worden zo.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• beyazz06
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Denizli schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 19:50:
[...]

Mag ik vragen wat jij voor keuken hebt voor 27.000 euro en hoe heb jij keukenloods filiaal ervaren?
Dat mag c.q. heb ik eerder voor grotendeels in het topic al gepost:

Hacker Systemat keuken prijsgroep 3 fronten met Siemens apparatuur:
- Inductie : ED807FQ25E
- Combi : CN878G4B6
- Oven : CS858GRB7
- Koelvries : KI86SHDD0
- Vaatwasser : SN65Z801BE
- Quooker COMBI+
- Spoelbak : Franke Maris MRG 210/110-52

Blad: Evora Quartz Calacatta Gold

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FUn289nFjttk9VHEjwN63zhEV0M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/geU6BZLiMAHhMXsdnddWnMMS.jpg?f=fotoalbum_large

Overigens is mijn ervaring met KL best prima, vooral in de winkel vond ik het erg prettig. Was mi recht toe recht aan, probeerde niet allerlei zaken aan te smeren en gaf altijd zijn eigen persoonlijke mening wanneer ik daar om vroeg.

Enige wat minder is dat ze af en toe wat laks zijn met de acties die ze moeten uitvoeren. Heb vaak moeten bellen om eea verwerkt te krijgen, vergeten soms dingen op te voeren aan te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jes2020
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 04-04-2024
gdvm schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 17:13:
[...]

Wij zijn gisteren ook bij Ekelhoff geweest en zagen de Ballerina keuken in deze kleur, 4641 Karbonmetallic. Vonden het er mooi en chique uitzien. Is jullie keuken al geinstalleerd en bevalt het? Heb je misschien foto’s waarop de kleur het best tot zijn recht komt? Gisteren in de showroom leek het meer een soort grijs/taupe, maar op internet ziet er meer groenig uit.

Ons werd vanwege 3 jonge kinderen aangeraden om resopal frontjes te nemen ivm kras/stoot bestendigheid, maar dit smartglass stond op een tweede plek.

Wie heeft er ervaring met smartglas of een andere keukenfabrikant met dit spul? Begreep dat dit het materiaal is: https://www.rehau.com/de-de/glaslaminat-kuechenfronten
Ik heb ervaring met een smartglas keuken van Ballerina. Hebben een lichte kleur, erg blij mee, makkelijk in gebruik, ziet er geen vlekken op en ook geen kras of stootplekken. Af en toe afnemen met een doekje en that’s it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gdvm
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 09-05 22:21
Jes2020 schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 21:38:
[...]

Ik heb ervaring met een smartglas keuken van Ballerina. Hebben een lichte kleur, erg blij mee, makkelijk in gebruik, ziet er geen vlekken op en ook geen kras of stootplekken. Af en toe afnemen met een doekje en that’s it
Thanks! Wij zijn inmiddels beetje aan het twijfelen over onze voorkeur voor een donkere keuken, hoewel ik die carbonmetallic nog steeds wel heel mooi vind. We denken nu meer richting een zand/leem achtige kleur. Welke kleur(code) heb je en kun je me evt wat foto’s sturen of posten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14:26
Weet iemand of je hoogglans frontjes makkelijk kan herstellen. Ik heb bij het bevestigen van scharnieren per ongeluk door het frontje heen geschroefd.

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan
  • Nu online

Rzaan

Altijd zoekende

CurlyMo schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 22:44:
Weet iemand of je hoogglans frontjes makkelijk kan herstellen. Ik heb bij het bevestigen van scharnieren per ongeluk door het frontje heen geschroefd.
Dat lijkt me heel lastig.
Denk dat het goedkoopste is om een nieuw deurtje te kopen in dezelfde kleur en afwerking.

Als het een ral kleur is, of een kleur die niet al te moeilijk te meten is, dan kun je het wellicht bij een spuiterij opnieuw laten doen.
Of als het folie is, opnieuw laten wrappen wellicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14:26
Rzaan schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 22:47:
[...]
Als het een ral kleur is, of een kleur die niet al te moeilijk te meten is, dan kun je het wellicht bij een spuiterij opnieuw laten doen.
Waar moet ik qua spuiterij dan aan denken?

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rzaan
  • Nu online

Rzaan

Altijd zoekende

CurlyMo schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 22:50:
[...]

Waar moet ik qua spuiterij dan aan denken?
Als je op Google 'meubelspuiterij' en je woonplaats intikt, krijg je vast wel een paar hits.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-05 11:55
Toke_gt schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 12:49:
[...]

Het kan zeker, maar niet met een bora of ander type met kookveldafzuiging. Maar als je met afzuiging via plafond of vertikaal scherm werkt, kan het wel. Denk alleen dat je dat niet voor ogen had. (Al is zo’n glazen opkomend scherm tegenwoordig wel mooi strak en een stuk geavanceerder).

[...]

Op het moment ben ik iets te druk met privézaken om hier echt tijd in te steken helaas.

Bericht hierboven

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rzaan
  • Nu online

Rzaan

Altijd zoekende

Floor-is schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 11:30:
[...]

Op het moment ben ik iets te druk met privézaken om hier echt tijd in te steken helaas.
Schande!

Je hebt me in het verleden al veel geholpen, dus no worries.

Ik ga de komende weken eens even kijken of een gewone oven, een gewone stoomoven en een gewone magnetron beter presteren dan combi-apparaten.
Zal ook eens naar Miele in Vianen rijden om het daar te vragen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Floor-is
Rzaan schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 11:34:
[...]

Schande!

Je hebt me in het verleden al veel geholpen, dus no worries.
Oh jij red je wel ;)
Ik ga de komende weken eens even kijken of een gewone oven, een gewone stoomoven en een gewone magnetron beter presteren dan combi-apparaten.
Zal ook eens naar Miele in Vianen rijden om het daar te vragen.
Drie losse apparaten presteren beter dan combi’s, ik zou overwegen om toch één combi te doen en dan twee full-size koelers ;)

Bericht hierboven

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toke_gt
Floor-is schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 11:35:

[...]
Drie losse apparaten presteren beter dan combi’s, ik zou overwegen om toch één combi te doen en dan twee full-size koelers ;)
Zie, toch een handige tip! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan
  • Nu online

Rzaan

Altijd zoekende

Floor-is schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 11:35:
[...]

Oh jij red je wel ;)

[...]

En welke 2 oven-dingessen zou je dan kopen?
Hoef geen merken of serienummers, maar welke combi en welke solo?

Want 2 koelers klinkt aanlokkelijk. Altijd plek te kort. Altijd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Source90
Rzaan schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 11:44:
[...]

En welke 2 oven-dingessen zou je dan kopen?
Hoef geen merken of serienummers, maar welke combi en welke solo?

Want 2 koelers klinkt aanlokkelijk. Altijd plek te kort. Altijd.
Grote bakoven en combi stoom-magnetron, als je de magnetron echt geïntegreerd wilt.

Volgens mij, anders dan hierboven gepost, kan je de meeste dingen laten zitten tijdens magnetron.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Floor-is
Source90 schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 12:14:
[...]

Grote bakoven en combi stoom-magnetron, als je de magnetron echt geïntegreerd wilt.

Volgens mij, anders dan hierboven gepost, kan je de meeste dingen laten zitten tijdens magnetron.
Ja of grote stoomoven en combi bakoven en magnetron. Eventueel die laatste in 45cm en dan een warmhoudlade, mits je die verwacht te gaan gebruiken.

Bericht hierboven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rzaan
  • Nu online

Rzaan

Altijd zoekende

Floor-is schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 12:55:
[...]

Ja of grote stoomoven en combi bakoven en magnetron. Eventueel die laatste in 45cm en dan een warmhoudlade, mits je die verwacht te gaan gebruiken.
De benamingen die de verschillende merken, maar ook de dealers gebruiken... daar is geen overleg over. Dat merk je wel als je gaat zoeken.

Met jouw configuratie heb ik dan een uitstekende oven met een uitstekende volledige stoomfunctie.
Daarnaast nog een oven voor erbij die ik ook als magnetron kan gebruiken.
Als ik het goed begrijp.

Tof dat je ondanks de drukte toch reageert!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iasix
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02-05 13:48
Rzaan schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 19:17:
Ik moet volgende week waarschijnlijk naar Venlo en Roermond.
Dan ook even de grens over wippen.

Nu zou ik graag een keukenzaak willen bezoeken die te vergelijken is met Ekelhoff in Nordhorn.
Zo'n mega-showroom met tientallen opstellingen van verschillende merken.
Mag best een uurtje rijden zijn.

Weet iemand waar zo'n zaak zich bevindt?
Als je op Google 'grote showroom keukenzaak' intikt, krijg je vast wel een paar hits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan
  • Nu online

Rzaan

Altijd zoekende

iasix schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 13:39:
[...]

Als je op Google 'grote showroom keukenzaak' intikt, krijg je vast wel een paar hits.
Ja, een hele hoop.
Totdat je de links aanklikt en dan blijkt het merendeel helemaal niet groot te zijn.
Of ze zitten in Hamburg of München. Ik zoek redelijk specifiek in een beperkte regio.
Plus een hoop bagger omdat Google ook alle resultaten met keukenzaak + showroom toont.

Ik heb ook in het Duits gezocht.
Schoot ook niet veel op, maar zag wel vaak de naam Schaffrath terugkomen.
Dus ik ga die dag waarschijnlijk een bezoek brengen aan Schaffrath in Mönchengladbach.
Zal later verslag uitbrengen of het te vergelijken is met die in Nordhorn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nickos
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 18-06-2023
Vandaag eerste renders gemaakt van de keuken. Inspiratie is de lichte houtkleur van deze keuken:

https://www.behance.net/g...ject_owner_other_projects

Specs van de opzet:

- Keuken langs wand 320cm breed en 60 cm diep
- Eiland 175cm x 90cm
- Blad dekton shell liquid
- Front eiche bordolino
- Miele combi stoomoven en combi magnetron
- Miele inductie met recirculatieafzuiging (4 pitten)
- Wel/niet Quooker, nog even optie wanneer we zien hoe hoog de offerte gaat uitvallen.

Wat vinden jullie van de opzet qua indeling? Enige zorg die ik heb is dat het houten front erg druk gaat worden met nerfen en niet zo strak wordt als het voorbeeld. Daarom ook nog donkere opzet laten maken. Die is ook best fraai, maar wel wat vlekgevoeliger voor met de kleine kindjes.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sY40igrJION6eQ3uVXrzlzN4qGA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NRlaIVGIy7nWBcC9Xpk2oZXO.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gDAsQxRXrMC2oEvbfb7JCuVBHQo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3pKEB3OuCpWsehX0PeVGPoc8.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lXNT7-Fm4Ypy92sLwJK3zZJHsag=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AH4uTs1UhDNoQYg6aYyxVJGy.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SZOVsnuS__kltACKOZIpXuoz7iM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XI50nwc8PHvW7nYktCUW19Td.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sawtomyer
  • Laatst online: 00:27
Nickos schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 21:10:
Vandaag eerste renders gemaakt van de keuken. Inspiratie is de lichte houtkleur van deze keuken:

Specs van de opzet:

- Eiland 175cm x 90cm
- Front eiche bordolino
- Wel/niet Quooker, nog even optie wanneer we zien hoe hoog de offerte gaat uitvallen.

Wat vinden jullie van de opzet qua indeling? Enige zorg die ik heb is dat het houten front erg druk gaat worden met nerfen en niet zo strak wordt als het voorbeeld. Daarom ook nog donkere opzet laten maken. Die is ook best fraai, maar wel wat vlekgevoeliger voor met de kleine kindjes.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
toon volledige bericht
Op het eerste gezicht vind ik jouw opzet geslaagd. Ik zou de inductie naar 1 zijde van het eiland opschuiven in plaats van gecentreerd. Hierdoor creer je meer plek op het eiland om bv een snijplank fatsoenlijk te plaatsen om maar iets te noemen. Of het druk gaat worden met de nerven hangt een beetje af van wat je met de rest gaat doen (de vloer en muren). Als dat ook een motief krijgt wordt het te druk in mijn beleving. Ook hangt het af van de nerven van het front hoe het aanzicht zal zijn. Hoe lopen de draden van het hout, hoe zichtbaar zijn ze van een afstand, heb je noesten zo ja hoeveel? :) Voor de rest denk ik dat aardig lastig wordt om een warm gerecht uit de oven te halen zonder brandwonden op te lopen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:12

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

iasix schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 20:34:
Er is ook een mod hier toch? Topic begint echt een beetje bagger te worden zo.
Dat hebben we een TR knip voor ;)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickos
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 18-06-2023
sawtomyer schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 21:29:
[...]

Op het eerste gezicht vind ik jouw opzet geslaagd. Ik zou de inductie naar 1 zijde van het eiland opschuiven in plaats van gecentreerd. Hierdoor creer je meer plek op het eiland om bv een snijplank fatsoenlijk te plaatsen om maar iets te noemen. Of het druk gaat worden met de nerven hangt een beetje af van wat je met de rest gaat doen (de vloer en muren). Als dat ook een motief krijgt wordt het te druk in mijn beleving. Ook hangt het af van de nerven van het front hoe het aanzicht zal zijn. Hoe lopen de draden van het hout, hoe zichtbaar zijn ze van een afstand, heb je noesten zo ja hoeveel? :) Voor de rest denk ik dat aardig lastig wordt om een warm gerecht uit de oven te halen zonder brandwonden op te lopen :).
Thanks Sawtomyer! Wat bedoel je precies met lastig om een gerecht uit de oven te halen zonder brandwonden? Te weinig ruimte ten opzichte van het eiland? De ovens beter op een andere plek plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
Nickos schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 21:10:

Specs van de opzet:

- Eiland 175cm x 90cm
- Front eiche bordolino

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
toon volledige bericht
Teveel frontjes :)

Bericht hierboven

Pagina: 1 ... 360 ... 512 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1