Acties:
  • +1 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19:43

orf

Rzaan schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 11:02:
[...]

Je schrijft dat je volgende keer voor Blum Legrabox zou gaan.
Is dat dan te combineren met zo'n zelfde sensor?
Ja. De sensor duwt gewoon tegen het front. Dat kan met elke lade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-09 22:29
BEdankt. Dus de Hailo sensor evt een ander afvalgeleide systeem. Duidelijk.

[ Voor 70% gewijzigd door meermarco op 09-08-2022 11:11 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14:10
meermarco schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 10:48:
[...]

Dankje. Er was idd maar 1 zaak die met suggesties aankwam. Ben je tevreden over dit systeem nu je het al langer gebruikt? Ik begreep dat je niet perse Hailo zou aanbevelen. Gewoon 'gevoel' of heb je nu ook al dat het soms gewoon niet werkt.

Die ene zaak kwam aan met de Hailo Libero. En dat ook icm een afval systeem van hen
Er zijn natuurlijk twee dingen die hier meespelen. In het geval van de eerste drie zaken is het extra omzet in de vorm van extra kastje en groter blad. Iets wat bij keukenboeren een bonus oplevert voor de verkoper.
in het geval van die andere zaak is het een duur systeem wat ook weer een bonus oplevert voor de verkoper.

In beide gevallen betaal je dus grof geld voor iets wat ook simpeler opgelost kan worden door bijvoorbeeld wel het blad, maar dan met een nis eronder zodat je zelf passende afval maatregelen kunt treffen. Wat ik geleerd heb van ingebouwde oplossingen is dat ze vooral ontzettend duur zijn en totaal niet geschikt voor meer dan simpel keuken afval. Mijn ouders hebben een dergelijk inbouw systeem met een slider waar twee bakken Inhangen. Dingen moeten om de drie dagen zowat geleegd worden (gaat heel hard met 5 man). Zakken verwisselen is ook een dingetje want dat vereist specifieke zakken of je houd heel veel zak over in de bak zelf (zeg 60 liter zak voor 30 liter bak omdat de vorm te breed is voor een standaard 30L zak).

Houd er ook rekening mee dat het iets is wat je de komende 20 jaar lang elke dag meerdere malen gaat gebruiken. Dat moet gewoon echt serieus stevig zijn wil het in zijn geheel (dus ook het kastdeurtje en hang en sluitwerk) 20 jaar blijven werken.

Ik snap dat het in veel gevallen mooier is, maar praktischer is het vaak niet en al helemaal niet als je de kosten ervan ook meeneemt. Er zijn een hele hoop systemen die je los kunt kopen die zeer goed werken en van hoge kwaliteit zijn, maar er even rekening mee houdend dat het ook lang mee moet gaan kan het zo zijn dat je bij de keukenboer een dikke 800-1000 euro kwijt bent voor een afval oplossing die in de praktijk (wat je zelf ook aangaf, met handen vol enzo) helemaal niet zo handig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
Ja ons idee was het blad inkorten en gewoon een normale bak ernaast. Maar dat werkblad kunnen we dan wel weer gebruiken… en een bak onder een blad, is ook geklooi. First world problems :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnStaakke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-09 15:17
jichem schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 06:45:
[...]

Bij deze spots liggen de lampen iets dieper in de behuizing toch? Dat was bij de ander ook een irritatie punt, daar keek je in de lichtbron vanaf de zijkant.
Mag ik vragen welke hue spots je gebruikt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haodeyoude
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 16:03
Ik zie regelmatig de vraag voorbij komen maar nooit echt een antwoord; wat is de ervaring van mensen met een zwarte kraan (Quooker) en spoelbak tov RVS? Beschadigd zwart eerder en trekt het sneller kalk aan?
Twijfel zelf enorm wat te doen op een zwarte keuken (front) met wit blad en witte achterwand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jichem
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 19:27
JohnStaakke schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 15:48:
[...]

Nog geen, ik ga straks voor de versie zonder kleuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobo89
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:17
Bobo89 schreef op zondag 31 juli 2022 @ 19:29:
Al een poos aan het meelezen in dit topic, want ook wij zijn bezig met een nieuwe keuken. En daarmee willen we ook meteen een andere indeling in de kamer en nieuwe vloer op de hele beneden verdieping. Nu hebben we een L keuken, met een half hoog muurtje. Dat muurtje willen we weg hebben en dan een kastenwand met eiland.

Onlangs voor het eerst een offerte laten maken bij een lokale keukenzaak en daar kwam het volgende ontwerp uit:

***members only***

Qua indeling hebben we zoiets een aantal huizen verderop gezien en dat ziet er heel mooi uit. De bedoeling is sowieso om de hele keuken een stukje verder de kamer in te schuiven dan op dit ontwerp staat, voor wat extra ruimte in de erker (waar de eettafel staat). Maar wellicht hebben jullie nog ideeën om het een en ander aan te passen. Het is ook pas een eerste ontwerp.

***members only***
Inmiddels ook nog een offerte van Keukenconcurrent.

En ook Superkeukens had een offerte gemaakt, maar hier zijn we nog niet in de winkel geweest, dus zou nog verder uitgewerkt moeten worden.

Iemand nog tips qua indeling of aanmerking op de offertes?

[ Voor 18% gewijzigd door Bobo89 op 13-09-2022 11:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:18

Shunt

Boe

Bobo89 schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 17:31:
[...]

Inmiddels ook nog een offerte van Keukenconcurrent.

***members only***

En ook Superkeukens had een offerte gemaakt, maar hier zijn we nog niet in de winkel geweest, dus zou nog verder uitgewerkt moeten worden.

***members only***

Iemand nog tips qua indeling of aanmerking op de offertes?
Even een tip van kip, vergelijk dingen die vergelijkbaar zijn. Die 0.2mm ga je niet merken maar zorg dat je overal de zelfde apparatuur hebt (als je ongeveer weet wat je wilt) anders ben je appels met peren aan het vergelijken. Dat is niet nuttig als je de goedkoopste leverancier van appels wilt weten. Echter als je gewoon wilt weten wie je het goedkoopste fruit kan leveren is dat wellicht wel handig. :*)

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14:10
Haodeyoude schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 16:21:
Ik zie regelmatig de vraag voorbij komen maar nooit echt een antwoord; wat is de ervaring van mensen met een zwarte kraan (Quooker) en spoelbak tov RVS? Beschadigd zwart eerder en trekt het sneller kalk aan?
Twijfel zelf enorm wat te doen op een zwarte keuken (front) met wit blad en witte achterwand.
Zwart is ruk als het een coating is, na installatie zitten er al krassen op en na twee weken is het eigenlijk al lelijk. 1x een pan erin en het is gedaan. Als je zwart wil, maak je er dan 100% van verzekerd dat het een bak is die door en door zwart is (dus geen coating maar gekleurd materiaal). Dan zijn krassen niet RVS kleur, maar ook gewoon zwart en dan is het allemaal wel te overzien. Krassen krijg je toch.

En met betrekking tot kalk, gewoon ff schoonmaken iedere week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ObiTewodros
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-04 22:22
Ik heb in verschillende keukenzaken en badkamerzaken gekeken naar showroom keukens en badkamers. Daar zie je eigenlijk al dat zwarte of gouden kranen vol met vlekken en krassen zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 12:57
SquareOne schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 14:21:
Iemand hier recent nog eens een (stoom)oven van NEFF ontvangen?

Medio augustus 2021 getekend voor onze keuken. In mei is de keuken geplaatst maar helaas missen onze ovens nog.

Dat er apparatuur mist is/was op zich geen verassing maar merk dat ik na een aantal maanden toch de oven wel behoorlijk mis.. ;(

Overweeg om tijdelijk maar iets van marktplaats te halen. Na ruim een jaar leveringsproblemen zou je verwachten dat de supply chain een keer weer op orde is.

Edit:
Gaat om typenummers:
B47FS22G0
C27MS22G0
Ik heb een B57FS22G0 in bestelling staan, levertijd is onbekend.

Ook de Miele G7965 SVCi XXL heeft inmiddels levertijd onbekend.
De Liebherr IRBE512020 is nu 18/10 zegt men, misschien dat ik daar een stapje omhoog doe als dat sneller kan.

De vaatwasser ben ik echt zuur over, toen ik die bestelde was die op voorraad en die knock-to-open dingen zijn echt notoir moeilijk te krijgen. :(

Bericht hierboven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Floor-is
SquareOne schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 18:34:
[...]

Meningen verschillen nogal in het topic. Naar mijn mening is het te smal voor eiland en eettafel, maar heb al genoeg mensen hier in het topic gezien die het toch doen en voor de droom keuken met eiland gaan.

Zolang het een bewuste keuze is, dan is het prima :)

Plaats anders wat plattegronden.
Zelfs met een tafel van 70cm diep heb je aan beide zijden maar 50cm. Dat gaat gewoon niet hoor :D

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
Svdb schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 21:17:
Na mijn eerder post over prijssetting deel ik graag de render met jullie. Het is een nobilia keuken...zelfde opstelling in schuller is nog eens plus 7000euro.

In de prijssetting van de meubelen zit de plaatsing en het werkblad (dekton laurent aan 8300euro inbegrepen) dus ik schat dat de prijs van de keukenkasten op 16 a 17000euro komt.

Eiland zijn lades. Onder de ovens is het een lade. Binnenlade naast de spoelkast. 2 lades in de kolomkast en dan lades onder de schuifkast.

Apparatuur vind ik zelf redelijk goed geprijsd maar de totale prijs zit boven de 40000euro.

Graag jullie feedback op het ontwerp en de prijssetting.Mijn gevoel zegt dat dit te hoog is maar zijn naar een paar zaken geweest en is steeds een gelijkaardige prijs of hoger.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Voor dat geld wil ik hem ook wel maken hoor :D

Is echt te duur, zeker voor dat merk.

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
meermarco schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 23:28:
We hebben recent enkele keukenzaken bezocht om ons te oriënteren.

Te meer omdat sommige oplossingen die ze aandragen weer bijdragen aan de verbouwing vooraf. Zo zaten wij met de prullenbak. Wij kennen wat mensen die hebben dat ‘in’ een keukenkast. Wij vonden dit onhandig want dan heb je je handen vol, dan eerst neerleggen. Kastje open. Erin etc.

Wij hebben nu een sensor prullenbak en ervoor een pedaal. Aangegeven moeten we nu een prullenbak in een kastje en dus langer blad. Of korter blad en losse prullenbak. 3 zaken gaven aan. Leer ermee leven. In een kastje.

Slechts 1 zaak gaf aan: je hebt tegenwoordig voetpedalen of zelfs sensors die het kastje openduwen. Dat lijkt ons ideaal. Die zaak heeft punten gescoord voor een evt echt ontwerp. Maar is onze wens zo uniek? Of is dit gewoon slecht van de andere zaken?
Blum heeft een systeem met een sensor, mijn zus heeft dat toevallig. Erg kostbaar, maar wel vet.

En storingsgevoelig en gedoe en poewee wat een geld.

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
Je ziet schade sneller, ook omdat de zwarte coating zachter is dan chrome en rvs. Goud beschadigt niet per se sneller, maar je ziet het kleurverschil wel beter, net als bij zwart :)

Mede daarom zijn er Patina kranen, dan hoort het erbij. Moet wel je ding zijn!

Zwarte spoelbakken zelfde verhaal, tenzij je voor een composiet bak gaat.

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan
  • Registratie: Mei 2018
  • Nu online

Rzaan

Altijd zoekende

Floor-is schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 15:28:
[...]

Blum heeft een systeem met een sensor, mijn zus heeft dat toevallig. Erg kostbaar, maar wel vet.

Kan je gewoon niet wel Blum laden gebruiken en er dan een systeem van IKEA opzetten?

Afbeeldingslocatie: https://www.ikea.com/nl/nl/images/products/utrusta-druk-en-openbeslag-elektrisch__0625678_pe692421_s5.jpg?f=xs

Of anders een gewone push & open systeem en die wat krachtiger afstellen (als dat kan)
Kun je gewoon met je knie tegen de deur drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
Floor-is schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 15:28:
[...]

300 euro?

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• synorluna
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 31-08 08:21
Na veel vragen en informatie halen op dit forum, hierbij een aantal foto’s van ons recent geplaatste keuken. Het is nog niet helemaal klaar want er moet nog een rail komen met spots en planken met spots in de nissen. Daarnaast hebben we nog wat openstaande punten bij de keukenleverancier, maar daar wordt aan gewerkt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jZ-tF-z00T4dwmp-Nb2kuu4d140=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UJ0JZN4nhiQ5IJw3V9Qzf2O0.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zM2taPBplqGQpi8z9iAR-OB_86c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/v9nZj5XTcvkcNZGaheHlz4gq.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dzchM5_nVe3rsndNlVZdl6TaVs4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/L3Bq1Szmy9jkFErYOwMjqpRE.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/57J0PLIM7UILpIUUAYu0qIH85qc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ovW1RQpBZwC2g4LE0K5JgkWv.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rien43
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 18:13
synorluna schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 20:50:
Na veel vragen en informatie halen en vragen stellen op dit forum, hierbij een aantal foto’s van ons recent geplaatste keuken. Het is nog niet helemaal klaar want er moet nog een rail komen met spots en planken met spots in de nissen. Daarnaast hebben we nog wat openstaande punten bij de keukenleverancier, maar daar wordt aan gewerkt.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Heel mooi! Waar heb je deze keuken gekocht?

Zijn de zijwanden bij het plaatsen van de keuken geplaatst? Of paste de keuken er exact tussen? Wij willen namelijk midden in de kastenwand een opdeling creëren met behulp van een tussenwandje. Ik ben alleen bang dat als ik die wand van te voren plaats, de keuken er straks niet tussen past.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-09 10:37
Na veel vragen en informatie halen en vragen stellen op dit forum, hierbij een aantal foto’s van ons recent geplaatste keuken. Het is nog niet helemaal klaar want er moet nog een rail komen met spots en planken met spots in de nissen. Daarnaast hebben we nog wat openstaande punten bij de keukenleverancier, maar daar wordt aan gewerkt.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
offtopic: Mooie kleur vloer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synorluna
Rien43 schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 21:00:
[...]

Zijn de zijwanden bij het plaatsen van de keuken geplaatst? Of paste de keuken er exact tussen? Wij willen namelijk midden in de kastenwand een opdeling creëren met behulp van een tussenwandje. Ik ben alleen bang dat als ik die wand van te voren plaats, de keuken er straks niet tussen past.
Dankjewel! Deze keuken hebben we bij Keukenloods gekocht, maar wel met pijn en moeite. Vaak kregen we te horen dat bepaalde zaken niet konden, waarbij ik ze heb moeten vertellen (door zelf onderzoek te doen) dat dingen wel konden. Het blad hebben we weer apart gekocht, want KL had niet het blad waar we naar opzoek waren en deed geen zaken met partijen waar ze geen afspraken mee hebben.

De keuken paste er exact tussen. Die twee wanden zijn door de aannemer geplaatst en gelukkig hadden we een timmerman die op de millimeter nauwkeurig werkt. Vervolgens kwam er een stukadoor die niet zo precies was (kwamen we achter met inmeten), dus toen kon het aangebrachte stukwerk weer worden verwijderd/opgeschuurd en opnieuw gedaan. Gelukkig paste het allemaal bij het plaatsen van de keuken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iasix
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 28-08 17:53
synorluna schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 21:30:
[...]

Dankjewel! Deze keuken hebben we bij Keukenloods gekocht, maar wel met pijn en moeite. Vaak kregen we te horen dat bepaalde zaken niet konden, waarbij ik ze heb moeten vertellen (door zelf onderzoek te doen) dat dingen wel konden. Het blad hebben we weer apart gekocht, want KL had niet het blad waar we naar opzoek waren en deed geen zaken met partijen waar ze geen afspraken mee hebben.

De keuken paste er exact tussen. Die twee wanden zijn door de aannemer geplaatst en gelukkig hadden we een timmerman die op de millimeter nauwkeurig werkt. Vervolgens kwam er een stukadoor die niet zo precies was (kwamen we achter met inmeten), dus toen kon het aangebrachte stukwerk weer worden verwijderd/opgeschuurd en opnieuw gedaan. Gelukkig paste het allemaal bij het plaatsen van de keuken.
Heel mooi! Wij gaan vrijdag naar Keukenloods. Heb je nog tips voor onderhandeling? Heb je hun prijzen toevallig ook vergeleken met Duitsland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synorluna
iasix schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 21:58:
[...]

Heel mooi! Wij gaan vrijdag naar Keukenloods. Heb je nog tips voor onderhandeling? Heb je hun prijzen toevallig ook vergeleken met Duitsland?
Wij zijn heel lang bezig geweest met het zoeken naar een ontwerp en hebben veel keukenzaken gezien. Uiteindelijk hebben zijn we bij twee bedrijven (waaronder KL) uitgekomen. Het andere bedrijf kon de prijs van KL niet matchen, dus toen zijn we akkoord gegaan bij KL. Ik ben geen ster in onderhandelen, er zijn hier forumleden die je daar veel beter in kunnen adviseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Floor-is schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 15:24:
[...]

Zelfs met een tafel van 70cm diep heb je aan beide zijden maar 50cm. Dat gaat gewoon niet hoor :D
Hij houdt al rekening met 1x loopruimte tussen eiland en tafel, dus dan zou je met een tafel van 90 en aan de muurkant nog 80 gewoon uitkomen.
persoonlijk zou ik die loopruimte tussen eiland en tafel zo groot mogelijk maken (meer dan de genoemde 95), bijvoorbeeld door te werken met een bankje (dan kan je tafel 60-70 van de muur) en eventueel met een smallere tafel.
Bij een kamer van 5m15 breed is het gewoon mogelijk met wat concessies, maar 5m40 is beter/ruimer en vanaf 5m70 hoef je geen concessies meer te doen.

@Koshi , wilde je die deur rechts veel gaan gebruiken? Anders moet je eettafel eigenlijk al aan de onderkant tegen de muur, lijkt me zelf ook niet heel wenselijk.

[ Voor 10% gewijzigd door mitsumark op 10-08-2022 23:10 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• macfocus
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 11-09 22:32
[...]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/364UiPaQ5biX8BGeho9jQ_WtV1o=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Amn89juPCwsr9NOUaEyE9iY8.jpg?f=user_large
Zoiets?
Op maat gemaakt door onze aannemer/stucadoor op basis van de info van de keukenleverancier.
Ik heb de aannemer met de keukenleverancier laten bellen. Daar wil ik zelf niet tussenzitten.
Je moet wel een aannemer hebben die zuiver werkt, anders kom het niet 1,2,3 goed.

Ik weet dat er ook keukenleveranciers zijn die zelf de stollen maken van gegrond mdf. Is misschien og wel strakker en steviger.

• Koshi
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 01-05-2024
mitsumark schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 23:07:
[...]

Hij houdt al rekening met 1x loopruimte tussen eiland en tafel, dus dan zou je met een tafel van 90 en aan de muurkant nog 80 gewoon uitkomen.
persoonlijk zou ik die loopruimte tussen eiland en tafel zo groot mogelijk maken (meer dan de genoemde 95), bijvoorbeeld door te werken met een bankje (dan kan je tafel 60-70 van de muur) en eventueel met een smallere tafel.
Bij een kamer van 5m15 breed is het gewoon mogelijk met wat concessies, maar 5m40 is beter/ruimer en vanaf 5m70 hoef je geen concessies meer te doen.

@Koshi , wilde je die deur rechts veel gaan gebruiken? Anders moet je eettafel eigenlijk al aan de onderkant tegen de muur, lijkt me zelf ook niet heel wenselijk.
Bedankt voor je input! Ja, een bank heb ik ook over nagedacht. Maar zelfs dan, vraag ik me af of het een opgekropt gevoel zou geven. Goed om te weten dat pas vanaf 5,40/ 5,70 m betere afmetingen zijn voor zo een keukenopstelling!

Rechts is een raam trouwens, dus heel dat hoekje kan gebruikt worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meermarco
Koshi schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 17:46:
Hallo allemaal,

Ik lees nu al een paar maanden mee in deze topic en leer heel veel van iedereen! Daarnaast vind het mega interessant om een kijkje in iedereens keuken te mogen nemen.

Ik zit zelf nu al een paar maanden continue in dubio wat voor indeling ik ga nemen voor onze nieuwe keuken. Een keuken eiland of schiereiland. Het gaat om een nieuwbouw woning, waarvan de oplevering pas in Q4 2023 is.

Wij hebben de woning wat later gekocht, dus alle meerwerk opties waren niet meer mogelijk en alle leidingen/ elektra punten zouden eventueel na oplevering nog gewijzigd kunnen worden, maar i.v.m. vloerverwarming kon dat nog best lastig worden.

En nu concreet mijn vraag :)
Onze woning is 5150 mm breed.
Ik zou heel graag een keuken eiland erin willen, maar bij het narekenen lijkt het erop dat het beetje krap gaat worden als daar ook nog een eettafel gaat komen. Ik was benieuwd of iemand hier ook een soortgelijke woning heeft, of meer ruimtelijk inzicht heeft om te beoordelen of dit kan.

5150 mm breed
600 mm diepe kasten tegen de muur aan
950 mm loopruimte
950 mm keukeiland diepte
950 mm loopruimte

Totaal: 3450 mm

En dan blijft er nog een eethoek over van 1700 mm breed en 2995 mm lang.

Ik heb de plattegrond er maar even aan toegevoegd. De gearceerde plek is de vloerverwarmingsvrije zone.

Optie 2 is een schiereiland, ook leuk, maar niet mijn droomkeuken :)

Ben heel erg benieuwd naar jullie deskundige input!
Ik heb hier hetzelfde. De architect gaf aan dat een eiland echt een moetje wordt dan (en te krap zou voelen)

We hebben het zelf bekeken de tafel (in onze oude keuken) tijdelijk dichtbij de keuken te zetten. Dat voelde echt 'vreemd'

• Aomi
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 06-09 03:43
[...]

Als je een goede timmerman hebt dan past dat!
Bij ons had hij zelfs een lat gemaakt, zo lang als de kastenwand breed was, zodat de stucadoor die ter referentie kon gebruiken. Alles paste naadloos bij de montage.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TAA
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-09 15:19

TAA

Liever IRC

JohnStaakke schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 15:48:
[...]
Op de rail zitten Hue White Ambiance GU10 spots en filament lampen. Genoeg kleurtjes in de rest van de kamer ;)

• Rzaan
  • Nu online

Rzaan

Altijd zoekende

Geen vraagje over keukenbladen of -kastjes.
Maar over de vloer.
Wij gaan een PVC-plakvloer nemen.
Om beschadigingen aan de vloer te voorkomen, zou ik het liefst als één van de laatste klussen de vloer leggen.
Dus als het kookeiland en de kastenwand al staan.
Toch hoor ik vaak dat mensen eerst de vloer leggen en dan het kookeiland erboven op.
Wat is het beste / wijsheid / gebruikelijk ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mevrouwKees_1
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 10-08 17:24
Rzaan schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 21:34:
Maar over de vloer.
Om beschadigingen aan de vloer te voorkomen, zou ik het liefst als één van de laatste klussen de vloer leggen.
Toch hoor ik vaak dat mensen eerst de vloer leggen en dan het kookeiland erboven op.
Wij hebben de vloer eerst laten leggen. De keukenzaak heeft netjes de vloer afgedekt en 0 beschadigingen. Ook toen de meubels en apparatuur gebracht werd is het netjes op dekens etc. gezet.

Onze vloer loopt dus netjes door onder onze keuken.

Ik ben overal tegen. Tot ik een besluit neem, dan ben ik ervoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagingAardvark
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 18:30
Maar over de vloer.
HIer ook eerst de vloer laten leggen (ook PVC gelijmd). Ging helemaal goed. Wij hebben voorafgaand aan de levering en de montage de vloer afgedekt met overgebleven stucloper.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TAA
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-09 15:19

TAA

Liever IRC

Maar over de vloer.
Hier ook alles afgeplakt met stucloper en het gedeelte waar de keuken moest komen (+5cm) open gelaten. Leverancier had de vloer op verzoek keurig tot aan de muur doorgelegd en de plinten los gelaten. De installateur van de keuken heeft deze na het plaatsen van de keuken netjes op maat gemaakt en afgewerkt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/24aTbO3cXPqSJJcur6yJewrIKtY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MspwPgZDS1kEPBtpvfFyciul.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
Rzaan schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 15:36:
[...]

Kan je gewoon niet wel Blum laden gebruiken en er dan een systeem van IKEA opzetten?

[Afbeelding]

Of anders een gewone push & open systeem en die wat krachtiger afstellen (als dat kan)
Kun je gewoon met je knie tegen de deur drukken.
Je bedoelt alleen het uitwerpsysteem dan? Kan, maar ik denk dat de besparing kleiner is dan menigeen denkt. Een IKEA lade is ook een Blum product (voor zover ik weet), waarom dan niet helemaal voor Blum gaan?

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan
  • Nu online

Rzaan

Altijd zoekende

Floor-is schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 11:00:
[...]

Je bedoelt alleen het uitwerpsysteem dan? Kan, maar ik denk dat de besparing kleiner is dan menigeen denkt. Een IKEA lade is ook een Blum product (voor zover ik weet), waarom dan niet helemaal voor Blum gaan?
omdat die zo duur was volgens jou.
ik dacht dat er wellicht een goedkopere maar evengoede optie bestond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
Zie hier: https://publications.blum.com/2020/catalogue/en/346/ hoewel ik de sensor daar zo snel niet bij zag staan, noch de bijbehorende kabels.

Ik denk dat je richting €200 ex BTW moet rekenen, dus die moet er nog bij en dan arbeid om het te monteren (en de nodige mallen en apparatuur moet ook afgeschreven), stukje marge erop.. Die €300 is dan echt aan de lage kant :)

Bericht hierboven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Floor-is
mitsumark schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 23:07:
[...]

Ietwat onbesproken hier, maar je kunt een eiland ook enkelzijdig maken. En dan is het in theorie mogelijk om een eiland van ±65cm neer te zetten. Een stukje ruimte afsnoepen van het eiland ter faveure van het zitgedeelte kan de oplossing zijn.

Ik zie dit wel eens als een keuken in een smallere ruimte wordt geplaatst, bijvoorbeeld de doorgang van voor naar achteren in een huis, zo langs de ruimte waarin de gang/trap/toilet zit. :)

Bericht hierboven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marvel27
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20:34
Ik lees in dit topic meerdere mensen aanraden om ook bij Veldkamp keukens een offerte aan te vragen, omdat die vaak goedkoper zijn dan de andere online jongens. Ik heb dat ook gedaan, en ze zijn inderdaad 500-1000€ goedkoper dan KL, B&K, etc. Maar wat een slechte reviews online. Zijn er mensen hier die er recent wel goede ervaringen mee hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-07 16:50

dawuss

gadgeteer

supersnathan94 schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 11:02:
[...]

Zwart is ruk als het een coating is, na installatie zitten er al krassen op en na twee weken is het eigenlijk al lelijk. 1x een pan erin en het is gedaan. Als je zwart wil, maak je er dan 100% van verzekerd dat het een bak is die door en door zwart is (dus geen coating maar gekleurd materiaal). Dan zijn krassen niet RVS kleur, maar ook gewoon zwart en dan is het allemaal wel te overzien. Krassen krijg je toch.

En met betrekking tot kalk, gewoon ff schoonmaken iedere week.
Hier ben ik ook erg benieuwd naar. Volgens onze keukenadviseur zijn zwarte spoelbakken het minst krasgevoelig als ze van composiet gemaakt zijn (bijvoorbeeld de Franke Maris serie met wat zij "Fragranite" noemen). Hij waarschuwde er wel voor dat het minder goed tegen stoten kan dan RVS.

Wat zijn jullie ervaringen met de kras- en stootgevoeligheid van verschillende soorten zwarte spoelbakken (RVS of composiet)?

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shwan
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13-09 23:04

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mooie keuken zeg! Wat voor blad is dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cocytus
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Wellicht dat jullie me hier kunnen helpen. Voor een nog te bouwen pantry heb ik alvast apparatuur gekocht, maar voor de koelkast die ik wil onderbouwen niet goed opgelet en eentje gekocht die een minimale nismaat van 874mm nodig heeft... Wat natuurlijk niet zomaar overal past, want de meeste merken hebben een korpushoogte van max 80cm |:( Hij kan ook niet meer terug.

Ik kom zelf niet verder dan Next 125 waar dit eventueel zou kunnen. Iemand anders andere suggesties? Ik wilde het zelf gaan bouwen, maar Next 125 kan ik volgens mij niet zomaar zelf ergens bestellen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19:43

orf

Cocytus schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 22:22:
Wellicht dat jullie me hier kunnen helpen. Voor een nog te bouwen pantry heb ik alvast apparatuur gekocht, maar voor de koelkast die ik wil onderbouwen niet goed opgelet en eentje gekocht die een minimale nismaat van 874mm nodig heeft... Wat natuurlijk niet zomaar overal past, want de meeste merken hebben een korpushoogte van max 80cm |:( Hij kan ook niet meer terug.

Ik kom zelf niet verder dan Next 125 waar dit eventueel zou kunnen. Iemand anders andere suggesties? Ik wilde het zelf gaan bouwen, maar Next 125 kan ik volgens mij niet zomaar zelf ergens bestellen.
Is het niet korpushoogte + plint? In een detailtekening kun je zien hoeveel plinthoogte je kwijt kunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Nu online
Cocytus schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 22:22:

Tristar, Rotpunkt, Ballerina.

https://docs.google.com/s...VmRAdmBQm2bZWA/edit#gid=0

Mocht je in je zoektocht nog extra info tegenkomen mag je het aanvullen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:36
mitsumark schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 22:49:
[...]

Kost alleen het probleem niet echt op. Allemaal niet makkelijk (online) te verkrijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Nu online
SquareOne schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 23:01:
[...]

Kost alleen het probleem niet echt op. Allemaal niet makkelijk (online) te verkrijgen.
True, maar als je een mailtje stuurt naar de gelinkte winkels met wat je nodig hebt, kun je toch gewoon bestellen zonder montage? Worst case scenario moet je er een half uurtje naartoe?

Als de 87,5 inderdaad incl plint is kun je nog kijken naar Systemat, gemakkelijk online te bestellen.
https://www.thuiskeukens.nl/
Of natuurlijk Ikea met eventueel andere fronten.

[ Voor 4% gewijzigd door mitsumark op 12-08-2022 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 10:51
@Cocytus KVIK is makkelijk zelf te bestellen (ook soort IKEA) en hebben XL en XXL.
Wij hebben Pronorm en die hebben ook hogere korpus beschikbaar sinds 2 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0ren
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08-09 11:40
Onze nieuwe keuken. Gekocht bij Keukenboerderij Roswinkel. Leuke man op leeftijd die voor zijn plezier nog (ruim) de tijd neemt om voor klanten een keuken samen te stellen!
In dit geval een combi tussen Nobilia (eiland) en Rotpunkt (kastenwand) ivm de kleurencombinatie die we zochten.
Eiland is 280x120cm graniet, 8cm dik.
Verder alle apparatuur van Inventum. Oven, combi oven, grote koelkast, grote vrieskast, vaatwasser. Slede voor het koffiezetapparaat voor het bijvullen.
Kookplaat van Bouwknecht (=AEG) met downdraft afzuiging direct naar buiten.

Wij zijn mega tevreden. Dus voor mensen omgeving Groningen/Drenthe: zeker de moeite waard om bij Chris van keukenboerderij langs te gaan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1YF0mq1G9d95g8D5Gk4nB9LiaMQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fAdDeqDCLWnUhQ9LrzFX9Cre.jpg?f=fotoalbum_large
P.s. het geheel is nog niet compleet afgewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19:41
Misschien een rare vraag, maar zouden jullie een "kookeiland" nemen als het eigenlijk gewoon een werkbank + zithoek is?

Ik heb een bestaande huis gekocht met vloerverwarming ook in de keuken. Boren voor elektra of waterleiding + afvoer is altijd een risico.

Daarnaast zijn alle voorzieningen al in de L keuken en is de keuken uit 2016 nog niet "op". Met een wrap gaat de keuken naar mijn mening al heel goed eruit zien.
Toch ga ik waarschijnlijk ruimte tekort hebben, want doordat alles in de L zit, heb ik weinig ruimte om te snijden of borden neer te zetten (ongeveer maar 1,5m over).

Maar het ziet er zo raar uit als je een kookeiland hebt, wat alleen uit kastjes bestaat (denk ik dan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColeJ
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 13:31
Floor-is schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 11:26:
[...]

Ietwat onbesproken hier, maar je kunt een eiland ook enkelzijdig maken. En dan is het in theorie mogelijk om een eiland van ±65cm neer te zetten. Een stukje ruimte afsnoepen van het eiland ter faveure van het zitgedeelte kan de oplossing zijn.

Ik zie dit wel eens als een keuken in een smallere ruimte wordt geplaatst, bijvoorbeeld de doorgang van voor naar achteren in een huis, zo langs de ruimte waarin de gang/trap/toilet zit. :)
Heb je daar een voorbeeld van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21:17
ColeJ schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 07:25:
[...]

Afbeeldingslocatie: https://www.noremax.com/nl/wp-content/uploads/3-Kitchen-islands-with-seating-How-big-is-your-kitchen-space2.jpg

Afbeeldingslocatie: https://cdn.sanity.io/images/3mivngsc/production/a857d34fc1de312963e10f0959e37c1820df2f82-4500x3000.jpg

Twee voorbeelden van een eiland zonder apparaten/kraan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 20:29
kx22 schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 06:46:.
Toch ga ik waarschijnlijk ruimte tekort hebben, want doordat alles in de L zit, heb ik weinig ruimte om te snijden of borden neer te zetten (ongeveer maar 1,5m over).

Maar het ziet er zo raar uit als je een kookeiland hebt, wat alleen uit kastjes bestaat (denk ik dan)
Ik denk dat het voor het oog juist prettig is, een lekker groot en ononderbroken eiland. En het werkt ook fijn, een groot werkblad, zeker als je complexe werkzaamheden verricht, of samen met kinderen kookt bijv.
Wij komen net uit een Amerikaans vakantiehuis met dito keuken 😍😍, maar er was nergens een werkblad groter dan 80 cm. Alles was opgeknipt, links/rechts van kookplaat, spoelbak, tussen kasten. Ik vond het zonde van de ruimte die er opgeteld wel was. Je staat toch steeds op een net iets te kleine ruimte te werken, terwijl het natuurlijk een feestje was, zo’n enorme keuken.
Dus met die ervaring kan ik je alleen maar aanmoedigen met een L met voorzieningen en een werkblad met bar. Kun je ook makkelijker ‘leeg’ houden dan met spoelbak of kookplaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan
  • Nu online

Rzaan

Altijd zoekende

Ik zit ook nog steeds een beetje te worstelen met mijn plan voor een kookeiland.
Het is een luxe-probleem, dus ik moet me niet aanstellen natuurlijk.

In onze nog te creëren keuken zou ik een kookeiland van 380 lengte kwijtkunnen.
Maar, en dat is een redelijk harde eis, ik wil geen naad in mijn keukenblad (in hetzelfde materiaal that is).
Nu gaan Dekton platen maar tot 320.

Nu zijn er 2 opties:
Ik maar een kookeiland van 320. Klaar.
Of ik maak een kookeiland van 380 en dan het laatste deel in hout als een soort zithoekje.
Wel een heel kleintje dan natuurlijk (60 x 120 breedte van het kookeiland)
Of 300 Dekton en dan 80 houten blad.

Een beetje zoals op onderstaande foto.
Maar dan maar met 2 krukken.

Ik kom er nog niet uit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OvdthK5CThxac5uwWAyHlHn5ju4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/6kSwvk7vnsrZv2mWCThR9fvs.jpg?f=user_large

[ Voor 3% gewijzigd door Rzaan op 13-08-2022 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synorluna
Shwan schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 22:04:
[...]

Mooie keuken zeg! Wat voor blad is dit?
Dank je! Dit is Breccia Imperiale, een kwartsiet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron321
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 19:02
@Rzaan Als je 2 verschillende materialen neemt krijg je toch ook een naad?

WPB Ariston Nuos Plus200, SE 4000H+8x Trina Solar 320Wp AB 185°/32°+6x Trina Solar 320Wp AB 185°/10°,APS EZM1+2x Trina Solar 325Wp AB 185°/32° ,2x APS QT2+8x Jinko 435Wp AB 5°/32°,ME MXZ-2F42VF+MSZ-EF35VGK-S+MLZ-KP25VF,WP Atag Energion M Light50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan
  • Nu online

Rzaan

Altijd zoekende

ron321 schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 10:55:
@Rzaan Als je 2 verschillende materialen neemt krijg je toch ook een naad?
Correct en juist bovendien.

Maar die naad vind ik niet lelijk.
Een naad in 2 dezelfde materialen wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarcoZoetermeer
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 19:48
Rzaan schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 10:57:
[...]

Correct en juist bovendien.

Maar die naad vind ik niet lelijk.
Een naad in 2 dezelfde materialen wel.
@Rzaan Bij dekton is het ook mogelijk om het werkblad in bookmatch uit te werken. (zie foto)
Persoonlijk vind ik dit de mooiste manier om het werkblad te maken als er een naad in zit.
Bij twee verschillende materialen zou ik ook kijken om twee verschillende diktes te nemen.
Blijft natuurlijk een smaak dingentje, maar ik vind dat wel netjes.

* is trouwens ook mogelijk om bij meerdere materialen een bookmatch effect te maken, niet alleen bij dekton.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KZ5nZ3bQCHAqWa2q-CywrrxY1Aw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0OR2NUT8QrnR6Nn19F9ydlrx.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door MarcoZoetermeer op 13-08-2022 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan
  • Nu online

Rzaan

Altijd zoekende

MarcoZoetermeer schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 12:10:
[...]

@Rzaan Bij dekton is het ook mogelijk om het werkblad in bookmatch uit te werken. (zie foto)
Persoonlijk vind ik dit de mooiste manier om het werkblad te maken als er een naad in zit.
Bij twee verschillende materialen zou ik ook kijken om twee verschillende diktes te nemen.
Blijft natuurlijk een smaak dingentje, maar ik vind dat wel netjes.
Ik heb zo'n bookmatch gezien, maar ik blijf de naad lelijk vinden.
Misschien ben ik een beetje een zeikerd :)

En wat vind je netjes?
De bookmatch of de verschillende diktes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoZoetermeer
Rzaan schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 12:34:
[...]

En wat vind je netjes?
Als je twee verschillende werkbladen neemt, vind ik het netjes om ook twee verschillende diktes te nemen.
Misschien een kronkel in mijn hoofd maar dan heeft het voor mij meer een reden waarom het in twee delen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoZoetermeer
Rzaan schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 12:34:
[...]

En wat vind je netjes?
Momenteel doe ik ook veel met TopCore werkbladen, die kunnen wel uit een stuk.
Blijft verder wel een kunststof werkblad, maar heeft betere eigenschappen dan 'normaal' laminaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan
  • Nu online

Rzaan

Altijd zoekende

@MarcoZoetermeer Die verschillende diktes is waarschijnlijk wel mooi, om nog meer het contrast te benadrukken.
Het keukenblad wordt dekton van waarschijnlijk 2 cm.

Dekton is voor ons het ideale materiaal.
Dus daar houden we het bij.
Gelijkwaardige materialen kennen ook die beperking van 320 en soms zelfs maar 300.

[ Voor 3% gewijzigd door Rzaan op 13-08-2022 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aomi
Wij zijn ook weer bezig met een nieuwe keuken, ivm de aankoop van een nieuwe woning. De keuken die er nu nog in zit is niet slecht, maar voldoet niet echt aan onze wensen dus vandaar dat we de wens hebben de boel te vernieuwen.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fedde
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online
Members only:

[ Voor 8% gewijzigd door Fedde op 13-08-2022 19:46 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12:03
Wij hebben een AEG vaatwasser en die bevalt best goed. Nu 5 jaar oud. Geen idee welk model, wel één die automatisch open gaat iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rostares
  • Registratie: December 2013
  • Nu online
Rzaan schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 10:02:
Ik zit ook nog steeds een beetje te worstelen met mijn plan voor een kookeiland.
Het is een luxe-probleem, dus ik moet me niet aanstellen natuurlijk.

In onze nog te creëren keuken zou ik een kookeiland van 380 lengte kwijtkunnen.
Maar, en dat is een redelijk harde eis, ik wil geen naad in mijn keukenblad (in hetzelfde materiaal that is).
Nu gaan Dekton platen maar tot 320.

Nu zijn er 2 opties:
Ik maar een kookeiland van 320. Klaar.
Of ik maak een kookeiland van 380 en dan het laatste deel in hout als een soort zithoekje.
Wel een heel kleintje dan natuurlijk (60 x 120 breedte van het kookeiland)
Of 300 Dekton en dan 80 houten blad.

Een beetje zoals op onderstaande foto.
Maar dan maar met 2 krukken.

Ik kom er nog niet uit.

[Afbeelding]
Misschien is een Corian of een vergelijkbaar alternatief (heb hem zelf ook) van Hi-Macs https://www.himacs-aanrec...4990-276425913.1660414990 Is volgens mij in elke lengte en naadloos te krijgen. Is wel redelijk aan de prijs en kan niet tegen hitte. Voor de rest wel ontzettend hufterproof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan
  • Nu online

Rzaan

Altijd zoekende

Rostares schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 20:24:
[...]

Misschien is een Corian of een vergelijkbaar alternatief (heb hem zelf ook) van Hi-Macs https://www.himacs-aanrec...4990-276425913.1660414990 Is volgens mij in elke lengte en naadloos te krijgen. Is wel redelijk aan de prijs en kan niet tegen hitte. Voor de rest wel ontzettend hufterproof.
Corian is ook niet zo vlekbestendig als Dekton.
Wel redelijk goed overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
kx22 schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 06:46:
Misschien een rare vraag, maar zouden jullie een "kookeiland" nemen als het eigenlijk gewoon een werkbank + zithoek is?

Ik heb een bestaande huis gekocht met vloerverwarming ook in de keuken. Boren voor elektra of waterleiding + afvoer is altijd een risico.

Daarnaast zijn alle voorzieningen al in de L keuken en is de keuken uit 2016 nog niet "op". Met een wrap gaat de keuken naar mijn mening al heel goed eruit zien.

Je ziet het niet zo vaak, maar als jij denkt dat het voor jou de uitkomst is: lekker doen!

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
ColeJ schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 07:25:
[...]

Nee, sorry. Heb geen afbeeldingen die ik kan delen :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S3BASTI3N
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13-09 11:45
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt_ZakLamP
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14:15
Cpt_ZakLamP schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 11:39:
Voor onze nieuwbouw woning op zoek naar een keuken, plattegrond als volgt:

[Afbeelding]
Inmiddels nog wat rond gekeken en eigenlijk toch wel besloten om de indeling om te draaien, waarbij we tot onderstaande zijn uitgekomen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RzAeYIBW4M-OI2wfeiZIVvnA-To=/800x/filters:strip_exif()/f/image/hPySDdN83KqWxeQykivWjHjJ.png?f=fotoalbum_large

Hiermee kom ik uit op een keuken van 3982mm op een wand van ~4000, twijfel is nu nog een beetje of we dit verder willen terug laten vallen, zo hadden we bij een andere keukenzaak 3682, die zijn alleen vergeten de renders mee te sturen :+ 210cm voor een "koffie corner" is misschien ook wat overdreven 8)7

Dan nog het discussiepunt over de bora op het werkblad of verzonken, bij Superkeukens raden men aan voor opbouw te gaan terwijl ze bij Marquardt lyrisch zijn over verzonken.. :+

Voor nu lijken we in ieder geval op een nobilia keuken uit te komen, fun fact: bij Marquardt kwam ik c.a. 5K duurder uit dan Superkeukens, terwijl de keuken daar dus op 3682mm uit kwam ipv 3982mm. prijs verschil zat 'm voornamelijk is ~3.5K prijs verschil in meubels en ~1.25K in montage..

Daarnaast wilde Marquardt ook geen offerte meegeven en hebben ze ook de renders niet op de mail gezet zoals belooft...

Voor de liefhebbers een 360 view, zoals getekend bij Superkeukens:

https://panorama.2020.net/view/nouzw4x6wkkna9bwoe8r7w/
Overigens zouden we de ladekasten graag met 2 zichtbare lades uitvoeren (ook bij kookplaat), volgens Marquardt was dit wel mogelijk, maar dit staat niet standaard 'in het boekje' van nobilia, Superkeukens was hier niet bekend mee maar zou dit nog navragen. Iemand hier toevallig ervaring mee?

Kom bij superkeukens uit op ~20.4K incl. montage, zou hier nog onderhandelings ruimte in zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Cpt_ZakLamP schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 12:52:
[...]

Inmiddels nog wat rond gekeken en eigenlijk toch wel besloten om de indeling om te draaien, waarbij we tot onderstaande zijn uitgekomen:
[Afbeelding]

Hiermee kom ik uit op een keuken van 3982mm op een wand van ~4000, twijfel is nu nog een beetje of we dit verder willen terug laten vallen, zo hadden we bij een andere keukenzaak 3682, die zijn alleen vergeten de renders mee te sturen :+ 210cm voor een "koffie corner" is misschien ook wat overdreven 8)7

Dan nog het discussiepunt over de bora op het werkblad of verzonken, bij Superkeukens raden men aan voor opbouw te gaan terwijl ze bij Marquardt lyrisch zijn over verzonken.. :+

Voor nu lijken we in ieder geval op een nobilia keuken uit te komen, fun fact: bij Marquardt kwam ik c.a. 5K duurder uit dan Superkeukens, terwijl de keuken daar dus op 3682mm uit kwam ipv 3982mm. prijs verschil zat 'm voornamelijk is ~3.5K prijs verschil in meubels en ~1.25K in montage..

Daarnaast wilde Marquardt ook geen offerte meegeven en hebben ze ook de renders niet op de mail gezet zoals belooft...

Voor de liefhebbers een 360 view, zoals getekend bij Superkeukens:

https://panorama.2020.net/view/nouzw4x6wkkna9bwoe8r7w/
Overigens zouden we de ladekasten graag met 2 zichtbare lades uitvoeren (ook bij kookplaat), volgens Marquardt was dit wel mogelijk, maar dit staat niet standaard 'in het boekje' van nobilia, Superkeukens was hier niet bekend mee maar zou dit nog navragen. Iemand hier toevallig ervaring mee?

Kom bij superkeukens uit op ~20.4K incl. montage, zou hier nog onderhandelings ruimte in zitten?
Hier kun je de mogelijkheden bekijken.
https://www.nobilia.de/fi...cht_kurztypenliste_NL.pdf

Bij 72cm korpus lijkt het wel te kunnen. Bij 79cm korpus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt_ZakLamP
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14:15
SquareOne schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 13:10:
[...]

Hier kun je de mogelijkheden bekijken.
https://www.nobilia.de/fi...cht_kurztypenliste_NL.pdf

Bij 72cm korpus lijkt het wel te kunnen. Bij 79cm korpus niet.
Bij beide zaken 79cm korpus gebruikt, dus zoals gezegd, 'volgens het boekje' kan het niet :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MarcoZoetermeer
Cpt_ZakLamP schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 13:31:
[...]

Bij beide zaken 79cm korpus gebruikt, dus zoals gezegd, 'volgens het boekje' kan het niet :+
Het is mogelijk om een 79cm kast met twee fronten te bestellen. Staat niet in het verkoopboek, maar is wel zo te bestellen. Kan alleen niet bij alle fronten, dat is wel iets om rekening mee te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cocytus
  • Niet online
mitsumark schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 22:49:
[...]

mitsumark schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 23:12:
[...]

True, maar als je een mailtje stuurt naar de gelinkte winkels met wat je nodig hebt, kun je toch gewoon bestellen zonder montage? Worst case scenario moet je er een half uurtje naartoe?

Als de 87,5 inderdaad incl plint is kun je nog kijken naar Systemat, gemakkelijk online te bestellen.
https://www.thuiskeukens.nl/
Of natuurlijk Ikea met eventueel andere fronten.
remzor schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 23:27:
@Cocytus KVIK is makkelijk zelf te bestellen (ook soort IKEA) en hebben XL en XXL.
Wij hebben Pronorm en die hebben ook hogere korpus beschikbaar sinds 2 jaar.
Veel dank allemaal. Het is echt nismaat 874mm, dus dat moet er aan ruimte zijn boven de plint. Ik denk dat je dan (door onder- en bovenplank) zelfs een korpushoogte van 91cm nodig ga hebben, dat bieden Tristar en Rotpunkt dus. Dat, of koelkast op marktplaats en een andere nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre_Code
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13:23
Wij hebben voor vrijwel dezelfde opstelling pronorm y-line en hetzelfde dure geribde notenfront een offerte laten maken bij Bemmel Kroon. In opstelling zijn de verschillen:
- Kookeiland kleiner: 2m10.
- Spoelbak op eiland. Koken app. wand. Naar onze mening is de meeste interactie niet vanaf de kookplaat + afzuiging plafond betekend minder onderhoud en is goedkoper.
- Lage kasten app. wand 50/90/50 (ivm kookplaat). En dan 2 x hoog ook 60 beide kanten.
- Eiland 45/60/60/45.
- App. wand met bovenkasten 40 diep (geeft meer ruimte en is nodig voor afzuigkap)
- de gehele app wand incl bovenkasten in notenhout. Is wel enorm veel duurder want er is dan ruim 2x zoveel notenhout wat de prijs opdrijft.
- calcatta gold gepolijst blad (hoogste prijsgroep) .onderbouw spoelbak (1500€).

Apparatuur:
-Losse vriezer en koelkast beide siemens IQ500. Is ook duurder maar dan heb je meer koel/vriesruimte.
-Inductiekookplaat IQ700 met AEG dpe4941m vlakscherm afzuigkap (de enige die uittrekbaar is vandaar een AEG).
-IQ700 hs836gtb6 grote stoomcombi en IQ700 cm836gnb6.
- vaatwasser/quooker is gelijk aan die van jou.

Offerte 32k (met zogenaamd 21% korting). Ook wij vonden het een enorme pak geld. Met prijsgroep 1/2 fronten (ipv 10!)zou dit op 24/25k komen. Maar wij vonden ook juist dat notenhout de keuken maken. Nadelen is wel echt hout hoe verkleurd dit en is het goed te onderhouden.. Er is wel iets van ruimte in de offerte, ik vraag me dan wel af hoeveel realistisch is?

Mijn gevoel zegt dat ik voor 28-30k met onze wensen qua bovenstaande apparatuur en composiet blad (wand 3m met bovenkastjes en eiland van 210x95) hiervoor ook een hoger segment next25 kunnen kopen, althans dat lees ik hier op het forum. Is dat realistisch?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kchVH5WmtmNDhK8vUswX1DB6ruk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/O5IzK0H5b2D1c69k3ytcpOXC.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 14% gewijzigd door Barre_Code op 14-08-2022 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iasix
Barre_Code schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 14:37:
[...]

Wij hebben voor vrijwel dezelfde opstelling pronorm y-line en hetzelfde dure geribde notenfront een offerte laten maken bij Bemmel Kroon. In opstelling zijn de verschillen:
- Kookeiland kleiner: 2m10.
- Spoelbak op eiland. Koken app. wand. Naar onze mening is de meeste interactie niet vanaf de kookplaat + afzuiging plafond betekend minder onderhoud en is goedkoper.
- Lage kasten app. wand 50/90/50 (ivm kookplaat). En dan 2 x hoog ook 60 beide kanten.
- Eiland 45/60/60/45.
- App. wand met bovenkasten 40 diep (geeft meer ruimte en is nodig voor afzuigkap)
- de gehele app wand incl bovenkasten in notenhout. Is wel enorm veel duurder want er is dan ruim 2x zoveel notenhout wat de prijs opdrijft.
- calcatta gold gepolijst blad (hoogste prijsgroep) .onderbouw spoelbak (1500€).

Apparatuur:
-Losse vriezer en koelkast beide siemens IQ500. Is ook duurder maar dan heb je meer koel/vriesruimte.
-Inductiekookplaat IQ700 met AEG dpe4941m vlakscherm afzuigkap (de enige die uittrekbaar is vandaar een AEG).
-IQ700 hs836gtb6 grote stoomcombi en IQ700 cm836gnb6.
- vaatwasser/quooker is gelijk aan die van jou.

Offerte 32k (met zogenaamd 21% korting). Ook wij vonden het een enorme pak geld. Met prijsgroep 1/2 fronten (ipv 10!)zou dit op 24/25k komen. Maar wij vonden ook juist dat notenhout de keuken maken. Nadelen is wel echt hout hoe verkleurd dit en is het goed te onderhouden.. Er is wel iets van ruimte in de offerte, ik vraag me dan wel af hoeveel realistisch is?

Mijn gevoel zegt dat ik voor 28-30k met onze wensen qua bovenstaande apparatuur en composiet blad (wand 3m met bovenkastjes en eiland van 210x95) hiervoor ook een hoger segment next25 kunnen kopen, althans dat lees ik hier op het forum. Is dat realistisch?[Afbeelding]
Kan zeker weten goedkoper. Als je echt goedkoop wilt ga je naar Uwe Faber in Nordhorn (wel slechte service maar m.i. nog steeds prima), je hebt in Nordhorn ook Ekelhoff maar heb daar hele slechte ervaringen mee (ook genoeg mensen met positieve ervaringen), en zelf ben ik geslaagd bij Ihre Kueche. Zou over de grens gaan kijken want kan echt duidelijk wat van af!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre_Code
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13:23
iasix schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 15:08:
[...]

Kan zeker weten goedkoper. Als je echt goedkoop wilt ga je naar Uwe Faber in Nordhorn (wel slechte service maar m.i. nog steeds prima), je hebt in Nordhorn ook Ekelhoff maar heb daar hele slechte ervaringen mee (ook genoeg mensen met positieve ervaringen), en zelf ben ik geslaagd bij Ihre Kueche. Zou over de grens gaan kijken want kan echt duidelijk wat van af!
Ik had al gelezen over Ihre Kuche. Goede tip. De website ligt er al een tijdje uit: kan je het best altijd even langsgaan (op afspraak?) of is mailen ook een optie? Op zich kan beide voor mij alleen als ik bijna exact weet wat ik wil (in next of schuller) is misschien een offerte via mail ook een optie.

Plaatsen ze eigenlijk ook de keuken in NL?

Ons duits is matig (het zou net kunnen..) wordt er ook Engels gepraat?

[ Voor 6% gewijzigd door Barre_Code op 14-08-2022 15:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 10:51
Cocytus schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 14:19:
[...]

[...]

[...]

Veel dank allemaal. Het is echt nismaat 874mm, dus dat moet er aan ruimte zijn boven de plint. Ik denk dat je dan (door onder- en bovenplank) zelfs een korpushoogte van 91cm nodig ga hebben, dat bieden Tristar en Rotpunkt dus. Dat, of koelkast op marktplaats en een andere nemen.
Maar bij onderbouw staat de koelkast toch gewoon op de grond? Dus die nismaat is dan toch plint + front tot het blad? Dat is bij onze onderbouw vriezer ook zo. Lijkt me dan een prima formaat. Hij komt toch niet in een kastje? Want dat is zo als je hem op hoogte wilt of bij een eiland bijvoorbeeld. Dat kan ie de warmte ook kwijt, onder een blad (en tegen een muur, dus geen eiland) ventileert ie onder de plint en staat ie dus op de grond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cocytus
  • Niet online
remzor schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 16:09:
[...]

Maar bij onderbouw staat de koelkast toch gewoon op de grond? Dus die nismaat is dan toch plint + front tot het blad? Dat is bij onze onderbouw vriezer ook zo. Lijkt me dan een prima formaat. Hij komt toch niet in een kastje? Want dat is zo als je hem op hoogte wilt of bij een eiland bijvoorbeeld. Dat kan ie de warmte ook kwijt, onder een blad (en tegen een muur, dus geen eiland) ventileert ie onder de plint en staat ie dus op de grond.
Ik had idd een onderbouw moeten kopen, maar het is een inbouw. Dat is waar ik heb zitten slapen bij het bestellen. Ik had alleen op de hoogte gelet. Echter bij een inbouw gaat de deur helemaal tot de onderkant van het apparaat, en moet hij wel in een kastje.

Hoe langer ik erover nadenk, hoe meer ik denk dat ik beter m'n verlies kan nemen en deze op marktplaats zetten, en dan een onderbouw kopen. Maar als iemand betere suggesties heeft hoor ik het dus graag.

[ Voor 9% gewijzigd door Cocytus op 14-08-2022 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iasix
Barre_Code schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 15:28:
[...]

Ik had al gelezen over Ihre Kuche. Goede tip. De website ligt er al een tijdje uit: kan je het best altijd even langsgaan (op afspraak?) of is mailen ook een optie? Op zich kan beide voor mij alleen als ik bijna exact weet wat ik wil (in next of schuller) is misschien een offerte via mail ook een optie.

Plaatsen ze eigenlijk ook de keuken in NL?

Ons duits is matig (het zou net kunnen..) wordt er ook Engels gepraat?
Spreken gewoon Nederlands :) Mailen kan nooit kwaad, stel daar je vragen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rostares
  • Nu online
Rzaan schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 21:51:
[...]

Corian is ook niet zo vlekbestendig als Dekton.
Wel redelijk goed overigens.
Heb het blad (RAL 9016 verkeerswit) nu een klein jaar en krijg het niet voor elkaar om vlekken erin te krijgen die er niet uit te halen zijn. Dus ben er wel tevreden over moet ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
Cocytus schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 14:19:
[...]

[...]

[...]

Nismaat is normaliter zonder plint. Anders heb je nu een apparaat dat maar in één merk keuken zal passen, althans.. Ik ken er maar één waar je 87,5cm korpus hebt :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-09 20:20

Sen

<-->

Ik ben ook weer bezig met een keuken kopen de 5de in 11 jaar tijd.

Probleem is dat ik heel erg van de lijnen en symatrie houd en ik daardoor wat maatwerk deuren nodig heb voor de deurtjes.

Mijn budget is helaas wat beperkt op +- 30k dus ik dacht ik doe een ikea keuken zonder fronten en laat die door een bedrijf maken.

Maar ikea heeft geen 100cm lades die ik voor een eiland van 3 meter wel nodig heb eigenlijk kan ook 3x 80 en 2x 30 maar toch.

Maar de vraag is zijn er meer bedrijven waar je keukenkasten zonder fronten voor redelijke prijzen kunt kopen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MartijnA3
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-08 09:51
Mijn Beckermann keuken is vorige week voor een groot gedeelte geplaatst. Ik had eerst gekozen voor een RVS blad maar nadat de stukadoors waren geweest werd de boel ingemeten en toen bleken de muren niet haaks op elkaar te staan en dat zou met RVS moeilijk netjes te krijgen zijn. Dus toen nog gekozen voor een lichtgrijs composiet blad maar die wordt pas begin september geleverd. Nu even een tijdelijk blad erin gelegd zodat ik in ieder geval water heb.

In het "eiland" komt een Bora (staat klaar in de doos), de combi magnetron is een 60cm hoge Siemens IQ700, de koel/vries combinatie heb ik gehouden uit de oude keuken, deze was net een jaar oud. Vaatwasser zelf aangeschaft via Coolblue. De 80cm kast naast de spoelbak heeft een binnenlade, de kast onder de over heeft een binnenlade en doordat het blad van het 120cm "eiland" 65cm diep wordt heb ik daar ook mooie diepe lades in. Hoekkast heeft volledig uitdraaiende plateaus.

Ben er wel echt blij mee. Echter, de plinten zijn met de gezaagde kant op de grond geplaatst, dus als je op je knieën zit zie je de zaagrand. Iemand een idee of dat altijd zo wordt gedaan? Ze komen nog terug voor het blad, dus als dat niet logisch is mogen ze even een nieuwe plint plaatsen.

Niet zo'n hele bijzondere keuken als ik zie wat hier voorbij komt maar meer dan prima voor mij. Uiteindelijk iets meer dan 14k incl montage.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/7MFQT7E.jpg?1

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rostares
  • Nu online
MartijnA3 schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 10:21:

Ben er wel echt blij mee. Echter, de plinten zijn met de gezaagde kant op de grond geplaatst, dus als je op je knieën zit zie je de zaagrand. Iemand een idee of dat altijd zo wordt gedaan? Ze komen nog terug voor het blad, dus als dat niet logisch is mogen ze even een nieuwe plint plaatsen.

[Afbeelding]
Je bedoeld dat der geen afgewerkte zijde zit op de vloer waar de plint op staat? Dat lijkt mij niet juist, als er dan vocht bij kan komen dan heb je binnen de kortste keren de plint 2x zo dik.

Bij mijn keuken was de plint aan de onderzijde en bovenzijde afgewerkt (van tevoren op maat gemaakt) met een rubberen randje voor de onderzijde.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MartijnA3
Rostares schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 10:42:
[...]

Je bedoeld dat der geen afgewerkte zijde zit op de vloer waar de plint op staat? Dat lijkt mij niet juist, als er dan vocht bij kan komen dan heb je binnen de kortste keren de plint 2x zo dik.

Bij mijn keuken was de plint aan de onderzijde en bovenzijde afgewerkt (van tevoren op maat gemaakt) met een rubberen randje voor de onderzijde.
Precies dat, er zit geen rubber randje op. En had niet aan vocht gedacht, maar dat klinkt heel logisch. Ga ik daar even achteraan, thanks.

iRacing Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Aomi
MartijnA3 schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 10:21:

Bij mijn oude keuken zat de gezaagde kant aan de bovenzijde en mijn huidige keuken had op maat gemaakte plinten en die zijn aan beide zijdes afgewerkt. De gezaagde kant aan de onderkant is de meest verkeerde optie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LightningSky
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 28-11-2024
LightningSky schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 20:43:
Dag allen,

Wij hebben een eerste ontwerp laten maken bij Superkeukens Utrecht. Fijne zaak en prima begeleiding. Relaxed, niet opdringerig en transparant, houden we van!

Het gaat om een open keuken aan de voorzijde van ons (toekomstige) huis. We hebben nu eenzelfde opstelling laten ontwerpen als de bestaande keuken.

Kasten: UNIFM - UNIQUE Structuurlak op fineer
Werkblad: Dekker Evora Ceramics 6mm Calacatta Green
Fornuis inductie: Bertazzoni MAS95IMFEATNV 90cm
Afzuigkap: Samsung NK36M7070VB/UR
Magnetron: Samsung NQ50A6139BK/EF
Vaatwasser: Samsung DW60A6092IB/ET

Totaal (excl. montage): €12.193,-. Hiervan is €2.700 het werkblad en €2.800 het inductie fornuis. Kasten €4.500 uit mijn hoofd.

Apparaten nu dus vooral Samsung, geen idee hoe zij bekend staan. Alternatieven zijn AEG, Etna, Pelgrim, Siemens. Of zelf kopen. Fornuis gaf de verkoper al aan dat we deze beter ergens anders konden kopen. Te duur bij SK, omdat ze er zo weinig van verkopen (inductie).

Zoals je ziet/leest ontbreekt er een koel/vriescombinatie. We dachten deze los te plaatsen, omdat we anders niet uitkwamen met het fornuis en magnetron. Daar zijn we inmiddels van gedachte over veranderd. Toch inbouwen. Maar waar dan de magnetron? Of toch een combi-oven ipv fornuis (vinden we wel heel gaaf staan). Wat is jullie ervaring daarmee, heb je dan de volwaardige opties van zowel oven als magnetron?

Iemand nog ideeën voor de opstelling? Voor mijn gevoel hebben we zo weinig kastruimte. Ik heb een U-vorm geopperd, maar mijn vrouw vreest dat dat te krap wordt (allebei groot). Nu 2 meter tussen muur en keuken, dat zou dan 1.40m worden. Komen we ook wel flink boven ons initiële budget uit (€10K).

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
We hebben inmiddels de oorspronkelijke schets flink omgegooid. Hoge kasten naar rechterkant verplaatst, fornuis eruit, alle apparaten geüpgraded naar AEG. Tevreden met het hele proces bij Superkeukens Utrecht. Meedenkend en transparant. Dit gaat hem nu worden:

Kasten: N2LFM - NOLAND GROEF 20 Structuurlak op fineer - Jaguar Green NCS S8505-B80G
Werkblad: Dekker Evora Ceramics 6mm Calacatta Green
Spoelbak/kraan: Gun metal composiet vlakinbouwspoelbak + kraan Dekker Lanesto Forte gun metal
Kookplaat 80cm: AEG IKB8443SFB
Afzuigkap: AEG DVE5971HB
Oven 60cm: AEG BPK742380B
Combi 45cm: AEG KMK761080B
Vaatwasser: AEG FSK73737P
Koelvriescombinatie: AEG SCB618F3LS

De kleur Jaguar Green komt niet lekker tot z'n recht in de renders, maar wordt denk ik heel gaaf icm het werkblad Calacatta Green. De plinten tegen het werkblad staan nog niet in de tekeningen, die worden achteraf op maat gemaakt om precies aan te sluiten met het raam. Het enige wat niet ideaal is is de diepe hoekkast van 135cm breed, maar we willen beide geen draaiplateau. Wel mooi plekje voor keukenapparatuur die je 1x per jaar gebruikt :P

Kosten: €16.280 excl. montage à €1.167
Plaatsing: 3e week januari 2023

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lRtAYwowxfG3aCAIgm5pLGd6JWo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eeBHYKJal95NOjfuEkofM3dS.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nKWx2-_PLcCORxEbOCy0DJb_U9s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KN57wKg8Tfpk1ExMY0xShgnp.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tVhorVXaSfwo5rVj_YqIDoQ96c4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Hl5irOaE1z3YTQxIhhxJ7SdE.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goodfella
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-09 19:01
Wij gaan voor Siemens apparatuur in een Ikea keuken . Wij zijn aan het 'shoppen' bij 123apparatuur en Keukenloods.

Zit ik met deze bedragen aan de goede kant?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oCSXJV67l3TEKyrTM5xwryUCbcQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/hOz9kgvPlFJ0HFICNPI1CVst.png?f=fotoalbum_large

Hier zijn de 'kortingspercentages'
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WkfRV16Ykor1r1DLf2eAen3yQRk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/s6nZ4ut0KtPEo1JTwrvxcTqw.png?f=fotoalbum_large

Alvast bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SquareOne
goodfella schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 13:48:
Wij gaan voor Siemens apparatuur in een Ikea keuken . Wij zijn aan het 'shoppen' bij 123apparatuur en Keukenloods.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Alvast bedankt!
Dat lijken me erg scherpe prijzen (kortingspercentages), zeker gezien de leveringsproblematiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

goodfella schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 13:48:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Alvast bedankt!
Ik heb zelf erg goede ervaring met: https://www.me-electronics.nl/ ook voor Siemens apparatuur. Je zou ze kunnen mailen en vragen wat het bij hen kost en wat ze op hiervan op voorraad hebben. Zij waren bij mij vergelijkbaar qua totaal prijs (tientjes werk) én konden binnen twee dagen leveren :+ .

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan
  • Nu online

Rzaan

Altijd zoekende

Wij waren bij een Next125 keuken gaan kijken en die was uitgevoerd in de kleur Kristalwit.
Zag er wel mooi uit, maar we vonden niet alles aan die keuken mooi.
De kleur dus wel.
Nu neem ik aan dat Kristalwit gewoon een naam is die zij eraan gegeven hebben.
Dus niet dat er een Ral nummer aan vast zit.
toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -LA-
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-09 18:10
Wij zijn bezig om de keuken van ons "nieuwe" huis een beetje te renoveren, hierbij willen we een Novy afzuigkap gaan installeren die we gezien hebben bij Keukenloods.

Nu krijgen we alleen dit te horen:
Houd u er wel rekening mee dat dit model gemonteerd moet worden door een Novy gecertificeerde keukenmonteur ?

Dit heeft namelijk te maken met het behouden van uw garantie.
...en vervolgens een formulier in m'n mail:
Members only:

Zijn mensen hier bekend mee? Kan ik beter ergens anders gaan shoppen?

MTB Trail Traffic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Rzaan schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 14:15:
Wij waren bij een Next125 keuken gaan kijken en die was uitgevoerd in de kleur Kristalwit.
Zag er wel mooi uit, maar we vonden niet alles aan die keuken mooi.
De kleur dus wel.
Nu neem ik aan dat Kristalwit gewoon een naam is die zij eraan gegeven hebben.
Dus niet dat er een Ral nummer aan vast zit.
toch?
In dit topic:
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/66771074

Dus waarschijnlijk RAL9003 of 9016 wat er het dichts bij in de buurt komt.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan
  • Nu online

Rzaan

Altijd zoekende

-LA- schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 14:42:
Zijn mensen hier bekend mee? Kan ik beter ergens anders gaan shoppen?
Ik ben er niet bekend mee, maar de tekst klopt in ieder geval wettelijk niet.
Wie iets verkoopt, is verantwoordelijk voor de garantie.
Natuurlijk kan een bedrijf zich erop beroepen dat de een deel van de garantie vervalt bij onzorgvuldig gebruik of installatie, maar dat is niet ter beoordeling aan hen.
De bewijslast dat het wel zo zou kunnen zijn, ligt wel bij hen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan
  • Nu online

Rzaan

Altijd zoekende

MartijnA3 schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 14:46:
[...]

In dit topic:
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/66771074

Dus waarschijnlijk RAL9003 of 9016 wat er het dichts bij in de buurt komt.
Maar dat is van het merk Häcker Systemat.
Die zullen waarschijnlijk weer hun eigen invulling geven aan de term kristalwit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Rzaan schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 15:17:
[...]

Maar dat is van het merk Häcker Systemat.
Die zullen waarschijnlijk weer hun eigen invulling geven aan de term kristalwit.
Enige manier om het echt zeker te weten is contact zoeken met de fabrikant. Ik heb schakelmateriaal van Jung in de kleur "alpine wit" en de ene bron zegt dat het RAL 9010 is en de ander zegt RAL 9016.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan
  • Nu online

Rzaan

Altijd zoekende

MartijnA3 schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 15:30:
[...]

Enige manier om het echt zeker te weten is contact zoeken met de fabrikant. Ik heb schakelmateriaal van Jung in de kleur "alpine wit" en de ene bron zegt dat het RAL 9010 is en de ander zegt RAL 9016.
Denk niet dat Next125 het mij gaat vertellen :)
Als ze het al weten (tenminste, makkelijk opzoekbaar)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12-09 15:40
Rzaan schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 15:15:
[...]

Ik ben er niet bekend mee, maar de tekst klopt in ieder geval wettelijk niet.
Wie iets verkoopt, is verantwoordelijk voor de garantie.
Natuurlijk kan een bedrijf zich erop beroepen dat de een deel van de garantie vervalt bij onzorgvuldig gebruik of installatie, maar dat is niet ter beoordeling aan hen.
De bewijslast dat het wel zo zou kunnen zijn, ligt wel bij hen.
Ik zou wel voorzichtig zijn met zulke 'harde' uitspraken zonder hier met juridische onderbouwing inc. bronvermelding mee te komen.

Ja wat je zegt over garantie klopt in beginsel. Er is tussen jou, consument en de verkoper, Keukenloods in deze, een overeenkomst. Daar is de verkope verantwoordelijk voor de garantie.
Maar dat geeft enkel aan wie je aanspreekpunt is op gebied van garantie. Bij wie je dit zou kunnen verhalen.

Hier zitten, vanzelfsprekend, voorwaarden aan waar jij als klant aan moet voldoen.
In hoeverre zij deze voorwaarden kunnen stellen is dus de vraag.
Garantie is een bepaling dat indien normaal gebruik er een bepaald levensduur/prestatie verwacht mag worden. Echter wordt hier dus de gesteld dat het inbouwen door een gecertificeerde Novy monteur, onderdeel is van dat normaal gebruik.

PSN: Flix20-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Rzaan schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 15:38:
[...]

Denk niet dat Next125 het mij gaat vertellen :)
Als ze het al weten (tenminste, makkelijk opzoekbaar)
Kleurenwaaier meenemen naar de showroom?
Pagina: 1 ... 357 ... 525 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1