Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 23:34
SlayaStone schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 18:36:
Ik heb nog een beetje zitten knutselen in een keukentool naar aanleiding van de feedback. Vinden jullie dit een verbetering?
[
Ja, is echt meer een geheel geworden zo. En je houtkleur is nu een mooi accent geworden!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
DBreda schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 16:56:
[...]

Thanks! Ja het is wel verleidelijk want dan kun je voor op de lange wand kiezen voor 4 lades van 90cm, dat vind ik zelf de mooiste optie. Kan je in de wand er tegenover kiezen voor bijvoorbeeld links de combi en vaatwasser en rechts de koelkast? De badkamer is 147cm breed dus 2 kasten van 60cm moet lukken.
Dan wordt het zoiets, schat ik in? Beetje verbouwd in je render. Maten kloppen niet helemaal, maar voor het idee:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vvGAJpVPhm4_xcN4kyyDVJpNlsg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/BPFTHsb7Sfc6RQ8BN5tHZ9m8.jpg?f=user_large

Wel goed checken wat er met aansluitingen in badkamer gebeurt. Ik heb kasten nu ca 40 je badkamer in laten vallen. In keuken zie je ze dan 10 cm uitspringen in bijv een koof. Ik denk dat je dan met afvoer en aansluiting redelijk goed uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DBreda
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14-09 15:10
Toke_gt schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 18:54:
[...]

Dan wordt het zoiets, schat ik in? Beetje verbouwd in je render. Maten kloppen niet helemaal, maar voor het idee:
[Afbeelding]

Wel goed checken wat er met aansluitingen in badkamer gebeurt. Ik heb kasten nu ca 40 je badkamer in laten vallen. In keuken zie je ze dan 10 cm uitspringen in bijv een koof. Ik denk dat je dan met afvoer en aansluiting redelijk goed uitkomt.
Dit is het ideale scenario inderdaad, bedankt voor de tekening! Het is wel helaas wel een hoop extra werk en dus ook geld, alleen al in de badkamer. Maar dromen mag natuurlijk :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
DBreda schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 10:13:
[...]

Dit is het ideale scenario inderdaad, bedankt voor de tekening! Het is wel helaas wel een hoop extra werk en dus ook geld, alleen al in de badkamer. Maar dromen mag natuurlijk :9~
Nou en of. Eerst dromen, dan wegstrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Your Grandma
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15-09 13:51
Ook wij zijn in de markt voor een nieuwe keuken, maar we zitten wel echt met een dilemma.
we willen graag een muur weghalen (die van 2,50m) om de boel meer open en lichter te krijgen.
Dit is alleen precies de muur waar je een kastenwand kwijt kunt zonder dat je licht wegpakt uit het raam.

De buren beginnen aan de kant van de trap laag en dan na een paar kastjes komen er hoge kasten welke dan weer getrapt onder de trap passen.
aan de kant van de verwijderde muur staat dan een kookeiland

wat voor indeling zouden jullie kiezen?
1 van de ondersaande of iets compleet anders?
De muur weg is de eerste beslissing die genomen moet worden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Cxw7zANlhmZe2ayRKlAsLQRJ5l0=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/n7ITi9W1hBkqxsqW6dCcSAdG.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CuhLUAzsMQq5GYUmHKdb1EUWzb0=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/TBvdIEbOtbuXP3zZO9lrQ7dX.png?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
Your Grandma schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 12:41:
Ook wij zijn in de markt voor een nieuwe keuken, maar we zitten wel echt met een dilemma.
we willen graag een muur weghalen (die van 2,50m) om de boel meer open en lichter te krijgen.
Dit is alleen precies de muur waar je een kastenwand kwijt kunt zonder dat je licht wegpakt uit het raam.

De buren beginnen aan de kant van de trap laag en dan na een paar kastjes komen er hoge kasten welke dan weer getrapt onder de trap passen.

[Afbeelding][Afbeelding]
Kán dat muurtje wel weg? Op plattegrond lijken de vertikaal getekende muren hier en daar dikker, wat kan betekenen dat ze dragend zijn. Heb je dat gecheckt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fritta
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21:22
Hi allen,

Redelijk nieuw op het keuken topic, zit met de volgende vraag waar ik nog geen andere berichten over heb kunnen vinden.

Wij willen in onze keuken een achterwand van donker spiegelglas. Dit geeft een mooie ruime look aan de keuken om de kamer groter te maken. Inmeten is reeds gedaan, alleen gaf de monteur aan dat spiegelglas minder sterk is en dis risico heeft op breuken bij de inductie kookplaat met afzuiging (pan tegen het glas bijvoorbeeld).

Nu vroeg ik mij af of er andere tweakers zijn die ervaring hebben met dergelijke spiegelwanden en of dit inderdaad zo fragiel is?

Alvast dank!

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
Fritta schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 12:55:
Wij willen in onze keuken een achterwand van donker spiegelglas. Dit geeft een mooie ruime look aan de keuken om de kamer groter te maken. Inmeten is reeds gedaan, alleen gaf de monteur aan dat spiegelglas minder sterk is en dis risico heeft op breuken bij de inductie kookplaat met afzuiging (pan tegen het glas bijvoorbeeld).

Nu vroeg ik mij af of er andere tweakers zijn die ervaring hebben met dergelijke spiegelwanden en of dit inderdaad zo fragiel is?
***members only***
Mooie keuken! Ik heb in mijn keuken een achterwand van glas. Dit is geen spiegelglas zoals jij dat bedoelt, maar speciaal keukenglas. Het spiegelt enorm en heeft daardoor ook een sterk verruimend effect. Misschien die vergelijking maken? Mij werd gewoon glas idd afgeraden vanwege kwetsbaarheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlayaStone
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 15-09 13:31
Ik heb wel goede ervaringen gehoord van https://www.visualls.nl/index.html voor glaswanden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JWWhisky
  • Laatst online: 20:37
Fritta schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 12:55:
Hi allen,

Redelijk nieuw op het keuken topic, zit met de volgende vraag waar ik nog geen andere berichten over heb kunnen vinden.

Alvast dank!

***members only***
Geen antwoord op je vraag, maar mooie keuken! Wat voor werkblad is dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haodeyoude
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 15-09 16:03
Zijn er hier mensen die hun ervaring met de installatie en service van keukenloods (voor een complete keuken dus) willen delen? Ik neem aan dat ze met ZZP-ers werken (en de ervaring dus heel erg kan varieren)? Ik wil een Nobilia keuken afnemen waarbij keukenloods 15% goedkoper is dan mijn voorkeur winkel. 8% hiervan is inflatie die mijn voorkeur winkel per 1 januari 2023 wilt rekenen en, omdat het een nieuwbouw betreft die pas eind 2023 opgeleverd wordt, zie ik ze er ook nog wel voor aan dat het hier niet bij blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02:31

franssie

Save the albatross

@Fritta ik heb ooit een spiegel achterwand gehad. Je ziet alles dubbel, dus ook elke spetter en zulks. Ik wil het nooit weer.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ObiTewodros
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-04 22:22
Haodeyoude schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 16:18:
Zijn er hier mensen die hun ervaring met de installatie en service van keukenloods (voor een complete keuken dus) willen delen? Ik neem aan dat ze met ZZP-ers werken (en de ervaring dus heel erg kan varieren)? Ik wil een Nobilia keuken afnemen waarbij keukenloods 15% goedkoper is dan mijn voorkeur winkel. 8% hiervan is inflatie die mijn voorkeur winkel per 1 januari 2023 wilt rekenen en, omdat het een nieuwbouw betreft die pas eind 2023 opgeleverd wordt, zie ik ze er ook nog wel voor aan dat het hier niet bij blijft.
Is je voorkeurswinkel toevallig superkeukens?
Ik heb dezelfde vraag.

Plus dat ik bij bepaalde dmg zaken in de offerte zie dat ze 5% verhogen na 12 maanden. Bij nieuwbouw heb je dat natuurlijk zo te pakken. Is dat gebruikelijk?

Keukenloods gaf aan dat de prijs zoals het in de offerte staat vast is en niet gaat veranderen, maar je weet nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 00:40
ObiTewodros schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 23:00:
[...]

Is je voorkeurswinkel toevallig superkeukens?
Ik heb dezelfde vraag.

Plus dat ik bij bepaalde dmg zaken in de offerte zie dat ze 5% verhogen na 12 maanden. Bij nieuwbouw heb je dat natuurlijk zo te pakken. Is dat gebruikelijk?

Keukenloods gaf aan dat de prijs zoals het in de offerte staat vast is en niet gaat veranderen, maar je weet nooit.
Als jij tekent en alle kleine lettertjes goed hebt doorgelezen en niets kan vinden over prijsverhogingen gedurende de overeenkomst, is de overeenkomst bindend voor het vastgelegde bedrag.
Zou wel alle algemene en aanvullende voorwaarde doorpluizen of dat ze op schrift zetten dat deze prijs vast staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:09

Sport_Life

Solvitur ambulando

Geen ervaring met keukens van Keukenloods, maar we hebben daar de apparatuur besteld met goede prijzen (scheelt 200-500 euro per apparaat met andere winkels en het verschil loopt steeds meer op :P) en daar hebben we goede ervaringen mee. Apparatuur is wel slecht leverbaar (Neff), maar zodra iets bij hun in het magazijn komt sturen ze het meteen op en het telefonisch contact is ook prima.
Merk niet dat ze van DMG zijn.

Vwb prijsverhogingen van keukens die reeds besteld zijn: dat is volgens mij complete onzin. Onze keukenleverancier (dus niet Keukenloods) heeft de keuken bij de fabriek besteld op moment dat wij de order plaatste. Voor de prijs die op dat moment geldt.
Vind het trouwens ook best knap dat jouw keuken leverancier nu al weet dat Nobilia per 1 januari 2023 prijzen met 8% gaat verhogen....

[ Voor 16% gewijzigd door Sport_Life op 05-08-2022 00:27 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fritta
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21:22
JWWhisky schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 14:35:
[...]

Geen antwoord op je vraag, maar mooie keuken! Wat voor werkblad is dit?
Thanks! Dit werkblad is Ceppo di Gre, gewoon van de Bruynzeel.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Mj2sL
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-08 11:59
Hier een prima ervaring met Keukenloods, half juni opgeleverd. De levering was compleet (wel op aanraden van KL van merk geswitcht) en op afgesproken datum, de monteur was in z'n eentje en heb ik wel een paar keer moeten helpen met sjouwen. De dag daarna kwam er een mannetje helpen met het blad tillen maar dat voelde qua planning beetje knullig. Wel netjes gewerkt.

We missen nog een push-to-open lade (dus de lade gaat nu heel onhandig open) en ze zijn terug geweest om de bal van de Quooker flex wat beter te plaatsen zodat 'ie verder dan 10cm uitgetrokken kon worden. Helaas toen exact dezelfde lade bij zich om te vervangen 8)7 . Beetje onhandig maar goed, foutje moet kunnen en ik vind dat ze alles tot nu toe netjes afhandelen. Zou het zo weer doen.

Edit: paar fotootjes
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LO3ZjNeU6E7Hbm_4PW9x84vfAgk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LUk3ylQNDDS6OExWXaELCdIC.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MryQjL6LFCbnzyzd9q5w5Eep028=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WlfnROJDIRy5E5v3Pev56gM8.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tupkZaE4OTYDlL2Qo1h9b20fi2Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QQjINONBwIHMMevC90ZPXUZk.jpg?f=fotoalbum_large

Edit: wat verdere info n.a.v. vragen:

Apparatuur is allemaal AEG muv de Bora PURU en de Quooker Fusion Flex

Prijs:
Members only:

[ Voor 32% gewijzigd door Mj2sL op 05-08-2022 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haodeyoude
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 15-09 16:03
Mj2sL schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 12:13:
[...]

Hier een prima ervaring met Keukenloods, half juni opgeleverd. De levering was compleet (wel op aanraden van KL van merk geswitcht) en op afgesproken datum, de monteur was in z'n eentje en heb ik wel een paar keer moeten helpen met sjouwen. De dag daarna kwam er een mannetje helpen met het blad tillen maar dat voelde qua planning beetje knullig. Wel netjes gewerkt.

We missen nog een push-to-open lade (dus de lade gaat nu heel onhandig open) en ze zijn terug geweest om de bal van de Quooker flex wat beter te plaatsen zodat 'ie verder dan 10cm uitgetrokken kon worden. Helaas toen exact dezelfde lade bij zich om te vervangen 8)7 . Beetje onhandig maar goed, foutje moet kunnen en ik vind dat ze alles tot nu toe netjes afhandelen. Zou het zo weer doen.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Thanks! Ziet er netjes uit. Tussen welke merken ben je toen geswitched?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mj2sL
Haodeyoude schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 12:20:
[...]

Thanks! Ziet er netjes uit. Tussen welke merken ben je toen geswitched?
Ja we zijn er blij mee! Ook de passing van de ombouw, dat was even spannend (hebben we zelf gedaan, los van de bestaande koof die rechts zit) :)

We zijn van Siemens naar AEG gegaan, aangezien Siemens problemen had met de leveringen. Dat gaf ook de mogelijkheid om een losse magnetron te plaatsen (we hadden eerst een combi). Ondanks de late switch (het was denk ik rond april) alles op tijd geleverd. Ook actief benaderd door KL om magnetron te wisselen. We hadden blijkbaar net een andere serie in eerste instantie, die ook een andere display en controls had. Beetje knullig als je twee apparaten boven mekaar hebt, dus fijn dat zij dit opmerkten (uiteraard had onze adviseur dat eigenlijk moeten zien maar tja, je bent er zelf bij en je geeft zelf akkoord).

Vooralsnog (tja, het is pril) ook tevreden met de apparatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qocel
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 30-07 17:23
Mj2sL schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 12:13:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mooi! Welke kleur hebben jullie op de muur?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Your Grandma
Toke_gt schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 12:50:
[...]

Kán dat muurtje wel weg? Op plattegrond lijken de vertikaal getekende muren hier en daar dikker, wat kan betekenen dat ze dragend zijn. Heb je dat gecheckt?
Scherp, maar dat is inderdaad al gecheckt. ;)
Er zal een stalen latei voor terug moeten komen.
Aangezien het best wel ingrijpend is, is het dus wel fijn om vooraf te weten of dat nog een bruikbare indeling oplevert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:53
Your Grandma schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 12:41:

[Afbeelding][Afbeelding]
Vanwege loopruimte bij de trap en muurtje rechtsonder, denk ik dat je alleen een vierkant eiland van 120 bij 120 kwijt kan of iets dergelijks. Dat kan leuk staan, maar denk er goed over na (werk het in 3D eens uit).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mj2sL
Qocel schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 13:07:
[...]

Mooi! Welke kleur hebben jullie op de muur?
Mushroom van Vestingh LAB paint (elders laten mengen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
Your Grandma schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 13:26:
[...]
Scherp, maar dat is inderdaad al gecheckt. ;)
Er zal een stalen latei voor terug moeten komen.
Aangezien het best wel ingrijpend is, is het dus wel fijn om vooraf te weten of dat nog een bruikbare indeling oplevert.
Het is best een lastige indeling, ook door de ruimte van 1x2 die niet weg kan (toilet, denk ik?). Daardoor hou je een hoekje op een onhandige plek. Als je echt graag een eiland wilt, zou je zo’n opstelling kunnen maken, waarbij je tafel laat aansluiten op eiland om loopbewegingen in huis logisch te houden:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Hvab5iiMqK5X8auRMaJZC614JuM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/kSuuKf887sXXFAErFFTNxMFz.jpg?f=user_large
Ik ben uitgegaan van draairichting trap als in gele pijl en deuren waar de rode strepen staan?
Maar je zou ook een U kunnen overwegen, waarbij poot kan aansluiten op lange zijde met kasten, of op rest korte wand die je hebt weggehaald.
Mogelijkheden zijn er dus wel, maar je moet goed bedenken waar je voorkeuren liggen. Hou in ieder geval doorlopen in de gaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rien43
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 18:13
Mj2sL schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 13:40:
[...]

Mushroom van Vestingh LAB paint (elders laten mengen)
Mag ik vragen wat je voor deze keuken hebt moeten betalen bij Keukenloods? Wij overwegen een soortgelijke indeling namelijk. Dank alvast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mj2sL
Rien43 schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 15:24:
[...]

Mag ik vragen wat je voor deze keuken hebt moeten betalen bij Keukenloods? Wij overwegen een soortgelijke indeling namelijk. Dank alvast.
Jazeker, post geedit met de prijs. Houd wel rekening met hogere tarieven in 2022.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iasix
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 28-08 17:53
Hoi allemaal,

Staan op het punt om te tekenen bij Ihre Kuche. Hebben een vrijwel gelijke prijs als bij Ekelhoff (die ons een nu of nooit aanbieding gedaan hebben), alleen dan nu Schuller keuken ipv contour. We gaan nog een offerte krijgen voor Next125, als het prijsverschil klein is zou dat ook nog wel kunnen.
Ekelhoff hebben we niet gedaan omdat ze erg veel druk leggen op de handtekening en het niet meer goed voelde voor ons.

Kunnen jullie helpen met de volgende overwegingen aub:
1. Bij Ekelhoff hebben ze een speciale overgang van de wasbak naar het werkblad, het wordt "A4-sub" genoemd. Dat ziet er zo uit. Bij Ihre Kuche hebben ze dit niet en doen ze een onderbouw wasbak. Mijn vrouw baalt ontzettend van dat we deze optie niet kunnen krijgen. Heeft iemand anders dit laten inbouwen toevallig en zo ja wat zijn jullie ervaringen?

2. We zitten erg te twijfelen over of we de Bora moeten laten inslepen in het werkblad zodat het naadloos loopt. Mij lijkt het logisch dat te doen (want: mooi op keukeneiland), maar er wordt ook vaak gezegd dat je dat niet moet doen omdat je wellicht ooit je kookplaat moet vervangen en dan moet het hele werkblad worden omgebouwd als je een andere maat kookplaat neemt. Wat jullie?

3. We willen de randen schuin laten afsnijden van het werkblad zodat het optisch 0.8 cm is terwijl het blad eigenlijk 2 cm is. Bij veel zaken hadden ze dit in de showroom, maar bij Ihre zagen we dit niet. Ze zeggen het wel te kunnen maar we vinden het best spannend dit te doen zonder dat we een voorbeeld in de zaak zelf hebben gezien.
Heeft iemand van jullie ervaring met deze optische wijziging en wat is je mening hierover?

Members only:

We zitten een beetje in dubio omdat Ihre dus een Schuller keuken aanbiedt zonder speciale afwerking, bij Ekelhoff is deze keuken Contour maar dan wel met die prachtige afwerking van de wasbak. Ekelhoff alleen veel te pushy en daardoor zure smaak aan overgehouden dus liever met goed gevoel elders denk ik dan.

Dank voor meedenken!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c-akUrp6LBEHTEoJV1UhX5pFVkA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8VOB2rf2um98sCpWk7htXyQA.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Your Grandma
Toke_gt schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 15:12:
[...]

Het is best een lastige indeling, ook door de ruimte van 1x2 die niet weg kan (toilet, denk ik?). Daardoor hou je een hoekje op een onhandige plek. Als je echt graag een eiland wilt, zou je zo’n opstelling kunnen maken, waarbij je tafel laat aansluiten op eiland om loopbewegingen in huis logisch te houden:

[Afbeelding]
Ik ben uitgegaan van draairichting trap als in gele pijl en deuren waar de rode strepen staan?
Maar je zou ook een U kunnen overwegen, waarbij poot kan aansluiten op lange zijde met kasten, of op rest korte wand die je hebt weggehaald.
Mogelijkheden zijn er dus wel, maar je moet goed bedenken waar je voorkeuren liggen. Hou in ieder geval doorlopen in de gaten.
Je zat aardig goed! Trap richting klopt en het toilet ook.
Indeling is inderdaad lastig, vandaar dat ik hier ook kom sparren.
Zelf zat ik aan een U te denken die dan voorbij het toilet een klein stukje de kamer in steekt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XFauJByVhrtk3kf5am5RJ93avW4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/fWZhzimVgl1ofK6CGgn7nK8Z.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
iasix schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 15:16:
Hoi allemaal,

Staan op het punt om te tekenen bij Ihre Kuche. Hebben een vrijwel gelijke prijs als bij Ekelhoff (die ons een nu of nooit aanbieding gedaan hebben), alleen dan nu Schuller keuken ipv contour. We gaan nog een offerte krijgen voor Next125, als het prijsverschil klein is zou dat ook nog wel kunnen.
Ekelhoff hebben we niet gedaan omdat ze erg veel druk leggen op de handtekening en het niet meer goed voelde voor ons.

Kunnen jullie helpen met de volgende overwegingen aub:
1. Bij Ekelhoff hebben ze een speciale overgang van de wasbak naar het werkblad, het wordt "A4-sub" genoemd. Dat ziet er zo uit. Bij Ihre Kuche hebben ze dit niet en doen ze een onderbouw wasbak. Mijn vrouw baalt ontzettend van dat we deze optie niet kunnen krijgen. Heeft iemand anders dit laten inbouwen toevallig en zo ja wat zijn jullie ervaringen?

2. We zitten erg te twijfelen over of we de Bora moeten laten inslepen in het werkblad zodat het naadloos loopt. Mij lijkt het logisch dat te doen (want: mooi op keukeneiland), maar er wordt ook vaak gezegd dat je dat niet moet doen omdat je wellicht ooit je kookplaat moet vervangen en dan moet het hele werkblad worden omgebouwd als je een andere maat kookplaat neemt. Wat jullie?

3. We willen de randen schuin laten afsnijden van het werkblad zodat het optisch 0.8 cm is terwijl het blad eigenlijk 2 cm is. Bij veel zaken hadden ze dit in de showroom, maar bij Ihre zagen we dit niet. Ze zeggen het wel te kunnen maar we vinden het best spannend dit te doen zonder dat we een voorbeeld in de zaak zelf hebben gezien.
Heeft iemand van jullie ervaring met deze optische wijziging en wat is je mening hierover?

***members only***

We zitten een beetje in dubio omdat Ihre dus een Schuller keuken aanbiedt zonder speciale afwerking, bij Ekelhoff is deze keuken Contour maar dan wel met die prachtige afwerking van de wasbak. Ekelhoff alleen veel te pushy en daardoor zure smaak aan overgehouden dus liever met goed gevoel elders denk ik dan.

Dank voor meedenken!

[Afbeelding]
Vind het een smak geld voor Schüller. Is meer Next125 of (net iets daaronder) Systemat prijzen. Systemat heeft Ihre niet, is in mijn boekje wel beter dan Schüller.

Welke apparatuur komt er in naast een BORA? Is ook nogal bepalend voor de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cowzozozo
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 28-12-2024
Source90 schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 21:57:
[...]

Vind het een smak geld voor Schüller. Is meer Next125 of (net iets daaronder) Systemat prijzen. Systemat heeft Ihre niet, is in mijn boekje wel beter dan Schüller.

Welke apparatuur komt er in naast een BORA? Is ook nogal bepalend voor de prijs.
De overige apparatuur staat letterlijk in hetzelfde overzicht als de prijs.
2 ovens (IQ700), IQ500 XXL vaatwasser, 1 plafondhoge vriezer en 1 plafondhoge koelkast (IQ700), quooker flex
Overigens is de standaardlijn van Schüller identiek aan hun Next125-lijn, behalve de zijpanelen (iets dikkere persing) en de ladegeleiders. Voorheen had je exclusief bij Next125 wat meer opties qua corpushoogte. Maar zelfs dat verschil hebben ze inmiddels opgeheven.

Qua prijs vind ik het overigens meevallen als je ziet wat hij ervoor terugkrijgt. Kookeiland van 3x1 meter. Een kastenwand bestaande uit 6 (waarvan 2 apothekerskasten) en daarnaast ook nog een koffiehoek inclusief blad van 120x0,6m met kasten.

[ Voor 12% gewijzigd door Cowzozozo op 06-08-2022 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
Cowzozozo schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 22:13:
[...]

De overige apparatuur staat letterlijk in hetzelfde overzicht als de prijs.
Dus jij kan aan de hand van die post bepalen of het deze IQ700 oven (€ 3.999) of deze IQ700 oven (€1.149) is? En dan natuurlijk tweemaal.

Doe dat ook bij de IQ500XXL vaatwasser en de koelkast en vriezer en je hebt een verschil van een kleine 6k bruto. Nog even los van de Bora PURE of Pure X. Ook een duizendje of wat verschil in prijs.

Om een beetje oordeel over de prijs te geven, staat mijn vraag nog steeds. Nogal een verschil of je 31k betaald voor een keuken met 8k aan apparatuur of 16k aan apparatuur..
Zelfde geldt ook voor de prijsgroep van het blad en de fronten, maar dat heb ik wellicht even gemist.

[ Voor 19% gewijzigd door Source90 op 07-08-2022 00:03 . Reden: Bora ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cowzozozo
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 28-12-2024
Source90 schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 23:17:
[...]

Dus jij kan aan de hand van die post bepalen of het deze IQ700 oven (€ 3.999) of deze IQ700 oven (€1.149) is? En dan natuurlijk tweemaal.

Doe dat ook bij de IQ500XXLvaatwasser en de koelkast en vriezer en je hebt een verschil van een kleine 6k bruto. Nog even los van de Bora PURE of Pure X. Ook een duizendje of wat verschil in prijs.

Om een beetje oordeel over de prijs te geven, staat mijn vraag nog steeds. Nogal een verschil of je 31k betaald voor een keuken met 8k aan apparatuur of 16k aan apparatuur..
Zelfde geldt ook voor de prijsgroep van het blad en de fronten, maar dat heb ik wellicht even gemist.
Klopt heb je helemaal gelijk in, dat maakt absoluut uit. Ik maakte uit je bericht op, omdat je ook enkel BORA zei (en daar ook niet vroeg naar verdere specificaties) dat je een lijst wilde van de apparatuur en niet vroeg om nadere specificaties. My bad!

Overigens zou je op basis van de tekening kunnen afleiden dat het hier gaat om een StudioLine iQ700 (die van 4k). Andere specificaties van de overige apparatuur is helaas niet af te leiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sakurakilla
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 00:26
Beste Tweakers,

Hopelijk kan ik wat advies van jullie krijgen. Gezien wij een nieuwbouw woning kopen hebben wij een nieuwe badkamer en keuken nodig.

Voor de keuken zijn we al naar superkeukens gegaan en kuchendump. Voor de badkamer alleen bij sanidump omdat zij een combinatie korting kunnen geven als we de badkamer en keuken bij hun kopen.

Nu dus het volgende
Keuken design idee als volg Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fuAUzd9-eV2zdIjLXJLQf2MC318=/800x/filters:strip_exif()/f/image/4tV37N731CsVJVAUee8AMM7t.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vGWHazy7FXAO8fGdvlRjADqIA14=/800x/filters:strip_exif()/f/image/dEjm7y4sBvzvoz7XtYzzKXex.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CVgPg3a7LDUwN3cf2VH1D6IugRI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/bQuRuEWP7Dx8lKBs5VNg9E0i.png?f=fotoalbum_large
Apparatuur is van ATAG en de oven/microwave van Etna
Totaal prijs: 20.900.00 euro

Badkamer + kleine wc totaal = 15.144.00

Totale kosten bij sani en kuchen dump: 36.000 euro.
Eindprijs met korting voor ons is 27.300 mits wij vandaag tekenen.

Als we vandaag niet tekenen riskeren we dat de prijzen met 12% tot 15% omhoog gaan. Nu weet ik dat dit bij het verkoop hoort. Maar het is ook reeel dat de prijzen omhoog gaan.
Persoonlijk was ons budget voor een keuken 20k en voor de badkamer 12k. Dus dit is ruim binnen ons budget.

Wij gaan pas in de 3e week van September tekenen bij de notaris om de gehele koop van de nieuwbouw woning af te ronden. We kijken nu al naar keukens en badkamers vanwege de prijs. De oplevering van de woning is waarschijnlijk pas Q3 2023

Gezien de prijs binnen ons budget is. Is het advies nu al tekenen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• superfunki
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-07 06:02
sakurakilla schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 12:19:
Beste Tweakers,

Hopelijk kan ik wat advies van jullie krijgen. Gezien wij een nieuwbouw woning kopen hebben wij een nieuwe badkamer en keuken nodig.

Voor de keuken zijn we al naar superkeukens gegaan en kuchendump. Voor de badkamer alleen bij sanidump omdat zij een combinatie korting kunnen geven als we de badkamer en keuken bij hun kopen.

Nu dus het volgende
Keuken design idee als volg [Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Totaal prijs: 20.900.00 euro

Badkamer + kleine wc totaal = 15.144.00

Totale kosten bij sani en kuchen dump: 36.000 euro.
Eindprijs met korting voor ons is 27.300 mits wij vandaag tekenen.

Als we vandaag niet tekenen riskeren we dat de prijzen met 12% tot 15% omhoog gaan. Nu weet ik dat dit bij het verkoop hoort. Maar het is ook reeel dat de prijzen omhoog gaan.
Persoonlijk was ons budget voor een keuken 20k en voor de badkamer 12k. Dus dit is ruim binnen ons budget.

Wij gaan pas in de 3e week van September tekenen bij de notaris om de gehele koop van de nieuwbouw woning af te ronden. We kijken nu al naar keukens en badkamers vanwege de prijs. De oplevering van de woning is waarschijnlijk pas Q3 2023

Dit is een standaard techniek van keuken verkopers. Het kan natuurlijk dat de prijzen morgenochtend met 15 procent omhoog gaan, maar de angst om dat te voorkomen door snel te tekenen is precies waar ze op inspelen.

Bijna 30k is een grote uitgave. Teken alleen vandaag als jullie ervan overtuigd zijn dat dit de juiste keuken, juiste winkel en juiste prijs is. Anders geef je ineens en te snel je hele budget uit omdat je bang bent dat het morgen duurder is

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

ATAG is wat in mijn optiek wel onder een A-merk kan vallen. ETNA is ondergrens budget-segment, dit rijmt bij mij totaal niet. :?
NB. tussen ATAG en ETNA valt nog Pelgrim dit zit hier tussen gepositioneerd. Een combinatie tussen ATAG en Pelgrim of Pelgrim en ETNA kan ik prijs/technisch begrijpen. ATAG i.c.m. ETNA volg ik niet.

Lees voor de grap de AV even door. Omdat er zoveel tijd tussen tekenen en leveren zit mogen ze de prijzen sowieso verhogen, niet happen op deze verkooptactiek.

[ Voor 10% gewijzigd door True op 07-08-2022 12:43 ]

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sakurakilla
True schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 12:41:
[...]

ATAG is wat in mijn optiek wel onder een A-merk kan vallen. ETNA is ondergrens budget-segment, dit rijmt bij mij totaal niet. :?
NB. tussen ATAG en ETNA valt nog Pelgrim dit zit hier tussen gepositioneerd. Een combinatie tussen ATAG en Pelgrim of Pelgrim en ETNA kan ik prijs/technisch begrijpen. ATAG i.c.m. ETNA volg ik niet.

[...]

Lees voor de grap de AV even door. Omdat er zoveel tijd tussen tekenen en leveren zit mogen ze de prijzen sowieso verhogen, niet happen op deze verkooptactiek.
De oven/microwave model hebben ze alleen van Etna, ze hebben die niet bijv met pelgrim en ATAG.
Het is een grote oven/microwave, gaat om deze.
https://etna.nl/collectie/mo670ti/

Die heb ik doorgelezen, volgens de verkoper zit de prijs vast. We gaan dus ook niet meer betalen als de prijs over een jaar 20% duurder is. Dit wilt hij zwart op wit zetten voor ons.
Vandaar ik eingelijk advies vraag hier =)

[ Voor 9% gewijzigd door sakurakilla op 07-08-2022 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

sakurakilla schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 12:53:
[...]

De oven/microwave model hebben ze alleen van Etna, ze hebben die niet bijv met pelgrim en ATAG.

Die heb ik doorgelezen, volgens de verkoper zit de prijs vast. We gaan dus ook niet meer betalen als de prijs over een jaar 20% duurder is. Dit wilt hij zwart op wit zetten voor ons.
Die hebben ze volgens mij wel: https://www.pelgrim.nl/ap...mbi-magnetrons/com316gls/ dit was voor mij 1 minuut zoeken. Of het is een oude serie/model of je verkoper wil je deze niet verkopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
Laat je niet gek maken. Q3-2023 is nog heel ver weg; je hebt nog niet getekend bij de notaris en er kan nog van alles gebeuren met de bouw. Het verhaal dat het bod alleen vandaag geldig is, is onzin. Morgen willen ze ook echt graag aan je verkopen, en als je overmorgen bij een andere leverancier dezelfde keuken laat designen, hoor je hetzelfde verhaal.
Niet overhaasten dus, goed vergelijken. Nu je weet dat deze opstelling voor deze prijs kan, is het tijd voor de details. Binnenkant kasten/lades, verlichting, technische snufjes, montage. Neem er de tijd voor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sakurakilla
Toke_gt schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 17:32:
[...]

Laat je niet gek maken. Q3-2023 is nog heel ver weg; je hebt nog niet getekend bij de notaris en er kan nog van alles gebeuren met de bouw. Het verhaal dat het bod alleen vandaag geldig is, is onzin. Morgen willen ze ook echt graag aan je verkopen, en als je overmorgen bij een andere leverancier dezelfde keuken laat designen, hoor je hetzelfde verhaal.
Niet overhaasten dus, goed vergelijken. Nu je weet dat deze opstelling voor deze prijs kan, is het tijd voor de details. Binnenkant kasten/lades, verlichting, technische snufjes, montage. Neem er de tijd voor.
Dankjewel dit advies helpt, wij komen net terug van Brugman keukens, die kunnen tegen hetzelfde prijs inclusief montage een betere keuken leveren met Siemens apparatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jichem
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 22:20
Is er hier iemand die railverlichting van railspot punt nl heeft? Ik kan nergens online een detail foto zien van het blokje dat vast zit aan de spot. Hoe zeer deze uit de rail steekt en zichtbaar is. We hebben lokaal een aantal bekeken maar deze waren echt niet mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mryc
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 22:19
sakurakilla schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 17:59:
[...]

Dankjewel dit advies helpt, wij komen net terug van Brugman keukens, die kunnen tegen hetzelfde prijs inclusief montage een betere keuken leveren met Siemens apparatuur.
Bekijk wel goed om welke Siemens apparatuur het gaat. Ook daar heb je niveau- en dus prijsverschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JippieJ
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 15-09-2023
Beste tweakers,
Ik heb een vraag over de indeling van mijn keuken/woonkamer.
Ik ben aan het verbouwen en lees al een tijdje mee. Dat levert aardig wat inizchten op, maar hiervoor zou ik graag jullie advies hebben.

Door een uitbouw is mijn woonkamer straks 10,5 x 5,6. (Zie foto onder)
De zonzijde (voorkant=zuidoost) wordt het eetgedeelte- omdat ik graag overdag in de zon/daglicht zit.

In het midden deel komt de keuken en de vleugel (afmeting kleed 240-300)
Aan de tuinzijde komt de zithoek.

In mijn oude woning had ik veel werkblad (5 meter) dat was heel prettig.
Hier had ik aanvankelijk een hoekkeuken (2,8 x 2,4) met bovenkasten. Daar kon ik niks mee, mede door mijn kleine postuur (160). Ik had daardoor te weinig bergruimte en door de hoeken eigenlijk ook te weinig werkruimte.
Ik ben niet een grote kok, dus hoef niet een grote prominente keuken, maar wil wel voldoende berg en werkruimte. (omdat ik niet heel opgeruimd ben) anders wordt het met een open keuken te veel rommel in het zicht.

Door de verbouwing komt er een harmonicapui aan de tuinzijde (NW), ik wil graag gebruik maken van het licht. Met name dus in de ochtend aan de voorkant. Het middendeel is het meest donker, vandaar dat daar de keuken zal komen.

Mijn vraag is:

1. Hoe groot zouden jullie de keuken maken?
2. Welke indeling zouden jullie kiezen? (im twijfel tussen een eiland met aan de wand hoge kasten; een 2 parralelle lage zijdes en een aparte hoge kastenwand; en een sort U vorm maar dan niet aansluitend. en allerlei variaties hierop. Vanalles is mogelijk, maar wat is ook praktisch?

Ik worstel daarbij met het open houden voor het ruimtelijke effect en het creeren van wat hoeken in de zithoek.

Alvast dank voor het meedenken!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B6ZXod-wjq73f7OVR63Vo0fBXv4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Xuqk7EfskX9E0FCNywRAQr5F.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door JippieJ op 07-08-2022 19:10 . Reden: adresgegevens verwijderd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

offtopic:
@JippieJ misschien je afbeelding (ont)spiegelen? Dit leest voor geen meter ..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TAA
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-09 15:19

TAA

Liever IRC

jichem schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 18:05:
Is er hier iemand die railverlichting van railspot punt nl heeft? Ik kan nergens online een detail foto zien van het blokje dat vast zit aan de spot. Hoe zeer deze uit de rail steekt en zichtbaar is. We hebben lokaal een aantal bekeken maar deze waren echt niet mooi.
Wij hebben sinds een paar weken onderstaande rails hangen van Railspot. Uitgevoerd met de Modern XL spots. Waar wil je exact een detail foto van?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oi17HZEV34jfYH-QYP6mHr6gsNs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aRfWq2K9SboumnB6Ejc2uYnd.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jichem
TAA schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 19:48:
[...]

Wij hebben sinds een paar weken onderstaande rails hangen van Railspot. Uitgevoerd met de Modern XL spots. Waar wil je exact een detail foto van?

[Afbeelding]
Top, bij die tube spots het punt waar mee je ze in de rail klikt. De gene die wij zagen zat er een behoorlijk lomp blok onder, dat vonden we niet zo mooi.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toke_gt
JippieJ schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 19:04:

Door de verbouwing komt er een harmonicapui aan de tuinzijde (NW), ik wil graag gebruik maken van het licht. Met name dus in de ochtend aan de voorkant. Het middendeel is het meest donker, vandaar dat daar de keuken zal komen.

Mijn vraag is:

1. Hoe groot zouden jullie de keuken maken?
2. Welke indeling zouden jullie kiezen? (im twijfel tussen een eiland met aan de wand hoge kasten; een 2 parralelle lage zijdes en een aparte hoge kastenwand; en een sort U vorm maar dan niet aansluitend. en allerlei variaties hierop. Vanalles is mogelijk, maar wat is ook praktisch?

Ik worstel daarbij met het open houden voor het ruimtelijke effect en het creeren van wat hoeken in de zithoek.
Ik heb afbeelding even ontspiegeld voor je, dat kijkt makkelijker. (Maar misschien is je ruimte zoals de gespiegelde versie)
Bedoel je dit ongeveer met keuken en vleugel in het midden, eethoek bij het raam en zithoek aan tuinzijde?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sfdwfngf2EdZKzsez8A4Q0ZvLjM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/HzR4Cd1k8VqJq9VbNtQfFu9a.jpg?f=user_large

Ik zou je een lage parallelle opstelling willen afraden. Dan kom je echt ruimte tekort, maar het oogt ook heel erg snel rommelig. Wat ik nu heb ingedeeld zijn twee hoge kasten aan zijde zithoek (zeker als je een wat donkere kleur kiest, creëer je daarmee ook een visuele scheiding naar je zithoek), links daarvan de spoelhoek met vaatwasser) en links daarvan een koffiecorner annex buffetkast (zelfde stijl als hoge kasten, liefst ook even hoog.
Ik zou je echt willen aanraden om wel die hoogte op te zoeken, ook al ben je zelf 160. Met een trapje kom je er toch bij en daar zet je dan spullen die je 2x per jaar nodig hebt. Of alleen als er visite is en die vraag je dan dat voor je te pakken :-).
Het eiland is in deze opstelling 90, maar kan nog naar 100, dan heb je kasten of laden van 40 diep aan de andere kant. Ik vraag me wel af of je de kookplaat in het midden van de ruimte zou moeten plaatsen. Zelf zou ik die misschien liever tegen de muur plaatsen en een fancy spoelbak op het eiland. Maar dat is echt erg persoonlijk. Allebei op het eiland zou ik niet doen, daar word je heel ongelukkig van als je nu veel werkblad gewend bent.

[ Voor 42% gewijzigd door Toke_gt op 08-08-2022 17:08 . Reden: Plattegrond weer teruggespiegeld ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt_ZakLamP
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15-09 14:15
Voor onze nieuwbouw woning op zoek naar een keuken, plattegrond als volgt:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IZwOeHTyFoCAPtcvGpUlAb5WTJ4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/ZUCa8zybCfbqUC35kUUE8BWV.png?f=fotoalbum_large

Bruynzeel is aangesloten bij het project, daar zijn we dan ook dit weekend geweest om een opzet te maken zijn we op onderstaand uit gekomen: (render is een beetje brak afgedrukt :+ )
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IkL2jKCnN5dYKixaNOqHcCYDQ2Y=/x800/filters:strip_exif()/f/image/aNd5dszTod1fChwLzlcTW4q3.png?f=fotoalbum_large

afmetingen:
https://tweakers.net/gallery/374007/fotoalbum

Het is een mogelijkheid het onderste deel van de raam dicht te laten zetten zoals op de render zodat een hoek opstelling mogelijk wordt.

We twijfelen vooral over het gedeelte met de hoge kasten, ik ben bang dat het in de huidige opzet wat te kolossaal wordt.

Wat is jullie mening over de hoge kasten en/of de gehele layout? komende weken gaan we ook nog wel een aantal andere zaken bezoeken overigens, niet echt onder de indruk van wat bruynzeel aanbied..

[ Voor 4% gewijzigd door Cpt_ZakLamP op 08-08-2022 11:40 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Source90
Cpt_ZakLamP schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 11:39:
Voor onze nieuwbouw woning op zoek naar een keuken, plattegrond als volgt:

[Afbeelding]

Bruynzeel is aangesloten bij het project, daar zijn we dan ook dit weekend geweest om een opzet te maken zijn we op onderstaand uit gekomen: (render is een beetje brak afgedrukt :+ )
[Afbeelding]

afmetingen:
https://tweakers.net/gallery/374007/fotoalbum

Het is een mogelijkheid het onderste deel van de raam dicht te laten zetten zoals op de render zodat een hoek opstelling mogelijk wordt.

We twijfelen vooral over het gedeelte met de hoge kasten, ik ben bang dat het in de huidige opzet wat te kolossaal wordt.

Wat is jullie mening over de hoge kasten en/of de gehele layout? komende weken gaan we ook nog wel een aantal andere zaken bezoeken overigens, niet echt onder de indruk van wat bruynzeel aanbied..
Je entree is zo te zien ongeveer 130cm breed (240 - 108 van toilet +muur).. Je zou er voor kunnen kiezen om de gang/hal wat smaller te maken en de hoge kasten een stuk in de muur te plaatsen.

Zo te zien geen dragende muur. Kost je wel wat breekwerk/opbouwen (mogelijk met Ytong).

Doordat de hoge kasten een stuk naar achter liggen, oogt het minder kolossaal.

Beetje zoiets:
Afbeeldingslocatie: https://i.pinimg.com/originals/4a/df/40/4adf40e72e05e1452b9ddf5111fc1312.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7-WUlyy35CjTg2_6nUWNbeYhYLI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/6t3pzMHBxrBZB99Mce1uk2ib.png?f=fotoalbum_large

Wellicht wel mooi als je die muur een contrasterende kleur maakt, springt de keuken er wel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sammies
  • Laatst online: 25-05 12:02
Hallo,

Wij zijn momenteel op zoek naar een een keuken. Nu vertelde de dame dat Rational niet meer zo goed zou zijn als voorheen. Ze zouden voorbijgestreven zijn door Ballerina qua kwaliteit. Is dit waar of krijgen ze meer provisie als ze een Ballerina keuken zouden verkopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudje88
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-09 20:50
sakurakilla schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 12:53:
[...]

Kies dan voor deze Atag zou ik zeggen, niet veel duurder maar wel luxer/steviger (300°C oven met pyrolyse).

Dat Superkeukens enkel Etna ovens kan leveren lijkt me sterk.

[ Voor 10% gewijzigd door Ruudje88 op 08-08-2022 14:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Ruudje88 schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 13:56:
[...]

Kies dan voor deze Atag zou ik zeggen, niet veel duurder maar wel luxer/steviger (300°C oven met pyrolyse).

Dat is geen combi. Dus hij mist z'n magnetron. Ja ik ben het met je eens, hartstikke mooi product, maar het is niet te vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:33
Iemand hier recent nog eens een (stoom)oven van NEFF ontvangen?

Medio augustus 2021 getekend voor onze keuken. In mei is de keuken geplaatst maar helaas missen onze ovens nog.

Dat er apparatuur mist is/was op zich geen verassing maar merk dat ik na een aantal maanden toch de oven wel behoorlijk mis.. ;(

Overweeg om tijdelijk maar iets van marktplaats te halen. Na ruim een jaar leveringsproblemen zou je verwachten dat de supply chain een keer weer op orde is.

Edit:
Gaat om typenummers:
B47FS22G0
C27MS22G0

[ Voor 5% gewijzigd door SquareOne op 08-08-2022 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
SquareOne schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 14:21:

Overweeg om tijdelijk maar iets van marktplaats te halen. Na ruim een jaar leveringsproblemen zou je verwachten dat de supply chain een keer weer op orde is.
Krijg je na een jaar geen tijdelijk bruikleen model van de winkel? O_o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Source90 schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 14:26:
[...]

Krijg je na een jaar geen tijdelijk bruikleen model van de winkel? O_o
In de AV die ik krijg bij mijn offerte zo'n 3 weken geleden stond expliciet dat leveringen van apparatuur lastig is op dit moment en dat je geen recht hebt op een bruikleenmodel en je die dan ook niet gaat krijgen als apparatuur uitleveren langer duurder dan verwacht.
Maar ik kan mij voorstellen dat het bij bestellen een jaar geleden de vlag er nog iets anders bij zou hangen.
Niet dat het voor mij uitmaakt want ik had al apart apparatuur besteld 8) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 21:16
Getekend hebben voor een keuken zegt ook niet zo veel, want de besteldatum is uiteindelijk beslissend. Zo hebben wij getekend in januari 2021 maar werd de keuken (en apparatuur) pas definitief begin mei 2022 besteld door de keukenboer. Ik kan dus ook niet reclameren dat vaatwasser 'er na 1,5 jaar nog steeds niet is'. Mocht die tekendatum wel hetzelfde zijn als de besteldatum, dan is het natuurlijk wel bizar lang.

[ Voor 3% gewijzigd door jeehaa op 08-08-2022 15:31 ]

                           

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brains Bush
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 18:10
Wij hebben vorige week een Nobilia keuken gekocht bij SuperKeukens en niet bij de project keukenleverancier Tieleman. Verwachte levering pas +/- nov '23 (dan is onze nieuwbouw klaar...hopen we)

De keuken, apparatuur en keramiek werkbladen worden pas een paar maanden voor daadwerkelijke levering besteld/klaargezet in het magazijn etc. Dus ook wijzigingen kunnen nog besproken worden. Mits we die hebben, ben er voor nu wel ff klaar mee ;)

Ze hebben aangegeven dat als één van de bestelde AEG apparaten tzt niet tijdig op voorraad is voor installatie dat wij dan tijdelijk een alternatief (zeer waarschijnlijk uit de showroom) krijgen, totdat het apparaat er wel is --> geldt voor inductiekookplaat en koel/vries combi. Vaatwasser en oven wordt niet als 'essentieel' gezien. Is meer 'luxe' en de eerder genoemde ziet men wel als 'noodzaak'. Mocht oven en/of vaatwasser er niet zijn dan krijgen we daar tijdelijk een deur voor in dezelfde kleur als de rest van de keuken. Op zich prima en waarschijnlijk/hopelijk niet nodig. Dus ook al bestel je 1-1,5 jaar voor levering dan gebeurt er voorlopig helemaal niets met de order. Factuur en aanbetaling volgt ook pas veel later.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sakurakilla
Ruudje88 schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 13:56:
[...]

Bedankt voor het advies, dit is geen Superkeukens maar kuchen-dump

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
sakurakilla schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 16:28:
[...]

Bedankt voor het advies, dit is geen Superkeukens maar kuchen-dump
Zij hebben ook Siemens en andere merken. Zou er zo'n model inzetten. In ieder geval geen Etna :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sakurakilla
Source90 schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 16:31:
[...]

Zij hebben ook Siemens en andere merken. Zou er zo'n model inzetten. In ieder geval geen Etna :')
Dankjewel, we gaan morgen langs bij keukendump. Kijken wat daar de opties zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JippieJ
True schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 19:14:
offtopic:
@JippieJ misschien je afbeelding (ont)spiegelen? Dit leest voor geen meter ..
Excuses voor de onleesbare maten.
De afbeelding is gespiegeld omdat de woning gespiegeld is en ik alleen deze plattegrond had gekregen.
De vorm klopt dus.
De lengte is 10,5 en de breedte aan de tuinzijde is 5,8 (maar wordt aan beide zijde 10 cm minder ivm extra isolatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JippieJ
Toke_gt schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 03:08:
[...]

Ik heb afbeelding even ontspiegeld voor je, dat kijkt makkelijker. (Maar misschien is je ruimte zoals de gespiegelde versie)
Bedoel je dit ongeveer met keuken en vleugel in het midden, eethoek bij het raam en zithoek aan tuinzijde?

[Afbeelding]

Ik zou je een lage parallelle opstelling willen afraden. Dan kom je echt ruimte tekort, maar het oogt ook heel erg snel rommelig. Wat ik nu heb ingedeeld zijn twee hoge kasten aan zijde zithoek (zeker als je een wat donkere kleur kiest, creëer je daarmee ook een visuele scheiding naar je zithoek), links daarvan de spoelhoek met vaatwasser) en links daarvan een koffiecorner annex buffetkast (zelfde stijl als hoge kasten, liefst ook even hoog.
Ik zou je echt willen aanraden om wel die hoogte op te zoeken, ook al ben je zelf 160. Met een trapje kom je er toch bij en daar zet je dan spullen die je 2x per jaar nodig hebt. Of alleen als er visite is en die vraag je dan dat voor je te pakken :-).
Het eiland is in deze opstelling 90, maar kan nog naar 100, dan heb je kasten of laden van 40 diep aan de andere kant. Ik vraag me wel af of je de kookplaat in het midden van de ruimte zou moeten plaatsen. Zelf zou ik die misschien liever tegen de muur plaatsen en een fancy spoelbak op het eiland. Maar dat is echt erg persoonlijk. Allebei op het eiland zou ik niet doen, daar word je heel ongelukkig van als je nu veel werkblad gewend bent.
Beste Toke,
Bedank tvoor uw reactie.
De plattegrond hoort gespiegeld. (ik had alleen deze plattegrond gekregen).
De vorm klopt, de maten niet.
De lengte na de uitbouw is 10,5; de breedte bij het raam aan de voorzijde klopt; breedte aan de tuinzijde wordt 5,6 (is nu zoals op de tekening: 5,8, maar wordt aan beide zijde 10 cm minder ivm extra isolatie.)

Ik vind de tips heel bruikbaar.
Ik ga daar vanavond of morgen even mee verder en probeer dan ook een beter plattegrond te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
JippieJ schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 16:59:
[...]

Beste Toke,
Bedank tvoor uw reactie.
De plattegrond hoort gespiegeld. (ik had alleen deze plattegrond gekregen).
De vorm klopt, de maten niet.
De lengte na de uitbouw is 10,5; de breedte bij het raam aan de voorzijde klopt; breedte aan de tuinzijde wordt 5,6 (is nu zoals op de tekening: 5,8, maar wordt aan beide zijde 10 cm minder ivm extra isolatie.)

Ik vind de tips heel bruikbaar.
Ik ga daar vanavond of morgen even mee verder en probeer dan ook een beter plattegrond te maken.
Ik heb de plattegrond in mijn reactie weer teruggespiegeld voor je. Hopelijk helpt het je verder op weg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koshi
  • Laatst online: 01-05-2024
Hallo allemaal,

Ik lees nu al een paar maanden mee in deze topic en leer heel veel van iedereen! Daarnaast vind het mega interessant om een kijkje in iedereens keuken te mogen nemen.

Ik zit zelf nu al een paar maanden continue in dubio wat voor indeling ik ga nemen voor onze nieuwe keuken. Een keuken eiland of schiereiland. Het gaat om een nieuwbouw woning, waarvan de oplevering pas in Q4 2023 is.

Wij hebben de woning wat later gekocht, dus alle meerwerk opties waren niet meer mogelijk en alle leidingen/ elektra punten zouden eventueel na oplevering nog gewijzigd kunnen worden, maar i.v.m. vloerverwarming kon dat nog best lastig worden.

En nu concreet mijn vraag :)
Onze woning is 5150 mm breed.
Ik zou heel graag een keuken eiland erin willen, maar bij het narekenen lijkt het erop dat het beetje krap gaat worden als daar ook nog een eettafel gaat komen. Ik was benieuwd of iemand hier ook een soortgelijke woning heeft, of meer ruimtelijk inzicht heeft om te beoordelen of dit kan.

5150 mm breed
600 mm diepe kasten tegen de muur aan
950 mm loopruimte
950 mm keukeiland diepte
950 mm loopruimte

Totaal: 3450 mm

En dan blijft er nog een eethoek over van 1700 mm breed en 2995 mm lang.

Ik heb de plattegrond er maar even aan toegevoegd. De gearceerde plek is de vloerverwarmingsvrije zone.

Optie 2 is een schiereiland, ook leuk, maar niet mijn droomkeuken :)

Ben heel erg benieuwd naar jullie deskundige input!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SquareOne
Koshi schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 17:46:
Hallo allemaal,

Ik lees nu al een paar maanden mee in deze topic en leer heel veel van iedereen! Daarnaast vind het mega interessant om een kijkje in iedereens keuken te mogen nemen.

Ik zit zelf nu al een paar maanden continue in dubio wat voor indeling ik ga nemen voor onze nieuwe keuken. Een keuken eiland of schiereiland. Het gaat om een nieuwbouw woning, waarvan de oplevering pas in Q4 2023 is.

Wij hebben de woning wat later gekocht, dus alle meerwerk opties waren niet meer mogelijk en alle leidingen/ elektra punten zouden eventueel na oplevering nog gewijzigd kunnen worden, maar i.v.m. vloerverwarming kon dat nog best lastig worden.

En nu concreet mijn vraag :)
Onze woning is 5150 mm breed.
Ik zou heel graag een keuken eiland erin willen, maar bij het narekenen lijkt het erop dat het beetje krap gaat worden als daar ook nog een eettafel gaat komen. Ik was benieuwd of iemand hier ook een soortgelijke woning heeft, of meer ruimtelijk inzicht heeft om te beoordelen of dit kan.

5150 mm breed
950 mm loopruimte
950 mm keukeiland diepte
950 mm loopruimte

Ik heb de plattegrond er maar even aan toegevoegd. De gearceerde plek is de vloerverwarmingsvrije zone.

Optie 2 is een schiereiland, ook leuk, maar niet mijn droomkeuken :)

Ben heel erg benieuwd naar jullie deskundige input!
Meningen verschillen nogal in het topic. Naar mijn mening is het te smal voor eiland en eettafel, maar heb al genoeg mensen hier in het topic gezien die het toch doen en voor de droom keuken met eiland gaan.

Zolang het een bewuste keuze is, dan is het prima :)

Plaats anders wat plattegronden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
Your Grandma schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 18:40:
[...]

Zelf zat ik aan een U te denken die dan voorbij het toilet een klein stukje de kamer in steekt.
Die optie had ik eerst ook getekend, maar om een of andere reden dacht ik dat je graag een eiland wilde. Ik denk dat je verder komt als je bedenkt wat je waar wilt doen en waar je naar wilt kijken. Wil je zicht houden op de zitkuil/zithoek, of juist meer afgezonderd van wat er verder in de kamer gebeurt? Wil je dat iemand kan aanlanden aan het schiereiland als je kokkerelt of juist niet? Wat is voor jou een fijne flow in de keuken (bijv vw, spoel, afval, werkruimte, koken of vice versa). Wil je een hoek voor koffiemachine/waterkoker, of liever alles in kasten.
En kijk ook waar je je eettafel wilt plaatsen. Die blokkeert misschien wat doorloopmogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
Koshi schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 17:46:.

5150 mm breed
950 mm loopruimte
950 mm keukeiland diepte
950 mm loopruimte

Ik mis de plattegrond nog, maar heb wel beetje beeld hoe die eruit ziet. Ik denk ook dat het wat te krap is voor een eiland. In plaats van een eyecatcher die mooi in de ruimte uitkomt, wordt het eerder een sta in de weg. Ook ontbreekt het vaak aan ruimte op je werkblad.
Een schiereiland of een U-vorm, geeft meer ruimte en houdt de ruimte wat meer open, zodat je ook makkelijker met meer dan 1 persoon in de keuken kunt zijn.
Overigens zou ik 170 voor totale eethoek ook wel echt heel krap vinden. Dan zou ik kiezen voor een eiland dat ook meteen eethoek is. Met bar of geïntegreerde tafel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koshi
  • Laatst online: 01-05-2024
@Toke_gt @SquareOne bedankt voor jullie input!
Hierbij nog de plattegronden.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FcIfR5Y2VXWpCDUnIf8uwiRr7SA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aqsavsSDZn8perFDBbWS1rOu.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1S3gJTmzMOljHfq2Bs_1GeGEN6k=/x800/filters:strip_exif()/f/image/ZZXFd0i1L9y6n6EI7RSVjbsu.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SquareOne
Koshi schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 19:18:
@Toke_gt @SquareOne bedankt voor jullie input!
Hierbij nog de plattegronden.[Afbeelding]

[Afbeelding]
Wellicht even zoeken naar de Posts bij deze user. Soortgelijke woning volgens mij.

Ferra in "Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3"

@Toke_gt heeft al eens een ontwerp gemaakt
Toke_gt in "Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3"

[ Voor 8% gewijzigd door SquareOne op 08-08-2022 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mevrouwKees_1
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 10-08 17:24

Medio augustus 2021 getekend voor onze keuken. In mei is de keuken geplaatst maar helaas missen onze ovens nog.

Dat er apparatuur mist is/was op zich geen verassing maar merk dat ik na een aantal maanden toch de oven wel behoorlijk mis.. ;(

Edit:
Gaat om typenummers:
B47FS22G0
C27MS22G0
Ik heb hem in maart gekregen. Besteld jaar ervoor. De N90 full steam oven

Ik ben overal tegen. Tot ik een besluit neem, dan ben ik ervoor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TAA

TAA

Liever IRC

jichem schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 22:15:
[...]

Top, bij die tube spots het punt waar mee je ze in de rail klikt. De gene die wij zagen zat er een behoorlijk lomp blok onder, dat vonden we niet zo mooi.
Dit voldoende duidelijk zo?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rTBMHSgUIhb0NuXrsh5dq9-MnpE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6MxGZ0y9vnS5mFuGYStKX7lw.jpg?f=fotoalbum_large

Onze rails hebben we uitgerust met de Hue lampen; enkele fase rail en toch netjes geïntegreerd met de rest van de verlichting waardoor verschillende scenes mogelijk zijn en de keuken afhankelijk van de situatie uitgelicht kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vendetta_X
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
TAA schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 20:44:
[...]

[Afbeelding]

Onze rails hebben we uitgerust met de Hue lampen; enkele fase rail en toch netjes geïntegreerd met de rest van de verlichting waardoor verschillende scenes mogelijk zijn en de keuken afhankelijk van de situatie uitgelicht kan worden.
Een aanvullende vraag, hoe heb je je elektra punt weggewerkt? En heb je vooraf rekening gehouden met het idee dat er een rail zou komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svdb
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 20-05 11:35
Na mijn eerder post over prijssetting deel ik graag de render met jullie. Het is een nobilia keuken...zelfde opstelling in schuller is nog eens plus 7000euro.

In de prijssetting van de meubelen zit de plaatsing en het werkblad (dekton laurent aan 8300euro inbegrepen) dus ik schat dat de prijs van de keukenkasten op 16 a 17000euro komt.

Eiland zijn lades. Onder de ovens is het een lade. Binnenlade naast de spoelkast. 2 lades in de kolomkast en dan lades onder de schuifkast.

Apparatuur vind ik zelf redelijk goed geprijsd maar de totale prijs zit boven de 40000euro.

Graag jullie feedback op het ontwerp en de prijssetting.Mijn gevoel zegt dat dit te hoog is maar zijn naar een paar zaken geweest en is steeds een gelijkaardige prijs of hoger.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RoU3RPQnYDZYn2tNubbJps5L1l4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kloAAqNFA3UvlzUWVMcWIARl.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4D8lIO_g-XxGkRdmo6y66oJw_pk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5rdDJDnfEwkx53nHW061R61I.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/faa4PSKTygaf_sT0hFoWyIOmpWg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dJwzAASTuYAHQHlxCjleiw0d.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
Svdb schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 21:17:
Na mijn eerder post over prijssetting deel ik graag de render met jullie. Het is een nobilia keuken...zelfde opstelling in schuller is nog eens plus 7000euro.

In de prijssetting van de meubelen zit de plaatsing en het werkblad (dekton laurent aan 8300euro inbegrepen) dus ik schat dat de prijs van de keukenkasten op 16 a 17000euro komt.

Eiland zijn lades. Onder de ovens is het een lade. Binnenlade naast de spoelkast. 2 lades in de kolomkast en dan lades onder de schuifkast.

Apparatuur vind ik zelf redelijk goed geprijsd maar de totale prijs zit boven de 40000euro.

Graag jullie feedback op het ontwerp en de prijssetting.Mijn gevoel zegt dat dit te hoog is maar zijn naar een paar zaken geweest en is steeds een gelijkaardige prijs of hoger.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Excuseer mijn Frans, what the fuck..

Ondanks dat het een redelijk grote keuken is, 40k voor Nobilia is echt bizar. Nu zal Dekton en eiken frontjes wel wat met de prijs doen, dan nog. Zeker als er redelijk standaard apparatuur in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svdb
Source90 schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 21:21:
[...]

Excuseer mijn Frans, what the fuck..

Ondanks dat het een redelijk grote keuken is, 40k voor Nobilia is echt bizar. Nu zal Dekton en eiken frontjes wel wat met de prijs doen, dan nog. Zeker als er redelijk standaard apparatuur in zit.
:D ik weet het heb hier alles doorgelezen zag deze prijzen hier ook niet terugkomen maar toch komen we steeds op deze prijs...het werkblad draagt natuurlijk fors bij aan de totaal prijs al zijn het geen fineer maar laminaat (melamine) fronten...Bij de ene zaak is de apparatuur duurder bij de andere dan weer de plaatsing...zitten wij dan in een duurdere regio of zijn we gewoon slecht in onderhandelen... :+

[ Voor 3% gewijzigd door Svdb op 08-08-2022 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monkeydancer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20:52
40k is te duur. Kan je een siematic halen of een next 125 voor die prijs met miele apparatuur.

Monkey business: pay peanuts, get monkeys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svdb
Monkeydancer schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 21:28:
40k is te duur. Kan je een siematic halen of een next 125 voor die prijs met miele apparatuur.
Bij welke keukenleverancier zou u dan langsgaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iasix
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 28-08 17:53
Denk dat de prijs zo slecht nog niet is. Kan een paar k vanaf maar dit van Siematic gaat je veel meer dan 40k kosten.
Ik heb mede door dit topic ook een nogal verstoord beeld van wat 'normaal' zou moeten zijn, maar kan nog wel vies tegenvallen. Prijzen zijn nu veel hoger dan een jaar geleden.

Heb je al in Duitsland gekeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svdb
iasix schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 21:44:
Denk dat de prijs zo slecht nog niet is. Kan een paar k vanaf maar dit van Siematic gaat je veel meer dan 40k kosten.
Ik heb mede door dit topic ook een nogal verstoord beeld van wat 'normaal' zou moeten zijn, maar kan nog wel vies tegenvallen. Prijzen zijn nu veel hoger dan een jaar geleden.

Heb je al in Duitsland gekeken?
We wonen te ver van de Duitse grens...We wonen in het puntje van Zeeuws Vlaanderen...in België is het niet goedkoper in iedergeval...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

@Svdb je kunt je offerte naar keukenloods doorsturen kijken wat zij zeggen qua prijs, had ik ook gedaan met mijn Nobilia offerte van superkeukens. Wel even je kortingen en prijzen zwart maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
Ik kan het niet uit de afbeelding opmaken; over welke prijsgroep voor de fronten hebben we het hier?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jichem
[...]

[Afbeelding]

Yes, dit is een perfecte weergave! Bedankt daarvoor. Wij zijn ook voornemens om gebruik te maken van Hue, en ik denk dat deze rail zeker wel de WAF heeft!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svdb
Source90 schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 22:00:
Ik kan het niet uit de afbeelding opmaken; over welke prijsgroep voor de fronten hebben we het hier?
Prijsgroep 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
Zoals hierboven aangegeven, zou ik de prijzen weghalen en indienen bij Keukenloods. Aangeven dat je benieuwd bent wat dit kost in Systemat of soortgelijk.

Benoem ook dat je budget rond de 30k zit, kijk wat ze daarop zeggen :o

[ Voor 19% gewijzigd door Source90 op 09-08-2022 08:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:09

Sport_Life

Solvitur ambulando

Edit:
Gaat om typenummers:
B47FS22G0
C27MS22G0
Ik wacht er ook op, via keukenloods. Besteld in april.
Hoop dat ze toch snel gaan komen en anders idd een tijdelijk apparaat.

[ Voor 8% gewijzigd door Sport_Life op 08-08-2022 23:54 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meermarco
  • Laatst online: 14-09 22:29
We hebben recent enkele keukenzaken bezocht om ons te oriënteren.

Te meer omdat sommige oplossingen die ze aandragen weer bijdragen aan de verbouwing vooraf. Zo zaten wij met de prullenbak. Wij kennen wat mensen die hebben dat ‘in’ een keukenkast. Wij vonden dit onhandig want dan heb je je handen vol, dan eerst neerleggen. Kastje open. Erin etc.

Wij hebben nu een sensor prullenbak en ervoor een pedaal. Aangegeven moeten we nu een prullenbak in een kastje en dus langer blad. Of korter blad en losse prullenbak. 3 zaken gaven aan. Leer ermee leven. In een kastje.

Slechts 1 zaak gaf aan: je hebt tegenwoordig voetpedalen of zelfs sensors die het kastje openduwen. Dat lijkt ons ideaal. Die zaak heeft punten gescoord voor een evt echt ontwerp. Maar is onze wens zo uniek? Of is dit gewoon slecht van de andere zaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dpp
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 18-02 22:32

dpp

Wij zijn ons ook aan het oriënteren op een keuken voor onze nieuwbouwwoning met opleverdatum Q4 2023. Wij zijn benieuwd of iemand nog tips heeft op basis van onze plattegrond en ontwerp. We hebben bij Superkeukens het volgende ontwerp laten maken, en we hebben zelf het idee dat het ontwerp en de prijs goed zijn:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KJ6N04DkED4jMu2_qWP3iYv2TXQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/PopJHQItIOIAdH2fVZmtXjK3.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nQcKhXxeC2e3elxsPcFeczl8GpI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/XT65PnLUKpGDwsn6Ow0qc5KR.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/avuB02Bhp23oCdmJq6L47rRV-rk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ebvYLpbL7p5S3iagVyfB0s7o.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8-0UTobuvIf8BAkpUrAmO3kxFs0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ntiabc1H13MzYLTxBlPNsoKM.png?f=fotoalbum_large
Het betreft een Schuller X5 (greeploos en 84,5cm hoog) in Onyxzwart AFP (L187U).
Apparatuur is als volgt:
  • Koelvriescombi: Zanussi ZNLK18FS1
  • Oven: AEG BPE535120B
  • Vaatwasser: AEG FSK83838P met comfortlift
  • Kookplaat met afzuiging: Bora PURU
  • Kraan: Quooker combi+ black square
  • Spoelbak: Zwart composiet vlakinbouw CO-DE0610
  • Werkblad: Dekker composiet 12mm Calcutta Goud Polished (calacatta gold)
(op de plattegrond is nog een extra raam aangegeven in blauw welke op 100cm hoogte komt en 100cm van de muur. Deze is nog niet aanwezig in de technische tekening of de renders. Dit raam komt dus boven de lage kant van de keuken en gelijk rechts van de kookplaat))
Members only: title

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
dpp schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 23:48:
Wij zijn ons ook aan het oriënteren op een keuken voor onze nieuwbouwwoning met opleverdatum Q4 2023. Wij zijn benieuwd of iemand nog tips heeft op basis van onze plattegrond en ontwerp.
Ik zie dat de wand van je gang 3.60 is, en de keukenkasten zijn ingetekend op 3.00m. Ik zou zelf de lengte volledig benutten. Aan de lage kant heb je daarmee 60 extra tussen kookplaat en spoelbak, wat veel toevoegt. Overigens zou ik dan de volgorde helemaal omdraaien, zodat je de vaatwasser in de hoek hebt ipv midden in je kamer. Dan heb je namelijk ook niet de vuile vaat daar staan wachten.
Aan de lange kant vind ik zo’n ondiepe kast tegen de zijmuur aan er wat verloren bij staan. Misschien kun je er een nis van maken? Dus met zijkant en bovenkant die lijnen met de hoge kasten. Ook stijlvol is een ombouw maken voor de hele kastenwand, waar zowel de hoge kasten als de nis in zijn opgenomen, eventueel met onderbrekende rand in zelfde kleur/stijl als ombouw. Afgelopen dagen zijn daar wel wat voorbeelden van gepost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jichem
[...]

[Afbeelding]

Bij deze spots liggen de lampen iets dieper in de behuizing toch? Dat was bij de ander ook een irritatie punt, daar keek je in de lichtbron vanaf de zijkant.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SquareOne
dpp schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 23:48:
Wij zijn ons ook aan het oriënteren op een keuken voor onze nieuwbouwwoning met opleverdatum Q4 2023. Wij zijn benieuwd of iemand nog tips heeft op basis van onze plattegrond en ontwerp. We hebben bij Superkeukens het volgende ontwerp laten maken, en we hebben zelf het idee dat het ontwerp en de prijs goed zijn:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Het betreft een Schuller X5 (greeploos en 84,5cm hoog) in Onyxzwart AFP (L187U).
Apparatuur is als volgt:
  • Koelvriescombi: Zanussi ZNLK18FS1
  • Oven: AEG BPE535120B
  • Vaatwasser: AEG FSK83838P met comfortlift
  • Kookplaat met afzuiging: Bora PURU
  • Kraan: Quooker combi+ black square
  • Spoelbak: Zwart composiet vlakinbouw CO-DE0610
  • Werkblad: Dekker composiet 12mm Calcutta Goud Polished (calacatta gold)
(op de plattegrond is nog een extra raam aangegeven in blauw welke op 100cm hoogte komt en 100cm van de muur. Deze is nog niet aanwezig in de technische tekening of de renders. Dit raam komt dus boven de lage kant van de keuken en gelijk rechts van de kookplaat))

***members only***
Suggestie voor die kastenwand met koffie nis. Niet zo zeer de kleurstelling maar ik vind dit een fraai ontwerp bij een compacte parallel opstelling.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Xt9VURmB4MuUDedFb-JjHpNkYLs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bafagNsfq9gI6ekhoNZaRqhW.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mHVa-ZOBh4cmiZVBRdldKDnae8c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vYlkGgnzE5pNS2IvNS5Kftkm.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TAA

TAA

Liever IRC

Vendetta_X schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 21:14:
[...]
Een aanvullende vraag, hoe heb je je elektra punt weggewerkt? En heb je vooraf rekening gehouden met het idee dat er een rail zou komen?
Ik heb het installatiebureau dat ook het leidingwerk van de keuken aangepast heeft een extra buis laten leggen naar het punt (achterste muur op de foto) waar de L van de rail tegen de muur aan komt. Vervolgens de bedrading eruit laten steken en muren laten stuccen. Gaten afgetekend en geboord in het plafond, daarna alles laten spuiten/verven. Stroom aangesloten op de rail (eind aansluiting) en de rail opgehangen voordat de keuken geplaatst werd.

Omdat we geen bovenkasten wilden hebben we vooraf wel nagedacht over de verlichting. Dat er een rail kwam was dus inderdaad vooraf bekend. Hangt op 30cm van de lange muur (helft werkblad) en boven het schiereiland op 1/3 zodat deze niet boven de kookplaat hangt maar meer boven het bar gedeelte.

Wel even een trip naar Purmerend gemaakt vanuit Brabant omdat de 3m rail die we nodig hadden niet opgestuurd werd. Verder prima geholpen door Railspot! Als je zorgt dat je de tekening/maten bij hebt zagen ze alles meteen keurig op maat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TAA

TAA

Liever IRC

jichem schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 06:45:
[...]
Bij deze spots liggen de lampen iets dieper in de behuizing toch? Dat was bij de ander ook een irritatie punt, daar keek je in de lichtbron vanaf de zijkant.
Klopt; was voor ons ook de reden om voor deze variant te gaan. Geen spijt van! Kost een paar centen maar dan heb je ook wat :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronalddus
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15-09 11:57

ronalddus

Buffalo77

Hallo tweakers, korte vraag.
Wij twijfelen over het aantal en type ovens.

Optie 1:
1 grote 'dedicated' hete lucht oven + 1 kleine combi oven met magnetron functie

Optie 2 (wat goedkoper):
1 grote combi stoomoven

We gebruiken nu de magnetron functie redelijk vaak, voornamelijk om te ontdooien en maaltijden op te warmen.
Wat is jullie ervaring? Is dit op te vangen met een stoomoven en wat is jullie ervaring met een combi stoomoven?

Buffalo77 | Pokemon Unite

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SquareOne
ronalddus schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 09:50:
Hallo tweakers, korte vraag.
Wij twijfelen over het aantal en type ovens.

Optie 1:
1 grote 'dedicated' hete lucht oven + 1 kleine combi oven met magnetron functie

Optie 2 (wat goedkoper):
1 grote combi stoomoven

We gebruiken nu de magnetron functie redelijk vaak, voornamelijk om te ontdooien en maaltijden op te warmen.
Wat is jullie ervaring? Is dit op te vangen met een stoomoven en wat is jullie ervaring met een combi stoomoven?
Optie 3:
1 grote ‘dedicated’ oven/stoomoven
1 kleine combi met magnetron

Als je dan voor een stoomoven gaat wel een full steam nemen i.p.v. added steam.

Ontdooien met stoom kan, maar is wel langzamen.
Ook opwarmen kan met stoomoven, maar ook dat gaat een stuk langzamer.

[ Voor 7% gewijzigd door SquareOne op 09-08-2022 09:56 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• millerman_sf
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 17:08
Wij hebben gekozen voor 1 grote combistoomoven en 1 kleine bakoven. Een magnetron kun je voor 95% opvangen met de stoomoven of met een lage stand van een inductieplaat, afhankelijk van wat je wil doen. Dan heb ik liever in de kleine oven alle ruimte en functies van een bakoven dan concessies doen voor de magnetron die je amper nodig hebt. Maar dat zijn persoonlijke keuzes natuurlijk die afhangen van je gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronalddus
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15-09 11:57

ronalddus

Buffalo77

@SquareOne
@millerman_sf

Dank voor de reacties.
Gebruiken jullie de kleine bakoven regelmatig?

Buffalo77 | Pokemon Unite

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:57

orf

meermarco schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 23:28:
We hebben recent enkele keukenzaken bezocht om ons te oriënteren.

Te meer omdat sommige oplossingen die ze aandragen weer bijdragen aan de verbouwing vooraf. Zo zaten wij met de prullenbak. Wij kennen wat mensen die hebben dat ‘in’ een keukenkast. Wij vonden dit onhandig want dan heb je je handen vol, dan eerst neerleggen. Kastje open. Erin etc.

Wij hebben nu een sensor prullenbak en ervoor een pedaal. Aangegeven moeten we nu een prullenbak in een kastje en dus langer blad. Of korter blad en losse prullenbak. 3 zaken gaven aan. Leer ermee leven. In een kastje.

Slechts 1 zaak gaf aan: je hebt tegenwoordig voetpedalen of zelfs sensors die het kastje openduwen. Dat lijkt ons ideaal. Die zaak heeft punten gescoord voor een evt echt ontwerp. Maar is onze wens zo uniek? Of is dit gewoon slecht van de andere zaken?
Ik heb een afvalbak in een kastje met sensor. Daar heb ik al eens wat over gepost in dit topic:

orf in "Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3"

In de praktijk open ik in iets van driekwart van de gevallen gewoon met de hand, maar voor die keren met natte of vieze handen vind ik de sensor wel fijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• millerman_sf
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 17:08
@ronalddus Over een maandje wordt de keuken geïnstalleerd, daarna zal ik het je vertellen ;)
Bij Miele in Vianen was het advies overigens om de kleine bakoven te gebruiken wanneer je kunt en de stoomoven wanneer het moet voor de specifieke bereiding. De reden is dat de kleine bakoven met pyrolyse veel eenvoudiger schoon te maken is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
  • Laatst online: 14-09 22:29
orf schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 10:24:
[...]

Ik heb een afvalbak in een kastje met sensor. Daar heb ik al eens wat over gepost in dit topic:

In de praktijk open ik in iets van driekwart van de gevallen gewoon met de hand, maar voor die keren met natte of vieze handen vind ik de sensor wel fijn.
Dankje. Er was idd maar 1 zaak die met suggesties aankwam. Ben je tevreden over dit systeem nu je het al langer gebruikt? Ik begreep dat je niet perse Hailo zou aanbevelen. Gewoon 'gevoel' of heb je nu ook al dat het soms gewoon niet werkt.

Die ene zaak kwam aan met de Hailo Libero. En dat ook icm een afval systeem van hen

[ Voor 15% gewijzigd door meermarco op 09-08-2022 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 22:44

Rzaan

Altijd zoekende

orf schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 10:24:
[...]

Je schrijft dat je volgende keer voor Blum Legrabox zou gaan.
Is dat dan te combineren met zo'n zelfde sensor?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:57

orf

meermarco schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 10:48:
[...]

Dankje. Er was idd maar 1 zaak die met suggesties aankwam. Ben je tevreden over dit systeem nu je het al langer gebruikt? Ik begreep dat je niet perse Hailo zou aanbevelen. Gewoon 'gevoel' of heb je nu ook al dat het soms gewoon niet werkt.

Die ene zaak kwam aan met de Hailo Libero. En dat ook icm een afval systeem van hen
Het werkt altijd probleemloos. Ik vind de bouwkwaliteit van de Legraboxen iets beter dan van de Hailo. De stelmogelijkheden zijn wat minder en er zit wat sneller een beetje speling op.

Met een vuilnisbak zet je soms best veel kracht door iets aan te duwen.
Pagina: 1 ... 356 ... 525 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1