Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenon
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 18-05 22:42
Gadgeteer schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 09:47:
Na ons gesprek bij Hoppe afgelopen zaterdag een prijs gekregen van 7k onder de NL offerte die we al hadden.
Wel afgestapt van het alles moet Neff zijn idee (mede op advies en leverbaarheid)

De koelkast wordt Siemens (IQ500 serie exact dezelfde als we van Neff hadden uitgezocht) en ook de kookplaat wordt Siemens (IQ700 serie 80CM). Helaas geen digitale plaatjes gekregen, alleen op papier.
Stoomoven wordt wel Neff (die slide deur is gewoon een schot in de roos), net als de vriezer (voldoet precies aan onze wens en is op voorraad). De afzuigkap wordt een schuine van Oranier (nooit van gehoord maar hebben ze goede ervaring mee en zo steunen we nog een beetje de Nederlandse economie bij onze Duitse aankoop ;)) Voordeel van deze is dat de filters in de vaatwasser mogen, die van Neff mogen dat niet. Verder voorzien van recirculatie.
Spoelbak hebben we gekozen van Schock, deze wordt wel in het keramieken blad geplaatst en niet erop zoals ze dat bij veel Duitse keukens wel doen.
Waarom werd er geadviseerd om voor Siemens te gaan ipv Neff? En hoe zit het met het verschil in prijzen tussen Neff en Siemens? Is dit vergelijkbaar of is er 1 goedkoper/duurder?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09:33
Jeroenon schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 10:09:
[...]

Waarom werd er geadviseerd om voor Siemens te gaan ipv Neff? En hoe zit het met het verschil in prijzen met Neff?
Het advies heeft vooral te maken met leverbaarheid. Vwb prijs scheelt het een beetje.
De koelkast is identiek, waarom meer betalen dan?

De kookplaat die wij hadden uitgezocht van Neff is 90cm en heeft 3 flexzones. Het schijnt echter zo te zijn dat flexzones minder gelijkmatig verwarmen dan 'niet flexzones'. Haar advies was om slechts 1 flexzone te nemen. We moeten alles in een beperkte ruimte plaatsen (flinke uitdaging) en deze Siemens is net 10 cm kleiner, voldoet aan de eisen, is direct leverbaar en hoeft geen 3 fasen (en is een paar honderd euro goedkoper dan de vergelijkbare van Neff). Aangezien in Duitsland geen extra garantie wordt gegeven wanneer je 4 apparaten koopt van 1 merk, hebben wij die wens opzij gezet (we letten vooral op gebruiksgenot en niet perse op merk, zo is de prijs nog wat te beperken en de kookplaten en koelkasten zijn vrijwel identiek). De vaatwasser wordt overigens wel Neff, deze kon voor een leuk bedrag worden toegevoegd maar ook hier verwacht ik weinig verschil met een Siemens.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21:13
Gadgeteer schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 10:24:
[...]

Het advies heeft vooral te maken met leverbaarheid. Vwb prijs scheelt het een beetje.

De kookplaat die wij hadden uitgezocht van Neff is 90cm en heeft 3 flexzones. Het schijnt echter zo te zijn dat flexzones minder gelijkmatig verwarmen dan 'niet flexzones'. Haar advies was om slechts 1 flexzone te nemen. We moeten alles in een beperkte ruimte plaatsen (flinke uitdaging) en deze Siemens is net 10 cm kleiner, voldoet aan de eisen, is direct leverbaar en hoeft geen 3 fasen (en is een paar honderd euro goedkoper dan de vergelijkbare van Neff). Aangezien in Duitsland geen extra garantie wordt gegeven wanneer je 4 apparaten koopt van 1 merk, hebben wij die wens opzij gezet (we letten vooral op gebruiksgenot en niet perse op merk, zo is de prijs nog wat te beperken en de kookplaten en koelkasten zijn vrijwel identiek). De vaatwasser wordt overigens wel Neff, deze kon voor een leuk bedrag worden toegevoegd maar ook hier verwacht ik weinig verschil met een Siemens.
Ondanks dat hij niet op 3-fase hoeft, is het desalniettemin sterk aan te raden om hem wel op een 3-fase aardlekautomaat te plaatsen en de kookgroep links te laten liggen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Gadgeteer schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 10:24:
[...]

Twee pagina's terug vroeg iemand hoe het zat met garantie van (Siemens of Bosch) met aankopen in DE. Wat ik er zo snel van kon vinden is dat je enkel de 2+3 jaar garantie hebt als je koopt én gebruikt in DE. Let daar wel even op.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Source90
True schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 11:00:
[...]

Twee pagina's terug vroeg iemand hoe het zat met garantie van (Siemens of Bosch) met aankopen in DE. Wat ik er zo snel van kon vinden is dat je enkel garantie hebt als je koopt én gebruikt in DE. Let daar wel even op.
Je hebt sowieso de 2 jaar wettelijke (Europese) garantie.
Daarna zou je op redelijkheid en billijkheid bij de Nederlandse tak je garantie kunnen claimen. Hoeveel succes je daarin hebt is natuurlijk een tweede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Source90 schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 11:05:
[...]

Je hebt sowieso de 2 jaar wettelijke (Europese) garantie.
Daarna zou je op redelijkheid en billijkheid bij de Nederlandse tak je garantie kunnen claimen. Hoeveel succes je daarin hebt is natuurlijk een tweede.
Oh ja, mijn post ging specifiek over de verlengde 2+3 jaar garantie, dat was niet helder, zal er nog even een edit in gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iasix
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02-05 13:48
Iemand qua prijzen ervaring met Ekelhoff tov de anderen?
Faber kon 29500 bieden voor keuken van 31500. Heeft het zin om nog veel verder te zoeken? Gezien service van Ekelhoff tov Faber toch liever Ekelhoff. Er lijkt weinig onderhandelruimte te zijn helaas bij Ekelhoff.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c-akUrp6LBEHTEoJV1UhX5pFVkA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8VOB2rf2um98sCpWk7htXyQA.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:53
iasix schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 12:10:
Faber kon 29500 bieden voor keuken van 31500. Heeft het zin om nog veel verder te zoeken? Gezien service van Ekelhoff tov Faber toch liever Ekelhoff. Er lijkt weinig onderhandelruimte te zijn helaas bij Ekelhoff.

[Afbeelding]
Geen idee over onderhandelen maar inclusief of exclusief ombouw en houten panelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iasix
SquareOne schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 12:46:
[...]

Geen idee over onderhandelen maar inclusief of exclusief ombouw en houten panelen?
Ex.

Dit is:
- Vriezer groot Siemens
- Koelkast groot Siemens
- Vaatwasser siemens
- Oven + combi oven Siemens
- Bora
- Quooker zwart + zeep pomp
- Contour (oid) kasten met twee apothekerskasten, twee ladebakken, etc
- Twee keer aanrechtblad schuin afgeslepen en hoofdblad ook speciaal ingeslepen voor soepele overloop naar spoelbak
- Kookeiland van 3 bij 1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sytheon
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:30
Sytheon schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 15:56:
Beste Tweakers,
Wij zijn ook aan het kijken naar een nieuwe keuken. Ik heb al veel door door het topic gelezen maar zit nog wel met een paar vragen en benieuwd of jullie nog op of aamerkingen hebben.
We zijn nog niet bij een keukenboer geweest, dat staat de komende weekenden op de planning, dus we hebben nog geen exacte tekening. Ik heb al wel een beetje gespeeld met de ikea keukenplanner, meer omdat die makkelijk werkt, dan dat we van plan zijn hem daar te halen, en wij kwamen ongeveer op de volgende indeling uit.

[Afbeelding]
...
Hierbij een update van mijn kant. Dank voor jullie advies. We zijn inmiddels bij 3 keukenzaken geweest: Bruynzeel, Gemar keukens (lokale zaak) en Ihre Kuche. Opzich overal prima geholpen, maar vond Bruynzeel eigenlijk verrassend duur (21k voor een mindere keuken). Ihre Kuche geprobeerd of we voor vergelijkbare prijs toch een Next125 keuken konden krijgen, maar de prijs die wij kregen (ruim 24k) kwam hoger uit dan gehoopt. Uiteindelijk het beste gevoel en meest tevreden met de offerte van Gemar.

We gaan qua layout ongeveer voor de opstelling zoals eerder voorgesteld door @Toke_gt
Op de render staat hij nog iets anders, maar we nog wat dingetjes verplaatsen/omwisselen, (Spoelbak naar de rechter wand, kookplaat verder naar het linker uiteinde van het eiland) en waarschijnlijk toch siemens ipv Bosch (volgens mij zelfde binnenkant, maar vind siemens mooier)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s-Bal11rtYZwszG9zsxRTCcnVvI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ix3mwjwYpbHFZXhBEHcJgsc6.png?f=fotoalbum_large

De offerte kwam uit op 18k met Fenix groene fronts, en een lichtgrijs keramiek werkblad (binnen keramiek wel een goedkope variant) en de volgende apparatuur.
Stoomoven 60x60 Bosch serie8
Vaatwasser Bosch serie 4
Inductiekookplaat met interne afzuiging Bosch serie 4
Koelvriescombinatie Bosch serie 2
Inventum 10 liter boiler

We zijn er enigszins conservatief in gegaan, en er is nog een klein beetje ruimte. We denken aan één of meerdere van de volgende upgrades. (qua budget waarschijnlijk 1 en 2, of 3)
1. Koelvriescombinatie naar een hoger model, zuiniger en enkele kleine features
2. Vaatwasser naar een hoger model, vooral vanwege zeolith droogsysteem
3. Toch nog een kleine combi magnetron/oven erbij (eventueel ook met warmhoudlade eronder)
We hebben ook gekeken naar een quooker, maar vonden we erg duur t.o.v. een inbouwboiler, en hetzelfde voor een kookplaat met flexzones.

Hebben jullie hier nog op- of aanmerkingen bij? Dingen die we echt wel moeten doen, of minder belangrijk zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Nu online
Sytheon schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 17:35:
[...]

Hierbij een update van mijn kant.
(…)
We zijn er enigszins conservatief in gegaan, en er is nog een klein beetje ruimte. We denken aan één of meerdere van de volgende upgrades. (qua budget waarschijnlijk 1 en 2, of 3)
1. Koelvriescombinatie naar een hoger model, zuiniger en enkele kleine features
2. Vaatwasser naar een hoger model, vooral vanwege zeolith droogsysteem
3. Toch nog een kleine combi magnetron/oven erbij (eventueel ook met warmhoudlade eronder)
We hebben ook gekeken naar een quooker, maar vonden we erg duur t.o.v. een inbouwboiler, en hetzelfde voor een kookplaat met flexzones.

Hebben jullie hier nog op- of aanmerkingen bij? Dingen die we echt wel moeten doen, of minder belangrijk zijn?
Wat leuk om terug te zien in een render. Mooie keuzes met een volgens mij prima prijs, maar daar zijn anderen hier beter in. De upgrades zou ik alle drie nemen :*) . Zelf vind ik een kleine oven erg handig; ik heb een inductiefornuis met een kleine en een grote oven, en de kleine gebruiken we het meest. Lekker snel warm en minder energieverbruik. Hoeveel beter is het zeolith systeem ten opzichte van andere varianten? Ik weet niet of ik daar veel extra’s aan zou spenderen. Vaatwassers drogen tegenwoordig sowieso veel beter dan vorige generaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brutus26
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 18-05 20:56
Niemand ?
brutus26 schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 22:22:
Wij zijn op zoek naar een wijklimaatkast in een staande keukenkast, kan alleen de liebherr uwtgb-1682-21 vinden, de rest zijn allemaal onderbouw kasten,is er een goed en goedkoper alternatief ? dacht dat Siemens ook een nieuwe uitbracht maar kan hem niet vinden.

nog een paar merken gevonden merken die stil zijn
Schreuderwaterman
Chateaudun duo
Dunavox
SWISSCAVE WL155F WIJNKOELKAST
Vinata Wijnklimaatkast Premium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gale
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 28-09-2022
Hi all,

ik heb 2 vragen m.b.t. materiaal en apparatuur. Hopelijk heeft iemand hier ervaring mee kan hij/zij deze delen :).

1. Voor onze nieuwe keuken biedt de verkoper de Siemens Glassdraft Air aan. Eerder werden er geen Downdraft afzuiging aangeboden gezien de verminderde capaciteit, maar deze wordt nu wel aangeboden vanwege grote verbetering in capaciteit.
-> heeft iemand ervaring of kennis van dit product, en klopt het dat deze een stuk verbeterd is? Voldoet de afzuiging ook voor de pannen aan de voorkant op de kookplaat?
Onze zoektocht naar de mogelijkheid om inductie met 5 pitten zonder afzuigkap kwam de keukenzaak bij deze optie uit.

2. De verkoper biedt een keuken (Stosa Cucine Evolution) aan met de afwerking van de kastjes in PET. Ik ben niet bekend met een afwerking in PET. Kan iemand delen wat de kwaliteit een voor-/nadelen zijn van deze afwerking?
De omschrijving op de technical datasheet van Stosa Cucine is als volgt:
22 mm thick MDF door, faced outside in 0.3 mm thick PET, faced
inside in melamine in same colour as door.
Polymer edgeband on all 4 edges in same colour as PET.

Alvast bedankt voor het meedenken!

[ Voor 17% gewijzigd door Gale op 26-07-2022 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edwinonair
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 03-05 11:03
Hallo Ook wij zijn druk op zoek naar een Keuken. nu is ons oog gevallen op Schmidt/ Schroder. Zijn er nog specifieke dingen bij deze merken waar ik op moet letten?

Ook werd ons de volgende apparatuur aan geboden:
AEG koelvries (SCB618 F6 TS)
AEG bakoven (BPK 742280 T)
AEG vaatwasser (FSK 52637 P)
Novy panorama inductie 1821
totaal 6100E voor deze apparatuur

Iemand bekend met deze producten? of wellicht afraders op iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liveau
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 22:39
Liveau schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 12:49:
Nou, na een paar kijk- en overlegdagen een goed ontwerp op papier gezet bij een MHK aangesloten keukenboer in Nijmegen en een offerte laten maken. Redelijk top-end ingezet qua apparatuur en materialen, daar is nog wat speelruimte mogelijk.
-knip-
Nog even een update, is na alle hulp hier wel zo netjes.
Deze opstelling in Next125 met alles behalve de Novy in Siemens IQ700 (wel zonder alle houtpanelen) vandaag op 31k afgetikt bij Ihre Küche O+. Eerste offerte was 33.5k.
Blijkbaar zijn ze eerder dit jaar van eigenaar gewisseld en zijn ze nu zo goed als volledig op de Nederlandse markt gericht. Komt ook een flinke verbouwing van de showroom aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 20:11

Rzaan

Altijd zoekende

Liveau schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 23:37:
[...]

Nog even een update, is na alle hulp hier wel zo netjes.
Deze opstelling in Next125 met alles behalve de Novy in Siemens IQ700 (wel zonder alle houtpanelen) vandaag op 31k afgetikt bij Ihre Küche O+. Eerste offerte was 33.5k.
Blijkbaar zijn ze eerder dit jaar van eigenaar gewisseld en zijn ze nu zo goed als volledig op de Nederlandse markt gericht. Komt ook een flinke verbouwing van de showroom aan.
Kun je nog een korte update geven van hoe je keuken eruit komt te zien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Rzaan schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 09:46:
[...]

Kun je nog een korte update geven van hoe je keuken eruit komt te zien?
Ik gok ongeveer zo
Liveau in "Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3"

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robonus
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 17-05 15:19
Ik heb een vraag voor de ervaringsdeskundigen hier. We hebben afgelopen weekend getekend voor een greeploze hoek-keuken, waarbij we 2 hoge kasten hebben met links een 122cm koelkast en rechts een 88cm vriezer met daarboven een oven. Hun aanzicht tekening staat hieronder:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4xoQIPsB9bpkNdUyiQfiAodYICw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tCT040JIlNarmtuGaiVlX23f.jpg?f=fotoalbum_large

Nadat we getekend hadden, kregen we de aanzicht-tekening pas thuisgestuurd, waarbij blijkt dat de kasthoogte veel groter/hoger is dan de apparaten zelf. Dit is niet kenbaar gemaakt bij het gesprek, en zie je ook niet aan het 3D plaatje van de buitenkant, wat je tijdens het gesprek krijgt te zien.

Het gevolg is dat er nu heel veel loze ruimte ontstaat, waar je eigenlijk niks mee kan. Ik snap dat een 1.22 koelkast een íets grotere kastruimte nodig heeft, en als er 5cm speling in zit zou dit niet erg zijn. Maar hieronder de tekening met de loze ruimtes even donkergroen gearceerd:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z4jWwzSIwFOgIG0IUzkjGmbARdE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/M5XtqMRUWencTjSq4X32eRgO.png?f=fotoalbum_large

We zijn nu wel een beetje geïrriteerd dat dit niet is benoemd tijdens het gesprek. We hadden hiervoor ook bij andere keukenzaken dezelfde opstelling laten doorrekenen en daar zaten deze ruimte bijna niet. En ik begrijp daarbij dat voor de greeplijst wat extra ruimte nodig is, maar niet zo veel.

Nu zie ik bij de brochure van de keukenleverancier (Häcker 130) dat ze werken met een 130mm stramien waarin alles mogelijk lijkt te zijn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SaeAA8sZQF1ymj7UY7P6rqAPeRM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/XOwmciQl6GwhkVp42PizZQ9F.png?f=fotoalbum_large

Daarop heb ik in Autocad even die 130mm stramienen uitgezet, en lijkt dit mogelijk te moeten zijn met 5cm greeplijsten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mj34I1bHRkUfu9aQlAGZfaXLwLY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/VgOHV7NYDqSXWjhHdow3pDnY.png?f=fotoalbum_large

Wie kan er iets zinnigs zeggen of mijn voorstel goed is? We zitten volgende week pas om dit euvel te bespreken maar dan wil ik wel met een voorstel komen wat mogelijk is voordat we worden afgewimpeld. (waar het aan de telefoon een beetje op werd aangestuurd, excuus was dat het kwam door de greeplijsten)

Tips zijn natuurlijk ook altijd welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Robonus schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 09:52:
Ik heb een vraag voor de ervaringsdeskundigen hier. We hebben afgelopen weekend getekend voor een greeploze hoek-keuken, waarbij we 2 hoge kasten hebben met links een 122cm koelkast en rechts een 88cm vriezer met daarboven een oven. Hun aanzicht tekening staat hieronder:

[Afbeelding]

Nadat we getekend hadden, kregen we de aanzicht-tekening pas thuisgestuurd, waarbij blijkt dat de kasthoogte veel groter/hoger is dan de apparaten zelf. Dit is niet kenbaar gemaakt bij het gesprek, en zie je ook niet aan het 3D plaatje van de buitenkant, wat je tijdens het gesprek krijgt te zien.

Het gevolg is dat er nu heel veel loze ruimte ontstaat, waar je eigenlijk niks mee kan. Ik snap dat een 1.22 koelkast een íets grotere kastruimte nodig heeft, en als er 5cm speling in zit zou dit niet erg zijn. Maar hieronder de tekening met de loze ruimtes even donkergroen gearceerd:

[Afbeelding]

We zijn nu wel een beetje geïrriteerd dat dit niet is benoemd tijdens het gesprek. We hadden hiervoor ook bij andere keukenzaken dezelfde opstelling laten doorrekenen en daar zaten deze ruimte bijna niet. En ik begrijp daarbij dat voor de greeplijst wat extra ruimte nodig is, maar niet zo veel.

Nu zie ik bij de brochure van de keukenleverancier (Häcker 130) dat ze werken met een 130mm stramien waarin alles mogelijk lijkt te zijn.

[Afbeelding]

Daarop heb ik in Autocad even die 130mm stramienen uitgezet, en lijkt dit mogelijk te moeten zijn met 5cm greeplijsten.

[Afbeelding]

Wie kan er iets zinnigs zeggen of mijn voorstel goed is? We zitten volgende week pas om dit euvel te bespreken maar dan wil ik wel met een voorstel komen wat mogelijk is voordat we worden afgewimpeld. (waar het aan de telefoon een beetje op werd aangestuurd, excuus was dat het kwam door de greeplijsten)

Tips zijn natuurlijk ook altijd welkom!
Bij greeploos zul je altijd wat (voor je idee) loze ruimte hebben omdat je de kastdeuren moet kunnen openen terwijl je niet de kast in wilt kijken. Dat gezegd hebbende kan ik je niet van tips voorzien hoe je dit kunt oplossen. Wel wil ik meegeven dat ik persoonlijk vind dat je oven erg hoog geplaatst is t.o.v. je werkblad. Vergeet niet dat je alles over de open deur moet tillen/pakken. Dus ook een hete ovenschaal die je over het deurtje moet pakken. Als je antwoord is, maar we zijn lang, snap ik niet waarom je dan een 91cm hoog werkblad hebt (lijkt op 78 + 13 plint right?) dus 91 cm. Voor Nederlandse begrippen zijn wij klein, maar het 96cm hoge werkblad bij mijn schoonouders is voor ons een prima werkhoogte. Wij hebben er zelfs voor gekozen om een 97cm hoog te bestellen.
Let ook op de greeplijsten van de koelkast. Je hebt een 122 nis koelkast (prachtig wij ook :)), maar je kunt die in greeploos logischerwijs enkel openen aan de boven of onderkant. Als die 122 koeler begint vanaf de hoogte van één kastje (ja loze ruimte maar het is wel een kastje volgens mij??) moet je op 3x13=39 cm laag openen of op 39+122=161 (en een beetje). Dat is weer oncomfortabel hoog (althans voor mij wel).

Ik ben ook even benieuwd hoe anderen hier tegenaan kijken in dit topic.

edit:
Je zou kunnen kiezen voor een koel-vries combi. Dan heb je wel iets minder ruimte dan je nu voor ogen hebt met je 122+88, maar dan gebruik je je linkerkast efficiënter en kan je oven vanaf werkbladhoogte. De kastruimte die je verliest in je linkerkast heb je dan onder en boven je oven terug.

[ Voor 3% gewijzigd door True op 28-07-2022 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrNizeGuy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-05 20:03
De loze ruimte is wat mij betreft niet echt loos, je kan er gewoon spullen inzetten/opslaan. Ze zullen het niet dicht maken.

Dat gezegd hebbende, de opstelling vind ik wel wat onhandig en die oven zit echt te hoog.
Hoe ziet de rest van de keuken eruit (of is dit het)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robonus
True schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 10:15:
[...]

Bij greeploos zul je altijd wat (voor je idee) loze ruimte hebben omdat je de kastdeuren moet kunnen openen terwijl je niet de kast in wilt kijken. Dat gezegd hebbende kan ik je niet van tips voorzien hoe je dit kunt oplossen. Wel wil ik meegeven dat ik persoonlijk vind dat je oven erg hoog geplaatst is t.o.v. je werkblad. Vergeet niet dat je alles over de open deur moet tillen/pakken. Dus ook een hete ovenschaal die je over het deurtje moet pakken. Als je antwoord is, maar we zijn lang, snap ik niet waarom je dan een 91cm hoog werkblad hebt (lijkt op 78 + 13 plint right?) dus 91 cm. Voor Nederlandse begrippen zijn wij klein, maar het 96cm hoge werkblad bij mijn schoonouders is voor ons een prima werkhoogte. Wij hebben er zelfs voor gekozen om een 97cm hoog te bestellen.
Let ook op de greeplijsten van de koelkast. Je hebt een 122 nis koelkast (prachtig wij ook :)), maar je kunt die in greeploos logischerwijs enkel openen aan de boven of onderkant. Als die 122 koeler begint vanaf de hoogte van één kastje (ja loze ruimte maar het is wel een kastje volgens mij??) moet je op 3x13=39 cm laag openen of op 39+122=161 (en een beetje). Dat is weer oncomfortabel hoog (althans voor mij wel).

Ik ben ook even benieuwd hoe anderen hier tegenaan kijken in dit topic.

edit:
Je zou kunnen kiezen voor een koel-vries combi. Dan heb je wel iets minder ruimte dan je nu voor ogen hebt met je 122+88, maar dan gebruik je je linkerkast efficiënter en kan je oven vanaf werkbladhoogte. De kastruimte die je verliest in je linkerkast heb je dan onder en boven je oven terug.
We hebben in de oude keuken een werkblad van 93 cm hoog. We zijn zelf allebei ongeveer 1.74 en dat is een perfecte hoogte. Van de nieuwe keuken zou de werkbladhoogte op 92 cm uitkomen wat ik dan ook prima zou vinden. (10cm plint, 78 cm onderkast + 4 cm werkblad)

In onze oude keuken hebben we de combioven met onderkant op 130cm hoogte zitten t.o.v. vloer. Die staat nu boven een 1.02 koelkast Dat is wel de max om niet m'n armen te branden als ik wat uit de oven pak. Daarom wilden we in de nieuwe keuken de oven boven een 88cm vriezer, dan zou die net een 15cm lager moeten uitkomen.

Het greeploos openen van de koelkast op ca 1.32m (10cm plint + 1.22) t.o.v. vloer is geen probleem

@DrNizeGuy Dit is één aanzicht, de ander kant van de L-vorm is kastruimte en kook deel. Daar heb ik geen afbeelding van gepost omdat mijn inziens niet van meerwaarde is voor de vraag. Die gaat alleen over de optimale indeling van de 2 hoge delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Robonus schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 10:28:
[...]

We hebben in de oude keuken een werkblad van 93 cm hoog. We zijn zelf allebei ongeveer 1.74 en dat is een perfecte hoogte. Van de nieuwe keuken zou de werkbladhoogte op 92 cm uitkomen wat ik dan ook prima zou vinden. (10cm plint, 78 cm onderkast + 4 cm werkblad)

In onze oude keuken hebben we de combioven met onderkant op 130cm hoogte zitten t.o.v. vloer. Die staat nu boven een 1.02 koelkast Dat is wel de max om niet m'n armen te branden als ik wat uit de oven pak. Daarom wilden we in de nieuwe keuken de oven boven een 88cm vriezer, dan zou die net een 15cm lager moeten uitkomen.

Het greeploos openen van de koelkast op ca 1.32m (10cm plint + 1.22) t.o.v. vloer is geen probleem

@DrNizeGuy Dit is één aanzicht, de ander kant van de L-vorm is kastruimte en kook deel. Daar heb ik geen afbeelding van gepost omdat mijn inziens niet van meerwaarde is voor de vraag. Die gaat alleen over de optimale indeling van de 2 hoge delen.
Waarom geen greeplijst aan de zijkant? Of was daar geen plek voor?

Dit is onze keuken, ook Hacker. We hebben 2 manshoge apparaten 190cm? En boven de koelkast en vriezer de loze ruimtes nog een klein vak van 10/15cm voor losse spullen. (Cakebakken, ijsblok bakjes etc)

Bij de oven/combiovens hebben we boven een draaideur, en onder een grote la.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2Of7jvG-wPh6Rx4UnflY_nNibeQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/vXDaGj9BJ4VTTtPOXphCQ0fN.jpg?f=user_large

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 256GB | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x LG 27UD59-B | 1x LG UltraGear 27GL850

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robonus
We hebben bewust voor horizontale grepen gekozen ipv verticaal omdat we dat sowieso mooier vinden, en omdat we in beide deuren de scharnieren aan de linkerkant willen hebben zodat je vanaf de keuken (rechts) altijd de vriezer of koelkast in kan grijpen, en niet "om de deur heen" moet pakken. Bij 2 hoge kasten naast elkaar kwam je dan met 1 greeplijst uit in het midden, en dan zwaaien je rechter deuren naar rechts open. En dat wilden we niet.

De vakjes van 10/15 cm hoogte probeerden we te vermijden omdat je die niet op de diepte kan benutten, als er al een bakblik in past, kan je niet meer bij alle spullen die erachter staan. En een kastruimte die je alleen kan openen als je de koelkast open doet vinden we ook een vrij matige oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iasix
iasix schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 12:10:

[Afbeelding]
Nou the saga continues bij Ekelhoff.

Krijg nu weer een drukkende e-mail met dat we snel moeten beslissen omdat er een prijsverhoging aan zou komen. Kan deze prijsverhoging verder nergens vinden.

De verkooptactiek maakt het heel lastig vind ik om er een goed gevoel bij te houden. Hij kwam op mij heel oprecht over tijdens de dag zelf maar vind de afsluiting (snel kopen, kan niks van de prijs af, we geven nooit een gespecificeerde offerte mee en dit is het) wel zuur.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LmTQRe1BiUmbQNKrrfMYjV4KrmQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/bATAnYMKZGpr8RrXATbhjdmB.png?f=user_large

Faber is 2000 goedkoper maar gaan we niet doen vanwege slechte service verhalen overal.

Ihre Kuche hebben we nog een afspraak staan, twijfelen over of we die moeten afwachten of dan toch maar gewoon voor deze gaan.

[ Voor 7% gewijzigd door iasix op 28-07-2022 11:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

iasix schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 11:47:
[...]

Nou the saga continues bij Ekelhoff.

Krijg nu weer een drukkende e-mail met dat we snel moeten beslissen omdat er een prijsverhoging aan zou komen. Kan deze prijsverhoging verder nergens vinden.

De verkooptactiek maakt het heel lastig vind ik om er een goed gevoel bij te houden. Hij kwam op mij heel oprecht over tijdens de dag zelf maar vind de afsluiting (snel kopen, kan niks van de prijs af, we geven nooit een gespecificeerde offerte mee en dit is het) wel zuur.

[Afbeelding]

Faber is 2000 goedkoper maar gaan we niet doen vanwege slechte service verhalen overal.

Ihre Kuche hebben we nog een afspraak staan, twijfelen over of we die moeten afwachten of dan toch maar gewoon voor deze gaan.
"Als je de prijs van Faber kunt matchen voor 1 augustus tekenen we graag."
Die beste man wil graag z'n maand target halen, dat is natuurlijk wat verder weg gezien hij ziek geweest is. Je mag gerust een beetje terug plagen hè.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• iasix
True schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 13:07:
[...]

"Als je de prijs van Faber kunt matchen voor 1 augustus tekenen we graag."
Die beste man wil graag z'n maand target halen, dat is natuurlijk wat verder weg gezien hij ziek geweest is. Je mag gerust een beetje terug plagen hè.
Dit hebben we gedaan

Hij kwam toen we daar waren met een prijs van 31500 en zou nog "met de baas kijken of er een cadeau bij kan" etc.

We hebben nu in de mail alleen maar gezegd dat we bij Faber voor 29k en Ihre voor 29500 een vergelijkbare keuken zouden kunnen afnemen en als hij matcht dat we dan bij hem tekenen.

Krijgen we dit terug.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d9jiGXMPDA_Y_LyGEJwbR7ICLiU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xr97W8fDs68JaxTgMpiz9rjF.jpg?f=fotoalbum_large

Die beste man bekijkt het maar lekker. Betaal liever elders meer dan bij deze onbeschofte clown mijn keuken af te nemen.

Hebben geen vaatwasser of oven aangeraakt joh, dat die alles zou hebben laten zien is echt onzin.

Edit:
In het kader van transparantie ook maar even onze mail erbij gezet, misschien hebben toekomstige kopers hier ook iets aan. Wij komen daar in ieder geval nooit meer. Het is volledig op de NL markt gericht en het is ze duidelijk naar het hoofd gestegen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wZ4yWG7N997Lb859YaybcZSJUDU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8c3w8uEjIqDGfgYlyGGbhU93.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 56% gewijzigd door iasix op 28-07-2022 15:00 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• oinkoink12
  • Laatst online: 10-05 17:41
Dat is gewoon hoe onderhandelen werkt, als je dat al als onbeschoft ervaart.
Buiten dat het je natuurlijk vrij staat iets te kopen waar je jezelf prettig bij ervaart.
Onderhandelen is niet dat 1 iemand iets wenst en de ander dan maar omrolt.

[ Voor 55% gewijzigd door oinkoink12 op 28-07-2022 14:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iasix
oinkoink12 schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 14:49:
Dat is gewoon hoe onderhandelen werkt, als je dat al als onbeschoft ervaart.
Buiten dat het je natuurlijk vrij staat iets te kopen waar je jezelf prettig bij ervaart.
Onderhandelen is niet dat 1 iemand iets wenst en de ander dan maar omrolt.
Dank voor de uitleg over hoe onderhandelen werkt. We zijn blijkbaar andere omgangsvormen gewend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

@iasix ik vind het antwoord van ze wel erg karig t.o.v. jou duidelijk mail met heldere punten waar je graag meer informatie over wilt. Als hij 'm wilt verkopen moet hij hier gewoon netjes op ingaan. Eventueel iets met de prijs doen of niet, maar in ieder geval je vragen beantwoorden.
Ik snap je keuze om elders te gaan tekenen.

[ Voor 7% gewijzigd door True op 28-07-2022 15:07 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ero-Sensei
  • Laatst online: 14:54
True schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 15:07:
@iasix ik vind het antwoord van ze wel erg karig t.o.v. jou duidelijk mail met heldere punten waar je graag meer informatie over wilt. Als hij 'm wilt verkopen moet hij hier gewoon netjes op ingaan. Eventueel iets met de prijs doen of niet, maar in ieder geval je vragen beantwoorden.
Ik snap je keuze om elders te gaan tekenen.
Ik vind het een prima antwoord hoor. Het is een erg nette mail die naar hun gestuurd is, maar feitelijk staat daar dus in dat het allemaal gaat om de prijs (wat prima is). Sterker nog, hij schreef letterlijk: als je de prijs voor 1 augustus kunt matchen met Faber tekenen we graag. Om vervolgens te zeggen Hetzelfde zullen we bij Ihre voorleggen.

Oftewel wanneer zowel Ihre als Ekelhoff de prijs aanpassen koop meneer 2 keukens?
De andere optie is dat hij twee beloftes doet waarvan hij er zeker 1 niet kan nakomen.

Ik heb door deze communicatie juist méér vertrouwen gekregen in Ekelhoff. Een bedrijf dat in ieder geval achter hun offertes staat en hun eigen service en kwaliteit (terecht of onterecht) meerwaarde vinden.
En dat dan inderdaad ook durven zeggen tegen een consument die ze tot de laatste euro uitwringt doormiddel van onbetrouwbare beloftes.

Een consument bepaald waar hij koopt. Maar een winkel waar hij verkoopt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Ero-Sensei schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 15:27:
[...]

Ik vind het een prima antwoord hoor. Het is een erg nette mail die naar hun gestuurd is, maar feitelijk staat daar dus in dat het allemaal gaat om de prijs (wat prima is). Sterker nog, hij schreef letterlijk: als je de prijs voor 1 augustus kunt matchen met Faber tekenen we graag. Om vervolgens te zeggen Hetzelfde zullen we bij Ihre voorleggen.

Oftewel wanneer zowel Ihre als Ekelhoff de prijs aanpassen koop meneer 2 keukens?
De andere optie is dat hij twee beloftes doet waarvan hij er zeker 1 niet kan nakomen.

Ik heb door deze communicatie juist méér vertrouwen gekregen in Ekelhoff. Een bedrijf dat in ieder geval achter hun offertes staat en hun eigen service en kwaliteit (terecht of onterecht) meerwaarde vinden.
En dat dan inderdaad ook durven zeggen tegen een consument die ze tot de laatste euro uitwringt doormiddel van onbetrouwbare beloftes.

Ik ben sowieso van mening dat ik liever zo min mogelijk korting zie en zo veel mogelijk transparante prijzen (in het algemeen in de keukenbranche). En dat een winkel achter zijn prijs én marge staat is zeker niet verkeerd. Anderzijds kan ik mij goed voorstellen dat een koper, iasix in dit geval het gevoel krijgt dat hij hier niet waar voor z'n geld krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Iemand ervaring met Atag koelkasten? Bij onze bestelde Liebherr wordt elke week de leverdatum met 1 week uitgesteld. Ik zit dus te kijken naar een alternatieve optie.
Ter vervanging van IRBE512020 kijk ik naar de Atag KD85178AF. Maar geen idee hoe deze zich verhoud in kwaliteit tov de Liebherr.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iasix
Ero-Sensei schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 15:27:
[...]

Optie 3: als hij matcht dan kopen we daar en zeggen we Ihre af.

Als er bij benadering (1000 meer of minder kijken we niet op) een vergelijkbare prijs was hadden we het gewoon bij Ekelhoff gedaan. Mercedes of Skoda maakt niet uit, een klant die je netjes benadert schoffeer je niet met een "hier geen auto voor jou, bedankt!".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oinkoink12
iasix schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 17:48:
[...]

Optie 3: als hij matcht dan kopen we daar en zeggen we Ihre af.

Als er bij benadering (1000 meer of minder kijken we niet op) een vergelijkbare prijs was hadden we het gewoon bij Ekelhoff gedaan. Mercedes of Skoda maakt niet uit, een klant die je netjes benadert schoffeer je niet met een "hier geen auto voor jou, bedankt!".
Verkopen blijft ook een vak, en zul je dus moeten inschatten hoe je klant in elkaar zit, blijkbaar was hem dat in dit geval niet gelukt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Conrado
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 22:49
iasix schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 14:17:
[...]
Die beste man bekijkt het maar lekker. Betaal liever elders meer dan bij deze onbeschofte clown mijn keuken af te nemen.
Mwah, dat zie ik echt anders :)

Wat je eigenlijk probeert is prijsonderhandelingen te voeren via e-mail, waarbij je ook nog’es aangeeft dat je dat met meerdere partijen doet. Tja, hij past - terecht vind ik - voor die race to the bottom. Wat schiet ‘ie er mee op? Je verwacht dat er twee gaan vechten, terwijl jij de regie voert?
Onderhandelen op prijs is een 1-op-1 spelletje waarbij je een realistische grens bepaald en daar naar toe werkt.

Van zijn kant, hij had je al als verloren genoteerd, vind ik de argumentatie over het blad - dat niemand anders kan maken - en automerken niet handig. Je zult maar Skoda-rijder zijn :)

Mijn huis is slimmer dan ik...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xdb
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12-05 08:41

xdb

Z___Z schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 16:34:
Iemand ervaring met Atag koelkasten? Bij onze bestelde Liebherr wordt elke week de leverdatum met 1 week uitgesteld. Ik zit dus te kijken naar een alternatieve optie.
Ter vervanging van IRBE512020 kijk ik naar de Atag KD85178AF. Maar geen idee hoe deze zich verhoud in kwaliteit tov de Liebherr.
Ik heb ze beiden ingebouwd en gevoeld qua bouwkwaliteit. Levensduur vindt ik lastig.
Qua bouwkwaliteit voelde de liebherr veel degelijker aan. Bijvoorbeeld de soft close deuren met nette gasdempers ipv keukenkastscharniertjes. Ook de kunstoffen die gebruikt zijn voelen steviger aan.

Misschien een idee om aan je dealer te vragen of hij kan zien of er misschien een opvolger is (ik zag laatst namelijk dat liebherr voor sommige modellen opvolgers heeft/ krijgt). Of wellicht kan hij een model vergelijkbaar (1 erboven of 1 eronder) eerder kan krijgen.

[ Voor 0% gewijzigd door xdb op 28-07-2022 21:26 . Reden: Grammaticafout… ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peacynl
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:44
Van de week langs geweest bij een keukenboer om voor mijn nieuwbouwwoning (eerste huis) een keuken samen te stellen. Uiteindelijk best heel tevreden over hoe hij er uit komt te zien, maar twijfel nog over een paar dingen.

Apparatuur:
Vaatwasser Pelgrim - GVW200L
Combi oven Pelgrim - MAC834MAT
Koelvriescombi Pelgrim - PCS23178L
Afzuigkap Pelgrim - BSK962MAT
Inductieplaat Pelgrim - IK4073M

Kastjes/werkblad:
De 2 overgebleven lage kasten hebben lades en de hoge kast gewoon planken. Werkblad is Dekker Greengridz.

Ik had zelf nog nooit van het merk gehoord, maar de keukenboer was er wel over te spreken, ik lees hier gemixte reacties. Vraag me af of het upgraden naar iets van BSH toch de moeite waard is?
Wat ik met name visueel mooi uit vond zien was de matte afwerking, maar ik heb eerlijk gezegd wel twijfel (met name bij de kookplaat) of het wel kras vast is. Iemand hier ervaring met de matte spullen van Pelgrim?

Daarnaast voelt het een beetje raar om de spoelbak op de rand te hebben, is dat ook heel onpraktisch of lijkt het alleen zo.

De render vertekent het een beetje, maar kastbreedte staat in de 2e tekening. Prijs was 8300 incl. montage, leek mij best redelijk?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tyh2nGiA4KSKYg-vZ4q2s9bs92Y=/800x/filters:strip_exif()/f/image/QSB5Z8fz6ihP1sIvYttwrgJI.png?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9hF0d77PK5EjW02jHwQMTynY_I4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JRFmyvIjnsIcWtCmo41eqx7G.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door peacynl op 28-07-2022 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vendetta_X
  • Niet online
xdb schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 21:26:
[...]

Misschien een idee om aan je dealer te vragen of hij kan zien of er misschien een opvolger is (ik zag laatst namelijk dat liebherr voor sommige modellen opvolgers heeft/ krijgt). Of wellicht kan hij een model vergelijkbaar (1 erboven of 1 eronder) eerder kan krijgen.
Is ergens te vinden welk model welke opvolgt? Geloof dat de meeste keukenzaken altijd de laatste versie leveren, maar dan moet je vast zelf aantonen welk model dat zou zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• oinkoink12
Vandaag naar Ihre kuchen gegaan, en geslaagd, prijs is van 20k naar 21650 gegaan vanwege wat extra zaken die we toch wilden/nodig hadden (toch een losse vriezer, en wat kleine zaken. Maar dus uiteindelijk ruim 3.5k goedkoper dan mijn B&K offerte in Nederland. Deze is trouwens nog teruggekomen dat hij 1500 euro korting kon geven, maar dan was het nog 2k.

Dus helemaal gelukkig.

Verder hebben ze daar trouwens best wat NEXT125 opstellingen staan, dus dat was ook leuk.

[ Voor 10% gewijzigd door oinkoink12 op 30-07-2022 17:36 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

oinkoink12 schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 17:35:
Verder hebben ze daar trouwens best wat NEXT125 opstellingen staan, dus dat was ook leuk.
Wij hadden een prachtige Next125 opstelling gezien bij Bemmel & Kroon in Zoeterwoude.
Machtig mooi!

Afbeeldingslocatie: https://images.bemmelenkroon.nl/media/Bemmel-en-Kroon-keuken-1400273-203-scaled.jpg?auto=format%2Ccompress&fit=crop&ixlib=react-9.5.2&w=1288&h=859&dpr=1&q=75

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oinkoink12
Rzaan schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 18:17:
[...]

Wij hadden een prachtige Next125 opstelling gezien bij Bemmel & Kroon in Zoeterwoude.
Machtig mooi!

[Afbeelding]
Heel mooi, bij ihrekuche is de hele ruimte (die trouwens niet enorm is) alleen maar gevuld met next125, bijna het enige wat ze doen zei hij. Ze gaan komende maand de website vernieuwen, en dan zal het er een stuk beter uit zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iasix
Wij gaan de deal ook sluiten bij Ihre waarschijnlijk aankomende vrijdag.

Na die hele Saga met Ekelhoff toch nog excuses en een offerte gekregen a 31500. Blijkt er een IQ300 vaatwasser in te zitten (geen Zeolith). Op de vraag of er geen Zeolith van kon worden gemaakt werd gezegd "ik adviseer alleen knopjes, geen touchscreen, dan kan je beter geen Zeolith nemen".

Heb hem eerlijk gezegd dat het me wel heel duidelijk is dat hij zijn marge/commissie vooral pakt op kasten en niet op apparatuur en dat dat advies echt nergens op slaat natuurlijk. Ook het hele "maandag gaan alle prijzen bij Siemens omhoog dus je moet echt vandaag tekenen" blijkt voor geen bal te kloppen, heb 4 zaken in Duitsland gebeld die er allemaal om moesten lachen.

@oinkoink12 Wie had je bij Ihre? En was er nog onderhandelingsruimte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oinkoink12
iasix schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 19:07:
Wij gaan de deal ook sluiten bij Ihre waarschijnlijk aankomende vrijdag.

Na die hele Saga met Ekelhoff toch nog excuses en een offerte gekregen a 31500. Blijkt er een IQ300 vaatwasser in te zitten (geen Zeolith). Op de vraag of er geen Zeolith van kon worden gemaakt werd gezegd "ik adviseer alleen knopjes, geen touchscreen, dan kan je beter geen Zeolith nemen".

Heb hem eerlijk gezegd dat het me wel heel duidelijk is dat hij zijn marge/commissie vooral pakt op kasten en niet op apparatuur en dat dat advies echt nergens op slaat natuurlijk. Ook het hele "maandag gaan alle prijzen bij Siemens omhoog dus je moet echt vandaag tekenen" blijkt voor geen bal te kloppen, heb 4 zaken in Duitsland gebeld die er allemaal om moesten lachen.

@oinkoink12 Wie had je bij Ihre? En was er nog onderhandelingsruimte?
Ik had Koen, aardige guy. Ik heb eigenlijk niet eens onderhandeld, omdat ze op mijn offerte van B&K voor precies hetzelfde op 20k rond gingen zitten ipv 23,5k. De overige zaken die er bij kwamen waren gewoon de online prijzen van de vriezer en wat extra zaken die die gewoon doorberekende (blad iets dieper, en dat soort zaken). uiteindelijk kwam het op 21,65 uit. Wat ik prima vond, om daar dan nog 250 euro uit te gaan proberen te slepen vond ik niet noodzakelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ObiTewodros
  • Laatst online: 05-04 22:22
Wij zijn vandaag bij de projectleverancier voor de keuken geweest. Wij willen eigenlijk een Bora puru kookplaat. Echter verkopen ze dat niet. De verkoper gaf aan dat Novy 1861 erg vergelijkbaar is met bora. Ik kom online niet echt veel zinnigs tegen. Wat is jullie mening? Qua prijs lijkt de novy in ieder geval wel een stuk aantrekkelijker.

[ Voor 11% gewijzigd door ObiTewodros op 30-07-2022 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 21:18
iasix schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 19:07:
Blijkt er een IQ300 vaatwasser in te zitten (geen Zeolith). Op de vraag of er geen Zeolith van kon worden gemaakt werd gezegd "ik adviseer alleen knopjes, geen touchscreen, dan kan je beter geen Zeolith nemen".
Grappig, toevallig vandaag met mijn vrouw nog over gehad. Als er iets is waar wij ons kapot aan ergeren (I know, first world problems) is het wel die verdomde touch knoppen van de Siemens vaatwasser (ook Zeolith idd). Mooie vaatwasser en wast verder perfect, maar de Home Connect is steeds verbinding aan het zoeken en de vertraging op die touch knoppen is echt niet meer van deze tijd. Soms een seconde of 3 na het ‘indrukken’ van een programma pas respons: erg irritant dus.

Als iemand hetzelfde ervaart of weet hoe ik die Home Connect stabiel krijg hoor ik het graag! De oven heeft wél altijd verbinding en toch best fijn om een push melding te krijgen als een programma klaar is, op afstand te kunnen starten en te kunnen zien hoe lang een programma nog duurt eigenlijk.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haodeyoude
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 17:52
Heeft iemand soms een Nobilia keuken met greeploze fronten maar een extra greep (profiel oid) op de koel-vries panelen?
Mijn offerte heeft nu Easytouch 961 Grafietzwart panelen en een vlakscharnier koel-vriescombinatie waarbij de keukenboer aangeeft dat hier geen grepen ingefreesd kunnen worden..
Ik vraag mij af hoe lastig het openen zal gaan zonder extra grepen...wat is jullie ervaring hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:21

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Haodeyoude schreef op zondag 31 juli 2022 @ 08:31:
Heeft iemand soms een Nobilia keuken met greeploze fronten maar een extra greep (profiel oid) op de koel-vries panelen?
Mijn offerte heeft nu Easytouch 961 Grafietzwart panelen en een vlakscharnier koel-vriescombinatie waarbij de keukenboer aangeeft dat hier geen grepen ingefreesd kunnen worden..
Ik vraag mij af hoe lastig het openen zal gaan zonder extra grepen...wat is jullie ervaring hiermee?
Bij ons zitten in de hoge kastenwand verticale greeplijsten en dat bevalt prima. Zie dat dit bij Nobilia ook toegepast wordt:

Afbeeldingslocatie: https://img.twa.nl/25348274?width=600&height=450&watermark=none

Wij hebben een soortgelijke opstelling (qua hoge kasten) maar in het midden ook een greeplijst zodat het allemaal gelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haodeyoude
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 17:52
Beekforel schreef op zondag 31 juli 2022 @ 08:55:
[...]

Bij ons zitten in de hoge kastenwand verticale greeplijsten en dat bevalt prima. Zie dat dit bij Nobilia ook toegepast wordt:

[Afbeelding]

Wij hebben een soortgelijke opstelling (qua hoge kasten) maar in het midden ook een greeplijst zodat het allemaal gelijk is.
Heb je de koel-vries in de hoge kastenwand zitten? Indien ja is dit indd redelijk vergelijkbaar hoe het er nu bij mij uit ziet. Dus je moet nooit echt kracht zetten met b.v. 2 handen om de koel/vries kast open te kunnen maken?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SqI82gSKPiqt55wD84ODZZUTzkI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CY2LrI6WV1lFbHC36N4k5VUR.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:21

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Haodeyoude schreef op zondag 31 juli 2022 @ 09:15:
[...]

Heb je de koel-vries in de hoge kastenwand zitten? Indien ja is dit indd redelijk vergelijkbaar hoe het er nu bij mij uit ziet. Dus je moet nooit echt kracht zetten met b.v. 2 handen om de koel/vries kast open te kunnen maken?
[Afbeelding]
Heb er alleen een koelkast in zitten maar wel een hoge (200 cm) en nee hoef daar geen enorme kracht voor te zetten. M'n zoon van twee kan zich er ook mee redden.

Denk idd dat jouw tekening dezelfde methode laat zien. Ik was er ook sceptisch over maar heb het in de showroom kunnen testen en dat gaf vertrouwen.

[ Voor 5% gewijzigd door Beekforel op 31-07-2022 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlayaStone
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 22:55
Bij een andere plek een nieuwe offerte laten maken.

Meubelen 8764 (Rotpunkt)
Apparatuur 5608 (Bora, iq500 oven, magnetron en vaatwasser).
werkbladen 2678 (composiet belgien kihei velvet 2cm dik)
Montage 2150
totaal 19200

Ik vind hem er een stuk beter uit zien dan de vorige, twijfel nog wel heel erg over de Bora omdat het toch erg een duur ding is. Een afzuigkap erboven maakt het qua uiterlijk toch wel weer een stuk minder.

Ook zit er nu nog een Le mans systeem in de hoek kast, hier gaan we misschien wel wat anders doen omdat ze toch niet erg stevig ogen en vrij veel kosten (800 euro).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X5ATjmKHGPEV5O2SfmzSscyfwf4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/5pIM3CFTJWjwEugn4hwRJj7z.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VwpiGCPN9xhYkkA_nup1zz9eQ5U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/66nFCICUBW7PDrZy5QIeqb4O.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• twi
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-04 10:32

twi

SlayaStone schreef op zondag 31 juli 2022 @ 11:01:

Meubelen 8764 (Rotpunkt)
Montage 2150
totaal 19200

Ik vind hem er een stuk beter uit zien dan de vorige, twijfel nog wel heel erg over de Bora omdat het toch erg een duur ding is. Een afzuigkap erboven maakt het qua uiterlijk toch wel weer een stuk minder.

Ook zit er nu nog een Le mans systeem in de hoek kast, hier gaan we misschien wel wat anders doen omdat ze toch niet erg stevig ogen en vrij veel kosten (800 euro).

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Over smaak valt niet te twisten, maar de "hoge kasten" zijde zorgt bij mij wel bijna voor een epileptische aanval, zo onrustig dat het oogt. Enorm verschil met de wel erg fraaie en rustige andere kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extrix
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 18-05 23:16
twi schreef op zondag 31 juli 2022 @ 11:36:
[...]
Over smaak valt niet te twisten, maar de "hoge kasten" zijde zorgt bij mij wel bijna voor een epileptische aanval, zo onrustig dat het oogt. Enorm verschil met de wel erg fraaie en rustige andere kant.
Eens hoge kasten wand is een slecht georganiseerde feestje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlayaStone
Wat zouden jullie hierin veranderen? De kleur hetzelfde als de overkant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swinta
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 12-08-2024
SlayaStone schreef op zondag 31 juli 2022 @ 12:17:
Wat zouden jullie hierin veranderen? De kleur hetzelfde als de overkant?
Koelkast integreren, koffiecorner gelijktrekken met de hoge kasten (qua diepte kasten dan) , kleur zelfde als overkant.

[ Voor 4% gewijzigd door Swinta op 31-07-2022 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlayaStone
Swinta schreef op zondag 31 juli 2022 @ 12:35:
[...]

Koelkast integreren, koffiecorner gelijktrekken met de hoge kasten, kleur zelfde als overkant.
Het lastige waarmee we moeten dealen is dat het raam al erg laag begint (80cm), dat is foutief getekent op de afbeelding. Als die corner net zo diep is gaat dat dus uitsteken door het raam, wat nog lelijker is ben ik bang.

Voor de rest ga ik nog wat puzzelen! Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Nu online
SlayaStone schreef op zondag 31 juli 2022 @ 12:17:
Wat zouden jullie hierin veranderen?
Ik vind de vrijstaande koelkast in de kast met een open ruimte erboven het meest storend, vooral omdat je links en rechts van de hoge kast ook iets afwijkends hebt (kofficrcorner, glazen deur). Ik zou de koffiecorner aan bovenkant gelijk trekken met de kasthoogte (dus dat het een nis wordt, weliswaar minder diep, maar verder wel in lijn met de kasten), de koelvries inbouw maken met zelfde front als andere kasten. Dan is de kast een geheel, met de glazen deur ernaast. Mocht je om een of andere reden willen vasthouden aan de vrijstaande koelkast, zet deze dan naast de hoge kasten ipv ertussenin.

Of het houten front te druk is, is erg smaakgevoelig en mogelijk geeft de render geen reëel beeld. Heb je een foto van je materialen?

Mocht je geen lemans doen en toch de ruimte in de hoek optimaal willen benutten, dan zou je er een ladenkastje van kunnen maken dat je vanaf de andere kant kunt bereiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlayaStone
Toke_gt schreef op zondag 31 juli 2022 @ 12:48:
[...]

Ik vind de vrijstaande koelkast in de kast met een open ruimte erboven het meest storend, vooral omdat je links en rechts van de hoge kast ook iets afwijkends hebt (kofficrcorner, glazen deur). Ik zou de koffiecorner aan bovenkant gelijk trekken met de kasthoogte (dus dat het een nis wordt, weliswaar minder diep, maar verder wel in lijn met de kasten), de koelvries inbouw maken met zelfde front als andere kasten. Dan is de kast een geheel, met de glazen deur ernaast. Mocht je om een of andere reden willen vasthouden aan de vrijstaande koelkast, zet deze dan naast de hoge kasten ipv ertussenin.

Of het houten front te druk is, is erg smaakgevoelig en mogelijk geeft de render geen reëel beeld. Heb je een foto van je materialen?

Mocht je geen lemans doen en toch de ruimte in de hoek optimaal willen benutten, dan zou je er een ladenkastje van kunnen maken dat je vanaf de andere kant kunt bereiken.
Het blijft altijd lastig met foto's qua belichting maar dit zijn ze die ik hebAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uqXGiQ7c6reWboI696xCPkQTSaA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HPITCtfNZRyz7hqxayTSdbST.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PUyh6xdgjTZwPuSIh6bprocg7oE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/O17fmjkH5VcK6Y9hkHVzaqzJ.jpg?f=fotoalbum_large:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4DEGqXapyN0H_zhuV833HN2MCbo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3jvwCH1A9C68tuU8amqK9NfW.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Nu online
SlayaStone schreef op zondag 31 juli 2022 @ 13:05:
[...]

Het blijft altijd lastig met foto's qua belichting maar dit zijn ze die ik heb
Dankjewel. Het houten front heeft van zichzelf een wat onrustig patroon. In combinatie met de onrustige indeling maakt dat het niet zo goed matcht met de strakke, donkere andere kant. Wat je zou kunnen doen is de kastenwand idd ook donker, maar bijvoorbeeld wel het blad in de koffiecorner en planken erboven in deze houtlook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ObiTewodros
Bij de laatste 2 keukenzaken waar ik geweest ben raden ze Siemens af omdat Siemens erg veel leveringsproblemen schijnt te hebben. Een alternatief zou AEG zijn. Ik vind Siemens ovens toch wel beter. Ze kunnen bijvoorbeeld tot 300 graden Celsius.

Als het echt zo is dat Siemens meer leveringsproblemen heeft dan andere merken, dan is toch beter om voor AEG te gaan. Niemand heeft denk ik zin in 1 jaar vertraging van de apparatuur. .

Maar ik kan zelf niets terugvinden over dat Siemens meer leveringsproblemen zou hebben dan bijvoorbeeld AEG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17:09
ObiTewodros schreef op zondag 31 juli 2022 @ 13:53:
Bij de laatste 2 keukenzaken waar ik geweest ben raden ze Siemens af omdat Siemens erg veel leveringsproblemen schijnt te hebben. Een alternatief zou AEG zijn. Ik vind Siemens ovens toch wel beter. Ze kunnen bijvoorbeeld tot 300 graden Celsius.

Als het echt zo is dat Siemens meer leveringsproblemen heeft dan andere merken, dan is toch beter om voor AEG te gaan. Niemand heeft denk ik zin in 1 jaar vertraging van de apparatuur. .

Maar ik kan zelf niets terugvinden over dat Siemens meer leveringsproblemen zou hebben dan bijvoorbeeld AEG
In dit topic heb ik het volgens mij wel met enige regelmaat langs zien komen wbt Siemens.
Hier nu 5 jaar een AEG. Wbt werking erg tevreden. Wel al iets van 4-5 deurtjes gehad ivm het beslaan van de binnenkant van het glas. Wel een goede service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17:09
SlayaStone schreef op zondag 31 juli 2022 @ 11:01:

Meubelen 8764 (Rotpunkt)
Montage 2150
totaal 19200

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Hier in twee keukens een le mans systeem gehad. Ons bevalt dat erg goed. In jouw ontwerp ook ideaal voor de pannen. Bij ons kan een plateau 25kg dragen en is erg stevig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

ObiTewodros schreef op zondag 31 juli 2022 @ 13:53:

N=1, wij hadden een keukenapparatuurzaak die ons juist adviseerde Siemens te nemen omdat dat voor hen veel beter leverbaar was en AEG tegenwoordig (3 weken geleden) ook al leveringsproblemen had net zoals BSH dus.
Zie ook: True in "Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeehaa
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18-05 11:00
En een andere N=1: datum compleet besteld 11 mei, geleverd 15 juni:
Ki81RADE01
EX907LXV5E
LC98KLR62S
BF634RGS1
GS54NAWCV

3 jaar oude oven meeverhuisd omdat deze nog prima is en ook tot 300 graden gaat: HM636GNS1

Nog te leveren:
SN65ZX49CN

voorlopige leverweek 02/2023 :+

[ Voor 19% gewijzigd door jeehaa op 31-07-2022 17:05 ]

                           

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• macfocus
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 19:18
Leuk dat een over tot 300 graden kan, maar zet iemand de oven dan wel eens zo hoog?
Want als je dat nooit doet, dan boeit het dus absoluut niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobo89
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 24-02 21:16
Al een poos aan het meelezen in dit topic, want ook wij zijn bezig met een nieuwe keuken. En daarmee willen we ook meteen een andere indeling in de kamer en nieuwe vloer op de hele beneden verdieping. Nu hebben we een L keuken, met een half hoog muurtje. Dat muurtje willen we weg hebben en dan een kastenwand met eiland.

Onlangs voor het eerst een offerte laten maken bij een lokale keukenzaak en daar kwam het volgende ontwerp uit:
Knip

Qua indeling hebben we zoiets een aantal huizen verderop gezien en dat ziet er heel mooi uit. De bedoeling is sowieso om de hele keuken een stukje verder de kamer in te schuiven dan op dit ontwerp staat, voor wat extra ruimte in de erker (waar de eettafel staat). Maar wellicht hebben jullie nog ideeën om het een en ander aan te passen. Het is ook pas een eerste ontwerp

[ Voor 45% gewijzigd door Bobo89 op 13-09-2022 11:20 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• jeehaa
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18-05 11:00
macfocus schreef op zondag 31 juli 2022 @ 19:21:
Leuk dat een over tot 300 graden kan, maar zet iemand de oven dan wel eens zo hoog?
Want als je dat nooit doet, dan boeit het dus absoluut niet.
We gebruiken deze stand voor onze verse pizza's. Hoe hoger de temperatuur, hoe beter
Ergo: het boeit ;)

                           

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

jeehaa schreef op zondag 31 juli 2022 @ 23:29:
[...]

We gebruiken deze stand voor onze verse pizza's. Hoe hoger de temperatuur, hoe beter
Ergo: het boeit ;)
Ik gooi altijd extra hout in de combi-oven.
Dat werkt ook goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ObiTewodros
Rzaan schreef op zondag 31 juli 2022 @ 23:35:
[...]

Ik gooi altijd extra hout in de combi-oven.
Dat werkt ook goed.
Wel minder praktisch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DBreda
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-05 19:22
Ik ga na 10 jaar voor een nieuwe keuken. Ik heb mijn huidige keuken 12 jaar geleden bij Keukenkampioen gekocht en ben hier als eerst geweest om wat ik in mijn hoofd had uit te tekenen. Helaas paste het niet. Het is 180cm breed en wilde 3 kastjes van 60cm naast elkaar, waarvan 2 hoge kasten, maar daarvoor kom ik helaas een paar cm te kort. Dus je ziet nu naast de koelkast een kast van 40cm breed.

Ik ben benieuwd wat jullie van deze opstelling vinden. Tips en tricks zijn zeer welkom! Hoewel ik op de eerste plaats kwam voor een schets, wilde Keukenkampioen natuurlijk ook een offerte maken. 14k (zonder onderhandelen) met apparatuur van Bauknecht en kookplaat van Whirpool, maar ik wil sowieso een ander merk. De impressies:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d57Le0d9ybR03XGWhSlRrVtr6Qo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oKgpgYacFRyLLjGOeCL49450.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RRD6gcvncvph5U28zrKhycmeI5o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/D5HlBmpmdVgIpNE8eKqY1Tiz.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5dOAeM3J2oesCUxltb7Ixxx2QC4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/quD3H4DKY9UmlPoqI2QCzTSw.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jsIYVhixpGYRGysxnTuEVn-Mh3E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nmy5gMfM7LdOPAN5yooLx4AY.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• no00waa
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11:32
Recentelijk ook een keuken besteld, en inmiddels deels geleverd, alleen zitten we nog een beetje met de verlichting.

Iemand tips voor wat we hier het beste kunnen ophangen?

Zelf zaten we een tijdje te spelen met railverlichting omdat we maar 1 stroompunt hebben en je zo het meest flexibele bent. Na een tripje naar de bouwmarkt zijn echter ook de LED panelen weer in de running (denk aan de Philips Hue Surimu van 120 cm x 30 cm). Bij deze laatste weet je echter alleen niet of 4000 lumen voldoende gaat zijn voor de ruimte, en of het licht overal goed zal vallen. Met een railsysteem zitten we weer te stoeien welk merk nou het beste gaat passen.

Ons idee bij een railverlichting zou een L vorm zijn die begint aan de linkerkant ergens boven het schier-eiland en deels doorloopt aan de raam kant, met een verbindingsstuk. Voor een LED-paneel gewoon in het midden van het lichtpunt?

Wat denken jullie op basis van de foto's? Een vereiste is in ieder geval opbouw, LED, dimbaar (als het eventjes kan) en het liefste ook iets dat je smart kan bedienen met een app of een draadloze schakelaar. Er is echter gewoon een licht schakelaar dus dat laatste is geen ramp indien niet mogelijk.

Het plafond is beton met een stuclaag.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jk13ICZxkK67AL3khmUWuxCS-Es=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PZtQ1UNGtFH8MSGmpzZrXGTL.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y91IkpzhY-Bwz_lR8lyD-gTnS7U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Mys76BSv6WxG6QuJnwoSObaI.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o1cefeI2Th5gyb-0PmDSStYIus8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/N3TJMRXtiANSqPd8JXBw3VzP.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door no00waa op 01-08-2022 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ObiTewodros
DBreda schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 17:05:
Ik ga na 10 jaar voor een nieuwe keuken. Ik heb mijn huidige keuken 12 jaar geleden bij Keukenkampioen gekocht en ben hier als eerst geweest om wat ik in mijn hoofd had uit te tekenen. Helaas paste het niet. Het is 180cm breed en wilde 3 kastjes van 60cm naast elkaar, waarvan 2 hoge kasten, maar daarvoor kom ik helaas een paar cm te kort. Dus je ziet nu naast de koelkast een kast van 40cm breed.

Ik ben benieuwd wat jullie van deze opstelling vinden. Tips en tricks zijn zeer welkom! Hoewel ik op de eerste plaats kwam voor een schets, wilde Keukenkampioen natuurlijk ook een offerte maken. 14k (zonder onderhandelen) met apparatuur van Bauknecht en kookplaat van Whirpool, maar ik wil sowieso een ander merk. De impressies:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Wat voor keukenblad en kastjes? Ik ben nu ook opzoek naar een keuken. Ik heb nu een offerte van 14k voor een kastenwand van 3 kasten van pronorm, composiet werkblad. Allemaal siemens apparatuur en een bora kookplaat, quooker. Dus ik denk dat er best wat onderhandelingsruimte is voor jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebexer
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 04-01 13:24
In onze zoektoch naar een nieuwe keuken zijn wij gestuit op de veschillende hoogtes van onderkasten. Mijn partner en ik zijn beide lang en zouden de onderkast ruimte zo efficient mogelijk willen benutten door de grootst mogelijke onderkast te nemen en daarmee de plint ook niet al te groot wordt.

Hebben jullie advies bij welke partij(en) we moeten zijn voor de 'hoogste' onderkast?
In een ouder bericht ben ik gestuit op Next125 welke 87,5 kan realiseren.
MikeyMan schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 12:35:
[...]
Vooral van belang vinden we de hoge onderkasten. Die zijn hier 87,5. Bij veel andere merken lager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oinkoink12
Sebexer schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 17:53:
In onze zoektoch naar een nieuwe keuken zijn wij gestuit op de veschillende hoogtes van onderkasten. Mijn partner en ik zijn beide lang en zouden de onderkast ruimte zo efficient mogelijk willen benutten door de grootst mogelijke onderkast te nemen en daarmee de plint ook niet al te groot wordt.

Hebben jullie advies bij welke partij(en) we moeten zijn voor de 'hoogste' onderkast?

[...]
Vanwege precies dezelfde reden bij Next125 uitgekomen, vanwege de 87,5 kasten.
Deze kun je onder andere bij Bemmel laten tekenen in nl, ikzelf uiteindelijk bij Ihrekuche geslaagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:44

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Sebexer schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 17:53:

[...]
Zijn uiteindelijk voor Tristar gegaan. Daar heb je nog wat meer mogelijkheden qua maatwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobo89
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 24-02 21:16
ObiTewodros schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 17:50:
[...]

Wat voor keukenblad en kastjes? Ik ben nu ook opzoek naar een keuken. Ik heb nu een offerte van 14k voor een kastenwand van 3 kasten van pronorm, composiet werkblad. Allemaal siemens apparatuur en een bora kookplaat, quooker. Dus ik denk dat er best wat onderhandelingsruimte is voor jou.
Mag ik vragen waar je dit hebt gekregen? Klinkt wel interessant namelijk..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ralphkeb
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12:11
ObiTewodros schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 20:03:
Wij zijn vandaag bij de projectleverancier voor de keuken geweest. Wij willen eigenlijk een Bora puru kookplaat. Echter verkopen ze dat niet. De verkoper gaf aan dat Novy 1861 erg vergelijkbaar is met bora. Ik kom online niet echt veel zinnigs tegen. Wat is jullie mening? Qua prijs lijkt de novy in ieder geval wel een stuk aantrekkelijker.
Wij hebben bewust een Novy genomen, omdat we de ronde afzuiging van de Bora niet mooi vonden en niet van de lelijke witte strepen/kruizen op de plaat wilde waar de pannen moeten staan.

De Novy bevalt ons perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DBreda
ObiTewodros schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 17:50:
[...]

Thanks, ik zit ook te kijken naar Siemens. Welke apparaten heb je precies en bij welke winkel heb je deze offerte? Ik heb ook composiet inderdaad, soort kasten weet ik zo even niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sakurakilla
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 05:26
Beste Tweakers,

Vandaag hebben wij ons aller eerste offerte gekregen van superkeuken.
Gaat om het volgende ontwerp.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FWerhky7UEYxl_v_EncIEon6oww=/800x/filters:strip_exif()/f/image/FJpq9Czaki4bcXlUBlWvYOF6.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HW-dxbhIUGx5LFjwgtQhEVQH6z8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Amls7Sgufaytlp5qXuZyhwkl.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AJOiZGkt5Goiwtel-LPzzGYrvKU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/jNbB6Ri6jXxfh7kXab8BakP2.png?f=user_large

Het gaat om het volgende design
https://www.superkeukens.nl/keukens/franchetti-onyxzwart-mat

De offerte is 23500 euro voor deze keuken. Het is de eerste offerte die wij ontvangen hebben. De vraag tijdens het gesprek "Zijn jullie al elders geweest" Wij zijn zelf van plan naar zoveel mogelijk keuken zaken te gaan om een idee te krijgen wat een reeele prijs is.

Wat geven jullie aan als er aan je gevraagd wordt of je al elders bent gegaan? Mijn budget is namelijk rond de 15k max 20k inclusief montage. 23500 is dus boven ons budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

sakurakilla schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 23:18:
Beste Tweakers,

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik zie het nut van het keukeneiland niet, je kunt er omheen lopen, maar met welke reden? De woon/eet/keuken lijkt een klassieke U-vorm te zijn. Je loopt nu links of rechtsom om je eiland heen en kunt dan doorlopen langs het middelste van de U richting je woon/eetkamer?
In mijn optiek creëert dit niet echt de luxe uitstraling of het woonkeuken idee wat er met een kookeiland gecreëerd kan worden, mis ik iets?
De offerte is 23500 euro voor deze keuken. Het is de eerste offerte die wij ontvangen hebben. De vraag tijdens het gesprek "Zijn jullie al elders geweest" Wij zijn zelf van plan naar zoveel mogelijk keuken zaken te gaan om een idee te krijgen wat een reeele prijs is.
My 2 cents, kies drie zaken uit en ga daar serieus op in. Ik was persoonlijk er wel klaar mee na drie zaken te hebben gehad.
Wat geven jullie aan als er aan je gevraagd wordt of je al elders bent gegaan? Mijn budget is namelijk rond de 15k max 20k inclusief montage. 23500 is dus boven ons budget.
Als het een Nobilia keuken is kun je de offerte nog bij Keukenloods opsturen (ik zou persoonlijk je totaalprijs verwijderen). KL levert die ook en dan kun je een beetje vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sakurakilla
True schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 23:36:
[...]

Ik zie het nut van het keukeneiland niet, je kunt er omheen lopen, maar met welke reden? De woon/eet/keuken lijkt een klassieke U-vorm te zijn. Je loopt nu links of rechtsom om je eiland heen en kunt dan doorlopen langs het middelste van de U richting je woon/eetkamer?
In mijn optiek creëert dit niet echt de luxe uitstraling of het woonkeuken idee wat er met een kookeiland gecreëerd kan worden, mis ik iets?

[...]

My 2 cents, kies drie zaken uit en ga daar serieus op in. Ik was persoonlijk er wel klaar mee na drie zaken te hebben gehad.

[...]

Als het een Nobilia keuken is kun je de offerte nog bij Keukenloods opsturen (ik zou persoonlijk je totaalprijs verwijderen). KL levert die ook en dan kun je een beetje vergelijken.
Dankjewel voor het advies van keukenloods. Op pagina 1 zie ik een hele lijst met winkels.
Wij zijn zelf naar amsterdam arena woonboulevard gegaan en daar gewoon random een keukenzaak gekozen, weet niet of zij een dure of een goedkope zijn.
Op jou advies, welke 3 winkels zou jij adviseren naast keukenloods.

Een klassiek U keuken willen wij absoluut niet. De keuken is direct tegen de achtertuin. De deur op de afbeelding klopt niet omdat bijna de hele muur naar de tuin open kan. Dit zie je niet terug in de tekenen.
Een "bartafel" bij de ijland gedeelte mist er ook op de afbeelding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

sakurakilla schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 23:44:
[...]

Dankjewel voor het advies van keukenloods. Op pagina 1 zie ik een hele lijst met winkels.
Wij zijn zelf naar amsterdam arena woonboulevard gegaan en daar gewoon random een keukenzaak gekozen, weet niet of zij een dure of een goedkope zijn.
Op jou advies, welke 3 winkels zou jij adviseren naast keukenloods.

Een klassiek U keuken willen wij absoluut niet. De keuken is direct tegen de achtertuin. De deur op de afbeelding klopt niet omdat bijna de hele muur naar de tuin open kan. Dit zie je niet terug in de tekenen.
Een "bartafel" bij de ijland gedeelte mist er ook op de afbeelding
Ik heb het over een U woning waar de gang/entree/trap in het midden zit tussen de keuken en de woonkamer. Heb je een plattegrond van je woning?

Lastig om je te adviseren welke keukenwinkel bij jou past. Dat ligt ook aan je regio, je budget en je voorkeuren. Heb je de eerste post van dit topic al gelezen? Daar staat veel bruikbare informatie in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
sakurakilla schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 23:18:
Beste Tweakers,

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Een plaatje met een totaalprijs is natuurlijk een beetje loos.
Welk merk, frontje / prijsgroep, blad / prijsgroep, welke apparatuur. etc...

Wellicht ook een plattegrond van je/jullie woning?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vendetta_X
  • Niet online
DBreda schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 17:05:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mooie uitdaging! Mogen de hoge kasten ook naar de lange zijde? Volgens mij genereer je dan meer efficient werkblad. Wil je een koffieapparaat in de hoek, of is dat meer voor de tekening?

Verder zou je spoelen en koken kunnen omdraaien, dus iets als vw-spoelen-koken-laden. Gewoon het italiaanse concept met koken en spoelen tegen elkaar aan. Dat spoelen in de hoek lijkt me niet fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LennartTW94
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 20:44
LennartTW94 schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 08:36:
Goedemorgen allemaal,

Leuk om alle ervaringen te lezen. Wij zijn zelf bezig om ons droomhuis te laten bouwen. Gaan binnenkort voor het eerst naar keukenwinkels. Zelf al op amateurniveau keuken ingetekend in de bouwtekening om een idee te krijgen:

[Afbeelding]

Vinden het zelf erg mooi als de kastenwand ingebouwd is, alleen vraag ik me af of we dan nog een praktische plek hebben voor de prullenbak (misschien in de kastenwand?). Zouden het ook leuk vinden om een nis in de kastenwand te hebben.

Tussen eiland en kastenwand en eiland en muur zouden we nu 110cm aan beide kanten hebben om te lopen, en aan de kopse kant bij de ramen 70cm. Eiland zelf nu ingetekend op 300x120cm, indeling als volgt:

- 10 cm aan beide kanten voor keukenblad waterval/wang (dekton).
- 100 cm voor kookplaat met afzuiging (Bora?) en aan de overkant kastruimte. Vraag trouwens of afzuiging naar buiten kan met een eiland, kunnen ze dat doen via de vloer?
- 120 cm voor vaatwasser + grote spoelbak (met quooker) en aan de overkant ruimte voor 2 barkrukken.
- 60cm voor wijnklimaatkast en aan de overkant kastruimte.

Budget is max 25K.

Advies over de keukenindeling is erg welkom en ook advies met betrekking tot welk merk apparatuur we vanuit moeten gaan als we het hebben over de koelkast, vriezer, combioven, vaatwasser, kookplaat met afzuiging, wijnklimaatkast en merk keukenkastjes
Goedemiddag, hierbij een update. Hebben naar aanleiding van bovenstaande post een prive bericht ontvangen van medetweaker Marco die bij Reddy keukens werkt in Zoetermeer met de vraag of hij een offerte voor ons mocht maken. Na wat berichten heen en weer is onderstaand (eerste) ontwerp eruit gekomen. Binnenkort langs bij hem in de winkel. Aangezien ik weet dat je deze post leest (Marco) zal ik voor nu niets over de prijs vermelden ;)

- Dekton Laurent (Marco adviseert niet in verstek te doen, heeft wel onze voorkeur)
- Bora Puxu
- Losse koelkast & vriezer
- Combi oven met stoom
- Combi oven met magnetron
- Vaatwasser
- Wijnklimaatkast
- Quooker Flex
- Afvalsysteem in eiland

Kastjes zijn trouwens meer richting zwart, niet goed te zien op de render.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ADPA1MEDpZqgV5-T6tABSTE_6tk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/r4cK7dtgNY3QOmDL8z3eqo6U.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IgpjzHlIbTLHKBTsLCESkaj2ZDc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/NNeOYLAyZMPY1Kb9Hfx1i2gN.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ewtU4A_CgN2WU13_Oj-WasgIlkc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/go3fWeJZz5dmFjqxYKLMQnLK.png?f=user_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

LennartTW94 schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 14:01:
[...]

Goedemiddag, hierbij een update. Hebben naar aanleiding van bovenstaande post een prive bericht ontvangen van medetweaker Marco die bij Reddy keukens werkt in Zoetermeer met de vraag of hij een offerte voor ons mocht maken. Na wat berichten heen en weer is onderstaand (eerste) ontwerp eruit gekomen. Binnenkort langs bij hem in de winkel. Aangezien ik weet dat je deze post leest (Marco) zal ik voor nu niets over de prijs vermelden ;)

- Dekton Laurent (Marco adviseert niet in verstek te doen, heeft wel onze voorkeur)
- Bora Puxu
- Losse koelkast & vriezer
- Combi oven met stoom
- Combi oven met magnetron
- Vaatwasser
- Wijnklimaatkast
- Quooker Flex
- Afvalsysteem in eiland

Kastjes zijn trouwens meer richting zwart, niet goed te zien op de render.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Jullie drinken geen koffie thuis?
Zie ook mijn eerdere post op je vorige ontwerp: True in "Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3"

No offense, maar als iemand je koud contacteert om voor je een keuken te ontwerpen sta je eigenlijk met 1-0 achter omdat je hier al informatie geplaatst hebt en dit gebruikt kan worden. Ik zou of de naam niet noemen en de prijs gewoon noemen met het keukenmerk en andere relevante informatie of beide gewoon doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sakurakilla
Source90 schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 00:02:
[...]
Een plaatje met een totaalprijs is natuurlijk een beetje loos.
Welk merk, frontje / prijsgroep, blad / prijsgroep, welke apparatuur. etc...

Wellicht ook een plattegrond van je/jullie woning?
Ah duidelijk, gaat om het volgende (als ik dit goed begrijp)
Uitvoering: A, Super+ FMA Franchetti mat
Frontkleur 1: Onyxzwart mat AFP (L187U)
Uitvoering korpus: Kunststof (K1)
Kleur buitenzijde korpus: Onyxzwart (K185)
Kleur binnenzijde korpus: Natuur wit (K400S)
Uitvoering zichtzijde: UV-Lak mat (L6)
Kleur zichtzijde: Onyxzwart mat AFP (L187U)
Type greep: Greeplijst onyxzwart (7185)
Kleur greep 1: Greeplijst onyxzwart (7185)
Greeppositie: X1/X2/X5 Greeplijst (98)

Kwa apparatuur
American Fridge (AEG)
Combi oven/magnatron (AEG)
Oven (AEG)
vaatafwasser (AEG)

Plattegrond
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0pO7zPh2OqaFI6Sjr7zfVOlliY0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/CwWn3aOGOuymTqn2isjk7hqD.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ObiTewodros
DBreda schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 20:38:
[...]

Thanks, ik zit ook te kijken naar Siemens. Welke apparaten heb je precies en bij welke winkel heb je deze offerte? Ik heb ook composiet inderdaad, soort kasten weet ik zo even niet.
IQ700 combioven, IQ500 koelkast, IQ300 koelkast. Offerte is van keukenloods.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ObiTewodros
Bobo89 schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 18:22:
[...]

Mag ik vragen waar je dit hebt gekregen? Klinkt wel interessant namelijk..
Keukenloods

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• LaTiNo156
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14-05 21:38
Na een lange poos wachten is onze keuken eindelijk af 😊

We zijn dus geslaagd bij Ardi (DB keukens) die uitstekende service hebben geboden, inclusief een leenkoelkast totdat de Liebherr binnen was.
We zijn erg blij met de quooker, de Novy kookplaat, de wijnkoeler en de koelkast!

Dank allen voor jullie advies een paar maanden terug.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PJHjRbYSM76dyL80gTTHeHKir00=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ftu2oLo9vYljC6pycvQmuXMt.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pcam2KCey512hwN4i68avPtE3WA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/afc15j4IdYpMFZwQJhKW6oTW.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n19AABm7hse9G-K6xq4BOPKQKjU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yFrlR2qJvrwJ4YHLQjE95qtR.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rylWIH6VehKNNh23maS4XFUn8EA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oY7BGadwY1eF8ErstjWwExN2.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OKcV9mNwK2AjZOIhwt3ne8PMJow=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/igN8W7SO654jxNA7ChAHjfGi.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KH26PWhbbGmtmizAdk52TYrv7cE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CPK45m23e8DsQHtcehARH5AU.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a81ii1zprYSxVHUcLAOrYW2piKk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rG9BRlpFcVAfe9DAgGIMjC75.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hmuOY5R992kxc43nBepAm7u8Q4U=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GTGtiJvzT765sEIST7Stf5ho.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NDF82
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:09

NDF82

Doomed Space Marine

LaTiNo156 schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 20:29:
Na een lange poos wachten is onze keuken eindelijk af 😊

We zijn dus geslaagd bij Ardi (DB keukens) die uitstekende service hebben geboden, inclusief een leenkoelkast totdat de Liebherr binnen was.
We zijn erg blij met de quooker, de Novy kookplaat, de wijnkoeler en de koelkast!

Dank allen voor jullie advies een paar maanden terug.

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding][Afbeelding]
Erg mooie keuken, die nisjes ook!
Mag ik vragen van welk materiaal die gemaakt zijn? Metalstud en gips? Of...

Pentium 233MHz MMX + Diamond Monster 3D 3DFX Voodoo II

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LaTiNo156
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14-05 21:38
NDF82 schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 22:09:
[...]

Erg mooie keuken, die nisjes ook!
Mag ik vragen van welk materiaal die gemaakt zijn? Metalstud en gips? Of...
Thx. De ombouw en de nissen zijn gemaakt van mdf. Vervolgens zelf gekit en gelakt met ultra matte lak.

Volgens degene die de ombouw had gemaakt was mdf aan te bevelen omdat het minder makkelijk beschadigt dan gips. Bijvoorbeeld als je er met een stofzuiger tegenaan botst.

Ook zouden de hoeken strakker worden dan met gips. Of dat allemaal waar is weet ik niet 😄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DBreda
Vendetta_X schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 10:51:
[...]

Mooie uitdaging! Mogen de hoge kasten ook naar de lange zijde? Volgens mij genereer je dan meer efficient werkblad. Wil je een koffieapparaat in de hoek, of is dat meer voor de tekening?

Verder zou je spoelen en koken kunnen omdraaien, dus iets als vw-spoelen-koken-laden. Gewoon het italiaanse concept met koken en spoelen tegen elkaar aan. Dat spoelen in de hoek lijkt me niet fijn.
Bedankt voor je reactie! Het koffie-apparaat is ter decoratie inderdaad. Als je de hoge kasten verplaatst naar een meer gebruikelijke indeling krijg je ongeveer deze indeling wat je bedoelt denk ik (maar dan iets andere verhoudingen en lades natuurlijk):

Afbeeldingslocatie: https://d2hpn3mocrkunk.cloudfront.net/_processed_/f/1/csm_roanps_004213b79a.jpg

De reden waarom ik het liefst de hoge kasten tegen de korte muur wilde is omdat ik zoveel mogelijk licht in de keuken wil krijgen. Als je begint met een hoge kast krijg je gelijk minder licht en meer een 'hoek'. Maar misschien is het uiteindelijk wel logischer inderdaad. Ik zal ook toch ook eens een schets laten maken van zo'n soort indeling om te vergelijken hoeveel extra werkblad je dan zou hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DBreda
ObiTewodros schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 19:42:
[...]

IQ700 combioven, IQ500 koelkast, IQ300 koelkast. Offerte is van keukenloods.
Bedankt voor de info! Ik woon zelf in Breda maar zag dat ze ook een winkel hebben in Tilburg, dus dat is ook wel een bezoekje waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Nu online
DBreda schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 12:18:
[...]
De reden waarom ik het liefst de hoge kasten tegen de korte muur wilde is omdat ik zoveel mogelijk licht in de keuken wil krijgen. Als je begint met een hoge kast krijg je gelijk minder licht en meer een 'hoek'. Maar misschien is het uiteindelijk wel logischer inderdaad. Ik zal ook toch ook eens een schets laten maken van zo'n soort indeling om te vergelijken hoeveel extra werkblad je dan zou hebben.
Wat zit er aan de andere kant van de keukenmuur waar geen kasten staan? Heb je een mogelijkheid om daar kasten ‘through the wall’ te maken? Dan mis je geen lichtinval en heb je meer werkbladruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DBreda
Toke_gt schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 15:14:
[...]

Wat zit er aan de andere kant van de keukenmuur waar geen kasten staan? Heb je een mogelijkheid om daar kasten ‘through the wall’ te maken? Dan mis je geen lichtinval en heb je meer werkbladruimte.
Ja ik heb daar wel over nagedacht. Dan moet ik een muur openbreken en wordt mn badkamer een stuk kleiner:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/thy17RPXdmdDUyMaZBxM_dhDaWM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7yrYTJgvj6tEdavUlPDDuqHR.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 8% gewijzigd door DBreda op 03-08-2022 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Nu online
DBreda schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 15:50:
[...]

Ja ik heb daar wel over nagedacht. Dan moet ik een muur openbreken en wordt mn badkamer een stuk kleiner:

[Afbeelding]
Dat is dan geen optie. Jammer. Ik zou dan idd ook hoge kasten tegen achterwand plaatsen en een lang werkblad maken. Kijk nog wel even goed naar volgorde. Zo groot mogelijk stuk tussen spoel en koken, en dan niet daar ook de vw. (Liever vlnr vw, spoel, laden, koken).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DBreda
Toke_gt schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 16:10:
[...]

Dat is dan geen optie. Jammer. Ik zou dan idd ook hoge kasten tegen achterwand plaatsen en een lang werkblad maken. Kijk nog wel even goed naar volgorde. Zo groot mogelijk stuk tussen spoel en koken, en dan niet daar ook de vw. (Liever vlnr vw, spoel, laden, koken).
Thanks! Ja het is wel verleidelijk want dan kun je voor op de lange wand kiezen voor 4 lades van 90cm, dat vind ik zelf de mooiste optie. Kan je in de wand er tegenover kiezen voor bijvoorbeeld links de combi en vaatwasser en rechts de koelkast? De badkamer is 147cm breed dus 2 kasten van 60cm moet lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sakurakilla
DBreda schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 12:18:
[...]

Bedankt voor je reactie! Het koffie-apparaat is ter decoratie inderdaad. Als je de hoge kasten verplaatst naar een meer gebruikelijke indeling krijg je ongeveer deze indeling wat je bedoelt denk ik (maar dan iets andere verhoudingen en lades natuurlijk):

[Afbeelding]

Wow, is de 3d abeelding gemaakt voor jullie of heb jij deze zelf gemaakt met de tools op page 1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DBreda
sakurakilla schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 17:01:
[...]

Wow, is de 3d abeelding gemaakt voor jullie of heb jij deze zelf gemaakt met de tools op page 1?
Haha deze foto is van internet afgehaald en was puur als voorbeeld voor de indeling :9

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SlayaStone
Ik heb nog een beetje zitten knutselen in een keukentool naar aanleiding van de feedback. Vinden jullie dit een verbetering?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-tXK_290i3G8Y6Oq7Vwey-t6kLs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/K46h2P8QN141VZV0W0SgzsoY.png?f=fotoalbum_large

Dit is dan in combinatie met de onveranderde overkant:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X5ATjmKHGPEV5O2SfmzSscyfwf4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/5pIM3CFTJWjwEugn4hwRJj7z.png?f=fotoalbum_large

Details kloppen niet volledig (grepen, exacte kastindeling is lastig in die tool) maar het idee is duidelijk denk ik :). De kleur van het aangepaste stuk is dan hetzelfde als die aan de reeds bestaande overkant.
Pagina: 1 ... 355 ... 514 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1