Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 12:57
bvbal79 schreef op maandag 11 juli 2022 @ 21:12:
[...]

Nieuw frontje, of ik moet het laten spuiten...

ik neig idd naar zwart, betonachtig look of mat, hier nog 2 andere impressie foto's. Onze koelkast is ook zwart namelijk en de zijkanten blijven dan wit
[Afbeelding][Afbeelding]
3 deuren en 2 ladefronten.. Als je die allemaal net af laat wijken valt het minder op. Ik denk dat je voor <€750 klaar zou moeten kunnen zijn om die allemaal te vervangen :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 00:10
Wat zijn de ervaringen hier om te kiezen voor een oven met magnetron functie? Is dat the best of both worlds? Het scheelt natuurlijk weer iets ruimte, maar als het minder werkt is het misschien niet zo'n goede keuze. Qua geld ontloopt het elkaar niet zo heel veel, zo'n 100 Euro als ik het vergelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
beyazz06 schreef op zondag 17 juli 2022 @ 10:45:
Even vraagje mbt de (detail) specificaties op de offerte. Volgens Keukenloods staan zaken als houten besteklade en nog een aantal andere items waar ik nu even niet op kom niet op de offerte omdat dit de lijst onnodig lang zou maken? In hoeverre is dit correct?
Is BS natuurlijk. Wel kostbare extra's :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
Pollypatent schreef op zondag 17 juli 2022 @ 14:28:
Ha!

Ik zit nu al de hele ochtend dit forum door te spitten en hoe meer ik lees des te complexer word het in mijn hoofd :/
Mijn vraag aan alle keuken experts hier: We hebben net ons eerste huis gekocht met daarin een keuken die al 15 jaar oud is en deels kapot (voornamelijk fronten). We hebben een budget van ca. 20k, maar nu is de vraag: hoe zetten we dit slim in zodat we een mooie keuken krijgen die aan onze wensen voldoet?

Wensen: Ik houd erg van koken en wil graag een keuken die efficient is door de weeks, met veel werkblad en opslag ruimte (voor mijn messen, pastamachine, taartvormen, broodbak spullen etc. etc.), rustig en strak staat, en een fatsoenlijke oven (geen combi oven) en aparte magnetron. Mijn partner en ik zijn allebeide lange mensen, dus een hoog werkblad zou heel fijn zijn (is nu op standaard hoogte).

Ik zat in eerste instantie te denken aan een ikea keuken met maatwerk fronten en werkblad. Maar ik ben bang dat we gezien ons budget misschien de bestaande keuken moeten opknappen en eventueel uitbreiden.

Oh ja, we gaan al in oktober erin, dus levertijd kan best een issue worden. Tegelijkertijd hebben we ook plannen om vloerverwarming aan te brengen, dus dan moeten we sowieso de keuken verplaatsen. Best een puzzeltje dit....Ben erg blij met tips en ideeën!!!

Foto's: [Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Hoogte is het ding waar ik even bij stil ga staan.

De huidige keuken vinden jullie te laag begrijp ik? En deze moet er in principe ook uit vanwege de aanleg van vloerverwarming (en nieuwe dekvloer).

Je kunt de fronten vervangen en grotere poten onder de kasten zetten. Dan kan je in principe heel veel van wat je hebt hergebruiken.

Vergis je niet in de kosten van het blad, met de formaten die ik zie en een verwachte voorkeur voor composiet of keramiek zit je zomaar op €5k al. :)

Bericht hierboven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Floor-is
appelmous schreef op maandag 18 juli 2022 @ 13:29:
Mag ik jullie om advies vragen;
Wij overwegen de abu dhabi white neothlith blad te combineren met mat zwarte fronten.
Wat zouden jullie aanraden; mat zwart gelakt mdf of fenix mat zwart? Volgens mij was de fenix de kern dan wel spaanplaat ipv fenix wat ik begreep.
We hebben 4 kleine kinderen.
Persoonlijke voorkeur is Fenix, juist omdat je daar minder vingerafdrukken op ziet en kleine krasjes eenvoudiger te fiksen zijn.

Maar je hebt 4 kleine kinderen rondrennen, dan zou ik voor de goedkoopste optie gaan omdat beschadigingen gewoonweg zullen gebeuren.

Bericht hierboven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08:36
Voor wat betreft een vaatwasser met liftysteem, dat lijkt mij ook niet echt iets wat jarenlang probleemloos werkt. Onze vaatwasser is op hoogte geplaatst. Dus eerst een lade en daarboven de vaatwasser, ideaal want zo kun je op een prettige hoogte je vaatwasser in/uitladen. Gaat niets kapot aan :)

Moet uiteraard wel passen in je keukenontwerp ;)
vinom schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 10:32:
Wat zijn de ervaringen hier om te kiezen voor een oven met magnetron functie? Is dat the best of both worlds? Het scheelt natuurlijk weer iets ruimte, maar als het minder werkt is het misschien niet zo'n goede keuze. Qua geld ontloopt het elkaar niet zo heel veel, zo'n 100 Euro als ik het vergelijk.
Bij ons kwam het qua design niet uit om zowel een oven als magnetron te plaatsen, plus dat we een magnetron amper gebruiken maar ook niet zonder wilden. Een losse magnetron in de bijkeuken vind ik dan weer zo armieterig.

Overigens trekt mijn brein het ook niet als er twee apparaten naast elkaar zitten die niet symetrich zijn. Vind het altijd gek lijken om een oven met groot binnenwerk en een magnetron van dezelfde lijn met een klein binnenwerk naast elkaar te zien.

Wij hebben een grote bakoven van Siemens en vinden het wat dat betreft best of both worlds inderdaad. Nadelen zijn er vast, maar voor ons gebruik heb ik ze nog niet kunnen ontdekken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
Finwe schreef op maandag 18 juli 2022 @ 17:16:

Zoals gezegd zijn we er heel happy mee; we vinden het alleen best zwaar om de ijskast en vooral de dieprvries met greeplijsten open te maken; dat kijken we nog even aan, maar misschien zetten we er alsnog grepen op.
Hoewel kostbaar én ruimte nodig: wellicht is een Blum servo-drive een idee voor de koelkast en vriezer? :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
B-Real schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 10:59:
Voor wat betreft een vaatwasser met liftysteem, dat lijkt mij ook niet echt iets wat jarenlang probleemloos werkt. Onze vaatwasser is op hoogte geplaatst. Dus eerst een lade en daarboven de vaatwasser, ideaal want zo kun je op een prettige hoogte je vaatwasser in/uitladen. Gaat niets kapot aan :)

Moet uiteraard wel passen in je keukenontwerp ;)

[...]

Bij ons kwam het qua design niet uit om zowel een oven als magnetron te plaatsen, plus dat we een magnetron amper gebruiken maar ook niet zonder wilden. Een losse magnetron in de bijkeuken vind ik dan weer zo armieterig.

Overigens trekt mijn brein het ook niet als er twee apparaten naast elkaar zitten die niet symetrich zijn. Vind het altijd gek lijken om een oven met groot binnenwerk en een magnetron van dezelfde lijn met een klein binnenwerk naast elkaar te zien.

Wij hebben een grote bakoven van Siemens en vinden het wat dat betreft best of both worlds inderdaad. Nadelen zijn er vast, maar voor ons gebruik heb ik ze nog niet kunnen ontdekken :)
Dat is wel goed om te horen. Ik zat inderdaad ook naar een Siemens te kijken. Wij gebruiken nu een losse magnetron om sporadisch brood te ontdooien, melk op te warmen en maaltijden van de vorige dag. Allemaal opwarmen dus. Als een oven met magnetron functie dat ook prima kan, dat lijkt mij de keuze makkelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauritio
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16-09 16:12
SquareOne schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 10:22:
[...]

Zou je eens willen delen wat de specifieke afwerkingen / designs zijn van Poggenpohl waarmee ze zich onderscheiden t.o.v. bijv. Siematic en Bulthaup?
Bulthaup is gelijk aan Poggenpohl (imo) qua afwerking. Verder vind ik de +MODO echt een uniek ontwerp met uitschuifbare tray's of helemaal zwevend met +VENOVO, uiteindelijk hebben wij daar niet voor gekozen omdat het in onze ruimte niet goed past maar anders waren dit zeker opties voor ons (VENOVO kon niet in de maat die wij graag wilden)

Dus zonder iemands keuzes voor een merk af te branden hier wat van onze ervaringen: Bij bijvoorbeeld Siematic vonden wij de kasten niet stevig in elkaar zitten (ouders hebben er ook een van Siematic dus dat we, naden niet mooi (vooral in veel zaken niet recht/aansluiting), Gaps tussen werkblad en kasten (misschien mierenneukerij maar voor dit geld mag je overal zout op leggen.). Grepen in de greeploze varianten hielden niet prettig vast of waren enorm groot wat esthetisch ons niet aansprak.

Overigens zijn we echt ook begonnen bij de Brugmans, KVIK, Bruynzeel keukens maar dat viel ons dus gewoon echt tegen voor de bedragen die er werden gevraagd. Dan schuijf je vanzelf op richting het hogere segment (ook omdat we nu in de luxe positie zitten dat dit kan) en kom je uit bij zaken als Bulthaup/Poggenpohl. Neemt niet weg dat onze huidige ikea keuken prima werkt en dat we daar ook blij mee zijn. Echter nu is de kans op het droomhuis + droomkeuken dus gaan we ook voor het maximaal haalbare :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aurum
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 09:01
@Mauritio

Je hebt natuurlijk helemaal gelijk dat je als je er toch budget voor hebt en het ook uit wilt geven om gewoon voor het hoogst haalbare te gaan.

Wat ik zie van die PoggenPohl functies die je laat zien denk ik dat een goede intereurbouwer dat ook gewoon voor je kan maken, en technisch gezien kan je dan ook echt alles zo maken als je wilt. Zeker omdat je kiest voor houtfineer. Ik moet zeggen dat ik Poggenpohl zelf niet ken want dat was wel buiten budget maar de keuken inspiratie is wel erg mooi :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chillmeister
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-09 16:11
Mauritio schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 10:06:

Siematic vonden wij het net niet, Bulthaup en Poggenpohl zijn we erg van gecharmeerd maar we staan open voor andere merken. Hebben jullie nog tips in het hogere segment?
Zelf totaal geen ervaring met deze zaak, maar altijd mooie ontwerpen te zien bij Lodder keukens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olivertwist278
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 14-02 22:39
Hallo iedereen,

Recentelijk te horen gekregen dat we een nieuwbouw huis toegewezen hebben gekregen. Nu was ik benieuwd naar het volgende:

Op de plattegrond is te zien hoe de keuken is, die wordt casco opgeleverd. Is het te doen om een eiland neer te zetten tussen de deur en de keuken kasten rechts?
Ps: ramen komen tot de grond

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t-GzAZDSbvBIY3b130vE7GR8IzI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BTBM4nnAcAq4oGkAhFXleafk.jpg?f=fotoalbum_large

Als tweede vraag: vanuit het project willen ze ons gebruik laten maken van de services van Bruynzeel. Ik ben zelf niet heel bekend met bruynzeel los van dat ik me herinner dat de keukenkasten op me school en sportkantine van hun zijn. Zou het goed zijn om voor Bruynzeel te gaan of gewoon zelf een keukenboer uitkiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Olivertwist278 schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 14:09:
Hallo iedereen,

Recentelijk te horen gekregen dat we een nieuwbouw huis toegewezen hebben gekregen. Nu was ik benieuwd naar het volgende:

Op de plattegrond is te zien hoe de keuken is, die wordt casco opgeleverd. Is het te doen om een eiland neer te zetten tussen de deur en de keuken kasten rechts?

[Afbeelding]

Als tweede vraag: vanuit het project willen ze ons gebruik laten maken van de services van Bruynzeel. Ik ben zelf niet heel bekend met bruynzeel los van dat ik me herinner dat de keukenkasten op me school en sportkantine van hun zijn. Zou het goed zijn om voor Bruynzeel te gaan of gewoon zelf een keukenboer uitkiezen?
Eiland zou je naar mijn mening niet moeten willen in deze ruimte. Niet vervelend bedoeld, maar de totale ruimte is niet erg groot en met een eiland voelt het dan alleen nog maar kleiner aan.

Kun je aan de voorzijde van de woning nog een laag deel plaatsen (L-vorm), of zijn die ramen tot op de grond?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olivertwist278
SquareOne schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 14:25:
[...]

Eiland zou je naar mijn mening niet moeten willen in deze ruimte. Niet vervelend bedoeld, maar de totale ruimte is niet erg groot en met een eiland voelt het dan alleen nog maar kleiner aan.

Kun je aan de voorzijde van de woning nog een laag deel plaatsen (L-vorm), of zijn die ramen tot op de grond?
Was ik al bang voor. De ramen zijn inderdaad tot de grond dus wij lopen zelf een beetje vast in het denkproces

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sawtomyer
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23:55
Hallo iedereen,

[Afbeelding]

Een (schier)eiland is in mijn beleving wel mogelijk, maar dit hangt een beetje van af of je genoegen kunt nemen met 2 hoge kastenwanden. Dan zou je eventueel kunnen overwegen om deze kastenwanden op de hoeken te plaatsen dan hou je ertussen 1.20 meter over dus 2 onderkasten zijn dan mogelijk van 60cm breed voor een aanrechtblad met spoelbak + vaatwasser. Dit werkt beter als de ramen van de voorzijde niet tot de vloer lopen, maar boven het werkblad begint. :) Een schiereiland met een kookplaat kan dan van 180 breed die parallel aan je wastenwand loopt. Een eiland van 2 meter of zelf wel meer is ook zeker mogelijk als je het eiland haaks tov je kastenwand plaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synorluna
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 31-08 08:21
Source90 schreef op maandag 18 juli 2022 @ 22:57:
[...]

Hier dezelfde maar gaat vrij soepel open.
Is dat niet iets met afstelling dat de scharnieren hem te ver erin duwen ofzo? Hoef hier echt amper kracht te zetten, idem voor partner.
Binnenkort komt de monteur langs om de Quooker en Bora te installeren. Zal hem dan eens even vragen wat de mogelijkheden zijn.

De koelkast staat nu nog niet aan, dus ik weet niet of het misschien beter gaat als hij koud is…? Het lijkt erop dat hij hem een soort vacuüm trekt, maar normaliter heb je dat volgens mij alleen als hij al aan staat en je temperatuurverschillen hebt tussen de koelkast en de kamertemperatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J1981
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 25-08-2024
Hallo iedereen,

Ps: ramen komen tot de grond

[Afbeelding]

Het zou eventueel wel kunnen denk ik, maar dan moet je de keuken als middelpunt van je huis nemen. (En dus ook alle leidingen/afvoer etc. laten verleggen, wat natuurlijk geld kost.)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Zo-Ho8qF-1fkNDTJe-i4KhUNksc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PaxKqxd2h45AhDZHkHlsQAhu.jpg?f=fotoalbum_large

Eiland en kastenwand (geel op de tekening) kunnen dan denk ik ongeveer 240cm zijn, eiland 1meter diep. Maten op de tekening zijn niet heel duidelijk, dus misschien zou 300cm ook nog kunnen, afhankelijk van het belang dat je hecht aan koken/keuken vs zithoek.

Eettafel kan dan op de plek van de keuken. Eventueel met bankje aan de muurkant om nog wat ruimte te winnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenon
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 28-08 15:42
Hallo iedereen,

Voor onze nieuwbouwwoning moeten wij een keuken uitzoeken. Nu hebben wij een keuken laten ontwerpen bij een keukenzaak en zijn wij benieuwd of dit een goede prijs is en of jullie nog op of aanmerkingen hebben over het ontwerp?
Wat wij nog laten wijzigen in het ontwerp is namelijk het omdraaien van de spoelbak en inductie.

Keuken kost € 12178
Bestaande uit de volgende onderdelen:
(maten: breedte x hoogte x diepte in mm)
wand2x eindzijde 80x2650x2001x
onderkast onder vaatwasser 600x350x585mm
1 korflade
1x front voor vaatwasser 600x780x20
1x opzetkast
1 open nis tbv oven
1 deur met 2 legborden op rijboring
2x eindzijde 80x2650x600
2x onderkast 820x790x585
2 korflade’s
1 binnen lade achter bovenste lade front
1x Hoge kast 600x2282x585
1 deur tbv koelkast
1x Koof aan bovenzijde 3000x120x600

Eiland
2x eindzijde 120x890x1200
1x kookplaat onderkast 1000x790x585
2 korflade’s1x onderkast 1000x790x585
2 korflade’s
1 binnen lade achter bovenste lade front
1x spoelonderkast 1000x790x585
2 korflade’s2x onderkast 600x890x885
1 deur met 2 legborden op rijboring
1x nis tbv wijnklimaatkast
1x nis tbv bargedeelte

AFWERKELEMENTEN
Plint 100mm hoog
Materiaal:- fronten: Egger PerfectSense Feelwood U999 TM28/28 mat zwart
eindzijde, tussenzijde, afwerkelementen: MDF grundier door derden te schilderen
rompen en legplanken: 18mm spaanplaat wit
achterwand: 10mm spaanplaat wit
kantafwerking: 2/1 mm ABS
scharnieren: Blum met softclose
korflades en lade’s: Blum met antaro met softclose
handgreep: greeplijst op hoge kasten handgreep stelpost 7.50 euro per stuk incl

Blad Silestone Coral Clay Suede incl smetstrook €4553
Incl spoelbak RVS 50x40 Onderbouw blad 60mm dik

Bosch Bakoven met Magnetron HMG836NC6 €1235

Bosch Koelkast 1780mm KIR81SDE0 €923

Bosch inbouw vaatwasser SHV4HAX48E €685

Boras kookplaat PURU €2232

Plasmamade filter GUC1314 €612

Onderbouw wijklimaatkast KUW21AHG0 €1172

Quooker flex Combi €1258

Projectkorting €348

Totaal komen de kosten op € 24500

Wat vinden jullie van deze prijs en het ontwerp?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t7u_8RwRtSTuKbMfquCuicEJLhI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/pc3JjinSPwAE8ToNnx3LfUf2.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nzK0Abt80fpUg2PbZ9N1WXbe4os=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/4L7H8wsoigU6QILFSQE2BD94.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zkiFt3ZY32CVKE8yPKaYsrDJK0A=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/JXVctoVNdwgtIfzzGlrwFdAy.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ln-uY_GGWbNPL97ueL7Gz75JTYs=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/sn468HKEweo0rwlkWxbOfvyn.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marvel27
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:26
vinom schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 10:32:
In mijn ervaring zijn combiovens zowel qua magnetron- als ovenfunctie net niet wat het moet zijn. Als je de ruimte hebt zou ik ze apart houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurma
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 07-09 13:40
J1981 schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 15:04:
[...]

Het zou eventueel wel kunnen denk ik, maar dan moet je de keuken als middelpunt van je huis nemen. (En dus ook alle leidingen/afvoer etc. laten verleggen, wat natuurlijk geld kost.)

[Afbeelding]

Eiland en kastenwand (geel op de tekening) kunnen dan denk ik ongeveer 240cm zijn, eiland 1meter diep. Maten op de tekening zijn niet heel duidelijk, dus misschien zou 300cm ook nog kunnen, afhankelijk van het belang dat je hecht aan koken/keuken vs zithoek.

Eettafel kan dan op de plek van de keuken. Eventueel met bankje aan de muurkant om nog wat ruimte te winnen.
Als je 80cm. aanhoudt tussen kookeiland en kastenwand, hou je hooguit nog 80cm. over tussen kookeiland en de deur naar de gang. Met een beetje pech kan die deur dan niet volledig geopend worden, laat staan dat je met de deur open nog naar achteren kan lopen.

Voor mij is het een typisch geval van "niet doen, kan niet".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J1981
In mijn schets zit de keuken helemaal niet bij de gangdeur en is de ruimte een stukje breder dan waar de keuken origineel is ingetekend.

Eerst lezen, dan oordelen.

Edit: Ik schat dat het middendeel van de woning ongeveer 3.60m breed is (trapkast is dan 1.20m, lijkt me reel). Bij een eiland van 1m, kastenwand 0.6m en 1m tussen kastenwand en eiland, blijft er dan 1 meter over als loopruimte tussen eiland en trap(kast). Aangezien die verkeersruimte verder geen functie dient is een meter breed daar ruim voldoende.

[ Voor 51% gewijzigd door J1981 op 20-07-2022 15:25 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

@Jeroenon
Die wijnkoeler: Geluidsniveau 42 dB
Het lijkt dat je die hebt aan de kant van de eetkamer, weet je zeker dat je dat wilt?

Het barretje tegenover de kookplaat, wel lekker kletsen maar je zit onder de spetters te tafelen.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

J1981 schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 15:16:
In mijn schets zit de keuken helemaal niet bij de gangdeur en is de ruimte een stukje breder dan waar de keuken origineel is ingetekend.

Ik denk dat @Kurma de trappenkast bedoelt, die slaat nl. open de kamer in richting de kant waar jij nu het eiland getekend hebt.
Met 308cm breed wil je 60cm kasten, ruimte, eiland en dan nog iets over waarin de kastdeur open moet slaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J1981
Dat zou kunnen, maar de deur naar de hal wordt wel anders (veel meer) gebruikt dan een trapkast deur. Bovendien is de ruimte op dat stuk breder dan 308cm. Zie ook mijn Edit.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16-09 16:56
synorluna schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 14:53:
[...]

Binnenkort komt de monteur langs om de Quooker en Bora te installeren. Zal hem dan eens even vragen wat de mogelijkheden zijn.

De koelkast staat nu nog niet aan, dus ik weet niet of het misschien beter gaat als hij koud is…? Het lijkt erop dat hij hem een soort vacuüm trekt, maar normaliter heb je dat volgens mij alleen als hij al aan staat en je temperatuurverschillen hebt tussen de koelkast en de kamertemperatuur.
https://www.veed.io/view/...9bbb-8353236388cb?sharing
Geen idee of dit (link) zo werkt. Video werkt 24 uur volgens mij
Hier gaat hij met een pinkie promise open.

[ Voor 6% gewijzigd door Source90 op 20-07-2022 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenon
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 28-08 15:42
True schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 15:21:
@Jeroenon
Die wijnkoeler: Geluidsniveau 42 dB
Het lijkt dat je die hebt aan de kant van de eetkamer, weet je zeker dat je dat wilt?

Het barretje tegenover de kookplaat, wel lekker kletsen maar je zit onder de spetters te tafelen.
Klopt, dat had ik al gezien en die moet worden omgedraaid.
De klimaatkast wijst niet richting de eettafel. Zie de bijgevoegde plattegrond.

Wat vind je verder van het design en de prijs?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T287DVGGwIZrNc2YnN4u5d5XT4Q=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/rIJsdY5w97k1CNmmalQivy6v.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Edit: Ik schat dat het middendeel van de woning ongeveer 3.60m breed is (trapkast is dan 1.20m, lijkt me reel). Bij een eiland van 1m, kastenwand 0.6m en 1m tussen kastenwand en eiland, blijft er dan 1 meter over als loopruimte tussen eiland en trap(kast). Aangezien die verkeersruimte verder geen functie dient is een meter breed daar ruim voldoende.
Als ik het pixel-perfect uitreken is het 3350 kastdeur-rechtermuur (zonder muurtje). En indien dat muurtje behouden blijft is het 2743 kastdeur-rechtermuur-muurtje.

335 - 65(kast) - 100 (loopruimte) - 90 (deur) = X (eiland)
X = 80
Dus als je er uitgaat van 335 én 100 cm loopruimte neemt tussen eiland en kast én 90 cm voor de deur neemt heb je maximaal 80 cm voor een eiland. Wat ik de laatste 30 pagina's hier zie is dat een eiland(je) met 1x 60 + overhangend barretje. Koken moet je niet willen want dan zit je in de spetters.

Ik deel @Kurma zijn/haar mening, eiland is hier krap.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Jeroenon schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 15:34:
[...]

Klopt, dat had ik al gezien en die moet worden omgedraaid.
De klimaatkast wijst niet richting de eettafel. Zie de bijgevoegde plattegrond.

Wat vind je verder van het design en de prijs?

[Afbeelding]
Ik heb letterlijk gisteren mijn eerste keuken gekocht, ik kan je niets zeggen over de prijs.
Qua design zou onderstaande niet wat zijn?
Dan zit je niet met de spetters aan het barretje. Ook niet tegen tegen de gootsteen aan te kijken waar misschien wat vaat in staat. Maar heb je wel direct contact met de mensen die er zitten als je aan het snijden bent, waar je dan super veel ruimte voor hebt. Liggend aan je koffiecorner-idee zou dat mogelijk nog naast je gootsteen passen zonder dat dit krap wordt.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/mNIrrVp.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J1981
Krap is het sowieso, en de exacte maten zijn zeker nodig om het goed uit te kunnen tekenen, maar zou wellicht een optie zijn.
Overigens heeft niemand het over een barretje aan het eiland. Dat is überhaupt geen optie met deze afmetingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurma
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 07-09 13:40

OK, te snel gekeken, het is de trapkast. Maakt voor de conclusie niet uit, de deur kan waarschijnlijk niet eens open. 360 breed lijkt mij niet. Het onderste gedeelte is 308. Kijk nu even naar de ingetekende keukenkastjes (die zijn 60cm). En kijk nu naar het hoekje tussen de deur en de muur. Volgens jou zou dat stukje wat overduidelijk véél kleiner is dan 52cm. moeten zijn. Denk je zelf dat dat klopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J1981
Laat het 32 zijn, dan nog kan het wel. (Eiland 90cm en doorloop 90cm).
Tuurlijk is het niet ruim, maar wellicht wel een optie. Aan OliverTwist om het met exacte maten te bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olivertwist278

Ik waardeer je edit en schets! Heel helder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
marvel27 schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 15:12:
[...]

In mijn ervaring zijn combiovens zowel qua magnetron- als ovenfunctie net niet wat het moet zijn. Als je de ruimte hebt zou ik ze apart houden.
Zou je kunnen zeggen wat er minder werkt? Qua functies kan een combi oven net zoveel als een normale oven (zonder stoom) zover ik zie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• macfocus
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 08:08
marvel27 schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 15:12:
[...]

We hebben 24 jaar met onze oven met magnetron functie gedaan. Daarna zijn we verhuisd.

Dus geen draaiplateau, maar een vast rek.
Hij was geeneens groot, want de bediening zat naast de ovenruimte en tegenwoordig zit die er meestal boven.
Dat ding is echt heel goed gebruikt voor oven en magnetron al die jaren. Op de ruimte na, nooit het idee gehad dat we iets te kort kwamen.

Nu we de ruimte en de centen hebben hebben we een 45 cm combi en een 60 cm stoom. Omdat het kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synorluna
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 31-08 08:21
Source90 schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 15:32:
[...]
https://www.veed.io/view/...9bbb-8353236388cb?sharing
Geen idee of dit (link) zo werkt. Video werkt 24 uur volgens mij
Hier gaat hij met een pinkie promise open.
Dat lijkt wel wat makkelijker te gaan ja.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meermarco
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-09 22:29
Floor-is schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 10:14:
[...]

Je komt ze echt zelden tegen in de consumentenmarkt, dus ja dat is wel ietwat bijzonder :)
Enig idee waarom? Want het scheelt behoorlijk wat geluid. Zeker met open keukens is dat toch ideaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iasix
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16-09 13:01
Wij zijn dus ook naar Ekelhoff gegaan n.a.v. alle positieve reacties hier.
Hebben een offerte gekregen voor een grote keuken. 2 ovens, Bora plaat, grote vriezer, grote koelkast, Contour kasten, 2 apothekerskasten, 6 ladekasten, 2 bestekkasten, etc.

Alles bij elkaar 31500.

Prijs is iets beter dan in NL wel, maar we hebben een nare smaak overgehouden aan de manier waarop die man communiceerde.
Als we die dag zouden tekenen zouden we 'veilig' zitten want 'prijzen gaan omhoog'.
Als we die dag zouden kiezen zou hij wel even met de baas praten om te kijken of er 'misschien een cadeau' bij kon. Een offerte met daarop wat de samenstelling van de keuken zou zijn etc. was niet mogelijk, we mochten alleen een print van het 3D-design meenemen.

We zijn daarna doorgereden naar Uwe Faber. Die moest lachen en heeft gerekend en zei dat hij diezelfde keuken voor 29500 kon leveren, maar hij adviseerde om überhaupt geen keuken te kopen nu omdat Next125 etc. allemaal met nieuwe lijnen zouden komen binnenkort en we dus zouden tekenen voor oude modellen.
De grootste prijsstijgingen zijn echt al wel geweest zei hij en steeds minder mensen zijn aan het verbouwen inmiddels (piek is al geweest).
Hij gaf eerlijk aan: ik kan je de keuken voor minder verkopen, ben wel iets minder goed bereikbaar, maar scheelt je een paar duizend euro. Waar je ook koopt, koop je nu oudere modellen en die prijsstijgingen etc zijn bangmakerij en een manier om het uit te melken. "Daar doe ik niet aan".

Faber kwam super super eerlijk op me over maar was wel duidelijk aan het bezwijken onder de werkdruk. We twijfelen een beetje over wat we gaan doen.

Dat Ekelhoff door het succes nu ook steeds meer op Mandemakers begint te lijken is ons wel duidelijk geworden, maar krijgen alsnog meer keuken voor ons geld en lijkt wel te zijn wat we zoeken qua service.
Dat opdringerige gedoe heeft het echt verpest. We gaan het nog even een paar maandjes uitstellen denken we, oplevering is sowieso pas september 2023. Morgen worden we gebeld voor een follow-up call door Ekelhoff.

[ Voor 18% gewijzigd door iasix op 20-07-2022 22:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iasix
vinom schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 16:04:
[...]

Zou je kunnen zeggen wat er minder werkt? Qua functies kan een combi oven net zoveel als een normale oven (zonder stoom) zover ik zie.
Combi-ovens zijn tegenwoordig dikke prima. Vroeger was dit niet zo, maar tegenwoordig is bijvoorbeeld een Siemens combi-oven gewoon een Siemens-oven + magnetron-module. Ovenfunctie is gelijk, magnetronfunctie is wellicht niet helemaal perfect maar hoe dan ook alsnog beter dan een standalone Samsung magnetronnetje van 200 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
iasix schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 21:43:
Hebben een offerte gekregen voor een grote keuken. 2 ovens, Bora plaat, grote vriezer, grote koelkast, Contour kasten, 2 apothekerskasten, 6 ladekasten, 2 bestekkasten, etc.

Alles bij elkaar 31500.

Prijs is iets beter dan in NL wel, maar we hebben een nare smaak overgehouden aan de manier waarop die man communiceerde.
Als we die dag zouden tekenen zouden we 'veilig' zitten want 'prijzen gaan omhoog'.
Als we die dag zouden kiezen zou hij wel even met de baas praten om te kijken of er 'misschien een cadeau' bij kon. Een offerte met daarop wat de samenstelling van de keuken zou zijn etc. was niet mogelijk, we mochten alleen een print van het 3D-design meenemen.

We zijn daarna doorgereden naar Uwe Faber. Die moest lachen en heeft gerekend en zei dat hij diezelfde keuken voor 29500 kon leveren, maar hij adviseerde om überhaupt geen keuken te kopen nu omdat Next125 etc. allemaal met nieuwe lijnen zouden komen binnenkort en we dus zouden tekenen voor oude modellen.
De grootste prijsstijgingen zijn echt al wel geweest zei hij en steeds minder mensen zijn aan het verbouwen inmiddels (piek is al geweest).
Hij gaf eerlijk aan: ik kan je de keuken voor minder verkopen, ben wel iets minder goed bereikbaar, maar scheelt je een paar duizend euro. Waar je ook koopt, koop je nu oudere modellen en die prijsstijgingen etc zijn bangmakerij en een manier om het uit te melken. "Daar doe ik niet aan".

Faber kwam super super eerlijk op me over maar was wel duidelijk aan het bezwijken onder de werkdruk. We twijfelen een beetje over wat we gaan doen.

Dat Ekelhoff door het succes nu ook steeds meer op Mandemakers begint te lijken is ons wel duidelijk geworden, maar krijgen alsnog meer keuken voor ons geld en lijkt wel te zijn wat we zoeken qua service.
Dat opdringerige gedoe heeft het echt verpest. We gaan het nog even een paar maandjes uitstellen denken we, oplevering is sowieso pas september 2023. Morgen worden we gebeld voor een follow-up call door Ekelhoff.
In het begin was de communicatie een stuk beter (augustus 21), daarna wel redelijk ruk en heb ik veel via de receptioniste (Christina) moeten spelen.

Prijs was wel echt top en de begeleiding daar in de showroom in persoon ook. Wij herberg de keuken bij Jens gehaald, maar ook enkele keren met Uwe contact gehad.

Zelfde keuken was bij keukenloods na offerte check run 4k duurder. Konden ze niet matchen.

Kookplaat zonder meerprijs van een BORA PURE naar hoogste model Miele kunnen upgraden en van Mobel Faber ook nog een vaatwasser en koelkast upgrade gehad twv 700€ adviesprijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 22:02

Alles bij elkaar 31500.

Faber is een aparte. Ik snap echt niet waarom ie al jaren geen stappen zet om personeel er bij te nemen en werkdruk verlagen en bereikbaarheid en afterservice verbeteren. Want die kan als je pech hebt naar een dramatisch dieptepunt dalen.

Inmiddels een jaar verder nadat onze keuken met verkeerde blad geleverd was. Het goede blad hebben ze al sinds november bij hun staan en nog steeds zijn ze niet geweest. Elke keer was er wel wat. Twee keer corona (excuus?). En zelf contact opnemen doen ze nooit, je moet er continu achteraan. Maar na zes keer teleurgesteld te zijn dat ze uiteindelijk niet komen ben ik er dermate moe van dat ik zelf ook niet meteen weer de telefoon oppik om weer zelfde cyclus door te gaan. Maar zal 't binnenkort maar weer eens doen.

We waren december 2019 daar voor het eerst, niet gedacht dadelijk m'n keukenboer drie jaar op rij een gelukkig Nieuwjaar te wensen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jichem
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 15-09 22:20

Alles bij elkaar 31500.

Wij zijn zelf geslaagd in Duitsland bij woesten, echt een fijne zaak met goede prijzen. Bij ter Apel over de grens. Ook een familie bedrijf met bijbehorende stijl van communiceren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Conrado
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08:55
Siematic vonden wij het net niet, Bulthaup en Poggenpohl zijn we erg van gecharmeerd maar we staan open voor andere merken. Hebben jullie nog tips in het hogere segment?
Wij hebben een Poggenpohl in houtfineer en dat ziet er na 15 jaar nog steeds prachtig uit. Herken wat je schrijft: als je de afwerking gezien hebt, vallen andere keukens tegen.

Echter, je schrijft dat je een droomkeuken wilt. Dat vind ik dit ontwerp - of de renders zijn slecht - met alle respect niet. Het ontwerp zou door iedere ‘keukenboer’ getekend kunnen zijn.
Ik snap dat de decors het verschil maken, maar toch.

Voor onze nieuwbouw hebben we ook weer naar Poggenpohl gekeken, maar kwamen richting de 75K+ uit. Nu vallen alle nieuwbouwprijzen tegen, maar dit sloeg alles.
Nu met een interieur bouwer bezig, heel veel design vrijheid en keuze in ontzettend veel frontmateriaal.

Mijn huis is slimmer dan ik...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Conrado
Mauritio schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 11:11:
[...]
Dus zonder iemands keuzes voor een merk af te branden hier wat van onze ervaringen: Bij bijvoorbeeld Siematic vonden wij de kasten niet stevig in elkaar zitten (ouders hebben er ook een van Siematic dus dat we, naden niet mooi (vooral in veel zaken niet recht/aansluiting), Gaps tussen werkblad en kasten (misschien mierenneukerij maar voor dit geld mag je overal zout op leggen.).
Bedenk dat, dat n=1-ervaringen zijn. Zelfde kader: in onze Poggenpohl zijn de draaicarrousels een afknapper vanaf dag één. Ook daar is niet alles perfect.

En daar moet je voor waken: je loopt een trechter in van ‘steeds beter’ die vooral ‘steeds exclusiever’ is. Het één hoeft niet het ander te betekenen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RDHM
  • Laatst online: 10-11-2023

Setup:
Kastenwand 420 breed x 245 hoog x 65 diep:
Eiland 360 x 120 met grote zit voor 4 personen.
Fronten: houtfineer
Blad: Silestone Ethereal Glow (3cm dik) + waterval

Apparatuur:
Bora PUXU
Miele H7264BPOBSW
Miele H7240BMOBSW
Miele ESW7010OBSW
Miele G7160SCVI
Miele K7732E
Miele F31202UI
Quooker Combi+ Fusion

***members only***

Zaken die nog anders moeten:
De oven en combi oven moeten nog vervangen worden naar H7840BPX en H7860BPX (greeploos en top van Miele op het moment; kortom duurder)
Koelkast naar een K7774D (of Liebherr IRBCi5170)
Vriezer wellicht naar een Liebherr SIFNe5178 als fullsize
Wijnklimaatkast ben ik nog niet over uit.

Uiteraard gaan we nog verder shoppen maar voor een eerste opzet prima en binnen de verwachting :D. Design proces bij Poggenpohl is erg plezierig en qua afwerkingen hebben wij nog niets gezien wat in de buurt komt. Dit moet de droomkeuken worden dus we hebben ook een (enorm) budget gereserveerd voor dit project. Missen wij nog iets wat volgens jullie echt een goede toevoeging zou zijn?

Ik zou ook eens kijken naar een keukenzaak die maatwerkkeukens levert, deze kunnen je nog wel eens versteld doen staan over wat er allemaal mogelijk is, zonder dat je in hoeft te leveren aan kwaliteit. Zorg wel dat je naar de juiste zaak gaat want ook bij maatwerkkeukens zit kwaliteitsverschil. Wij hebben goede ervaring met BySensa, top kwaliteit keukens en erg fijne mensen in de winkel.

Wat betreft de apparatuur: voor de koeling (zowel wijnkoelkast als de gewone koelkast) Liebherr kiezen in dit segment. Fantastische apparatuur waar je geen spijt van gaat krijgen. Wij hebben de 5180 en 3553 en dat zijn prachtige apparaten, stil, goed afgewerkt en alle functies (en meer) die je wil hebben.
Kwa Miele hebben wij bijna dezelfde apparatuur (warmhoudlade zelfde type, H7860 oven en 7845 stoomoven). Simpelweg top spul, geen seconde over twijfelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finwe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16-09 20:42
Floor-is schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 11:02:
[...]

Hoewel kostbaar én ruimte nodig: wellicht is een Blum servo-drive een idee voor de koelkast en vriezer? :)
Dat is nog wel interessant, daar zullen we eens naar kijken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Floor-is
Als onderdeel van ons nieuwe krot met potentie: De eerste offertes binnen vanuit Poggenpohl, zaterdag ook nog een afspraak bij Bulthaup. Ze hebben wel wat fouten gemaakt qua blad (stuk duurder genomen dan besproken en de apparatuur is niet wat wij wilden dus ze moeten dit nog aanpassen). Bewust gekozen voor een 'natte' en droge kant.

De kleuren op de render komen er niet mooi uit, het is een houtfineer in vrij donkerbruin hout. Post later nog een foto van het echte front.
[Afbeelding]

Setup:
Kastenwand 420 breed x 245 hoog x 65 diep:
Eiland 360 x 120 met grote zit voor 4 personen.
Fronten: houtfineer
Blad: Silestone Ethereal Glow (3cm dik) + waterval

Apparatuur:
Bora PUXU
Miele H7264BPOBSW
Miele H7240BMOBSW
Miele ESW7010OBSW
Miele G7160SCVI
Miele K7732E
Miele F31202UI
Quooker Combi+ Fusion

***members only***

Zaken die nog anders moeten:
De oven en combi oven moeten nog vervangen worden naar H7840BPX en H7860BPX (greeploos en top van Miele op het moment; kortom duurder)
Koelkast naar een K7774D (of Liebherr IRBCi5170)
Vriezer wellicht naar een Liebherr SIFNe5178 als fullsize
Wijnklimaatkast ben ik nog niet over uit.

Uiteraard gaan we nog verder shoppen maar voor een eerste opzet prima en binnen de verwachting :D. Design proces bij Poggenpohl is erg plezierig en qua afwerkingen hebben wij nog niets gezien wat in de buurt komt. Dit moet de droomkeuken worden dus we hebben ook een (enorm) budget gereserveerd voor dit project. Missen wij nog iets wat volgens jullie echt een goede toevoeging zou zijn?

Die render is jammer zeg.

Tips in het hoge segment: laat het maken. Hosmus, Tediek, Hollands Maatwerk, Lodder of nog een ander. Zonder gekheid, zoek naar een maatwerk partij, met dit budget kan dat gemakkelijk en krijg je echt iets unieks!

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brutus26
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 21:44
Wij zijn op zoek naar een wijklimaatkast in een staande keukenkast, kan alleen de liebherr uwtgb-1682-21 vinden, de rest zijn allemaal onderbouw kasten,is er een goed en goedkoper alternatief ? dacht dat Siemens ook een nieuwe uitbracht maar kan hem niet vinden.

nog een paar merken gevonden merken die stil zijn
Schreuderwaterman
Chateaudun duo
Dunavox
SWISSCAVE WL155F WIJNKOELKAST
Vinata Wijnklimaatkast Premium

[ Voor 15% gewijzigd door brutus26 op 26-07-2022 20:15 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• t14wo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:03
iasix schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 21:47:
[...]

Combi-ovens zijn tegenwoordig dikke prima. Vroeger was dit niet zo, maar tegenwoordig is bijvoorbeeld een Siemens combi-oven gewoon een Siemens-oven + magnetron-module. Ovenfunctie is gelijk, magnetronfunctie is wellicht niet helemaal perfect maar hoe dan ook alsnog beter dan een standalone Samsung magnetronnetje van 200 euro.
Ben ik niet met je eens. Een magnetron van 100 euro presteert beter dan mijn 1 jaar oude Siemens IQ700 combi. Ik ben er heel erg teleurgesteld over. Geeft onregelmatige warmte af, waardoor je zelf constant aan het roeren en draaien bent.

Een stand-alone magnetron heeft een draaiplateau, wat naar mijn mening cruciaal is voor gelijkmatige opwarming.

Komt nog bij dat de magnetronmodule na een jaar defect was. ‘Verbrand’ volgens de monteur. ‘Ik had hem te hoog gezet voor de hoeveelheid eten die erin stond.’

Vond het maar bijzonder. Ding staat op hooguit 600 watt en zelfs dan blijf ik roeren en draaien. Uiteraard onder garantie vervangen, maar ik hou m’n hart vast. Sta je met je combi van 1300 euro. Als deze over 2 jaar weet stuk is, kan ik de volle prijs afrekenen bij de monteur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

t14wo schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 23:33:
[...]

Ben ik niet met je eens. Een magnetron van 100 euro presteert beter dan mijn 1 jaar oude Siemens IQ700 combi. Ik ben er heel erg teleurgesteld over. Geeft onregelmatige warmte af, waardoor je zelf constant aan het roeren en draaien bent.

Een stand-alone magnetron heeft een draaiplateau, wat naar mijn mening cruciaal is voor gelijkmatige opwarming.

Komt nog bij dat de magnetronmodule na een jaar defect was. ‘Verbrand’ volgens de monteur. ‘Ik had hem te hoog gezet voor de hoeveelheid eten die erin stond.’

Vond het maar bijzonder. Ding staat op hooguit 600 watt en zelfs dan blijf ik roeren en draaien. Uiteraard onder garantie vervangen, maar ik hou m’n hart vast. Sta je met je combi van 1300 euro. Als deze over 2 jaar weet stuk is, kan ik de volle prijs afrekenen bij de monteur.
Dit is ook een beetje mijn ervaring. Combi kan praktisch zijn m.b.t. ruimte en indeling. Maar het is niet best of both worlds.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• macfocus
[...]

Mijn vorig heeft het 24 jaar prima gedaan en daar zat geen draaiplateau in.
Dus nee, noodzakelijk is het niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vinom
Jullie maken het mij zo niet makkelijk, haha. De ervaringen zijn echt heel wisselend. Misschien is dat dan al reden genoeg om te zeggen: lekker apart houden de oven en de magnetron.

[ Voor 7% gewijzigd door vinom op 22-07-2022 08:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LennartTW94
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22:31
Goedemorgen allemaal,

Leuk om alle ervaringen te lezen. Wij zijn zelf bezig om ons droomhuis te laten bouwen. Gaan binnenkort voor het eerst naar keukenwinkels. Zelf al op amateurniveau keuken ingetekend in de bouwtekening om een idee te krijgen:

Vinden het zelf erg mooi als de kastenwand ingebouwd is, alleen vraag ik me af of we dan nog een praktische plek hebben voor de prullenbak (misschien in de kastenwand?). Zouden het ook leuk vinden om een nis in de kastenwand te hebben.

Tussen eiland en kastenwand en eiland en muur zouden we nu 110cm aan beide kanten hebben om te lopen, en aan de kopse kant bij de ramen 70cm. Eiland zelf nu ingetekend op 300x120cm, indeling als volgt:

- 10 cm aan beide kanten voor keukenblad waterval/wang (dekton).
- 100 cm voor kookplaat met afzuiging (Bora?) en aan de overkant kastruimte. Vraag trouwens of afzuiging naar buiten kan met een eiland, kunnen ze dat doen via de vloer?
- 120 cm voor vaatwasser + grote spoelbak (met quooker) en aan de overkant ruimte voor 2 barkrukken.
- 60cm voor wijnklimaatkast en aan de overkant kastruimte.

Budget is max 25K.

Advies over de keukenindeling is erg welkom en ook advies met betrekking tot welk merk apparatuur we vanuit moeten gaan als we het hebben over de koelkast, vriezer, combioven, vaatwasser, kookplaat met afzuiging, wijnklimaatkast en merk keukenkastjes

[ Voor 11% gewijzigd door LennartTW94 op 18-04-2024 23:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

LennartTW94 schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 08:36:
Goedemorgen allemaal,

Leuk om alle ervaringen te lezen. Wij zijn zelf bezig om ons droomhuis te laten bouwen. Gaan binnenkort voor het eerst naar keukenwinkels. Zelf al op amateurniveau keuken ingetekend in de bouwtekening om een idee te krijgen:

[Afbeelding]

Vinden het zelf erg mooi als de kastenwand ingebouwd is, alleen vraag ik me af of we dan nog een praktische plek hebben voor de prullenbak (misschien in de kastenwand?). Zouden het ook leuk vinden om een nis in de kastenwand te hebben.

Tussen eiland en kastenwand en eiland en muur zouden we nu 110cm aan beide kanten hebben om te lopen, en aan de kopse kant bij de ramen 70cm. Eiland zelf nu ingetekend op 300x120cm, indeling als volgt:

- 100 cm voor kookplaat met afzuiging (Bora?) en aan de overkant kastruimte. Vraag trouwens of afzuiging naar buiten kan met een eiland, kunnen ze dat doen via de vloer?
- 120 cm voor vaatwasser + grote spoelbak (met quooker) en aan de overkant ruimte voor 2 barkrukken.

Budget is max 25K.

Advies over de keukenindeling is erg welkom en ook advies met betrekking tot welk merk apparatuur we vanuit moeten gaan als we het hebben over de koelkast, vriezer, combioven, vaatwasser, kookplaat met afzuiging, wijnklimaatkast en merk keukenkastjes
Leuk!

Als ik naar je indeling kijk en je goed begrijp lijkt mij dat je wel wat weinig werkruimte hebt voor zo'n grote keuken.
Links hoge kasten dan hou je enkel de volgende plekken over als werkruimte:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oofrfkVQfyMGhZfyaSRS9J-o5qo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/qqlYeeeh2fVU4vtlmAjeZgVP.png?f=fotoalbum_large

Dat lijkt mij wat karig.
Ik blijf het een beetje herhalen (ik heb dit al wel eens vaker gezegd) in dit topic ;). Het barretje niet tegenover de kookplaat doen i.v.m. spetters, dat heb je al. Maar nu kijken de zittende gasten direct in je gootsteen. Misschien je gootsteen ergens bij de hoge kasten plaatsen dan heb je a) meer werkruimte en b) kijk je vanuit het barretje niet direct op de vaat terwijl je aan het koken bent.
Waar wil je trouwens je koffie corner hebben of bouw je die in je hoge kasten in?
Qua afval zijn er wel systemen die je in a) een apothekerskast kunt bouwen of b) in een korflade (een hoge).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RDHM
  • Laatst online: 10-11-2023
LennartTW94 schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 08:36:
Goedemorgen allemaal,

[Afbeelding]

Budget is max 25K.

Wellicht overwegen om de keuken een kwartslag te draaien en het "eiland" rechts tegen de muur laten beginnen, betrek je de keuken meer bij de rest van het huis, nu staat hij voor mijn gevoel meer in een hoekje.
Afzuiging naar buiten kan altijd, ook met een eiland (mits je de afzuiging vroeg in de bouw laat aanleggen) maar als het nieuwbouw is mag dit volgens mij niet i.v.m. warmteverlies.
Wat betreft de apparatuur: kijk eerst eens wat voor merk/type keuken je pakt en dan zie je hoeveel budget je over hebt voor de apparatuur en kies daar je merk bij.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LennartTW94
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22:31
True schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 09:00:
[...]

Leuk!

Als ik naar je indeling kijk en je goed begrijp lijkt mij dat je wel wat weinig werkruimte hebt voor zo'n grote keuken.
Links hoge kasten dan hou je enkel de volgende plekken over als werkruimte:
[Afbeelding]

Dat lijkt mij wat karig.
Ik blijf het een beetje herhalen (ik heb dit al wel eens vaker gezegd) in dit topic ;). Het barretje niet tegenover de kookplaat doen i.v.m. spetters, dat heb je al. Maar nu kijken de zittende gasten direct in je gootsteen. Misschien je gootsteen ergens bij de hoge kasten plaatsen dan heb je a) meer werkruimte en b) kijk je vanuit het barretje niet direct op de vaat terwijl je aan het koken bent.
Waar wil je trouwens je koffie corner hebben of bouw je die in je hoge kasten in?
Qua afval zijn er wel systemen die je in a) een apothekerskast kunt bouwen of b) in een korflade (een hoge).
Bedankt voor je reactie! Zitten er aan te denken om een nis te maken bij de hoge kasten, zie hieronder een random voorbeeld van google (niet op de grootte / details letten):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/__gVY1LCnk9xPeptHPVxCX_-elM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/H7E9wlzlWwbufJiZWWLnsoWN.jpg?f=fotoalbum_large

Daar zouden we dan nog een deeltje werkruimte hebben en koffie corner. Is misschien inderdaad een idee om daar dan de gootsteen te doen om meer werkruimte te creeren op het eiland.

Ik zie inderdaad op internet frontdeurkasten voor afval:
https://www.doeco.nl/carg...ont-55-liter/a7841?c=3490

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

LennartTW94 schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 09:36:
[...]

Bedankt voor je reactie! Zitten er aan te denken om een nis te maken bij de hoge kasten, zie hieronder een random voorbeeld van google (niet op de grootte / details letten):

[Afbeelding]

Daar zouden we dan nog een deeltje werkruimte hebben en koffie corner. Is misschien inderdaad een idee om daar dan de gootsteen te doen om meer werkruimte te creeren op het eiland.

Let t.z.t. wel op met de afvalsystemen dat je (liggend aan je regio) soms wel drie bakken moet hebben: verpakkingen, rest en groen.
Ik denk dat zo'n nis wel een leuke en praktische oplossing is. Als je de ruimte hebt zou ik wel de gootsteen daarin plaatsen. Dan krijg je er veel praktische werkruimte en rust voor terug op je kookeiland. Liggend aan je eigen voorkeuren kun je er voor kiezen je VW aan dezelfde kant te plaatsen als je je gootsteen hebt. Ik zou wel rekening houden met het feit dat je mogelijk met z'n tweeën in de keuken staat en je de VW soms wilt openen als iemand anders bijv. aan het koken of snijden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olivertwist278
Hallo,

Hoe is jullie ervaring met de bora en de filter die recirculeert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 07:44
Wij gaan morgen voor onze vervolgafspraak naar Hoppe in Leer. Als het goed is, ligt dan een tekening en offerte voor ons klaar.

Kan iemand me vertellen of ik op apparatuur wat in Duitsland gekocht is, dezelfde voorwaarden krijg als in NL?
Wij willen alles van Neff bestellen en in Nederland krijg ik, bij 4 of meer apparaten van Neff, 5 jaar garantie. OP de Duiste sites kan ik daarover niets vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Gadgeteer schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 10:37:
Wij gaan morgen voor onze vervolgafspraak naar Hoppe in Leer. Als het goed is, ligt dan een tekening en offerte voor ons klaar.

Kan iemand me vertellen of ik op apparatuur wat in Duitsland gekocht is, dezelfde voorwaarden krijg als in NL?
Wij willen alles van Neff bestellen en in Nederland krijg ik, bij 4 of meer apparaten van Neff, 5 jaar garantie. OP de Duiste sites kan ik daarover niets vinden.
Google? :9
https://www.neff-home.com...ntien/vertragsbedingungen

1.3, je hebt pech als je het in NL gebruikt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dentheman
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:02

Dentheman

Zie signature

Nickos schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 15:11:
Wij willen volgend jaar een nieuwe keuken plaatsen. Idee is om de muur tussen woonkamer en keuken open te breken. Wens is om een (klein) eiland te plaatsen (wij denken aan 1,70m breed en 80cm diep) met enkel koken op het eiland. Tegen de muur dan een keukenblok met spoelen, koelkast en kastjes. Doorgang van tuin naar hal willen wij graag intact houden dus deuren laten zitten.

Inspiratie is een beetje deze keuken: https://www.behance.net/gallery/131496807/KENZA

Vragen waar ik graag jullie input op zou horen:

- Sommige keukenverkopers zeggen dat de ruimte te krap is voor een eiland, andere zeggen dat een eiland van 1,7m à 1,8m prima moet gaan. Wat zijn jullie ervaringen met deze maat eilanden?
- Onze vloer in de keuken is een granito vloer (zie foto) en de woonkamervloer is een mat opgeschuurde kambala visgraat. Zouden hier licht houten frontjes in de keuken bij passen? Of beter bijvoorbeeld mat zwart/antraciet i.v.m. te veel hout in huis?

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Leuk om te zien dat je huis vrijwel hetzelfde is ingedeeld als die van mij (zelfs alle afmetingen zijn praktisch hetzelfde).

Wij hebben begin dit jaar een flinke verbouwing uitgevoerd waarbij we de muur tussen woonkamer en keuken hebben weggebroken en tevens de (oude) deur tussen gang en keuken hebben dichtgemaakt. Tegelijkertijd ook een betonvloer met vloerverwarming geplaatst.

Dit is onze opstelling geworden:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VAbZY6Fi2-PdY1iNuE4d9pVLteM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/giszkzK5a5JTrLbeBgFFfWsf.png?f=user_large

Het schiereiland van 1,65 x 70 ervaar ik niet als te klein (maar groter is altijd beter ;) ) Ik ervaar overigens vrijwel geen gespetter in de woon/eetkamer (rechts van het schiereiland) , de downdraft afzuiging trekt alles redelijk goed naar zich toe.

plaatje bij het praatje:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PZ9c0dNOh2lx8LNQOuFFnpJ5uNI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1fyu6BZ6QMPmoWJbsKuZccro.jpg?f=fotoalbum_large

Met wat accessoires in de keuken zit het er al een stuk vrolijker uit, wellicht dat we tzt. nog een tegelwandje maken, maar eerst maar eens zien hoe lang de schrobverf (enigzins) wit blijft :)

Zie ondertitel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuff
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Dentheman schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 11:10:
[...]

Leuk om te zien dat je huis vrijwel hetzelfde is ingedeeld als die van mij (zelfs alle afmetingen zijn praktisch hetzelfde).

Wij hebben begin dit jaar een flinke verbouwing uitgevoerd waarbij we de muur tussen woonkamer en keuken hebben weggebroken en tevens de (oude) deur tussen gang en keuken hebben dichtgemaakt. Tegelijkertijd ook een betonvloer met vloerverwarming geplaatst.

Dit is onze opstelling geworden:
[Afbeelding]

Het schiereiland van 1,65 x 70 ervaar ik niet als te klein (maar groter is altijd beter ;) ) Ik ervaar overigens vrijwel geen gespetter de woon/eetkamer (rechts van het schiereiland) , de downdraft afzuiging trekt alles redelijk goed naar zich toe.

plaatje bij het praatje:
[Afbeelding]

Met wat accessoires in de keuken zit het er al een stuk vrolijker uit, wellicht dat we tzt. nog een tegelwandje maken, maar eerst maar eens zien hoe lang de schrobverf (enigzins) wit blijft :)
Betere timing had niet gekund. Wij gaan ons huis flink verbouwen, bijna exact dezelfde afmeting, en dit is precies wat we wilden weten, of zoiets zou passen.

Hartelijk dank voor het delen. Heel veel plezier ervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeroicSlayr
  • Laatst online: 27-07 11:29
Zojuist mijn eerste keuken laten ontwerpen door een lokale nubilia keukenboer. Viavia in aanraking gekomen met deze partij en ze beloofden plechtig een strakke prijs neergezet te hebben. Hoor graag of dat inderdaad zo is (en natuurlijk wat jullie van de keuken vinden).

Inbouwapparatuur van PELGRIM:
- vaatwasser;
- klimaatkast;
- koelvriescombi (vloer tot plafond);
- combi oven magnetron 45 cm.

Kookplaat
- Elica Switch F
- Composiet plastic werkblad marmerlook, 4cm

Quooker + kraan wordt meegenomen uit de vorige keuken.

Keukenboer heeft ook 2 inbouwstekkerdozen en 1 grillplaat erbij gegooid.

Vraagprijs is 15000. Montage 1700. Is dit een scherpe prijs?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GrmBeyYTz0Hi7K95smIPtSMAVMc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/mEHLKOaB7ryKF8024JTVcSpH.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YbTvkV2Fln-vP6zLPEvIw8kqeNk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Po1YM0JdiBK1LEXviHcRvOJW.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MXZe5kDiMO2G3_QlaSDdYBuMM8U=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ha4hv7W431GSRYGEdaH4VzLi.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 1% gewijzigd door HeroicSlayr op 22-07-2022 17:56 . Reden: Werkblad toegevoegd; ATAG naar PELGRIM ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

HeroicSlayr schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 17:20:
Zojuist mijn eerste keuken laten ontwerpen door een lokale nubilia keukenboer. Viavia in aanraking gekomen met deze partij en ze beloofden plechtig een strakke prijs neergezet te hebben. Hoor graag of dat inderdaad zo is (en natuurlijk wat jullie van de keuken vinden).

Inbouwapparatuur van ATAG (of soortgelijk):
- vaatwasser;
- klimaatkast;
- koelvriescombi (vloer tot plafond);
- combi oven magnetron 45 cm.

Kookplaat
- Elica Switch F

Quooker + kraan wordt meegenomen uit de vorige keuken.

Keukenboer heeft ook 2 inbouwstekkerdozen en 1 grillplaat erbij gegooid.

Vraagprijs is 15000. Montage 1700. Is dit een scherpe prijs?

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Wij hebben vrijwel dezelfde opzet (ook Nobilia). Minder bovenkastjes, geen overhangende bar. En zelf apparatuur voor gekocht. Bij ons was het 6200.
Let op, jullie ATAG apparatuur is denk ik iets duurder (bij ons was het 5x Siemens voor 4025). Jullie hebben een overhangend werkblad wij niet.
Maar om een goed idee te hebben is het wel handig te weten wat voor werkblad, wat voor maten en exact welke apparatuur je hebt (incl gootsteen en kraan).
Apparatuur zou ik gewoon laten checken bij keukenloods & 123apparatuur om goed te vergelijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• w0wter
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 16-09 10:59
Gadgeteer schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 10:37:

Ah leuk!

Wij hebben daar ook gezeten 2 weken geleden. Vond het een fijne zaak in ieder geval.
Over 2 week gaan wij heen om de offerte te bespreken.
Vandaag al wel 3d tekeningen gekregen en de prijs waar hij nu op staat werd verteld via de telefoon.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fSG5OLbjn2L6w2-WrkOCwHbI4A4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Bvqu0DVhiLDdvgKtnFHONC4E.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeroicSlayr
  • Laatst online: 27-07 11:29
Vriendinlief heeft mijn post bekeken en wees me gelijk op een cruciaal punt: er zit pelgrim apparatuur in. Heb het ook aangepast in de post.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aurum
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 09:01
[...]

[Afbeelding]

Als je het spoelgedeelte van je eiland verder naar buiten plaatst heb je in het midden al heel wat meer werkruimte. Op een tekening lijkt 3m misschien niet heel groot maar dat is het wel. Ook omdat je een diep kookeiland hebt moet je niet vergeten dat je vanuit de andere kant eigenlijk de dubbele hoeveelheid ruimte hebt.

We hebben zelf alleen werkruimte op het eiland en ons eiland is ook 3m breed en dat is voor mij meer dan zat. Ik vind het daarom ook niet per definitie te weinig. Het ligt er ook gewoon helemaal aan wat je kookt.
Ben je die keukenprins die ieder weekend taarten staat te bakken met al zn apparatuur wat ook nog op het eiland moet dan heb je waarschijnlijk niet genoeg ruimte.

Ik zou adviseren langs een keukenzaak te gaan en te voelen hoe de werkruimte aanvoelt. Je moet namelijk niet vergeten dat zo'n nis ook extra geld kost ten opzichte van een dichte kastenwand en afhankelijk hoe premium je wilt gaan met het werkblad kan dat er flink in de papieren lopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oinkoink12
  • Laatst online: 28-07 15:30
Rzaan schreef op maandag 18 juli 2022 @ 17:36:
[...]

Ik wilde enige weken geleden een tourtje NRW doen.
Dit bedrijf zat er niet bij.
Maar als zij goede prijzen hebben voor Next125, misschien toch even toevoegen.
Uiteindelijk offerte gekregen, zat ruim 3k onder de B&K offerte hier. Dat vind ik dusdanig dat ik het daar maar ga doen, even een afspraak maken eerst voor de details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iasix
oinkoink12 schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 22:29:
[...]

Uiteindelijk offerte gekregen, zat ruim 3k onder de B&K offerte hier. Dat vind ik dusdanig dat ik het daar maar ga doen, even een afspraak maken eerst voor de details.
Toevallig ook vergeleken met Ekelhoff?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oinkoink12
iasix schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 07:17:
[...]

Toevallig ook vergeleken met Ekelhoff?
nee, ik denk dat hiermee de grootste rek er wel uit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Explanation90
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 07-12-2024
Goedendag naar bij stuk of 6 keukenboeren te zijn geweest nu denk ik de keuken gevonden die wij zochten.

- vaatwasser AEG( FD595V Afwasautomaat Volledig
Integreerbaar 44 dB, 60 cm, 9,)

- Full size koeler AEG ( artikel nr onbekend)
- Full size vriezer ( ABE818F6NC L Diepvriezer Ééndeurs 178 cm,
NoFrost)
- 2x combi oven magnetron (KMK761080B Compact Multi Hetelucht 45 cm,CombiQuick oven)

Kookplaat
- Bora PuXa( afzuiging door kruipruimte)
Bora werd niet geleverd dus die kopen we apart voor 3300,- inc. aansluitbochten.
- Keramiek blad (Spectacle Lux) op eiland 4cm. en in nis en achterwand een stuk blad.

Quooker Fusion Square zwart
Gootsteen Gun metal.

Keukenkasten van Nobilia.

Keuken voor 18000 en Montage 1800.
Wat vinden jullie van de opstelling en kwaliteit prijsverhouding?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ioDEf6wzUID1XvXJboapnMygEOo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8C6MD41MOyu8Myvzl4KmUZqx.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Pvhv-rv2lpwEeoTYyYGDNIyxEOU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/B9cSp8NQvkJP0B6pVA7Q2Y3e.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Xwb13ImTEc7N06waRmh8q-KzvUk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4fJsLpU520w7kPNfz09PqBXO.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cLaS9BwM3aUugIXxwd0ok-suTWg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BEce7PXsUFHbn4b9HyeeoCKQ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RNZAuTi5CG18H1_cas1lqQlFLfY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EUbT7j8pYC2D9RQxt5Ye8lAQ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W-gvgRWqPKvse4yP4a4TSMUtY_s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sG6vMbS7tV6qlrcgCjWHhgyU.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GqPndxjKoq5VxY9DhbP1RKc7Utc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MiCD0lkhl3K9BG24lXzy3VvI.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZD31Vtrsf-ooW4v898xOY9e0fHk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MoLVt0spjCyQ3xmNr5Heyfpk.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dYu7RgfYeP7pyu6B4F0ofdGoTAA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2aZ1GW686PaCI1Xdz0OFhlb4.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conrado
[...]
Bedankt voor je reactie! Zitten er aan te denken om een nis te maken bij de hoge kasten, ....
Wij zijn kookliefhebbers, en gaan ook voor een eiland van 300 cm met dezelfde indeling. Die werkruimte is zat, zeker omdat aan de tegenovergesteld zijde veel aflegruimte hebt. Wij maken overigens geen bar, de ander zijde krijgt lades en dus een vlak blad, in ons geval 140 cm breed.

Zo ziet het voorontwerp er uit:

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/W1xGPZ6k/Keuken-1000x600.png

Zo'n eiland is mooi als het clean en opgeruimd blijft. Bedenk dus waar je, je apparatuur laat. Wij maken bijvoorbeeld een apart koffiehoekje. De rest komt in de bijkeuken, direct achter de kastenwand rechtsaf.
Om practische reden maken we een soort bloembak om te voorkomen dat je vanaf de eettafel (die staat in het verlengde) op het blad kijkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Source90
Explanation90 schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 13:12:
Goedendag naar bij stuk of 6 keukenboeren te zijn geweest nu denk ik de keuken gevonden die wij zochten.

NoFrost)
- 2x combi oven magnetron (KMK761080B Compact Multi Hetelucht 45 cm,CombiQuick oven)

Kookplaat
Bora werd niet geleverd dus die kopen we apart voor 3300,- inc. aansluitbochten.
- Keramiek blad (Spectacle Lux) op eiland 4cm. en in nis en achterwand een stuk blad.

Gootsteen Gun metal.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Waarom twee combi magnetrons?
Één combi kan ik nog wel inkomen, maar twee?

Het magnetron gedeelte in een combi oven zorgt voor een beperking op de opties. Verwarmen tot 230-250 ipv 300"c voor de bakoven. Vaak kleinere inhoud, geen pyrolese, etc.

Waarom niet een standaard bakoven van 45cm er bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurbe de V
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 06-07 00:06
Beste mensen, wij zijn al een ruime tijd rustig opzoek naar een simpele, praktische en vooral goedkope keuken. Uit interesse volg ik dit topic dan ook al zo ongeveer een maand (tevens stuk teruggelezen). Prijzen zijn hier over het algemeen wat hoger dan ons budget, maar ik heb toch al veel waardevolle input eruit gepikt. Wellicht kunnen jullie ons nog een stukje verder helpen.

Onze situatie is als volgt:
Keuken muurkant is 360cm met 2 hoge kasten (1 koelvries, andere oven). Daartegenover een eilandje van 180cm met inductie. Afzuigkap wordt waarschijnlijk een plafondunit met eigen gemaakte koof. Tevens timmeren we zelf ook wat hout tegen het eiland aan voor de mooi (1 zijkant en stukje achterkant).

Concrete opties die we tot nu toe hebben:
Blauw gele vrienden uit Zweden
Metod keuken
Kunstof blad 28mm vlakbouw spoelbak

Apparatuur:
OMNEJD NNNN plafafzk 90 roestvrij staal 105.217.35 799,00 799,00 3.534,00
UTNÄMND indkookpl 78 IKEA 500 zwart 304.678.22 499,00 499,00
ISANDE koel/diepvrkast 193/61 l IKEA 700 inbouw 104.963.02 799,00 799,00
DISKAD N inbvaatw 60 IKEA 700 404.754.16 849,00 849,00 1 MATTRADITION magn zwart 104.117.70 289,00 289,00
MATTRADITION hetelov zwart 804.117.24 299,00 299,00

Totaalprijs gehele keuken: €7500, - (inclusief korting van 500 op apparatuur)
Heel prettig gesprek en transparante tekst en uitleg, maar wel iets duurder dan de volgende optie.

Plaatselijke keukenboer X
Nobilia keuken
Kunststof blad 38mm vlakbouw spoelbak

Apparatuur:
HILIGHTH30100 A Plafondunit ELICA: Plafondkap HILIGHT IX/A/100 roestvrijstaal 32 100
LAI8001F A Inductiekookplaat LEONARD Glaskeramische kookplaat LAI 8001 F met inductie, solotoestel met 4.4 78 1 LKG1853 L A
Integreerbare koelvriescombinatie 177.2 54
9999 Barkmeijer Vaatwasser Bauknecht BIE2B19 en oven Leonard LBN1114X
Oven Leonard LBN1114X

Totaalprijs gehele keuken: €6750,- (lijkt niet lager dan dat bedrag te willen)
Aardige kerel, maar blijft toch een ‘keukenverkoper’. Hij geeft wel aan dat we niet al te beste apparatuur nu hebben, maar we krijgen vanuit hem niet heel erg duidelijk hoe ‘niet al te best’ de apparatuur nu daadwerkelijk is. Prijs wel schappelijk (denken wij?) Bij twee andere plaatselijke keukenboeren kwamen we uit op 7900 en 6900 (exact dezelfde keuken).

Lopende optie:
Een vriend van ons is bezig met zoeken naar passende apparatuur vanuit verschillende hoeken (max €3000,-). Dit zou dan in de Ikea keuken kunnen of in een Noblia keuken, waar we binnenkort een offerte van krijgen (alleen kasten plus blad)

Onze vragen:
- Los van de apparatuur, welke keuken (kasten plus blad) is kwalitatief beter denken jullie. Zweden of Nobilia?
- Kan iemand iets zinnigs zeggen over de kwaliteit van de apparatuur, en dan met name het verschil tussen Zweden en Nobilia offerte?
- Uitgaande van 3000 budget voor apparatuur (inductie 80cm, plafondunit afzuiging, koel/vries, vaatwasser, oven 60cm, magnetron (45cm of in een kast), kunnen we dan nog vooruit in kwaliteit ten opzichte van de twee hierboven besproken opties?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/meogKIu0SjKkVz0vFx11G9biohg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xNFVoehQNrUxaNmJOkKmhvyC.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pDamihcMPAEvrenki22Ju3oEI_Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Vux8Ei1YJhWcusN4NtUQU1ST.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrNizeGuy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-09 19:20
Explanation90 schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 13:12:

NoFrost)

Kookplaat

Gootsteen Gun metal.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik heb ook die AEG vriezer. Koelt goed, zeeën van ruimte, maar ik vind het erg veel geluid maken. Ik zou, als ik opnieuw mocht kiezen, voor een stillere gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• saturn21
  • Nu online
[...]

Als je geen draaiplateau hebt (meestal de iets duurdere modellen, zoals combimagnetrons), dan draaien de antennes inwendig in de behuizing. Dat geeft hetzelfde effect, namelijk gelijkmatige opwarming.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rzaan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 22:29

Rzaan

Altijd zoekende

saturn21 schreef op zondag 24 juli 2022 @ 07:26:
[...]

Als je geen draaiplateau hebt (meestal de iets duurdere modellen, zoals combimagnetrons), dan draaien de antennes inwendig in de behuizing. Dat geeft hetzelfde effect, namelijk gelijkmatige opwarming.
Weer wat geleerd!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

saturn21 schreef op zondag 24 juli 2022 @ 07:26:
[...]

Maar die antennes draaien toch niet door je deur heen? Dan vraag ik mij af hoe gelijkmatig de opwarming is zeker met het oog op het voorste kwart van je voedsel. Daarnaast kosten de antennes sowieso ruimte en als ze moeten draaien al helemaal. Dit gaat a) ten koste van de maximale inhoud of b) kost meer dan niet.

Ik ben niet helemaal overtuigd eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macfocus
True schreef op zondag 24 juli 2022 @ 12:15:
[...]

Maar die antennes draaien toch niet door je deur heen? Dan vraag ik mij af hoe gelijkmatig de opwarming is zeker met het oog op het voorste kwart van je voedsel. Daarnaast kosten de antennes sowieso ruimte en als ze moeten draaien al helemaal. Dit gaat a) ten koste van de maximale inhoud of b) kost meer dan niet.

Ik ben niet helemaal overtuigd eigenlijk.
Je draaiplateau draait wel door de deur? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

macfocus schreef op zondag 24 juli 2022 @ 17:53:
[...]

Je draaiplateau draait wel door de deur? :?
Als je je bordje nasi goreng opdeelt in vier kwarten:
  • voor tegen de deur
  • links tegen de zijkant
  • achter tegen de achterkant
  • rechts tegen de zijkant
Wordt de kwart die voor zit toch minder goed warm door de magnetronstraling dan de andere kanten die duidelijk dichterbij de antennes zitten die blijkbaar in de zijkanten zitten en ook nog eens zouden kunnen draaien.

Bij een draaiplateau kom het kwart voor tegen de deur binnen vijf seconden ook bij een zijkant waar een vaste antenne zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oinkoink12
True schreef op zondag 24 juli 2022 @ 17:56:
[...]

Als je je bordje nasi goreng opdeelt in vier kwarten:
  • voor tegen de deur
  • links tegen de zijkant
  • achter tegen de achterkant
  • rechts tegen de zijkant
Wordt de kwart die voor zit toch minder goed warm door de magnetronstraling dan de andere kanten die duidelijk dichterbij de antennes zitten die blijkbaar in de zijkanten zitten en ook nog eens zouden kunnen draaien.

Bij een draaiplateau kom het kwart voor tegen de deur binnen vijf seconden ook bij een zijkant waar een vaste antenne zit.
Het maakt toch geen verschil of je plateau draait, of je magnetron.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

oinkoink12 schreef op zondag 24 juli 2022 @ 18:48:
[...]

Het maakt toch geen verschil of je plateau draait, of je magnetron.
Je plateau draait toch 360° en eventueel draaiantennes maximaal 270° als die dat überhaupt al halen, die antennes draaien toch niet door je deurtje heen? Dat is mijn hele punt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• macfocus
True schreef op zondag 24 juli 2022 @ 19:08:
[...]

Je plateau draait toch 360° en eventueel draaiantennes maximaal 270° als die dat überhaupt al halen, die antennes draaien toch niet door je deurtje heen? Dat is mijn hele punt.
De antennes draaien360 graden….
Je denkt veel te moeilijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

macfocus schreef op zondag 24 juli 2022 @ 20:08:
[...]

De antennes draaien360 graden….
Je denkt veel te moeilijk.
Het kwartje heeft bij mij de grootte van een rijksdaalder denk ik. Om één of andere reden dacht ik bewegen en niet draaien v.d. antennes. |:( 7(8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mauritio
Weer een kleine update vanuit deze kant:

Dank allereerst voor de tips m.b.t custom-bouwers, we gaan bij een paar op de koffie :)

Afgelopen weekend weer een sessie bij Bulthaup gehad, hier tot de conclusie gekomen dat we de indeling helemaal om gaan gooien. Oorspronkelijke idee was in het souterrain (ST) de keuken te plaatsen met daar aanvast een aanbouw met eet/woon gedeelte. Nieuwe situatie is dat de zithoek naar het ST gaat en de keuken in de aanbouw komt.

Dit zal ook betekenen dat de keuken er iets anders uit komt te zien:
  • -Kastenwand zal groter worden --> 480 breed
  • -Kookeiland krijgt anders vorm, geen zitje voor 4 pax maar slechts voor 2.
Ook een afspraak gehad bij het Miele experience centre in Amsterdam, eigenlijk een beetje teleurstellende ervaring:
  • Koelkasten/vriezers hadden ze eigenlijk niet staan, moeten we toch naar Vianen (wat geen straf is natuurlijk :+ ).
  • Vaatwassers vond ik vrij overpriced t.o.v. de featurers (powerdisk voegt behalve veel kosten weinig toe), deze gaan we dan dus ook wisselen naar een Bosch Series 8 in onze planning.
  • Vrij veel push op de inductieplaat, er zou 'veel door klanten geklaagd worden over BORA". Met name terugschakelen van het vermogen, wat mij vreemd leek. Toen ik vroeg wat de aansluitwaarde was van deze plaat bleek het een 11KW model te zijn, nogal logisch dat deze meer vermogen heeft dan een 7,4KW plaat. :+
  • Van de ovens was ik echt niet onder de indruk (7860's), vooral het openen/sluiten voelde nogal lomp aan (beetje hoog "Kloenk"-gehalte). Verder was de kans op verstoppen van de stoomoven door het afvoertje aanwezig en op onze vraag hoe je dat dan kunt repararen/fixen was het antwoord: "Ja je moet gewoon zorgen dat het niet verstopt raakt".
  • Verder lukte het de productspecialist niet goed om nu het verschil uit te leggen tussen de koelkasten/vriezers van Miele/Liebherr (K7773D vs 5170) terwijl de Liebherr toch 25% minder verbruikt. Ik kan de verschillen verder ook niet ontdekken dus hoopte dat ze hier wel een antwoord op hadden. De vriezers (FNS7794E en 5188) presteren wel gelijk.
Na dit alles toch besloten om meer in V-Zug te duiken, super mooie apparatuur (V6000). Prijs van Miele (zelfs iets daar onder!) maar voelt echt nog een slag degelijker aan in het echt (softopen/close, wat ik miste bij de Miele). Nu nog opzoek naar een echte specialist en anders maar een tripje richting DU plannen om daar naar een showroom te gaan!

Wel twijfelen we nog steeds over een Combi-magnetron of Combi-Stoom, iemand hier het verlossende antwoord? Ik zie door de bomen het bos niet meer zo goed. :o

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Mauritio schreef op maandag 25 juli 2022 @ 11:55:
Weer een kleine update vanuit deze kant:

Dank allereerst voor de tips m.b.t custom-bouwers, we gaan bij een paar op de koffie :)

Afgelopen weekend weer een sessie bij Bulthaup gehad, hier tot de conclusie gekomen dat we de indeling helemaal om gaan gooien. Oorspronkelijke idee was in het souterrain (ST) de keuken te plaatsen met daar aanvast een aanbouw met eet/woon gedeelte. Nieuwe situatie is dat de zithoek naar het ST gaat en de keuken in de aanbouw komt.

Dit zal ook betekenen dat de keuken er iets anders uit komt te zien:
  • -Kastenwand zal groter worden --> 480 breed
  • -Kookeiland krijgt anders vorm, geen zitje voor 4 pax maar slechts voor 2.
Ook een afspraak gehad bij het Miele experience centre in Amsterdam, eigenlijk een beetje teleurstellende ervaring:
  • Koelkasten/vriezers hadden ze eigenlijk niet staan, moeten we toch naar Vianen (wat geen straf is natuurlijk :+ ).
  • Vaatwassers vond ik vrij overpriced t.o.v. de featurers (powerdisk voegt behalve veel kosten weinig toe), deze gaan we dan dus ook wisselen naar een Bosch Series 8 in onze planning.
  • Vrij veel push op de inductieplaat, er zou 'veel door klanten geklaagd worden over BORA". Met name terugschakelen van het vermogen, wat mij vreemd leek. Toen ik vroeg wat de aansluitwaarde was van deze plaat bleek het een 11KW model te zijn, nogal logisch dat deze meer vermogen heeft dan een 7,4KW plaat. :+
  • Van de ovens was ik echt niet onder de indruk (7860's), vooral het openen/sluiten voelde nogal lomp aan (beetje hoog "Kloenk"-gehalte). Verder was de kans op verstoppen van de stoomoven door het afvoertje aanwezig en op onze vraag hoe je dat dan kunt repararen/fixen was het antwoord: "Ja je moet gewoon zorgen dat het niet verstopt raakt".
  • Verder lukte het de productspecialist niet goed om nu het verschil uit te leggen tussen de koelkasten/vriezers van Miele/Liebherr (K7773D vs 5170) terwijl de Liebherr toch 25% minder verbruikt. Ik kan de verschillen verder ook niet ontdekken dus hoopte dat ze hier wel een antwoord op hadden. De vriezers (FNS7794E en 5188) presteren wel gelijk.
Na dit alles toch besloten om meer in V-Zug te duiken, super mooie apparatuur (V6000). Prijs van Miele (zelfs iets daar onder!) maar voelt echt nog een slag degelijker aan in het echt (softopen/close, wat ik miste bij de Miele). Nu nog opzoek naar een echte specialist en anders maar een tripje richting DU plannen om daar naar een showroom te gaan!

Wel twijfelen we nog steeds over een Combi-magnetron of Combi-Stoom, iemand hier het verlossende antwoord? Ik zie door de bomen het bos niet meer zo goed. :o
Lees al een tijdje mee in dit topic. Maar V-Zug apparatuur echt nog nooit van gehoord.
Ziet er wel heel dik uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauritio
SquareOne schreef op maandag 25 juli 2022 @ 12:54:
[...]

Lees al een tijdje mee in dit topic. Maar V-Zug apparatuur echt nog nooit van gehoord.
Voor nu: Bulthaup Olympisch stadion, Concept Gallery en Poggenpohl Den Bosch hebben V-Zug.
Bestaat overigens al 100 jaar maar pas sinds 2021 in Nederland te krijgen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Source90
SquareOne schreef op maandag 25 juli 2022 @ 12:54:
[...]

En een tweede merk dat vaste wateraansluiting heeft voor de stoomoven, zover ik weet.

https://www.vzug.com/nl/nl/product/nl-Catalog/2303300004

--

En alternatief op de AEG vaatwasser met lift:
https://www.vzug.com/nl/n...4112500007#operatingModes

// Kende het merk ook niet.
Koelkasten en vriezers vind ik wel een stuk minder logisch ingedeeld / minder features dan Liebherr. Rest ziet er wel erg tof uit.

----

Keek even wat de "Refresh Butler" kost voor de gein. Leuk apparaatje voor bij het washok.
17k is toch net iets te veel voor een gadget :9

[ Voor 37% gewijzigd door Source90 op 25-07-2022 13:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Source90
Mauritio schreef op maandag 25 juli 2022 @ 12:57:
[...]

Voor nu: Bulthaup Olympisch stadion, Concept Gallery en Poggenpohl Den Bosch hebben V-Zug.
Bestaat overigens al 100 jaar maar pas sinds 2021 in Nederland te krijgen!
De Schouw Witgoed heeft het ook in het assortiment
https://www.deschouwwitgoed.nl/catalogsearch/result/?q=V-Zug

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Source90
Mauritio schreef op maandag 25 juli 2022 @ 11:55:
[list]
Wij hebben een "middenmoot" Miele (7255 XXL) vaatwasser en had achteraf toch liever een upgrade gemaakt naar een duurder model. Zit standaard Powerdisk op die modellen (wat je trouwens niet moet, maar kan gebruiken, kan ook een blokje in volgens mij.) Verschil is wel dat die Miele@Home hebben, dat is op de 7255 helaas bezuinigd. Geen led op de grond, weet dus pas hoe lang hij nog moet als je hem open trekt.
Met Miele@Home had je dat nog in de app kunnen zien of naar de oven casten met SuperVision.
Voor ons was de doorslag inderdaad niet pendelen, plus dat je filters kan regenereren in de oven tegenover elke zoveel uur vervangen bij bijvoorbeeld Bora. Vind hem persoonlijk ook mooier dan de Bora Pure (heb onze Miele KMDA 7476 1op1 kunnen ruilen voor de Pure zonder bijbetaling).
[/list]
Miele koelkasten zijn onder de motorkap gewoon Liebherr. Worden bij Liebherr ingekocht met een ander stickertje erop. Volgens mij hebben de Miele modellen (hogere lijn) wel standaard de WIFI modules geïnstalleerd. Dat kan echter geen 25% meer verbruik opleveren lijkt mij..
Wij hebben voor de Liebherr koelkast en vriezer gekozen i.p.v. Miele. 7 jaar garantie en minder betaald dan voor het Miele labeltje.
Ik zou (zij het Miele, of wellicht ander merk) inschrijven voor een gratis demo in Vianen (Miele) of Amsterdam (Bosch, Inspiratiehuis 20|20) en zien wat je allemaal met een stoomoven kan.
Hier gebruiken wij hem bijna dagelijks voor bijna alle groente en vis. Smaakt mijns inziens veel beter dan koken in de pan en helft van je vitamientjes door de goot gooien :+
Wij hebben een combi-stoom en een bakoven. Aparte magnetron (vrijstaand) weggemoffeld in een kastje. Wordt amper meer gebruikt. Gerechten opwarmen duurt langer met regeneren, wel een stuk lekkerder (weer m.i.).

Vaste wateraansluiting is wel een aanrader, zeker nu V-Zug dat ook aanbied.

[ Voor 5% gewijzigd door Source90 op 25-07-2022 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauritio
Thanks voor je tips! Zeker het overwegen waard om die stoomoven te gaan checken.. Wel weer stukje prijziger maar goed, voor niks gaat de zon op.

(Bij V-Zug 5 jaar garantie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oinkoink12
Pendelt zo'n bora trouwens ook als deze op 3 fase is aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
  • Laatst online: 13-09 12:52
oinkoink12 schreef op maandag 25 juli 2022 @ 14:45:
Pendelt zo'n bora trouwens ook als deze op 3 fase is aangesloten?
Ik heb een pure x op drie fase. Als ik standje -ik meen- 6 water kook, dan zie je het pendelen duidelijk. Het water kookt, en dan even niet etc. Dus ik ervaar wel degelijk pendelen. Ik vind het niet storend maar na een tijdelijke etna in het vakantiehuisje had ik anders verwacht haha

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockerpoet
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 16-09 21:16
Vind het lastig in te schatten maar iemand een idee wat de kwaliteit is van Etna koelkasten tegenwoordig (heb een KCS1178 op het oog)? Begrijp dat het onderdeel is van ATAG is dus ik verwacht toch wel enige kwaliteit.

[ Voor 7% gewijzigd door rockerpoet op 25-07-2022 19:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• amiaima
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 00:00
Voor inbouwapparaten weet ik een ding zeker, nooit meer AEG. Slechte ervaring en apparaten binnen 2 a 3 jaar defect, koelkast en vriezer beginnen herrie te maken jammer spul is net 3 jaar oud. Service wordt uitgevoerd door derde en voor alles krijg je een rekening.
Doe mij de volgende keer maar Siemens, Bosch, Neff, Miele of Liebher.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-09 12:03
amiaima schreef op maandag 25 juli 2022 @ 19:23:
Voor inbouwapparaten weet ik een ding zeker, nooit meer AEG. Slechte ervaring en apparaten binnen 2 a 3 jaar defect, koelkast en vriezer beginnen herrie te maken jammer spul is net 3 jaar oud. Service wordt uitgevoerd door derde en voor alles krijg je een rekening.
Doe mij de volgende keer maar Siemens, Bosch, Neff, Miele of Liebher.
5 jaar AEG in gebruik en de koelkast, kookplaat, afzuigkap en vaatwasser werken nog steeds erg goed. Alleen het oven deurtje is al tig keer vervangen ivm beslaan binnenkant raampje.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Source90
rockerpoet schreef op maandag 25 juli 2022 @ 19:15:
Vind het lastig in te schatten maar iemand een idee wat de kwaliteit is van Etna koelkasten tegenwoordig (heb een KCS1178 op het oog)? Begrijp dat het onderdeel is van ATAG is dus ik verwacht toch wel enige kwaliteit.
ATAG is opzich prima, van dezelfde producent: Pelgrim is een beetje de middenmoot en Etna schaal ikzelf toch echt onder de budget van de B-merken.

Beetje zelfde als Bauknecht -> Whirlpool -> Indesit (onder merknaam Whirlpool)

[ Voor 8% gewijzigd door Source90 op 25-07-2022 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N1ckk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 03-09 15:02

N1ckk

I doubt, therefore I might be.

Iemand hier ervaring met Siematic keuken kopen in Duitsland of in België, dan met name prijs en / of geregel? Positieve ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

rockerpoet schreef op maandag 25 juli 2022 @ 19:15:
Goedkoop is duurkoop met 271 kWh/jr , ik zou nog even wat gaan narekenen als je denkt dat je zo'n apparaat in iets van 6 tot 10 jr afschrijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Laatst online: 05:41
True schreef op maandag 25 juli 2022 @ 23:35:
[...]

Goedkoop is duurkoop met 271 kWh/jr , ik zou nog even wat gaan narekenen als je denkt dat je zo'n apparaat in iets van 6 tot 10 jr afschrijft.
Zonnepaneeltje á 150 euro bij de prijs optellen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Laatst online: 07:44
Na ons gesprek bij Hoppe afgelopen zaterdag een prijs gekregen van 7k onder de NL offerte die we al hadden.
Wel afgestapt van het alles moet Neff zijn idee (mede op advies en leverbaarheid)

De koelkast wordt Siemens (IQ500 serie exact dezelfde als we van Neff hadden uitgezocht) en ook de kookplaat wordt Siemens (IQ700 serie 80CM). Helaas geen digitale plaatjes gekregen, alleen op papier.
Stoomoven wordt wel Neff (die slide deur is gewoon een schot in de roos), net als de vriezer (voldoet precies aan onze wens en is op voorraad). De afzuigkap wordt een schuine van Oranier (nooit van gehoord maar hebben ze goede ervaring mee en zo steunen we nog een beetje de Nederlandse economie bij onze Duitse aankoop ;)) Voordeel van deze is dat de filters in de vaatwasser mogen, die van Neff mogen dat niet. Verder voorzien van recirculatie.
Spoelbak hebben we gekozen van Schock, deze wordt wel in het keramieken blad geplaatst en niet erop zoals ze dat bij veel Duitse keukens wel doen.
Pagina: 1 ... 354 ... 526 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1