Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-05 15:29
Ferra schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 23:45:
Hoe kijken jullie aan tegen de keuze tussen:

Koelkast: Liebherr of Siemens
Vaatwasser: Miele of Siemens
Oven: Gaggenau of Miele

Ben even benieuwd of de prijsverschillen een upgrade zouden rechtvaardigen.
Liebherr, Miele, Miele.

Gaggenau ziet er vet uit, maar ik zie het stiekem toch een beetje als een Siemens/Bosch/Neff mix met een luxe naam erop. :X

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
synorluna schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 22:41:
[...]

Is dat iets wat jij zou kunnen en/of een offerte voor zou willen maken? We zijn wel geïnteresseerd in optie 1, maar zijn nog niet veel opgeschoten. Beda lijkt dit niet te kunnen op de manier hoe we het zouden willen, een ander bedrijf reageert niet en met standaard maten gaan we er denk ik niet komen.
Die draaischuif moet ik even naar zoeken, maar behalve dat het een tijdrovend ding is moet het wel lukken hoor :) Schiet me maar een DM :)

De draaischuif systemen die ik ken kunnen niet meer dan een 60cm deur kwijt..

we hebben in de afgelopen twee weken twee wasmachine/droger kasten gemaakt; moet er ook eentje voor m’n eigen huis nog :D (En een boeken/ladekast voor onder een schuine wand, een grote showkast, een TVmeubel en nog veel meer, maar geen tijd..)

[ Voor 5% gewijzigd door Floor-is op 12-05-2022 10:55 ]

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millerman_sf
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 27-05 17:25
Floor-is schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 07:51:
[...]

Liebherr, Miele, Miele.

Gaggenau ziet er vet uit, maar ik zie het stiekem toch een beetje als een Siemens/Bosch/Neff mix met een luxe naam erop. :X
Ik ben niet zo gecharmeerd van het design van Gaggenau, maar die deuren van de ovens zijn wel echt geniaal. Ik snap nog niet waarom vrijwel alle andere ovens een klep hebben. Bij Neff lossen ze datzelfde probleem op met de slide&hide, maar dat lijkt dan weer een onnodig complexe oplossing t.o.v. een deurtje. Er zal vast een reden zijn, maar ik mis het nog even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
millerman_sf schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 10:01:
[...]

Ik ben niet zo gecharmeerd van het design van Gaggenau, maar die deuren van de ovens zijn wel echt geniaal. Ik snap nog niet waarom vrijwel alle andere ovens een klep hebben. Bij Neff lossen ze datzelfde probleem op met de slide&hide, maar dat lijkt dan weer een onnodig complexe oplossing t.o.v. een deurtje. Er zal vast een reden zijn, maar ik mis het nog even.
Disclaimer: ben fan van slide&hide 😍

Gaggenau levert meer design, maar -voor zover ik weet- vooral ook ovens die heel goed zijn in de regulatie van temperatuur. De grote knoppen vind ik prettige bediening bovendien.
Siemens vind ik te gimmicky, allerhande foefjes en tierelantijnen waar ik niet op zit te wachten :)

Slide&hide is inderdaad een wat complex systeem, het grote voordeel is natuurlijk dat de deur uit de weg geschoven wordt waardoor je stabieler en zekerder je spullen in en uit de oven kunt bewegen. :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millerman_sf
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 27-05 17:25
Ik snap het voordeel, maar het is een complexere oplossing dan de deuren van Gaggenau voor hetzelfde probleem: namelijk dat de klep in de weg zit. Deurtje open en je kunt er ook prima bij, werkt in professionele ovens voor de horeca ook zo.

Qua bediening vond ik Neff trouwens erg ruk, veel scrollen met veel lag. Siemens is helemaal onoverzichtelijk. Bosch met het wieltje werkte het prettigste binnen BSH. Maar allemaal heel persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
oreneli schreef op maandag 9 mei 2022 @ 15:44:
[...]

Ongetwijfeld, maar ik kan ze online niet 123 vinden.
Maar zo'n afspraak ga ik zeker doen!

Het is ook wel een beetje een uitdaging om te zien hoe ver je kunt gaan met dit systeem. Heb inmiddels een vreselijke hekel gekregen aan de gemiddelde keukenzaak; opdringerig, pressie, oplichterij. Ik denk dat je bij de betere merkzaak wel beter terecht kunt qua service en mogelijkheden en inderdaad maatwerk, maar... kom op, keukens zijn houten platen met scharniertjes. Een simpele lege onderkast hoeft toch geen 1000+ euro te kosten, zelfs niet als het van duur massief hout is (wat het denk ik echt nooit is, deurtjes soms wel, kastjes...meh)...
Even reageren omdat dit mijn vak is :P En met de kans dat ik spuit 11 ben hier ook, want ik ben nog aan het bijlezen :)

Hoeveel werk denk je dat het is om een kast te maken? Gewoon een 60 breed, 60 diep, 220 hoog. Met twee deuren, een boven- en onderkant, drie planken en verder weinig poespas? Ben echt benieuwd :)
wat dat betreft is ikea wat realistischer in de prijs. Maar ja daar moet je je dan wel min of meer neerleggen bij de beperkte standaardkeuzes. Overigens vind ik de keuzes bij de gemiddelde keukenoplichter ook niet bijzonder hoor. Zodra ik daar iets roep wat afwijkend is gaan ze ook moeilijk kijken. Zo wil ik eigenlijk mijn vaatwasser in de hoge kastenwand verwerken, maar daar schrikken ze allemaal heel erg van. Terwijl dat feitelijk geen enkel probleem zou moeten zijn. Bij IKEA moet je daar dan wel wat meer truken voor uithalen, ik vraag me af of dat dan wel weer slim is.
IKEA maakt een systeem dat voor hen werkt. Dit is geoptimatiliseerd zodat het pakket dat jij uit het schap krijgt in zo min mogelijk (machinale en menselijke) handelingen in die verpakking terecht is gekomen.

Dat heeft als voordeel dat het relatief goedkoop is, maar als nadeel dat het aanbod weinig flexibel is. Logisch natuurlijk ook: als je weinig wilt betalen, heb je weinig keuze :)

Jouw voorbeeld van een vaatwasser hoog is een goede. Een standaard kast is 60 breed aan de buitenzijde, een standaard vaatwasser is ook 60 breed aan de buitenzijde: die past niet in een standaard kast. Je moet dan ofwel een bovenkast tussen zijwanden hangen, of een bredere kast inzetten. Dat is zéker geen standaard ding nee. Zou het kunnen zijn dat je nog niet wist dat een vaatwasser niet in een kastje wordt gezet, maar er tussen?
Hoe dan ook, ik vind keukens extreem belachelijk duur. Allemaal. Maar ja. Wat doe je er aan :X Dat was mijn rant >:)
Als je ze echt allemaal extreem belachelijk duur vindt, dus ook de IKEA en de Jysk.. Dan is er weinig ruimte voor gesprek denk ik :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocrammarco
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 28-05 10:48
millerman_sf schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 11:02:
Ik snap het voordeel, maar het is een complexere oplossing dan de deuren van Gaggenau voor hetzelfde probleem: namelijk dat de klep in de weg zit. Deurtje open en je kunt er ook prima bij, werkt in professionele ovens voor de horeca ook zo.

Qua bediening vond ik Neff trouwens erg ruk, veel scrollen met veel lag. Siemens is helemaal onoverzichtelijk. Bosch met het wieltje werkte het prettigste binnen BSH. Maar allemaal heel persoonlijk.
Ik heb zelf een IQ700 en vind het een briljante oven. Heb op alle hoogtes een "lade" geleider zodat je alles er uit kan trekken, heb je geen last van je deur en kan je zelfs alles nog beter eruit pakken.

In een paar handelingen heb ik temperatuur en timer ingesteld. Heb je het over de huidige ovens? Ik vind het verre van ingewikkeld of onoverzichtelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synorluna
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 03-04 00:20
LemonC200 schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 09:44:
[...]

Bij Leicht verkopen ze ook zulke kasten zijn 70 cm breed en de deur kan je er tussen schuiven.
Wij hebben er ook een en boven de wasmachine staan alle lelijke apparaten koffiezetapparaat, extra magnetron.

[Afbeelding]
Net contact gehad met Leicht, en deze kast kost op dit moment €5000,-. Zit er toevallig goud in die kast verwerkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 00:11
ocrammarco schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 11:42:
[...]

Ik heb zelf een IQ700 en vind het een briljante oven. Heb op alle hoogtes een "lade" geleider zodat je alles er uit kan trekken, heb je geen last van je deur en kan je zelfs alles nog beter eruit pakken.

In een paar handelingen heb ik temperatuur en timer ingesteld. Heb je het over de huidige ovens? Ik vind het verre van ingewikkeld of onoverzichtelijk.
Het is ook maar net hoe je 'm instelt. Je kan bij een Siemens je 'beginscherm' instellen.
Dus als jij 90% van de tijd hetelucht met 180 graden gebruikt, kan je instellen dat de oven hier standaard op aangaat. Dan hoef je letterlijk op 2 knoppen te drukken en dan gaat je oven gewoon loeien.

PSN: Flix20-NL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Floor-is
oreneli schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 20:04:
[...]

In een pandje van een paar miljoen is dit vast geen slechte prijs voor een keuken.
Joe, iets minder negatief doen is wel prettig :)

In een pand van een paar miljoen valt een keuken van €50k waarschijnlijk flink uit de toon bovendien ;)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synorluna
ocrammarco schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 11:42:
[...]

Ik vind zelf de menu’s van Miele erg prettig qua indeling en snelle bediening. Onze keuken wordt binnenkort geleverd, dus nu hopen dat de kwaliteit van Miele niet tegenvalt (zoals eerder werd genoemd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocrammarco
oreneli schreef op maandag 9 mei 2022 @ 15:44:
[...]

Ongetwijfeld, maar ik kan ze online niet 123 vinden.
Maar zo'n afspraak ga ik zeker doen!

Het is ook wel een beetje een uitdaging om te zien hoe ver je kunt gaan met dit systeem. Heb inmiddels een vreselijke hekel gekregen aan de gemiddelde keukenzaak; opdringerig, pressie, oplichterij. Ik denk dat je bij de betere merkzaak wel beter terecht kunt qua service en mogelijkheden en inderdaad maatwerk, maar... kom op, keukens zijn houten platen met scharniertjes. Een simpele lege onderkast hoeft toch geen 1000+ euro te kosten, zelfs niet als het van duur massief hout is (wat het denk ik echt nooit is, deurtjes soms wel, kastjes...meh)... wat dat betreft is ikea wat realistischer in de prijs. Maar ja daar moet je je dan wel min of meer neerleggen bij de beperkte standaardkeuzes. Overigens vind ik de keuzes bij de gemiddelde keukenoplichter ook niet bijzonder hoor. Zodra ik daar iets roep wat afwijkend is gaan ze ook moeilijk kijken. Zo wil ik eigenlijk mijn vaatwasser in de hoge kastenwand verwerken, maar daar schrikken ze allemaal heel erg van. Terwijl dat feitelijk geen enkel probleem zou moeten zijn. Bij IKEA moet je daar dan wel wat meer truken voor uithalen, ik vraag me af of dat dan wel weer slim is.

Hoe dan ook, ik vind keukens extreem belachelijk duur. Allemaal. Maar ja. Wat doe je er aan :X Dat was mijn rant >:)
Tot op zekere hoogte snap ik wel dat je keukenboeren duur vind maar als je de Ikea duur vind dan heb je wel echt totaal geen beeld van hoeveel materiaal en manuren (of machine uren) er in gaan. Zoals Floor-is opmerkte heb je daarom wel minder keuze.

Ik denk dat voor veel mensen (ook voor mij) de transparantie simpelweg ontbreekt. Vanuit mijn werk weet ik behoorlijk wat over kwaliteit van hout, inkoopsprijzen, loonkosten en stand kosten van een machine, en ja het is duur (veel arbeid met veel materiaal op relatief klein oppervlak). Maar ik wil vooral bij een keuken boer zitten en maakkosten + marge op een papiertje krijgen, heel inzichtelijk en ze verdienen er uiteindelijk niet minder op. Geen gezeik over dat je uiteindelijk op 50% van eerste prijs zit. Ik heb zelf mijn huidige keuken gebouwd maar zal absoluut als ik het volgende keer niet zelf doe dit als criterium stellen.

Een vaatwasser is gebouwd om achter een plint te zitten met het deel wat onder de deur van de vaatwasser zit dus er moet een blindpaneel komen en over het algemeen valt hij tussen de kasten ipv in de kast zoals Floor-is ook al aangaf, maar het deel daarboven is wel weer een normale kast. Dit betekend dat een keukenboer hier wel "standaard" oplossingen voor moet hebben binnen de lijn waar je naar aan het kijken bent. Wellicht zat je bij de verkeerde keuken zaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
synorluna schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 11:46:
[...]

Net contact gehad met Leicht, en deze kast kost op dit moment €5000,-. Zit er toevallig goud in die kast verwerkt?
Is dat niet de dubbele? Bij Loods5 in Zaandam staan er twee geloof ik. 300 hoog en bij elkaar richting 140 breed. Dubbele openende deur met hierin verscholen een keuken(deel) :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocrammarco
Flix20 schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 11:51:
[...]

Het is ook maar net hoe je 'm instelt. Je kan bij een Siemens je 'beginscherm' instellen.
Dus als jij 90% van de tijd hetelucht met 180 graden gebruikt, kan je instellen dat de oven hier standaard op aangaat. Dan hoef je letterlijk op 2 knoppen te drukken en dan gaat je oven gewoon loeien.
Oh haha dit wist ik niet eens stukje RTFM :) . hij start inderdaad standaard op in oven modus op 180 graden, ik gebruik hem ook vooral als oven dus nooit verder gekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
Ferra schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 19:57:
Wat vinden jullie van deze offerte bij Piet Boon; Valt er nog wat te onderhandelen in jullie optiek? Valt me op dat ze de meubeldelen niet specificeren.[Afbeelding]
Die afgeronde delen, daar zitten de kosten lijkt me.

Ongetwijfeld hebben ze een manier en mallen en allerlei dingen om het alsnog relatief snel te kunnen doen, maar daar komen heeft een berg tijd gekost en het blijft een arbeidsintensieve klus. :)

Het is niet mijn stijl, maar ben er wel van gecharmeerd :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synorluna
Floor-is schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 11:56:
[...]

Is dat niet de dubbele? Bij Loods5 in Zaandam staan er twee geloof ik. 300 hoog en bij elkaar richting 140 breed. Dubbele openende deur met hierin verscholen een keuken(deel) :)
Wat ik begreep is het de enkele van de foto. Ik had nog gevraagd of de prijs voor de gehele wand (242 cm), maar kreeg de bevestiging dat het enkel om de kast van het plaatje ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 01:14
Ferra schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 23:45:
Hoe kijken jullie aan tegen de keuze tussen:

Koelkast: Liebherr of Siemens
Vaatwasser: Miele of Siemens
Oven: Gaggenau of Miele

Ben even benieuwd of de prijsverschillen een upgrade zouden rechtvaardigen.
Als je 3 andere Miele hebt, neem dan ook een Miele koelkast. 5 jaar garantie is altijd meegenomen (en zoals gezegd; Miele = Liebherr wat betreft koelkast en vriezer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 28-05 16:02

Rzaan

Altijd zoekende

Ik zag ineens weer een foto van een smallere apothekerskast voorbij komen.
Zelf ook ooit eentje gehad (fijn ding!) maar ik dacht die helemaal out of fashion waren geraakt.

Iemand er recent nog eentje besteld?

[ Voor 10% gewijzigd door Rzaan op 12-05-2022 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
synorluna schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 12:27:
[...]

Wat ik begreep is het de enkele van de foto. Ik had nog gevraagd of de prijs voor de gehele wand (242 cm), maar kreeg de bevestiging dat het enkel om de kast van het plaatje ging.
Zit er dan wel binnenwerk in, want dat mag best voor die prijs 😅

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeeJee78
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15-04 15:16
Beste mensen,
Onze keuken komt in juli en nu heb ik een offerte opgevraagd voor het verleggen van leidingen en aanleggen extra groepen e.d. en ik schrik nogal van de prijs. Ligt het aan mij of is dit duur?

Werkzaamheden:
- Aanleggen kookgroep tbv inductie en aanleggen perilex stopcontact
- Nog een extra groep voor quooker maken (beide gaan via de kruipruimte naar de keuken, ongeveer 5 meter).
- Aanleggen en infrezen van een aantal stopcontacten tbv apparaten
- 3x mat zwarte stopcontacten aanleggen
- Gas afsluiten in de keuken
- waterleiding verleggen (ong 1m verplaatsen)
- op 2 plekken kabels leggen voor verlichting aan de muur

Dit alles voor 1610,- incl btw.
Is dit normaal?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:33
Klinkt niet heel gek, is duur inderdaad.
Wel altijd twee of drie offertes opvragen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Treepata
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 26-05 08:21
BeeJee78 schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 00:08:
Beste mensen,
Onze keuken komt in juli en nu heb ik een offerte opgevraagd voor het verleggen van leidingen en aanleggen extra groepen e.d. en ik schrik nogal van de prijs. Ligt het aan mij of is dit duur?

Werkzaamheden:
- Nog een extra groep voor quooker maken (beide gaan via de kruipruimte naar de keuken, ongeveer 5 meter).

Is dit normaal?
Klinkt redelijk correct. Is het een bestaand huis of nieuwbouwproject?

Voor ons nieuwbouwproject zijn we voor het verplaatsen van 3 stopcontacten en plaatsen van aparte groep voor Quooker bijna 700,- kwijt.

Modern technology owes nature an apology.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• macfocus
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 28-05 11:38
Goedkoop is het niet, maar aangezien ik 4750,- heb betaald (voor veel meer werk) is het nou ook weer niet idioot. En neem glanzend wit schakelmateriaal, scheelt echt veel. Mat zwart is zo maar 2 tot 3 keer zo duur.
Toevallig net een grote bestelling gedaan. Door de bovenverdieping in mat wit de toen bespaarde ik al 400,-. Glans wit had nogs eens €200 gescheeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• macfocus
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 28-05 11:38
Treepata schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 08:04:
[...]

Voor ons nieuwbouwproject zijn we voor het verplaatsen van 3 stopcontacten en plaatsen van aparte groep voor Quooker bijna 700,- kwijt.
De fameuze meerwerk prijzen. Ik heb 24 jaar geleden 130,- gulden betaald voor het plaatsen van 5 meter 5/8 pijp met aan elke kant en inbouw doos. En dat 2 x…..
Het materiaal koop je in de bouwmarkt voor 15,-….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeeJee78
Treepata schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 08:04:
[...]

Het is een bestaand huis maar ik weet niet of dat voor de kosten veel zou uitmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeeJee78
macfocus schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 08:06:
Goedkoop is het niet, maar aangezien ik 4750,- heb betaald (voor veel meer werk) is het nou ook weer niet idioot. En neem glanzend wit schakelmateriaal, scheelt echt veel. Mat zwart is zo maar 2 tot 3 keer zo duur.
Toevallig net een grote bestelling gedaan. Door de bovenverdieping in mat wit de toen bespaarde ik al 400,-. Glans wit had nogs eens €200 gescheeld.
Het gaat om 3x2 stopcontacten dus dat valt nog wel mee. Dat zou tientjeswerk zijn als ik dat vervang voor witte .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeeJee78
Oeps... dubbelpost

[ Voor 165% gewijzigd door BeeJee78 op 13-05-2022 08:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 28-05 15:49
Beste mensen,

Werkzaamheden:

Is dit normaal?
Volgens mij een prima prijs. Als ik het zo kan inschatten (bij ons is wat meer gedaan en waren we €3k kwijt) is de installateur 2 dagen bezig. Met materialen etc, afvoer afval kom je dan al richting een uurtarief waar ik niet van schrik. Bovendien zijn installateurs verschrikkelijk druk momenteel; dat zal je ook in de prijs terugzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeeJee78
loeberce schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 08:57:
[...]

Volgens mij een prima prijs. Als ik het zo kan inschatten (bij ons is wat meer gedaan en waren we €3k kwijt) is de installateur 2 dagen bezig. Met materialen etc, afvoer afval kom je dan al richting een uurtarief waar ik niet van schrik. Bovendien zijn installateurs verschrikkelijk druk momenteel; dat zal je ook in de prijs terugzien.
Oke bedankt, dan weet ik in ieder geval dat het geen woekerprijs is :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mj2sL
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 28-05 11:56
Hoe vast is eigenlijk de leverdatum van een keuken doorgaans? Wij hebben al meer dan een halfjaar een specifieke week voor de levering en installatie (kwam de keukenverkoper zelf mee) en nu blijkt dat er een grote kans is dat het een week later wordt. Komt dat vaak voor, kan ik hier nog iets mee? We hebben de verhuizing strak ingepland (ivm werk partner de enige realistische mogelijkheid) maar zitten dan dus een week zonder keuken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 28-05 11:25
Floor-is schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 15:23:
In een zoektocht voor een klant met een bijzondere wens kwam ik de magic corner tegen van Kesseböhmer. Lijkt mij een zeer waardevol vervanger voor de bekende LeMans kasten.

Er zijn twee varianten:
De eerste waarbij de korven die in de hoek vallen in de kast blijven.
De tweede (magic comfort) waarbij ook deze uit de kast geschoven kunnen worden.

Vraag me af of deze hier al eens eerder is langsgekomen, want ik kan me dat niet terughalen :)
Meerdere keukenverkopers raden deze af ivm kwetsbaarheid. Dit zodat je niet na een jaar komt om garantie te claimen.
SaraNostra schreef op maandag 9 mei 2022 @ 14:26:
Iemand enig idee waar Keukenmaxx onder valt? Weet niet meer wie de spreadsheet hier aan het beheren is:

https://docs.google.com/s...VmRAdmBQm2bZWA/edit#gid=0

Volgens mij verkoopt Keukenmaxx ook Pronorm, maar zag het niet in de lijst. Bruynzeel = Hacker, volgens mij.
Keukenmaxx, Bruynzeel... allemaal DMG. Ik vraag me af of er veel verschil zit in de geleverde keukens.
oreneli schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 17:23:
Ongetwijfeld bekend bij iedereen hier, maar ik wist niet dat Bosch dus Siemens heeft overgenomen. Ik kreeg dat idee al wel toen ik hier in het topic twee linkjes kreeg mbt mijn 60x60 magnetron vraag, en die 2 linkjes wezen naar apparaten van Bosch en Siemens, en die leken als 2 druppels water op elkaar ;) weet nu dus waarom.

Blijkbaar voeren ze (gedeeltelijk?) dezelfde range maar dan met een andere merknaam? Siemens is in mijn ogen (al dan niet terecht) een goed maar vooral duur merk... maar als ik nu net zo goed een Bosch kan kopen... dan doe ik dat liever, als dat goedkoper is, en feitelijk hetzelfde apparaat...

Iemand die van de hoed en de rand weet?
Als ik het goed begreep:

Bosch -> prima prijs/kwaliteits verhouding voor een gemiddelde huishouding waar niet te veel extra eisen worden gesteld.
Siemens -> als hierboven maar dan meer op design. Luxere uitstraling en net iets boven Bosch in de markt gezet.
Neff -> voor de hobby kok die net even meer eist. Vooral gelet op gebruiksgemak (en design).
Gaggenau -> Voor de liefhebber van handgemaakt italiaans design, top kwaliteit en heel goede prestaties (uiteraard ook een beetje duurder dan gemiddeld ;))
Mj2sL schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 09:04:
Hoe vast is eigenlijk de leverdatum van een keuken doorgaans? Wij hebben al meer dan een halfjaar een specifieke week voor de levering en installatie (kwam de keukenverkoper zelf mee) en nu blijkt dat er een grote kans is dat het een week later wordt. Komt dat vaak voor, kan ik hier nog iets mee? We hebben de verhuizing strak ingepland (ivm werk partner de enige realistische mogelijkheid) maar zitten dan dus een week zonder keuken.
Schijnt geregeld voor te komen. Schaarste in materiaal en veel ziekte uitval zijn veel gehoorde problemen.
Je kan natuurlijk de keukenboer even vragen wat er aan de hand is.

[ Voor 12% gewijzigd door Gadgeteer op 13-05-2022 09:23 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GermanPivo
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:42
Gadgeteer schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 09:20:
[...]

Keukenmaxx, Bruynzeel... allemaal DMG. Ik vraag me af of er veel verschil zit in de geleverde keukens.
Voor de correctheid: Bruynzeel is geen onderdeel van DMG.

9040 Wp | Zendure 11,5 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 22:39
Mj2sL schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 09:04:
Dit is niet wat je wilt horen, maar ik denk dat je je handen mag dichtknijpen als de keuken 1 week later compleet wordt geleverd. Als je dit topic terugleest, kom je ervaringen tegen van mensen die het ook keurig gepland hadden, maar weken/maanden later nog altijd wachten op oven, koelkast of afwasmachine.
Dus een week later; ik denk eerlijk gezegd dat je er niet veel mee kunt. Informeer even bij keukenzaak of dan ook alles wordt geleverd. Is dat niet het geval en heb je straks wel de keuken maar niet alle apparatuur, besef dan dat je een van de velen bent en gebruik oude apparatuur (marktplaats).
Een weekje met afwassen in de badkamer en salades/barbecue/bezorgpizza kom je wel door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 28-05 11:25
GermanPivo schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 09:31:
[...]

Voor de correctheid: Bruynzeel is geen onderdeel van DMG.
Oh.. dan ben ik verkeerd geïnformeerd. Excuses.

Maar DMG koopt veel in bij Hacker lees ik op de Wiki pagina. In dat geval is er dus nog steeds weinig verschil ;)

[ Voor 20% gewijzigd door Gadgeteer op 13-05-2022 09:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mj2sL
Gadgeteer schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 09:20:
Schijnt geregeld voor te komen. Schaarste in materiaal en veel ziekte uitval zijn veel gehoorde problemen.
Je kan natuurlijk de keukenboer even vragen wat er aan de hand is.
Toke_gt schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 09:35:
Dit is niet wat je wilt horen, maar ik denk dat je je handen mag dichtknijpen als de keuken 1 week later compleet wordt geleverd. Als je dit topic terugleest, kom je ervaringen tegen van mensen die het ook keurig gepland hadden, maar weken/maanden later nog altijd wachten op oven, koelkast of afwasmachine.
Dus een week later; ik denk eerlijk gezegd dat je er niet veel mee kunt. Informeer even bij keukenzaak of dan ook alles wordt geleverd. Is dat niet het geval en heb je straks wel de keuken maar niet alle apparatuur, besef dan dat je een van de velen bent en gebruik oude apparatuur (marktplaats).
Een weekje met afwassen in de badkamer en salades/barbecue/bezorgpizza kom je wel door.
Zoiets vermoedde ik al, goed om te weten. Is zeker niet het einde van de wereld, snap dat het lastig is in deze markt. Ken inderdaad ook mensen die al een half jaar op een oven wachten, dat is ook niet fijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oreneli
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 15-05-2022
Ok, ik moet even mijn mening bijstellen over de keukenplanner van IKEA. Navigatie blijf ik lastig vinden, maar ik ontdekte net het 'personaliseren'... dit is echt fantastisch :) Zo kun je de min of meer standaard "voorbeeld" kasten toch helemaal customizen. Mooi :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Beste mensen,

Werkzaamheden:
Divers

Is dit normaal?
Geen idee of het veel geld is.
Maar ik 'verbaas' me een beetje over het feit dat je zegt 'ik heb een offerte aangevraagd'
Ik vraag er bij elke klus zoveel mogelijk aan. Soms wel 10.
Bijvoorbeeld bij asbestverwijdering zaten erbij die bijna dubbel zoveel rekenden voor precies dezelfde klus.

Dus gewoon meer offertes aanvragen, is mijn advies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeeJee78
Rzaan schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 10:45:
[...]

Geen idee of het veel geld is.
Maar ik 'verbaas' me een beetje over het feit dat je zegt 'ik heb een offerte aangevraagd'
Ik vraag er bij elke klus zoveel mogelijk aan. Soms wel 10.
Bijvoorbeeld bij asbestverwijdering zaten erbij die bijna dubbel zoveel rekenden voor precies dezelfde klus.

Dus gewoon meer offertes aanvragen, is mijn advies.
Ja dat zou ik bij (bijv) een verbouwing ook doen, maar bij een relatief kleine klus heb ik daar echt geen zin in.
Maar 2 of 3 offertes was in dit geval wel beter geweest ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaymzHetfield
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-04 14:57
I.v.m. een snel aflopende hypotheekofferte, ziet het er naar uit dat we dit weekend een grof idee moeten hebben van wat onze nieuwe keuken gaat kosten. Dit vanwege het te specificeren bouwdepot. We hebben een paar indelingen in gedachte, wat voor apparaten we nodig hebben en dat het middenklasse kwaliteit moet worden met apparatuur van Siemens-niveau.

We gaan nu niet op zoek naar een definitieve offerte, maar moeten wel weten of we €15k, €20k, €25k of €30k budget nodig hebben, bij wijze van spreken. De keuken is onderdeel van een grotere verbouwing waarvoor de aannemer de inschatting van de kostenposten doet, maar de keukenaanschaf moeten we zelf begroten.

Hoe zouden jullie dit aanpakken? Hoe heb je in korte tijd een goede indicatie? We hebben helaas niet de tijd om nu bij allerlei keukenboeren te gaan leuren en tot '50% korting' 😉 te gaan onderhandelen.

[ Voor 9% gewijzigd door JaymzHetfield op 13-05-2022 11:13 ]

Metal up your ass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinny
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 28-05 13:38
JaymzHetfield schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 11:12:
I.v.m. een snel aflopende hypotheekofferte, ziet het er naar uit dat we dit weekend een grof idee moeten hebben van wat onze nieuwe keuken gaat kosten. Dit vanwege het te specificeren bouwdepot. We hebben een paar indelingen in gedachte, wat voor apparaten we nodig hebben en dat het middenklasse kwaliteit moet worden met apparatuur van Siemens-niveau.

We gaan nu niet op zoek naar een definitieve offerte, maar moeten wel weten of we €15k, €20k, €25k of €30k budget nodig hebben, bij wijze van spreken. De keuken is onderdeel van een grotere verbouwing waarvoor de aannemer de inschatting van de kostenposten doet, maar de keukenaanschaf moeten we zelf begroten.

Hoe zouden jullie dit aanpakken? Hoe heb je in korte tijd een goede indicatie? We hebben helaas niet de tijd om nu bij allerlei keukenboeren te gaan leuren en tot '50% korting' 😉 te gaan onderhandelen.
Al eens door dit topic gekeken? Daar staan zooooo veel offertes in dat je wel een indicatie voor jezelf er uit kan halen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Facerafter
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20-05 10:17

De verdeling van het bouwdepot maakte bij ons niet zo heel veel uit, de hypotheekadviseur heeft gewoon zelf een beetje grove schatting gedaan aan de hand van budget lijstje van ons. Maar die zei ook, als de verdeling toch anders word dan kunnen wij hem later ook opnieuw voor je indelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mj2sL

Ik heb destijds dit topic goed doorgespit, een paar keukens gevonden die 90% identiek waren en op dat bedrag een gezonde marge gezet. Uiteindelijk nog wat onder budget gebleven (qua keuken dan... 8)7).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:31

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Sinny schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 11:21:
[...]

Al eens door dit topic gekeken? Daar staan zooooo veel offertes in dat je wel een indicatie voor jezelf er uit kan halen denk ik.
Ik zou persoonlijk dan niet lager dan 30k gaan zitten. Onze nieuwe keuken blinkt niet uit in het extreme en was zomaar 20k (en dat was nog met de prijzen van vorig jaar). Ergste wat je kunt over komen is 5k er naast zitten (in positieve zin).

Vergis je ook niet met een nieuwe badkamer. Houd 20k aan en je zit er echt niet flink veel naast.

Bedenk ook dat wat je niet opmaakt in je bouwdepot, je simpelweg ook geen rente voor betaald. Houd wel rekening met de bouwdepot verstrekker dat je zonder extra kosten 2 jaar lang kunt opnemen, gezien je geen vakmensen bijna kunt krijgen en dus planning technisch veel onzekerheid is.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

BeeJee78 schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 11:03:
[...]

Ja dat zou ik bij (bijv) een verbouwing ook doen, maar bij een relatief kleine klus heb ik daar echt geen zin in.
Maar 2 of 3 offertes was in dit geval wel beter geweest ja.
Je maakt één mail aan en je klikt BCC aan en vult daar de email-adressen in.
Is hooguit een half uurtje meer werk doordat je de adressen moet zoeken en in de balk moet kopieren.
Stel dat er eentje voorbij komt die in jouw geval € 400 goedkoper is... voor een half uur extra werk terwijl je ondertussen naar de familie Meiland zit te kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loeberce
Rzaan schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 11:49:
[...]

Je maakt één mail aan en je klikt BCC aan en vult daar de email-adressen in.
Is hooguit een half uurtje meer werk doordat je de adressen moet zoeken en in de balk moet kopieren.
Stel dat er eentje voorbij komt die in jouw geval € 400 goedkoper is... voor een half uur extra werk terwijl je ondertussen naar de familie Meiland zit te kijken.
In theorie allemaal leuk, maar ik heb 4 installateurs benaderd waarvan 3 er niet eens een offerte wilden uitbrengen. Kleinere klusjes zoals deze worden ze niet warm van. Ze weten vaak ook dat je op meerdere plekken offertes opvraagt en willen zelf ook niet onnodig tijd en geld besteden aan een offerte die alleen maar dient als vergelijksmateriaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

loeberce schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 11:58:
[...]

In theorie allemaal leuk, maar ik heb 4 installateurs benaderd waarvan 3 er niet eens een offerte wilden uitbrengen. Kleinere klusjes zoals deze worden ze niet warm van. Ze weten vaak ook dat je op meerdere plekken offertes opvraagt en willen zelf ook niet onnodig tijd en geld besteden aan een offerte die alleen maar dient als vergelijksmateriaal.
Ah, die ervaring heb ik (nog) niet.
Zelfs bij de dakdekkers waar het rond de € 500 ging, reageerden de meesten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeeJee78
loeberce schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 11:58:
[...]

Ja inderdaad, en ze moeten ook maar net tijd hebben in je (strakke) planning. Ze zitten meestal al aardig volgepland. Ik had er al 3 aan de lijn gehad voordat er eentje tijd had dus ik ben al blij als er überhaupt iemand komt :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaymzHetfield
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-04 14:57
Bedankt voor de suggesties t.a.v. bovenstaande. Dit topic wordt zeker doorgespit. Heb bij die plaatjes en plattegrondjes vaak echter nog niet echt een gevoel van wat nou superdeluxe, middenklasse of budget is. Wellicht kunnen de merken in de openingspost me daarbij een beetje wegwijs maken.

Wat betreft het schuiven met posten binnen het bouwdepot heb ik overigens andere ervaringen: wat in de verbouwingspecificatie komt gaat in het taxatierapport en het bouwdepot volgt deze verdeling exact. Kom je met een factuur voor post A die 1000 te hoog is, terwijl er in post B nog ruim budget over is, dan heb je alsnog pech. Verschilt misschien een beetje per bank, maar bij de onze lijkt dat min of meer in beton gegoten. Wil daarom met een redelijke schatting komen zodat we niet tegen de randen van deze 'hokjes' aanbotsen.

Metal up your ass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LemonC200
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:24
synorluna schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 11:46:
[...]

Wellicht omdat deze van Massief hout is? De binnenkant van de kast heeft namelijk hetzelfde uiterlijk als de buitenkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schepseltje
  • Laatst online: 22-05 10:30
Nee hoor, allemaal Hacker of Hacker classic. :)

edit: ik heb het over DMG.

[ Voor 7% gewijzigd door Schepseltje op 13-05-2022 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schepseltje
  • Laatst online: 22-05 10:30
JaymzHetfield schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 13:08:
[...]

Wat betreft het schuiven met posten binnen het bouwdepot heb ik overigens andere ervaringen: wat in de verbouwingspecificatie komt gaat in het taxatierapport en het bouwdepot volgt deze verdeling exact. Kom je met een factuur voor post A die 1000 te hoog is, terwijl er in post B nog ruim budget over is, dan heb je alsnog pech. Verschilt misschien een beetje per bank, maar bij de onze lijkt dat min of meer in beton gegoten. Wil daarom met een redelijke schatting komen zodat we niet tegen de randen van deze 'hokjes' aanbotsen.
Mag ik vragen wie je hypotheekverstrekker is dan? Dat klinkt wel erg zuur namelijk.

Wij zitten bij Aegon en wij weken bij een aantal bedragen helaas af(duurder) maar daar werd totaal niet moeilijk over gedaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• raduf
  • Laatst online: 27-05 22:14
Hoi. We hebben het contract met Bruynzeel keukens getekend (voor een nieuwbouw). Na 2 maanden komen ze ons vertellen dat ze geen oplossing hebben voor de Quooker en prullenbak onder de spoelbak... niet genoeg ruimte.
Ik vind dit nogal verrassend en onprofessioneel.

Wij hebben gewoon een standard keuke, 60x60 kast, Combi Quooker en hebben hieronder een prullenbak nodig. Ik weet zeker dat er een oplossing moet zijn, bijv. slankere bakken, die passen. Hebben jullie suggesties zodat ik ze kan laten zien dat er oplossingen zijn? We hebben een draaideurkast onder de spoelbak, maar dat kan ook naar en frontdeurkast verandert zijn.

Ik ben zeer verrast dat een keukenbedrijf kan zeggen dat het niet mogelijk is en ze stellen voor om de prullenbak naar een andere locatie te verplaatsen. Ik denk dat ik niet de enige ben die een Quooker koopt en de prullenbak onder de spoelbak wil hebben.

Alvast bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mj2sL
Mj2sL schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 10:01:
Zoiets vermoedde ik al, goed om te weten. Is zeker niet het einde van de wereld, snap dat het lastig is in deze markt. Ken inderdaad ook mensen die al een half jaar op een oven wachten, dat is ook niet fijn.
Update: ze hebben een gaatje gevonden, erg blij mee. We hadden ons er al bijna bij neergelegd maar het was gelukkig toch mogelijk. En schijnbaar compleet. Ik moet het nog zien maar: so far, so good!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Huisje1
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 03-11-2023
raduf schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 15:48:
Hoi. We hebben het contract met Bruynzeel keukens getekend (voor een nieuwbouw). Na 2 maanden komen ze ons vertellen dat ze geen oplossing hebben voor de Quooker en prullenbak onder de spoelbak... niet genoeg ruimte.

Wij hebben gewoon een standard keuke, 60x60 kast, Combi Quooker en hebben hieronder een prullenbak nodig. Ik weet zeker dat er een oplossing moet zijn, bijv. slankere bakken, die passen. Hebben jullie suggesties zodat ik ze kan laten zien dat er oplossingen zijn? We hebben een draaideurkast onder de spoelbak, maar dat kan ook naar en frontdeurkast verandert zijn.

Ik ben zeer verrast dat een keukenbedrijf kan zeggen dat het niet mogelijk is en ze stellen voor om de prullenbak naar een andere locatie te verplaatsen. Ik denk dat ik niet de enige ben die een Quooker koopt en de prullenbak onder de spoelbak wil hebben.

Alvast bedankt!
Bij ons komt de Hailo triple xl 54 liter in de kast onder de spoelbak en daarin komt ook de quooker combi. Het is een kast van 60 breed met een uittrekfront. De diepte van het blad is 65 cm. Onze keuken wordt maandag geplaatst, dus volgende week kan ik je zeggen of het ook echt past ;-)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• mevrouwKees_1
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 10-04 14:54
raduf schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 15:48:

Alvast bedankt!
losse prullebak is veel praktischer.. Wij hadden in onze vorige keuken zo'n mooi duur systeem in de kast.. NA een jaar hebben we het eruit gesloopt.. Die bakken zijn net te klein, rommelig en smerig.. Kortom.. nu hebben we een mooie duo prullenbak in de keuken staan

Ik ben overal tegen. Tot ik een besluit neem, dan ben ik ervoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raduf
mevrouwKees_1 schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 16:04:
[...]

losse prullebak is veel praktischer.. Wij hadden in onze vorige keuken zo'n mooi duur systeem in de kast.. NA een jaar hebben we het eruit gesloopt.. Die bakken zijn net te klein, rommelig en smerig.. Kortom.. nu hebben we een mooie duo prullenbak in de keuken staan
Echt? Ik vond ze altijd zo interessant en mooi. Ik dacht dat de duur system veel praktischer is. Mijn vrouw vindt een losse prullebak ook goed genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raduf
Huisje1 schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 15:57:
[...]

Bij ons komt de Hailo triple xl 54 liter in de kast onder de spoelbak en daarin komt ook de quooker combi. Het is een kast van 60 breed met een uittrekfront. De diepte van het blad is 65 cm. Onze keuken wordt maandag geplaatst, dus volgende week kan ik je zeggen of het ook echt past ;-)
Diepte is voor ons 60cm (praktisch 56cm), dus ik ben niet zekker of deze Hailo een oplossing is, maar dankjewel voor het advies!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oreneli
Ik begrijp niet dat 9 van de 10 vuilnisbakken die je in kastjes kunt zetten, niet afsluitbaar zijn... ik zou niet willen dat mijn vuilnisbak de hele dag open en bloot in zo'n kastje vol stond te stinken.

Heb wel systemen gezien waarbij de deksel aan de deur vastzit, en dus als de deur opengetrokken wordt, de bak mee naar buiten komt zonder deksel, en bij sluiten van de deur de deksel weer op de bak komt, maar dat zijn dan weer te kleine bakjes...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mevrouwKees_1
raduf schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 16:08:
[...]

Echt? Ik vond ze altijd zo interessant en mooi. Ik dacht dat de duur system veel praktischer is. Mijn vrouw vindt een losse prullebak ook goed genoeg.
Het is onpraktisch en ik vond het smerig.. Die open bakken in je keukenkast.. yuk..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loeberce
oreneli schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 16:09:
Ik begrijp niet dat 9 van de 10 vuilnisbakken die je in kastjes kunt zetten, niet afsluitbaar zijn... ik zou niet willen dat mijn vuilnisbak de hele dag open en bloot in zo'n kastje vol stond te stinken.

Heb wel systemen gezien waarbij de deksel aan de deur vastzit, en dus als de deur opengetrokken wordt, de bak mee naar buiten komt zonder deksel, en bij sluiten van de deur de deksel weer op de bak komt, maar dat zijn dan weer te kleine bakjes...
Ik ken ze alleen maar afsluitbaar. Vroeger hadden we een ronde die meedraaide met de deur, met een klepdeksel. Daarna twee bakken achterelkaar die als lade uitschuift (achter een draaideur). Hierop zat een vaste deksel en stond de Quooker ernaast. En onze nieuwe keuken heeft een dubbele bak in de breedte, met ook weer een vast deksel. Hieraan zit een uittrekfront vast dus deze bakken gaan in 1 handeling open, in tegenstelling tot de vorige versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raduf
loeberce schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 16:16:
[...]

Ik ken ze alleen maar afsluitbaar. Vroeger hadden we een ronde die meedraaide met de deur, met een klepdeksel. Daarna twee bakken achterelkaar die als lade uitschuift (achter een draaideur). Hierop zat een vaste deksel en stond de Quooker ernaast. En onze nieuwe keuken heeft een dubbele bak in de breedte, met ook weer een vast deksel. Hieraan zit een uittrekfront vast dus deze bakken gaan in 1 handeling open, in tegenstelling tot de vorige versie.
Wat is het model? Kan ik hem op internet vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
raduf schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 16:18:
[...]

Wat is het model? Kan ik hem op internet vinden?
Wij hebben er eentje van Naber, maar die hier boven genoemd wordt van Hailo heeft ook een deksel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oreneli
loeberce schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 16:20:
[...]

Wij hebben er eentje van Naber, maar die hier boven genoemd wordt van Hailo heeft ook een deksel.
Ik zie dat niet op de plaatjes? Of is het deksel de "plank' in de kast waar hij dan strak onder schuift? Dat is wel ok dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

mevrouwKees_1 schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 16:13:
[...]

Het is onpraktisch en ik vond het smerig.. Die open bakken in je keukenkast.. yuk..
Liever in een keukenkast dan in de keuken zelf toch? Er zijn genoeg systemen met bakjes die zichzelf afsluiten zodra het kastje dicht is.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19:57
mevrouwKees_1 schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 16:13:
[...]

Huh maar die bakken zijn toch niet open als je de kast dicht doet?
Bij mij gaat er netjes een deksel overheen als ik de kast sluit. Dus de bak is alleen open als het kastdeurtje open..

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
oreneli schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 16:22:
[...]

Ik zie dat niet op de plaatjes? Of is het deksel de "plank' in de kast waar hij dan strak onder schuift? Dat is wel ok dan.
Klopt. Die gebruiken wij weer voor om het afwasmiddel en de vaatwasblokjes weg te stoppen. Wij hebben GFT en restafval in de bakken en hebben nooit last gehad van geurtjes. Zeker niet als je bedenkt dat dat kastje best opwarmt door de Quooker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mevrouwKees_1
DonJunior schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 16:29:
[...]

Huh maar die bakken zijn toch niet open als je de kast dicht doet?
Bij mij gaat er netjes een deksel overheen als ik de kast sluit. Dus de bak is alleen open als het kastdeurtje open..
Klopt. Maar dan nog vond ik het smerig. Je rook toch altijd wat. Ondanks dat ik iedere dag de zak verschoonde. Ik vond het helemaal niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beyazz06
  • Niet online
Schepseltje schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 14:56:
[...]

Mag ik vragen wie je hypotheekverstrekker is dan? Dat klinkt wel erg zuur namelijk.

Wij zitten bij Aegon en wij weken bij een aantal bedragen helaas af(duurder) maar daar werd totaal niet moeilijk over gedaan.
Ben ook wel benieuwd @JaymzHetfield Zit namelijk zeer binnenkort in een soortgelijk situatie. Bepaalde kosten te laag ingeschat, waardoor de verdeling er nu anders zal uitzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
Na al die tijd lijkt het erop dat we er uit zijn voor de apparatuur, nouja op de vaatwasser na.

Franke Maris MRG 210-62 spoelbak in het wit
Quooker Combi+ Flex RVS (22+xrvs)
Liebherr IRB5150-20 koelkast
Liebherr SIGN352421 vriezer
NEFF B57VS22G0 (stoom)oven -> levertijd onbekend
NEFF N17HH10G0 warmhoudlade
BORA PUXU koken
BORA USTF stopcontacten

Vraagteken: Miele vaatwasser. Deze moet knock to open hebben, ik had er eentje uitgezocht.. Die dat niet had. Wel op voorraad trouwens ;)

Dan ga ik komende week het blad ook maar bestellen en alle materiaal om te gaan bouwen. :)

Nog even m'n wasmachine/droger/opslag kast maken tussendoor en een andere kast voor de slaapkamer. Maar dat lukt wel :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 25-05 14:20
beyazz06 schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 19:59:
[...]

Ben ook wel benieuwd @JaymzHetfield Zit namelijk zeer binnenkort in een soortgelijk situatie. Bepaalde kosten te laag ingeschat, waardoor de verdeling er nu anders zal uitzien.
10 jaar terug bij de Aegon en 5 jaar geleden bij NN totaal niet op die posten gelet. Die moesten we 1,5jaar van tevoren opgeven terwijl je niet eens wist hoe duur de keuken, badkamer, vloeren etc. werden. Dat was dus dikke vinger werk en heb er daarna niet weer naar gekeken. Die beide hypotheekverstrekkers deden ook totaal niet moeilijk. Als de facturen maar met de bouw van je huis te maken had.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Swinta
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 12-08-2024
Nuevocasa schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 20:07:
[...]

10 jaar terug bij de Aegon en 5 jaar geleden bij NN totaal niet op die posten gelet. Die moesten we 1,5jaar van tevoren opgeven terwijl je niet eens wist hoe duur de keuken, badkamer, vloeren etc. werden. Dat was dus dikke vinger werk en heb er daarna niet weer naar gekeken. Die beide hypotheekverstrekkers deden ook totaal niet moeilijk. Als de facturen maar met de bouw van je huis te maken had.
Dit heb ik nog specifiek nagevraagd bij mijn adviseur. De bank wilde wel graag een soort van begroting, maar al het geld komt op 1 hoop in het depot en daar vandaan worden alle rekeningen betaald. Als het inderdaad maar met het huis te maken heeft. (Abn-amro) (en dan bedoel ik natuurlijk keuken,badkamer, vloeren, etc)

[ Voor 4% gewijzigd door Swinta op 13-05-2022 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sawtomyer
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 00:55
Vandaag ben ik naar een keukenzaak geweest voor een kostenplaatje voor de volgende keuken opstelling (eigen ontwerp)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RHAiwqNWEpQt5gEdKuxngRlXRtM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1HVWHy53X5lG7A8XDYsgBB86.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b30GP2v3orTuWIhFZ457f9cML9g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2B5nvYFIgLqpe7E5gefZcD4K.jpg?f=fotoalbum_large

Bestaande uit:

-kastenwand:
5x 60 hoog (3 meter breed)
Siemens iq700 60x60 met oven en magnetron
Siemens iq70p 60x60 met enkel oven
Siemens inbouw koffie apparaat

-kookeiland 2.40 bij 1.20m
Bora puru recirculatie (vlak/verzonken)
Keramisch blad uit 1 geheel 12 mm dik van jetstone
Ene zijde 2x naast elkaar 1.20 lade
Andere zijde 4x 60 kasten 35cm diep

-Koelen en wassen (rechts)
1x koelkast van Siemens 178cm
1x koelkast vriescombi van Siemens 179 cm
1x Siemens vaatwasser met zeolith
Quooker 3 in1 met zeeppomp
1.80m aanrechtblad keramisch identiek aan eiland

Tijdens het gesprek gaf ik aan dat ik aan Häcker zit te denken wat betreft merk. Want ik ben bekend met Systemat en vind het een fijn systeem. De verkoper gaf aan dat Systemat onderdeel zou zijn Schuller. Is hij nou in de war of heb ik gelijk? Het leek wel alsof hij mij een Schuller wil verkopen?

Wat betreft prijs denk ik meer aan 26/27k voor deze opstelling (gut feeling op basis van prijs huidige keuken) maar volgens de verkoper moet ik meer richting de 30k gaan voor deze setup. We sloten af waarin de verkoper aangaf dat hij een offerte zal uitbrengen binnen een aantal dagen. Wat vinden jullie vooruitlopend op zijn offerte van de afgegeven richtprijs van de verkoper..Redelijk en zo ja, onder welke voorwaarden? Zo nee, wat zou een redelijke prijs zijn voor deze keuken volgens jullie.

Ik zie jullie reactie graag tegemoet!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Source90
mevrouwKees_1 schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 19:15:
[...]

Klopt. Maar dan nog vond ik het smerig. Je rook toch altijd wat. Ondanks dat ik iedere dag de zak verschoonde. Ik vond het helemaal niets.
Hie zit op de GFT en plastic bakken een deksel met filter. Enkele maanden in gebruik en ruik er niets van. Ook niet bij kastje open (en deksel dicht)?

Wij hebben de "Naber Cox Base 360 S/600-3, Abfallsammler für Frontauszüge, mit Biodeckel"

Afbeeldingslocatie: https://shop.haberkorn.com/dam/base/00024929.jpg

Alleen dan met 2 bio-deksels. Wilde er ook één voor plastic.

[ Voor 19% gewijzigd door Source90 op 14-05-2022 00:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

sawtomyer schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 23:07:
Vandaag ben ik naar een keukenzaak geweest voor een kostenplaatje voor de volgende keuken opstelling (eigen ontwerp)

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Bestaande uit:

-kastenwand:
5x 60 hoog (3 meter breed)
Siemens iq700 60x60 met oven en magnetron
Siemens iq70p 60x60 met enkel oven
Siemens inbouw koffie apparaat

-kookeiland 2.40 bij 1.20m
Bora puru recirculatie (vlak/verzonken)
Keramisch blad uit 1 geheel 12 mm dik van jetstone
Ene zijde 2x naast elkaar 1.20 lade
Andere zijde 4x 60 kasten 35cm diep

-Koelen en wassen (rechts)
1x koelkast van Siemens 178cm
1x koelkast vriescombi van Siemens 179 cm
1x Siemens vaatwasser met zeolith
Quooker 3 in1 met zeeppomp
1.80m aanrechtblad keramisch identiek aan eiland

Tijdens het gesprek gaf ik aan dat ik aan Häcker zit te denken wat betreft merk. Want ik ben bekend met Systemat en vind het een fijn systeem. De verkoper gaf aan dat Systemat onderdeel zou zijn Schuller. Is hij nou in de war of heb ik gelijk? Het leek wel alsof hij mij een Schuller wil verkopen?

Wat betreft prijs denk ik meer aan 26/27k voor deze opstelling (gut feeling op basis van prijs huidige keuken) maar volgens de verkoper moet ik meer richting de 30k gaan voor deze setup. We sloten af waarin de verkoper aangaf dat hij een offerte zal uitbrengen binnen een aantal dagen. Wat vinden jullie vooruitlopend op zijn offerte van de afgegeven richtprijs van de verkoper..Redelijk en zo ja, onder welke voorwaarden? Zo nee, wat zou een redelijke prijs zijn voor deze keuken volgens jullie.

Schuller en Systemat zijn inderdaad twee aparte fabrikanten.

Qua prijs en de huidige gekte in de markt zou die 30k mij nog meevallen.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oreneli
Source90 schreef op zaterdag 14 mei 2022 @ 00:28:
[...]

Hie zit op de GFT en plastic bakken een deksel met filter. Enkele maanden in gebruik en ruik er niets van. Ook niet bij kastje open (en deksel dicht)?

Wij hebben de "Naber Cox Base 360 S/600-3, Abfallsammler für Frontauszüge, mit Biodeckel"

[Afbeelding]

Alleen dan met 2 bio-deksels. Wilde er ook één voor plastic.

[YouTube: Naber Cox® Base - Dutch]
Maar allemaal zulke kleine mini tupperware doosjes, ver onder in een kast, dat werkt toch niet??? Dat kun je dan elke dag legen... in een echte vuilnisbak. Die je dan dus nog steeds nodig hebt. Ik wil een normale, grote vuilnisbak van 40 liter ofzo in een kast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Treepata
oreneli schreef op zaterdag 14 mei 2022 @ 07:23:
[...]

Maar allemaal zulke kleine mini tupperware doosjes, ver onder in een kast, dat werkt toch niet??? Dat kun je dan elke dag legen... in een echte vuilnisbak. Die je dan dus nog steeds nodig hebt. Ik wil een normale, grote vuilnisbak van 40 liter ofzo in een kast.
Tja het is ook afhankelijk van je huishouden en afvalproductie (hoeveel kook je en wat?). Wij hebben hier een gezin met 2 jonge kinderen en een gft- en afvalbak van ieder 11 liter. Ongeveer gelijk aan dit systeem. Voor ons is dit prima (elke week legen), maar voor later (grotere kinderen) is iets groters wel nodig.

Wel hebben we daarnaast een 60 liter bak staan voor het plastic, dat is echt wel nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

[...]

Ligt eraan.
Ik zou niet weten wat ik überhaupt met een bak van 40 liter zou moeten.
Ik heb geen cafetaria.

We hebben nu tijdelijk kleine bakjes en dat bevalt prima. Zeker voor GFT.
Ik loop gewoon naar buiten en leeg ze 1x per dag in de kliko's, of minder vaak of juist meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beyazz06
  • Niet online
sawtomyer schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 23:07:

Bestaande uit:

..

Mocht jij deze keuken, met hacker / systemat, voor 26k kunnen krijgen, wil ik de naam van de keukenboer wel hebben 🤪 İk geloof dat je alleen met je apparatuur al tegen de 10k of meer zit, het blad zo rond de 6k (minder als je t zelf bij een steenboer zou bestellen).

Dan blijft er 10k over voor de meubels.

Overigens geen idee hoe oud je huidige keuken cq je refrentie is, maar ik kwam terug van een koude kermis toen ik mijn huidige keuken uit 2015 als refrentie nam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oreneli
Rzaan schreef op zaterdag 14 mei 2022 @ 08:02:
[...]
Ik loop gewoon naar buiten en leeg ze 1x per dag in de kliko's, of minder vaak of juist meer.
Dat vind ik dus onpraktisch en gaat voorbij aan het doel naar mijn mening. Dan kan ik net zo goed meteen voor alles elke keer naar de kliko lopen. Ik wil wel een weekje aan rommel kunnen bewaren. Voor mij zou dit dus niet werken. Ook al woon ik niet in een cafetaria.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marvel27
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:45
Gisteren naar Tieleman Keukens geweest in Middelharnis. Aangenaam gesprek, duidelijk gespecifieerde offerte meegekregen. De keuken is stevig aan de prijs, maar we zijn wel blij met hoe de keuken eruit ziet en welke apparatuur erin zit.

Maar voor je tekent doe je toch best even een sanity check, dus vandaar: zien jullie nog verbeterpunten?

Prijs: 29.000€ bij betaling snel na opdracht.
Levering oktober-november.

Keukenkasten: Schuller Nova Schelpenwit
Werkblad: Dekker composiet Spot White gepolijst (215x95 (eiland), 2x183x85)
Apparatuur:
Novy 1861 inductiekookplaat met geintegreerde afzuiging
Siemens HB557ABS0 IQ500 oven
Siemens KI86VVFE0 IQ300 koel-vriescombinatie
Quooker Fusion Messing Patina combi+
Vaatwassen en combi-oven hebben we al, maar als we toch een nieuwe willen komen ze op respectievelijk zo'n 500 en 850€.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P5jAs6uSfOLg-bFsLsNg8O0nj_M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kAMDLkfkKSQiVb8aTsWtMAez.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JPOU-v_OYltHITzORb9trJM4Ato=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ms9jVCnptibc0UzeRKUTpAwZ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HPRTmnwSIx8urfe-pB1t4ayK5jc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yQOXTWfclYs2EWJKcdssWDmn.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rtZq4zc1IO_3BtKGYIfZIqzyP38=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AQkJlfSnlqG3hBMAYEBDgQg5.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D-eTqedYebA-OD54XOT52qb60t0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lFmT8l4hnHpYbCV8C7f7aoJD.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7q31YhSoMzv-R1MmOT7F9DRf_lY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/X5i6zvEm00DFM5tDqjLs0vBM.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6dg0vAoPw_o5dgxr9ToC2ZTCKA8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mgy7Vj7161e4Gw4R1tp2Z1TH.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9MJQPg4sbitkO7GzMnwbvncgQRY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/afnkYL7ZsYQV284aBEeW0Pza.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gR-A8D-BejDlbSJdqmMuWgVDnm8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XyLrC7kzH3ZPQGkXkvdQpZq5.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0O0q8Aw-Hl-UXOP2n4BNeORGQ1k=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/r5FxhuhVzOk0SNErBX4hG3qm.jpg?f=fotoalbum_large

Gebruikte NRGkick met Schuko en rode 32A adapters te koop, 7.5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:11

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

raduf schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 16:08:
[...]

Hangt er vanaf. Ten eerste hebben wij een uitschuifbare prullenbak van de IKEA gekocht (we hebben geen IKEA keuken) en dat werkt prima. Maar bij ons is het zo dat plastic/blik/drinkpakken apart worden ingezameld hier hebben we wel een losse prullenbak voor in de bijkeuken (is het groote volume). In de keuken zelf hebben we dus een dubbele prullenbak in de keuken met een memmer voor GFT en een emmer voor restafval. Daarnaast staat nog een mand waar we papier in gooien.

Ik ben eerlijk gezegd blij dat we de kastruimte hebben (dankzij de bijkeuken) om een keukenkastje op te offeren voor 3 afvalbakken. Een losse prullenbak in je woonkeuken is imho altijd lelijk.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
[...]

Hier in de wijk staat 1 restafval bak waar wij met zijn alle mee moeten doen (als in: vol=vol en wordt geacht dat je alles scheid).

Die bakjes gebruiken wij voor GFT, karton en plastic. 10L 20L GFT is aardig wat (net even gekeken, is 20L). Wij kregen ze eens in de ~3 dagen.
Grootste deel van GFT zijn de koffiebonen restanten, helpt gelijk tegen de geur :o

Voor restafval hebben wij een grote prullenbak in de trapkast die wij eens in de anderhalve / twee weken legen.

Scheiden nu veel meer waardoor er amper nog restafval is.

En de vuilnisbakken (wij hebben GFT, karton en plastic) staan naast de deur bij ons.

Voor grote karton dozen/pakketten moeten we wat vaker naar de kliko.

Wat bedoel je met "ver onder in de kast weggestopt "?
Ze zitten op uitschuifbare rails onder de gootsteen. Exact naast ons snij gedeelte.

[ Voor 15% gewijzigd door Source90 op 14-05-2022 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mevrouwKees_1
Jeroenneman schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 16:24:
[...]

Liever in een keukenkast dan in de keuken zelf toch? Er zijn genoeg systemen met bakjes die zichzelf afsluiten zodra het kastje dicht is.
Ik heb een hele mooie bak en die is stuk frisser dan die vieze bakken in mijn kasten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mevrouwKees_1
@marvel27 pittige prijs en wat mij zou storen is de “korting “ bij direct betalen bij bestellen. Zou ik sowieso nooit doen. Even onderhandelen dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Source90 schreef op zaterdag 14 mei 2022 @ 09:34:
[...]

Hier in de wijk staat 1 restafval bak waar wij met zijn alle mee moeten doen (als in: vol=vol en wordt geacht dat je alles scheid).

Die bakjes gebruiken wij voor GFT, karton en plastic. 10L 20L GFT is aardig wat (net even gekeken, is 20L). Wij kregen ze eens in de ~3 dagen.
Grootste deel van GFT zijn de koffiebonen restanten, helpt gelijk tegen de geur :o

Voor restafval hebben wij een grote prullenbak in de trapkast die wij eens in de anderhalve / twee weken legen.

Scheiden nu veel meer waardoor er amper nog restafval is.

En de vuilnisbakken (wij hebben GFT, karton en plastic) staan naast de deur bij ons.

Voor grote karton dozen/pakketten moeten we wat vaker naar de kliko.

Wat bedoel je met "ver onder in de kast weggestopt "?
Ze zitten op uitschuifbare rails onder de gootsteen. Exact naast ons snij gedeelte.
Ik heb wel dubbele gevoelens bij dat beleid van de gemeente. Het werkt vast goed bij fatsoenlijke mensen, maar ik hoor ook mensen die dan maar restafval in de GFT container gooien, waardoor de GFT veel minder makkelijk te verwerken is. Wat doen mensen als de rest container vol is? Ernaast zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaraNostra
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 16-05 10:23
Gadgeteer schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 09:35:
[...]

Oh.. dan ben ik verkeerd geïnformeerd. Excuses.

Maar DMG koopt veel in bij Hacker lees ik op de Wiki pagina. In dat geval is er dus nog steeds weinig verschil ;)
Yes. Ik vernam dat de XGL-Lewis dus een Pronorm is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sawtomyer
PaT schreef op zaterdag 14 mei 2022 @ 07:17:
[...]

Schuller en Systemat zijn inderdaad twee aparte fabrikanten.

Qua prijs en de huidige gekte in de markt zou die 30k mij nog meevallen.
De verkoper was er stellig van overtuigd dat Systemat van Schuller zou zijn waardoor ik aan mezelf ging twijfelen. Hij had duidelijk een voorkeur om mij een Schuller te verkopen en nu weet ik het zeker, wellicht dat er een incentive loopt hiervoor. Maar ik zou het meer waarderen als hij hier meer transparant in zou zijn. Maar goed ik snap dat Schuller min of meer gelijkwaardig is aan Häcker. Ik wacht de offerte even af, voordat ik definitief besluit of ik wel verder wil met deze zaak. Ik word gewoon letterlijk voorgelogen en daar kan ik niet zo goed tegen. Misschien moet ik mij niet zo aanstellen en accepteren dat dit soort dingen er altijd zullen zijn en meer sec kijken wat ik krijg voor het geld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oreneli
Iedereen moet geld verdienen, en daar is niks mis mee, maar de sanitair- en keukenwereld... dat is geen geld verdienen meer op een eerlijke manier, dat is gewoon oplichterij. Ja, ook de "betere" merken. Alleen waar de gemiddelde treurige Mandenmakerfranchisekloon woekermarges op spaanplaat heeft, doen zij woekermarges op MDF en echt hout. Potatoes, tomatoes. Al zul je wel een kwalitatief betere keuken hebben, of meer mogelijkheden, dat is dan een pleister op de wonde. Maar dat je ondersteboven wordt gehouden en wordt leeggeschud is zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sawtomyer
beyazz06 schreef op zaterdag 14 mei 2022 @ 08:11:
[...]

Mocht jij deze keuken, met hacker / systemat, voor 26k kunnen krijgen, wil ik de naam van de keukenboer wel hebben 🤪 İk geloof dat je alleen met je apparatuur al tegen de 10k of meer zit, het blad zo rond de 6k (minder als je t zelf bij een steenboer zou bestellen).

Overigens geen idee hoe oud je huidige keuken cq je refrentie is, maar ik kwam terug van een koude kermis toen ik mijn huidige keuken uit 2015 als refrentie nam.
Die 26k is meer een ballpark figure waar ikzelf op ben uitgekomen. Over de apparatuur klopt volgens mij wel, maar de korting loopt op als je meer dan 5 apparaten neemt van hetzelfde merk volgens mij. Van het blad geloof ik wel, maar het zijn 4.5 strekkende meters en als ik 1k per strekkende meter reken dan kom ik uit op max 5k incl bewerking voor loopgroep en wasbak voor keramiek. 10/12k voor een paar kasten waarvan 7 hoge kasten en deuren uit het midden segment lijkt mij eigenlijk meer dan redelijk, meer zou het niet hoeven kosten. :)

Maar goed ik wacht de offerte even af, zodra ik die binnen heb deel ik het wel hier. De keukenboer zal ik dm'en.

Mijn huidige systemat keuken heb ik in 2018 gekocht van deze keukenboer. Met daarin 2 hoge kasten met daarin een Siemens koelkast 178cm, een aparte vriezer ook van Siemens van 1 meter hoog en een Siemens iq700 60x60 oven /magnetron. Verder heeft deze keuken een keukenblad van 4.5 meter (laminaat) met onder en boven kasten, een studio Line inductie kookgroep van Siemens, en afzuiging van Siemens verwekt in de bovenkast. Siemens inbouw vaatwasser hoog segment ook. Dit alles kostte destijds 12k.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

oreneli schreef op zaterdag 14 mei 2022 @ 12:29:
Iedereen moet geld verdienen, en daar is niks mis mee, maar de sanitair- en keukenwereld... dat is geen geld verdienen meer op een eerlijke manier, dat is gewoon oplichterij. Ja, ook de "betere" merken. Alleen waar de gemiddelde treurige Mandenmakerfranchisekloon woekermarges op spaanplaat heeft, doen zij woekermarges op MDF en echt hout. Potatoes, tomatoes. Al zul je wel een kwalitatief betere keuken hebben, of meer mogelijkheden, dat is dan een pleister op de wonde. Maar dat je ondersteboven wordt gehouden en wordt leeggeschud is zeker.
Helemaal mee eens.
Ik zei wel eens gekscherend: "Pak een kledingkast en leg hem op z'n zij, noem 'm keukenkastje en hij is ineens 5 x zo duur."

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17:24
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Helaas oven en stoomoven van NEFF er nog niet bij maar de rest wel :)

[ Voor 53% gewijzigd door SquareOne op 14-05-2022 15:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twi
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 27-05 22:00

twi

sawtomyer schreef op zaterdag 14 mei 2022 @ 12:35:
[...]
Die 26k is meer een ballpark figure waar ikzelf op ben uitgekomen.
Nouja, hou ons op de hoogte, maar ik raad aan om je even vast te houden.
Members only:

Soms heb ik nog wel eens het idee dat keukenzaken onderlinge lijntjes hebben dat wanneer er offertes gedeeld worden, ze elkaar bellen en vragen om een uitzonderlijke offertebedrag te noemen in ruil voor een kleine vergoeding. "Joh, Ekelhoff, we hebben een offerte ontvangen van ... We willen ze best wel laten komen, voor 250 euro rekenen we ze even een keuken voor die veel duurder is dan die van jullie."

[ Voor 14% gewijzigd door twi op 14-05-2022 17:23 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

twi schreef op zaterdag 14 mei 2022 @ 17:20:
Soms heb ik nog wel eens het idee dat keukenzaken onderlinge lijntjes hebben dat wanneer er offertes gedeeld worden, ze elkaar bellen en vragen om een uitzonderlijke offertebedrag te noemen in ruil voor een kleine vergoeding. "Joh, Ekelhoff, we hebben een offerte ontvangen van ... We willen ze best wel laten komen, voor 250 euro rekenen we ze even een keuken voor die veel duurder is dan die van jullie."
Afbeeldingslocatie: http://www.glasvezelgemeente.nl/thumbs/Pictures/News/aluhoedje-400x300-400x300.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Source90
beyazz06 schreef op zaterdag 14 mei 2022 @ 08:11:
[...]

Hier in oktober getekend. 17k aan apparatuur ( zonder korting, inclusief quooker, wasbak en afvalsysteen). In totaal 26.500 betaald.
Betreft Systemat PG2 en granieten blad 30mm). Eiland van 250x100 en kastenwand van 360cm breed.

Is zeker wel mogelijk.
Betreft keuken van Mobel Faber

Verschil met @sawtomyer is de 1,80m kastenwand aan de andere zijde, daarentegen wel 3m ipv 3,6 aan de andere zijde.
Apparatuur is ook wat goedkoper zo te zien.

[ Voor 9% gewijzigd door Source90 op 14-05-2022 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRD07
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:42
Bij Siemens kun je ongeveer rekenen op 35-40% korting op de adviesprijs. Geldt dit ook voor Bosch en Neff? Is immers allemaal onderdeel van dezelfde groep. Tweakers hier er ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
TRD07 schreef op zaterdag 14 mei 2022 @ 20:08:
Bij Siemens kun je ongeveer rekenen op 35-40% korting op de adviesprijs. Geldt dit ook voor Bosch en Neff? Is immers allemaal onderdeel van dezelfde groep. Tweakers hier er ervaring mee?
Ja. Al heb ik ervaringen van voor de chiptekorten. Geen idee of nu nog steeds 40% haalbaar is.

Vroegãh was zelfs 45-50% mogelijk bij dozenschuivers als 123apparaten

[ Voor 8% gewijzigd door Source90 op 14-05-2022 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Treepata
marvel27 schreef op zaterdag 14 mei 2022 @ 09:04:
Gisteren naar Tieleman Keukens geweest in Middelharnis. Aangenaam gesprek, duidelijk gespecifieerde offerte meegekregen. De keuken is stevig aan de prijs, maar we zijn wel blij met hoe de keuken eruit ziet en welke apparatuur erin zit.

Maar voor je tekent doe je toch best even een sanity check, dus vandaar: zien jullie nog verbeterpunten?

Prijs: 29.000€ bij betaling snel na opdracht.
Levering oktober-november.

Keukenkasten: Schuller Nova Schelpenwit
Werkblad: Dekker composiet Spot White gepolijst (215x95 (eiland), 2x183x85)
Apparatuur:
Novy 1861 inductiekookplaat met geintegreerde afzuiging
Siemens HB557ABS0 IQ500 oven
Siemens KI86VVFE0 IQ300 koel-vriescombinatie
Quooker Fusion Messing Patina combi+
Vaatwassen en combi-oven hebben we al, maar als we toch een nieuwe willen komen ze op respectievelijk zo'n 500 en 850€.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Wij zijn ook klant van Tielemans. Je wordt prettig ontvangen en meegenomen in een goed verhaal. We zijn dan ook met hun in zee gegaan, maar toch ook wel blij dat we ook nog bij twee andere partijen een offerte hebben laten maken. Tielemans zat ongeveer 20% hoger qua prijs (lastig precies te zeggen omdat we bij Tielemans een keuken cheque hadden). Uiteindelijk wel alsnog voor Tielemans gekozen vanwege kleurstelling en service. Maar was voor een totaal andere keuken, dus kan je niet veel verder helpen dan dat.

Hoe dan ook, probeer nog twee andere offertes te krijgen, ook voor jouw eigen sanity. En die 5% korting vonden wij juist wel interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beyazz06
  • Niet online
Source90 schreef op zaterdag 14 mei 2022 @ 19:16:
[...]

Hier in oktober getekend. 17k aan apparatuur ( zonder korting, inclusief quooker, wasbak en afvalsysteen). In totaal 26.500 betaald.
Betreft Systemat PG2 en granieten blad 30mm). Eiland van 250x100 en kastenwand van 360cm breed.

Is zeker wel mogelijk.

Verschil met @sawtomyer is de 1,80m kastenwand aan de andere zijde, daarentegen wel 3m ipv 3,6 aan de andere zijde.
Dat biedt perspectief; onze opstelling is namelijk min of meer hetzelfde; 240/260 x 100 eiland (hoe kom jij aan 250, 90x80x80?) en een ook kastenwand van 360 met 3 hogekasten:
- koelvries
- oven
- combi oven/magnetron

Systemat Prijsgroep 3

Apparatuur lijst:
- Inductie : ED877FQ25E
- Combi : CM876G0B6
- Oven : CB875G0B2
- Koelvries : KI86SHDD0
- Vaatwasser : SN65Z801BE
- Quooker COMBI+

Heb Mobel Faber ook gecontacteerd en die kwamen met een offerte van 23k, maar wacht nu (nog steeds) op de definitieve hypotheek voordat ik verder ga.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mZbwfyOjLM8KtnJ-S_IuXSBLBK4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DasJ2o8kzz3RPlGZibtc0i0b.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sawtomyer
Source90 schreef op zaterdag 14 mei 2022 @ 19:16:
[...]

Is zeker wel mogelijk.

Mag ik vragen naar jouw apparatuur? Mocht het een beetje overeen komen met onze wensen dan zullen wij een bezoek brengen aan Mobel Faber. Bvd

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rubenos
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 27-05 09:02
Zal ook mijn offerte eens delen. Na diverse mogelijkheden te hebben bekeken, van maatwerk tot aan Ikea met fronten van bijv. Houtmerk of Reform, lijken we nu toch gewoon het meest tevreden met het resultaat bij de showroom van ons nieuwbouwproject (Bruynzeel).

Het wordt een next125 keuken. NX510.

Dit is nog een oude render, want er komen 2 ovens in:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cHD6s7yYq-c7psZTrwDUw2JeM3Q=/800x/filters:strip_exif()/f/image/5tbPEAFPfF5h3Lh0VOXE4XGG.png?f=fotoalbum_large

Het raam van de woning ziet er hier gek uit, maar kan je in zitten. 8)

De opstelling

Wand: 320cm breed (60+60+80+60+60) Kasthoogte 223cm
Eiland: 220cm x 105cm

Beide met aardig wat lades en binnenlades ook.

Materialen

Waarschijnlijk in 2 kleuren (zandgrijs en kobaltgroen). Met panelen van houtfineer, en een open houten kast in het eiland. We kunnen de kleuren het komende jaar nog aanpassen, daar komen we later dit jaar voor terug. De opstelling is wel definitief.

Dit is een next125 opstelling met het kobaltgroen om een beter beeld te geven:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GaWnivMY6r-4pdpEDucH7LliQ-0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/PEeNPMUI9IG93zmlmNeCEswZ.png?f=fotoalbum_large

Werkblad:
Composiet 20mm dik, Kleur Topus Concrete.

Werkblad en materialen bij elkaar:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8Z-BgIiq8glq5BWcoaC8ZjVpZeY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/9G7gFg7pxZsTwlG93do9AF7R.png?f=fotoalbum_large

Apparatuur
- BORA X Pure PUXU
- Siemens iQ700 Stoomoven 60cm HS83GTB6
- Siemens iQ700 Compacte Oven met magnetron 45CM
- Siemens iQ500 Vaatwasser XXL SX75Z801BE Energielabel C - 42db en 40DB modus
- Siemens Siemens iQ300 Koel-vries KI86NSFE0 Energielabel E - 35Db
- Quooker Combi+ Fusion Square Zwart
- Dubbel stopcontact in eiland

We vonden geluidsproductie van met name vaatwasser en koelkast belangrijk en zijn zo op die modellen uitgekomen.

Het alternatief was voor ons NEFF, of een mix van apparatuur. Miele was niet mogelijk bij Bruynzeel. We krijgen echter ook 5 jaar garantie door minimaal 4 van dezelfde leverancier. In dit topic is al veel gezegd dat de IQ700 serie redelijk gelijkwaardig is aan NEFF, dat was mijn indruk ook wel. Behalve de sliding door :P

Mijn grootste twijfel zit in het aanpassen van de BORA X Pure naar de Siemens met Flexzone. Scheelt €500. Heb een hoop in dit topic gezocht. De afweging is eigenlijk alleen te maken op de positieve ervaringen met de Bora hier, en volgens consumentenbond qua geluid iets beter en verder gelijkwaardig. Iemand dezelfde afweging gemaakt? Gebruiksvriendelijkheid wellicht?

Members only:

Mitsubishi SUZ-SWM60 VA warmtepomp / PV Zuid: 3805WP / Noord: 830WP / Orcon MaxComfort-500 WTW

Pagina: 1 ... 341 ... 514 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1