Hier ook eindelijk de keuken! Althans een deel. Voor die gene die aan het begin van het keukenproces staat misschien wat informatie en tips;
Oude keuken op marktplaats gezet. Was nog wel aardig maar wel gedateerd. Eerst voor 500 euro, geen reactie. Later voor 150 euro wilde iemand hem wel ophalen. Mooi, want hoef ik hem niet af te breken en af te voeren wat alleen maar geld en tijd kost.
Update / indicatie voor iedereen die apparatuur heeft van Siemens; september besteld en op de ovens na is alles er. Zeker de vaatwasser was even spannend, maar is er ook.
Wij hebben veel zelf gedaan, voor de mensen die nog bezig gaat met een keuken paar plaatjes
Hier hebben we de oude leidingen weggehaald uit de muur van de oude keuken, en ook de nieuwe in de muur gefreesd. Met name onderaan heb ik een aantal stropcontacten toegevoegd waarbij de meeste apparatuur een eigen groep moest krijgen. Tip is wel, zeker als je dat zelf doet, om gewoon een extra stopcontact te maken. Kost nog geen 10 minuten extra en 10 euro extra als je bezig bent maar mocht er ook iets extra's komen heb je achter de plint altijd mooi een stopcontact vrij.
Exact het zelfde zie je bovenin, daar heb ik ook een extra stopcontact gemaakt die net boven de kast straks uit gaat steken en dus uit het zicht. Mocht ik een lightbar of iets anders op de kast willen maken is dat zo geregeld. Kost amper wat als je toch bezig bent. Die zaken staan dus niet op de technische tekening van de keukenzaak! Mensen die dit niet zelf doen, bedenk dus of je nog wat extra's wil tov wat de keukenzaak adviseert.
Rechts onder zie je al de voorbereidingen van de vloerverwarming.
Hier zie je de vloerverwarming, de keuken, en zeker de hoek is ideaal om de verdeler in weg te werken! De muren waren al gestuct en je ziet nog donkele vlekken waar de oude sleuven zaten. Hier is het stucwerk dieper. De meeste muren waren met een weekje droog maar die oude diepe plekken waar vroeger iets had gezeten heeft bijna 3 weken gestuurd met goed ventileren. Hou daar dus rekening mee met je planning als je gaat stuccen. (of als je het laat doen). Voor het plaatsen van de keuken of voor behangen moeten de muren droog zijn
Eenmaal behangen, muren geverfd, stopcontacten er in, gelijk gemarkeerd bij welke groep ze horen in de groepenkast. Klaar voor de keuken. Aanvankelijk zou nu de vloer komen bij ons maar door omstandigheden kom die nu na het plaatsen van de keuken
Keuken in aanbouw op die zelfde wand; De 2 ruimtes van de oven blijven nog even leeg. Rechts de koelkast, midden vaatwasser en in de hoek zie je mooi de verdeler die de monteur keurig netjes heeft uitgezaagd. Uiteraard zulke dingen wel even van te voren overleggen met de keukenzaak!
Keuken is van Rotpunkt, monteur (die overigens zeer keurig werkt) was we te spreken over dit merk. Mede omdat de achterwanden veel steviger zijn dan veel andere merken en geleiders en schanieren van goede kwaliteit zijn. Hij vond het fijn werken. Ook de keukenzaak erg over te spreken (lokale speler in NL, geen keten) Straks nog het blad er op. Later komen ze terug voor de laatste dingen en nog later een keer terug voor de ovens. Maar mijn gevoel zegt dat dat nog wel even gaat duren