Er was hier laatst iemand met een opgeleverde keuken in een prachtige groene kleur. Ik weet dat ik heb gevraagd naar de naam/merk, dus hopelijk kan ik die terugvinden.
De hoek bij de koffiemachine: ik begrijp je overweging. Zelf zat ik meer te denken in termen van een fruitmand of iets van een plant (we hebben meer dan 150 planten).
Wow, 150!! Wat heerlijk. Nou, een plantenwand dus. Lijkt me prachtig, ook als overgang van keuken naar woonkamer.
De glazen plaat is toevallig precies wat ik even geleden heb voorgesteld bij mijn man. Lijkt me op zich een mooie optie, temeer omdat het goed schoon te houden is. En met een beetje voorzichtigheid tik je die niet direct kapot.
Heel goed schoon te houden en na 1,5 jaar zit er nog geen krasje op. Terwijl we er toch wel eens een pan, fles of keukenmachine tegenaan stoten. Het is wel speciaal glas, speciaal bevestigd ook.
Waar ik nog wat mee zit is het volgende: in dit ontwerp gaan we voor nu uit van zijdeglans witte frontjes. Oorspronkelijk lag er een optie voor hoogglans, maar dit is wel veel krasgevoeliger. Er zit natuurlijk een kast direct naast de achterdeur en ook vanuit de kamer zal het voor kunnen komen dat iemand tegen de keuken aan loopt, om die reden hebben we dit weekend onze voorkeur voor zijdeglans uitgesproken. Ik vraag me alleen af of het misschien niet toch mooier/meer chique is met hoogglans/gelakte frontjes. Wat jij?
Tja, ik heb hoogglans wit, dus ik ben enorm bevooroordeeld. Hiervoor had ik zijdeglans offwhite en daar had ik vanaf dag 1 spijt van. Lelijk, allesbehalve stijlvol en evengoed zag je er alles op. Daarvoor had ik ook hoogglans, 8 jaar lang, dus nu bij nieuwe keuken terug naar hoogglans. Geen krassen tot nu toe (bij mij is keuken doorloop naar buiten, dus er komt veel langs en tegenaan), wel wat vaker een doekje eroverheen, maar hoewel de zon er groot deel van de dag langs schijnt, valt de vlekgevoeligheid me enorm mee.
De kast naast de achterdeur zou je nog in een ombouw kunnen zetten (zie paar posts terug voor wat voorbeelden). Met wat gipsblokken of -platen makkelijk te maken en minder kwetsbaar. Kast in de kamer loop je volgens mij makkelijker omheen, daar lijkt me dat niet nodig.