Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWWhisky
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 23:08
twi schreef op woensdag 20 april 2022 @ 21:38:
[...]
De opstelling is toch het belangrijkste? Althans, in het segment waar Keller in zit. Die kun je op zich zo inwisselen voor een ander middensegment keukenfabrikant, niet?
Zeker, maar we zijn erg gecharmeerd van het frontje dat we gekozen hebben (Espresso Eiken houtlook) i.c.m. een lage plint.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lithoijen
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-05 16:33
Ik heb wederom een bezoek aan een keukenboer opzitten,deze keer ook de eerder hier gekregen input meegenomen (dank aan@Ladypurple & @Floor-is). Kwam deze keer wat beter beslagen ten ijs mede door de input vanuit hier, maar ook door opgedane kennis van eerdere pogingen. Ben ook nu netjes geholpen en ben niet ontevreden over het ontwerp. Helaas ben ik te slecht bekend met de materie om te bepalen of de prijs ook zo netjes is. Ik ben niet op zoek naar de bodemprijs, maar wil ook niet veel meer betalen dan dat de keuken waard is. Hopelijk kan iemand daar wat over zeggen, natuurlijk zijn ook andere op en aanmerkingen evenals suggesties op de gekozen apparatuur of het ontwerp zijn meer dan welkom:

Apparatuur:
- Bora Pure kookplaat/afzuiging
- Siemens combi oven HM876GOB6
- Miele koel-vrieskast KFN7734F
- Miele vaatwasser G7460SCVI
- Quooker flex RVS 3 in 1
- Reyndesign RVS spoelbak type: RD4540

Beckermann keuken met maatwerk deurtjes in 20mm massief eiken (lage deel) met een keramieken blad voorlopig Iron Copper met een dikte van 20mm verdiept blad en smetplint. Ben even kwijt of dit nu 70 of 75cm was. en fenix matgroen voor het hoge deel.

Opbouw lage deel:
- front vaatwasser 60cm
- ladekast 110cm 2 voorraad lades (normale diepte ivm quooker)
- ladekast 110cm 2 voorraad lades en binnelade voor bestek extra diep
- ladekast 110cm 2 voorraad lades afgestemd op de Bora kookplaat
- ladekast 60cm met voorraad lade en 2 binnenlades
Lades uitgevoerd als Blum Merivobox voorzien van blu motion (soft closing)

Opbouw hoge deel:
- koelvriescombinatie en servieskast 60cm breed 270 hoog
- servieskast met nis tbv de oven 60cm breed 270 hoog
- Hoge kast opgebouwd als servieskast van 30cm en openniskast 30cm 270 hoog
Fronten van de hoge kast onder en boven doorlopend voor de plint

Prijs op de offerte: €24.000,--

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QOO-2D00oZfDu4Bk8D7DqGfRq90=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dhQ1s1WCJZfuBwtcOqNkeAfc.jpg?f=fotoalbum_large Aanzicht 1: Muur op de kopse kant van het aanrecht is niet getekend, evenals het raam boven het aanrecht

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OBiyqhbPn-UUD6qI6KnC-HPPNik=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/824NTfv3WXWIAoXdKi93tD9g.jpg?f=fotoalbum_large aanzicht 2, de openniskast is hier met wat moeite zichtbaar.

[ Voor 5% gewijzigd door lithoijen op 21-04-2022 22:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sNielz123
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-05 06:22
Ik weet niet of het praktisch is als je kastenwand wat verder weg staat van je aanrechtblad, maar ik vind het er wel super gaaf uitzien zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-05 12:09
iasix schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 22:56:
[...]

[...]

Oh dit geeft echt heel veel hoop. Werk op de IC en heb een soort van Europees eindexamen waar ik al dag en nacht mee bezig ben en dan opeens ook nog dit.

Hoef dus niet langs de keuken- en badkamerzaken al? Gewoon focus op de juiste leidingen en stroompunten etc? Idem voor badkamer?
Na juni kan ik er fulltime mee bezig, maar nu dus echt helaas even niet.

Hebben nog geen concrete eisen of plannen. We hadden bedacht dat we aan de 'kastwand' de kookplaat of de wasbak zouden doen en de koelkast(en?); dat we een grote vaatwasser willen; en dat we een plaat met afzuig erin willen.
Nog niet echt de tijd gehad inspiratie op te doen, weten het echt nog maar net allemaal en is erg overwhelming. Weten ook helemaal niet waar op te letten met de tekeningen en keuzes etc. Erg dankbaar voor jullie advies. Die tip van < 150 euro een tekening laten maken gaan we ook zeker opvolgen.

Bovengrens budget is geen probleem als het het 'waard' is als je snapt wat ik bedoel. Dubbeltje eerste rang hoeft niet :)
Hoe snel moet je aanleveren? Ik help je met liefde om een indeling op te zetten, deze kunnen we dan hier in het topic zetten voor nog meer feedback en dan laat je die tekening maken.

(Nadeel is dat ik morgen ga verhuizen dus ik zit ook niet op z’n allerruimst in m’n tijd nu)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twi
  • Laatst online: 24-04 10:32

twi

lithoijen schreef op donderdag 21 april 2022 @ 19:31:
Ik heb wederom een bezoek aan een keukenboer opzitten,deze keer ook de eerder hier gekregen input meegenomen (dank aan@Ladypurple & @Floor-is). Kwam deze keer wat beter beslagen ten ijs mede door de input vanuit hier, maar ook door opgedane kennis van eerdere pogingen. Ben ook nu netjes geholpen en ben niet ontevreden over het ontwerp. Helaas ben ik te slecht bekend met de materie om te bepalen of de prijs ook zo netjes is. Ik ben niet op zoek naar de bodemprijs, maar wil ook niet veel meer betalen dan dat de keuken waard is. Hopelijk kan iemand daar wat over zeggen, natuurlijk zijn ook andere op en aanmerkingen evenals suggesties op de gekozen apparatuur of het ontwerp zijn meer dan welkom:

Apparatuur:

Beckermann keuken met maatwerk deurtjes in 20mm massief eiken (lage deel) met een keramieken blad voorlopig Iron Copper met een dikte van 20mm verdiept blad en smetplint. Ben even kwijt of dit nu 70 of 75cm was. en fenix matgroen voor het hoge deel.

Opbouw lage deel:
- front vaatwasser 60cm

Opbouw hoge deel:
- Hoge kast opgebouwd als servicekast van 30cm en openniskast 30cm 270 hoog

[Afbeelding] Aanzicht 1: Muur op de kopse kant van het aanrecht is niet getekend, evenals het raam boven het aanrecht

[Afbeelding] aanzicht 2, de openniskast is hier met wat moeite zichtbaar.
Mag ik vragen waar dit was? En waar kun je Beckermann precies positioneren qua kwaliteit?

Idee van de gedraaide regaalkast hebben wij ook in onze tekening verwerkt, maar wat moet ik me met een servicekast voorstellen? Hoe ziet dat er met de deur open uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 00:46

Apparatuur:

Opbouw lage deel:
- front vaatwasser 60cm

Opbouw hoge deel:

[Afbeelding] Aanzicht 1: Muur op de kopse kant van het aanrecht is niet getekend, evenals het raam boven het aanrecht

Kijk ook eens naar Liebherr voor de koelkast/vriezer. Miele haalt ze ook bij Liebherr vandaan.

Verschil is 7 jaar garantie en iets fijner geprijsd dan Miele.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lithoijen
@sNielz123 Bedankt, Ik weet dat de afstand eigenlijk wat te groot is voor het ideale praktische plaatje, maar blijf om diverse redenen toch op zulke indelingen uit komen. Ik hoop daarom dat het toch goed gaat bevallen.
twi schreef op donderdag 21 april 2022 @ 21:18:
[...]

Mag ik vragen waar dit was? En waar kun je Beckermann precies positioneren qua kwaliteit?

Idee van de gedraaide regaalkast hebben wij ook in onze tekening verwerkt, maar wat moet ik me met een servicekast voorstellen? Hoe ziet dat er met de deur open uit?

[...]
Ik ben geen keuken expert, daarmee vind ik het lastig om Beckermann te positioneren. Via een link uit dit forum kwam ik op een duitse website uit waar ze als middenklasse te boek stonden, voor wat het waard is. Wel worden het maatwerk deuren ivm de door mij gewenste afwerking (eik massief). Verder begreep ik dat gebruikte scharnieren en lades (Blum Merivobox) wel echt een a-merk is. Iemand die dit alles kan bevestigen/ontkrachten?

Dit voorstel/offerte komt van Meulendijk keukens uit Heesch (Noord Brabant). Ben daar netjes en vlot geholpen en heb er wel een goed gevoel bij, maar zou dit gevoel graag bevestigd zien worden ;)

ik type service kast, maar dat had servieskast moeten zijn. Ik heb er geen foto van, maar als je de deur opentrekt dan kijk je op een kast van 30cm met daar langs de planken van de openniskast. Vanuit de kopse kant kun je daar dus ook in kijken met de deur dicht.

@Source90 Ik wist dat deze koelkast/vriezer bij liebherr vandaan komt. Dat er verschil in garantie in zit is nieuw voor mij. Ik ga morgen eens even een uurtje googlen om een goede vergelijking te kunnen maken. Bedankt voor de tip.

Iemand die nog iets over de prijs kan zeggen, of anders over de kwaliteit van Beckmann keukens? Zou ik hier nog echt serieus kunnen afdingen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t14wo
  • Laatst online: 23:19

Apparatuur:

Opbouw lage deel:
- front vaatwasser 60cm

Opbouw hoge deel:
- Hoge kast opgebouwd als servieskast van 30cm en openniskast 30cm 270 hoog

Zou je aanraden om te upgraden naar een Miele oven. Je hebt al een vaatwasser en koelkast van Miele. De oven maakt het wel af. En de algehele kwaliteit en usability is van Miele écht een stuk beter. En voor die 600-1000 euro op die 24k ga je daar geen spijt van krijgt. Staat m.i. ook mooier om een keuken met Miele te zien. Geeft to h een soort gevoel dat er echt moeite in gestoken is. Bij Siemens is het toch erg: we nemen het standaard middensegment keukenmerk. (Zegt iemand met alleen Siemens spul ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithoijen
@t14wo Ik ben niet merkvast, maar ik denk niet dat ik overstap naar een miele oven. Ik ben op dit model uitgekomen omdat het de combinatie aanbiedt van oven & magnetron + pyrolyse. Dan is de keus maar heel beperkt, namelijk Siemens of Bosch of een derde merk dat ik even kwijt ben. Als ik het goed heb komen zijn al deze drie merken technisch overigens hetzelfde.

Optisch maakt het me verder weinig uit, de vaatwasser en koelvriescombinatie zit een toch achter een deur mogelijk dat de koelvriescombinatie nog wisselt ivm de tip van @Source90

Schat jij Miele zoveel hoger in dan het topsegment van Siemens? Ik kan dat zelf namelijk nauwelijks inschatten al hoor ik links en rechts wel dat de vaatwassers van miele top zijn. Miele koelkasten zijn eigenlijke gewoon liebherr, verder niks mis mee, maar verder geen meerwaarde behalve het merk stickertje toch?

[ Voor 22% gewijzigd door lithoijen op 22-04-2022 00:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Source90
lithoijen schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 00:09:
@t14wo Ik ben niet merkvast, maar ik denk niet dat ik overstap naar een miele oven. Ik ben op dit model uitgekomen omdat het de combinatie aanbiedt van oven & magnetron + pyrolyse. Dan is de keus maar heel beperkt, namelijk Siemens of Bosch of een derde merk dat ik even kwijt ben. Als ik het goed heb komen zijn al deze drie merken technisch overigens hetzelfde.

Optisch maakt het me verder weinig uit, de vaatwasser en koelvriescombinatie zit een toch achter een deur mogelijk dat de koelvriescombinatie nog wisselt ivm de tip van @Source90

Schat jij Miele zoveel hoger in dan het topsegment van Siemens? Ik kan dat zelf namelijk nauwelijks inschatten al hoor ik links en rechts wel dat de vaatwassers van miele top zijn. Miele koelkasten zijn eigenlijke gewoon liebherr, verder niks mis mee, maar verder geen meerwaarde behalve het merk stickertje toch?
De Miele (althans, iets duurdere modellen) koelkasten/vriezers/combi hebben standaard Miele@Home connect. Liebherr heeft dit als optie (volgens mij iets van 60€ voor de WIFI module).
Of je het gebruikt in een koelkast is een tweede.

Wat betreft de Miele oven, ik vind het een verademing (wat betreft snelheid en bediening) i.v.m. de Siemens die wij hadden. Moet wel de kanttekening meegeven dat de Siemens ruim 8 jaar oud was.

Zou eerder bij de koelkast een upgrade maken (~ +200€ adviesprijs) naar een iets hoger model. Ga je van energielabel F naar D en wat luxere materialen. Zeker dat energielabel (F is circa €65/jaar en D is circa €42/jaar, afhankelijk van energieprijs natuurlijk) heb je die meerprijs er in de levensduur van dat apparaat wel uit.

Kijk bij de Miele vaatwasser ook goed naar alle types in dezelfde prijsrange. Voornaamste verschil zit hem in de korven. Kijk wat jij/jullie daarin handig lijkt (besteklade/bestekkorf, meer ruimte kopjes/meer ruimte borden, etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 23:48

Rzaan

Altijd zoekende

Source90 schreef op donderdag 21 april 2022 @ 21:55:
[...]

Kijk ook eens naar Liebherr voor de koelkast/vriezer. Miele haalt ze ook bij Liebherr vandaan.

Verschil is 7 jaar garantie en iets fijner geprijsd dan Miele.
Ik wist niet dat Liebherr aan Miele leverde.
Weer wat geleerd!

Zijn dit dan ook praktisch identieke modellen?
En zijn ze ook qua kwaliteit gelijk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MRL
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 25-12-2024

MRL

Toke_gt schreef op woensdag 20 april 2022 @ 16:46:
[...]

Heb je een plattegrond van de hele verdieping?
Zeker! Zie hierbij. We zitten er nu haast aan te denken om de benedenverdieping nog 3 meter langer te maken, dan hebben we ook ruimte voor een inpandige bijkeuken van 2 bij 3.24 en dan hebben we een extra meter voor in de keuken zodat er een eiland in kan. Enige nadeel is wel dat de omgevingsvergunning al onherroepelijk is en we dat dan weer open moeten breken, en het prijskaartje van 27k stop ik misschien net zo lief in de tuin.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_xLJ-lBlStUPhbihC92ONESdFn4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YimGf9GQHc6LSWmdK671Ro5e.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• niels132
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-05 16:26
Source90 schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 00:23:
[...]

Zou eerder bij de koelkast een upgrade maken (~ +200€ adviesprijs) naar een iets hoger model. Ga je van energielabel F naar D en wat luxere materialen. Zeker dat energielabel (F is circa €65/jaar en D is circa €42/jaar, afhankelijk van energieprijs natuurlijk) heb je die meerprijs er in de levensduur van dat apparaat wel uit.
@lithoijen De Liebherr tegenhanger van de Miele is de ICNf 5103. Maar zoals @Source90 ook al aangeeft zou ik de upgrade doen naar de ICNd 5123 (label D, softclose, flexibel interieur, 1 dB(A) stiller). Als je echt iets moois wilt, dan kun je nog naar de ICNd 5153 kijken, met LED lichtzuilen, LED verlichting in de vriezer, droge RVS achterwand en glazen deurvakken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ejtnaj
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08-05 16:54
Goh, ik moet even klagen. tl;dr onder

In december was ik een keuken aan het kopen, en had een separate quote van 123apparaten om de apparatuur apart te kopen (o.a. oven = 1275, kookplaat 850). De keukenboer haalde mij toch over om de apparaten via hem in te kopen, wél voor iets duurder want, argument was, handiger qua logistiek om alles via één leverancier te kopen, dat is de meerprijs waard.

Inmiddels zijn de apparaten vertraagd (Bosch).
- Nu heeft de keukenboer elders de kookplaat geregeld (een geretourneerde bij Budgetplan voor 700).
- Elders kijkend heb ik bij Bemmel de oven gevonden voor 1400, en beweert de keukenboer dat hij het voor 1000 had ingekocht en dat ik 200 zou moeten bijbetalen als hij deze koopt, met een '50-50' tegemoetkoming.

Nu zit ik te denken, dat moet ik niet doen, want dan betaal ik aan het einde van de rit 300+200 meer voor de apparaten. Maar de keukenboer beargumenteert dat hij juist híj meer kosten heeft. En net een vervelende discussie gehad over marges en kosten etc en mocht hij de oven helemaal niet meer kunnen leveren, dan stort hij maar 1000 terug.

Ik beticht deze keukenboer niet van de boel te willen belazeren, maar de niet-transparante eigenschap van totaalprijzen van keukens kunnen makkelijk gebruikt worden om naar jezelf toe te beargumenteren.

tl;dr als jij je apparaten apart inkoopt, dan heb je als voordeel duidelijkheid over wat je daadwerkelijk betaalt mocht er vertraging/compensatie zijn (wat erg reëel is dit jaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithoijen
@niels132 Bedankt voor de suggesties, ik had de ICNd 5123 inderdaad op mijn lijstje gezet. Heb je toevallig ook verstand van vaatwassers? De Miele vaatwasser G7460SCVI voldoet aan mijn wensenlijstje, maar ik geloof niet echt in het AutoDos PowerDisk systeem. Het zal best werken, maar ik zie het probleem van een vaatwasblokje niet echt.

Is er een vergelijkbare vaatwasser zonder deze functie, maar wel een met minimaal vergelijkbare kwaliteit? Mocht deze er zijn dan zou ik dit zeker overwegen zeker als dit de prijs omlaag brengt. Of is dit nu juist wel een functie die meerwaarde bied? Ik vind de website van Miele nu niet heel handig om zulke vergelijkingen te maken.

[ Voor 6% gewijzigd door lithoijen op 22-04-2022 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mryc
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 08-05 07:54
iasix schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 22:21:

Ik hoop dat jullie kunnen helpen met kaf/koren en een paar aanbevelingen kunnen doen in de regio Nijmegen voor waar we goed terecht zouden kunnen voor een keuken met goede prijs/kwaliteitverhouding. Zouden graag Bora plaat willen en Siemens apparatuur en kookeiland en hebben budget van zo'n 15-25k voor de keuken.

Iemand een plek die die aan kan raden en andere tips? Gaan zaterdag de hele dag langs keukenzaken maar hoop via jullie advies klaar te zijn met max 2-3 keukenzaken.
Ihre Küche in Kranenburg. Vraag naar Teun :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithoijen
Hoe zouden jullie de materiaalkosten inschatten voor houtfineer (noten 3mm) vs Fenix frontjes.

Toelichting:
In mijn offerte werd foutief notenhouten fineer aangeboden ipv het gevraagde fenix . Dit is gecorrigeerd maar men gaf aan dat dit geen verschil maakte in prijs. Is dit rieel, of kan ik hier op terugkomen als ik over de prijs wil gaan onderhandelen?

@iasix Ik heb mijzelf oa georiënteerd bij:
-Tonies keukens (Oss)
- Nuland keukens (Nuland)
- Meulendijk keukens (Heesch)

Allemaal wel enigszins regio Nijmegen. Bij alle drie ben ik netjes geholpen zonder dat er gepushed werd.

[ Voor 24% gewijzigd door lithoijen op 22-04-2022 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:06
Ligt het aan mij of is de prijs van een ikea keuken in een dag zwaar gestegen?

Gisteren kreeg ik uit de ikeaplanner een quote van 7600 euro. Vandaag 8500.
Dat is nogal een verschil :?

Mitsubishi Electric & Heavy Industries externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels132
lithoijen schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 14:10:
@niels132 Bedankt voor de suggesties, ik had de ICNd 5123 inderdaad op mijn lijstje gezet. Heb je toevallig ook verstand van vaatwassers? De Miele vaatwasser G7460SCVI voldoet aan mijn wensenlijstje, maar ik geloof niet echt in het AutoDos PowerDisk systeem. Het zal best werken, maar ik zie het probleem van een vaatwasblokje niet echt.

Is er een vergelijkbare vaatwasser zonder deze functie, maar wel een met minimaal vergelijkbare kwaliteit? Mocht deze er zijn dan zou ik dit zeker overwegen zeker als dit de prijs omlaag brengt. Of is dit nu juist wel een functie die meerwaarde bied? Ik vind de website van Miele nu niet heel handig om zulke vergelijkingen te maken.
Haha ik werk bij de Liebherr importeur, dus voor vaatwassers moet je niet bij mij zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticTiger
  • Laatst online: 00:15
LED-Maniak schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 15:35:
Ligt het aan mij of is de prijs van een ikea keuken in een dag zwaar gestegen?

Gisteren kreeg ik uit de ikeaplanner een quote van 7600 euro. Vandaag 8500.
Dat is nogal een verschil :?
Weet je zeker dat je niet iets anders hebt gewijzigd of toegevoegd?
Met name maatwerkbladen hakken er in qua prijs.

Ik heb zojuist nog even de planner geopend en de huidige prijs gecontroleerd aan de hand van de koopofferte 2 weken geleden, en er zit geen verschil in.
Al is de apparatuur in het afgelopen jaar ook wat duurder geworden.

Nu moet ik wel zeggen dat wij enkel kastjes afnemen en een koel-vries combi, combi-magnetron en vaatwasser.
Werkbladen halen wij bij ons om de hoek (composiet werkblad), kookplaat zetten we over en de kraan wordt vervangen door een quooker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Laatst online: 22:06
ArcticTiger schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 16:07:
[...]

Weet je zeker dat je niet iets anders hebt gewijzigd of toegevoegd?
Met name maatwerkbladen hakken er in qua prijs.

Ik heb zojuist nog even de planner geopend en de huidige prijs gecontroleerd aan de hand van de koopofferte 2 weken geleden, en er zit geen verschil in.
Al is de apparatuur in het afgelopen jaar ook wat duurder geworden.

Nu moet ik wel zeggen dat wij enkel kastjes afnemen en een koel-vries combi, combi-magnetron en vaatwasser.
Werkbladen halen wij bij ons om de hoek (composiet werkblad), kookplaat zetten we over en de kraan wordt vervangen door een quooker.
Bij nader inzien lijkt het er op dat de planner van alles had toegevoegd aan zijpanelen en glas in de lades.

Waarom haal je het werkblad lokaal? Smaak of kosten?

Mitsubishi Electric & Heavy Industries externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
niels132 schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 16:00:
[...]

Haha ik werk bij de Liebherr importeur, dus voor vaatwassers moet je niet bij mij zijn ;)
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticTiger
  • Laatst online: 00:15
LED-Maniak schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 16:09:
[...]

Bij nader inzien lijkt het er op dat de planner van alles had toegevoegd aan zijpanelen en glas in de lades.

Waarom haal je het werkblad lokaal? Smaak of kosten?
Deels smaak, deels kosten.
Aan de kastjes kan ik me geen buil vallen, de kwaliteit en prijs zijn goed, de frontjes naar onze smaak, en als we het zat zijn kopen we andere frontjes.

Als ik het keukenblad bij de Ikea wil bestellen, moet ik ook meteen de keuken door Ikea laten opmeten, en plaatsen.
De keuken in onze huidige woning is ook van Ikea, en een stukje kleiner.
Opmeten en montage alleen al zouden op 1750 a 1800 euro uitkomen, waarbij ikzelf nog alle leidingwerk etc. moest aan/omleggen.
Deze heb ik uiteindelijk zelf opgemeten (laminaat werkblad, makkelijker) en geplaatst in 2 dagen tijd.

Nu plaats ik de keuken zelf, daarna komt de keukenbladenboer om het op te meten, fabriceren en te plaatsen.
Daarnaast scheelt het qua kosten niet of ik een composiet blad bij Ikea koop of bij de keukenbladenfabriek, en hebben we voor dit werkblad mooi de tijd kunnen nemen, goede uitleg gekregen over voors en tegens, etc.

[ Voor 17% gewijzigd door ArcticTiger op 22-04-2022 16:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• niels132
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
Thanks, van de verwachte levensduur/deugdelijk product was ik op de hoogte. Deze lijst kende ik nog niet.

Moet ik zeggen dat ik er niet wakker van lig. De Liebherr van mijn ouders is bijna 20 jaar mee gegaan.
They don't make them like that anymore, echter is er mijns inziens niet veel wat er kapot kan gaan aan een vriezer. Hij doet het of niet. Anders dan bijvoorbeeld een vaatwasser waar dagelijks liters water/onthardingszout/glansspoelmiddel/wasmiddel doorheen gaan.

Denk dat het wel los loopt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Handelingen
  • Registratie: Maart 2020
  • Niet online
Dus 2P+2N op een apparaat is geschikt voor zowel twee (in de meterkast) gescheiden faselijnen die in fase zijn met twee gescheiden neutraal, als twee faselijnen van een drie fase-aansluiting, met één gedeelde neutraal en een brug tussen de twee N in het apparaat?
Is deze conclusie na wat onderzoek juist?

[ Voor 7% gewijzigd door Handelingen op 22-04-2022 18:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xdb
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 05-05 14:52

xdb

Wellicht is de G 7472 SCVi AutoDos Select iets, dit is een bijna zelfde model maar wel iets goedkoper (misschien een vakhandel model).
Wat betreft de autodose zou ik voor lief nemen. Miele doet bij hun betere machines er standaard dat systeem in. Wellicht omdat ze ervan uitgaan dat wanneer iemand de wifi functies wil hij ook de autodose handig kan vinden.
Als ik kijk naar dat autodose is het wel handig, omdat je pas één keer in de ongeveer 20 beurten hoeft te verwisselen, maar dat is ook maar kleine moeite natuurlijk.
Persoonlijk hebben wij met het samenstellen van de keuken een luxere siemens i.p.v. miele gedaan, en heb er achteraf toch een beetje spijt van. (was gedaan vanwege levercondities)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrNizeGuy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05:40
Sinds onze Pronorm keuken geplaatst is storen wij ons aan de binnenlades. Deze trekken niet makkelijk uit, we zitten nogal eens klem met onze vingers.

Nu kent Pronorm de lade meenemers maar dit vinden we onhandig want dan gaat altijd de binnenlade mee.

Handiger is de binnenlade greep van Blum:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jPSTjFgnkkeXVERgsjlx0dda5-I=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ZO67oHGW49vWPhJlFODtY6Hq.png?f=user_large

Een rubber lipje om de lade uit te trekken. Ideaal.
Echter past dit niet op onze lade.
De keuken verkoper kon mij niet verder helpen en zelf kan ik ook niet iets 'universeels' vinden. Iemand een tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chefswitch
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 16-06-2023
Wij zijn weer een stap verder, en zijn blij met de keuken die we nu hebben laten tekenen.
Mochten jullie nog tips of trics hebben, dan hoor ik die graag!

Het is een Nolte keuken, met 90 cm korpushoogte. De kasten hebben opleggrepen.
Gekozen front is Plus Grafiet voor de wand en Feel Sahara voor het eiland.

De opstelling langs de wand is 300 cm: hoge kast met koelkast, lage kast met afvalbakken en legplank, spoelkast, vaatwasser, hoge kast met onderin lades en bovenin een combi oven.
De bovenkasten (push to open) zijn verdiept, zodat ze gelijk vallen met de hoge kasten. Er is verlichting ingebouwd die zowel naar onder als naar boven (in de kastjes) licht geeft.

Als werkblad hebben we gekozen voor composiet van Kemie, het blad Jupiter. De achterwand in de nis is ook uitgevoerd in composiet.
Het eiland is 240 bij 96 cm met aan de 'werkzijde' 2 kasten van 120 cm, met lades.
De 'zichtzijde' heeft 4 kastjes van 60 cm breed, met legplanken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KFs1gMK1iVDRUX5Xw31-eWNUWVQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/W2N33oBLORVKhSPTuvJlxRy4.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sxhYAxV76MzjkeGsFHVZ6wxzRn8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aeMe0Jf3X0CcTC3gedhghYgr.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cdVOIRy-0Hw-_XVVxhvFXHaishM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TNtS9TLkKyMInZTNryO2y6hq.jpg?f=fotoalbum_large

Ik twijfel of we niet beter voor een Liebherr koelkast kunnen gaan. Maar dat is meer omdat ik dat hier lees, dan dat ik er nu verstand van heb.

De keuken is voor over ca een jaar, in verband met een grotere verbouwing.

We hebben besloten de keuken 30 cm van de buitenwand af te halen, zodat er daar ruimte ontstaat voor gordijnen voor de schuifpui. De doorloop tussen keuken en schuifpui wordt dus ook 30 cm groter dan hier staat.

[ Voor 4% gewijzigd door chefswitch op 22-04-2022 20:45 . Reden: Toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supermario16
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-05 20:47
Ik heb in December 2021 voor bijna 5000 euro aan Bosch apparatuur besteld bij Bemmel & Kroon. Onze nieuwbouwwoning wordt naar verwachting in september opgeleverd en dan gaat de meubelmaker aan de slag met de keuken. Bemmel & Kroon kan op dit moment echter nog steeds geen enkele indicatie van een levertijd geven. Ik heb een nieuwe offerte aangevraagd bij Keukenloods maar dan kom ik waarschijnlijk weer onder aan de lijst te staan. Ik heb het topic doorzocht maar kon geen laatste nieuws hierover vinden. Zitten we nog steeds op een gemiddelde levertijd van ~ 9 maanden? Dan gaat het dus krap worden...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mitchd
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 07-05 11:19

Hier iemand met de G7460 ScVi en ben heel blij met de autodos functie. Vaatwasser gaat via de app standaard om 11 uur s avonds aan zolang de deur maar dicht zit. Het is echt een stuk gemak maar zelfs mijn vrouw, die eerst sceptisch was, wil nu niet meer anders. Ik zou de functie echt als extraatje zien en daarvoor de vaatwasser zeker niet laten schieten.

Als je nog vragen hebt mag je altijd even een DM sturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
MRL schreef op woensdag 20 april 2022 @ 10:43:
[...]

Een schiereiland inderdaad. Het punt van de kookplaat en spoelbak niet samen kunnen gebruiken is een valide punt. We zouden er nog voor kunnen kiezen het eiland iets langer te maken om zo de kookplaat iets verder naar rechts te plaatsen, dat zou iets meer ruimte bieden.

Een kastenwand tegen de andere muur kan, maar omdat we aan de achterzijde ook een 4 meter brede schuifpui hebben én een achterdeur, is er maar een muur van 1,45m over. Daar kunnen dus hooguit twee kasten van 60cm breedte elk, én het betekent dat je vanuit de achterdeur eerst om een obstakel heel moet lopen. Dit is overigens ook het idee van de keukenboer, maar het trekt me op de één of andere manier gewoon minder, juist ook omdat je dan wordt weggestopt in de keuken als je staat te koken.

Vooropgesteld: we zijn geen grote kokers. Nu koken we altijd voor twee dagen en het liefst zo efficiënt mogelijk, d.w.z. met maximaal twee pannen en een beperkte hoeveelheid snijwerk. Om die reden neig ik ernaar niet al te gekke eisen te stellen aan de keuken, hoe mooi ik sommige van de keukens die op dit forum langskomen ook vind.
Ben nog aan het bijlezen hoor, maar doe eens een plattegrond van de hele verdieping?

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
JWWhisky schreef op woensdag 20 april 2022 @ 20:51:
[...]

Wij gaan toch verder informeren... kent iemand in Noord-Holland goede keukenwinkels die leverancier zijn van Keller, Jetstone werkbladen en Siemens apparatuur? Dan hoeven we niet helemaal opnieuw te beginnen :+ .

Ik zag op de site van Keller dat Eiland de Wild en Keukencentrum Stedebroec dealers zijn. Mensen ervaringen?
Eiland de Wild is top, wel duur :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
MRL schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 11:36:
[...]

Zeker! Zie hierbij. We zitten er nu haast aan te denken om de benedenverdieping nog 3 meter langer te maken, dan hebben we ook ruimte voor een inpandige bijkeuken van 2 bij 3.24 en dan hebben we een extra meter voor in de keuken zodat er een eiland in kan. Enige nadeel is wel dat de omgevingsvergunning al onherroepelijk is en we dat dan weer open moeten breken, en het prijskaartje van 27k stop ik misschien net zo lief in de tuin.
Ik ga niet zeggen dat je niks in je tuin moet steken, maar die 3 meter uitbouw is 22,5m2 en dat is echt heel veel. Kan je ook een fatsoenlijke keuken plaatsen, want dit is wel een ieniemienie dingetje zo. ;)

Bericht hierboven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Floor-is
lithoijen schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 15:23:
Hoe zouden jullie de materiaalkosten inschatten voor houtfineer (noten 3mm) vs Fenix frontjes.

Toelichting:
In mijn offerte werd foutief notenhouten fineer aangeboden ipv het gevraagde fenix . Dit is gecorrigeerd maar men gaf aan dat dit geen verschil maakte in prijs. Is dit rieel, of kan ik hier op terugkomen als ik over de prijs wil gaan onderhandelen?

@iasix Ik heb mijzelf oa georiënteerd bij:
-Tonies keukens (Oss)
- Nuland keukens (Nuland)
- Meulendijk keukens (Heesch)

Allemaal wel enigszins regio Nijmegen. Bij alle drie ben ik netjes geholpen zonder dat er gepushed werd.
Een houtfineer kan ik inkopen vanaf €50/m2 tot (veel) meer dan €100/m2
Arpa Fenix NTM zit rond €65/m2 voor mij.
Hangt dus nogal af van welk fineer en welke bewerkingen, welke leverancier etc.

Beiden moeten nog geplakt en bewerkt, dus het is effectief meer dan dat :)

[ Voor 4% gewijzigd door Floor-is op 22-04-2022 22:31 ]

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 21:03
[...]
Ik weet niet hoe erg je gehecht bent aan een eiland, maar je zou zoiets kunnen doen om goed gebruik van de ruimte te maken zonder de doorloop naar buiten en naar garage te blokkeren. Wil je een eiland, dan kun je dat ook plaatsen waar nu eettafel is ingetekend. Huis is echt al groot genoeg en met garage heb je toch al een soort bijkeuken?
Tegen muur tussen ramen staan hoge kasten met koelvriescombi en oven(s). Verder alleen maar laag. Kast om de hoek kan ook een hoge koffie- en/of servieskast zijn.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8f_8AW3EoA0wN2smQ0M0wvWrVpI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/dXpckOqdq4pg468nIfiwI9Eh.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
chefswitch schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 20:39:
Wij zijn weer een stap verder, en zijn blij met de keuken die we nu hebben laten tekenen.
Mochten jullie nog tips of trics hebben, dan hoor ik die graag!

Het is een Nolte keuken, met 90 cm korpushoogte. De kasten hebben opleggrepen.
Gekozen front is Plus Grafiet voor de wand en Feel Sahara voor het eiland.
Bijna geen plint? Want 90+blad is vaak al 92 en je werkhoogte wil je gemiddeld 94-96cm hebben :)

Advies is om toch minimaal 7cm plint aan te houden :)
De opstelling langs de wand is 300 cm: hoge kast met koelkast, lage kast met afvalbakken en legplank, spoelkast, vaatwasser, hoge kast met onderin lades en bovenin een combi oven.
De bovenkasten (push to open) zijn verdiept, zodat ze gelijk vallen met de hoge kasten. Er is verlichting ingebouwd die zowel naar onder als naar boven (in de kastjes) licht geeft.
Huh? Dus het licht is door en door gefreesd? Dan is het kastje niet echt stevig meer natuurlijk. Ben het nog niet tegengekomen :)
Als werkblad hebben we gekozen voor composiet van Kemie, het blad Jupiter. De achterwand in de nis is ook uitgevoerd in composiet.
Het eiland is 240 bij 96 cm met aan de 'werkzijde' 2 kasten van 120 cm, met lades.
De 'zichtzijde' heeft 4 kastjes van 60 cm breed, met legplanken.
Kemie is geen fabrikant, kijk even rond of je hetzelfde van een ander merk voor een fijne prijs kunt vinden :)
Hoezo 96 trouwens? Weinig ruimte?
35cm diep kom ik ook niet echt vaak tegen namelijk. Standaard is 575mm, frontje erbij van 18-20mm maakt 593-595mm. Als jij aan de andere kant effectief 36 (en een beetje) diep gaat, dan heb je 345mm kasten?
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik twijfel of we niet beter voor een Liebherr koelkast kunnen gaan. Maar dat is meer omdat ik dat hier lees, dan dat ik er nu verstand van heb.

De keuken is voor over ca een jaar, in verband met een grotere verbouwing.

We hebben besloten de keuken 30 cm van de buitenwand af te halen, zodat er daar ruimte ontstaat voor gordijnen voor de schuifpui. De doorloop tussen keuken en schuifpui wordt dus ook 30 cm groter dan hier staat.
Mini tafeltje ingetekend, dat vertekent flink :(

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
Supermario16 schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 21:14:
Ik heb in December 2021 voor bijna 5000 euro aan Bosch apparatuur besteld bij Bemmel & Kroon. Onze nieuwbouwwoning wordt naar verwachting in september opgeleverd en dan gaat de meubelmaker aan de slag met de keuken. Bemmel & Kroon kan op dit moment echter nog steeds geen enkele indicatie van een levertijd geven. Ik heb een nieuwe offerte aangevraagd bij Keukenloods maar dan kom ik waarschijnlijk weer onder aan de lijst te staan. Ik heb het topic doorzocht maar kon geen laatste nieuws hierover vinden. Zitten we nog steeds op een gemiddelde levertijd van ~ 9 maanden? Dan gaat het dus krap worden...
Soms >12 zelfs..

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
beyazz06 schreef op woensdag 20 april 2022 @ 04:41:
[...]

Mocht je nog tijd en zin hebben, dan ben ik erg benieuwd naar wat je in gedachten hebt!

Overigens zit ik mij nog af te vragen hoe de stopcontact in de nis geplaatst zou kunnen worden:
- "normale" wand stopcontact: is wellicht wat minder fancy, maar wel makkelijker te realiseren.
- stopcontact verwerkt in het blad: is meer fancy, maar wellicht wat ingewikkelder te realiseren.
- mogelijk nog een 3e of 4e optie, iemand?
Schiet me even een DM. Ik ben vandaag verhuisd, dus even druk aan de kop ;)

Bericht hierboven

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• millerman_sf
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02:17
DrNizeGuy schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 20:04:
Nu kent Pronorm de lade meenemers maar dit vinden we onhandig want dan gaat altijd de binnenlade mee.
Wij hebben deze meenemers in de huidige keuken en dat werkt eigenlijk prima. Als je de lade opentrekt, kun je direct op de meenemer drukken, zodat de binnenlade niet meekomt. Je kunt dus in één beweging zowel met als zonder binnenlade openen.

Ik zou het een paar keer proberen in een keukenzaak voor je het helemaal afschrijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synorluna
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 03-04 00:20
Wij hebben bij ons huis een klein bijkeuken van 242x235cm. Nu zou ik aan de 242 cm wand 4 lage kastjes willen hebben, waarvan 1 moet een koelkast, 1 spoelgedeelte, 1 wasmachine en 1 droger. De wasmachine en droger wil ik in het kastje met een deurtje ervoor. Idealiter hebben de deurtjes van wasmachine en droger een draaischuifsysteem, om de deurtjes weg te kunnen klappen.

Boven deze 4 kastjes zouden we wellicht nog 4 hangkasten willen plaatsen. De ruimte is krap dus iedere centimeter telt met bovenstaande wensen. Ik heb op zoek naar iemand die dit voor ons zou kunnen maken.

Ik heb 1 offerte binnen van een meubelmaker die de kastjes van MDF maakt en lakt en dan kom ik op een prijs van 7000 euro voor de 8 kastjes. Dit is inclusief composiet blad, smetrand, spoelbak en kraan.

Naar mijn idee moet dit goedkoper kunnen. Het hoeft niet per se maatwerk te zijn, maar ik heb nog geen leverancier gevonden die bovenstaande als standaard aanbiedt. Hebben anderen nog suggesties?

In onderstaand afbeelding staat nog een maat van 249 cm, maar moet dus 242 cm zijn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m-kPjjAdbZ52EZHhA3QJRdEy3tU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/bRd58dIOqvJALgjtKM0fg2HZ.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h_wJ9He2jjLhAMTGvcwn-C-lkSw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eakSOEtKmWdJVvISMZnh44ne.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6St35fK7ZsTMZS9BHQHhkWtQz9s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aqWCDbDF98EBl5cdcZCyn6RY.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 22:28
Floor-is schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 22:30:
[...]

Bijna geen plint? Want 90+blad is vaak al 92 en je werkhoogte wil je gemiddeld 94-96cm hebben :)

[...]

Huh? Dus het licht is door en door gefreesd? Dan is het kastje niet echt stevig meer natuurlijk. Ben het nog niet tegengekomen :)

[...]

Kemie is geen fabrikant, kijk even rond of je hetzelfde van een ander merk voor een fijne prijs kunt vinden :)
35cm diep kom ik ook niet echt vaak tegen namelijk. Standaard is 575mm, frontje erbij van 18-20mm maakt 593-595mm. Als jij aan de andere kant effectief 36 (en een beetje) diep gaat, dan heb je 345mm kasten?

[...]

Lang niet gereageerd nu maar vind het even nodig. Ik snap dat je adviezen goed bedoeld zijn maar stop eens met dingen te roepen waar je geen verstand van hebt. Nu je een keer een keuken hebt gemaakt heb je niet ineens alle kennis van de wereld.
Is zie je echt heel vaak dingen schrijven die simpelweg niet kloppen of gewoon slechte adviezen geven.

Een paar voorbeelden uit 1 post:
  • Heel veel fabrikanten werken met een kastdiepte van 35cm dus een (greeploos) eiland van 96cm diep is heel normaal.
  • Je kan niks zeggen over een werkhoogte zonder te weten hoe groot de gebruikers zijn.
  • Bij greeploze keukens kan de verlichting in de greeplijst van de boven kast verwerkt worden voor verlichting in, en onder de kast. Tevens heb je glazen, verlichte onderbodems.
  • Het Jupiter blad van Kemie komt uit hun huiscollectie en ga je nergens anders vinden. Deze collectie noemen ze ook wel het Just programma en is zeer scherp geprijsd.
Vast goed bedoeld hoor maar post het niet als feiten.

Untappd: Kapitein_Merijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aurum
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 07-05 14:40
DrNizeGuy schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 20:04:
Sinds onze Pronorm keuken geplaatst is storen wij ons aan de binnenlades. Deze trekken niet makkelijk uit, we zitten nogal eens klem met onze vingers.

Handiger is de binnenlade greep van Blum:

[Afbeelding]

Een rubber lipje om de lade uit te trekken. Ideaal.
Echter past dit niet op onze lade.
De keuken verkoper kon mij niet verder helpen en zelf kan ik ook niet iets 'universeels' vinden. Iemand een tip?
Je kan ook kijken naar push tot open eventueel. Ik weet niet welke lades pronorm leveren maar misschien is dat wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

[...]

€ 27.000 is in de huidige tijden echt een koopje. Knap als het daarvoor kan.
Ik weet ook niet hoeveel M2's je er dan exact bijkrijgt.
Maar ik denk dat je van die € 27.000 al snel € 100.000 maakt bij verkoop in de toekomst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

@synorluna
Ken je deze zaak?

http://www.zelfjekeukenmaken.nl/wij/

Ze werken onder vele namen. keukenlade.nl, meubelinterieur.nl, enz.

Zij maken veel op maat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synorluna
Rzaan schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 09:19:
@synorluna
Ken je deze zaak?

http://www.zelfjekeukenmaken.nl/wij/

Ze werken onder vele namen. keukenlade.nl, meubelinterieur.nl, enz.

Zij maken veel op maat.
Dank! Ik heb ze gelijk gemaild of ze iets voor ons kunnen betekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01:14
@synorluna ik vraag mij af of het echt veel goedkoper kan eerlijk gezegd. Het is volledig maatwerk met je wasmachine en droger kasten met wegklappende frontjes inclusief composiet etc. Ik denk dat 7k in deze tijd met de dure materialen en arbeid niet eens zo gek is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chefswitch
Floor-is schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 22:30:
[...]

[...]

[...]

[...]

Dank voor je reactie.
De kasten van Nolte zijn 60 of 35 diepe kasten, vandaar. 120 aan eiland vinden we te groot, we hadden hiervoor net geen meter, en dat was prima. Jij zou iets anders adviseren?
Die kleine tafel is overigens de tafel die we qua afmeting echt hebben, dus dat is misschien heel iel, maar klopt wel ;-)

We hebben in de showroom een plint van 5 cm gezien, en vonden dat heel mooi. Waarom is 7 cm minimaal? We hebben inderdaad een werkblad van 2 cm, dus je verdere berekening snap ik helemaal en zou ook prima zijn bij een plint van 5 cm.

Heeft iemand licht tisp voor in de nis? Ik ben ook niet volledig overtuigd van deze verlichting, maar weet ook niet wat wel. De bovenkasten zijn echt voor spul dat we weinig gebruiken, en komen dan ook 90 cm boven het werkblad. Mijn man vind iets praktisch als spots prima, maar ik vind dat qua looks niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01:14
Een plint van 5cm zorgt ervoor dat je je voeten stoot aan de kasten als je aan je keuken wilt staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chefswitch
GeeMoney schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 11:11:
Een plint van 5cm zorgt ervoor dat je je voeten stoot aan de kasten als je aan je keuken wilt staan.
IS dat het enige nadeel? In die zin, dat hebben we geprobeerd (met schoenen aan, terwijl we thuis op blote voeten staan), en dat vonden we allebei reuze mee vallen. En hoge plinten vind ik echt heel lelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Wat zijn jullie ervaringen met het vervangen van Koolstoffilters?

We hebben hier nu c.a. een half jaar een Siemens LC98BIT50 en sinds vorige maand krijgen we deze melding in de app. Moet ik hieruit halen dat de filter voor 97% op of verbruikt is?

En kopen jullie doorgaans gewoon het origineel of toch voor een 3rd party huismerk?
Bij Siemens vragen ze ~50,- voor een filter 8)7 lucratieve business zou ik zeggen als dat 2x per jaar vervangen moet worden. Huismerk kost iets meer dan de helft als ik bijvoorbeeld bij afzuigkapfilterexpert kijk, maar wat is wijsheid? Is goedkoop hier uiteindelijk duurkoop?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gQ0HC2htgZoIihhY3N9DQDrsIUQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mfDGZn2emrhTRvZPm1DaDmEz.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JNOcYrPNo9YecOLGp6IbG3cjURQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/P1DCLJT5X7weu1bWwRYguF0W.jpg?f=user_large

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Safaci
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:18
Wij hebben vandaag een offerte ontvangen voor een Next125-keuken en ik ben benieuwd wat jullie vinden van de opstelling en uiteraard ook de prijs. Vooral de selectie van de apparatuur is een beetje raar. De oven mist bijvoorbeeld features die de combi-oven wel heeft en er is gekozen voor een instapversie voor de koelkast.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AA6lox-jrRIRRqIaMwhQD1OUzwQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Czcbjp90oXSU9wThjUU87BH1.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tXMQe-DQGgW179Q8_aTCkuPSP3M=/800x/filters:strip_exif()/f/image/lbV7aiEYDBb7jbWz4Ho4zLo6.png?f=fotoalbum_large

Members only: title

De Next125 framewall is een leuke (dure) extra die ik erin wil hebben. :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p4kjHSPmEnOGOtPGJnkDL2Un6_0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/u6nZjIRjkmkZFsIeoUT0d44D.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRL

MRL

Toke_gt schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 22:26:
[...]

Ik weet niet hoe erg je gehecht bent aan een eiland, maar je zou zoiets kunnen doen om goed gebruik van de ruimte te maken zonder de doorloop naar buiten en naar garage te blokkeren. Wil je een eiland, dan kun je dat ook plaatsen waar nu eettafel is ingetekend. Huis is echt al groot genoeg en met garage heb je toch al een soort bijkeuken?
Tegen muur tussen ramen staan hoge kasten met koelvriescombi en oven(s). Verder alleen maar laag. Kast om de hoek kan ook een hoge koffie- en/of servieskast zijn.
[Afbeelding]
Dit zou inderdaad het andere idee zijn. Enige 'maar' die ik erin zie is dat je toch echt in de keuken staat te koken, tenzij je ervoor kiest om de kookplaat helemaal rechts te doen en de kast naast de deur ook laag te houden. Heb je toch een soort kookeiland.

Oké, en nog een kleine maar: heb ik er met mijn toch wat onbeholpen man geen last van dat hij met van alles nogwat tegen die kasten aan knalt als hij door de achterdeur komt? En ook al is hij misschien in staat de kasten intact te houden, zijn ongeleide neefjes die een spoor van vernieling achterlaten zullen het hoe dan ook presteren om zo'n kast te slopen. Die muur daar is 1,45m, dus als je de inbouwapparaten 1,2m maakt zou je allicht nog iets kunnen verzinnen als ombouw die niet heel gevoelig is, maar wat voor materiaal zou zich daarvoor het best lenen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRL

MRL

Floor-is schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 22:12:
[...]

Ik ga niet zeggen dat je niks in je tuin moet steken, maar die 3 meter uitbouw is 22,5m2 en dat is echt heel veel. Kan je ook een fatsoenlijke keuken plaatsen, want dit is wel een ieniemienie dingetje zo. ;)
Ja eens hoor. Het kan budgettechnisch, ik ben alleen even benieuwd hoe dat zou werken. De omgevingsvergunning is onherroepelijk, de wijziging is dan geen wijziging van ondergeschikte aard (immers, het karkas van het huis wijzigt substantieel), dus dan zou je opnieuw een omgevingsvergunning moeten aanvragen.

Zou je dan kunnen stellen dat sprake is van een verbouwing zodat je alleen nog eens over de meerprijs legeskosten bent verschuldigd? Want nog een keer bijna 10K voor de leges aftikken doet wel érg veel pijn.

Dan is de volgende vraag: wat zou de bank ervan vinden? Vooropgesteld dat we het wel kunnen betalen vraag ik me af of ze nog akkoord zijn met passeren bij de notaris op 20 mei als er nog een onderdeel van het huis is dat nog niet een onherroepelijke omgevingsvergunning heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MRL

MRL

Toke_gt schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 22:26:
[...]

[Afbeelding]
Hoe langer ik kijk naar je opstelling, hoe meer ik ervan gecharmeerd raak. De garage is geïsoleerd omdat het een home gym wordt, daarom ben ik ook een beetje terughoudend met uitgaan van die ruimte als opslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swinta
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 12-08-2024
@MRL een uitbouw aan de achterkant is vergunningsvrij tot 4 meter. Dus dan kun je die optie toch nemen?
Of anders even met de aannemer overleggen voordat je besluit wel/niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t14wo
  • Laatst online: 23:19
MRL schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 20:39:
[...]

Ja eens hoor. Het kan budgettechnisch, ik ben alleen even benieuwd hoe dat zou werken. De omgevingsvergunning is onherroepelijk, de wijziging is dan geen wijziging van ondergeschikte aard (immers, het karkas van het huis wijzigt substantieel), dus dan zou je opnieuw een omgevingsvergunning moeten aanvragen.

Zou je dan kunnen stellen dat sprake is van een verbouwing zodat je alleen nog eens over de meerprijs legeskosten bent verschuldigd? Want nog een keer bijna 10K voor de leges aftikken doet wel érg veel pijn.

Dan is de volgende vraag: wat zou de bank ervan vinden? Vooropgesteld dat we het wel kunnen betalen vraag ik me af of ze nog akkoord zijn met passeren bij de notaris op 20 mei als er nog een onderdeel van het huis is dat nog niet een onherroepelijke omgevingsvergunning heeft.
Je kunt normaal al uitbouwen aan de achterkant bij bestaande bouw. Zo te zien en lezen heb jij gewoon een projectbouwwoning. Waarom maak jij je daatbij zorgen over omgevingsvergunningen? Jij kan toch gewoon de optie 3m uitbouw aanvinken?

Zolang je daarmee niet >50% van je tuin bebouwt en <3m hoogte blijft zit je gewoon goed vergunningvrij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vendetta_X
  • Niet online
Safaci schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 19:25:
Wij hebben vandaag een offerte ontvangen voor een Next125-keuken en ik ben benieuwd wat jullie vinden van de opstelling en uiteraard ook de prijs. Vooral de selectie van de apparatuur is een beetje raar. De oven mist bijvoorbeeld features die de combi-oven wel heeft en er is gekozen voor een instapversie voor de koelkast.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

***members only***

De Next125 framewall is een leuke (dure) extra die ik erin wil hebben. :+

[Afbeelding]
Niet heel gek denk ik. IQ100 koelvries valt wel wat uit de toon, pak daar een 300 of 500. Vw zegt me niets, belangrijk apparaat dus even goed nakijken.
Hoe is het kasten werk? Lades in het eiland legplanken in de kastenwand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Safaci
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:18
Vendetta_X schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 23:46:
[...]

Niet heel gek denk ik. IQ100 koelvries valt wel wat uit de toon, pak daar een 300 of 500. Vw zegt me niets, belangrijk apparaat dus even goed nakijken.
Hoe is het kasten werk? Lades in het eiland legplanken in de kastenwand?
Zowel in het eiland en in de onderste kasten zitten lades. Beetje vergelijkbaar zoals hieronder:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AChpuNZCe0mDLN8VXRC9HDZ5Ysc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/kIPdpNljhb378Qmu4LRDWaRV.jpg?f=user_large

Wat betreft de vaatwasser, dit schijnt de enige optie te zijn met Vario-scharnier. Ik ga zelf een aantal Bosch apparaten voorstellen. Daar heb ik waarschijnlijk meer keus in vaatwassers met Vario-scharnier.

Wat is jullie mening over Dekton-bladen? Is dat de meerprijs van 1000 euro waard t.o.v. composiet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Safaci schreef op zondag 24 april 2022 @ 11:49:
[...]
Wat is jullie mening over Dekton-bladen? Is dat de meerprijs van 1000 euro waard t.o.v. composiet?
Ik persoonlijk vind keramiek zeker de meerprijs waard tov composiet.
De aanraking is een hele andere beleving. Keramiek is koud en gestructureerd.

Dekton is dan weer een dure keramieksoort. Of je daarvoor moet gaan hangt af van smaak. Wat wij wilde was alleen in Dekton te verkrijgen.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

JackBol schreef op zondag 24 april 2022 @ 11:55:
[...]

Ik persoonlijk vind keramiek zeker de meerprijs waard tov composiet.
De aanraking is een hele andere beleving. Keramiek is koud en gestructureerd.

Dekton is dan weer een dure keramieksoort. Of je daarvoor moet gaan hangt af van smaak. Wat wij wilde was alleen in Dekton te verkrijgen.
Dekton heeft volgens mij nog wel wat meer voordelen.
Je kunt er hete pannen opzetten en er komen geen vlekken in.
Ik dacht dat niet alle keramiek (maar weet het niet zeker) dezelfde eigenschappen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millerman_sf
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02:17
Grappig, wij vonden keramiek juist minder koud voelen dan composiet en daardoor juist bijna als kunstof.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Floor-is
synorluna schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 08:39:
Wij hebben bij ons huis een klein bijkeuken van 242x235cm. Nu zou ik aan de 242 cm wand 4 lage kastjes willen hebben, waarvan 1 moet een koelkast, 1 spoelgedeelte, 1 wasmachine en 1 droger. De wasmachine en droger wil ik in het kastje met een deurtje ervoor. Idealiter hebben de deurtjes van wasmachine en droger een draaischuifsysteem, om de deurtjes weg te kunnen klappen.
Dat lijkt me lastig met 242cm..

Een wasmachine en droger hebben een binnenmaat van 60cm nodig voor de kast. Wat ik doe is iets dikker materiaal gebruiken vanwege het gewicht en het centrifugeren. Als een klant een deurtje wil, dan wordt dat zelfs iets meer om de scharnieren kwijt te kunnen. In jouw geval wil je een schuifdraaideur, die heb ik nog maar één keer gemaakt en als ik me niet vergis was dat zo'n 5cm breed. Dan kom je al richting 70cm per kastje voor deze twee apparaten. En dus heb je net meer dan een meter over, waar je wellicht nog ruimte wilt houden omdat muren nu eenmaal niet altijd recht zijn.

Ergo: dan heb je volgens mij iets meer dan 100cm over voor een koelkast en een spoelkast. De koelkast heeft 60cm nodig, dus je spoelkast wordt dan een heel smal dingetje..
Boven deze 4 kastjes zouden we wellicht nog 4 hangkasten willen plaatsen. De ruimte is krap dus iedere centimeter telt met bovenstaande wensen. Ik heb op zoek naar iemand die dit voor ons zou kunnen maken.

Ik heb 1 offerte binnen van een meubelmaker die de kastjes van MDF maakt en lakt en dan kom ik op een prijs van 7000 euro voor de 8 kastjes. Dit is inclusief composiet blad, smetrand, spoelbak en kraan.
Naar mijn idee moet dit goedkoper kunnen. Het hoeft niet per se maatwerk te zijn, maar ik heb nog geen leverancier gevonden die bovenstaande als standaard aanbiedt. Hebben anderen nog suggesties?

In onderstaand afbeelding staat nog een maat van 249 cm, maar moet dus 242 cm zijn.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Twee oplossingsrichtingen.

1. Een hoge kast gebruiken, hierin wasmachine en droger 'stapelen'. Dan kan je die achter zo'n draaischuif kwijt. Heb je volgens mij grofweg nog 170cm over, daarin kan je easy een koelkastje, spoelbak en dan nog een smaller (45-50cm) kastje kwijt :)

2. Parallel plaatsen, die andere wand gebruiken dus. Komt de doorloop niet ten goede, maar je wilt meer kwijt dan nu past. Als je daar >130cm hebt, kan je daar de wasmachine en droger naast elkaar (eventueel op hoogte) kwijt. Anders kan je er ook twee lage kastjes plaatsen wellicht, hierin het koelkastje dan zou ik zeggen.

Het is geen grote ruimte, maar voor een bijkeuken helemaal niet verkeerd!

[ Voor 15% gewijzigd door Floor-is op 24-04-2022 18:47 ]

Bericht hierboven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Floor-is
Kapitein Merijn schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 08:50:
[...]

Lang niet gereageerd nu maar vind het even nodig. Ik snap dat je adviezen goed bedoeld zijn maar stop eens met dingen te roepen waar je geen verstand van hebt. Nu je een keer een keuken hebt gemaakt heb je niet ineens alle kennis van de wereld.

8<

Vast goed bedoeld hoor maar post het niet als feiten.
Heb ik ook niet, probeer ik ook niet te beweren, maar begrijp goed dat m'n bewoording te wensen overlaat. Daar zal ik aan werken. :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRaptor
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 23-04 17:50
Safaci schreef op zondag 24 april 2022 @ 11:49:
Wat betreft de vaatwasser, dit schijnt de enige optie te zijn met Vario-scharnier. Ik ga zelf een aantal Bosch apparaten voorstellen. Daar heb ik waarschijnlijk meer keus in vaatwassers met Vario-scharnier.
Siemens biedt meerdere vaatwassers met varioScharnier aan, zie ook dit overzicht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• synorluna
Floor-is schreef op zondag 24 april 2022 @ 18:35:
[...]

Dat lijkt me lastig met 242cm..

Een wasmachine en droger hebben een binnenmaat van 60cm nodig voor de kast. Wat ik doe is iets dikker materiaal gebruiken vanwege het gewicht en het centrifugeren. Als een klant een deurtje wil, dan wordt dat zelfs iets meer om de scharnieren kwijt te kunnen. In jouw geval wil je een schuifdraaideur, die heb ik nog maar één keer gemaakt en als ik me niet vergis was dat zo'n 5cm breed. Dan kom je al richting 70cm per kastje voor deze twee apparaten. En dus heb je net meer dan een meter over, waar je wellicht nog ruimte wilt houden omdat muren nu eenmaal niet altijd recht zijn.

Ergo: dan heb je volgens mij iets meer dan 100cm over voor een koelkast en een spoelkast. De koelkast heeft 60cm nodig, dus je spoelkast wordt dan een heel smal dingetje..

[...]

Twee oplossingsrichtingen.

1. Een hoge kast gebruiken, hierin wasmachine en droger 'stapelen'. Dan kan je die achter zo'n draaischuif kwijt. Heb je volgens mij grofweg nog 170cm over, daarin kan je easy een koelkastje, spoelbak en dan nog een smaller (45-50cm) kastje kwijt :)

2. Parallel plaatsen, die andere wand gebruiken dus. Komt de doorloop niet ten goede, maar je wilt meer kwijt dan nu past. Als je daar >130cm hebt, kan je daar de wasmachine en droger naast elkaar (eventueel op hoogte) kwijt. Anders kan je er ook twee lage kastjes plaatsen wellicht, hierin het koelkastje dan zou ik zeggen.

Het is geen grote ruimte, maar voor een bijkeuken helemaal niet verkeerd!
Dank voor je reactie! Idealiter gaan we niet de hoogte in, omdat het dan zo’n benauwde ruimte wordt waar je binnenkomt. Parallel plaatsen wordt een uitdaging omdat we aan de ‘overkant’ geen aansluitingen hebben en daar tevens de kapstok willen maken.

Ik zit nu te denken om de koelkast wellicht achterwege te laten, aangezien we een koelkast van 178 cm in de keuken hebben. Dan zouden we de twee kastjes van 70 kwijt kunnen met daarnaast twee kastjes van 50 (waarvan 1 met spoelgedeelte).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twi
  • Laatst online: 24-04 10:32

twi

Wij zitten in de laatste fase van de samenstelling van de keuken. We weten eigenlijk dat dit hem gaat worden, ware het niet dat we zekerheid willen dat het uitgekozen blad over 18 maanden gewoon leverbaar is. De keukenleverancier wil echter niet aan een bepaalde clausule voldoen van tekenen onder voorbehoud van mogelijkheid levering werkblad type X. Misschien niet gebruikelijk, maar eigenlijk wel voor 90% de reden dat we deze keuken hier af willen nemen.

We hebben ze maar gevraagd op welke manier ze onze zorg dan weg kunnen nemen, en hebben ondertussen even contact opgenomen met Strasser of zij de verwachting hebben dat het specifieke werkblad t.z.t. nog leverbaar is.

Zijn er vanuit hier nog creatieve ideeën die voorgesteld kunnen worden? Ik zou bijna vragen of ze de ruwe kwartsbladen niet gewoon een jaar lang in onze huiskamer kunnen stallen!

[ Voor 7% gewijzigd door twi op 24-04-2022 20:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

[...]

[Afbeelding]
Die aanbouw kan je bijna zeker tot 4 meter diep vergunningvrij realiseren, daar komt geen gemeente meer aan te pas (om het definitief te kunnen bepalen zou ik een situatietekening moeten hebben). Hoe dat verder met je financiering gaat durf ik niet te zeggen.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• beyazz06
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Vandaag weer langs een keukenboer geweest waar wij heel goed geholpen zijn. Zo goed dat wij nu een iets andere opstelling hebben, ben benieuwd wat jullie ervan vinden.

Oorspronkelijk:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/539wXSKZjUdVBEXHtE9IpuKFocY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ejYVOyQZRks2qNLluDgxXu5A.jpg?f=fotoalbum_large

Gewijzigd naar:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iixwCKAmF5Zuc8NUgWiar8UtpYw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4ctVmrmvfiQYvLRDbgJJHbhl.jpg?f=fotoalbum_large

Een hoge kast heeft plaatsgemaakt voor een bredere nis. Deze was 120 cm en is nu 180 cm geworden met 2 x 90 cm ladekasten onder.

Ook is de eiland iets aangepast, niet te zien op de foto. Waarbij de onderkast van de spoelbak van 60 cm naar 80 cm is gegaan. Dit was volgens de keukenboer nodig voor de spoelbak (min 15 cm van de rand voor de uitsparing?). Deze is dus in totaliteit van 220 cm naar 240 cm gegaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
@Greatsword

Bij een recirculatiekap van een keuken in een huurappartement zijn 2 ronde koolstoffilters aanwezig. Die filters worden vet. Wat ik doe (wat mij het beste leek) was met heet water en een beetje dreft de filters laten weken. Het hete water moet het vet vloeibaarder maken en de dreft moet het losmaken. Door het water door de filters te persen worden de koolstof korrels grotendeels ontdaan van vet. Daarna grondig laten drogen voordat ze weer terug worden gezet.

In 3 jaar nog niet vervangen maar alleen zo schoongemaakt. Ik heb sowieso de indruk dat het niet veel doet aan geur en de recirculatie leidt tot een vette uitstoot die zich aan het bouwbehang hecht, waarop stof blijft plakken. Ik ben geen fan van recirculatie. Overigens lijkt me afzuiging via een wtw systeem ook een slecht plan, denk aan al dat plakkerig vet dat zich daar in gaat afzetten (vastzetten is misschien een beter woord, ik vraag me af hoe je de buizen van binnen ooit weer schoon krijgt).

Bij afzuiging is het opvangen van het vet van groot belang, om te voorkomen dat de afvoer snel verontreinigd raakt met plakkerig vet.

Wat betreft die apps die zogenaamd iets meten: dat zijn vermoedelijk gewoon simpele timers. In het beste geval een gebruiksduurtimer. Ik vertrouw liever op eigen waarneming, maar het is wel handig als waarschuwingsfunctie.

Voorspellen wat de werking is van een willekeurige filter zonder meting of anecdotische ervaring lijkt me een hachelijke zaak. Gespecialiseerde verkopers kunnen misschien adviseren welke filter het beste werkt in de zin van geurverwijdering. Maar misschien is de vetfilter functie van groter belang.

Conclusie: ik denk dat het tegenhouden van vet een belangrijkere functie is dan geurverwijdering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-05 21:40
Ik krijg al rond midden juni de sleutel van mijn woning, zit echter nu nog in de fase van de ontbindende voorwaarden.
Ik moet zsm een nieuwe keuken en ik wil heel graag een Bora. Ik hoorde over levertijden van 38 weken, weet iemand een keukenzaak waar men nog Bora's op voorraad heeft?

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lithoijen
MartijnA3 schreef op maandag 25 april 2022 @ 10:23:
Ik krijg al rond midden juni de sleutel van mijn woning, zit echter nu nog in de fase van de ontbindende voorwaarden.
Ik moet zsm een nieuwe keuken en ik wil heel graag een Bora. Ik hoorde over levertijden van 38 weken, weet iemand een keukenzaak waar men nog Bora's op voorraad heeft?
Meulendijk Keukens in Heesch had er nog op voorraad vertelde ze mij. Ze zijn overigens dicht tot na Koningsdag begreep ik. Maar gaan de levertijden bij Bora nu ook al door het dak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
lithoijen schreef op maandag 25 april 2022 @ 10:35:
[...]

Meulendijk Keukens in Heesch had er nog op voorraad vertelde ze mij. Ze zijn overigens dicht tot na Koningsdag begreep ik. Maar gaan de levertijden bij Bora nu ook al door het dak?
2x gehoord dit weekend maar heel eerlijk, ik weet niet bij wie die keukenzaken aangesloten zitten. Ik ben net begonnen met oriënteren. En anders koop ik de kookplaat alvast los als ik m ergens op voorraad zie,

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ocrammarco
  • Laatst online: 08-05 13:19
synorluna schreef op zondag 24 april 2022 @ 19:53:
[...]

Dank voor je reactie! Idealiter gaan we niet de hoogte in, omdat het dan zo’n benauwde ruimte wordt waar je binnenkomt. Parallel plaatsen wordt een uitdaging omdat we aan de ‘overkant’ geen aansluitingen hebben en daar tevens de kapstok willen maken.

Ik zit nu te denken om de koelkast wellicht achterwege te laten, aangezien we een koelkast van 178 cm in de keuken hebben. Dan zouden we de twee kastjes van 70 kwijt kunnen met daarnaast twee kastjes van 50 (waarvan 1 met spoelgedeelte).
Je zou ook nog eens kunnen kijken voor inbouw wasmachine / droger daar zitten de scharnier bevestigingen op de behuizing van het apparaat. Deze heeft net zoals bij een vaatwasser 595 nodig tussen corpussen van de kastjes er naast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ocrammarco
  • Laatst online: 08-05 13:19
Floor-is schreef op zondag 24 april 2022 @ 18:35:
[...]

Als een klant een deurtje wil, dan wordt dat zelfs iets meer om de scharnieren kwijt te kunnen. In jouw geval wil je een schuifdraaideur, die heb ik nog maar één keer gemaakt en als ik me niet vergis was dat zo'n 5cm breed. Dan kom je al richting 70cm per kastje voor deze twee apparaten. En dus heb je net meer dan een meter over, waar je wellicht nog ruimte wilt houden omdat muren nu eenmaal niet altijd recht zijn.

[...]
Klopt met Hettich krijg je het wel onder de 45mm maar minder wordt het niet met een Schuifdraai deur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
mrmrmr schreef op zondag 24 april 2022 @ 23:00:
@Greatsword

Bij een recirculatiekap van een keuken in een huurappartement zijn 2 ronde koolstoffilters aanwezig. Die filters worden vet. Wat ik doe (wat mij het beste leek) was met heet water en een beetje dreft de filters laten weken. Het hete water moet het vet vloeibaarder maken en de dreft moet het losmaken. Door het water door de filters te persen worden de koolstof korrels grotendeels ontdaan van vet. Daarna grondig laten drogen voordat ze weer terug worden gezet.

In 3 jaar nog niet vervangen maar alleen zo schoongemaakt. Ik heb sowieso de indruk dat het niet veel doet aan geur en de recirculatie leidt tot een vette uitstoot die zich aan het bouwbehang hecht, waarop stof blijft plakken. Ik ben geen fan van recirculatie. Overigens lijkt me afzuiging via een wtw systeem ook een slecht plan, denk aan al dat plakkerig vet dat zich daar in gaat afzetten (vastzetten is misschien een beter woord, ik vraag me af hoe je de buizen van binnen ooit weer schoon krijgt).

Bij afzuiging is het opvangen van het vet van groot belang, om te voorkomen dat de afvoer snel verontreinigd raakt met plakkerig vet.

Wat betreft die apps die zogenaamd iets meten: dat zijn vermoedelijk gewoon simpele timers. In het beste geval een gebruiksduurtimer. Ik vertrouw liever op eigen waarneming, maar het is wel handig als waarschuwingsfunctie.

Voorspellen wat de werking is van een willekeurige filter zonder meting of anecdotische ervaring lijkt me een hachelijke zaak. Gespecialiseerde verkopers kunnen misschien adviseren welke filter het beste werkt in de zin van geurverwijdering. Maar misschien is de vetfilter functie van groter belang.

Conclusie: ik denk dat het tegenhouden van vet een belangrijkere functie is dan geurverwijdering.
Zat het filter er al toen je er ging wonen? Lijkt me dat het filter al op was toen je er ging wonen, waardoor je nooit een goed filter hebt meegemaakt. Als hij vol zit met vet is er sowieso iets niet goed met het vet filter.

Overigens ben ik ook voorstander van direct ventileren naar buiten en ga dit dus ook doen in onze nieuwbouwwoning. 100 euro/jaar koolstof filters kopen of 100 euro/jaar extra stookkosten is financieel om het even, maar wel betere lucht in huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladypurple
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 20:24
mrmrmr schreef op zondag 24 april 2022 @ 23:00:
@Greatsword

Dan gaat er in je kap volgens mij iets niet goed... een kap heeft een vetfilter dat je inderdaad schoonmaakt. Daarna komt een koolstoffilter dat geur “neutraliseert”, het is niet de bedoeling dat hier vet in komt.
@Greatsword Novy had een koolstoffilter dat je kon regenereren door te verhitten in de oven, maar raadt nu ook vervanging aan.
Deze vervanging wordt inderdaad gemeld na een aantal draaiuren. (Ongeveer 900 uur / 3 a 5 jaar volgens de gebruiksaanzijzing)
Melding voor reiniging van het vetfilter, uuh, , om de 2 weken? :? (ook naar draaiuren volgens mij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
Ladypurple schreef op maandag 25 april 2022 @ 13:15:
[...]

Dan gaat er in je kap volgens mij iets niet goed... een kap heeft een vetfilter dat je inderdaad schoonmaakt. Daarna komt een koolstoffilter dat geur “neutraliseert”, het is niet de bedoeling dat hier vet in komt.
@Greatsword Novy had een koolstoffilter dat je kon regenereren door te verhitten in de oven, maar raadt nu ook vervanging aan.
Deze vervanging wordt inderdaad gemeld na een aantal draaiuren. (Ongeveer 900 uur / 3 a 5 jaar volgens de gebruiksaanzijzing)
Melding voor reiniging van het vetfilter, uuh, , om de 2 weken? :? (ook naar draaiuren volgens mij)
Die van Miele kan je ook regeneren in de oven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRL

MRL

PaT schreef op zondag 24 april 2022 @ 20:22:
[...]

Die aanbouw kan je bijna zeker tot 4 meter diep vergunningvrij realiseren, daar komt geen gemeente meer aan te pas (om het definitief te kunnen bepalen zou ik een situatietekening moeten hebben). Hoe dat verder met je financiering gaat durf ik niet te zeggen.
Is dat ook nog vergunningvrij op het moment dat het karkas van de woning wezenlijk wijzigt? Het is sowieso geen wijziging van ondergeschikte aard natuurlijk en omdat het nieuwbouw is kan ik me toch voorstellen dat de hele boel weer gekeurd moet worden (equivalente daglichttoetreding, constructieberekeningen, etc.).

In principe kunnen we de 27k nog wel uit eigen vermogen bekostigen, dat is het verschrikkelijke niet, maar het maakt ook een aantal dingen anders dan oorspronkelijk gepland, zoals het beschut zitten door de garage die wat verder doorloopt (dat deel zal dan immers bebouwd zijn).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MRL

MRL

t14wo schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 21:00:
[...]

Je kunt normaal al uitbouwen aan de achterkant bij bestaande bouw. Zo te zien en lezen heb jij gewoon een projectbouwwoning. Waarom maak jij je daatbij zorgen over omgevingsvergunningen? Jij kan toch gewoon de optie 3m uitbouw aanvinken?

Zolang je daarmee niet >50% van je tuin bebouwt en <3m hoogte blijft zit je gewoon goed vergunningvrij.
Het is zelfbouw, in de optielijst van de aannemer stond o.a. de optie van 3m verlengen van de begane grond. Echter, het plan is al aangemeld bij Woningborg, de berekeningen zijn al gemaakt, etc. Ik kan me voorstellen dat ze nog wel weer meer willen factureren als we de boel nu weer openbreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
@Ladypurple @Z___Z

Ik woon er zelf niet, maar ik ben er wel bekend mee. Het is een Pelgrim afzuigkap in een gehuurd recent gebouwd appartement, eerste bewoners. Er zitten 3 metalen vetfilterplaten voor het binnenwerk van de kap die regelmatig worden schoongemaakt, maar die houden lang niet alles tegen. Het ronde koolstoffilter KF34 bestaat uit een filter (lijkt op stof) en koolstofkorrels erin.

Ook al vervang je de koolstoffilters elk 4 maanden, dat maakt nog niet dat het vetprobleem wordt opgelost.

Direct naar buiten lijkt mij ook het beste, als je kruidig/scherp kookt zou een koolstoffilter goed kunnen werken om de buurt te plezieren.

Misschien zijn er andere merken/typen die het beter doen, met betere filters.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n_y-aia4Si7jZLwj36ihwsSFBx0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/f507bWJWLGG5R74euPB2gf6v.jpg?f=user_large

Die ventilatiegaten bovenaan is de plaats waar de lucht weer naar buiten komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

MRL schreef op maandag 25 april 2022 @ 14:41:
[...]

Is dat ook nog vergunningvrij op het moment dat het karkas van de woning wezenlijk wijzigt? Het is sowieso geen wijziging van ondergeschikte aard natuurlijk en omdat het nieuwbouw is kan ik me toch voorstellen dat de hele boel weer gekeurd moet worden (equivalente daglichttoetreding, constructieberekeningen, etc.).

In principe kunnen we de 27k nog wel uit eigen vermogen bekostigen, dat is het verschrikkelijke niet, maar het maakt ook een aantal dingen anders dan oorspronkelijk gepland, zoals het beschut zitten door de garage die wat verder doorloopt (dat deel zal dan immers bebouwd zijn).
Nee, vergunningvrij is vergunningvrij. Meldt het even bij de gemeente als je het echt zou willen. Er zijn zat uitspraken waarin aangegeven wordt dat vergunningvrij uitbouwen tijdens nieuwbouw gewoon mag.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iasix
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02-05 13:48
Floor-is schreef op donderdag 21 april 2022 @ 20:43:
[...]

Hoe snel moet je aanleveren? Ik help je met liefde om een indeling op te zetten, deze kunnen we dan hier in het topic zetten voor nog meer feedback en dan laat je die tekening maken.

(Nadeel is dat ik morgen ga verhuizen dus ik zit ook niet op z’n allerruimst in m’n tijd nu)
Wat zijn jullie allemaal lief zeg. Dank jullie wel, stellen het heel erg op prijs.
De deadline is 12 mei al!

Stress van examens + fulltime baan + 'binnen 3 weken keukentekeningen aanleveren' is behoorlijk merk ik.
Maar goed. We zijn met alle adviezen uit dit topic aan de slag gegaan en gaan het ook online laten tekenen.
We hebben in 2 avonden 2 tekeningen gemaakt. Zouden jullie feedback kunnen geven hierop?

Paar feiten:
- Keukenblok van 2.40 meter vonden we toch iets te klein, we denken dat 3 meter nog wel past. Komt dan 30 cm voorbij de trap. Vrouwlief had het liefst 3.60 meter gehad, maar als je dan de trap op of af wilt heb je slechts 1 meter voor je tegen het keukenblok aanloopt dus dat lijkt helaas niet te passen.
- We willen graag een grote vriezer en een grote koelkast.
- We willen graag een (stoom)ovencombi en een combi-oven (magnetronfunctie)
- We willen graag een extra grote vaatwasser, maar weten nog niet welke maat etc.
- We willen graag een Bora kookplaat maar weten nog niet welke. De afmetingen verschillen wel per model. Maakt dit uit voor de tekening?
- Zelfde geldt voor de goot: er zijn verschillende afmetingen en we weten nog niet welke we zouden willen. Maakt dat uit voor de tekening?

Onze concrete vragen:
- Denken jullie dat 1.10 meter breed zou passen, of wordt het dan te krap? We hebben een blok van 1 meter en van 1.10 meter getekend ter illustratie. Vrouw houdt echt van koken en vindt veel werkruimte belangrijk.
- Waar zouden jullie de vaatwasser adviseren?
- Waar zouden jullie de ovens adviseren?
- Waar zouden jullie de koelkasten adviseren?
- Moeten we nog een aanrechtblad doen aan de kastenwand zeg maar?
- Waar zouden we het beste onze koffiemachine (standalone Siemens EQ700) kwijt kunnen?
- Hoeveel ruimte tussen kookplaat en rand? En tussen goot en rand? En tussen kookplaat en goot?

Hebben jullie andere tips/tricks?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RLSQ6Zf0xfa-r3V68nrwq4QyeRQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4wns3Utji1Lu8YyMUeb38yk7.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WBCaEAMlLMxmkv3PZFnVLYGAPCw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Y8MSJikfDs1Ey43ulgByrQpp.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Laatst online: 05:47

Sport_Life

Solvitur ambulando

iasix schreef op maandag 25 april 2022 @ 15:42:
[...]

Wat zijn jullie allemaal lief zeg. Dank jullie wel, stellen het heel erg op prijs.

Stress van examens + fulltime baan + 'binnen 3 weken keukentekeningen aanleveren' is behoorlijk merk ik.
Maar goed. We zijn met alle adviezen uit dit topic aan de slag gegaan en gaan het ook online laten tekenen.
We hebben in 2 avonden 2 tekeningen gemaakt. Zouden jullie feedback kunnen geven hierop?

Paar feiten:
- Keukenblok van 2.40 meter vonden we toch iets te klein, we denken dat 3 meter nog wel past. Komt dan 30 cm voorbij de trap. Vrouwlief had het liefst 3.60 meter gehad, maar als je dan de trap op of af wilt heb je slechts 1 meter voor je tegen het keukenblok aanloopt dus dat lijkt helaas niet te passen.
- We willen graag een extra grote vaatwasser, maar weten nog niet welke maat etc.
- We willen graag een Bora kookplaat maar weten nog niet welke. De afmetingen verschillen wel per model. Maakt dit uit voor de tekening?
- Zelfde geldt voor de goot: er zijn verschillende afmetingen en we weten nog niet welke we zouden willen. Maakt dat uit voor de tekening?

Onze concrete vragen:
- Denken jullie dat 1.10 meter breed zou passen, of wordt het dan te krap? We hebben een blok van 1 meter en van 1.10 meter getekend ter illustratie. Vrouw houdt echt van koken en vindt veel werkruimte belangrijk.
- Waar zouden we het beste onze koffiemachine (standalone Siemens EQ700) kwijt kunnen?
- Hoeveel ruimte tussen kookplaat en rand? En tussen goot en rand? En tussen kookplaat en goot?

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mijn botte en eerlijke mening: ik zou daar nooit een eiland in plaatsen, echt zonde.
Probeer een schiereiland door het blok 90 graden te draaien en dan tegen de muur aanzetten (links).

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
iasix schreef op maandag 25 april 2022 @ 15:42:
[...]

Paar feiten:

Onze concrete vragen:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Je loopt met je deur tegen je kookeiland aan. Dat lijkt me niet echt een welkom gevoel geven als je binnenkomt. Gezien je daardoor de achterkant van het eiland dus eigenlijk niet kan gebruiken zou ik niet zo een eiland neerzetten. 50/60 cm doorloop is ook erg krap. Hoe ziet het raam eruit in de voorgevel? Als dit boven het aanrecht uitkomt, zou ik daar de keuken onder zetten. Anders eventueel de woonkamer met de keuken omwisselen. 3,6m is een prima breedte voor een zithoek.

Als je perse een eiland wil op die plek, zou ik de deur naar de hal veranderen in een schuifdeur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VChunky
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07-05 16:17
Een mooi eiland past niet waar je 'm wilt. In de andere helft van de kamer zou ie wel mooi passen en dan gebruik je de ruimte waar je nu de keuken hebt getekend voor een lange eettafel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MartijnA3
In de andere helft van de ruimte zitten de ramen/deuren dicht op de zijmuren waardoor je een techniekwand niet in de hoek kunt plaatsen. Neem aan dat de ramen aan de "noordzijde" tot aan de grond zijn?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iasix
MartijnA3 schreef op maandag 25 april 2022 @ 15:57:
In de andere helft van de ruimte zitten de ramen/deuren dicht op de zijmuren waardoor je een techniekwand niet in de hoek kunt plaatsen. Neem aan dat de ramen aan de "noordzijde" tot aan de grond zijn?
VChunky schreef op maandag 25 april 2022 @ 15:55:
[...]

Een mooi eiland past niet waar je 'm wilt. In de andere helft van de kamer zou ie wel mooi passen en dan gebruik je de ruimte waar je nu de keuken hebt getekend voor een lange eettafel.
Z___Z schreef op maandag 25 april 2022 @ 15:50:
[...]

Je loopt met je deur tegen je kookeiland aan. Dat lijkt me niet echt een welkom gevoel geven als je binnenkomt. Gezien je daardoor de achterkant van het eiland dus eigenlijk niet kan gebruiken zou ik niet zo een eiland neerzetten. 50/60 cm doorloop is ook erg krap. Hoe ziet het raam eruit in de voorgevel? Als dit boven het aanrecht uitkomt, zou ik daar de keuken onder zetten. Anders eventueel de woonkamer met de keuken omwisselen. 3,6m is een prima breedte voor een zithoek.

Als je perse een eiland wil op die plek, zou ik de deur naar de hal veranderen in een schuifdeur.
Sport_Life schreef op maandag 25 april 2022 @ 15:45:
[...]

Mijn botte en eerlijke mening: ik zou daar nooit een eiland in plaatsen, echt zonde.
Probeer een schiereiland door het blok 90 graden te draaien en dan tegen de muur aanzetten (links).
Vrouw wilt per se een mooi kookeiland en geen schiereiland, soort van non-negotiable (helaas).
Hoop dat ik zitdeel en kookdeel kan omdraaien, zal opnieuw gaan tekenen.

Ben het helemaal met jullie eens. Overigens is dit niet ook de woonkamer, slechts eetkamer en keuken (woonkamer is 1e verdieping).
Gevel ziet er als volgt uit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Rld4Q6lwdzzKMv55dfVtswkUj1o=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/1NW78RrugbafAz58tdRwlQJp.png?f=user_large

[ Voor 7% gewijzigd door iasix op 25-04-2022 16:02 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MartijnA3
Moet je kijken wat een ruimte.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/CEjbI7W.png

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

@iasix Zo zou ik m doen! Zo hadden wij m ook in onze nieuwbouwwoning, die is recent verkocht dus ik kan je wel een funda link sturen dan kun je het je vrouw laten zien :P.

Schiereiland was bij ons (dacht ik) 110cm diep, met barkrukken. Vrouw happy jij happy d:)b

[ Voor 27% gewijzigd door Sport_Life op 25-04-2022 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
iasix schreef op maandag 25 april 2022 @ 16:01:

Vrouw wilt per se een mooi kookeiland en geen schiereiland, soort van non-negotiable (helaas).
Hoop dat ik zitdeel en kookdeel kan omdraaien, zal opnieuw gaan tekenen.
Done. ;)
(Serieus, lijkt me niet een handige ruimte voor een eiland.)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/2uLxjdt.png

[ Voor 8% gewijzigd door MartijnA3 op 25-04-2022 16:21 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

@iasix

heb je nergens een ruimte waar je met kartonnen dozen en wat schermen de ruimte kunt nabouwen?
Dan heb je snel genoeg door hoe ruim (of krap) alles is.

Ik heb dat in het verleden vaker gedaan.
En zaken waarvan je dacht 'dat kan makkelijk' bleken gewoonweg cluastrofobisch.
Maar ook het omgekeerde: Dat een element helemaal wegviel in de ruimte en dat het echt groter moest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iasix
Geweldig hoe jullie allemaal meedenken! Zal de vertaling van tekentafel naar echte keuken ook hier posten wanneer de tijd rijp is :-)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D6hdZWAcmayj4lp7rjaAit7RvA0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/geRhyT80JFGudagYcbzpr9cP.jpg?f=fotoalbum_large

Dit is de verdieping blanco. Vind de tekening van MartijnA3 oprecht een mooi idee maar vrouwlief houdt écht van koken en wilt veel werk- en kastruimte.
Alleen al haar randapparatuur (zo noem ik het maar, mixer etc) is al een kast opzich.
Heb de aannemer gevraagd of we het mogen omdraaien. Echt belachelijk dat ik nog zo'n 2.5 week heb om dit en de badkamer uit te denken (moet aan de badkamer zelfs nog beginnen, zucht).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
MartijnA3 schreef op maandag 25 april 2022 @ 16:20:
[...]

Done. ;)
(Serieus, lijkt me niet een handige ruimte voor een eiland.)

[Afbeelding]
Eiland kwartslag draaien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

iasix schreef op maandag 25 april 2022 @ 16:28:
Geweldig hoe jullie allemaal meedenken! Zal de vertaling van tekentafel naar echte keuken ook hier posten wanneer de tijd rijp is :-)

[Afbeelding]

Dit is de verdieping blanco. Vind de tekening van MartijnA3 oprecht een mooi idee maar vrouwlief houdt écht van koken en wilt veel werk- en kastruimte.
Alleen al haar randapparatuur (zo noem ik het maar, mixer etc) is al een kast opzich.
Heb de aannemer gevraagd of we het mogen omdraaien. Echt belachelijk dat ik nog zo'n 2.5 week heb om dit en de badkamer uit te denken (moet aan de badkamer zelfs nog beginnen, zucht).
Die beukmaat is gewoon ruk, jammer dat ze de woning zo smal (en hoog) maken.
Ook totaal niet vergrijzing- proof dat soort woningen :P.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MartijnA3
U vraagt, wij draaien. :P

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/kmL6g52.png

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
iasix schreef op maandag 25 april 2022 @ 16:28:

Kun je het niet casco laten opleveren?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Sport_Life schreef op maandag 25 april 2022 @ 16:31:
[...]

Die beukmaat is gewoon ruk, jammer dat ze de woning zo smal (en hoog) maken.
Ook totaal niet vergrijzing- proof dat soort woningen :P.
Sprak de uitvoerder van onze aannemer afgelopen week bij oplevering. Hij gaf aan dat nieuwe woningen een meter smaller worden omdat ze anders niet meer te betalen zijn... Ons type woning zou dan van 5.70m naar 4.70m gaan. Maar er staan ook woningen die maar 5.10 zijn, die naar 4.10 gaan. Dat is echt niet te doen 7(8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MartijnA3
En een keuken in een T opstelling? Met een wand van 5m30 maak je een joekel van een keuken, ook zonder "echt" eiland.

Afbeeldingslocatie: https://www.keukenloods.nl/images/info_page/text/728_586.jpg

iRacing Profiel

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SquareOne
@iasix
Stel je wilt nog iets met hoge kasten die je wilt laten aansluiten op de achterwand, dan zou je naar zoiets kunnen kijken met een ondiepe hoge kast aan de achterkant van de woning.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hcn3jJQNraGaXtSoQNOlGPtVSZI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FNdDHP1OSzTlNbHxh3hESkdK.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a31mDV8CaSDyI8bYPtmEcaRMRRU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QiTinyBpx1l3Sa7hCxsuFT4K.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jdcMaWXzquBVaiU3-vIFH1BqRSM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/p6DJ7SiZM0qUcPugJUOtD8TY.jpg?f=fotoalbum_large
Pagina: 1 ... 337 ... 512 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1