Ik ben overal tegen. Tot ik een besluit neem, dan ben ik ervoor
Weet je het zeker? Keller keukenelementen worden volgens mij in de fabriek in Bergen op Zoom gemaakt. Dezelfde fabriek waar Bruynzeel elementen ook uit komen. Kijk maar op hun website.Floor-is schreef op zondag 17 april 2022 @ 15:39:
[...]
Helaas. Keller is een Duitse fabrikant, Beda een Nederlandse. Kwaliteit bij Beda is (een heel stuk) beter, er is meer detailwerk mogelijk ook. Dus dit klopt niet
[...]
Met Beda verder geen ervaring.
Modern technology owes nature an apology.
Ik zou, als je beschikbare tijd het toelaat, sowieso elders een tweede offerte laten opstellen. Zeker voor die prijs is het niet onaardig om te vergelijken.Batilan schreef op zondag 17 april 2022 @ 11:05:
Gisteren een afspraak gehad bij Concordia Keuken en Bad in Meppel voor een nieuwe keuken, Naar mijn idee netjes geholpen. De verkoper dacht goed mee over de mogelijkheden, maakte direct een 3D tekening (zelfs de kamer welke in verbinding staat met de keuken werd in het model opgenomen. Zie hier het 3D model, er zijn verschillende kijkposities mogelijk, positie 2 geeft het beste overzicht (terwijl wij de kastjes en het blad aan het uitzoeken waren had de verkoper de kamer wat verder ingericht en de tuin aangelegd
. Het perspectief vertekend overigens flink: alles lijkt veel dieper / langer in de richting waarin je kijkt (de tafel is bv. 2.60m lang, het eiland 3m)
Qua kastjes werd Keller aangeraden (zou voordeliger zijn dan Beda terwijl het dezelfde kastjes zijn). We kwamen uit op gelakte kastjes (i.v.m. beperkte kleurkeus bij melanine). Ik begrijp echter dat Keller in het lage segment zit. Beda kom ik nog niet tegen in de topic start, maar als ik zoek op Beda kom ik uit op een "eigen fabriek"? Op zicht vind ik de uitstraling van de melamine kastjes nog niet eens tegenvallen en is gezien het prijsverschil (ca € 3000,-) wat ons betreft zeker te overwegen (mits je wel de juiste kleur kunt vinden). Over de kleuren zijn we het onderling overigens nog niet eens...
Onderstaande prijzen ex. BTW (!)
Totaal voor hoekkeuken: € 8936,-
Totaal voor kookeiland: € 7357,-
Qua apparatuur kwamen we uit op:
- Inductiekookplaat: Elica NikolaTestla Switch F (incl afzuiging en recirculatie)
- Stoomoven: Siemens iQ700 CS858GR7 (47L)
- Combimagnetron: Siemens iQ700 CM876G06 (45L)
- Koelkast: Siemens IQ500 KI81RSDE0 (319L)
- Vriezer: Siemens IQ500 GI21VADE0 (97L)
- Vaatwasser: Siemens IQ300 SN37800E
- Quooker Combi
- 2 inbouw spotjes + dimmer (overige verlichting in keuken via aannemer)
Totaal apparatuur: € 10.394,-
Werkbladen: Bakker keramiek werkblad 7mm + rand 6cm
+ RVS spoelbak (LO50SPV)
Totaal € 6.043,-
Subtotaal: € 32.730
Afrondingskorting (): 7296,-
Totaal gehele keuken:
25.434,- ex. BTW
30.775,- incl. BTW
Dan wel weer inclusief plaatsing.
Kortom: tevreden over kwaliteit van advies qua indeling en behulpzaamheid, wat minder over de prijs
(nog geen "extra" korting bedongen), ook is de kwaliteit van de keukenmeubelen maar zozo begrijp ik?
Alle suggesties qua indeling, apparaat en materiaalkeuze en genoemde prijzen zijn van harte welkom in dit keukenkijk weekend
Desnoods pak je hetzelfde merk (Keller/Beda) en apparatuur, zodat je goed kan vergelijken. Op de website van Keller Keukens vind je alle dealers van dat merk.
Nou ik zat er serieus naast dus. Geen idee hoezo, mijn excuses.Treepata schreef op zondag 17 april 2022 @ 15:55:
[...]
Weet je het zeker? Keller keukenelementen worden volgens mij in de fabriek in Bergen op Zoom gemaakt. Dezelfde fabriek waar Bruynzeel elementen ook uit komen. Kijk maar op hun website.
Met Beda verder geen ervaring.
Beda zit Bladel, dat is niet in de buurt van Bergen op Zoom.
Bericht hierboven
Keurige keuken hoor! Over kwaliteit en prijs kan ik niet zoveel roepen. Zeker gezien de huidige markt zal de prijs aanzienlijk gestegen zijn ten opzichte van 3 jaar geleden toen ik mijn keuken kocht.Batilan schreef op zondag 17 april 2022 @ 11:05:
Gisteren een afspraak gehad bij Concordia Keuken en Bad in Meppel voor een nieuwe keuken, Naar mijn idee netjes geholpen. De verkoper dacht goed mee over de mogelijkheden, maakte direct een 3D tekening (zelfs de kamer welke in verbinding staat met de keuken werd in het model opgenomen. Zie hier het 3D model, er zijn verschillende kijkposities mogelijk, positie 2 geeft het beste overzicht (terwijl wij de kastjes en het blad aan het uitzoeken waren had de verkoper de kamer wat verder ingericht en de tuin aangelegd
. Het perspectief vertekend overigens flink: alles lijkt veel dieper / langer in de richting waarin je kijkt (de tafel is bv. 2.60m lang, het eiland 3m)
Qua kastjes werd Keller aangeraden (zou voordeliger zijn dan Beda terwijl het dezelfde kastjes zijn). We kwamen uit op gelakte kastjes (i.v.m. beperkte kleurkeus bij melanine). Ik begrijp echter dat Keller in het lage segment zit. Beda kom ik nog niet tegen in de topic start, maar als ik zoek op Beda kom ik uit op een "eigen fabriek"? Op zicht vind ik de uitstraling van de melamine kastjes nog niet eens tegenvallen en is gezien het prijsverschil (ca € 3000,-) wat ons betreft zeker te overwegen (mits je wel de juiste kleur kunt vinden). Over de kleuren zijn we het onderling overigens nog niet eens...
- Inductiekookplaat: Elica NikolaTestla Switch F (incl afzuiging en recirculatie)
- Quooker Combi
+ RVS spoelbak (LO50SPV)
Totaal € 6.043,-
Totaal gehele keuken:
25.434,- ex. BTW
30.775,- incl. BTW
Kortom: tevreden over kwaliteit van advies qua indeling en behulpzaamheid, wat minder over de prijs
(nog geen "extra" korting bedongen), ook is de kwaliteit van de keukenmeubelen maar zozo begrijp ik?
Alle suggesties qua indeling, apparaat en materiaalkeuze en genoemde prijzen zijn van harte welkom in dit keukenkijk weekend
Twee suggestie:
Laat de koof met spotjes ook boven je spoelbak doorlopen. Licht direct van boven is erg fijn! Hoe ga je dat doen boven je kookeiland?
Je hebt twee 45cm ovens als ik het goed zie. Je zou kunnen overwegen ze boven elkaar te plaatsen en zo wat meer symmetrie te krijgen. Ik heb een 45 en 60cm oven boven elkaar en dat werkt prima.
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
Wij zijn daar vorig jaar wezen kijken maar uiteindelijk de keuken even op de lange baan geschoven. Maar viel ons ook op dat er prijstechnisch weinig voordeel zat tov Nederlandse zaken.barry86 schreef op zondag 17 april 2022 @ 08:20:
Ik lees hier wel eens positieve ervaringen over ekelhof in Duitsland (Nordhorn). Hartstikke mooi natuurlijk! Maar als tip wil ik meegeven. Kijk ook verder dan Ekelhof!
In Duitsland is geen Duitser meer die daar zijn keuken koopt. Ze zijn volledig gericht op de NL markt en zodoende ook de prijzen…
Betekent niet dat je een voordelige koop kunt hebben. Maar voor de Duitse begrippen ben je (veel) te duur uit 😉
Nog tips bij welke zaken in DE verder te kijken?
Onze redenen om voor Siemens te gaan is dat we er goede ervaringen mee hebben. Ook vinden we de looks mooi. Tevens voorkeur voor fysieke bediening boven (overwegend) touch. Oplevering van de keuken is pas over een jaar, dus hoop dat we op tijd zijnmacfocus schreef op zondag 17 april 2022 @ 12:59:
[...]
Ik begrijp echt niet waarom iedereen zo gek is op Siemens (of Bosch of Neff) terwijl het zo slecht leverbaar is.
En dan lees ik ook nog her en der, dat het momenteel eigenlijk een beetje “verouderd” is kwa model/ functionaliteit.
Er is echt wel wat anders te krijgen wat ook gewoon goed en degelijk is en dan ook nog eens niet duurder is.
Waar zou jij op dit moment voor gaan en met welke redenen?
Ik had een soortgelijke situatie met een koof in mijn nieuwbouw woning. De koof was in mijn geval echt overmaats uitgevoerd, dus heb ik hem helemaal weggesloopt en opnieuw (kleiner) opgebouwd met metalstud (goed isoleren is hierbij belangrijk). Tevens heb ik de koof gelijk gebruikt voor de "stand bouw" boven de kasten om dit dicht te zetten. Op deze manier valt het niet eens op dat er een leidingkoof zit.Ferra schreef op zondag 17 april 2022 @ 09:55:
Wij hebben, zoals eerder aangegeven, gezeur met een koof van de WTW (woonkamer zit op 1e verdieping) van 90cm lang bij 50cm breed in onze woonkamer. Hij zit op een vrij ongelukkige plek op een lange muur. Nu zitten wij te puzzelen met onze keukenopstelling en ik ben benieuwd hoe jullie het zouden oplossen.
Dus wellicht in het werk beoordelen of de koof kleiner uitgevoerd kan worden? Zodat je beide kanten symmetrisch kan uitvoeren.
Ter info mijn werkvolgorde:
1. Koof en "standbouw" maken met metalstud
2. Bekleden met osb 12mm
3. Bekleden met stucplaten
4. Keramisch parket leggen
5. Laten stukadoren
6. Laten vliezen
7. Schilderen
8. Keukenplaatsen
:strip_exif()/f/image/Hr0N2Db5KjKGSBt45R6yMlwd.jpg?f=fotoalbum_large)
Wij hebben gekozen voor AEG. Het zag er goed uit. Combi van fysiek en touch (heb op zich een voorkeur voor alles fysiek maar dat vind je vrijwel nergens meer tegenwoordig). Gewenste functionaliteit, betaalbaar en op voorraad, wat gezien onze levertijd (4 maanden).Batilan schreef op zondag 17 april 2022 @ 17:39:
[...]
Onze redenen om voor Siemens te gaan is dat we er goede ervaringen mee hebben. Ook vinden we de looks mooi. Tevens voorkeur voor fysieke bediening boven (overwegend) touch. Oplevering van de keuken is pas over een jaar, dus hoop dat we op tijd zijn![]()
Waar zou jij op dit moment voor gaan en met welke redenen?
Daarnaast kookplaat/afzuiger van Novy.
Alle van één leverancier is voor ons niet relevant.
En let wel, ieder moet vooral doen, wat ie wil. Maar met het risico dat ze niet kunnen leveren, zou ik er niet voor kiezen.
Goede tip! Hoe ben je achter het leidingwerk in je koof gekomen? Via de projectontwikkelaar? En waarmee heb je geisoleerd? Was het bij jou ook een WTW? Hoe cm ruimte winst hebje gemaakt in lengte en breedte?Kromme_plank schreef op zondag 17 april 2022 @ 21:51:
[...]
Ik had een soortgelijke situatie met een koof in mijn nieuwbouw woning. De koof was in mijn geval echt overmaats uitgevoerd, dus heb ik hem helemaal weggesloopt en opnieuw (kleiner) opgebouwd met metalstud (goed isoleren is hierbij belangrijk). Tevens heb ik de koof gelijk gebruikt voor de "stand bouw" boven de kasten om dit dicht te zetten. Op deze manier valt het niet eens op dat er een leidingkoof zit.
Dus wellicht in het werk beoordelen of de koof kleiner uitgevoerd kan worden? Zodat je beide kanten symmetrisch kan uitvoeren.
2. Bekleden met osb 12mm
5. Laten stukadoren
6. Laten vliezen
7. Schilderen
8. Keukenplaatsen
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Niet gek. Kasten zijn aan de prijs, maar korting zal daar vandaan komen. Apparatuur marktconform.Batilan schreef op zondag 17 april 2022 @ 11:05:
- Quooker Combi
+ RVS spoelbak (LO50SPV)
Totaal € 6.043,-
Totaal gehele keuken:
25.434,- ex. BTW
30.775,- incl. BTW
Keller heeft laag segment maar dat zijn de woningbouw keukens (geen idee of die nog geleverd worden overigens). Verder is het een prima middenmotor. Hebben nu een witte hoogglans Keller keuken en nog nergens problemen met de kwaliteit.
Mooi resultaatKromme_plank schreef op zondag 17 april 2022 @ 21:51:
[...]
2. Bekleden met osb 12mm
5. Laten stucadoren
Hoe heb je dat met de maatvoering gedaan? De keukem moet natuurlijk precies passen.
Mijn huis is slimmer dan ik...
Verwijderd
Waarom heb je voor vliezen gekozen na stukadoren?Kromme_plank schreef op zondag 17 april 2022 @ 21:51:
2. Bekleden met osb 12mm
5. Laten stukadoren
6. Laten vliezen
7. Schilderen
8. Keukenplaatsen
Misschien omdat je glasvliesbehang op stuc werk laat doen.Verwijderd schreef op maandag 18 april 2022 @ 01:22:
[...]
Waarom heb je voor vliezen gekozen na stukadoren?
[ Voor 99% gewijzigd door Ferra op 18-04-2022 07:25 ]
Ik zie nu pas je opmerking over de LeMans. Neem aan dat de LeMans de hoekkast is? Is hier een goedkoper alternatief voor zonder dat het een loze of slecht bruikbare ruimte wordt?Floor-is schreef op zondag 17 april 2022 @ 08:56:
[...]
Paar vragen:Je doet 30 hoog - Amerikaanse Koelkast - 30 hoog - 100 laag - 100 laag - 100 LeMans hoek - 60 spoel - vaatwasser en 2 losse hoge kasten van 60 breed voor servies en ovens. Die 30 brede zijn ongeveer net zo duur als 60 brede hoge kasten, LeMans is heel prijzig bovendien. De extra diepte maakt het ook kostbaarder, hoewel je die niet bij de spoelbak ook hebt doorgevoerd wat me verbaast. Ook onder de spoelbak geen lades, uit kostenoverwegingen?
- Werkhoogte 92cm, zijn jullie zo klein of hebben jullie héle lange armen?
- Hoogte van het kastenwerk wordt 208+11,5=219,5cm. Hoe hoog is het plafond? Want daar wil je denk ik dichterbij komen dan je doet.
- Twee kookplaatkasten? Waarom dat
- Geen Quooker is prima hoor, maar kan je de keuze voor die kraan toelichten?
Bij de wasemkap geen buis, geen afwerking. Geen merk spoelbak, “zwart RVS” is risico nemen, de kraan is ook niet bepaald de duurste optie.
Nee ik zie nog wel verbeterpunten.
C2D E6600 - 2048MB Kingston - Sapphire HD2900XT - 200Gb Samsung - Asus P5B-E
Ik kreeg bij oplevering een compleet pakket met installatietekeningen. Daar was duidelijk op te zien dat er veel loze ruimte in de koof zat. Tevens heb ik de koof op de eerste verdieping, in badkamer, open gemaakt om m'n toiletframe in te bouwen. Dus kon ik gelijk de werkelijke situatie beoordelen.Ferra schreef op zondag 17 april 2022 @ 23:08:
[...]
Goede tip! Hoe ben je achter het leidingwerk in je koof gekomen? Via de projectontwikkelaar? En waarmee heb je geisoleerd? Was het bij jou ook een WTW? Hoe cm ruimte winst hebje gemaakt in lengte en breedte?
Voor de isolatie heb ik steenwol gebruikt. Ook het metalstud skelet ook nog afgetimmerd met 12mm osb ter stevigheid & geluidsdemping.
In mijn situatie zat er geen WTW in. Maar als je een verticale WTW hebt kost dit niet veel mee ruimte als een normale standleiding IMO.
De breedte is uiteindelijk een goede 25cm geslonken. Qua diepte heb ik hem ±5cm dieper gemaakt zodat de keuken er netjes in valt.
Vooraf een goede autocad tekening gemaakt als leidraad. De enige variabele was de dikte van het stucwerk. Na dit te hebben afgestemd met de stukadoor een definitieve tekening gemaakt. Het resultaat is rondom de keuken een kier van ±3mm.Conrado schreef op maandag 18 april 2022 @ 00:25:
[...]
Mooi resultaat![]()
Hoe heb je dat met de maatvoering gedaan? De keukem moet natuurlijk precies passen.
Oohja en tussentijds 623x nameten wbt maatvoering, waterpas & haaksheid
Er wordt hier op het forum vaak gesproken van: of renovlies of stukadoren. Naar mijn mening moet je beide doen voor het beste resultaat.Verwijderd schreef op maandag 18 april 2022 @ 01:22:
[...]
Waarom heb je voor vliezen gekozen na stukadoren?
Zonder stukadoren heb je geen vlakke wanden.
Zonder vliezen heb je een te fragiel product op de wand.
Hoe breed was je koof in de situatie vooraf? Bij ons is hij namelijk 900 bij 500 en dan is 25cm eraf best weinig... houd ik nog 65cm over. Welke maten heeft de koof op jouw tekening?Kromme_plank schreef op maandag 18 april 2022 @ 09:17:
[...]
Ik kreeg bij oplevering een compleet pakket met installatietekeningen. Daar was duidelijk op te zien dat er veel loze ruimte in de koof zat. Tevens heb ik de koof op de eerste verdieping, in badkamer, open gemaakt om m'n toiletframe in te bouwen. Dus kon ik gelijk de werkelijke situatie beoordelen.
Voor de isolatie heb ik steenwol gebruikt. Ook het metalstud skelet ook nog afgetimmerd met 12mm osb ter stevigheid & geluidsdemping.
In mijn situatie zat er geen WTW in. Maar als je een verticale WTW hebt kost dit niet veel mee ruimte als een normale standleiding IMO.
De breedte is uiteindelijk een goede 25cm geslonken. Qua diepte heb ik hem ±5cm dieper gemaakt zodat de keuken er netjes in valt.
[...]
Vooraf een goede autocad tekening gemaakt als leidraad. De enige variabele was de dikte van het stucwerk. Na dit te hebben afgestemd met de stukadoor een definitieve tekening gemaakt. Het resultaat is rondom de keuken een kier van ±3mm.
Oohja en tussentijds 623x nameten wbt maatvoering, waterpas & haaksheid![]()
[...]
Er wordt hier op het forum vaak gesproken van: of renovlies of stukadoren. Naar mijn mening moet je beide doen voor het beste resultaat.
Uiteindelijk zijn wij het meest tevreden over de volgende offerte van Bruynzeel.
Ruimte is beperkt, keuken is voor een huis waar we niet verwachten de rest van ons leven te blijven wonen.
Totaalprijs keukenmeubelen (greeploos Atlas leisteen): €4.152,82
Werkblad (composier Quartsiet easy clay icl. spoelbak Lanesto 613 Gunmetal): €2.051,00
Apparaten (alles AEG, geen vaatwasser die houden we): €1.966,00
Koelvries: 9AESCE618F3LS
Heteluchtoven met magnetron: 9AEKME761000B
Inductie Kookplaat: 9AEHKI62401CB
Vlakscherm afzuigkap: 9AEDPE4641M
Nog wat aan verlichting en de volgende kraan: Lanesto kraan Quadrato Gun Metal: 9DE251052
Totaalprijs incl montage: € 9.963,82
Geen gekke prijs vergeleken met de andere offertes. Wat vinden jullie van deze prijs voor deze keuken?
Zal hier nog wat of te krijgen zijn? Lees dat Bruynzeel dit nauwelijks nog doet.
Enigste twijfel om nog Superkeukens te bezoeken, die zit alleen niet om de hoek voor ons. Zou dit nog de moeite waard zijn, lees toch dat veel mensen op die forum daar hun keuken kopen.
Alvast bedankt!
![]() | ![]() | ![]() |
Ik heb lang, lang geleden een Atlas keuken gehad (2004!) dus geen idee of het nog steeds dezelfde kwaliteit is, maar die zou ik niet nog eens kopen.Semos94 schreef op maandag 18 april 2022 @ 10:12:
Afgelopen weken een aantal keukenzaken bezocht en offertes gemaakt.
Uiteindelijk zijn wij het meest tevreden over de volgende offerte van Bruynzeel.
Ruimte is beperkt, keuken is voor een huis waar we niet verwachten de rest van ons leven te blijven wonen.
Werkblad (composier Quartsiet easy clay icl. spoelbak Lanesto 613 Gunmetal): €2.051,00
Nog wat aan verlichting en de volgende kraan: Lanesto kraan Quadrato Gun Metal: 9DE251052
Geen gekke prijs vergeleken met de andere offertes. Wat vinden jullie van deze prijs voor deze keuken?
Zal hier nog wat of te krijgen zijn? Lees dat Bruynzeel dit nauwelijks nog doet.
Enigste twijfel om nog Superkeukens te bezoeken, die zit alleen niet om de hoek voor ons. Zou dit nog de moeite waard zijn, lees toch dat veel mensen op die forum daar hun keuken kopen.
Alvast bedankt!
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
Alles wat bewoog voelde na verloop van (niet zo'n lange) tijd gammel aan. Onze fronten waren beplakt (melamine?) en al die naden werden zwart. Dat was dan wel bij een vanillegeel front (sorry, was toen helemaal mode, vond het na 2 jaar al spuuglelijk). Let daar dus op in de showroom.
En sowieso, altijd een vergelijkende offerte opvragen. Of dat dan Superkeukens moet zijn, of een andere bepaal je uiteraard zelf.
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
Onze keuken is inmiddels ook helemaal af. Een paar weken terug zijn we verhuisd en hebben we de keuken ook daadwerkelijk in gebruik genomen. Een rechte keuken zodat het de oude keuken en de uitbouw mooi verbindt en de ruimte groter laat lijken. We zijn er erg blij mee, meer dan voldoende ruimte in de lades en een fijne werkhoogte van 98cm.Insert12 schreef op woensdag 22 september 2021 @ 14:40:
Na veel meelezen en kennis opdoen deel ik ook graag onze nieuw aangeschafte keuken. We hebben recent een klushuis gekocht dat we op het moment volledig renoveren. Daarbij komt er ook een aanbouw van 4,30m breed en 5,30m diep (binnenmaten 4x5) bij het huis aan. Hiervoor hebben we de onderstaande keuken besteld bij Reddy keukens!
Onderstaand de schets van Reddy + de ruimte die we straks hebben. Op het moment is er een tafel van 235cmx100cm ingetekend. De huidige keuken is de smalle ruimte waar de hoge kasten ingetekend zijn. We maken hem een stukje groter.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Gedurende het proces zijn we bij diverse keukenzaken langs geweest (Voortman, Adee en Reddy) en bij Reddy hadden we het beste gevoel. Goede hulp en bovendien veruit de scherpste prijs. We komen uit op EUR 9400 inclusief montage.
Qua apparatuur gaan we voor Pelgrim, onderstaand lijstje:
- Inductie kookplaat met afzuiging: IKR4082F
- Grote oven met magnetron functie (72 liter): COM316GLS
- XL vaatwasser: GVW320XL
- Koel/vries: PCS24178L
We hadden natuurlijk een aantal wensen en eisen voor onze keuken. Op het moment hebben we in onze huidige woning een kleine keuken en na een aantal jaar gebruik komen we tot onderstaand wensenlijstje voor een nieuwe keuken. Naast de grote leefkeuken gericht op de tuin, dat was een hele grote wens gezien we het prettig vinden om in de keuken te zitten en we van tuinieren houden.
- Veel lades, want handig.
- Meer werkblad dan wat we nu hebben (80cm).
- Apothekerskast
- Ruimte om bakspullen op te bergen bij de oven.
- Grote vaatwasser
- Kookplaat met afzuiging
Al onze wensen hebben we kunnen realiseren in deze keuken en we zijn er erg blij mee. De grote lades worden 90cm per stuk, de lades onder de oven worden 60cm. Straks hebben we bovendien fors meer werkruimte dan wat we nu hebben. Het blad tussen de kookplaat en de spoelbak wordt ruim 150cm en het stuk naast de spoelbak wordt nog eens 90cm. De kleur van de kasten is gelakt grafiet zwart, de kraan is in RVS, net als de grepen. Plaatsing staat nu gepland voor 18 december, maar dat verzetten we waarschijnlijk naar januari. Tot die tijd is het huis nog wel een bouwput en we willen niet dat de nieuwe keuken als werkbank gebruikt gaat worden door werkvolk.
:strip_exif()/f/image/POuA6NJLBWg1ZXazxqTK1S5w.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/T05JwjsLmUliQOpzmCf7MFRM.jpg?f=fotoalbum_large)
En uitzicht vanaf de tafel, daar was het ons om te doen. Hier zitten we in de ochtend lekker te genieten van de tuin, vogels en eekhoorntjes die langs komen. Ondanks dat het qua planten al vrijwel klaar is moet er nog het een en ander gebeuren in de tuin.
:strip_exif()/f/image/Z6nfyfmVHLJy5De72uK5FQLT.jpg?f=fotoalbum_large)
En de keuken voor we begonnen met de verbouwing, er zit nogal wat werk in. We zijn in elk geval trots op wat we bereikt hebben, het was de eerste keer dat we zo'n groot project aanpakten en onze families hadden nog wel zo hun bedenkingen vooraf. Ze hebben ons wel enorm gesteund en zijn inmiddels ook laaiend enthousiast over het eindresultaat!
Verwijderd
Thx. Duidelijk. Belts & suspenders dusKromme_plank schreef op maandag 18 april 2022 @ 09:17:
Dacht altijd dat vlies alternatief voor stuken was inderdaad en dat je alleen gips moest dichtsmeren.
Hoe heb je de afvoer warme lucht (koelkast / ovens) opgelost? Bij ons werd er een lelijk rooster in de bove kant van de koof ingetekend, na wat overleg als alternatief een 1cm kier aan de bovenkant van de koof. Ben benieuwd of er nog andere slimme, fraaie oplossingen bestaan.Kromme_plank schreef op maandag 18 april 2022 @ 09:17:
[...]
...
Vooraf een goede autocad tekening gemaakt als leidraad. De enige variabele was de dikte van het stucwerk. Na dit te hebben afgestemd met de stukadoor een definitieve tekening gemaakt. Het resultaat is rondom de keuken een kier van ±3mm.
..
vice versa en weer terug
Als dit vergelijkt met de prijs die ik heb voor mijn hoekkeuken (zie ergens een post in het verleden), lijkt me dit een redelijk prima prijs. Vooral omdat je voor ongeveer hetzelfde geld als ons wel een koelkast, combi oven en composiet werkblad bij krijgt. En een gunmetal kraan/spoelbak is ook echt niet goedkoop. Die hadden wij origineel ook in de offerte, maar toch eruit gehaald omdat dit zo'n 500 euro scheelde.Semos94 schreef op maandag 18 april 2022 @ 10:12:
Afgelopen weken een aantal keukenzaken bezocht en offertes gemaakt.
Alvast bedankt!
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
Mijn offerte ging over Keller melamine keuken, maar dat komt uit dezelfde fabriek als Bruynzeel.
Weet je trouwens zeker dat het raam geen draairaam is? Anders zit je kraan in de weg. Daarom hebben wij daar het inductie fornuis (met afzuiging) zitten.
En de keuken voelt vrij smal door de U vorm. Wij hebben een L vorm dus omdat we anders vreesden teveel elkaar in de weg te lopen. Zeker met 2 kinderen erbij. Maar je hebt nu wel meer werk- en kastruimte dan bij die van ons.
Vooraf was de koof 60cm breed. Nu is die 32cm (zojuist gemeten). Hij is dus 28cm smaller gewordenFerra schreef op maandag 18 april 2022 @ 09:36:
[...]
Hoe breed was je koof in de situatie vooraf? Bij ons is hij namelijk 900 bij 500 en dan is 25cm eraf best weinig... houd ik nog 65cm over. Welke maten heeft de koof op jouw tekening?
De ingestorte koker van de mechanische ventilatie loopt precies boven de ''standbouw''. Ik heb de betonborder dus een gat 75mm laten boren die in dit kanaal terecht kwam. Geen rooster nodig dus..Brumax schreef op maandag 18 april 2022 @ 12:21:
[...]
Hoe heb je de afvoer warme lucht (koelkast / ovens) opgelost? Bij ons werd er een lelijk rooster in de bove kant van de koof ingetekend, na wat overleg als alternatief een 1cm kier aan de bovenkant van de koof. Ben benieuwd of er nog andere slimme, fraaie oplossingen bestaan.
Graag gedaan hoor!JackBol schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 08:05:
[...]
Ik zie nu dat @Kapitein Merijn dit bericht een duimpje heeft gegeven. Merijn ik wil je bedanken voor de ideeën die je twee jaar geleden hebt gedeeld met ons. Die zijn echt van invloed geweest!
Als ik tijd en zin heb lees ik af en toe nog wel een beetje mee hier. Zoals jullie weten is het een hectische tijd in de keukenbranche dus als ik thuis ben wil ik er zo min mogelijk mee bezig zijn.
Untappd: Kapitein_Merijn
Klopt!Erkel schreef op maandag 18 april 2022 @ 09:08:
[...]
Ik zie nu pas je opmerking over de LeMans. Neem aan dat de LeMans de hoekkast is? Is hier een goedkoper alternatief voor zonder dat het een loze of slecht bruikbare ruimte wordt?
De LeMans lijkt nuttig gebruik van de ruimte, maar levert niet meer dan een standaard 60cm kastje met lades
Het heeft dus bijna zin om die ruimte in de hoek onbenut te laten. Prachtige plek voor een Quooker, als je een Quooker zou kiezen dus
Bericht hierboven
Ja dat idee had ik zelf ook wel een beetje het idee dat het netto gebruiksoppervlak van zo'n kast niet heel veel groter is.Floor-is schreef op maandag 18 april 2022 @ 20:53:
[...]
Klopt!
De LeMans lijkt nuttig gebruik van de ruimte, maar levert niet meer dan een standaard 60cm kastje met lades
Het heeft dus bijna zin om die ruimte in de hoek onbenut te laten. Prachtige plek voor een Quooker, als je een Quooker zou kiezen dus
Aan de andere kant ben ik ook niet overtuigd van een quooker. Waar is zo'n ding handig voor behalve heet water, dat gebruiken we zelf eigenlijk nooit.
Ik twijfel of het de moeite is om naar Duitsland te gaan, ik vermoed dat me dat maximaal iets van 1000 euro gaat opleveren, en dat is me teveel moeite.
Keukenblok 370 cm:
- Front: AV 1097: oude eiken kunststof.
- Hoge kast tbv combi oven magnetron (221 x 60)
- Hoge kast tbv oven (221 x 60)
- Onder kast (120 x 60)
- Boven kast 2 x 60 cm
- Hoge kast 3 planken en binnen lades (221 x 60)
- Hoge kast tbv koelvriescombi (221 x 60)
Eiland 240 cm x 110 cm :
- Front AV 6000 polarwit
- Onder kast tbv inductie (120 cm)
- Front vaatwasser (60 cm)
- Spoelkast met 2 uitrekladen en afvalsysteem (60 cm)
- Onder kast met legplanken (2 x 60 cm)
Kosten: €11.276
Blad:
- 120 cm x 60 cm Dekker Keramiek Evora Ceramics
- 245 cm x 110 cm Dekker Keramiek Evora Ceramics, met uitsparring tbv kookplaat / spoelbak 2 gaten voor kraan en zeeppomp.
Kosten: €3.833
Apparatuur, alle van Siemens:
- Inductie: ED877FQ25E
- Oven: CB875G0B2
- Combi magn./oven: CN878G4B6
- Koelvries: KI86SHDD0
- Vaatwasser: SN65ZX49CE
- Quooker 3XBLK + zeeppomp
Kosten: €7451
Totaal: €24.096
Zelf twijfel ik nog behoorlijk over de kunstof front AV 1097, hoe duurzaam zal deze zijn c.q. mogelijk loslaten?
Prijs van de apparatuur lijkt mij OK
Prijs van de keukenkasten lijkt mij wat aan de hoge kant (op basis van Thuiskeukens)
Idem dito voor het blad, daar zou ook nog wat af van kunnen.
Zal later ook de impressie foto en schema uploaden.
Je kookt niets? En direct warm water uit de kraan is ook niet iets dat je aanspreekt?Erkel schreef op maandag 18 april 2022 @ 21:06:
[...]
Ja dat idee had ik zelf ook wel een beetje het idee dat het netto gebruiksoppervlak van zo'n kast niet heel veel groter is.
Aan de andere kant ben ik ook niet overtuigd van een quooker. Waar is zo'n ding handig voor behalve heet water, dat gebruiken we zelf eigenlijk nooit.
Wij pakken water uit de quooker om te koken, dan kookt het geheel binnen een minuutje. Maar we bakken ook graag en dan is au bain marie fijn, dat is supergemakkelijk met water uit de quooker: chocolade of boter smelten is zo gedaan.
Wij drinken niet echt koffie, wel thee. Daarvoor is deze ook handig
Bericht hierboven
Uiteraard koken we welFloor-is schreef op maandag 18 april 2022 @ 22:10:
[...]
Je kookt niets? En direct warm water uit de kraan is ook niet iets dat je aanspreekt?
Wij pakken water uit de quooker om te koken, dan kookt het geheel binnen een minuutje. Maar we bakken ook graag en dan is au bain marie fijn, dat is supergemakkelijk met water uit de quooker: chocolade of boter smelten is zo gedaan.
Wij drinken niet echt koffie, wel thee. Daarvoor is deze ook handig
Tenzij ergens een passtuk wordt gebruikt is deze 367,6cm zelfs.beyazz06 schreef op maandag 18 april 2022 @ 21:11:
Vandaag bij keukenloods wezen shoppen, ben benieuwd wat jullie ervan vinden. Het betreft een keuken van Häcker Systemat:
Keukenblok 370 cm:
- Front: AV 1097: oude eiken kunststof.
- Hoge kast tbv combi oven magnetron (221 x 60)
- Hoge kast tbv oven (221 x 60)
- Onder kast (120 x 60)
- Boven kast 2 x 60 cm
- Hoge kast 3 planken en binnen lades (221 x 60)
- Hoge kast tbv koelvriescombi (221 x 60)
No offense, maar je eiland is eigenlijk te klein voor koken, spoelen en snijden.Eiland 240 cm x 110 cm :
- Front AV 6000 polarwit
- Onder kast tbv inductie (120 cm)
- Front vaatwasser (60 cm)
- Spoelkast met 2 uitrekladen en afvalsysteem (60 cm)
- Onder kast met legplanken (2 x 60 cm)
Kan je spoelen naar de kastenwand verplaatsen?
Welke kleur? Want die maakt nogal uit voor de prijs.Blad:
- 120 cm x 60 cm Dekker Keramiek Evora Ceramics
- 245 cm x 110 cm Dekker Keramiek Evora Ceramics, met uitsparring tbv kookplaat / spoelbak 2 gaten voor kraan en zeeppomp.
Kosten: €3.833
Voor Siemens krijg je een document dat levertijden onbekend zijn, dat je ermee akkoord gaat dat het wel 18 maanden kan duren voor je apparaten binnen zijn, laat staan geplaatst.Apparatuur, alle van Siemens:
- Inductie: ED877FQ25E
- Oven: CB875G0B2
- Combi magn./oven: CN878G4B6
- Koelvries: KI86SHDD0
- Vaatwasser: SN65ZX49CE
- Quooker 3XBLK + zeeppomp
Waarom de Quooker 3 en niet een Combi(+) als ik vragen mag?
Ben geen fan, maar slecht is het niet meer hoor. Moderne laminaten laten niet zomaar meer losZelf twijfel ik nog behoorlijk over de kunstof front AV 1097, hoe duurzaam zal deze zijn c.q. mogelijk loslaten?
Kan je niet mee vergelijken, korpushoogte, kleuren en kwaliteit zijn anders.Prijs van de keukenkasten lijkt mij wat aan de hoge kant (op basis van Thuiskeukens)
Nogmaals: hangt af van de kleur. Je kunt vast heel goedkoop vinden, maar is dat de juiste kleur? En vergeet ook niet dat KL wat marge moet maken, risico afdekken en het geheel geplaatst moet enzo.Idem dito voor het blad, daar zou ook nog wat af van kunnen.
Bericht hierboven
Wachten tot iets kookt of tot je warm water hebt terwijl het ook vlot kan is toch een beetje behelpenErkel schreef op maandag 18 april 2022 @ 22:18:
[...]
Uiteraard koken we welmaar dat wachten tot het kookt... Met heet water uit de gewone kraan duurt het 3 min denk, daar heb ik geen quooker voor nodig. Thee drinken we amper, meer koffie. Dus ik zou de centjes dan eerder in een inbouw machine steken, maar daar wil de vrouw niet zo aan
3min tot je warm water hebt en je CV maar stampen, of toch al snel 20+ liter water door je systeem als je ook binnen 3s warm water kunt hebben: ik vind het echt een heerlijke luxe
En voor wat betreft die inbouwmachine: Terecht
[ Voor 28% gewijzigd door Floor-is op 18-04-2022 22:29 ]
Bericht hierboven
3 minuten zal de kooktijd op de kookplaat zijn neem ik aan (of worst case scenario een waterkoker), niet warm water vanaf de CV.Floor-is schreef op maandag 18 april 2022 @ 22:23:
[...]
Wachten tot iets kookt of tot je warm water hebt terwijl het ook vlot kan is toch een beetje behelpen
3min tot je warm water hebt en je CV maar stampen, of toch al snel 20+ liter water door je systeem als je ook binnen 3s warm water kunt hebben: ik vind het echt een heerlijke luxe
Persoonlijk kook ik water ook nog op het gasfornuis, goedkoper dan vanuit de quooker.
De quooker is voornamelijk voor de theeleuten uit de familie, of incidenteel als ik haast heb met koken.
[ Voor 13% gewijzigd door mitsumark op 18-04-2022 23:02 ]
Haha, klopt als een bus! Wij houden ca. 3/4 cm over..Floor-is schreef op maandag 18 april 2022 @ 22:22:
[...]
Tenzij ergens een passtuk wordt gebruikt is deze 367,6cm zelfs.
Neen eigenlijk niet of wij moeten elders inleveren. Maar zo klein is het toch niet? Mijn vrouw vond het iig niet te klein..Floor-is schreef op maandag 18 april 2022 @ 22:22:
[...]
No offense, maar je eiland is eigenlijk te klein voor koken, spoelen en snijden.
Kan je spoelen naar de kastenwand verplaatsen?
Flores Nero RoyalFloor-is schreef op maandag 18 april 2022 @ 22:22:
[...]
Welke kleur? Want die maakt nogal uit voor de prijs.
Volgens de verkoper zouden wij mogelijk met de ovens in de knel kunnen komen, de overige apparatuur had ie wel 'vertrouwen' in maar uiteraard met de disclaimer dat het lastig in te schatten is c.q. zij afhankelijk zijn van de levering(en).Floor-is schreef op maandag 18 april 2022 @ 22:22:
[...]
Voor Siemens krijg je een document dat levertijden onbekend zijn, dat je ermee akkoord gaat dat het wel 18 maanden kan duren voor je apparaten binnen zijn, laat staan geplaatst.
Waarom de Quooker 3 en niet een Combi(+) als ik vragen mag?
Wat zou jij als alternatief merk/model aanraden?
Ik ging ervan uit dat dit de Combi(+) was..
Ikzelf zou liever voor gefineerd hout gaan, maar daar heeft Hacker niet de juiste kleur die wij willen. Iig goed om te lezen dat niet zomaar loslaat! Alhoewel de vrouw alweer neigt naar volledig witte frontjes met beige/zand kleur blad...Floor-is schreef op maandag 18 april 2022 @ 22:22:
[...]
Ben geen fan, maar slecht is het niet meer hoor. Moderne laminaten laten niet zomaar meer los
Kleur front, behalve de eiland dat wordt wit, zijn wij dan ook niet helemaal over uit. Vrouwlief wilde tevens gaan voor een grijze blad? Maar dat vond ik zelf geen gezicht..
Overigens vergeten te melden dat er een Franke 50 cm zwarte spoelbak ingaat.
Hoezo zou dit verschillend moeten zijn? Beiden zijn naar mijn weten Hacker Systemat?Floor-is schreef op maandag 18 april 2022 @ 22:22:
[...]
Kan je niet mee vergelijken, korpushoogte, kleuren en kwaliteit zijn anders.
Zeker weten! Op zich vind ik de allround prijs niet verkeerd, is tevens met montage maar nog net boven ons streef bedrag van 20k. Hoop zodoende uiteindelijk rond dit bedrag uit te komen..Floor-is schreef op maandag 18 april 2022 @ 22:22:
[...]
Nogmaals: hangt af van de kleur. Je kunt vast heel goedkoop vinden, maar is dat de juiste kleur? En vergeet ook niet dat KL wat marge moet maken, risico afdekken en het geheel geplaatst moet enzo.
Overigens hulde aan de Keukenloods medewerker; hij was recht toe recht aan, niet opdringerig of proberen iets aan te smeren
De schematische tekeningen:
:strip_exif()/f/image/B92C559XYi267tIZV9PCVxCb.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/03ZZlQF2kFYZdWjgFej1OqW5.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 15% gewijzigd door beyazz06 op 18-04-2022 23:52 ]
Die 3min is vanuit de kraan tot kokend hé. 20 liter water lijkt me vrij sterk, ik denk dat het 15 seconde duurt voordat er heet water uit de kraan komt. En 20 liter water is goedkoper dan de quooker op jaarbasis.Floor-is schreef op maandag 18 april 2022 @ 22:23:
[...]
Wachten tot iets kookt of tot je warm water hebt terwijl het ook vlot kan is toch een beetje behelpen
Als ik elke dag 20 liter water verspil kost dat me afgerond 8 kuub per jaar, heel ruim geschat 15 euro. Het verbruik van een quooker is 400kwh, dat komt met de huidige energie prijzen gauw boven de 100 euro per jaar. Dan heb ik de aanschaf nog niet meegerekend. Dus nee ik denk niet dat het voor ons interessant is.
Ik maak meubels hè, dus die maten ken ik welbeyazz06 schreef op maandag 18 april 2022 @ 23:30:
[...]
Haha, klopt als een bus! Wij houden ca. 3/4 cm over..
Nou.. je hebt 240cm (plus 2x19mm en eventueel een paar mm overhang).[...]
Neen eigenlijk niet of wij moeten elders inleveren. Maar zo klein is het toch niet? Mijn vrouw vond het iig niet te klein..
Als je je spoelbak (50cm) in het midden van dat kastje hebt bedacht en die kookplaat (80cm) ook.. Heb je 75cm werkruimte. Dat kan ik niet ruim noemen, met twee naast elkaar is dat krap, helemaal als je pannen op het fornuis hebt. Dus je gaat er eigenlijk van uit dat je niet echt samen gaat koken.
Als je langer kunt, zou ik dat absoluut overwegen.
Kan ik niet vinden op de site van Dekker, maar lijkt me vrij zwart[...]
Flores Nero Royal
Ik heb geen alternatief voor je, zeker niet voor vergelijkbaar budget. Maar er is AEG en ATAG wat redelijk leverbaar lijkt als ik me niet vergis. Wel even kijken of je dan geen stap omlaag zet[...]
Volgens de verkoper zouden wij mogelijk met de ovens in de knel kunnen komen, de overige apparatuur had ie wel 'vertrouwen' in maar uiteraard met de disclaimer dat het lastig in te schatten is c.q. zij afhankelijk zijn van de levering(en).
Wat zou jij als alternatief merk/model aanraden?
Die offerte heeft nog wel een paar rondes nodig als je een beetje scherp bent. Ik had nog >10 fouten in ronde drie.. Uiteindelijk besloten om naast ‘normale kasten’ mijn werkgebied naar keukens uit te breiden. Dus ik maak het zelfIk ging ervan uit dat dit de Combi(+) was..Merk nu net ook dat ik een onderkast voor de inductieplaat mis in de offerte...
Massief of fineer hout vind ik ook mooi, hoewel je dan maar wat vaak ziet dat de tekening niet doorloopt of op elkaar is afgestemd. En dat is ook zonde.[...]
Ikzelf zou liever voor gefineerd hout gaan, maar daar heeft Hacker niet de juiste kleur die wij willen. Iig goed om te lezen dat niet zomaar loslaat! Alhoewel de vrouw alweer neigt naar volledig witte frontjes met beige/zand kleur blad...
Wij wilden aanvankelijk bamboe voor de kastenwanden, gaan nu ook voor wit
Grijs brengt wel weinig kleur. Iets als Calacatta Gold is niet voor niets zo succesvol: wit/grijs en goud in marmer brengt net een beetje meer kleur.Kleur front, behalve de eiland dat wordt wit, zijn wij dan ook niet helemaal over uit. Vrouwlief wilde tevens gaan voor een grijze blad? Maar dat vond ik zelf geen gezicht..
Uit de kubus serie en van fragranite (composiet)? Die hebben een prachtige zwarte bak die vast mooi bij een zwart blad past. (Wel met RVS putje, dus die is niet ook zwart. Dan moet je naar Caressi met een zwart plastic zeefjeOverigens vergeten te melden dat er een Franke 50 cm zwarte spoelbak ingaat.
Niet toch? Ik heb al heel lang niet meer gekeken hoor, dacht dat ze nu ergens anders inkochten.[...]
Hoezo zou dit verschillend moeten zijn? Beiden zijn naar mijn weten Hacker Systemat?
€20k voor een volledige keuken met eiland, apparatuur, composiet/keramiek blad en plaatsen is voor 3m60 wand en 2m40 eiland helemaal niet verkeerd hoor![...]
Zeker weten! Op zich vind ik de allround prijs niet verkeerd, is tevens met montage maar nog net boven ons streef bedrag van 20k. Hoop zodoende uiteindelijk rond dit bedrag uit te komen..
Overigens hulde aan de Keukenloods medewerker; hij was recht toe recht aan, niet opdringerig of proberen iets aan te smeren
Bericht hierboven
Lijkt me ook logischer, maar in de keuken van ons nieuwe huis duurt warm water uit de kraan echt meer dan een minuutmitsumark schreef op maandag 18 april 2022 @ 23:01:
[...]
3 minuten zal de kooktijd op de kookplaat zijn neem ik aan (of worst case scenario een waterkoker), niet warm water vanaf de CV.
Persoonlijk kook ik water ook nog op het gasfornuis, goedkoper dan vanuit de quooker.
De quooker is voornamelijk voor de theeleuten uit de familie, of incidenteel als ik haast heb met koken.
Bericht hierboven
3min elke dag op vol vermogen ipv minder dan dat zal ook geen 400kWh meer kosten denk ik.Erkel schreef op maandag 18 april 2022 @ 23:56:
[...]
Die 3min is vanuit de kraan tot kokend hé. 20 liter water lijkt me vrij sterk, ik denk dat het 15 seconde duurt voordat er heet water uit de kraan komt. En 20 liter water is goedkoper dan de quooker op jaarbasis.
Als ik elke dag 20 liter water verspil kost dat me afgerond 8 kuub per jaar, heel ruim geschat 15 euro. Het verbruik van een quooker is 400kwh, dat komt met de huidige energie prijzen gauw boven de 100 euro per jaar. Dan heb ik de aanschaf nog niet meegerekend. Dus nee ik denk niet dat het voor ons interessant is.
Als je naar de kosten kijkt kan het inderdaad verstandiger
Bericht hierboven
Ach ja, ieder zn ding. Ik snap dat als je regelmatig kokend water gebruikt voor thee, oploskoffie, cup-a-soup ofzo dat het super handig is. Ik denk niet dat wij zoiets dagelijks zouden gebruiken, dus dat rechtvaardigd de aanschaf prijs niet.Floor-is schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 00:30:
[...]
3min elke dag op vol vermogen ipv minder dan dat zal ook geen 400kWh meer kosten denk ik.
Als je naar de kosten kijkt kan het inderdaad verstandiger
Iets anders wat ik me nu bedenk, de frontjes staan op onze offerte als matlak ultramat. Maar ik is dan eigenlijk het hele frontje gelakt, of alleen de zichtzijde. In de demo opstellingen is het me niet opgevallen, maar de kleuren sample leek een soort van naden te hebben. Mijn vrouw kwam er ineens mee aanzetten, en ik meen dat ze gelijk heeft. Anders van de week nog maar is naar binnen lopen. Er werd ook aangeven dat de sample een nachtje mocht "logeren" zodat we de kleur wat beter in konden schatten, aangezien onze keuken best donker is.
Nu ben ik druk bezig het blad voor de eerste keer te reinigen maar met de spons ging het zo traag dat ik de polijstmachine voor de auto er bij heb gepakt. Dat gaat gelukkig een stuk sneller en voor m'n gevoel ook beter.
Vraag me nu een beetje hard op af of het kwaad kan om de super finish van Menzerna er op te kwakken en daarmee aan de slag te gaan op het blad.
Iemand ervaring met het machinaal polijsten/poetsen van een stenen/granieten aanrechtblad?
Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!
Je aanname klopt; ik ben niet echt een "koker"Floor-is schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 00:04:
[...]
Nou.. je hebt 240cm (plus 2x19mm en eventueel een paar mm overhang).
Als je je spoelbak (50cm) in het midden van dat kastje hebt bedacht en die kookplaat (80cm) ook.. Heb je 75cm werkruimte. Dat kan ik niet ruim noemen, met twee naast elkaar is dat krap, helemaal als je pannen op het fornuis hebt. Dus je gaat er eigenlijk van uit dat je niet echt samen gaat koken.
Als je langer kunt, zou ik dat absoluut overwegen.
Langer zou mogelijk kunnen, maar dan wordt het denk wat krapjes. Zie hier de plattegrond:
:strip_exif()/f/image/X1tPdK77HZtaWHVfoVbJHn6P.jpg?f=fotoalbum_large)
Wij hadden als referentie c.q. wens gekozen voor 'Marble Marquina', deze zit tussen grijs en zwart in met minimale witte structuur. Kan deze kleur overigens ook niet terugvinden op de website van Dekker.Floor-is schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 00:04:
[...]
Kan ik niet vinden op de site van Dekker, maar lijkt me vrij zwart
:strip_exif()/f/image/aBUQbEFOutuUX2a71MZ3X1KW.jpg?f=fotoalbum_large)
Handig! Ben je niet afhankelijk van derdenFloor-is schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 00:04:
[...]
Die offerte heeft nog wel een paar rondes nodig als je een beetje scherp bent. Ik had nog >10 fouten in ronde drie.. Uiteindelijk besloten om naast ‘normale kasten’ mijn werkgebied naar keukens uit te breiden. Dus ik maak het zelf
Ikzelf ben nog wat huiverig betreffende en composiet blad wegens vlekken ed, maar ook eigenlijk omdat deze (dacht ik) niet uit 1 stuk gesneden kan worden voor de eiland. Het liefst zou ik weer voor graniet gaan, dat hebben wij nu namelijk en zit er na 7 jaar nog uit als nieuw. Vrouwlief vind graniet echter helemaal niets meer. Vandaar dat wij nu voor keramiek of dekton willen gaan.Floor-is schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 00:04:
[...]
Wij wilden aanvankelijk bamboe voor de kastenwanden, gaan nu ook voor wit(Met een marmer-look composiet blad op het eiland waar we groene fronten gebruiken)
Hier was vrouwlief behoorlijk huiverig over, ze is nogal van het chloor enzo voor de schoonmaakFloor-is schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 00:04:
[...]
Uit de kubus serie en van fragranite (composiet)? Die hebben een prachtige zwarte bak die vast mooi bij een zwart blad past. (Wel met RVS putje, dus die is niet ook zwart. Dan moet je naar Caressi met een zwart plastic zeefje)
Of ik moet heel scheef kijken, maar Thuiskeukens biedt de Hacker Systemat 3.0 serie aan en is daarmee mi heel goed vergelijkingsmateriaalFloor-is schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 00:04:
[...]
Niet toch? Ik heb al heel lang niet meer gekeken hoor, dacht dat ze nu ergens anders inkochten.
Ik zeg amen!Floor-is schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 00:04:
[...]
€20k voor een volledige keuken met eiland, apparatuur, composiet/keramiek blad en plaatsen is voor 3m60 wand en 2m40 eiland helemaal niet verkeerd hoor!
Zit beetje te twijfelen om een Siemens eiland afzuigkap te vervangen door een van Novy.
Maar zijn die van Novy dan echt zo veel stiller en beter?
Hier waren wij ook wat bang voor, maar na bijna een jaar in gebruik moet ik zeggen dat het echt alles meevalt - we hebben een gepolijst composiet wit marmer-look blad, en ondanks wijn laten liggen en andere zooi (koffie die onder de machine gelopen was), komt alles er makkelijk af en heb ik nergens vlekken. Wij halen er wel regelmatig een doekje overheen, maar kan niet zeggen dat ik er nou heel scherp op ben verder.beyazz06 schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 09:20:
[...]
Ikzelf ben nog wat huiverig betreffende en composiet blad wegens vlekken ed, maar ook eigenlijk omdat deze (dacht ik) niet uit 1 stuk gesneden kan worden voor de eiland. Het liefst zou ik weer voor graniet gaan, dat hebben wij nu namelijk en zit er na 7 jaar nog uit als nieuw. Vrouwlief vind graniet echter helemaal niets meer. Vandaar dat wij nu voor keramiek of dekton willen gaan.
[...]
Eh, wellicht moet je ook gewoon kunnen accepteren dat niet iedereen een Quooker wil?Floor-is schreef op maandag 18 april 2022 @ 22:23:
[...]
Ik wil m ook niet, water koken voor eten gaat prima op de Bora, en een 2e boiler voor heet water (heb een full-electric huis, met warmtepomp en 300l boilervat) slaat ook nergens op natuurlijk.
Okay okay, ik snap dat niet zo, maar je hebt gelijkStreamz schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 09:54:
[...]
Eh, wellicht moet je ook gewoon kunnen accepteren dat niet iedereen een Quooker wil?
Ik wil m ook niet, water koken voor eten gaat prima op de Bora, en een 2e boiler voor heet water (heb een full-electric huis, met warmtepomp en 300l boilervat) slaat ook nergens op natuurlijk.
Bericht hierboven
Je werkt niet toevallig bij QuookerFloor-is schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 11:38:
[...]
Okay okay, ik snap dat niet zo, maar je hebt gelijk
Ik heb gister avond nog is zitten puzzelen om wat meer werkoppervlakte te creëren, zonder een kookeiland, maar dat valt nog niet mee zonder de keuken verder de woonkamer in te laten lopen. In onze huidige opstelling hebben we 4,3 m2 aan werkblad, in die door B&K opgestelde keuken komen we op 2,8. Mijn gevoel zegt dat we die anderhalve m2 best gaan missen, aan de andere kant zie ik ook niet in hoe we dat zonder eiland terug kunnen winnen.
Bestaande indeling:
:strip_exif()/f/image/wZuTBBiKMYz0MYP7kF8Bvto6.jpg?f=fotoalbum_large)
Hierbij is het eiland 300x90, het gedeelde met spoelbak is 242x70.
Opstelling via B&K:
:strip_exif()/f/image/p3P3EEC0veTVQlyKXI2dwJy0.jpg?f=fotoalbum_large)
Heeft er iemand nog slim idee (zonder de keuken te verplaatsen)?
Ik ben me er van bewust dat de maten niet helemaal overeenkomen op de twee afbeeldingen, dat maakt voor de keuken echter niks uit
Heb je een u-vorm overwogen?Erkel schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 12:32:
[...]
Je werkt niet toevallig bij Quooker![]()
Ik heb gister avond nog is zitten puzzelen om wat meer werkoppervlakte te creëren, zonder een kookeiland, maar dat valt nog niet mee zonder de keuken verder de woonkamer in te laten lopen. In onze huidige opstelling hebben we 4,3 m2 aan werkblad, in die door B&K opgestelde keuken komen we op 2,8. Mijn gevoel zegt dat we die anderhalve m2 best gaan missen, aan de andere kant zie ik ook niet in hoe we dat zonder eiland terug kunnen winnen.
Bestaande indeling:
[Afbeelding]
Opstelling via B&K:
[Afbeelding]
Ik ben me er van bewust dat de maten niet helemaal overeenkomen op de twee afbeeldingen, dat maakt voor de keuken echter niks uit
9040 Wp | Zendure 15,4 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25
Tja ik zie niet zo in hoe een U-vorm zou moeten werken met die rare hoek van de meterkast in de keuken. Bedoel je dat het blad helemaal om de hoek heen loopt oid?
Erkel schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 12:52:
[...]
Tja ik zie niet zo in hoe een U-vorm zou moeten werken met die rare hoek van de meterkast in de keuken. Bedoel je dat het blad helemaal om de hoek heen loopt oid?
[ Voor 198% gewijzigd door GermanPivo op 19-04-2022 13:01 . Reden: Dubbel ]
Ah op die fiets! Dat is iets wat we niet willen. Het idee is juist om een grotere open ruimte te creëren.
Schiereiland met hoge stoelen (bar) een idee?Erkel schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 12:32:
[...]
Je werkt niet toevallig bij Quooker![]()
Bestaande indeling:
[Afbeelding]
Opstelling via B&K:
[Afbeelding]
Dus het blad aan de kant van de woonkamer 1m diep ipv de standaard 60cm.
Kookplaat zou ik dan elders doen en bv de kraan aan die zijde.
Had m zelf ook in vorige 2 woningen, nieuwe woning past het helaas niet.
PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1
Wat is je bezwaar tegen de huidige indeling?Erkel schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 12:32:
[...]
Ik zou zelf de hoek trap/toilet uit zicht werken en daarmee ook een deur tussen woonkamer en trap plaatsen. Creëert een extra wand in de keuken waartegen je mooi alle hoge kasten kunt plaatsen.
Zoiets als hieronder: heb je ongeveer evenveel werkblad als nu (of meer). Ik zou zelf het werkblad iets verder laten doorlopen en het kastje meer de kamer in, maar je gaf aan dat je dat niet wilde. Met een woonkamer van 7,5 meter zou dat wel makkelijk kunnen. Het vergroot je doorloop en betrekt keuken meer met kamer, maar misschien wil je dat juist niet. Met deze optie zou je ook openslaande deuren naar keuken kunnen maken.
[ Voor 4% gewijzigd door Toke_gt op 19-04-2022 21:34 ]
Maar je houdt toch een grote open ruimte? Of bedoel je dan dat de keuken de krap wordt als je er in staat?Erkel schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 13:03:
[...]
Ah op die fiets! Dat is iets wat we niet willen. Het idee is juist om een grotere open ruimte te creëren.
Andere optie is inderdaad wat @Toke_gt schetst, daar was ik net mee bezig. Wel flink wat opbergruimte extra.
Dat zou nog best te overwegen zijn ja.Sport_Life schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 13:06:
[...]
Schiereiland met hoge stoelen (bar) een idee?
Dus het blad aan de kant van de woonkamer 1m diep ipv de standaard 60cm.
Kookplaat zou ik dan elders doen en bv de kraan aan die zijde.
Had m zelf ook in vorige 2 woningen, nieuwe woning past het helaas niet.
Dit is op zich nog best goed idee, het enige probleem is dat het gangetje wat je hebt getekend in de praktijk heel smal wordt. Dus dan zouden we die muur moeten verplaatsen.Toke_gt schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 13:08:
[...]
Wat is je bezwaar tegen de huidige indeling?
Ik zou zelf de hoek trap/toilet uit zicht werken en daarmee ook een deur tussen woonkamer en trap plaatsen. Creëert een extra wand in de keuken waartegen je mooi alle hoge kasten kunt plaatsen.
Zoiets als hierinder: heb je ongeveer evenveel werkblad als nu (of meer). Ik zou zelf het werkblad iets verder laten doorlopen en het kastje meer de kamer in, maar je gaf aan dat je dat niet wilde. Met een woonkamer van 7,5 meter zou dat wel makkelijk kunnen. Het vergroot je doorloop en betrekt keuken meer met kamer, maar misschien wil je dat juist niet. Met deze optie zou je ook openslaande deuren naar keuken kunnen maken.
[Afbeelding]
Als hij geplaatst is en het blad erop zit (moet nog gesneden worden) zal ik wat foto's plaatsen.
[ Voor 19% gewijzigd door amboly op 19-04-2022 13:27 ]
Eh nee, dat is wat smal. Ik ging ervanuit dat je gang ongeveer een meter zou zijn. Je kunt die muur wel 15 cm meer je keuken in plaatsen, je hebt daar wel ruimte genoeg voor, denk ik. Eventueel maak je de kasten direct naast de meterkast ondiep (40 ipv 60), zodat het mooier aansluit op het deel voor het raam.Erkel schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 13:22:
Heb het even nagemeten, op het smalste punt is de gang 84cm, dat lijkt me niet praktisch.
Gelukkig is er een nieuwe serie, deze hebben wij in de offerte staan:Floor-is schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 00:04:
Uit de kubus serie en van fragranite (composiet)? Die hebben een prachtige zwarte bak die vast mooi bij een zwart blad past. (Wel met RVS putje, dus die is niet ook zwart. Dan moet je naar Caressi met een zwart plastic zeefje)
https://www.franke.com/nl...ack%20edition_detail.html
Hmm, goeie. Moet tzt ook dan nog even met de keukendame overleggen en kijken of we de fragranite die we nu hebben nog kunnen omwisselen naar deze in volledig zwartmillerman_sf schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 14:24:
[...]
Gelukkig is er een nieuwe serie, deze hebben wij in de offerte staan:
Hmm zou best kunnen, ik heb hierdoor nog wel een ander idee gekregen:Toke_gt schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 13:52:
[...]
Eh nee, dat is wat smal. Ik ging ervanuit dat je gang ongeveer een meter zou zijn. Je kunt die muur wel 15 cm meer je keuken in plaatsen, je hebt daar wel ruimte genoeg voor, denk ik. Eventueel maak je de kasten direct naast de meterkast ondiep (40 ipv 60), zodat het mooier aansluit op het deel voor het raam.
:strip_exif()/f/image/RKnPqWc2rJY1by6KhAELoBGs.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/AafJCafmcPWjfJ14roxJy2nv.jpg?f=fotoalbum_large)
Op deze manier kunnen we een hoog raam laten plaatsen, dan is het licht probleem ook gelijk deels opgelost. En we kakken niet meer indirect in de keuken
Mooie oplossing! Meer licht is inderdaad fijn. En toilet en trap ‘uit de keuken’ is ook echt winstpunt. Deur tussen woonkamer en trap scheelt in het geluid (van & naar boven) en mogelijk ook in tocht. Ik heb dit bij mij bijna twee jaar geleden gedaan en had echt spijt dat ik dat niet 12 jaar eerder heb bedacht. Het maakt de keuken groter en voelt meer als een echte keuken, terwijl ik in ruimte niets inlever. Die ruimte voor de trap is toch alleen maar bewegingsruimte. Mooi ook dat je vanuit de kamer op het lage deel van de keuken kijkt. Dat is lekker ruimtelijk.Erkel schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 16:40:
[...]
Hmm zou best kunnen, ik heb hierdoor nog wel een ander idee gekregen:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Op deze manier kunnen we een hoog raam laten plaatsen, dan is het licht probleem ook gelijk deels opgelost. En we kakken niet meer indirect in de keuken
Misschien een gekke vraag. Maar graniet is toch zo hard dat er nu eigenlijk alleen stof op zou mogen liggen? Natte spons en nadrogen met een katoenen doek oid zou voldoende moeten zijn? Of heb je een gezoet blad?Toppe schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 08:53:
Tijdens de levering van het blad hebben we van Kemie een soort reinigingsset gehad met een poeder, spons en een spray.
Nu ben ik druk bezig het blad voor de eerste keer te reinigen maar met de spons ging het zo traag dat ik de polijstmachine voor de auto er bij heb gepakt. Dat gaat gelukkig een stuk sneller en voor m'n gevoel ook beter.
Vraag me nu een beetje hard op af of het kwaad kan om de super finish van Menzerna er op te kwakken en daarmee aan de slag te gaan op het blad.
Iemand ervaring met het machinaal polijsten/poetsen van een stenen/granieten aanrechtblad?
lonehitman schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 20:26:
[...]
Misschien een gekke vraag. Maar graniet is toch zo hard dat er nu eigenlijk alleen stof op zou mogen liggen? Natte spons en nadrogen met een katoenen doek oid zou voldoende moeten zijn? Of heb je een gezoet blad?
https://forum.carclean.com/threads/graniet-polijsten.18409/
Gebruik de machine vooral als eenvoudig middel voor goed wrijven, scheelt weer met ‘t handje.lonehitman schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 20:26:
[...]
Misschien een gekke vraag. Maar graniet is toch zo hard dat er nu eigenlijk alleen stof op zou mogen liggen? Natte spons en nadrogen met een katoenen doek oid zou voldoende moeten zijn? Of heb je een gezoet blad?
Sowieso zijn auto producten een goede voor in de keuken. Laatst de inductie bij mn ouders behandeld met klei, ding was verre van schoon
Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!
Aww, waarom hebben ze die nou niet in het wit?millerman_sf schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 14:24:
[...]
Gelukkig is er een nieuwe serie, deze hebben wij in de offerte staan:
Ik wil deze, met witte zeef. (En onderbouw, maar vlakbouw mag ook).
Wilde eigenlijk eentje uit de Kubus serie, maar deze is effectief net zo groot en heeft een mooier putje
[ Voor 21% gewijzigd door Floor-is op 19-04-2022 22:19 ]
Bericht hierboven
Dodo Juice total wipeout is heerlijk ook en de Meguiars ruitenreiniger in zo’n gallon-unit heel fijn!Toppe schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 20:55:
[...]
Gebruik de machine vooral als eenvoudig middel voor goed wrijven, scheelt weer met ‘t handje.
Sowieso zijn auto producten een goede voor in de keuken. Laatst de inductie bij mn ouders behandeld met klei, ding was verre van schoon
Bericht hierboven
Plaats het maar even hier ipv in het nieuwbouwtopic.
Wij zijn dus heel last minute nog ingeloot voor een woning aan de andere kant van het land en hebben relatief weinig tijd om alles uit te zoeken. Eind mei moeten we alle opbouw-opties al kiezen waaronder ook de locatie van de leidingen en aansluitingen etc.
Ben zelf bezig met een drukke opleiding en heb in juni een groot examen waar ik de weekeinden echt voor moet studeren (werk doordeweeks), dus helaas amper tijd om keuken en badkamer etc te kiezen.
Ik hoop dat jullie kunnen helpen met kaf/koren en een paar aanbevelingen kunnen doen in de regio Nijmegen voor waar we goed terecht zouden kunnen voor een keuken met goede prijs/kwaliteitverhouding. Zouden graag Bora plaat willen en Siemens apparatuur en kookeiland en hebben budget van zo'n 15-25k voor de keuken.
Iemand een plek die die aan kan raden en andere tips? Gaan zaterdag de hele dag langs keukenzaken maar hoop via jullie advies klaar te zijn met max 2-3 keukenzaken.
Echt ongelofelijk blij met de woning, timing had echter echt niet slechter gekund.
Mooi dat jullie zijn ingeloot voor een nieuwbouwwoning, gefeliciteerd!iasix schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 22:21:
Hi guys,
Wij zijn dus heel last minute nog ingeloot voor een woning aan de andere kant van het land en hebben relatief weinig tijd om alles uit te zoeken. Eind mei moeten we alle opbouw-opties al kiezen waaronder ook de locatie van de leidingen en aansluitingen etc.
Ben zelf bezig met een drukke opleiding en heb in juni een groot examen waar ik de weekeinden echt voor moet studeren (werk doordeweeks), dus helaas amper tijd om keuken en badkamer etc te kiezen.
Ik hoop dat jullie kunnen helpen met kaf/koren en een paar aanbevelingen kunnen doen in de regio Nijmegen voor waar we goed terecht zouden kunnen voor een keuken met goede prijs/kwaliteitverhouding. Zouden graag Bora plaat willen en Siemens apparatuur en kookeiland en hebben budget van zo'n 15-25k voor de keuken.
Iemand een plek die die aan kan raden en andere tips? Gaan zaterdag de hele dag langs keukenzaken maar hoop via jullie advies klaar te zijn met max 2-3 keukenzaken.
Echt ongelofelijk blij met de woning, timing had echter echt niet slechter gekund.
Onder deze tijdsdruk zou ik me focussen op jullie ideale opstelling.
Heb je al ergens afspraken staan of gaan jullie gewoon orienteren. De kans dat een adviseur tijd heeft als je binnen loopt is tegenwoordig helaas vrij klein.
Plaats eens een plattegrond van de woning. Dan zijn er vast mensen in dit topic die willen meedenken.
Als je de opstelling weet kun je bij diverse partijen terecht voor een technische tekening (google even op 'technische tekening keuken' oid). Dat geeft je flexibiliteit om nog rustig een jaar na te denken over de keuzes van de keuken.
Gefeliciteerd! Gebruik komende zaterdag om een beeld te krijgen van een indeling die jullie voorkeur heeft, zodat je het leidingenschema kunt doorgeven. Maar koop niet halsoverkop! Waarschijnlijk duurt het nog een tijd voor de bouw klaar is, en die tijd kun je vervolgens gebruiken binnen die ideale opstelling een keuken te kiezen met apparatuur, fronten etc die je maar wilt. Zo heb je de komende maanden nog even tijd voor andere dingen.iasix schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 22:21:
Eind mei moeten we alle opbouw-opties al kiezen waaronder ook de locatie van de leidingen en aansluitingen etc.
(…)
Iemand een plek die die aan kan raden en andere tips? Gaan zaterdag de hele dag langs keukenzaken maar hoop via jullie advies klaar te zijn met max 2-3 keukenzaken. .
Hier in het topic kunnen we je helpen met een goede (grove) indeling. Op basis daarvan je tekening laten maken bijvoorbeeld hier voor <€150iasix schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 22:21:
Hi guys,
Heb jij alle tijd om een fijne partij te vinden die de keuken naar jouw wensen kan leveren.
Wat @Toke_gt zegt dus
Sjezus ook @SquareOne was me voor!
* Floor-is druipt af
Bericht hierboven
Ik heb even mijn tekenspulletjes niet hier. Maar je kunt ook op diezelfde plek een U met schiereiland doen eventueel. Heb je denk ik meer bruikbare meters werkbladbeyazz06 schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 09:20:
[...]
Je aanname klopt; ik ben niet echt een "koker"![]()
Langer zou mogelijk kunnen, maar dan wordt het denk wat krapjes. Zie hier de plattegrond:
8<8<
[ Voor 21% gewijzigd door Floor-is op 19-04-2022 22:39 ]
Bericht hierboven
De verkoopmakelaar zei dat we voor eind mei dus keuzes moesten doorgeven van wat we wilden qua keuken en badkamer etc omdat de leidingen gelegd moesten worden. Wij dachten dat we dus al een keuken moesten kiezen, maar dat hoeft dus niet?SquareOne schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 22:31:
[...]
Mooi dat jullie zijn ingeloot voor een nieuwbouwwoning, gefeliciteerd!
Onder deze tijdsdruk zou ik me focussen op jullie ideale opstelling.
Heb je al ergens afspraken staan of gaan jullie gewoon orienteren. De kans dat een adviseur tijd heeft als je binnen loopt is tegenwoordig helaas vrij klein.
Plaats eens een plattegrond van de woning. Dan zijn er vast mensen in dit topic die willen meedenken.
Als je de opstelling weet kun je bij diverse partijen terecht voor een technische tekening (google even op 'technische tekening keuken' oid). Dat geeft je flexibiliteit om nog rustig een jaar na te denken over de keuzes van de keuken.
Vrouwlief wil heel erg graag een kookeiland. We dachten als we er 1 zouden nemen van 1 meter bij 240 dan zouden we aan alle kanten van het kookeiland 1 meter loopruimte overhouden.
Baal ontzettend van dat ik zo weinig tijd heb. Ben juist iemand die alles altijd graag tot in de diepte uitzoekt (net als wij allemaal hier op Tweakers denk ik).
/f/image/CBwBOXdReT1IZJlRO9YyAC5p.png?f=fotoalbum_large)
Keuken is onder, daarboven wordt eetkamer. Woonkamer is een verdieping hoger.
Nee, je moet wel weten wat waar komt. Maar dat hoeft niet supernauwkeurig en je hoeft dus nog al het andere niet bedacht te hebben ookiasix schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 22:39:
[...]
De verkoopmakelaar zei dat we voor eind mei dus keuzes moesten doorgeven van wat we wilden qua keuken en badkamer etc omdat de leidingen gelegd moesten worden. Wij dachten dat we dus al een keuken moesten kiezen, maar dat hoeft dus niet?
Kookeiland, dus niet spoelen? Dan is 240 echt top!Vrouwlief wil heel erg graag een kookeiland. We dachten als we er 1 zouden nemen van 1 meter bij 240 dan zouden we aan alle kanten van het kookeiland 1 meter loopruimte overhouden.
Baal ontzettend van dat ik zo weinig tijd heb. Ben juist iemand die alles altijd graag tot in de diepte uitzoekt (net als wij allemaal hier op Tweakers denk ik).
Omdat je er ook uit de hal binnenkomen zult zou ik geen barretje ofzo plaatsen en overwegen om stiekem net onder 100cm aan te houden naar de kastenwand. Voor de aan te leveren tekening maakt dat weinig verschil
Ik kan hier voor iedereen spreken, maar ik ben er ook eentje die het liefst tot in detail gaat. Met een heel nieuw huis zijn dat echter wel iets te veel zaken om allemaal te kunnen, dus ik ben wat selectief
Mooie ruimte man, gefeliciteerd nog!
Bericht hierboven
Ahh buggy forumsoftware.
[ Voor 12% gewijzigd door Floor-is op 19-04-2022 22:47 ]
Bericht hierboven
Ik snap dat gevoel. Hier dezelfde ‘frustratie’ gehad dat er druk op de ketel stond om keuzes te maken. Maar dat gaf ontzettend veel stress en je (of in ieder geval ik) kan niet zoveel keuzes maken in een week of vijf. Beste om die energie te stoppen in de plekken waar stopcontacten, water en ander ruwbouwopties moeten komen ipv dagen lang in keuken en badkamerzaken lopen in deze fase van het project.iasix schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 22:39:
[...]
De verkoopmakelaar zei dat we voor eind mei dus keuzes moesten doorgeven van wat we wilden qua keuken en badkamer etc omdat de leidingen gelegd moesten worden. Wij dachten dat we dus al een keuken moesten kiezen, maar dat hoeft dus niet?
Vrouwlief wil heel erg graag een kookeiland. We dachten als we er 1 zouden nemen van 1 meter bij 240 dan zouden we aan alle kanten van het kookeiland 1 meter loopruimte overhouden.
[Afbeelding]
Op de sluitingsdatum lever je bij de aannemer een technische tekening in waar al het leidingwerk van de keuken moet komen. Een technische tekening kun je los zien van de aanschaf van de keuken. De leverancier die de keuken levert moet natuurlijk wel kunnen werken o.b.v. Die tekening. Maar zolang de kastjes op dezelfde plek blijven en er niet ineens extra groepen nodig zijn, komt dat vast goed.
Wat een heerlijke ruimte als er geen woonkamer op die verdieping hoeft. Dat biedt heel veel mogelijkheden! Met een opstelling die een beetje goed tot zijn recht komt met wat dito apparatuur loop je wel al snel naar de bovenkant van het budget dan de onderkant.
Floor-is schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 22:45:
[...]
Nee, je moet wel weten wat waar komt. Maar dat hoeft niet supernauwkeurig en je hoeft dus nog al het andere niet bedacht te hebben ook
[...]
Kookeiland, dus niet spoelen? Dan is 240 echt top!
Omdat je er ook uit de hal binnenkomen zult zou ik geen barretje ofzo plaatsen en overwegen om stiekem net onder 100cm aan te houden naar de kastenwand. Voor de aan te leveren tekening maakt dat weinig verschil
Ik kan hier voor iedereen spreken, maar ik ben er ook eentje die het liefst tot in detail gaat. Met een heel nieuw huis zijn dat echter wel iets te veel zaken om allemaal te kunnen, dus ik ben wat selectief
[...]
Mooie ruimte man, gefeliciteerd nog!
Oh dit geeft echt heel veel hoop. Werk op de IC en heb een soort van Europees eindexamen waar ik al dag en nacht mee bezig ben en dan opeens ook nog dit.SquareOne schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 22:50:
[...]
Ik snap dat gevoel. Hier dezelfde ‘frustratie’ gehad dat er druk op de ketel stond om keuzes te maken. Maar dat gaf ontzettend veel stress en je (of in ieder geval ik) kan niet zoveel keuzes maken in een week of vijf. Beste om die energie te stoppen in de plekken waar stopcontacten, water en ander ruwbouwopties moeten komen ipv dagen lang in keuken en badkamerzaken lopen in deze fase van het project.
Op de sluitingsdatum lever je bij de aannemer een technische tekening in waar al het leidingwerk van de keuken moet komen. Een technische tekening kun je los zien van de aanschaf van de keuken. De leverancier die de keuken levert moet natuurlijk wel kunnen werken o.b.v. Die tekening. Maar zolang de kastjes op dezelfde plek blijven en er niet ineens extra groepen nodig zijn, komt dat vast goed.
Wat een heerlijke ruimte als er geen woonkamer op die verdieping hoeft. Dat biedt heel veel mogelijkheden! Met een opstelling die een beetje goed tot zijn recht komt met wat dito apparatuur loop je wel al snel naar de bovenkant van het budget dan de onderkant.
Hoef dus niet langs de keuken- en badkamerzaken al? Gewoon focus op de juiste leidingen en stroompunten etc? Idem voor badkamer?
Na juni kan ik er fulltime mee bezig, maar nu dus echt helaas even niet.
Hebben nog geen concrete eisen of plannen. We hadden bedacht dat we aan de 'kastwand' de kookplaat of de wasbak zouden doen en de koelkast(en?); dat we een grote vaatwasser willen; en dat we een plaat met afzuig erin willen.
Nog niet echt de tijd gehad inspiratie op te doen, weten het echt nog maar net allemaal en is erg overwhelming. Weten ook helemaal niet waar op te letten met de tekeningen en keuzes etc. Erg dankbaar voor jullie advies. Die tip van < 150 euro een tekening laten maken gaan we ook zeker opvolgen.
Bovengrens budget is geen probleem als het het 'waard' is als je snapt wat ik bedoel. Dubbeltje eerste rang hoeft niet
Wij gaan dus na oplevering nog wat zaken verplaatsen qua elektriciteit omdat we voor casco zijn gegaan, qua keuken. We konden we een vloerverwarmingsvrije zone aangeven, zodat we nu electriciteit naar het midden van de ruimte kunnen brengen.
Kijk dus even goed in de optielijst wat er wordt gezegd over wel of niet leidingen willen verleggen aan de hand van een leidingenschema. Hangt een beetje van de (flexibiliteit van de) bouwer af.
Gefeliciteerd! Misschien niet helemaal keuken gerelateerd, maar goed: Toen wij onze nieuwbouw woning kochten hebben we loze leidingen laten leggen van links naar rechts op een aantal plekken. Mocht je dan later toch besluiten dat je iets anders wil dan heb je nog de mogelijkheid om je leiding om te leggen, zonder dat je in je vloerverwarming boort. (Ik kan je uit ervaring vertellen dat het een waar spektakelstuk is als je dat doetiasix schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 22:21:
Hi guys,
Dit is exact onze woning, volgens mij echt identiek. En (waarschijnlijk niet geheel toevallig) ook in Nijmegen Lentiasix schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 22:39:
[...]
[Afbeelding]
Wij wonen er nu twee maanden. Met de kennis en inzichten van nu zou ik echt nooit aan de voorzijde een eiland nemen..
Mocht je nog tijd en zin hebben, dan ben ik erg benieuwd naar wat je in gedachten hebt!Floor-is schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 22:38:
[...]
Ik heb even mijn tekenspulletjes niet hier. Maar je kunt ook op diezelfde plek een U met schiereiland doen eventueel. Heb je denk ik meer bruikbare meters werkblad
Overigens zit ik mij nog af te vragen hoe de stopcontact in de nis geplaatst zou kunnen worden:
- "normale" wand stopcontact: is wellicht wat minder fancy, maar wel makkelijker te realiseren.
- stopcontact verwerkt in het blad: is meer fancy, maar wellicht wat ingewikkelder te realiseren.
- mogelijk nog een 3e of 4e optie, iemand?
Ik schrok zelf nogal van de prijs van stopcontacten in het blad, ging echt over honderden euro's.beyazz06 schreef op woensdag 20 april 2022 @ 04:41:
[...]
Mocht je nog tijd en zin hebben, dan ben ik erg benieuwd naar wat je in gedachten hebt!
Overigens zit ik mij nog af te vragen hoe de stopcontact in de nis geplaatst zou kunnen worden:
- "normale" wand stopcontact: is wellicht wat minder fancy, maar wel makkelijker te realiseren.
- stopcontact verwerkt in het blad: is meer fancy, maar wellicht wat ingewikkelder te realiseren.
- mogelijk nog een 3e of 4e optie, iemand?
:strip_exif()/f/image/UBtWAbfxvFQ3vOe2e65hIqJW.jpg?f=fotoalbum_large)
Goedemorgen Tweakers, op basis van een idee van iemand hier op het forum (is alweer even geleden) ben ik aan het schetsen gegaan. We hebben in ons nieuwbouwhuis een redelijk beperkte ruimte voor de keuken (2,75 bij 3,24m) die ook nog eens wordt onderbroken door een deur naar de geïsoleerde garage en een deur naar de tuin. Ik ben erg benieuwd wat jullie van bovenstaande schets vinden. In het programma kon ik geen kastje neerzetten op de loze ruimte, dus ja, er zit een gat, maar dat zou ik uiteraard willen invullen met een aanrechtblad. Het idee is dat we graag al kokend zicht willen hebben op de woonkamer, en omdat we beide een hekel hebben aan koken kunnen we mooi samen koken als de één aan het snijden is aan het eiland, en de ander aan het bakken.
Onlangs zijn we bij een keukenzaak geweest en daar werden we richting een combi stoomoven naar Miele gecoacht, maar ik ben hoe langer hoe meer gecharmeerd van de Neff hide and slide (simpelweg omdat mijn ouders hem ook hebben en ik het daar een verademing vind om te bakken).
Aan het eiland komen geen stoelen, de kant van de kamer is puur kastruimte. Opslag van voorraad gebeurt in de geïsoleerde garage.
Ik ben echt heel benieuwd naar jullie op- en aanmerkingen!
Hoe werkt dit precies?Floor-is schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 22:34:
[...]
Hier in het topic kunnen we je helpen met een goede (grove) indeling. Op basis daarvan je tekening laten maken bijvoorbeeld hier voor <€150
Wij hebben namelijk ook een nieuwbouwwoning en moeten eind mei ook al e.e.a aanleveren.
Vanmiddag hebben wij een afspraak bij Bruynzeel (aangesloten bij het project) om een idee te krijgen wat mogelijk is qua indeling en design. Volgende week zullen wij langsgaan bij Eigenhuis in Houten en wellicht dat ik nog een afspraak maak bij Verdonk en Ekelhoff.
Precies zoals je zegt inderdaad.Safaci schreef op woensdag 20 april 2022 @ 10:23:
[...]
Hoe werkt dit precies?Je levert de plattegrond aan van de woning met ontwerp / schets van de keuken en zij maken een technische tekening?
Wij hebben namelijk ook een nieuwbouwwoning en moeten eind mei ook al e.e.a aanleveren.
Vanmiddag hebben wij een afspraak bij Bruynzeel (aangesloten bij het project) om een idee te krijgen wat mogelijk is qua indeling en design. Volgende week zullen wij langsgaan bij Eigenhuis in Houten en wellicht dat ik nog een afspraak maak bij Verdonk en Ekelhoff.
Voor circa 150-200€ krijg je dan een technische tekening met maten, leidingen en max verbruik (Aansluitwaarde).
Bouwers accepteren zo'n tekening en passen daar het meerwerk op aan.
Google "technische keukentekening" en je krijgt de meest gebruikte bovenaan.
Voorbeeld:
[ Voor 6% gewijzigd door Source90 op 20-04-2022 10:26 ]
Als ik het goed begrijp heb je hier dus een schiereiland. Ik zie hier echter een aantal problemen ontstaan. De spoelbak en kookplaat zitten beide net naast de hoek, waardoor je die niet samen kan gebruiken. Samen koken wordt daardoor gelijk een stuk lastiger, omdat niet één iemand kan schoonmaken/snijden en de ander kan koken. Daarnaast denk ik dat je in dit ontwerp werkruimte te kort gaat krijgen.MRL schreef op woensdag 20 april 2022 @ 09:09:
[Afbeelding]
Goedemorgen Tweakers, op basis van een idee van iemand hier op het forum (is alweer even geleden) ben ik aan het schetsen gegaan. We hebben in ons nieuwbouwhuis een redelijk beperkte ruimte voor de keuken (2,75 bij 3,24m) die ook nog eens wordt onderbroken door een deur naar de geïsoleerde garage en een deur naar de tuin. Ik ben erg benieuwd wat jullie van bovenstaande schets vinden. In het programma kon ik geen kastje neerzetten op de loze ruimte, dus ja, er zit een gat, maar dat zou ik uiteraard willen invullen met een aanrechtblad. Het idee is dat we graag al kokend zicht willen hebben op de woonkamer, en omdat we beide een hekel hebben aan koken kunnen we mooi samen koken als de één aan het snijden is aan het eiland, en de ander aan het bakken.
Kan je, in plaats van het schiereiland, geen kastenwand tegen de andere muur zetten? Dan heb je aan beide kanten werkblad en kan je alles iets meer spreiden. In de keuken is meer ruimte altijd meer beter. En een (schier)eiland is heel mooi en hip, maar moet vooral ook in de ruimte passen.
Een schiereiland inderdaad. Het punt van de kookplaat en spoelbak niet samen kunnen gebruiken is een valide punt. We zouden er nog voor kunnen kiezen het eiland iets langer te maken om zo de kookplaat iets verder naar rechts te plaatsen, dat zou iets meer ruimte bieden.Jacco91 schreef op woensdag 20 april 2022 @ 10:26:
[...]
Als ik het goed begrijp heb je hier dus een schiereiland. Ik zie hier echter een aantal problemen ontstaan. De spoelbak en kookplaat zitten beide net naast de hoek, waardoor je die niet samen kan gebruiken. Samen koken wordt daardoor gelijk een stuk lastiger, omdat niet één iemand kan schoonmaken/snijden en de ander kan koken. Daarnaast denk ik dat je in dit ontwerp werkruimte te kort gaat krijgen.
Kan je, in plaats van het schiereiland, geen kastenwand tegen de andere muur zetten? Dan heb je aan beide kanten werkblad en kan je alles iets meer spreiden. In de keuken is meer ruimte altijd meer beter. En een (schier)eiland is heel mooi en hip, maar moet vooral ook in de ruimte passen.
Een kastenwand tegen de andere muur kan, maar omdat we aan de achterzijde ook een 4 meter brede schuifpui hebben én een achterdeur, is er maar een muur van 1,45m over. Daar kunnen dus hooguit twee kasten van 60cm breedte elk, én het betekent dat je vanuit de achterdeur eerst om een obstakel heel moet lopen. Dit is overigens ook het idee van de keukenboer, maar het trekt me op de één of andere manier gewoon minder, juist ook omdat je dan wordt weggestopt in de keuken als je staat te koken.
Vooropgesteld: we zijn geen grote kokers. Nu koken we altijd voor twee dagen en het liefst zo efficiënt mogelijk, d.w.z. met maximaal twee pannen en een beperkte hoeveelheid snijwerk. Om die reden neig ik ernaar niet al te gekke eisen te stellen aan de keuken, hoe mooi ik sommige van de keukens die op dit forum langskomen ook vind.
Zijn er meer mensen die dit gehoord hebben? Nu lijkt het alsof ze ons hiermee onder druk willen zetten en snel willen laten tekenen.
Bij ons werd dit zaterdag ook verteld (Marquardt), begin mei een prijsverhoging op de kasten.ExPLoDa schreef op woensdag 20 april 2022 @ 13:44:
Wij zijn afgelopen week bij Superkeukens Tilburg geweest (na al heel wat andere keukenzaken bezocht te hebben). Hier gaven ze aan dat er aankomende week een prijsverhoging van ongeveer 8% ingaat op kastwerk (ze hebben hier de leveranciers Schüller en Nobilia).
Zijn er meer mensen die dit gehoord hebben? Nu lijkt het alsof ze ons hiermee onder druk willen zetten en snel willen laten tekenen.
Had ik ook gehoord bij een Schüller leverancierExPLoDa schreef op woensdag 20 april 2022 @ 13:44:
Wij zijn afgelopen week bij Superkeukens Tilburg geweest (na al heel wat andere keukenzaken bezocht te hebben). Hier gaven ze aan dat er aankomende week een prijsverhoging van ongeveer 8% ingaat op kastwerk (ze hebben hier de leveranciers Schüller en Nobilia).
Yes, per 1 mei hoorde ik ook zoiets. Ging om een Schüller (Contur) keuken.ExPLoDa schreef op woensdag 20 april 2022 @ 13:44:
Purmerend toevallig?Safaci schreef op woensdag 20 april 2022 @ 10:23:
[...]
Hoe werkt dit precies?Je levert de plattegrond aan van de woning met ontwerp / schets van de keuken en zij maken een technische tekening?
Heb je een plattegrond van de hele verdieping?MRL schreef op woensdag 20 april 2022 @ 09:09:
[Afbeelding]
Onlangs zijn we bij een keukenzaak geweest en daar werden we richting een combi stoomoven naar Miele gecoacht, maar ik ben hoe langer hoe meer gecharmeerd van de Neff hide and slide (simpelweg omdat mijn ouders hem ook hebben en ik het daar een verademing vind om te bakken).
Aan het eiland komen geen stoelen, de kant van de kamer is puur kastruimte. Opslag van voorraad gebeurt in de geïsoleerde garage.
Ik ben echt heel benieuwd naar jullie op- en aanmerkingen!
Ook ik ben momenteel druk aan het kijken voor een keuken van mijn nieuwbouw woning. Nu zou ik graag een diagonale recirculatie afzuigkap(Max 80cm breed ivm L keuken)willen en hebben ze mij de AEG DVB5860B geoffreerd, echter lees ik op internet dat dit een vrij lawaaiige afzuigkap is. Hebben jullie nog tips voor een “stille” afzuigkap?
Wij gaan toch verder informeren... kent iemand in Noord-Holland goede keukenwinkels die leverancier zijn van Keller, Jetstone werkbladen en Siemens apparatuur? Dan hoeven we niet helemaal opnieuw te beginnenJWWhisky schreef op zondag 10 april 2022 @ 21:21:
[...]
Dat is wel fair! Geldigheid van de offerte was bij ons verlopen
Grootste argument bij ons was dat ze waarschijnlijk voor levering Q3/Q4 2023 te maken hebben met 3 prijsstijgingen...
Andere mensen ook met dergelijke ervaringen? Wij gaan denk ik ook even verder informeren, het gaat om serieuze bedragen.
Ik zag op de site van Keller dat Eiland de Wild en Keukencentrum Stedebroec dealers zijn. Mensen ervaringen?
Nee, omgeving Utrecht.
Wij zijn vandaag bij Bruynzeel geweest om een ontwerp te laten maken. Wij hebben een Next125 keuken op het oog.
Oja, wat is nou een goede (zwarte) spoelbak?
De opstelling is toch het belangrijkste? Althans, in het segment waar Keller in zit. Die kun je op zich zo inwisselen voor een ander middensegment keukenfabrikant, niet?JWWhisky schreef op woensdag 20 april 2022 @ 20:51:
[...]
Wij gaan toch verder informeren... kent iemand in Noord-Holland goede keukenwinkels die leverancier zijn van Keller, Jetstone werkbladen en Siemens apparatuur? Dan hoeven we niet helemaal opnieuw te beginnen.
Ik zag op de site van Keller dat Eiland de Wild en Keukencentrum Stedebroec dealers zijn. Mensen ervaringen?
millerman_sf in "Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3"Safaci schreef op woensdag 20 april 2022 @ 21:04:
[...]
Oja, wat is nou een goede (zwarte) spoelbak?
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.
Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1
:strip_exif()/f/image/NLnLKPrCkkYSgYz8kDZDBxHf.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/aqaRzDZRMahkA8BoRw9GyiA1.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/Hbd6gytSMD1cBwbE9CLWwKL9.jpg?f=fotoalbum_tile)